[F1 2016] Race 21 - GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 56.474 views

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49
AzzKickah schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:44:
Mijn favoriete vragensteller is terug! :D Whahahaha :')

Wot wos yoor impressjun, konsurning dis tjeenzj?
ik hoor dat eerste woord van hem en dacht al meteen owjee wat wordt de vraag.....

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AzzKickah schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:44:
Mijn favoriete vragensteller is terug! :D Whahahaha :')

Wot wos yoor impressjun, konsurning dis tjeenzj?
Heerlijk gelachen weer....die moet de FIA inhuren...

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Adlermann schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:14:
[...]

Daar zijn geen regels tegen, maar ik gok dat Mercedes Rosberg dan wel een undercut gaat geven.

Maar HAM kan het beste Rosberg net afhouden ,zodat de Bulls of Ferraris in de mix komen. En dan hopen op wat vuurwerk.

En daar hoop ik ook op, want anders is de race zo saai.
Hoe is het inhalen op dit circuit? Als je al snel naar binnen gaat, kom je met een beetje pech terug op P10 en heb je dus veel last van verkeer. Tegen de tijd dat je dan weer op een 25sec van HAM zit, gaat hij naar binnen en parkeert hem weer voor je neus.

Ben benieuwd of Toto dit zal toelaten.

Het zal in ieder geval goed zijn voor de spanning als HAM op pole staat zondag.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mlchel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:58:
Pole alleen geeft nog geen overwinning, zelfs vanaf een 16de positie kan je het podium nog halen zagen we. ;) Ook geeft een pole niet het kampioenschap of überhaupt punten, ik geloof dat ROS dan ergens vierde moet eindigen, wil HAM kampioen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 24-11-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

To finish first, you first got to finish.

Lijkt wel nooit meer actueler dan komend weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Ome Ernst op 24-11-2016 13:07 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ome Ernst schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:07:
To finish first, you first got to finish.

Lijkt wel nooit meer actueler dan komend weekend.
Afbeeldingslocatie: http://www.tegelspreukmaker.nl/tegelgenerator.php?tt=To%20finish%20first,%20you%20first%20got%20to%20finish.&fs=100&yp=50&lh=120&ltt=14&tg=1&tk=003370&bf=&fx=0&fy=0&se=0

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
BUT dus gewoon exit F1 na deze race.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mlchel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:58:
[...]

Hoe is het inhalen op dit circuit? Als je al snel naar binnen gaat, kom je met een beetje pech terug op P10 en heb je dus veel last van verkeer. Tegen de tijd dat je dan weer op een 25sec van HAM zit, gaat hij naar binnen en parkeert hem weer voor je neus.

Ben benieuwd of Toto dit zal toelaten.

Mwa er zijn 2 mega lange rechte stukken, dus inhalen lijkt me geen issue.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Rivanov schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:16:
BUT dus gewoon exit F1 na deze race.
Lijkt me idd duidelijk, zoals ie zat te praten in de persco.
Behalve wellicht als McLaren in 2017 een paar overwinningen kan pakken en Button zodanig vertrouwen heeft dat McL in 2018 voor de titel kan gaan dat ie toch nog weer instapt.

Maar dat lijkt me te onwaarschijnlijk.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
En wie zou er dan moeten wieberen? Alonso wil ook wel blijven in dat geval en van Doorne gaat dan ook zeker niet weg.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Boinkie schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:28:
En wie zou er dan moeten wieberen? Alonso wil ook wel blijven in dat geval en van Doorne gaat dan ook zeker niet weg.
Alonso gaat naar WEC in 2018.

Mijn glazen bol heeft een update gehad *O*

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
AzzKickah schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:29:
[...]

Alonso gaat naar WEC in 2018.

Mijn glazen bol heeft een update gehad *O*
Denk niet dat Alonso weg gaat als ze een kampioenschap winnende auto hebben die leuk is om te rijden :P

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ereaser schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:31:
[...]

Denk niet dat Alonso weg gaat als ze een kampioenschap winnende auto hebben die leuk is om te rijden :P
Hij heeft geen contract. Button al wel.

En is Stoffel's contract 1 of 2-jarig?

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 24-11-2016 13:32 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

AzzKickah schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:31:
[...]

En Alonso maakt er geen geheim van dat hij graag in de WEC wil rijden.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

AzzKickah schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:31:
[...]

Als ze Stoffel weg doen om Jenson weer te laten rijden zijn ze goed gek bij McLaren. Jonge drivers staan niet bepaald rijen dik aan de poort in Woking en Stoffel is van een goed kaliber.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
[video] https://vimeo.com/192920645
[video] https://vimeo.com/192920093

8)7 Volgende keer echt even een harde refresh doen voor een post.. :) En zien dat er al een pagina 2 is |:( |:(

[ Voor 109% gewijzigd door nachtnet op 24-11-2016 14:06 ]

• Rivanov
O-)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Niet lullen maar racen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Jullie kunnen me allemaal aan de ballen jeuken, als Rosberg dit weekend kampioen wordt heeft hij dat in mijn ogen niet verdiend. Zo, lekker puh :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03

Moofnor

King of my castle

Op dezelfde manier dat Hamilton zijn 3 titels ook niet verdient, Vettel zijn titels ook niet, laat staan button en eigenlijk 90% van de coureurs. Kunnen we nu weer verder? :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:23
Arfman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:32:
Jullie kunnen me allemaal aan de ballen jeuken, als Rosberg dit weekend kampioen wordt heeft hij dat in mijn ogen niet verdiend. Zo, lekker puh :P
Dat is jouw mening, echter mijn mening daar in tegen, Rosberg is dit seizoen het beste met zijn materiaal om gegaan en daarnaast ook het constant. Hamilton heeft (misschien buiten zijn schuld om) wat meer gevraagd van zijn materiaal en daardoor wat meer "pech" gehad.
De gene met de meeste punten is terecht kampioen want hij heeft het beste gepresteerd over een seizoen.

Twitch

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik vind eigenlijk ook dat Ericson het kampioenschap hoort te winnen want hij heeft nul punten gehaald dit seizoen. Die redenatie is net zo krom als de jouwe...

Er is een reden dat Rosberg meer punten heeft dan Hamilton, of je hem nu mag of niet, als hij zondag tot wereldkampioen wordt gekroond heeft hij dat gewoon verdiend.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Enige wat we zeker (denken te) weten is dat Max na dit weekend kampioen wordt.

ping 127.212.23.124

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Allemachtig, dat 'for sure' is echt niet meer bij te turven :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:07
Ik ga dit weekend op wintersport, dus ik ga de hele race missen. Maar als 't een mooie race wordt (zal snel genoeg hier uit de reacties blijken), ga ik hem 's avonds met een paar vrienden en een pot bier nakijken!
Ik ben erg benieuwd, het kan nog alle kanten op als ik de reacties zo een beetje lees.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Same here. Saaie redenaties over materiaal gebruik en constante factor.. ga toch heen. De meest saaie coureur op het circuit. Als het een beetje regent is hij nergens te bekennen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen denken dat Red Bull volgend jaar mee gaat doen om de titel, de kans dat ze volgend jaar het derde team zijn is toch precies hetzelfde...

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jackson6 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:52:
Ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen denken dat Red Bull volgend jaar mee gaat doen om de titel, de kans dat ze volgend jaar het derde team zijn is toch precies hetzelfde...
Ehm nee. Kijk even het filmpje hierboven en luister naar Ted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

Bestla

Kvinne

Gewoon omdat ze de mooiste kleurcombi hebben. En Max natuurlijk. ;)

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:54:
[...]

Ehm nee. Kijk even het filmpje hierboven en luister naar Ted.
Ik moet het nog maar zien...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jackson6 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:55:
[...]

Ik moet het nog maar zien...
Ik ook. Da's 't mooie. Anders hoef je niet te kijken.

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Wel een beetje offtopic in het Abu Dhabi topic, maargoed:

De reden dat 'ze' dat denken is omdat de regelwijzigingen voornamelijk op aerodynamica/het chassis gericht zijn. Velen zijn het erover eens dat dit het sterke punt van Red Bull is. Het tokensystem verdwijnt, waardoor eventuele motorische achterstanden ook in te lopen zijn. Verder zet Renault ook vol in op volgend jaar door met een schone lei aan een nieuw blok te beginnen.

Al met al geeft dit geen garanties en kunnen ze inderdaad net zo goed het 3e of 4e team zijn, maar het ziet er in ieder geval rooskleuriger uit dan 2015 & 2016 waarbij het bij voorbaat al duidelijk was dat Mercedes niet aangevallen kon worden. Ik vind wel dat ze tijdens dit seizoen behoorlijke stappen hebben gezet en ben dan ook hoopvol voor volgend jaar :)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
DonJunior schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:51:
[...]

Same here. Saaie redenaties over materiaal gebruik en constante factor.. ga toch heen. De meest saaie coureur op het circuit. Als het een beetje regent is hij nergens te bekennen.
Aan het eind van het seizoen gaat het erom wie de meeste punten heeft behaald. Er worden geen bonuspunten uitgedeeld voor een showtje weggeven. Als hij gewoon doet wat hij moet doen is hij verdiend wereldkampioen. Meeste puntjes van iedereen gehaald.
Natuurlijk is het saai om te zien dat hij de laatste wedstrijden gewoon op P2 achter zijn teammaat aanrijd. Maar ja, kun je het hem kwalijk nemen?
Zolang de titel niet zeker is, zou ik ook geen onnodig risico nemen.
Voor de wedstrijden was het wel goed geweest als hij al kampioen was geweest. Kan hij zonder consequenties een keer een Verstappentje proberen bij Hamilton. Helaas gaat dat dit seizoen niet meer gebeuren.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag me wel af; zowel Hamilton als Rosberg geven aan dat ze zich weinig kunnen herinneren van de afgelopen races. Manier om de vervelende vragen te vermijden of eerlijk geantwoord?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Ja, meeste punten, gaap .. Hamilton heeft in het begin erg veel pech gehad met starts en een opgeblazen motor in Maleisie terwijl hij aan de leiding reed. Dingen waarop Rosberg 0,0 invloed heeft. Het enige wat Rosberg gedaan heeft is op de juiste plek te zijn op het juiste moment. Ook daar heb je skills voor nodig, maar een verdiend/terechte kampioen? In mijn ogen niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Arfman op 24-11-2016 15:10 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

MikeyMan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:09:
Vraag me wel af; zowel Hamilton als Rosberg geven aan dat ze zich weinig kunnen herinneren van de afgelopen races. Manier om de vervelende vragen te vermijden of eerlijk geantwoord?
Ik vermoed toch het eerste. Ik verbaas me er juist altijd over hoeveel en hoe goed al die coureurs specifieke dingen kunnen herinneren van alle voorbije jaren. Het gaat er bij mij eigenlijk niet in dat Lewis niet weet welke races voor hem dit seizoen niet lekker liepen. BS.

• Martin0
arbraxas schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:05:
[...]

Aan het eind van het seizoen gaat het erom wie de meeste punten heeft behaald. Er worden geen bonuspunten uitgedeeld voor een showtje weggeven. Als hij gewoon doet wat hij moet doen is hij verdiend wereldkampioen. Meeste puntjes van iedereen gehaald.
Natuurlijk is het saai om te zien dat hij de laatste wedstrijden gewoon op P2 achter zijn teammaat aanrijd. Maar ja, kun je het hem kwalijk nemen?
Zolang de titel niet zeker is, zou ik ook geen onnodig risico nemen.
Voor de wedstrijden was het wel goed geweest als hij al kampioen was geweest. Kan hij zonder consequenties een keer een Verstappentje proberen bij Hamilton. Helaas gaat dat dit seizoen niet meer gebeuren.
Doet een beetje denken aan ene heer prost.

Twitch

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik ga mee met beiden. Mercedes zal echt niet zomaar te verslaan zijn, maar als 1 team het kan is het Red Bull met nieuwe regels waarin aerodynamica nog belangrijker zal zijn.

Is het al 4 (!) maanden later?!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Martin0 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:31:
[...]

Doet een beetje denken aan ene heer prost.
Prost ? Ik zou het veel dichter bij huis zoeken. Er was in de jaren tachtig een coureur die kampioen werd met maar 1 overwinning in het hele seizoen, maar over het hele seizoen het meest constant was.
Zijn naam ?
spoiler:
Rosberg. Keke Rosberg, in 1982

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Is het met al die wijzigingen niet logischer dat de kaarten opnieuw worden geschud? Misschien wordt Mercedes wel wat Red Bull nu is en ligt Renault voor op de rest. Of is dit onzin en wordt het meer van het zelfde, alleen beter, harder en sneller?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Martin0
u_nix_we_all schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
[...]

Prost ? Ik zou het veel dichter bij huis zoeken. Er was in de jaren tachtig een coureur die kampioen werd met maar 1 overwinning in het hele seizoen, maar over het hele seizoen het meest constant was.
Zijn naam ?
spoiler:
Rosberg. Keke Rosberg, in 1982
Hehe
spoiler:
Prost komt uit frankrijk, Keke Rosberg uit finland, Weet niet hoe veel het scheelt maar zal niet veel schelen :P

Maar ik bedoelde meer hoe hij de laatste paar races rijd, precies rijden wat hij moet rijden om aan het eind kampioen te worden, dat deed Prost ook altijd.

Twitch

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Spotmatic schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:37:
Is het met al die wijzigingen niet logischer dat de kaarten opnieuw worden geschud? Misschien wordt Mercedes wel wat Red Bull nu is en ligt Renault voor op de rest. Of is dit onzin en wordt het meer van het zelfde, alleen beter, harder en sneller?
Dat Red Bull een voorsprong zou hebben komt vooral omdat veel van de nieuwe regels door Red Bull zijn verzonnen.

En verder hebben de teams met veel geld natuurlijk altijd een betere kans. Het is niet dat Sauber volgend jaar ineens mee kan doen voor het podium.

TheS4ndm4n#1919

• u_nix_we_all
  • Niet online
Martin0 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:39:
[...]

Maar ik bedoelde meer hoe hij de laatste paar races rijd, precies rijden wat hij moet rijden om aan het eind kampioen te worden, dat deed Prost ook altijd.
Ah zo. Ja, le professeur , net zo goed in rekenen als in racen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

@GvanderGarde
What's the difference between Dubai and Abu Dhabi? People in Dubai don't like The Flintstones, but people in Abu Dhabi Dooooo.

:')

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens mij zat Max met zijn mobiel te spelen, net voor 9:00. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RocketKoen schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:40:
[...]

Dat Red Bull een voorsprong zou hebben komt vooral omdat veel van de nieuwe regels door Red Bull zijn verzonnen.

En verder hebben de teams met veel geld natuurlijk altijd een betere kans. Het is niet dat Sauber volgend jaar ineens mee kan doen voor het podium.
Huh, volgens mij maakt de FIA/FOM de regels.
Niet een Red Bull 8)7
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:50:
[...]

Volgens mij zat Max met zijn mobiel te spelen, net voor 9:00. :+
Pek en veren!!!! :D

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 24-11-2016 16:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Er spelen natuurlijk meerdere factoren mee. Het is niet dat iedereen vanaf 0 begint. De motor van mercedes zal naar alle verwachtingen volgend jaar gewoon de beste blijven bijvoorbeeld.

Maar andere dingen die belangrijk zijn:
Aerodynamiek filosofie (low/high drag, stance dat soort dingen)
Ontwikkeltijd (wanneer zijn ze begonnen aan de 2017 auto)
Ontwikkelbudget
kwaliteit personeel
beschikbaarheid personeel

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:02:
[...]

Huh, volgens mij maakt de FIA/FOM de regels.
Niet een Red Bull 8)7

[...]

Pek en veren!!!! :D
Red bull heeft samen met mclaren een voorstel geschreven wat grotendeels overgenomen is door de fia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 11-09 17:46
Feit is dat niemand het kan voorspellen. Nieuwe regels zorgen er wel vaak voor dat bepaalde teams een voorsprong hebben tijdens de start van een seizoen.
Waarom wagen mensen zich toch aan dat soort voorspellingen? Ze baseren zich waarschijnlijk op het verleden, RBR en McLaren zijn altijd wel goed geweest in aerodynamische ontwikkeling, maar MERC doet daar nu niks meer voor onder imo. Maar dat de kans hetzelfde is dat ze het "3e?" team worden, waar baseer je dat op?

Maar dit is Nederland, iedereen wil altijd zijn mening verkondigen, maakt het soms ook wel grappig juist om een topic als deze te volgen.
Ik wacht graag altijd alles af, net als komende zondag, er zijn toch ondenkbaar veel scenario's.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Alles kan, tot nu toe draait heel veel om geld, geld wat ze uiteraard van sponsoren krijgen maar ook qua aantal punten.
Kijkend naar deze 2 zaken zit Mercedes hoe dan ook het beste van iedereen, dat is nu en dat is volgend jaar ook zo.

De FIA kan met andere regels er niet ineens voor zorgen dat Mercedes op het niveau van Sauber komt te zitten (even een overdreven voorbeeld).

Veel mensen die de F1 nooit gevolgd hebben (totdat Max eerste werd) denken van ej Max die gaat steeds beter en beter, die moet volgend jaar kampioen worden..
Eerste vraag die ik hun stel (dus niet jou, ik weet niet hoe jouw kennis is): waarom?? Daar kan niemand een duidelijk, logisch antwoord op geven.. Behalve: ja betere auto.
Dan stel ik de vraag: denk je dat Mercedes blijft hangen, denk je dat Ferrari of McLaren blijft hangen? Nee, dat zullen ze niet, die gaan net zo goed alle verplichte wijzigingen en verbeteringen toepassen.

Uiteraard dit seizoen was zo goed als onmogelijk voor RBR om wereldkampioen te worden, uiteraard zijn er in 2017 nieuwe kansen nieuwe ronden, maar dat is van toepassing op elk team.

De kans is dus gewoon aanwezig dat we volgend jaar hetzelfde te zien krijgen, of niet, of wel, niemand weet het ;) Iemand die denkt te weten van wel zit er stiekem gewoon naast :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Dan stel ik de vraag: denk je dat Mercedes blijft hangen, denk je dat Ferrari of McLaren blijft hangen? Nee, dat zullen ze niet, die gaan net zo goed alle verplichte wijzigingen en verbeteringen toepassen.
Meestal komt resultaat aardig dicht bij budgetgrootte en de verwachtingen hoor. Maar daar is voor aankomend seizoen (volgens mij) nog bijster weinig over bekend maar je kunt er alleen wat zinnigs over zeggen als er informatie naar buiten komt. Je weet alleen welke motoren het beste presteren maar dat zegt nog niets over hoe de auto presteert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
even een dagje twitterfoto's inhalen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyAg3j4W8AEi6tF.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyA9uE6XAAAn3qu.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBChp5WIAAiBEl.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBChlcXcAE75O-.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBNM-rXgAAHSi5.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBQN8KWQAQjtue.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBomXzXAAAVA3h.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBqqqLXgAE8tpX.jpg:large ROS

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBqsgjWIAAZZ_D.jpg:large HAM (zoek de verschillen..)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyBq2lhWgAApUiy.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyB3yh_XcAEsJSr.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyB8V2RXUAAPBL0.jpg:large Komt vast langs tijdens de buil-up naar qualificatie en race..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyB8s53XAAAWbRs.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCANoDWIAEcCcL.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCLzITWIAA3qH_.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyCf6h0UQAAiWDx.png:large

• Jasphur
Fijne plaatjes weer, Nachtnet. Thanks!

169Kg remkracht in bocht 8. Netjes.

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 24-11-2016 19:10 ]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
Mooie plaatjes weer!

Ik zit eigenlijk te hopen op een kneiter van een race. Eentje waardoor Lewis wereldkampioen wordt, Max P4 van Vettel afpakt en de Manors 9e en 10e worden en Sauber uitvalt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nonde, de laatste van 2016 al! Ik hoop echt dat we weer een einde zoals 2008 krijgen, onvoorspelbaar, spannend en met Max nu als winnaar!

Heb er zin in, maar ook in de build up naar 2017 met nieuwe regels en een kans dat bv Red bull )of misschien wel Haas) het nieuwe top team gaat worden.

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
alwaysleft schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:47:
Must see dit, Max Verstappen en Daniel Ricciardo die terugblikken op het seizoen 2016.

Geweldig half uur eerlijkheid en wat ze van mekaar vinden enz, echt geweldig http://www.redbullracing....ofa-talking-all-things-f1
Geweldig! Ik hoop voor het hele team dat deze Spirit er nog jaren in mag blijven. Dit is gewoon oprecht lol met elkaar hebben.

• nachtnet
asing schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:50:
Mooie plaatjes weer!

Ik zit eigenlijk te hopen op een kneiter van een race. Eentje waardoor Lewis wereldkampioen wordt, Max P4 van Vettel afpakt en de Manors 9e en 10e worden en Sauber uitvalt.
Een zandstorm ipv regen zou welkom zijn,... :+
Afbeeldingslocatie: http://www.seemap.cn/uploadfile/2012/0214/20120214105334803.jpg

Aan alle kanten zijn er grote en kleine gevechten in het veld deze race. De belangen voor en achteraan zijn behoorlijk groot. Manor heeft de punten nodig. HAM een wonder..

Hoe dan ook. Zondag wint een mercedes rijder het kampioenschap en zal er een "zure" verliezer zijn.

Kijken kijken kijken dus..

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:59:
[...]

[afbeelding]

Aan alle kanten zijn er grote en kleine gevechten in het veld deze race. De belangen voor en achteraan zijn behoorlijk groot. Manor heeft de punten nodig. HAM een wonder..

Hoe dan ook. Zondag wint een mercedes rijder het kampioenschap en zal er een "zure" verliezer zijn.

Ik verwacht dat een zandstorm een rode vlag gaat opleveren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Jasphur schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:11:
[...]

Ik verwacht dat een zandstorm een rode vlag gaat opleveren :P
Of 71 ronden achter de safetycar

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Volgens het filmpje hoeven we niks spectaculairs te verwachten van Hamilton en Max maakt het niet uit wat Vettel doet?
Ik hoop dat ze ongelijk krijgen..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Het is opgenomen in Abu Dhabi dus hoort in dit topic. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
@ Nachtnet & Rivanov

Heel tof dat jullie die filmpjes en foto's posten.. Maar het is geen wedstrijd toch? Lekker boeiend wie het als eerste post.

Verder keep up the good work O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
CFC-Mathijs schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:28:
@ Nachtnet & Rivanov

Heel tof dat jullie die filmpjes en foto's posten.. Maar het is geen wedstrijd toch? Lekker boeiend wie het als eerste post.

Hoe kom je erbij dat ze er een wedstrijd van maken? Beter lezen aub. Nachtnet verwijst naar een andere topic waar de video ook al staat gepost door in ieder geval niet nachtnet.....

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
bvbal79 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:30:
[...]

Hoe kom je erbij dat ze er een wedstrijd van maken? Beter lezen aub. Nachtnet verwijst naar een andere topic waar de video ook al staat gepost door in ieder geval niet nachtnet.....
Kijk ff dit topic en vorig racetopic terug ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
CFC-Mathijs schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:28:
@ Nachtnet & Rivanov

Nee, absoluut geen wedstrijdje.. maar het gebeurt nog wel eens dat Ik en Rivanov vrijwel tegelijk een nieuw filmpje tegenkomen en posten.. d:)b

Donderdag is echt een persdag, er komen een aantal video's beschikbaar, een aantal quotes van diverse websites. en misschien nog een paar interessante foto's van de diverse teams. (dus die paar video's kunnen al snel leiden tot een dubbelpost.)

Op vrijdag begint de actie op de baan pas echt. Dan komt bij mij in ieder geval het race gevoel op gang. (en neemt het aantal verschillende bronnen met beeld en videomateriaal sterk toe..

Het is thanksgiving dus paddock pass zal mogelijk wat later online verschijnen..

Ik heb er zin in..

[ Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 24-11-2016 23:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
[Vimeo: https://vimeo.com/192983402]
Deel 1
Deel 2
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-xNcgQkK7-M] Deel 3

of in 1 keer klikken:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=h8jwUK6KJKU]

[ Voor 97% gewijzigd door nachtnet op 25-11-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Red Bull Racing Playseat: http://www.mediamarkt.nl/...ll-racing-f1-1468927.html

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 25-11-2016 00:55 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Cool! Maar heeft vrij weinig te maken met de race in AD O+

-----

Bedankt alvast weer nachtnet en rivanov voor de filmpjes tot zover, heb alweer zin in morgen (later vandaag eigenlijk)!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Leuk voorproefje op de race:
Luchtmacht? oefent flyby
Als is het echte spektakel straks natuurlijk op de grond!

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
pilskes schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:53:
Nonde, de laatste van 2016 al! Ik hoop echt dat we weer een einde zoals 2008 krijgen, onvoorspelbaar, spannend en met Max nu als winnaar!
Als dat gebeurd is dat omdat Rosberg en Hamilton er samen afgaan door een stomme fout (of door een bewuste actie van Rosberg om WDC te claimen). Alleen dan zie ik Max vooraan rijden. Als beide Mercedessen eruit liggen en RB voorop rijd, dan ziet Ferrari ook een kans en zullen ze alles op alles zetten om een 1-2 of 2-3 te scoren, al zie ik dat voor 1 van beide Ferrari rijders niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo nog een dag aan de bak en dan weer weekend met F1. Kan niet wachten ben benieuwd hoe de ontknoping is maar denk zelf dat ROS gewoon kampioen word eigenlijk. VES denk ik 4e of 5 :) maar goed we zullen het zien!

edit:

Oh en bedankt voor de filmpjes en pics ! erg nice :D

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 25-11-2016 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
nachtnet schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:59:
[...]

[afbeelding]

Maar dan moeten er ook wormen uit de grond komen als er een zandstorm is :)

En dan onze Max ' Muad'Dib' Verstappen gaat daarop rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
De kans dat dat niet gebeurd lijkt mij erg klein. Dan zou RAI namelijk minimaal 3e moeten worden en moet VES volgensmij minder dan 10 punten scoren (als RAI wint, als RAI 3e wordt heeft VES volgensmij aan 1 punt voldoende, waarbij ze op gelijke hoogte komen maar VES alsnog hoger eindigd door de winst in Barcelona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
tijdens fp1 zitten Cellis en King in de wagens van Force India (HUL) en Manor (OCO)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGC8oHXEAAVT9P.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyF8tHzVIAAc36Q.jpg:large Goed idee.. Koffie.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGGoaaXgAA4Ein.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGLimxXgAAT8YQ.jpg:large Speciale 2008 helm voor BUT

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGIdBwXAAAZTaX.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGIjE_XEAAitjn.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGLhxbXUAAgpE3.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGLWinXgAAmt9n.jpg:large 360o camera test op de ferrari..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Wordt Ferrari niet onderschat voor deze race? Ik zie die zomaar tussen of voor de Red Bulls komen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Weer een lekke band voor Toro Rosso KVY.. tijdens brazilië had hij die ook al in FP..
net te krappe marges tussen chassis en band?

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 25-11-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Waarom wordt er niet direct met geel gezwaaid als KVY met een lekke band rond rijdt?

* SnowDude heeft geen audio

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
SnowDude schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:23:
Waarom wordt er niet direct met geel gezwaaid als KVY met een lekke band rond rijdt?

* SnowDude heeft geen audio
Tell me more!

/me Jasper heeft geen video en geen audio en "ziet" alles via Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:29:
[...]

Tell me more!

/me Jasper heeft geen video en geen audio en "ziet" alles via Tweakers
KVY kreeg na het passeren van de pitingang een lekke achterband en reed deze binnen enkele bochten aan stukken.. uiteindelijk de auto langs de baan geparkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGP4O4WgAAJ-3Z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CyGRnIhWIAA-UR1.jpg

Massa spins zonder verdere gevolgen.

VET heeft het op RadioVettel over stukjes die van een STR afvallen.. (zal die van KVY zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Sterker nog. Ook HAM spint in bocht ?5? (net als MAS en King eerder) Allen zonder schade of gevolgen

Bernie heeft het over Hockenheim, Singapore en Malaysia. Hij denkt dat dat allemaal wel goed komt (lees $$$$/€€€€)

Ook dat er meer dan 1 team moet gaan winnen..

[ Voor 48% gewijzigd door nachtnet op 25-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

FP1 uitslag == race uitslag?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5J7KIqQ.png

(Mercs op US, rest op S)

[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 25-11-2016 10:37 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Adlermann schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:21:
[...]

Maar dan moeten er ook wormen uit de grond komen als er een zandstorm is :)

En dan onze Max ' Muad'Dib' Verstappen gaat daarop rijden :P
Zal vast (nog) niet op de doping lijst staan die melange 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
Max klapt er even een halve tel vanaf, 1.43.590 nu.

Wel briljant van Kvyat om zijn 1.5 uur durende oefensessie na 15 minuten te beëindigen door een lekke band aan gort te rijden. Het gaat niet om tijden dus lekker op je gemakje terug hobbelen naar de pit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
Bedankt nachtnet.
Zo kan ik het ook wat volgen tijdens het werk :)

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Nachtnet + F1.com live commentary is goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het zit die Kvyat ook echt niet mee hé, hopen dat het hem volgend jaar wat beter gaat.

Welke motoren krijgt Toro Rosso volgend jaar eigenlijk? Ferrari 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
FastFred schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:46:
Het zit die Kvyat ook echt niet mee hé, hopen dat het hem volgend jaar wat beter gaat.

Renault motoren van het nieuwste type (zelfde als redbull) mogelijk ook met een TAG-Heuer sticker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online

Renault 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011

spartacusNLD

This is Sparta!!

@nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://ci.memecdn.com/6256922.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door spartacusNLD op 25-11-2016 10:48 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52

Tja die lekke band is pech, maar hij reed gewoon veel te hard door.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1