poor Leno schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:58:
[...]
@bram1984 & @Q
spoiler:Nah.. als het echt zo was geweest dan had Dina gewoon ook alles meegenomen van Ellie. Of je moet iets gaan denken als "Ellie komt terug, Dina is weg, Ellie gaat Dina zoeken, Vinden elkaar, Zijn blij, Ellie gaat nog even terug om gitaar te halen"
Maar dat vind ik ontzettend ver gezocht, want dan had Ellie in eerste instantie haar gitaar meegenomen om op zoek te gaan naar Dina, juist omdat het ding zoveel betekent.
Ik snap dat je graag wil dat Ellie gelukkig is maar helaasch
Wraak maakt meer kapot dan je lief is. En die wraak heeft ze niet eens gekregen want Abby heeft heeft het nog overleefd.
De ironie is natuurlijk dat als ze niet naar Tommy had geluisterd, ze haar wraak had gehad, want dan was Abby dood geweest.
En ik moet ook toegeven dat ik geen medelijden met Ellie heb btw![]()
(En ik vond Abby eigenlijk veel interessanter en een veel beter doel en beweegredenen hebben, met mooiere normen en waarden en keuzes.
Eigen schuld.. het was gewoon onnodig om te doen. Abby heeft haar al twee keer gespaard.
En dat is het mooie en menselijke van dit verhaal
spoiler:
Dan nog, waarom heeft Ellie die armband dan ineens weer om? Waarom roept ze niet naar Dina op het moment dat ze dat huis binnen komt? Dina moest op pad met die kleine. Waarschijnlijk had ze niet de mogelijkheid om ook nog met een gitaar en platen te gaan slepen? Komt later wel een keer, als ze al terugkomt. En als dit dan toch zo bedoeld was door ND, hadden ze Ellie net zo goed kunnen uitrusten met haar wapens. Dat had meteen betekent dat ze rechtstreeks naar huis was gekomen.