De levels zijn echt huge.
Sinds vanmorgen 7.15 uur bezig en wat een game! 1,5 uur pauze gehad en nu in
spoiler:
Seatle dag 2
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik zit er nu 6 uur ongeveer. Opzich wel een leuke leuke game, maar heb ook een beetje een 'mwa' gevoel.
Mijn bedenkingen over het verhaal na het zien van de leaks staan er nog steeds. De gebeurtenis die het hele verhaal in gang zet is vooral gebaseerd op een shock effect en verloopt heel abrupt zonder opbouw.
Verder is het voorlopig heel veel exploren, af en toe een gevecht, die redelijk voorspelbaar en makkelijk zien. De pacing is ook helemaal om zeep door al dat exploren.
TLoU 1 is sowieso beter, maar goed, heb nog een heel deel te gaan.
Mijn bedenkingen over het verhaal na het zien van de leaks staan er nog steeds. De gebeurtenis die het hele verhaal in gang zet is vooral gebaseerd op een shock effect en verloopt heel abrupt zonder opbouw.
Verder is het voorlopig heel veel exploren, af en toe een gevecht, die redelijk voorspelbaar en makkelijk zien. De pacing is ook helemaal om zeep door al dat exploren.

4 uur in. Zeer onder de indruk. Film grain mag minder, maar niet storend.
Die bittere userreviews zijn echt zo zielig...
Die bittere userreviews zijn echt zo zielig...
Ben een half uurtje bezig en zit nu al vast.
edit: laat maar, lukt nu ineens wel
spoiler:
Ben met Dina aan het paardrijden in de sneeuw, waar je voor het eerst van je paard kan afstappen. Heb al 3 huizen doorzocht voor spullen maar nu kan ik verder nergens heen 
edit: laat maar, lukt nu ineens wel

[ Voor 8% gewijzigd door mstx op 19-06-2020 18:09 ]
Paar uurtjes onderweg en is gewoon weer een briljant spel tot nu toe.
Wel lollig om de berichten te lezen van mensen die het niet spelen en niet willen spelen (want internet is boos!) maar wel de behoefte hebben om mensen continu te vertellen dat ze het niks vinden.
Als ik toch alle topics door moet gaan van spellen die ik niks aan vind en als een soort kruisridder te moeten prediken waarom ik het niks vind het niks is, zou ik 2 dagen in de week minder moeten gaan werken.
En dan afgeven op sjw's natuurlijk maar niet doorhebben dat ze zelf exact maar dan ook exact hetzelfde zijn alleen aan de andere kant van het spectrum.
Maar ja je zou ook je standpunt eens moeten wijzigen als je weken achter een zootje internet helden hebt aangelopen.
Leukste is eigenlijk is dat ze een prima game missen hierdoor.
Ik ga zo met veel plezier weer verder iig.
Wel lollig om de berichten te lezen van mensen die het niet spelen en niet willen spelen (want internet is boos!) maar wel de behoefte hebben om mensen continu te vertellen dat ze het niks vinden.
Als ik toch alle topics door moet gaan van spellen die ik niks aan vind en als een soort kruisridder te moeten prediken waarom ik het niks vind het niks is, zou ik 2 dagen in de week minder moeten gaan werken.
En dan afgeven op sjw's natuurlijk maar niet doorhebben dat ze zelf exact maar dan ook exact hetzelfde zijn alleen aan de andere kant van het spectrum.
Maar ja je zou ook je standpunt eens moeten wijzigen als je weken achter een zootje internet helden hebt aangelopen.
Leukste is eigenlijk is dat ze een prima game missen hierdoor.
Ik ga zo met veel plezier weer verder iig.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Net de game geinstalleerd en ga zo beginnen. Wat me opvalt is dat het beeld een beetje grainy is, valt vooral op bij het start menu met die boot.... hoort dat zo ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Schijnbaar.. want ik lees veel over de grain. Ben zelf nog niet begonnen, dus kan er nog niks over zeggen..-SaveMe- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:00:
Net de game geinstalleerd en ga zo beginnen. Wat me opvalt is dat het beeld een beetje grainy is, valt vooral op bij het start menu met die boot.... hoort dat zo ?
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
De grain valt alleen in het begin op, daarna zie of merk je er niets meer van...
Maar het internet heeft schijnbaar weer een "nieuw" slachtoffer gevonden om over te vallen.
Ik heb het spel de gehele dag gespeeld en ben net zo diep onder de indruk als ik in 2013 van het eerste deel was. De manier waarop de wereld gecreëerd is, de animaties, het acteerwerk, de stemmen, etc.
Naughty Dog zet hier een product neer waar 99% van de developers niet tot nauwelijks aan kunnen tippen en zetten een masterclass "how to create a game world" neer.
Maar het internet heeft schijnbaar weer een "nieuw" slachtoffer gevonden om over te vallen.
Ik heb het spel de gehele dag gespeeld en ben net zo diep onder de indruk als ik in 2013 van het eerste deel was. De manier waarop de wereld gecreëerd is, de animaties, het acteerwerk, de stemmen, etc.
Naughty Dog zet hier een product neer waar 99% van de developers niet tot nauwelijks aan kunnen tippen en zetten een masterclass "how to create a game world" neer.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik kan me hier na 7 uur echt helemaal nergens in vinden. Die gebeurtenis zal een reden hebben? Ik weet hem niet, jij wel? Niet zeggen natuurlijk, maar men was al op zoek naar die specifieke persoon. Dat blijkt meteen. Ik vind er niks abrupt aan.Anton.net schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:54:
Ik zit er nu 6 uur ongeveer. Opzich wel een leuke leuke game, maar heb ook een beetje een 'mwa' gevoel.
Dat exploren is gewoon de nieuwe Naughty Dog. Dat zit ook in Uncharted 4. Het is een extreem volwassen game zonder pew pew pew pew op ieder hoekje van de straat. Daar zijn andere games meer geschikt voor.
Inderdaad!bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:28:
[...]
Ik kan me hier na 7 uur echt helemaal nergens in vinden. Die gebeurtenis zal een reden hebben? Ik weet hem niet, jij wel? Niet zeggen natuurlijk, maar men was al op zoek naar die specifieke persoon. Dat blijkt meteen. Ik vind er niks abrupt aan.
Dat exploren is gewoon de nieuwe Naughty Dog. Dat zit ook in Uncharted 4. Het is een extreem volwassen game zonder pew pew pew pew op ieder hoekje van de straat. Daar zijn andere games meer geschikt voor.
De manier waarop alles is neergezet komt op mij zeer geloofwaardig en haast realistisch over. Als ik, nadat de wereld naar de klote is, in zo'n omgeving rond zou lopen verwacht ik dat het er grotendeels hetzelfde aan toegaat.
Wat verwachten mensen in hemelsnaam? Dat je om elke hoek een encounter hebt, dat het meer monsters op je af vuurt dan Doom, set pieces waar Uncharted 4 zich voor zou schamen? Nee! Het is een aanzienlijk rustiger spel (op momenten) dat z'n kracht vooral vindt in de manier waarop de wereld geschapen is en de enorme sfeer die het uitstraalt. De samenleving is naar de klote, er is overal gevaar en mensen doen alles om maar te overleven. Ik zou geen betere manier kunnen verzinnen om dat in een spel goed over te brengen...
Same here buddy. Fucking Media Markt of PostNL. Heb hier zo intens naar uitgekeken, al jaren. Voor de zekerheid maar bij bol besteld, heb ik morgen iig eentje.Vestendrie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:10:
K** PostNL. Gewoon niets binnen gehad. Wel in ontvangst en dan kan het binnen 2 tot 5 werkdagen binnen zijn. Ja ammehoela, wat heeft het dan voor zin om een pre-order te plaatsen als het niet op de releasedag binnenkomt. Ben benieuwd of bol ook hier een compensatie voor gaat geven net als gamemania.
Nu pas morgen kunnen spelen, kak.
Ik hoop echt dat jij hem morgen wel krijgt dan, want ik had de pre-order bij bol gedaan. Zal ik dan maar bij MediaMarkt nabestellen? Haha.apNia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:42:
[...]
Same here buddy. Fucking Media Markt of PostNL. Heb hier zo intens naar uitgekeken, al jaren. Voor de zekerheid maar bij bol besteld, heb ik morgen iig eentje.
Als ik het morgen tegen 3 uur nog niet hebt dan gaat het retour en haal ik een andere fysiek. Ga echt niet tot uiterlijk dinsdag wachten. Juist vrij voor genomen deze 3 dagen..
Ik heb er de hele volgende week voor vrijgenomen.
Als hij er dan morgen nog niet is ga ik wel gewoon de simp versie halen bij de Intertoys om de hoek 🖕
Eén blik op 4 chan en r/thelastofus2 zegt genoeg. De incel-terminologie komt in zo'n beetje elke post terug, vergezeld van cynisch *snip* op de grote boze wereld die ons wil doen geloven dat LHBT heel normaal is, et cetera. Ik zuig dat niet even uit mijn duim.LongTimeAgo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:11:
[...]
"Trollenleger incel-SJW'ers", en boven noemde je hen (incluis 4chan) al "alt-right". Grote woorden die niet sterk te maken zijn.
De game is nog geen 24 uur uit... Ik vind het allemaal wat prematuur en kan nog geen oordeel vellen over het verhaal maar de massale nullen die op metacritic uit worden gedeeld i.c.m. het elkaar aanmoedigen op eerdergenoemde fora doet me sterk vermoeden dat het alt-rechtse trollenleger is gemobiliseerd. Het zijn geen doordachte of zinnige reviews.0Ik vind de review bombs ook niet netjes. Maar er is écht wel heel wat mis met de game en niet alleen vanwege een lesbische Ellie, dat was blijkbaar nog het minste van alle problemen dat het spel (en dan voornamelijk het verhaal na 10 uur ong) heeft.
Ik kan het allemaal niet zo heel serieus nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-06-2020 23:05 ]
@Xa!pt Vooral ook niet doen en genieten van dit meesterwerk.
Voor de Wireless Platinum gebruikers: ND raadt het Uncharted 4 profiel aan voor de beste 3D audio ervaring.
Voor de Wireless Platinum gebruikers: ND raadt het Uncharted 4 profiel aan voor de beste 3D audio ervaring.
Bij pc games zet ik dat helemaal uit.Henkie_NtA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:44:
[...]
Net even half uurtje gespeeld en dit viel me ook gelijk weer op. Ik snap niet zo goed waarom dat effect zo vaak in games zit, ik vind het iig niet mooi.
Wat is dit intens zeg. Vooral ook door de audio die zo goed is.
Mét headphone of zonder? Heb de Platinum btw..bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:46:
Wat is dit intens zeg. Vooral ook door de audio die zo goed is.
[ Voor 5% gewijzigd door V3g3ta op 19-06-2020 22:49 ]
Dat is juist het ding, het embargo geld voor het laten zien of praten over de 2de helft van de game. Dit betekend niet dat dit gedeelte niet word mee genomen in een review. Het betekend dat als jij de review leest/kijkt dat je niet spoiled word over wat voor endgame areas er zijn en hoe de story dan gaat lopen, of iedereen dood gaat of blijft leven zeg maar. #dontspoiltheendgameMetalfalcon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:47:
Maar als ze de tweede helft buiten beschouwing moeten laten voor de review, kan dit wel van invloed op de eindbeoordeling. Juist bij games van ND telt het verhaal extra zwaar mee, de laatste helft zal niet ineens lelijker worden of moeilijk te besturen.
Ik speel met headphones en het dat maakt de game meer atmosferisch. Goede positional audio iig.V3g3ta schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:49:
[...]
Mét headphone of zonder? Heb de Platinum btw..
En HOLY SHIT. Nu al de platinum in een 24hour game die nog niet eens 24uur uit is? game op easy gezet en alle cutscenes geskipt?
[ Voor 20% gewijzigd door ye-roon op 19-06-2020 23:00 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Kom er toch even op terug. De (cube map) reflecties. Wow!
Naar mate het spel vordert neemt the visual fidelity alleen maar toe. Expres? De beelden aan het begin over wat er vooraf ging zijn nog van deel 1, niet?
Hoe dan ook, dit overtreft alle verachting. Dit spel is zo verfijnd. Puur vanuit de techniek bezien is het een meesterwerk.
Naar mate het spel vordert neemt the visual fidelity alleen maar toe. Expres? De beelden aan het begin over wat er vooraf ging zijn nog van deel 1, niet?
Hoe dan ook, dit overtreft alle verachting. Dit spel is zo verfijnd. Puur vanuit de techniek bezien is het een meesterwerk.
Verwijderd
Ik denk dat hij de platinum headset bedoeld.ye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:57:
[...]
Dat is juist het ding, het embargo geld voor het laten zien of praten over de 2de helft van de game. Dit betekend niet dat dit gedeelte niet word mee genomen in een review. Het betekend dat als jij de review leest/kijkt dat je niet spoiled word over wat voor endgame areas er zijn en hoe de story dan gaat lopen, of iedereen dood gaat of blijft leven zeg maar. #dontspoiltheendgame
[...]
Ik speel met headphones en het dat maakt de game meer atmosferisch. Goede positional audio iig.
En HOLY SHIT. Nu al de platinum in een 24hour game die nog niet eens 24uur uit is? game op easy gezet en alle cutscenes geskipt?
Gadverdamme wat is het weer een lekker spel, vandaag al een uur of 9 in zitten, maar doe heel rustig aan hoop ik.
Ik vind het bijzonder knap dat ze na zo'n briljant eerst deel en zulke hoge verwachtingen, geen seconde teleurstellen. Masterpiece.
spoiler:
net het museum gehad, ik dacht na de "lancering" echt even, "da's echt een leuk cadeautje voor haar"... Oh wacht tis een game character... 

Ik vind het bijzonder knap dat ze na zo'n briljant eerst deel en zulke hoge verwachtingen, geen seconde teleurstellen. Masterpiece.
[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 20-06-2020 00:05 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Is zijn vraag niet of ik de Platinum headset heb?ye-roon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:57:
[...]
Dat is juist het ding, het embargo geld voor het laten zien of praten over de 2de helft van de game. Dit betekend niet dat dit gedeelte niet word mee genomen in een review. Het betekend dat als jij de review leest/kijkt dat je niet spoiled word over wat voor endgame areas er zijn en hoe de story dan gaat lopen, of iedereen dood gaat of blijft leven zeg maar. #dontspoiltheendgame
[...]
Ik speel met headphones en het dat maakt de game meer atmosferisch. Goede positional audio iig.
@V3g3ta Kijk even 3 reacties boven je.
Ja das een style-tje, vind dat persoonlijk ook nooit zo fraai.-SaveMe- schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:00:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Indeed, Platinim Headset. Moet nog aan de game beginnen... 😁Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:05:
[...]
Ik denk dat hij de platinum headset bedoeld.
Hele toffe game weer zeg. Indrukwekkend.
Blij dat alle spoilers van de afgelopen weken reeds in de eerste vier uur naar boven komen. Betekend voor mij dat er nog heel veel onbekend is qua verhaal.
Besturing even lastig nog...dodgen i.c.m. melee aanvallen gaan nog niet echt lekker.
Eerste Klikkers waren weer als vanouds 😮
Toffe game. Mazzeltje dat ik hem nieuw in seal voor 40euro heb
Blij dat alle spoilers van de afgelopen weken reeds in de eerste vier uur naar boven komen. Betekend voor mij dat er nog heel veel onbekend is qua verhaal.
Besturing even lastig nog...dodgen i.c.m. melee aanvallen gaan nog niet echt lekker.
Eerste Klikkers waren weer als vanouds 😮
Toffe game. Mazzeltje dat ik hem nieuw in seal voor 40euro heb
Ik ben ook weggeblazen en het is net zo'n emotionele rollercoaster als deel 1.
Ik hoop wel dat ND nog een patch uitbrengt waarin je kan kiezen voor performance mode, ik merk echt dat de Pro het spel bij vlagen niet trekt. Of ik heb teveel 60fps games gespeeld op pc
Ik hoop wel dat ND nog een patch uitbrengt waarin je kan kiezen voor performance mode, ik merk echt dat de Pro het spel bij vlagen niet trekt. Of ik heb teveel 60fps games gespeeld op pc
Toen ik de speurhonden voor het eerst zag in de trailers zag ik er zo tegenop. Maar wat is dat een gave toevoeging! Je moet in beweging blijven of ze afleiden en dat maakt de encounters net wat intenser. En als je veilig denkt te zijn en je hoort dat beest om de hoek snuffelen dan begint mijn hart te racen haha. Even niks bij de hand dus dan maar stilletjes omleggen want hij ruikt je uiteindelijk wel. Daarna wegwezen en achter hun baasjes aan.
Door de grotere levels en overal mogelijkheden om door een gaatje te gaan, iets te beklimmen etc. is het kat en muis spel een genot zeg.
Door de grotere levels en overal mogelijkheden om door een gaatje te gaan, iets te beklimmen etc. is het kat en muis spel een genot zeg.
Game is redelijk stabiel hoor, volgens DF.kwdtje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:03:
Ik ben ook weggeblazen en het is net zo'n emotionele rollercoaster als deel 1.
Neil heeft lekker schijt, zoals het hoort.
Oh man... in just a few hours we have almost DOUBLE the number of user reviews for #TheLastofUsPartII than the first game received in seven years. Love that passion! 😘 pic.twitter.com/cXRfuUijNG
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) 20 juni 2020
Ik merk gewoon tijdens het spelen dat het bij vlagen niet lekker loopt, ook het ronddraaien met de camera is niet zo soepel. Haalt me een beetje uit de beleving. Optie zou fijn zijn om hem op 1080p te kunnen draaien.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:29:
[...]
Game is redelijk stabiel hoor, volgens DF.
Neil heeft lekker schijt, zoals het hoort. :+[Embed]
Hmm ik heb nergens last van. Super smooth voor een 30fps game. Ik denk overigens niet dat ze dit stabiel 60 krijgen op 1080p.kwdtje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:31:
[...]
Ik merk gewoon tijdens het spelen dat het bij vlagen niet lekker loopt, ook het ronddraaien met de camera is niet zo soepel. Haalt me een beetje uit de beleving. Optie zou fijn zijn om hem op 1080p te kunnen draaien.
Replay op de PS5 dan maar ;-)bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:38:
[...]
Hmm ik heb nergens last van. Super smooth voor een 30fps game. Ik denk overigens niet dat ze dit stabiel 60 krijgen op 1080p.
Dat is sowieso! En nog meerdere op PS4 waarschijnlijk.
Het schijnt trouwens dat je de FOV kan aanpassen, als ik net. Iemand dat al geprobeerd?
Dag Poging nummer 2. Gaat PostNL het vandaag dan wel kunnen leveren? Als ik tegen 4 uur nog niets heb ontvangen dan race ik in ieder geval linea recta naar de MediaMarkt of Gamemania op het op te halen. Dan kan Bol dit product retour ontvangen. Ik laat mijn weekend niet verpesten hierdoor en zal hoe dan ook vandaag aan dit spel gaan beginnen. Nog steeds ongekend veel zin in!
Waarom doe je dat sowieso niet?Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:07:
Dag Poging nummer 2. Gaat PostNL het vandaag dan wel kunnen leveren? Als ik tegen 4 uur nog niets heb ontvangen dan race ik in ieder geval linea recta naar de MediaMarkt of Gamemania op het op te halen. Dan kan Bol dit product retour ontvangen. Ik laat mijn weekend niet verpesten hierdoor en zal hoe dan ook vandaag aan dit spel gaan beginnen. Nog steeds ongekend veel zin in!
Ik gok om de paar euro die bol goedkoper is dan dat hij 't haalt in de winkel
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb het gisteren ook gedaan. Echter krijg ik nu het bericht dat POSTNL hem vanmiddag alsnog brengt maarja, gisteren al mooi twee uurtjes genoten 😉Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:07:
Los van wat overmatig grain[is ook smaak ding] draait jij hier ook stabiel.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:29:
[...]
Game is redelijk stabiel hoor, volgens DF.
Neil heeft lekker schijt, zoals het hoort. :+[Embed]
Hij heeft in een dag bijna 6000 positieve reviews dus als je zo naar de user-score kijkt is het zo slecht nog niet.Normaal tikt een AAA titel in een dag tijd amper de 1000 aan.
Huh spoilertag misschien 😣😣D. Ninjai schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:15:
Toen ik de speurhonden voor het eerst zag in de trailers zag ik er zo tegenop. Maar wat is dat een gave toevoeging! Je moet in beweging blijven of ze afleiden en dat maakt de encounters net wat intenser. En als je veilig denkt te zijn en je hoort dat beest om de hoek snuffelen dan begint mijn hart te racen haha. Even niks bij de hand dus dan maar stilletjes omleggen want hij ruikt je uiteindelijk wel. Daarna wegwezen en achter hun baasjes aan.
Ik had een cadeaubon waardoor ik het voor de helft van de prijs kon krijgen.Oekol schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:11:
[...]
Ik gok om de paar euro die bol goedkoper is dan dat hij 't haalt in de winkel
Het punt is dat de game massaal gereview-bombed wordt door het meest treurige volk wat er bestaat.jori040 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:21:
[...]
Los van wat overmatig grain[is ook smaak ding] draait jij hier ook stabiel.
Hij heeft ik een dag bijna 6000 positieve reviews dus als je zo naar de user-score kijkt is het zo slecht nog niet.Normaal tikt een AAA titel in een dag tijd amper de 1000 aan.
Voor wat precies? Of wist je serieus niet dat er honden in de game zitten?
Al wist ie dat niet...je kan ook overdrijven met je spoilertags vind ikbram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:25:
[...]
Het punt is dat de game massaal gereview-bombed wordt door het meest treurige volk wat er bestaat.
[...]
Voor wat precies? Of wist je serieus niet dat er honden in de game zitten?
Werd door Naughty Dog in diverse trailers getoond met bijhorende commentaar wat ze betekenen voor de gameplay. En in dit topic zijn honden ook eerder besproken vanwege de beelden dus hoezo spoiler?
Zie er wel echt tegenop om als groot dierenliefhebber die honden te moeten afmaken. Of is het daadwerkelijk 'mogen' in plaats van 'moeten'?
Ze gaan alleen dood als je er een molotov op gooit.Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:44:
Zie er wel echt tegenop om als groot dierenliefhebber die honden te moeten afmaken. Of is het daadwerkelijk 'mogen' in plaats van 'moeten'?
Wtf, dat beest gaat dan keihard janken zeker. Wat is dit voor zieke game dan nu al.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:48:
[...]
Ze gaan alleen dood als je er een molotov op gooit.
Love it
Nee hoor!bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:48:
[...]
spoiler:
Ik heb er al vele messen, bijlen, honkbalknuppels en ijzeren pijpen in en tegenaan geslagen. Ook pijlen en kogels hebben al kennis gemaakt met de honden. Alles gevolgd door de dood van de honden.
Wel maken ze een behoorlijk gejank wat in het begin best oncomfortabel is, zeker wanneer je zelf een hond hebt...
Wel maken ze een behoorlijk gejank wat in het begin best oncomfortabel is, zeker wanneer je zelf een hond hebt...
Uhm nee.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:48:
[...]
Ik heb nu zo’n 3/4 uurtjes gespeeld en wat een game zeg! Die expressies en bewegingen van personages, echt zo realistisch allemaal. Het is dan geen “open wereld” maar er is best veel te zoeken. Speel de game op Hard en merk dat als je zoekt er nog best wel genoeg meuk ligt. En dan tactisch nadenken hoe je vijanden gaat omleggen of misschien gewoon maar sneaky een weg zoeken om er zonder kleerscheuren er langs te gaan. En qua verhaal: dat moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij er van vindt.
MAAR: ik irriteer me aan het volgende: HDR mode aan of uit. Want “HDR aan” zorgt voor een betere sfeer imo, maar ik stoor me dan aan de lage framerate. “HDR uit” geeft een betere framerate tot nu toe, maar dan voelt het minder mooi en doet wat afbreuk aan de sfeer.
Wat prefereren jullie op de PS4 Pro? Ben ik wel benieuwd naar of iemand zich daar ook in kan vinden.
MAAR: ik irriteer me aan het volgende: HDR mode aan of uit. Want “HDR aan” zorgt voor een betere sfeer imo, maar ik stoor me dan aan de lage framerate. “HDR uit” geeft een betere framerate tot nu toe, maar dan voelt het minder mooi en doet wat afbreuk aan de sfeer.
Wat prefereren jullie op de PS4 Pro? Ben ik wel benieuwd naar of iemand zich daar ook in kan vinden.
Mijn god staat jullie sarcasme meter uit vandaag?
Ik kon je sarcasme helaas niet zien vanaf hier.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:17:
Mijn god staat jullie sarcasme meter uit vandaag?
Zijn maar pixels he, je hoeft niet naar buiten om de hond van de buren dood te knuppelen.Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:44:
Ooh zit er verschil in frame rate met HDR uit? Dat ga ik zo gelijk even proberen.botwood schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:11:
Dat klopt, maar zoals aangegeven ben ik een groot dierenliefhebber. Of het nu pixels zijn of iets anders, het blijft geen fijn beeld. Vandaar mijn vraagDonstil schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Zijn maar pixels he, je hoeft niet naar buiten om de hond van de buren dood te knuppelen.
En mensen afslachten is geen probleem?Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Dat klopt, maar zoals aangegeven ben ik een groot dierenliefhebber. Of het nu pixels zijn of iets anders, het blijft geen fijn beeld. Vandaar mijn vraag
Ah ok, ik ben zelf ook wel een dierenliefhebber maar heb daar nooit echt moeite mee omdat het toch niet echt is.Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Dat klopt, maar zoals aangegeven ben ik een groot dierenliefhebber. Of het nu pixels zijn of iets anders, het blijft geen fijn beeld. Vandaar mijn vraag
Alleen een dierenliefhebber
Verwijderd
Het gaat vooral hoe het in beeld wordt gebracht en het geluid daarbij. Dat is echt wel even slikken bij die honden. Daarnaast zijn er ook wel scenes met mensen die zo echt in beeld wordt gebracht waardoor je denkt, slik...
Ik ben persoonlijk nooit zo van de special editions maar dit is wel een mooi pakket, zonde alleen dat het plastic is.
Als dit echt zo zou zijn dan had DF hier wel melding van gemaakt. Iets mis met je console wellicht. Ik heb nergens last van met HDR aan.botwood schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:11:
Ik heb nu zo’n 3/4 uurtjes gespeeld en wat een game zeg! Die expressies en bewegingen van personages, echt zo realistisch allemaal. Het is dan geen “open wereld” maar er is best veel te zoeken. Speel de game op Hard en merk dat als je zoekt er nog best wel genoeg meuk ligt. En dan tactisch nadenken hoe je vijanden gaat omleggen of misschien gewoon maar sneaky een weg zoeken om er zonder kleerscheuren er langs te gaan. En qua verhaal: dat moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij er van vindt.
Haha, nee maar daar was ik wel gewend aan geraakt door het eerste deel. Dieren of honden specifiek heb ik expliciet nog niet moeten afmaken tijdens een game. Maar zal het vanmiddag vanzelf wel ervaren.
Nee, dat klopt. Maar je wilt zo'n soort game wel ervaren alsof je er zelf in speelt toch. Houd je van bijv. Horror-films? Zo ja, dan ga je er toch ook in met de gedachte om de spanning en de schrik op je af te laten komen. Het neemt de ervaring wel weg als je meteen denkt: het is toch nep dus waarom zou ik schrikken?Donstil schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:42:
[...]
Ah ok, ik ben zelf ook wel een dierenliefhebber maar heb daar nooit echt moeite mee omdat het toch niet echt is.
[...]
Alleen een dierenliefhebber
Wellicht scheve vergelijking, maar probeer beetje aan te geven hoe ik er in sta.
Nou hier zit ik er ook een aantal uur in hoor! Tof dat die melee combat beter is geworden door dat dodgen. Met sneaken, silent kills en dodgen + melee kom ik meestal wel een heel eind, soms word ik op het laatst nog opgemerkt door een clicker ofzo > shotgun to the face. Ben het totaal niet eens met de kritiek op het verhaal, ik vind het juist zo tof en het geeft het ook weer echt een nieuw gevoel. Als ze gewoon op de oude voet waren doorgegaan was het vast ook heel tof hoor maar wordt nu meer verrast, niet perse door de gebeurtenissen maar gewoon de hele sfeer ander soort interacties etc. Ik vermaak me wel.
Ik ben zo'n sick fuck die in elke game wat dieren mee probeert af te slachtenVestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:11:
[...]
Haha, nee maar daar was ik wel gewend aan geraakt door het eerste deel. Dieren of honden specifiek heb ik expliciet nog niet moeten afmaken tijdens een game. Maar zal het vanmiddag vanzelf wel ervaren.
In Call of Duty toch ook wel geregeld paar Duitse herdertjes laten janken

Why?ArnoldSmiley schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:29:
[...]
Ik ben zo'n sick fuck die in elke game wat dieren mee probeert af te slachten![]()
In Call of Duty toch ook wel geregeld paar Duitse herdertjes laten janken
Why not?

Haha, ik begrijp jou helemaal hoor. Zie er bij deze game alleen net wat meer tegenop omdat het zo expliciet in beeld zou worden gebracht met naam en toenaam.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:31:
[...]
Why not?Altijd ff kijken wat er in een game kapot of dood kan
Ik probeer altijd alle meubels en huizen te slopen zodra dat mogelijk was
Waar hebben jullie de helderheid op staan bij HDR? Ik had ‘m eerst op default (0) maar inmiddels op 10 en dit is in mijn optiek een stuk beter. Alles ziet er wat helderder uit zonder dat de schaduwen hier onder lijden. Ook is er geen sprake van “blown out” bij de lichte delen (zoals je bijvoorbeeld bij Ubisoft spellen krijgt als je de nits qua helderheid hoger zet dan je scherm aan kan).
Al bij al ziet het er een stuk beter en in mijn ogen realistischer uit.
edit: heb een LG B7 65” OLED
Al bij al ziet het er een stuk beter en in mijn ogen realistischer uit.
edit: heb een LG B7 65” OLED
[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 20-06-2020 12:43 ]
Tja ik snap die reviews niet...
maar goed
het is gewoon een naughty dog spel
ik vind juist dat Ellie lesbisch is heel erg mooi
het past perfect bij haar complexe karakter daarnaast vinden ze sommige keuze onrealistisch
maar het feit is wel dat Ellie opgegroeid is en geboren in een wereld die vol met geweld en infected zit
dus een keuze om geweld te gebruiken ligt veel meer voor de hand dan wanneer je in een wereld als de onze opgroeit.
Veel plot holes trouwens wordt gezegd en allemaal in de laatste 12 uur van de game
zo ver ben ik nog niet we gaan het zien, ik heb alle spoilers leaks etc allemaal expres niet gevolgd
ik sta er compleet blanco in heb een beetje gameplay gezien van gevechten en natuurlijk de cgi scenes
nu 6.5 uur op de klok, en daarvan heb ik genoten. De game is langzaam. Ik vind dat super tof. Lekker een beetje exploren en resources vinden. Je wordt ook beloond voor exploren. Dus het is zeker de moeite.
1 van de tofste dingen die ik vind zijn de dialogen tijdens het exploren. Ellie en compagnon zijn dan aan het praten en wisselen gedachten en grapjes uit. Dit is erg knap en natuurlijk gedaan. Voelt nergens geforceerd. Ik vind het super om dat te volgen.
Als je niet van stealth gameplay houdt, dan kan ik mij voorstellen dat de gevechten een beetje repetatief aanvoelen. Ik denk ook niet dat dat de voornaamste reden is om het spel te spelen.
Het verhaal, de omgevingen zijn ronduit prachtig. De dialogen afgewisseld met veel achtergrond verhaal. Het voelt gewoon als een interactieve film. De animaties zijn zo ontzettend knap en realistisch gedaan. Gezichtsuitdrukkingen zijn heel erg precies. Het klopt gewoon allemaal.
maar goed
het is gewoon een naughty dog spel
ik vind juist dat Ellie lesbisch is heel erg mooi
het past perfect bij haar complexe karakter daarnaast vinden ze sommige keuze onrealistisch
maar het feit is wel dat Ellie opgegroeid is en geboren in een wereld die vol met geweld en infected zit
dus een keuze om geweld te gebruiken ligt veel meer voor de hand dan wanneer je in een wereld als de onze opgroeit.
Veel plot holes trouwens wordt gezegd en allemaal in de laatste 12 uur van de game
zo ver ben ik nog niet we gaan het zien, ik heb alle spoilers leaks etc allemaal expres niet gevolgd
ik sta er compleet blanco in heb een beetje gameplay gezien van gevechten en natuurlijk de cgi scenes
nu 6.5 uur op de klok, en daarvan heb ik genoten. De game is langzaam. Ik vind dat super tof. Lekker een beetje exploren en resources vinden. Je wordt ook beloond voor exploren. Dus het is zeker de moeite.
1 van de tofste dingen die ik vind zijn de dialogen tijdens het exploren. Ellie en compagnon zijn dan aan het praten en wisselen gedachten en grapjes uit. Dit is erg knap en natuurlijk gedaan. Voelt nergens geforceerd. Ik vind het super om dat te volgen.
Als je niet van stealth gameplay houdt, dan kan ik mij voorstellen dat de gevechten een beetje repetatief aanvoelen. Ik denk ook niet dat dat de voornaamste reden is om het spel te spelen.
Het verhaal, de omgevingen zijn ronduit prachtig. De dialogen afgewisseld met veel achtergrond verhaal. Het voelt gewoon als een interactieve film. De animaties zijn zo ontzettend knap en realistisch gedaan. Gezichtsuitdrukkingen zijn heel erg precies. Het klopt gewoon allemaal.
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Mooi spel hoor, vooral de audio is ook echt geweldig! Wel wat kleine dingetjes, maar overal weer echte en top game. Ziet er prachtig uit, al had die grain van mij niet gehoeven.
Ze hadden de collectibles en loot van mij wel iets duidelijker en van wat grotere afstand zichtbaar mogen maken. Nu ben ik vaak aan het pixel n**ken langs alles om spullen te vinden ...
En dat je soms door een doorgang gaat en dan niet meer terug kunt, terwijl je daar nog niet alles had doorzocht ...
Ze hadden de collectibles en loot van mij wel iets duidelijker en van wat grotere afstand zichtbaar mogen maken. Nu ben ik vaak aan het pixel n**ken langs alles om spullen te vinden ...
En dat je soms door een doorgang gaat en dan niet meer terug kunt, terwijl je daar nog niet alles had doorzocht ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Jaa idd, dat vond ik ook erg jammer, dan baal je dat je niet eerst de andere kant bent opgelopen, weet ook precies waar je dit tegen bent gekomen.. :-)-SaveMe- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:51:
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Volgens mij merk je het een stuk meer op grotere tvs, wat natuurlijk ook te verwachten is. Speel zelf op een 32" en vind t niet echt opvallen.-SaveMe- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:51:
Mooi spel hoor, vooral de audio is ook echt geweldig! Wel wat kleine dingetjes, maar overal weer echte en top game. Ziet er prachtig uit, al had die grain van mij niet gehoeven.
Je ziet toch een driehoekje als je met een voorwerp kunt interacten..-SaveMe- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:51:
Ik ben begonnen, eerste scenes... shit wat gaaf weer he
Lelijke filmgrain....
Lelijke filmgrain....
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 20-06-2020 13:15 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Daar kom je niet onderuit. Ik ben ook een groot dierenliefhebber, maar dit doet mij geen pijn.Vestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:44:
HDR werkt prima op de normale PS4 iig.botwood schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:11:
Geen framedips oid te bekennen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als je er echt problemen mee hebt kun je ze via de accessibility options highlighten-SaveMe- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:51:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
is niet echt heVestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:44:
This is the Way.
Naar het lezen van commentaar hier denk ik dat het aan mijn Sony Bravia ligt. Is wel een 4K LCD scherm maar ik merkte bij Red Dead 2 ook al dat bij mij alles veel smoother loopt met HDR uit. Zodra ik dat aanzet gaat de framerate bij mij echt omlaag.Donstil schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:12:
[...]
Ooh zit er verschil in frame rate met HDR uit? Dat ga ik zo gelijk even proberen.
Ik zal nog eens kijken naar de HDR settings van mijn tv.
Verwijderd
Dat is heel vreemd, een tv voegt namelijk geen extra lag toe wanneer je hdr aan zet. Heb je toevallig andere beeldverbeteraars aan staan die zorgen voor lag? Staat de tv wel op game mode?botwood schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:59:
[...]
Naar het lezen van commentaar hier denk ik dat het aan mijn Sony Bravia ligt. Is wel een 4K LCD scherm maar ik merkte bij Red Dead 2 ook al dat bij mij alles veel smoother loopt met HDR uit. Zodra ik dat aanzet gaat de framerate bij mij echt omlaag.
Nou voor je gemoedsrust, je kunt er ook eentje aaien in het beginVestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:14:
[...]
Nee, dat klopt. Maar je wilt zo'n soort game wel ervaren alsof je er zelf in speelt toch. Houd je van bijv. Horror-films? Zo ja, dan ga je er toch ook in met de gedachte om de spanning en de schrik op je af te laten komen. Het neemt de ervaring wel weg als je meteen denkt: het is toch nep dus waarom zou ik schrikken?
Wellicht scheve vergelijking, maar probeer beetje aan te geven hoe ik er in sta.
Aah ok. Dan hou ik het lekker aanbotwood schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:59:
[...]
Naar het lezen van commentaar hier denk ik dat het aan mijn Sony Bravia ligt. Is wel een 4K LCD scherm maar ik merkte bij Red Dead 2 ook al dat bij mij alles veel smoother loopt met HDR uit. Zodra ik dat aanzet gaat de framerate bij mij echt omlaag.
[ Voor 112% gewijzigd door Donstil op 20-06-2020 14:13 ]
Dat ga ik inderdaad vanavond even bekijken. Thanks!Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Dat is heel vreemd, een tv voegt namelijk geen extra lag toe wanneer je hdr aan zet. Heb je toevallig andere beeldverbeteraars aan staan die zorgen voor lag? Staat de tv wel op game mode?
Wat zijn de enemies zoveel beter geworden dan in deel 1, gewoon wooow
Net een momentje weer gehad dat ik met mijn mond open speel over hoe gedetailleerd en briljant alles uitgewerkt is
Net een momentje weer gehad dat ik met mijn mond open speel over hoe gedetailleerd en briljant alles uitgewerkt is
Niet alleen de AI, maar gewoon omdat ze ook hun motivaties hebben. Ze kennen elkaar ook echt allemaal. Tenminste, dat idee geven ze je.s0kkie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:53:
Wat zijn de enemies zoveel beter geworden dan in deel 1, gewoon wooow![]()
Even vóór iedereen die QuickTime events net zo haat als ik en geen zin heeft 34 keer op vierkantje te drukken. In het menu kan je dit aanpassen naar “long press” 
Edit: ooh en hier zet je ook aan dat je munitie etc automatisch op kunt pakken, ook fijn.

Edit: ooh en hier zet je ook aan dat je munitie etc automatisch op kunt pakken, ook fijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 20-06-2020 15:02 ]
Ja precies! De interactie met elkaar en het zoeken naar iemand als je die persoon net hebt afgemaakt.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:58:
[...]
Niet alleen de AI, maar gewoon omdat ze ook hun motivaties hebben. Ze kennen elkaar ook echt allemaal. Tenminste, dat idee geven ze je.
Ja, maar ook op het begin.s0kkie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:03:
[...]
Ja precies! De interactie met elkaar en het zoeken naar iemand als je die persoon net hebt afgemaakt.
spoiler:
Als je met Abby begint te spelen. Mooi dat het echt ook deels vanuit hen wordt verteld. Ik weet alleen niet of dit nog verder gaat.
Waar kun je je voortgang en aantal gespeelde minuten/uren bijhouden?
In het pauzemenu bij save game staat de speeltijd van de autosaveVestendrie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:32:
Waar kun je je voortgang en aantal gespeelde minuten/uren bijhouden?
Same!juggle schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:57:
[...]
Jaa idd, dat vond ik ook erg jammer, dan baal je dat je niet eerst de andere kant bent opgelopen, weet ook precies waar je dit tegen bent gekomen.. :-)
Is me zelfs al 2x gebeurt.
Verder volledig eens met @juggle.
Naughty dog zet echt weer een systemseller neer, de kwaliteit spat ervan af.
Untappd: Kapitein_Merijn
Grootste verschil met deel 1, is dat je nu echt beter niet de directe aanval kunt kiezen. De enemies zijn sneller, slimmer en je health gaat echt veel harder achteruit dan bij deel 1.s0kkie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:53:
Wat zijn de enemies zoveel beter geworden dan in deel 1, gewoon wooow![]()
Ook leuke tactieksarlo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Grootste verschil met deel 1, is dat je nu echt beter niet de directe aanval kunt kiezen. De enemies zijn sneller, slimmer en je health gaat echt veel harder achteruit dan bij deel 1.
spoiler:
Ergens op dag 1 in Seattle kwam ik op een punt waar een winkel vol infected was en verderop een groep mensen. Speel op hard en was twee keer dood gegaan. Toen kwam ik op het idee om door die infected winkel naar die groep mensen te rennen. Hele meute runners en clickers achter me aan die vervolgens in gevecht raakte met die groep mensen haha. Daarna sneakend de laatste 2 humans gekilld.
Pff, beste game ooit die ik gespeeld heb, graphics lijken ook van de ps5 te komen.
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd makkelijker dan deel 1. Ik speel op moeilijk en heb geen moeite om overal makkelijk langs te komen. Heb ook altijd genoeg ammo. Wellicht had ik hem toch wat moeilijker nog moeten zetten.sarlo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Grootste verschil met deel 1, is dat je nu echt beter niet de directe aanval kunt kiezen. De enemies zijn sneller, slimmer en je health gaat echt veel harder achteruit dan bij deel 1.
Oke.. Ik zag het ergens aankomen maar hoe dit neergezet werd. Zo realistisch en abrupt. En dan die muziek, wauw. Ik heb er net ruim 2 uur opzitten en ik moet nu al even bijkomen. Holy shit, wat een begin.
Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.
Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.
Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.