Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Q schreef op maandag 6 juli 2020 @ 02:14:
[...]

Ik deel de mening dat het hele trans-verhaal niet veel uitmaakt of toevoegt voor het het verhaal, maar dat past in een bredere kritiek op de kwaliteit van het verhaal.

Ik vraag me ergens af welke andere agenda hier bedoeld zou kunnen worden, maar misschien moet ik dat maar laten rusten. :) Ik denk dat de belangrijkste agenda hier 'acceptatie' is, wat zeker binnen religieuze gemeenschappen - wat de game nogal explitiet benoemd - nog een zeer groot probleem is.

Ben ik nou gek of wordt er sowieso geen super positief beeld geschetst van religie, het gedweep met een messias, vreselijke manier van executie, de littekens, gebrek aan acceptatie van trans, intollerantie jegens andere groepen. Prima hoor, verder. Ik kan me niet zo goed herinneren of er ook positieve stukjes over religie in zaten.
Op een paar uitspraken van Lev... niks, maar hij aanbidde dan ook dezelfde religie die hem wilde doden. Voor zover ik me kan herinneren was er geen referentie naar een andere religie van een van de andere groepen.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Donstil Game heeft 3D audio, dus daar kan een "plat" surround setje niet tegenop. Dus ja, headset geeft hier de superieure ervaring wat mij betreft. Helemaal met de verticaliteit in de game waarbij vijanden vaak boven of onder je zitten, voegt dat enorm veel toe.

En ik kijk van alles qua films er series, maar daarin kijk je naar karakters, hier ben je ze. Dat gecombineerd met het niveau dat ND hier haalt qua story en realisme, maakt dat het voor mij die mediums met gemak overstijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:08:
@Donstil Game heeft 3D audio, dus daar kan een "plat" surround setje niet tegenop. Dus ja, headset geeft hier de superieure ervaring wat mij betreft. Helemaal met de verticaliteit in de game waarbij vijanden vaak boven of onder je zitten, voegt dat enorm veel toe.

En ik kijk van alles qua films er series, maar daarin kijk je naar karakters, hier ben je ze. Dat gecombineerd met het niveau dat ND hier haalt qua story en realisme, maakt dat het voor mij die mediums met gemak overstijgt.
Mm dat heb ik totaal niet. Hier “bestuur” je ze dat wel.

Goeie series/films hebben veel meer diepgang in het verhaal of de hoofd karakters, dat had hier op Ellie na een stuk beter gekund.

“Overstijgend” t.o.v de gemiddelde series daar kan ik nog inkomen maar de betere series hoeven echt geen meerdere te erkennen in dit verhaal of de vertelling daarvan, wat mij betreft.

Edit: Vrijwel alle games wel overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 06-07-2020 07:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jaaoie17 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:10:
Hoort het ook zo dat je later de map niet meer kunt gebruiken?
Ja. De map is alleen voor het “open wereld” stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Overigens vond ik het wel fijn en het noemen waard dat de game gewoon af is,

Ik heb nagenoeg geen bugs gezien en hoefde ook niet elke keer als ik wilde gaan spelen een update te installeren.

Dat is soms wel anders (Ik kijk naar jou Days Gone!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
MazeWing schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:42:
[...]

spoiler:
Dat komt nog wel! Het is normaal dat je in het begin niet met Abby hebt, ze heeft namelijk Joel vermoord en is eigenlijk je grootste vijand.

Sta er voor open, geef haar een kans te laten zien wat haar allemaal beweegt en wie in haar leven belangrijk zijn.
Heb de game ein-de-lijk uitgespeeld en wat een rollercoaster zeg.

@MazeWing
spoiler:
Ik heb naar je geluisterd en ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel tof was om met Abby te spelen. Ik heb het gewoon geaccepteerd en ben doorgegaan. Ik kreeg uiteindelijk wel een soort van klik met haar en sympathie voor haar beweegredenen, maar ik blijf er wel bij dat dit nog wat "dieper" had gemogen. Ik vond het eigenlijk net aan de korte kant voor mijn gevoel. Het deel met Lev en Yara bijvoorbeeld vond ik oppervlakkig overkomen, te weinig diepgang.

Daarnaast vind ik part ll eigenlijk meer een part lll. Wellicht hadden ze juist dit als laatste deel moeten doen en daar tussenin nog Joel/Ellie en Abby/daddy and friends achtige game.

Maar goed, dat zijn maar brainfarts vanuit mij :) Ik vond het in ieder geval een heel goede game die ik zeker nog een keer ga spelen, maar dan op een ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Ik heb wat van die react video's op YouTube bekeken van mensen die reageerden op het moment dat ze de controle over jonge Abby kregen. Ik heb dat echt totaal geen moment gehad. Ik ging er sowieso al vanuit dat we, na het begin, opnieuw de controle over haar zouden krijgen. ND heeft het er natuurlijk een beetje dik bovenop gelegd met de manier waarop ze Joel afmaakt. Als je het een beetje nuchter bekijkt, heeft Joel natuurlijk genoeg vijanden gemaakt in het eerste deel (groep van Robert, de groep van David, de Fireflies, het leger). Ik was er eigenlijk direct wel van overtuigd dat Abby een hele goede reden zou moeten hebben, helemaal met de manier waarop ze het doet (you don't get to rush this).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Q schreef op maandag 6 juli 2020 @ 02:14:
Ik kan me niet zo goed herinneren of er ook positieve stukjes over religie in zaten.
V3g3ta schreef op maandag 6 juli 2020 @ 03:06:
Op een paar uitspraken van Lev... niks, maar hij aanbidde dan ook dezelfde religie die hem wilde doden. Voor zover ik me kan herinneren was er geen referentie naar een andere religie van een van de andere groepen.
Seattle day 1, in de synagoge, vertelt Dina redelijk uitgebreid over het Jodendom en wat ze daar mee doet / aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:58:
spoiler:
Ik heb wat van die react video's op YouTube bekeken van mensen die reageerden op het moment dat ze de controle over jonge Abby kregen. Ik heb dat echt totaal geen moment gehad. Ik ging er sowieso al vanuit dat we, na het begin, opnieuw de controle over haar zouden krijgen. ND heeft het er natuurlijk een beetje dik bovenop gelegd met de manier waarop ze Joel afmaakt. Als je het een beetje nuchter bekijkt, heeft Joel natuurlijk genoeg vijanden gemaakt in het eerste deel (groep van Robert, de groep van David, de Fireflies, het leger).
Het is hetzelfde als de films Memento en Irreversible. Pas nádat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden zie je wat er aan vooraf is gegaan en dit vond ik in TLOU2 erg sterk uitgewerkt.

Wat ik her en deer lees, is dat het allemaal zo geforceerd aan doet. om sympathie te kweken. Maar ik vraag me dan af hoe dat anders zou kunnen. Moet er eerst een tussendeel gemaakt worden? Wat is er zo geforceerd aan om een origin story voor één van de hoofdkarakters te maken? Het maakt het spel juist des te interessanter en deed mij af en toe vragen "wat nou als...". Ik vermoed ook dat als er minder aandacht aan Abby was besteed, dat je dan weer de klachten zou krijgen "we weten zo weinig van haar".

Wat Joel betreft
spoiler:
vrij vroeg in het begin van het spel (Seattle day 1 als Ellie en Dina in het bos op het paard naar Seattle rijden) hebben ze het ook over dat Joel en Tommy in het verleden ook best nare dingen gedaan hebben. Ook geeft Ellie aan dat Joel ongetwijfeld heel veel vijanden heeft gemaakt, dus het kan letterlijk iedereen zijn.
spoiler:
Ik was er eigenlijk direct wel van overtuigd dat Abby een hele goede reden zou moeten hebben, helemaal met de manier waarop ze het doet (you don't get to rush this).
Vond dat het wel heel mooi aansloot op deel 1. Elke actie heeft een reactie en/of gevolg. En in dit geval, verstrekkend. Hoe vaak leg je in spellen niet honderden tegenstanders om die geen enkele betekenis, achtergrond of doel hebben.

Het grappige is, dat in één van de Austin Powersfilm dat juist wel naar voren komt.

quote aangepast @bram1984 !

[ Voor 0% gewijzigd door Vrijdag op 06-07-2020 11:39 . Reden: quote ging verkeerd, excuses! ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:58

s0kkie

Cowabunga

Gisteren met een 2e playthrough de platinum binnen gehaald, vond de game de tweede keer nog beter eigenlijk, ik zag opeens kleine details waar ik de eerste keer meer naar andere dingen keek.
Maar nog steeds de enige character die ik liever nog erger zag dood gaan was Manny, wat een irritant mannetje was dat :P
Wel een heerlijke headshot krijgt hij, maar ik zag hem liever nog wat langer lijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:51:
Hoe vaak leg je in spellen niet honderden tegenstanders om die geen enkele betekenis, achtergrond of doel hebben.
Je bedoelt zoals in TLoU2? :)
Dat is precies een van de reden dat de opzet van deel 2 voor mij niet werkt, die dissonantie tussen het verhaal dat ze proberen te vertellen (cutscenes) en de gameplay segmenten.
Dat is overigens ook de reden dat je games en films niet met elkaar moet vergelijken, hoe dapper de poging ook is om het verschil te overbruggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Kwistnix op 06-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

s0kkie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:00:
Gisteren met een 2e playthrough de platinum binnen gehaald, vond de game de tweede keer nog beter eigenlijk, ik zag opeens kleine details waar ik de eerste keer meer naar andere dingen keek.
Maar nog steeds de enige character die ik liever nog erger zag dood gaan was Manny, wat een irritant mannetje was dat :P
spoiler:
Wel een heerlijke headshot krijgt hij, maar ik zag hem liever nog wat langer lijden.
bedankt voor de spoiler

*Houd het wel een beetje respectvol

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 06-07-2020 19:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Kwistnix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Dat is overigens ook de reden dat je games en films niet met elkaar moet vergelijken, hoe dapper de poging ook is om het verschil te overbruggen.
Zegt iemand die The Last of Us II niet speelt, maar wel 2 x een full playtrough gaat zitten kijken.

Games en films moet je niet vergelijken, maar jij doet dus met een game wat je ook met een film doet: Alleen maar kijken.

En maar je mening lopen verkondigen hier. Ik vind dat echt heel sneu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Je bedoeld zoals in TLoU2? :)
Dat is precies een van de reden dat de opzet van deel 2 voor mij niet werkt, die dissonantie tussen het verhaal dat ze proberen te vertellen (cutscenes) en de gameplay segmenten.
Ja, ik snap je. Dat is wel een ding. Maar het is ook wel onderdeel van de opvatting dat "het doel heiligt de middelen". Echter, helemaal anoniem zijn ze niet, hun namen worden geroepen door de anderen en her en der door de notities leer je ze ook beter kennen. Ellie heeft zo'n groot trauma opgelopen dat ze met vrijwel niemand meer een hechte emotionele band meer kan opbouwen en onderhouden. Dan is het ook niet gek dat ze zonder wroeging (het is inmiddels zes jaar ná haar eerste kill) tegenstanders uit de weg ruimt. Ik las ergens de klacht dat de relatie tussen Ellie en Dina eigenlijk vrij ondiep is, maar dat vind ik juist helemaal niet raar. Ellie heeft emotioneel zó veel schade opgelopen dat een normale relatie voor haar misschien wel onmogelijk is. Ze probeert het wel, maar
spoiler:
haar wraakgevoelens zijn te sterk.
Het is letterlijk de quote van Nietzsche:
“Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster... for when you gaze long into the abyss. The abyss gazes also into you.”
Terwijl Abby juist die afgrond uit klimt.
spoiler:
Í don't want to fight you (anymore)", is wat ze tegen Ellie zegt. Abby is uitgeput, ziet dat het nemen van wraak zinloos is en heeft met Lev een nieuw doel om voor te leven.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vrijdag Je quote is niet goed. Spoiler is zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je bedoeld zoals in TLoU2? :)
Hij bedoelt natuurlijk de kern van de "bad guys". Die hebben allemaal een achtergrond in deze game en alle NPC's hebben een naam. Het heeft allemaal iets meer betekenis dan de 2D bad guys in sommige andere games.

Wel grappig dat de karma keizer van dit topic de game niet gespeeld heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:22:
Games en films moet je niet vergelijken, maar jij doet dus met een game wat je ook met een film doet: Alleen maar kijken.
Waarom precies niet dan?

Juist dit soort story driven games laten zich prima vergelijken met een film of serie naar mijn mening (en wordt hier dus ook gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:40:

Wel grappig dat de karma keizer van dit topic de game niet gespeeld heeft. :+
Ja zo zie je maar weer hoe weinig dat betekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er is veel verklaring te vinden of te zoeken over zaken in TLoU2, er zijn rationele argumenten te bedenken, maar dat schiet het z'n doel wat mij betreft ruimschoots voorbij. Het verandert niets aan het moment van beleving, waarin je empathie zou moeten voelen voor een karakter of een emotionele band moet kunnen geloven en waar het spel voor mij compleet in faalt. Het is voornamelijk achteraf interessant om een bij stil te staan en over te discussiëren. Misschien is het ook de reden dat sommigen een tweede playthrough als beter ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Er is veel verklaring te vinden of te zoeken over zaken in TLoU2, er zijn rationele argumenten te bedenken, maar dat schiet het z'n doel wat mij betreft ruimschoots voorbij. Het verandert niets aan het moment van beleving, waarin je empathie zou moeten voelen voor een karakter of een emotionele band moet kunnen geloven en waar het spel voor mij compleet in faalt. Het is voornamelijk achteraf interessant om een bij stil te staan en over te discussiëren. Misschien is het ook de reden dat sommigen een tweede playthrough als beter ervaren.
Sorry, maar dan ga ik weer terugkomen op het feit dat je niet zelf gespeeld hebt en daardoor die empathie en connectie veel minder snel voelt. Je hebt nul connectie met de karakters in vergelijking. Waarschijnlijk had je er een bak koffie naast en werd je soms half afgeleid door je telefoon. Is gewoon anders dan dat je vol met je bek in het scherm zit met een headset op en je eigen acties doorvertaald worden naar de actie op het scherm. Het heeft veel meer impact. Wat ik bij dit spel op sommige momenten heb gevoeld, heb ik nog nooit eerder in een game gehad. Ja, bij deel 1 alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, dat is dan persoonsafhankelijk, want ik had tijdens het spelen meteen al (nuja, dat moest na die gebeurtenis even groeien) band met Abby. Vond juist dat haar motivatie goed werd uitgelegd, en dat ze eigenlijk niet veel verschilt daarin met Ellie. Daar heb ik geen tweede playthrough voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben overigens ook aan een tweede playtrough begonnen (tot ik alles heb. Niet nog eens uitspelen), want ik miste 4 kaarten, 5 muntjes en wat upgrades die je niet kunt halen de eerste keer, maar vind het wel lekker dat ik er nu gewoon doorheen kan rammelen met mijn gear in Newgame+.

Niet continu hoeven zoeken naar loot enz, achteraf gezien had ik dat liever andersom gedaan denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 06-07-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:

Sorry, maar dan ga ik weer terugkomen op het feit dat je niet zelf gespeeld hebt en daardoor die empathie en connectie veel minder snel voelt. Je hebt nul connectie met de karakters in vergelijking. Waarschijnlijk had je er een bak koffie naast en werd je soms half afgeleid door je telefoon. Is gewoon anders dan dat je vol met je bek in het scherm zit met een headset op en je eigen acties doorvertaald worden naar de actie op het scherm. Het heeft veel meer impact. Wat ik bij dit spel op sommige momenten heb gevoeld, heb ik nog nooit eerder in een game gehad. Ja, bij deel 1 alleen.
Daar zit een kern van waarheid in. De eerste keer dat ik de playthrough heb bekeken ben ik door een aantal langdradige gameplay segementen heen geskimmed, omdat het niet relevant was voor de hoofdlijnen van het verhaal of de lore. Dan is de 5 sec. vooruit functie in Youtube wel een uitkomst :)
De tweede keer heb ik de playthrough wel in zijn volledigheid aandachtig bekeken, want toen was ik ook notities aan't nemen. Maar zelfs dan, ik ben het met je eens dat het een andere ervaring is, maar niet per se een minderwaardige waar het aankomt op de beleving van het verhaal en de emotie die karakters horen op te roepen. Want wat dragen de gameplay secties, waarin je naamloze (nou ja) NPCs omlegt, tegen geïnfecteerden vecht of scrap zoekt, daar nu concreet aan bij?
Vrijdag schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:01:
Nou, dat is dan persoonsafhankelijk, want ik had tijdens het spelen meteen al (nuja, dat moest na die gebeurtenis even groeien) band met Abby. Vond juist dat haar motivatie goed werd uitgelegd, en dat ze eigenlijk niet veel verschilt daarin met Ellie. Daar heb ik geen tweede playthrough voor nodig :)
Uiteraard, maar ik heb het hier volgens mij wel een paar keer genoemd zien worden, vandaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kwistnix op 06-07-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:06:
[...]
Want wat dragen de gameplay secties, waarin je naamloze (nou ja) NPCs omlegt, tegen geïnfecteerden vecht of scrap zoekt, daar nu concreet aan bij?
Letterlijk alles. Het feit dat je vijanden namen hebben en zich om elkaar bekommeren en je dus samen met het karakter meemaakt hoe je ze een voor een ombrengt op de meest gruwelijke manieren. De kleine subtiele interacties met je metgezellen. De gesprekjes onderweg op je paard. De opmerkingen die de karakters in zichzelf maken. De briefjes die je leest waar ook regelmatig op gereageerd wordt. De reactie van metgezellen op jouw eigen gruwelijkheden/executies etc. De struggles tijdens het vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:19:
[...]
Letterlijk alles. Het feit dat je vijanden namen hebben en zich om elkaar bekommeren en je dus samen met het karakter meemaakt hoe je ze een voor een ombrengt op de meest gruwelijke manieren. De kleine subtiele interacties met je metgezellen. De gesprekjes onderweg op je paard. De opmerkingen die de karakters in zichzelf maken. De briefjes die je leest waar ook regelmatig op gereageerd wordt. De reactie van metgezellen op jouw eigen gruwelijkheden/executies etc. De struggles tijdens het vechten.
Ok, maar los van de reacties van NPCs tijdens combat, bedoel ik die dus niet. Dat hoort w.m.b. gewoon bij het het verhaal / lore en de karakteropbouw en die heb ik gewoon gezien / gehoord. Die truc met de NPCs, waarbij ze er een random naam uitgooien of emotioneel reageren op een dode hond is wel leuk gedaan, maar het wordt te vaak gebruikt en verliest daarmee deels z'n kracht w.m.b. Zelfde wanneer jouw karakter iemand vastpakt voor een stealth kill en dan toebijt dat ie stil moet zijn, iedere keer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:25:
[...]

Ok, maar los van de reacties van NPCs tijdens combat, bedoel ik die dus niet. Dat hoort w.m.b. gewoon bij het het verhaal / lore en de karakteropbouw en die heb ik gewoon gezien / gehoord. Die truc met de NPCs, waarbij ze er een random naam uitgooien of emotioneel reageren op een dode hond is wel leuk gedaan, maar het wordt te vaak gebruikt en verliest daarmee deels z'n kracht w.m.b. Zelfde wanneer jouw karakter iemand vastpakt voor een stealth kill en dan toebijt dat ie stil moet zijn, iedere keer weer.
Maar dat alles zit dus constant verpakt tussen en tijdens de combat. Dus ja, als je én niet zelf speelt én die segmenten sowieso doorspoelt terwijl je alleen maar passief zit te kijken naar hoe iemand anders speelt, dan sta je al met 2-0 achter, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:46:
Maar dat alles zit dus constant verpakt tussen en tijdens de combat. Dus ja, als je én niet zelf speelt én die segmenten sowieso doorspoelt terwijl je alleen maar passief zit te kijken naar hoe iemand anders speelt, dan sta je al met 2-0 achter, wat mij betreft.
Die heb ik niet allemaal doorgespoelt en sowieso de tweede keer helemaal niet.
Maar goed, laten we deze discussie niet nog een keer opstarten, dat heeft men hier al tot in den treuren moeten aanhoren en het is nooit echt tot begrip gekomen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Een game kijken en spelen is toch totaal niet te vergelijken.. Wanneer je zelf speelt maak JIJ de moeilijke keuzes en wordt JIJ in staat gesteld om je te kunnen inleven met de karakters. Jij bestuurt ze tenslotte. Ik raak altijd verveelt als ik een lange game urenlang op YouTube kijk. Ook vallen alle gameplay aspecten weg, dit ervaar je dus ook niet. Vind het echt niet te vergelijken.

Anyway, heb me ertoe aangezet om deel 1 weer eens te doorlopen. Daarna volgt de laatste run door deel 2. God of War (ja echt, nog niet gespeeld) staat later deze vakantie op de rol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

MazeWing

The plot thickens...

En juist dat heb jij niet omdat je het niet zelf beleefd hebt. Je hebt het “beleefd” door 2x YouTube te kijken en de eerste keer met enige regelmaat gameplay segmenten te skippen. Dit is absoluut niet de manier om een spel te beleven, daar moet je het toch echt zelf voor spelen.

En nu kun je wederom gaan roepen dat je geen zin hebt in deze discussie, echter ben jij zo ongeveer de laatste persoon in dit topic die recht van spreken heeft! Qua verhaal mag je misschien een mening hebben maar blijf alsjeblieft ver ver ver weg van al het andere dan puur het verhaal. Kom al helemaal niet aan over de beleving. Jij hebt geen beleving! Jij hebt van iets dynamisch (interactief gamen) iets passiefs gemaakt en vind my dat je dan recht van spreken hebt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:46:
En juist dat heb jij niet omdat je het niet zelf beleefd hebt. Je hebt het “beleefd” door 2x YouTube te kijken en de eerste keer met enige regelmaat gameplay segmenten te skippen. Dit is absoluut niet de manier om een spel te beleven, daar moet je het toch echt zelf voor spelen.
Ik denk dat je teveel leest in mijn opmerking van het skimmen van gameplay (5 sec. per keer). Dat heb ik eigenlijk aleen in Seattle Day 1 een aantal keer gedaan, omdat het een nogal langdradig stuk 'open-wereld' is, waar veel exploration / scavanging in zit, wat er niet echt toe doet. De interactie tussen karakters daargelaten. Al met al heb ik denk ik een goede 10 min. aan irrelevante gameplay op die manier versneld. Ik vond het een goede gelijkenis met de opmerking over afgeleid zijn door een telefoon in stukken die saai zijn, maar goed er is nu weer een nieuwe stok om mee te slaan begrijp ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb trouwens nog wel een hele subtiele verwijzing naar de Fireflies opgemerkt. Het logo is in één van de wachttorens in Seattle op de grond te zien. Hoewel dit ook wel niet bewust gedaan kan zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kwistnix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat je teveel leest in mijn opmerking van het skimmen van gameplay (5 sec. per keer). Dat heb ik eigenlijk aleen in Seattle Day 1 een aantal keer gedaan, omdat het een nogal langdradig stuk 'open-wereld' is, waar veel exploration / scavanging in zit, wat er niet echt toe doet. De interactie tussen karakters daargelaten. Al met al heb ik denk ik een goede 10 min. aan irrelevante gameplay op die manier versneld. Ik vond het een goede gelijkenis met de opmerking over afgeleid zijn door een telefoon in stukken die saai zijn, maar goed er is nu weer een nieuwe stok om mee te slaan begrijp ik :)
Het doet allemaal af aan de “beleving” door te skippen. En je maakt me niet wijs dat je enkel toen hebt geskipped. Ik die 23+ uur zijn er nog zag momenten waarbij de gameplay (mogelijk) wat langdradig is. Zeker als je kijkt naar een speler die rare keuzes maakt. Dan is vooruit spoelen wel heen aantrekkelijk...

Maar je wil toch niet echt vertellen dat het kijken van YouTube je een gelijkwaardige beleving gaf als het daadwerkelijk zelf spelen?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
spoiler: title
de reis met abby naar het museum + ziekenhuis heeft het spel de nek omgedraaid bij mij. dat vond ik zoo oninteressant en te lang dat ik er eigenlijk klaar mee was. op een gegeven moment zat ik naar mijn save-game tijd te kijken of ik ongeveer op de 18 uur zat (voor het einde). De hele storyline met lev, waarom? waarom moest ik urenlang met abby het spel doorlopen? een uurtje kon ik nog wel begrijpen, maar dit was op een gegeven moment geen TLOU meer voor mij zonder Ellie...met Abby leek het wel op een apocalyptic-mad max jasje.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:08:
de reis met abby naar het museum + ziekenhuis heeft het spel de nek omgedraaid bij mij. dat vond ik zoo oninteressant en te lang dat ik er eigenlijk klaar mee was. op een gegeven moment zat ik naar mijn save-game tijd te kijken of ik ongeveer op de 18 uur zat (voor het einde). De hele storyline met lev, waarom? waarom moest ik urenlang met abby het spel doorlopen? een uurtje kon ik nog wel begrijpen, maar dit was op een gegeven moment geen TLOU meer voor mij zonder Ellie...met Abby leek het wel op een apocalyptic-mad max jasje.
spoiler:
Ik heb tientallen, zo niet honderden soortgelijke reacties gelezen ondertussen online. Er wordt echter iedere keer gedaan alsof negatieve commentaren op de game gemaakt worden door mensen die het spel niet zouden hebben gespeeld, niet begrijpen of zelfs anti-sterke-vrouwen o.i.d. zouden zijn. Totale onzin. Goed dat je hier je mening in ieder geval neer zet. Zelfs de voice cast van TLOU2 gooit dingen online waarin ze net doen alsof alle negatieve commentaren uit zogenaamde bots bestaan. Het begint echt een beetje zielig te worden met de hele TLOU2 nasleep ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Navuri schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:18:
[...]

spoiler:
Ik heb tientallen, zo niet honderden soortgelijke reacties gelezen ondertussen online. Er wordt echter iedere keer gedaan alsof negatieve commentaren op de game gemaakt worden door mensen die het spel niet zouden hebben gespeeld, niet begrijpen of zelfs anti-sterke-vrouwen o.i.d. zouden zijn. Totale onzin. Goed dat je hier je mening in ieder geval neer zet. Zelfs de voice cast van TLOU2 gooit dingen online waarin ze net doen alsof alle negatieve commentaren uit zogenaamde bots bestaan. Het begint echt een beetje zielig te worden met de hele TLOU2 nasleep ondertussen.
hmm, dat wist ik niet. ik kijk af en toe in dit topic, verder volg ik het allemaal niet. een ding is zeker en dat is dat ik dit deel snel ben vergeten. zelfs mijn 4e playthrough van deel 1 wordt beter dan dit spel in mijn ogen...

geef mij maar TLOU1 Remastered 4K 120FPS op de PS5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

spoiler:
Die krijgen complete doodsverwensingen op hun bordje... 8)7

spoiler:
Ik kan snappen dat als je de klik en empathie met Abby niet krijgt het 2e deel minder is.

Wat ik echter niet snap is hoe je dan nog steeds niet van het spel kan genieten. Met Abby loop je feitelijk in de mooiste en vetste gebieden rond. Al deze zaken zijn beter uitgewerkt dan deel 1...

Dan zou het dus enkel vanwege de personages (een stuk) minder zijn. Terwijl het aan uitwerken van die personages ook niet kan loggen. Zeker niet als je dit vergelijkt met de “uitwerking” van bijvoorbeeld Tess, Bill, Sam, Henry, etc.).
Wat was er wel zo goed aan die personages en niet zo goed aan Abby & Co.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De graphics vond ik eerlijk gezegd wel meevallen. We zijn inmiddels heerlijk verwent de afgelopen jaren op dit gebied. dus zo adembenemend vond ik het ook allemaal niet. Bij de remake van final fantasy had ik dat gevoel beter.

Maar tjah, eerlijk gezegd we hebben dit soort gebieden ook al gehad in het 1e deel? paard, bos, sneeuw. ik snap dat je geen geheel nieuwe setting kan zetten, maar ik vond het toen ook al geweldig uitzien. daardoor was ik niet verrast.

[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:36:
Maar tjah, eerlijk gezegd we hebben dit soort gebieden ook al gehad in het 1e deel? paard, bos, sneeuw. ik snap dat je geen geheel nieuwe setting kan zetten, maar ik vond het toen ook al geweldig uitzien. daardoor was ik niet verrast.
Deel 1 zag er ook prima uit voor z'n tijd en de remaster op PS4 ziet er nog steeds prima uit. Niet te vergelijken met deel 2 natuurlijk, maar het was toen audiovisueel al effectief genoeg, dus ik snap wat je zegt. De levels waren kleinschaliger, maar dat is niet per se een nadeel als je een lineair gefocust verhaal wilt vertellen. Helpt bij de pacing en je hebt minder last van het 'walking simulator' effect, minder afleiding van hetgeen waar je in geïnteresseerd bent: voortgang in het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Speel nog eens andere spellen (grafisch de beste van deze generaties) en kijk dan nog eens naar tlou2. De character modems, de animaties, het haast ziekelijke oog voor detail en aankleding van gebouwen.

En dat allemaal in een realistische setting. Natuurlijk ziet een God of War er ook mooi uit, maar dit komt ook voor een groot deel door de fantasie omgevingen. Kijk je echter naar de character models, de animaties en de omgevingen zelf dan ziet dit er een stuk meer “plastic-achtig” uit met omgevingen die best kaal zijn. Qua animaties mis je die kleine dingetjes die het allemaal “levend” maken, zoals Ellie die aan haar neus krabt of iemand die aan z’n haar zit te wrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dina die na elke moord vraagt: ''herken je hem''? op een gegeven moment dacht ik:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/NaturalShrillGalah-size_restricted.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Irritant inderdaad. De hele cast van tieners / twintigers, met hun driehoeksrelaties, zwangerschappen etc. deed mij op een of andere manier erg denken aan een scene uit SG-1 (voor mensen die de serie kennen) _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 06-07-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55
Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:08:
Wil je zeggen dat je de game hebt uitgespeeld in 18 uurtjes?
Als dat zo is kan ik wel begrijpen dat het verhaal je niet 'gepakt' heeft.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
[...]

spoiler:
Deze reactie heb ik jou hier anders ook al meerdere malen zien schrijven. Er mag toch iets van gezegd worden als iemand loopt te miauwen over een spel dat diegene zelf niet heeft gespeeld? Daarmee zeg ik niet dat diegene geen mening mag hebben, maar om echt objectief te kunnen oordelen zou ik toch echt aanraden om het spel te spelen.

Over het andere kunnen we het eens zijn. Als je hebt gespeeld en je vond het niets, ben ik de laatste die daar commentaar op zal hebben. Ben het er zelf niet mee eens en vond het een meesterwerk, maar het is natuurlijk niet voor niets dat de meningen zo verdeeld zijn.

Zie hierboven ook iets langskomen over de graphics, maar die waren echt zonder twijfel het beste wat ik tot nu toe op de PS4 heb gezien. De gezichtsanimaties waren echt uitmuntend en zeer indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:19:
[...]

Wil je zeggen dat je de game hebt uitgespeeld in 18 uurtjes?
Als dat zo is kan ik wel begrijpen dat het verhaal je niet 'gepakt' heeft.
iets minder zelfs dacht ik. maar het is echt niet zo dat een (semi)lineaire spel opeens leuker wordt als je de tijd kunstmatig gaat uitrekken hoor.
18 uur is lang
, waarmee ND alle ruimte heeft om je in het verhaal te zuigen. bij mij kregen ze het niet voor elkaar in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:24:
[...]

iets minder zelfs dacht ik. maar het is echt niet zo dat een (semi)lineaire spel opeens leuker wordt als je de tijd kunstmatig gaat uitrekken hoor.
18 uur is lang
, waarmee ND alle ruimte heeft om je in het verhaal te zuigen. bij mij kregen ze het niet voor elkaar in ieder geval.
Kan toch prima? Moet wel zeggen dat 18 uur echt behoorlijk snel is. Had er zelf rond de 28 uur voor nodig. Jammer dat de game je niet pakte.
spoiler:
Ik had juist de eerste grofweg 2 uur moeite om dat Abby verhaal op te pakken. Daarna ging dit beter en de scènes in het ziekenhuis behoorden wat mij betreft tot een van de sterkste uit de hele game. Wat een spanning en sfeersetting zat daarin zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Minder dan 18 uur? Hoe dan? Ik heb er letterlijk ongeveer 48 uur over gedaan en heb, ondanks zoveel mogelijk uitgekamd te hebben, tóch nog dingen gemist.

Dan ga je echt overal zo snel mogelijk doorheen op de laagste moeilijkheidsgraad en skip je alle cutscenes?

Ik ben oprecht benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zat ongeveer tegen het einde op 17 uur. ik zal eens naar mijn save kijken. misschien verkijk ik me. heb het spel niet meer dus ik hoop dat het via het menu lukt. ik skip cutscenes nooit.

ik speel altijd op het makkelijkste niveau. zal wel met dat te maken hebben. het is niet zo dat ik er doorheen rush, af en toe zoek ik ook wat spullen hier en daar natuurlijk. maar ik richt me altijd op het hoofdverhaal met alle spellen.

het kan ook zijn dat ik het laatst had gecheckt toen ellie voor het eerst naar de boerderij kwam, omdat ik dacht dat het daar klaar was. kan me zo snel even niet meer herinneren.

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Vrijdag schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:28:
Minder dan 18 uur? Hoe dan? Ik heb er letterlijk ongeveer 48 uur over gedaan en heb, ondanks zoveel mogelijk uitgekamd te hebben, tóch nog dingen gemist.

Dan ga je echt overal zo snel mogelijk doorheen op de laagste moeilijkheidsgraad en skip je alle cutscenes?

Ik ben oprecht benieuwd.
48 uur snap ik ook helemaal niks van tbh. Jezelf verloren in de fotomodus wellicht? :D
Ik heb er zelf op normal 30uur over gedaan en echt op mn gemakje gespeeld en bijvoorbeeld ook alle kluizen gevonden.
17-18 uur is echt het andere uiterste en dan heb je volgens mij geen notitie gelezen ofzo. Ik kan me ook voorstellen dat als het te makkelijk is dat je interesse verzwakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:01
Kapitein Merijn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:51:
[...]

48 uur snap ik ook helemaal niks van tbh. Jezelf verloren in de fotomodus wellicht? :D
Ik heb er zelf op normal 30uur over gedaan en echt op mn gemakje gespeeld en bijvoorbeeld ook alle kluizen gevonden.
17-18 uur is echt het andere uiterste en dan heb je volgens mij geen notitie gelezen ofzo. Ik kan me ook voorstellen dat als het te makkelijk is dat je interesse verzwakt.
Ik vermoed dat ik ook op iets van 48 uur ga uitkomen hoor :9
Zit nu met zo'n 22 uur op de helft van het verhaal volgensmij.
spoiler:
Ik ben net begonnen met het spelen met de jonge Abby

Ik speel op hard, speel graag sneaky/stealth en ga echt op m'n dooie gemak door de wereld heen om ff rond te kijken of resources te verzamelen :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kwistnix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:25:
[...]

Je begint nu echt wel in herhaling te vallen. Je punt dat je de game maar niets vind is nu wel duidelijk. Waar komt die urge toch vandaan om dat maar te blijven herhalen. Van mij mag je de game niets aan vinden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar je hoeft dat toch niet maar te blijven verkondigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:02
gnauw schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Je begint nu echt wel in herhaling te vallen. Je punt dat je de game maar niets vind is nu wel duidelijk. Waar komt die urge toch vandaan om dat maar te blijven herhalen. Van mij mag je de game niets aan vinden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar je hoeft dat toch niet maar te blijven verkondigen...
Ah joh dat gaat al maanden zo, hecht er gewoon geen waarde aan, hij heeft de game niet eens gespeeld en zeker dit soort punten zijn dan echt niet te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Maurice079 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Ik vermoed dat ik ook op iets van 48 uur ga uitkomen hoor :9
Zit nu met zo'n 22 uur op de helft van het verhaal volgensmij.
spoiler:
Ik ben net begonnen met het spelen met de jonge Abby

Ik speel op hard, speel graag sneaky/stealth en ga echt op m'n dooie gemak door de wereld heen om ff rond te kijken of resources te verzamelen :)
Achteraf gezien had ik hem ook liever op een hogere moeilijkheidsgraad gespeeld. Op normal zijn de meeste encounters echt prima te doen en je vind echt (te) veel resources.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

gnauw schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:23:
[...]

En dat terwijl hij het spel zelf nooit gespeeld heeft.

Ik heb eens gezocht op een random attractie in een random park in een random plaats in Argentinië en kwam uit bij: "El Desafio" in Parque de la Costa. Ik heb inmiddels wat filmpjes gekeken waaronder deze:

Ik vond het maar tegenvallen en heb 0,0 intentie om zelf ooit in deze attractie te gaan. Aangezien ik ooit in de Python in de Efteling ben geweest kan ik me behoorlijk goed voorstellen en inbeelden hoe bepaalde G-krachten en het algehele gevoel zal zijn.

Ik heb ook op verschillende fora geklaagd dat ik de attractie maar teven vind vallen...

get my point? 8)7 |:( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Ik heb eens gezocht op een random attractie in een random park in een random plaats in Argentinië en kwam uit bij: "El Desafio" in Parque de la Costa. Ik heb inmiddels wat filmpjes gekeken waaronder deze:
[YouTube: PARQUE DE LA COSTA, MONTAÑA RUSA VERDE, EL DESAFIO. 24.09.12]
Ik vond het maar tegenvallen en heb 0,0 intentie om zelf ooit in deze attractie te gaan. Aangezien ik ooit in de Python in de Efteling ben geweest kan ik me behoorlijk goed voorstellen en inbeelden hoe bepaalde G-krachten en het algehele gevoel zal zijn.

Ik heb ook op verschillende fora geklaagd dat ik de attractie maar teven vind vallen...

Ik heb nu jouw post over het filmpje gelezen mijn conclusie is dat het park waar de attractie staat te generiek is. Je kan er in verschillende attracties, het eten is te duur en er zijn teveel mensen aanwezig.

Pluspunt is dat ze in Argentinië wel goede lappen vlees serveren.

Nee, een bezoek aan de snackbar in dat park lijkt me vreselijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb het begin wel een beetje doorgespoeld, want heel de “rit” naar het hoogste punt is behoorlijk generiek en voegt weinig toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:17:
Ik heb het begin wel een beetje doorgespoeld, want heel de “rit” naar het hoogste punt is behoorlijk generiek en voegt weinig toe...
Blijkbaar is het ook heel erg gericht op vrouwen, want die hoor je als enige de hele tijd gillen :{

oké, ik stop al :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 06-07-2020 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:04
Beetje flauw. Hij komt soms met goed onderbouwde posts, dus ik heb er geen issues mee dat hij zijn mening verkondigd.

Je kan het ook andersom zien: jullie komen de hele tijd terug op het feit dat hij hem niet gespeeld heeft.. begint ook een beetje hetzelfde riedeltje te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb 17 uur en 23 minuten over het spel gedaan zie ik (even terug op mijn post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

rachez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:26:
Beetje flauw. Hij komt soms met goed onderbouwde posts, dus ik heb er geen issues mee dat hij zijn mening verkondigd.

Je kan het ook andersom zien: jullie komen de hele tijd terug op het feit dat hij hem niet gespeeld gespeeld heeft.. begint ook een beetje hetzelfde riedeltje te worden. ;)
Feit is dat hij het spel niet gespeeld heeft, maar ondertussen een mening klaar heeft die al 100% definitief heeft. Dit terwijl er voldoende argumenten zijn aangedragen waarom het kijken naar een interactief iets absoluut niet gelijkwaardig is.
Als hij dan ook nog eens over gameplay begint en het “goede” argument dat hij zich prima een beeld kan vormen omdat jij game x en game y heeft gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:26:
Ik heb 17 uur en 23 minuten over het spel gedaan zie ik (even terug op mijn post)
Dan heb je er aardig door heen gerushed. Ik heb er zelf dik 23 uur over gedaan en heb qua encounters niet heel vaak zaken opnieuw moeten doen (alles bij elkaar opgeteld misschien 1,5 uur). Dat betekend dus dat je een boel zaken links hebt laten liggen, toch aardig wat gebouwen nooit een bezoekje hebt gebracht en bepaalde gesprekken vermoedelijk niet hebt meegekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tom schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Dat doet Naughty Dog inderdaad als de beste. Maar qua gameplay stelt het weinig voor. Uncharted is één van mijn favoriete series (TLOU vind ik minder, deel 2 nog niet gespeeld). Dat is vooral door bovenstaande zaken waardoor je in het verhaal gezogen wordt en de afwerking van alles een dikke 10 krijgt. Maar het schieten heeft geen diepgang, het platformen is vooraf uitgestippeld waarbij het te volgen pad vaak al visueel gehint is (lichter/donkerder), puzzels zijn simpel. En vrijheid is er amper, nog minder dan Rockstar waar je vaak kritiek op hebt. Ruimtes zijn vaak afgesloten en je triggert voorgeprogrammeerde events. Ook al is die ruimte groter, het pad staat al vast. Het filmische en de perfecte afwerking van alles maakt dat ze (terecht) hoge punten krijgen, maar puur voor de gameplay speel ik hun games niet.
Even een quote uit het PS5 topic.

Tja, ik ben het dan weer niet met je eens. Ik vind deze game veel fijner spelen dan menig ander game. Dat komt mede ook door de bijzonder goede animaties.

Ik weet niet wat je bedoelt met "het schieten heeft geen diepgang"? Ik vind het schieten echt heel gewichtig aanvoelen, net als in Uncharted 4. Kogels hebben impact, helemaal in TLoU2 met dat gore systeem. Daarbij is het ook geen shooter. Of vind je ook dat de melee combat in Call of Duty geen diepgang heeft?

Vrijheid is er amper? Je bedoelt in een lineaire game? Laten we de game vooral beoordelen op wat het is en niet op wat het niet is. RDR2 moet een open wereld game voorstellen, maar binnen de hoofdmissie heb je legio minder vrijheid dat TLoU2. Nul komma nul keuze in hoe je situaties gaat aanpakken. Ja, het pad staat vast. Het is ook een lineaire game, nogmaals Ga je een circuit racer kritiek geven omdat je niet van het circuit af kan? Of een open wereld shooter dat er teveel te doen is in de wereld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ND games uit de Uncharted/TLoU serie zijn ook lineair, hebben geen keuze mogelijkheden of veel vrijheden. Dat schieten minder diepgang heeft dan ander games kan ik ook wel inkomen, want daar is de effectieve variatie in wapens en vijanden niet naar. Als je die zaken belangrijk vind in gameplay, dan is het logisch dat je de ND games minder leuk vind, toch? Volgens mij is dat alles wat er gezegd wordt en worden er geen appels met peren vergeleken.
Ik ervaar het zelf overigens niet als problemen, de gameplay in ND games volstaat, maar is ondergeschikt aan het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Even een quote uit het PS5 topic.

Tja, ik ben het dan weer niet met je eens. Ik vind deze game veel fijner spelen dan menig ander game. Dat komt mede ook door de bijzonder goede animaties.

Ik weet niet wat je bedoelt met "het schieten heeft geen diepgang"? Ik vind het schieten echt heel gewichtig aanvoelen, net als in Uncharted 4. Kogels hebben impact, helemaal in TLoU2 met dat gore systeem. Daarbij is het ook geen shooter. Of vind je ook dat de melee combat in Call of Duty geen diepgang heeft?

Vrijheid is er amper? Je bedoelt in een lineaire game? Laten we de game vooral beoordelen op wat het is en niet op wat het niet is. RDR2 moet een open wereld game voorstellen, maar binnen de hoofdmissie heb je legio minder vrijheid dat TLoU2. Nul komma nul keuze in hoe je situaties gaat aanpakken. Ja, het pad staat vast. Het is ook een lineaire game, nogmaals Ga je een circuit racer kritiek geven omdat je niet van het circuit af kan? Of een open wereld shooter dat er teveel te doen is in de wereld. :?
Ik vind de gameplay ook fantastisch. Ook de accessibilityopties en de mogelijkheid om de difficulty op zoveel verschillende manieren aan te pakken. Ik speel nu met alles op het moeilijkst, maar mijn partner op moderate omdat ik niet wil dat hij/zij staat te niksen. De enemies zijn zoveel slimmer dan welk ander spel dat ik tot nu toe heb gespeeld. Dit maakt het ook een stuk leuker en intensiever voor me. Bij RDR2 was dit wel anders. Sowieso een aanrader om te proberen de difficulty slider voor de enemies AI hoger te zetten, dit is één van de beste dingen aan TLOU combat imo. En dit mis je volgens mij als je met alles op easy/moderate speelt.

Wat ik ook leuk vind aan TLOU en TLOU2 is dat je eigenlijk altijd stressvolle gevechten hebt met te weinig munitie, healing etc. Het voelt voor mij echt aan alsof ik alles maar net overleef en altijd bezig ben met overleven. Dit ligt ook een beetje aan de difficulty maar bij TLOU1 speelde ik op easy en had ik dit ook.
En in TLOU2 specifiek zijn er ook zoveel opties. Je kan volledig stealth gaan en iedereen vermoorden, of er gewoon langs sneaken, of guns blazing gaan (hoewel ik hier altijd dood door ga), of heel slim met traps omgaan en de laatste paar neerschieten.

Op een gegeven moment krijg je wel heel veel encounters maar het hangt een beetje van je eigen aanpak af hoe je dit aanpakt. Waar ik laatst bv ben achtergekomen is dat je enemies kan grabben en dan laten pakken door een clicker.

Het enige wat ik niet zo goed snap is hoe mensen resources pakken zonder mensen te vermoorden. Mijn strategie is nu voornamelijk stealth en dan rustig alle gebouwen nalopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:44:
[...]

[YouTube: PARQUE DE LA COSTA, MONTAÑA RUSA VERDE, EL DESAFIO. 24.09.12]

Jaja, ik lees ook nog graag mee ;)

Sorry maar wat wil je echt duidelijk maken, je valt keer op keer mensen aan die negatief zijn tegenover het spel. Prima, maar kom dan ook met goed argumenten en niet met deze complete onzin post. Ik heb alles al voorbij zien komen om mensen het zwijgen op te leggen van vergelijkingen over spruitjes tot dit soort onzin, maar jullie vergeten een ding en dat is dat dit topic over The last of Us 2 gaat.

Je mag vinden en zeggen over @Kwistnix wat je wil, maar ik heb nog niet een van deze onzin post van hem gezien. Zijn contributie in dit topic is vele malen groter dan al die onzin post die ik van bepaalde mensen zie die blijven klagen over het feit dat er mensen rondhangen in dit topic die de game nog niet gespeeld hebben. Iets wat al jaren lang zo is, maar nu de game uitgekomen is mag je hier alleen maar komen praten als je de game gespeeld of gekocht hebt.

Want al die opmerkingen van mensen die paar uur de game aan spelen zijn en alleen maar melden hoe geweldig de game wel niet is, dat is super interessant.

Stop gewoon met klagen, ik zie bepaalde personen die meer moeite doen om de game te verdedigen en bepalen dat anderen niets mogen zeggen dan dat ze ook maar iets interessants te vermelden hebben in dit topic.

Vond de review van YongYea interessant om te kijken, al vindt ik hem wel erg aan de lange kant. Veel van dezelfde punten die Angry Joe ook aanhaalt, maar ik merk dat ze daar minder moeite hadden met de lengte van de game. Maar dit komt misschien ook dat ze de game daar met zijn 3 en aan spelen waren.

Meestal speel ik game die zo verhaal gedreven zijn graag alleen, maar de eerste keer dat ik The last of US speelde was dat ook samen. En ik moet zeggen dat ik die game erg leuk vond om af te wisselen met iemand. Game nog wel vaker alleen gespeeld, maar vraag mij af hoe sommige hierover denken over The last of US 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Kwistnix Ik blijf bij mijn standpunt (en met mij een boel anderen) dat je bepaalde meningen voor je moet houden als je het spel (nog) niet hebt gespeeld, zeker als het gameplay betreft.

Dat heeft verder niets met kritiek te maken maar gewoon met ervaring.

Een die “onzin-post” maakt precies duidelijk wat er met een boel posts van @Kwistnix aan de hand is. Want feitelijk doet hij precies hetzelfde als bij het filmpje van die achtbaan; een mening vormen met een oordeel zonder dat je het ervaren hebt. Zolang je het spel niet gespeeld hebt zal het een incompleet oordeel zijn. Ga dan niet dit oordeel verkondigen als “definitief” en ontbrekende zaken als gevolg van het niet gespeeld hebben, wegzetten als futiliteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:29:
@Kwistnix

Een die “onzin-post” maakt precies duidelijk wat er met een boel posts van @Kwistnix aan de hand is. Want feitelijk doet hij precies hetzelfde als bij het filmpje van die achtbaan; een mening vormen met een oordeel zonder dat je het ervaren hebt. Zolang je het spel niet gespeeld hebt zal het een incompleet oordeel zijn. Ga dan niet dit oordeel verkondigen als “definitief” en ontbrekende zaken als gevolg van het niet gespeeld hebben, wegzetten als futiliteiten...
Dat is jou mening, en dat is prima. Maar daarom hoef je niet zo'n hele post te maken en een dom filmpje van een achtbaan te embedden om een punt te maken. En moet je dit blijven herhalen en herhalen?

Ik heb je dit al vaker zien proberen te doen, en zoals ik zeg heeft @Kwistnix heel wat meer interessante post in dit topic gezet die ook een goede bijdrage doen. Terwijl als ik naar jou afgelopen posts kijk in dit topic, dan is het alleen maar geklaag over wat iemand wel of niet mag doen en waarom dat dan zo is. Misschien moet je je meer op jezelf richten in plaats van @Kwistnix.

En waarom als je de game gespeeld hebt reageer je nooit op vragen die iemand heeft? Dat is niet interessant genoeg om op te reageren?

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 06-07-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Andyk125 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Dat is jou mening, en dat is prima. Maar daarom hoef je niet zo'n hele post te maken en een dom filmpje van een achtbaan te embedden om een punt te maken. En moet je dit blijven herhalen en herhalen?

Ik heb je dit al vaker zien proberen te doen, en zoals ik zeg heeft @Kwistnix heel wat meer interessante post in dit topic gezet die ook een goede bijdrage doen. Terwijl als ik naar jou afgelopen posts kijk in dit topic, dan is het alleen maar geklaag over wat iemand wel of niet mag doen en waarom dat dan zo is. Misschien moet je je meer op jezelf richten in plaats van @Kwistnix.

En waarom als je de game gespeeld hebt reageer je nooit op vragen die iemand heeft? Dat is niet interessant genoeg om op te reageren?
Als je eens goed kijkt naar mijn posts ben ik er pas echt mee begonnen toen hij begon te praten over gameplay en hoe het speelde, dit terwijl hij het nooit gespeeld heeft.

En waarom zou ik geen achtbaanfilmpje embedden om m'n punt te maken. Ik doe nu precies wat @Kwistnix doet met het spel en schijnbaar wel acceptabel wordt bevonden door jou. Gezien je historie in dit topic ben je in ieder geval flink in de minderheid...

Verder heb ik al redelijk wat vragen beantwoord en zal dit ook blijven doen. Ik snap dan ook niet waar je dit überhaupt vandaan haalt?!

Maar laten we het erover eens zijn dat we het niet eens worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Als je eens goed kijkt naar mijn posts ben ik er pas echt mee begonnen toen hij begon te praten over gameplay en hoe het speelde, dit terwijl hij het nooit gespeeld heeft.

En waarom zou ik geen achtbaanfilmpje embedden om m'n punt te maken. Ik doe nu precies wat @Kwistnix doet met het spel en schijnbaar wel acceptabel wordt bevonden door jou. Gezien je historie in dit topic ben je in ieder geval flink in de minderheid...

Verder heb ik al redelijk wat vragen beantwoord en zal dit ook blijven doen. Ik snap dan ook niet waar je dit überhaupt vandaan haalt?!

Maar laten we het erover eens zijn dat we het niet eens worden.
Als je goed kijkt naar je posts dan doe je nu de afgelopen week niets anders dan daarover klagen, terwijl @Kwistnix een keer heeft gezegd dat hij een goed beeld heeft van de gameplay door al die filmpjes die hij heeft gezien. Voor de rest heb ik toch aardig wat interessante post en reacties van hem gezien. Of je het nu met hem eens bent of niet..

Dat jij dan vindt dat hij niets over de gameplay kan zeggen is toch prima, maar ga niet zeuren over dat iemand weg moet gaan of hier niets mag posten terwijl je zelf niets anders doet dan klagen en klagen over iemand die ergens een keer een opmerking over heeft gemaakt.

En nee ik heb hier meerdere vragen gesteld in het topic, waarvan het binnen twee reacties steeds over hetzelfde gaat en dat is het wel of niet gelijk hebben dat iemand wel of niet zijn/haar mening überhaupt mag geven. Heb nog maar weinig mensen zien reageren op vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:24:
[...]

18 uur is lang
Dit kan haast niet kloppen. De main story is gerushed al meer dan 22 uur. Als je een klein beetje de omgeving verkent (wat eigenlijk wel noodzakelijk is in deze en bovendien ontzettend veel toevoegt qua lore en storytelling), dat ga je makkelijk richting de 30 uur. Als dit echt klopt, dan heb je echt enorm veel stukken gemist, waarschijnlijk. Ik zou de game dan zeker nog een keer op je gemak doorlopen, wellicht op een hogere difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Andyk125 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:00:
En nee ik heb hier meerdere vragen gesteld in het topic, waarvan het binnen twee reacties steeds over hetzelfde gaat en dat is het wel of niet gelijk hebben dat iemand wel of niet zijn/haar mening überhaupt mag geven. Heb nog maar weinig mensen zien reageren op vragen.
Zou je ze willen herhalen, dan kan ik ze mogelijk beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Dit kan haast niet kloppen. De main story is gerushed al meer dan 22 uur. Als je een klein beetje de omgeving verkent (wat eigenlijk wel noodzakelijk is in deze en bovendien ontzettend veel toevoegt qua lore en storytelling), dat ga je makkelijk richting de 30 uur. Als dit echt klopt, dan heb je echt enorm veel stukken gemist, waarschijnlijk. Ik zou de game dan zeker nog een keer op je gemak doorlopen, wellicht op een hogere difficulty.
Het kan wel hoor:
https://howlongtobeat.com/game?id=41753

Als je ziet dat alle cutscenes incl gameplay elementen al bijna 11 uur duren kan je jezelf wel afvragen hoe serieus je het spel gespeeld hebt.
YouTube: THE LAST OF US 2 All Cutscenes Full Movie HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein Merijn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Het kan wel hoor:
https://howlongtobeat.com/game?id=41753

Als je ziet dat alle cutscenes incl gameplay elementen al bijna 11 uur duren kan je jezelf wel afvragen hoe serieus je het spel gespeeld hebt.
YouTube: THE LAST OF US 2 All Cutscenes Full Movie HD
Dat was ook mijn bron. Maar dan heb je dus alle cutscenes overgeslagen? Die tellen ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
bram1984 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Dat was ook mijn bron. Maar dan heb je dus alle cutscenes overgeslagen? Die tellen ook mee?
How long to beat heeft het inderdaad over rushed bij ca. 17 uur speeltijd. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of er daarvoor scènes geskipt moeten worden.
Ik was na 17 uur in ieder geval pas net over de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
MazeWing schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Zou je ze willen herhalen, dan kan ik ze mogelijk beantwoorden...
De laatste was paar reacties hierboven, maar niet echt specifiek een vraag maar een vraag naar meningen.

Meestal speel ik game die zo verhaal gedreven zijn graag alleen, maar de eerste keer dat ik The last of US speelde was dat ook samen. En ik moet zeggen dat ik die game erg leuk vond om af te wisselen met iemand. Game nog wel vaker alleen gespeeld, maar vraag mij af hoe sommige hierover denken over The last of US 2?

Heb al dagen niet meer wat gepost hier, maar de andere vragen zijn al verschillende keren voorbij gekomen, door anderen, reviews of door meningen en reacties van anderen die de game gespeeld hebben. Maar ik kan mij niet herinneren dat een van deze antwoorden rechtstreeks beantwoord zijn, omdat het vaak meteen een welles nietes verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Andyk125 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:01:
[...]

De laatste was paar reacties hierboven, maar niet echt specifiek een vraag maar een vraag naar meningen.

Heb al dagen niet meer wat gepost hier, maar de andere vragen zijn al verschillende keren voorbij gekomen, door anderen, reviews of door meningen en reacties van anderen die de game gespeeld hebben. Maar ik kan mij niet herinneren dat een van deze antwoorden rechtstreeks beantwoord zijn, omdat het vaak meteen een welles nietes verhaal is.
Sommige spellen zijn best goed naar te kijken omdat ze verhalend goed zijn of zeer “filmisch” gebracht worden. Zo is Uncharted, zeker deel 4, zeer goed te kijken (zelfs door niet gamers). Ook Resident Evil 2 (remake) en Metal Gear Solid waren spellen die ook prima zijn om even naar te kijken terwijl een ander speelt.

Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat de gameplay niet de absolute boventoon speelt en al het andere hier aan ondergeschikt is (als je snapt wat ik bedoel). Als je bijvoorbeeld naar iemand kijkt die Mario aan het doen is, heb je al snel de neiging zelf te spelen. Het is te weinig afwisselend voor de kijker. Hetzelfde bij een Doom. Of wat te denken van rpg’s zoals the Witcher of Final Fantasy; games waarbij het tempo regelmatig zeer traag is en het voor iemand saai is om naar te kijken zonder enige vorm van interactie.

En juist daar is the last of us 2, nog beter als deel 1, uitermate goed in. Vooral door de animaties, de acteerprestaties en vooral de cinematische manier waarop de gameplay wordt gebracht. Ik denk dat dit spel (vergeleken met andere spellen) wel zo’n beetje de meeste indruk maakt op mensen die niets hebben met gamen en dit zelfs als kinderachtig zien...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Even wat anders, screenshots! In spoilers, voor de zekerheid :)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3ckIw-lysOofchUEYT-CjIhKf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3JGFD0FUXI86u3LWhrpuqrk.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier, het lijkt heel erg op het Fireflies logo. Niet heel duidelijk maar het is het groene mos. Klopt dit, of zie ik dingen die er niet zijn :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpnHY2IwAJNhSMmzIQ71u-w4V5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DnQiOAQwNij12dGstZkEGvW.jpg?f=fotoalbum_large

Kille beachbabe body.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC4PXnSvtRJ0zNt7xF3O_if6iaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEs44pi1btJF8mYEDyBA8bRP.jpg?f=fotoalbum_large

"Hi, I'm Spiderman, your friendly neighbourhood hero!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlgPIZy4OS4RcH-1EEHfMPPCBRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDTV0hxAoEvVlSyQZxkWHPsq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHZJDXcLeoBZXSYDNFg7au96jA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1L09Nl2Zx4CfTF3d3QSeWTf5.jpg?f=fotoalbum_large

In the grim darkness of the not so far future, there is only war!
Deze Games Workshop kwam ik in nog een paar locaties tegen. Ook hebben een paar appartementen blijkbaar miniature wargame spelers en Warhammer 40k fans 8)
Die groene lijken Salamanders, de brons/bruine herken ik niet. Misschien Death Guard of daar een successor chapter van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkyKirjwRt4BYio1U8WpU2quFNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyFPfE7K1sQDPoQm80NT6JNI.jpg?f=fotoalbum_large

Anderhalve meter regel niet toepassen? Nou, dan krijg je dus een wereld als The Last of Us.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eEo5bD6vV3BArh-k_lJ3TuKSnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3MWu3X1WtyVwvkdx3QdccWl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWHnC3gW4ptjWzdFA2vPv_ghYbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6Ts94pGLLwLr9ri9xXssb5L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNx8jbPAullkGddzrmVXbD9b68k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tslzqxvJNaYi0APQqPIzhXB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_27a5e-zv08zDCN9hZ11XESdNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCzSmivmnOKlteROJiYq1o5j.jpg?f=fotoalbum_large

Dit plastic zakje deed me denken aan de scene uit American Beauty. Het fladderde namelijk doelloos rond in die regio, maar het had toch wel iets interessants.

YouTube: 'American Beauty' - Thomas Newman (from the 'plastic bag scene')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDRRBmR8dDOasn8w-69-kpVL6YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoybVtTqgYycZXR5j9hhOLVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wsFkmphP2fNlGokPodKJutVi5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNbpWPwQa4ifcGpjJzfa1xAt.jpg?f=fotoalbum_large

"I'm on a horse!" :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvTeLe45oUws-ZXhUczUiQcSLDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBE2zPzcz1HcHS7NX0hXd4an.jpg?f=fotoalbum_large

Vast een Tweaker gewoond :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
TLOU2 is echt niet een game waar je doorheen wil rushen... Je mist dan zoveel details die de wereld en karakters juist interessant maken.

spoiler:
Net zoals de streamers die dan gaan rushen door Abby's day 1-3 en dan vervolgens zeggen dat ze het spel niet leuk vinden 8)7 Als je er zo in staat is het niet gek dat de game niet leuk was.

Ik denk dat zonder de leaks de outrage een stuk minder zou zijn. Veel mensen gingen er zo negatief in, dan wordt het ook nooit leuk voor je. Troy Bakers opmerking dat je er 'open minded' in moet gaan klopt dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thur
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:45
Ben nu ruim 30 uur bezig en begin net aan de "2de helft" (denk ik, spoilers redelijk ontweken). Zo veel mogelijk sneaky het gebied leegruimen en daarna uitkammen. Dit geeft voor mij meer diepgang aan het verhaal door alle extra's. Er zijn zoveel details. Tot nu toe vind ik het verhaal prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sommige wat ver gezocht maar over het algemeen wel tot.

Brogala schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:38:
TLOU2 is echt niet een game waar je doorheen wil rushen... Je mist dan zoveel details die de wereld en karakters juist interessant maken.

Net zoals de streamers die dan gaan rushen en dan vervolgens zeggen dat ze het spel niet leuk vinden 8)7
Maar ja als “rushen” of snellere games je ding zijn dan mag je het toch als mening hebben dat je het niet leuk vind? Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
thur schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:32:
Ben nu ruim 30 uur bezig en begin net aan de "2de helft" (denk ik, spoilers redelijk ontweken). Zo veel mogelijk sneaky het gebied leegruimen en daarna uitkammen. Dit geeft voor mij meer diepgang aan het verhaal door alle extra's. Er zijn zoveel details. Tot nu toe vind ik het verhaal prima :)
Jeetje dat is wel heel erg langzaam zeg, ik dacht dat ik met mijn 28 uur er al lang over gedaan had 8)7 en ik miste maar 4 kaarten en 4 muntjes dus je kunt wel zeggen dat ik bijna elke vierkante cm gezien heb in die 28 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:36:
Even wat anders, screenshots!

[Afbeelding]

Zie hier, het lijkt heel erg op het Fireflies logo. Niet heel duidelijk maar het is het groene mos. Klopt dit, of zie ik dingen die er niet zijn :?
Nou ik weet niet of jij dingen ziet die er niet zijn maar ik zie hier niet wat er volgens jou wel is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vrijdag Ik zou ze een in spoiler tags zetten. Staan locaties tussen die ik persoonlijk niet van te voren had willen zien, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vrijdag schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:36:
Even wat anders, screenshots!

[Afbeelding]

Ik zie enkel een Star Trek logo :o
Afbeeldingslocatie: https://intl.startrek.com/sites/default/files/styles/1200x628/public/images/2020-01/starfleet_insignia_005.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

MazeWing schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 06:13:
[...]

Ik zie enkel een Star Trek logo :o
[Afbeelding]
🤔 dat zie ik er dan weer niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vrijdag schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:27:
[...]
🤔 dat zie ik er dan weer niet in :P
Wikipedia: Pareidolie :Y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Andyk125 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Je mag vinden en zeggen over @Kwistnix wat je wil, maar ik heb nog niet een van deze onzin post van hem gezien. Zijn contributie in dit topic is vele malen groter dan al die onzin post die ik van bepaalde mensen zie die blijven klagen over het feit dat er mensen rondhangen in dit topic die de game nog niet gespeeld hebben. Iets wat al jaren lang zo is, maar nu de game uitgekomen is mag je hier alleen maar komen praten als je de game gespeeld of gekocht hebt.
Dat is jouw perceptie. Ik vind zijn post's wel dikke onzin. Had ie de game wel gaaf gevonden op basis van enkel playthroughjes kijken, dan had ik dezelfde mening gehad hierover. Het begint gewoon vervelend te worden dat iemand keer op keer zijn gelijk wil halen en andere probeert te overtuigen dat het verhaal maar niks is.

Mij zal het om het even zijn of je de game wel/niet speelt en hier in dit topic rondhangt. Maar keer op keer hetzelfde verkondigen, zonder de game zelf gespeeld te hebben, tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:58

s0kkie

Cowabunga

Kapitein Merijn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:00:
[...]

How long to beat heeft het inderdaad over rushed bij ca. 17 uur speeltijd. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of er daarvoor scènes geskipt moeten worden.
Ik was na 17 uur in ieder geval pas net over de helft.
Met mijn 2e playthrough om nog een paar laatste collectibles te verzamelen zat ik op 13,5 uur en was ik bij het einde. Ik deed altijd skip cinematics dus die tellen inderdaad mee.
Mijn eerste playthrough keek ik uiteraard alles en zat ik op 24 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gisteren voor de 2e keer uitgespeeld, 1e keer duurde 24 uur en de 2e 23 uur :+
Nu alleen nog de resterende collectables zoeken (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb geen een cutscene geskipt. dat moet je sowieso niet doen met zulke filmische spellen natuurlijk. en toch heb ik het in 17 uur uitgespeeld.

ik richt me altijd op het main-verhaal. als een spel goed is, dan vind ik het gewoon goed. het heeft echt niet met mijn speel-style te maken. ik heb natuurlijk ook minder sources nodig, doordat ik op easy speel.

en 17 uur is niet weinig voor een spel. het is niet zo dat als ik 5 uurtjes eraan plak, dat ik het opeens wel leuk vind. youtube-kijkers daarbij gelaten, heb ik het spel uitgespeeld is het nog niet goed bij sommige :9 niemand is verplicht om iemands anders speelstyle over te nemen.

[ Voor 70% gewijzigd door Farabi op 07-07-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:39:
ik heb geen een cutscene geskipt. dat moet je sowieso niet doen met zulke filmische spellen natuurlijk. en toch heb ik het in 17 uur uitgespeeld.

ik richt me altijd op het main-verhaal. als een spel goed is, dan vind ik het gewoon goed. het heeft echt niet met mijn speel-style te maken. ik heb natuurlijk ook minder sources nodig, doordat ik op easy speel.

en 17 uur is niet weinig voor een spel. youtube-kijkers daarbij gelaten, heb ik het spel uitgespeeld is het nog niet goed bij sommige :9 niemand is verplicht om iemands anders speelstyle over te nemen.
Heb je dan bijvoorbeeld ook het hele open stuk van Seattle verkend? Dus de bank, de dierenwinkel, de koffieshop, de synagoge etc.?

Anyway: ik denk dat we het er met z'n allen wel over eens kunnen zijn dat deze game extreem lang is in het huidige lineaire singleplayer landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:D dat is de term die ik zocht :$

Ik kwam trouwens laatst ook nog een grappige bug tegen. Zal vanavond even screenshot plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Oh dat ziet er gaaf uit zeg!

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik had gehoopt dat iemand zo iets zou maken. Heel tof inderdaad!

Gisteren were HZD opgestart. Leuk om het verschil te zien tussen 40-50 jaar verval versus 1000 jaar. En, jeetje wat raak je verwend met TLOU2 - horizon voelt in verhouding beduidend minder verfijnd aan. Al is het enkel hoe de cut scene overgaan in gameplay. En audio. En foliage. En en en. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessante theorie die ook nog een soort van hout snijdt. Alleen lezen als je de game hebt uitgespeeld.
spoiler:
https://www.gamesradar.co...&utm_campaign=buffer_grtw

Ellie heeft dus in Santa Barbara de armband van Dina blijkbaar niet om en als ze terugkeert op de boerderij weer wel. Is ze dan weer in Jackson geweest en heeft ze Dina alweer ontmoet? Er ligt in het eerste boerderij deel ook een brief van Jesse's moeder waarin staat dat ze altijd welkom zijn in Jackson. Ze heeft ook al haar wapens niet bij zich. De terugkeer naar de boerderij zou dus alleen voor de gitaar van Joel zijn? Eind goed al goed?

Edit: @poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:27:
Interessante theorie die ook nog een soort van hout snijdt. Alleen lezen als je de game hebt uitgespeeld.
spoiler:

Ellie heeft dus in Santa Barbara de armband van Dina blijkbaar niet om en als ze terugkeert op de boerderij weer wel. Is ze dan weer in Jackson geweest en heeft ze Dina alweer ontmoet? Er ligt in het eerste boerderij deel ook een brief van Jesse's moeder waarin staat dat ze altijd welkom zijn in Jackson. Ze heeft ook al haar wapens niet bij zich. De terugkeer naar de boerderij zou dus alleen voor de gitaar van Joel zijn? Eind goed al goed?

spoiler:
niet alleen voor de gitaar denk ik. Ze wist toch al wel dat ze met 2 vingers minder niet meer kan spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:27:
spoiler:

spoiler:
Dat ze haar wapens niet bij zich heeft is in deze game vaak meer een stylistisch ding dan dat er veel betekenis in zit.

De boodschap is behoorlijk helder wat mij betreft: ze keert terug en Dina is weg, er is geen reden om optimistisch te zijn. Want de boodschap dat de tocht naar wraak je alles doet verliezen waar je om geeft moet wel zo expliciet mogelijk in je gezicht worden gedrukt.

Dat alles in de boerderij weg is behalve Ellie's spulletjes - zoals ik mij meende te herinneren - is ook al tekenend.

Met dit einde heb ik het idee dat The Last of Us eigenlijk is afgesloten. Ik zie nergens interessante eindjes om weer een verhaal mee gaan op te bouwen. Als ze iets met Abby en Lev gaan doen, I could not care less.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ike. schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:37:
[...]

spoiler:
niet alleen voor de gitaar denk ik. Ze wist toch al wel dat ze met 2 vingers minder niet meer kan spelen
spoiler:
Dan nog. Het ding is van Joel en ze koestert er herinneringen aan. Daarbij leek ze ook niet heel verbaasd dat de boerderij leeg was. Normaal zou je denken dat ze naar Dina zou roepen. Anyway, het einde is op verschillende manieren te interpreteren. Altijd mooi. Ik geloof graag dat zowel Abby als Ellie vrede hebben gevonden en gelukkig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spoiler:
Het is spijkers op laag water zoeken. Het past ten eerste niet in het thema van het spel, zoals je zegt, maar er is ook geen goede reden dat ze dan niet gewoon weer samen op die boerderij zouden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:01:
[...]

spoiler:
Dan nog. Het ding is van Joel en ze koestert er herinneringen aan. Daarbij leek ze ook niet heel verbaasd dat de boerderij leeg was. Normaal zou je denken dat ze naar Dina zou roepen. Anyway, het einde is op verschillende manieren te interpreteren. Altijd mooi. Ik geloof graag dat zowel Abby als Ellie vrede hebben gevonden en gelukkig zijn.
@bram1984 & @Q

spoiler:
Nah.. als het echt zo was geweest dan had Dina gewoon ook alles meegenomen van Ellie. Of je moet iets gaan denken als "Ellie komt terug, Dina is weg, Ellie gaat Dina zoeken, Vinden elkaar, Zijn blij, Ellie gaat nog even terug om gitaar te halen"

Maar dat vind ik ontzettend ver gezocht, want dan had Ellie in eerste instantie haar gitaar meegenomen om op zoek te gaan naar Dina, juist omdat het ding zoveel betekent.

Ik snap dat je graag wil dat Ellie gelukkig is maar helaasch :/

Wraak maakt meer kapot dan je lief is. En die wraak heeft ze niet eens gekregen want Abby heeft heeft het nog overleefd.

De ironie is natuurlijk dat als ze niet naar Tommy had geluisterd, ze haar wraak had gehad, want dan was Abby dood geweest.

En ik moet ook toegeven dat ik geen medelijden met Ellie heb btw :X
(En ik vond Abby eigenlijk veel interessanter en een veel beter doel en beweegredenen hebben, met mooiere normen en waarden en keuzes.

Eigen schuld.. het was gewoon onnodig om te doen. Abby heeft haar al twee keer gespaard.

En dat is het mooie en menselijke van dit verhaal :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
Ik denk ook dat
spoiler:
Ellie’s gedrag tegenover Joel een grote rol heeft gespeeld bij de wraakzucht van Ellie ten opzichte van Abby. Joel was natuurlijk hét vaderfiguur voor Ellie en zijn liefde voor haar had geen grenzen. Gedurende het het verhaal zie je regelmatig flashbacks over de moeilijkheden die Ellie en Joel onderling kregen. De scéne met Joel aan het einde van het verhaal laat zien dat Ellie, naast dat ze hem vergeeft, het toch weer een beetje goed maakt met Joel. Ik vind dit zelf prachtig neergezet. Ellie kon, naast Abby, ook zichzelf niet vergeven voor hoe ze tegen Joel heeft gedaan. Het doet me beseffen dat je iedere dag moet genieten van de mensen om je heen.

Als je erover nadenkt is het verhaal natuurlijk uitermate donker, maar ergens is het einde dat ook weer niet. Ik denk dat Neil Druckmann dit ook precies zo bedoeld heeft. Na afloop van mijn eerste run voelde ik dit ook zo. Gek genoeg waardeer ik het hele verhaal met de dag meer, omdat het zo goed neergezet is en de puzzelstukjes beter vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door SH-FR op 07-07-2020 14:14 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.