Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:01:
Ik lees trouwens her en der dat mensen de game makkelijk vinden? Ik speel hem op normal, maar vind hem best pittig man
Ik speel ook op normal (want geen trophy voor de moeilijkere modus) maar vind het ook wel meevallen. Als je full stealth speelt is het soms wel makkelijk maar als ik denk “Aah dit doe ik ff” ga ik nog wel eens dood idd.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-06-2020 23:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Flagg schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:19:
[...]

En de sfeer, soms heel beklemmend kruipend langs clickers en aanverwante of een zooitje npc's 1 voor 1 afzonderen en uitschakelen. En 2 sec later als je toch nog gespot wordt een hectisch gevecht waar je altijd je gebrek aan ammo in je achterhoofd houdt.

Op en top spanning weer.
Dat dus. Bij andere games zit ik vaak wat relaxter te gamen. Echt heel knap dst ze de spanning zo weten vast te houden. Elke kamer vooraf checken op Clickers enzo 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 10:59
Ik denk dat ik nu op het moment ben gekomen waarom mensen dit spel haten 🤐

[ Voor 255% gewijzigd door 038Zwolle op 21-06-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ben gisteren gestopt bij de start van Seattle Day X, cijfer in spoilers voor obvious reasons. Gezien wat ik tot nu toe gespeeld en gezien heb van het verhaal gecombineerd met het feit dat ik als 25+ jaar game en series kijk denk ik een goed idee te hebben wat er gaat gebeuren en dus ook waarom de backlash voor de game bestaat. Ik zet wat ik denk in spoilers, ik hoef hier geen ja of nee antwoord op want dan spoil je het voor mij, maar ik moet het gewoon even kwijt.

spoiler:
Net begonnen aan Seattle Day 3. Voor m'n gevoel de "laatste" dag die je speelt met Ellie. Ze weet de locatie van Abby en je gaat er naar toe. Ellie is op een donker pad, een pad van wraak. Niet hoe ik graag een verhaal zie, want te amerikaans, maar ach, tot nu is de game erg goed, al zijn de grote lijnen in het verhaal dingen die we al 30 keer gezien hebben.

Hoe nu verder, ik denk gezien we in het begin ook al met Abby gespeeld hebben dat we een hele game met Abby gaan spelen. Seattle Day 3 voelt als Ellies "endgame" chapter, kwa tijd klopt het ook met de lengte van de eerste game. Maar als dit een 24 hour game is dan heb ik nog wat content na Day 3. Content die gespeeld gaat worden als Abby (denk ik). Abby heeft na haar stunt gevangen gezeten bij de WLF(wat je hoort in Ellie Day 2 in de vents). Dus daar komt een heel verhaal over de backlash van het doden van Joel.

Abby gaat ook die dagen doen en het eindigt op dezelfde dag als Ellie. Super cliche. Ze komen samen vast te zitten tussen een zooi infected, hebben de keuze beide dood te gaan of samen te werken en te overleven, padaboom padabing stockholm syndrome, game eindigt dat ze zoenen. Dat is mijn voorspelling en daar moet u het mee doen.

Voorspelling 2: het gedeelte van Abby gaat aanvoelen als een "DLC" chapter. Alsof ze de 12 uur Ellie arc hadden gemaakt, goede game, iedereen happy. Tot iemand zei: oh laten we ook Abby's journey doen als DLC, en toen dat bijna net zo lang werd zei iemand: oh waarom doen we het niet beide in de main game en vertellen we het verhaal van 2 kanten! En zo word het iet wat onsamenhangend tegen het einde.

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar dit is het gevoel wat ik er nu bij heb.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Backslash*

Je bedoelt mensen die de game haten na het lezen van plotpoints en het op youtube kijken. Ik kan ze niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ye-roon schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:48:
Ik ben gisteren gestopt bij de start van Seattle Day X, cijfer in spoilers voor obvious reasons. Gezien wat ik tot nu toe gespeeld en gezien heb van het verhaal gecombineerd met het feit dat ik als 25+ jaar game en series kijk denk ik een goed idee te hebben wat er gaat gebeuren en dus ook waarom de backlash voor de game bestaat. Ik zet wat ik denk in spoilers, ik hoef hier geen ja of nee antwoord op want dan spoil je het voor mij, maar ik moet het gewoon even kwijt.

spoiler:
Net begonnen aan Seattle Day 3. Voor m'n gevoel de "laatste" dag die je speelt met Ellie. Ze weet de locatie van Abby en je gaat er naar toe. Ellie is op een donker pad, een pad van wraak. Niet hoe ik graag een verhaal zie, want te amerikaans, maar ach, tot nu is de game erg goed, al zijn de grote lijnen in het verhaal dingen die we al 30 keer gezien hebben.

Hoe nu verder, ik denk gezien we in het begin ook al met Abby gespeeld hebben dat we een hele game met Abby gaan spelen. Seattle Day 3 voelt als Ellies "endgame" chapter, kwa tijd klopt het ook met de lengte van de eerste game. Maar als dit een 24 hour game is dan heb ik nog wat content na Day 3. Content die gespeeld gaat worden als Abby (denk ik). Abby heeft na haar stunt gevangen gezeten bij de WLF(wat je hoort in Ellie Day 2 in de vents). Dus daar komt een heel verhaal over de backlash van het doden van Joel.

Abby gaat ook die dagen doen en het eindigt op dezelfde dag als Ellie. Super cliche. Ze komen samen vast te zitten tussen een zooi infected, hebben de keuze beide dood te gaan of samen te werken en te overleven, padaboom padabing stockholm syndrome, game eindigt dat ze zoenen. Dat is mijn voorspelling en daar moet u het mee doen.

Voorspelling 2: het gedeelte van Abby gaat aanvoelen als een "DLC" chapter. Alsof ze de 12 uur Ellie arc hadden gemaakt, goede game, iedereen happy. Tot iemand zei: oh laten we ook Abby's journey doen als DLC, en toen dat bijna net zo lang werd zei iemand: oh waarom doen we het niet beide in de main game en vertellen we het verhaal van 2 kanten! En zo word het iet wat onsamenhangend tegen het einde.

spoiler:
ik zie het probleem niet van wat jij noemt?

Niet een spoiler, maar voor de zekerheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik weet niet precies hoever ik in het spel zit. Ik heb, denk ik, zo'n zeven uur gehad.
spoiler:
Zit nu in dat metro station

Tot nu toe is het een vet spel. Heb nog nergens prestatieproblemen gehad. De spanning zit er ook best wel goed is. Het gebeurd niet vaak dat ik een spel persé wil spelen om het verhaal af te maken. Het idee van het verhaal - wat ik tot nu toe heb meegekregen - is misschien niet al te origineel. Maar de manier waarop het wordt uitgespeeld in dit spel is wel iets wat je zelden nog ziet.

Combat is ook een stuk fijner, nog steeds uitdagend soms, maar wel vloeiender dan in deel 1. Zeker omdat vluchten nu ook een optie is en dat je vaak genoeg weer kan verstoppen en herevalueren. Desondanks zijn er nog zenuwslopende situaties en stukjes.

Iedereen die het spel al heeft afgeschreven omwille van de leaks gaan een goed spel missen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ye-roon schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:48:

spoiler:

En dat vindt jij een valide reden voor de trollen om zo te keer te gaan? Verhaal is cliché en dat valideert de "backlash"? Serious.

Er is echt geen ondergrens...

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

038Zwolle schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:33:
Ik denk dat ik nu op het moment ben gekomen waarom mensen dit spel haten 🤐
Ik ben heel erg benieuwd waar jij op dit moment bent in het verhaal dat je dat belachelijk gedrag ook maar een klein beetje kan begrijpen. Zit nu zelf op 75% denk ik maar de gaming "community" maakt zichzelf weer redelijk belachelijk tot nu toe.

Graag in spoilers voor de rest. Maar ben echt heel er nieuwsgierig.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Sluit me ook aan bij Flagg, is begrijp totaal de ophef niet na 18 uur. (nee, ik hoef verder geen spoilers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Laatst online: 30-07 18:50
Hebben jullie wel een beetje kunnen slapen en eten jongens? Dat sommige mensen het spel al hebben uitgespeeld na het eerste weekend is toch wel knap.

Heb er zelf ongeveer 6 uur opzitten en de game is natuurlijk langzaam, maar ga het zelf ook zo langzaam mogelijk proberen te spelen. Lekker de wereld exploreren, ieder keukenkastje opentrekken en dan ontdekken dat er niets in zit, want ik speel op Hard.

Lekker de tijd voor nemen. Gaat sowieso een spel worden dat je meerdere keren gaat spelen merk ik nu al.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15
Ik heb hem ook uitgespeeld. Wat dingen die mij zijn opgevallen over het verhaal. Spoiler, ik vond het gewoon slecht
spoiler:
Ik vond de presentatie wel goed, maar inhoudelijk was het zwak, met overal plot holes en vage motieven.
Joel wordt dus vermoord, Ellie wil er achter aan gaan. Tommy vindt dat geen goed idee. Het verhaal wordt dan in gang gezet door Tommy die impulsief besluit om helemaal in zn eentje toch naar de andere kant van het land te reizen om die groep uit te moorden. (Dat is toch helemaal niet wat Tommy zou doen, hij is juist de rustige en beredeneerde broer..). Dina en Ellie gaan er dan ook maar achter aan. Ineens staat die Jesse daar dan ook, is die ook zomaar in zn eentje naar de andere kant van het land gereisd?
Ondertussen nog die love triangle tussen Ellie-Jesse- Dina… pfff

Ook weer een hoop zaken die totaal niet logisch zijn, maar er maar werden ingepropt om het verhaal te laten passen. Bijvoorbeeld:
Jesse: Laten we zo'n boot stelen
Ellie: Ja, goed idee!
..
Ellie: oke, hier is de boot
Jesse: mwa, toch niet
Ellie: ..maar je wilde toch de boot nemen?
Jesse: neh. doei. Succes, ik ga die kant op.
Waarom zouden ze opsplitsen, in een stad die ze totaal niet kennen, wettende dat er verschillende vijandige groepen rondlopen??

Abby’s hele stroyline vond ik weinig interessant aan en die 8 uur van haar waren niet nodig om te begrijpen dat wat zij gedaan had ‘juist’ was vanuit haar standpunt. Dat kon veel korter worden verteld. Maar goed, toen verschoof haar verhaal eigenlijk volledig naar een trans tiener uit een cultgroep die wraak wilt omdat hij wordt uitgesloten. Sterft die moeder van Lev ook weer omdat ze per ongeluk tegen de tafel loopt ofzo. :')
Ook het motief van Abby, om haar groep volledig achter te laten was gewoon zwak.
Het is allemaal zo vergezocht en je moet al de wil hebben om ver mee te gaan met de zever die verteld wordt, het is gewoon niet geloofwaardig.

Het hele einde gooit er nog een paar schepjes bovenop. Het werd gewoon komisch eigenlijk. Ellie die dan ook nog eens toevallig die boomstam slecht raakt waardoor ze weer een nieuwe wonde heeft. :')

Voor mij hing dit verhaal gewoon met haken en ogen aan elkaar hing, met motieven die slecht werden uitgewerkt. Een hoop edgy ‘’pulp’ met een strik rond. Go Neil |:(

Ik zou persoonlijk gewoon iets volledig anders hebben gedaan met het verhaal van deze game. Begrijp niet waarom ze niet verder zijn gegaan met de leegtes uit de eerste game die nog ingevuld moesten worden. En dan bedoel ik voornamelijk het verleden van Ellie en haar moeder. Hadden ze er nog een plottwist in kunnen steken, dat het blijkt dat Ellie’s moeder iets verschrikkelijk had gedaan, waardoor Ellie in een conflict terechtkomt waardoor ze zelf niet meer weet of ze de good or bad person is. Ik zeg maar iets… Was in mijn eigen een veel logischer verhaal, wat meer in lijn ligt met alles dat was opgebouwd in de eerste game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Anton.net schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:42:
Ik heb hem ook uitgespeeld. Wat dingen die mij zijn opgevallen over het verhaal. Spoiler, ik vond het gewoon slecht
spoiler:
Ik vond de presentatie wel goed, maar inhoudelijk was het zwak, met overal plot holes en vage motieven.
Joel wordt dus vermoord, Ellie wil er achter aan gaan. Tommy vindt dat geen goed idee. Het verhaal wordt dan in gang gezet door Tommy die impulsief besluit om helemaal in zn eentje toch naar de andere kant van het land te reizen om die groep uit te moorden. (Dat is toch helemaal niet wat Tommy zou doen, hij is juist de rustige en beredeneerde broer..). Dina en Ellie gaan er dan ook maar achter aan. Ineens staat die Jesse daar dan ook, is die ook zomaar in zn eentje naar de andere kant van het land gereisd?
Ondertussen nog die love triangle tussen Ellie-Jesse- Dina… pfff

Ook weer een hoop zaken die totaal niet logisch zijn, maar er maar werden ingepropt om het verhaal te laten passen. Bijvoorbeeld:
Jesse: Laten we zo'n boot stelen
Ellie: Ja, goed idee!
..
Ellie: oke, hier is de boot
Jesse: mwa, toch niet
Ellie: ..maar je wilde toch de boot nemen?
Jesse: neh. doei. Succes, ik ga die kant op.
Waarom zouden ze opsplitsen, in een stad die ze totaal niet kennen, wettende dat er verschillende vijandige groepen rondlopen??

Abby’s hele stroyline vond ik weinig interessant aan en die 8 uur van haar waren niet nodig om te begrijpen dat wat zij gedaan had ‘juist’ was vanuit haar standpunt. Dat kon veel korter worden verteld. Maar goed, toen verschoof haar verhaal eigenlijk volledig naar een trans tiener uit een cultgroep die wraak wilt omdat hij wordt uitgesloten. Sterft die moeder van Lev ook weer omdat ze per ongeluk tegen de tafel loopt ofzo. :')
Ook het motief van Abby, om haar groep volledig achter te laten was gewoon zwak.
Het is allemaal zo vergezocht en je moet al de wil hebben om ver mee te gaan met de zever die verteld wordt, het is gewoon niet geloofwaardig.

Het hele einde gooit er nog een paar schepjes bovenop. Het werd gewoon komisch eigenlijk. Ellie die dan ook nog eens toevallig die boomstam slecht raakt waardoor ze weer een nieuwe wonde heeft. :')

Voor mij hing dit verhaal gewoon met haken en ogen aan elkaar hing, met motieven die slecht werden uitgewerkt. Een hoop edgy ‘’pulp’ met een strik rond. Go Neil |:(

Ik zou persoonlijk gewoon iets volledig anders hebben gedaan met het verhaal van deze game. Begrijp niet waarom ze niet verder zijn gegaan met de leegtes uit de eerste game die nog ingevuld moesten worden. En dan bedoel ik voornamelijk het verleden van Ellie en haar moeder. Hadden ze er nog een plottwist in kunnen steken, dat het blijkt dat Ellie’s moeder iets verschrikkelijk had gedaan, waardoor Ellie in een conflict terechtkomt waardoor ze zelf niet meer weet of ze de good or bad person is. Ik zeg maar iets… Was in mijn eigen een veel logischer verhaal, wat meer in lijn ligt met alles dat was opgebouwd in de eerste game.
Ik heb de game inmiddels ook al uitgespeeld (zelfs al begonnen aan new game+ :+) maar ik kan mij hier ech totaal niet in vinden.

Wat mij betreft de beste game ooit gemaakt, vooral qua story en de manier hoe het verteld wordt.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
I ColoSsuZz I schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Ik heb de game inmiddels ook al uitgespeeld (zelfs al begonnen aan new game+ :+) maar ik kan mij hier ech totaal niet in vinden.

Wat mij betreft de beste game ooit gemaakt, vooral qua story en de manier hoe het verteld wordt.
Nee, inderdaad. Grappig dat mensen de game zo anders ervaren. Sommige dingen zijn inderdaad voorspelbaar maar dat heb ik eigenlijk met alle films en series en games die ik tot me neem. Maar hoe deze game speelt en verteld wordt vind ik echt van heel hoog niveau. Keuzes ook top, had me saai geleken om een prequel ofzo te hebben, dan is Ellie nog kinderachtiger, nu is ze een tof sterk persoon met eigen motivaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Nieuwevolger schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:58:
Backslash*

Je bedoelt mensen die de game haten na het lezen van plotpoints en het op youtube kijken. Ik kan ze niet serieus nemen.
Flagg schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:37:
[...]

En dat vindt jij een valide reden voor de trollen om zo te keer te gaan? Verhaal is cliché en dat valideert de "backlash"? Serious.

Er is echt geen ondergrens...
Het feit dat ik begrijp waarom de backlash bestaat betekend niet dat ik het met de backlash eens ben. We zijn hier over het algemeen ruim denkende intelligente mensen en iets begrijpen en het er mee eens zijn hoeven niet hetzelfde te zijn en kunnen dus naast elkaar bestaan.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik had in jou reactie het ook niet opgevat of je er wel of niet mee eens bent, ik wou het gewoon in het algemeen benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:15
@Sluw Ik bedoel geen prequel met een jongere Ellie, maar een soort verhaal met 2 tijdlijnen, Ellie nu en die andere persoon in het verleden, ofzo. Zeg ook maar iets :>

Ik zou ook niet zeggen dat het verhaal voorspelbaar is. Vond juist dat het op een bepaald moment zo onvoorspelbaar werd, mdaralles toch zomaar zou kunnen gebeuren, het sloeg toch nergens meer op. Er hangt geen enkel gewicht meer aan wat er gebeurt. Dacht serieus dat ik naar een comedy aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
Anton.net schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:21:
@Sluw Ik bedoel geen prequel met een jongere Ellie, maar een soort verhaal met 2 tijdlijnen, Ellie nu en die andere persoon in het verleden, ofzo. Zeg ook maar iets :>

Ik zou ook niet zeggen dat het verhaal voorspelbaar is. Vond juist dat het op een bepaald moment zo onvoorspelbaar werd, mdaralles toch zomaar zou kunnen gebeuren, het sloeg toch nergens meer op. Er hangt geen enkel gewicht meer aan wat er gebeurt. Dacht serieus dat ik naar een comedy aan het kijken was.
Dat heb ik dus totaal niet zo ervaren O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bij mij rolden de credits na 30 uur spelen ook over het scherm. Ik ben nog steeds bezig alles een plaats te geven want er gebeurd zoveel en er zitten zoveel lagen in.

spoiler:
Overduidelijk is het hoofdthema haat, wraak, redemptie en hoe een gevoel van wanhoop mensen zo kan veranderen. Niemand in deze wereld is uitgesproken goed of slecht. Iedereen moord om te overleven. En we zien de gevolgen daarvan bij Ellie maar ook iedereen die direct of indirect met haar te maken heeft na de climax van het einde van TLOU1.

De eerste helft van Part 2 laat een duidelijke transformatie zien van Ellie. Ze zit vol met gevoelens van frustratie omdat Joel haar de kans ontnam om haarzelf op te offeren voor een mogelijk vaccin, waardoor ze een gevoel van machteloosheid heeft en haar leven een doel mist. Als ze dan uiteindelijk Joel wilt proberen te vergeven voor zijn acties in de laatste flashback wordt die kans haar ook ontnomen door de brute dood van Joel door Abby. Op dat moment giert de haat door haar lichaam en ziet ze Joel's brute dood steeds in haar dromen en herinneringen. De.enige manier om van haar PTSD af te komen is dan enkel nog maar wraak nemen op Abby. Gaandeweg verliest ze steeds een stukje menselijkheid en schrikt ze van haar eigen acties bij de moord op Nora en later Owen en de zwangere Mel.

Dan maken we de switch halverwege naar Abby. Bold move en ik wist niet goed of ik dat wel wilde op dat moment. Maar uiteindelijk blijken Abby's beweegredenen en motivaties veelal identiek aan die van Ellie en krijgen we sympathie voor haar. Ik vond het wel een flinke opgave om dit allemaal in 1 game te stoppen maar de pay-off aan het einde tussen Ellie en Abby maakt dat voor mij meer dan goed, ondanks dat ik vond dat de hele game toch wel iets te lang was naar mijn gevoel. Op het moment dat Ellie de overhand krijgt in de face off met Abby en ze haar bijna laat verdrinken, ziet ze de beelden van Joel op de veranda als de laatste mooie herinnering tussen hun twee. Ze is nu in control en maakt de keuze om Abby te laten gaan want ze komt tot de conclusie dat er voor haar gevoel nu iets van closure is, ze haar menselijkheid terugvind en de eindeloze haat en wraakgevoelens haar niet verder zullen helpen.

Knap stukje storytelling die vrij uniek is in met name zulke grote AAA producties die het normaliter altijd op safe spelen. Naughty Dog neemt veel risico's en in de meeste gevallen is die pay off er, dat vind ik gedurfd en moedig. Ik denk ook dat Part 2 veel meer een love/hate relatie krijgt, een beetje zoals Death Stranding dat ook had. Veel mensen waren zo invested in Joel en Ellie en hoe zij hun toekomst graag hadden gezien dat velen wellicht toch van een koude kermis thuiskomen. Ik zelf vind het echter wel gedurfd en kan het waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
kazuka schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:38:
Bij mij rolden de credits na 30 uur spelen ook over het scherm. Ik ben nog steeds bezig alles een plaats te geven want er gebeurd zoveel en er zitten zoveel lagen in.

spoiler:
Overduidelijk is het hoofdthema haat, wraak, redemptie en hoe een gevoel van wanhoop mensen zo kan veranderen. Niemand in deze wereld is uitgesproken goed of slecht. Iedereen moord om te overleven. En we zien de gevolgen daarvan bij Ellie maar ook iedereen die direct of indirect met haar te maken heeft na de climax van het einde van TLOU1.

De eerste helft van Part 2 laat een duidelijke transformatie zien van Ellie. Ze zit vol met gevoelens van frustratie omdat Joel haar de kans ontnam om haarzelf op te offeren voor een mogelijk vaccin, waardoor ze een gevoel van machteloosheid heeft en haar leven een doel mist. Als ze dan uiteindelijk Joel wilt proberen te vergeven voor zijn acties in de laatste flashback wordt die kans haar ook ontnomen door de brute dood van Joel door Abby. Op dat moment giert de haat door haar lichaam en ziet ze Joel's brute dood steeds in haar dromen en herinneringen. De.enige manier om van haar PTSD af te komen is dan enkel nog maar wraak nemen op Abby. Gaandeweg verliest ze steeds een stukje menselijkheid en schrikt ze van haar eigen acties bij de brute moord op Nora en later Owen en de zwangere Mel.

Dan maken we de switch halverwege naar Abby. Bold move en ik wist niet goed of ik dat wel wilde op dat moment. Maar uiteindelijk blijken Abby's beweegredenen en motivaties veelal identiek aan die van Ellie en krijgen we sympathie voor haar. Ik vond het wel een flinke opgave om dit allemaal in 1 game te stoppen maar de pay-off aan het einde tussen Ellie en Abby maakt dat voor mij meer dan goed, ondanks dat ik vond dat de hele game toch wel iets te lang was naar mijn gevoel. Op het moment dat Ellie de overhand krijgt in de face off met Abby en ze haar bijna laat verdrinken, ziet ze de beelden van Joel op de veranda als de laatste mooie herinnering tussen hun twee. Ze is nu in control en maakt de keuze om Abby te laten gaan want ze komt tot de conclusie dat er voor haar gevoel nu iets van closure is, ze haar menselijkheid terugvind en de eindeloze haat en wraakgevoelens haar niet verder zullen helpen.
Ik zou zeggen perfect verwoord! Verbaasd mij wel dat je er zo'n 10 uur langer over hebt gedaan, ik had niet echt het gevoel dat ik er gehaast doorheen gegaan ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Bijzonder uiteraard hoe meningen echt zo uit een kunnen vallen.

spoiler:
Inmiddels even laten bezinken en ik blijf erbij dat dit voor mij de beste game aller tijde is, alles aan de game was geweldig.
De gameplay, het verhaal en de karakters.

Erg knap hoe ze een villain rol zo kunnen laten draaien in de game, en dat het met je gevoel gaat spelen.
Abby geeft Ellie tot 2x toe de kans om verder te gaan met haar leven, en daar waar Abby verder wilde gaan met haar leven en overal klaar mee was was dit voor Ellie niet genoeg.
Ellie gooie alles op wraak en daar is ze ook alles mee kwijt geraakt.

Abby heeft bij mij de betere indruk gekregen, zoals ik al zei krijg je een gevoel bij het character.
De reis, het verhaal en hoe ze met de keuzes omging heeft mij meer naar Abby toe geduwd en verder van Ellie.

Bij de boss fight van Abby tegen Ellie had ik zoiets van fuck it kill der maar, Ellie boeit mij niet meer.
De andere (en laatste) boss fight van Ellie tegen Abby heb ik met echt heel veel moeite gedaan, ik wilde Abby absoluut niet dood hebben en ik hoopte ook dat het niet zou gebeuren.

Gelukkig gebeurde het ook niet. al met al een goed einde!

Een nieuw verhaal met Ellie en Joel had nooit zoveel impact meer gehad als deel 1, dit was prima, beter en zelfs perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfalcon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Yorinn schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:12:
[...]

spoiler:
Ik doe ze altijd op gehoor, is er een andere manier dan?
spoiler:
zoals de maand waarop de hond "employee of the month" was! Dat zijn echt van die grappige dingen waarmee wordt aangegeven hoe goed er over deze game wordt nagedacht.

Overigens ben ik compleet langs die muziekwinkel gelopen, dus ik hoop dat ik nog terug kan vanavond! Ik ben nog niet heel veel verder, maar wel al over wat muurtjes geklommen enzo...

[ Voor 20% gewijzigd door Metalfalcon op 22-06-2020 11:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Ik vind het inderdaad echt enorm bizar dat alle meningen zo sterk uiteen lopen. Ik ben ongeveer halverwege in de game en zit echt continue met open mond en zwetende handjes te spelen. De combat maar ook het verhaal vind ik tot nu toe zo enorm goed in elkaar zitten, echt bizar gewoon. En snap ook echt totaal niet al die trol aanvallen en enorme negativiteit tegenover TLOU2.

Er moeten dan wel zo'n rare dingen gebeuren wil ik mijn mening nog veranderen, tot nu toe is dit echt nu al mijn GOTY en een van mijn favoriete of all time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vitwiz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:25:
Ik vind het inderdaad echt enorm bizar dat alle meningen zo sterk uiteen lopen. Ik ben ongeveer halverwege in de game en zit echt continue met open mond en zwetende handjes te spelen. De combat maar ook het verhaal vind ik tot nu toe zo enorm goed in elkaar zitten, echt bizar gewoon. En snap ook echt totaal niet al die trol aanvallen en enorme negativiteit tegenover TLOU2.

Er moeten dan wel zo'n rare dingen gebeuren wil ik mijn mening nog veranderen, tot nu toe is dit echt nu al mijn GOTY en een van mijn favoriete of all time.
Onderschrijf dit verhaal geheel. Om eerlijk te zijn interesseert het gedoe om de game me niet echt, ik geniet er volop van en dat is het enige wat telt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Vitwiz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:25:

Het gros van de mensen die klagen/review bommen bevinden zich in 1 van de volgende 3 groepen
- Xbox fanboys (sneu maar gebeurd nog steeds)
- Anti LHGBGJDSKJFGH en dan claimen dat ND er een agenda op na houdt.. Nou als je de game gespeeld heb merk je dat nergens in terug.
- Mensen die de game afschrijven vanwege de leaks die soms zo out-of-context of kort door de bocht zijn dat je de game echt te kort doet als je het daarop al afschrijft.

Lekker laten gaan dat soort lui :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik wil er niet te diep op in gaan, maar heb het gevoel dat sommige echt dedicated tlou fans niet blij zijn met de richting van part 2.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-09 20:48
Zelf inmiddels zo’n 12,5 uur bezig en ben zeer onder de indruk. De game ziet er fantastisch uit en slokt je helemaal mee het verhaal in. Part II borduurt heerlijk voort op het eerste deel, maar doet sommige dingen zelfs nog beter.

De sfeersetting is fenomenaal, de geïnfecteerden zijn een stuk angstaanjagender dan in deel 1. Regelmatig kippenvel over mijn lijf gehad van de spanning. De gameplay bevalt me prima, er zijn meer mogelijkheden om een moeilijke situatie aan te pakken. Het spelniveau is ook in orde, af en toe moet ik herstarten maar dit is niet storend. Had met één punt wel erg veel moeite.

De manier waarop het verhaal vertelt wordt is ook prima. Het is een riskante zet, er zijn behoorlijk veel nieuwe karakters in tegenstelling tot deel 1, waar Ellie en Joël op zichzelf zijn aangewezen. Echter heeft Naughy Dog al eerder bewezen dat voor dit bedrijf karakterontwikkeling geen enkel probleem is. Dat is ook nu weer in dik in orde. Nog even speciale aandacht voor het grootste pluspunt: de overgang van gameplay naar cutscenes. Dit heb ik nog nooit in een spel op dermate hoog niveau gezien.

Kortom, ik snap de kritiekpunten op de game niet zo. Misschien komt dat nog, maar het is voor mij tot op dit moment puur genieten en ik ben diep onder de indruk. Het spel zit vol uitdaging, spanning en prachtige of treurige momenten. Het speelt heerlijk weg en geeft de speler enorme mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ja, de overgang van gameplay naar cutscenes is echt next level en weer een stapje boven god of war. Het levert een paar van de beste momenten op in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Nieuwevolger schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:36:
Ik wil er niet te diep op in gaan, maar heb het gevoel dat sommige echt dedicated tlou fans niet blij zijn met de richting van part 2.
Ik weet dan totaal niet wat er nog gaat gebeuren in de laatste paar uur (heb hem zelf gisteren avond afgezet bij een grote cliffhanger), maar ik heb ook echt enorm genoten van deeltje 1 (is ook 1 van mijn favo games). Natuurlijk is dit verhaal heel anders, maar ik denk juist dat het (voor mij) zo enorm goed maakt, de totaal andere richting en het hele wraak verhaal
spoiler: title
waarbij je zelf nog sympathie voor de ''tegenpartij'' krijgt..
Echt ongekend in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@Vitwiz Ben het met je eens, maar je kan het laatste deel beter in spoiler tag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nieuwevolger schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:36:
Wat is een echt dedicated fan? Iemand die iedere verandering ten opzichte van het eerste deel niet kan hebben?

Dat is een dooddoener van de eerste orde. De meeste mensen roepen dat zodat het lijkt alsof het punt beter overkomt.

"Ik vind het helemaal niks, en dat terwijl ik de grootste tlou 1 fan ben"

Ondertussen hebben ze alleen een Xbox en deel 1 nooit gespeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Flagg schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Wat is een echt dedicated fan? Iemand die iedere verandering ten opzichte van het eerste deel niet kan hebben?

Dat is een dooddoener van de eerste orde. De meeste mensen roepen dat zodat het lijkt alsof het punt beter overkomt.

Ja, dan gaat het voornamelijk om de veranderingen ten opzichte van deel 1. De gene waar ik deze reacties van lees zijn trouwens wel echt dedicated tlou/Sony fans. Zelf ben ik het er ook totaal niet mee eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nieuwevolger schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Ja, dan gaat het voornamelijk om de veranderingen ten opzichte van deel 1. De gene waar ik deze reacties van lees zijn trouwens wel echt dedicated tlou/Sony fans. Zelf ben ik het er ook totaal niet mee eens.
Ja die mensen heb je altijd bij iedere release die kunnen gewoon slecht omgaan met verandering. Soort mensen die nu nog zeggen dat fallout 1 de beste fallout is bijvoorbeeld.

Maar als fallout 3 nog steeds op fallout 1 had geleken was de franchise de nek omgedraaid inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:06
Kun je in de game zien hoeveel uur je hebt gespeeld of timen jullie het zelf?

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vestendrie
Mozart schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:40:
Kun je in de game zien hoeveel uur je hebt gespeeld of timen jullie het zelf?
Ik had dezelfde vraag eerst. Je kan het vinden bij menu en dan bij Spel opslaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:06
Vestendrie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Ik had dezelfde vraag eerst. Je kan het vinden bij menu en dan bij Spel opslaan bijvoorbeeld.
Ik zie het, inmiddels 8,5 uur onderweg :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

Onderstaande mijn ervaring. Ben er nu dik 18+ uur mee bezig en heb het nog niet uitgespeeld

spoiler:
Ik vind het briljant dat je met Abby gaat spelen en haar hele kant van het verhaal mee krijgt. Het is best lef om de speler te laten spelen met het personage dat Joel heeft vermoord en je eigenlijk 12+ uur als speler een enorme hekel aan hebt. Ik ben nu bij het stuk waar je op zoek gaat naar Owen (net na die flashback in het Aquarium) en heb eigenlijk best wel sympathie voor haar, de ellende die ze (dankzij Joel) allemaal heeft meegemaakt en het leven wat zij heeft (met haar vrienden).

Het is goed dat ze ook de andere kant belichten (in dit geval het WFL) en dat zij ook mensen zijn met dierbaren, vrienden, kinderen, honden, etc. en er ook maar het beste van proberen te maken. Die man of vrouw die je met Ellie hebt doodgeschoten blijkt gewoon een vader of moeder te zijn die bezig is met haar dagelijks "patrol route" Door het ook van de andere kant te belichten komt alles nog eens extra hard en goed aan.

Want Joel is eigenlijk gewoon een gigantische klootzak. Een compleet ziekenhuis uitmoorden omdat hij Ellie wil redden. En in zijn dood en verderf complete gezinnen uit elkaar heeft gerukt en zeer veel verdriet gezaaid. Logisch dat er vroeg of laat wraak komt. Hetzelfde heeft Ellie gedaan; in haar zoektocht naar wraak heeft ze gigantisch veel onschuldige mensen vermoord, een vriendengroep letterlijk uit elkaar heeft gemoord en nog veel meer ellende gecreëerd.

Hulde voor Naughty Dog hoe ze de vijandige NPC op deze manier enorm veel diepgang weten te geven en het nog maar eens extra duidelijk wordt hoe fucked up het eigenlijk voor iedereen is. Cliché? Misschien. Maar in mijn optiek is het briljant uitgevoerd.

Feitelijk hebben ze een Metal Gear Solid 2'tje uitgehaald (waar je met Raiden speelt), alleen deze keer is het perfect opgezet.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Laatst online: 18-09 10:59
Flagg schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd waar jij op dit moment bent in het verhaal dat je dat belachelijk gedrag ook maar een klein beetje kan begrijpen. Zit nu zelf op 75% denk ik maar de gaming "community" maakt zichzelf weer redelijk belachelijk tot nu toe.

Graag in spoilers voor de rest. Maar ben echt heel er nieuwsgierig.
spoiler:
Ik denk dat je wel weet in welke fase van het spel ik zit. Het moment dat je met Abby begint. Ik ben het met je eens dat mensen bizar overdreven reageren hoor, maar van mij had dit ook niet perse gehoeven.

[ Voor 18% gewijzigd door 038Zwolle op 22-06-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

Flagg schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Je kunt inderdaad niet echt van een dedicated fan spreken als er nog maar 1 spel is uit een franchise. Een fan is iemand die jaar in jaar uit het spel koopt. Zoals de hordes mensen die ieder jaar de nieuwe Fifa kopen of die Call of Duty kopen (alhoewel je daar inmiddels ook meerdere "stromingen" van hebt).

Als je deel 1 fantastisch vond (waarbij de setting (post-apocalypse), de wereld en de animaties, etc. het spel zo enorm goed maakten), kan ik niet inzien hoe je niet van deel 2 kan genieten. Tenzij je iemand bent die er fel op tegen is dat je
spoiler:
niet met Joel speelt, hij dood gaat en je grotendeels met vrouwen speelt
.
Maar de setting en wereld die ze gemaakt hebben (heel veel kudo's voor de level designers) zijn de belangrijkste ingrediënten. Als die in deel 1 niet zo goed waren, was het spel aanzienlijk minder goed ontvangen. Want puur kijkend naar gameplay zijn er echt wel "betere" spellen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vestendrie
Hier moest ik wel even om grinniken. Degene die dit gemaakt heeft het echt veel plezier gehad. 😂

Niet echt een spoiler, maar voor zekerheid toch in tags.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiOeHFGjVLagM5hviyrCASOzhRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peuVfnvFMRObO1QBEJdrJyAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Ik weet niet hoeveel uur ik er nu in heb zitten, maar ik pluis nu al alle gebouwen en winkels uit. Ik ben niet de Snelle-Jelle-gamer meer van vroeger 8)
Ik ben meer van de zoveel mogelijk shit verzamelen, want soms is het enorm intens qua gevechten dus dan ben ik blij als ik al 3 shotgun kogels heb :')

Maar iemand ook moeten lachen om:
spoiler:
de herinnering met Joel en Ellie die dan naar een museum gaan? Vervolgens refereren naar Jurassic Park en The Lost World (sequel, not so great _O- ) Heeft iemand nog meer van die dingen gezien? Ik zit momenteel pas in Seattle Day 2 - Hillcrest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

botwood schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:29:
Ik weet niet hoeveel uur ik er nu in heb zitten, maar ik pluis nu al alle gebouwen en winkels uit. Ik ben niet de Snelle-Jelle-gamer meer van vroeger 8)
Ik ben meer van de zoveel mogelijk shit verzamelen, want soms is het enorm intens qua gevechten dus dan ben ik blij als ik al 3 shotgun kogels heb :')

Maar iemand ook moeten lachen om:
spoiler:
de herinnering met Joel en Ellie die dan naar een museum gaan? Vervolgens refereren naar Jurassic Park en The Lost World (sequel, not so great _O- ) Heeft iemand nog meer van die dingen gezien? Ik zit momenteel pas in Seattle Day 2 - Hillcrest.
spoiler:
Ja haha er zijn meer van die stukjes geloof ik, maar heb je ook ontdekt dat je op die grote t-rex voor de deur via de staart erop kan klimmen en van z'n kop in het water kan springen? En dat je de dino's in het museum hoedjes kan geven? Echt mooie details in de game, en deze game zit er vol mee

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
mstx schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:21:
[...]

Wanneer ze voor het eerst naar binnen gaan? Rond de 50% denk ik
Bedoel je daarmee het pineacle theater nadat ze uit
spoiler:
de metro komen en Dina vertelt dat ze zwanger is?
. Ik heb er 8 uur opzetten om daar te komen en heb echt alles uitgeplozen. Zou me qua speeltijd nogal tegenvallen als ik nu al op de helft ben. Zoveel is er nou ook weer niet gebeurd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
Hulleman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:48:
[...]

Bedoel je daarmee het pineacle theater nadat ze uit
spoiler:
de metro komen en Dina vertelt dat ze zwanger is?
. Ik heb er 8 uur opzetten om daar te komen en heb echt alles uitgeplozen. Zou me qua speeltijd nogal tegenvallen als ik nu al op de helft ben. Zoveel is er nou ook weer niet gebeurd.
Nee, de game is veel langer. Ik ben zelfs een stukje verder dan jou en als je naar de cutscenes kijkt op YT (uiteraard spoelen tot waar je bent) zit ik nu ongeveer op de helft, en ik heb er 14 uur op zitten.

Een goede indicatie is denk ik dat als je een relatief snelle speler bent, je 23-25 uur zoet bent. Ben je een speler die alle ruimtes grondig onderzoekt, zal je iets boven de 30 uur uit gaan komen. Is ook gewoon online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
SH-FR schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Nee, de game is veel langer. Ik ben zelfs een stukje verder dan jou en als je naar de cutscenes kijkt op YT (uiteraard spoelen tot waar je bent) zit ik nu ongeveer op de helft, en ik heb er 14 uur op zitten.

Een goede indicatie is denk ik dat als je een relatief snelle speler bent, je 23-25 uur zoet bent. Ben je een speler die alle ruimtes grondig onderzoekt, zal je iets boven de 30 uur uit gaan komen. Is ook gewoon online te vinden.
Ah kijk! Beter bericht. Ik speel het heel traag en probeer echt alles uit te pluizen en baal echt als ik n kamertje mis:p kdenk niet dat ik op 1/3e ben afgaande van de totale speelduur. Mooi spel!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:42
Zit inmiddels op 21 uur en nog niet uitgespeeld. Gelukkig eigenlijk want ik wil niet dat dit ophoudt.

Tot nu toe vind ik het verhaal en de uitwerking prachtig. Maar ben echt omver geblazen door het level design. Volgens mij hebben ze elk idee tijdens het brainstormen erin zitten want damn... kijk elke keer mijn ogen uit. En soms schiet ik van mijn stoel door een handvol jumpscares. Ook al voel je het in de lucht hangen... je schrikt toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 10:53
Als persoon die ieder hoekje wilt uitzoeken en ontdekken is Het echt een kak game haha. Vermoedelijk ben ik nog wel ff bezig. Speel de game op hard, maar vind de fun fights niet enorm lekker werken nog. Vooral het switchen van wapens vind ik wat onhandig

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
SH-FR schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:59:
[..]
Mwha, ik heb aardig wat collectibles gepakt (150+) en veel geloot en toch had ik de credits draaien na 19,5 uur. Zou niet weten hoe ik daar nog 5 laat staan 10 uur bij had kunnen spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vestendrie schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:02:
Wat is er zo slecht aan haar ai dan? Soms loopt ze voor mijn voeten als ik me aan het verschuilen ben, maar verder vind ik haar wel waardevol als reisgenoot in de eerste 4 uur dan tenminste. Die dialogen tussen hun als ze aan het exploren zijn is van, vind ik, even hoog niveau als ellie en joel hadden in het eerste deel. Totaal anders, maar wel leuk.

spoiler:
hoogtepunt was sowieso toen Ellie voor Dina begon te zingen vanachter haar gitaal in de muziekwinkel, prachtig!
Mooi gedaan idd, maar:

spoiler:
Zelf vond ik Joel die in de intro zong nog beter, cover van YouTube: Pearl Jam - Future Days (Philly '13)

Nauwelijks een spoiler trouwens aangezien het in de intro zit :+

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Mm, ergens begin ik een voorgevoel te krijgen hoe de game is opgebouwd qua verhaallijn. Weet niet of ik daae helemaal happy mee ga worden. Neemt niet weg dat de game fenomenaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

038Zwolle schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:52:
[...]

spoiler:
Ik denk dat je wel weet in welke fase van het spel ik zit. Het moment dat je met Abby begint. Ik ben het met je eens dat mensen bizar overdreven reageren hoor, maar van mij had dit ook niet perse gehoeven.
spoiler:
Is idd niet het standaard gamepoppetje met barbiematen wat je gewend bent met spelletjes, maar ik dacht je al ietsjes verder was en dat het om iets anders ging eigenlijk, de enige reden dat je door Abby getriggered bent is doordat de incels je op scherp gezet hebben om erop te letten.

Dat gezegd hebbende... ik ben er doorheen, geen idee hoeveel uur maar ik denk dat ik de 30 uur wel gepasseerd ben.

Maar net als 1, had het nog wel wat langer mogen duren. Dus precies lang genoeg ws.

Anders graag iedere week 1 chapter erbij en ik neem een abbo van 15€ per maand. :P

Bij nader inzien doe maar niet, dit verhaal is verteld, anders krijg je hetzelfde als met zo'n beetje alle Netflix series, volledig uitmelken tot het je neus uitkomt. Ik zeg klaar. Nieuw ip please. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
I ColoSsuZz I schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Mwha, ik heb aardig wat collectibles gepakt (150+) en veel geloot en toch had ik de credits draaien na 19,5 uur. Zou niet weten hoe ik daar nog 5 laat staan 10 uur bij had kunnen spelen :+
Oh! Ik was bij 14,5 uur (kwa cutscenes, staat een volledige versie van alle cutscenes van de game op YT) precies op de helft. Ik speel dan ook traag, loop soms nog ergens naar terug en bekijk altijd of ik bijzondere ruimtes zie.

Op internet zie je toch met name verhalen dat de game (gemiddeld) zo’n 25 uur in beslag neemt. Een snelle speler is wat sneller klaar, en iemand die alles uitzoekt en langzamer speelt doet er iets langer over. Ik ga het vanzelf wel zien, zit er zelf nog helemaal in :) Van mij mag t zo lang mogelijk duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist uitgespeeld. Fantastische game. Einde niet helemaal tevreden mee en een aantal dingen die vrij geforceerd voelden.

Al met al gewoon een heerlijke game en een dikke 9 waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:46
D. Ninjai schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:20:
Zit inmiddels op 21 uur en nog niet uitgespeeld. Gelukkig eigenlijk want ik wil niet dat dit ophoudt.

Tot nu toe vind ik het verhaal en de uitwerking prachtig. Maar ben echt omver geblazen door het level design. Volgens mij hebben ze elk idee tijdens het brainstormen erin zitten want damn... kijk elke keer mijn ogen uit. En soms schiet ik van mijn stoel door een handvol jumpscares. Ook al voel je het in de lucht hangen... je schrikt toch :P
Er is idd veel moois te zien in de game
Zit nu aan 19 uur.Als ik hem uit heb dan ga ik aan de NG+.

Had niet verwacht dat ik hem zo tof zou vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu ook op tweakers allemaal slechte reviews bij het spel staan. Al die mensen die een bepaalde haat hebben tegen dit spel willen dit zo graag delen door enorm slechte reviews te plaatsen. Reviews van 1 ster en dan vermelden dat de gameplay slecht is en het verhaal. Okay je kan het niet eens zijn met de keuzes van het verhaal. Maar het spel dan maar 1 ster te geven of een 0? Waarom? Er zijn maar weinig spellen die dit verdienen.

Er is zelfs iemand die er een forum voor heeft geopend op tweakers: The Last of Us 2 is verschrikkelijk

Diegene heeft nog nooit wat op tweakers geplaatst. En nu doe je dit. Speciaal een account aanmaken op tweakers om dit te plaatsen. Welke motivatie zit hier precies achter? Ik kan het niet goed bevatten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2020 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Wat een game! Heb het met echt heel erg veel plezier gespeeld. Iedere gebied was weer iets beter dan het vorige. Gameplay was geweldig en zat regelmatig met samen geknepen billetjes op de bank :P .

Heb nu eens een nachtje geslapen over het verhaal en toch kan ik het nog niet helemaal loslaten. Heb even een paar plus en min-punten tussen de spoiler tags gezet.

spoiler:
Positief
- De wereld

Echt geweldig gedaan, alle gebieden hebben veel sfeer en voelen grauw en ruw aan.

- Gameplay/Pacing

Was gewoon een game die super lekker wegspeelde.
Al had ik zelf wat moeite met switchen tussen wapens in de hectiek.
Ook de overgang van Gameplay naar cutscenes waren heel erg goed gedaan.

- Ellie & Dina

Leuke dynamiek en zie ze graag samen.

- Speelstijl Ellie/Abby

Ellie was meer Stealth, Abby guns blazin'.

- Flashbacks

Mijn favoriete gedeeltes zijn toch echt de flashbacks tussen Joel/Ellie.

Negatief
- Mel :+

Had gewoon een hekel aan haar.

- Joel

Look at how they massacred my boy... :'(

Heb er geen problemen mee dat Joel wordt afgeslacht. Maar het had niet zo vroeg in het begin van de game gehoeven.
Denk dat het een grotere impact had gehad als je een gedeelte met Joel had gespeeld en later met Ellie. Ook hoe snel het allemaal gebeurd voelt wat geforceerd. Is niet echt hoe Joel/Tommy zouden hebben gehandeld in deel 1.

- Abby

En dan niet zo zeer het karakter. Vond de gedeeltes met Abby zelfs leuker om te doen. Maar ik had het gevoel dat ze Abby in een wat positiever daglicht probeerden te zetten. Met Ellie wordt je gedwongen dingen te doen die je met Abby niet hoeft te doen. (Voorbeeld: Hond vermoorden).

Ellie laat berouw zien als ze Nora mishandelt, als ze Owen en Mel vermoord (wat gewoon Owen's schuld was). Je ziet de spijt in haar ogen, de PTSD. In tegenstelling tot Abby die gewoon een stone cold killer is zonder empathie, maakt haar niet uit wie of wat het is. WLF? Scars? Joel? Infected? Seks met je zwangere vriendin haar vriend? Geen probleem, ze gaan er allemaal aan en het liefst zo bruut mogelijk.

Conclusie

Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers. Met Ellie als de grootste.

Ellie raakt echt alles kwijt. Vriendin, Huis, Kind, Joel, Vingers/Gitaar spelen. Voor wat? Voor wraak?.
Tommy verliest ook alles. Is kreupel, vrouw weg, oog kwijt.
Dina verliest haar liefdes (Jesse/Ellie) en haar happy ending.
en dan is er Abby... Abby "wint" op veel fronten. Wordt bevrijd uit een verschrikkelijk kamp en mag weer op weg samen met Lev. Natuurlijk verliest ze al haar vrienden.. Maar veel waren al klaar met haar na de brute moord op Joel..

De grootste ironie is nog wel dat als Ellie het los had kunnen laten, ze gewoon samen met Dina en JJ op de boerderij een gelukkig leven had kunnen hebben. Dan had Abby een eenzame dood gestorven in het strafkamp van de Rattlers...

---

Al met al vind ik het nog steeds een supergame die ik zeker nog een paar keer ga spelen. Misschien zelfs wel mijn eerste platinum. Hadden ze het verhaal anders en wellicht beter kunnen doen? Ja, ik denk van wel. Heb ik er problemen mee hoe ze het nu hebben aangepakt. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:40:
Ik zie nu ook op tweakers allemaal slechte reviews bij het spel staan. Al die mensen die een bepaalde haat hebben tegen dit spel willen dit zo graag delen door enorm slechte reviews te plaatsen. Reviews van 1 ster en dan vermelden dat de gameplay slecht is en het verhaal. Okay je kan het niet eens zijn met de keuzes van het verhaal. Maar het spel dan maar 1 ster te geven of een 0? Waarom? Er zijn maar weinig spellen die dit verdienen.

Er is zelfs iemand die er een forum voor heeft geopend op tweakers: The Last of Us 2 is verschrikkelijk

Diegene heeft nog nooit wat op tweakers geplaatst. En nu doe je dit. Speciaal een account aanmaken op tweakers om dit te plaatsen. Welke motivatie zit hier precies achter? Ik kan het niet goed bevatten.
Het lijkt erop dat er een haat campagne is ontstaan door de diversiteit in de game. Op metacritic had de game al 20.000 negatieve user reviews na 20 uur. Dat is gek, want je kan de game helemaal niet hebben uitgespeeld binnen dat tijds bestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:51
Nieuwevolger schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Het lijkt erop dat er een haat campagne is ontstaan door de diversiteit in de game. Op metacritic had de game al 20.000 negatieve user reviews na 20 uur. Dat is gek, want je kan de game helemaal niet hebben uitgespeeld binnen dat tijds bestek.
Gewoon negeren gewoon me dunkt..
Ben er gisterenavond aan begonnen en na 1.5u heb ik hetzelfde gevoel als bij het eerste deel; het lijkt zo simpel allemaal en soms repetitief maar my god wat neemt het verhaal/het spel/de sfeer/ noem maar op je zo hard mee dat je het er gewoon bijneemt en het als een onderdeel ervan beschouwt.. zalig spelletje (maar GOW van zijn troon stoten als beste ps4-spel zal het niet doen-maar dat is mijn mening ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:38
MazeWing schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:58:
[...]
spoiler:
niet met Joel speelt, hij dood gaat en je grotendeels met vrouwen speelt
.
Spoilers voor zo'n beetje de hele game:
spoiler:
Dat Joel dood zou gaan dat had letterlijk iedereen voorspeld, al hadden de meeste mensen het later en op een nuttige of heroïsche manier verwacht. De eerste beelden die ik van TLOU2 heb gezien is Ellie die meerdere keren face-first in het beton wordt gebeukt nadat schijnbaar allebei haar armen zijn gebroken door het nieuwe karakter waar je de halve game mee moet spelen. Je kan je hopelijk voorstellen dat dit niet zo best over is gekomen op een heleboel mensen. Er wordt nu door alle fans geroepen dat iedereen die geen zin meer had in TLOU2 vrouwen/LGBT/diversiteit haat maar dat is echt niet waar het (mij) om gaat.

Verder is het moraal van het verhaal "revenge is bad!" in de uitvoering misschien wel goed overgebracht maar super suf als je het alleen op papier leest, zeker als je honderden NPC's moet vermoorden voordat je besluit toch maar geen wraak te nemen.

Misschien dat ik het spel nog ga spelen voor de wat meer "wholesome" scenes, maar alle ellende die de karakters waar je in deel 1 om bent gaan geven overkomt maakt mij gewoon minder enthousiast. Dat ND een technisch hoogstandje af heeft geleverd waar ontzettend veel tijd en moeite in is gestoken is iedereen het wel over eens denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
ErikT738 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:35:
[...]

Spoilers voor zo'n beetje de hele game:
spoiler:
Dat Joel dood zou gaan dat had letterlijk iedereen voorspeld, al hadden de meeste mensen het later en op een nuttige of heroïsche manier verwacht. De eerste beelden die ik van TLOU2 heb gezien is Ellie die meerdere keren face-first in het beton wordt gebeukt nadat schijnbaar allebei haar armen zijn gebroken door het nieuwe karakter waar je de halve game mee moet spelen. Je kan je hopelijk voorstellen dat dit niet zo best over is gekomen op een heleboel mensen. Er wordt nu door alle fans geroepen dat iedereen die geen zin meer had in TLOU2 vrouwen/LGBT/diversiteit haat maar dat is echt niet waar het (mij) om gaat.

Verder is het moraal van het verhaal "revenge is bad!" in de uitvoering misschien wel goed overgebracht maar super suf als je het alleen op papier leest, zeker als je honderden NPC's moet vermoorden voordat je besluit toch maar geen wraak te nemen.

Misschien dat ik het spel nog ga spelen voor de wat meer "wholesome" scenes, maar alle ellende die de karakters waar je in deel 1 om bent gaan geven overkomt maakt mij gewoon minder enthousiast. Dat ND een technisch hoogstandje af heeft geleverd waar ontzettend veel tijd en moeite in is gestoken is iedereen het wel over eens denk.
Ondanks de narigheid is het gewoon een hele leuke game om te spelen hoor, de combinatie van stealth en actie gecombineerd met de wereld vol geheimen is gewoon heel goed gedaan. Die verhalende trailers met die nare gebeurtenissen achter elkaar vind ik duisterder overkomen dan het gevoel dat ik tijdens het spelen van de game heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hebben jullie dit al geprobeerd?

https://www.resetera.com/threads/psa-the-last-of-us-2-has-a-‘bullet-time’-mode-and-it’s-amazing.233023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet waarom de link het maar half doet, dus even copy-pasten in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 07:56
bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:56:
Hebben jullie dit al geprobeerd?

https://www.resetera.com/threads/psa-the-last-of-us-2-has-a-‘bullet-time’-mode-and-it’s-amazing.233023/
URL is te lang dus ik link alleen het eerste gedeelte? :+
bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:56:
Weet niet waarom de link het maar half doet, dus even copy-pasten in dat geval.
Code kan wss niet omgaan met de aanhalingstekens.

Klik

[ Voor 37% gewijzigd door MrMistral op 23-06-2020 09:02 ]

PSN: MrMistral

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik vind de game misschien nog wel een tandje beter dan god of war en daardoor ook meteen de beste game op de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:40:

Ik heb er alle begrip voor dat je TLOU2 niet leuk zou kunnen vinden, de game is niet voor iedereen maar inderdaad sommige zijn gigantisch bezig een enorme haat te creeren.
Deze zogenoemde "fans" moet je lekker links laten liggen, die gaan waarschijnlijk weer bij de volgende game lopen bitchen over wat er allemaal niet goed is.

Gek hoe een game zoveel haat bij een mens los maakt. Volgens mij ben je dan ook niet goed bij je hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:03:
Ik vind de game misschien nog wel een tandje beter dan god of war en daardoor ook meteen de beste game op de ps4.
Ik denk dat ik dit ook al vind, hoewel ik nog maar rond de 10 uur zit. Heb alleen vrijdag significant veel kunnen spelen.

Maar technisch gezien is dit de meest indrukwekkende game die ik ooit gezien heb. Echt ziek als de details ziet en de kleine dingetjes waar ze aan gedacht hebben.

Breek een raam en spring er daarna doorheen. Als er nog kleine stukjes intact zijn, dan stoot je die ook omver.

Schiet een vijand neer op een tapijt en het tapijt neemt heel realistisch het bloed op.

Zet de camera eens op Ellie's gezicht voor een tijdje. Ze knippert met haar ogen en soms likt ze haar lippen af. Ook doet ze soms haar haren goed.

En zo zijn er nog tig dingen die echt totaal krankzinnig zijn waarvan niemand het erg had gevonden als ze er niet in zaten.
Pixel Witcher schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb er alle begrip voor dat je TLOU2 niet leuk zou kunnen vinden, de game is niet voor iedereen maar inderdaad sommige zijn gigantisch bezig een enorme haat te creeren.
Deze zogenoemde "fans" moet je lekker links laten liggen, die gaan waarschijnlijk weer bij het volgende game lopen bitchen over wat er allemaal niet goed is.

Gek hoe een game zoveel haat bij een mens los maakt. Volgens mij ben je dan ook niet goed bij je hoofd.
Hoe meer haat hoe beter. Mensen hebben niet door wat een enorme cult status ze de game hiermee aan het geven zijn. Over 50 jaar gaat het nog steeds over deze game. Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pixel Witcher schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Deze zogenoemde "fans" moet je lekker links laten liggen, die gaan waarschijnlijk weer bij het volgende game lopen bitchen over wat er allemaal niet goed is.

Klopt zeker, als je dan ook bij de reviews op tweakers kijkt zijn deze ook heel slecht onderbouwd. Dit is alleen maar een review neerzetten met 1 zin zodat je ergens je haat kwijt kan... Ik heb er maar ook even een goede review bijgezet om het gemiddelde weer op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De game loopt ook aardig voor op gamstat in vergelijking met spiderman, de eerste 3 dagen. TLOU2 zit op 3.5m spelers, spiderman zat op 3.03m spelers na 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:45
Moet wel zeggen dat ik de game enger vind dan deel 1. Het zit af en toe tegen horror aan. Ik kan mij niet herinneren dat deel 1 ook zo was. Heb gisteren af en toe met het geluid uit gespeeld, ben er totaal geen fan van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:24:
De game loopt ook aardig voor op gamstat in vergelijking met spiderman, de eerste 3 dagen. TLOU2 zit op 3.5m spelers, spiderman zat op 3.03m spelers na 3 dagen.
Waar halen ze dit vandaan en hoe betrouwbaar is dit? Ik zie the last of us 1 staan met 42 miljoen spelers. Het spel is 17 miljoen keer verkocht (PS3+PS4). Lijkt mij niet dat alles 2 keer is doorverkocht?

@Poulske Klopt, het is meer horror dan deel 1. Deel 1 was iets meer voor de massa dan deel 2. Daarom vind ik deel 2 ook veel leuker ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2020 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Kalder schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:01:
[...]

spoiler:
Ja haha er zijn meer van die stukjes geloof ik, maar heb je ook ontdekt dat je op die grote t-rex voor de deur via de staart erop kan klimmen en van z'n kop in het water kan springen? En dat je de dino's in het museum hoedjes kan geven? Echt mooie details in de game, en deze game zit er vol mee
spoiler:
Haha ja ik was er ook opgeklommen, maar dat van die hoedjes wist ik dan weer niet :) Ik zie overigens wel bij veel woonkamers een PS3 staan met Naughty Dog games erbij liggen. Ook een leuk detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Waar halen ze dit vandaan en hoe betrouwbaar is dit? Ik zie the last of us 1 staan met 42 miljoen spelers. Het spel is 17 miljoen keer verkocht (PS3+PS4). Lijkt mij niet dat alles 2 keer is doorverkocht?

@Poulske Klopt, het is meer horror dan deel 1. Deel 1 was iets meer voor de massa dan deel 2. Daarom vind ik deel 2 ook veel leuker ;-)
Ze kijken naar mensen die minimaal 1 trofee hebben in de game. the last of us 1 was bijvoorbeeld ook een ps plus game, daarnaast moet je ook rekening houden met de tweede handse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukiq
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2021
Wow uitgespeeld. Wat een game.
Alle soorten emoties die het verhaal uit mij los weet te trekken gaandeweg.

De controller proberen te gebruiken in een cut scene. (De overgang gameplay/cut scene is zo gelikt)

De wereld en animaties zien er prachtig uit. Het acteerwerk is zo goed. (is geen game die het beter doet)

Deze game zet je aan het denken na het uitspelen. Een lange tijd.

Ben benieuwd wat Naughty dog nu gaat doen na het afsluiten van Uncharted en Tlou. (Een part 3?)
Het is moeilijk om sterke titels als dit te overtreffen. Hopelijk blijven ze met de beide benen op de grond staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Nieuwevolger schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Ik ben nog maar net bij
spoiler:
het dino museum
en ben het er wel mee eens dat de cast erg divers is. Maar om nou te zeggen dat ik dat erg vind, nou nee. Voor mij zijn goed uitgewerkte karakters het belangrijkste en wat dat betreft heb ik geen klagen. Is volgens mij best een goede afspiegeling van inwoners van een grote stad na een apocalyptisch event.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het zegt wel genoeg over de mensen die er over heen vallen, de game is diverse, maar ik zie niet in hoe dat een probleem is, in de echte wereld bestaat ook voor de helft uit vrouwen. Het gaat mij om de uitwerking van de karakters en die zijn het aller best van het moment in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Vraagje aan de mensen die de game hebben (uit)gespeeld.

Ik wil de game proberen maar ik durf niet goed. Waarom? De trailers die ik heb gezien beeldden een niveau van sadisme uit waar mijn maag zich van omkeert (iemand aan de nek ophangen en dan buik open snijden oid *bibber*).

Ik heb de 'suspense of disbelief' nodig om dergelijke games te kunnen spelen. Dat er een zekere mate van afstand tussen realiteit en de game zit, waardoor je je niet te zeer inleeft met de gruwelen die zich op het scherm afspelen. Ik kreeg uit de trailers het gevoel dat die lijn bij TLOU2 te dun was geworden voor mij. Dergelijke films en series kijk ik namelijk ook niet. Om een voorbeeld te noemen, S07E01 van The Walking Dead ging voor mij ruim over de grens. Serie uitgezet en nooit meer verder gekeken.

Zonder spoilers te vragen, hoe hebben jullie de game vanuit dat perspectief ervaren? Duister kan ik mee dealen, maar uitgesproken sadisme niet. Lijkt TLOU2 meer op deel 1 of is het veel 'realistischer' geworden?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:23
Blaat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:09:

Ik wil de game proberen maar ik durf niet goed. Waarom? De trailers die ik heb gezien beeldden een niveau van sadisme uit waar mijn maag zich van omkeert (iemand aan de nek ophangen en dan buik open snijden oid *bibber*).

Ik heb de 'suspense of disbelief' nodig om dergelijke games te kunnen spelen. Dat er een zekere mate van afstand tussen realiteit en de game zit, waardoor je je niet te zeer inleeft met de gruwelen die zich op het scherm afspelen. Ik kreeg uit de trailers het gevoel dat die lijn bij TLOU2 te dun was geworden voor mij. Dergelijke films en series kijk ik namelijk ook niet. Om een voorbeeld te noemen, S07E01 van The Walking Dead ging voor mij ruim over de grens. Serie uitgezet en nooit meer verder gekeken.

Zonder spoilers te vragen, hoe hebben jullie de game vanuit dat perspectief ervaren? Duister kan ik mee dealen, maar uitgesproken sadisme niet. Lijkt TLOU2 meer op deel 1 of is het veel 'realistischer' geworden?
Het stuk wat je vanuit de trailer beschrijft gebeurt volgens mij 1 of 2 keer.
Wel zitten er aardig wat harde moordanimaties in op zowel de geinfecteerden, als op levende mensen dus ik weet dan niet of dit spel wat voor jou is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Part II is duidelijk een stuk donkerder en heftiger dan het eerste spel. De impact van het geweld komt harder aan en dat komt niet alleen door het verhaal maar ook door de presentatie en sterk verbeterde graphics en sfx.
Maar het geweld ondersteund het verhaal en de personages in zekere zin, zonder verder te diep op de details in te gaan.

Wat je in de trailers ziet komt echt niet gedurende het hele spel voor maar wel een aantal keren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het is wel degelijk realistischer dan deel 1, maar ik vind het echt niet sadistisch, de game gaat niet verder dan wat er getoond is in die trailer, ik denk zelf dat die ene trailer het toppunt is erover.

Ik zou het geweld zelf vergelijken met het geweld in game of thrones. @Blaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

@Blaat eens met wat de rest zegt. Je ziet dat ND net een stapje verder is gegaan om het wat gruwelijker te krijgen. Sommige enemies hoor je nog lang doorschreeuwen nadat je ze in de fik hebt gestoken, langer dan "noodzakelijk". Maar wel realistischer. De schreeuw van Ellie als je gepakt wordt door een Clicker gaat door merg en been. Dat soort spul maakt het veel donkerder. M'n vriendin kijkt deels mee als ik speel, en schrikt er steeds van. Zo krijg je ook bepaalde enemies (zonder te spoilen wie/wat het zijn) waar het een beetje pijn in je hart doet als Ellie met haar stiletto erin blijft hakken. Ik vind het (op een gekke manier) fijn dat de effecten van geweld wat realistischer zijn. Het is wat The Last of Us de game maakt die het is. De game die laatste dash menselijkheid -- die geen enkele andere game heeft -- geeft aan z'n karakters, waarbij enemies niet simpelweg gatekeepers voor progressie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:32

OMD

Als je met Walking Dead de scene bedoelt met de honkbalknuppel bij de caravan dan is dat ook de laatste scene die ik heb gekeken van de serie. Daar had ik het ook een beetje te moeilijk mee.

Hoewel LOU2 grover is dan deel 1 heb ik hier minder moeite mee alleen moet ik wel zeggen dat ik altijd al een enorme realiteits afstand heb gehad met games.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ja, naughty dog is in elk opzicht voor de extra mile gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dank jullie wel voor de fijne oprechte antwoorden! _/-\o_

Ik denk dat ik het aan durf om het te proberen. :$

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
Blaat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:53:
Dank jullie wel voor de fijne oprechte antwoorden! _/-\o_

Ik denk dat ik het aan durf om het te proberen. :$
Ja ik denk (zoals ik eerder ook aangaf) ook dat die trailers wat naarder zijn omdat daar de gewelddadige gebeurtenissen op een hoop zijn gegooid zonder adempauzes en mooie momenten die wel in de game zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vergeef me voor het zijn van een botte boer, maar ik kan die aanstellerij maar moeilijk begrijpen. Het is fictie, nep, een zooitje pixels. Net als al die mensen die vorig jaar die massaal in opstand kwamen toen bleek dat je hondjes kon slopen. Ik vind het dan ook prachtig dat ND in die laatste gameplay demo zo'n beest om zeep hielp met een molotov. Lekker schijt hebben.

Ik vond die aflevering van The Walking Dead een van de beste van allemaal. Wat een gruwelijke (zowel qua tension als geweld) lange scene en wat was Jeffrey Dean Morgan briljant. Daar kan ik echt van genieten als geheel. Ik heb 'm later nog een aantal keer gekeken.

Wat ik me dan afvraag: kunnen dat soort mensen adequaat handelen als zij in het echt een keer in een gruwelijke situatie terechtkomen? Zoiets als een (bom)aanslag kunnen we (helaas) allemaal een keer meemaken. Liever niet natuurlijk. Ga je dan in een hoekje zitten huilen of verman je je en ga je gewonden helpen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:32

OMD

bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:55:
Vergeef me voor het zijn van een botte boer, maar ik kan die aanstellerij maar moeilijk begrijpen. Het is fictie, nep, een zooitje pixels. Net als al die mensen die vorig jaar die massaal in opstand kwamen toen bleek dat je hondjes kon slopen. Ik vind het dan ook prachtig dat ND in die laatste gameplay demo zo'n beest om zeep hielp met een molotov. Lekker schijt hebben.

Ik vond die aflevering van The Walking Dead een van de beste van allemaal. Wat een gruwelijke (zowel qua tension als geweld) lange scene en wat was Jeffrey Dean Morgan briljant. Daar kan ik echt van genieten als geheel. Ik heb 'm later nog een aantal keer gekeken.

Wat ik me dan afvraag: kunnen dat soort mensen adequaat handelen als zij in het echt een keer in een gruwelijke situatie terechtkomen? Zoiets als een (bom)aanslag kunnen we (helaas) allemaal een keer meemaken. Liever niet natuurlijk. Ga je dan in een hoekje zitten huilen of verman je je en ga je gewonden helpen?
Dat vind ik een bekrompen visie als ik eerlijk ben. Ik heb dingen gezien in mijn leven waar jij geen weet van hebt en ik niemand toewens. Dat een gruwelijke moord in een serie levensecht wordt verfilmd gaat mij een stap te ver en was compleet onnodig (vandaar de vele afhakers van de serie na die episode)

Je kan pas weten hoe je handelt in zo een situatie als je het meemaakt. Iedereen die weet hoe hij of zij reageert liegt dat ie barst.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jezus wat een prachtig stuk filosofie Bram. Weet je zeker dat je niet gewoon boeken moet schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
spoiler:
Ik moest bijkomen van deze hele ervaring. Ik moet het toch even kwijt hier. Ik en velen hebben natuurlijk vanaf trailer 1 tot release alles gevolgd en enorm hyped. De hype is waargemaakt dat ongetwijfeld. Ik heb bepaalde emoties gehad die ik niet in een spel heb gehad. Verhaal was soms heel goed naar iets minder goed. Vond sommige stukken te langdradig worden of geforceerd. Opeens Ellie op het eiland waar Abby zit precies dezelfde gasten tegenkomt die Abby hebben gepakt? Abby die alles en iedereen vermoord zonder enig emotie. Trouwens vond ik het spelen van Abby in het begin iets heel zwaars omdat ik het niet wou. Maar gaande weg ga je haar toch waarderen. Clickers en infected hebben ze eigenlijk niks nieuws mee gedaan. Ze zijn het hetzelfde en ja 3 nieuwe soorten erbij waarvan eentje maar helaas 1x voorkom die grote monster waar je met abby vecht. Ook dat het verhaal soms geremd werd omdat je weer achter Lev aanmoest gaan voordat je verder ging. Leek meer van opvulling op sommige momenten. Het einde eerst elkaar kapot slaan dan toch maar accepteren en laten gaan. Ik had meer verwacht van het einde.

Spel zelf speelt geniaal ziet er subliem uit en wat een omgevingen. De details bizzar goed en wel echt petje af voor de ontwikkelaars. Ik stond soms te denken speel ik een film of is het nog wel een game. Begrijp niet waar die haat vandaan komt dit spel verdiend zeker een 9 voor alle details en graphics en verhaal was niet slecht maar ook niet topper. Ik heb eerlijk gezegd bijna een traan los gelaten bij een van de laatste filmpje waar Joel zijn tranen in bedwang moest houden. Ik voelde de pijn en liefde en ik keek heel moeilijk naar hem in de zin wat hij allemaal heeft moeten doorstaan en dat hij er ook gewoonweg niet meer is ;(

Op naar een volgende speelsessie!

[ Voor 8% gewijzigd door Saidinho84 op 23-06-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
OMD schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Dat vind ik een bekrompen visie als ik eerlijk ben. Ik heb dingen gezien in mijn leven waar jij geen weet van hebt en ik niemand toewens. Dat een gruwelijke moord in een serie levensecht wordt verfilmd gaat mij een stap te ver en was compleet onnodig (vandaar de vele afhakers van de serie na die episode)

Je kan pas weten hoe je handelt in zo een situatie als je het meemaakt. Iedereen die weet hoe hij of zij reageert liegt dat ie barst.
Tsja laten we eerlijk zijn, de meeste zullen gewoon rennen of op slot schieten. Gelukkig maken wij niet vaak mee dat je in zo'n situatie wordt geduwd, en dan is het lastig om voorbereid te zijn.

In een wereld als TloU vind ik het dan weer wel helemaal thuis passen, omdat de meeste dit wel hebben meegemaakt, en het echt kill or be killed is.

Hoe ver het dan getoond moet worden in de game is open voor discussie. Ik persoonlijk vindt het geen probleem om het een en ander aan je fantasie over te laten.

spoiler:
Zoals het stukje waar Ellie Nora "dwingt" te spreken, je ziet niet wat er gebeurt, maar de reactie van iedereen daarna spreekt boekdelen

Vindt persoonlijk dat ND het laten zien van de gevolgen heel goed doet, waardoor het zien van de gebeurtenis niet altijd nodig is
spoiler:
Zoals in TloU1 met het verleden van Joel/Tommy
.
Als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:00:
[...]

En andersom weet jij dat ook niet van mij, dus dat zegt verder niet zoveel. Verder ga je een beetje aan mijn punt voorbij. Ik bedoel te zeggen: als je hier al niet tegen kan. Het is pure fictie en compleet nep. Ik geef gerust toe dat ik ook wel eens wegkijk bij sommige scènes in horror films bijvoorbeeld, maar om nu iets compleet links te laten liggen terwijl het in dit geval gewoon een bijzonder goed stuk entertainment van het allerhoogste niveau is, vind ik ook weer zo wat. Het is een Naughty Dog game. Dat is niet een developer die gewoon maar wat doet puur om te shockeren.

Edit: TWD zit trouwens vol met gruwelijke moorden, waarvan deze niet eens de ergste is, maar okay.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 23-06-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
Inmiddels dik 17 uur bezig, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Mooie plottwist gehad en vermaak me enorm. Ik vraag me alleen wel iets af:

spoiler:
Ik ben nu bij het stuk waarbij ik als Abbey net het sportstadion uit ben. Hoe ver zit ik nu in het verhaal?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:15:
[...]

En andersom weet jij dat ook niet van mij, dus dat zegt verder niet zoveel. Verder ga je een beetje aan mijn punt voorbij. Ik bedoel te zeggen: als je hier al niet tegen kan. Het is pure fictie en compleet nep. Ik geef gerust toe dat ik ook wel eens wegkijk bij sommige scènes in horror films bijvoorbeeld, maar om nu iets compleet links te laten liggen terwijl het in dit geval gewoon een bijzonder goed stuk entertainment van het allerhoogste niveau is, vind ik ook weer zo wat. Het is een Naughty Dog game. Dat is niet een developer die gewoon maar wat doet puur om te shockeren.

Edit: TWD zit trouwens vol met gruwelijke moorden, waarvan deze niet eens de ergste is, maar okay.
Het gaat ook niet per se om grafisch geweld of bloed oid, het gaat meer om het idee van sadisme.

Dat ik een goede reden heb om daar niet mee om te kunnen gaan mag je van mij aannemen, want zoiets komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het als aanstellerij bestempelen is een waardeoordeel wat nergens op gebaseerd is. Ik zou het dan ook waarderen als je mij daarin ook gewoon in mijn waarde zou willen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
SH-FR schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:38:
Inmiddels dik 17 uur bezig, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Mooie plottwist gehad en vermaak me enorm. Ik vraag me alleen wel iets af:

spoiler:
Ik ben nu bij het stuk waarbij ik als Abbey net het sportstadion uit ben. Hoe ver zit ik nu in het verhaal?
spoiler:
Als het tempo vergelijkbaar is met die van mij dan zit je nu ongeveer op 70% van het verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 23-06-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Het gaat ook niet per se om grafisch geweld of bloed oid, het gaat meer om het idee van sadisme.
In dat geval kun je het gewoon spelen. Er zitten eigenlijk maar 3 echt sadistische momenten in het spel waarvan je er al 1 beschreven hebt en een andere is essentieel voor het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blaat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Dat ik een goede reden heb om daar niet mee om te kunnen gaan mag je van mij aannemen, want zoiets komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het als aanstellerij bestempelen is een waardeoordeel wat nergens op gebaseerd is. Ik zou het dan ook waarderen als je mij daarin ook gewoon in mijn waarde zou willen laten.
Nergens vervelend bedoeld ook, excuses. Maar ik ben het met je eens als het ergens in zit puur om het shockeren van de speler/kijker. Daar kan ik ook weinig mee en ik zal zoiets dan ook niet snel spelen/kijken (of misschien gewoon kort voor de nieuwsgierigheid).

Bij een hoop mensen (zoals de honden controverse, terwijl er tal van andere games zijn waarin je met dieren/honden kan vechten) komt zoiets wel uit de lucht vallen.

De manier waarop ND geweld toepast, maar ook zaken als seksuele geaardheid, kan ik alleen maar toejuichen. Weg met dat kuise gedoe. Het voegt heel veel toe aan hoe volwassen een game aanvoelt, vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 23-06-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 17:50
Zonet de game uitgespeeld.
Grafisch erg sterk.
Verhaal doe ik verder geen uitspraak over maar ben ook onder de indruk van de gekozen route met het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ja en jij kruipt bij die bomaanslag in een hoekje en Blaat rent er naartoe om te helpen.

Eerst je verhaal beginnen met "het zijn maar pixels het is niet echt" en dan vervolgens vrolijk doortrekken naar een reëel scenario. En dan een bomaanslag nog wel, daar moet je wel klaar voor zijn natuurlijk. Net zoals dat ik iedere maand klaar sta om de hoofdprijs in de Staatsloterij te winnen. _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
Inmiddels ook uitgespeeld na 22 uur. Wat een ervaring, ongekend. Kon op een duur niet meer ophouden en ging tot diep in de nacht door. Was helemaal geen slim idee want sommige stukken vond ik doodeng in een donker huis met een headset op, dan ga je dingen zien in de woonkamer die er niet zijn :+

Het verhaal en met name de reis vond ik prachtig (geen idee waar men over viel). Moet het nog even laten inzinken maar dit was zo ontzettend goed dat hierna een ander game spelen gewoon niet meer leuk is. Het niveau is zo bizar hoog qua gameplay en design. Twijfel of ik meteen voor NG+ ga of iets luchtigs ga spelen. Denk het laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:31:
Inmiddels ook uitgespeeld na 22 uur. Wat een ervaring, ongekend. Kon op een duur niet meer ophouden en ging tot diep in de nacht door. Was helemaal geen slim idee want sommige stukken vond ik doodeng in een donker huis met een headset op, dan ga je dingen zien in de woonkamer die er niet zijn :+

Het verhaal en met name de reis vond ik prachtig (geen idee waar men over viel). Moet het nog even laten inzinken maar dit was zo ontzettend goed dat hierna een ander game spelen gewoon niet meer leuk is. Het niveau is zo bizar hoog qua gameplay en design. Twijfel of ik meteen voor NG+ ga of iets luchtigs ga spelen. Denk het laatste.
Ik ga meteen door naar NG+ op de makkelijkste stand met lekker veel toegankelijkheidsopties aan, waaronder auto-loot en slo-mo als je richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
mstx schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:21:
[...]

Wanneer ze voor het eerst naar binnen gaan? Rond de 50% denk ik
spoiler:
heeel tof antwoord van je. Klopt, 50%.....van Ellie der verhaal...dus eigenlijk 25%

Was al ff teleurgesteld man, zolang ben je dan namelijk nog niet onderweg

[ Voor 27% gewijzigd door ArnoldSmiley op 23-06-2020 16:15 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste

Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.

Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.