Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
Denow schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Vanwaar die negativiteit richting mensen die jouw mening niet delen?

Mijn reacties even via spoiler tags:

spoiler:
"Snap de commotie totaal niet, en mijn inziens komt dit alleen af van die trollende alt-right gastjes. Als je een game afkeurt om het feit dat er een lesbisch en een transgender karakter in voorkomt, is dat natuurlijk sneu."

Totaal mee eens.

spoiler:
"Natuurlijk zijn er ook negatieve reacties over het verhaal, het feit dat Joel dood gaat en dat Ellie op het einde Abby laat gaan, maar niet alles hoeft te verlopen zoals verwacht. Soms is een niet bevredigend einde juist goed omdat het onvoorspelbaar is, maar aan de andere kant zijn te veel mensen misschien verwend door die Avenger/Marvel pulp."

Wow, wat goed dat jij beter bent dan al die verwende mensen die alleen Marvel pulp kijken. Toevallig vergeet je hier te melden dat je bijna 50% van de game speelt met een personage waar je mogelijk helemaal niks mee hebt, en zoals in mijn geval ook niks mee gaat hebben. Dan is het best lastig als je alleen maar reviews leest die hier niks over melden, en vervolgens de game torenhoge cijfers geven. Samen met de game trailers kan je dit in een uiterst geval bijna misleidend noemen.

spoiler:
"Het feit dat je met Abby speelt vond ik enorm interessant. Mocht deel 1 vanuit het perspectief van Abby verteld worden, dan was je juist blij wanneer Ellie flink aangepakt zou worden in deel 2. Dat is echter niet het geval en ik heb ook even moeten bedenken wat ik nou vond van het feit dat je met Abby speelt. Waar deel 1 juist ging over de emotionele band/reis tussen Ellie en Joel, laat deel 2 de empatische kanten in beide verhaallijen juist zien."

Ik vond dat in deel 1 ook al duidelijk was dat we niet als de held van het verhaal aan het spelen waren. Alle mensen die je tegen kwam hadden hun eigen leven, sommige goed / sommige slecht. Zoals ik eerder al zei, de vijanden in deel 1 die om hun leven smeken gaven mij ook een gevoel toen dat ik misschien niet het juiste aan het doen was. Daar heb ik geen 10 uur durende ongevraagde intermission voor nodig om mij dat te vertellen, daar heb ik het spel niet voor gekocht...

spoiler:
"Ik zou graag onderbouwd willen zien waarom mensen het verhaal niet goed vinden. Dat mensen schrijven dat ze met moeite door het spel heen komen en het niet verder willen spelen, vind ik slap gezeik niet heel sterk ;)"

"slap gezeik", knap dat je het spel kan zien als volwassen als je dit blijkbaar zelf nog niet bent.

Daarnaast vond ik de chapters dat je verplicht met Abby moet spelen inderdaad lastig om doorheen te komen. Ik had totaal geen band met Abby, en die heb ik ook niet gekregen. ND heeft gegokt met het verhaal, en in mijn mening heeft dit niet goed uit gepakt.

Nogmaals, in mijn mening is het geen slecht spel. Het zit rete goed in elkaar, alleen het verhaal pakte mij niet zoals ik bij deel 1 wel had. En dat komt door bepaalde keuzes die ND gemaakt heeft. Voor mij is het spel dan ook geen 9, maar eerder een 8.

Het is jammer, maar om nou iedereen die het niet met jou eens is zo te kleineren slaat ook nergens op natuurlijk.
Vanwaar zo aanvallend? Ik uit mijn mening waarbij ik in mijn reactie ook doel op alle trolls op Metacritic. Als je deze even doorleest, kun je niet ontkennen dat een groot deel van de reviews over
spoiler:
geaardheid
gaat.

En mij niet volwassen noemen? Erg bijzonder dat je je zo moet verdedigen terwijl ik het over een game heb...

spoiler:
Volgens mij interpreteert je mijn reactie compleet anders en doe je net alsof ik anderen kleineer, maar dat is uiteraard niet mijn insteek geweest. Wat ik wel vervelend vind, is dat het internet vol staat met negatief gezeik over deze game, welke 9 van de 10 keer niet onderbouwd zijn. Daar schreef ik over.

Je schrijft dat je niets met het karakter hebt. Prima natuurlijk. Is daarom het verhaal per definitie slecht? Uiteraard niet. Ik zie die redenatie in vele reviews voorbij komen: 'ik vind Abby niets, dus het verhaal pakte mij niet en vind het zelfs slecht'. Dat is verre van logisch. Ik zie in jouw reactie ook niet voorbij komen waarom het verhaal dan slecht zou moeten zijn.

Ook m.b.t. trailers, waarom zijn deze in hemelsnaam misleidend en waarom maak je je hier zo druk om? Daarnaast, wanneer ze meer zouden blootgeven zouden grote delen van het verhaal zelf al gespoiled worden.

Verder laat ik het hierbij, blijkbaar kunnen mensen het niet hebben dat er personen zijn die wel van het spel kunnen genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Orangelights23 op 25-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wederom alleen kijken als je het al uitgespeeld hebt: 2 uur durende spoilercast met Neil Druckmann en de 2 VO's die Joel en Ellie spelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00

OMD

-SaveMe- schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:32:
Wat een ophef allemaal. Ik heb er gelukkig geen last van.

Grafisch echt de mooiste game ooit gezien en gespeeld. Zijn echt moment dat de ogen uit mijn kassen rollen. Vooral ook bij die flashback naar
spoiler:
het museum met Joel en Ellie
, man wat ziet dat er belachelijk goed uit.

Gameplay is prima in orde, niet perfect, maar dik in orde. Sfeer is top, sound is echt geweldig, level/world design is echt erg goed gedaan.

Ik heb wat moeite met de gun combat in deze game, maar probeer toch zoveel mogelijk stealth te doen, dsu dat hindert niet zo.

Erg gave game dus.

Grootste minpunt is toch wel dat je soms onbedoeld tijdens het exploren ineens een nieuwe sectie triggert en niet meer terug ka en daar dus dingen gemist kan hebben. In combinatie met alle collectibles en loot niet echt nice!
Ik heb moeite met de gun combat omdat de sensitivity veranderd als je in aim modus gaat. Dat vind ik erg lastig :P

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyPython
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Denow schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Vanwaar die negativiteit richting mensen die jouw mening niet delen?

Mijn reacties even via spoiler tags:

spoiler:
"Snap de commotie totaal niet, en mijn inziens komt dit alleen af van die trollende alt-right gastjes. Als je een game afkeurt om het feit dat er een lesbisch en een transgender karakter in voorkomt, is dat natuurlijk sneu."

Totaal mee eens.

spoiler:
"Natuurlijk zijn er ook negatieve reacties over het verhaal, het feit dat Joel dood gaat en dat Ellie op het einde Abby laat gaan, maar niet alles hoeft te verlopen zoals verwacht. Soms is een niet bevredigend einde juist goed omdat het onvoorspelbaar is, maar aan de andere kant zijn te veel mensen misschien verwend door die Avenger/Marvel pulp."

Wow, wat goed dat jij beter bent dan al die verwende mensen die alleen Marvel pulp kijken. Toevallig vergeet je hier te melden dat je bijna 50% van de game speelt met een personage waar je mogelijk helemaal niks mee hebt, en zoals in mijn geval ook niks mee gaat hebben. Dan is het best lastig als je alleen maar reviews leest die hier niks over melden, en vervolgens de game torenhoge cijfers geven. Samen met de game trailers kan je dit in een uiterst geval bijna misleidend noemen.

spoiler:
"Het feit dat je met Abby speelt vond ik enorm interessant. Mocht deel 1 vanuit het perspectief van Abby verteld worden, dan was je juist blij wanneer Ellie flink aangepakt zou worden in deel 2. Dat is echter niet het geval en ik heb ook even moeten bedenken wat ik nou vond van het feit dat je met Abby speelt. Waar deel 1 juist ging over de emotionele band/reis tussen Ellie en Joel, laat deel 2 de empatische kanten in beide verhaallijen juist zien."

Ik vond dat in deel 1 ook al duidelijk was dat we niet als de held van het verhaal aan het spelen waren. Alle mensen die je tegen kwam hadden hun eigen leven, sommige goed / sommige slecht. Zoals ik eerder al zei, de vijanden in deel 1 die om hun leven smeken gaven mij ook een gevoel toen dat ik misschien niet het juiste aan het doen was. Daar heb ik geen 10 uur durende ongevraagde intermission voor nodig om mij dat te vertellen, daar heb ik het spel niet voor gekocht...

spoiler:
"Ik zou graag onderbouwd willen zien waarom mensen het verhaal niet goed vinden. Dat mensen schrijven dat ze met moeite door het spel heen komen en het niet verder willen spelen, vind ik slap gezeik niet heel sterk ;)"

"slap gezeik", knap dat je het spel kan zien als volwassen als je dit blijkbaar zelf nog niet bent.

Daarnaast vond ik de chapters dat je verplicht met Abby moet spelen inderdaad lastig om doorheen te komen. Ik had totaal geen band met Abby, en die heb ik ook niet gekregen. ND heeft gegokt met het verhaal, en in mijn mening heeft dit niet goed uit gepakt.

Nogmaals, in mijn mening is het geen slecht spel. Het zit rete goed in elkaar, alleen het verhaal pakte mij niet zoals ik bij deel 1 wel had. En dat komt door bepaalde keuzes die ND gemaakt heeft. Voor mij is het spel dan ook geen 9, maar eerder een 8.

Het is jammer, maar om nou iedereen die het niet met jou eens is zo te kleineren slaat ook nergens op natuurlijk.
Bijzondere reactie die volgens mij compleet negeert waar @Orangelights23 over schrijft... Ik ben het dan ook met hem/haar eens: mooi spel waarbij de online reviews enorm veel bashen over niet kloppende dingen en over geaardheid (wat overigens in deel 1 al duidelijk was...).

Soms is het gewoon een verhaal met een afloop wat niet past in je belevingswereld, blijkbaar hebben veel mensen last van inlevingsvermogen, want het deel met
spoiler:
Abby vond ik juist heel erg van toegevoegde waarde en een uniek iets bieden. Ze konden ook de verwachte weg bewandelen, maar hebben juist iets neergezet wat ik niet eerder ben tegengekomen in games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orangelights23 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:36:
spoiler:
Ook m.b.t. trailers, waarom zijn deze in hemelsnaam misleidend en waarom maak je je hier zo druk om? Daarnaast, wanneer ze meer zouden blootgeven zouden grote delen van het verhaal zelf al gespoiled worden.
spoiler:
Er is wat ophef over de trailers versus het uiteindelijke spel, omdat Joel in een belangrijke scene in de trailer voorkwam, waarin 'ie tegen Ellie zegt dat hij haar dit niet alleen laat doen. In het spel is hij daarin vervangen door Jesse. Aanvullend was het character model van Joel in een aantal trailers de 'oude' versie van Joel, waarbij het in het spel om flashbacks bleek te gaan, waarin hij het model van de 'jonge' Joel heeft.
Het argument is, dat dit bewuste misleiding is, om fans te laten denken dat Joel een veel grotere rol speelt in deel 2, dan hij daadwerkelijk speelt. Ik kan mij daar wel in vinden. Zuiver is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

OMD schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb moeite met de gun combat omdat de sensitivity veranderd als je in aim modus gaat. Dat vind ik erg lastig :P
Hmmm, zou dat er mee te maken hebben. Heb nu de lock on modus aangezet, maar ook dat werkt niet echt lekker. Overigens is het switchen van items in de heat of a battle ook een crime ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik was even wat aan het googlen naar die acteur die Lev speelt (Ian Alexander), n.a.v. zijn tweets. Kom nu verschillende sites tegen waar vanuit de LGBTQ-community verontwaardigd wordt gereageerd op het feit dat er een transgender in TLOU2 zit, waar geweld tegen wordt gebruikt (letterlijke quote uit een tweet: "we zijn al getraumatiseerd en lopen gevaar") en die gedeadnamed wordt (=de geboortenaam wordt gebruikt).

Zie b.v.: https://www.pride.com/gee...-part-iis-trans-storyline

Lijkt erop dat ND het bij niemand goed kan doen :P

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
[...]

Vanwaar zo aanvallend? Ik uit mijn mening waarbij ik in mijn reactie ook doel op alle trolls op Metacritic. Als je deze even doorleest, kun je niet ontkennen dat een groot deel van de reviews over
spoiler:
geaardheid
gaat.

En mij niet volwassen noemen? Erg bijzonder dat je je zo moet verdedigen terwijl ik het over een game heb...

spoiler:
Volgens mij interpreteert je mijn reactie compleet anders en doe je net alsof ik anderen kleineer, maar dat is uiteraard niet mijn insteek geweest. Wat ik wel vervelend vind, is dat het internet vol staat met negatief gezeik over deze game, welke 9 van de 10 keer niet onderbouwd zijn. Daar schreef ik over.

Je schrijft dat je niets met het karakter hebt. Prima natuurlijk. Is daarom het verhaal per definitie slecht? Uiteraard niet. Ik zie die redenatie in vele reviews voorbij komen: 'ik vind Abby niets, dus het verhaal pakte mij niet en vind het zelfs slecht'. Dat is verre van logisch. Ik zie in jouw reactie ook niet voorbij komen waarom het verhaal dan slecht zou moeten zijn.

Verder laat ik het hierbij, blijkbaar kunnen mensen het niet hebben dat er personen zijn die wel van het spel kunnen genieten.
spoiler:
Deze trailer VS het uiteindelijke product is misleidend: YouTube: YouTube

Dan heb je nog het feit dat ND Joel in de trailers expres ouder laat lijken, zodat je als koper denkt dat hij prominent aanwezig is in het verhaal. Als je die 2 naast elkaar zet is hij in
het uiteindelijke spel een stuk jonger gemaakt i.v.m. de flashbacks. En dan kan iedereen hoog of laag springen, maar ND heeft de indruk gewekt dat dit spel over Ellie en Joel zou gaan en dat gaat het voor een enorm groot gedeelte niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00

OMD

@Navuri
Gast, spoiler tags. Denk even na.

[ Voor 18% gewijzigd door OMD op 25-06-2020 15:59 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Bananeman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:49:
Ik was even wat aan het googlen naar die acteur die Lev speelt (Ian Alexander), n.a.v. zijn tweets. Kom nu verschillende sites tegen waar vanuit de LGBTQ-community verontwaardigd wordt gereageerd op het feit dat er een transgender in TLOU2 zit, waar geweld tegen wordt gebruikt (letterlijke quote uit een tweet: "we zijn al getraumatiseerd en lopen gevaar") en die gedeadnamed wordt (=de geboortenaam wordt gebruikt).

Nou is de LGBTABCDE community ook wel een huiliehuilie community natuurlijk, maargoed dat is een hele andere discussie :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bananeman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:49:

Fophef. Geluiden van dit soort extremen aan beiden kanten van het spectrum overheersen jammer genoeg op social media. En jammer genoeg wordt er te vaak op in gegaan. Ofwel door een knieval te maken of wel door het geluid te signal boosten, waarbij er niet zelden grove generalisaties worden gemaakt die nog meer mensen over de zeik helpen. Ik snap niet waarom mensen nog vrijwillig deelnemen aan dat social media circus. Het is zo'n verschrikkelijk slecht medium voor waardevolle / respectvolle communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 20:34
Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Deze trailer VS het uiteindelijke product is misleidend: YouTube: YouTube

spoiler:
Dan heb je nog het feit dat ND Joel in de trailers expres ouder laat lijken, zodat je als koper denkt dat hij prominent aanwezig is in het verhaal. Als je die 2 naast elkaar zet is hij in
het uiteindelijke spel een stuk jonger gemaakt i.v.m. de flashbacks. En dan kan iedereen hoog of laag springen, maar ND heeft de indruk gewekt dat dit spel over Ellie en Joel zou gaan en dat gaat het voor een enorm groot gedeelte niet.
Heb je comment even in spoilertags gezet.

Tja, als je het vanuit die gedachte bekijkt, zou ik ook mijn geld terug willen nadat ik de film Shutter Island heb bekeken. Die trailer is pas misleidend.

Ik snap wat je schrijft, maar voor mij draagt het juist bij aan het unieke karakter van het verhaal, dat je iets gaat spelen waarvan je niet precies weet wat er gaat gebeuren. Overigens kan ik me voorstellen dat veel mensen de game gekocht hebben/kopen omdat deel 1 goed was, niet op basis van trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
OMD schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:59:
@Navuri
Gast, spoiler tags. Denk even na.
Hey, ik was onder de indruk dat het tussen spoiler tags stond. No need to get all jittery about it. Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orangelights23 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Heb je comment even in spoilertags gezet.

Tja, als je het vanuit die gedachte bekijkt, zou ik ook mijn geld terug willen nadat ik de film Shutter Island heb bekeken. Die trailer is pas misleidend.

Ik snap wat je schrijft, maar voor mij draagt het juist bij aan het unieke karakter van het verhaal, dat je iets gaat spelen waarvan je niet precies weet wat er gaat gebeuren. Overigens kan ik me voorstellen dat veel mensen de game gekocht hebben/kopen omdat deel 1 goed was, niet op basis van trailers.
Deze gedachte heb ik inderdaad ook. Er zijn genoeg trailers die de complete film laten zien, hier heb je zo inderdaad expres dingen weggelaten etc. Maar dat zorgt er ook voor dat het verhaal als een verrassing komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:36
[...]

spoiler:
geaardheid
gaat.

spoiler:
Nogmaals, heel die rel rond geaardheid en trans karakter slaat nergens op, en zegt meer over die mensen zelf dan over het spel.

Mijn reactie was misschien iets te aanvallend, daarvoor mijn excuses. Maar ik blijf bij de inhoud, vorm had anders gekund :)

De manier waarop je bericht geschreven was vind ik inderdaad vrij onvolwassen. Doen alsof mensen die het verhaal minder vinden dit alleen maar doen omdat ze niet kunnen snappen wat een goed verhaal is. Want: "te veel mensen misschien verwend door die Avenger/Marvel pulp.". Of dat het "slap gezeik" is dat mensen lastiger door het spel heen komen omdat ze het niks vinden.

spoiler:
"Is daarom het verhaal per definitie slecht? Uiteraard niet. Ik zie die redenatie in vele reviews voorbij komen: 'ik vind Abby niets, dus het verhaal pakte mij niet en vind het zelfs slecht'. Dat is verre van logisch. Ik zie in jouw reactie ook niet voorbij komen waarom het verhaal dan slecht zou moeten zijn."

Dan is mijn vraag in dit geval: wat is goed of slecht? Is er een objectieve checklist met punten die een verhaal moet bevatten zodat deze goed is?

Mijn ervaring met dit spel was dat ik het zeer jammer vond dat je zo'n groot deel met Abby moest spelen. Dit heeft uiteraard niks te maken met de gameplay, want die was heel het spel goed. Bij mij was het de 'haat' voor Abby, die tot een hoogtepunt kwam bij de ontmoeting in het theater. Daarna moet je opeens uren lang met haar spelen. En het was al snel duidelijk wat het doel was van ND, het laten zien van de andere kant. Maar de gehele tijd was ik aan het wachten totdat het verhaal van Ellie verder ging.

Het was mij in deel 1 al duidelijk dat we niet de held waren. Ik heb daar geen uren sidequest voor nodig om mij dat duidelijk te maken. Karakters een paar extra zinnen geven en dan moet ik me opeens meer schuldig voelen.

Ik wil ook niet stellen dat het verhaal slecht is. Alleen het doel wat ND had met die 'twist' werkte bij mij niet. Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat iedereen waarbij dit verhaal wel werkte het fout heeft. Juist beter, want dan heb je meer kunnen genieten dan ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vestendrie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Ah, dat is een handige tip. Was niet op de hoogte van deze website, zal ik zeker gaan gebruiken. Dankjewel.

Proef wel een beetje irritatie van jouw kant omdat ik deze vraag stelde op dit forum. Jammer dat mijn vraag enige irratie heeft opgewekt.

Edit: overigens geeft deze website alleen aan hoelang de game kan duren als je een bepaalde speelstijl hebt. Het geeft geen antwoord op mijn vraag die ik eerder stelde. Namelijk dat ik benieuwd was op hoeveel procent ik zit als ik in een bepaald gebied ben.
Ik denk dat je rustig speelt en de hoekjes goed uitpluist. Ik deed dat ook en zat over de 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07 18:50
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Ik denk dat je rustig speelt en de hoekjes goed uitpluist. Ik deed dat ook en zat over de 30.
Dat klopt helemaal. En dat kan gelukkig ook bij deze game. Wil de totale ervaring meekrijgen. Lees alle briefjes en alle andere details bekijk ik. Het is genieten geblazen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat we het volgende wel kunnen voor concluderen:
spoiler:
- iedereen heeft in het begin aan Abby
- naarmate je meer met Abby speelt krijg je empathie voor haar -> vind my het verhaal (en het spel) fantastisch
- je blijft het niets vinden met Abby -> je vindt het verhaal flut en het spel hierdoor een stuk minder.

Ik vraag me trouwens af hoe je niets met Abby kunt krijgen. De manier waarop haar leven vorm is gegeven moet toch haast wel empathie opwekken?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Omtrent het einde...

spoiler:
Ik dacht echt ff wat een schijteinde, Abby die Ellie laat leven en dan de epiloog op de boerderij. Maar het gaat dus nog verder. Heeel benieuwd nu naar de afloop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
spoiler:
het misleiden zorgt ervoor dat de dood als joel een verrassing was, ben juist blij dat ze dit gedaan heb, anders was de dood van Joel ook geen verrassing natuurlijk. Daarnaast werd in de aller eerste trailer al geteased dat joel dood zou zijn. Voor mij heeft het gedurfde verhaal veel meet impact gehad, in vergelijking met alles safe te spelen, zoals in de uncharted series, waar hetzelfde verhaal steeds herhaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:34:
spoiler:
het misleiden zorgt ervoor dat de dood als joel een verrassing was, ben juist blij dat ze dit gedaan heb, anders was de dood van Joel ook geen verrassing natuurlijk. Daarnaast werd in de aller eerste trailer al geteased dat joel dood zou zijn. Voor mij heeft het gedurfde verhaal veel meet impact gehad, in vergelijking met alles safe te spelen, zoals in de uncharted series, waar hetzelfde verhaal steeds herhaald wordt.
Dat is toch geen excuus voor misleiding? Iets laten zien in een reclame voor een product en iets anders leveren: verrassing! Of het in dit geval bewuste misleiding is geweest, daar kan wellicht nog over getwist worden, maar zuiver is het zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
spoiler:
In mijn ogen toont het eerder aan, dat mensen liever een versie hadden gehad, waarin het verhaal was gegaan hoe zij Zelf hoopte en niet hoe naughty dog het voor ogen had. In het echte leven gaat het ook niet zoals jij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:40:
[...]

Dat is toch geen excuus voor misleiding? Iets laten zien in een reclame voor een product en iets anders leveren: verrassing! Of het in dit geval bewuste misleiding is geweest, daar kan wellicht nog over getwist worden, maar zuiver is het zeker niet.
Kan het erg aanbevelen het interview van Greg Miller met Druckmann, Baker en Johnson te bekijken en er wordt veel duidelijk gemaakt, inclusief de gedachtegang achter die trailers.

Leuk detail om erbij te melden is dat Druckmann een groot fan is van Metal Gear Solid 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:45:
spoiler:
In mijn ogen toont het eerder aan, dat mensen liever een versie hadden gehad, waarin het verhaal was gegaan hoe zij Zelf hoopte en niet hoe naughty dog het voor ogen had. In het echte leven gaat het ook niet zoals jij het wil.
Er is een groot verschil tussen wat mensen zelf verwachten te gaan krijgen en het actief scheppen van verwachtingen door middel van promotiemateriaal, waarbij die verwachtingen dan niet waar gemaakt worden, omdat het om misleiding bleek te gaan.
kazuka schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:47:
Kan het erg aanbevelen het interview van Greg Miller met Druckmann, Baker en Johnson te bekijken en er wordt veel duidelijk gemaakt, inclusief de gedachtegang achter die trailers.

Leuk detail om erbij te melden is dat Druckmann een groot fan is van Metal Gear Solid 2.
Interessant, zal 't eens opzoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:40:
[...]

spoiler:
Het is toch allemaal je eigen interpretatie geweest? Die eerste trailer is gewoon een boodschap geweest dat ze eraan zaten te komen. Ik kan me er niet druk om maken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Van misleiding is geen sprake. Je gaat toch niet het verhaal vertellen/spoilen zolang de game er nog niet is? Het is gewoon, de game komt er en we werken er aan, hier zijn wat beelden waar weinig tot geen context in zit, enjoy. En iedere trailer daarna hetzelfe. 😊

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:40:

spoiler:
Het is toch allemaal je eigen interpretatie geweest? Die eerste trailer is gewoon een boodschap geweest dat ze eraan zaten te komen. Ik kan me er niet druk om maken...
De verschillen tussen scenes uit verschillende trailers en de versies van die scenes in de uiteindelijke game, hebben niet veel met interpretatie te maken.
Ik kan mij er ook overigens ook niet druk om maken, want ik heb het spel niet eens gekocht. Ik begrijp wel dat het zuur is voor fans van 't origineel, die hun verwachtingen hebben gebaseerd op deels misleidend promotiemateriaal.
V3g3ta schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:55:
Van misleiding is geen sprake. Je gaat toch niet het verhaal vertellen/spoilen zolang de game er nog niet is? Het is gewoon, de game komt er en we werken er aan, hier zijn wat beelden waar weinig tot geen context in zit, enjoy. En iedere trailer daarna hetzelfe. 😊
Het gaat er ook niet om dat het hele verhaal verteld had moeten worden. Of dat ze bepaalde karakters hadden moeten laten zien. Het gaat er om dat er scenes zijn getoond die de verwachting scheppen dat:
spoiler:
Joel een veel grotere rol in het spel zou spelen, dan hij daadwerkelijk doet.
Zie Kwistnix in "[PS4] The Last of Us: Part II"

Ik denk niet dat het onredelijk is om daar misleiding in te zien. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze het verhaal in zo'n laat stadium nog zo rigoreus hebben aangepast. Anderzijds, footage gebaseerd op work-in-progress is vaker niet helemaal representatief. Het is alleen wel erg toevallig dat al die inconsistenties te maken hebben met
spoiler:
Joel

[ Voor 45% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:55:
[...]

De verschillen tussen scenes uit verschillende trailers en de versies van die scenes in de uiteindelijke game, hebben niet veel met interpretatie te maken.
Ik kan mij er ook overigens ook niet druk om maken, want ik heb het spel niet eens gekocht. Ik begrijp wel dat het zuur is voor fans van 't origineel, die hun verwachtingen hebben gebaseerd op deels misleidend promotiemateriaal.

[...]

Het gaat er ook niet om dat het hele verhaal verteld had moeten worden. Of bepaalde karakters had moeten laten zien. Het gaat er om dat er scenes zijn getoond die de verwachting scheppen dat:
spoiler:
Joel een veel grotere rol in het spel zou spelen, dan hij daadwerkelijk doet.
Zie Kwistnix in "[PS4] The Last of Us: Part II"

Ik denk niet dat het onredelijk is om daar misleiding in te zien. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze het verhaal in zo'n laat stadium nog zo rigoreus hebben aangepast.
Maar waar heb je het dan over? Ik zie echt zo veel mensen een mening geven zonder dat ze de game gespeeld hebben en dus alle context missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:03:
[...]

Maar waar heb je het dan over? Ik zie echt zo veel mensen een mening geven zonder dat ze de game gespeeld hebben en dus alle context missen.
Oh daar gaan we weer. Als je oprecht geïnteresseerd bent in mijn situatie nodig ik je uit om eerdere posts van mij in het topic door te lezen. Niet vervelend bedoeld overigens hoor, maar die hele discussie is al gevoerd en niet zo interessant voor de meeste mensen die dit topic volgen, denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Oh daar gaan we weer. Als je oprecht geïnteresseerd bent in mijn situatie nodig ik je uit om eerdere posts van mij in het topic door te lezen. Niet vervelend bedoeld overigens hoor, maar die hele discussie is al gevoerd en niet zo interessant voor de meeste mensen die dit topic volgen, denk ik.
Dat heb ik zeker gedaan want uit je verhaal haal ik dat je op basis van de leaks de game niet koopt. Laten we voorop stellen dat dat helemaal je eigen keuze is maar ik heb het gevoel dat je nu een standpunt wilt maken om je keuze te rechtvaardigen. Als ik je dan zeg na de game uitgespeeld te hebben dat de leaks gewoon niet kloppen zonder ze in de juiste context te plaatsen mag je dat gewoon aannemen.

spoiler:
de relatie van joel en ellie raakte bij mij een veel gevoeligere snaar dan in deel één. Het samenspel in dit deel vond ik echt vele malen beter dan in deeltje één. Klopt, je speelt niet met Joel maar hij heeft een ijzersterke performance in dit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:44:
Dat heb ik zeker gedaan want uit je verhaal haal ik dat je op basis van de leaks de game niet koopt. Laten we voorop stellen dat dat helemaal je eigen keuze is maar ik heb het gevoel dat je nu een standpunt wilt maken om je keuze te rechtvaardigen.
Dan heb je kennelijk het een en ander gemist :)
Hoe dan ook, het is sowieso niet relevant in de context van de 'misleidende trailer' discussie.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Zonde om de game niet te spelen. Echt. Ook al is ie zeker niet perfect, al die tienen slaan m.i. nergens op.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Wat betreft andere beelden (of moet ik zeggen: character models) in de trailers is iets dat vaak gebeurd bij films.

In de trainer van Avengers Infinity War is namelijk de Hulk te zien in Wakanda, iets wat er in de film natuurlijk niet in zat. Ook klopten de infinity stones die in de gauntlet van Thanos niet met zoals het in de film was. Dit alles hebben ze gedaan om toch spectaculaire en uitnodigende beelden te gebruiken en de kijker een bepaald verwachtingspatroon te geven, waar ze vervolgens diezelfde kijker mee kunnen verrassen door het toch anders te doen.

Indien goed uitgevoerd is dit een meesterlijke zet. MGS2 is het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Dit had voornamelijk te maken met de manier waarop Raiden werd opgedrongen en het voor het verhaal weinig meerwaarde had.

Maar de mensen die hier niet tegen kunnen: lees eerst het verhaal en beoordeel dan of je het zelf nog wil spelen. Kom dan vervolgens niet aan met het feit dat je alles al wist en het spel weinig verrassend was...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Bananeman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:08:
Zonde om de game niet te spelen. Echt. Ook al is ie zeker niet perfect, al die tienen slaan m.i. nergens op.
Nou, ik ben wel benieuwd welke games je dan beter vind, want ik kan ze niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:15:
Wat betreft andere beelden (of moet ik zeggen: character models) in de trailers is iets dat vaak gebeurd bij films.

In de trainer van Avengers Infinity War is namelijk de Hulk te zien in Wakanda, iets wat er in de film natuurlijk niet in zat. Ook klopten de infinity stones die in de gauntlet van Thanos niet met zoals het in de film was. Dit alles hebben ze gedaan om toch spectaculaire en uitnodigende beelden te gebruiken en de kijker een bepaald verwachtingspatroon te geven, waar ze vervolgens diezelfde kijker mee kunnen verrassen door het toch anders te doen.

Indien goed uitgevoerd is dit een meesterlijke zet. MGS2 is het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Dit had voornamelijk te maken met de manier waarop Raiden werd opgedrongen en het voor het verhaal weinig meerwaarde had.

Maar de mensen die hier niet tegen kunnen: lees eerst het verhaal en beoordeel dan of je het zelf nog wil spelen. Kom dan vervolgens niet aan met het feit dat je alles al wist en het spel weinig verrassend was...
Films zijn ten eerste een heel ander medium dan games, waarbij hele scenes veel vaker en makkelijker sneuvelen tijdens het bewerkingsproces. Dat sommige scenes trailer scenes het eindproduct niet halen, wordt ook daar wel vaker als kritiekpunt naar voren gebracht, maar dat is niet eens het probleem waar we het over hebben. En het gaat er ook niet om dat men graag van te voren alles al weet, dat wil niemand bij een game waar het verhaal centraal staat, of hoort te staan.
Het punt is dat de trailer scenes juist wel de game hebben gehaald, maar:
spoiler:
Met in een geval Jesse in de plaats van Joel en in andere gevallen Joel als jongere versie als onderdeel van een flashback i.p.v. de oudere Joel uit de trailer. En dat heeft mensen kennelijk misleid door de verwachting te schappen dat Joel een grotere/directere onderdeel van het verhaal en Ellie's reis zou zijn, in plaats van gedegradeerd te worden tot flashback materiaal.

Ik zie daar de logica eerlijk gezegd wel van in, ook al was het voor mij persoonlijk geen probleem i.v.m. kennis van de leaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Nou, ik ben wel benieuwd welke games je dan beter vind, want ik kan ze niet noemen.
Ik wel: The Last of Us (al dan niet Remastered) :+
Die zag je vast niet aankomen of wel? :P

Maar meer serieus, ik denk niet dat je snel een technisch ambitieuzere en nauwkeuriger uitgewerkte game gaat vinden op PS4. Audiovisueel is het allemaal erg indrukwekkend.
Maar ik was ook al erg onder de indruk van Uncharted 4, God of War en Spiderman. Ook toppers op dat gebied, maar de laatste twee hebben wel een andere visuele stijl, dus dat is lastiger vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:11
V3g3ta schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:55:
Er is wel misleiding geweest vanuit de kant van Naughty Dog, en dat is namelijk dat de trailer een heel ander beeld gaf aan de fans. Je kunt gaan zeggen het is hoe je dit interpreteert, maar dit is wat mij betreft toch duidelijk misleiding.

YouTube: YouTube

spoiler:
Kijkend naar de trailer lijkt het erop dat Ellie en Joel een nieuw avontuur tegemoet gaan, maar niets is minder waar.

Ik was grote fan van de eerste game en heb deze met veel plezier gespeeld. Heb de game en de dlc zelfs 3 keer uitgespeeld. Hierbij was het verhaal en de dynamiek tussen Joel en Ellie juist datgene wat de eerste game zo goed maakte. De gameplay was leuk maar niet super bijzonder, waarbij de besturing soms zelfs vervelend was.

Na het horen dat er zoveel discussie was over de nieuwe game heb ik gewacht tot de reviews. En ja die zijn niet mals. Al vanaf de launch lees ik de berichten hier op Tweakers om te kijken wat men er hier van vindt. En ik moet zeggen dat de mensen die de game minder vinden wel in een bepaalde hoek worden weggezet. Iedereen mag zijn mening hier uiten, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.

Dat geneuzel over context is ook zwaar overdreven, men doet net of mensen die de game niet gespeeld hebben niet weten waar het over gaat. Er zijn complete streams te vinden van de game en het hele verhaal is bekent. Doe niet net of het allemaal ingewikkelder of gecompliceerde is en zet mensen niet weg die de game niet gespeeld hebben als een stel zeikerd die niet weten waar men over praat.

Ik heb de game zelf niet gespeeld en twijfel ook nog of ik hem ga spelen. Naughty Dog wist daarbij van te voren dat de fanbase verdeelt zou zijn over het verhaal van de tweede game. Het is niet vreemd dat veel van de fans bepaalde verwachtingen hadden bij dit tweede deel en nu erg teleurgesteld zijn.

YouTube: YouTube

Uiteindelijk heeft Naughty Dog een gok genomen met het verhaal, hoe dit zal uitpakken moeten we nog zien. De game wordt goed verkocht, al is het nog maar de vraag wat dit met Naughty Dog doet op de lange termijn. Als veel trouwe fans van de ontwikkelaar zich voelen alsof ze beetgenomen en hun vertrouwen op zeggen in de ontwikkelaar dan zal hun dit nog wel eens duur kunnen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
voor degene die het spel echt slecht vinden en alleen goed genoeg voor de vuilnisbak...
Ik weet anders wel een adresje waar je gratis en voor niets je spel (onbeschadigd) kan deponeren :+

Nog 2 weken studie en als het goed is, (na mijn eindgesprek) ben ik dan klaar. Daarna eindelijk zelf het spel kopen en spelen.

Ik kijk er toch heel erg naar uit.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door streamnl op 25-06-2020 20:45 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens, deze Youtube video gaat nog in op kloof tussen de mainstream reviews en de ervaringen en reviews na launch door spelers: YouTube: Last of Us 2 Forever Shatters Critic Review Impressions
Ik vond het wel interessant en het lijkt inderdaad iets te zijn dat steeds vaker voorkomt, ook bij andere media dan videogames - The Last Jedi is ook een goed voorbeeld wat mij betreft. Het stuk over de overeenstemmingsexperimenten van Asch is wel interessant, maar verklaart volgens mij niet het hele plaatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 20:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jeetje, wat een ophef en gedoe rondom een spelletje. Mensen die elkaar hun mening proberen op te leggen, etc.
Ik geniet gewoon van dit spel, voor het eerst sinds tijden dat ik weer langer een spel speel, en als je het spelletje niet leuk vind dan speel je het toch gewoon niet.

Snap al die ophef niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
Zo. Ben er doorheen na ongeveer 30 uur. Eindelijk even alle spoilers lezen hier en de leaks bekijken op Youtube. Benieuwd waar alle ophef nou over was.

PSN: MrMistral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07 18:50
MrMistral schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:58:
Zo. Ben er doorheen na ongeveer 30 uur. Eindelijk even alle spoilers lezen hier en de leaks bekijken op Youtube. Benieuwd waar alle ophef nou over was.
En wat is jouw oordeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
MrMistral schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:58:
Have fun 😊 Heb me echt verbaasd over de onzin conclusies die veel youtubers getrokken hebben....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
gnauw schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:56:
jeetje, wat een ophef en gedoe rondom een spelletje. Mensen die elkaar hun mening proberen op te leggen, etc.
Ik geniet gewoon van dit spel, voor het eerst sinds tijden dat ik weer langer een spel speel, en als je het spelletje niet leuk vind dan speel je het toch gewoon niet.

Snap al die ophef niet.
Bedoel je nu de ophef hier op dit topic of over het algemeen?

Ik zie voornamelijk mensen hun mening delen en dat ze elkaar niet begrijpen of willen begrijpen. Maar om nu direct te roepen dat mensen elkaar hun mening opleggen...

Daarbij is jou opmerking ook erg zinvol en hebben mensen daar ook veel aan. Ik geniet van dit spel, sinds tijden dat je een spel langer speelt. Nou mooi, wat vindt je er zo leuk aan dan? leg het uit en misschien dat mensen het dan ook begrijpen.

Als je de ophef helemaal niet snapt dan vraag ik mij af of je überhaupt de eerste game hebt gespeeld of moeite hebt met het inleven van anderen. Men hoeft het niet met elkaar eens te zijn, daarom mag men toch nog wel discussiëren over een game? Of moet iedereen hier alleen maar roepen dat men het een geweldige game vindt? De controversie rondom het spel komt niet uit de lucht vallen, ook niet voor de ontwikkelaar. Zoals ik ook al in mijn vorige post had genoemt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrMistral
Pfoe, ik merk dat ik het allemaal nog even moet laten bezinken. Maar als eerste reactie (pas op endgame spoilers):

spoiler:
Ondanks dat er best wel een aantal dingen zijn die ik minder goed vond geef ik het toch een 9,5. Dat komt denk ik omdat ik er tegelijkertijd zoveel wel goed aan vind.

De gameplay om te beginnen is geweldig. De vloeiendheid van de combat is echt indrukwekkend. Volgens mij was het hier op tweakers dat geschreven werd dat de animaties heel vloeiend en natuurlijk in elkaar overlopen, dat vond ik ook iets wat enorm opviel en de combat ten goede komt. Zeker vergeleken met deel 1. Ook de constante balanceer-act van resource management en effectieve combat maakte het enorm spannend vond ik. Ik heb 'm op survival gespeeld op de encounter met dat huge ass ding in het ziekenhuis na geef ik eerlijk toe. Ik had daar zo weinig munitie en resources toen ik aan die encounter begon, kwam er na talloze keren niet doorheen en toen was de lol er op een gegeven moment vanaf. Dus hup op very light en weg ermee :+ Maar de soepelheid dus: hoekje om, baksteen op z'n hoofd, beetpakken, 2 headshots met silencer en vierkantje om het af te maken. Dat gevoel verveelde nooit eigenlijk. Bij mij liep wel geregeld mijn companion in de weg op plekken waar ik cover wilde zoeken, dat werd op een gegeven moment echt heul irritant. Daarentegen waren ze ook regelmatig zeer nuttig.

Het sounddesign verdient echt een aparte vermelding. De immersie die ze daarmee hebben weten te creëren ben ik nog nooit tegengekomen in een game. Echt fantastisch. Regendruppels die anders klinken afhankelijk van waar ze landen, omgevingsgeluiden, akoestiek van verschillende ruimtes, de stilte in het landhuis ten opzichte van het geluid van krakende en piepende gebouwen in de stad: fenomenaal _/-\o_ .

Het leveldesign vond ik bijna zonder uitzondering ook fenomenaal. Ik was echt enorm onder de indruk van het stadion bijvoorbeeld, maar ook van Jackson en het 'eiland'.

Wat betreft verhaal weet ik nog niet zo goed meteen wat ik ervan vind. Ik vond het enorm meeslepend in ieder geval en het riep emotie op. In principe is dat waar je naar op zoek bent als regisseur denk ik, dat het in ieder geval iets doet met mensen. Dus zo bekeken is het zeker geslaagd.

Ik vermoed dat ze bij de spelers een gevoel van innerlijke strijd wilden oproepen: voor wie ben ik nou? Abby of Ellie? Dat is minder goed geslaagd vind ik. De band met Abby opbouwen duurt 1/3e game vs. 1,5e game de tijd om mee te kunnen voelen met Ellie, want TLoU1. Dat staat niet in verhouding. Daardoor stond het mij tegen om met haar te spelen, vooral bij de gevechten met Ellie: ik vroeg mij dan af, "waarom doe ik dit?". wel knap spannend gehouden tot het einde en niet verwacht dat het na de boerderij nog verder zou gaan tbh. De relatie en wisselwerking met de Seraphites vond ik dan wel weer mooi uitgewerkt.

De relatie tussen Joel en Ellie vond ik heel sterk in dit deel ondanks dat Joel vroeg is weggevallen. Zijn optreden is zó kwetsbaar. Zijn interne struggle en tegelijkertijd de overtuiging zo weer hetzelfde gedaan te hebben. Prachtig. Ontroerend. Gave me the feels. Daarbij ook het zoeken van Ellie naar de zin van haar leven - ze had immers dood moeten zijn - dus moet en zal ze Abby vermoorden was interessant en meeslepend om mee te maken. Aan beide kanten zo. veel. verlies. alleen maar voor wraak. Allesbehalve een nieuw onderwerp in de wereld van verhalen vertellen, maar niet minder goed uitgewerkt. Het einde, helemaal alleen, zittend op een stoel in een leeg huis en de akkoorden niet meer goed kunnen raken door je missende vingers. Triest en treffend.

Dus ja, heel vet, heel mooi. Had het verhaal dus beter gekund? Voor mij misschien wel. Beter dan deel 1? Dat denk ik ook. Hele vette game? Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
spoiler:
Nadeel is dat het 1.5 ingame dag duurt, voordat je een beetje in Abby's character zit, terwijl de game verwacht dat je maar moet doen als of je een compleet nieuwe game bent gestart, wanneer je als Abby begint. Op grote lijnen vind ik de gewaagt keuze geslaagd, maar het killed ook de pacing in de game halvewege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:32:
[...]

Films zijn ten eerste een heel ander medium dan games, waarbij hele scenes veel vaker en makkelijker sneuvelen tijdens het bewerkingsproces. Dat sommige scenes trailer scenes het eindproduct niet halen, wordt ook daar wel vaker als kritiekpunt naar voren gebracht, maar dat is niet eens het probleem waar we het over hebben. En het gaat er ook niet om dat men graag van te voren alles al weet, dat wil niemand bij een game waar het verhaal centraal staat, of hoort te staan.
Het punt is dat de trailer scenes juist wel de game hebben gehaald, maar:
spoiler:
Met in een geval Jesse in de plaats van Joel en in andere gevallen Joel als jongere versie als onderdeel van een flashback i.p.v. de oudere Joel uit de trailer. En dat heeft mensen kennelijk misleid door de verwachting te schappen dat Joel een grotere/directere onderdeel van het verhaal en Ellie's reis zou zijn, in plaats van gedegradeerd te worden tot flashback materiaal.

Ik zie daar de logica eerlijk gezegd wel van in, ook al was het voor mij persoonlijk geen probleem i.v.m. kennis van de leaks.
In Avengers zijn er gewoon bewust bepaalde shots aangepast. Zo was er in de film helemaal geen Hulk, enkel Bruce in een Hulk Buster pak...

Feit is dat door bepaalde scènes neer te zetten met Joel (al dan niet ouder) bewust is gedaan, zodat het gecreëerde verwachtingspatroon toch nog, zeker in mijn geval, helemaal overtroffen kan worden.

Mensen die de reviews een slechte score geven zijn praktisch enkel de mensen die zich niet kunnen vinden in die keuze en zich “genaaid” voelen. In mijn optiek doe je jezelf zwaar te kort door niet open te staan voor de keuzes van ND en andere, zeer goede uitgewerkte characters, een kans te geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:51:
Overigens, deze Youtube video gaat nog in op kloof tussen de mainstream reviews en de ervaringen en reviews na launch door spelers: YouTube: Last of Us 2 Forever Shatters Critic Review Impressions
Ik vond het wel interessant en het lijkt inderdaad iets te zijn dat steeds vaker voorkomt, ook bij andere media dan videogames - The Last Jedi is ook een goed voorbeeld wat mij betreft. Het stuk over de overeenstemmingsexperimenten van Asch is wel interessant, maar verklaart volgens mij niet het hele plaatje.
The Last Jedi is voor niets of niemand een goed voorbeeld. Enkel voor wat er fout gaat als je een verhaal last schrijven en je schrijvers de volledige vrijheid geeft, de grote lijnen niet eens duidelijk hebt over een trilogie en vervolgens 99% van het werk van de 2e schrijver ongedaan wil maken.

Dat mensen teleurgesteld zijn in ND keus kan ik begrijpen. Dat ze vervolgens niet open staan voor wat er tegenover staat vind ik erg bekrompen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nieuwevolger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:53:
spoiler:
Nadeel is dat het 1.5 ingame dag duurt, voordat je een beetje in Abby's character zit, terwijl de game verwacht dat je maar moet doen als of je een compleet nieuwe game bent gestart, wanneer je als Abby begint. Op grote lijnen vind ik de gewaagt keuze geslaagd, maar het killed ook de pacing in de game halvewege.
De pacing is in mijn ogen het geheel spel door uitstekend.
spoiler:
Natuurlijk moet het verhaal van Abby even op gang komen, maar na de aanval op de truck is de pacing gewoon hetzelfde als met Ellie.

Daarnaast vond ik de opvolging van gebeurtenissen en situaties waarin je komt beter dan het eerste deel. De afwisseling was hier een stuk beter.

Daarom vind ik het ook zo jammer van mensen die, haast uit protest, het spel weigeren te spelen, zich zo enorm tekort doen. Qua gameplay is dit zo veel beter dan het eerste deel.
spoiler:
Alsof je stopt met het kijken van een serie omdat je favoriete personage dood is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wow. Aftiteling rolt hier over het scherm.

Hell of a ride. Voldaan? Absoluut!

spoiler:
Na de 1ste clash tussen Ellie en Abby dacht ik dat de game erop zat. Maar nee dus. Heel knap dat ND toch nog zo eindigd. Nadat duidelijk werd dat Abby deel II speelde, lag de nadruk bij erop om zo snel mogelijk naar de endgame te komen. Ene jammer dat het Ellie verhaal daardoor niet langer kon duren; aan de andere kant....ook wel heel gaaf concept om het zo te doen. Het einde laat daarbij ook heeeeel veel open nog. Kan ermee stoppen, kan ermee doorgaan.

Al bij al: Ik vond hem geweldig. Anders als 1? Ja. Is dat erg? Absoluut niet. Wat ND bij UC 1-4 deed was reperterend: andere setting, ander schatobject, maar veel van hetzelfde. TLOU 1 en 2 verschillen enorm van elkaar maar toch ook weer niet.

Qua sfeer....blijft echt een zeer intense game....donker, allea naar de klote, bijna geen supplies, in elk hoekje kan een Infected zitten. Tevens weer een legendarische scene vind ik
spoiler:
Abby in Hospital supplies halen

Een vraag heb ik wel....hoe en waarom kunne sommige TLOU 1 adepten dit niet tof vinden? Komt dat door
spoiler:
de 2 verhaallijnen, Joel die 'vervangen' is door Abby of door de geaardheid van Ellie?

Fuck zeg, wat was dit een lekkere game 😍

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
MrMistral schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:33:
[...]

Pfoe, ik merk dat ik het allemaal nog even moet laten bezinken. Maar als eerste reactie (pas op endgame spoilers):
Dit is echt een uitstekende uiteenzetting van de game. Heb er werkelijk niets meer aan toe te voegen.

Alle aspecten uit het spel waren zeer goed tot perfect uitgewerkt, het verhaal kan je dubbele gevoelens bij hebben, maar pakkend is het zeker en tegelijkertijd zat het boordevol intense en prachtige momenten.

Daarnaast mag wel eens gezegd worden dat ND ballen heeft getoond. Dat het niet bij iedereen goed valt oké, ik heb er in ieder geval wel van genoten.

[ Voor 7% gewijzigd door SH-FR op 26-06-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Wat mensen zogenaamd haatte:
spoiler:
Joel’s dood
Spelen als Abby
Sommige wouden ook Abby dood op het eind

Daarnaast had je ook nog fake leaks dat Abby transgender was en neil druckman in de game was gescand en in de sex scene zat. Geen grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:52
Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Ik was 'm al eens eerder tegengekomen en er worden zeker een aantal punten aangestipt, waar ik het mee eens ben. Ik verafschuw het wanneer ideologie doordringt in entertainment, wat voor mij een vorm van escapisme moet zijn. Zeker wanneer het een serie infecteert, waarin ik al geïnvesteerd ben.

(Maar mijn god ik vind het accent zo tenenkrommend dat het kijken moeilijk vol te houden is :X)
Ohnee, een Nederlander heeft een Nederlands accent, wie had dat gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
SH-FR schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 00:19:
[...]

Dit is echt een uitstekende uiteenzetting van de game. Heb er werkelijk niets meer aan toe te voegen.

Alle aspecten uit het spel waren zeer goed tot perfect uitgewerkt, het verhaal kan je dubbele gevoelens bij hebben, maar pakkend is het zeker en tegelijkertijd zat het boordevol intense en prachtige momenten.

Daarnaast mag wel eens gezegd worden dat ND ballen heeft getoond. Dat het niet bij iedereen goed valt oké, ik heb er in ieder geval wel van genoten.
Thanks!!

Ben ik zeker met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even de preview van Cyberpunk 2077 bekeken hier op tweakers en dan zie je wat voor een groot verschil zit in de facial animaties tussen Cyberpunk en The last of us 2. Naughty dog heeft dit zo goed voor elkaar, waardoor de personages levensecht overkomen. Toen ik the last of us 2 aan het spelen was zei mijn vriendin nog tegen mij, dit lijkt net echt. Dan zie je dus wat facial animaties doet, hierdoor komen ze als echte mensen over en krijg je er ook veel meer binding mee. Daarom is misschien iedereen zo boos wat er in het verhaal gebeurt. Omdat je veel meer mee leeft, omdat het net mensen zijn. Erg knap gedaan van Naughty dog.

Ik weet nog wel dat L.A. Noire een speciale techniek gebruikte om facial animaties zo goed mogelijk na te bootsen. Dat zag er voor die tijd heel erg goed uit. Daarna is die techniek volgens mij nooit meer gebruikt. Jammer dat dit niet een standaard tool is waar ontwikkelaars mee kunnen werken om zo dit naar een hoger niveau te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wauturr schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:48:
Ohnee, een Nederlander heeft een Nederlands accent, wie had dat gedacht.
Ja bizar he? Maar als Nederlander ben ik juist extra gevoelig voor dat accent en vind 't verschrikkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
Zojuist even de preview van Cyberpunk 2077 bekeken hier op tweakers en dan zie je wat voor een groot verschil zit in de facial animaties tussen Cyberpunk en The last of us 2. Naughty dog heeft dit zo goed voor elkaar, waardoor de personages levensecht overkomen. Toen ik the last of us 2 aan het spelen was zei mijn vriendin nog tegen mij, dit lijkt net echt. Dan zie je dus wat facial animaties doet, hierdoor komen ze als echte mensen over en krijg je er ook veel meer binding mee. Daarom is misschien iedereen zo boos wat er in het verhaal gebeurt. Omdat je veel meer mee leeft, omdat het net mensen zijn. Erg knap gedaan van Naughty dog.

Ik weet nog wel dat L.A. Noire een speciale techniek gebruikte om facial animaties zo goed mogelijk na te bootsen. Dat zag er voor die tijd heel erg goed uit. Daarna is die techniek volgens mij nooit meer gebruikt. Jammer dat dit niet een standaard tool is waar ontwikkelaars mee kunnen werken om zo dit naar een hoger niveau te krijgen.
ND was volgens mij de eerste developer die performance capture gebruikte in tegenstelling tot enkel motion capture en vervolgens stemacteurs de boel in te laten spreken.

Uncharted 1 was al baanbrekend op dat gebied. Iets dat alleen maar beter en beter geworden is naar verloop van tijd. Quantum Dream heeft dit ook toegepast bij hun laatste spellen. Zij zijn samen met ND de beste op dit gebied. Echter kan niets tippen aan the last of us 2. Dat is echt next-level op dat gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:

Was het probleem van LA noire niet dat de gezicht animaties heel goed waren, maar de rest van het lichaam achter bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nee gezichten konden maar in een bepaalde hoek opgenomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRDude22
  • Laatst online: 28-07 18:39
Bij L.A. Noire deden de acteurs eerst een motion capture en daarna een motion scanner. Dit waren twee aparte handelingen waardoor één scene in feite twee keer werd opgenomen. Deze twee versies werden hierna samengevoegd waardoor het er inderdaad (soms?) raar uitzag.

De gezichtsuitdrukking waren in die game van zo'n belang dat ze dit destijds nog op deze manier hebben moeten maken, dit was toen nog niet mogelijk met enkel motion capture zoals nu het geval is.

Hier een korte video over dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

[...]

Ik wel hoor :9 Ik vind TLOU2 ook een lekkere game en grafisch ongeëvenaard, maar er zijn ook wel dingetjes die minder zijn aan de game. Gameplay/Combat wise zou ik God of War en Spiderman zo noemen die veel lekkerder spelen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
[...]

Dat is een heel andere discussie, die grotendeels op smaak zal zijn gebaseerd. Maar een paar punten die m.i. voor verbetering vatbaar zijn aan TLOU2:

spoiler:
  • Pacing. Sommige stukken zijn aan de langdradige kant, e.e.a. had korter gekund zonder dat er daadwerkelijk iets verloren zou zijn gegaan. Komt ook doordat het spel in feite uit 2 helften bestaat.
  • Weinig daadwerkelijke variatie in gameplay. Zelfs tussen Ellie en Abby zit weinig verschil. Er zijn b.v. maar weinig soorten enemies, de variatie zit (net als in TLOU1) met name in de locaties en minder in wat voor enemies je daar tegenkomt e.d.
  • Resources verzamelen komt neer op ieder hoekje afstruinen en langs alle kastjes, lades en stellages sprinten terwijl je op driehoekje ramt. Gewoon saai. (Snel de auto-pickup-optie aangezet in de instellingen, dat scheelde iets qua button bashing)
  • Zeer lage replay value.

Afgezien van de verbeterpunten is TLOU2 voor mij een enorm knappe prestatie op een groot aantal fronten en vind ik het een game die zéér de moeite waard is om te spelen. Er is echt goed nagedacht over heel veel zaken en de details zijn soms ongelooflijk. Het verhaal als geheel vind ik niet sterk, ook al zijn er delen die wel goed zijn uitgewerkt. Na het einde van TLOU1 had ik hier meer van verwacht.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:43:

Ik wel hoor :9 Ik vind TLOU2 ook een lekkere game en grafisch ongeëvenaard, maar er zijn ook wel dingetjes die minder zijn aan de game. Gameplay/Combat wise zou ik God of War en Spiderman zo noemen die veel lekkerder spelen ...
Maar de combat van TloU/TLoU2 is nauwelijks te vergelijken met God of War, Spiderman en laten we Doom Eternal ook in de mix gooien, want waarom niet. De focus ligt veel meer op stealth en realisme dan op cartoony actie. Dus als dat laatste meer je ding is, dan ga je dat allicht als 'lekkerder' ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Even een leuke tip die ik nog niet voorbij heb zien komen:
spoiler:
als je het spel uitgespeeld hebt en je hebt niet alle coins, wapens etc, dan is het aan te raden om het spel in "hoog contrast" te spelen. Dan worden alle items waar je interactie mee kunt hebben, geel weergegeven. Ook kun je stiekem wallhacken omdat dan de enemies rood worden en met luisteren ook door de muur zichtbaarder zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22
https://blog.playstation....re-than-4-million-copies/

4 miljoen exemplaren al verkocht.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwistnix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Maar de combat van TloU/TLoU2 is nauwelijks te vergelijken met God of War, Spiderman en laten we Doom Eternal ook in de mix gooien, want waarom niet. De focus ligt veel meer op stealth en realisme dan op cartoony actie. Dus als dat laatste meer je ding is, dan ga je dat allicht als 'lekkerder' ervaren.
Maar wel te vergelijken met metal gear solid 5. En als je het dan over de gameplay hebt is MGS5 hier heer en meester in. (Stealth). Dus dat had zeker beter gekund. Al is het een grote verbetering dat je bij TLOU2 nu wel op de grond kan liggen t.o.v. deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Zo te zien heeft de controversie Sony alleen maar voordeel gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 00:11:
Wow. Aftiteling rolt hier over het scherm.

Hell of a ride. Voldaan? Absoluut!

[Spoiler]

Een vraag heb ik wel....hoe en waarom kunne sommige TLOU 1 adepten dit niet tof vinden? Komt dat door
spoiler:
de 2 verhaallijnen, Joel die 'vervangen' is door Abby of door de geaardheid van Ellie?
spoiler:
Waarom zouden er niet meer opties mogelijk zijn dan de drie die je opnoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Navuri schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Waarom zouden er niet meer opties mogelijk zijn dan de drie die je opnoemt?
Roept u maar? Ik kan er met mijn pet niet bij dat TLOU1 fans deel II echt niks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navuri
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Roept u maar? Ik kan er met mijn pet niet bij dat TLOU1 fans deel II echt niks vinden
spoiler:
Je weet dat men ook niet klaagde over de Left Behind DLC in 2013/2014 he? Toen was het ook al bekend dat Ellie niet op mannen viel. Dus je argument over Ellie's geaardheid is op niets gebaseerd.

Ik denk dat je vrij eenvoudig op YouTube een x aantal filmpjes kunt vinden waarom veel mensen teleurgesteld zijn over TLOU2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:24:
Maar wel te vergelijken met metal gear solid 5. En als je het dan over de gameplay hebt is MGS5 hier heer en meester in. (Stealth). Dus dat had zeker beter gekund. Al is het een grote verbetering dat je bij TLOU2 nu wel op de grond kan liggen t.o.v. deel 1.
Dat is misschien al meer appels met appels vergelijken. Ik ben zelf geen grote MGS fan en heb alleen MGV V gespeeld. De stealth combat daarvan vind ik ook erg goed, maar ik vond Splinter Cell op dat gebied dan toch nog beter, realistischer misschien? Als ik met een heel erg roze bril terugkijk dan zijn de Thief titels (deel 1 en 2 in ieder geval) wel mijn favoriete stealth games, samen met wellicht de originele Deus Ex, maar daar was het al veel meer een gameplay keuze. Van meer recente titels vind ik de Dishonored games op stealth gameplay gebied ook erg tof, vanwege de vele mogelijke aanpakken die wapens en abilities je geven.
Terugkomend op de vergelijking met de gameplay uit TLoU / TLoU2, ik denk dat het 'realistische' thema de gameplay mogelijheden wat in de weg zit. Het geeft je niet heel veel interessante opties om encounters op verschillende manieren aan te pakken. In combinatie met een beperkte variatie in typen vijanden, kan ik goed begrijpen dat het na wat uren gameplay nogal saai / meer van hetzelfde gaat voelen. En hoe fantastisch de takedown animaties ook mogen zijn (en dat zijn ze), die heb je op een gegeven moment ook wel gezien.

De combat heeft mij in TLoU overigens nooit verveeld en ik denk niet dat dat voor deel 2 anders zou zijn. Spelen zonder listen mode is dan eigenlijk wel een voorwaarde wat mij betreft :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kwistnix op 26-06-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb de beelden niet gezien maar ik begreep dat onderdeel van de leaks ook een multiplayer component was? Dat zou betekenen dat we nog een soort standalone Factions game kunnen verwachten in de komende maanden lijkt me.

Benieuwd of dat nog komt voor de release van de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 11:12
kazuka schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:18:
Ik heb de beelden niet gezien maar ik begreep dat onderdeel van de leaks ook een multiplayer component was? Dat zou betekenen dat we nog een soort standalone Factions game kunnen verwachten in de komende maanden lijkt me.

Benieuwd of dat nog komt voor de release van de PS5.
In deze podcast wordt er wel gevraagd of dat nog gaat komen. Neil komt een beetje over dat het eraan gewerkt wordt aan gezien hij een big smile heeft en niks zegt erop.

P.S. ga de podcast niet kijken als je de game nog niet hebt uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook nog the last of us 1 aan het spelen nu, daarop vang ik een gesprek tussen Joel en Ellie die wel interessant is. Maar die conversatie is wel interessant voor de discussie die over deel 2 is ontstaan: (Spoiler is ook voor deel 2)

spoiler:
Ik vang een leuk gesprek tussen Joel en Ellie op nadat ze bijna in een val lopen. (Ze worden aangehouden nadat ze onderweg zijn met de truck van Bill) Nu vraagt Ellie aan Joel hoe wist je dat het een val was? Daarop antwoord Joel, ik heb ook aan de andere kant gestaan. Daarop vraagt Ellie weer, dood je vaak onschuldige mensen? Daarop reageert Joel met uhhh. En Ellie zegt dan weer, ahh dan weet ik genoeg.

Dit bewijst maar weer dat Joel ook geen lieverdje is en ook verkeerde dingen heeft gedaan net zoals Abby. Daarom snap ik ook niet dat hij als een soort heilige gezien wordt. En Abby heeft Joel vermoord dus je kan nooit sympathie creëren voor haar. Waarom is er wel sympathie voor Joel dan? Terwijl hij zeker ook geen lieverdje is geweest. Smokkelaar, dief, heeft onschuldige omstanders/mensen vermoord, heeft de vader van Abby vermoord etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:51:
Ben ook nog the last of us 1 aan het spelen nu, daarop vang ik een gesprek tussen Joel en Ellie die wel interessant is. Maar die conversatie is wel interessant voor de discussie die over deel 2 is ontstaan: (Spoiler is ook voor deel 2)

spoiler:
Ik vang een leuk gesprek tussen Joel en Ellie op nadat ze bijna in een val lopen. (Ze worden aangehouden nadat ze onderweg zijn met de truck van Bill) Nu vraagt Ellie aan Joel hoe wist je dat het een val was? Daarop antwoord Joel, ik heb ook aan de andere kant gestaan. Daarop vraagt Ellie weer, dood je vaak onschuldige mensen? Daarop reageert Joel met uhhh. En Ellie zegt dan weer, ahh dan weet ik genoeg.

Dit bewijst maar weer dat Joel ook geen lieverdje is en ook verkeerde dingen heeft gedaan net zoals Abby. Daarom snap ik ook niet dat hij als een soort heilige gezien wordt. En Abby heeft Joel vermoord dus je kan nooit sympathie creëren voor haar. Waarom is er wel sympathie voor Joel dan? Terwijl hij zeker ook geen lieverdje is geweest. Smokkelaar, dief, heeft onschuldige omstanders/mensen vermoord, heeft de vader van Abby vermoord etc etc.
Wat in mijn gedachten schiet is dat:
spoiler:
Joel zijn dochter verliest gelijk op het begin waardoor je sympathie voor hem hebt. Je speelt hem en deel 1 is zo opgebouwd dat je een band met hem krijgt. Deel 2 probeert een beeld te geven dat in deze wereld niemand de "good guy" of de "bad guy" is, enkel een overlever. Je leeft tenslotte nog steeds in een pandemie (of uitbraak?)

Of het verhaal goed is verteld (of goed/slecht in het algemeen) of niet ga ik verder niet meer op in. Ik heb een podcast gekeken hoe het verhaal tot stand is gekomen. Blijf het wel apart en grappig hoe dit spel zo polariserend is, aangezien iedereen het anders ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:51:

spoiler:

Iedereen die het origineel heeft gespeeld zou dat moeten weten. De hints over zijn geweldadige verleden zijn legio. Het gesprek tussen Joel en Tess, nadat ze aangeeft dat ze gebeten is. Het gesprek tussen Joel en Ellie na de Pittsburgh hinderlaag, zoals je zelf aangaf. Het gesprek tussen Tommy en Joel, waarin Tommy aangeeft dat 'ie niets dan nachtmerries heeft over de tijd dat hij samen met Joel was, voordat 'ie zich bij de Fireflies aansloot. Om maar te zwijgen van de body count die je achter laat tijdens het spelen van het spel.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar dat Joel geen lieverdje is, is een totaal irrelevant punt. Het is simpelweg het karakter waar je mee speelt, identificeert en een band mee opbouwt en via hem met Ellie. De vader-dochter relatie is bijna tastbaar. Op het eind van het spel was ik bereid om alles te doen om Ellie te redden.
spoiler:
Abby is een volslagen onbekende. Niet alleen vermoord zij Joel al vrijwel direct in het begin van het spel, maar neemt ook zijn plaats in als belangrijk speelbaar karakter. En dan wordt verwacht dat je daar een vergelijkbare (of uberhaupt) emotionele band mee opbouwt? Dat zit er voor mij echt niet in. Het centraal maken van de ervaring vanuit beide perspectieven, maakt het verhaal alleen maar rommelig en geforceerd wat mij betreft. De andere kant interesseert mij eigenlijk totaal niet, want daar heb ik geen band mee en geen interesse om daar een band mee op te bouwen. Het voelt een beetje als die scenes uit Austin Powers, waarin ze een blik in het leven tonen van de no-name bad guy die net dood is gegaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kwistnix op 26-06-2020 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 16:18

s0kkie

Cowabunga

Joel was ook een totaal onbekende in het eerste deel als je daar nieuw mee begint. Zijn ze dan verplicht altijd gelijk door te gaan met dezelfde protagonist?
ND doet juist eindelijk iets anders in plaats van het zoveelste vervolg op een game zijn. Dan moet je lekker Uncharted gaan spelen waar er in 4 delen nooit iemand dood ging van de main characters en constant met Nathan speelt.
De game verkoopt perfect en de cijfers kruipen ook weer omhoog, dat zegt al genoeg voor alle kansloze haters of negatieve mensen. Dit spel legt de lat zo hoog met zoveel perfectie, storytelling en audio, niet eens 1 game komt ook maar een beetje in de buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 26-06-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
Kwistnix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:07:
[...]

spoiler:
Abby is een volslagen onbekende. Niet alleen vermoord zij Joel al vrijwel direct in het begin van het spel, maar neemt ook zijn plaats in als belangrijk speelbaar karakter. En dan wordt verwacht dat je daar een vergelijkbare (of uberhaupt) emotionele band mee opbouwt? Dat zit er voor mij echt niet in. Het centraal maken van de ervaring vanuit beide perspectieven, maakt het verhaal alleen maar rommelig en geforceerd wat mij betreft. De andere kant interesseert mij eigenlijk totaal niet, want daar heb ik geen band mee en geen interesse om daar een band mee op te bouwen. Het voelt een beetje als die scenes uit Austin Powers, waarin ze een blik in het leven tonen van de no-name bad guy die net dood is gegaan :)
En dat is waar meerdere tegenaan lopen...
spoiler:
Als je absoluut niks te maken wil hebben met Abby, ondanks de motieven... Wat ze allemaal meemaakt als je haar speelt en de situatie waar ze in zit, werkt dit verhaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeanderHeirbaut schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:19:
[...]

En dat is waar meerdere tegenaan lopen...
spoiler:
Als je absoluut niks te maken wil hebben met Abby, ondanks de motieven... Wat ze allemaal meemaakt als je haar speelt en de situatie waar ze in zit, werkt dit verhaal niet.
Exact. Dat is mijn probleem met het spel en kennelijk ben ik daar niet alleen in. Anderzijds zijn er mensen die het wel als een succesvolle twist ervaren, ook prima. Het is volledig naar verwachting een heel polariserend spel en ik val jammer genoeg aan de kant die er geen voldoening uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwistnix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Iedereen die het origineel heeft gespeeld zou dat moeten weten. De hints over zijn geweldadige verleden zijn legio. Het gesprek tussen Joel en Tess, nadat ze aangeeft dat ze gebeten is. Het gesprek tussen Joel en Ellie na de Pittsburgh hinderlaag, zoals je zelf aangaf. Het gesprek tussen Tommy en Joel, waarin Tommy aangeeft dat 'ie niets dan nachtmerries heeft over de tijd dat hij samen met Joel was, voordat 'ie zich bij de Fireflies aansloot. Om maar te zwijgen van de body count die je achter laat tijdens het spelen van het spel.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar dat Joel geen lieverdje is, is een totaal irrelevant punt. Het is simpelweg het karakter waar je mee speelt, identificeert en een band mee opbouwt en via hem met Ellie. De vader-dochter relatie is bijna tastbaar. Op het eind van het spel was ik bereid om alles te doen om Ellie te redden.
spoiler:
spoiler:
Joel is in deel 1 toch ook een onbekende? Daarnaast speel je ongeveer net zo lang met Abby als je met Joel in deel 1 hebt gespeeld. Dan zou je in die tijd toch dezelfde sympathie moeten kunnen opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:23:

spoiler:
Joel is in deel 1 toch ook een onbekende? Daarnaast speel je ongeveer net zo lang met Abby als je met Joel in deel 1 hebt gespeeld. Dan zou je in die tijd toch dezelfde sympathie moeten kunnen opbrengen?
Natuurlijk is Joel in deel 1 een onbekende, maar deel 2 kan je niet in isolatie van deel 1 zien. Dan hadden ze in deel 2 met een totaal nieuwe cast en een nieuw verhaal op de proppen moeten komen. Was wat mij betreft helemaal prima geweest. Genoeg interessante verhalen te vertellen in die wereld lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:23:
[...]

spoiler:
De hele game is in deel 1 onbekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwistnix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Natuurlijk is Joel in deel 1 een onbekende, maar deel 2 kan je niet in isolatie van deel 1 zien. Dan hadden ze in deel 2 met een totaal nieuwe cast en een nieuw verhaal op de proppen moeten komen. Was wat mij betreft helemaal prima geweest. Genoeg interessante verhalen te vertellen in die wereld lijkt mij.
spoiler:
Dat heb ze toch in principe ook gedaan? Alleen om deel 1 en deel 2 met elkaar te verbinden hebben ze keuzes gemaakt. Je hebt dan nog deels Ellie, maar voor de rest is het een nieuwe cast.

@LeanderHeirbaut Deel 2 is in principe toch ook onbekend? Tenzij je de spoilers hebt gelezen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:24
Game verkoopt erg goed: https://www.psx-sense.nl/...emplaren-in-3-dagen-tijd/

En terecht !

Buiten het boeiende verhaal vind ik het ook een heerlijke stealth game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeanderHeirbaut
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:26:
[...]

spoiler:
Dat heb ze toch in principe ook gedaan? Alleen om deel 1 en deel 2 met elkaar te verbinden hebben ze keuzes gemaakt. Je hebt dan nog deels Ellie, maar voor de rest is het een nieuwe cast.

@LeanderHeirbaut Deel 2 is in principe toch ook onbekend? Tenzij je de spoilers hebt gelezen....
Waar wil je precies heen? En dat bedoel ik niet lullig, maar ik begrijp je niet zo goed.
Zoals ik eerder zei.

spoiler:
"Als je absoluut niks te maken wil hebben met Abby, ondanks de motieven... Wat ze allemaal meemaakt als je haar speelt en de situatie waar ze in zit, werkt dit verhaal niet."

Ik wil hier geen statement mee maken over of de game goed of slecht is. Iedereen ziet het anders.

[ Voor 3% gewijzigd door LeanderHeirbaut op 26-06-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:26:
spoiler:
spoiler:
Nee, deel 2 is heel duidelijk een voortzetting van deel 1, waarin plot elementen en karakters van deel 1 centraal staan. Dat er nieuwe karakters geïntroduceerd worden doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Navuri schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:43:
[...]

spoiler:
Je weet dat men ook niet klaagde over de Left Behind DLC in 2013/2014 he? Toen was het ook al bekend dat Ellie niet op mannen viel. Dus je argument over Ellie's geaardheid is op niets gebaseerd.

Ik denk dat je vrij eenvoudig op YouTube een x aantal filmpjes kunt vinden waarom veel mensen teleurgesteld zijn over TLOU2.
Ik noemde Ellies geaardheid niet ala argunent he 😉 Moet Left Behind nog een spelen. Staat op de Remaster std erbij dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeanderHeirbaut schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Waar wil je precies heen? En dat bedoel ik niet lullig, maar ik begrijp je niet zo goed.
Zoals ik eerder zei.

spoiler:
"Als je absoluut niks te maken wil hebben met Abby, ondanks de motieven... Wat ze allemaal meemaakt als je haar speelt en de situatie waar ze in zit, werkt dit verhaal niet."

Ik wil hier geen statement mee maken over of de game goed of slecht is. Iedereen ziet het anders.
Waar wil ik heen? Nou ja er zijn hier een aantal mensen die op dit forum zitten die heel graag willen laten weten waarom ze dit spel niet leuk vinden. En prima, dat kan. Daar hebben jullie bepaalde argumenten voor. Die probeer ik te ontkrachtigen. Wat is anders de reden dat jullie op dit forum zitten? Dit forum is bedoeld om over het spel te praten en niet een constante discussie te houden waarom een spel wel of niet leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Iemand die de game gespeeld heeft mag bij mij klagen tot ie een ons weegt omdat het dan tenminste onderbouwd is...

Er zit er hier eentje al dagen te klagen over een game die hij/zij niet gespeeld heeft en niet leuk vindt.

Ik vind JRPG’s niets aan. Dan ga ik toch ook niet hele dagen in die topics lopen klagen... heb wel wat beters te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:45:
Dit forum is bedoeld om over het spel te praten en niet een constante discussie te houden waarom een spel wel of niet leuk is.
Deels mee eens, maar zeker in dit geval niet helemaal. Tuurlijk is het leuker om postieve ervaringen met elkaar te delen en die bevestigd zien worden. Maar er moet ook ruimte zijn voor (gegronde) kritiek en dit spel is echt zeldzaam polariserend. Even los van het feit dat ik het erg jammer vind dat het spel mij niet aanspreekt als enorme fan van deel 1, vind ik het wel enorm fascinerend om die tegenstelling te proberen te begrijpen.
Hoe kan het bijvoorbeeld dat alle mainstream reviews zo enorm positief zijn, terwijl de gebruikerservaringen voor een groot deel een andere realiteit schetsen? Waarom accepteert men veel makkelijker kritiekloze hoge scores en reviews zonder veel substantie? Hoe waardevol zijn die reviews dan nog? En gewoon, wat zijn de verschillende ervaringen? Zijn er achter de initiële hype en overweldigende onmiddelijke ervaring misschien toch terechte kritiekpunten te benoemen die de kloof wat minder breed maakt, misschien meer wederzijds begrip oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwistnix schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Deels mee eens, maar zeker in dit geval niet helemaal. Tuurlijk is het leuker om postieve ervaringen met elkaar te delen en die bevestigd zien worden. Maar er moet ook ruimte zijn voor (gegronde) kritiek en dit spel is echt zeldzaam polariserend. Even los van het feit dat ik het erg jammer vind dat het spel mij niet aanspreekt als enorme fan van deel 1, vind ik het wel enorm fascinerend om die tegenstelling te proberen te begrijpen.
Hoe kan het bijvoorbeeld dat alle mainstream reviews zo enorm positief zijn, terwijl de gebruikerservaringen voor een groot deel een andere realiteit schetsen? Waarom accepteert men veel makkelijker kritiekloze hoge scores en reviews zonder veel substantie? Hoe waardevol zijn die reviews dan nog? En gewoon, wat zijn de verschillende ervaringen? Zijn er achter de initiële hype en overweldigende onmiddelijke ervaring misschien toch terechte kritiekpunten te benoemen die de kloof wat minder breed maakt, misschien meer wederzijds begrip oplevert?
Dit kan je toch ook onderzoeken door gewoon mee te lezen in het forum? Als mensen de positieve dingen met elkaar delen, dan weet je precies waarom diegene het wel leuk vinden. Dat lijkt mij toch beter dan elke keer een discussie aangaan?

Je vraagt hoe kan het zijn dat de mainstream reviews zo enorm positief zijn, terwijl de gebruikerservaringen voor een groot deel een andere realiteit schetsen? Nou daar heb ik wel een antwoord op, deels omdat er een uur nadat het spel uit was enorme review bombing werd gedaan op metacritic. Hoe kan je een oordeel hebben een uur na release? Nu zie je dus ook dat er enorm veel positieve reviews zijn. Dus het gemiddelde cijfer is omhoog gegaan, zie: https://www.metacritic.co...f-us-part-ii/user-reviews (Was onder de 3,5. is inmiddels gestegen naar een 4,5. Dit lage cijfer komt nog steeds door die review bombing)

Ook een mooi voorbeeld is bol.com, een uur na de release stond deze op 2 sterren van de 5. Nu zie je dat de review bombers gestopt zijn en dat de meeste recente reviews gewoon positief zijn en daardoor nu op een gemiddelde van 3.8 zit: https://www.bol.com/nl/p/...qCZMvA.1_4.5.ProductTitle

Professionele websites zoals tweakers.net kijken er heel anders naar, die kijken hoe het verhaal opbouwt. gameplay etc. En die vallen niet over 1 punt waar het verhaal heen gaat. Die kijken er gewoon heel anders naar. Daarom zie je ook op imdb zoveel verschil tussen het cijfer van gebruikers en de professionele reviewers (metacritic). Deze reviews zijn zeker waardevol, want die kijken naar de inhoud van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
Kenny_026 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:02:
Iemand die de game gespeeld heeft mag bij mij klagen tot ie een ons weegt omdat het dan tenminste onderbouwd is...
Nog maal waarom moet je de game zelf gespeeld hebben om erover mee te discussiëren?

De game wordt overal gestreamd en de hele storyline is bekent. Dat geneuzel en gezeik over dat je de context moet snappen, slaat nergens op. Er wordt net gedaan of er zoveel diepgang en lagen in het verhaal zitten alsof het heel complex is en alleen te begrijpen is als men het zelf gespeeld heeft.

Het is niet voor niets, dat de een aangeeft het een geweldige game te vinden en een ander die het gespeeld heeft zit met gemengde gevoelens. Niet alles is ook meteen zwart wit zoals hier elke keer gedaan wordt er zitten ook lagen tussenin. De originele game was ook niet geliefd door iedereen en had ook hier en daar wel negatieve aspecten. Maar wat voor de een negatief is hoeft voor een ander niet zo te zijn.

spoiler:
De een kan zich met Abby identificeren en een ander niet. Ik las in een reactie dat iemand hier vond dat Joel een domme zet heeft gemaakt om Ellie te redden in deel 1 en vond dat Joel meer een slechterik was. Maar als iemand zelf een vader is zal deze persoon dat waarschijnlijk veel beter begrijpen. In tlou 2 geeft de vader van Abby ook geen antwoord op de vraag of hij zijn dochter zou kunnen opofferen. Dit wordt meerdere malen door Marlene gevraagd en een antwoord wordt niet gegeven. Ik vond het wel vreemd dat Marlene zo snel verandert van mening wanneer Abby binnenkomt. Als men dit besproken had op een normale manier met Ellie en Joel samen dan was het waarschijnlijk niet zo uit de hand gelopen en had Joel de vader nooit vermoord. Dus om nu te zeggen dat Joel hier meteen de slechterik is vindt ik kortzichtig. Hij is van Ellie gaan houden als zijn dochter en zag eindelijk wat licht in de duistere tunnel en dan wil men dit van hem afpakken.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Dit kan je toch ook onderzoeken door gewoon mee te lezen in het forum? Als mensen de positieve dingen met elkaar delen, dan weet je precies waarom diegene het wel leuk vinden. Dat lijkt mij toch beter dan elke keer een discussie aangaan?

Je vraagt hoe kan het zijn dat de mainstream reviews zo enorm positief zijn, terwijl de gebruikerservaringen voor een groot deel een andere realiteit schetsen? Nou daar heb ik wel een antwoord op, deels omdat er een uur nadat het spel uit was enorme review bombing werd gedaan op metacritic. Hoe kan je een oordeel hebben een uur na release? Nu zie je dus ook dat er enorm veel positieve reviews zijn. Dus het gemiddelde cijfer is omhoog gegaan, zie: https://www.metacritic.co...f-us-part-ii/user-reviews (Was onder de 3,5. is inmiddels gestegen naar een 4,5. Dit lage cijfer komt nog steeds door die review bombing)

Ook een mooi voorbeeld is bol.com, een uur na de release stond deze op 2 sterren van de 5. Nu zie je dat de review bombers gestopt zijn en dat de meeste recente reviews gewoon positief zijn en daardoor nu op een gemiddelde van 3.8 zit: https://www.bol.com/nl/p/...qCZMvA.1_4.5.ProductTitle

Professionele websites zoals tweakers.net kijken er heel anders naar, die kijken hoe het verhaal opbouwt. gameplay etc. En die vallen niet over 1 punt waar het verhaal heen gaat. Die kijken er gewoon heel anders naar. Daarom zie je ook op imdb zoveel verschil tussen het cijfer van gebruikers en de professionele reviewers (metacritic). Deze reviews zijn zeker waardevol, want die kijken naar de inhoud van de game.
Dit werkt natuurlijk ook van twee kanten zoals ik in mijn vorige reactie ook al heb verteld. Veel mensen die een 10 geven of 100 geven ook aan dat ze normaal een 8 of 80 zouden geven maar door de slechte reviews heeft men maar een 10 of 100 gegeven om dit te compenseren.
Ook al wordt de game uiteindelijk een 6 of 7 dan betekend dat de mensen nog steeds niet super tevreden waren met de game.

[ Voor 35% gewijzigd door Andyk125 op 26-06-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:21:
[...]

Nog maal waarom moet je de game zelf gespeeld hebben om erover mee te discussiëren?

De game wordt overal gestreamd en de hele storyline is bekent. Dat geneuzel en gezeik over dat je de context moet snappen, slaat nergens op. Er wordt net gedaan of er zoveel diepgang en lagen in het verhaal zitten alsof het heel complex is en alleen te begrijpen is als men het zelf gespeeld heeft.

Het is niet voor niets, dat de een aangeeft het een geweldige game te vinden en een ander die het gespeeld heeft zit met gemengde gevoelens. Niet alles is ook meteen zwart wit zoals hier elke keer gedaan wordt er zitten ook lagen tussenin. De originele game was ook niet geliefd door iedereen en had ook hier en daar wel negatieve aspecten. Maar wat voor de een negatief is hoeft voor een ander niet zo te zijn.

spoiler:
De een kan zich met Abby identificeren en een ander niet. Ik las in een reactie dat iemand hier vond dat Joel een domme zet heeft gemaakt om Ellie te redden in deel 1 en vond dat Joel meer een slechterik was. Maar als iemand zelf een vader is zal deze persoon dat waarschijnlijk veel beter begrijpen. In tlou 2 geeft de vader van Abby ook geen antwoord op de vraag of hij zijn dochter zou kunnen opofferen. Dit wordt meerdere malen door Marlene gevraagd en een antwoord wordt niet gegeven. Ik vond het wel vreemd dat Marlene zo snel verandert van mening wanneer Abby binnenkomt. Als men dit besproken had op een normale manier met Ellie en Joel samen dan was het waarschijnlijk niet zo uit de hand gelopen en had Joel de vader nooit vermoord. Dus om nu te zeggen dat Joel hier meteen de slechterik is vindt ik kortzichtig. Hij is van Ellie gaan houden als zijn dochter en zag eindelijk wat licht in de duistere tunnel en dan wil men dit van hem afpakken.
Ik vind inderdaad dat als je de game hebt gespeeld beter mee kan discussiëren. Het gaat niet alleen over het verhaal. Maar ook over de gameplay etc. Je zit toch meer in het verhaal als je het spel speelt. Dus het is zeker wel van belang. Jij kent het verhaal, nou prima. Maar de rest ken je niet omdat je het het niet gespeeld hebt. Ik kan toch ook geen oordeel vellen over andere games ook al ken ik het verhaal? Ik vind dat een beetje een slap excuus. Ik kan het verschil in gameplay van pes en fifa echt niet op YouTube zien. Ik moet het spel zelf spelen. Net zoals met tlou2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Ik vind inderdaad dat als je de game hebt gespeeld beter mee kan discussiëren. Het gaat niet alleen over het verhaal. Maar ook over de gameplay etc. Je zit toch meer in het verhaal als je het spel speelt. Dus het is zeker wel van belang. Jij kent het verhaal, nou prima. Maar de rest ken je niet omdat je het het niet gespeeld hebt. Ik kan toch ook geen oordeel vellen over andere games ook al ken ik het verhaal? Ik vind dat een beetje een slap excuus. Ik kan het verschil in gameplay van pes en fifa echt niet op YouTube zien. Ik moet het spel zelf spelen. Net zoals met tlou2
Maar de mensen die je aanspreekt op dit forum die er blijkbaar niet over mee mogen praten of discussiëren praten of discussiëren helemaal niet over de gameplay. Sorry maar dit is gewoon grote onzin wat je nu aanhaalt.

Ik ben het volledig met je eens dat wanneer men zit te klagen over gameplay of deze gaat vergelijken met het origineel dat dit moeilijk kan zonder dat je de game zelf gespeeld hebt. En ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Maar dat de game er goed uitziet en de gameplay beter is dan het origineel staat toch ook niet ter discussie? Zelfs de slechte reviews op Metacretic geven aan dat de game er prachtig uit ziet, goede animaties hebben en de gameplay beter is dan het orgineel. Maar dat het verhaal het grootste probleem is.

Edit: Hoe komen films aan hun investeringen en het geld om de productie op te zetten als men de film nog niet eens gezien kan hebben? Inderdaad mensen lezen eerst het verhaal en een script.

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 26-06-2020 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Andyk125 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:21:
[...]

Omdat spruitjes.

Ik had er veel over gelezen wat het is. Veel plaatjes gezien en veel meningen gelezen. Zelf onderbouwde meningen en waar het naar zou smaken.
Mijn mening was dat spruitjes echt vies is.

En toen... at ik er 1 op...

Nu denk ik... Spruitjes? Lekker!
Nu kan ik mijn mening onderbouwen door mijn ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 26-06-2020 18:01 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Maar de mensen die je aanspreekt op dit forum die er blijkbaar niet over mee mogen praten of discussiëren praten of discussiëren helemaal niet over de gameplay. Sorry maar dit is gewoon grote onzin wat je nu aanhaalt.

Ik ben het volledig met je eens dat wanneer men zit te klagen over gameplay of deze gaat vergelijken met het origineel dat dit moeilijk kan zonder dat je de game zelf gespeeld hebt. En ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Maar dat de game er goed uitziet en de gameplay beter is dan het origineel staat toch ook niet ter discussie? Zelfs de slechte reviews op Metacretic geven aan dat de game er prachtig uit ziet, goede animaties hebben en de gameplay beter is dan het orgineel. Maar dat het verhaal het grootste probleem is.

Edit: Hoe komen films aan hun investeringen en het geld om de productie op te zetten als men de film nog niet eens gezien kan hebben? Inderdaad mensen lezen eerst het verhaal en een script.
Maar zullen we die discussie dan stoppen over het verhaal waarom jullie het verhaal klote vinden? Dat hebben we volgens mij nu wel gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
streamnl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Omdat spruitjes.

Ik had er veel over gelezen wat het is. Veel plaatjes gezien en veel meningen gelezen. Zelf onderbouwde meningen en waar het naar zou smaken.
Mijn mening was dat spruitjes echt vies is.

En topen... at ik er 1 op...

Nu denk ik... Spruitjes? Lekker!
Nu kan ik mijn mening onderbouwen door mijn ervaringen.
Nou dan kunnen alle reviews in de prullenbak en hoeven we vanaf dit moment nergens meer reviews van te maken. Ook niet van hardware of andere zaken, want je weet het pas als je het zelf gebruikt. De mening van anderen is niet interessant en je mag er alleen maar over mee praten als je de producten hebt of gebruikt 8)7

Bij deze kan Tweakers en alle leden stoppen met het maken van reviews!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:39:
[...]
Maar zullen we die discussie dan stoppen over het verhaal waarom jullie het verhaal klote vinden? Dat hebben we volgens mij nu wel gehad.
Dan lees je er toch overeen? Als mensen daar graag over willen praten dan mag dat toch? Daar is een forum en topic toch over? Ik heb een hekel aan mensen die anderen het zwijgen op willen leggen of willen vertellen wat ze wel of niet moeten doen. Als het niet toegestaan is om over te praten dat wordt dit wel verteld.

Daarbij mogen mensen die al die jaren hebben gewacht op een vervolg en niet blij zijn met de richting die men opgegaan is toch ook hun verhaal doen? Of gaan we hier alleen maar roepen hoe geweldig de game is en iedereen die ergens kritiek op heeft moet zijn mond maar houden?

[ Voor 33% gewijzigd door Andyk125 op 26-06-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens eerder had ik al aangegeven dat ik dacht dat deel 2 makkelijker was dan deel 1. Ik heb deel 2 op hard gespeeld. Ben nu bezig met deel 1 op survival en ik kom er achter dat ik er heel snel doorheen ga. Dus heel moeilijk is deel 1 op survival niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Nou dan kunnen alle reviews in de prullenbak en hoeven we vanaf dit moment nergens meer reviews van te maken. Ook niet van hardware of andere zaken, want je weet het pas als je het zelf gebruikt. De mening van anderen is niet interessant en je mag er alleen maar over mee praten als je de producten hebt of gebruikt 8)7

Bij deze kan Tweakers en alle leden stoppen met het maken van reviews!

[...]

Dan lees je er toch overeen? Als mensen daar graag over willen praten dan mag dat toch? Daar is een forum en topic toch over? Ik heb een hekel aan mensen die anderen het zwijgen op willen leggen of willen vertellen wat ze wel of niet moeten doen. Als het niet toegestaan is om over te praten dat wordt dit wel verteld.

Daarbij mogen mensen die al die jaren hebben gewacht op een vervolg en niet blij zijn met de richting die men opgegaan is toch ook hun verhaal doen? Of gaan we hier alleen maar roepen hoe geweldig de game is en iedereen die ergens kritiek op heeft moet zijn mond maar houden?
Nogmaals: je hebt het spel niet gespeeld. Als je het spel hebt gespeeld vindt niemand het erg dat je een discussie houdt over het verhaal. Nu heb je alleen maar filmpjes op YouTube gezien.
Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.