Dat ligt aan het feit dat er nu geen embargo meer op zit, en iedereen het spel kan spelen. Wil je een spel goed kunnen reviewen en een cijfer willen geven dan moet je dat ook onderbouwen, in dit geval met events uit het spel die als spoilers beschouwd kunnen wordenVestendrie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:16:
[...]
Ik hecht waarde aan reviews omdat ik het vanuit verschillende kanten te zien. Dan krijg ik sneller een aha-moment: Ah, zo had je het ook kunnen bekijken.
Toen de reviews allemaal online kwamen op 12 juni heb ik het gros gelezen en geen een spoiler zat erin. In deze ineens wel. Ligt het dan aan mijn keuze om deze review te lezen of aan de recensent?
Dan nog is deze review de enige (die ik gezien heb) waar grote spoilers worden getoond zonder waarschuwing ook nog. Dat is gewoon niet oke.Neyluzz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Dat ligt aan het feit dat er nu geen embargo meer op zit, en iedereen het spel kan spelen. Wil je een spel goed kunnen reviewen en een cijfer willen geven dan moet je dat ook onderbouwen, in dit geval met events uit het spel die als spoilers beschouwd kunnen worden
spoiler:
Ik heb de hunting pistol gemist met Abbie. Kom ik die later nog een keer tegen of moet ik opnieuw beginnen aan het hoofdstuk?
edit: was al gezegd
[ Voor 94% gewijzigd door mstx op 24-06-2020 14:24 ]
https://www.powerpyx.com/...s-2-all-weapon-locations/Xa!pt schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:24:
spoiler:Ik heb de hunting pistol gemist met Abbie. Kom ik die later nog een keer tegen of moet ik opnieuw beginnen aan het hoofdstuk?
Weet iemand toevallig of scrap parts schaarser zijn op basis van difficulty? Dus krijg je meer bij easy en minder bij survivor?
Ja, maar zo simpel is het ook. Geaardheid van de karakters veranderd voor mij echt heel weinig aan de impact van de story-mode.Neyluzz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:20:
[...]
Lekkere simpele opmerking heheik ben het met je eens, kan me niets boeieh. Wat een gezeik.
Kijk, als er nou een cutscene in zou zitten waarin Joel een vent 10 minuten gaat lopen frenchen, dan zeg ik OK: Dat is ook weer het andere einde, maar als je speel-poppetje een homo of een lesienne is.....ze maken net zo hard Clickers af als hetero's
Ja, maar je kan het ook apart nog instellen.LeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:48:
Weet iemand toevallig of scrap parts schaarser zijn op basis van difficulty? Dus krijg je meer bij easy en minder bij survivor?
Lijkt me nogal wiedes tochLeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:48:
Dat weet ik, maar dat zou betekenen dat je ook extra ammo krijgt
Dat gaat over de compilatie van deel 1 heNieuwevolger schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:59:
De volkskrant review is wel echt next level:
https://www.volkskrant.nl...immige-gebreken~b925c364/
"De compilatie kan met wat aanpassingen zo op de tv, als serie in tien delen. Het is de game, maar dan van de interactieve elementen ontdaan. Het is veelzeggend dat die er voor het verhaal kennelijk zo weinig toe doen, en dat de ‘film’ vrijstaand zo veel meer indruk maakt." - 6/10
Maar wat voor muurbloem rubberstoeptegel millennial hebben ze de game laten recenseren? In een dergelijke wereld heb je nu eenmaal te maken met (extreem) geweld, maar kun je daarnaast nog prima achttien zijn en onzeker. Niet iedereen wordt een Negan...
Oh ja inderdaad, voor zover ik weet valt alle loot onder dezelfde instelling.LeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:55:
[...]
Dat weet ik, maar dat zou betekenen dat je ook extra ammo krijgt
Verwijderd
Zodra je een difficulty moet selecteren bij "new game" staat dit er gewoon bij vermeld...LeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:48:
038Zwolle schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:29:
Kan eindelijk eens rustig door de spoiler tags klikken hier![]()
spoiler:Afgelopen nacht dus uitgespeeld , maar wat een rollercoaster. De dood van Joel, het spelen met Abby, Ellie aanvallen als Abby (Waar ik me bewust een aantal keer liet afslachten als Abby), het farm gedeelte, tot ze realiseert dat ze alles verloren heeft en zelfs met het gitaar spelen nog herinnert word aan het missen van haar vingers. Wellicht vond ik het minste, dat Ellie ALLES op het spel zet om wraak te nemen, maar het toch niet doet in een heel naar gevecht. Maar achteraf was ik toch blij dat Ellie haar niet vermoorde.
spoiler:
Ik had het juist andersom. Ik had aanzienlijk meer empathie voor Abby en vond het eigenlijk terecht als Ellie zou sneuvelen.
Op het einde, waar je in de zee nog met Abby vecht had ik moeite om Abby te slaan, zo sneu vond ik het voor haar...
Op het einde, waar je in de zee nog met Abby vecht had ik moeite om Abby te slaan, zo sneu vond ik het voor haar...
Wat betreft die Volkskrant review. Iemand die dit spel een 6 geeft mag zich met spoed gaan melden bij de GGZ, want volgens mij heb je de dan niet meer op een rijtje. Zeker niet met de argumenten die daar worden aangehaald...

Het zal me niets verbazen als de reviewer die banaan die met ductape vastgeplakt was zo’n beetje het hoogst haalbare “kunst” werk vond.
[ Voor 5% gewijzigd door MazeWing op 25-06-2020 16:54 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Volkskrant review slaat nergens op, een 6 is veel te laag. Deze game is zeker geen 10, maar ook geen 6.
Ergens vind ik het wel prima te zien dat de Volkskrant hier compleet uit de bocht vliegt, want het was sowieso al niet mijn krant. Goed om dat weer eens bevestigd te zien.
Ergens vind ik het wel prima te zien dat de Volkskrant hier compleet uit de bocht vliegt, want het was sowieso al niet mijn krant. Goed om dat weer eens bevestigd te zien.
Gezien niet iedereen het spel nog heeft uitgespeeld gooi er nog even spoilers op:MazeWing schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:13:
[...]
spoiler:Ik had het juist andersom. Ik had aanzienlijk meer empathie voor Abby en vond het eigenlijk terecht als Ellie zou sneuvelen.
Wat betreft die Volkskrant review. Iemand die dit spel een 6 geeft mag zich met spoed gaan melden bij de GGZ, want volgens mij heb je de dan niet meer op een rijtje. Zeker niet met de argumenten die daar worden aangehaald...t
Het zal me niets vervangen als de reviewer die banaan die met ductape vastgeplakt was zo’n beetje het hoogst haalbare “kunst” werk vond.
spoiler:
Mag ik vragen waarom je zoveel empathie voor Abby hebt? Niet lullig bedoeld, gewoon nieuwsgierig. Ik vond het zelf namelijk niet heel erg om haar te spelen. Maar ik kon me gewoon niet binden met haar.
[ Voor 4% gewijzigd door LeanderHeirbaut op 24-06-2020 17:31 ]
Volgens mij zou een 6 de laagste score zijn op metacritic haha. Heb het beetje het gevoel dat ze het als een film hebben gerecenseerd.
Je vraagt het niet aan mij maar.LeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:30:
[...]
Gezien niet iedereen het spel nog heeft uitgespeeld gooi er nog even spoilers op:
spoiler:Mag ik vragen waarom je zoveel empathie voor Abby hebt? Niet lullig bedoeld, gewoon nieuwsgierig. Ik vond het zelf namelijk niet heel erg om haar te spelen. Maar ik kon me gewoon niet binden met haar.
spoiler:
Ook ik had op een gegeven moment meer met Abby, dit had oa te maken met het feit dat ik Ellie zo ver heen vond, dat begon eigenlijk bij het Ziekenhuis met Nora.
Het werd alleen maar erger en erger, tot het op het punt aankwam van het eerste gevecht tussen Abby en Ellie, ik had toen zoiets van kill der maar.
Abby heeft in die paar uur dat ik met haar aan de gang ben gegaan, veel meer feeling gekregen, dit was omdat zij als persoon veranderden.
Zij was vol met wraak in die jaren om Joel te pakken, ze had haar wraak en ze wilde verder gaan. al haar vrienden werden door Ellie vermoord en alsnog (ook mede door Lev) liet ze Ellie voor een 2de keer gaan samen met haar vriendin.
Abby wilde haar leven weer oppakken maar Ellie liet het maar niet los met als gevolg het eind gevecht waarin ik zo erg baalde dat ik met Ellie tegen Abby moest, ik ben wel 4x afgegaan (lol) omdat ik die mes niet wilde steken in der.
Het gekke was in deel 1 en paar uur in deel 2 vond ik Ellie echt geweldig maar dat werd alleen maar minder en minder.
En met Abby waarin ik ook zoiets had van nee, ik wil niet met de badguy spelen was dit een van de beste momenten in de hele game.
Voor mij werd de badguy een goodguy en de goodguy werd een badguy. Dit maakte de game voor mij zo uniek en prachtig hoe dit in de game is tot stand is gekomen.
Het werd alleen maar erger en erger, tot het op het punt aankwam van het eerste gevecht tussen Abby en Ellie, ik had toen zoiets van kill der maar.
Abby heeft in die paar uur dat ik met haar aan de gang ben gegaan, veel meer feeling gekregen, dit was omdat zij als persoon veranderden.
Zij was vol met wraak in die jaren om Joel te pakken, ze had haar wraak en ze wilde verder gaan. al haar vrienden werden door Ellie vermoord en alsnog (ook mede door Lev) liet ze Ellie voor een 2de keer gaan samen met haar vriendin.
Abby wilde haar leven weer oppakken maar Ellie liet het maar niet los met als gevolg het eind gevecht waarin ik zo erg baalde dat ik met Ellie tegen Abby moest, ik ben wel 4x afgegaan (lol) omdat ik die mes niet wilde steken in der.
Het gekke was in deel 1 en paar uur in deel 2 vond ik Ellie echt geweldig maar dat werd alleen maar minder en minder.
En met Abby waarin ik ook zoiets had van nee, ik wil niet met de badguy spelen was dit een van de beste momenten in de hele game.
Voor mij werd de badguy een goodguy en de goodguy werd een badguy. Dit maakte de game voor mij zo uniek en prachtig hoe dit in de game is tot stand is gekomen.
Achja, reviews van een krant moet je ook niet lezen. Dat is Piet de sportexpert die wel even een gamereview doet, want ja, Piet heeft ook al veel FIFA gespeeld...
Zo, na dik 27 uur de game uitgespeeld. Waar ik over de eerste grofweg 20 uur laaiend enthousiast was, overheerst nu toch wel een beetje een dubbel gevoel. Waarom?
Andere positieve punten waren de geweldige graphics en de interessante gevechten. Hetgeen er voor mij echt uit sprong was de sfeersetting. Man oh man, wat was dat genieten zeg. Een aantal ijzersterke stukken meegemaakt.
Toch overheerst er aan het einde een beetje een dubbel gevoel. Het einde was niet slecht, zeker niet. Echter miste er gewoon iets en kon het voor mij niet tippen aan het perfecte einde van deel 1. Desondanks wel mooi in beeld gebracht hoe
Al met al: Erg goed verhaal, met hier en daar toch wel wat kleine gebreken. Een uitmuntende sfeersetting en heerlijke combat. Ik heb er enorm van genoten, deze komt zeker in aanmerking voor een 2e run
spoiler:
Allereerst verdient Naughty Dog een compliment. Ik vind het zeer positief dat ze het aan hebben gedurfd om een nieuw karakter zo’n grote rol te laten spelen. Dit was voor mij een groot succes. Ik vond het zeer overtuigend hoe de verhaallijnen uiteindelijk bij elkaar kwamen en hoe stapje voor stapje werd uitgelegd hoe de dood van Joel tot stand was gekomen. Prachtig gedaan. Vond het spelen met Abby verder geen probleem en raakte steeds geïnteresseerder wat haar tot de moord op Joel bewoog.
Andere positieve punten waren de geweldige graphics en de interessante gevechten. Hetgeen er voor mij echt uit sprong was de sfeersetting. Man oh man, wat was dat genieten zeg. Een aantal ijzersterke stukken meegemaakt.
spoiler:
De scène waarbij je als Abby op zoek gaat naar voorraden in het ziekenhuis, dat was echt kicken. De stukken waarbij de verhalen van Ellie en Abby elkaar raakten waren ook briljant.
Toch overheerst er aan het einde een beetje een dubbel gevoel. Het einde was niet slecht, zeker niet. Echter miste er gewoon iets en kon het voor mij niet tippen aan het perfecte einde van deel 1. Desondanks wel mooi in beeld gebracht hoe
spoiler:
Ellie het Abby gewoon niet kan vergeven en Joëls herinnering haar maar blijft achtervolgen. Daarom vond ik de beslissing van Ellie om het toch ‘af te maken’ zeer begrijpelijk. Aan het einde van de game ook een prachtige en tegelijkertijd pijnlijke verwijzing naar deel 1, wanneer Abby het jongetje oppakt en wegdraagt. Dat gaf me wel kippenvel omdat je de pijn van Ellie mee kon voelen. Dat ze Abby uiteindelijk spaart voelde toch niet helemaal voldaan, het is een beetje een half einde voor mij. Hoewel Abby ook zo haar motieven had, is het geen bevredigend einde van het verhaal vind ik.
Al met al: Erg goed verhaal, met hier en daar toch wel wat kleine gebreken. Een uitmuntende sfeersetting en heerlijke combat. Ik heb er enorm van genoten, deze komt zeker in aanmerking voor een 2e run
spoiler:
Ik zie het eind toch een beetje anders. Door de PTSD en spijt hoe ze tegen Joel deed en nooit goed heeft kunnen maken, wilde ze op het eind wraak nemen. Ze wist natuurlijk van de motieven van Abby , maar kon zich er niet overheen zetten. Op het moment dat ze vecht met Abby, maakt het Ellie denk ik niet heel veel meer uit of ze wint om verliest. Ze heeft haar best gedaan en alles gegeven. Abby is zo erg afgetakeld en verzwakt dat ze op het laatst toch besluit haar niet te vermoorden (wellicht ziet ze zichzelf in haar). Ik vond het wel wat moois hebben. Het enige wat mij wat tegenstaat is dat ze daar wel 200 mannen vrouwen en honden moet slachten om tot die beslissing te komen. Terwijl ook zij wellicht geen bad guys zijn .
038Zwolle schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:28:
spoiler:Ik zie het eind toch een beetje anders. Door de PTSD en spijt hoe ze tegen Joel deed en nooit goed heeft kunnen maken, wilde ze op het eind wraak nemen. Ze wist natuurlijk van de motieven van Abby , maar kon zich er niet overheen zetten. Op het moment dat ze vecht met Abby, maakt het Ellie denk ik niet heel veel meer uit of ze wint om verliest. Ze heeft haar best gedaan en alles gegeven. Abby is zo erg afgetakeld en verzwakt dat ze op het laatst toch besluit haar niet te vermoorden (wellicht ziet ze zichzelf in haar). Ik vond het wel wat moois hebben. Het enige wat mij wat tegenstaat is dat ze daar wel 200 mannen vrouwen en honden moet slachten om tot die beslissing te komen. Terwijl ook zij wellicht geen bad guys zijn .
spoiler:
Volgens mij weet Ellie niet dat Joel haar de pa van Abby heeft vermoord toch? Tenminste in het theater kwam ze (Ellie) met het verhaal dat zij de reden is dat er geen cure is omdat Joel haar gered heeft.
Dit is inderdaad typisch een einde waar je in je hoofd flink over kunt twisten en goed moet nadenken hoe en waarom er is gebeurd wat er is gebeurd. Overigens kan ik me wel goed vinden in je uitleg, moet ook zeggen dat ik038Zwolle schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:28:
spoiler:Ik zie het eind toch een beetje anders. Door de PTSD en spijt hoe ze tegen Joel deed en nooit goed heeft kunnen maken, wilde ze op het eind wraak nemen. Ze wist natuurlijk van de motieven van Abby , maar kon zich er niet overheen zetten. Op het moment dat ze vecht met Abby, maakt het Ellie denk ik niet heel veel meer uit of ze wint om verliest. Ze heeft haar best gedaan en alles gegeven. Abby is zo erg afgetakeld en verzwakt dat ze op het laatst toch besluit haar niet te vermoorden (wellicht ziet ze zichzelf in haar). Ik vond het wel wat moois hebben. Het enige wat mij wat tegenstaat is dat ze daar wel 200 mannen vrouwen en honden moet slachten om tot die beslissing te komen. Terwijl ook zij wellicht geen bad guys zijn .
spoiler:
Het spel was in ieder geval genieten!
vanuit Ellie heel goed kon begrijpen dat ze het niet los kon laten.
LeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:30:
[...]
Gezien niet iedereen het spel nog heeft uitgespeeld gooi er nog even spoilers op:
spoiler:Mag ik vragen waarom je zoveel empathie voor Abby hebt? Niet lullig bedoeld, gewoon nieuwsgierig. Ik vond het zelf namelijk niet heel erg om haar te spelen. Maar ik kon me gewoon niet binden met haar.
spoiler:
Ik vond vooral de motieven van Abby begrijpelijk. Haar vader, die volgens mij een prima vent was met het hart op de goede plaats, is bruut vermoord terwijl je nota bene bezig was met een cure waar de hele wereld iets aan zou hebben.
Abby besluit enkel Joel te vermoorden en de anderen te laten gaan. Simpelweg omdat zij er geen aandeel in hadden.
Maar wat me uiteindelijk echt wist te overtuigen was Abby’s leven, haar vrienden, haar karakter, etc.
Het voelde zwaar onterecht dat Ellie dit allemaal heeft afgepakt omdat ook zij wraak wilde. Niet enkel op Abby die Joel heeft vermoord, maar iedereen die in die huis was.
Ik vond de motieven van Abby “beter” en vond dat zij, zeker toen WLH haar wilde vermoorden en ook nog eens Owen vermoord was, echt alles verloren was. Ellie heeft tenminste nog Dina, Tommy en alle anderen in hun “dorp”. Abby heeft buiten Lev helemaal niemand meer. Ook de blijdschap die ze toonde toen ze radiocontact met de Firefly’s had was erg mooi en emotioneel. Ook die hoop wordt vervolgens bruut om zeep geholpen.
Nee... Ellie had in het begin m’n sympathie, maar kijkend wat ze allemaal teweeg heeft gebracht is dit minder en minder geworden.
Knap dat een spel dit op deze manier weet neer te zetten!
Abby besluit enkel Joel te vermoorden en de anderen te laten gaan. Simpelweg omdat zij er geen aandeel in hadden.
Maar wat me uiteindelijk echt wist te overtuigen was Abby’s leven, haar vrienden, haar karakter, etc.
Het voelde zwaar onterecht dat Ellie dit allemaal heeft afgepakt omdat ook zij wraak wilde. Niet enkel op Abby die Joel heeft vermoord, maar iedereen die in die huis was.
Ik vond de motieven van Abby “beter” en vond dat zij, zeker toen WLH haar wilde vermoorden en ook nog eens Owen vermoord was, echt alles verloren was. Ellie heeft tenminste nog Dina, Tommy en alle anderen in hun “dorp”. Abby heeft buiten Lev helemaal niemand meer. Ook de blijdschap die ze toonde toen ze radiocontact met de Firefly’s had was erg mooi en emotioneel. Ook die hoop wordt vervolgens bruut om zeep geholpen.
Nee... Ellie had in het begin m’n sympathie, maar kijkend wat ze allemaal teweeg heeft gebracht is dit minder en minder geworden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Exact mijn gedachte.MazeWing schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:01:
[...]
spoiler:Ik vond vooral de motieven van Abby begrijpelijk. Haar vader, die volgens mij een prima vent was met het hart op de goede plaats, is bruut vermoord terwijl je nota bene bezig was met een cure waar de hele wereld iets aan zou hebben.
Ik ben de tweede training manual vergeten (stealth). Is er nog een manier om die terug te gaan halen?
En ook stom dat mijn pre order bonus pas twee dagen later kwam. Ik had de game al opgestart en een tijd gespeeld. De pre order code heb ik ingevoerd maar dit werkt alleen als je het spel pas opstart. Naughty Dog kon dit beter regelen vind ik
En ook stom dat mijn pre order bonus pas twee dagen later kwam. Ik had de game al opgestart en een tijd gespeeld. De pre order code heb ik ingevoerd maar dit werkt alleen als je het spel pas opstart. Naughty Dog kon dit beter regelen vind ik
"If you miss one Training Manual Location, the next will have the Manual you missed. For example, if you missed the first location, then the second location will have the first Manual and so on. So to make things easier to follow, it’s highly recommended to not miss anything here."Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:23:
Ik ben de tweede training manual vergeten (stealth). Is er nog een manier om die terug te gaan halen?
Even van een site afgeplukt.
Mja ik lees net dat er verschillende locaties zijn per boek. Dus je hebt meerdere kansen om ze te pakken te krijgen.LeanderHeirbaut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:34:
[...]
"If you miss one Training Manual Location, the next will have the Manual you missed. For example, if you missed the first location, then the second location will have the first Manual and so on. So to make things easier to follow, it’s highly recommended to not miss anything here."
Even van een site afgeplukt.
SH-FR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:17:
Zo, na dik 27 uur de game uitgespeeld. Waar ik over de eerste grofweg 20 uur laaiend enthousiast was, overheerst nu toch wel een beetje een dubbel gevoel. Waarom?
spoiler:Allereerst verdient Naughty Dog een compliment. Ik vind het zeer positief dat ze het aan hebben gedurfd om een nieuw karakter zo’n grote rol te laten spelen. Dit was voor mij een groot succes. Ik vond het zeer overtuigend hoe de verhaallijnen uiteindelijk bij elkaar kwamen en hoe stapje voor stapje werd uitgelegd hoe de dood van Joel tot stand was gekomen. Prachtig gedaan. Vond het spelen met Abby verder geen probleem en raakte steeds geïnteresseerder wat haar tot de moord op Joel bewoog.
Andere positieve punten waren de geweldige graphics en de interessante gevechten. Hetgeen er voor mij echt uit sprong was de sfeersetting. Man oh man, wat was dat genieten zeg. Een aantal ijzersterke stukken meegemaakt.spoiler:De scène waarbij je als Abby op zoek gaat naar voorraden in het ziekenhuis, dat was echt kicken. De stukken waarbij de verhalen van Ellie en Abby elkaar raakten waren ook briljant.
Toch overheerst er aan het einde een beetje een dubbel gevoel. Het einde was niet slecht, zeker niet. Echter miste er gewoon iets en kon het voor mij niet tippen aan het perfecte einde van deel 1. Desondanks wel mooi in beeld gebracht hoespoiler:Ellie het Abby gewoon niet kan vergeven en Joëls herinnering haar maar blijft achtervolgen. Daarom vond ik de beslissing van Ellie om het toch ‘af te maken’ zeer begrijpelijk. Aan het einde van de game ook een prachtige en tegelijkertijd pijnlijke verwijzing naar deel 1, wanneer Abby het jongetje oppakt en wegdraagt. Dat gaf me wel kippenvel omdat je de pijn van Ellie mee kon voelen. Dat ze Abby uiteindelijk spaart voelde toch niet helemaal voldaan, het is een beetje een half einde voor mij. Hoewel Abby ook zo haar motieven had, is het geen bevredigend einde van het verhaal vind ik.
spoiler:
Ik vond het eigenlijk juist het mooie einde, dat Ellie op het aller laatst in staat was om alles als nog lost te laten, nadat Abby dat ook had gedaan in het theater
Verwijderd
Ik ben nu weer deel 1 aan het spelen. Maar ik merk nu wel hoe slecht de besturing was in deel 1. Rennen werkt er erg slecht, net zoals omdraaien. Je kan niet kruipen etc. Ik vind het verhaal ook een stuk beter in deel 2 eigenlijk. Wel grappig omdat er zoveel mensen deel 1 veel beter vinden..
Ik was overigens ook geen groot fan van deel 1. Ik vond hem destijds al wat tegenvallen.
Ik was overigens ook geen groot fan van deel 1. Ik vond hem destijds al wat tegenvallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2020 21:00 ]
Nieuwevolger schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:25:
[...]
spoiler:Ik vond het eigenlijk juist het mooie einde, dat Ellie op het aller laatst in staat was om alles als nog lost te laten, nadat Abby dat ook had gedaan in het theater
spoiler:
Klopt, Abby verdiende het ook niet om te sterven naar mijn mening. Na het allemaal wat gerelativeerd te hebben is het einde inderdaad gewoon behoorlijk goed. Iets te snel gesproken, misschien omdat je na afloop alle puzzelstukjes eerst even moet relativeren.
Maar oh oh wat zaten er een aantal briljante momenten in de game. Daar ben ik nu echt nog ondersteboven van. Nu direct de tweede run gestart, mijn schooljaar zit erop dus we hebben er ook de tijd voor
Doe jij dan ook een NewGame+? Doe het zelf nooit maar ik wil stiekem ook gewoon weer overnieuw beginnen. (moet wel werkenSH-FR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:04:
[...]
spoiler:Klopt, Abby verdiende het ook niet om te sterven naar mijn mening. Na het allemaal wat gerelativeerd te hebben is het einde inderdaad gewoon behoorlijk goed. Iets te snel gesproken, misschien omdat je na afloop alle puzzelstukjes eerst even moet relativeren.
Maar oh oh wat zaten er een aantal briljante momenten in de game. Daar ben ik nu echt nog ondersteboven van. Nu direct de tweede run gestart, mijn schooljaar zit erop dus we hebben er ook de tijd voor

Ik twijfel of ik NewGame + als spelmodus ga gebruiken. Ik vind het zelf altijd leuk als je die verbeteringen en vaardigheden gedurende het spel langzaam opbouwt. Misschien dat ik m dus zelfs ga spelen zoals in de eerste run. Dan kies ik misschien voor wat andere verbeteringen en vaardigheden.barriie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:07:
[...]
Doe jij dan ook een NewGame+? Doe het zelf nooit maar ik wil stiekem ook gewoon weer overnieuw beginnen. (moet wel werken)
Ja dat doe ik ook meestal, vindt het een beetje raar om met upgrades te beginnen.SH-FR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:12:
[...]
Ik twijfel of ik NewGame + als spelmodus ga gebruiken. Ik vind het zelf altijd leuk als je die verbeteringen en vaardigheden gedurende het spel langzaam opbouwt. Misschien dat ik m dus zelfs ga spelen zoals in de eerste run. Dan kies ik misschien voor wat andere verbeteringen en vaardigheden.
Ik las wel dat de enemies wel wat lastiger werden, toch nog maar ff wat google
spoiler:
[quote]
Replaying the game is the only way to unlock all of Ellie's possible skill upgrades — there aren't enough resources in the game to allow you to do this in a single playthrough.
[/quote]
Misschien dan toch maar meteen voor de trophies gaan
Replaying the game is the only way to unlock all of Ellie's possible skill upgrades — there aren't enough resources in the game to allow you to do this in a single playthrough.
[/quote]
Misschien dan toch maar meteen voor de trophies gaan
[ Voor 19% gewijzigd door barriie op 24-06-2020 21:16 ]
Ik heb het spel uitgespeeld en er gaat nu zoveel door me heen:
spoiler: !
Fantastisch spel. De graphics, de gameplay, de details en de audio. Het totaalplaatje maakt zoveel indruk.
Het verhaal was heel bijzonder. Dat ik de halve game als de moordenaar van Joel zou moeten spelen vond ik erg lastig in het begin. Nadat je meer over Abby ontdekte werden haar motieven duidelijk en begrijpelijk. Toch kon ik niet echt sympathie voor haar voelen. Uiteindelijk blijft Ellie echt mijn favoriet en kon ik het ook niet over mijn hart krijgen om haar aan te vallen in het theater.
Voor mij persoonlijk waren beide verhaallijnen tot aan de boerderij wel logisch en had ik, vanuit het perspectief van de karakters, hetzelfde gedaan. Dina en Billy achterlaten om achter Abby aan te gaan voelde verkeerd. Om dan ook nog eens al die moeite te doen om haar te vinden en haar dan uiteindelijk te laten gaan was ook vreemd.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Abby en Ellie het motief van Abby eigenlijk nooit besproken hebben. In het theater roept Ellie dat ze Abby begrijpt, maar dat klopte niet. Waarom zei Abby niet dat Joel haar vader had vermoord? Dat had voor mij het perfecte punt geweest dat Ellie begreep dat ze eigenlijk hetzelfde zijn. Nu denkt Ellie nog steeds dat Abby Joel vermoordde om een andere reden.
Pfff, ik moet het allemaal nog even verwerken...
Het verhaal was heel bijzonder. Dat ik de halve game als de moordenaar van Joel zou moeten spelen vond ik erg lastig in het begin. Nadat je meer over Abby ontdekte werden haar motieven duidelijk en begrijpelijk. Toch kon ik niet echt sympathie voor haar voelen. Uiteindelijk blijft Ellie echt mijn favoriet en kon ik het ook niet over mijn hart krijgen om haar aan te vallen in het theater.
Voor mij persoonlijk waren beide verhaallijnen tot aan de boerderij wel logisch en had ik, vanuit het perspectief van de karakters, hetzelfde gedaan. Dina en Billy achterlaten om achter Abby aan te gaan voelde verkeerd. Om dan ook nog eens al die moeite te doen om haar te vinden en haar dan uiteindelijk te laten gaan was ook vreemd.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Abby en Ellie het motief van Abby eigenlijk nooit besproken hebben. In het theater roept Ellie dat ze Abby begrijpt, maar dat klopte niet. Waarom zei Abby niet dat Joel haar vader had vermoord? Dat had voor mij het perfecte punt geweest dat Ellie begreep dat ze eigenlijk hetzelfde zijn. Nu denkt Ellie nog steeds dat Abby Joel vermoordde om een andere reden.
This is absolutely ridiculous
Iemand die nog een Pre-order code nodig heeft? Heb er nog 3 over..
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Wat waren die extras ook alweer?V3g3ta schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 03:59:
Iemand die nog een Pre-order code nodig heeft? Heb er nog 3 over..
- Ammo Capacity Upgrade
- Crafting Training Manual
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Oh oke heb de game al uitgespeeld. Heb er nu dan vrij weinig aan. Toch bedanktV3g3ta schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 06:25:
[...]
- Ammo Capacity Upgrade
- Crafting Training Manual
Ridicuul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:31:
Ik heb het spel uitgespeeld en er gaat nu zoveel door me heen:
spoiler: !Fantastisch spel. De graphics, de gameplay, de details en de audio. Het totaalplaatje maakt zoveel indruk.
spoiler:
Ik denk dat ze Ellie in een paar woorden uitlegt wat je in de afgelopen 10 uur gespeeld hebt. Dat Joel haar vader en een groot deel van de fireflies heeft vermoord en Ellie vervolgens al haar vrienden.
Gezien de flashback is het niet noodzakelijk dat Abby dit ook nog even zeer kort samenvat voor Ellie. Ik denk dat ze dit "op de achtergrond" heeft gedaan, terwijl wij de flashback speelde.
Gezien de flashback is het niet noodzakelijk dat Abby dit ook nog even zeer kort samenvat voor Ellie. Ik denk dat ze dit "op de achtergrond" heeft gedaan, terwijl wij de flashback speelde.
Ik heb net nog eens de slechtere reviews gelezen (van sites) en de enige die het lager dan een 8 geven zijn de personen die zich storen aan de manier waarop het verhaalt zich ontwikkeld.
De user reviews zijn helemaal lachwekkend...
Ik heb het spel een paar dagen geleden uitgespeeld en ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zo teleurgesteld geweest na het uitspelen van een game. De graphics zijn geweldig, het ziet er allemaal schitterend uit en de audio loeit door de speakers, maar het verhaal is zo matig dat ik gewoon wilde stoppen met spelen. Continu hoopte ik op verbetering, verandering en de geniale kwaliteiten van de vorige The Last of Us, maar die momenten kwamen niet. In plaats daarvan heb ik de game na het uitspelen meteen verwijderd van de PS4, op Marktplaats gezet en doorverkocht.
Cijfers en belachelijke review scores doe ik niet aan, maar ik vond deze game een complete verspilling van mijn tijd.
Cijfers en belachelijke review scores doe ik niet aan, maar ik vond deze game een complete verspilling van mijn tijd.
Verwijderd
Toch bijzonder hoe de meningen zo ver uiteen lopen, ik vond zelf the last of us 1 in het begin heel erg tegenvallen. Ik had er toen veel meer van verwacht, met deel 2 had ik direct het idee dit is een topper. Ik werd in het verhaal gezogen en ik vond het zeer knap en gedurfd geschreven.Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:45:
Ik heb het spel een paar dagen geleden uitgespeeld en ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zo teleurgesteld geweest na het uitspelen van een game. De graphics zijn geweldig, het ziet er allemaal schitterend uit en de audio loeit door de speakers, maar het verhaal is zo matig dat ik gewoon wilde stoppen met spelen. Continu hoopte ik op verbetering, verandering en de geniale kwaliteiten van de vorige The Last of Us, maar die momenten kwamen niet. In plaats daarvan heb ik de game na het uitspelen meteen verwijderd van de PS4, op Marktplaats gezet en doorverkocht.
Iedereen die negatief over the last of us 2 is, die geeft aan dat het verhaal zo matig is. Maar volgens mij is het verhaal technisch gewoon prima geschreven alleen vind je de ontwikkeling in het verhaal niet leuk. Dat is volgens mij toch iets heel anders? Het siert je om niet direct een negatieve review hierover te schrijven. Ik vind het namelijk vreemd dat iemand een negatieve review schrijft over een game die technisch gewoon heel goed in elkaar zit, maar niks heeft met het verhaal. Dat maakt het geen slechte game. Dit merk ik ook heel vaak bij films, op IMDB krijgen heel veel films een cijfer onder de 5 van mensen die niks met het genre hebben of de film niet snappen. Geef dan geen review denk ik dan. Ben toch stiekem wel benieuwd wat je dan precies zo matig vind aan het verhaal? Wat mis je dan van de geniale kwaliteiten van The last of us 1?
Ik ben namelijk nu weer the last of us 1 aan het spelen en nu merk ik weer dat ik zelf die game echt niet heel erg goed vind namelijk.
Ik zit nu op 14 uur en ik wil alleen maar meer en meer zonder dat het ooit stopt. Alles is zo briljant gedetailleerd, het verhaal is meeslepend en nog nooit zo veel emotie gehad bij het spelen van een game
Ik ben nog steeds blij dat ik 0,0 heb meegekregen van alle leaks en vrijwel ook geen trailers of gameplay had gekeken, alles was voor mij helemaal nieuw en onverwachts. Helaas kan je maar een 10 geven anders had ik deze graag een 20 gegeven
Ik ben nog steeds blij dat ik 0,0 heb meegekregen van alle leaks en vrijwel ook geen trailers of gameplay had gekeken, alles was voor mij helemaal nieuw en onverwachts. Helaas kan je maar een 10 geven anders had ik deze graag een 20 gegeven
Jammer om te horen man. Als iets waar je lang naar uitkijkt zo tegenvalt is dat balen.Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:45:
Ik ben nog bezig om hem af te ronden, wel flink gevorderd. Wel heb ik iets van bedenkingen hoe de game nu loopt:
spoiler:
Wat ik wel merk, is dat alles wat Abby meemaakt voor kennisgeving wordt aangenomen. Ik wil naar dat ene punt toe: Waar Ellie & Abby elkaar meeten. Elk dingentje dat ik nu met Abby moet doen voelt daarom ook enigzins aan als tijdvulling. Boeien mij die Scars nou, waarvoor ik eerst een fucking kantoorgebouw en vervolgend een ziekenhuis moet clearen op infected. Das voor mij het enige nadeel van de story-opzet op dit moment.
Ben nu toch wel benieuwd. Iedereen hoor ik maar over ''zoveel emoties'' hebben'', ''3 x moeten janken'' en ''tissues nodig hebben''..........wat is er dan zo emotioneel?s0kkie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:05:
Ik zit nu op 14 uur en ik wil alleen maar meer en meer zonder dat het ooit stopt. Alles is zo briljant gedetailleerd, het verhaal is meeslepend en nog nooit zo veel emotie gehad bij het spelen van een game![]()
Onderstaande spoiler bevat spoilers t/m circa 10 uur gameplay
spoiler:
OK, Joel wordt afgemaakt. Jammer, maar helaas. Zag ik dat aankomen? Ja en nee, opmerking van Abby was duidelijk dat ze in Jackson op zoek naar ''hem'' waren. Maar om te zeggen dat toen Joel doodgemept werdt ik zwaar emo werd? Nee, niet echt
Verwijderd
ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:06:
[...]
Jammer om te horen man. Als iets waar je lang naar uitkijkt zo tegenvalt is dat balen.
Ik ben nog bezig om hem af te ronden, wel flink gevorderd. Wel heb ik iets van bedenken hoe de game nu loopt:
spoiler:Wat ik wel merk, is dat alles wat Abby meemaakt voor kennisgeving wordt aangenomen. Ik wil naar dat ene punt toe: Waar Ellie & Abby elkaar meeten. Elk dingentje dat ik nu met Abby moet doen voelt daarom ook enigzins aan als tijdvulling. Boeien mij die Scars nou, waarvoor ik eerst een fucking kantoorgebouw en vervolgend een ziekenhuis moet clearen op infected. Das voor mij het enige nadeel van de story-opzet op dit moment.
spoiler:
Dat gedeelte met de Scars vond ik wel sterk eerlijk gezegd, daar kreeg ik het idee dat Abby ook goed van binnen is. Dat ze ook mensen helpt en dat je daardoor ook snapt wat zij allemaal mee maakt en heeft gemaakt.
@s0kkie Gelukkig had ik zelf ook geen spoilers gezien, ik denk dat de impact van het verhaal ook minder zou zijn als ik alle spoilers al had gezien. Dat had wel inbreuk gedaan op het verhaal, daarom snap ik sommige mensen ook wel die klagen over het verhaal. Maar het verhaal komt ook niet over als je de spoilers al weet. Terwijl het verhaal nou juist heel sterk is!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2020 09:12 ]
Ik zal nooit janken door een film of game maarArnoldSmiley schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:10:
[...]
Ben nu toch wel benieuwd. Iedereen hoor ik maar over ''zoveel emoties'' hebben'', ''3 x moeten janken'' en ''tissues nodig hebben''..........wat is er dan zo emotioneel?
(ook spoilers van de 1e paar uur)
spoiler:
Als je als Ellie door het huis van de net overleden Joel loopt voelde ik zeker wel wat emoties opkomen.
En aan het einde van de game zit nog zo'n soort moment.
Die "shockerende" momenten doen me eigenlijk ook niet zo veel, die subtiele momenten zijn veel sterker, zo ook bijv de flashbacks van Joel & Ellie.
En aan het einde van de game zit nog zo'n soort moment.
Die "shockerende" momenten doen me eigenlijk ook niet zo veel, die subtiele momenten zijn veel sterker, zo ook bijv de flashbacks van Joel & Ellie.
Ik ben het hier helaas wel mee eens. Het spel zit technisch super in elkaar, combat voelt lekker, graphics zijn mooi en het geluid vond ik vooral erg goed, maar dat kon ook komen door andere geluidsset sinds deel 1.Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:45:
Ik heb het spel een paar dagen geleden uitgespeeld en ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zo teleurgesteld geweest na het uitspelen van een game. De graphics zijn geweldig, het ziet er allemaal schitterend uit en de audio loeit door de speakers, maar het verhaal is zo matig dat ik gewoon wilde stoppen met spelen. Continu hoopte ik op verbetering, verandering en de geniale kwaliteiten van de vorige The Last of Us, maar die momenten kwamen niet.
spoiler:
Aan het deel met Abby heb ik mij alleen maar kunnen storen. Na de dood van Joel ben ik heel het spel 'boos' op Abby en wil je zelf ook wraak. Vervolgens komt het tot een hoogtepunt en wordt je opeens gedwongen om te spelen met de persoon die je heel het spel al haat.
Mijn gedachten op dat moment: "Jammer, maar hier even door heen en dan gaan we verder." Maar dit was niet even er door heen, dit was telkens opnieuw Abby. Na het afsluiten van een chapter het zwarte scherm en de hoop dat het eindelijk klaar zou zijn. Helaas, nog een dag Abby. Uiteindelijk bijna het halve spel.
Voor mij persoonlijk de twijfel of ik na een nacht slapen het spel wel op wilde starten, want het 'door de zure appel heen bijten' duurde wel heel lang.
En ik snap wat het doel was. Het laten zien van de andere kanten van zo'n verhaal. De menselijkheid tonen van eigenlijk iedereen die in deze spelwereld leeft. Maar voor mijn idee was dit in The Last of Us 1 ook al zo. Ik kan me nog vijanden herinneren die smeekte om hun leven terwijl je ze aan valt, om ze vervolgens alsnog dood te maken. Ik weet dat Ellie en Joel echt niet de helden zijn in dit universum, maar ik heb wel een band met hen opgebouwd. En ik heb TLOU2 gekocht met de gedachte in ieder geval een verhaal omtrent deze band te krijgen, of dit nou met of zonder Joel zou zijn maakt hier niet uit.
De flashbacks in het spel met Ellie en Joel maakte dit voor mij nog meer duidelijk. Zó had het kunnen zijn! Maar daarna kom je terug in de realiteit en die valt mij toch tegen.
Mijn gedachten op dat moment: "Jammer, maar hier even door heen en dan gaan we verder." Maar dit was niet even er door heen, dit was telkens opnieuw Abby. Na het afsluiten van een chapter het zwarte scherm en de hoop dat het eindelijk klaar zou zijn. Helaas, nog een dag Abby. Uiteindelijk bijna het halve spel.
Voor mij persoonlijk de twijfel of ik na een nacht slapen het spel wel op wilde starten, want het 'door de zure appel heen bijten' duurde wel heel lang.
En ik snap wat het doel was. Het laten zien van de andere kanten van zo'n verhaal. De menselijkheid tonen van eigenlijk iedereen die in deze spelwereld leeft. Maar voor mijn idee was dit in The Last of Us 1 ook al zo. Ik kan me nog vijanden herinneren die smeekte om hun leven terwijl je ze aan valt, om ze vervolgens alsnog dood te maken. Ik weet dat Ellie en Joel echt niet de helden zijn in dit universum, maar ik heb wel een band met hen opgebouwd. En ik heb TLOU2 gekocht met de gedachte in ieder geval een verhaal omtrent deze band te krijgen, of dit nou met of zonder Joel zou zijn maakt hier niet uit.
De flashbacks in het spel met Ellie en Joel maakte dit voor mij nog meer duidelijk. Zó had het kunnen zijn! Maar daarna kom je terug in de realiteit en die valt mij toch tegen.
Het is geen slecht spel, zeer zeker niet. Maar voor mij persoonlijk valt het verhaal in de categorie: leuk geprobeerd, maar niet voor mij...
spoiler:
Het spel verwacht wel van je, dat je de grote cliffhanger los laat, wanneer je zo'n 7 uur met Abby begint te spelen, want de game wilt dat je het als een geheel nieuwe campaign gaat zien. De goede pacing van de game wordt hier wel door opgeofferd. In het begin wou ik ook met Ellie ook iedereen laten boeten voor hun daden, maar op het einde wou ik het beste voor zowel Ellie en Abby. Niet per se, doordat Abby de dochter was de dokter (want dat kon mij geen zak schelen), maar doordat Abby eigenlijk een goed persoon is vanuit het perspectief van de WHL.
Ik had dat gevoel eigenlijk ook op dat moment:ArnoldSmiley schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:06:
[...]
Jammer om te horen man. Als iets waar je lang naar uitkijkt zo tegenvalt is dat balen.
Ik ben nog bezig om hem af te ronden, wel flink gevorderd. Wel heb ik iets van bedenkingen hoe de game nu loopt:
spoiler:Wat ik wel merk, is dat alles wat Abby meemaakt voor kennisgeving wordt aangenomen. Ik wil naar dat ene punt toe: Waar Ellie & Abby elkaar meeten. Elk dingentje dat ik nu met Abby moet doen voelt daarom ook enigzins aan als tijdvulling. Boeien mij die Scars nou, waarvoor ik eerst een fucking kantoorgebouw en vervolgend een ziekenhuis moet clearen op infected. Das voor mij het enige nadeel van de story-opzet op dit moment.
spoiler:
Toen Abby en Ellie tegenover elkaar stonden in het theater wil je weten hoe het afloopt. Maar dan moet je opeens vele uren naar hetzelfde moment toewerken, terwijl je de uitkomst toch al weet. Wat dat betreft ben ik nooit fan van gameplay-flashbacks in games. Het voelt alsof je een game save bent verloren en een deel van het spel opnieuw moet spelen. Zeker omdat ik helemaal niet als Abby wilde spelen. Ik probeerde overal zo snel mogelijk doorheen te komen.
Als Costance 2425 je niks zegt, kan je deze spoiler beter niet lezen:
spoiler:
Vanaf het moment dat je met Abby en Lev door deze straat loopt en uiteindelijk contact legt met de Fireflies, was mijn 'haat' voor Abby verdwenen. Ik hoefde haar niet meer te vermoorden en ik wilde op zoek naar de Fireflies. Het voelt wrang dat juist op dit moment Ellie besluit om alles achter te laten om toch achter Abby aan te gaan.
Maar aan de andere kant hoeft het verhaal ook niet altijd mooi te zijn in de zin van: passen bij de keuzes die ik zou maken. Uiteindelijk vertelt The Last of Us II een prachtig verhaal en is het een waardige afsluiter van een PS4-tijdperk. Ik ben benieuwd of GoT dit niveau kan aantikken.
This is absolutely ridiculous
Prima geschreven is uiteraard gewoon een mening. Ik ben van mening dat Naughty Dog de plank enorm mis heeft geslagen door het verhaal op deze manier te vertellen. Het is een gewaagde zet die veel mensen niet kunnen waarderen. In een verhalende game als TLOU en TLOU2 moet er in mijn ogen ook voldoende entertainment en replay value zijn. De tweede helft van de game vond ik vermoeiend, onnodig en eigenlijk gewoon irritant. Ik begrijp Naughty Dog en het verhaal is ook duidelijk verteld. Het voelde alleen alsof ik huishoudelijke klusjes aan het doen was in plaats van die hard gamen. Ik kan me niet herinneren dat ik echt wilde stoppen met gamen met een dergelijke grote titel. Ik heb alle Naughty Dog games vanaf Uncharted uitgespeeld, en dit was veruit de minst vermakelijke.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Toch bijzonder hoe de meningen zo ver uiteen lopen, ik vond zelf the last of us 1 in het begin heel erg tegenvallen. Ik had er toen veel meer van verwacht, met deel 2 had ik direct het idee dit is een topper. Ik werd in het verhaal gezogen en ik vond het zeer knap en gedurfd geschreven.
Iedereen die negatief over the last of us 2 is, die geeft aan dat het verhaal zo matig is. Maar volgens mij is het verhaal technisch gewoon prima geschreven alleen vind je de ontwikkeling in het verhaal niet leuk. Dat is volgens mij toch iets heel anders? Het siert je om niet direct een negatieve review hierover te schrijven. Ik vind het namelijk vreemd dat iemand een negatieve review schrijft over een game die technisch gewoon heel goed in elkaar zit, maar niks heeft met het verhaal. Dat maakt het geen slechte game. Dit merk ik ook heel vaak bij films, op IMDB krijgen heel veel films een cijfer onder de 5 van mensen die niks met het genre hebben of de film niet snappen. Geef dan geen review denk ik dan. Ben toch stiekem wel benieuwd wat je dan precies zo matig vind aan het verhaal? Wat mis je dan van de geniale kwaliteiten van The last of us 1?
Ik ben namelijk nu weer the last of us 1 aan het spelen en nu merk ik weer dat ik zelf die game echt niet heel erg goed vind namelijk.
TLOU2 heeft schitterende gameplay area's, geweldige muziek, schitterende lichteffecten en spannende momenten, maar ik voelde me eerder opgelucht en geïrriteerd toen de credits over het scherm rolden dan voldaan. Normaal gesproken start ik meteen een New Game Plus. Dit keer zal ik het spel niet meer aanraken.
Nogmaals, ik doe niet aan spoilers, maar als je als gamer TLOU niet hebt gespeeld of niets geeft om het verhaal, dan is TLOU2 een geweldige actie game. Ik denk dat Naughty Dog zich heeft verslikt in zijn eigen dubbele politiek correcte agenda. Ik had het spel echt graag geniaal gevonden, maar dat gaat em niet worden. Helaas. Volgende keer beter. Ik hoop van harte dat er genoeg gamers zijn die het spel geweldig vinden.
Dit lees ik meer, maar snap de insteek niet zo goed? Welke dubbele politiek correcte agendaNavuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:06:
[...]
Prima geschreven is uiteraard gewoon een mening. Ik ben van mening dat Naughty Dog de plank enorm mis heeft geslagen door het verhaal op deze manier te vertellen. Het is een gewaagde zet die veel mensen niet kunnen waarderen. In een verhalende game als TLOU en TLOU2 moet er in mijn ogen ook voldoende entertainment en replay value zijn. De tweede helft van de game vond ik vermoeiend, onnodig en eigenlijk gewoon irritant. Ik begrijp Naughty Dog en het verhaal is ook duidelijk verteld. Het voelde alleen alsof ik huishoudelijke klusjes aan het doen was in plaats van die hard gamen. Ik kan me niet herinneren dat ik echt wilde stoppen met gamen met een dergelijke grote titel. Ik heb alle Naughty Dog games vanaf Uncharted uitgespeeld, en dit was veruit de minst vermakelijke.
TLOU2 heeft schitterende gameplay area's, geweldige muziek, schitterende lichteffecten en spannende momenten, maar ik voelde me eerder opgelucht en geïrriteerd toen de credits over het scherm rolden dan voldaan. Normaal gesproken start ik meteen een New Game Plus. Dit keer zal ik het spel niet meer aanraken.
Nogmaals, ik doe niet aan spoilers, maar als je als gamer TLOU niet hebt gespeeld of niets geeft om het verhaal, dan is TLOU2 een geweldige actie game. Ik denk dat Naughty Dog zich heeft verslikt in zijn eigen dubbele politiek correcte agenda. Ik had het spel echt graag geniaal gevonden, maar dat gaat em niet worden. Helaas. Volgende keer beter. Ik hoop van harte dat er genoeg gamers zijn die het spel geweldig vinden.
Ik denk dat DIT wel een goed inzicht geeft over het verleden en de ontwikkeling van de hele politieke agenda van Naughty Dog.barriie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:11:
[...]
Dit lees ik meer, maar snap de insteek niet zo goed? Welke dubbele politiek correcte agenda
P.S. filmpje is spoiler free van deze game
[ Voor 24% gewijzigd door LeanderHeirbaut op 25-06-2020 10:41 ]
Even voor mijn info. Je hebt het spel niet uitgespeeld of juist wel?barriie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:11:
[...]
Dit lees ik meer, maar snap de insteek niet zo goed? Welke dubbele politiek correcte agenda
Verwijderd
Iemand moet als eerste naar voren komen om dingen te veranderen. Het is soms toch ook vreemd hoe vrouwen in games worden neergezet. Naughty dog doet dat op een hele andere manier. Dit is gewoon hoe de schrijver over vrouwen denkt. Dat heel veel gamers dat niet leuk vinden omdat ze liever een personage hebben met grote borsten, kleding die te strak en te klein zit. Dat zegt toch meer over de gamers dan over de ontwikkelaar? Blijkbaar scoor je dus punten als je vrouwen zo neerzet, als je het nou juist niet doet dan heb je weer een politieke agenda...LeanderHeirbaut schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat DIT wel een goed inzicht geeft over het verleden en de ontwikkeling van de hele politieke agenda van Naughty Dog.
Maar toch grappig dat het nu weer neerkomt over de sexuele geaardheid van bepaalde personages in de game of over hoe ze eruit zien. Dit zegt toch meer dan genoeg waarom mensen dit spel niet leuk vinden? We horen heel erg dat het verhaal de reden is, maar dat je dit filmpje deelt geeft een hele andere reden...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2020 10:37 ]
Hele goede video is dat, ook omdat het van een long time fan van ND komt.LeanderHeirbaut schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat DIT wel een goed inzicht geeft over het verleden en de ontwikkeling van de hele politieke agenda van Naughty Dog.
Persoonlijk lig ik er niet wakker van wat de rollen nou zijn. Het eerste deel had ook prima gewerkt als Joel een vrouw was of Ellie een jongen. Kan natuurlijk een eindeloze discussie zijn. Wilde gewoon wat meer perspectief bieden.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:33:
[...]
Iemand moet als eerste naar voren komen om dingen te veranderen. Het is soms toch ook vreemd hoe vrouwen in games worden neergezet. Naughty dog doet dat op een hele andere manier. Dit is gewoon hoe de schrijver over vrouwen denkt. Dat heel veel gamers dat niet leuk vinden omdat ze liever een personage hebben met grote borsten, kleding die te strak en te klein zit. Dat zegt toch meer over de gamers dan over de ontwikkelaar? Blijkbaar scoor je dus punten als je vrouwen zo neerzet, als je het nou juist niet doet dan heb je weer politieke agenda...
Klopt, de comments maken het nu ook wel afwauturr schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:38:
[...]
Hele goede video is dat, ook omdat het van een long time fan van ND komt.
Filmpje gekeken. Sja "dubbele" agenda, ik zie het meer als onderwerpen die ze belangrijk vinden. Waarom kun je wel gewoon films maken over homo's of sterke vrouwen en zijn dat gewoon films over homo's of sterke vrouwen en is het bij games meteen een "politiek correcte SJW agenda". Er zijn zoveel verhalen te vertellen vanuit vrouwen en bijna alle games tot op heden zijn vanuit mannen geschreven (ook de games met een vrouw in de hoofdrol). Ik zie vrouwen steeds meer gamen, gamen wordt steeds groter en ik vind het tof dat verhalen uit verschillende standpunten worden verteld. Ook die punten over The Lost legacy, dat snap ik echt niet, wat is nou het probleem dat vrouwen daar de hoofdrol in spelen? Het is een spin-off, in alle main games speel je met meneer Drake en omdat ND ook een verhaal vanuit de vrouwen wil vertellen (om wat voor reden dan ook) is het een SJW agendaLeanderHeirbaut schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:13:
[...]
P.S. filmpje is spoiler free van deze gameEchter zou ik wel de comments vermijden als je TLOU2 nog niet hebt uitgespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 25-06-2020 10:57 ]
Verwijderd
Precies dit, blijkbaar maakt dit wat los bij gamers waardoor ze een haat campagne zijn begonnen. Iedereen zegt dat het over het verhaal gaat, maar ik kan dan eigenlijk zeggen dat deze haters een "dubbele" agenda hebben. Want wat ze eigenlijk zeggen is dat ze het niet eens zijn met de keuzes die ze maken wat betreft de personages en de geaardheid/gender etc.Sluw schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:55:
[...]
Filmpje gekeken. Sja "dubbele" agenda, ik zie het meer als onderwerpen die ze belangrijk vinden. Waarom kun je wel gewoon films maken over homo's of sterke vrouwen en zijn dat gewoon films over homo's of sterke vrouwen en is het bij games meteen een "politiek correcte SJW agenda". Er zijn zoveel verhalen te vertellen vanuit vrouwen en bijna alle games tot op heden zijn vanuit mannen geschreven (ook de games met een vrouw in de hoofdrol). Ik zie vrouwen steeds meer gamen, gamen wordt steeds groter en ik vind het tof dat verhalen uit verschillende standpunten worden verteld. Ook die punten over The Lost legacy, dat snap ik echt niet, wat is nou het probleem dat vrouwen daar de hoofdrol in spelen? Het is een spin-off, in alle main games speel je met meneer Drake en omdat ND ook een verhaal vanuit de vrouwen wil vertellen (om wat voor reden dan ook) is het een SJW agendaEdit: en ook klagen dat Nathan Drake een dochter heeft in plaats van een zoon
Voor mij heeft ND de plank misgeslagen qua verhaal en de mogelijkheden die er lagen:
Er had m.i. echt veel meer in gezeten, nu is een verhaallijn gekozen waar ook wat voor valt te zeggen maar die wat mij betreft niet echt goed uit de verf komt en die minder interessant is dan de andere mogelijkheden die er lagen en richtingen die ND had kunnen kiezen.
Dat Ellie lesbisch is boeit me geen reet (boeide me ook al niet in Left Behind), het is voor mij niet negatief maar ook niet positief. Dus waarom hier zo'n punt van wordt gemaakt door sommige gamers óf door Neil Druckmann... who cares.
spoiler:
De verstoorde relatie tussen Joel en Ellie was een mooi uitgangspunt geweest voor deze game. Het komt op een aantal momenten terug in het verhaal/cutscenes, maar het blijft feitelijk bij aanstippen. Wat nou als de game was gebruikt om e.e.a. verder uit te diepen zodat Ellie misschien juist begrip en respect zou krijgen voor Joel's beslissing om haar te redden?
Sowieso is het raar dat Ellie op geen enkel moment lijkt te overwegen dat de keuze van Joel weliswaar heeft voorkomen dat de mensheid een vaccin krijgt, maar dat het ook betekent dat zij blijft leven. Daar lijkt ze direct overheen te stappen en meteen bereid te zijn zichzelf op te offeren. Volgens mij denkt niemand écht zo.
En wat nou als b.v. was gebleken dat er nog iemand is die immuun is, en dat Ellie voor een soortgelijke keuze was komen te staan als Joel? Wat zou zij dan doen? Kies je voor "de mensheid" of voor je gevoelens voor één persoon? Wat als het Dina was geweest? Dat soort zaken vind ik veel interessanter om uit te diepen.
Sowieso is het raar dat Ellie op geen enkel moment lijkt te overwegen dat de keuze van Joel weliswaar heeft voorkomen dat de mensheid een vaccin krijgt, maar dat het ook betekent dat zij blijft leven. Daar lijkt ze direct overheen te stappen en meteen bereid te zijn zichzelf op te offeren. Volgens mij denkt niemand écht zo.
En wat nou als b.v. was gebleken dat er nog iemand is die immuun is, en dat Ellie voor een soortgelijke keuze was komen te staan als Joel? Wat zou zij dan doen? Kies je voor "de mensheid" of voor je gevoelens voor één persoon? Wat als het Dina was geweest? Dat soort zaken vind ik veel interessanter om uit te diepen.
Er had m.i. echt veel meer in gezeten, nu is een verhaallijn gekozen waar ook wat voor valt te zeggen maar die wat mij betreft niet echt goed uit de verf komt en die minder interessant is dan de andere mogelijkheden die er lagen en richtingen die ND had kunnen kiezen.
Dat Ellie lesbisch is boeit me geen reet (boeide me ook al niet in Left Behind), het is voor mij niet negatief maar ook niet positief. Dus waarom hier zo'n punt van wordt gemaakt door sommige gamers óf door Neil Druckmann... who cares.
Wat mij betreft hebben ontwikkelaars totale creatieve vrijheid, ook boodschappen over politiek of de maatschappij, en nul verantwoordelijkheid naar gamers. Niet dat alles daarover moet gaan maar het mag best een onderdeel zijn van een verhaal of wereld. De tofste games vind ik games die eigen zijn, een unieke ervaring. Tuurlijk zit er soms dan iets tussen wat niet voor mij is weggelegd (Death Stranding, al waardeer ik die game ontzettend door z'n keuzes). Ik vind het ook weird dat er met meerdere maten gemeten wordt, ik vind games wat dat betreft hetzelfde als boeken, films, muziek. Die gaan al decennia over dit soort onderwerpen.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:01:
[...]
Precies dit, blijkbaar maakt dit wat los bij gamers waardoor ze een haat campagne zijn begonnen. Iedereen zegt dat het over het verhaal gaat, maar ik kan dan eigenlijk zeggen dat deze haters een "dubbele" agenda hebben. Want wat ze eigenlijk zeggen is dat ze het niet eens zijn met de keuzes die ze maken wat betreft de personages en de geaardheid/gender etc.
Ja maar die lezen/kijken/horen ze niet. Nu wordt het in "hun" game "geduwd". En moeten ze er wel mee spelen.Sluw schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:07:
[...]
Wat mij betreft hebben ontwikkelaars totale creatieve vrijheid, ook boodschappen over politiek of de maatschappij, en nul verantwoordelijkheid naar gamers. Niet dat alles daarover moet gaan maar het mag best een onderdeel zijn van een verhaal of wereld. De tofste games vind ik games die eigen zijn, een unieke ervaring. Tuurlijk zit er soms dan iets tussen wat niet voor mij is weggelegd (Death Stranding, al waardeer ik die game ontzettend door z'n keuzes). Ik vind het ook weird dat er met meerdere maten gemeten wordt, ik vind games wat dat betreft hetzelfde als boeken, films, muziek. Die gaan al decennia over dit soort onderwerpen.
Het klinkt nog heel erg als, dit is niet wat ik wil/verwacht had, dus ik vindt het niet tof. Wat kan, niet iedere game is voor iedereen, maar om het dan maar te gaan gooien op, agenda's die gepushed worden, en SJW shit, dat gaat me dan te ver.
Ik denk dat het een combinatie is van een x aantal factoren. Het zijn vooral de berichten over de misleidende trailers en de manier waarop omgegaan wordt met de legacy van het eerste spel waar mensen over vallen. Tenminste, op die manier komen de reviews van spelers op mij over. Dat zie ik ook terug in game streams en berichten op YouTube. Ik vond de misleidende trailers zelf ook niet zo heel erg netjes. Het zijn al met al die kleine dingen die bij elkaar opgeteld niet erg entertaining zijn voor het grootste gedeelte van de spelers (die nu hebben gereageerd). Maakt ook allemaal niet uit. Ik hoop dat veel mensen het gewoon een tof spel vinden.barriie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Ja maar die lezen/kijken/horen ze niet. Nu wordt het in "hun" game "geduwd". En moeten ze er wel mee spelen.
Het klinkt nog heel erg als, dit is niet wat ik wil/verwacht had, dus ik vindt het niet tof. Wat kan, niet iedere game is voor iedereen, maar om het dan maar te gaan gooien op, agenda's die gepushed worden, en SJW shit, dat gaat me dan te ver.
Ik vind juist mooi hoe troy baker het beschrijft, wanneer je er open minded in gaat, je de game veel beter kan waarderen, dan wanneer je er gesloten in gaat.
Vind ik niet helemaal waar.Nieuwevolger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:43:
Ik vind juist mooi hoe troy baker het beschrijft, wanneer je er open minded in gaat, je de game veel beter kan waarderen, dan wanneer je er gesloten in gaat.
Naughty Dog heeft het risico genomen door
spoiler:
Joel te doden en ons de speler als Abby te laten spelen. Op het begin heb je haat voor haar. Later in de game proberen ze perspectief te bieden door haar kant van het verhalen te laten zien. Dat kan voor sommige een ander beeld geven. Sommige zullen empathie voor haar gaan krijgen. Andere hebben er geen baat bij wat de motieven waren, ze is nog steeds een naar mens. Ik zelf neig nog steeds redelijk naar het laatste. Ik vond het niet erg om haar te spelen, maar ik kon me nou ook niet binden met haar.
[ Voor 8% gewijzigd door LeanderHeirbaut op 25-06-2020 11:49 ]
Ik heb er nu ruim 8 uur opzitten en zit nog steeds met open mond naar het scherm te staren. Prachtige details en level design.
spoiler:
ben nu bij de eerste flashback van ellie en joel dat ze in het dino museum zijn. Heerlijk dat dit er ook in komt, even een verfrissing van al het leed dat er in de tegenwoordige tijd afspeelt.
Haha moest echt lachen toe ellie voor dje spiegel stond en je haar gezichtsuitdrukkingen kon bewegen. Geniaal.
Haha moest echt lachen toe ellie voor dje spiegel stond en je haar gezichtsuitdrukkingen kon bewegen. Geniaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Vestendrie op 25-06-2020 11:58 ]
Verwijderd
LeanderHeirbaut schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Vind ik niet helemaal waar.
spoiler:Joel te doden en ons de speler als Abby te laten spelen. Op het begin heb je haat voor haar. Later in de game proberen ze perspectief te bieden door haar kant van het verhalen te laten zien. Dat kan voor sommige een ander beeld geven. Sommige zullen empathie voor haar gaan krijgen. Andere hebben er geen baat bij wat de motieven waren, ze is nog steeds een naar mens. Ik zelf neig nog steeds redelijk naar het laatste. Ik vond het niet erg om haar te spelen, maar ik kon me nou ook niet binden met haar.
spoiler:
Wat maakt Abby meer een naar mens dan dat Joel dit is? Joel heeft haar vader vermoord en daarom wil zij wraak. Joel heeft daarnaast ook heel veel fireflies gedood in deel 1. Maakt dat Joel ook niet een naar mens? Vandaar dat ze beide kanten van het verhaal laten zien. Beide partijen hebben slechte dingen gedaan. Je ziet in deel 1 voornamelijk 1 kant van het verhaal, de intenties van de fireflies zie je een stuk minder. Maar je gaat er vanuit dat zij slecht zijn en de kant waar Joel mee omgaat de "goede" kant is. Terwijl Joel gewoon een wapensmokkelaar was in deel 1....
spoiler: title
Ik zag ergens een uitspraak waarin iemand een vergelijking maakte met Star Wars. TLOU2 speelt hetzelfde als een nieuwe Star Wars game, waarin je als Luke Skywalker speelt, maar na 1 uur wordt vermoord door een Storm Trooper om vervolgens 10 uur lang met die Storm Trooper verder te spelen want zijn vader werd door Skywalker vermoord omdat hij op de Death Star zat.
[ Voor 82% gewijzigd door Navuri op 25-06-2020 11:59 ]
Uitgespeeld. Top game!
spoiler:
Enorm gaaf spel. Snap de commotie totaal niet, en mijn inziens komt dit alleen af van die trollende alt-right gastjes. Als je een game afkeurt om het feit dat er een lesbisch en een transgender karakter in voorkomt, is dat natuurlijk sneu. Natuurlijk zijn er ook negatieve reacties over het verhaal, het feit dat Joel dood gaat en dat Ellie op het einde Abby laat gaan, maar niet alles hoeft te verlopen zoals verwacht. Soms is een niet bevredigend einde juist goed omdat het onvoorspelbaar is, maar aan de andere kant zijn te veel mensen misschien verwend door die Avenger/Marvel pulp.
Het feit dat je met Abby speelt vond ik enorm interessant. Mocht deel 1 vanuit het perspectief van Abby verteld worden, dan was je juist blij wanneer Ellie flink aangepakt zou worden in deel 2. Dat is echter niet het geval en ik heb ook even moeten bedenken wat ik nou vond van het feit dat je met Abby speelt. Waar deel 1 juist ging over de emotionele band/reis tussen Ellie en Joel, laat deel 2 de empatische kanten in beide verhaallijen juist zien. Niet iedereen kan dat handelen uiteraard, maar dat laat wel zien dat iedereen een eigen verhaal heeft binnen de wereld van TLoU, waardoor het voor mij ook als een hele volwassen game voelt.
Deel 1 is de beste PS3 game voor mij dankzij de emotionele reis (en de muziek!), deel 2 haalt dat niveau niet voor mij. Echter staat dit deel wel op plek 1 of 2 (gelijke plek met God of War) in de current-gen.
Tot slot over het feit dat mensen het verhaal slecht vinden, is dit echt zo? Ik vind dit een retegoed verhaal. Het feit dat het niet loopt zoals je hoopt/verwacht, oftewel anders is dan je dacht dat het verhaal zou gaan, maakt het toch per definitie geen slecht verhaal? Ik zou graag onderbouwd willen zien waarom mensen het verhaal niet goed vinden. Dat mensen schrijven dat ze met moeite door het spel heen komen en het niet verder willen spelen, vind ik slap gezeik niet heel sterk
Het feit dat je met Abby speelt vond ik enorm interessant. Mocht deel 1 vanuit het perspectief van Abby verteld worden, dan was je juist blij wanneer Ellie flink aangepakt zou worden in deel 2. Dat is echter niet het geval en ik heb ook even moeten bedenken wat ik nou vond van het feit dat je met Abby speelt. Waar deel 1 juist ging over de emotionele band/reis tussen Ellie en Joel, laat deel 2 de empatische kanten in beide verhaallijen juist zien. Niet iedereen kan dat handelen uiteraard, maar dat laat wel zien dat iedereen een eigen verhaal heeft binnen de wereld van TLoU, waardoor het voor mij ook als een hele volwassen game voelt.
Deel 1 is de beste PS3 game voor mij dankzij de emotionele reis (en de muziek!), deel 2 haalt dat niveau niet voor mij. Echter staat dit deel wel op plek 1 of 2 (gelijke plek met God of War) in de current-gen.
Tot slot over het feit dat mensen het verhaal slecht vinden, is dit echt zo? Ik vind dit een retegoed verhaal. Het feit dat het niet loopt zoals je hoopt/verwacht, oftewel anders is dan je dacht dat het verhaal zou gaan, maakt het toch per definitie geen slecht verhaal? Ik zou graag onderbouwd willen zien waarom mensen het verhaal niet goed vinden. Dat mensen schrijven dat ze met moeite door het spel heen komen en het niet verder willen spelen, vind ik slap gezeik niet heel sterk
[ Voor 14% gewijzigd door Orangelights23 op 25-06-2020 12:27 ]
@Bananeman Ik ben het hier eigenlijk vooral mee eens. Toen ik door de game heen was, bleef dat vooral bij mij bij.
Qua agenda van Naughty Dog: Ik had er tijdens het spel geen moeite mee met bepaalde scenes of ontwikkelingen. Het voelde niet heel erg geforceerd. Maar ik ben ook maar een casual gamer. Ik volg ND niet op Twitter, ik lees niet wat er allemaal bij ND gebeurd qua inclusiviteit en wat nog meer. En als ze dat via hun producten willen promoten, moet ze dat vooral zelf doen. Zolang het de kwaliteit van hun spel niet raakt, maakt mij het niet zo heel veel uit. Maar de vraag is, is dat ook zo gebeurd?
En zo kun je elk stukje wel helemaal uitdenken. ND mag best deze keuzes maken als ze bijdragen aan de game. Als je dat filmpje ziet dat ND een politieke agenda heeft en dit soort dingen op de kaart wilt zetten, dan heb je zat argumenten in het spel om dit bevestigd te krijgen. Waar het mij vooral aan stoort is dat het verhaal en de motieven gewoon niet zo heel goed zijn in het spel. Ik weet alleen niet of de oorzaak daarvan bij de politieke agenda ligt, de politieke agenda niet bevorderend was op toch al een slecht verhaal, of dat het helemaal los van elkaar gezien moet worden. De waarheid zal daar ergens tussenin liggen maar hier zullen we toch nooit iets te weten over komen...
spoiler:
Ik vond de opzet van de game daar ook behoorlijk aan bijdragen. Nadat Abbey en Ellie elkaar hadden ontmoet, zit je op je puntje van je stoel. Vervolgens moet je nog eerst een half spel doorspelen om vervolgens weer bij deze cliffhanger terecht te komen. Ik had liever gezien dat ze twee story lines hadden en dat je aan het begin van het spel kan kiezen voor Abbey of Ellie. En als je het spel uitgespeeld hebt, dat je daarna de andere verhaallijn nog kan spelen. Vooral het hele stuk van Lev/Yara leek mij nogal erg geforceerd erbij gesleept te zijn om alleen maar de narrative van het verhaal erop aan te laten sluiten.
En dat is het eigenlijk met heel het spel. Joel moet snel dood om Ellie een doel te geven. Dat had ook op een andere/betere manier gekund. Lev/Yara voegen "in the end" eigenlijk weinig toe aan het hele verhaal. Ze redden Abbey, maar dat is het. Yara gaat kort daarna alsnog dood. Lev speelt voor spek en bonen mee richting het einde. Ik had dat ook een beetje met de Scars. De Wolves hadden een vijand nodig in het spel. Maar is een vijand met een diepere verhaal lijn? Nee, niet echt. Ze mogen elkaar niet, ze hebben keer een wapenstilstand gehad, die is verbroken, nu zijn het weer vijanden. En dat is het eigenlijk wel... En Abbey wordt dan wel flink uitgediept in het hele spel. Maar die zit eigenlijk de cliffhanger meer in de weg omdat haar verhaallijn zo groot is zonder dat ze daarmee echt leuker als persoon wordt. Het is mooi om te zien dat ze veel parallellen heeft met Ellie maar dat is het dan ook wel.
En dat is het eigenlijk met heel het spel. Joel moet snel dood om Ellie een doel te geven. Dat had ook op een andere/betere manier gekund. Lev/Yara voegen "in the end" eigenlijk weinig toe aan het hele verhaal. Ze redden Abbey, maar dat is het. Yara gaat kort daarna alsnog dood. Lev speelt voor spek en bonen mee richting het einde. Ik had dat ook een beetje met de Scars. De Wolves hadden een vijand nodig in het spel. Maar is een vijand met een diepere verhaal lijn? Nee, niet echt. Ze mogen elkaar niet, ze hebben keer een wapenstilstand gehad, die is verbroken, nu zijn het weer vijanden. En dat is het eigenlijk wel... En Abbey wordt dan wel flink uitgediept in het hele spel. Maar die zit eigenlijk de cliffhanger meer in de weg omdat haar verhaallijn zo groot is zonder dat ze daarmee echt leuker als persoon wordt. Het is mooi om te zien dat ze veel parallellen heeft met Ellie maar dat is het dan ook wel.
Qua agenda van Naughty Dog: Ik had er tijdens het spel geen moeite mee met bepaalde scenes of ontwikkelingen. Het voelde niet heel erg geforceerd. Maar ik ben ook maar een casual gamer. Ik volg ND niet op Twitter, ik lees niet wat er allemaal bij ND gebeurd qua inclusiviteit en wat nog meer. En als ze dat via hun producten willen promoten, moet ze dat vooral zelf doen. Zolang het de kwaliteit van hun spel niet raakt, maakt mij het niet zo heel veel uit. Maar de vraag is, is dat ook zo gebeurd?
spoiler:
- ND wil misschien een sterke vrouwelijke hoofdrolspeler hebben? Is dat dan de reden dat Joel zo snel dood gaat? Prima, maar je verneukt daarmee wel in één klap de band die Ellie/Joel samen hadden en die in deel 1 zo goed naar voren kwam.
- Zoals eerder aangegeven vond ik de Yara/Lev verhaallijn flinterdun, een tikje ongeloofwaardig en vooral erg vermoeiend/tijdrovend. Je moest er doorheen om naar de cliffhanger toe te komen. Zou dit er dan misschien ingezet zijn puur vanwege Lev en zijn geslachtswisseling? Of was het om de game wat meer body te geven?
- Zoals eerder aangegeven vond ik de Yara/Lev verhaallijn flinterdun, een tikje ongeloofwaardig en vooral erg vermoeiend/tijdrovend. Je moest er doorheen om naar de cliffhanger toe te komen. Zou dit er dan misschien ingezet zijn puur vanwege Lev en zijn geslachtswisseling? Of was het om de game wat meer body te geven?
En zo kun je elk stukje wel helemaal uitdenken. ND mag best deze keuzes maken als ze bijdragen aan de game. Als je dat filmpje ziet dat ND een politieke agenda heeft en dit soort dingen op de kaart wilt zetten, dan heb je zat argumenten in het spel om dit bevestigd te krijgen. Waar het mij vooral aan stoort is dat het verhaal en de motieven gewoon niet zo heel goed zijn in het spel. Ik weet alleen niet of de oorzaak daarvan bij de politieke agenda ligt, de politieke agenda niet bevorderend was op toch al een slecht verhaal, of dat het helemaal los van elkaar gezien moet worden. De waarheid zal daar ergens tussenin liggen maar hier zullen we toch nooit iets te weten over komen...
Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:57:
spoiler: titleIk zag ergens een uitspraak waarin iemand een vergelijking maakte met Star Wars. TLOU2 speelt hetzelfde als een nieuwe Star Wars game, waarin je als Luke Skywalker speelt, maar na 1 uur wordt vermoord door een Storm Trooper om vervolgens 10 uur lang met die Storm Trooper verder te spelen want zijn vader werd door Skywalker vermoord omdat hij op de Death Star zat.
spoiler:
Dat kan toch even interessant zijn, Star Wars is natuurlijk een hele brave wereld. Maar kan me voorstellen dat als je dan inderdaad ziet dat die Jedi de familie en vrienden van die Storm Trooper heeft vermoord onder het mom van het kwaad verslaan. Die Stormtrooper en familie toch niet zo slecht blijken te zijn en ook maar hun best doen om de wereld een leefbare plek te maken, en de Jedi dus toch niet zo heilig blijken te zijn als in het vorige deel leek.
Orangelights23 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:13:
Uitgespeeld. Top game!
spoiler:Enorm gaaf spel. Snap de commotie totaal niet, en mijn inziens komt dit alleen af van die trollende alt-right gastjes. Als je een game afkeurt om het feit dat er een lesbisch en een transgender karakter in voorkomt, is dat natuurlijk sneu.
spoiler: title
Ik ken ook zat mensen die The Lord of the Rings een verschrikkelijk verhaal vinden. Dat kan. En dat is gelukkig prima. Ik vind LOTR een meesterwerk, Het is inderdaad sneu als mensen de game niet leuk vinden vanwege de seksuele geaardheid van een karakter. Maar is dat echt zo? Ik zie het werkelijk waar nergens voorbij komen, behalve in de uitgingen van Naughty Dog en critics als IGN. 'Als je het spel niet leuk vind, ben je tegen sterke lesbische vrouwen', is een beetje de strekking van het verhaal. Dat lijkt me zeer ongepast jegens de player base.
Ik denk persoonlijk dat ze bij ND dit niet hadden verwacht, want gamers spelen al jaren met vrouwen in games en daar heb ik nooit eerder iets over gehoord. Het lijkt erop alsof de mensen die het spel positief beoordelen het als excuus gebruiken omdat ze niet kunnen begrijpen dat anderen het verhaal gewoon niet interessant genoeg vinden. Ik vond het hele Yara/Lev/Abby en Owen verhaal (en die ene zwangere dame, waar ik de naam van kwijt ben) dodelijk vermoeiend. Het leek op vulling om bij de climax te komen. Misschien hadden ze het hele Abby gedeelte als DLC moeten uitbrengen, met trailers die niet misleidend waren.
Ik denk persoonlijk dat ze bij ND dit niet hadden verwacht, want gamers spelen al jaren met vrouwen in games en daar heb ik nooit eerder iets over gehoord. Het lijkt erop alsof de mensen die het spel positief beoordelen het als excuus gebruiken omdat ze niet kunnen begrijpen dat anderen het verhaal gewoon niet interessant genoeg vinden. Ik vond het hele Yara/Lev/Abby en Owen verhaal (en die ene zwangere dame, waar ik de naam van kwijt ben) dodelijk vermoeiend. Het leek op vulling om bij de climax te komen. Misschien hadden ze het hele Abby gedeelte als DLC moeten uitbrengen, met trailers die niet misleidend waren.
Op hoeveel procent zit ik ongeveer als je bij
spoiler:
het begin van hillcrest bent? Dat ellie alleen op zoek gaat naar Tommy?
25-30% gok ik op.Vestendrie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:39:
spoiler:het begin van hillcrest bent? Dat ellie alleen op zoek gaat naar Tommy?
Echt? Ohh chill zeg. Dan ga ik die 30 uur misschien wel volmaken, maar ik check dan ook echt alles. Heerlijk.
Robkazoe schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:33:
@Bananeman Ik ben het hier eigenlijk vooral mee eens. Toen ik door de game heen was, bleef dat vooral bij mij bij.
spoiler:Ik vond de opzet van de game daar ook behoorlijk aan bijdragen. Nadat Abbey en Ellie elkaar hadden ontmoet, zit je op je puntje van je stoel. Vervolgens moet je nog eerst een half spel doorspelen om vervolgens weer bij deze cliffhanger terecht te komen. Ik had liever gezien dat ze twee story lines hadden en dat je aan het begin van het spel kan kiezen voor Abbey of Ellie. En als je het spel uitgespeeld hebt, dat je daarna de andere verhaallijn nog kan spelen. Vooral het hele stuk van Lev/Yara leek mij nogal erg geforceerd erbij gesleept te zijn om alleen maar de narrative van het verhaal erop aan te laten sluiten.
spoiler:- ND wil misschien een sterke vrouwelijke hoofdrolspeler hebben? Is dat dan de reden dat Joel zo snel dood gaat? Prima, maar je verneukt daarmee wel in één klap de band die Ellie/Joel samen hadden en die in deel 1 zo goed naar voren kwam.
spoiler:
Ik had een stuk gelezen dat er ook nog een hele "Scar" verhaallijn zou zijn, met meer tijd op het eiland (misschien DLC?) maar dat ze dit hebben weggeknipt vanwege het al aardig lange spel.
Ik vond het zelf eigenlijk wel "mooi" dat ze elkaar zo ontmoet hebben en samen doorgaan, doet me wel ergens aan denken
Ik vond het zelf eigenlijk wel "mooi" dat ze elkaar zo ontmoet hebben en samen doorgaan, doet me wel ergens aan denken
Vanwaar die negativiteit richting mensen die jouw mening niet delen?
Mijn reacties even via spoiler tags:
spoiler:
"Snap de commotie totaal niet, en mijn inziens komt dit alleen af van die trollende alt-right gastjes. Als je een game afkeurt om het feit dat er een lesbisch en een transgender karakter in voorkomt, is dat natuurlijk sneu."
Totaal mee eens.
spoiler:
"Natuurlijk zijn er ook negatieve reacties over het verhaal, het feit dat Joel dood gaat en dat Ellie op het einde Abby laat gaan, maar niet alles hoeft te verlopen zoals verwacht. Soms is een niet bevredigend einde juist goed omdat het onvoorspelbaar is, maar aan de andere kant zijn te veel mensen misschien verwend door die Avenger/Marvel pulp."
Wow, wat goed dat jij beter bent dan al die verwende mensen die alleen Marvel pulp kijken. Toevallig vergeet je hier te melden dat je bijna 50% van de game speelt met een personage waar je mogelijk helemaal niks mee hebt, en zoals in mijn geval ook niks mee gaat hebben. Dan is het best lastig als je alleen maar reviews leest die hier niks over melden, en vervolgens de game torenhoge cijfers geven. Samen met de game trailers kan je dit in een uiterst geval bijna misleidend noemen.
Wow, wat goed dat jij beter bent dan al die verwende mensen die alleen Marvel pulp kijken. Toevallig vergeet je hier te melden dat je bijna 50% van de game speelt met een personage waar je mogelijk helemaal niks mee hebt, en zoals in mijn geval ook niks mee gaat hebben. Dan is het best lastig als je alleen maar reviews leest die hier niks over melden, en vervolgens de game torenhoge cijfers geven. Samen met de game trailers kan je dit in een uiterst geval bijna misleidend noemen.
spoiler:
"Het feit dat je met Abby speelt vond ik enorm interessant. Mocht deel 1 vanuit het perspectief van Abby verteld worden, dan was je juist blij wanneer Ellie flink aangepakt zou worden in deel 2. Dat is echter niet het geval en ik heb ook even moeten bedenken wat ik nou vond van het feit dat je met Abby speelt. Waar deel 1 juist ging over de emotionele band/reis tussen Ellie en Joel, laat deel 2 de empatische kanten in beide verhaallijen juist zien."
Ik vond dat in deel 1 ook al duidelijk was dat we niet als de held van het verhaal aan het spelen waren. Alle mensen die je tegen kwam hadden hun eigen leven, sommige goed / sommige slecht. Zoals ik eerder al zei, de vijanden in deel 1 die om hun leven smeken gaven mij ook een gevoel toen dat ik misschien niet het juiste aan het doen was. Daar heb ik geen 10 uur durende ongevraagde intermission voor nodig om mij dat te vertellen, daar heb ik het spel niet voor gekocht...
Ik vond dat in deel 1 ook al duidelijk was dat we niet als de held van het verhaal aan het spelen waren. Alle mensen die je tegen kwam hadden hun eigen leven, sommige goed / sommige slecht. Zoals ik eerder al zei, de vijanden in deel 1 die om hun leven smeken gaven mij ook een gevoel toen dat ik misschien niet het juiste aan het doen was. Daar heb ik geen 10 uur durende ongevraagde intermission voor nodig om mij dat te vertellen, daar heb ik het spel niet voor gekocht...
spoiler:
"Ik zou graag onderbouwd willen zien waarom mensen het verhaal niet goed vinden. Dat mensen schrijven dat ze met moeite door het spel heen komen en het niet verder willen spelen, vind ik slap gezeik niet heel sterk ;)"
"slap gezeik", knap dat je het spel kan zien als volwassen als je dit blijkbaar zelf nog niet bent.
Daarnaast vond ik de chapters dat je verplicht met Abby moet spelen inderdaad lastig om doorheen te komen. Ik had totaal geen band met Abby, en die heb ik ook niet gekregen. ND heeft gegokt met het verhaal, en in mijn mening heeft dit niet goed uit gepakt.
"slap gezeik", knap dat je het spel kan zien als volwassen als je dit blijkbaar zelf nog niet bent.
Daarnaast vond ik de chapters dat je verplicht met Abby moet spelen inderdaad lastig om doorheen te komen. Ik had totaal geen band met Abby, en die heb ik ook niet gekregen. ND heeft gegokt met het verhaal, en in mijn mening heeft dit niet goed uit gepakt.
Nogmaals, in mijn mening is het geen slecht spel. Het zit rete goed in elkaar, alleen het verhaal pakte mij niet zoals ik bij deel 1 wel had. En dat komt door bepaalde keuzes die ND gemaakt heeft. Voor mij is het spel dan ook geen 9, maar eerder een 8.
Het is jammer, maar om nou iedereen die het niet met jou eens is zo te kleineren slaat ook nergens op natuurlijk.
spoiler:
Ik denk juist dat de kant van abby’s verhaal aantoond, wat voor schade je eigenlijk aan het maken bent met Ellie. Daarnaast weet abby pas op het allerlaatst van de daden die ellie heeft gedaan in die 3 dagen. Ook juist doordat joel zo wordt vermoord, wil je niks liever dan de groep 1 voor 1 uitmoorden.
LeanderHeirbaut schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Vind ik niet helemaal waar.
spoiler:Joel te doden en ons de speler als Abby te laten spelen. Op het begin heb je haat voor haar. Later in de game proberen ze perspectief te bieden door haar kant van het verhalen te laten zien. Dat kan voor sommige een ander beeld geven. Sommige zullen empathie voor haar gaan krijgen. Andere hebben er geen baat bij wat de motieven waren, ze is nog steeds een naar mens. Ik zelf neig nog steeds redelijk naar het laatste. Ik vond het niet erg om haar te spelen, maar ik kon me nou ook niet binden met haar.
spoiler:
emphatie of niet, het liet juist zien dat vanuit hun perspectief, joel en ellie net zo slecht zijn als hun zelf.
Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:57:
spoiler: titleIk zag ergens een uitspraak waarin iemand een vergelijking maakte met Star Wars. TLOU2 speelt hetzelfde als een nieuwe Star Wars game, waarin je als Luke Skywalker speelt, maar na 1 uur wordt vermoord door een Storm Trooper om vervolgens 10 uur lang met die Storm Trooper verder te spelen want zijn vader werd door Skywalker vermoord omdat hij op de Death Star zat.
spoiler:
Star Wars.... dat is toch ook een links anti-male SJW-bolwerk sinds ze het gore lef hadden om een film met een vrouwelijk hoofdpersonage te maken? 
Nooit eerder gezien, maar wat haalt deze man het allemaal onderuit zeg. Als je voor de grap ook gaat kijken op wat social media kanalen van de voice actors en ND medewerkers dan weet je precies waar je mee te maken hebt. Ik vind het enge mensen.LeanderHeirbaut schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:13:
[...]
P.S. filmpje is spoiler free van deze gameEchter zou ik wel de comments vermijden als je TLOU2 nog niet hebt uitgespeeld.
Wat vind je eng? Waar ben je bang voor?Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:48:
[...]
Nooit eerder gezien, maar wat haalt deze man het allemaal onderuit zeg. Als je voor de grap ook gaat kijken op wat social media kanalen van de voice actors en ND medewerkers dan weet je precies waar je mee te maken hebt. Ik vind het enge mensen.
Ik was 'm al eens eerder tegengekomen en er worden zeker een aantal punten aangestipt, waar ik het mee eens ben. Ik verafschuw het wanneer ideologie doordringt in entertainment, wat voor mij een vorm van escapisme moet zijn. Zeker wanneer het een serie infecteert, waarin ik al geïnvesteerd ben.Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:48:
[...]
Nooit eerder gezien, maar wat haalt deze man het allemaal onderuit zeg. Als je voor de grap ook gaat kijken op wat social media kanalen van de voice actors en ND medewerkers dan weet je precies waar je mee te maken hebt. Ik vind het enge mensen.
(Maar mijn god ik vind het accent zo tenenkrommend dat het kijken moeilijk vol te houden is

Ik vind het enge mensen, ik ben er niet bang voor. Dat is iets heel anders. Maar als je de tweets ziet die er in het filmpje voorbij komen van die mo-cap acteur dan wil ik me daar verre van houden.
Ja maar wat vind je dan eng aan die mensen.Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:18:
[...]
Ik vind het enge mensen, ik ben er niet bang voor. Dat is iets heel anders. Maar als je de tweets ziet die er in het filmpje voorbij komen van die mo-cap acteur dan wil ik me daar verre van houden.
En iets heel anders... de definite van eng is "om bang van te worden". Bedoel er niets mee, ik ben gewoon benieuwd.
Als iemand hier echt heel erg met het verhaal zit, kan je altijd nog de petitie tekenen.
Teller staat al op 20.000. Man man man, wordt steeds gekker.
(Opgelet, heb niet gekeken of er spoilers in de tekst staan)
https://www.change.org/p/...mpaign=petition_dashboard
Dit vind ik ook zo ontzettend overbodig. Ondanks dat er wordt aangegeven dat ze alleen hun stem willen laten horen (buiten het feit dat ND een project van 7 jaar niet in de prullenbak gooien) zal het geen verandering brengen.Wizard91 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:40:
Als iemand hier echt heel erg met het verhaal zit, kan je altijd nog de petitie tekenen.![]()
Verwijderd
Over welke tweets heb je het precies waardoor je deze mensen eng vindt? Dat volg ik even niet helemaal. En waarom vind je deze mensen precies eng?Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:48:
[...]
@Wizard91 Wat een stelletje aanstellers zeg..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2020 14:48 ]
Lekker realistisch doelWizard91 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:40:
Als iemand hier echt heel erg met het verhaal zit, kan je altijd nog de petitie tekenen.![]()
"Wij vinden het verhaal niks, dus ga maar even terug naar de tekentafel en doe die miljoenen kostende productie even over".
Puur als signaal dat er grote onvrede heerst, heeft het nog enigszins waarde. Voor zover dat nog onderstreept hoeft worden.
"Joel Miller started/signed this petition"

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 14:52 ]
in het filmpje komen nogal racistische en opvallende tweets voorbij van een van de mo-cap acteurs die persoonlijk door Neil Druckman is ingehuurd om een rol te spelen in TLOU2. Ik ga dat allemaal niet knippen, plakken en opzoeken, dan moet je het filmpje even kijken. Dan weet je waarom.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:48:
[...]
Over welke tweets heb je het precies waardoor je deze mensen eng vindt? Dat volg ik even niet helemaal. En waarom vind je deze mensen precies eng?
@Wizard91 Wat een stelletje aanstellers zeg..
Verwijderd
Ik heb het filmpje gezien en ik zie nergens racistische uitingen vanuit Naughty dog medewerkers. Bedoel je die tweet van Boon Cottor? Daar zit niks racistisch in en ik zie ook niet in waarom je dit eng zou vinden? Als je een statement maakt moet je ook aangeven om welke tweet het gaat. Op welke minuut en seconden zit die tweet in het filmpje?Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:51:
[...]
in het filmpje komen nogal racistische en opvallende tweets voorbij van een van de mo-cap acteurs die persoonlijk door Neil Druckman is ingehuurd om een rol te spelen in TLOU2. Ik ga dat allemaal niet knippen, plakken en opzoeken, dan moet je het filmpje even kijken. Dan weet je waarom.
Ja goed, een acteur die zijn uitgesproken mening op twitter roeptoetert is niet heel zeldzaam natuurlijk. Ik heb ook niks met die mensen maar daarom volg ik hun persoonlijke leven ook niet (zouden meer mensen moeten doen). Tom Cruise is ook wappie maar ik heb toch van zijn films genoten.Navuri schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:51:
[...]
in het filmpje komen nogal racistische en opvallende tweets voorbij van een van de mo-cap acteurs die persoonlijk door Neil Druckman is ingehuurd om een rol te spelen in TLOU2. Ik ga dat allemaal niet knippen, plakken en opzoeken, dan moet je het filmpje even kijken. Dan weet je waarom.
Het heeft voor mij in ieder geval niets afgedaan van de game, maargoed het hele "doordrukken" van een agenda is me überhaupt niet opgevallen.
Of misschien ben ik inmiddels volledig geïndoctrineerd.
Waarom zou je dat willen weten? Dat is echt gewoon haast nog op het begin.Vestendrie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:39:
spoiler:het begin van hillcrest bent? Dat ellie alleen op zoek gaat naar Tommy?
Hij heeft het ook niet over ND medewerkers, maar over de motion capture acteur van Lev, zie 13:19. Hoewel Boon Cotter ook een een historie heeft van nogal polariserende tweets, waar je zeker vraagtekens bij kan zetten.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:59:
[...]
Ik heb filmpje gezien en ik zie nergens racistische uitingen vanuit Naughty dog medewerkers. Bedoel je die tweet van Boon Cottor? Daar zit niks racistisch in en ik zie ook niet in waarom je dit eng zou vinden? Als je een statement maakt moet je ook aangeven om welke tweet het gaat. Op welke minuut en seconden zit die tweet in het filmpje?
Dat gebeurt overigens wel vaker, een ander voorbeeld is Manveer Heir (toen 'ie bij Bioware zat en aan ME: Andromeda werkte). Het is gewoon niet handig om een fanbase aan te vallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 15:16 ]
Omdat ik inmiddels de 10 uur heb aangetikt aan speelduur en ik graag een inschatting wilde hebben over hoeveel uren ik nog te gaan heb. Nu zit ik op ongeveer 1/3 waarschijnlijk dus nog eventjes te gaan. Dat is niet echt het begin hoor lijkt me.bram1984 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:07:
[...]
Waarom zou je dat willen weten? Dat is echt gewoon haast nog op het begin.
spoiler:
All we just wanted was a sequel about Joel and Ellie's relationship going further like father and daughter, and playing as both of them once again; which was the point of the first game. Not a lesbian story and playing as a hated character.
Man man man
Lijkt me ook gewoon een dwaas ja.Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:10:
[...]
Hij heeft het ook niet over ND medewerkers, maar over de motion capture acteur van Lev, zie 13:19. Hoewel Boon Cotter ook een een historie heeft van nogal polariserende tweets, waar je zeker vraagtekens bij kan zetten.
Dat gebeurt overigens wel vaker, een ander voorbeeld is Manveer Heir (toen 'ie bij Bioware zat en aan ME: Andromeda werkte). Het is gewoon niet handig om een fanbase aan te vallen.
[ Voor 53% gewijzigd door barriie op 25-06-2020 15:19 ]
HowLongToBeat.comVestendrie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:14:
[...]
Omdat ik inmiddels de 10 uur heb aangetikt aan speelduur en ik graag een inschatting wilde hebben over hoeveel uren ik nog te gaan heb. Nu zit ik op ongeveer 1/3 waarschijnlijk dus nog eventjes te gaan. Dat is niet echt het begin hoor lijkt me.
Ah, dat is een handige tip. Was niet op de hoogte van deze website, zal ik zeker gaan gebruiken. Dankjewel.
Proef wel een beetje irritatie van jouw kant omdat ik deze vraag stelde op dit forum. Jammer dat mijn vraag enige irratie heeft opgewekt.
Edit: overigens geeft deze website alleen aan hoelang de game kan duren als je een bepaalde speelstijl hebt. Het geeft geen antwoord op mijn vraag die ik eerder stelde. Namelijk dat ik benieuwd was op hoeveel procent ik zit als ik in een bepaald gebied ben.
[ Voor 24% gewijzigd door Vestendrie op 25-06-2020 15:30 ]
Wat een ophef allemaal. Ik heb er gelukkig geen last van.
Grafisch echt de mooiste game ooit gezien en gespeeld. Zijn echt moment dat de ogen uit mijn kassen rollen. Vooral ook bij die flashback naar
Gameplay is prima in orde, niet perfect, maar dik in orde. Sfeer is top, sound is echt geweldig, level/world design is echt erg goed gedaan.
Ik heb wat moeite met de gun combat in deze game, maar probeer toch zoveel mogelijk stealth te doen, dsu dat hindert niet zo.
Erg gave game dus.
Grootste minpunt is toch wel dat je soms onbedoeld tijdens het exploren ineens een nieuwe sectie triggert en niet meer terug ka en daar dus dingen gemist kan hebben. In combinatie met alle collectibles en loot niet echt nice!
Grafisch echt de mooiste game ooit gezien en gespeeld. Zijn echt moment dat de ogen uit mijn kassen rollen. Vooral ook bij die flashback naar
spoiler:
, man wat ziet dat er belachelijk goed uit.het museum met Joel en Ellie
Gameplay is prima in orde, niet perfect, maar dik in orde. Sfeer is top, sound is echt geweldig, level/world design is echt erg goed gedaan.
Ik heb wat moeite met de gun combat in deze game, maar probeer toch zoveel mogelijk stealth te doen, dsu dat hindert niet zo.
Erg gave game dus.
Grootste minpunt is toch wel dat je soms onbedoeld tijdens het exploren ineens een nieuwe sectie triggert en niet meer terug ka en daar dus dingen gemist kan hebben. In combinatie met alle collectibles en loot niet echt nice!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.
Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.
Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.