Besteld bij Nedgame. Stond gister bij postnl dat die vanmiddag geleverd zou worden. Vandaag staat er echter dat die morgen geleverd gaat worden. Postnl hiccup. Bestellingen gingen de laatste tijd bij gewoon goed. Behalve deze ene waar ik echt op zit te wachten 😱
Zelfde ervaring @Dundave1909 en @alwinus .... Ik betwijfel mij ook erg of het bij PostNL ligt of bij de winkel(s). VInd het hoe dan ook erg vervelend.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
*snip* reageer dan gewoon niet meer
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:07 ]
Artikel op NOS: https://nos.nl/artikel/23...cipatie-van-lhbt-ers.html
Mooi om te zien dat er ook vanuit mainstream media aandacht voor is.
Ja op de telegraaf stond ook al een heel stuk.
Het is ook gewoon een mooi spel.
Gisteravond ff snel een uurtje gespeeld, Verhaal bouwt zich gelijk erg goed op.
*snip*
Het is ook gewoon een mooi spel.
Gisteravond ff snel een uurtje gespeeld, Verhaal bouwt zich gelijk erg goed op.
*snip*
[ Voor 69% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:01 ]
*snip* hou het dan bij een TR
[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:01 ]
*snip* op de man
[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:02 ]
*snip*
Ik ga dit topic verlaten voor nu zie ik wel *snip*. Heb net mijn exemplaar opgehaald bij de Mediamarkt en hij is nu aan het installeren. Veel plezier allen, geniet ervan!
Ik ga dit topic verlaten voor nu zie ik wel *snip*. Heb net mijn exemplaar opgehaald bij de Mediamarkt en hij is nu aan het installeren. Veel plezier allen, geniet ervan!
[ Voor 55% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:08 ]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Natuurlijk, metacritic user score staat nu op een 3.3. Die boze gamertjes van onder andere de leak stonden al meteen klaar om de downdroppen hoor. Alsof je het spel op de releasedag al uitgespeeld hebt. Triest weer.
Mee eens, maar ik heb zelf met opzet helemaal niets meegekregen van alle leaks (als enige het woordje 'woke'kazuka schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:00:
Artikel op NOS: https://nos.nl/artikel/23...cipatie-van-lhbt-ers.html

Ik wacht even rustig de eerste user reviews van deze game af. Heb me prima geamuseerd met TLOU 1 maar dat kwam volledig door het verhaal. De gameplay vond ik maar matig. Dus ben tzt erg benieuwd hoe de meningen in dit topic zich ontwikkelen.
https://www.metacritic.co...f-us-part-ii/user-reviewsMania-92 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:27:
Ik wacht even rustig de eerste user reviews van deze game af. Heb me prima geamuseerd met TLOU 1 maar dat kwam volledig door het verhaal. De gameplay vond ik maar matig. Dus ben tzt erg benieuwd hoe de meningen in dit topic zich ontwikkelen.

Die van Metacritic zou ik nu niet serieus nemen.Mania-92 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:27:
Ik wacht sowieso een paar weken tot het stof neergedaald is en iedereen op z'n gemak heeft kunnen spelen.jori040 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Die van Metacritic zou ik nu niet serieus nemen.
Als ik op metacritic kijk dan lees ik eigenlijk sowieso altijd de 'moderate' reviews (zowel van de pers als users). Cijfer opzich kijk ook ook nog niet eens naar, ik lees gewoon de punten die mensen positief/negatief vonden en dan probeer ik dat op mezelf te vertalen of ik daar wel of geen moeite mee heb.
Je hebt per ongeluk de verkeerde link geplaatst.
Dit is de juiste:
https://www.metacritic.co...us-part-ii/critic-reviews
User reviews hebben heel erg de tendency om naar links of rechts te swayen. IMDB is daar een goed voorbeeld van, waar scores van films vaak te lijden hebben onder de hype.
Wanneer er zo'n discrepantie is tussen de scores van recensenten en het publiek, is er vaak iets aan de hand.
Wanneer er zo'n discrepantie is tussen de scores van recensenten en het publiek, is er vaak iets aan de hand.
Klopt. De eerste dagen dat een film of serie online staat op IMDB weet je al dat dit later wordt rechtgetrokken met het grotendeel van de perscijfers. Kun je beter niet serieus nemen in het begin. Mensen stemmen vaak vanuit emotie en dat zie je ook nu bij metacritic gebeuren. Zal nooit hetzelfde cijfer halen als de critic reviews, maar dat krijg je als je een controversiële richting opgaat. Dat heeft altijd tegen en voorhangers.apNia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:36:
User reviews hebben heel erg de tendency om naar links of rechts te swayen. IMDB is daar een goed voorbeeld van, waar scores van films vaak te lijden hebben onder de hype.
*snip* crop op zijn minst de tekst eruit, nergens voor nodig zo'n enorme screenshot te posten
Geen extreme ramp aangezien de post bij mij toch pas altijd aan het einde van de middag komt en ik elke vrijdagavond werk, maar toch wel een beetje raar dat dit gebeurt na het mailtje wat Game Mania woensdag stuurde dat ze er alles aan deden om de game bij iedereen te leveren op vrijdag.
Morgen ook de hele dag werken en daarna uit eten, en dan zondag lekker aan de game beginnen!
Geen extreme ramp aangezien de post bij mij toch pas altijd aan het einde van de middag komt en ik elke vrijdagavond werk, maar toch wel een beetje raar dat dit gebeurt na het mailtje wat Game Mania woensdag stuurde dat ze er alles aan deden om de game bij iedereen te leveren op vrijdag.
Morgen ook de hele dag werken en daarna uit eten, en dan zondag lekker aan de game beginnen!
[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:13 ]
Ik heb de game net binnen gekregen via PostNL (Bol.com). Netjes op tijd dacht ik zo. Ik wens iedereen een fijn TLOU-weekend toe!
Ook het mailtje gehad van PostNL mbt GameMania. Raar verhaal.... Specifiek over Game Mania nadat daarover geklaagd wordt (neem aan dat ik niet de enige ben die geklaagd heeft) en via andere leveranciers is het wel op tijd. EN inderdaad: matcht niet met de eerdere opmerking van Gamemania dat ze er alles aan doen het op tijd bij de mensen te hebben (met daarin benoemd de optie dat ze het een dagje eerder al verzenden).
@botwood , helaas dus niet voor mij
@botwood , helaas dus niet voor mij

Verdraaid. Ik heb m net via de postbezorger gekregen.. Ik zou dus even wachten op de postbezorger voor je een nieuwe koopt ergens ;-)apNia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:11:
[...]
Mijn vermoeden ligt meer bij de partij tussen MM en PostNL, want ik kreeg gisteravond laat de mail, en niks aangemeld bij PostNL.
Gaat om de SE van de MM en ik heb ook dat de track and trace link niet werkt.
Sorry man, ik zou haast zeggen: Als je niet kan wachten, lekker naar de winkel toe straks en die van GameMania terugsturen.
Collectors edition. Geen optie dusbotwood schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Sorry man, ik zou haast zeggen: Als je niet kan wachten, lekker naar de winkel toe straks en die van GameMania terugsturen.
Oke nou om je dan misschien gerust te stellen. Ik heb dit weekend (helaas) ook veel andere verplichtingen, dus veel tijd kan ik er ook niet aan spenderen. Misschien biedt dit wat troost?
Awww yiss, er is dus nog hoop. Postbezorger als in postbode of pakketbezorger?fleros schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Verdraaid. Ik heb m net via de postbezorger gekregen.. Ik zou dus even wachten op de postbezorger voor je een nieuwe koopt ergens ;-)
Gaat om de SE van de MM en ik heb ook dat de track and trace link niet werkt.
Heb voor de zekerheid maar dubbel besteld bij bol.com

Hier hetzelfde. MediaMarkt besteld, geen Track & Trace, maar lag zojuist toch in de brievenbus.apNia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:55:
[...]
Awww yiss, er is dus nog hoop. Postbezorger als in postbode of pakketbezorger?
Bol.com weer keurig op tijd. Kwam met de PostNL bezorger net. Mijn hemel 2 BD schijfjes. Datadisc en game disc. Maar alvast beginnen met installeren....
Blijkbaar ook nog een DLC code "verbetering van munitie van Ellies wapen" en "handleiding voor recepten en upgrades". Heeft die echt nut ?
Blijkbaar ook nog een DLC code "verbetering van munitie van Ellies wapen" en "handleiding voor recepten en upgrades". Heeft die echt nut ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bij bol besteld, kreeg dezelfde postnl informatie en heb hem zojuist binnen gekregen. Nu installeren...OMD schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Waarom niet? Brievenbuspakket krijgt gewoon een tracking nummer (zin heeft het niet maar hij krijgt het wel). Er zou wel op je pagina moeten staan:
Bezorgtijd: vandaag tussen 08:00 en 18:00
Zending is ontvangen door PostNL
Past door de brievenbus.
Eindelijk
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dit. Ik ben heel benieuwd wat iedereen er hier uiteindelijk van vindt. De user reviews zijn op dit moment niet te vertrouwen maar alle 10/10 "professionele" reviews neem ik ook met een korreltje zout. Mijn instelling is momenteel door de spoilers nog negatief maar als alle mensen die er ongespoild in gaan het achteraf nog steeds tof vinden is het wellicht het spelen waard.Mania-92 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:27:
Als in postbode (niet pakketdienst)apNia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:55:
[...]
Awww yiss, er is dus nog hoop. Postbezorger als in postbode of pakketbezorger?
Mijn workout voor vandaag. Vanaf half 1 ieder halfuur met de trap vanaf 5 hoog naar beneden om te checken om er al post is. Hopelijk blijft het bij maximaal 3 keer op en neer rennen.
Edit: heb ook een lift, maar dat is lui.
Edit: heb ook een lift, maar dat is lui.
[ Voor 10% gewijzigd door Vestendrie op 19-06-2020 12:09 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 19-06-2020 12:15 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Veel plezier met de game! 
Wel bizar om te lezen dat zoveel mensen zitten te wachten op de post... terwijl je gewoon de game al kon spelen als je hem gewoon digitaal had gekocht... En als je geld neerlegt voor de special edition kan die 60 euro digitaal er natuurlijk ook wel vanaf
Wel bizar om te lezen dat zoveel mensen zitten te wachten op de post... terwijl je gewoon de game al kon spelen als je hem gewoon digitaal had gekocht... En als je geld neerlegt voor de special edition kan die 60 euro digitaal er natuurlijk ook wel vanaf
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
s0kkie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:24:
1,5 uur bezig en wat een meesterwerk weer![]()
Ook een andere Easter egg gespot:
spoiler:een PS3 phat met 2 controllers
spoiler:
En ook Jak&Daxter en Uncharted games. Zou Ellie ook TLOU1 gespeeld hebben? 
Ja, maar ga natuurlijk niet 180 euro neertellen voor de collectors ed. én dan nog eens 60 euro om hem nu online te kopen voor dit weekend.... Dat ik het geld over heb voor zo'n geweldige editie is niet hetzelfde als geld te over hebben...uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:11:
Veel plezier met de game!
[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 19-06-2020 12:24 ]
De film grain staat wel belachelijk hoog, dacht even dat er iets mis was met m'n monitor.
Je kan 101 dingen aanpassen, maar dat niet.
Ok, script gelezen, paar gameplay playthrough stukjes nu gezien, nu weet ik het zeker, Tweakers review over het verhaal was echt pure onzin. Er komen nu youtube videos uit over dit spel die echt schokkende argumenten en beelden naar voren brengen.
De metacritic user reviews hebben betere argumenten dan al die 5/5, 9/10, 10/10, etc reviews. Een verhaal vergelijkbaar met Game of Thrones S8. Zonde dat ze de originele schrijver hebben ontslagen om vervolgens Druckmann te hebben gebruikt. Dit zichzelf ook nog eens erg... aanwezig... in het spel heeft gezet.
Ongelofelijke prestatie hebben ze neer gezet qua graphics, motion capture en vooral de omgeving, echt wauw, maar de rest? Tsja.
Ik ga niets spoilen, maar als je zelf een depressie heb, speel dit spel niet.
De metacritic user reviews hebben betere argumenten dan al die 5/5, 9/10, 10/10, etc reviews. Een verhaal vergelijkbaar met Game of Thrones S8. Zonde dat ze de originele schrijver hebben ontslagen om vervolgens Druckmann te hebben gebruikt. Dit zichzelf ook nog eens erg... aanwezig... in het spel heeft gezet.
Ongelofelijke prestatie hebben ze neer gezet qua graphics, motion capture en vooral de omgeving, echt wauw, maar de rest? Tsja.
Ik ga niets spoilen, maar als je zelf een depressie heb, speel dit spel niet.
[ Voor 9% gewijzigd door LongTimeAgo op 19-06-2020 12:36 ]
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
@LongTimeAgo Heb je toevallig een linkje naar een voorbeeld YT video met wat je bedoelt?
Net even half uurtje gespeeld en dit viel me ook gelijk weer op. Ik snap niet zo goed waarom dat effect zo vaak in games zit, ik vind het iig niet mooi.Anton.net schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:23:
De film grain staat wel belachelijk hoog, dacht even dat er iets mis was met m'n monitor.
Voornamelijk deze week TheQuartering gevolgd, hij durfde tegen de 'wensen' van Sony in wel over alles te vertellen, met risico op strikedowns. Liet verder weinig zien, maar kon je zelf makkelijk opzoeken (op reddit en dergelijke): YouTube: TheQuarteringErapaz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:40:
@LongTimeAgo Heb je toevallig een linkje naar een voorbeeld YT video met wat je bedoelt?
En bij zijn woorden en argumenten meteen uiteraard de betreffende beelden en context gezocht. Want ik had eerst het idee dat het allemaal wel heel erg scheef getrokken werd, of uit context. Maar nee, er is weinig context achter te zoeken en ik was écht verbaasd over hoe ze dit spel zo hebben kunnen presenteren.
Naast dat uploadde her en der mensen gameplay videos.
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Ah oh, de userreview op Metacritic beloven niet veel goeds... Nu gemiddeld een 3.4 o.b.v. net geen 5K reviews. Gaat voornamelijk over het verhaal zelf.
Ik kreeg daarnaast een code van MediaMarkt voor wat extra content. Enorm bijzonder, gezien ik de game helemaal niet besteld heb bij MediaMarkt... Ze weten zelf ook niet hoe het komt. Erg apart.
Ik kreeg daarnaast een code van MediaMarkt voor wat extra content. Enorm bijzonder, gezien ik de game helemaal niet besteld heb bij MediaMarkt... Ze weten zelf ook niet hoe het komt. Erg apart.
[ Voor 39% gewijzigd door Orangelights23 op 19-06-2020 12:59 ]
Sommige vind ik wel overdreven imo. Een 0 geven is ook erg overdreven. Het is een prachtprestatie wat ze neer hebben weten te leggen, maar het verhaal is echt bedroevend. De 4chan leaks van het script hadden dus (weer) 100% gelijk. Helaas. Hoe hard Sony er ook probeerde tegen op te treden.Orangelights23 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:53:
Ah oh, de userreview op Metacritic beloven niet veel goeds... Nu gemiddeld een 3.4 o.b.v. net geen 5K reviews. Gaat voornamelijk over het verhaal zelf.
Update Game Mania..
Hey Gamer,
Vandaag is een dag waar gamers over de hele wereld naar uit hebben gekeken. Vandaag komt eindelijk, na jaren wachten, The Last of Us: Part II uit.
Helaas loopt vandaag niet zoals we hadden gehoopt.
Game Mania heeft woensdag en donderdag alle pakketten klaargemaakt voor verzending. Op donderdag hebben wij alle pakketten meegegeven aan PostNL. Helaas is het misgegaan bij PostNL. Zij hebben jou hierover ook al gemaild.
PostNL doet haar uiterste best om deze vertraagde pakketten vandaag als eerste over de sorteerband te laten gaan, zodat je bestelling morgen bij jou thuisbezorgd wordt.
Via de Track & Trace-pagina van PostNL kan je de meest recente status van je pakket volgen. Mogelijk staat hier dat PostNL nog in afwachting is van het pakket. Wees gerust dat je pakket wel daadwerkelijk bij PostNL is aangekomen, maar dat PostNL deze niet op tijd heeft gesorteerd.
Indien je toch vandaag The Last of Us – Part II wilt spelen zijn de volgende 2 opties mogelijk:
Je kan een standaard editie van de game kopen bij een van onze winkels. Zodra je webshopbestelling is aangekomen, mag je de standaard editie in goede staat terugbrengen naar de winkel waar je deze hebt gekocht. Uiteraard ontvang je het aankoopbedrag volledig terug wanneer je je game terugbrengt naar de winkel.
Je kan een standaard editie van de game kopen bij een van onze winkels. Zodra je webshopbestelling is aangekomen, kan je het 'dubbele' spel uit je pakketje kosteloos naar ons retourneren. Zodra het retourpakket is aangekomen, word je na ontvangst uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald.
Uiteraard behoud je in beide opties de pre-order bonussen die bij je pakketje zaten en de eventuele extra's als je bijvoorbeeld een Tubbz Edition had besteld. Deze hoef je dus niet te retourneren.
Onze oprechte, welgemeende excuses dat we je niet de service geboden hebben die je van ons mag verwachten. Om het goed te maken mag je binnenkort een code voor een gratis maand PlayStation Plus in je mailbox verwachten.
Bedankt voor je begrip.
Ondanks alles wensen we je uiteraard nog heel veel plezier van The Last of Us: Part II.
Met vriendelijke groet,
Het Game Mania Team
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Nette oplossing van Game Mania.
Helemaal mee eens!apNia schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:07:
Nette oplossing van Game Mania.
Keurige oplossing inderdaad. Ik heb bewust nog niks besteld want dit was te verwachten haha.
Even een vraagje aan de mensen met een gewone ps4. Hoe is de game daarop? Ik lees veel over de ps4 pro maar weinig over de gewone ps4.
Even een vraagje aan de mensen met een gewone ps4. Hoe is de game daarop? Ik lees veel over de ps4 pro maar weinig over de gewone ps4.
Poeh, ik snap nu waarom sommige reviewers de game af en toe even opzij moeten leggen om bij te komen...
spoiler:
Na een uur of 2 kwam dat eerste moment voor mij, zat echt met een hoge hartslag en brok in m'n keel en dacht f*ck it, even een paar boterhammen smeren en een kop koffie drinken 

Ik heb wel gelezen (volgens mij zelfs in de review hier op Tweakers) dat hij beter zou kunnen draaien op de normale PS4 omdat die niet zo hard hoeft te rekenen om de hogere resolutie van de Pro op het scherm te toveren.Mrjraider schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:17:
Keurige oplossing inderdaad. Ik heb bewust nog niks besteld want dit was te verwachten haha.
De post gaat al lange tijd probleemloos. Krijg alle pakketjes netjes binnen een dag (plus ik had al besteld ver vóór CoronaMrjraider schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:17:
Maar moet gezegd: heel nette oplossing! Zit nog even in dubio of ik het de moeite vind er twee keer voor naar de winkel te rijden. Maar dat is dan een eigen keuze.
[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 19-06-2020 13:43 ]
Druckmann was ook de schrijver van het eerste deel, toch?LongTimeAgo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:35:
Ok, script gelezen, paar gameplay playthrough stukjes nu gezien, nu weet ik het zeker, Tweakers review over het verhaal was echt pure onzin. Er komen nu youtube videos uit over dit spel die echt schokkende argumenten en beelden naar voren brengen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er ergens in de krochten van 4chan of e.o.a. far-right-incel-platform een legertje trollen zichzelf de taak heeft gegeven om zoveel mogelijk negatieve reviews te plaatsen om zo tegenwicht te bieden aan de 'LHBT-agenda'.Orangelights23 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:53:
Daar word ik dan weer iets depressiever van dan van het spelen van The Last Of Us.
Ik speel hem op de gewone ps4 en hij draait echt prima. Ziet er geweldig uit en ben nog niks geks tegen gekomen.Mrjraider schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:17:
Disclaimer: ik stoor mij sowieso niet zo snel aan lichte framedrops of grafische dipjes, dus misschien zie ik het wel gewoon niet en zou iemand anders helemaal gek worden.
"Mensen zeggen dat bedrijven worden betaald om positieve recensies af te leveren en ik kan het daar niet mee oneens zijn."LongTimeAgo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Voornamelijk deze week TheQuartering gevolgd, hij durfde tegen de 'wensen' van Sony in wel over alles te vertellen, met risico op strikedowns. Liet verder weinig zien, maar kon je zelf makkelijk opzoeken (op reddit en dergelijke): YouTube: TheQuartering
En bij zijn woorden en argumenten meteen uiteraard de betreffende beelden en context gezocht. Want ik had eerst het idee dat het allemaal wel heel erg scheef getrokken werd, of uit context. Maar nee, er is weinig context achter te zoeken en ik was écht verbaasd over hoe ze dit spel zo hebben kunnen presenteren.
Naast dat uploadde her en der mensen gameplay videos.
Yeah right. Fifa verdiende vorig jaar alleen al in Q4 '19 rond een biljoen met micro-transacties als ik me niet vergis, maar die zijn dan toevallig vergeten bedrijven te betalen voor positieve reviews over Fifa 20, ofzo?
Ik zie het allemaal zelf wel. Er zijn genoeg games die een review bomb hebben gekregen om een-of-andere reden. Ik ben niet zo bezig met de politiek, en kan mij er ook niet aan storen dat er een bepaalde groep meer bespreekbaar wordt gemaakt.Orangelights23 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:53:
Ik ben benieuwd wat mij te wachten staat.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Naar mijn weten was dat Amy Hennig, ook verantwoordelijk voor Legacy of Kain en Uncharted 1, 2 en 3.Xa!pt schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:43:
[...]
Druckmann was ook de schrijver van het eerste deel, toch?
Edit - het halve internet is echt niet alleen om een LGBT-agenda negatief over de game, genoeg mensen vinden het gewoon slecht geschreven (zoals ik, van wat ik tot nu toe heb gezien).
[ Voor 25% gewijzigd door ErikT738 op 19-06-2020 14:00 ]
Kan ik nergens iets over terugvinden eigenlijk, alleen dat er een wisseling van de wacht heeft plaatsgevonden bij Uncharted 4.ErikT738 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:
[...]
Naar mijn weten was dat Amy Hennig, ook verantwoordelijk voor Legacy of Kain en Uncharted 1, 2 en 3.
Nou ja, ik vind het wat opvallend dat de reviews op Metacritic dezelfde strekking hebben en men consistent een 0 geeft, dat doet me vermoeden dat er iets meer aan de hand is.ErikT738 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:
Edit - het halve internet is echt niet alleen om een LGBT-agenda negatief over de game, genoeg mensen vinden het gewoon slecht geschreven (zoals ik, van wat ik tot nu toe heb gezien).
Maar goed, we zullen zien hoe de score op lange termijn uitvalt. Ik heb de game nu voor 3 uur gespeeld en snap de aversie t.a.v. het verhaal niet zo goed eigenlijk.
[ Voor 47% gewijzigd door Xa!pt op 19-06-2020 14:08 ]
Zie hier, van de Wikipedia van Druckmann:
:fill(white):strip_exif()/f/image/p6uhGVzDm1ML0JIuFfemLSCA.png?f=user_large)
Hennig heeft niks te maken met TLOU, wel met enkele delen van Uncharted. TLOU2 is geschreven door Druckmann en Halley Gross.ErikT738 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:
[...]
Naar mijn weten was dat Amy Hennig, ook verantwoordelijk voor Legacy of Kain en Uncharted 1, 2 en 3.
Mijn beestje is 4.5j oud.. ik hoop op het besteRaem schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:49:
[...]
Ik speel hem op de gewone ps4 en hij draait echt prima. Ziet er geweldig uit en ben nog niks geks tegen gekomen.
Disclaimer: ik stoor mij sowieso niet zo snel aan lichte framedrops of grafische dipjes, dus misschien zie ik het wel gewoon niet en zou iemand anders helemaal gek worden.
Zelfs r/thelastofus2 is gekaapt door een leger aan trollen ook momenteel, holy...
"Shoutout to this legend streaming this garbage for 17 hours straight, exposing normies to just how bad it is", daarbij refererend naar XQC, gevolgd door nog allerlei posts met incel-retoriek en dito terminologie. Juist ja.
Op Reddit lijken negatieve reviews op Metacritic ook flink aangemoedigd te worden, "make it rain", enzo.
Lijkt me wel duidelijk dat hier een trollenlegertje incel-SJW'ers is gemobiliseerd. En dat allemaal vanwege een lesbische Ellie.
"Shoutout to this legend streaming this garbage for 17 hours straight, exposing normies to just how bad it is", daarbij refererend naar XQC, gevolgd door nog allerlei posts met incel-retoriek en dito terminologie. Juist ja.
Op Reddit lijken negatieve reviews op Metacritic ook flink aangemoedigd te worden, "make it rain", enzo.
Lijkt me wel duidelijk dat hier een trollenlegertje incel-SJW'ers is gemobiliseerd. En dat allemaal vanwege een lesbische Ellie.

[ Voor 5% gewijzigd door Xa!pt op 19-06-2020 14:16 ]
Het is goed mogelijk dat er een hoop mensen bewust review bomben uit ideologische overwegingen. Sowieso is dit spel een 0 geven totale onzin. Afgaand op de reviews en van wat ik van de game gezien heb, heeft ND op zijn minst weer een technisch meesterwerk geleverd.Xa!pt schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:46:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er ergens in de krochten van 4chan of e.o.a. far-right-incel-platform een legertje trollen zichzelf de taak heeft gegeven om zoveel mogelijk negatieve reviews te plaatsen om zo tegenwicht te bieden aan de 'LHBT-agenda'.De reviews hebben vrijwel allemaal dezelfde strekking, in iets andere woorden en geven hetzelfde cijfer: een 0.
Er zullen echter ook mensen zijn die zich negatief uitlaten, omdat ze terechte kritiek hebben op het verhaal en de richting deel 2 is opgegaan met de karakters en de toon van het spel. Die worden op deze manier ook volledig ondergesneeuwd en op één hoop gegeooid met trolls / review-bombers en dat is erg jammer.
Ik ben zelf om al die redenen alle interesse in het spel al voor release verloren, maar ik ga op basis daarvan natuurlijk geen review plaatsen, dat zou onzin zijn.
Welke richting doel je precies op waar de kritiek op 'terecht' zou zijn?Kwistnix schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:17:
[...]
Het is goed mogelijk dat er een hoop mensen bewust review bomben uit ideologische overwegingen. Sowieso is dit spel een 0 geven totale onzin. Afgaand op de reviews en van wat ik van de game gezien heb heeft ND op zijn minst weer een technisch meesterwerk geleverd.
Er zullen echter ook mensen zijn die zich negatief uitlaten, omdat ze terechte kritiek hebben op het verhaal en de richting deel 2 is opgegaan met de karakters en de toon van het spel. Die worden op deze manier ook volledig ondergesneeuwd en op één hoop gegeooid met trolls / review-bombers en dat is erg jammer.
Ik ben zelf om al die redenen alle interesse in het spel al voor release verloren, maar ik ga op basis daarvan natuurlijk geen review plaatsen, dat zou onzin zijn.
Dat zou behoorlijke spoilers inhouden, dus als je het spel nog niet uitgespeeld hebt, kan ik niet aanraden dat je daar naar gaat vissen.Xa!pt schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Welke richting doel je precies op waar de kritiek op 'terecht' zou zijn?
Eigen gameplay? Snel op Engels zetten!bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:22:
Kort stukje combat
[YouTube: The Last of Us™ Part II]
Jazeker. Nou alle in game tekst staat op Engels. Vind het zo wel handig vanwege de subs. En kids spelen tegenwoordig veel op de PS4, dus geen zin om iedere keer te moeten switchen
Jezus, ik ben al een stuk of 5 keer naar beneden gerend. Nog steeds niets binnen.. Duurt langgg
Kan je dat zelf instellen? Dat is wel erg handig dan. Uniek volgens mij zelfs.bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:40:
[...]
Jazeker. Nou alle in game tekst staat op Engels. Vind het zo wel handig vanwege de subs. En kids spelen tegenwoordig veel op de PS4, dus geen zin om iedere keer te moeten switchen
Volgens mij kan dat in elke ND game. In Uncharted wel iig.Vestendrie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Kan je dat zelf instellen? Dat is wel erg handig dan. Uniek volgens mij zelfs.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Wauw iemand hier gaat helemaal los met negativiteit zonder het zelf überhaupt te spelen, wat een niveautje weer

Serieus, nooit geweten. Dacht altijd dat je alleen de taal kon aanpassen voor zowel ingame (benamingen van wapens, plaatsen etc) als voor de gesproken tekst. Maar chill als dat ook afzonderlijk kan.SacreBleu schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:45:
[...]
Volgens mij kan dat in elke ND game. In Uncharted wel iig.
Nee, met Uncharted kun je kiezen tussen de menutaal, gesproken taal en volgens mij zelf de taal van de ondertiteling. Best wel netjes, eigenlijk.Vestendrie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Serieus, nooit geweten. Dacht altijd dat je alleen de taal kon aanpassen voor zowel ingame (benamingen van wapens, plaatsen etc) als voor de gesproken tekst. Maar chill als dat ook afzonderlijk kan.
ND gaat altijd erg ver met mogelijkheden qua taal... In Uncharted was zelfs de optie om alle karakters in de eigen taal te laten spreken, vond ik wel héél vet.... Dus bv. spaanstalige karakters spraken onderling daadwerkelijk Spaans, etcetera. Geeft voor mij toch net meer de immersive ervaring.Vestendrie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Serieus, nooit geweten. Dacht altijd dat je alleen de taal kon aanpassen voor zowel ingame (benamingen van wapens, plaatsen etc) als voor de gesproken tekst. Maar chill als dat ook afzonderlijk kan.
Damn, dat ik zoiets fundamenteels over het hoofd had gezien zeg. Stupid me. Straks gelijk checken hoe dat in zijn werk gaat.kazz1980 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:49:
[...]
ND gaat altijd erg ver met mogelijkheden qua taal... In Uncharted was zelfs de optie om alle karakters in de eigen taal te laten spreken, vond ik wel héél vet.... Dus bv. spaanstalige karakters spraken onderling daadwerkelijk Spaans, etcetera. Geeft voor mij toch net meer de immersive ervaring.
Dude.bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:22:
Kort stukje combat
[YouTube: The Last of Us™ Part II]
spoiler:
Evie? Evie you okay? LESLY! Just let me go!
Holy shit that makes me uncomfortable. En tegelijk geintereseerd of de andere ook namen zeggen wanneer je dat doet want dit was totaal niet scripted. Als alles zo is dan gaat dit een emotioneel zware game worden...
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
"Trollenleger incel-SJW'ers", en boven noemde je hen (incluis 4chan) al "alt-right". Grote woorden die niet sterk te maken zijn. Je speelt nu zelf een echo-put van de SJW meute, doe er niet aan mee aub.Xa!pt schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:15:
Zelfs r/thelastofus2 is gekaapt door een leger aan trollen ook momenteel, holy...
Lijkt me wel duidelijk dat hier een trollenlegertje incel-SJW'ers is gemobiliseerd. En dat allemaal vanwege een lesbische Ellie.![]()
Ik vind de review bombs ook niet netjes. Maar er is écht wel heel wat mis met de game en niet alleen vanwege een lesbische Ellie, dat was blijkbaar nog het minste van alle problemen dat het spel (en dan voornamelijk het verhaal na 10 uur ong) heeft.
Vraag me wel af waarom hier bijna nergens melding van gemaakt wordt in de reviews?LongTimeAgo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:11:
[...]
"Trollenleger incel-SJW'ers", en boven noemde je hen (incluis 4chan) al "alt-right". Grote woorden die niet sterk te maken zijn. Je speelt nu zelf een echo-put van de SJW meute, doe er niet aan mee aub.
Ik vind de review bombs ook niet netjes. Maar er is écht wel heel wat mis met de game en niet alleen vanwege een lesbische Ellie, dat was blijkbaar nog het minste van alle problemen dat het spel (en dan voornamelijk het verhaal na 10 uur ong) heeft.
Omdat reviewers niks mochten melden over de laatste 12 uur van de game. En aangezien er een speeltijd van 25 uur ongeveer wordt aangegeven, mis je dus info over bijna de helft van de game.kwdtje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:17:
[...]
Vraag me wel af waarom hier bijna nergens melding van gemaakt wordt in de reviews?
Ahh vandaar, maar dat zou evt. het cijfer toch wel beïnvloeden lijkt mij. Maar goed, we gaan het zelf mee makenMetalfalcon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:20:
[...]
Omdat reviewers niks mochten melden over de laatste 12 uur van de game. En aangezien er een speeltijd van 25 uur ongeveer wordt aangegeven, mis je dus info over bijna de helft van de game.
SkillUp heeft bijvoorbeeld in zijn review dit wél gezegd, dat het verhaal ontzettend los aan elkaar hangt, slecht geschreven karakters heeft en dat de enige karakters waar je wél een band mee zou kunnen opbouwen, deze volledig tegen TLOU 1 in worden ontmenselijkt.kwdtje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:17:
[...]
Vraag me wel af waarom hier bijna nergens melding van gemaakt wordt in de reviews?
Er zijn andere websites zoals Polygon en Kotaku die ook kritisch zijn over het verhaal, maar verder een stuk positiever praten over het spel.
Maar geen 1 reviewer mocht ook maar 1 woord zeggen over de rest van het verhaal, alleen van de eerste 6 uur (min of meer), terwijl het spel 25 uur grofweg duurt.
Maar goed, SkillUp wordt nu als een soort alt-right hitler neergezet (zonder enige vorm van schaamte of zelfreflectie bij de mensen die hem deze onzin verwijten) omdat hij zich tegen het waardeloze verhaal durfde uit te spreken, zonder ook maar een seconde te spoilen.
Interessant vraagstuk inderdaad. Onder het embargo mochten reviews inhoudelijk niet uitwijden over een groot deel van de game, dus vanuit dat oogpunt zou het te begrijpen zijn, ware het niet dat die punten dan wel hun weerslag zouden moeten hebben in de score.kwdtje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:17:
[...]
Wellicht is het grootste deel van de reviewers simpelweg niet zo geïnvesteerd in de wereld, het verhaal en de karakters van deel 1 als de fanbase? Dat soort tegenstellingen zie je natuurlijk wel vaker, bijvoorbeeld bij de laatste Star Wars trilogy, of andere sequels/remakes van geliefde films.
[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 19-06-2020 15:32 ]
Dat laatste hoeft niet eens zo te zijn. Een reviewer doet het voor zijn werk en zal het zo objectief mogelijkKwistnix schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Interessant vraagstuk inderdaad. Onder het embargo mochten reviews inhoudelijk niet uitwijden over een groot deel van de game, dus vanuit dat oogpunt zou het te begrijpen zijn, ware het niet dat die punten dan wel hun weerslag zouden moeten hebben in de score.
Wellicht is het grootste deel van de reviewers simpelweg niet zo geïnvesteerd in de wereld, het verhaal en de karakters van deel 1 als de fanbase?
willen beoordelen. Ik heb sterk het gevoel dat mensen het niet 'eens' zijn met de kant die ND heeft gekozen. Niet dat het persé een slecht verhaal is.
Ik heb persoonlijk niets met de LGBT-groep. Ik denk dat het vooral homofoben zijn die nu het hardste gillen. "Ik wil deze mensen niet in mijn spel". Net als dat er veel commentaar was op GTA: San Andreas omdat een gekleurd persoon nu de hoofdrol had.
Het kan mij allemaal weinig schelen, eerlijk gezegd. Politieke agenda of niet, het maakt mij niet uit dat Ellie voor hetzelfde geslacht kiest. Was dat niet al iets wat in Left Behind werd bevestigd?
Het is allemaal geneuzel om niets, gewoon niets meer dan een groep die de aandacht wil trekken en een aantal schapen die zich erbij toevoegen omdat ze niets beters te doen hebben.
Een review is niet een samenvatting van de game. Een review is een mening over de kwaliteit van de game. Dat er een embargo zit om niets te vertellen over de laatste 12 uur van het verhaal lijkt me totaal onnodig want er is geen reviewer die dit in haar/zijn review zou stoppen. Dit is een spel die velen spelen om het verhaal, dus een reviewer gaat dat niet verpesten voor de lezer/kijker.Metalfalcon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:20:
[...]
Omdat reviewers niks mochten melden over de laatste 12 uur van de game. En aangezien er een speeltijd van 25 uur ongeveer wordt aangegeven, mis je dus info over bijna de helft van de game.
Het feit dat er niet over gepraat mocht worden in de review betekend ook niet dat reviewers het niet gespeeld hebben en het niet hebben mee genomen in hun oordeel. Dat hebben ze wel, ze hebben er alleen niets over mogen vertellen/laten zien.
Het feit dat ze een embargo hebben opgesteld voor de laatste 12 uur is gewoon puur dom van ze, laat ik eerlijk zijn. Door zo'n embargo creeer je extra kritiek en verwarring. Want mensen gaan denken dat de review alleen over de eerste 12 uur gaat en mensen zijn snel geneigd om te geloven dingen te geloven als "de laatste 12 uur zijn crap". Hoe meer mensen dit vervolgens retweeten, posten etc en je krijgt een golf aan misinformatie gebaseerd op een verkeerde interpretatie.
Als dat embargo op de laatste 12 uur er niet was geweest, dan was deze discussie er waarschijnlijk ook niet geweest. Plus we hadden waarschijnlijk net zo veel geweten over die laatste 12 uur als dat we nu weten. Helemaal niets.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik denk inderdaad dat heel veel fans zich niet kunnen vinden in de keuzes die gemaakt zijn en daar het hardst over vallen. Dat kan een verhaal best 'slecht' maken in hun ervaring en dan lijkt het mij valide om te zeggen: 'nee, dit is niet voor mij'. Maar ik denk dat er meer terechte kritiek op het verhaal te leveren is dan alleen dat.
De opgeklopte LGBTQ 'controverse' is wat mij betreft een dwaalspoor. Er zullen weinig tot geen fans van het eerste deel zijn die daar over vallen. Misschien zijn er wel die moeite hebben met het feit dat dit aspect nu veel meer op de voorgrond wordt geschoven, maar gezien de leeftijd van Ellie in deel 2 is dat wat mij betreft prima te verdedigen.
De meeste kritiek vanuit de fanbase zal echt te maken hebben met keuzes die gemaakt zijn m.b.t. het verhaal en de karakters.
Zoals je zelf aangeeft was Ellie's geaardheid in deel 1 al bekend en is dat voor niemand een probleem (op wat homofobe trolls na). Er zijn genoeg mensen die gewoon kritiek hebben op het verhaal en het einde. We kunnen hier nu alleen nog niet echt over discussiëren omdat nog niemand hier het spel heeft uitgespeeld. Ik ben serieus benieuwd wat mensen er uiteindelijk van vinden.SacreBleu schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:34:
[...]
Dat laatste hoeft niet eens zo te zijn. Een reviewer doet het voor zijn werk en zal het zo objectief mogelijk
willen beoordelen. Ik heb sterk het gevoel dat mensen het niet 'eens' zijn met de kant die ND heeft gekozen. Niet dat het persé een slecht verhaal is.
Ik heb persoonlijk niets met de LGBT-groep. Ik denk dat het vooral homofoben zijn die nu het hardste gillen. "Ik wil deze mensen niet in mijn spel". Net als dat er veel commentaar was op GTA: San Andreas omdat een gekleurd persoon nu de hoofdrol had.
Het kan mij allemaal weinig schelen, eerlijk gezegd. Politieke agenda of niet, het maakt mij niet uit dat Ellie voor hetzelfde geslacht kiest. Was dat niet al iets wat in Left Behind werd bevestigd?
Het is allemaal geneuzel om niets, gewoon niets meer dan een groep die de aandacht wil trekken en een aantal schapen die zich erbij toevoegen omdat ze niets beters te doen hebben.
@ye-roon Nee uiteraard is een review geen samenvatting van een game, daar hebben ze walkthroughs voor uitgevonden.
Maar als ze de tweede helft buiten beschouwing moeten laten voor de review, kan dit wel van invloed op de eindbeoordeling. Juist bij games van ND telt het verhaal extra zwaar mee, de laatste helft zal niet ineens lelijker worden of moeilijk te besturen.
Nu staat natuurlijk buiten kijf dat iedereen zelf de game moet spelen en zelf moet oordelen over de gehele game. Je kan je mening heel lastig baseren op wat je op internet leest. Zeker aangezien het mij ook niks zou verbazen dat er deze eerste dagen redelijk wat trollen uit hun nest zijn gekropen.
Maar als ze de tweede helft buiten beschouwing moeten laten voor de review, kan dit wel van invloed op de eindbeoordeling. Juist bij games van ND telt het verhaal extra zwaar mee, de laatste helft zal niet ineens lelijker worden of moeilijk te besturen.
Nu staat natuurlijk buiten kijf dat iedereen zelf de game moet spelen en zelf moet oordelen over de gehele game. Je kan je mening heel lastig baseren op wat je op internet leest. Zeker aangezien het mij ook niks zou verbazen dat er deze eerste dagen redelijk wat trollen uit hun nest zijn gekropen.
Inhoudelijke embargo’s over de inhoud van een belangrijk onderdeel van de game, in dit geval het verhaal, in reviews zijn debiel. Als je bang bent voor spoilers ver voor release, zorg er dan maar voor dat de reviews niet eerder dan de release datum bekend mag worden gemaakt. Of zorg dat je je beveiliging op orde hebt
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-06-2020 15:50 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Is blijkbaar niet zo. Net in de winkel geweest en gezien de webshop en game mania vestigingen blijkbaar een ander bedrijf zijn, hebben ze aangegeven dat je de game niet terug kunt brengen naar de winkel. Het bestelde product terugsturen kan blijkbaar wel.Indien je toch vandaag The Last of Us – Part II wilt spelen zijn de volgende 2 opties mogelijk:
Je kan een standaard editie van de game kopen bij een van onze winkels. Zodra je webshopbestelling is aangekomen, mag je de standaard editie in goede staat terugbrengen naar de winkel waar je deze hebt gekocht. Uiteraard ontvang je het aankoopbedrag volledig terug wanneer je je game terugbrengt naar de winkel.
Ze hebben de tweede helft zeker niet buiten beschouwing hoeven laten, alle reviewers hebben gewoon de hele game gespeeld en beoordeeld. Alleen mochten inhoudelijk details van het verhaal niet verraden worden. Wel of het goed of slecht was en of de gameplay tof was etc. Dit is nu al een paar keer langs gekomen, ook die reviewer die een wat lager punt gaf heeft dit bevestigd. Iedereen heeft m gewoon helemaal gespeeld en beoordeeld.Metalfalcon schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:47:
@ye-roon Nee uiteraard is een review geen samenvatting van een game, daar hebben ze walkthroughs voor uitgevonden.
Meer mensen last van het filmgrain effect ?
Ik vind het verhaal nu al beoordelen moeilijk te slikken. Dit zijn duidelijk de mensen die het script hebben gelezen en daarop een conclusie hebben getrokken. Als je mij het verhaal van Star Wars verteld en het ontstaan van Darth Vader. Dan zou ik denk ook lachen en de film laten liggen. Maar ik heb ze allemaal gezien en ik vind ze allemaal leuk.ErikT738 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:46:
[...]
Zoals je zelf aangeeft was Ellie's geaardheid in deel 1 al bekend en is dat voor niemand een probleem (op wat homofobe trolls na). Er zijn genoeg mensen die gewoon kritiek hebben op het verhaal en het einde. We kunnen hier nu alleen nog niet echt over discussiëren omdat nog niemand hier het spel heeft uitgespeeld. Ik ben serieus benieuwd wat mensen er uiteindelijk van vinden.
Verhalen moet je ervaren in het medium waarin ze worden aangeboden, mijns inziens. Om dan ergens te gaan lopen pitchforken over het feit dat het verhaal je niet aanstaat vind ik kinderachtig. In mijn ogen is het niets meer dan aandachttrekkerij omdat je het verhaal niet leuk vindt.
Heb geen last van de filmgrain. Het had op sommige punten iets minder mogen zijn, maar ik stoor me er niet aan.jori040 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:08:
Meer mensen last van het filmgrain effect ?
Hier vanochtend ook de game gehaald.
Had nog een kortingsbon en VVV bon liggen en die kunnen inwisselen en moet zeggen dat ik me er goed mee vermaak.
Heb er 3 uur in zitten en game technisch voor mij een prima game.
Ben ook onder de indruk van de grafische pracht.
Verhaal doe ik geen uitspraken over
[ Voor 10% gewijzigd door Henkje.doc op 19-06-2020 16:38 ]
@Henkje.doc
Snap even niet wat je bedoeld:Als je geen last van filmgrain hebt wat had er visueel dan wel minder moeten zijn ?
Snap even niet wat je bedoeld:Als je geen last van filmgrain hebt wat had er visueel dan wel minder moeten zijn ?
Hij trekt zich er niets van aan, maar er zijn scenes waar het meer opvalt dan noodzakelijk is.jori040 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:20:
@Henkje.doc
Ah op die manier.SacreBleu schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Hij trekt zich er niets van aan, maar er zijn scenes waar het meer opvalt dan noodzakelijk is.
In films kan ik het effect goed hebben maar hier vind ik het soms te erg aanwezig.Verder vette game hoor.
Hier nu ook iets van 1,5 uur gespeeld... verhaal begint zich heel langzaam te ontpoppen.. ben benieuwd..
Die film grain viel mij ook op idd, misschien meer aanwezig op ps4 pro ivm 4k?
Grafisch prachtig overigens helemaal op OLED
Die film grain viel mij ook op idd, misschien meer aanwezig op ps4 pro ivm 4k?
Grafisch prachtig overigens helemaal op OLED
[ Voor 39% gewijzigd door juggle op 19-06-2020 16:44 ]
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Net eigenlijk echt pas begonnen, maar kom nu iets tegen, moest het even delen.
(Verhaal spoiler up ahead, niet lezen als je nog niet gespeeld hebt en alles een verrassing wil laten zijn.)
Ben volgens mij nog totaal niet ver in de game maar vond dit wel geinig.
(Verhaal spoiler up ahead, niet lezen als je nog niet gespeeld hebt en alles een verrassing wil laten zijn.)
spoiler:
Kwam vrij vroeg in het spel al een waterpijp tegen, kom nu een hele kweekkelder tegen vol met wietplanten, haha toen ik de pot met jointjes gevonden had maar even gepauzeerd om zelf een jointje te draaien en dit te typen. Ik ga meteen weer verder.
Ben volgens mij nog totaal niet ver in de game maar vond dit wel geinig.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Was niet van plan om het te spelen maar.......
Ik ga niet lang wachten denk ik 🤪
Ik ga niet lang wachten denk ik 🤪
K** PostNL. Gewoon niets binnen gehad. Wel in ontvangst en dan kan het binnen 2 tot 5 werkdagen binnen zijn. Ja ammehoela, wat heeft het dan voor zin om een pre-order te plaatsen als het niet op de releasedag binnenkomt. Ben benieuwd of bol ook hier een compensatie voor gaat geven net als gamemania.
Nu pas morgen kunnen spelen, kak.
Nu pas morgen kunnen spelen, kak.
Let op:
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.
Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.
Geen spoilers plaatsen!:
Plaats ook je mening, opmerkingen of anderzijds commentaar op wat er uit de gelekte spoilers naar voren komt tussen een spoiler tag. het is een kleine moeite.
Geen discussie over de reviews, trailers, metacritic etc. Dit topic gaat over de game! Als je een mening hebt tijdens of na het spelen van de game, prima! maar let er een beetje op wat je post.