Vanwaar zo aanvallend? Ik uit mijn mening waarbij ik in mijn reactie ook doel op alle trolls op Metacritic. Als je deze even doorleest, kun je niet ontkennen dat een groot deel van de reviews overDenow schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:50:
[...]
Vanwaar die negativiteit richting mensen die jouw mening niet delen?
Mijn reacties even via spoiler tags:
spoiler:"Snap de commotie totaal niet, en mijn inziens komt dit alleen af van die trollende alt-right gastjes. Als je een game afkeurt om het feit dat er een lesbisch en een transgender karakter in voorkomt, is dat natuurlijk sneu."
Totaal mee eens.
spoiler:"Natuurlijk zijn er ook negatieve reacties over het verhaal, het feit dat Joel dood gaat en dat Ellie op het einde Abby laat gaan, maar niet alles hoeft te verlopen zoals verwacht. Soms is een niet bevredigend einde juist goed omdat het onvoorspelbaar is, maar aan de andere kant zijn te veel mensen misschien verwend door die Avenger/Marvel pulp."
Wow, wat goed dat jij beter bent dan al die verwende mensen die alleen Marvel pulp kijken. Toevallig vergeet je hier te melden dat je bijna 50% van de game speelt met een personage waar je mogelijk helemaal niks mee hebt, en zoals in mijn geval ook niks mee gaat hebben. Dan is het best lastig als je alleen maar reviews leest die hier niks over melden, en vervolgens de game torenhoge cijfers geven. Samen met de game trailers kan je dit in een uiterst geval bijna misleidend noemen.
spoiler:"Het feit dat je met Abby speelt vond ik enorm interessant. Mocht deel 1 vanuit het perspectief van Abby verteld worden, dan was je juist blij wanneer Ellie flink aangepakt zou worden in deel 2. Dat is echter niet het geval en ik heb ook even moeten bedenken wat ik nou vond van het feit dat je met Abby speelt. Waar deel 1 juist ging over de emotionele band/reis tussen Ellie en Joel, laat deel 2 de empatische kanten in beide verhaallijen juist zien."
Ik vond dat in deel 1 ook al duidelijk was dat we niet als de held van het verhaal aan het spelen waren. Alle mensen die je tegen kwam hadden hun eigen leven, sommige goed / sommige slecht. Zoals ik eerder al zei, de vijanden in deel 1 die om hun leven smeken gaven mij ook een gevoel toen dat ik misschien niet het juiste aan het doen was. Daar heb ik geen 10 uur durende ongevraagde intermission voor nodig om mij dat te vertellen, daar heb ik het spel niet voor gekocht...
spoiler:"Ik zou graag onderbouwd willen zien waarom mensen het verhaal niet goed vinden. Dat mensen schrijven dat ze met moeite door het spel heen komen en het niet verder willen spelen, vind ik slap gezeik niet heel sterk ;)"
"slap gezeik", knap dat je het spel kan zien als volwassen als je dit blijkbaar zelf nog niet bent.
Daarnaast vond ik de chapters dat je verplicht met Abby moet spelen inderdaad lastig om doorheen te komen. Ik had totaal geen band met Abby, en die heb ik ook niet gekregen. ND heeft gegokt met het verhaal, en in mijn mening heeft dit niet goed uit gepakt.
Nogmaals, in mijn mening is het geen slecht spel. Het zit rete goed in elkaar, alleen het verhaal pakte mij niet zoals ik bij deel 1 wel had. En dat komt door bepaalde keuzes die ND gemaakt heeft. Voor mij is het spel dan ook geen 9, maar eerder een 8.
Het is jammer, maar om nou iedereen die het niet met jou eens is zo te kleineren slaat ook nergens op natuurlijk.
spoiler:
gaat. geaardheid
En mij niet volwassen noemen? Erg bijzonder dat je je zo moet verdedigen terwijl ik het over een game heb...
spoiler:
Volgens mij interpreteert je mijn reactie compleet anders en doe je net alsof ik anderen kleineer, maar dat is uiteraard niet mijn insteek geweest. Wat ik wel vervelend vind, is dat het internet vol staat met negatief gezeik over deze game, welke 9 van de 10 keer niet onderbouwd zijn. Daar schreef ik over.
Je schrijft dat je niets met het karakter hebt. Prima natuurlijk. Is daarom het verhaal per definitie slecht? Uiteraard niet. Ik zie die redenatie in vele reviews voorbij komen: 'ik vind Abby niets, dus het verhaal pakte mij niet en vind het zelfs slecht'. Dat is verre van logisch. Ik zie in jouw reactie ook niet voorbij komen waarom het verhaal dan slecht zou moeten zijn.
Ook m.b.t. trailers, waarom zijn deze in hemelsnaam misleidend en waarom maak je je hier zo druk om? Daarnaast, wanneer ze meer zouden blootgeven zouden grote delen van het verhaal zelf al gespoiled worden.
Verder laat ik het hierbij, blijkbaar kunnen mensen het niet hebben dat er personen zijn die wel van het spel kunnen genieten.
Je schrijft dat je niets met het karakter hebt. Prima natuurlijk. Is daarom het verhaal per definitie slecht? Uiteraard niet. Ik zie die redenatie in vele reviews voorbij komen: 'ik vind Abby niets, dus het verhaal pakte mij niet en vind het zelfs slecht'. Dat is verre van logisch. Ik zie in jouw reactie ook niet voorbij komen waarom het verhaal dan slecht zou moeten zijn.
Ook m.b.t. trailers, waarom zijn deze in hemelsnaam misleidend en waarom maak je je hier zo druk om? Daarnaast, wanneer ze meer zouden blootgeven zouden grote delen van het verhaal zelf al gespoiled worden.
Verder laat ik het hierbij, blijkbaar kunnen mensen het niet hebben dat er personen zijn die wel van het spel kunnen genieten.
[ Voor 3% gewijzigd door Orangelights23 op 25-06-2020 15:39 ]