Het boeit mij omdat het verhaal, de wereld en de gameplay zo sterk verweven waren in TLOU. En dat aspect vind ik niet goed terug komen in Deel II. Precies datgene wat voor mij TLOU bovengemiddeld goed maakt, mis ik in TLOUII.
En dat vind ik erg jammer. Maar ik sta open voor een alternatieve of betere interpretatie van het verhaal dan dat ik hierboven heb geschreven.
Als de critic reviews gezamenlijk tot een 9+ komen dan kun je in elk geval stellen dat de productiewaarde heel goed is van de game. Dat is bij The Last of Is duidelijk het geval.
Qua graphics en gameplay is deze game prima, zo niet erg goed. Deze game verdient geen onvoldoende, zeker niet.
Dat je het verhaal niet goed vind of teleurgesteld bent in verloop van sommige characters is heel persoonlijk. Wil niet zeggen dat de game niet goed is op andere fronten.
Mee eens, ik geef de game daarom ook een 7,5 en geen 0.
De 0/10 reviews en zelfs de 1,2,3/10 reviews slaan nergens op. Je serveert de game dan af op het verhaal zonder dat je naar het totaal plaatje kijkt.
Ik vind hele extreme beoordelingen uiteindelijk ongenuanceerd, zeker bij deze game. Ik vind die hele lage scores niet terecht. Als je de game een 0 geeft zonder het te spelen of end-to-end de footage te hebben gezien, dat klopt niet. Dat is wat mij betreft ook gewoon kinderachtig gedrag.
Maar ik vind die hele hoge scores net zo min terecht. Zeker niet ten opzichte van TLOU in de context van het verhaal. Maar uiteindelijk weerspiegelt een score vooral hoe iemand zicht voelt bij het spel en dat is ok.
En oh, oh, oh, wat mis ik die muziek uit TLOU.
Dat was zo goed, zo sfeerbepalend, zo sterk bijdragend aan de emotionele impact op allerlei vlakken. Ik kan mij geen relevante muziek herinneren uit TLOUII, er is me
niets bijgebleven.