Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:17
Navuri schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:30:
[...]

spoiler:
YouTube: YouTube

Een ieder die bovenstaande trailer/scene nog gaat lopen verdedigen kan ik niet meer serieus nemen. Ze hebben het gewoon expres gedaan om mensen te laten denken dat ze met Joel en Ellie een avontuur aan zouden gaan.
Als je op basis van die paar seconden het verhaal gaat invullen, en alle andere trailers daarmee negeert, moet je serieus wat aan je verwachtingspatroon gaan doen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-07 14:25
YakuzA schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Van wat ik gezien heb zat Joel helemaal niet\amper in de eerste trailers, waarna al direct de geruchten machine op gang kwam.
YouTube: The Last of Us 2 Trailer - Paris Games Week 2017 (2017)
YouTube: The Last of Us Part 2 Gameplay Trailer (4K) - E3 2018 (2018)

Vanaf daar heb ik geen trailers meer gezien, dus mogelijk dat daarna de trailers anders waren?
Raem schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Misschien moeten die mensen de trailers dan eens terug kijken. Want Joel komt bijna in geen enkele trailer voor, laat staan dat je het idee krijgt dat hij met Ellie samen op pad gaat.

Sterker nog:
spoiler:
Na de eerste trailer gingen al de geruchten dat Joel dood zou zijn
Het gaat inderdaad om de trailer die @Navuri post.
Navuri schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:30:
[...]

spoiler:
YouTube: YouTube

Een ieder die bovenstaande trailer/scene nog gaat lopen verdedigen kan ik niet meer serieus nemen. Ze hebben het gewoon expres gedaan om mensen te laten denken dat ze met Joel en Ellie een avontuur aan zouden gaan.
Raem schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Als je op basis van die paar seconden het verhaal gaat invullen, en alle andere trailers daarmee negeert, moet je serieus wat aan je verwachtingspatroon gaan doen.
Dat is nou net het punt, mensen dachten dat er misschien iets was gebeurd met Joel omdat hij zo weinig voor kwam in de trailers. Echter als je een trailer gaat maken voor een release date en dan iets in de trailer plaats wat gewoon helemaal niet voor komt in de game dan kan het niet anders dat ze dit gedaan hebben om de verkopen te stimuleren of mensen bewust laten denken, wees niet bang Joel leeft nog en gaat met Ellie op avontuur.

Wat je er ook van vindt het is niet netjes en persoonlijk dacht ik hierdoor ook dat Joel gewoon weer met Ellie op avontuur zou gaan. Alleen dat je net als in de DLC van the last of us 1 als Ellie zou spelen. Dat mensen bepaalde invulling geven aan het verhaal is inderdaad hun probleem, maar op welke manier zouden fans of gamers deze trailer dan moeten zien?

Dit hoeft men niet te zien als een aanval op het verhaal van de game voor we weer allerlei discussies gaan krijgen. Dit is puur een reactie op het feit dat men vraagt over welke trailer het zou gaan.

[Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 29-06-2020 17:06]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20:44
Uit de trailer kan ik me ook één moment herinneren waarin Joel te zien was. Dit moment is in de game nog wel aanwezig, maar anders ingevuld. Omdat ik niet wil spoilen, hoop ik dat mensen dit moment zelf tijdens het spelen hebben herkend.

Desondanks vind ik het verhaal van Joel juist wel prachtig uitgewerkt.

spoiler:
Hij gaat dan wel dood, maar is gedurende de game nog zeer regelmatig aanwezig dmv flashbacks, die ook nog eens ijzersterk uitgewerkt waren en de ‘vonk’ tussen Joel en Ellie weer doet oplaaien. Heb intens genoten van de flashback rondom het museum.

Het feit dat Joel wordt vermoord vond ik ook niet goedkoop of onrealistisch. Joel en Ellie hebben in deel 1 zo enorm veel mensen uitgemoord, dat de kans gewoon aanwezig was dat hun verleden ze zou blijven achtervolgen. We moeten ook open staan voor nieuwe karakters en richtingen van het verhaal, mij heeft dit zeker niet gestoord, hoewel ik wel snap dat mensen ervan balen.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 18:36
spoiler:
@Andyk125 gaat er niet om dat Joel als enige massamoordenaar is want dat is niet zo maar dat hij dus een heleboel mensen heeft omgelegd uit t kamp van Abby en dat daar gevolgen voor zijn. Toch een leuk gegeven dat daar eens iets mee gedaan wordt in tegenstelling tot de andere voorbeelden die je geeft.

[Voor 3% gewijzigd door Sluw op 29-06-2020 17:36]

• Andyk125
Sluw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:12:
spoiler:
@Andyk125 gaat er niet om dat Joel als enige massamoordenaar is want dat is niet zo maar dat hij dus een heleboel mensen heeft omgelegd uit t kamp van Abby en dat daar gevolgen voor zijn. Toch een leuk gegeven dat daar eens iets mee gedaan wordt in tegenstelling tot de andere voorbeelden die je geeft.
Mijn punt was dat je het woord massamoordenaar expres gebruikt, wat toch over het algemeen een negatieve lading meegeeft.

spoiler:
Op deze manier laat je zien dat Joel een slechterik is, wat voor Abby en de Fire Flies natuurlijk ook zo is. Maar vanuit het perspectief van de eerste game ligt dit anders.
Maar zo is het uiteindelijk toch in elke game, daar zijn ook twee kanten van het verhaal? Moeten we dan niet elk hoofdpersonage van games bestempelen als de slechterik omdat deze massa's mensen omleggen? Wat mij betreft niet en daarom vindt ik het woord massamoordenaar nou niet echt passen.

Edit: Als de tweede game weer over Ellie en Joel was gegaan en hun kant van het verhaal was alleen verteld. Had je Joel dan nog steeds zo genoemd?

[Voor 7% gewijzigd door Andyk125 op 29-06-2020 17:53]

• Sluw
Andyk125 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:21:
[...]

Mijn punt was dat je het woord massamoordenaar expres gebruikt, wat toch over het algemeen een negatieve lading meegeeft.

Op deze manier laat je zien dat Joel een slechterik is, wat voor Abby en de Fire Flies natuurlijk ook zo is. Maar vanuit het perspectief van de eerste game ligt dit anders.
Maar zo is het uiteindelijk toch in elke game, daar zijn ook twee kanten van het verhaal? Moeten we dan niet elk hoofdpersonage van games bestempelen als de slechterik omdat deze massa's mensen omleggen? Wat mij betreft niet en daarom vindt ik het woord massamoordenaar nou niet echt passen.

Edit: Als de tweede game weer over Ellie en Joel was gegaan en hun kant van het verhaal was alleen verteld. Had je Joel dan nog steeds zo genoemd?
Nou je geeft zelf al antwoord. En bij andere games hoeft dat niet, alleen als het zoals bij The Last of Us 2 onderdeel van het verhaal is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:26

V3g3ta

Fueled by Games!

Geef je hier nou niet een spoiler weg?

Absoluut een van de "happy" hoogtepunten uit de eerste helft... _/-\o_

spoiler:

[Voor 110% gewijzigd door V3g3ta op 29-06-2020 18:04]

PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +1Henk 'm!
V3g3ta schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:36:
Absoluut een van de "happy" hoogtepunten uit de eerste helft... _/-\o_

spoiler:
spoiler:
"There was a sequel, wasn't as good"

:P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sjo de 2de run ng+ op hard ook uitgespeeld. 2 uur langer over gedaan.

Dan ben je echt constant met je ammo en resources aan het vechten zeg. Maar nooit volledig zonder gezeten, wel een paar keer een encounter af moeten maken met een hakbijl omdat alle ammo erdoor was.

Je moet er eerst zoveel mogelijk stealth neerhalen, niet omdat de gevechten zo moeilijk zijn maar puur vanwege de spaarzame ammo, en dat maakt een gevecht 100x meedogenlozer en spannender dan bulletsponshes wat je normaal ziet bij een hogere moeilijkheidsgraad.

Er is voor mij geen enkel spel dat de gameplay en gevechten zo perfect gebalanceerd heeft.

Heb de ng+ survivor al wel gestart maar ik ga ff een maandje of wat wachten denk ik. Nu wel ff genoeg geweest. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:10
Raem schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Je snapt niet wat ze met die trailer hebben gedaan? Ik wil het best uitleggen hoor.
Flagg schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:58:
Sjo de 2de run ng+ op hard ook uitgespeeld. 2 uur langer over gedaan.

Dan ben je echt constant met je ammo en resources aan het vechten zeg. Maar nooit volledig zonder gezeten, wel een paar keer een encounter af moeten maken met een hakbijl omdat alle ammo erdoor was.

Je moet er eerst zoveel mogelijk stealth neerhalen, niet omdat de gevechten zo moeilijk zijn maar puur vanwege de spaarzame ammo, en dat maakt een gevecht 100x meedogenlozer en spannender dan bulletsponshes wat je normaal ziet bij een hogere moeilijkheidsgraad.

Er is voor mij geen enkel spel dat de gameplay en gevechten zo perfect gebalanceerd heeft.

Heb de ng+ survivor al wel gestart maar ik ga ff een maandje of wat wachten denk ik. Nu wel ff genoeg geweest. :P
Ik speel nu op Hard, maar heb het idee dat ik in deel 1 veel minder loot had dan hier. Ik loop regelmatig rond met mijn zakken vol.

NG+ ga ik denk ik op Survivor doen met die slomo modus.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Navuri schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Je snapt niet wat ze met die trailer hebben gedaan? Ik wil het best uitleggen hoor.
De hele trailer zijn flitsen van verschillende scènes, zo is een film trailer vaak ook opgebouwd. Dat je stukken in elkaar laat overgaan omdat het anders geen mooi geheel is. Als mensen goed hadden opgelet kan je ook zien dat het een hand is van een jonger iemand en niet van een ouder iemand. Dus als je alleen hier over valt....

Dit noem ik geen misleiding. Dit gebeurt dus met film trailers zo vaak. Maar ook bij andere games. Nu pakt het zo uit dat je hier verwachtingen bij krijgt. Tja ik vind het wat ver gezocht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Ik speel nu op Hard, maar heb het idee dat ik in deel 1 veel minder loot had dan hier. Ik loop regelmatig rond met mijn zakken vol.

NG+ ga ik denk ik op Survivor doen met die slomo modus.
Ng+ hard is ook moeilijker dan gewoon hard. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:16
Eindelijk uitgespeeld.
Super gave game, grafisch prachtig, gameplay super vet. Het verhaal however, niet helemaal wat ik verwacht had of gehoopt had, desalniettemin niet slecht. Zeker geen 11/10 of 10/10 eigenlijk ook niet, het verhaal was voor mij een 8, op z'n hoogst een 8,5, overal zou ik de game 9 geven.
Flagg schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Gelukkig maar. Ik vond hard helemaal niet moeilijk namelijk. Ik ga nog een playtrough doen op survival. Hopelijk is die wat moeilijker.
Flagg schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Ah zo

• Fer19841
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-06 14:39
Dit is een top game. Wat wordt na deze game de 1e echte top game waar het niet open wereld is etc??? Altijd ruk die open wereld games

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Navuri
snefkens schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:44:
[...]

De hele trailer zijn flitsen van verschillende scènes, zo is een film trailer vaak ook opgebouwd. Dat je stukken in elkaar laat overgaan omdat het anders geen mooi geheel is. Als mensen goed hadden opgelet kan je ook zien dat het een hand is van een jonger iemand en niet van een ouder iemand. Dus als je alleen hier over valt....

Dit noem ik geen misleiding. Dit gebeurt dus met film trailers zo vaak. Maar ook bij andere games. Nu pakt het zo uit dat je hier verwachtingen bij krijgt. Tja ik vind het wat ver gezocht...
In het spel wordt letterlijk dezelfde uitspraak gedaan door een ander persoon in dezelfde scene. Wat is daar ver gezocht aan? Ik denk dat je het niet begrijpt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Navuri schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:47:
[...]

In het spel wordt letterlijk dezelfde uitspraak gedaan door een ander persoon in dezelfde scene. Wat is daar ver gezocht aan? Ik denk dat je het niet begrijpt.
Ik begrijp het heel goed, alleen ik vind dat mensen zich aanstellen als ze het hierover hebben. Nogmaals dit gebeurt bij trailers ook. Screenrant schrijft precies hetzelfde hierover:

Games often change throughout development and it is not unusual for events shown in trailers to be drastically different in the final release. In fact, many developers create trailers that have little to do with the actual action or story from the game. This can help to hide potential spoilers and ensure there are still some surprises. That is likely one of the reasons for the change in The Last of Us Part 2 trailer in question, allowing Naughty Dog to keep a key plot element secret. A similar technique is often used in movie trailers such as with MCU films.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:05
Naar mijn idee een goede review van Karak.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:47
@snefkens De trailers zijn letterlijk gemanipuleerd om een ander beeld te schetsen dan wat de game werkelijk is. Personages worden in de trailer meermaals jonger/ouder voorgesteld dan in de game. Of bepaalde scenes in de trailer worden gespeeld door andere personages dan in de game.
Dat is gewoon pure misleiding, of je daar nu voor of tegen bent.
Komt juist wat kinderlijk over langs jouw kant als je het 'aanstellerig' noemt wanneer iemand dit gewoon aankaart.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:01:
@snefkens De trailers zijn letterlijk gemanipuleerd om een ander beeld te schetsen dan wat de game werkelijk is. Personages worden in de trailer meermaals jonger/ouder voorgesteld dan in de game. Of bepaalde scenes in de trailer worden gespeeld door andere personages dan in de game.
Dat is gewoon pure misleiding, of je daar nu voor of tegen bent.
Komt juist wat kinderlijk over langs jouw kant als je het 'aanstellerig' noemt wanneer iemand dit gewoon aankaart.
Bijna elke trailer is anders dan het daadwerkelijke spel. Een trailer laat alleen zien hoe het spel er ongeveer uit komt te zien. Sommige ontwikkelaars maken na jaren nog aanpassingen in het verhaal of gebruiken stukken niet meer die in de trailers voor komen.

Waarom ik het aanstellen noem? Dit is hoe de makers het zien, die hebben het verhaal bedacht van deel 1 en deel 2. Nu gaat het verhaal niet zoals jij in je gedachten had en je dan is het allemaal misleidend. Trailers moet je altijd met een korreltje zout nemen. Ze hebben ook nooit iets van verhaal laten zien. Jij gaat er vanuit dat er bepaalde personages in de game voorkomen. Wat is er leuk aan als het allemaal voorspelbaar is? Dat wordt toch gewoon saai of niet soms? Dit had niemand verwacht, nou mooi toch. Beter dan een saai verhaal met altijd een happy ending. Hier is over nagedacht. Naughty dog heeft al van te voren aangegeven dat niet iedereen het leuk zou vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Anton.net
@snefkens Het gaat niet over aanpassingen maken tijdens het ontwikkelingsproces, maar letterlijk dingen veranderen om te misleiden.

Je tweede paragraaf is volledig naast de kwestie en inhoudelijk niet relevant op dit moment? Wat maakt het uit wat ik wel/niet in gedachte heb? Of dat Sony hier wel/niet over nagedacht heeft? Het blijft misleiding

Gewoon algemeen iets wat me nogal opvalt bij deze game, niet specifiek naar jouw bedoelt hoor: online zijn er heel duidelijk 2 vocale groepen zijn. Je hebt een groep die de game niet eens gespeeld heeft en haat om te haten, en dan is er die groep die het wegzet voor masterpiece, zonder enige verdere kritiek te dulden.
Is gewoon jammer dat er blijkbaar weinig ruimte is voor inhoudelijke discussie bij deze game.

[Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 29-06-2020 22:38]

Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:35:
@snefkens Het gaat niet over aanpassingen maken tijdens het ontwikkelingsproces, maar letterlijk dingen veranderen om te misleiden.

Je tweede paragraaf is volledig naast de kwestie en inhoudelijk niet relevant op dit moment? Wat maakt het uit wat ik wel/niet in gedachte heb? Of dat Sony hier wel/niet over nagedacht heeft? Het blijft misleiding

Gewoon algemeen iets wat me nogal opvalt bij deze game, niet specifiek naar jouw bedoelt hoor: online zijn er heel duidelijk 2 vocale groepen zijn. Je hebt een groep die de game niet eens gespeeld heeft en haat om te haten, en dan is er die groep die het wegzet voor masterpiece, zonder enige verdere kritiek te dulden.
Is gewoon jammer dat er blijkbaar weinig ruimte is voor inhoudelijke discussie bij deze game.
En als ze dat dan hebben gedaan om te misleiden? Wat dan nog? Ze willen het verhaal toch niet prijsgeven. Als je weet wat er gebeurt in de eerste twee uur van het spel. Dan is het toch lastig om trailers te maken zonder het verhaal te verklappen. Daarom hebben ze het gedaan. Ze wilden het verhaal niet prijsgeven.

Mijn tweede alinea is zeker wel relevant, want de mensen die kritiek hebben op de trailers, die hebben kritiek op het verhaal. Dus beide hebben met elkaar te maken.

Want uiteindelijk komen de tegenstanders elke keer terug op hetzelfde. Het verhaal is klote. Ja dat weten we dat je het verhaal niet leuk vindt. Maar genoeg andere die het wel leuk vinden. Maar die discussie is hier al pagina's bezig. De ene vindt het tof de andere niet. Als je er niks aan vindt wil je dan de rest ook overtuigen dat ze het alsnog niet goed moeten vinden?

[Voor 12% gewijzigd door snefkens op 29-06-2020 22:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton.net
snefkens schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:45:
[...]
Mijn tweede alinea is zeker wel relevant, want de mensen die kritiek hebben op de trailers, die hebben kritiek op het verhaal. Dus beide hebben met elkaar te maken.
En kritiek mag natuurlijk niet :)
snefkens schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:45:
[...]
Als je er niks aan vindt wil je dan de rest ook overtuigen dat ze het alsnog niet goed moeten vinden?
Nee, wil ik helemaal niet. Wat boeit mij het wat een ander er van denkt.

[Voor 31% gewijzigd door Anton.net op 29-06-2020 22:50]

Acties:
  • +4Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:47:
[...]

En kritiek mag natuurlijk niet :)
Laat maar. Dit forum is bedoeld om over de game te praten. De eindeloze discussie of je het verhaal nou wel of niet leuk vindt. En of de trailers misleidend zijn of niet. Daar komen we toch niet uit. Laten we stoppen met die discussie hier en gewoon inhoudelijk over de game praten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sluw
Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:35:

Dat is toch al jaren een bekende manier van trailers maken... mensen op een net ander been zetten. Er staan honderden vergelijkingsvideos op youtube. Onder andere van Avengers, andere characters, achtergronden, kleding, details. Is gewoon om spoilers te vermijden edit: of omdat er nog geen keuzes zijn gemaakt.

• Anton.net
snefkens schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:50:
[...]
Laat maar. Dit forum is bedoeld om over de game te praten. De eindeloze discussie of je het verhaal nou wel of niet leuk vindt. En of de trailers misleidend zijn of niet. Daar komen we toch niet uit. Laten we stoppen met die discussie hier en gewoon inhoudelijk over de game praten.
Ben ik er net dan over begonnen of het verhaal wel of niet goed is dan? 8)7 Jij begint je aanvallend op te stellen..
Ik zeg gewoon dat, objectief gezien, de trailers misleidend zijn. Of je dat nu leuk vindt of niet
Jouw reactie is nu net wat ik bedoel. Bij deze game is er blijkbaar geen ruimte voor discussie.
Dit topic is bedoelt om over de game te praten, maar als iemand iets zegt dat niet overeenkomt met jouw mening, is het 'laat maar....'

[Voor 15% gewijzigd door Anton.net op 29-06-2020 22:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:53:
[...]

Ben ik er net dan over begonnen of het verhaal wel of niet goed is dan? 8)7 Jij begint je aanvallend op te stellen..
Ik zeg gewoon dat, objectief gezien, de trailers misleidend zijn. Of je dat nu leuk vindt of niet
Jouw reactie is nu net wat ik bedoel. Bij deze game is er blijkbaar geen ruimte voor discussie.
Ik heb het over het algemeen de discussie over het verhaal en de trailers. Sommige mensen zitten hier vooral om alleen maar aan te geven waarom ze het spel niet leuk vinden. En willen dat iedereen dit hoort. Dan speel je het spel toch niet? Er zijn volgens mij al meer dan 1000 games op de ps4 beschikbaar. Genoeg keuze. Ja die trailers zijn anders dan het daadwerkelijke spel. Dit gebeurt altijd met trailers. Films, games etc. Ik snap die hele ophef niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mee eens dat een trailer zeker niet alles moet weggeven van een verhaal, of dat nu om een film gaat of een spel. Ik erger mij daar vooral bij hedendaagse film trailers enorm aan. Ook vind ik het niet vreemd dat sommige scenes uit (vroeg) promotiemateriaal het product niet halen of dat scenes in een suggestieve volgorde gemonteerd worden in een trailer; originele TLoU trailer(s) deden dat ook beperkt. Echter, wanneer scenes bewust anders in een trailer worden gestopt dan ze in het uiteindelijke product terug zullen terugkomen, dan is dat mijns inziens gewoon misleidend. In het geval van TLoU2 (wat aannames van mij):
spoiler:
Ze wilden Joel in het trailer materiaal stoppen, want het is nu eenmaal de protagonist van het vorige deel, dus fans verwachtten hem te zien en dat is goed voor de hype. De versies van de scenes zoals ze in het spel terugkomen, hadden echter te veel weggegeven over zijn lot en dat zou averechts hebben gewerkt. Ze hebben daarom bewust een verkeerde indruk gewekt bij fans - dat Joel en Ellie weer samen op pad zouden gaan. Ik vind dat men ND dat zeker kwalijk mag nemen. Als ze niks over Joel hadden willen verklappen, dan hadden ze zich volledig op Ellie moeten richten in hun trailers, maar dat had zeker tot vragen en speculatie geleid die ze marketing technisch wilden voorkomen.

• equationunequal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:02
Om iedereen er even aan te herinneren dat dit toch maar een computer spelletje blijft:

"Hey Mel, check out my giant ladder sword" _/-\o_

[ equationunequal ]

Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:02:
[...]

Mee eens dat een trailer zeker niet alles moet weggeven van een verhaal, of dat nu om een film gaat of een spel. Ik erger mij daar vooral bij hedendaagse film trailers enorm aan. Ook vind ik het niet vreemd dat sommige scenes uit (vroeg) promotiemateriaal het product niet halen of dat scenes in een suggestieve volgorde gemonteerd worden in een trailer; originele TLoU trailer(s) deden dat ook beperkt. Echter, wanneer scenes bewust anders in een trailer worden gestopt dan ze in het uiteindelijke product terug zullen terugkomen, dan is dat mijns inziens gewoon misleidend. In het geval van TLoU2 (wat aannames van mij):
spoiler:
Ze wilden Joel in het trailer materiaal stoppen, want het is nu eenmaal de protagonist van het vorige deel, dus fans verwachtte hem te zien en het is goed voor de hype. De versies van de scenes zoals ze in het spel terugkomen, hadden echter te veel weggegeven over zijn lot en dat zou averechts hebben gewerkt. Ze hebben daarom bewust een verkeerde indruk gewekt bij fans - dat Joel en Ellie weer samen op pad zouden gaan. Ik vind dat men ND dat zeker kwalijk mag nemen. Als ze niks over Joel hadden willen verklappen, dan hadden ze zich volledig op Ellie moeten richten in hun trailers, maar dat had zeker tot vragen en speculatie geleid die ze marketing technisch wilden voorkomen.
spoiler:
Als ze alleen maar op Ellie hadden gericht dan waren er al vragen gekomen, waarom zit Joel er niet in. Zou die dood zijn of dood gaan. Dan heb je eigenlijk alweer een verwachting geschept dat Joel dood gaat. Dus dan is het niet meer onverwacht. Ze hebben het nu zo gedaan dat het onverwacht is. Gamers willen nu eenmaal trailers en gameplay zien. Dat is heel lastig in deze situatie zonder het verhaal te verklappen. Er was daarom ook geen goede manier. Ze konden niks van Abby laten zien, als ze alleen maar Ellie laten zien dan hebben mensen ook wat door. Het beste is geen trailers of gameplay laten zien. Maar ja dan koopt niemand het omdat er geen hype is.
snefkens schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:07:

spoiler:
Als ze alleen maar op Ellie hadden gericht dan waren er al vragen gekomen, waarom zit Joel er niet in. Zou die dood zijn of dood gaan. Dan heb je eigenlijk alweer een verwachting geschept dat Joel dood gaat. Dus dan is het niet meer onverwacht. Ze hebben het nu zo gedaan dat het onverwacht is. Gamers willen nu eenmaal trailers en gameplay zien. Dat is heel lastig in deze situatie zonder het verhaal te verklappen. Er was daarom ook geen goede manier. Ze konden niks van Abby laten zien, als ze alleen maar Ellie laten zien dan hebben mensen ook wat door. Het beste is geen trailers of gameplay laten zien. Maar ja dan koopt niemand het omdat er geen hype is.
Yep, ik begrijp het dilemma en ik zou ook niet weten hoe ze het hadden kunnen oplossen, zodat de trailers representatief waren op dat specifieke gebied en tegelijkertijd niets zouden weggeven.
Ik vind alleen wel dat dat lekker hun probleem had moeten blijven, want het is de consequentie van het verhaal dat ze gekozen hebben :)
Maar goed, de hele trailer discussie is niet echt relevant meer op het moment, zeker niet in Nederland waar je je gewoon op consumentrecht kan beroepen en sowieso geldt altijd: caveat emptor. Aan pre-orders en aankopen op release dag kleven nu eenmaal dit soort nadelen. Zeker i.v.m. de ophef omtrent de leaks waren er voldoende signalen en spelers hadden meer geduld kunnen hebben en/of zichzelf beter kunnen informeren.
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:18:
[...]

Yep, ik begrijp het dilemma en ik zou ook niet weten hoe ze het hadden kunnen oplossen, zodat de trailers representatief waren op dat specifieke gebied en tegelijkertijd niets zouden weggeven.
Ik vind alleen wel dat dat lekker hun probleem had moeten blijven, want het is de consequentie van het verhaal dat ze gekozen hebben :)
Maar goed, de hele trailer discussie is niet echt relevant meer op het moment, zeker niet in Nederland waar je je gewoon op consumentrecht kan beroepen en sowieso geldt altijd: caveat emptor. Aan pre-orders en aankopen op release dag kleven nu eenmaal dit soort nadelen. Zeker i.v.m. de ophef omtrent de leaks waren er voldoende signalen en spelers hadden meer geduld kunnen hebben en/of zichzelf beter kunnen informeren.
Ja dat is het risico van een preorder. Maar mensen willen het toch direct spelen. Je kan ook een jaar wachten en het spel voor 20 euro oppikken. Heb je alle reviews ook gehad en het is goedkoper. Dus gewoon een lange backlog opbouwen ;-) dan heb je gewoon geen tijd om de nieuwste games direct te spelen.

• Anton.net
@snefkens
spoiler:
En waarom konden ze niet meer van Abby laten zien dan? Ze konden deze game toch ook gewoon heel anders presenteren vanaf het begin: Joel sterft, wat leidt tot een reeks events in de wereld van tlou, met 2 hoofdpersonages: Ellie en Abby.
Dan was er inhoudelijk nog niks gespoiled. Dat Joel sterft kan je amper een spoiler noemen. Dat gebeurt na 10% van de game en is de gebeurtenis die het hele verhaal kickstart.

De meeste mensen hadden toch echt wel door dat Joel ging sterven, dat was al heel lang duidelijk. Over die 'You think I'd let you do this on your own?' scene was al een lange tijd discussie, dat het inhoudelijk gewoon niet kon kloppen en gemanipuleerd moest zijn.
Ik denk dat ze dat gewoon verzwegen hebben omdat ze wisten dat er dan veel eerder een bepaalde backlash ging zijn, wat sales zou kosten.

Je moet trouwens niet denken dat ik gewoon wil haten om te haten hoor. Ik ben een gigantische fan van ND en Tlou. Denk dat je dat ook wel ziet aan m'n avatar. Het is een ND, tuurlijk is het kwaliteit. Maar ik denk ook oprecht dat deze game op een aantal punten minder geslaagd is, en dat vind ik jammer. :)

• Sluw
Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:32:
@snefkens
spoiler:
En waarom konden ze niet meer van Abby laten zien dan? Ze konden deze game toch ook gewoon heel anders presenteren vanaf het begin: Joel sterft, wat leidt tot een reeks events in de wereld van tlou, met 2 hoofdpersonages: Ellie en Abby.
Dan was er inhoudelijk nog niks gespoiled. Dat Joel sterft kan je amper een spoiler noemen. Dat gebeurt na 10% van de game en is de gebeurtenis die het hele verhaal kickstart.

De meeste mensen hadden toch echt wel door dat Joel ging sterven, dat was al heel lang duidelijk. Over die 'You think I'd let you do this on your own?' scene was al een lange tijd discussie, dat het inhoudelijk gewoon niet kon kloppen en gemanipuleerd moest zijn.
Ik denk dat ze dat gewoon verzwegen hebben omdat ze wisten dat er dan veel eerder een bepaalde backlash ging zijn, wat sales zou kosten.

Je moet trouwens niet denken dat ik gewoon wil haten om te haten hoor. Ik ben een gigantische fan van ND en Tlou. Denk dat je dat ook wel ziet aan m'n avatar. Het is een ND, tuurlijk is het kwaliteit. Maar ik denk ook oprecht dat deze game op een aantal punten minder geslaagd is, en dat vind ik jammer. :)
Sja, wat maakt t nou uit. Nu laat je gewoon weten hoe jij een trailer had willen zien. Ik denk dat ze niets raars hebben gedaan, denk niet dat ze een geniepige truc uit hebben gehaald en stiekem dingen hebben verzwegen ofzo. Het is een uitgesproken game met daardoor voor- en tegenstanders. Voor mij een 11/10 voor jou wat minder. Geniet van wat er is.
Anton.net schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:32:
@snefkens
spoiler:

Als ze zouden misleiden omdat het anders verkopen zouden kosten. Waarom hebben ze überhaupt voor deze verhaallijn gekozen als dat heel veel verkopen zouden kosten? Daarom heeft het ook niks met misleiden te maken. Ze wilde gewoon niet zoveel prijsgeven. Dat was het doel, want als iedereen het verhaal van te voren wist, dan is de impact minder groot voor de spelers. Dat had je nu ook al door alle leaks. Als je van te voren weet hoe het eindigt is het minder leuk dan dat je het niet weet. Het komt ook minder over, dat is nou eenmaal zo. Je zit niet in het verhaal, er is niet voor niks 25 uur nodig om een verhaal te vertellen richting het einde.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Voor mensen die nog opzoek zijn naar bevestiging van hun mening, of misschien toch geïnteresseerd zijn in waar die kritiek toch vandaan komt :P
Er zitten argumenten in die hier ook al voorbij zijn gekomen, maar ik vond het een goede opsomming en respectvol (genoeg) gebracht.

(zit een soort van spoiler in de titel, dus tussen tags)

[Voor 21% gewijzigd door Kwistnix op 30-06-2020 00:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JipGemser
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-07 12:06
Ik heb vandaag TLOU2 uitgespeeld, en holy wat heb ik genoten. Ik geef geen spoilers maar deze game is echt geweldig. Ja het verhaal had beter gekund en anders geschreven, maar de hele backlash en boycott die mensen het geven is zwaar onverdiend en slaat nergens op. Mensen die oordelen vanwege het zien van spoilers/video's zonder de game gespeeld te hebben hebben geen recht van spreken. vind ik. Het spelen van de game is zo'n experience en heb er enorm van genoten. Het deed ook echt iets met me, iets wat niet vaak gebeurd, laat staan in een game.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton.net
snefkens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:08:
[...]
Dat had je nu ook al door alle leaks. Als je van te voren weet hoe het eindigt is het minder leuk dan dat je het niet weet. Het komt ook minder over, dat is nou eenmaal zo. Je zit niet in het verhaal, er is niet voor niks 25 uur nodig om een verhaal te vertellen richting het einde.
Ik wist het einde niet. Dat wist niemand, want het was niet gelekt. Het laatste dat bekend was, is
spoiler:
die eerste cutscene van Abby en Lev die in Santa Barbara aankomen

Dat daarna nog iets moest komen, was altijd al duidelijk.
Toen ik Tlou1 voor de eerste keer speelde, was ik ook grotendeels gespoild, maar ik zat toch VOLLEDIG in het verhaal. Nu nog steeds zelfs, jaren later. :)
Wel jammer dat je (alweer) jouw mening of assumpties over anderen als feiten verkondigt...

De reden waarom ik nu minder in verhaal zat, was niet door het verhaal zelf, maar wel de manier hoe het verteld wordt. De pacing is eigenlijk mijn grootste minpunt van deze game.
In de eerste helft van de game gebeurt er inhoudelijk eigenlijk vrij weinig imo. Het is vooral meer survivalen, waarbij ze de levels vooral 'breder' hebben gemaakt in plaats van dieper. Als je in part 1 een straat moest doorzoeken, dan zijn dat er nu 3 geworden. Huisje na huisje, langs alle kasten slenteren op zoek naar supplies. Ik kreeg er serieus hoofdpijn van.
En dan vanaf de tweede helft van de game begint het pas echt.
Ook gewoon veel stukken die veel te lang zijn uitgesmeerd imo, of andere delen die veel te kort zijn.
Voorbeeld:
spoiler:
3 uur slenteren met Ellie en Dina. Dan worden ze gevangen genomen. Boem cutscene van 3 minuten, paar gasten doodschieten en weer 3 uur verder slenteren. Het is allemaal zo door elkaar gepropt, het flowt niet zo lekker zoals bij andere ND games. Het is nogal een sleur om door te spelen. TLoU 1 heb ik een stuk of 12 keer uitgespeeld. Dat zie ik mezelf niet doen bij deze game, en dat heeft absoluut niks te maken met het verhaal an sich.

En daarmee wil ik niet zeggen dat ik de game te traag vind, wel dat ik de game niet uniform vind en te langdradig op sommige momenten. RDR2 bijvoorbeeld is echt een trage game, maar dat is ook gewoon onderdeel van de identiteit van die game. RDR2 is op alle momenten traag, en dat wordt mooi doorgetrokken over de volledige pacing en alle mechanics van de game.
Als ze sommige scenes van volgorde hadden gewisseld en hier en daar iets compacter hadden gemaakt, dan zou dit verhaal al veel beter tot zijn recht gekomen zijn denk ik.

[Voor 7% gewijzigd door Anton.net op 30-06-2020 00:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-07 16:29
Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:14:
Voor mensen die nog opzoek zijn naar bevestiging van hun mening, of misschien toch geïnteresseerd zijn in waar die kritiek toch vandaan komt :P
Er zitten argumenten in die hier ook al voorbij zijn gekomen, maar ik vond het een goede opsomming en respectvol (genoeg) gebracht.

Sorry dat ik het zeg, maar wat heb je nou nog voor toegevoegde waarde aan dit topic? Pagina op pagina loop je te drammen dat het verhaal niet goed is, dat trailer niet goed is enz enz. Waarom die hele hetze van je tegen TLOU2? Waarom moet iedereen weten dat jij, Kwistnix, een veeeeeel betere verhaallijn kan bedenken?

Waarom ga je niet gewoon eens lekker die game spelen? Zet je over je ego heen dat het verhaal niet is waar je op hoopte, en laat je overdonderen door wat er wel is in de game.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:00

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:14:
Er zitten argumenten in die hier ook al voorbij zijn gekomen, maar ik vond het een goede opsomming en respectvol gebracht.

Ik zit alleen maar ja te knikken bij dit commentaar, echt spot-on, woord voor woord. Dit is precies hoe ik kijk naar dit stuk. Bedankt voor het delen van deze video.

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • +3Henk 'm!
Jammer dat jij het als drammen ziet, maar aangezien TLoU2 een verhaalgedreven spel is, is met name dat aspect voor mij interessant discussiemateriaal, zeker omdat de meningen daarover zo enorm ver uiteen lopen. En ik zie niet wat ego daar mee te maken heeft, want voor de goede orde, ik ben absoluut niet van mening dat ik capabel ben om een verhaal te schrijven dat recht doet aan TLoU.

Grappig toch wel, in een topic vol mensen die lovend zijn over een spel dat draait om sympathie/empathie voor de tegenpartij, vind ik de uiting daarvan hier...beperkt :P

[Voor 28% gewijzigd door Kwistnix op 30-06-2020 01:17]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:25

Scrummie

Think different

Ik zit ontzettend in een tweestrijd.

spoiler: uitgespeeld
Ik weet het niet. Zelden dat ik zo in dubio heb gezeten of ik het nou geweldig vond, of verschrikkelijk. Tot aan het Abby moment dacht ik; dit is voor mij persoonlijk een top 5 aller tijden. De sfeer, de setting, de belichting, de mechanics, een aantal stealth acties en momenten (de eerste keer tegen de scars bijvoorbeeld) die ik denk ik nooit weer vergeet, het verhaal vond ik ook heerlijk, ik zat helemaal in de wraak-sfeer.

En toen kwam Abby, het lange Abby stuk. Ik had echt geen idee wat ik met haar moest. Ja, ook zij kan aardig zijn, en ja er zijn heel veel parallellen tussen Abby en Ellie, ook later als Abby met Lev rondtrekt vs Joel en Ellie, maar ik heb met Joel en Ellie op dat moment al anderhalve game lang een band opgebouwd, en nu al weer heel wat uren in Ellie gestoken wat ineens weg is, niet meer van toepassing en je begint op 0 met Abby, al strooien ze wel behoorlijk in het rond met supplementen en upgrades. Dat stuk is alleen niet voor even, maar veel te lang in mijn ogen, op een behoorlijke cliffhanger. Ik had eigenlijk geen zin meer om verder te spelen, en het heel rustig aan te gaan doen.

Uiteindelijk wel flink doorgespeeld, en ondanks de spannende momenten wederom, ben ik er eigenlijk doorheen gevlogen om er maar vanaf te zijn. Het deed me echt niets, ik wou nog steeds wraak. De manier van vertellen vond ik daarentegen wel weer tof, de momenten dat je op locaties komt waar je eerder was met Ellie waren leuk, de flashbacks ook, en ik snap dat het de bedoeling ook was om de 'andere kant' te belichten. Ook het gevecht tégen Ellie vond ik heel vervelend om te spelen, voelde niet goed.

Toen dacht ik eigenlijk dat de game afgelopen was en zat behoorlijk teleurgesteld naar mijn TV te kijken. En werd blij verrast dat er toch nog een stuk moest komen toen Tommy (waarvan ik twee keer dacht dat hij dood was, vond ik ook vrij goedkoop allemaal) langskwam en Ellie even later haar wapens pakte. Om vervolgens weer direct naar Abby te schakelen, net op het moment dat ik weer enthousiast werd. Goed, daar ook weer doorheen gegaan, en eindelijk terug met Ellie. Aantal leuke gevechten en dan vind je Abby, een zielig hoopje mens op dat moment. Wat je de hele game eigenlijk al aan voelt komen gebeurt dan ook, je laat haar uiteindelijk gaan, Ellie 'tries to forgive' Abby zoals ze in de flashback eigenlijk zegt tegen Joel.

Uiteindelijk denk ik dat ik terug kijk op een prachtige game, met een voor mij persoonlijk een frustrerende verhaallijn. Al met al snap ik waar ze naar toe wilden en is dat ook geslaagd, al had die weg niet zo lang moeten duren. Misschien dat een tweede keer spelen het ineens anders valt.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JipGemser
[b]Anton.net in "[PS4] The Last of Us: Part II"
spoiler:
3 uur slenteren met Ellie en Dina. Dan worden ze gevangen genomen. Boem cutscene van 3 minuten, paar gasten doodschieten en weer 3 uur verder slenteren. Het is allemaal zo door elkaar gepropt, het flowt niet zo lekker zoals bij andere ND games. Het is nogal een sleur om door te spelen. TLoU 1 heb ik een stuk of 12 keer uitgespeeld. Dat zie ik mezelf niet doen bij deze game, en dat heeft absoluut niks te maken met het verhaal an sich.
spoiler:
Klopt inderdaad wel wat je zegt. Ze hadden de hoofdstukken heel makkelijk eigenlijk kunnen veranderen in volgorde wat het al veel leuker maakte. Ik hield er niet van dat je eerst een groot stuk als Ellie speelt, en daarna een groot stuk als Abby. Wat ze eigenlijk hadden moeten doen was, Seattle Dag 1 Ellie, Dag 1 Abby, Dag 2 Ellie, enz. Op het begin vond ik het vreselijk om als Abby te spelen, ik ging er veel sneller doorheen, liep sommige ruimtes achterwegen wat ik normaal niet zou doen, puur om snel terug te gaan naar Ellie. Dat vond ik jammer want ik houd er wel van om rustig aan te doen en alle plekken te bekijken. Daarom was het beter geweest om het per dag te doen, ipv per speler. Dat gaf een leuk verschil denk ik. Ik begon het pas leuk te vinden bij Abby vanaf dag 2, en dat komt volledig door Lev en Yara. Super leuke personages die ik naast Ellie en Joel de leukste vond. De manier waarop we met ze een reis maakte was leuk, en het halen van supplies voor Yara in het ziekenhuis voelde goed. Dag 3 van Abby was ook super vet, moet zeggen dat ik dat echt het vetste stuk vond van de hele game, het moment van de ontsnapping op het eiland was grandioos. Abby heeft duidelijk het mooiste stukje story gekregen, wat ik wel jammer vind, aangezien ik dat liever met Ellie had gedaan. Story wise had dat niet gekund natuurlijk, ze wouden dat je de goede kant van Abby zag en vrede zou krijgen om haar te laten leven. Ik vond het ook jammer dat Ellie op een gegeven moment als villain werd afgebeeld, zeker in dat moment in het theater, waarom moesten we in godsnaam als Abby tegen Ellie vechten? Ze hadden ons daar al moeten laten switchen. Ik ben daar zo vaak dood gegaan omdat ik het heel raar vond om tegen Ellie te vechten. Toch vind ik het verhaal achteraf gezien echt fantastisch, ik had vrede gehad met Abby die dood zou gaan, maar het hoeft niet. Dat komt wel door Lev, door hem heeft deze game het gemaakt voor mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Q

Q

Scrummie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:48:
Ik zit ontzettend in een tweestrijd.
Ik weet het niet. Zelden dat ik zo in dubio heb gezeten of ik het nou geweldig vond, of verschrikkelijk. Tot aan het Abby moment dacht ik; dit is voor mij persoonlijk een top 5 aller tijden. De sfeer, de setting, de belichting, de mechanics, een aantal stealth acties en momenten (de eerste keer tegen de scars bijvoorbeeld) die ik denk ik nooit weer vergeet, het verhaal vond ik ook heerlijk, ik zat helemaal in de wraak-sfeer.

Je noemt hier positieve aspecten die ik ook zo ervaren heb.

En toen kwam Abby, het lange Abby stuk. Ik had echt geen idee wat ik met haar moest. Ja, ook zij kan aardig zijn, en ja er zijn heel veel parallellen tussen Abby en Ellie, ook later als Abby met Lev rondtrekt vs Joel en Ellie, maar ik heb met Joel en Ellie op dat moment al anderhalve game lang een band opgebouwd, en nu al weer heel wat uren in Ellie gestoken wat ineens weg is, niet meer van toepassing en je begint op 0 met Abby, al strooien ze wel behoorlijk in het rond met supplementen en upgrades. Dat stuk is alleen niet voor even, maar veel te lang in mijn ogen, op een behoorlijke cliffhanger. Ik had eigenlijk geen zin meer om verder te spelen, en het heel rustig aan te gaan doen.

Ik had een sterk vergelijkbare emotie. Ik voelde me echt uit het verhaal weggerukt. Maar eigenlijk is binnen een paar minuten wel helder dat je haar verhaal speelt tot aan de clifhanger en dat je een lange weg te gaan hebt.

Omdat ik de wereld en de mechanics leuk vind ben ik er doorheen gegaan, maar ik moest minstends 30 minuten wennen en emotioneel een knop omzetten en accepteren dat ik nu in dit personage tijd moet gaan stoppen.

Uiteindelijk wel flink doorgespeeld, en ondanks de spannende momenten wederom, ben ik er eigenlijk doorheen gevlogen om er maar vanaf te zijn. Het deed me echt niets, ik wou nog steeds wraak. De manier van vertellen vond ik daarentegen wel weer tof, de momenten dat je op locaties komt waar je eerder was met Ellie waren leuk, de flashbacks ook, en ik snap dat het de bedoeling ook was om de 'andere kant' te belichten.

Dat aspect dat je in Ellie's voetsporen treed is wel aardig inderdaad.

Ook het gevecht tégen Ellie vond ik heel vervelend om te spelen, voelde niet goed.

Dat was ook precies mijn gevoel, het was volkomen helder wat hier allemaal de bedoeling was (behoorlijk open deur) maar dat maakt nog niet dat het goed voelt.

Toen dacht ik eigenlijk dat de game afgelopen was en zat behoorlijk teleurgesteld naar mijn TV te kijken.

Ik had eigenlijk de hoop dat de game zou eindigen bij deze boerderij. Dat was voor mij wel een acceptabel en enigszins bevredigend verhaal geweest, alhoewel ik dat ook niet zo goed had gevonden.

Aantal leuke gevechten en dan vind je Abby, een zielig hoopje mens op dat moment. Wat je de hele game eigenlijk al aan voelt komen gebeurt dan ook, je laat haar uiteindelijk gaan, Ellie 'tries to forgive' Abby zoals ze in de flashback eigenlijk zegt tegen Joel.

Ik vond dat laatste stuk van het verhaal, post-boerderij, zo'n er tegenaan geplakt stukje content. En dan kan Ellie niet gewoon abby laten gaan, dan moet er nog een vervelend laatste gevecht worden gevoerd wat niets toevoegt, maar als doel heeft een punt in je gezicht te rammen: dat blinde haat en wraak je alles doet verliezen waar je om geeft.

Daar noem je trouwens iets typisch: "wat je de hele game eigenlijk al aan voelt komen". Dat gevoel stoorde mij zo, want vanaf het moment dat je snapt wie Abby is weet je grofweg hoe dit verhaal zich gaat ontpooien.

En dat gevoel had ik totaal niet bij The Last of US, daar was het verhaal niet alleen interessant, maar ook niet voor de hand liggend, met heel veel variatie en met de klassieke climax en 'aftermath' op het eind.

Uiteindelijk denk ik dat ik terug kijk op een prachtige game, met een voor mij persoonlijk een frustrerende verhaallijn. Al met al snap ik waar ze naar toe wilden en is dat ook geslaagd, al had die weg niet zo lang moeten duren. Misschien dat een tweede keer spelen het ineens anders valt.

Ik voel de kritiek dat het te lang duurde qua verhaal ook wel terecht.

Als je dit spel een cijfer wilt geven, puur instinctief vanuit je eigen emotie, waar kom je dan op uit? Wat voor cijfer 'voel' je?

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Q

Q

Ik vond hier nog een review van het verhaal waar ik me in kan vinden.

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
ArtStation heeft nu ook een mooi overzicht gemaakt d:)b (bevat spoilers)
Naughty Dog The Last of Us Part II Art Blast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 06:53
JipGemser schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 01:08:
[...]

spoiler:
Klopt inderdaad wel wat je zegt. Ze hadden de hoofdstukken heel makkelijk eigenlijk kunnen veranderen in volgorde wat het al veel leuker maakte. Ik hield er niet van dat je eerst een groot stuk als Ellie speelt, en daarna een groot stuk als Abby. Wat ze eigenlijk hadden moeten doen was, Seattle Dag 1 Ellie, Dag 1 Abby, Dag 2 Ellie, enz. Op het begin vond ik het vreselijk om als Abby te spelen, ik ging er veel sneller doorheen, liep sommige ruimtes achterwegen wat ik normaal niet zou doen, puur om snel terug te gaan naar Ellie. Dat vond ik jammer want ik houd er wel van om rustig aan te doen en alle plekken te bekijken. Daarom was het beter geweest om het per dag te doen, ipv per speler. Dat gaf een leuk verschil denk ik. Ik begon het pas leuk te vinden bij Abby vanaf dag 2, en dat komt volledig door Lev en Yara. Super leuke personages die ik naast Ellie en Joel de leukste vond. De manier waarop we met ze een reis maakte was leuk, en het halen van supplies voor Yara in het ziekenhuis voelde goed. Dag 3 van Abby was ook super vet, moet zeggen dat ik dat echt het vetste stuk vond van de hele game, het moment van de ontsnapping op het eiland was grandioos. Abby heeft duidelijk het mooiste stukje story gekregen, wat ik wel jammer vind, aangezien ik dat liever met Ellie had gedaan. Story wise had dat niet gekund natuurlijk, ze wouden dat je de goede kant van Abby zag en vrede zou krijgen om haar te laten leven. Ik vond het ook jammer dat Ellie op een gegeven moment als villain werd afgebeeld, zeker in dat moment in het theater, waarom moesten we in godsnaam als Abby tegen Ellie vechten? Ze hadden ons daar al moeten laten switchen. Ik ben daar zo vaak dood gegaan omdat ik het heel raar vond om tegen Ellie te vechten. Toch vind ik het verhaal achteraf gezien echt fantastisch, ik had vrede gehad met Abby die dood zou gaan, maar het hoeft niet. Dat komt wel door Lev, door hem heeft deze game het gemaakt voor mij.
spoiler:
Mooi om te zien hoe meningen zo anders kunnen zijn in de game.
Zelf had ik meer sympathie voor Abby, dan voor Ellie,
Het verhaal van Abby vond ik echt geweldig om te doorlopen, haar karakter, de manier hoe Naughty Dog het verhaal verteld van Abby en haar vrienden vond ik echt geweldig.

In het theater zag ik zelf Ellie als de badguy, en ik had daar ook vrede mee gehad als Ellie hier was dood gegaan puur omdat ik vond dat Ellie zo ver heen was met haar waanzin.

Maar goed Ellie is natuurlijk HET gezicht van TLOU en het einde zoals die nu is is prima.(en uiteraard achteraf voor Abby ook)
Ik hoop stiekem nog op een mogelijke spinoff met Abby, puur omdat zij mijn favoriete karakter is in TLOU universum.
Echter verwacht ik dat het verhaal van Abby en Lev wel klaar is nu.

Benieuwd mocht er een deel 3 komen waar dit dan heen gaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Navuri
Misschien moet hier gewoon een sticky komen waarin een aantal regels staan:

- De trailers zijn oprecht en niet gemanipuleerd.
- Een ieder die het spel nu al heeft uitgespeeld is een flamer
- Kritiek mag alleen als je alles hebt begrepen en eigenlijk kan dat niet want Naughty Dog is geweldig
- Neil Druckmann is een genie
- The Last of Us Part 2 is een meesterwerk en bevat geen dubbele en/of politieke agenda
- Iedereen die Abby niet leuk vind is anti-vrouw en snapt het spel niet.
- Graphics, audio en verhaal zijn per definitie identiek aan elkaar dus je kan onmogelijk een lager cijfer geven voor The Last of Us Part 2 dan een 7.
- Van de 53.000 negatieve reviews op Metacritic zijn er 50.000 bots en mensen die het spel niet hebben gespeeld. De andere 3000 reviewers snappen het spel niet.

Zullen we de discussie op deze manier voortzetten? Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en kunnen mensen ophouden met het beledigen van elkaars intelligentie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:43
Navuri schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:21:

- Kritiek mag alleen als je alles hebt begrepen en eigenlijk kan dat niet want Naughty Dog is geweldig
- The Last of Us Part 2 is een meesterwerk en bevat geen dubbele en/of politieke agenda
- Graphics, audio en verhaal zijn per definitie identiek aan elkaar dus je kan onmogelijk een lager cijfer geven voor The Last of Us Part 2 dan een 7.
- Van de 53.000 negatieve reviews op Metacritic zijn er 50.000 bots en mensen die het spel niet hebben gespeeld. De andere 3000 reviewers snappen het spel niet.

Zullen we de discussie op deze manier voortzetten? Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en kunnen mensen ophouden met het beledigen van elkaars intelligentie.
Ik ben blij dat je het snapt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-06 20:31

ye-roon

knaak

Uitgespeeld gisteravond. Wat een game. Ik heb me hier enorm mee vermaakt. En ik haat stalkers.

spoiler:
In eerst instantie zou je denken dat er geen "nut" is om het verhaal van deze game te vertellen. Ellie leeft, Joel leeft, Jackson ziet er uit als een prima plek om de rest van je leven te besteden. Maar het blijft een wereld met infected en die blijven altijd een bedreiging. En laten we eerlijk zijn, Joel heeft in de eerste game niet echt heel leuke dingen gedaan.

Gedurende de game zien we waarom Joel en Ellie het even niet lekker met elkaar kunnen vinden. Wat geheel begrijpelijk is in zo'n situatie. Ellie zoekt naar een doel in haar leven en ze voelt dat Joel dat van haar heeft afgenomen.

Dat Joel dood zou gaan stond voor mij wel in de lijn der verwachting. Er moet een katalysator zijn voor Ellie(en de speler) om de veiligheid van Jackson te verlaten. Een aanval van een andere groep mensen die alles stuk maakt? Onlogisch, die zouden er juist willen wonen en weg zijn van de drama. Een dochter van de dokter die Joel heeft dood gemaakt om Ellie te redden die vervolgens Joel doodt. Katalysator. De hint, WLF, dus op naar Seattle. Samen met Dina.

Het verloop van het verhaal op dag 1 is goed, je leerst Dina kennen, je leert meer over de relatie tussen beide. Is het "realistisch" dat dit in 1 dag gebeurt? Nee, maar ze hebben een paar weken reistijd gehad tussen Jackson en Seattle en ze vatten dit(en hun leven daarvoor) samen in die ene dag. Wat in mijn optiek een goede basis legt voor het verhaal.

De latere dagen voelen wat rushed. Ineens is Jesse er, standaard driehoek relatie stuff wat in elke romantische film zit. Het voelde wat onnodig, maar het krijgt de payoff die je verwacht. De gameplay elementen en flashbacks voelen wel op z'n plaats. Ellie heeft moeite om de dood van Joel een plek te geven, iets wat ze verwerkt dmv terug denken aan vroeger. Al is het doel geen "gerechtigheid" zoals ze het zelf aangeeft, maar wraak.

Het doden van Owen en Mel doet wat met Ellie. Zeker toen ze zag dat Mel zwanger was. Het was niet haar bedoeling, maar Owen en Mel maakt het haar moeilijk. Je kon hier zien dat Ellie eigenlijk klaar was met mensen doden(ook al een beetje bij Nora), maar door omstandigheden gebeurde dit toch. En dit moest gebeuren, want de dood van Owen en Mel is weer een katalysator voor de acties van Abby.

Spelen als Abby was al aangekondigd in het begin. Je speelt met haar in Jackson, dus met haar spelen had ik wel verwacht. In het begin kon ik hier niet aan wennen. Ik heb niets met dit karakter. Ik weet niet wie ze is. Ik weet niet wat haar motivatie is in het leven. De gameplay elementen helpen hier in het begin ook niet mee. Zoals wanneer je voor het eerst supplementen op pakt en dat je dan weer de help tekst krijgt: "Use suppplements to upgrade skills". Het voelde als het Abby verhaal als DLC gepland was, maar ze toch besloten hebben dit in de game te stoppen.

Na de eerste avond Abby heb ik de game dan ook een paar dagen weggelegd. Ik had moeite met het spelen van dit karakter en dat haalde het plezier een beetje uit de game.

De drang om te leren wat er met Ellie gebeurd though, daarom weer verder gegaan.

Abby's story arc is de betere van de twee story arcs. Al doet wat ik hier boven schrijf misschien anders vermoeden. Verder spelen met Abby waar ze in het begin "Joel heeft dit verdient" verkondigde. Komt ze later steeds meer tot inzicht. Ze heeft moeite met wat ze gedaan heeft. Ze word gevangen en gered door Yara en Lev. Ze brengt hen in veiligheid, maar kan hen niet los laten en gaat naar hen terug. Deze redenatie had van mij iets uitgebreider gemogen(en gekund want het is een game en geen film), maar ik begreep dit en ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Haar reis met Lev naar het ziekenhuis, waar ze meer leert over Lev over de scars Seraphites doet haar perspectief op de wereld veranderen. Je merkt dit in wat ze zegt en hoe ze doet. Je ziet Abby groeien als karakter en de vraagtekens bij haar levensstijl en denkwijze zetten.

Wanneer ze terug is in het Aquarium en ze Owen en Mel vind, snapt er iets. Ze valt terug in wat ze wist voordat ze Lev en Yara ontmoet heeft. Wraak is het gene op haar gedachte.

Zo is de cirkel rond, we zijn bij Abby die Ellie wil stoppen.

Het is uiteindelijk Lev die Abby's anker is. Die zorgt dat Abby niet een donkerder pad bewandeld. De twee partijen gaan hun eigen weg. Maar Tommy kan het niet vergeten. Ellie heeft ook nog een tweestrijd. En toch gaat het verhaal door.

Uiteindelijk vind Ellie haar plek, weet ze dat waar ze mee bezig was geen gerechtigheid was, maar wraak. Al is dit te lang uitgerekt naar mijn mening. Meer dan bij de eerste game ben ik nu benieuwd hoe het verder gaat. Wat haar plan in het leven nu is. Ik hoop op story DLC waar dit verkend word en dan maakt het me niet uit als er geen combat in die DLC zit.

Ik hoop ook dat het goed komt met Abby en Lev. We zien ze wegvaren, maar thats it. Maar gezien het verhaal en de groei van het character van Abby en de dingen die ze zich realiseert gedurende de reis, verdient zij meer.

Nog stukje over gameplay.

Disclaimer: ik speel met headphones voor betere immersion.

Holy shit wat spannend. Ellie's routes zijn iets makkelijker gezien ze geen shivs hoeft te maken en daarmee hoef je geen rekening te houden met resources voor shivs. Maar pfffffff. De atmosfeer in het spel is erg goed. De namen die enemies schreeuwen als je iemand doodt zijn best oncomfortabel, maar dat zorgt er voor dat je in de game blijft.

Minpuntje aan de combat is tegen human enemies. De game wil je dat je stealthy en onzichtbaar blijft. Je hebt simpel weg niet genoeg kogels om all out war te doen. Maar wanneer je iemand stealth uitschakelt hoor je al snel: Todd? SOMEONE GOT TODD! wat iedereen on high alert maakt. Ik begrijp wat ze hier mee wilde bereiken, maar dat is niet goed gelukt. Het enige stuk waar dit goed gelukt is was de Santa Barbara chapter. Waar ik een heel kamp stealth heb kunnen uitschakelen voordat er maar iemand riep: heeft iemand Barbara gezien?

De stukken combat met Stalkers though. Oef, rillingen. Vooral het eerste stuk in het kantoor gebouw met Ellie. Alleen jammer dat er twee Shamblers waren in Santa Barbara. Er word eerst verteld over shamblers dat het een andere vorm is door het vele water/regen in dat gebied. Vervolgens kom je in zonnig California en daar zijn er ook 2. Al was het wel verfrissend om clicker/stalker encounters te doen in een gebied waar het niet donker was of regende zoals de rest van de game en de eerste game.

Al met al, goede game. Waar ik in eerste instantie niets had met Abby is ze naar me gegroeid en is ze uiteindelijk de katalysator geweest waar Ellie door besluit dat iedereen doden niet het meest slimme is in het leven. Open combat is clunky, stealth combat is heel spannend. 8/10.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Sluw

Nog even over die trailers, die zijn natuurlijk wel gemanipuleerd maar om het verhaal niet te spoilen. Verder zijn er toch gewoon twee kampen die hier discussiëren? Niemand hoeft iets van elkaar aan te nemen.

Edit: @ye-roon

Over de combat met human enemies: ze merken ook iets op als ze iemand niet meer z'n gebruikelijke route zien nemen. Mijn tactiek is om eerst de enemies uit te schakelen met overzicht en daarna rondlopende enemies. Soms moet je even snel zijn als er twee elkaar vaker kruisen. Dan blijf je stealth.

[Voor 10% gewijzigd door Sluw op 30-06-2020 08:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

passionate & cynical

Pixel Witcher schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:16:
Maar goed Ellie is natuurlijk HET gezicht van TLOU...
En daar ben ik het dus niet mee eens. De wereld die helemaal naar de klote is, is HET gezicht van TLOU. Joel en Ellie zijn 2 personages die uitgediept zijn. In het 2e deel komen hier nog wat andere personen bij.

Maar door de manier waarop alles is opgebouwd zouden ze ook naar de andere kant van het land kunnen gaan en daar een gezin o.i.d. kunnen pakken. Het verhaal achter die personages (en de manier waarop ze geschreven en geacteerd zijn) maakt het interessante personages (of niet).

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-07 11:56

Zonder de hele discussie gevolgd te hebben, maar misschien moet men eens leren accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft en een mening persoonlijk is. Daarin is geen goed of fout, daarom is het een mening.
Elkaar aanvallen hierop is imo echt onnodig want je gaat je gelijk toch niet halen en elkaar daarin persoonlijk aanvallen is helemaal van de zotte. Helaas lijkt het een beetje de trend van tegenwoordig te zijn. Je bent het niet met mij eens dus je bent tegen mij, ofzo. Om schijtziek van te worden. Respecteer elkaars mening en stop met die onnodige discussies als je het toch niet eens gaat worden. Agree to disagree.

Ik ben zelf een uurtje of 15 onderweg en ik snap de "haat" van de users op metacritic nog niet. Daarbij wel gezegd hebbende dat ik de spoilers niet ken dus wie weet verandert mijn mening nog.
Tot dusver vind ik het werkelijk genieten geblazen. De spanning, de emotie, grafisch, het is net als deel 1 voor mij echt ongekend wat ze neerzetten.

• Pixel Witcher
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 06:53
MazeWing schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:49:
[...]

En daar ben ik het dus niet mee eens. De wereld die helemaal naar de klote is, is HET gezicht van TLOU. Joel en Ellie zijn 2 personages die uitgediept zijn. In het 2e deel komen hier nog wat andere personen bij.

Maar door de manier waarop alles is opgebouwd zouden ze ook naar de andere kant van het land kunnen gaan en daar een gezin o.i.d. kunnen pakken. Het verhaal achter die personages (en de manier waarop ze geschreven en geacteerd zijn) maakt het interessante personages (of niet).
Je hoeft het er uiteraard niet mee eens te zijn, ik vertel het hoe ik het zie in TLOU :)
Deel 1 en 2 draaien grotendeels om het verhaal van Ellie en de gevolgen daarvan, vandaar mijn opmerking dat zij het gezicht is van The Last of Us.
Anton.net schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:40:
[...]

Ik wist het einde niet. Dat wist niemand, want het was niet gelekt. Het laatste dat bekend was, is
spoiler:
die eerste cutscene van Abby en Lev die in Santa Barbara aankomen

Dat daarna nog iets moest komen, was altijd al duidelijk.
Toen ik Tlou1 voor de eerste keer speelde, was ik ook grotendeels gespoild, maar ik zat toch VOLLEDIG in het verhaal. Nu nog steeds zelfs, jaren later. :)
Wel jammer dat je (alweer) jouw mening of assumpties over anderen als feiten verkondigt...

De reden waarom ik nu minder in verhaal zat, was niet door het verhaal zelf, maar wel de manier hoe het verteld wordt. De pacing is eigenlijk mijn grootste minpunt van deze game.
In de eerste helft van de game gebeurt er inhoudelijk eigenlijk vrij weinig imo. Het is vooral meer survivalen, waarbij ze de levels vooral 'breder' hebben gemaakt in plaats van dieper. Als je in part 1 een straat moest doorzoeken, dan zijn dat er nu 3 geworden. Huisje na huisje, langs alle kasten slenteren op zoek naar supplies. Ik kreeg er serieus hoofdpijn van.
En dan vanaf de tweede helft van de game begint het pas echt.
Ook gewoon veel stukken die veel te lang zijn uitgesmeerd imo, of andere delen die veel te kort zijn.
Voorbeeld:
spoiler:

En daarmee wil ik niet zeggen dat ik de game te traag vind, wel dat ik de game niet uniform vind en te langdradig op sommige momenten. RDR2 bijvoorbeeld is echt een trage game, maar dat is ook gewoon onderdeel van de identiteit van die game. RDR2 is op alle momenten traag, en dat wordt mooi doorgetrokken over de volledige pacing en alle mechanics van de game.
Als ze sommige scenes van volgorde hadden gewisseld en hier en daar iets compacter hadden gemaakt, dan zou dit verhaal al veel beter tot zijn recht gekomen zijn denk ik.
Ik heb het precies andersom met deel 1. Ik vond de gameplay matig, het verhaal was ik niet echt onder de indruk van.

spoiler:
Deel 1 heeft voor mij een heel simpel verhaal:
- Er is een virus uitgebroken
- 1 iemand is immuun en kan de hele wereld redden
- De hele game gaat over dat Joel naar één locatie moet brengen (Ziekenhuis)
- Vervolgens daar aangekomen blijkt dat Ellie dood gaat aan de operatie, maar daardoor kan ze wel de wereld redden
- Joel redt haar toch omdat hij al een paar dagen met haar heeft rondgezworven en kan het niet aan dat ze dood gaat.

Voor mij is deel 2 dan veel beter uitgewerkt, meer personages. Beter uitgediept, veel meer twists in het verhaal etc.

@Navuri Geen idee welk punt je precies probeert te maken. Maar dit kan toch ook precies gezegd worden voor de mensen die tegen de game zijn? Het is een mening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Navuri
veldkampj schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Zonder de hele discussie gevolgd te hebben, maar misschien moet men eens leren accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft en een mening persoonlijk is. Daarin is geen goed of fout, daarom is het een mening.
Elkaar aanvallen hierop is imo echt onnodig want je gaat je gelijk toch niet halen en elkaar daarin persoonlijk aanvallen is helemaal van de zotte. Helaas lijkt het een beetje de trend van tegenwoordig te zijn. Je bent het niet met mij eens dus je bent tegen mij, ofzo. Om schijtziek van te worden. Respecteer elkaars mening en stop met die onnodige discussies als je het toch niet eens gaat worden. Agree to disagree.

Ik ben zelf een uurtje of 15 onderweg en ik snap de "haat" van de users op metacritic nog niet. Daarbij wel gezegd hebbende dat ik de spoilers niet ken dus wie weet verandert mijn mening nog.
Tot dusver vind ik het werkelijk genieten geblazen. De spanning, de emotie, grafisch, het is net als deel 1 voor mij echt ongekend wat ze neerzetten.
Oh mijn post is ook volledig sarcastisch bedoeld hoor. Het is gewoon grappig dat alle mensen hier roepen dat ze respect hebben voor elkaars mening, maar dat wanneer er een andere mening wordt gepresenteerd iedereen op de achterste poten staat. Dat vind ik erg grappig. :)
Navuri schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Oh mijn post is ook volledig sarcastisch bedoeld hoor. Het is gewoon grappig dat alle mensen hier roepen dat ze respect hebben voor elkaars mening, maar dat wanneer er een andere mening wordt gepresenteerd iedereen op de achterste poten staat. Dat vind ik erg grappig. :)
Misschien is het sarcastisch bedoeld, maar je doet nu toch precies hetzelfde?

• veldkampj
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-07 11:56
Navuri schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Zoals ik zei: ik heb het allemaal niet volledig gevolgd en het was ook niet perse aan jou persoonlijk gericht maar in het algemeen. Het was een goede post om op te reageren ;)
Ik kwam hier gister even buurten maar de boel raakt hier volledig ondergesneeuwt door alle discussies.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:46
Nou, die Druckmann had er in elk geval niets aan gelogen dat dit spel de meningen op scherp zou zetten :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
Vrijdag schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:33:
Nou, die Druckmann had er in elk geval niets aan gelogen dat dit spel de meningen op scherp zou zetten :+
Haha inderdaad. Ook grappig, kwam een interview met Troy Baker tegen van voor de game uit was. “If we have done our job right, people will question everything".
“If we have done our job right, people will question everything [about The Last of Us 2]. I want [fans] to be able to challenge their own ideas about what this game is, what this world is, who the characters are — everything.”

...

“I want people to go in open-minded to this story, and allow Joel and Ellie to tell their story — not the story that people think that they want to be told…If people go in open-minded to this thing,” he teases, “I think they will have a completely different experience than if they go in close-minded.”

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Ik denk dat we moeten stoppen met de discussie over de reviews,trailers, metacritic etc. Als je een mening hebt na of tijdens het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Raem
Waar ik trouwens het meeste moeite mee heb gehad met deze game:
spoiler:
Is dat ik tijdens het spelen met Abby het nóg erger vond dat ik als Ellie een paar honden heb gedood. :'( :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Q schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 01:17:
[...]

Als je dit spel een cijfer wilt geven, puur instinctief vanuit je eigen emotie, waar kom je dan op uit? Wat voor cijfer 'voel' je?
Ook een cijfer vind ik ontzettend moeilijk om te geven. Tot aan het Abby stuk; een 9,5. Zelden zulke gave momenten meegemaakt. Maar ook zelden zo teleurgesteld geweest na het uitspelen van een game, dus uiteindelijk zou ik het als geheel denk ik een 7 geven, op dit moment overheerst de emotie nog. Ik denk dat ik met een replay/new game plus de game nog meer ga waarderen los van het verhaal, en dan zal het een 8 worden.

Verder eens met je overige puntjes :).

• 038Zwolle
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:30
Raem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:26:
Waar ik trouwens het meeste moeite mee heb gehad met deze game:
spoiler:
Is dat ik tijdens het spelen met Abby het nóg erger vond dat ik als Ellie een paar honden heb gedood. :'( :'(
Maar ik weet zeker dat in zo'n situatie jij dat ook zou doen . Dan is het hij of jij

Acties:
  • +2Henk 'm!
snefkens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:06:
Ik heb het precies andersom met deel 1. Ik vond de gameplay matig, het verhaal was ik niet echt onder de indruk van.

spoiler:
Deel 1 heeft voor mij een heel simpel verhaal:
- Er is een virus uitgebroken
- 1 iemand is immuun en kan de hele wereld redden
- De hele game gaat over dat Joel naar één locatie moet brengen (Ziekenhuis)
- Vervolgens daar aangekomen blijkt dat Ellie dood gaat aan de operatie, maar daardoor kan ze wel de wereld redden
- Joel redt haar toch omdat hij al een paar dagen met haar heeft rondgezworven en kan het niet aan dat ze dood gaat.

Voor mij is deel 2 dan veel beter uitgewerkt, meer personages. Beter uitgediept, veel meer twists in het verhaal etc.
(uiteraard is wat volgt slechts mijn mening over bepaalde zaken, belangrijk om in acht te houden)
spoiler:
Het uitgangspunt van het verhaal in deel 1 is in essentie simpel, daarin verschilt het inderdaad niet van deel 2. Ik vond de verhaalvertelling echter veel effectiever.

Het is ten eerste veel meer gefocust en intiemer, het volgt Joel's perspectief van begin af aan en houdt dat bijna tot het einde vol (Winter seizoen daargelaten) en draait volledig om hem, Ellie en een opbloeiende vader-dochter relatie tegen wil en dank. Hun karakters krijgen daardoor noodzakelijkerwijs veel meer aandacht en worden beter uitgediept. Ook de toon vond ik effectiever, ja de wereld was bleek en hard, maar er zat meer in het verhaal en de karakters dan alleen die eigenschappen.
Er waren minder additionele karakters die allemaal om tijd moesten vechten en daarom effectiever waren IMO. Ik vind bijvoorbeeld Tess (met name) en Bill met kop en schouders uitsteken boven soortgelijke karakters in deel 2. Zelfs Sam vond ik beter neergezet en geacteerd als 13 jarige dan Lev, waarvan ik de leeftijd moest opzoeken. Ik vind de hoeveelheid karakters zeker niet in het voordeel werken van deel 2.

Wat voor mij absoluut niet werkte in deel 2 was de rommelige vertelling. Als ze daarin wat andere keuzes hadden gemaakt, was het naar mijn mening een stuk effectiever vertelling geweest. Er wordt initiëel te veel heen en weer gespronen tussen de karakters, daarna volgen er twee volledig gescheiden blokken van ~10 uur lang voor iedere protagonist waarin ze geen interactie met elkaar hebben daarna is het (IMO overbodige) einde weer opgeknipt. Het bouwt geen effectieve relatie tussen de twee protagonisten op die manier, bijna alles gaat by-proxy. Het leunt daarbij ook veel te zwaar op wat, naar mij mening, overduidelijk emotionele manipulatie is. Slechts één voorbeeld daarvan dat je vaak terug ziet komen zijn de honden, waar Abby mee kan spelen en die Ellie (deels keuze) af moet maken. Je voelt bij dat soort momenten de hand van de regisseur/schrijver die dwingt: dit is een moment dat je sympathie/empathie moet voelen. Het voelt niet organisch.

De plot hangt van te veel toevalligheden en ongeloofwaardigheden aan elkaar. Het handelen van Joel en Tommy in het begin was volledig inconsistent met alles wat we van hun weten. Abby en/of haar groep zouden iemand waarvan ze weten dat het note bene de broer is van hun slachtoffer nooit in leven laten en datzelfde geldt voor de krijsende Ellie. Locatieinformatie van de tegenpartij komt uitsluitend als een 'deux ex machina' van een of andere trader buiten beeld, of omdat mensen onwaarschijnlijk slordig omgaan met hun kaartmateriaal / notities. Het toppunt daarvan vond ik de kaart die Ellie achterliet in het aquarium.

De twists in het verhaal, ik zou even niet weten (oprecht) waar je op doelt. Er wordt veel gedaan uit shock value, karakters die plotseling doodgaan, maar verder niet veel onverwachte zaken toch?

Ik ben benieuwd of je iets herkent in bovenstaande punten en wat je in meer detail zo sterk vond aan deel 2, interessant :)

[Voor 7% gewijzigd door Kwistnix op 30-06-2020 10:46]

• Raem
Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:32:
[...]

spoiler:
Het toppunt daarvan vond ik de kaart die Ellie achterliet in het aquarium.
spoiler:
Ze verliest de kaart in het gevecht met Owen en Mel. Vervolgens is ze in shock wanneer ze erachter komt dat Mel zwanger is en neemt Tommy haar mee. Niet gek dat ze op dat moment niet aan de kaart denkt die nog op de grond ligt.

• Sluw
Edit: verwijderd

... laat maar ga ik weer een discussie beginnen 8)7

[Voor 114% gewijzigd door Sluw op 30-06-2020 10:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Sluw schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:42:

Ik denk dat je posts zoveel reacties oproepen omdat je je mening presenteert als een feit ;)
Het is volkomen mening, maar als je in zo'n relaas alles moet voorafgaan met 'ik vind', 'ik denk', 'naar mijn mening', dan leest het voor geen meter :)
Ik heb dat overigens wel een aantal keer laten terugkomen, maar goed punt, ik zal er een disclaimer boven gooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:43
Raem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:40:
[...]

spoiler:
Ze verliest de kaart in het gevecht met Owen en Mel. Vervolgens is ze in shock wanneer ze erachter komt dat Mel zwanger is en neemt Tommy haar mee. Niet gek dat ze op dat moment niet aan de kaart denkt die nog op de grond ligt.
Heel mooi verschil hoe iemand een game beleefd en iemand die achter youtube zit...

Acties:
  • +1Henk 'm!
spoiler:
spoiler:
Ik snap dat ze het verloren is, maar dat verandert niets aan het feit dat het een zoveelste toevalligheid is, die iemand in staat stelt de tegenpartij te lokaliseren. Ik heb niet geteld hoevaak dat in het verhaal gebeurd, maar het is vaak genoeg om op te vallen.
[...]

spoiler:
Het uitgangspunt van het verhaal in deel 1 is in essentie simpel, daarin verschilt het inderdaad niet van deel 2. Ik vond de verhaalvertelling echter veel effectiever.

Het is ten eerste veel meer gefocust en intiemer, het volgt Joel's perspectief van begin af aan en houdt dat bijna tot het einde vol (Winter seizoen daargelaten) en draait volledig om hem, Ellie en een opbloeiende vader-dochter relatie tegen wil en dank. Hun karakters krijgen daardoor noodzakelijkerwijs veel meer aandacht en worden beter uitgediept. Ook de toon vond ik effectiever, ja de wereld was bleek en hard, maar er zat meer in het verhaal en de karakters dan alleen die eigenschappen.
Er waren minder additionele karakters die allemaal om tijd moesten vechten en daarom effectiever waren IMO. Ik vind bijvoorbeeld Tess (met name) en Bill met kop en schouders uitsteken boven soortgelijke karakters in deel 2. Zelfs Sam vond ik beter neergezet en geacteerd als 13 jarige dan Lev, waarvan ik de leeftijd moest opzoeken. Ik vind de hoeveelheid karakters zeker niet in het voordeel werken van deel 2.

Wat voor mij absoluut niet werkte in deel 2 was de rommelige vertelling. Als ze daarin wat andere keuzes hadden gemaakt, was het naar mijn mening een stuk effectiever vertelling geweest. Er wordt initiëel te veel heen en weer gespronen tussen de karakters, daarna volgen er twee volledig gescheiden blokken van ~10 uur lang voor iedere protagonist waarin ze geen interactie met elkaar hebben daarna is het (IMO overbodige) einde weer opgeknipt. Het bouwt geen effectieve relatie tussen de twee protagonisten op die manier, bijna alles gaat by-proxy. Het leunt daarbij ook veel te zwaar op wat, naar mij mening, overduidelijk emotionele manipulatie is. Slechts één voorbeeld daarvan dat je vaak terug ziet komen zijn de honden, waar Abby mee kan spelen en die Ellie (deels keuze) af moet maken. Je voelt daarbij de hand van de regisseur/schrijver die dwingt: dit is een moment dat je sympathie/empathie moet voelen. Het voelt niet organisch.

De plot hangt van te veel toevalligheden en ongeloofwaardigheden aan elkaar. Het handelen van Joel en Tommy in het begin was volledig inconsistent met alles wat we van hun weten. Abby en/of haar groep zouden iemand waarvan ze weten dat het note bene de broer is van hun slachtoffer nooit in leven laten en datzelfde geldt voor de krijsende Ellie. Locatieinformatie van de tegenpartij komt uitsluitend als een 'deux ex machina' van een of andere trader buiten beeld, of omdat mensen onwaarschijnlijk slordig omgaan met hun kaartmateriaal / notities. Het toppunt daarvan vond ik de kaart die Ellie achterliet in het aquarium.

De twists in het verhaal, ik zou even niet weten (oprecht) waar je op doelt. Er wordt veel gedaan uit shock value, karakters die plotseling doodgaan, maar verder niet veel onverwachte zaken toch?

Ik ben benieuwd of je iets herkent in bovenstaande punten en wat je in meer detail zo sterk vond aan deel 2, interessant :)
spoiler:
Deel 1 vond ik redelijk simpel dat er alleen de focus zit tussen Ellie en Joel. Veel grapjes worden er tussendoor gemaakt en ik vond er weinig diepgang in de karakters zitten. Daarnaast iedereen die ze tijdens de reis ontmoeten wordt wel weer gebeten, Sam, Tess etc. Dus ze komen telkens kort iemand tegen, die gaat dood en het verhaal gaat verder.

Er wordt hier vaak aangehaald dat Joel weinig mensen vertrouwd en dat het daarom raar is dat hij Abby meeneemt en dat ze daardoor in de situatie komen dat ze omsingeld worden door de groep. Maar in deel 1 vertrouwd hij wel Henry en Sam redelijk snel, vervolgens laten ze Ellie en Joel stikken als er een moment komt dat ze in nood zijn. Kort daarna komen ze Henry en Sam weer tegen en is alles weer helemaal prima. Dat rijmt bij mij ook niet echt eerlijk gezegd.

In deel 2 wordt het verhaal van beide kanten verteld, beide ongeveer 10 uur. Dus net zo lang als heel deel 1, op deze manier laten ze zien dat er aan een verhaal altijd 2 kanten zitten. Ik vond het ook erg sterk dat Abby ook voor de Scars opkomt en uiteindelijk toch een ander denkbeeld heeft dan de groep waar ze bij zit.

Er zitten genoeg twist in het verhaal, de dood van Joel, het complete verhaal van de kant van Abby. Waarbij de 2 verhalen weer bij elkaar komen. Daarnaast denk je op een gegeven moment dat het verhaal is afgelopen, maar vervolgens gaat het nog een aantal uur verder.

En wat betreft de toevalligheden, tja dat komt ook in het echte leven voor. Alles wat er gebeurt is een toevalligheid, wie je tegenkomt, op wie je verliefd wordt, welke vrienden je krijgt. etc. Ellie verliest de kaart en daardoor zijn ze te vinden. Er is altijd wel iemand die fouten maakt waardoor er dingen gebeuren die je liever niet had gezien. Maar mensen maken fouten.

[Voor 3% gewijzigd door snefkens op 30-06-2020 10:54]

• Sluw
Nou ja... toevalligheden, niet meer of minder dan in andere games of films. En ik heb de game nergens verwarrend gevonden. Wellicht dat als je de game speelt en er helemaal in zit dat het allemaal wat beter te volgen is.

• Raem
Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:50:
[...]

spoiler:
Ik snap dat ze het verloren is, maar dat verandert niets aan het feit dat het een zoveelste toevaligheid is, die iemand in staat stelt de tegenpartij te lokaliseren. Ik heb niet geteld hoevaak dat in het verhaal gebeurd, maar het is vaak genoeg om op te vallen.
spoiler:
Ik zou het geen toevalligheid willen noemen. Er is een duidelijke reden waarom ze de kaart verliest en ook waarom Abby de kaart daar vindt. Een toevalligheid zou ik meer vinden wanneer Ellie de kaart op een random plek op een domme manier verliest en Abby hem daar dan ook zou vinden.

Dat Tommy later (op de boerderij) via wat tussenpersonen erachter komt waar Abby is kan ik me meer in vinden dat dat te makkelijk is. Alhoewel het wel duidelijk is dat Tommy er nog lang niet klaar mee is en dus alles op alles zet om haar locatie te achterhalen.

• LeanderHeirbaut
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:18
[...]

spoiler:
spoiler:
En dat weet ik dus niet. Ik ken haar gedachtegang niet. Hetzelfde geldt voor Joel. In deel 1 was hij vanaf het begin al op z'n hoede, maar laat dat op een bijzondere wijze vallen in deel 2. Ik had graag meer willen weten wat er in die 4-5 jaar is gebeurd. Uiteraard waren die flashbacks een mooie toegevoegde waarde over het een en ander. Maar veel wordt bij de speler gelegd om het zelf maar in te vullen.

EDIT: Ik moet deze game echt nog een keer spelen. De eerste keer had ik namelijk weinig gevoel voor alles wat er gaande was.

[Voor 7% gewijzigd door LeanderHeirbaut op 30-06-2020 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
LeanderHeirbaut schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:04:
[...]

spoiler:
En dat weet ik dus niet. Ik ken haar gedachtegang niet. Hetzelfde geldt voor Joel. In deel 1 was hij vanaf het begin al op z'n hoede, maar laat dat op een bijzondere wijze vallen in deel 2. Ik had graag meer willen weten wat er in die 4-5 jaar is gebeurd. Uiteraard waren die flashbacks een mooie toegevoegde waarde over het een en ander. Maar veel wordt bij de speler gelegd om het zelf maar in te vullen.

EDIT: Ik moet deze game echt nog een keer spelen. De eerste keer had ik namelijk weinig gevoel voor alles wat er gaande was.
spoiler:
Wat weet je niet? Je ziet duidelijk dat ze in shock is, zakt in elkaar. Op dat moment komt Tommy die haar bij het lichaam van Mel weghaalt. Ik zou het erger vinden als ze op dat moment zou zeggen: 'wacht even, m'n kaart ligt daar nog'.

• LeanderHeirbaut
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:18
Raem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:09:
[...]

spoiler:
Wat weet je niet? Je ziet duidelijk dat ze in shock is, zakt in elkaar. Op dat moment komt Tommy die haar bij het lichaam van Mel weghaalt. Ik zou het erger vinden als ze op dat moment zou zeggen: 'wacht even, m'n kaart ligt daar nog'.
Had er misschien even bij toe moeten voegen dat het niet specifiek op die scene bedoeld was, maar over het algemeen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
snefkens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:52:

spoiler:
Deel 1 vond ik redelijk simpel dat er alleen de focus zit tussen Ellie en Joel. Veel grapjes worden er tussendoor gemaakt en ik vond er weinig diepgang in de karakters zitten. Daarnaast iedereen die ze tijdens de reis ontmoeten wordt wel weer gebeten, Sam, Tess etc. Dus ze komen telkens kort iemand tegen, die gaat dood en het verhaal gaat verder.
spoiler:
Grappig, ik vond die luchtige momenten juist enorm noodzakelijk in deel 1, miste die enorm in deel. Buiten de geweldige flashback van Ellie's verjaardag, in dat stukje waren de karakters zo onnoemelijk veel interessanter dan in de rest van het spel, wat mij betreft. Ik denk dat ik, net als een reviewer opmerkte, liever een verhaal met een thema in het verlengde van deel 1 had gezien, maar goed dat is het niet geworden.

Dat ze steeds nieuwe mensen tegenkomen en achterlaten is wat mij betreft een logisch gevolg van de reis die ze maken. Volgens mij zijn alleen Tess en Sam gebeten uiteindelijk, vond het zelf niet geen herhalend plotelement daardoor. Nu ik er over nadenk, volgens mij is geen van de karakters in deel 2 overleden direct als gevolg van de infected of wel? Misschien komt daar deels het gevoel vandaan, dat er minder dreiging uitgaat van de infected in deel 2
spoiler:
Er wordt hier vaak aangehaald dat Joel weinig mensen vertrouwd en dat het daarom raar is dat hij Abby meeneemt en dat ze daardoor in de situatie komen dat ze omsingeld worden door de groep. Maar in deel 1 vertrouwd hij wel Henry en Sam redelijk snel, vervolgens laten ze Ellie en Joel stikken als er een moment komt dat ze in nood zijn. Kort daarna komen ze Henry en Sam weer tegen en is alles weer helemaal prima. Dat rijmt bij mij ook niet echt eerlijk gezegd.
spoiler:
Maar hij vertrouwde Henry ook niet, hij realiseerde zich wel dat 'ie hem nodig had. Hij sloeg hem in eerste instantie bijna dood en na zijn verraad wilde hij hem weer afmaken. Enige dat hem tegenhield was dat hij realiseerde dat Henry alles zou doen om Sam te beschermen en dat herkende hij in zichzelf, plus Ellie hield hem tegen, plus hij had hem en Ellie gered van verdrinking.
Ander scenario wat mij betreft. Als Abby hem bijvoorbeeld gered zou hebben, dan kan ik mij voorstellen dat hij een groep onbekende met meer vertrouwen zou benaderen, maar zelfs dan.
spoiler:
In deel 2 wordt het verhaal van beide kanten verteld, beide ongeveer 10 uur. Dus net zo lang als heel deel 1, op deze manier laten ze zien dat er aan een verhaal altijd 2 kanten zitten. Ik vond het ook erg sterk dat Abby ook voor de Scars opkomt en uiteindelijk toch een ander denkbeeld heeft dan de groep waar ze bij zit.
spoiler:
Het uitgangspunt is interessant, maar voor mij voelde het als twee losstaande delen. Er zat te weinig overlap in. Ellie en Abby komen te weinig tot elkaar en leren niets over elkaars motivatie. Dat vond ik een gemiste kans hieraan.
spoiler:
Er zitten genoeg twist in het verhaal, de dood van Joel, het complete verhaal van de kant van Abby. Waarbij de 2 verhalen weer bij elkaar komen. Daarnaast denk je op een gegeven moment dat het verhaal is afgelopen, maar vervolgens gaat het nog een aantal uur verder.
spoiler:
Misschien kan ik inderdaad niet goed oordelen over wat plot twists waren en wat niet, ik had al voorkennis natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JipGemser
Pixel Witcher schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:16:
[...]

spoiler:
Mooi om te zien hoe meningen zo anders kunnen zijn in de game.
Zelf had ik meer sympathie voor Abby, dan voor Ellie,
Het verhaal van Abby vond ik echt geweldig om te doorlopen, haar karakter, de manier hoe Naughty Dog het verhaal verteld van Abby en haar vrienden vond ik echt geweldig.

In het theater zag ik zelf Ellie als de badguy, en ik had daar ook vrede mee gehad als Ellie hier was dood gegaan puur omdat ik vond dat Ellie zo ver heen was met haar waanzin.

Maar goed Ellie is natuurlijk HET gezicht van TLOU en het einde zoals die nu is is prima.(en uiteraard achteraf voor Abby ook)
Ik hoop stiekem nog op een mogelijke spinoff met Abby, puur omdat zij mijn favoriete karakter is in TLOU universum.
Echter verwacht ik dat het verhaal van Abby en Lev wel klaar is nu.

Benieuwd mocht er een deel 3 komen waar dit dan heen gaat.
spoiler:
Dit verhaal had ik eerder gehoord idd, grappig dat jij het dan anders voelt. Zelf vind ik Ellie nog steeds de leukste en geliefdste personage. Maar wat jij zegt klopt, op het begin van het spelen van Abby vond ik haar vreselijk, maar eigenlijk vanaf dag 2 toen Lev en Yara vond ik het geweldig. De haat die ik naar Abby had was eigenlijk verdwenen, ze hoeft niet perse dood van mij en had vrede dat Ellie er niet meer achteraan zou gaan. Abby had zoals ik zei een enorm mooi stukje story gekregen, Ellie totaal niet, ik vond dat wel jammer. Ik was wel enorm bang dat ze Ellie dood gingen maken, en ik was nog banger dat wij dat dan zelf moesten doen (in de ogen van Abby), Ellie mag dan wel dingen gedaan hebben uit haat en wraak, ik zou haar nog steeds de leukste blijven vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:22:
[...]

spoiler:
Grappig, ik vond die luchtige momenten juist enorm noodzakelijk in deel 1, miste die enorm in deel. Buiten de geweldige flashback van Ellie's verjaardag, in dat stukje waren de karakters zo onnoemelijk veel interessanter dan in de rest van het spel, wat mij betreft.

Dat ze steeds nieuwe mensen tegenkomen en achterlaten is wat mij betreft een logisch gevolg van de reis die ze maken. Volgens mij zijn alleen Tess en Sam gebeten uiteindelijk, vond het zelf niet geen herhalend plotelement daardoor. Nu ik er over nadenk, volgens mij is geen van de karakters in deel 2 overleden direct als gevolg van de infected of wel? Misschien komt daar deels het gevoel vandaan, dat er minder dreiging uitgaat van de infected in deel 2

[...]

spoiler:
Maar hij vertrouwde Henry ook niet, hij realiseerde zich wel dat 'ie hem nodig had. Hij sloeg hem in eerste instantie bijna dood en na zijn verraad wilde hij hem weer afmaken. Enige dat hem tegenhield was dat hij realiseerde dat Henry alles zou doen om Sam te beschermen en dat herkende hij in zichzelf, plus Ellie hield hem tegen, plus hij had hem en Ellie gered van verdrinking.
Ander scenario wat mij betreft. Als Abby hem bijvoorbeeld gered zou hebben, dan kan ik mij voorstellen dat hij een groep onbekende met meer vertrouwen zou benaderen, maar zelfs dan.

[...]

spoiler:
Het uitgangspunt is interessant, maar voor mij voelde het als twee losstaande delen. Er zat te weinig overlap in. Ellie en Abby komen te weinig tot elkaar en leren niets over elkaars motivatie. Dat vond ik een gemiste kans hieraan.

[...]

spoiler:
Misschien kan ik inderdaad niet goed oordelen over wat plot twists waren en wat niet, ik had al voorkennis natuurlijk.
spoiler:
Die luchtige momenten houd ik zelf niet heel erg van. De hele wereld is chaotisch geworden, er lopen vreemde wezens rond, iedereen is elkaar aan het uitmoorden. Er is constant dreiging in de reis die ze aan het maken zijn en vervolgens zijn ze de hele tijd grapjes aan het maken? Dat vind ik totaal niet realistisch eerlijk gezegd.

De mindere dreiging van de infected snap ik wel, dat komt omdat ze op een gegeven moment weten hoe de wezens handelen. In principe zijn het geen intelligente wezens en doen ze vaak hetzelfde. Dus als mens ga je daar op anticiperen en kan je ze dus makkelijker verslaan. De grootste dreiging komt nu van de mens zelf, vind ik ook wel zo realistisch eerlijk gezegd. Je ziet dit heel vaak ook bij the walking dead. De mens maakt zichzelf eerder kapot dan externe factoren. Dat is nu in de wereld ook, nu hebben wij ook te maken met een pandemie. Maar die maakt veel minder doden dan de mens doet met oorlog. Dus ja daarom vind ik het een realistisch verhaal. In deel 2 is die humor ook weg en dat snap ik ook, om de bovenstaande reden die ik hierboven heb vermeld.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sluw
spoiler:
[quote]Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:32:
[...]

...

Abby en/of haar groep zouden iemand waarvan ze weten dat het note bene de broer is van hun slachtoffer nooit in leven laten en datzelfde geldt voor de krijsende Ellie
...

[/quote]

spoiler:
Dit zie ik ook vaker terug komen maar je ziet deze scene vanuit twee perspectieven en is erg belangrijk voor het verhaal. Er ontstaat een uitgebreide discussie waar je ziet dat er voor en tegenstanders zijn om Ellie en Tommy te laten leven/vermoorden. Het is een hele bewuste keuze. Owen zegt dan ook nog dat als ze Ellie en Tommy ook vermoorden ze even slecht als Joel zijn en dat het dan dus geen zin meer heeft om gerechtigheid te halen door alleen Joel te doden. Daarna hebben Ellie en Dina het er ook over en vindt Ellie het dom dat ze hun hebben laten leven maar Dina snapt het wel. Later zegt Abby ook nog dat ze Ellie een kans geeft maar dat Ellie het heeft vergooid.

[Voor 4% gewijzigd door Sluw op 30-06-2020 11:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sluw schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:38:
spoiler:
Dit zie ik ook vaker terug komen maar je ziet deze scene vanuit twee perspectieven en is erg belangrijk voor het verhaal. Er ontstaat een uitgebreide discussie waar je ziet dat er voor en tegenstanders zijn om Ellie en Tommy te laten leven/vermoorden. Het is een hele bewuste keuze. Owen zegt dan ook nog dat als ze Ellie en Tommy ook vermoorden ze even slecht als Joel zijn en dat het dan dus geen zin meer heeft om gerechtigheid te halen door alleen Joel te doden. Daarna hebben Ellie en Dina het er ook over en vindt Ellie het dom dat ze hun hebben laten leven maar Dina snapt het wel. Later zegt Abby ook nog dat ze Ellie een kans geeft maar dat Ellie het heeft vergooid.
spoiler:
Dat klopt inderdaad, maar het probleem dat ik daarmee heb, is dat ik het geen realistisch uitgangspunt vind, voor een groep op wraaktocht voornamelijk bestaand uit 'soldaten' in een wereld die ze bewust zo hard neerzetten. Het is niet logisch om losse eindjes in leven te laten, zeker niet als dat de naasten zijn. Dat zouden zij bovenal moeten weten, zoals Joel dat wist aan het einde van TLoU toen hij Marlene doodde. Ik vond het persoonlijk te makkelijk geschreven; dit is de trigger, niet bij nadenken, nu kan het spel/verhaal beginnen.

Niet verrassend dat zoveel verdeeldheid is over dit spel, als je ziet hoe anders mensen kijken naar fundamentele scenes :)

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ze hebben een nieuwe modus toegevoegd. :+

https://twitter.com/alist.../1277652655435849732?s=20

• Sluw
Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:56:
[...]

spoiler:
Dat klopt inderdaad, maar het probleem dat ik daarmee heb, is dat ik het geen realistisch uitgangspunt vind, voor een groep op wraaktocht voornamelijk bestaand uit 'soldaten' in een wereld die ze bweust zo hard neerzetten. Het is niet logisch om losse eindjes in leven te laten, zeker niet als dat de naasten zijn. Dat zouden zij bovenal moeten weten, zoals Joel dat wist aan het einde van TLoU toen hij Marlene doodde. Ik vond het persoonlijk te makkelijk geschreven; dit is de trigger, niet bij nadenken, nu kan het spel/verhaal beginnen.

Niet verrassend dat zoveel verdeeldheid is over dit spel, als je ziet hoe anders mensen kijken naar fundamentele scenes :)
spoiler:
Dit is het hoofdthema van de game, wraak nemen en iedereen af slachten zoals Ellie of gerechtigheid kiezen en mensen een tweede kans geven. In principe was Ellie toen nog onschuldig, Tommy ook. Joel had al een boel narigheid uitgevreten, Abbys vader vermoord en een vaccin geblokkeerd. Hierdoor wijkt het af van standaard revenge porn. Je merkt in Abbys deel dat ze dus helemaal geen harde groep zijn, dus geen wraaktocht maar meer gerechtigheid, ze proberen een nieuwe leefbare maatschappij op te bouwen. Haar groep bestaat uit mensen die het juiste willen doen en er is een deel die wel de losse eindjes af wilt knallen. Door het op zoveel niveaus te belichten door verschillende karakters door de hele game en ieders gedachte er over te horen kan ik niet concluderen dat het makkelijk geschreven is. Je kunt het anders hebben willen zien.
Ik mis hem hier even, want er waren toch altijd al 5 moeilijkheidsgraden? Ik zie geen nieuwe namelijk.

• Sluw
snefkens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Ik mis hem hier even, want er waren toch altijd al 5 moeilijkheidsgraden? Ik zie geen nieuwe namelijk.
Geintje natuurlijk, bovenaan met de hand geschreven. Moeilijkheidsgraad "youtube" voor de mensen die wel een mening hebben maar de game niet spelen haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
Sluw schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:01:
[...]

spoiler:
Dit is het hoofdthema van de game, wraak nemen en iedereen af slachten zoals Ellie of gerechtigheid kiezen en mensen een tweede kans geven. In principe was Ellie toen nog onschuldig, Tommy ook. Joel had al een boel narigheid uitgevreten, Abbys vader vermoord en een vaccin geblokkeerd. Hierdoor wijkt het af van standaard revenge porn. Je merkt in Abbys deel dat ze dus helemaal geen harde groep zijn, dus geen wraaktocht maar meer gerechtigheid, ze proberen een nieuwe leefbare maatschappij op proberen te bouwen. Haar groep bestaat uit mensen die het juiste willen doen en er is een deel die wel de losse eindjes af wilt knallen. Door het op zoveel niveaus te belichten door verschillende karakters door de hele game en ieders gedachte er over te horen kan ik niet concluderen dat het makkelijk geschreven is. Je kunt het anders hebben willen zien.
spoiler:
De groep van Abby is inderdaad niet zo hard als de rest van de WLF. Dat komt vooral door hun verleden bij de Fireflies, die op zoek waren naar een vaccin en het herstellen van de samenleving. Past dus prima bij hun gedachtegang om onschuldige personen (in dit geval Ellie en Tommy) te laten leven.

Sluw schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Geintje natuurlijk, bovenaan met de hand geschreven. Moeilijkheidsgraad "youtube" voor de mensen die wel een mening hebben maar de game niet spelen haha.
Ahh ik had het niet eens gezien. Ik dacht dat het een logo was in de screenshot. Intentie was goed, uitvoering wat minder ;-)

Voor mij had er nog wel 1 boven survival mogen zitten, zoals bij the last of us 1. Daar had je nog grounded. Ik vind hem iets te makkelijk eerlijk gezegd.

[Voor 16% gewijzigd door snefkens op 30-06-2020 12:19]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Q

Q

spoiler:
spoiler:
Dat is echt zo'n belangrijk punt voor mij. Overigens vind ik het thema / het verhaal inhoudelijk van Part II ook oppervlakkig en de boodschap wordt continue in je gezicht gewreven.

Niets in Part II is subtiel, niets is tussen de regels door.

En hoe meer ik er over na denk, realiseer ik me dat Ellie eigenlijk Ellie niet meer was. Alleen in het begin en met de flashbacks proef je nog iets van haar positieve persoonlijkheid.

Maar de afwijzing van de verzoeningspoging van de 'bigot' in het begin, past niet bij haar karakter wat mij betreft.

Ik vind het dan weer vreemd dat mensen het weer vreemd vinden dat Ellie positief gestemd was, hoopvol in Part I. Want dat voelt niet onrealistisch of ongepast: ze is nog jong en wat voor ons desolaat is, is altijd haar wereld geweest: ze weet niet beter. Ze is niets anders gewend.

Zij ziet de desolate wereld als een interessante curiositeit, inclusief Joel zelf. Zie beleeft plezier aan het ontdekken van die wereld. In de Left Behind DLC komt dat ook terug.

Nog wat andere opmerkingen over het hele Abby verhaal

spoiler:
Haar plotlijn vond ik gewoon verschrikkelijk geforceerd, puur een soort vehikel om heel kunstmatig affiniteit op te bouwen met een karakter (mevrouw amputee) om haar dan game-of-thrones style af te laten schieten voor goedkope shock-value. Dat werkt zo ontzettend niet bij mij.

Ik voel me niet serieus genomen door de regisseur, alsof ik de emotionele intelligentie heb van een baksteen en dat alles maar op een grote-stappen-snel-thuis in mijn gezicht geramd moet worden.

Maar ook: dat Lev dus naar die moeder toe gaat, waarvan vooraf al duidelijk was aangegeven dat ze transseksualiteit niet accepteert. Het voelde voor mij zo ongeloofwaardig. Dat Lev zijn geamputeerde zus zo in de steek zou laten. Gaat er bij mij gewoon niet in.

En begrijp mij niet verkeerd: de biseksualiteit, homoseksualiteit, transseksualiteit: helemaal prima om dat in deze game te stoppen, ik heb daar geen enkele moeite mee. Ik denk dat als mensen daar op de een of andere manier wel moeite mee hebben, dat ze eens goed in de spiegel moeten kijken waar hun loyaliteit werkelijk ligt.

De enige echt goede herinnering aan Part II voor mij is het bezoek aan het Dinosaurus park met Joel en Ellie. Dat had precies de oude Part I, vibe.

Het is uiteindelijk waarom je een game als dit speelt. Het verhaal als motivator, de wereld en de gameplay zijn voor mij in TLOU zo'n mooi geheel. Het staat allemaal ten dienste van elkaar.

In TLOUII voelt het "verhaal" als een goedkoop excuus om lekker te sluiten, schieten en moorden, met wat goedkope pogingen tot shock-value. De personages worden misbruikt om een boodschap over te brengen die zo obvious en daardoor oninteressant is, dat het de motivatie weg neemt om door te gamen.

Joel is dood, Ellie is een soort monster (wat ze niet was) en Abby is helemaal niets. Ik voel 'm niet.

Hoe langer ik over deze game nadenk - ondanks alle pracht en praal in de game - hoe meer bedroefd ik raak over wat had kunnen zijn maar wat niet is geworden.

[Voor 3% gewijzigd door Q op 30-06-2020 12:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Q schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:48:
spoiler:
[..]

De enige echt goede herinnering aan Part II voor mij is het bezoek aan het Dinosaurus park met Joel en Ellie. Dat had precies de oude Part I, vibe.

[..]

Joel is dood, Ellie is een soort monster (wat ze niet was) en Abby is helemaal niets. Ik voel 'm niet.

Hoe langer ik over deze game nadenk - ondanks alle pracht en praal in de game - hoe meer bedroefd ik raak over wat had kunnen zijn maar wat niet is geworden.
spoiler:
Dat is voor mij misschien wel het meest onvergeeflijke aspect van deel 2, wat ze van Ellie hebben gemaakt. Het laat niets over van wat deel 1 zo goed maakte.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Q schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:48:
[...]

spoiler:
Dat is echt zo'n belangrijk punt voor mij. Overigens vind ik het thema / het verhaal inhoudelijk van Part II ook oppervlakkig en de boodschap wordt continue in je gezicht gewreven.

Niets in Part II is subtiel, niets is tussen de regels door.

En hoe meer ik er over na denk, realiseer ik me dat Ellie eigenlijk Ellie niet meer was. Alleen in het begin en met de flashbacks proef je nog iets van haar positieve persoonlijkheid.

Maar de afwijzing van de verzoeningspoging van de 'bigot' in het begin, past niet bij haar karakter wat mij betreft.

Ik vind het dan weer vreemd dat mensen het weer vreemd vinden dat Ellie positief gestemd was, hoopvol in Part I. Want dat voelt niet onrealistisch of ongepast: ze is nog jong en wat voor ons desolaat is, is altijd haar wereld geweest: ze weet niet beter. Ze is niets anders gewend.

Zij ziet de desolate wereld als een interessante curiositeit, inclusief Joel zelf. Zie beleeft plezier aan het ontdekken van die wereld. In de Left Behind DLC komt dat ook terug.

Nog wat andere opmerkingen over het hele Abby verhaal

spoiler:
Haar plotlijn vond ik gewoon verschrikkelijk geforceerd, puur een soort vehikel om heel kunstmatig affiniteit op te bouwen met een karakter (mevrouw amputee) om haar dan game-of-thrones style af te laten schieten voor goedkope shock-value. Dat werkt zo ontzettend niet bij mij.

Ik voel me niet serieus genomen door de regisseur, alsof ik de emotionele intelligentie heb van een baksteen en dat alles maar op een grote-stappen-snel-thuis in mijn gezicht geramd moet worden.

Maar ook: dat Lev dus naar die moeder toe gaat, waarvan vooraf al duidelijk was aangegeven dat ze transseksualiteit niet accepteert. Het voelde voor mij zo ongeloofwaardig. Dat Lev zijn geamputeerde zus zo in de steek zou laten. Gaat er bij mij gewoon niet in.

En begrijp mij niet verkeerd: de biseksualiteit, homoseksualiteit, transseksualiteit: helemaal prima om dat in deze game te stoppen, ik heb daar geen enkele moeite mee. Ik denk dat als mensen daar op de een of andere manier wel moeite mee hebben, dat ze eens goed in de spiegel moeten kijken waar hun loyaliteit werkelijk ligt.

Het is uiteindelijk waarom je een game als dit speelt. Het verhaal als motivator, de wereld en de gameplay zijn voor mij in TLOU zo'n mooi geheel. Het staat allemaal ten dienste van elkaar.

In TLOUII voelt het "verhaal" als een goedkoop excuus om lekker te sluiten, schieten en moorden, met wat goedkope pogingen tot shock-value. De personages worden misbruikt om een boodschap over te brengen die zo obvious en daardoor oninteressant is, dat het de motivatie weg neemt om door te gamen.

Als ik dit lees had je eigenlijk een soort remake van deel 1 gewild. Want dat verhaal stond je aan en vond je fijn. De terugblikken naar het verleden deed je weer aan deel 1 denken. Dit is een vervolg die jaren later afspeelt en ook daardoor een compleet andere verhaallijn heeft.

Wat ik uit je woorden begrijp is dat je het liefst een game had gehad die Joel en Ellie op een soort gelijke reis als deel 1 zou zetten. Weer naar 1 doel reizen. Maar als ze precies hetzelfde hadden gedaan, wat is daar leuk aan vraag ik mij af? Je zegt bepaalde dingen om te shocken zoals in game of thrones is niks voor jou, dan is deze game ook niks voor jou. Ik vind dat nou juist erg tof gedaan. Niet voorspelbaar, dingen doen die andere niet zouden doen. Anders krijg je alleen maar films/games zoals de Marvel/Disney films. (Happy ending, good guy wint altijd van de bad guy etc. Dat hebben we inmiddels wel een keer gehad toch?)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:50

kazuka

Building Better Worlds

Kwistnix schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:58:
[...]

spoiler:
Dat is voor mij misschien wel het meest onvergeeflijke aspect van deel 2, wat ze van Ellie hebben gemaakt. Het laat niets over van wat deel 1 zo goed maakte.
spoiler:
Ik zou het zelf heel vreemd vinden als Ellie nog steeds het optimistische en ietwat naïeve meisje was uit het eerste spel. Ze is sowieso 5 jaar ouder en wordt 2 jaar daarvoor steeds wantrouwiger over wat Joel haar wijs heeft gemaakt over wat er precies in het ziekenhuis in Salt Lake City is gebeurd. Als ze dan een jaar later de echte waarheid hoort van Joel stort haar wereld in. Alles wat ze gedaan heeft in het eerste spel blijkt voor niks. Ze beseft dat ze mogelijk voor een vaccin had kunnen zorgen en die keuze is haar ontnomen. Ze heeft daarna duidelijk een intern conflict omdat ze veel om Joel geeft maar ze kan niet leven met zijn leugen. Als ze dan uiteindelijk een poging doet om proberen Joel te vergeven wordt die kans haar op brute wijze ontnomen door de moord van Joel terwijl zij toekijkt. Nogal logisch dat dat haar veranderd en ze die blinde haat voelt met maar 1 doel: wraak nemen op Abby. Niks anders doet er op dat moment toe.

Neil Druckmann gaf onlangs in een podcast met Reggie Files-Ames aan dat hij toen hij opgroeide in Israel (hij woonde tot ongeveer zijn 20e in Israel voordat hij naar Amerika verhuisde) iets soortgelijks heeft meegemaakt in zijn directe omgeving en zag wat blinde haat en wraakgevoelens met mensen kunnen doen en hoe het ze kan veranderen. Die ervaring heeft hij ook deels willen reflecteren in Part II.

Acties:
  • +2Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:13:

spoiler:
Ik zou het zelf heel vreemd vinden als Ellie nog steeds het optimistische en ietwat naïeve meisje was uit het eerste spel. Ze is sowieso 5 jaar ouder en wordt 2 jaar daarvoor steeds wantrouwiger over wat Joel haar wijs heeft gemaakt over wat er precies in het ziekenhuis in Salt Lake City is gebeurd. Als ze dan een jaar later de echte waarheid hoort van Joel stort haar wereld in. Alles wat ze gedaan heeft in het eerste spel blijkt voor niks. Ze beseft dat ze mogelijk voor een vaccin had kunnen zorgen en die keuze is haar ontnomen. Ze heeft daarna duidelijk een intern conflict omdat ze veel om Joel geeft maar ze kan niet leven met zijn leugen. Als ze dan uiteindelijk een poging doet om proberen Joel te vergeven wordt die kans haar op brute wijze ontnomen door de moord van Joel terwijl zij toekijkt. Nogal logisch dat dat haar veranderd en ze die blinde haat voelt met maar 1 doel: wraak nemen op Abby. Niks anders doet er op dat moment toe.
spoiler:
Het probleem met Ellie is voor mij niet zozeer de persoon die zij was aan het begin van deel 2. Dat personage had nog interessante mogelijkheden, het conflict met Joel, haar plaats in de wereld, verantwoordelijkheden van een jong volwassenen binnen de gemeenschap. Het probleem dat ik heb met Ellie is waar ze eindigt en hoe ze daar komt. Ze maakt gedurende het spel geen karakterboog door, maar een duikvlucht waarna er niets overblijft. Ik vind dat ten eerste niet interessant, maar belangrijker, het is niet meer het karakter waar ik zoveel sympathie/empathie voor voelde. Het hele spel door moord ze op gruwelijke wijze iedereen uit, de hele crew van Abby moet er aan geloven, wraak is haar obsessie. Tot het er op aankomt en dan laat ze Abby gaan. Dat is geen (geloofwaardig) moment van verlossing, daarvoor is het ruimschoots te laat. Ze heeft niets geleerd, ze realiseert zich alleen dat ze alles kwijt is. En ik geef niets meer om dat persoon.
snefkens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Ahh ik had het niet eens gezien. Ik dacht dat het een logo was in de screenshot. Intentie was goed, uitvoering wat minder ;-)

Voor mij had er nog wel 1 boven survival mogen zitten, zoals bij the last of us 1. Daar had je nog grounded. Ik vind hem iets te makkelijk eerlijk gezegd.
Dat ligt dan meer aan jou, vind ik. Ik had binnen een halve seconde een grijns op mijn snuit. :)
snefkens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Wat ik uit je woorden begrijp is dat je het liefst een game had gehad die Joel en Ellie op een soort gelijke reis als deel 1 zou zetten. Weer naar 1 doel reizen. Maar als ze precies hetzelfde hadden gedaan, wat is daar leuk aan vraag ik mij af? Je zegt bepaalde dingen om te shocken zoals in game of thrones is niks voor jou, dan is deze game ook niks voor jou. Ik vind dat nou juist erg tof gedaan. Niet voorspelbaar, dingen doen die andere niet zouden doen. Anders krijg je alleen maar films/games zoals de Marvel/Disney films. (Happy ending, good guy wint altijd van de bad guy etc. Dat hebben we inmiddels wel een keer gehad toch?)
Inderdaad zeg. Weer een reis met Joel en Ellie. Dat zou echt bijzonder slap geweest zijn. Ga dan deel 1 lekker spelen.

Ik zit ergens rond de 22 uur. Ik ben nu bij..

spoiler:
Het stuk met Abby dat ik bij het aquarium aan kom. Aan het weer te zien is dit op hetzelfde moment als wanneer Ellie daar aan komt en Owen en Mel doodt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

[...]

Als ik dit lees had je eigenlijk een soort remake van deel 1 gewild. Want dat verhaal stond je aan en vond je fijn. De terugblikken naar het verleden deed je weer aan deel 1 denken. Dit is een vervolg die jaren later afspeelt en ook daardoor een compleet andere verhaallijn heeft.

Ik denk niet dat het verstandig is om in te vullen wat een ander had gewild. Je interpretatie ervan deel ik ook totaal niet, want tussen wat Q zegt en wat jij daaruit haalt zit nog een wereld van verschil.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Andyk125
[...]

Waarom als mensen roepen die fan zijn van deel 1 maar niet blij zijn met de richting van deel twee dat ze een remake willen van deel 1? Waarom zou dit betekenen dat men maar naar 1 doel reist of exact hetzelfde moet doen?

Mensen worden belachelijk gemaakt in dit forum als men hun fantasie gebruikt over wat ze misschien graag in deel 2 hadden willen zien. Maar jij beslist in paar zinnen al hoe deel 2 eruit had gezien als deze personen hun zin hadden gekregen? Telkens weer zie ik mensen elkaar op zaken aanspreken of zelfs belachelijk maken, maar ze doen exact hetzelfde in hun eigen reacties.

Ik zag een opmerking dat de wereld waarin The Last of Us 1 zich afspeelt eigenlijk de ster is en dat Ellie en Joel in het eerste deel maar twee personen zijn die ze uitlichten, wat toch wel grappig is. Want juist de hele relatie tussen Joel en Ellie is wat deel 1 zo bijzonder maakte. Als deel 1 geen succes was geworden dan had men nooit een deel 2 gemaakt. En waarom laten ze Joel en Ellie terugkomen in deel 2, had dan gewoon een hele nieuwe cast gekozen.
Naughty Dog heeft zelf aangegeven dat men een vervolg zou maken waarbij men het eerste deel wilde eren en de relatie tussen Joel en Ellie verder zou willen uitwerken. Dit is in meerdere interviews naar voren gekomen. Jammer voor veel fans dat ze het daar niet mee eens zijn.
Vreemd dat al die anderen er waarschijnlijk over heen lezen of graag olie op het vuur gooien zoals @bram1984 met zijn twitter afbeelding. Maar je moet het nog maal aan @Kwistnix vertellen?
mstx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:03:
ArtStation heeft nu ook een mooi overzicht gemaakt d:)b (bevat spoilers)
Naughty Dog The Last of Us Part II Art Blast
Erg gaaf om te zien, kijk regelmatig op Artstation maar dit nog niet voorbij zien komen. Benieuwd of ze ook nog met een Remastered of upgrade versie komen wanneer de PS5 uitkomt.
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True