Nieuwevolger schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:22:
Nou @
Q , als ik tlou2 speel, dan is het state of the art op heel veel vlakken in vergelijking met andere games. Tlou2 wordt dan aangegrepen op wat sommige mensen inconsequenties vinden in het verhaal, terwijl in bijvoorbeeld Doom een verhaal helemaal niet aanwezig is op deze manier. Ik begrijp dan niet hoe het verhaal van Doom opeens geen probleem is, maar dan wel tlou part 2 alleen op het verhaal beoordelen.
Hoewel Doom toch wel een verhaal en lore heeft, kopen mensen deze game niet voor het verhaal. Niet zo heel vreemd dat deze mensen dan minder teleurgesteld zijn als het verhaal niet erg indrukwekkend is of op hetzelfde niveau van games als The last of us 2. Als de snelle gameplay slecht is zal dit wel weer zwaarder wegen, omdat dit iets is waar de game het van moet hebben.
Mensen die de originele game nooit hebben gespeeld zullen ook veel minder snel over het verhaal vallen of zullen daar een veel minder sterke mening over hebben. Volgens mij zijn de meeste mensen die echt een probleem hebben met de game echte fans van de eerste game en hadden ze graag een verhaal gezien met Ellie en Joel. Wat door de trailers die Naughty Dog heeft laten zien ook een beetje benadrukt werd, want waarom liet men anders in een trailer zien dat Joel nog in leven was en alsof hij samen met Ellie op avontuur zou gaan.
bram1984 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:07:
Och jee, het topic wordt weer bevolkt door mensen die iets van de game vinden zonder zelf gespeeld te hebben. Echt, blijf weg en geef je mening maar als je echt gespeeld hebt. Liefst op een grote HDR TV met een 3D audio hoofdtelefoon op vol volume. Wat een mijlpaal van een game is dit. Het is allemaal zo intens en spannend. Ik heb nog nooit zoiets gespeeld. Verhaal mag je kut vinden (ik vind het tot nu toe briljant na 20 uur), maar de rest nadert de perfectie. Graphics, audio, animaties, gameplay, realisme. Ik vind sowieso dat je deze game als fan van games gespeeld moet hebben. Zelfs als er helemaal geen verhaal in zou zitten, is het al dubbel en dwars de moeite waard.
Ach nee we hebben weer een dictator die gaat bepalen of mensen wel of niet hun mening geven op een forum. Lees de reacties dan lekker niet of blijf zelf weg.
Meest trieste is nog dat je ook nog vindt dat mensen het liefst een HDR TV moeten hebben met 3d audio hoofdtelefoon en op vol volume zodat mensen ook nog gehoorschade kunnen krijgen. Ben je ook van mening dat mensen die de game niet op een PS4 pro spelen maar op de eerste generatie dat deze geen oordeel mogen geven over de graphics, omdat deze maar op 1080p draaien en niet op 1440p zoals bij de pro?
Daarbij zie ik geen enkele review waar men zegt dat de graphics, animaties of audio slecht zijn. Gameplay is iets wat voor iedereen heel anders is. De gameplay van het origineel was ook niet bepaald bijzonder, maar toch kreeg deze alleen maar hoge scores.
Zie ook mensen roepen dat de game onmogelijk slechter kan zijn dan een 7,5

Moeten mensen niet zelfs beslissen wat voor cijfer ze geven? Iedereen heeft zaken wat men belangrijk vindt. Persoonlijk zijn graphics mooi meegenomen, maar absoluut niet iets wat op mijn lijst staat van belangrijkste zaken. Gameplay is toch vele malen belangrijker. En ik ben er mee eens dat een game van deze kwaliteit niet lager zou moeten scoren dan een 6, maar als iemand zo teleurgesteld is in het verhaal, dan kan ik mij voorstellen dat zo'n persoon de game een 4 geeft. Maar daarom zeggen cijfers ook zo weinig, ik vindt het belangrijker om te zien wat de mensen als positief en negatief zien.
De mensen die TLOU 2 willen vergelijken met tal van andere games, het heeft weinig tot geen nut om dit te vergelijken. RDR2 is een game die uitkwam in oktober 2018, waarbij het ook nog multi-platform is en een open world game is waar men kan gaan en staan waar men wil. Deze zien er meestal grafisch toch minder indrukwekkend uit. Neemt niet weg dat de TLOU 2 er geweldig uit ziet.
Ik vond het volgende filmpje wel interessant die laat de e3 trailer zien in vergelijking met de retail game. Ik ben heel erg benieuwd of men het resultaat van de e3 trailer of zelfs nog beter kan behalen op de PS5. Je ziet vooral een verschil in de effecten, reflecties en materialen.
https://www.youtube.com/watch?v=r3WXGNoeckg