Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-07 23:21
Ike. schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Je bent dan nog niet ver ;)
Mmm.ben toch al 18 uur bezig😬

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2Henk 'm!
Andyk125 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:56:
[...]

Hoewel Doom toch wel een verhaal en lore heeft, kopen mensen deze game niet voor het verhaal. Niet zo heel vreemd dat deze mensen dan minder teleurgesteld zijn als het verhaal niet erg indrukwekkend is of op hetzelfde niveau van games als The last of us 2. Als de snelle gameplay slecht is zal dit wel weer zwaarder wegen, omdat dit iets is waar de game het van moet hebben.

Mensen die de originele game nooit hebben gespeeld zullen ook veel minder snel over het verhaal vallen of zullen daar een veel minder sterke mening over hebben. Volgens mij zijn de meeste mensen die echt een probleem hebben met de game echte fans van de eerste game en hadden ze graag een verhaal gezien met Ellie en Joel. Wat door de trailers die Naughty Dog heeft laten zien ook een beetje benadrukt werd, want waarom liet men anders in een trailer zien dat Joel nog in leven was en alsof hij samen met Ellie op avontuur zou gaan.

[...]

Ach nee we hebben weer een dictator die gaat bepalen of mensen wel of niet hun mening geven op een forum. Lees de reacties dan lekker niet of blijf zelf weg.

Meest trieste is nog dat je ook nog vindt dat mensen het liefst een HDR TV moeten hebben met 3d audio hoofdtelefoon en op vol volume zodat mensen ook nog gehoorschade kunnen krijgen. Ben je ook van mening dat mensen die de game niet op een PS4 pro spelen maar op de eerste generatie dat deze geen oordeel mogen geven over de graphics, omdat deze maar op 1080p draaien en niet op 1440p zoals bij de pro?

Daarbij zie ik geen enkele review waar men zegt dat de graphics, animaties of audio slecht zijn. Gameplay is iets wat voor iedereen heel anders is. De gameplay van het origineel was ook niet bepaald bijzonder, maar toch kreeg deze alleen maar hoge scores.

Zie ook mensen roepen dat de game onmogelijk slechter kan zijn dan een 7,5 8)7 Moeten mensen niet zelfs beslissen wat voor cijfer ze geven? Iedereen heeft zaken wat men belangrijk vindt. Persoonlijk zijn graphics mooi meegenomen, maar absoluut niet iets wat op mijn lijst staat van belangrijkste zaken. Gameplay is toch vele malen belangrijker. En ik ben er mee eens dat een game van deze kwaliteit niet lager zou moeten scoren dan een 6, maar als iemand zo teleurgesteld is in het verhaal, dan kan ik mij voorstellen dat zo'n persoon de game een 4 geeft. Maar daarom zeggen cijfers ook zo weinig, ik vindt het belangrijker om te zien wat de mensen als positief en negatief zien.

De mensen die TLOU 2 willen vergelijken met tal van andere games, het heeft weinig tot geen nut om dit te vergelijken. RDR2 is een game die uitkwam in oktober 2018, waarbij het ook nog multi-platform is en een open world game is waar men kan gaan en staan waar men wil. Deze zien er meestal grafisch toch minder indrukwekkend uit. Neemt niet weg dat de TLOU 2 er geweldig uit ziet.

Ik vond het volgende filmpje wel interessant die laat de e3 trailer zien in vergelijking met de retail game. Ik ben heel erg benieuwd of men het resultaat van de e3 trailer of zelfs nog beter kan behalen op de PS5. Je ziet vooral een verschil in de effecten, reflecties en materialen.

https://www.youtube.com/watch?v=r3WXGNoeckg
Het is gewoon dom gelul dat mensen dit topic blijven bevolken en hun mening proberen door te duwen op basis van YouTube footage. En voor jou geldt hetzelfde: bevalt mijn mening je niet, lees het dan ook niet en reageer al helemaal niet.

En ben je nu echt zo simpel of kan je ook een klein beetje tussen de regels doorlezen? Guess not. Ik geef slechts aan waarmee je de ultieme ervaring krijgt. Een HDR TV en 3D audio maakt de ervaring een stuk meer bijzonder dan een YouTube filmpje met stereo geluid. En ja, de Wireless Platinum kan voluit en je oren blijven heel, stel je niet zo aan alsjeblieft. :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
spoiler:
Bedoel je het eerste korte stukje met haar of...

Als je een lange tijd met haar 'moet' spelen dan ben je op /over de helft

[Voor 31% gewijzigd door Ike. op 28-06-2020 22:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-07 23:21
Ike. schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:18:
[...]

spoiler:
Bedoel je het eerste korte stukje met haar of...

Als je een lange tijd met haar 'moet' spelen dan ben je op /over de helft
Nee 2e keer. Thanks

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 02:10

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Nieuwevolger schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:02:
Nou ik zie mensen vooral mieren neuken waarom het verhaal geen meesterwerk is, vervolgens geven ze het een 7.

Ook grappig, jullie zeggen dat je doom niet beoordeelt op het verhaal, maar ondertussen beoordelen jullie de game op iets wat er niet is, namelijk hoe jullie hadden gewild hoe het verhaal zou lopen.
Het heeft totaal geen zin om in dit topic andermans mening af te doen als "mieren neuken". Kunnen we dit soort opmerkingen achterwegen blijven in dit topic?

Verder denk ik ook (zoals hier genoemd) dat als je geen ervaring met TLOU hebt, dat de ervaring van TLOU2 een heel andere indruk zal maken.

Want dan heb je niet het referentiekader van TLOU en daarmee dus ook niet de mogelijke verwachtingen die je zou kunnen hebben en een TLOU game is wel een unieke ervaring. Al is het maar omdat er misschien meer moeite wordt gestopt in acteerwerk en het verhaal zelf dan veel andere games die ook een verhaaltje proberen neer te zetten.
bram1984 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:18:
Het is gewoon dom gelul dat mensen dit topic blijven bevolken en hun mening proberen door te duwen op basis van YouTube footage. En voor jou geldt hetzelfde: bevalt mijn mening je niet, lees het dan ook niet en reageer al helemaal niet.
En daar hebben we de mening-politie weer die andermans positie als "dom gelul" wegzet, alsof je alleen een mening mag hebben als je de game gekeken hebt en niet gespeeld.

Jij mag ook je mening hebben maar het zou een stuk fatsoenlijker zijn als je niet zou gaan lopen schelden op mensen.
En ben je nu echt zo simpel of kan je ook een klein beetje tussen de regels doorlezen? Guess not.
Toemaar, mensen voor simpel uitmaken. Ik ben van mening dat dit soort ad-hominem gedoe niet gepast is in dit topic.

[Voor 28% gewijzigd door Q op 28-06-2020 22:25]

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • +3Henk 'm!
spoiler:
Derde keer dan, als je de twee korte stukjes in de eerste pakweg twee uur meetelt.
Bijna exact halverwege het spel begin je in ernst met Abby te spelen, op het moment dat ze als jongere versie van zichzelf opzoek is naar haar vader. Dus als je er nu 18 uur op hebt zitten en op vergelijkbare manier doorspeelt, dan heb je nog pakweg 18 uur te gaan :)

[Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2020 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:44
Nieuwevolger schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:18:
Mijn pad mag iedereen de game beoordelen wie hem gespeeld heeft, maar ik zeg ook dat sommige hierbij met 2 maten meet ja.
En met welke twee maten is dat volgens jou? Dat als het verhaal niet goed is of dat ze deze niet leuk vinden dat de game nog steeds een 8 zou moeten krijgen volgens jou? Ze meten maar met een maat en dat is hun eigen maat, dat jij dat oneerlijk vindt is jou probleem. Misschien vinden ze de grafische kant minder belangrijk en hechten ze meer waarde aan de gameplay en het verhaal, dan is een 7 toch nog steeds een ruim voldoende?

Ik weet niet of je wel eens kijkt naar reviews van andere games, maar game als God of War krijgen ook reviews waar men maar een 0 geeft. Red dead redemption 2 hetzelfde verhaal en geeft zelfs 15% negatieve reviews en bijna 10% gemixt. Ook voor The last of Us part 1 is het zelfs ook zo dat er mensen zijn die de game een 0 geven. Hetzelfde geldt voor The Witcher 3. Waarom zou het bij deze games anders zijn?
bram1984 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:18:
[...]

En ben je nu echt zo simpel of kan je ook een klein beetje tussen de regels doorlezen? Guess not. Ik geef slechts aan waarmee je de ultieme ervaring krijgt. Een HDR TV en 3D audio maakt de ervaring een stuk meer bijzonder dan een YouTube filmpje met stereo geluid. En ja, de Wireless Platinum kan voluit en je oren blijven heel, stel je niet zo aan alsjeblieft. :')
Je toon zegt mij al genoeg, ben je zo gefrustreerd? Wees maar niet bang ik blijf hier wel lekker rondhangen en laat mij niet door personen uit dit topic verjagen omdat ze een andere mening of kijk ergens op hebben. Of vinden dat ik hier niet mag rondhangen omdat ik de game nog niet gespeeld of gekocht heb.

Nu begrijp ik in ieder geval wat @Nieuwevolger bedoelt met twee maten meten. Mensen die een minder positieve reactie plaatsen worden op elk woordje wat ze in dit topic plaatsen bekritiseerd. Laat staan dat er iets vermeld wordt wat niet 100% klopt, maar een reactie zoals die van jou moeten we een beetje tussen de regels doorlezen. :?

Misschien als je commentaar hebt op anderen moet je leren je reacties ook beter te formuleren.

Edit: Ik wilde er eigenlijk niets over zeggen. Maar te zien aan je accountnaam heb je een leeftijd waarbij het onnodig of niet normaal gezien wordt om mensen voor bepaalde zaken uit te maken.

[Voor 3% gewijzigd door Andyk125 op 28-06-2020 22:39]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:30
@Kwistnix blijf alsjeblieft ver weg van het geven van een mening over gameplay als je letterlijk nog geen seconde zelf de game hebt gespeeld!!

Whats next? Oordelen dat Super Mario Bros 3 of Demon Souls moeilijk zijn omdat je een gameplay video hebt gezien?

Ik vind het behoorlijk triest dat je 40+ uur aan video kijkt op YouTube (iets dat me echt ongeloofwaardig lijkt), maar niet het spel zelf speelt (en weer door verkoopt). De uitdrukking “je bent Nederlander of niet” krijgt zo weer een nieuwe betekenis.
Het moge duidelijk zijn dat jouw oordeel zeer weinig waard is om de doodeenvoudige reden dat je het spel niet zelf gespeeld hebt.
Hetzelfde als dat ik geen oordeel kan geven over een boel dieren of gebieden op aarde, enkel omdat ik Planet Earth heb gezien... |:( 8)7

Je hebt je punt gemaakt, zonder de moeite te nemen het spel zelf te spelen. Elk waardeoordeel dat je aan het bekijken van video’s geef is compleet stompzinning. Ik zou zeggen: ga het spel eerst maar eens zelf spelen en kom dan maar weer terug in dit topic!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Oef... and roll credits.

Ik heb heel wat games in mijn leven gespeeld. Dit was een van de beste. Los van hoe meesterlijk het is geproduceerd, vond ik het verhaal ook erg sterk.

Misschien niet geschikt voor jongelui...

10/10.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik kan hier eerlijk gezegd niet zo veel mee. Als jij pertinent weigert te geloven dat ik bijzonder geïnvesteerd ben ik TloU en daarom bereid ben om een analyse te maken van deel 2 op basis van playthrough footage, dan kan ik daar helaas niets aan veranderen. En om dat triest te noemen vind ik nogal jammer, ben jij nooit ergens fan van geweest of heb je nooit een interesse gehad waar je bereid bent veel tijd in te steken?

En de discussie over de waarde van mijn mening ga ik niet meer voeren, daar is alles al over gezegd, doe er mee wat je wil. Of helemaal niks.

Super Mario Bros. 3 heb ik overigens zelf nog op de NES gespeeld en ligt hier nog in een kast. Ik denk dat de meeste gamers van nu een hartaanval zouden krijgen, wanneer ze hun laatste leven weg zien glippen en helemaal over nieuw moeten beginnen :P

[Voor 58% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2020 23:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Andyk125
MazeWing schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:34:
@Kwistnix blijf alsjeblieft ver weg van het geven van een mening over gameplay als je letterlijk nog geen seconde zelf de game hebt gespeeld!!

Whats next? Oordelen dat Super Mario Bros 3 of Demon Souls moeilijk zijn omdat je een gameplay video hebt gezien?

Ik vind het behoorlijk triest dat je 40+ uur aan video kijkt op YouTube (iets dat me echt ongeloofwaardig lijkt), maar niet het spel zelf speelt (en weer door verkoopt). De uitdrukking “je bent Nederlander of niet” krijgt zo weer een nieuwe betekenis.
Het moge duidelijk zijn dat jouw oordeel zeer weinig waard is om de doodeenvoudige reden dat je het spel niet zelf gespeeld hebt.
Hetzelfde als dat ik geen oordeel kan geven over een boel dieren of gebieden op aarde, enkel omdat ik Planet Earth heb gezien... |:( 8)7

Je hebt je punt gemaakt, zonder de moeite te nemen het spel zelf te spelen. Elk waardeoordeel dat je aan het bekijken van video’s geef is compleet stompzinning. Ik zou zeggen: ga het spel eerst maar eens zelf spelen en kom dan maar weer terug in dit topic!
Is het zo moeilijk te begrijpen dat dit topic helemaal niet expliciet bedoelt is voor mensen die de game spelen of gekocht hebben? Wat blijkbaar allemaal nogal moeilijk te begrijpen is, maar gezien dit topic aangemaakt is op 3 december 2016 lijkt het mij erg logisch dat dit topic bedoelt is om te praten of discussiëren over The Last Of Us 2!

Daarbij is het zo moeilijk om elkaar respectvol te behandelen? Ik weet dat we op het internet zitten en dat er personen zijn die moeite hebben om zich te gedragen en denken dat men op internet alles kan zeggen en doen wat men wil. Maar men zal er toch mee moeten leren leven dat mensen andere meningen en ideeën hebben en dat men ook op een normale manier met elkaar kan communiceren.

Daarbij als er iemand netjes is en blijft is het @Kwistnix wel. Als ik zulke commentaren had gekregen dan was het voor mij erg moeilijk geweest om vriendelijk en netjes te blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:43
Kwistnix schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:55:
[...]

...

[...]

Het kunnen verbergen in het lange gras en het voorover kunnen liggen en kruipen zag er goed uit. Het is niet bijzonder vernieuwd of zo, maar het biedt wel weer extra mogelijkheden voor stealth encounters, dus helemaal prima. Anderzijds leek een non-stealth aanpak mij ook meer haalbaar dan het in deel 1 was, maar dat zal alles met moeilijkheidsniveau te maken hebben.

Jammer trouwens dat het niet mogelijk is om touwen te gebruiken om vallen mee te maken o.i.d. want de daaraan gerelateerde physics zagen er goed uit!
Misschien bij lagere moeilijkheidsinstellingen want anders zijn je kogels snel op of je moet heel goed kunnen mikken terwijl je rondrent ;)

En ja dat kunnen liggen en in het gras verbergen voegt een boel dynamiek toe. Je wordt ook minder snel geraakt dus ook handig als je vanaf een afstand wilt beginnen te schieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
BigF25 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:47:
Edit;
Moet toevoegen dat ondanks ik het op hard heb gespeeld misschien had moeten opschroeven naar insane(?)
Was toch wat te makkelijk, Ai ook te meh..
Hoop dat nextgen daar wat stappen in gaat maken.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe mensen hard te makkelijk vinden. Ik heb NG+ op Hard+ geprobeerd maar uiteindelijk kom ik steeds zonder ammo te zitten en craften is ook onmogelijk zonder resources. Uiteindelijk bij de
spoiler:
Shambler in het hotel

maar teruggeschroefd naar Moderate+ want die was niet kapot te krijgen met maar 1 molotov en een paar kogels. 8)7
Misschien word ik er gewoon te oud voor }:O

[Voor 3% gewijzigd door mstx op 29-06-2020 07:23]

• mfneed
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 07:31
Even een hele andere vraag (als PS4 leek), hoe krijg ik gemaakte screenshots op mijn pc?:P Heb wat heule vette screenshots gemaakt van de ART die unlocked als je de game klaar hebt. Zitten een hoop potentiele backgrounds in als ik die op de pc weet te krijgen!

Kan iemand me dit uitleggen?:P (wellicht niet helemaal het juiste topic maar het gaat om TLoU2 art ^^)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07:42
@mfneed ik ken het, ben ook al een paar keer bezig geweest met de photomode en wil die afbeeldingen ook op mijn pc hebben. Volgens mij kon je dan het beste een USB-stick gebruiken, alleen weet ik niet meer uit mijn hoofd in welk formaat je het geformatteerd moet hebben.

/edit: Ah, hier staat het https://manuals.playstati...ps4/share/screenshot.html

[Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 29-06-2020 07:43]

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:15
mstx schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:23:
[...]

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe mensen hard te makkelijk vinden. Ik heb NG+ op Hard+ geprobeerd maar uiteindelijk kom ik steeds zonder ammo te zitten en craften is ook onmogelijk zonder resources. Uiteindelijk bij de
spoiler:
Shambler in het hotel

maar teruggeschroefd naar Moderate+ want die was niet kapot te krijgen met maar 1 molotov en een paar kogels. 8)7
Misschien word ik er gewoon te oud voor }:O
Ik speel op de normale stand maar ik vind sommige gevechten knap lastig. Tot nu toe 1 keer het niveau omlaag gedaan want ik kwam er niet door. Dat was op het moment dat
spoiler:
je niet met Yara en Lev mee kan en moet wachten totdat ze de deur voor je open maken...

Verder vind ik het echt een geweldig spel.

PSN: PcDCch

• veldkampj
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06-07 14:17
Heb er nu zo'n 13/14 uur in zitten en de spanning zit er op momenten weer goed in :P

Geen idee of het een spoiler kan zijn voor iemand dus voor de zekerheid maar tussen spoiler tags:
Ik merk wel dat ik echt moeite heb met ...
spoiler:
... die honden :P Veelal plan ik op mn gemak een route maar omdat zij je ruiken zodra je in de buurt bent moet je eigenlijk constant on the move blijven of ze voldoende af weten te leiden elke keer. Doorgaans probeer ik vaak alle tegenstanders uit te schakelen om vervolgens op mn gemak eens rond te speuren.

Op het stuk voordat je Jesse tegenkomt heb ik een heel stuk uiteindelijk maar gewoon gerend tot ik er voorbij was want dat werd me echt teveel qua aantal tegenstanders en honden.

Speel overigens op Normal maar vind 'm op momenten pittig zat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06-07 11:39

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Gisteravond uitgespeeld, 40 uur over gedaan.

Wat een game. Ik ben er ingegaan zonder spoilers. Heh, ik heb de afgelopen jaren zelfs geen trailers gekeken.

Wat een fantastische game. Ik was vanaf het eerste tot het laatste moment compleet hooked. Vooral de graphics, sfeer en voice acting zijn zo ongekend goed in deze game.
Als gitarist vond ik het verder ook erg cool dat (gitaar)muziek zo'n grote rol speelde.

Het verhaal moet ik nog even laten bezinken. Of ik het echt een goed verhaal vind weet ik nog niet. Ik vond het vooral erg boeiend. Wel had ik er van tevoren iets anders van verwacht. Voorspelbaar is het in ieder geval niet.
Het einde vond ik vrij sterk, bitterzoet eigenlijk.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Vrijdag
Mozart schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:47:
[...]

Ik speel op de normale stand maar ik vind sommige gevechten knap lastig. Tot nu toe 1 keer het niveau omlaag gedaan want ik kwam er niet door. Dat was op het moment dat
spoiler:
je niet met Yara en Lev mee kan en moet wachten totdat ze de deur voor je open maken...

Verder vind ik het echt een geweldig spel.
Op dat stuk (speel ook op normal) ben ik na vijf keer stealth proberen maar gewoon guns blazing gegaan. Assault rifle, shotgun en gooien met pijpbommen.

Hoe voorzichtig ik het eerst ook probeerde, die clickers gingen gewoon echt in een bee-line op me af, zelfs als ik stil zat achter een muurtje.

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:15
Vrijdag schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Op dat stuk (speel ook op normal) ben ik na vijf keer stealth proberen maar gewoon guns blazing gegaan. Assault rifle, shotgun en gooien met pijpbommen.

Hoe voorzichtig ik het eerst ook probeerde, die clickers gingen gewoon echt in een bee-line op me af, zelfs als ik stil zat achter een muurtje.
Dat was ook mijn plan, rustig achter een muurtje gaan zitten maar om de 1 of andere reden wisten ze steeds waar ik zat :(

PSN: PcDCch

Acties:
  • +4Henk 'm!
Q schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:22:
[...]

En daar hebben we de mening-politie weer die andermans positie als "dom gelul" wegzet, alsof je alleen een mening mag hebben als je de game gekeken hebt en niet gespeeld.

Jij mag ook je mening hebben maar het zou een stuk fatsoenlijker zijn als je niet zou gaan lopen schelden op mensen.
Ik ben niet degene die direct in de aanval gaat en op de man speelt. Ik krijg de woorden "dictator" en "triest" naar mijn hoofd geslingerd. Niet huilen dus als ik daar wat strakker op reageer.

Het voegt gewoon totaal niks toe om je mening te geven over de gameplay als je niet gespeeld hebt. En al helemaal niet als je dat meerdere keren doet en blijft terug komen om te zaniken. Ik ga toch ook niet op YouTube kijken hoe iemand in de nieuwe Tesla rijdt en dan naar het Tesla forum om daar te gaan zeiken dat de nieuwe Tesla niet lekker rijdt. Dat is mijn mening over mensen die hun mening geven over iets dat ze niet zelf ervaren hebben.
Andyk125 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:32:
[...]
Je toon zegt mij al genoeg, ben je zo gefrustreerd? Wees maar niet bang ik blijf hier wel lekker rondhangen en laat mij niet door personen uit dit topic verjagen omdat ze een andere mening of kijk ergens op hebben. Of vinden dat ik hier niet mag rondhangen omdat ik de game nog niet gespeeld of gekocht heb.

Nu begrijp ik in ieder geval wat @Nieuwevolger bedoelt met twee maten meten. Mensen die een minder positieve reactie plaatsen worden op elk woordje wat ze in dit topic plaatsen bekritiseerd. Laat staan dat er iets vermeld wordt wat niet 100% klopt, maar een reactie zoals die van jou moeten we een beetje tussen de regels doorlezen. :?

Misschien als je commentaar hebt op anderen moet je leren je reacties ook beter te formuleren.

Edit: Ik wilde er eigenlijk niets over zeggen. Maar te zien aan je accountnaam heb je een leeftijd waarbij het onnodig of niet normaal gezien wordt om mensen voor bepaalde zaken uit te maken.
Nee, jouw toon zegt genoeg. Mijn post was aan niemand specifiek gericht en dan kom jij meteen een beetje butt hurt doen en mij voor dictator uitmaken. Ik ken je niet eens en heb niet op je gereageerd, dus interesseert mij het nou of je hier rond hangt of niet. Ik zal er niet minder om slapen hoor. Jij reageert op mij. Ik wist niet eens dat jij ook een van die lui was.

Zie verder mijn reactie hierboven. Lekker je tijd verdoen met zeiken op dingen die je niet eens zelf ervaren hebt. Misschien kan je ook een filmpje van de Baron in de Efteling checken. Gruwelijke attractie en je hoeft dan niet meer naar Kaatsheuvel te rijden.

• Vrijdag
Mozart schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Dat was ook mijn plan, rustig achter een muurtje gaan zitten maar om de 1 of andere reden wisten ze steeds waar ik zat :(
Ja, is ook wat ik al ergens eerder hier postte. Het lijkt wel alsof clickers je veel beter kunnen vinden, niet alleen dat stukje. En bloaters zijn toch ook blind? Die lijken ook wel een soort radar te hebben.

Maar waar ik echt een hekel aan heb zijn die stalkers. Die vallen me áltijd van achter aan, net als ik denk dat ze schuin voor me zitten. Rotzakken :P
En dan denk je "laat ik slim zijn en een explosief achter me leggen". En dan zit ik er te dichtbij en ga ik zelf dood :F

[Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 29-06-2020 09:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 07:25

kazuka

Building Better Worlds

De clickers in part II zijn lichtjes geëvolueerd t.o.v. het eerste spel. Ze doen nu heel expliciet een echo-location (als ze stil staan en veel herrie maken) en als je dan in de richting of gezichtsveld van hun `ping` staat zullen ze je detecteren.

De stalkers ook trouwens, die kon ik me in het eerst spel nauwelijks voor de geest halen maar hier wel. Wel een tof detail dat het gedrag van de infected over tijd ook langzaam veranderd.
Ook Part I staat nu in de UK charts top 10. :)

https://www.pushsquare.co...urns_amid_sequels_success

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Andyk125
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Nee, jouw toon zegt genoeg. Mijn post was aan niemand specifiek gericht en dan kom jij meteen een beetje butt hurt doen en mij voor dictator uitmaken. Ik ken je niet eens en heb niet op je gereageerd, dus interesseert mij het nou of je hier rond hangt of niet. Ik zal er niet minder om slapen hoor. Jij reageert op mij. Ik wist niet eens dat jij ook een van die lui was.

Zie verder mijn reactie hierboven. Lekker je tijd verdoen met zeiken op dingen die je niet eens zelf ervaren hebt. Misschien kan je ook een filmpje van de Baron in de Efteling checken. Gruwelijke attractie en je hoeft dan niet meer naar Kaatsheuvel te rijden.
Sorry maar jou reactie was wel specifiek op bepaalde mensen gericht, misschien niet persoonlijk op of een enkele persoon. Maar als je je eigen reactie eens terug leest dan zie je misschien dat je de persoon was die direct een bepaalde toon aansloegen en vond dat mensen weg moesten blijven omdat ze de game nog niet gespeeld hadden. Dat ik je een dictator noemde was misschien niet netjes, maar jij bepaald niet voor mensen of ze hier hun mening of reactie mogen posten.

Ik heb je niet triest genoemd hoor, leren lezen is een vak.

Daarbij zegt het volgende zinnetje genoeg: Ik wist niet eens dat jij ook een van die lui was.
Wat voor lui je exact bedoelt weet ik niet, want ik heb nog geen enkel commentaar gegeven op de game zelf, maar ga vooral door met het generaliseren.

Zoals ik in mijn vorige post ook al noemde is dit topic niet alleen bedoelt voor mensen die de game gekocht hebben of spelen. En mogen mensen die al jaren naar de game uitgekeken hebben ook best over de game praten.

Dat iedereen die dat doet meteen gezien wordt als een of andere idioot of iemand die geen leven heeft vindt ik triest. Dus mensen zijn hier al over de game aan het praten sinds december 2016, wat geen enkel probleem is. Maar nu de game eindelijk uitgekomen is mogen alleen nog maar mensen over de game praten die het gespeeld hebben. 8)7 Wie meet er nu met twee maten?

Ik vindt het wel interessant om te horen wat sommige mensen liever anders hadden gezien aan de game. En ik lees zelfs van de mensen die over het algemeen heel positief zijn over de game dat ze gemengde gevoelens hebben over het verhaal. Dit vindt ik informatiever dan die mensen die alleen maar roepen: Geweldige game 11/10 score! Leg anders even uit waarom je het zo geweldig vindt.
Maar wanneer iemand wat negatiefs roept moet die persoon zich verdedigen tegen een heel leger die alleen maar roepen en vragen of de persoon de game überhaupt gespeeld heeft.

• Vrijdag
kazuka schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:38:
De clickers in part II zijn lichtjes geëvolueerd t.o.v. het eerste spel. Ze doen nu heel expliciet een echo-location (als ze stil staan en veel herrie maken) en als je dan in de richting of gezichtsveld van hun `ping` staat zullen ze je detecteren.

De stalkers ook trouwens, die kon ik me in het eerst spel nauwelijks voor de geest halen maar hier wel. Wel een tof detail dat het gedrag van de infected over tijd ook langzaam veranderd.
Oh dat wist ik niet, wordt dat ook ergens ingame uitgelegd? Kan me wel een korte toelichting van de stalkers herinneren maar niet van de clickers. Wel gaaf trouwens, maar ze zijn natuurlijk al zo'n 17 jaar verder. Dus niet gek dat ze ook veranderen.

Stalkers heb je in het eerste deel geloof ik maar twee keer. Toen gaven ze me ook al klamme handen :X

• Navuri
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 06-07 15:09
Vrijdag schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Dat komt omdat de AI op sommige momenten echt gepatched moet worden.
Vrijdag schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Oh dat wist ik niet, wordt dat ook ergens ingame uitgelegd? Kan me wel een korte toelichting van de stalkers herinneren maar niet van de clickers. Wel gaaf trouwens, maar ze zijn natuurlijk al zo'n 17 jaar verder. Dus niet gek dat ze ook veranderen.

Stalkers heb je in het eerste deel geloof ik maar twee keer. Toen gaven ze me ook al klamme handen :X
Zijn die stalkers niet een hele nieuwe vijand? Dat is toch die dude waar je op het begin

spoiler:
de boog van krijgt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Zijn die stalkers niet een hele nieuwe vijand? Dat is toch die dude waar je op het begin

spoiler:
de boog van krijgt?
Nee, stalkers zijn infected. Ze lijken op clickers maar zijn veel sneller en vallen niet zomaar aan:
spoiler:
[quote]
Stalkers are essentially halfway between Runners and Clickers. As they lose their sight they start to cower in dark buildings, waiting for the opportunity to strike. To take them down, you will need to move slowly through the area you are in. Once you spot one peeking its head out from cover, rush it with a shotgun. This will draw any other Stalkers out from hiding. You can group them and take out multiple Stalkers with one shotgun blast too.
[/quote]

Nasty little buggers :P

even in een spoiler gezet, voor de zekerheid :)

[Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 29-06-2020 10:28]

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06-07 19:00

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zij die het spel al uitgespeeld hebben; op hoeveel procent van de game ben ik ongeveer als
spoiler:
ik de scene zie waarin Abby d'r vader wordt vermoord door Joel
?

Acties:
  • +1Henk 'm!
apNia schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:43:
Zij die het spel al uitgespeeld hebben; op hoeveel procent van de game ben ik ongeveer als
spoiler:
ik de scene zie waarin Abby d'r vader wordt vermoord door Joel
?
Bijna exact op de helft van 't spel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Q

Q

bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:16:
Ik ben niet degene die direct in de aanval gaat en op de man speelt. Ik krijg de woorden "dictator" en "triest" naar mijn hoofd geslingerd. Niet huilen dus als ik daar wat strakker op reageer.
Zoals ik het zie omdat je meent voor andere mensen te moeten dicteren of ze mogen reageren hier of niet. Maar inderdaad die term is niet gepast, maar dat is al benoemd.
Het voegt gewoon totaal niks toe om je mening te geven over de gameplay als je niet gespeeld hebt.
Dat zet je hier neer als waarheid, maar daar ben ik het - en zijn anderen het ook - mee oneens. Op youtube kijken geeft weldegelijk een goede impressie van hoe het is om deze game te spelen.
En al helemaal niet als je dat meerdere keren doet en blijft terug komen om te zaniken.
En daar hebben we weer de term 'zaniken'. Hoort hier niet thuis.

Andermans mening is niet zaniken. Als je het oneens bent met iemand: live with it.

Ik zou graag de mening-politie willen vragen om thuis te blijven. Mensen zijn vrij om hier te vinden wat ze willen en jij bent vrij om het er totaal mee oneens te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Q op 29-06-2020 10:51]

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • +1Henk 'm!
Q schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Dat zet je hier neer als waarheid, maar daar ben ik het - en zijn anderen het ook - mee oneens. Op youtube kijken geeft weldegelijk een goede impressie van hoe het is om deze game te spelen.
En dat weet je dus alleen als je de game ook gespeeld hebt. :Y)

Ik kan je vertellen dat de game spelen echt compleet anders is dan een streampje kijken en iedereen hier die gespeeld heeft, zal dit beamen. Maar blijf vooral volhouden. d:)b

• Sluw
Ik speel de game nu rustig voor de tweede keer...

spoiler:
... en kan 't hele Abby verhaal echt waarderen, zat te wachten tot ik weer bij dat deel kwam. Ook al zijn Ellie en Abby beide gedreven door verlies van een vaderfiguur, vind ik dat Abby wat meer de touwtjes in eigen handen heeft genomen in plaats van gevormd is door de narigheid (in ieder geval op een andere manier). Dat stuk verhaal is zo goed geschreven. Als ik er nu weer naar kijk is Joel een veel slechter persoon dan ik eerst vond. Een heleboel goede mensen vermoorden om 1 iemand te redden in plaats van 1 iemand te vermoorden (Ellie) om een heleboel goede mensen te redden. Ook mooi als je in dat stadion die ruimte in komt met al die body bags die Ellie heeft gevuld door al die W.L.F. soldiers te vermoorden. Ellie en Joel zijn nog steeds m'n favorieten haha maar erg sterk dat dit stuk er in zit.

Ik zou willen dat het een blauwdruk zou zijn van hoe Last Of Us spin-offs gemaakt zouden worden, zoals The Lost legacy bij Uncharted. Heb niet het idee dat Naughty Dog zo'n bedrijf is maar ik zou het spelen, dat zou me heel tof lijken. Het is nu natuurlijk wel beter dat het in de main game zit, ze hadden ook Ellies verhaal ietsje kunnen rekken en dat uitbrengen. Ik zou ook wel een verhaal willen zien vanuit de Seraphites of een andere groep die een nieuwe maatschappij opzetten, ook cool met die fluit tactics enzo. Eerste keer in dat park waar je die fluitjes hoort en een pijl in schouder krijgt vond ik erg mooi gedaan.

Een nieuwe kijk vanuit een andere hoek op de zelfde door verhaal verbonden wereld vind ik erg goed werken. Ook al is GTA 5 bijvoorbeeld ook zo opgebouwd heb ik het nog nooit op zo'n goed geschreven manier gezien in een game

• Q

Q

bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik kan je vertellen dat de game spelen echt compleet anders is dan een streampje kijken en iedereen hier die gespeeld heeft, zal dit beamen. Maar blijf vooral volhouden. d:)b
Ik ga die discussie niet met je aan, we verschillen hier totaal van mening.

Maar je mag best er voor kiezen om niet te reageren op mensen die de game gekeken hebben en niet gespeeld.

Ik zie echter geen enkele reden om een heksenjacht te starten en mensen hun mening of hun recht om hier te posten te bevechten. Edit: en zeker niet met de termen en woorden die jij gebruikt.

[Voor 4% gewijzigd door Q op 29-06-2020 10:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Tuurlijk, de nuances zal je niet meekrijgen, maar ik denk dat je er vanuit mag gaan dat de meeste mensen in dit topic ongeveer met een controller in hun hand geboren zijn en dus uit ervaring kunnen putten :)
Ik heb vele 3rd person games gespeeld en daarbij alle Uncharteds en TLoU, dus ik denk dat ik die ervaring redelijk kan extrapoleren naar TLoU2. Zo vernieuwend of anders dan deel 1 ziet het er allemaal niet uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Tuurlijk, de nuances zal je niet meekrijgen, maar ik denk dat je er vanuit mag gaan dat de meeste mensen in dit topic ongeveer met een controller in hun hand geboren zijn en dus uit ervaring kunnen putten :)
Ik heb vele 3rd person games gespeel en daarbij alle Uncharteds en TLoU, dus ik denk dat ik die ervaring redelijk kan extrapoleren naar TLoU2. Zo vernieuwend of anders dan deel 1 ziet het er allemaal niet uit.
Is ook zo, je kunt t wel een beetje inbeelden ook al zal t niet helemaal de zelfde ervaring zijn. Zeker de spanningsopbouw van het verhaal, de gevechten en de lol van het ontdekken zul je minder meekrijgen. Ik vind het natuurlijk prima dat er verschillende meningen zijn en bediscussieerd worden. Maar als ik zie dat je hier al jaren post en meer dan 42 uur naar streams hebt gekeken dan kan ik me niet voorstellen dat je 't niet zelf wilt proberen. Daarnaast had je je mening al gevormd voordat de game uitkwam op basis van leaks. Het gaat je duidelijk niet om de tijd die je er aan kwijt bent, en het zal je ook niet veel geld kosten want als je hem koopt en 1 keer speelt ben je hem zo kwijt en uiteindelijk niet veel geld kwijt.

Edit: al zal de lol er nu ook wel een beetje af zijn na al die streams en leaks kijken haha, in die tijd zul je de hele game wel gespeeld hebben zien worden.

Edit 2: het is inderdaad meer een (welkome) verfijning qua gameplay maar wel een stuk meer diepgang in het verhaal.

[Voor 8% gewijzigd door Sluw op 29-06-2020 11:11]

Acties:
  • +3Henk 'm!
[...]

Ik heb vele 3rd person games gespeel en daarbij alle Uncharteds en TLoU, dus ik denk dat ik die ervaring redelijk kan extrapoleren naar TLoU2. Zo vernieuwend of anders dan deel 1 ziet het er allemaal niet uit.
En hiermee sla je de spijker dus keurig op zijn kop. Ik heb deel 1 + de DLC een keer of 4/5 uitgespeeld en deel 2 speelt en voelt echt significant anders. Het voelt soepeler, de wapens kicken veel meer, prone gaan voegt veel toe, net als de verschillen in het craften (dempers bijvoorbeeld) en de AI. Dit is geen AC Origins vs. AC Odyssey. Dit voelt als een compleet nieuwe game ten opzichte van het eerste deel. Maar dat weet je dus pas als je gespeeld hebt. :)

@Q Ga anders ff lekker buiten spelen of een game op YouTube kijken joh. Ik word hier als eerste weggezet als dictator en triest. Maar daar reageer je dan weer niet op. Dat is gewoon netjes natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:18:
En hiermee sla je de spijker dus keurig op zijn kop. Ik heb deel 1 + de DLC een keer of 4/5 uitgespeeld en deel 2 speelt en voelt echt significant anders. Het voelt soepeler, de wapens kicken veel meer, prone gaan voegt veel toe, net als de verschillen in het craften (dempers bijvoorbeeld) en de AI. Dit is geen AC Origins vs. AC Odyssey. Dit voelt als een compleet nieuwe game ten opzichte van het eerste deel. Maar dat weet je dus pas als je gespeeld hebt. :)
Dat het allemaal soepeler voelt geloof ik wel, een zelfde evolutie heb ik ook gemerkt bij de Uncharted serie. Alleen vind ik dat geen reden om te zeggen dat gameplay niet beoordeeld kan worden, tenzij je het ervaren hebt. Dat je voorover kan liggen en kruipen is iets dat je ook objectief kan beoordelen als een nuttige toevoeging aan stealth gameplay, want dat doen games al jaren. Craften lijkt mij in essentie niet veel anders dan deel 1, verzamel generieke scrap voor upgrades en andere supplies voor molotovs, rookbommen en wat dies meer zij. De workbench animaties zijn wel een erg tof detail overigens.
Inderdaad, ik was extreem terleurgesteld na de leaks en heb het daarom niet gekocht bij release. Het bekijken van het volledige verhaal heeft mij daarin niet op andere gedachten gebracht. En wat je zegt, ik ben er inmiddels wel klaar mee, dus een aankoop nu voegt niet meer zoveel toe :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• MazeWing
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Dat het allemaal soepeler voelt geloof ik wel, een zelfde evolutie heb ik ook gemerkt bij de Uncharted serie. Alleen vind ik dat geen reden om te zeggen dat gameplay niet beoordeeld kan worden, tenzij je het ervaren hebt. Dat je voorover kan liggen en kruipen is iets dat je ook objectief kan beoordelen als een nuttige toevoeging aan stealth gameplay, want dat doen games al jaren. Craften lijkt mij in essentie niet veel anders dan deel 1, verzamel generike scrap voor upgrades en andere suplies voor molotovs, rookbommen en wat dies meer zij. De workbench animaties zijn wel een erg tof detail overigens.
Het moet toch fantastisch zijn om nooit de deur uit te hoeven en enkel filmpjes te kijken...
Waarom duur ok vakantie naar Hawaii? Gewoon wat filmpjes kijken op YouTube en door naar het volgende land.
Want de zon zal ongetwijfeld even warm zijn als op andere locaties, de zee is net zo blauw als een land waar je wel ooit bent geweest en ook de palmbomen en het strand zijn vergelijkbaar met die vakantie in Kroatië... (of een ander land waar je WEL bent geweest).

Vervolgens ga je op het officiële Hawaii-forum je mening verkondigen dat je bepaalde zaken aan het land toch vond tegenvallen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Dat het allemaal soepeler voelt geloof ik wel, een zelfde evolutie heb ik ook gemerkt bij de Uncharted serie. Alleen vind ik dat geen reden om te zeggen dat gameplay niet beoordeeld kan worden, tenzij je het ervaren hebt. Dat je voorover kan liggen en kruipen is iets dat je ook objectief kan beoordelen als een nuttige toevoeging aan stealth gameplay, want dat doen games al jaren. Craften lijkt mij in essentie niet veel anders dan deel 1, verzamel generike scrap voor upgrades en andere suplies voor molotovs, rookbommen en wat dies meer zij. De workbench animaties zijn wel een erg tof detail overigens.
Okay, nou laten we het hierbij laten dan. Het is in ieder geval goedkoop "gamen" voor jou. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Q

Q

@Q Ga anders ff lekker buiten spelen
Tja, dat is blijkbaar het niveau van de discussie hier. Jammer hoor. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Okay, nou laten we het hierbij laten dan. Het is in ieder geval goedkoop "gamen" voor jou. :+
Ja deze discussie is nu al vaker langsgekomen en elke keer met de zelfde personen :P Volgens mij is alles wel gezegd. Ik ga vanavond lekker verder met m'n tweede playthrough _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06-07 16:27
[...]

Ondanks dat ik ook TLOU en DLC minstens 3 keer heb uitgespeeld, heb ik juist met TLOU2 een beetje "been there done that" gevoel. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het een top game. De dingen die je noemt zijn zeker een verbetering, maar compleet anders? Ik zie het meer als een goede upgrade. Het is nog steeds wachten tot iemand aan komt lopen zodat je zijn of haar nek lek kan steken en het welbekende "hoor-de-wind-waait-door-de-bomen-geluid", zodra iemand je ziet. En het verhaal, ja ik zit nog maar op 50% als ik de berichten hier mag geloven. Maar ik vind het

spoiler:
spelen met Abby tot nu toe weinig aan. Misschien komt dat nog, maar juist in deel 1 kreeg je zo'n goede band met Ellie en Joel. En nu is dat gewoon weg. Ik heb geen klik met haar. Joel vond ik echt een ijzersterk personage en die wordt dan op zo'n Game of Thrones wijze afgemaakt. Vind ik persoonlijk heel jammer.
En dat is een keuze die ze hebben gemaakt. Ben daarom ook heel benieuwd hoe het eindigt en hoe part lll gaat worden, want die zal er zeker komen.

• Sluw
botwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Ondanks dat ik ook TLOU en DLC minstens 3 keer heb uitgespeeld, heb ik juist met TLOU2 een beetje "been there done that" gevoel. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het een top game. De dingen die je noemt zijn zeker een verbetering, maar compleet anders? Ik zie het meer als een goede upgrade. Het is nog steeds wachten tot iemand aan komt lopen zodat je zijn of haar nek lek kan steken en het welbekende "hoor-de-wind-waait-door-de-bomen-geluid", zodra iemand je ziet. En het verhaal, ja ik zit nog maar op 50% als ik de berichten hier mag geloven. Maar ik vind het

spoiler:
spelen met Abby tot nu toe weinig aan. Misschien komt dat nog, maar juist in deel 1 kreeg je zo'n goede band met Ellie en Joel. En nu is dat gewoon weg. Ik heb geen klik met haar. Joel vond ik echt een ijzersterk personage en die wordt dan op zo'n Game of Thrones wijze afgemaakt. Vind ik persoonlijk heel jammer.
En dat is een keuze die ze hebben gemaakt. Ben daarom ook heel benieuwd hoe het eindigt en hoe part lll gaat worden, want die zal er zeker komen.
spoiler:
Bij mij kwam dat zeker nog! Nu zeker even veel plezier als met Ellie en Joel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MazeWing
spoiler:
spoiler:
Dat komt nog wel! Het is normaal dat je in het begin niet met Abby hebt, ze heeft namelijk Joel vermoord en is eigenlijk je grootste vijand.

Sta er voor open, geef haar een kans te laten zien wat haar allemaal beweegt en wie in haar leven belangrijk zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
[...]

spoiler:
Uiteraard. De gamplay mechanics zijn grotendeels hetzelfde. Je moet niet ineens een full blown cover shooter of racegame verwachten. Mijn punt is meer dat de game wel echt als een nieuwe current gen titel aanvoelt. Alles is natuurlijk geëvolueerd. Mijn eerdere voorbeeld: AC Odyssey voelt en speelt voor 99% exact hetzelfde als Origins. In ieder geval heb ik dat been there done that gevoel totaal niet. Sommige encounters zijn zo ongelooflijk intens. De meest intense scenes uit deel 1 zijn er niks bij. Die beleving heb je totaal niet als je alleen maar passief naar een stream zit te kijken. Het komt niet vaak voor dat ik een game aan de ene kant verder wil spelen, maar aan de andere kant een korte pauze wil inlassen omdat mijn hart in mijn keel zit.
Q schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Tja, dat is blijkbaar het niveau van de discussie hier. Jammer hoor. :)
Het niveau is dat jij selectief bent in je reacties en het voor bepaalde mensen opneemt met verwijten richting mij, terwijl die zelfde mensen nu juist in eerste instantie zij begonnen met de zaken waar je mij van verwijt, waarbij mijn reactie daar juist weer een reactie op is. Ook nu negeer je dat gedeelte weer volledig. Dus spreek iedereen erop aan, of blijf gewoon stil.

• botwood
MazeWing schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:42:
[...]

spoiler:
Dat komt nog wel! Het is normaal dat je in het begin niet met Abby hebt, ze heeft namelijk Joel vermoord en is eigenlijk je grootste vijand.

Sta er voor open, geef haar een kans te laten zien wat haar allemaal beweegt en wie in haar leven belangrijk zijn.
Oke duidelijk allemaal. Ik ga het meemaken....... :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
spoiler:
spoiler:
In essentie is dat de bedoeling geweest van Naughty Dog, dat je haar en haar crew als vijanden ziet en haat vanwege wat ze Joel hebben aagedaan, maar dat je langzamerhand sympathie en empathie opbouwt. Bij de ene speler lijkt dat te werken, bij de andere niet. Bij mij totaal niet. Ik vond het een vreemde keuze en te overduidelijk manipulatief. Hopelijk ervaar jij het anders.

Wat mij betreft had deel 2 er niet hoeven komen, maar ja, een vervolg op een kaskraker kan vanuit puur commercieel oogpunt niet uitblijven natuurlijk. Of er een deel 3 komt, ik ben er nog niet zeker van. Als die er wel komt, dan weet ik niet hoe ze verder zouden moeten gaan. Drukcmann heeft al aangegeven dat ie vind dat TLoU om Joel en Ellie draait en dat ie met een verhaal heeft gespeeld dat om totaal andere mensen draaide, maar dat werkte niet volgens hem.

• botwood
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Uiteraard. De gamplay mechanics zijn grotendeels hetzelfde. Je moet niet ineens een full blown cover shooter of racegame verwachten. Mijn punt is meer dat de game wel echt als een nieuwe current gen titel aanvoelt. Alles is natuurlijk geëvolueerd. Mijn eerdere voorbeeld: AC Odyssey voelt en speelt voor 99% exact hetzelfde als Origins. In ieder geval heb ik dat been there done that gevoel totaal niet. Sommige encounters zijn zo ongelooflijk intens. De meest intense scenes uit deel 1 zijn er niks bij. Die beleving heb je totaal niet als je alleen maar passief naar een stream zit te kijken. Het komt niet vaak voor dat ik een game aan de ene kant verder wil spelen, maar aan de andere kant een korte pauze wil inlassen omdat mijn hart in mijn keel zit.
Ik ben het inderdaad met je eens dat alles wel intenser voelt en next level qua gaming. Dat had ik in een eerdere post ook al gezegd. De uitdrukkingen op gezichten, de overall animaties en geluid is subliem. En je vergelijking met AC, helemaal waar.
Maar ondanks dat heb ik wel zo'n gevoel er bij en datgene wat ik in de spoilertag beschreef, daar heb ik "last" van. Nu moet ik daar wel bij vertellen dat ik TLOU in een tijd speelde waarbij ik veel tijd had en alles in een weekend uitspeelde en nu ben ik blij als ik in het weekend of s'avonds een paar uurtjes heb :X

• botwood
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:56:
[...]

spoiler:
In essentie is dat de bedoeling geweest van Naughty Dog, dat je haar en haar crew als vijanden ziet en haat vanwege wat ze Joel hebben aagedaan, maar dat je langzamerhand sympathie en empathie opbouwt. Bij de ene speler lijkt dat te werken, bij de andere niet. Bij mij totaal niet. Ik vond het een vreemde keuze en te overduidelijk manipulatief. Hopelijk ervaar jij het anders.

Wat mij betreft had deel 2 er niet hoeven komen, maar ja, een vervolg op een kaskraker kan vanuit puur commercieel oogpunt niet uitblijven natuurlijk. Of er een deel 3 komt, ik ben er nog niet zeker van. Als die er wel komt, dan weet ik niet hoe ze verder zouden moeten gaan. Drukcmann heeft al aangegeven dat ie vind dat TLoU om Joel en Ellie draait en dat ie met een verhaal heeft gespeeld dat om totaal andere mensen draaide, maar dat werkte niet volgens hem.
spoiler:
Oke thanks voor je antwoord. Bij mij werkt het momenteel ook niet. Ik ben nu op weg naar dat aquarium toe, maar ik heb nog steeds geen klik met Abby. Zodra ik de game heb uitgespeeld zal ik hier mijn oordeel geven en wellicht je mening delen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:56:
[...]

spoiler:

Ik ben rond hetzelfde stuk als botwood

spoiler:
Ik vind het juist heel sterk om de kant van Abby te laten zien. Games speel je eigenlijk altijd met het idee dat jij de good guy bent en alles wat je op je pad tegenkomt is slecht. Je kon in deel 1 natuurlijk al twijfelen aan de keuzes die Joel maakte, maar het was uiteindelijk wel het doel wat je als speler wilde bereiken.
Nu ervaar je wat de consequenties zijn geweest van die keuzes. Het begon voor mij al sterk in de trailers en gameplay dat vijanden namen hebben en bepaalde relaties hebben met elkaar. Je doodt dus niet meer maar gewoon een random vijand, maar iemand die ook probeert te overleven. Die een thuis heeft met ouders, man/vrouw, kinderen, vrienden etc. Daar doen ze vervolgens dus nog een flinke schep bovenop door je ook daadwerkelijk met het andere kamp te laten spelen. Het voelde voor mij in eerste instantie rechtvaardig om als Ellie iedereen één voor één te doden die bij de dood van Joel was. Door de band die je in deel 1 hebt opgebouwd. Maar dat beeld veranderde toch nadat ik de chapters met Abby ging spelen. Je gaat dus echt twijfelen of je wel de good guy bent in het hele verhaal.

Ik heb de game nog niet uitgespeeld, dus ik weet niet wat er nog meer komt. Maar ik vind het verhaal tot nu toe in ieder geval erg sterk.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:11:
[...]

spoiler:
Ik vind het juist heel sterk om de kant van Abby te laten zien. Games speel je eigenlijk altijd met het idee dat jij de good guy bent en alles wat je op je pad tegenkomt is slecht. Je kon in deel 1 natuurlijk al twijfelen aan de keuzes die Joel maakte, maar het was uiteindelijk wel het doel wat je als speler wilde bereiken.
Nu ervaar je wat de consequenties zijn geweest van die keuzes. Het begon voor mij al sterk in de trailers en gameplay dat vijanden namen hebben en bepaalde relaties hebben met elkaar. Je doodt dus niet meer maar gewoon een random vijand, maar iemand die ook probeert te overleven. Die een thuis heeft met ouders, man/vrouw, kinderen, vrienden etc. Daar doen ze vervolgens dus nog een flinke schep bovenop door je ook daadwerkelijk met het andere kamp te laten spelen. Het voelde voor mij in eerste instantie rechtvaardig om als Ellie iedereen één voor één te doden die bij de dood van Joel was. Door de band die je in deel 1 hebt opgebouwd. Maar dat beeld veranderde toch nadat ik de chapters met Abby ging spelen. Je gaat dus echt twijfelen of je wel de good guy bent in het hele verhaal.

Ik heb de game nog niet uitgespeeld, dus ik weet niet wat er nog meer komt. Maar ik vind het verhaal tot nu toe in ieder geval erg sterk.
Heb jij Spec Ops: The Line gespeeld toevallig? Dat lijkt een standaard 3rd person cover based military shooter, maar die probeert een zelfde soort effect te bereiken. De speler forceren stil te staan bij wat 'ie doet, dat de naamloze 'bad guys' ook hun kant van het verhaal hebben. Gaat ook in op psychologisch trauma. Dat spel bereikt het doel veel effectiever en organischer IMO. Zeker de moeite waard mocht je het nog niet gespeeld hebben, maar wel last-gen titel dus zeker niet zo indrukwekkend meer op audiovisueel gebied en bij release waren de shooter mechanics al een beetje dertien in een dozijn.

Fijn dat jij het spel ervaart, zoals ze het bedoeld hebben overigens.

• Andyk125
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Wat spreek jij jezelf tegen, eerst is het significant anders en nu iemand de opmerking maakt dat de gameplay mechanics helemaal niet zo veel verschillen en dat die persoon meer het gevoel heeft van "been there done that" zeg je dat het grotendeel hetzelfde is.

Er zijn veel meer reviews, zelfs van de critics waarbij men aangeeft dat de gameplay verbeterd is t.o.v. het eerste deel maar dat dit geen groot verschil is. Prone voegt zeker wat toe, maar veel mensen geven aan dat het springen aanvoelt als een nutteloze toevoeging en niet veel meerwaarde bied.
Het niveau is dat jij selectief bent in je reacties en het voor bepaalde mensen opneemt met verwijten richting mij, terwijl die zelfde mensen nu juist in eerste instantie zij begonnen met de zaken waar je mij van verwijt, waarbij mijn reactie daar juist weer een reactie op is. Ook nu negeer je dat gedeelte weer volledig. Dus spreek iedereen erop aan, of blijf gewoon stil.
Je negeert mijn laatste reactie maar lekker, maar volgens mij was jij diegene die begon met de opmerking dat mensen die de game niet gespeeld hebben maar lekker weg moesten blijven en hun mening niet mogen geven als ze de game niet gespeeld hebben.
bram1984 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:07:
Och jee, het topic wordt weer bevolkt door mensen die iets van de game vinden zonder zelf gespeeld te hebben. Echt, blijf weg en geef je mening maar als je echt gespeeld hebt. Liefst op een grote HDR TV met een 3D audio hoofdtelefoon op vol volume.
Waarbij niemand je als persoon triest heeft genoemd, dus waarom blijf je dat roepen?
Meest trieste is nog dat je ook nog vindt dat mensen het liefst een HDR TV moeten hebben met 3d audio hoofdtelefoon en op vol volume zodat mensen ook nog gehoorschade kunnen krijgen.
Waar in de bovenstaande zin wordt jij triest genoemd? Ik maakte de opmerking dat het triest is dat je vind dat mensen het liefst de game op een HDR TV moet spelen met 3D audio. Alsof mensen met een HD TV of normale 4K TV de "complete ervaring" mislopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:20:
[...]

spoiler:
Heb jij Spec Ops: The Line gespeeld toevallig? Dat lijkt een standaard 3rd person cover based military shooter, maar die probeert een zelfde soort effect te bereiken. De speler forceren stil te staan bij wat 'ie doet, dat de naamloze 'bad guys' ook hun kant van het verhaal hebben. Gaat ook in op psychologisch trauma. Dat spel bereikt het doel veel effectiever en organischer IMO. Zeker de moeite waard mocht je het nog niet gespeeld hebben, maar wel last-gen titel dus zeker niet zo indrukwekkend meer op audiovisueel gebied en bij release waren de shooter mechanics al een beetje dertien in een dozijn.

spoiler:
Ja ook een hele goeie game, jammer dat er niet vaker buiten de gebaande paden wordt getreden met games zoals deze. Helaas was daar de gameplay wel echt ondergeschoven. Maar die switch in het verhaal en vage psychedelische effecten waren tof gedaan. Vind TLoU 2 sterker omdat je daar ook echt vanuit die personages speelt en veel meer achtergrond verhaal meekrijgt.

• Raem
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Nee, die heb ik niet gespeeld. Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 06-07 16:09
MazeWing schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Het moet toch fantastisch zijn om nooit de deur uit te hoeven en enkel filmpjes te kijken...
Waarom duur ok vakantie naar Hawaii? Gewoon wat filmpjes kijken op YouTube en door naar het volgende land.
Want de zon zal ongetwijfeld even warm zijn als op andere locaties, de zee is net zo blauw als een land waar je wel ooit bent geweest en ook de palmbomen en het strand zijn vergelijkbaar met die vakantie in Kroatië... (of een ander land waar je WEL bent geweest).

Vervolgens ga je op het officiële Hawaii-forum je mening verkondigen dat je bepaalde zaken aan het land toch vond tegenvallen...
Beste comment tot nu toe. Man, dat er nog aandacht wordt gegeven aan die sneue mensen die het niet eens gespeeld hebben maar toch hun mening klaar hebben staan.
Hoeveel van die lage cijfers werden er al in de eerste 24 uur gegeven zonder dat je überhaupt al de kans had om het uit te spelen. OmG mIjN FaVoRieTe ChArAcTer gAaT Do0d ZoMg!!! GeLiJk MaAr EeN 1 gEvEn!!
Ach, beste en snelst verkochte game op de PS4 tot nu toe, gelukkig zijn er meer mensen dat wel waardering hebben voor zo een stukje kunst.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Q

Q

Ik zou liever zien dat sneue mensen die andere mensen sneue mensen noemen hier niet posten. :) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Raem schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Nee, die heb ik niet gespeeld. Bedankt voor de tip, zal er eens naar kijken!
Helaas is daar geen PS4 versie van. Ik zou daar graag een remake of remaster van zien. Hele toffe game.
s0kkie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Beste comment tot nu toe. Man, dat er nog aandacht wordt gegeven aan die sneue mensen die het niet eens gespeeld hebben maar toch hun mening klaar hebben staan.
Hoeveel van die lage cijfers werden er al in de eerste 24 uur gegeven zonder dat je überhaupt al de kans had om het uit te spelen. OmG mIjN FaVoRieTe ChArAcTer gAaT Do0d ZoMg!!! GeLiJk MaAr EeN 1 gEvEn!!
Ach, beste en snelst verkochte game op de PS4 tot nu toe, gelukkig zijn er meer mensen dat wel waardering hebben voor zo een stukje kunst.
Yep. Lekker negeren vanaf nu. Hopelijk lukt het me deze week het verhaal af te ronden. Ik ben nu hier:

spoiler:
Ik heb net Lev en Yara ontmoet en Yara met haar arm geholpen. Volgens mij ga ik nu op pad met Lev.

Ik doe even de aanname dat ik al ruim over de helft zit.

Daarna duik ik in alle spoiler threads en reaction video's. Altijd de grootste napret met dat soort zaken. :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!
s0kkie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:45:
spoiler:
OmG mIjN FaVoRieTe ChArAcTer gAaT Do0d ZoMg!!! GeLiJk MaAr EeN 1 gEvEn!!
spoiler:
Ik ben het met je eens dat een 0 of 1 geven aan dit spel op basis van ongenoegen geen bruikbare beoordeling is. Wat ik echter niet snap is de neiging om de dood van Joel te minimaliseren? Het is niet zomaar een favoriet karakter, het is het karakter waar je zo goed als het volledige eerste deel mee speelt. Hij is onderdeel van de twee-eenheid die maakte dat het origineel zo verdomd goed was. Er zijn blijkbaar een hoop fans bijzonder emotioneel geïnvesteerd in Joel, dus dan lijkt het mij een bijzonder goede reden om zijn dood als kritiekpunt aan te halen. Zeker gezien de manier waarop hij aan zijn eind komt. Ik denk dat dat nog het belangrijkste struikelblok is, niet zo zeer dat hij dood gaat, maar de manier waarop.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:19
Ach, de meningen van anderen zijn toch ook niet belangrijk. Het gaat erom wat je er zelf van vindt. Ik ben wel verbaasd dat iemand 40+ uur spendeert aan het kijken van YT fimpjes van een game waar hij overwegend negatief over is. Dat is vrij apart, maar dat zal aan mij liggen.

Ik kan ook niet begrijpen dat mensen zoveel tijd spenderen aan een game waar ze niet zoveel aan vinden. Kijken op YT en dan ook op fora rondhangen om te vertellen dat het je niets aan lijkt. En daar dan weken, nee, maanden mee bezig zijn.

Er zijn veel, veel games die ik niet zoveel aan vind, ik heb nog nooit de behoefte gevoelt om daar veel tijd aan te spenderen. Even mijn teleurstelling kwijt over een bepaalde game en that's it. Maar voor sommigen is het heel belangrijk om steeds maar weer je mening te moeten geven, ook al heb je het spel geen minuut gespeeld.

Had ik zelf als gezegd dat ik de game top vind? Ik ben nog niet heel ver, want ik heb niet zoveel tijd om te gamen, maar toch even een beginnetje gemaakt. Als ik hem uit heb gespeeld geef ik graag mijn mening, voor wie het horen wil.
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:52:
Ik doe even de aanname dat ik al ruim over de helft zit.
Ja, ruim over de helft, rond ~60% denk ik. In sectie 24 van de 32 unieke secties, zoals ik die geïdentificeerd heb.

[Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 29-06-2020 13:05]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MazeWing
Het is maar goed dat @Kwistnix niet aan racegames doet. Stel je voor: “ik heb een boel gameplay van GT7 gezien en ben van mening dat de handling prima is. Wel hadden ze het remmen in de bochten iets minder overdreven mogen maken...” 8)7

Het blijft kansloos dat je jezelf zo blijft verdedigen dat je toch een goed oordeel kan vellen zonder ook maar 1 seconde zelf gespeeld te hebben. Qua verhaal gaat het nog enigszins op (alhoewel je bepaalde dingen nog steeds niet mee krijgt en enorm afhankelijk bent van de speler waar je naar kijkt), echter ben jij echt niet de persoon om überhaupt iets te “mogen” zeggen over de gameplay.

Net zoals ik niets mag zeggen over hoe een Ferrari rijdt, hoe Hawaii is en hoe het voelt om een gebroken been te hebben. Om de doodeenvoudige reden dat ik met al deze dingen 0,0 ervaring heb!

• Sluw
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:02:
[...]

spoiler:
Ik ben het met je eens dat een 0 of 1 geven aan dit spel op basis van ongenoegen geen bruikbare beoordeling is. Wat ik echter niet snap is de neiging om de dood van Joel te minimaliseren? Het is niet zomaar een favoriet karakter, het is het karakter waar je zo goed als het volledige eerste deel mee speelt. Hij is onderdeel van de twee-eenheid die maakte dat het origineel zo verdomd goed was. Er zijn blijkbaar een hoop fans bijzonder emotioneel geïnvesteerd in Joel, dus dan lijkt het mij een bijzonder goede reden om zijn dood als kritiekpunt aan te halen. Zeker gezien de manier waarop hij aan zijn eind komt. Ik denk dat dat nog het belangrijkste struikelblok is, niet zo zeer dat hij dood gaat, maar de manier waarop.
spoiler:
Zolang het belangrijk is en werkt voor het verhaal, en dat is het, is dat voor mij geen probleem. Ik ben blij dat er rigoreuze keuzes zijn gemaakt, bij bijvoorbeeld Uncharted 4 was ik wel klaar met Nathan Drake. Maar wat vind je erg aan de manier dan? Ellie slaat Nora op ongeveer de zelfde manier dood. Ik vond het juist realistisch, je hoeft maar een keer een verkeerde inschatting te maken in zo'n harde wereld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06-07 17:06

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Gisteravond ook uitgespeeld en vond hem tof. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik meer onder de indruk was van deel 1.

Qua kritiek kan ik mij vinden in de herhalende gameplay in gevechten. Dat wordt wel een beetje herhalend. Niet storend maar ik was er ook wel klaar mee aan het eind van het verhaal.

Het verhaald vond ik zeer sterk. Vergelijking met de Star Wars reeks slaat nergens op (Skill up review geloof ik). Dit zit veel beter in elkaar.

De kritiek op het verhaal en de keuzes die karakters maken vind ik persoonlijk onterecht. Het spel probeert 2 verhalen te vertellen wat de game erg sterk maakt. Ik vond dat juist een van de beste kanten van het spel.

Ik ga het spel niet opnieuw spelen, waar ik dit met Uncharted 4 en het eerste deeltje wel heb gedaan voel ik die behoefte bij deze game een stuk minder. Wat dat betreft maakt de game dus inderdaad minder indruk dan zijn voorganger op mij.

Zoek je papa's of mama's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:50

V3g3ta

Fueled by Games!

[...]
Ik heb vele 3rd person games gespeeld en daarbij alle Uncharteds en TLoU, dus ik denk dat ik die ervaring redelijk kan extrapoleren naar TLoU2. Zo vernieuwend of anders dan deel 1 ziet het er allemaal niet uit.
Volgens mij krijg jij een hoop niet mee, niet alleen de nuances. Ik heb TLOU welgeteld 68 keer uitgespeeld en daar komen nog wel een hoop sessies bij. Na 14 uur in Part 2 kan ik echt wel zeggen dat het anders is en vernieuwend, in bijna alle opzichten. En net als veel anderen ben ik het er mee eens dat je geen goed oordeel kan geven of onderbouwen als je alleen maar naar YouTube zit te kijken, dit is iets wat je écht zelf moet meemaken. Dus wat je oordeel of score ook is, het telt voor mij niet.

En als je zegt zo'n grote fan te zijn van Deel 1, dan had je deel 2 echt wel gekocht. (Ongeacht de spoilers) Maar ws had je je oordeel al klaar omdat je de spoilers hebt opgezocht en dat beviel je niet. Maar goed, ik weet dat het je niet interesseert wat anderen daar van vinden, maar stop gewoon met het verdedigen van jezelf.. 🤷🏻‍♂️

PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +2Henk 'm!
Met liefde, als anderen ophouden met mij aan te vallen om drogredenen, omdat ik een andere kijk heb op dit spel dan zij. Actie-reactie en zo :)
Sluw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:12:
spoiler:
Zolang het belangrijk is en werkt voor het verhaal, en dat is het, is dat voor mij geen probleem. Ik ben blij dat er rigoreuze keuzes zijn gemaakt, bij bijvoorbeeld Uncharted 4 was ik wel klaar met Nathan Drake. Maar wat vind je erg aan de manier dan? Ellie slaat Nora op ongeveer de zelfde manier dood. Ik vond het juist realistisch, je hoeft maar een keer een verkeerde inschatting te maken in zo'n harde wereld.
spoiler:
Omdat Joel op een goedkope manier afgeserveerd wordt, zodat er überhaupt een verhaal te vertellen is. Een verhaal dat niet bijzonder interessant is naar mijn mening en de emotionele kern mist van deel 1, juist omdat de wisselwerking tussen Joel en Ellie er in ontbreekt. En voor mij werkt de introductie van Abby gewoon weg niet, dus dat is de helft van het spel/verhaal door het putje.

[Voor 66% gewijzigd door Kwistnix op 29-06-2020 13:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 06-07 16:05
Ik heb de game na 29 uur en 11 minuten uitgespeeld. Lekker rustig aan gedaan en overal flink de toerist uitgehangen. Een leuke verassing was dat ik daarna pas in het menu de extra's tegenkwam waar je allerlei art en statues kan unlocken met punten die je hebt verdiend door collectibles te verzamelen.

Nu ga ik aan mijn Game + beginnen en de Platinum tropy halen. Dit zal mijn eerste Platinum tropy worden. Een bijzonder goede gamer ben ik niet, maar dit gaat zeker lukken.

spoiler:
Het verhaal was niet wat ik er van verwacht had, en toen ik eenmaal als Abby moest spelen ging ik in het begin een beetje haasten omdat ik weer als Ellie wilde spelen. Toen ik er achter kwam dat Abby niet voor even was ben ik weer rustig aan gaan doen en heb ik mezelf weer in het verhaal laten meenemen.

Ik heb vooraf geen spoilers gezien en geen review gelezen, ben er 100% blanco ingegaan. Natuurlijk wel nog vooraf de remaster van TLOU1 gespeeld. Sommige games hebben geen vervolg nodig, maar ondanks alle kritiek die ik nu voorbij zie komen, laten we eerlijk zijn, het blijft een pracht van een game.

[Voor 46% gewijzigd door Regedit op 29-06-2020 13:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Q

Q

MazeWing schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:12:

Het blijft kansloos dat je jezelf zo blijft verdedigen ......... echter ben jij echt niet de persoon om überhaupt iets te “mogen” zeggen over de gameplay.
Daar is weer een agent van de mening-politie. Jammer hoor.

Iedereen mag hier wat zeggen. En iedereen mag hier wat zeggen, zolang het netjes blijft en niet een ad-hominem wordt, zoals ik hier helaas toch heel vaak ziet.

Dat je het met iemand oneens bent: prima. Ofwel ga je in gesprek, inhoudelijk, of je reageert zelf gewoon niet en negeert de reactie.

Maar op geen enkel moment heb jij enig recht om te bepalen of iemand hier iets mag zeggen of niet.

• SH-FR
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 04:12
Q schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Iedereen mag hier wat zeggen. En iedereen mag hier wat zeggen, zolang het netjes blijft en niet een ad-hominem wordt, zoals ik hier helaas toch heel vaak ziet.

Dat je het met iemand oneens bent: prima. Ofwel ga je in gesprek, inhoudelijk, of je reageert zelf gewoon niet en negeert de reactie.

Maar op geen enkel moment heb jij enig recht om te bepalen of iemand hier iets mag zeggen of niet.
Volgens mij gaat het er bij veel forumleden hier om dat er een aantal een mening geven over een game zonder één minuut gespeeld te hebben. Ik ben het hiermee eens. Je geeft een game pas een kans wanneer je zelf achter de knoppen gaat zitten, en de combinatie besturing en verhaalvertelling zelf ervaart. Ik speelde zelf met koptelefoon op, ben me een aantal keren echt de klere geschrokken. Ging helemaal op in het verhaal en vond het technisch zeer indrukwekkend. PS4 op de top van zijn kunnen.

Dat je een spel niet zo heel goed vind, kan natuurlijk heel goed. Net zoals dat ik motiveer dat ik het geweldig vond, is er niets mis mee dat indien je het heb gespeeld je kunt uitleggen waarom iets tegenviel. Daar heb ik zelf geen enkel probleem mee natuurlijk. Las hierboven ook iets over
spoiler:
Joel’s dood, maar ik wil echt benadrukken dat ik de rol van Joel in het verhaal fantastisch vond. Joel is volledig onderdeel van het verhaal en kwam regelmatig terug. De flashback scène in het museum was fan-tas-tisch.

Ik ben nu aan mijn tweede run bezig en in plaats van dat ik de game minder vind, ben ik juist nog meer overtuigd. Dat zegt zeker wat. Dat het voor sommige mensen een mindere ervaring is, helemaal prima. Maar alsjeblieft, speel het spel en probeer te motiveren waarom het tegenviel. Dan zal je echt niet zoveel forumleden over je heen krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Q

Q

Ik had gehoopt om hier wat leuke gesprekken te houden over de game om te zien hoe mensen er naar kijken. Ook als we van mening verschillen.

Maar helaas moet ik toch observeren dat maar weinig mensen instaat zijn tot introspectie hierop een niveau dat ik het gevoel heb dat er een gesprek met enige diepgang mogelijk is.

Nu zit ik op de grens waarbij je mij ook kunt verwijten dat ik wat op de persoon speel, en mensen misschien gewoon maar beticht van een gebrek aan emotionele ontwikkeling en intelligentie, waardoor ze zich zo laten manipuleren door Drucker.

En dat is misschien unfair van mij, maar dat is wel de indruk die mij langzaan begint te bekruipen. Ik snap dat deze opmerkingen verder niet zo constructief zijn, maar ik vind wel dat ik deze indruk mag delen.

En ik snap dat je lost van het verhaal verder ook veel plezier van deze game kunt beleven, ik heb er verder ook van genoten, het was alleen niet zo goed qua verhaal als dat ik hoopte.

• Q

Q

SH-FR schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:47:
Volgens mij gaat het er bij veel forumleden hier om dat er een aantal een mening geven over een game zonder één minuut gespeeld te hebben.
Nee werkelijk? Bedankt dat je dat even uitlegt, ik had het nog niet door. :o

Maar je mag het met die visie eens zijn: maar je hebt geen enkel recht om mensen af te serveren of de mond te snoeren.

Negeer de post en ga verder met je leven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MazeWing
Q schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Iedereen mag van mij iets vinden van een game. Als er echter kritiek (positief of negatief) gegeven wordt over gameplay, terwijl men het niet eens 1 seconde gespeeld heeft, dan vind ik dat je daar geen mening over mag geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 04:12
Q schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Nee werkelijk? Bedankt dat je dat even uitlegt, ik had het nog niet door. :o

Maar je mag het met die visie eens zijn: maar je hebt geen enkel recht om mensen af te serveren of de mond te snoeren.

Negeer de post en ga verder met je leven.
Ga verder met je leven en negeer de post? Wat is dit nou weer voor een reactie.. En dan zelf praten over een mening-politie ;)

Hoe dan ook, ik hoop dat we vanaf dit moment weer op een normale manier discussie kunnen voeren over de game, daar is dit forum voor bedoeld ten slotte.

[Voor 5% gewijzigd door SH-FR op 29-06-2020 13:55]

• Q

Q

MazeWing schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Iedereen mag van mij iets vinden van een game. Als er echter kritiek (positief of negatief) gegeven wordt over gameplay, terwijl men het niet eens 1 seconde gespeeld heeft, dan vind ik dat je daar geen mening over mag geven.
Als jij vind dat mensen alleen een mening hier mogen geven als ze de game gespeeld hebben maar niet gekeken, dan spreek jij jezelf tegen. Dan ben jij duidelijk NIET van mening dat iedereen iets mag vinden van een game.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:32:
[...]
Met liefde, als anderen ophouden met mij aan te vallen om drogredenen, omdat ik een andere kijk heb op dit spel dan zij. Actie-reactie en zo :)
Ik ga je niet persoonlijk aanvallen hiervoor. Maar ik vind, ik, dat je echt pas een gefundeerde mening kan onderbouwen als je het spel daadwerkelijk hebt gespeeld. Het verschil is dat als je naar YouTube kijkt jij niet kan bepalen waar je heen gaat en hoe je de aanval bv aan gaat pakken, of welk hoekje je wel of niet gaat uitpluizen... en zo kan ik nog wel even doorgaan. En als je daadwerkelijk speelt is de ervaring serieus intens en bepaal je ook zelf welke keuzes je maakt.

Een reviewer speelt het spel ook eerst voordat hij een oordeel geeft en die trekt zich niks aan van spoilers/leaks.

Sterker nog, als fan van deel 1 heb ik de spoilers geprobeerd volledig te vermijden, helaas heb ik er eentje op een rare plek onbedoeld meegekregen, heel snel weg geklikt, maar helaas.. Maar goed, ik had zoiets van, wie weet of het waar is.. en we zien wel. Verder heb ik niks gezien op de alle officiële trailers na. Maar mijn pre orders stonden al klaar toen het mogelijk was. Het is immers Naugthy Dog en je weet dat ze kwaliteit leveren, dat is haast een garantie. En hoewel ik pas bijna 14 uur erin zit is dit nu al dé game van het jaar, voor mij uiteraard. Maar ik zal niet de enigste zijn met die mening. 😊

V3g3ta schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:52:
Ik ga je niet persoonlijk aanvallen hiervoor. Maar ik vind, ik, dat je echt pas een gefundeerde mening kan onderbouwen als je het spel daadwerkelijk hebt gespeeld. Het verschil is dat als je naar YouTube kijkt jij niet kan bepalen waar je heen gaat en hoe je de aanval bv aan gaat pakken, of welk hoekje je wel of niet gaan uitpluizen... en zo kan ik nog wel even doorgaan. En als je daadwerkelijk speelt is de ervaring serieus intens en bepaal je ook zelf welke keuzes je maakt.
Helemaal mee eens (of deels eigenlijk). Maar er is een verschil tussen gameplay ervaren, de subjectieve kant ervan, en gameplay elementen herkennen en in een objectief kader beoordelen. En op dat punt kan ik uit eerdere TLoU ervaring putten en kom ik tot de conclusie dat er vebeteringen zijn, maar dat het een evolutie is en geen revolutie.
Maar ik zal niet de enigste zijn met die mening. 😊
Daar doe ik geen uitspraken over, maar je bent zeker niet de enige :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Q

Q

Ik zou graag zien dat mensen de discussie hier eindigen over of je wel of niet een mening mag geven over een game die je gespeeld hebt of gekeken hebt. Deze discussie voegt niets toe en verziekt dit topic.

Ik zou graag zien dat mensen alleen inhoudelijk gewoon hun mening geven over (aspecten van) de game en met elkaar in gesprek gaan.

• Regedit
Heeft iemand al de Platinum trophy gehaald? Ik ben er nu mee bezig. Vind de game wereld zo mooi dat wat extra tijd met het zoeken naar collectables me prima uitkomt. En daarna kan je in het extra's menu ook alle art en statues unlocken.

[Voor 20% gewijzigd door Regedit op 29-06-2020 14:06]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sluw
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:32:
[...]

[...]

spoiler:
Omdat Joel op een goedkope manier afgeserveerd wordt, zodat er überhaupt een verhaal te vertellen is. Een verhaal dat niet bijzonder interessant is naar mijn mening en de emotionele kern mist van deel 1, juist omdat de wisselwerking tussen Joel en Ellie er in ontbreekt. En voor mij werkt de introductie van Abby gewoon weg niet, dus dat is de helft van het spel/verhaal door het putje.
spoiler:
Nou ja... kunnen we lang blijven discussiëren. Goedkope manier afgeseveerd? Het is een direct gevolg van de gebeurtenissen in deel 1. Vanuit de kant van Abby en haar vrienden z'n verdiende loon na z'n misdragingen. Erg sterk verteld. Iedereen is slecht in deze wereld. En die emotionele wisselwerking wordt naar mijn mening prachtig verplaatst naar andere characters. Ellie en Dina (+Jesse), Abby en Owen en andere characters waarmee je samen op avontuur gaat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Regedit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:05:
Heeft iemand al de Platinum trophy gehaald? Ik ben er nu mee bezig. Vind de game wereld zo mooi dat wat extra tijd met het zoeken naar collectables me prima uitkomt. En daarna kan je in het extra's menu ook alle art en statues unlocken.
Ben het wel van plan. Eerst deze playthrough uitspelen en dan een newgame+ doen op een andere moeilijkheidsgraad. Hoewel ik niet weet of ik dat echt metéén ga doen. Misschien dat ik het bewaar voor de herfst.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Raem
V3g3ta schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:52:
[...]
Ik ga je niet persoonlijk aanvallen hiervoor. Maar ik vind, ik, dat je echt pas een gefundeerde mening kan onderbouwen als je het spel daadwerkelijk hebt gespeeld. Het verschil is dat als je naar YouTube kijkt jij niet kan bepalen waar je heen gaat en hoe je de aanval bv aan gaat pakken, of welk hoekje je wel of niet gaat uitpluizen... en zo kan ik nog wel even doorgaan. En als je daadwerkelijk speelt is de ervaring serieus intens en bepaal je ook zelf welke keuzes je maakt.
Dit dus inderdaad. Prima als je ervoor kiest om een mening te vormen op basis van het kijken van een stream. Maar ik vind dat echt zonde. Je gaat dan wat mij betreft de game te technisch beoordelen en mis je een hoop emotie. Die emotie beleef je alleen door het spel echt te spelen. Als je namelijk zo diep in een game zit kun je de kleine imperfecties ook makkelijker vergeven dan wanneer je dit beoordeelt via een stream.

Het is de Death Stranding discussie all over again. Die kun je wat mij betreft ook niet beoordelen vanaf een stream waar je de speler van punt A naar B ziet lopen. Als je het zelf speelt ervaar je dat heel anders.
Of Mario Party, die ga je ook niet beoordelen op basis van een stream. Dat moet je echt zelf spelen met een paar vrienden en een krat bier ernaast.

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Die Platinum komt er zeker wel, maar het heeft geen haast.

spoiler:
Kwestie van uitpluizen waar alle collectable's zijn en vaak genoeg spelen zodat je alle skills unlocked.

Het was lastiger in deel 1 met de online trophies, maar ik weet ondertussen wel waar elk ding in dat spel precies te vinden is en gek genoeg neem ik ze bij elke playtrough steeds weer mee.. 😁 Deel 1 heb ik de platinum op zowel de PS3 en PS4 versie. Platinum's boeien me eigenlijk niet eens, maar in games die me echt boeien ga ik er wel voor. Part 2 word dan ook pas mijn 12de platinum.

Sluw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:08:

spoiler:
Nou ja... kunnen we lang blijven discussiëren. Goedkope manier afgeseveerd? Het is een direct gevolg van de gebeurtenissen in deel 1. Vanuit de kant van Abby en haar vrienden z'n verdiende loon na z'n misdragingen. Erg sterk verteld. Iedereen is slecht in deze wereld. En die emotionele wisselwerking wordt naar mijn mening prachtig verplaatst naar andere characters. Ellie en Dina (+Jesse), Abby en Owen en andere characters waarmee je samen op avontuur gaat
spoiler:
Ja, dat is het vervelende hieraan. De ervaring is zo polariserend, dat het bijna niet te doen is om wederzijds begrip te vormen. Deel 1 was een verhaal over liefde en in deel 2 wilden ze haat centraal doen staan. De brug tussen deel 1 en 2 vind ik daarbij erg makkelijk en gezocht overkomen. Een willekeurige NPC in deel 1 had blijkbaar een dochter en die wil wraak. Het voelt voor mij als een vorm van retcon, waarmee ze zichzelf er makkelijk vanaf hebben gemaakt.

De relatie met Dina, was denk ik de best uitgewerkte nieuwe relatie en die vond ik wel ok, maar aan de andere kant vond ik de soap-serie direhoeksverhouding met Jesse dan weer totaal overbodig. Met Jesse had ik eigenlijk niet zo heel veel.
Voor Abby en haar crew kon ik geen empathie voelen. De manier waarop ze dat forceren is IMO te duidelijk manipulatief om effectief te werken. En ik had van meet af aan een bijzondere hekel aan de hele crew, met name aan Manny, dus dat helpt ook niet. Ik vond Owen de meest sympathieke van dat stel, die was wel ok, maar ook daar weer die onnodige driehoeksverhouding.

• SanderV.
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-07 16:32
Jazeker, gisteren gehaald :).
spoiler: title
Alleen om de Platinum Trophy te kunnen halen, moet je een New Game+ starten. Er zijn namelijk te weinig parts en supplements om alles in 1x te unlocken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluw
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:27:
[...]

spoiler:
Ja, dat is het vervelende hieraan. De ervaring is zo polariserend, dat het bijna niet te doen is om wederzijds begrip te vormen. Deel 1 was een verhaal over liefde en in deel 2 wilden ze haat centraal doen staan. De brug tussen deel 1 en 2 vind ik daarbij erg makkelijk en gezocht overkomen. Een willekeurige NPC in deel 1 had blijkbaar een dochter en die wil wraak. Het voelt voor mij als een vorm van retcon, waarmee ze zichzelf er makkelijk vanaf hebben gemaakt.

De relatie met Dina, was denk de best uitgewerkte nieuwe relatie en die vond ik wel ok, maar aan de andere kant vond ik de soap-serie direhoeksverhouding met Jesse dan weer totaal overbodig. Met Jesse had ik eigenlijk niet zo heel veel.
Voor Abby en haar crew kon ik geen empathie voelen. De manier waarop ze dat forceren is IMO te duidelijk manipulatief om effectief te werken. En ik had van meet af aan een bijzondere hekel aan de hele crew, met name aan Manny, dus dat helpt ook niet.
spoiler:
Je noemt het nu makkelijk maar je praat nu over de twee games die bij de best geschreven ooit horen. Waarvan je er 1 niet eens gespeeld hebt en dus sowieso geen binding mee hebt. Je noemt het nu willekeurig maar die NPC is een sleutelfiguur in de scene waar heel deel 1 om draait. Je zegt dat deel 2 over haat gaat maar het is een nuancerende game die laat zien dat ook acties uit liefde veel kapot kunnen maken. Ellie moordt hele communities uit terwijl Abby alleen voor Joel komt en de rest spaart. Je geeft aan dat je op voorhand een hekel hebt aan de crew van Abby en geeft ze dus geen kans. Op deze manier geef je mijn inziens geen serieus antwoord.

• Regedit
SanderV. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Jazeker, gisteren gehaald :).
spoiler: title
Alleen om de Platinum Trophy te kunnen halen, moet je een New Game+ starten. Er zijn namelijk te weinig parts en supplements om alles in 1x te unlocken.
Nice! Heb je nog een guide gevolgd voor alle collectables? Of heb je echt alles zelf weten te vinden?

spoiler:
Ik ben wel eens op zoek geweest naar een code voor een kluis, (dat was bijvoorbeeld op een schip als Abby) toen liep ik door een deur heen en toen kon ik niet meer terug. Die kluis was ik dus mooi kwijt. Dit is mij een paar een gebeurd (ook zo iets als Ellie) en dus ga ik denk ik wel iets zoeken als gids voor de tweede ronde.

• SanderV.
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-07 16:32
Regedit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Nice! Heb je nog een guide gevolgd voor alle collectables? Of heb je echt alles zelf weten te vinden?

spoiler:
Ik ben wel eens op zoek geweest naar een code voor een kluis, (dat was bijvoorbeeld op een schip als Abby) toen liep ik door een deur heen en toen kon ik niet meer terug. Die kluis was ik dus mooi kwijt. Dit is mij een paar een gebeurd (ook zo iets als Ellie) en dus ga ik denk ik wel iets zoeken als gids voor de tweede ronde.
Had ik de eerste keer ook, dat ik een ruimte in ging en niet meer terug kon. Maar de eerste keer spelen was ook puur voor het verhaal. Heb bij de tweede keer zeker een guide gevolgd. Zonder die guide had ik met het opnieuw spelen wel weer een paar ruilkaarten en andere dingen over het hoofd gezien!

Deze guide heb ik gebruikt:
StealthGamerBR heeft ook weer brute gameplay op zijn YouTube kanaal staan, machtig mooi.

En voor de mensen op Twitter: Much en SunhiLegend. Die gasten maken hele vette gifs.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sluw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:41:
[...]

spoiler:
Je noemt het nu makkelijk maar je praat nu over de twee games die bij de best geschreven ooit horen. Waarvan je er 1 niet eens gespeeld hebt en dus sowieso geen binding mee hebt. Je noemt het nu willekeurig maar die NPC is een sleutelfiguur in de scene waar heel deel 1 om draait. Je zegt dat deel 2 over haat gaat maar het is een nuancerende game die laat zien dat ook acties uit liefde veel kapot kunnen maken. Ellie moordt hele communities uit terwijl Abby alleen voor Joel komt en de rest spaart. Je geeft aan dat je op voorhand een hekel hebt aan de crew van Abby en geeft ze dus geen kans. Op deze manier geef je mijn inziens geen serieus antwoord.
spoiler:
Het is het antwoord waar je het mee zal moeten doen, want zo ervaar ik het nu eenmaal :)

Dat deel 2 'haat' als thema heeft verzin ik overigens niet zelf, dat heeft de regisseur aangegeven. Ik zie de arts uit deel 1 eigenlijk totaal niet als sleutelfiguur in dat deel. Het is gewoon een van de Fire Flies die jou in de weg staat. Ze hebben er in deel 2 retroactief een sleutelfiguur van gemaakt, dat is heel iets anders. Had jij destijds na het spelen van deel 1 echt het gevoel dat die arts een belangrijke rol had in het verhaal en wezenlijk anders was dan de zoveelste NPC? Ik niet hoor.
In deel 2 blijkt hij daarbij ook nog eens hypocriet en immoreel te zijn. Hij wil geen antwoord geven op de vraag van Marlene (zou hij Abby ook opofferen) en hij is volledig bereidt de meest ernstigste zonde te begaan die een arts kan begaan: de eed van Hippocrates overtreden.

Het feit dat Joel en Ellie allebei geen lieverdjes zijn, had geen invloed op de empathie die ik voor die karakters voelde aan het eind van deel 1. Puur rationeel zijn ze qua acties te vergelijken met Abby en consorten, maar de emotionele band is wat er voor mij toe doet. Het is toch niet vreemd dat je een karakter haat dat een van jouw meest geliefde karakters aller tijden om zeep helpt en dat je niet in staat bent om daar empathie voor te voelen? Lijkt mij juist een prima reden om deel 2 niet als een succes te ervaren.

• Sluw
Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:03:
[...]

spoiler:
Het is het antwoord waar je het mee zal moeten doen, want zo ervaar ik het nu eenmaal :)

Dat deel 2 'haat' als thema heeft verzin ik overigens niet zelf, dat heeft de regisseur aangegeven. Ik zie de arts uit deel 1 eigenlijk totaal niet als sleutelfiguur in dat deel. Het is gewoon een van de Fire Flies die jou in de weg staat. Ze hebben er in deel 2 retroactief een sleutelfiguur van gemaakt, dat is heel iets anders. Had jij destijds na het spelen van deel 1 echt het gevoel dat die arts een belangrijke rol had in het verhaal en wezenlijk anders was dan de zoveelste NPC? Ik niet hoor.
In deel 2 blijkt hij daarbij ook nog eens hypocriet en immoreel te zijn. Hij wil geen antwoord geven op de vraag van Marlene (zou hij Abby ook opofferen) en hij is volledig bereidt de meest ernstigste zonde te begaan die een arts kan begaan: de eed van Hippocrates overtreden.

Het feit dat Joel en Ellie allebei geen lieverdjes zijn, had geen invloed op de empathie die ik voor die karakters voelde aan het eind van deel 1. Puur rationeel zijn ze qua acties te vergelijken met Abby en consorten, maar de emotionele band is wat er voor mij toe doet. Het is toch niet vreemd dat je een karakter haat dat een van jouw meest geliefde karakters aller tijden om zeep helpt en dat je niet in staat bent om daar empathie voor te voelen? Lijkt mij juist een prima reden om deel 2 niet als een succes te ervaren.
spoiler:
Over haat, dat is in het begin inderdaad gezegd om aandacht te genereren maar daarna zeker genuanceerd door Druckmann:

I’m always afraid to answer these questions because people, like, put too much weight. I guess… I’ll say a couple of things. When we first started talking about this game, I said, you know, the first game’s about love, this game’s about hate. That’s not true. Both games are about love.

Both games explore the most wonderful things love can provide, like when you see Ellie and Joel in the space capsule, and how much these two characters are willing to do for each other, and these really sweet moments. And the worst things that love can drive you to, which is… some of the worst atrocities that happen in the world happen in the name of love. And so much, to me, this game is an exploration of finding these characters that struggle with that and make sometimes horrible decisions, flawed decisions, human decisions, and then finally finding ways to decouple their ego from the violence they’re committing.

And that’s Ellie’s journey throughout the whole game. Her ego is so wrapped up in bringing these people to justice, and it takes her hitting complete rock bottom for her to finally wake up. That’s what this game is about.

De arts is een sleutelfiguur, je speelt niet met hem maar ik vond dat zeker de scene waar het om draait. De reis om Ellie daar te krijgen, de band die je daardoor ontwikkelt en dan de immorele keuze. Dat je die artsen overhoop schiet is me inderdaad bijgebleven.

Dat de arts in het midden laat of hij Abby op zou geven vond ik interessant. Hij weet dat het de beste keuze zou zijn maar geeft ook toe dat het een moeilijke keuze zou zijn. Abby heeft het er later nog wel vaker over en zegt dat ze zou willen dat hij ook haar zou opereren om de mensheid zou redden.

En natuurlijk heb je in het begin die emotionele band nog niet, die bouw je in die uren op, ongeveer even lang als TLoU 1 duurt. Dus nee het is niet vreemd om in het begin haat te voelen, dat is het doel. Maar ik vind het extra knap dat die haat door het spelen verdwijnt, dat vind ik prachtig schrijfwerk
Sluw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:18:
[...]

spoiler:
Over haat, dat is in het begin inderdaad gezegd om aandacht te genereren maar daarna zeker genuanceerd door Druckmann:

I’m always afraid to answer these questions because people, like, put too much weight. I guess… I’ll say a couple of things. When we first started talking about this game, I said, you know, the first game’s about love, this game’s about hate. That’s not true. Both games are about love.
Oh dat is een interessante, daar was ik niet van op de hoogte! Ik ervaar het alleen niet zo.
spoiler:
En natuurlijk heb je in het begin die emotionele band nog niet, die bouw je in die uren op, ongeveer even lang als TLoU 1 duurt. Dus nee het is niet vreemd om in het begin haat te voelen, dat is het doel. Maar ik vind het extra knap dat die haat door het spelen verdwijnt, dat vind ik prachtig schrijfwerk
Dat is oprecht fijn, want dan haal je veel meer uit dit spel, maar een andere ervaring is minstens zo valide lijkt mij? Het is ook niet alsof er maar een enkeling is die er moeite mee heeft. Sterker nog, dat was ook de verwachting van Druckmann zelf, dat er twee kampen zouden ontstaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:03:
[...]

spoiler:

spoiler:
Ik vind het niet zo raar dat massamoordenaar Joel als je het verhaal van de andere kant ziet ook haat opwerpt vanuit de Fire Flies gezien.

Ik vind het wel bijzonder dat mensen zich zoveel vereenzelvigen met Joel, door het spelen van deel 1, en dan vervolgens niet kunnen verkroppen in deel 2 dat 'jouw' acties in deel 1 blijkbaar iemand tegen Joel heeft opgezet waardoor hij overlijd.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:51:
spoiler:
Ik vind het niet zo raar dat massamoordenaar Joel als je het verhaal van de andere kant ziet ook haat opwerpt vanuit de Fire Flies gezien.

Ik vind het wel bijzonder dat mensen zich zoveel vereenzelvigen met Joel, door het spelen van deel 1, en dan vervolgens niet kunnen verkroppen in deel 2 dat 'jouw' acties in deel 1 blijkbaar iemand tegen Joel heeft opgezet waardoor hij overlijd.
spoiler:
Het is zeker niet raar dat er over en weer haat groeit tussen verschillende personen en facties, in zo'n wereld. Dat is volkomen logisch. Alleen, met geen van die personen heb ik emotionele band, dus zero fucks given, in feite :)
Zoals er in de echte wereld ook schokkend veel lijden is waar je niet veel langer dan een seconde bij stil blijft staan, want het zijn jouw naasten niet. Wat kil klinkt, maar gelukkig werkt het menselijk brein zo, anders bleef niemand geestelijk gezond.

En met Abby is het voor mij daardoor onmogelijk om zo'n band op te bouwen, ook al zijn haar acties rationeel gezien niet veel anders dan die van Joel. Los van het feit dat ik sowieso niet heel geïnteresseerd ben om de helft van een spel met een totaal nieuw karakter te spelen, denk ik nog steeds dat het spel voor meer mensen gewerkt had, wanneer ze de opbouw van Abby naar voren hadden gehaald. Dus eerst met Abby kennismaken, haar wraaktocht starten zonder dat je weet dat Joel het doel is, om daar pas veel later achter te komen, zodat je meer in tweestrijd wordt gebracht tussen karakters waarvoor je iets voelt. En dat je de tweede helft pas met Ellie speelt op haar wraaktocht. Hoewel die opzet ook weer z'n problemen heeft, maar goed zo zie ik het in grote lijnen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Andyk125
YakuzA schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:51:
[...]

spoiler:

Ga je Joel nu als enige personage bestempelen als Massamoordenaar? Ellie, Abby en bijna alle andere characters uit deel twee kun je dan ook zo noemen. Leg mij een uit bij welke shooter of action-adventure game je het hoofdpersonage dan niet een massamoordenaar kunt noemen?

Gaan we dan Nathan Drake, Lara Croft en tal van andere hoofdpersonages van games nu allemaal massamoordenaars noemen? Het blijven natuurlijk games, of men moet de mogelijkheid bieden om niemand af te schieten in dit soort games.

Iedereen die deel 1 gespeeld heeft weet dat Joel geen lieverd is, maar gedurende de game hebben veel mensen een binding met Joel en Ellie gekregen. Zo is deel 1 ook bedoelt.
spoiler:
Joel verliest meteen in het begin zijn dochter waardoor er sympathie voor hem gewekt wordt. Op deze manier zien veel mensen zijn acties al snel als normaal en minder ingrijpend. In het begin geeft hij niets om Ellie en wil hij de klus niet eens aannemen, maar gedurende de hele game wordt de relatie zo opgebouwd dat je Joel gewoon voelt veranderen. Voor zover dat kan want ze leven nog steeds in een hele gevaarlijke en gewelddadige wereld.

Ik denk dat er ook meer dan genoeg gamers en fans van het eerste deel van mening zijn dat het doden van de arts overdreven was. Je had trouwens de keus om de andere doktoren te laten leven.

Een van de punten waar veel mensen over vallen is dat Naughty Dog door hun trailers zelf het idee gewekt hebben dat het tweede deel weer zou gaan over Joel en Ellie en dat ze samen op een avontuur zouden gaan. Hadden ze dit anders aangepakt dan zouden er zeker fans zijn die niet blij waren geweest, maar ik denk dat de backlash veel minder groot was geweest.
Uiteindelijk wist Naughty Dog ook heel goed dat het verhaal controversieel zou zijn en dat er een grote groep fans van de eerste game niet blij zouden zijn met de keuzes die ze hebben gemaakt.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Andyk125 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Een van de punten waar veel mensen over vallen is dat Naughty Dog door hun trailers zelf het idee gewekt hebben dat het tweede deel weer zou gaan over Joel en Ellie en dat ze samen op een avontuur zouden gaan. Hadden ze dit anders aangepakt dan zouden er zeker fans zijn die niet blij waren geweest, maar ik denk dat de backlash veel minder groot was geweest.
Uiteindelijk wist Naughty Dog ook heel goed dat het verhaal controversieel zou zijn en dat er een grote groep fans van de eerste game niet blij zouden zijn met de keuzes die ze hebben gemaakt.
Van wat ik gezien heb zat Joel helemaal niet\amper in de eerste trailers, waarna al direct de geruchten machine op gang kwam.
YouTube: The Last of Us 2 Trailer - Paris Games Week 2017 (2017)
YouTube: The Last of Us Part 2 Gameplay Trailer (4K) - E3 2018 (2018)

Vanaf daar heb ik geen trailers meer gezien, dus mogelijk dat daarna de trailers anders waren?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Raem
Andyk125 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Een van de punten waar veel mensen over vallen is dat Naughty Dog door hun trailers zelf het idee gewekt hebben dat het tweede deel weer zou gaan over Joel en Ellie en dat ze samen op een avontuur zouden gaan.
Misschien moeten die mensen de trailers dan eens terug kijken. Want Joel komt bijna in geen enkele trailer voor, laat staan dat je het idee krijgt dat hij met Ellie samen op pad gaat.

Sterker nog:
spoiler:
Na de eerste trailer gingen al de geruchten dat Joel dood zou zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 06-07 15:09
YakuzA schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Van wat ik gezien heb zat Joel helemaal niet\amper in de eerste trailers, waarna al direct de geruchten machine op gang kwam.
YouTube: The Last of Us 2 Trailer - Paris Games Week 2017 (2017)
YouTube: The Last of Us Part 2 Gameplay Trailer (4K) - E3 2018 (2018)

Vanaf daar heb ik geen trailers meer gezien, dus mogelijk dat daarna de trailers anders waren?
spoiler:
YouTube: YouTube

Een ieder die bovenstaande trailer/scene nog gaat lopen verdedigen kan ik niet meer serieus nemen. Ze hebben het gewoon expres gedaan om mensen te laten denken dat ze met Joel en Ellie een avontuur aan zouden gaan.

[Voor 13% gewijzigd door Navuri op 29-06-2020 16:33]

Nee nog niet. Had nog geen zin om hem direct opnieuw te spelen. Dus ben nu deel 1 weer opnieuw aan het spelen en dan ga ik met mijn new game plus beginnen van deel 2 op survival.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True