Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

s0kkie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:17:
[...]
Je mist het hele punt van mijn bericht. Sommige zijn al vanaf dag 1 zo hard hun best aan het doen dat het gewoon een geloof voor hun begint te worden lijkt het wel.
Van een aantal weten we het nu ondertussen wel, slik die drol door en ga door met je leven.
Verder mag er natuurlijk altijd gediscussieerd worden over de plus en minpunten van iets.

En het zolang blijven herhalen hoe slecht iets is, ja dat is gewoon triest :)
Helemaal mee eens!

Afbeeldingslocatie: https://media.gifs.nl/the-last-of-us-game-gifs-0bvAcy.gif

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

MazeWing

The plot thickens...

Even iets anders dan het verhaal...

Ik heb zojuist m’n ps4 pro (eerste generatie) onder handen genomen en de thermal paste vervangen (Noctua TH1) en de absurd kleine en dunne thermal pads vervangen voor dikkere van Arctic en het resultaat is enorm te noemen.

Ik heb TLOU2 nu al een dik half uur op een druk stuk met veel bomen, gras, etc. gezet en hij is nog steeds niet in full gear gegaan. Ik gok dat ie op iets van 60-70% van het maximum (waar ie in dit spel binnen een paar minuten zat). Pas na dik 10 minuten begon de fan echt harder te draaien (gok zo’n 45-50%).

Nu kan ik in alle “rust” gaan genieten van mijn new game+ zonder het idee te hebben dat ik opeens een ps4 voorbij zie vliegen. Dat is echt het enige punt waar @Kwistnix met z’n YouTube een voordeel heeft: geen fan noise! :+

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

s0kkie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:17:
Van een aantal weten we het nu ondertussen wel, slik die drol door en ga door met je leven.
Als je iets leest wat je niet bevalt, of als je er geen interesse in hebt: slik die drol door en ga door met je leven.

Zie je hoe nutteloos dit soort opmerkingen zijn? Zolang mensen niet schelden en netjes blijven kunnen mensen tot vervelens toe hier posten en als je dat niet bevalt, volg je eigen advies op zou ik dan zeggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 03-07-2020 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben weer bezig met TLoU: Remastered :+
Blijft toch een ervaring hoor, ook al kan ik het bijna dromen. Al weer aanbeland in Winter en net David ontmoet, eerder vanavond Henry en Sam heen zien gaan :/
Ellie is zo ontzettend anders hier, het zou net zo goed een ander personage kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Kwistnix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 01:36:
Ben weer bezig met TLoU: Remastered :+
Blijft toch een ervaring hoor, ook al kan ik het bijna dromen. Al weer aanbeland in Winter en net David ontmoet, eerder vanavond Henry en Sam heen zien gaan :/
Ellie is zo ontzettend anders hier, het zou net zo goed een ander personage kunnen zijn.
Ellie was daar 14 en in Part 2 heeft ze het een en ander geleerd van de gebeurtenissen uit deel 1, dat veranderd haar, en al helemaal doordat wat er al vrij vroeg gebeurt in Part 2. Vrij logisch dat ze niet hetzelfde meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:19
V3g3ta schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 01:56:
[...]

Ellie was daar 14 en in Part 2 heeft ze het een en ander geleerd van de gebeurtenissen uit deel 1, dat veranderd haar, en al helemaal doordat wat er al vrij vroeg gebeurt in Part 2. Vrij logisch dat ze niet hetzelfde meer is.
Inderdaad, zou wat zijn als ze nog steeds kinderachtig was (vond de Ellie Joel combo erg goed in deel 1 hoor). Kwam gisteren trouwens een grappige comment tegen uit 2014.

i dont know why people like her i dont like her as much :/ i wish the character would be around 8-11 years old and have the relations between the 2 be like in the walking dead by telltale

i mean i dont know i just wished the story be different not that the story of the last of us is bad but it wasn't what i expected when i bought the game

i hope in last of us 2 they'd change character

Nog even snel over dat goed/slecht en de verhaaldiscussie ook al heb ik mezelf beloofd dat niet meer te doen. Dan is is dit hopelijk de laatste comment van mij hierover ;) Het gaat te lang door over hetzelfde van een handvol users. Er zijn al meerdere users geweest die hebben aangegeven dat ze hier niet meer komen omdat het om negativiteit van een paar users blijft gaan. Elke discussie over de game zelf raakt ondergesneeuwd onder welles/nietes discussies. Heb er zelf ook even aan meegedaan maar het gaat maar door. Dan denk ik ook laat mensen lekker van het spelletje genieten en ga een andere game spelen. Maarja, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren dus game on :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:19
Verder natuurlijk prima om ook je negatieve gevoelens een keer neer te pennen maar dat is wat andewrs dan tientallen posts.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Gister even de review van Angry Joe bekeken: YouTube: The Last of Us Part II - Angry Review ook hij is behoorlijk negatief over de game.

Wat ik persoonlijk vooral merk is toch dat (ook Angry Joe dus) de magie missen tussen de karakters Ellie en Joel. Dat de game te veel sympathie probeert op te dringen voor Abby. Dit voelt geforceerd.

Hoewel ik begrijp dat de game een totaal andere feel heeft dan zijn voorganger denk ik ook dat dat er weinig andere mogelijkheden waren. Ik bedoel; de unieke vorming tussen Ellie en Joel kon je maar 1 keer maken.

spoiler:
Wat betreft de dood van Joel. Ik vond hem juist erg goed. Het geeft zo goed weer hoe rauw de wereld is waarin ze leven. De wereld haalt het slechtste in iedereen naar boven omdat je gedwongen wordt om geweld te gebruiken. Dat er buitensportig geweld is, heeft te maken met het feit dat er geen enkele toezicht is. Geweld zit in de mens. Haat zit in de mens.

Het is geen afrekening met het karakter Joel omdat hij slecht is. Nee, de game laat zien dat keuzes die je maakt consequenties kunnen hebben. Zelfs keuzes gemaakt uit liefde. Hoe vaak kom je in games tegen dat je daden geen enkele gevolg hebben.

Daarnaast is haat / vergelding een goede motivator. Ik denk zelfs dat Ellie zich confortabeler voelt bij op pad zijn en een missie hebbie. Een leven in rust met Dinah lijkt leuk maar je ziet dat haar verleden haar in de weg zit. Ze kan niet berusten. Ze heeft PTSS.

In mijn ogen laat de game zien hoe haat en liefde bij elkaar liggen. Haat geeft een purpose, een doel die mensen anders misschien niet gehad zouden hebben.

Ik vind het jammer dat de kritiek zich vooral richt op het gemis van de magie tussen Ellie en Joel en zo afgeven op het karakter Abby. Als je de last of us los ziet van zijn voorganger komt er echt wel een hele mooie game te voorschijn.

EDIT: ik had het einde van de Joe's review niet gezien maar hij vat het goed samen: I' don't care anymore it's pointless...

Ik denk dat dat juist is wat Naughty Dog wilde vertellen. It's pointless... als je er al een levensbeschouwing achteraan wil plakken; het leven is zinloos (niet in een depressieve manier). Sommige mensen (zoals ik) vinden dat een heerlijke geruststelling en varen daar prima bij. Anderen; kunnen met die insteek totaal niet leven en hebben een doel nodig. Een afgesloten geheel.

Ik denk dat dit vooral geldt voor de mensen die deze game niet tof vinden; het is zinloos en voelt leeg aan.

EDIT2:

Ik vond nog een interessante comment in de youtube comments:

spoiler:
[quote]
I truly believe Ellie did have a happy ending, we just missed the clues... another YouTuber commented on the letter you find at the farm when you are with Dina and the baby. It's from the baby's father's mom saying they will always have a place in Jackson if they choose to come back home. Also if you notice.....when Ellie leaves to fight Abby at the end....she's not wearing the bracelet Dina gave her....but when she returns...the camera zooms in on her hand ...we were focused on the fingers missing but looked completey passed the fact that now she is wearing the bracelet, possibly meaning she has already been to Jackson...and is living with Dina......she just went back to the farm for the guitar....but decided to leave it. That represents her finally being able to accept Joel's death and end the cycle of revenge.
Here's some rurther evidence for this theory is :

1. When she comes back to the farm...she's not hurt or not wearing any of her weapons.

2. She doesn't seem surprised that everyone is gone when she enters the house. She doesn't call out Dina's name or anything, In the earlier part in the farm, she calls out to Dina as you explore.

3. I believe she went there to tryna play the song "Future Days" the last time in memory of Joel realizing it isn't possible because she got 2 fingers bitten off and leaving the guitar symbolizes for choosing to get over move on from Joel's death since the guitar was the last thing Joel gave to here before he died.

I think people were so caught up in "revenge" that they missed these small but crucial details.
[/quote]

[ Voor 39% gewijzigd door juggle op 03-07-2020 12:38 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heb het spel al een tijdje uitgespeeld, was de verhitte discussie ondertussen aan het volgen. in mijn ogen kan het spel nergens tippen aan het 1e deel qua spanning/storytelling/sfeer. dit deel viel me vies tegen helaas. teveel momenten van: waar slaat dit nou weer op? waarom doe je dit? en de oersaaie reizen die ik moest afleggen hielpen daar ook niet aan mee.

tjah, graphics? zo spannend vond ik het ook allemaal niet. we hebben ondertussen gow, horizon en uncharted meegemaakt. het was niet verder mindblowing in mijn ogen.

enige pluspunt was de stoere character van Ellie. wat een wolvin is het toch geworden.

ben geen echte reviewschrijver, just my 2cents.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 03-07-2020 09:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het haast ziekelijke oog voor detail van de omgevingen is absurd in dit spel. Vergeleken met de waarop de omgevingen hier zijn neergezet zien zelfs de grafisch beste games er een stuk minder uit. Enkel Uncharted 4 komt in de buurt, echter zijn dat dezelfde mensen die de levels gemaakt hebben.

Ik vind het verschil tussen the Last of Us en Fallout eigenlijk pijnlijk grappig. Bethesda zet een paar meubeltjes en wat prularia neer en is klaar, terwijl 1 ruimte er in TLOU gedetailleerder uitziet en meer aandacht heeft gekregen dan de halve wereld van Fallout...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
juggle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:08:
Gister even de review van Angry Joe bekeken: YouTube: The Last of Us Part II - Angry Review ook hij is behoorlijk negatief over de game.

Wat ik persoonlijk vooral merk is toch dat (ook Angry Joe dus) de magie missen tussen de karakters Ellie en Joel. Dat de game te veel sympathie probeert op te dringen voor Abby. Dit voelt geforceerd.

Hoewel ik begrijp dat de game een totaal andere feel heeft dan zijn voorganger denk ik ook dat dat er weinig andere mogelijkheden waren. Ik bedoel; de unieke vorming tussen Ellie en Joel kon je maar 1 keer maken.

Wat betreft de dood van Joel. Ik vond hem juist erg goed. Het geeft zo goed weer hoe rauw de wereld is waarin ze leven. De wereld haalt het slechtste in iedereen naar boven omdat je gedwongen wordt om geweld te gebruiken. Dat er buitensportig geweld is, heeft te maken met het feit dat er geen enkele toezicht is. Geweld zit in de mens. Haat zit in de mens.

Het is geen afrekening met het karakter Joel omdat hij slecht is. Nee, de game laat zien dat keuzes die je maakt consequenties kunnen hebben. Zelfs keuzes gemaakt uit liefde. Hoe vaak kom je in games tegen dat je daden geen enkele gevolg hebben.

Daarnaast is haat / vergelding een goede motivator. Ik denk zelfs dat Ellie zich confortabeler voelt bij op pad zijn en een missie hebbie. Een leven in rust met Dinah lijkt leuk maar je ziet dat haar verleden haar in de weg zit. Ze kan niet berusten. Ze heeft PTSS.

In mijn ogen laat de game zien hoe haat en liefde bij elkaar liggen. Haat geeft een purpose, een doel die mensen anders misschien niet gehad zouden hebben.

Ik vind het jammer dat de kritiek zich vooral richt op het gemis van de magie tussen Ellie en Joel en zo afgeven op het karakter Abby. Als je de last of us los ziet van zijn voorganger komt er echt wel een hele mooie game te voorschijn.

EDIT: ik had het einde van de Joe's review niet gezien maar hij vat het goed samen: I' don't care anymore it's pointless...

Ik denk dat dat juist is wat Naughty Dog wilde vertellen. It's pointless... als je er al een levensbeschouwing achteraan wil plakken; het leven is zinloos (niet in een depressieve manier). Sommige mensen (zoals ik) vinden dat een heerlijke geruststelling en varen daar prima bij. Anderen; kunnen met die insteek totaal niet leven en hebben een doel nodig. Een afgesloten geheel.

Ik denk dat dit vooral geldt voor de mensen die deze game niet tof vinden; het is zinloos en voelt leeg aan.

EDIT2:

spoiler:
[quote]
I truly believe Ellie did have a happy ending, we just missed the clues... another YouTuber commented on the letter you find at the farm when you are with Dina and the baby. It's from the baby's father's mom saying they will always have a place in Jackson if they choose to come back home. Also if you notice.....when Ellie leaves to fight Abby at the end....she's not wearing the bracelet Dina gave her....but when she returns...the camera zooms in on her hand ...we were focused on the fingers missing but looked completey passed the fact that now she is wearing the bracelet, possibly meaning she has already been to Jackson...and is living with Dina......she just went back to the farm for the guitar....but decided to leave it. That represents her finally being able to accept Joel's death and end the cycle of revenge.

1. When she comes back to the farm...she's not hurt or not wearing any of her weapons.

2. She doesn't seem surprised that everyone is gone when she enters the house. She doesn't call out Dina's name or anything, In the earlier part in the farm, she calls out to Dina as you explore.

3. I believe she went there to tryna play the song "Future Days" the last time in memory of Joel realizing it isn't possible because she got 2 fingers bitten off and leaving the guitar symbolizes for choosing to get over move on from Joel's death since the guitar was the last thing Joel gave to here before he died.

I think people were so caught up in "revenge" that they missed these small but crucial details.
[/quote]
Ik heb de review van Angry Joe ook bekeken en hoewel deze natuurlijk extreem is aangedikt, kon ik hem goed hebben. In sommige punten kon ik me zelfs wel een beetje vinden, ondanks dat ik het een absolute topervaring vond.

Wat ik zo goed vind aan de game is ook dat je als speler verplicht wordt om na te denken. Ja, na de eerste keer spelen overheerste inderdaad: Wat heb ik zojuist allemaal gezien? Dit motiveerde me om een tweede keer te spelen en wanneer je meer details ontdekt snap je het verhaal ook veel beter. Net zoals die prachtige YouTube-comment. Waar overigens heel veel in zit inderdaad.

Ik heb me verder totaal niet gestoord aan het hele Abby verhaal. Voor mij voelde het niet geforceerd, er werd gewoon keurig laten zien dat er aan alle verhalen een andere kant zit en dat je beslissingen gevolgen hebben. Dit is uitstekend uitgewerkt en vond het juist interessant om te zien hoe beide verhaallijnen bij elkaar kwamen.
spoiler:
De flashbacks en de voelbare band tussen Ellie en Joel vond ik ook een zeer welkome toevoeging.

Hoe dan ook, over het verhaal kunnen we eeuwig discussiëren. Dat er ook een behoorlijke groep spelers is die het geen succes vond, dat kan je natuurlijk niet zomaar wegschuiven. Bijzonder dat The Last of Us part 2 zulke wisselende reacties oproept. Maar dat geeft wel aan dat Naughty Dog risico heeft genomen en mijn inziens valt dat alleen maar te prijzen. Ik heb intens genoten en ga over een tijdje zeker nog een keer spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Waar ik nauwelijks iets over lees is de band tussen Ellie en Dina. Ikzelf vond die band ook erg goed uitgewerkt en mooi om te zien dat ze toch behoorlijk verschillen. Waar Dina nog een beetje humor en vreugde in de wereld ziet is Ellie haast de emo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Als de observaties kloppen dan heb ik die gemist. Ik gok velen met mij.
Ik vind die uitleg veel te ver gezocht en is veel te subtiel voor wat het spel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42

SPOILER

EDIT2:

spoiler:
[quote]

[/quote]
Tof die spoilertag in je tweede deel. Jammer dat je in je eerste deel het verpest voor de mensen die nog willen gaan spelen!

[ Voor 25% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-07-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Cyrax0508 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Tof die spoilertag in je tweede deel. Jammer dat je in je eerste deel het verpest voor de mensen die nog willen gaan spelen!
Volgens mij heb ik niks gespoilert wat al niet in talloze blogs, reviews en hier in het forum besproken is... en anders sorry daarvoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11

Hoezo waren er weinig andere mogelijkheden?

spoiler:
De relatie tussen Joel en Ellie kwam juist onder spanning te staan doordat Joel heeft gelogen waarom hij haar heeft meegenomen van de Fire-flies. Hierdoor is er juist een hele nieuwe mogelijkheid ontstaan om opnieuw te kijken hoe deze personages dichter bij elkaar konden komen en of Ellie Joel ooit zou kunnen vergeven. Hier had men wel tientallen verschillende verhalen bij kunnen verzinnen.
spoiler:

Voor de mensen die de game nog niet gespeeld hebben is het misschien handig om het in spoiler tags te zetten.

spoiler:
Voor iemand die haar leven heeft gered en waarbij men gedurende de game veel sympathie proberen te wekken voor Abby vindt ik de dood juist zwaar overdreven. Je ziet geen enkel conflict bij haar, alsof het redden van haar helemaal niets met haar heeft gedaan. Het is niet alsof het een jaar later nadat haar vader gedood is is gebeurd, ze heeft zelf ook erg veel meegemaakt en hoewel de haat nog steeds aanwezig kan zijn kan ik mij niet voorstellen dat er geen enkele aarzeling zou zijn op het echte moment. Laat staan iemand op zo'n brute wijze dood te slaan.

Dat er consequenties zijn bij bepaalde acties is meer dan normaal, maar iedereen die zegt dat ze dit zagen aankomen, dat Joel vermoord zou worden door de dochter van de arts die eigenlijk nog geen 5 minuten in het eerste deel zat die personen zijn heel bijzonder. Dat iemand of overlevende van de fire-flies of misschien andere groepen die erachter waren gekomen dat iemand immuun was, achter Joel en Ellie aan zouden gaan dat was nog te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Cyrax0508 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Wat een politiek correcte opmerking. TLOU is straks 8 jaar oud ofzo, get off your high horse. Dit is een topic over deel 2. Beetje eigen verantwoordelijkheid bij de gebruiker is niet teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@Andyk125 ojah, ok ik dacht dat dat iedereen inmiddels wel wist omdat het zo vroeg in de game gebeurt, maar ik heb het idd dan maar even in spoiler tags gezet voor de zekerheid ;-)

spoiler:
[quote]
Hoezo waren er weinig andere mogelijkheden?

De relatie tussen Joel en Ellie kwam juist onder spanning te staan doordat Joel heeft gelogen waarom hij haar heeft meegenomen van de Fire-flies. Hierdoor is er juist een hele nieuwe mogelijkheid ontstaan om opnieuw te kijken hoe deze personages dichter bij elkaar konden komen en of Ellie Joel ooit zou kunnen vergeven. Hier had men wel tientallen verschillende verhalen bij kunnen verzinnen.
[/quote]

Tja, zou dat genoeg verhaal opgeleverd hebben? Neem aan dat Naughty dat wel onderzocht heeft... en dan nog.. wat wordt de rode draad waarom ze op pad gaan? Alsnog de Fire-flies opzoeken? Een dokter zoeken voor de cure? Of dat Ellie alleen op pad gaat naar de resterende Fire-flies en Joel dan maar besluit mee te gaan? Eigenlijk heb je dan gewoon weer deel 1 :-)

Het verhaal was redelijk done in het eerste deel ik en ik vond het heel logisch dat er vergelding gezocht werd door de Fire-flies.

Ik vermoed dat Naughty Dog al heel lang met het verhaal van deel 2 heeft rondgelopen. Deel 2 is in mijn ogen een logisch gevolg op deel 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk om te zien dat de user score op metacritic flink omhoog is gegaan, inmiddels staat die op 5.1 Er zijn heel veel positieve reviews bij gekomen nu veel mensen de game volledig hebben gespeeld. Goed om te zien dat er toch zoveel mensen zijn die game wel leuk vinden: https://www.metacritic.co...-4/the-last-of-us-part-ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:52:
Wel leuk om te zien dat de user score op metacritic flink omhoog is gegaan, inmiddels staat die op 5.1 Er zijn heel veel positieve reviews bij gekomen nu veel mensen de game volledig hebben gespeeld. Goed om te zien dat er toch zoveel mensen zijn die game wel leuk vinden: https://www.metacritic.co...-4/the-last-of-us-part-ii
Volgens mij leef jij nog steeds in een wereld waarin 80% van de reviewers het spel niet hebben gespeeld. Echt, het spel is al twee weken (+) uit. Nu mag dat argument wel een keer de ijskast in want het slaat nergens meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:52:
Los van of je de game nou wel of niet leuk vind, ik zit echt met plaatsvervangende schaamte te kijken naar al die beoordelingen met ‘0’ op 19 juni. Ga je toch schamen man, wat een kansloos volk zeg.

Wat mij betreft een dikke dolksteek in de rug van Naughty Dog. Ze hebben de industrie al zoveel prachtige games gegeven, en dan zo reageren wanneer het verhaal je niet zou liggen (zonder het gespeeld te hebben).

Zelf zojuist een beoordeling van 9 achtergelaten. Buiten een paar minpunten springt de game er bij mij vooral uit met een hoog filmisch en grafisch niveau. Gameplay ook heerlijk, alleen soms wat te herhaaldelijk. Verhaal heb ik al genoeg uitspraken over gedaan 😛

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Navuri schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Volgens mij leef jij nog steeds in een wereld waarin 80% van de reviewers het spel niet hebben gespeeld. Echt, het spel is al twee weken (+) uit. Nu mag dat argument wel een keer de ijskast in want het slaat nergens meer op.
Nergens zeg ik dit en je gaat weer direct de aanval opzoeken. We weten dat jij de game niet leuk vind. Prima! Maar ik probeer gewoon iets positiefs te brengen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
Navuri schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Volgens mij probeert @snefkens met deze post alleen aan te geven dat omdat er op de dag van de release extreem veel nullen zijn uitgedeeld, het gemiddelde zo laag lag. Het gemiddelde stijgt nu juist omdat de game langer uit is en mensen de game dus wel kunnen hebben gespeeld. Volgens mij bedoelt hij niet dat mensen de game niet hebben gespeeld, maar juist dat mensen die hem wel hebben doorlopen er meer over te spreken zijn, getuige deze stijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden voor een verhaal in die wereld, zelfs als je het tot Joel en Ellie beperkt. Wat mij betreft voelt deel 2 meer als een deel 3. De sprong in tijd vind ik vrij rigoreus en ook thematisch is het wat mij betreft een (te) groot contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
SH-FR schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Volgens mij probeert @snefkens met deze post alleen aan te geven dat omdat er op de dag van de release extreem veel nullen zijn uitgedeeld, het gemiddelde zo laag lag. Het gemiddelde stijgt nu juist omdat de game langer uit is en mensen de game dus wel kunnen hebben gespeeld. Volgens mij bedoelt hij niet dat mensen de game niet hebben gespeeld, maar juist dat mensen die hem wel hebben doorlopen er meer over te spreken zijn, getuige deze stijging.
En de 10-en die werden gegeven binnen 24 uur na release? Daar is niets mis mee? Allemaal mensen hier die negatieve review bombing veroordelen, maar zodra het de positieve kant (10) opgaat mag het ineens wel en is er niets aan de hand. Hier wordt gewoon onjuist de illusie gewekt dat er alleen maar negatief "gereviewbomb" wordt en dat is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Kwistnix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden voor een verhaal in die wereld, zelfs als je het tot Joel en Ellie beperkt. Wat mij betreft voelt deel 2 meer als een deel 3. De sprong in tijd vind ik vrij rigorues en ook thematisch is het wat mij betreft een (te) groot contrast.
spoiler:
Tja, uiteraard is er meer mogelijk maar dan zou je compleet voorbij gaan aan de vergelding van de Fire-flies. Dat zou in mijn ogen sowieso een rol moeten krijgen. Het is toch raar als Joel ongestoord het hele ziekenhuis kan omleggen en dit geen gevolgen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Navuri schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:12:
[...]

En de 10-en die werden gegeven binnen 24 uur na release? Daar is niets mis mee? Allemaal mensen hier die negatieve review bombing veroordelen, maar zodra het de positieve kant (10) opgaat mag het ineens wel en is er niets aan de hand. Hier wordt gewoon onjuist de illusie gewekt dat er alleen maar negatief "gereviewbomb" wordt en dat is onjuist.
Theoretisch zou je binnen 26 uur na het uitkomen van de game je review kunnen plaatsen. Je zou het dan net uitgespeeld kunnen hebben mits je een nachtje hebt doorgehaald :+

Ach dat valt daar toch ook onder? Het was wel duidelijk dat er gereviewbombed werd negatief en daar probeerde fans wat tegengas te geven. Je ziet nu wat meer "eerlijke" reviews binnenkomen en volgens mij zijn over het algemeen de geluiden eigenlijk wel heel positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH-FR
Navuri schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet heb gezien. Ik keek even bij de reviews bij de link. Daar stonden bovenaan allemaal reacties met ‘0’ op 19 juni. Het zal ongetwijfeld ook zo zijn dat mensen een 10 geven zonder enige motivatie of kennis inderdaad. Zag dit echter niet direct staan, vandaar dat ik daar ook niet over sprak.

Feit is gewoon dat we elkaar hier wel de vrijheid moeten kunnen geven om een mening te uiten. Ik vond de game zeer goed, maar er zijn hier ook genoeg mensen die het een stuk minder vonden. Helemaal prima toch? Ik lees het hele forum mee en moet zeggen dat ik best goede standpunten tegenkom van beide kanten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de negatieve reacties ook begrijp. Ze hadden ook iets heel anders kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

juggle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:46:
spoiler:
Tja, zou dat genoeg verhaal opgeleverd hebben? Neem aan dat Naughty dat wel onderzocht heeft...
Tip aan de mensen die mijn posts maar een saaie herhaling vinden: gewoon niet lezen en negeren.

spoiler:
Ik vind het een beetje een dood-doener om te stellen dat x er wel over nagedacht zal hebben. Wat kun je er dan verder nog mee? God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

Ik zie een zeer groot aantal alternatieve story-lines en mini-verhaaltjes die deze wereld via de relatie tussen mensen (en de ontwikkeling daarin) verder kan uitdiepen.

Keer op keer komt de kritiek terug: ja, jullie willen gewoon nog een keer TLOU. Maar dat is niet wat wij willen. We willen de kwaliteit van de story-telling van TLOU. En persoonlijk wil ik dat het verhaal een veel interessanter punt maakt. De eindboodschap van TLOUII is bijna een dood-doener voor mij als 'water is nat'.

Het voelt zo oninteressant. Ik vind het thema van wraak ook zo oninteressant, er valt zo weinig over uit te diepen, behalve dan dat het in alle opzichten zo destructief is. Maar dat wisten we van te voren al, maar misschien had het als een klein sub-plotje kunnen fungeren.

De redding van Ellie en daarmee het offeren van de mensheid is misschien ergens ook pathetisch te noemen, maar het heeft veel meer interessante aspecten om over na te denken, vind ik dan.

Alleen al de Fireflies: wat doet het met een community die stelselmatig mensen offert voor een groter doel. Het cliché is natuurlijk dat dit tot normvervaging leidt en dat op een gegeven moment de vreselijkste acties altijd worden goed gepraat onder het mom van 'het grotere, hogere doel'. Maar het is niet zwart-wit en dat is interessant om te verkennen.

Wat zo interessant was aan TLOU is dat het universum bija amoreel aanvoelde. Niemand is heilig, iedereen moet wel een moreel compromis maken om te overleven of om anderen te beschermen. Tommy's enclave voelde het meeste als een omgeving die breekt met deze cyclus, waardoor we weer een redelijke samenleving kunnen opbouwen, waarin normen en waarden weer betekenis krijgen.

In TLOUII zien we natuurlijk wel pogingen om dit onderwerp een beetje te addresseren. De hele Saga met Abby, Yara en Lev is natuurlijk in een bepaald opzicht precies waar ik om vraag. Maar helaas vind ik de uitvoering zo ééndimensionaal, het voelt erg geforceerd en niet zo interessant.

TLOU is in een bepaald opzicht een reis langs allerlei mensen die ieder op hun eigen manier omgaan met deze wereld. Van kluizenaarsschap tot kanibalisme, tot het vruchteloos najagen van een hoger doel.

In TLOU zien we ook slavernij en de afwijzing van tech langs komen. Maar ik heb het idee dat ook op dat vlak nog veel meer te verkennen valt.

Natuurlijk ben ik geen verhaalschrijver, ik ben de laatste die in staat is om een TLOU te schrijven. Maar ik voel wel dat er zoveel meer in had gezeten qua inhoud en kwaliteit van story telling. En die gemiste kans, oh wat zonde.

Ik ga nu weg, ff Golfen om stoom af te blazen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:14:

spoiler:
Tja, uiteraard is er meer mogelijk maar dan zou je compleet voorbij gaan aan de vergelding van de Fire-flies. Dat zou in mijn ogen sowieso een rol moeten krijgen. Het is toch raar als Joel ongestoord het hele ziekenhuis kan omleggen en dit geen gevolgen heeft.
Ik weet niet of ND dat als canon ziet en anders hebben ze dat voor de speler besloten. Ik heb dat zelf juist niet gedaan in deel 1.

spoiler:
Alleen de gast die je met een pistool in je rug naar buiten wil marcheren en de chirurg, maar daar geeft het spel je geen keuze in. Oh en Marlene natuurlijk. Het draait ook meer om Abby's persoonlijke wraak wat mij betreft, gesteund door haar vrienden, niet zo zeer om de Fireflies in zijn algemeenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Kwistnix schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Omdat ik absoluut zeker weet dat ik er niet van ga genieten.
Ik vind het thema simplistisch en oninteressant, ik haat wat ze met oude karakters hebben gedaan en ik heb 0 interesse in de meeste nieuwe karakters. Waarom zou ik?
Als je het al zo zeker weet, wat doe je hier dan nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MichielK71 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Als je het al zo zeker weet, wat doe je hier dan nog?
Dit ging over het spelen van het spel. De discussie over het verhaal en de karakters, de misstappen die daarmee naar mijn mening gemaakt zijn en de uiteenlopende meningen en argumenten van voor- en tegenstanders, vind ik wel interessant. Daarom dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Q schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:18:
[...]

Tip aan de mensen die mijn posts maar een saaie herhaling vinden: gewoon niet lezen en negeren.

spoiler:
Ik vind het een beetje een dood-doener om te stellen dat x er wel over nagedacht zal hebben. Wat kun je er dan verder nog mee?

Ik zie een zeer groot aantal alternatieve story-lines en mini-verhaaltjes die deze wereld via de relatie tussen mensen (en de ontwikkeling daarin) verder kan uitdiepen.

Keer op keer komt de kritiek terug: ja, jullie willen gewoon nog een keer TLOU. Maar dat is niet wat wij willen. We willen de kwaliteit van de story-telling van TLOU. En persoonlijk wil ik dat het verhaal een veel interessanter punt maakt. De eindboodschap is bijna een dood-doener voor mij als 'water is nat'.

Het voelt zo oninteressant. Ik vind het thema van wraak ook zo oninteressant, er valt zo weinig over uit te diepen, behalve dan dat het in alle opzichten zo destructief is. Maar dat wisten we van te voren al, maar misschien had het als een klein sub-plotje kunnen fungeren.

De redding van Ellie en daarmee het offeren van de mensheid is misschien ergens ook pathetisch te noemen, maar het heeft veel meer interessante aspecten om over na te denken, vind ik dan.

Alleen al de Fireflies: wat doet het met een community die stelselmatig mensen offert voor een groter doel. Het cliché is natuurlijk dat dit tot normvervaging leidt en dat op een gegeven moment de vreselijkste acties altijd worden goed gepraat onder het mom van 'het grotere, hogere doel'. Maar het is niet zwart-wit en dat is interessant om te verkennen.

Wat zo interessant was aan TLOU is dat het universum bija amoreel aanvoelde. Niemand is heilig, iedereen moet wel een moreel compromis maken om te overleven of om anderen te beschermen. Tommy's enclave voelde het meeste als een omgeving die breekt met deze cyclus, waardoor we weer een redelijke samenleving kunnen opbouwen.

In TLOUII zien we natuurlijk wel pogingen om dit onderwerp een beetje te addresseren. De hele Saga met Abby, Yara en Lev is natuurlijk in een bepaald opzicht precies waar ik om vraag. Maar helaas vind ik de uitvoering zo ééndimensionaal, het voelt erg geforceerd en niet zo interessant.

TLOU is in een bepaald opzicht een reis langs allerlei mensen die ieder op hun eigen manier omgaan met deze wereld. Van kluizenaarsschap tot kanibalisme, tot het vruchteloos najagen van een hoger doel.

In TLOU zien we ook slavernij en de afwijzing van tech langs komen. Maar ik heb het idee dat ook op dat vlak nog veel meer te verkennen valt.

Natuurlijk ben ik geen verhaalschrijver, ik ben de laatste die in staat is om een TLOU te schrijven. Maar ik voel wel dat er zoveel meer in had gezeten qua inhoud en kwaliteit van story telling. En die gemiste kans, oh wat zonde.

Ik ga nu weg, ff Golfen om stoom af te blazen. :D
Haha golfse...
spoiler:
Heb je toch iets gemeen met Abby :+

spoiler:
Ik denk dat de boodschap "wraak is slecht" inderdaad een simplistische boodschap is maar vind je dan niet dat daaronder een veel diepere laag ligt?

Zoals namelijk dat het leven zinloos is. Mensen proberen een bestaan op te bouwen, je ziet nieuw leven (Dina) Maar uiteindelijk wordt het verscheurd door de mens zelf. Door haat. Door verschillen. Door racisme. Door vooroordelen. En ook door liefde.

Dat zie ik steeds weer terugkomen. De fittie tussen de Wolfs en Seraphites.

Mensen maken van het leven wat zij belangrijk vinden, er is geen hoger doel. Slechts gebeurtenissen en opvattingen die je vormen en zorgen voor een voortgang van zaken.

Daarom worden karakters zo makkelijk weggenomen. Het doet er namelijk niet toe. Dat vond ik zo sterk in deze game. Don't get attached in this world.

Ellie geeft dit ook in deel 1 al aan; iedereen die ik lief heb is weg. Je bouwt daardoor zo'n ontzetten trauma en schild op dat je waarschijnlijk niet eens een relatie kan aanknopen

Ik zal ook zeggen dat deze game minder indruk op mij heeft gemaakt als zijn voorganger, maar toch vond ik dit een hele goede game. Gewoon omdat het zo sterk neerlegt dat het fucked up is. Dat je voelt dat deze wereld niet een mooie utopie aan het vormen is.

Sterker nog, de infected zijn het probleem niet eens. Het zijn de mensen die proberen een bestaan op te bouwen die zorgen voor de ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:42
Navuri schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Wat een politiek correcte opmerking. TLOU is straks 8 jaar oud ofzo, get off your high horse. Dit is een topic over deel 2. Beetje eigen verantwoordelijkheid bij de gebruiker is niet teveel gevraagd.
Het zou je sieren als je eerst even goed leest, voordat de wiseguy gaat uithangen. Mijn comment had betrekking op een spoiler over TLoU part 2, niet over deeltje 1. Ben je bij het steigeren zelf van je high horse gevallen ofzo? Wat een reactie zeg….Die spoiler is nu natuurlijk weg gehaald, helder licht..

Beetje lezen is bij de gebruiker teveel gevraagd zeker.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-07-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

juggle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Haha golfse...
spoiler:
Heb je toch iets gemeen met Abby :+

spoiler:
Ik denk dat de boodschap "wraak is slecht" inderdaad een simplistische boodschap is maar vind je dan niet dat daaronder een veel diepere laag ligt?

Zoals namelijk dat het leven zinloos is. Mensen proberen een bestaan op te bouwen, je ziet nieuw leven (Dina) Maar uiteindelijk wordt het verscheurd door de mens zelf. Door haat. Door verschillen. Door racisme. Door vooroordelen. En ook door liefde.

Dat zie ik steeds weer terugkomen. De fittie tussen de Wolfs en Seraphites.

Mensen maken van het leven wat zij belangrijk vinden, er is geen hoger doel. Slechts gebeurtenissen en opvattingen die je vormen en zorgen voor een voortgang van zaken.

Daarom worden karakters zo makkelijk weggenomen. Het doet er namelijk niet toe. Dat vond ik zo sterk in deze game. Don't get attached in this world.

Ellie geeft dit ook in deel 1 al aan; iedereen die ik lief heb is weg. Je bouwt daardoor zo'n ontzetten trauma en schild op dat je waarschijnlijk niet eens een relatie kan aanknopen
Bedankt voor je reactie. Ik zie wat leuke / interessante aanknopingspunten om te verkennen.

spoiler:
Ik zie je punt en ik erken dat je die boodschap kunt lezen in die gebeurtenissen: er is niets anders, er is geen hoger doel, het ene moment leef je en het andere moment ben je dood en ook dat maakt niet uit.

Mijn probleem is dat ik dit dit cognitief wel zie zoals je dat uitlegt, maar niet zo voel. Ik heb uiteindelijk niet het gevoel dat dit de onderliggende boodschap is. Want ik vind die boodschap die jij er in ziet eigenlijk veel te genuanceerd ten opzichte van het totale verhaal. Ik voel nergens een aanknopingspunt dat dit op die manier in het verhaal is verwerkt.

Misschien onterecht.

Maar om in je voorstel mee te gaan: ik ben bereid om dat te zien in Ellie's en Abby's zoektocht om wraak. Het geeft je leven een doel, het geeft zin en richting. Net zoals de zoektocht naar de Fireflies dat was in TLOU, met een soort nobeler, hoger doel.

En als je het doel dan semi-behaald: wat blijft er dan over? Daar kun je nog wel wat mee doen. Maar Bij Abby vs. Joel gaat dat al helemaal mis voor mijn gevoel. Ze is jaren opzoek naar Joel, dan wordt ze notabene door 'm gered en er is geen enkele persoonlijke / emotionele reflectie. Er is helemaal niets.
Geen moment van bezinning. Nergens is verder helder wat Abby motiveert.

Beetje dit gevoel:

- Stofzuigen
- Melk halen
- Joel dood maken
- Keuken poetsen

Met Ellie in TLOU / TLOUII het zelfde verhaal: je bent je purpose in life kwijt, wat nu? Zo'n wraaktocht van Ellie is dan natuurlijk fantastisch, heb je weer een doel, maar voor mij is dat oninteressant, want ze stapt precies weer in dezelfde valkuil.

Ik denk dat ik uiteindelijk niet zozeer tegen je punt inhoudelijk wil ageren, maar dat het voor mij niet als een verdieping voelt, want daarvoor vind ik het toch te mager uitgewerkt allemaal. En dat is het wrange, TLOUII illustreert hoeveel aspecten/themas je van deze dystopie kunt adresseren, maar werkt voor mijn gevoel vrijwel niets goed uit (echt de diepte in).

Maar dan meer concreet:

De dood van Manny past het meest in jouw interpretatie, en in die context vind ik die dood goed passen. Boem en plots is Manny dood, die lang genoeg in de game zit dat je net als Abby even twee seconden moet wennen aan deze nieuwe realiteit. Een mooie pats boem dood + shock-effect en het geeft inderdaad dat gevoel op dat moment wat jij beargumenteerd.

Manny sterft niet door een keuze van Abby(hij dient niet als offer), hij sterft per ongeluk / toevallig, let 2 seconden niet op. En dat is het dan. Ik heb daar niets op aan te merken en dat was gewoon een goed stukje.

Maar Jesse voelt niets anders dan een shock-offer voor de zoektocht om wraak van Ellie. En het shock-offer van Lev zit in een stuk plot waar ik helemaal niets mee kan (Lev die zijn vers-geopereerde zus in de steek laat voor een moeder waarvan we weten dat ze transseksualiteit niet accepteert en hem letterlijk zal proberen te doden). Dat stuk voelt voor mij geforceerd. En Joel's dood, tja daar heb ik nu wel vaak genoeg mijn zegje over gedaan, ik zal mensen daar niet mee vermoeien.

Er zijn nog veel meer aspecten om te verkennen maar het is al weer zo'n epistel geworden, het is wel even mooi. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Q schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zie wat leuke / interessante aanknopingspunten om te verkennen.

spoiler:
Ik zie je punt en ik erken dat je die boodschap kunt lezen in die gebeurtenissen: er is niets anders, er is geen hoger doel, het ene moment leef je en het andere moment ben je dood en ook dat maakt niet uit.

Mijn probleem is dat ik dit dit cognitief wel zie zoals je dat uitlegt, maar niet zo voel. Ik heb uiteindelijk niet het gevoel dat dit de onderliggende boodschap is. Want ik vind die boodschap die jij er in ziet eigenlijk veel te genuanceerd ten opzichte van het totale verhaal. Ik voel nergens een aanknopingspunt dat dit op die manier in het verhaal is verwerkt.

Misschien onterecht.

Maar om in je voorstel mee te gaan: ik ben bereid om dat te zien in Ellie's en Abby's zoektocht om wraak. Het geeft je leven een doel, het geeft zin en richting. Net zoals de zoektocht naar de Fireflies dat was in TLOU, met een soort nobeler, hoger doel.

En als je het doel dan semi-behaald: wat blijft er dan over? Daar kun je nog wel wat mee doen. Maar Bij Abby vs. Joel gaat dat al helemaal mis voor mijn gevoel. Ze is jaren opzoek naar Joel, dan wordt ze notabene door 'm gered en er is geen enkele persoonlijke / emotionele reflectie. Er is helemaal niets.
Geen moment van bezinning. Nergens is verder helder wat Abby motiveert.

Beetje dit gevoel:

- Stofzuigen
- Melk halen
- Joel dood maken
- Keuken poetsen

Met Ellie in TLOU / TLOUII het zelfde verhaal: je bent je purpose in life kwijt, wat nu? Zo'n wraaktocht van Ellie is dan natuurlijk fantastisch, heb je weer een doel, maar voor mij is dat oninteressant, want ze stapt precies weer in dezelfde valkuil.

Ik denk dat ik uiteindelijk niet zozeer tegen je punt inhoudelijk wil ageren, maar dat het voor mij niet als een verdieping voelt, want daarvoor vind ik het toch te mager uitgewerkt allemaal. En dat is het wrange, TLOUII illustreert hoeveel aspecten/themas je van deze dystopie kunt adresseren, maar werkt voor mijn gevoel vrijwel niets goed uit (echt de diepte in).

Maar dan meer concreet:

De dood van Manny past het meest in jouw interpretatie, en in die context vind ik die dood goed passen. Boem en plots is Manny dood, die lang genoeg in de game zit dat je net als Abby even twee seconden moet wennen aan deze nieuwe realiteit. Een mooie pats boem dood + shock-effect en het geeft inderdaad dat gevoel op dat moment wat jij beargumenteerd.

Manny sterft niet door een keuze van Abby(hij dient niet als offer), hij sterft per ongeluk / toevallig, let 2 seconden niet op. En dat is het dan. Ik heb daar niets op aan te merken en dat was gewoon een goed stukje.

Maar Jesse voelt niets anders dan een shock-offer voor de zoektocht om wraak van Ellie. En het shock-offer van Lev zit in een stuk plot waar ik helemaal niets mee kan (Lev die zijn vers-geopereerde zus in de steek laat voor een moeder waarvan we weten dat ze transseksualiteit niet accepteert en hem letterlijk zal proberen te doden). Dat stuk voelt voor mij geforceerd. En Joel's dood, tja daar heb ik nu wel vaak genoeg mijn zegje over gedaan, ik zal mensen daar niet mee vermoeien.

Er zijn nog veel meer aspecten om te verkennen maar het is al weer zo'n epistel geworden, het is wel even mooi. :)
spoiler:
Cool dat je gedeeltes qua invulling deelt, en sommige zaken in die visie vindt passen.

Uiteraard deel ik ook wel je mening dat sommige zaken wat overdreven zijn. Dat Lev teuggaat voor zijn moeder is vergezocht. Maar, in de psychologie heb ik weleens iemand horen zeggen; Een kind houdt onvoorwaardelijk van zijn ouders, dit geldt niet altijd andersom.

Hoewel je best mag stellen dat Lev geen reden had om terug te gaan is het wel zo dat een kind niet snel in de handen bijt van diegene die hem voedt. Hij wilde waarschijnlijk zijn moeder redden. Ja het is wat geforceerd, maar aan de andere kant het blijft een game, we moeten wel iets te doen hebben :)

Het leuke is dat ik wel steeds meer sympathie kreeg voor Abby. Niet om haar wraakactie, maar gewoon omdat ze ook gevormd is. Dat ze behoorlijk gespierd was vond ik juist wel cool. Een leuke tegenhanger voor de tengere Ellie.

Tja en Jesse, voor het verhaal was hij onbelangrijk. Daarnaast, als hij in leven zou zijn geweest, waarom dan Dina en Ellie alleen in een boerderij zonder Jesse? Die scenes waren dan veel ongeloofwaardiger geworden. tenslotte was hij de vader dus hij zou zich veel meer willen bemoeien met de opvoeding van zijn zoon. Maw, hij moest er wel uit om te zorgen dat Ellie met Dina zou overblijven en zich zouden terugtrekken uit Jackson. De manier waarop hij eruit ging was wel bruut. Maar ook dat past dan weer wel in de vergankelijkheid.

Tja, misschien is het te simpel. Maar aan de andere kant als je ziet hoeveel stof de game doet opwaaien en mensen steeds meer realiseren dat het er niet toe doet... en dat juist de spil van de game is imho... je de zaken zoals ze zijn moet loslaten en moet overgeven aan een neiwue realiteit. Een die hard, koud en afstandelijk is. Een beetje zoals de maatschappij van nu :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:16
Ik heb de game gisteren uitgespeeld. Ik vond het super tof. Het verhaal is misschien niet altijd even logisch, maar de acteerprestaties vond ik wel erg goed.

Prone kunnen gaan vind ik een goede toevoeging in de gameplay. Mijnen leggen was erg leuk >:) De laatste missies voelde ik me net Hitman :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

juggle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:47:
Cool dat je gedeeltes qua invulling deelt, en sommige zaken in die visie vindt passen.
Helder verhaal, het is allemaal ook een beetje hoe je iets opvat en hoe het overkomt. Ik snap hoe je naar de situaties kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:35
Zo wat een verhitte discussies zeg. Heb tijdens het spelen bewust het topic overgeslagen om geen spoilers mee te krijgen. Tendens die ik hier zo lees begrijp ik wel. Verhaal is helaas niet zo bijzonder als deel 1, wat ook moeilijk te overtreffen is. Gunplay voelt wat chunky en is niet enorm lekker. Grafisch bij vlagen een pareltje, al vind ik de omgevingen wel enorm eentonig.
spoiler:
pas bij het laatste stuk in Santa Barbara voelde het eindelijk eens wat frisser
. Ben ook wel benieuwd naar de beweegredenen om Abby zo,n opgeblazen testosteronbol te maken. Maakte het spelen met Abby er niet beter op.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origineel uitgespeeld. Abby's vader heeft het helaas ook deze iteratie niet overleeft. Don't bring a knife to a flamethrower fight :+
Oh en 'Skizzo' is ook een paar keer gesneuveld, ik herkende die voice actor (Jason Spisak) nu direct na het spelen van Days Gone :D
steefje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:09:
Ben ook wel benieuwd naar de beweegredenen om Abby zo,n opgeblazen testosteronbol te maken. Maakte het spelen met Abby er niet beter op.
Los van dat ik het ook niet bijzonder realistisch vind, begreep ik dat Abby wel iets anders speelt dan Ellie, meer een brawler. Vond je dat niet tof of stoorde iets anders je?

[ Voor 72% gewijzigd door Kwistnix op 03-07-2020 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhddJxjennMbLwOXWhkqi7gp_xs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wmVPYSEWvVeEJFVrF8YnwySp.jpg?f=user_large

Dat sommigen nu al klaar zijn. Ik nog steeds niet :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Kwistnix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:44:
Origineel uitgespeeld. Abby's vader heeft het helaas ook deze iteratie niet overleeft. Don't bring a knife to a flamethrower fight :+
Oh en 'Skizzo' is ook een paar keer gesneuveld, ik herkende die voice actor (Jason Spisak) nu direct na het spelen van Days Gone :D

[...]

Los van dat ik het ook niet bijzonder realistisch vind, begreep ik dat Abby wel iets anders speelt dan Ellie, meer een brawler. Vond je dat niet tof of stoorde iets anders je?
Heb het qua gameplay niet heel erg ervaren, wel qua storytelling. Of je als brawler speelt heb je ook zelf in de hand. Ik moet zeggen dat ik het iets te veel man-wijf vond...wat niet heel charmant over komt. No offense voor wie zich voelt aangesproken

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Vrijdag schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:10:
[Afbeelding]

Haha. Ben je verdwaald😉

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steefje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:12:
[...]

Haha. Ben je verdwaald😉
The Lost of Us :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Vrijdag schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:10:
[Afbeelding]

45?! Kom ik aan met 19,5 :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kwistnix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:44:

[...]

Abby's character model (haar lichaam) is gebaseerd op een professionele CrossFitster:
Afbeeldingslocatie: https://static3.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/06/The-Last-Of-Us-Part-2-Abby-Voice-Actor-Body-Double-Face-Model.jpg?q=50&fit=crop&w=740&h=370
https://screenrant.com/la...y-voice-actor-body-model/
haar gezicht is van een ex-Naughty Dog medewerkster :*)

Maar ik vind het eigenlijk wel realistisch. Iemand die zo actief is in de wereld, zo veel klimt en dagelijks naar training gaat (en in de gewichten hangt) hoort er gewoon zo uit te zien. Hetzelfde als een zwemster die van de brede schouders heeft.

Lara Croft zou er eigenlijk ook zo uit moeten zien als je het realistisch zou houden...

Het probleem is dat we dit eigenlijk nooit gewend zijn. We kunnen prima naar vrouwen kijken die de meest intensieve beklimmingen doen, als Rambo door een jungle rennen en zonder problemen 100 man ass-kicken, echter verwachten we wel dat ze er "poezelig" en extreem vrouwelijk uitzien :X

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 04-07-2020 06:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

steefje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:11:
[...]

Heb het qua gameplay niet heel erg ervaren, wel qua storytelling. Of je als brawler speelt heb je ook zelf in de hand. Ik moet zeggen dat ik het iets te veel man-wijf vond...wat niet heel charmant over komt. No offense voor wie zich voelt aangesproken
spoiler:
Hier werd toch ook een "grapje" overgemaakt tegen het einde van het spel (in Santa Barbara): "she has arms like mine?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
spoiler:
Ik vond de armen van Abby ook niet echt super sexy :), maar vond de opbouw er naar toe wel extreem vet gedaan.

Tijdens de flashbacks had ze een normaal postuur, maar door de drive van wraak werd ze erg fanatiek met trainen. Ze had al jaren geen training gemist.

Inmiddels compleet uitgespeeld en verkocht op MP, maar dit is zeker een spel wat ik ooit nog eens ga spelen... Pareltje!

[ Voor 9% gewijzigd door Rowwan op 04-07-2020 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Rowwan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 07:03:
spoiler:
Ik vond de armen van Abby ook niet echt super sexy :), maar vond de opbouw er naar toe wel extreem vet gedaan.

Tijdens de flashbacks had ze een normaal postuur, maar door de drive van wraak werd ze erg fanatiek met trainen. Ze had al jaren geen training gemist.

Inmiddels compleet uitgespeeld en verkocht op MP, maar dit is zeker een spel wat ik ooit nog eens ga spelen... Pareltje!
spoiler:
ik had op een gegeven moment zelfs het idee dat zij ook trans was. Tijdens die sex scène met Die gast zag het nogal bijzonder uit

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
steefje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:39:
[...]

spoiler:
ik had op een gegeven moment zelfs het idee dat zij ook trans was. Tijdens die sex scène met Die gast zag het nogal bijzonder uit
Zoiets mag je niet zeggen op de meeste fora vanwege alle tere zieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:34:
Maar ik vind het eigenlijk wel realistisch. Iemand die zo actief is in de wereld, zo veel klimt en dagelijks naar training gaat (en in de gewichten hangt) hoort er gewoon zo uit te zien.
De lichaamsbouw an sich is ook niet het probleem, maar het feit dat ze die in zo'n relatief korte periode bereikt wel. Want daar is inderdaad training voor nodig, veel training en daarnaast ook veel voeding rijk aan proteïnen. En die twee dingen, in die wereld? Urenlange training lijkt mij niet een dagelijkse prioriteit als je aan het overleven bent, maar binnen een paramilitaire organisatie als de WLF, misschien. Van voedsel weten we dat het gewoon niet of nauwelijks meer beschikbaar is, anders dat wat men zelf verbouwt aan gewassen.
Maar goed, het is geen heel groot punt, alleen vind ik het weer een van de zoveel andere inconsistente zaken en daarbij een gemiste kans voor een trainingsmontage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kwistnix schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:21:
[...]

De lichaamsbouw an sich is ook niet het probleem, maar het feit dat ze die in zo'n relatief korte periode bereikt wel. Want daar is inderdaad training voor nodig, veel training en daarnaast ook veel voeding rijk aan proteïnen. En die twee dingen, in die wereld? Urenlange training lijkt mij niet een dagelijkse prioriteit als je aan het overleven bent, maar binnen een paramilitaire organisatie als de WLF, misschien. Van voedsel weten we dat het gewoon niet of nauwelijks meer beschikbaar is, anders dat wat men zelf verbouwt aan gewassen.
Maar goed, het is geen heel groot punt, alleen vind ik het weer een van de zoveel andere inconsistente zaken en daarbij een gemiste kans voor een trainingsmontage :+
Je ziet haar breder en breder worden in 4 jaar. Daarnaast kun je veel bereiken in een paar maanden, laat staan een jaar. Kijk maar eens naar al die YouTube filmpjes van mensen die een body transformation doormaken.

Als je elke dag een x-aantal uur aan de gewichten hangt en een beetje fatsoenlijke voeding is zoiets echt niet onmogelijk in de wereld van the last of us.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:37:
een beetje fatsoenlijke voeding is zoiets echt niet onmogelijk in de wereld van the last of us
Alles wat we weten spreekt dat tegen. In de QZs was voedsel op de bon en in de meeste QZs waren er rellen uitgebroken, omdat voedsel werd achtergehouden en mensen met halve rantsoenen werden afgescheept. In de Boston QZ was dat ook aan de hand en werden de Fireflies geprovoceerd (volgens Marlene), zodat er gevechten zouden uitbreken die de FEDRA/militaire troepen een excuus zouden geven er te vertrekken.
Overal zijn er bendes die mensen opjagen voor benodigdheden, er zijn er zelfs die terugvallen op kannibalisme (David's groep). De situatie in Seattle kan niet veel beter zijn, te meer vanwege de ongunstige ligging i.v.m. strenge winters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mwoah, met linzen en bonen krijg je ook een hoop proteïnen binnen, en die zijn niet echt moeilijk te verbouwen. Daarbij, Abby was/is één van de beste leden van de WLF met zo ongeveer de hoogste kill-count aan tegenstanders. Iedereen kent haar en het is niet heel gek als men ervoor zorgt dat ze wel goed/meer of beter dan de anderen te eten krijgt.

En ik heb tijdens het rondlopen (daarom duurde het ook zo lang :P ) ook heel veel eten zien liggen én was men actief met het verbouwen van gewassen en het fokken van vee. Naast jagen op wild, overal lagen ook dierenpelzen en huiden. Een gemeenschap kan nooit zo groot en succesvol zijn als je ze ook niet kan voeden.

Abby zegt zelf ook ergens "there are thousands of us". Die zijn wellicht verspreid maar geeft wel aan dat ze toch een behoorlijk succesvolle overlevingsgroep zijn.

Zo. Uitgespeeld. Na net geen 50 uur :P

[ Voor 72% gewijzigd door Vrijdag op 04-07-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kwistnix schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Alles wat we weten spreekt dat tegen. In de QZs was voedsel op de bon en in de meeste QZs waren er rellen uitgebroken, omdat voedsel werd achtergehouden en mensen met halve rantsoenen werden afgescheept. In de Boston QZ was dat ook aan de hand en werden de Fireflies geprovoceerd (volgens Marlene), zodat er gevechten zouden uitbreken die de FEDRA/militaire troepen een excuus zouden geven er te vertrekken.
Overal zijn er bendes die mensen opjagen voor benodigdheden, er zijn er zelfs die terugvallen op kannibalisme (David's groep). De situatie in Seattle kan niet veel beter zijn, te meer vanwege de ongunstige ligging i.v.m. strenge winters.
Het feit dat er een kantine is en van alles wordt verbouwd binnen WLF denk ik dat het qua voedsel echt niet zo dramatisch is.

Daarnaast is het geen Boston en is er een reden waarom FEDRA er niet meer is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:04
Kwistnix schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Volgens mij hebben die WLF niet aan veel zaken gebrek.

Als Abby in hun HQ (een stadion) binnenkomt, zie je ook dat ze een uitgebreide gym hebben waar veel mensen aan de gewichten hangen. Kennelijk kunnen ze dus regelmatig tijd vrijmaken om te trainen.
Daarnaast fokken ze zo te zien met honden en hadden ze een aparte kantine waar je eten kunt halen, dus het zou me niets verbazen als ze ook high protein eten kunnen krijgen als je dedicated members hebt die het eten verzorgen.

Ik vond haar lichaamsbouw dus juist realistisch en in overeenstemming met de faciliteiten die de WLF op die locatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik speel op een C9, maar het geluid van de tv staat echt zacht. Ik moet het op 80 zetten om fatsoenlijk iets te horen. Weten jullie hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Menace_1981 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:40:
Ik speel op een C9, maar het geluid van de tv staat echt zacht. Ik moet het op 80 zetten om fatsoenlijk iets te horen. Weten jullie hoe dit komt?
Misschien heb je in de settings het dynamisch bereik heel hoog staan? Als je deze lager zet zou er minder verschil moeten zitten tussen luid en zacht, mijn indruk is dat dan vooral de zachte geluiden harder klinken als je dat op laag zet.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik ben er ook doorheen.

Bijna alles unlocked en/of gevonden in mijn eerste playthrough dus een goeie 28 uur over gedaan.

Game ziet er fantastisch uit en speelt erg fijn, wel vond ik de gameplay soms wat herhalend, nieuw doel > onderweg infected > nieuw doel > repeat. Al lost dat later in de game wel op.

Ook vind ik het verhaal niet zo indrukwekkend als de hype op voorhand beloofde. Het “schokkende” waar het mee begint kan iedereen wel raden en verder is het in de basis gewoon een wraak verhaal, wel vond ik de manier van vertellen een fijne en de kijk vanaf Abby verfrissend.

De op voorhand gevreesde LGBTQ boodschap zat er toch wel in. Ellie is bedacht als lesbische vrouw dat wisten we al maar de trans pijl en boog knul/meid had van mij niet gehoeven, nu ben ik daar in het echte leven helemaal voor, laat iedereen zichzelf zijn maar dit had voor het verhaal geen betekenis en dat is jammer, dan voelt het alsof het er om een andere reden inzit en dat is naar mijn mening jammer en/of niet nodig.

Al met al zeker top 5 deze generatie en misschien zelfs wel top 3, het doet mij zelfs ook weer wat meer richting de Ps5 leunen i.p.v wat anders de volgende generatie.

8,5/10 zou ik zeggen, nu nog een halve play voor de missende upgrades en dan heb ik hem op platinum.

spoiler:
en alles open voor DLC!!

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 05-07-2020 00:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lijkt mij niet nodig, staat niets bijzonders in.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-07-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:36
@Donstil Is al bekend dat die niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:11:
@Donstil Is al bekend dat die niet komt.
Echt? Fuck, nou dan een derde deel dan maar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Over een jaar of 8 misschien :+
Eerst de HBO TV serie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 05-07-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Donstil schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:27:

De op voorhand gevreesde LGBTQ boodschap zat er toch wel in. Ellie is bedacht als lesbische vrouw dat wisten we al maar de trans pijl en boog knul/meid had van mij niet gehoeven, nu ben ik daar in het echte leven helemaal voor, laat iedereen zichzelf zijn maar dit had voor het verhaal geen betekenis en dat is jammer, dan voelt het alsof het er om een andere reden inzit en dat is naar mijn mening jammer en/of niet nodig.
Ik vind dat een beetje een vreemde reactie.

Als je ‘voor’ bent waarom hoeft het dan niet? Waarom moet het gegeven functioneel zijn, waarom moet het relevant zijn voor een verhaal?

Wat bedoel je met de ‘andere reden’? Wat meer aandacht voor LGBTQ? Waarom zou dat jammer zijn?

Het klinkt allemaal een beetje van “ik ben voor homo’s maar ze moeten niet voor me op straat zoenen, of hand in hand lopen, dat wil ik niet”.

Of: “prima trans mensen, maar ik hoef ze niet te zien”.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 05-07-2020 17:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Q schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:24:
[...]

je ‘voor’ bent waarom hoeft het dan niet? Waarom moet het gegeven functioneel zijn, waarom moet het relevant zijn voor een verhaal?

Wat bedoel je met de ‘andere reden’? Wat meer aandacht voor LGBTQ? Waarom zou dat jammer zijn?

Het klinkt allemaal een beetje van “ik ben voor homo’s maar ze moeten niet voor me op straat zoenen, of hand in hand lopen, dat wil ik niet”.

Laten we een dergelijke sociaal maatschappelijke discussie voeren op een andere plek op tweakers dan in een game topic...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:36
Donstil schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Ben zelf ook echt fan van deze game. :)

Het is afwachten wat ND na deze game gaat doen.De geruchten gaan wel dat een andere Sony studio verder met Uncharted gaat.

Laat die lui eerst maar eens lekker vakantie houden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 05-07-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

uchiha tijntje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:30:
[...]
Laten we een dergelijke sociaal maatschappelijke discussie voeren op een andere plek op tweakers dan in een game topic...
Wel nee, het zit in de game en dan is een discussie in een game forum prima op zijn plek. En zoals Q aangeeft, Donstil's reactie is nogal conflicterend, dus een antwoord zou welkom zijn van zijn kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

uchiha tijntje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Ik vind het vreemd dat iemand zich lijkt te storen aan het feit dat dit onderwerp in de game zit verwerkt en aangezien dit onderwerp ook onderdeel van de game is lijkt het mij volkomen op zijn plaats om dat hier in dit topic te addreseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Q schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Als je ‘voor’ bent waarom hoeft het dan niet? Waarom moet het gegeven functioneel zijn, waarom moet het relevant zijn voor een verhaal?

Mm dat laatste is niet wat ik bedoel en lijkt mij ook wat overtrokken.

Als iemand een dergelijke backstory geschreven krijgt dan zou je verwachten dat dit ook wat toevoegt. Dat deed het nu naar mijn mening niet en daardoor voelde het wat overbodig, of toegevoegd vanwege een andere agenda

Edit: Maar goed als die agenda is "trans mensen onder de aandacht brengen" dan heb ik dat tijdens de game niet zo ervaren maar is dat misschien wel een goeie reden.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 05-07-2020 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Q schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Ik vind het vreemd dat iemand zich lijkt te storen aan het feit dat dit onderwerp in de game zit verwerkt en aangezien dit onderwerp ook onderdeel van de game is lijkt het mij volkomen op zijn plaats om dat hier in dit topic te addreseren. :)
Niet dat ik het eens ben met de betreffende user, maar ik snap het wel een beetje. Denk ik.

Ik kan me er ook aan storen als iets uit de LGBTHQBBQ wereld plots ergens in opduikt. Alsof het er in zit, juist omdat het iets uit die wereld is.

Met Ellie had ik totaal geen moeite, dat was zo natuurlijk gedaan, het was totaal niet belangrijk, het past er gewoon bij, met Lev.. ook geen moeite, maar daar had ik wel het gevoel dat het er in zat om het er maar in te hebben, om iets te willen benadrukken. En dan gaat het bij mij ook wat kriebelen, want ik denk juist als je iets wilt normaliseren (wat al lang zo had moeten zijn!) werkt het niet door er de nadruk op te leggen. In mijn ogen werkt dat juist voor de groep mensen die je ermee wil bereiken averechts.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Scrummie schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:23:
[...]

Niet dat ik het eens ben met de betreffende user, maar ik snap het wel een beetje. Denk ik.

Ik kan me er ook aan storen als iets uit de LGBTHQBBQ wereld plots ergens in opduikt. Alsof het er in zit, juist omdat het iets uit die wereld is.

Met Ellie had ik totaal geen moeite, dat was zo natuurlijk gedaan, het was totaal niet belangrijk, het past er gewoon bij, met Lev.. ook geen moeite, maar daar had ik wel het gevoel dat het er in zat om het er maar in te hebben, om iets te willen benadrukken. En dan gaat het bij mij ook wat kriebelen, want ik denk juist als je iets wilt normaliseren (wat al lang zo had moeten zijn!) werkt het niet door er de nadruk op te leggen. In mijn ogen werkt dat juist voor de groep mensen die je ermee wil bereiken averechts.
Maar is dat niet een beetje een double edged sword? Hoe moet je zoiets natuurlijk introduceren in een AAA game als het er nog nooit in heeft gezeten? Dan is het toch altijd plots? Ik vind het positief dat het op deze manier bij een grotere groep mensen toch onder de aandacht wordt gebracht. Tenminste 4,4 miljoen gamers worden er nu in meer of mindere mate bewust van gemaakt. Dat er een luidruchtige groep is op social media die dat niet kunnen handelen zegt meer over hun dan over het onderwerp wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

maar daar had ik wel het gevoel dat het er in zat om het er maar in te hebben, om iets te willen benadrukken. En dan gaat het bij mij ook wat kriebelen, want ik denk juist als je iets wilt normaliseren (wat al lang zo had moeten zijn!) werkt het niet door er de nadruk op te leggen. In mijn ogen werkt dat juist voor de groep mensen die je ermee wil bereiken averechts.
Denk je zo ook over ieder zwart of Joods personage in de game? Of vrouwen in een niet-traditionele rol?

Want daar hoor ik mensen niet over, maar dat is precies het zelfde verhaal natuurlijk.

Hoe kun je ooit iets normaliseren als je het niet normaal maakt door het in een game te stoppen?

En een game als dit zal echt geen racist, transfoob, homofoob of wat dan ook op andere gedachten brengen.

Maar het helpt juist wel met normaliseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Ben nog in het begin van de game. Kun je ook nog weer terug naar die courtyard, want heb daar nog wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

jaaoie17 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:46:
Ben nog in het begin van de game. Kun je ook nog weer terug naar die courtyard, want heb daar nog wat gemist.
Een collectible? Als je het spel hebt uitgespeeld kan je chapter select doen, dan ga je verder waar je toen was. Of je doet new game+.

/edit: je kan dacht ik ook al eerder chapter select doen.. Dus als je nog niet zo heel ver bent is het nog niet echt een probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2020 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:48:
Als iemand een dergelijke backstory geschreven krijgt dan zou je verwachten dat dit ook wat toevoegt. Dat deed het nu naar mijn mening niet en daardoor voelde het wat overbodig, of toegevoegd vanwege een andere agenda.
Dat vond ik van die hele plotlijn omtrent die personages, volmaakt overbodig.
spoiler:
Het was ten eerste overduidelijk een poging om een parallel aan de Ellie / Joel relatie te creëren voor Abby, maar dan overhaast en oppervlakkig. En ten tweede vond ik de missie om Lev te redden, nadat 'ie z'n moeder ging confronteren, een nogal gezochte manier om Abby bij het aquarium weg te lokken, zodat Ellie haar daar misloopt. Die hele sectie voelt misplaatst en had wat mij betreft weggelaten kunnen worden. Het is de zoveelste opzichte uiting van 'de cyclus van wraak levert niets dan misère', maar dan op een grootschalige en bombastische manier. Het heeft niets met het conflict tussen Abby en Ellie te maken.
En het feit dat Lev trans was uitgekomen en daardoor in de problemen is gekomen bij de Scars, ik weet niet. Het lijkt mij dat je in een apocalyps wel grotere zorgen hebt. Ik vond ook dat een nogal gezocht plotpunt. Hoe dan ook, Yara en Lev waren de zoveelste personages waar ik helemaal niets voor voelde.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 05-07-2020 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

[...]

Jij zit al grappen te maken over de benaming met je BBQ... Dus ik kan me voorstellen dat het jou stoort. En je zegt dat ze iets willen benadrukken. Dat wat ze wilden benadrukken is ze behoorlijk gelukt, namelijk zodra je bekend maakt dat je trans of andere gevoelens hebt zowat de hele wereld zich aan je gaat storen, je gaat pesten, vernederen en dat is nog steeds een groot probleem in deze wereld.

spoiler:
Tuurlijk, hij zat in een sekte en daar werd hij simpelweg ter dood veroordeeld door zijn verandering. En ik kan me voorstellen dat Lev dat wilde bespreken met zijn moeder, en dat liep helaas niet goed af.

Maar zo zit de wereld in elkaar, kondig je aan dat je anders bent als gewoon persoon, word je neergehaald. Doe je dat als bekend persoon is dat een stuk meer oké, dan snappen mensen het epeens en spreken ze steun uit. Op bepaalde groepen/figuren natuurlijk. Maar kortweg lijkt mij de boodschap dat dit moeilijk is te accepteren door anders denkenden en je heel wat negatiefs over je heen krijgt.

Accepteren lijkt me dan ook de boodschap, dat dat nog een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Kwistnix schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:44:
[...]
Dat vond ik van die hele plotlijn omtrent die personages, volmaakt overbodig.
[spoiler]
Je hebt het vaker gehoord, maar ga de game eerst maar eens spelen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V3g3ta schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Je hebt het vaker gehoord, maar ga de game eerst maar eens spelen. 😉
Ik heb het al vaker gezegd, geen interesse in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Kwistnix schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:53:
[...]

I know. En daarom neem ik je ook niet serieus. Maar goed, jou gemis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
Kwistnix schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Als je de game niet leuk vindt en dus niet gaat spelen, waarom zit je dan sinds de release opmerkingen in dit topic te maken. Als ik een game niet leuk vindt ga ik hem ook niet spelen en zeker niet in het topic opmerkingen maken maar een andere game spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MRDude22 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:17:
Erg sterke review van het YouTube kanaal Girlfriend reviews wat mij betreft.
LET OP: Bevat spoilers (wordt ook vermeld in de video)

[YouTube: Understanding The Last of Us Part II | Girlfriend Reviews]
Helemaal eens met dit verhaal.
Sterke analyse van de game waarin ik me helemaal kan vinden. Heb van de game genoten en

spoiler:
vond het prachtig hoe je eerst iemand kon haten die je daarna begreep en symphatiek ging vinden en was ook in de war wie ik wou dat ging winnen in het eind gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Vrijdag schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Een collectible? Als je het spel hebt uitgespeeld kan je chapter select doen, dan ga je verder waar je toen was. Of je doet new game+.

/edit: je kan dacht ik ook al eerder chapter select doen.. Dus als je nog niet zo heel ver bent is het nog niet echt een probleem.
Daar moet nog een safe zijn, maar daar kun je niet meer in in de normale manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is blijkbaar nu een ding op Twitter om de actrice die de mo-cap en stem van Abby verzorgt, Laura Bailey, lastig te vallen en te bedreigen :/
En dan komen mensen voor haar op, AngryJoe in dit geval, om vervolgens zelf aangevallen te worden en als sexist, misogynist en weet-ik-wat-niet-meer afgeschilderd te worden. Omdat TLoU2 reviews die minder dan lovend zijn dit soort haat kennelijk in de hand werken? Beschuldiging van een Gamespot schrijver nota bene.
Mijn god, wat hangen er toch een hoop idioten rond op Twitter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaaoie17
Kwistnix schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:31:
Het is blijkbaar nu een ding op Twitter om de actrice die de mo-cap en stem van Abby verzorgt, Laura Bailey, lastig te vallen en te bedreigen :/
En dan komen mensen voor haar op, AngryJoe in dit geval, om vervolgens zelf aangevallen te worden en als sexist, misogynist en weet-ik-wat-niet-meer afgeschilderd te worden. Omdat TLoU2 reviews die minder dan lovend zijn dit soort haat kennelijk in de hand werken? Beschuldiging van een Gamespot schrijver nota bene.
Dat was altijd zo hoor, maar ja die AngryJoe is ook een rare hoor. Snap niet dat mensen hem volgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Uitgespeeld. Een van de beste games van de generatie en misschien wel de beste game ooit gemaakt. Naughty Dog staat hiermee op eenzame hoogte en laat zien dat games als medium films en series voorbij zijn als het gaat om verhaalvertelling en betrokkenheid bij de karakters. Alles is gewoon meesterlijk uitgevoerd en een voorbeeld voor alle overige developers: graphics, animaties, audio, gameplay, controls, verhaalvertelling, personages.

spoiler:
Ik vind Abby echt een heel tof karakter en hoop dat ze terugkeert in een eventueel nieuw deel. Ik was blij dat Ellie haar liet gaan. De ironie wil dat Ellie daarmee alles eigenlijk teniet doet en Dina en de baby kwijtraakt. Je moet het maar durven als developer. Ik vind het prachtig.

Nu even laten inzinken en op naar NG+ met wat extra toegankelijkheidsopties (auto pick-up, slow mo tijdens mikken, scannen tijdens luistermodus etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menace_1981 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:40:
Nee, maar serieuze vraag: waarom ga je dit in hemelsnaam met het geluid over je TV spelen. De audio is een van de vele hoogtepunten van de game. Dit moet je echt met een headset spelen of anders een 5.1 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze al gepost (vast wel)? Zitten een aantal opvallende insights in die mij totaal niet zijn opgevallen. Maakt het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:19:
Deze al gepost (vast wel)? Zitten een aantal opvallende insights in die mij totaal niet zijn opgevallen. Maakt het nog beter.

[YouTube: Understanding The Last of Us Part II | Girlfriend Reviews]
ongeveer 3 posts boven die van jou en dat was al een repost van me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gnauw schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:23:
[...]

ongeveer 3 posts boven die van jou en dat was al een repost van me O-)
Ah missed it. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

bram1984 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:00:

spoiler:
Ik vind Abby echt een heel tof karakter en hoop dat ze terugkeert in een eventueel nieuw deel. Ik was blij dat Ellie haar liet gaan. De ironie wil dat Ellie daarmee alles eigenlijk teniet doet en Dina en de baby kwijtraakt. Je moet het maar durven als developer. Ik vind het prachtig.
spoiler:
Wat dat betreft is het de naam waardig, zij is nu de laatste. Elke keer raakt ze mensen kwijt waar ze om geeft maar ontmoet dan toch weer nieuwe. Dit keer is echter iedereen weg. Ik denk dat ze ook niet meer terug zal gaan naar Jackson. Eerder naar Californië om resterende Fireflies te gaan zoeken.

Ik vond Abby ook een geweldig karakter. Eerst is ze diegene die dood moet, want Joel vermoord. Maar dan leer je haar beter kennen en blijkt dat zij en Ellie eigenlijk niet veel van elkaar verschillen. Ze hebben elkaars (surrogaat)vaders gedood en zijn beiden op zoek naar wraak.
Wel hebben ze twee verschillende levenslijnen. Waar Ellie steeds meer obsessief wordt en werkelijk álles moet wijken voor wraak, wordt Abby juist steeds "milder".

Toch echt één van de weinige keren dat in een spel er geen vaste "goed vs slecht" kant in zit. Men doet de dingen die ze doen om te overleven, en omdat ze vinden dat ze juist bezig zijn. De meest neutrale en standaard "goede" factie zijn de survivors in Jackson. De anderen hebben allemaal een ander moreel kompas en soms gaat dat (een tijdje) goed en dan mis,
spoiler:
het gevecht tussen de Seraphites en Wolves. Want er was eerst een soort wapenstilstand maar uiteindelijk ging dat toch mis

De terugval van "beschaving" naar tribalisme vind ik erg goed uitgewerkt, "homo homini lupus" in optima forma. Het hele spel is ook gewoon niet "leuk", maar keihard en erg grimmig. Daar is de sfeer ook niet naar. Ik zou het vreselijk vinden als er in dit spel een PG-13 sfeertje had gezeten. Met om de 5 minuten een "comic relief grap". Of een Micheal Bay "alle vrouwen zijn lekkere wijven" setting. Vond Abby juist wel tof, een geharde, goed getrainde soldaat met bijbehorende fysiek. Al dat gedoe over dat ze er te mannelijk uit ziet en dat het niet "realistisch is"? Zouden diezelfde dan ook commentaar hebben dat de armor in de doorsnee fantasy setting voor vrouwen letterlijk weinig om het lijf heeft maar een string blijkbaar wel een +40 armour waarde heeft, en laarzen met naaldhakken van tien centimeter uitstekend geschikt zijn om hand tot hand gevechten in te voeren? Maar ja, dan krijg je waarschijnlijk een "dat is fantasy, dan mag dat!" reactie. (ik weet het, dit is een stroman :P )

Kon me ook niet ergeren aan het "progressieve sausje". Wat voor mij belangrijker is, is dat ik de karakters interessant vind en er genoeg ontwikkeling in zie. Het heeft veel meer weg van een klassieke tragedie, waarin de hoofdpersonen niet zuiver goed of slecht zijn en zich gaandeweg meer ontwikkelen.
jaaoie17 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Daar moet nog een safe zijn, maar daar kun je niet meer in in de normale manier.
Ah, dan kan je daar alleen nog met chapter select of new game + komen vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 05-07-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Kwistnix schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:31:
Holy shit.. dat is echt weerzinwekkend... wist ik niet. Wat leven er dan toch een idioten op aarde vind het echt niet normaal. Haar kind bedreigen, echt waar. Ik weet niet wat ik zie. Om een fucking videogame.. echt weerzinwekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
bram1984 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Nee, maar serieuze vraag: waarom ga je dit in hemelsnaam met het geluid over je TV spelen. De audio is een van de vele hoogtepunten van de game. Dit moet je echt met een headset spelen of anders een 5.1 systeem.
Jaja, ik heb ook een goede headset, maar er wilde iemand meekijken en toen viel het mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Vrijdag schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:37:
[...]

spoiler:
Wat dat betreft is het de naam waardig, zij is nu de laatste. Elke keer raakt ze mensen kwijt waar ze om geeft maar ontmoet dan toch weer nieuwe. Dit keer is echter iedereen weg. Ik denk dat ze ook niet meer terug zal gaan naar Jackson. Eerder naar Californië om resterende Fireflies te gaan zoeken.

Ik vond Abby ook een geweldig karakter. Eerst is ze diegene die dood moet, want Joel vermoord. Maar dan leer je haar beter kennen en blijkt dat zij en Ellie eigenlijk niet veel van elkaar verschillen. Ze hebben elkaars (surrogaat)vaders gedood en zijn beiden op zoek naar wraak.
Wel hebben ze twee verschillende levenslijnen. Waar Ellie steeds meer obsessief wordt en werkelijk álles moet wijken voor wraak, wordt Abby juist steeds "milder".

Toch echt één van de weinige keren dat in een spel er geen vaste "goed vs slecht" kant in zit. Men doet de dingen die ze doen om te overleven, en omdat ze vinden dat ze juist bezig zijn. De meest neutrale en standaard "goede" factie zijn de survivors in Jackson. De anderen hebben allemaal een ander moreel kompas en soms gaat dat (een tijdje) goed en dan mis,
spoiler:
het gevecht tussen de Seraphites en Wolves. Want er was eerst een soort wapenstilstand maar uiteindelijk ging dat toch mis

De terugval van "beschaving" naar tribalisme vind ik erg goed uitgewerkt, "homo homini lupus" in optima forma. Het hele spel is ook gewoon niet "leuk", maar keihard en erg grimmig. Daar is de sfeer ook niet naar. Ik zou het vreselijk vinden als er in dit spel een PG-13 sfeertje had gezeten. Met om de 5 minuten een "comic relief grap". Of een Micheal Bay "alle vrouwen zijn lekkere wijven" setting. Vond Abby juist wel tof, een geharde, goed getrainde soldaat met bijbehorende fysiek. Al dat gedoe over dat ze er te mannelijk uit ziet en dat het niet "realistisch is"? Zouden diezelfde dan ook commentaar hebben dat de armor in de doorsnee fantasy setting voor vrouwen letterlijk weinig om het lijf heeft maar een string blijkbaar wel een +40 armour waarde heeft, en laarzen met naaldhakken van tien centimeter uitstekend geschikt zijn om hand tot hand gevechten in te voeren? Maar ja, dan krijg je waarschijnlijk een "dat is fantasy, dan mag dat!" reactie. (ik weet het, dit is een stroman :P )

Kon me ook niet ergeren aan het "progressieve sausje". Wat voor mij belangrijker is, is dat ik de karakters interessant vind en er genoeg ontwikkeling in zie. Het heeft veel meer weg van een klassieke tragedie, waarin de hoofdpersonen niet zuiver goed of slecht zijn en zich gaandeweg meer ontwikkelen.
Perfect verwoord, daar kan ik me helemaal in vinden! 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De review van YongYea staat inmiddels ook online. Kritisch, maar eerlijk. Punten die hier ook al voorbij zijn gekomen.

juggle schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:49:
[...]

Holy shit.. dat is echt weerzinwekkend... wist ik niet. Wat leven er dan toch een idioten op aarde vind het echt niet normaal. Haar kind bedreigen, echt waar. Ik weet niet wat ik zie. Om een fucking videogame.. echt weerzinwekkend...
Ja, het is treurig :/

[ Voor 45% gewijzigd door Kwistnix op 05-07-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
gnauw schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Sterke analyse van de game waarin ik me helemaal kan vinden. Heb van de game genoten en

spoiler:
vond het prachtig hoe je eerst iemand kon haten die je daarna begreep en symphatiek ging vinden en was ook in de war wie ik wou dat ging winnen in het eind gevecht.
Echt? Dat had ik totaal niet, ik was vol team Ellie.
spoiler:
Ik had haar in het eind gevecht keihard doodgemaakt als het mogelijk was

[ Voor 116% gewijzigd door Donstil op 05-07-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Nee, maar serieuze vraag: waarom ga je dit in hemelsnaam met het geluid over je TV spelen. De audio is een van de vele hoogtepunten van de game. Dit moet je echt met een 5.1 systeem spelen of anders een headset.
#IFTFY 🤓

Edit: Al heb ik zelf 7.2, alleen geen idee of de game dat ook daadwerkelijk ondersteund. Klikkers links achter me in de kamer was in ieder geval erg tof :)

Om nog maar te zwijgen over de dreunen die mijn woofers geven bij de grotere infected, dat lijkt mij echt een gemis als je met headset speelt.
bram1984 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:00:
Uitgespeeld. Een van de beste games van de generatie en misschien wel de beste game ooit gemaakt. Naughty Dog staat hiermee op eenzame hoogte en laat zien dat games als medium films en series voorbij zijn als het gaat om verhaalvertelling en betrokkenheid bij de karakters.
Dit zei je al eens eerder ergens maar is mijn inziens wel te veel credits hoor, of je kijkt de verkeerde series en films natuurlijk dan zou het kunnen :). De betere series hebben veel meer diepgang dan wat we hier zagen.

Neemt niet weg dat wat deze game neerzet voor games in de top 5 behoort overigens.

[ Voor 78% gewijzigd door Donstil op 06-07-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:46:
Let er wel op dat als je naar een eerder hoofdstuk terug gaat je een handmatige save game bewaard van waar je was. Anders kan je daar niet maar naar terug.

Het zelfde geld overigens voor het einde van de game. Ten minste een save bewaren in het laatste hoofdstuk voor je hoofdstukken gaat hoppen

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 05-07-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Hoort het ook zo dat je later de map niet meer kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Donstil schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:48:
Mm dat laatste is niet wat ik bedoel en lijkt mij ook wat overtrokken.

Als iemand een dergelijke backstory geschreven krijgt dan zou je verwachten dat dit ook wat toevoegt. Dat deed het nu naar mijn mening niet en daardoor voelde het wat overbodig, of toegevoegd vanwege een andere agenda

Edit: Maar goed als die agenda is "trans mensen onder de aandacht brengen" dan heb ik dat tijdens de game niet zo ervaren maar is dat misschien wel een goeie reden.
Ik deel de mening dat het hele trans-verhaal niet veel uitmaakt of toevoegt voor het het verhaal, maar dat past in een bredere kritiek op de kwaliteit van het verhaal.

Ik vraag me ergens af welke andere agenda hier bedoeld zou kunnen worden, maar misschien moet ik dat maar laten rusten. :) Ik denk dat de belangrijkste agenda hier 'acceptatie' is, wat zeker binnen religieuze gemeenschappen - wat de game nogal explitiet benoemd - nog een zeer groot probleem is.

Ben ik nou gek of wordt er sowieso geen super positief beeld geschetst van religie, het gedweep met een messias, vreselijke manier van executie, de littekens, gebrek aan acceptatie van trans, intollerantie jegens andere groepen. Prima hoor, verder. Ik kan me niet zo goed herinneren of er ook positieve stukjes over religie in zaten.
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.