Het is interessant om te zien hoe mijn punt en mijn mening niet overkomt op anderen zoals ik had gehoopt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Als ik dit lees had je eigenlijk een soort remake van deel 1 gewild. Want dat verhaal stond je aan en vond je fijn. De terugblikken naar het verleden deed je weer aan deel 1 denken. Dit is een vervolg die jaren later afspeelt en ook daardoor een compleet andere verhaallijn heeft.
Wat ik uit je woorden begrijp is dat je het liefst een game had gehad die Joel en Ellie op een soort gelijke reis als deel 1 zou zetten. Weer naar 1 doel reizen. Maar als ze precies hetzelfde hadden gedaan, wat is daar leuk aan vraag ik mij af? Je zegt bepaalde dingen om te shocken zoals in game of thrones is niks voor jou, dan is deze game ook niks voor jou. Ik vind dat nou juist erg tof gedaan. Niet voorspelbaar, dingen doen die andere niet zouden doen. Anders krijg je alleen maar films/games zoals de Marvel/Disney films. (Happy ending, good guy wint altijd van de bad guy etc. Dat hebben we inmiddels wel een keer gehad toch?)
spoiler:
Ik vraag niet om een 1-op-1 variant van Part I. Ik vraag om een voortzetting met de zelfde narratieve kwaliteit en respect voor emotionele opbouw, waarbij ook recht wordt gedaan aan de personages.
Wat ik mis is een gedegen verhaal met karakterontwikkeling, niet met grote stappen snel thuis. In Part II wordt het verhaal alleen maar misbruikt in mijn gevoel om telkens even een game-of-thrones shock uit te delen. Meer niet.
Prima als jij accepteert dat Ellie nu zomaar een negatief mokkend personage is, zonder dat er enige aanleiding voor is.
Dat je met de leeftijd cynischer wordt kan, maar daar is eigenlijk helemaal geen aanleiding toe. Het gaat goed met het kamp van Tommy en de mensen. Joel en Ellie hebben hun eigen huis met hun knusse spulletjes.
Ik vind het veel te gemakkelijk dat die totale personage-verandering wordt goed gepraat met het idee van 'ouder dus cynischer'.
En ik heb Game of Thrones gekeken, ik kan prima tegen dat soort zaken. Maar het moet wel kloppen in een context.
Edit: ik vraag niet om een happy ending. Dat doe ik nergens. Ik vind het prima als Joel sterft maar pak het aan op een manier dat het narratief klopt, niet als goedkoop trucje om een startpunt te hebben voor een verhaaltje. Je kunt een kritisch personage niet zo goedkoop afserveren, daar mag meer moeite in gestopt worden.
Wat ik mis is een gedegen verhaal met karakterontwikkeling, niet met grote stappen snel thuis. In Part II wordt het verhaal alleen maar misbruikt in mijn gevoel om telkens even een game-of-thrones shock uit te delen. Meer niet.
Prima als jij accepteert dat Ellie nu zomaar een negatief mokkend personage is, zonder dat er enige aanleiding voor is.
Dat je met de leeftijd cynischer wordt kan, maar daar is eigenlijk helemaal geen aanleiding toe. Het gaat goed met het kamp van Tommy en de mensen. Joel en Ellie hebben hun eigen huis met hun knusse spulletjes.
Ik vind het veel te gemakkelijk dat die totale personage-verandering wordt goed gepraat met het idee van 'ouder dus cynischer'.
En ik heb Game of Thrones gekeken, ik kan prima tegen dat soort zaken. Maar het moet wel kloppen in een context.
Edit: ik vraag niet om een happy ending. Dat doe ik nergens. Ik vind het prima als Joel sterft maar pak het aan op een manier dat het narratief klopt, niet als goedkoop trucje om een startpunt te hebben voor een verhaaltje. Je kunt een kritisch personage niet zo goedkoop afserveren, daar mag meer moeite in gestopt worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Q op 30-06-2020 15:40 ]