Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat zou ik wel jammer vinden want dat lijkt me juist een leuk onderdeel van de hobby. Om de modellen uiteindelijk zo te maken dat ze functioneren zoals ze in het echt ook zouden kunnen doen.
Dat overigens wel puur voor de lol om het zo te maken en te kunnen laten zien aan mensen die dat leuk vinden. Niet als spielerij dus.
Dat is heel goedkoop. Volgens mij ontbreken de ski's boven de deur.Kenzi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:10:
[afbeelding]
wel errug veel steentjes over.
eindresultaat is ok voor omgerekend 15 euro.
geen kleurverschil, wel bij langere steentjes enige verbuiging. en de handleiding slaat stukken over.
[afbeelding]
Jup, ipv een flex axle zit er een rubberen buisje bij wat veel te dik is voor de gaatjes in de ski's. dus daar moet ik nog een oplossing voor verzinnen.Suli schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:33:
[...]
Dat is heel goedkoop. Volgens mij ontbreken de ski's boven de deur.
Geen idee of dit de enige set is die POGO heeft uitgebracht, ben verder nog nergens tegengekomen.
Ziet er goed uit, zeker als je de prijs vergelijkt met wat je er voor de echte versie zou betalen, maar is die grondplaat nou krom getrokken?Kenzi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:10:
[afbeelding]
wel errug veel steentjes over.
eindresultaat is ok voor omgerekend 15 euro.
geen kleurverschil, wel bij langere steentjes enige verbuiging. en de handleiding slaat stukken over.
[afbeelding]
jup, kreeg er 3 grondplaten bij. Deze zag er goed uit maar is een beetje krom getrokken. Ietwat verhit en is weer recht.moer schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:05:
[...]
Ziet er goed uit, zeker als je de prijs vergelijkt met wat je er voor de echte versie zou betalen, maar is die grondplaat nou krom getrokken?
Deze set kost zo'n RMB 150 / 160 op Taobao, de LEPIN set zo'n RMB 180 / 200.
De echte LEGO modulars heb ik in een officiele LEGO store nog niet gezien maar op Taobao vragen ze bijv voor de Parisian Restaurant RMB 1799

(een gemiddelde arbeider verdient misschien RMB 3000 per maand, kan je nagaan hoe duur LEGO voor hun is).
[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 13-04-2017 11:14 ]
Ik ben net in de treintjeswereld aan het duiken, en vroeg me af of er een groot kwaliteitsverschil opzit (dat het prijsverschil tussen <merk> en lego ook kan rechtvaardigen)
Iemands tips, tricks, of 'zeker te mijden' spullen al tegengekomen?
[ Voor 0% gewijzigd door roeleboel op 15-04-2017 18:34 . Reden: tiepvaud ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik ben voor een pakket van transparante stackable 32x32 platen (10"x10") gegaan. Voor fotografische doeleinden leek het me leuk om eens te experimenteren met scenes die van onderuit belicht zijn.
Deze producten zijn gewoon via Amazon te krijgen. Indien de kwaliteit meevalt overweeg ik de witte platen aan te schaffen voor een winter display.
*edit* Amazon meldde een paar dagen geleden dat mijn bestelling beschadigd was en stortte mijn geld terug.
Voorlopig dus geen review van mijn kant ivm deze custom bouwplaten.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 05-05-2017 15:55 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Next up is het bouwen van een kleine dunkin donuts shop (bestelling is onderweg). Daarnaast heb ik wat lantarenpalen met lampen erin besteld die als het goed is dmv usb connectie aan kunnen. Erg benieuwd naar de kwaliteit daarvan...
Heb je misschien een link naar dit product? Straatverlichting is een interessant gegeven voor elke soort layout denk ikWalkman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:05:
Daarnaast heb ik wat lantarenpalen met lampen erin besteld die als het goed is dmv usb connectie aan kunnen. Erg benieuwd naar de kwaliteit daarvan...
(Disclaimer, ik ben het niet eens met kopieren, maar ik ben het ook niet eens met de achterlijke prijzen van oude Lego sets)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Heb jij toevallig linkje? Ik zie wel die caterham in 2 kleuren (geel en blauw), maar andere kleur Porsche nog niet.Mad-Matt schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:50:
Lepin heeft de Porsche 911 inmiddels ook in een andere kleur uitgebracht, misschien toch maar eens bestellen aangezien ik dat oranje maar niets vind.
(Disclaimer, ik ben het niet eens met kopieren, maar ik ben het ook niet eens met de achterlijke prijzen van oude Lego sets)
Edit 1: Ik zie wel DeCool met 3 kleuren nu, groen en wit
https://www.aliexpress.co...-Bricks/32791177709.html#
En de Lepin versie
https://www.aliexpress.co...10010108.1000017.2.cEOAY7
Vraag me af hoeveel verschil er tussen Lepin en DeCool zal zitten, ik heb al een Lepin en die is 'aardige kwaliteit'. Zeker die DeCool, voor de prijs van 1 origineel heb je alle 3 de kleuren

Edit.. zie nu dat Yile de Silver F1 wagen nu ook heeft.
Dit gaat weer een erg leuke zomer worden
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2017 12:01 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De kleur is niet het enige verschil. De goedkopere versie heeft geen werkende versnellingsbak.Mad-Matt schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:50:
Lepin heeft de Porsche 911 inmiddels ook in een andere kleur uitgebracht, misschien toch maar eens bestellen aangezien ik dat oranje maar niets vind.
Dat moet dan de DeCool versie zijn, die van Lepin heeft dat wel.Kenzi schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:06:
[...]
De kleur is niet het enige verschil. De goedkopere versie heeft geen werkende versnellingsbak.
https://www.aliexpress.co...ids-City/32772754774.htmlKapoen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:57:
[...]
Heb je misschien een link naar dit product? Straatverlichting is een interessant gegeven voor elke soort layout denk ik
Op Aliexpress zijn er ook gewone steentjes te vinden met lichtjes erin.
je hebt ze al gevonden (link heb ik thuis).SinergyX schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:57:
[...]
Heb jij toevallig linkje? Ik zie wel die caterham in 2 kleuren (geel en blauw), maar andere kleur Porsche nog niet.
Edit 1: Ik zie wel DeCool met 3 kleuren nu, groen en wit
https://www.aliexpress.co...-Bricks/32791177709.html#
En de Lepin versie
https://www.aliexpress.co...10010108.1000017.2.cEOAY7
Vraag me af hoeveel verschil er tussen Lepin en DeCool zal zitten, ik heb al een Lepin en die is 'aardige kwaliteit'. Zeker die DeCool, voor de prijs van 1 origineel heb je alle 3 de kleuren
Edit.. zie nu dat Yile de Silver F1 wagen nu ook heeft.
Dit gaat weer een erg leuke zomer worden
Heb je een linkje naar de Caterham en de silver F1?
GeelMad-Matt schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:45:
[...]
je hebt ze al gevonden (link heb ik thuis).
Heb je een linkje naar de Caterham en de silver F1?
https://www.aliexpress.co...g-Blocks/32781217515.html
Blauw
https://www.aliexpress.co...children/32799168234.html
Silver F1
https://www.aliexpress.co...s-Bricks/32801644736.html
Nog wat anderen:
Flatbed truck (met motor/besturing)
https://www.aliexpress.co...mpatible/32797339455.html
F1 racer (dacht 2015?)
https://www.aliexpress.co...del-Kids/32796661953.html
Zie trouwens dat Lepin behoorlijke serie aan trucks nu heeft, aantal nog behoorlijk duur (tot over 300 euro)
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2017 16:03 ]
Zal kijken of ik er dit weekend even een foto van kan maken...Mad-Matt schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:37:
heb je foto's voor ons?

Heb daarnaast gisteren nog een pakketje ontvangen van een dunkin donuts shop (met een andere naam), misschien dit weekend eens bouwen (zijn er ook van McDonalds, 7Eleven, Starbucks en KFC)
[ Voor 44% gewijzigd door Walkman op 19-05-2017 16:07 ]
Zodra ik geld over heb ga ik de Porsche bestellen in groen.
Maar goed net weer een rukzak gekocht van 100 euro en nog wat andere meuk, 2 hobbies hebben is toch wel duur
Deze genomen omdat ik de lego versie ook heb en graag wou vergelijken.
Ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de lepin set.
Misde maar 1 onbelangrijk blokje gelukkig. En de handleiding ia soms beetje vaag met kleuren.
Maar als ik ze naast mekaar zet dan zie ik geen verschil. Ook het bouwen was super soepel.
Volgende set wordt de millennium falcon van 5000 stukjes.
Deze lepin f40 gaat naar mijn neefje als verjaardag cadeau.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Heb net even een foto genomen van de lampen (in een donkere kamer), met op de achtergrond de Lepin versie van de Scuttler

[ Voor 3% gewijzigd door Walkman op 19-05-2017 21:35 ]
Maar ik heb deze X-Wing voor 60 euro inclusief verzenden gekocht.
Samen met vriendin 6 uur wezen bouwen.
Het leuke van lepin is dat de blokjes ongesorteerd zijn en het dus ook inpreciepe een grote puzzel is.
Alle blokjes zijn aanwezig.

Technische delen en doorzichtige delen zijn wel van mindere kwaliteit. Maar het prijsverschil dubbel en dwars waard.
Boekje is goed afleesbaar. Blokjes zitten stevig op elkaar.
Vriendin vond het ook leuk om samen met me te doen. Binnenkort maar een andere set bestellen.
Let wel dat Technic Lego uit China niet perse bekend staat om goede playability. Sommige pinnetjes zijn wat stroever, cylinders en actuators hebben vaak wat hulp nodig en motoren hebben vaak intern zwakke soldeerpunten.
Op de facebookpagina The Every Brick Group (https://www.facebook.com/groups/Everybrick/) komen regelmatig bevindingen, problemen met oplossingen en tutorials voor fixes voorbij. Misschien slim om die pagina eens door te bladeren
Mocht het je puur gaan om displaymodellen, dan maakt het natuurlijk niet uit dat alles wat minder werkt
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Altijd nog beter dan de 150+ euro die mensen voor 2e hands niet meer leverbare originele sets vragen maar toch...
Was me al wel bekend dat ze technisch wat stroever lopen etc... Zal iig die FB pagina ook eens bekijken! Thanks
[ Voor 24% gewijzigd door Robsta86 op 08-06-2017 17:18 ]

Inmiddels 3 modulars van Lepin gekocht. Kwaliteit is net wat minder dan die van de echte Lego, maar voor 50-60 Euro per set is de prijs-kwaliteitverhouding meer dan uitstekend.
Staat Batman nou op het dak?DeZaag schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:52:
[afbeelding]
Inmiddels 3 modulars van Lepin gekocht. Kwaliteit is net wat minder dan die van de echte Lego, maar voor 50-60 Euro per set is de prijs-kwaliteitverhouding meer dan uitstekend.
Gisteren hebben we samen een klein begin gemaakt, jammer genoeg miste ik al direct een onderdeeltje bij het begin. Maar het kan zijn dat dit toch in een ander zakje zit. (Voor nu een origineel LEGO onderdeel gepakt die ik nog als reserve had, wat overigens perfect paste!)
Wederom is de kwaliteit weer uitstekend, nu zijn de zakjes zelfs genummerd! Wat erg veel uitzoek werk scheelt! In het boekje (Zeg maar boekwerk!) van Lepin staat telkens welke zakjes je moet gebruiken. Een grote verbetering.
Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080
Ik heb net de petshop gebouwd en ben met de detective office bezig.DeZaag schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:52:
[afbeelding]
Voor het geld is het idd prima.. de baseplates en lange plates zijn ietsjes krom, maar verder alles ok.. tot nu toe mis ik geen essentiele stukjes.. alternatief echte versies op eBay kopen is niet realistisch met de prijzen die ze daar vragen..
Maar zie dat zowel Lepin (200001) als Decool (3368) hem nu heeft, eerst maar uitvogelen wat het verschil is tussen die 2.
Nomen nescio
met lepin was de speelbaarheid niet super begreep ik.. van andere merk weet ik niet, maar vrees hetzelfde..Bra-Jo schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:22:
Was het niet zo dat een met werkende versnellingsbak was en de ander zonder? Niet zeker.
De Porsche zou ik persoonlijk alleen van Lego zelf kopen... of van beide en dan de ander kleur panelen gebruiken en de rest het origineel..
Met 200 euro extra? Nooit. Die dingen staan bij mij op de plank, het werkt allemaal 'soort van' en dat is meer dan genoeg. Zelfs die van Lego zelf is gewoon matig op z'n best, genoeg commentaar al op geweest.ToolkiT schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:36:
[...]
met lepin was de speelbaarheid niet super begreep ik.. van andere merk weet ik niet, maar vrees hetzelfde..
De Porsche zou ik persoonlijk alleen van Lego zelf kopen... of van beide en dan de ander kleur panelen gebruiken en de rest het origineel..
Gaan af en toe van de plank om wat te showen, maar verder zijn is het voor mij geen 'speel'goed.
Hij is voor iets minder dan €200 verkrijgbaar. Met invoerrechten erbij, schat ik dat je €90 bij moet doen voor de originele inclusief een mooie doos.SinergyX schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:16:
[...]
Met 200 euro extra? Nooit. Die dingen staan bij mij op de plank, het werkt allemaal 'soort van' en dat is meer dan genoeg. Zelfs die van Lego zelf is gewoon matig op z'n best, genoeg commentaar al op geweest.
Gaan af en toe van de plank om wat te showen, maar verder zijn is het voor mij geen 'speel'goed.
Als je voor het eerst je Amazon credits met 100 pond oplaadt, krijg je nog 5 pond gratis erbij. Totaal wordt het dan minder dan €85 bijbetalen voor de originele.
Waar ik voor die prijs die groene én de witte kan kopenSuli schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:31:
[...]
Hij is voor iets minder dan €200 verkrijgbaar. Met invoerrechten erbij, schat ik dat je €90 bij moet doen voor de originele inclusief een mooie doos.
Als je voor het eerst je Amazon credits met 100 pond oplaadt, krijg je nog 5 pond gratis erbij. Totaal wordt het dan minder dan €85 bijbetalen voor de originele.
Ik heb die van Lepin en met een kleine modificatie (8T gear weglaten) werkt de versnellingsbak acceptabel
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Anoniem: 49090

Erg tof en spotgoedkoop 9 euro voor 690 stukjes 😀
Tov lego ook meer uitdaging ivm kleinere onderdelen en een extreem korte handleiding.
http://www.brickfanatics....their-designs-to-xingbao/
Mooi om te zien dat designers nu de kans krijgen hun model echt in productie te krijgen, weet dat ik er weer een aantal ga kopen
https://nl.aliexpress.com...oy-Model/32818042942.html
Duo-kit van 2 auto's van Paul Boratko.
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2017 13:36 ]
Eigenlijk hoort dit thuis in het kleine bouwsteentjes topic, maar Jang legt dit uit in een oudere video:Sjuppie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:46:
[...]
Ben wel benieuwd waar hij zijn plates nu vandaan heeft? (leuke manier om ze te displayen en ook icm sommige accessoires)

-edit- Ik heb een paar van deze besteld om eens uit te proberen in combinatie met echte Lego: https://www.aliexpress.co...Building/32793298906.html
[ Voor 31% gewijzigd door keverjeroen op 09-08-2017 11:52 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Goed om te zien dat ze die ontwerpen kopen en niet simpel kopieren.SinergyX schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:08:
Lepin en XingBao hebben weer flink aantal nieuwe auto's, die laatste gaat dus geen copy*paste doen maar laat designers hun modellen uitwerken.
http://www.brickfanatics....their-designs-to-xingbao/
Mooi om te zien dat designers nu de kans krijgen hun model echt in productie te krijgen, weet dat ik er weer een aantal ga kopen
https://nl.aliexpress.com...oy-Model/32818042942.html
Duo-kit van 2 auto's van Paul Boratko.
Dit vind ik dan wel weer erg netjes.
Nog even wachten op m'n winkeltjes, wel bizar te zien hoe snel er compleet nieuwe series komen. Zag nu ook al weer 'creator' style huisjes en winkels van Hsanhe en Finger rock, blijft leuk spul
Aangezien the real deal (4x4 crawler limited edition) niet meer voor een normale prijs verkrijgbaar is.
Zou dit een alternatief kunnen zijn
lepin 23002
Blijkbaar heb ik toch iets met auto's.

Lepin heet dus in principe 2 "takken":
1) de niet-lego modelen van lepin "zelf" en
2) de Lego modelen.
Mag de eerste categorie nu wel ingevoerd worden en de tweede niet of mogen beide (niet)?
Ik heb 1 set van hun zelf (incl. manual) die zonder enig probleem hier is aangekomen (via PostNL).
Een andere set (lego clone, DHL, excl. manual) is ook aangekomen.
Een 3e set (Lego clone, DHL, incl manual) word nu vastgehouden door de douane als zijnde in strijd met het interlectueel eigendoms recht.
Is er iemand die hier meer van weet/opheldering over kan geven?
De brief van de douane heeft het over schending van intellectueel eigendomsrecht.
De verkoper heeft mij een 5 of 6 tal documentjes gestuurd (uiteraard in het Chinees) wat volgens mij aan zou moeten duiden dat het om een officieel/goedgekeurd en gepatenteerd product gaat.
Dit kan natuurlijk wel zo zijn in China, maar in hoeverre dat dit ook geldig is in Nederland .... ik heb geen idee.
Heb vandaag het bezwaarschrift tegen vernietiging ingediend.... hoop dat er wat positiefs uit komt
Ik geloof dat de afgeleide serie "Nanoblock" in Europa beter verkrijgbaar is.
Je koopt wetens willens een clone/namaak product en dan hoop je dat er wat positiefs uitkomt? Je hebt namaak / piraterij gekocht, de douane is er op uitgekomen. Pech denk ik zo dan?little_ghost schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:48:
Ik ben een beetje de kluts kwijt wat betreft nou wel en niet mag mbt Lepin en het Nerderlasche Recht.
Lepin heet dus in principe 2 "takken":
1) de niet-lego modelen van lepin "zelf" en
2) de Lego modelen.
Mag de eerste categorie nu wel ingevoerd worden en de tweede niet of mogen beide (niet)?
Ik heb 1 set van hun zelf (incl. manual) die zonder enig probleem hier is aangekomen (via PostNL).
Een andere set (lego clone, DHL, excl. manual) is ook aangekomen.
Een 3e set (Lego clone, DHL, incl manual) word nu vastgehouden door de douane als zijnde in strijd met het interlectueel eigendoms recht.
Is er iemand die hier meer van weet/opheldering over kan geven?
Een NIET lego model van Lepin/XingBao/Yile/..., word dat dan wel doorgelaten of ook geconfesceert?
Denk bijvoorbeeld aan
XingBao 03010, XingBao 03012, Lepin 16003, Lepin 03011, Yile 006/Lepin21307/21008, etc....
Vooralsnog heb ik alles binnen, de Porsche, de Ferrari, maar kans is er altijd dat een Disney of consorten er nu ook op zitten.little_ghost schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:03:
Even los van voorgaande discussie:
Een NIET lego model van Lepin/XingBao/Yile/..., word dat dan wel doorgelaten of ook geconfesceert?
Denk bijvoorbeeld aan
XingBao 03010, XingBao 03012, Lepin 16003, Lepin 03011, Yile 006/Lepin21307/21008, etc....
Dan heb je gelukSinergyX schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:13:
[...]
Vooralsnog heb ik alles binnen, de Porsche, de Ferrari, maar kans is er altijd dat een Disney of consorten er nu ook op zitten.
Ik wacht in spanning af.
Handleiding is stuk meer 'voor gevordenden', links en rechts mist er soms een onderdeel bij het stukje onderdelen, maar plaatjes zijn goed duidelijk.
Viel me wel meer op dat alles nog beter past dan lepin en alles draait zelfs soepel en goed.
De Caterham en Wall-E zijn gewoon LEGO modellen.little_ghost schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:03:
Even los van voorgaande discussie:
Denk bijvoorbeeld aan
De Ford GT is een bekende MOC die ze gejat hebben, hoe het met copyright daarop zit geen idee eigenlijk.
Die Ford GT (en de Veyron) is ook gewoon in licentie, XingBoa (trouwens onderdeel van Lepin) heeft een groot aantal van die AFOL's nu in hun assortiment en lijkt erop dat ze er veel meer willen gaan doen.Kenzi schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
De Caterham en Wall-E zijn gewoon LEGO modellen.
De Ford GT is een bekende MOC die ze gejat hebben, hoe het met copyright daarop zit geen idee eigenlijk.
Die Boratko had al aangegeven dat Lego niets met hun modellen wil doen, maar ook niet voor hun opkomen als hun eigen modellen worden gekopieerd en verkocht. Het is ergens een logische keuze tegen diefstal, andere kant geweldig dat deze dingen dus nu ook een markt hebben gevonden die lego dus blijkbaar niet interessant vind.
Hoop serieus dat ze de jongens achter de DTM's er ook bij kunnen halen
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 20-08-2017 16:39 ]
Ik heb deze nog nooit gezien van LEGO...Kenzi schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
De Caterham en Wall-E zijn gewoon LEGO modellen.
Beide komen afaik van lego idea's, waar met name die caterham volgens mij nog het nodige commentaar heeft gekregen omdat die een stuk 'simpeler' was dan het originele idee.little_ghost schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:43:
[...]
Ik heb deze nog nooit gezien van LEGO...
https://shop.lego.com/en-AU/WALL-E-21303little_ghost schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:43:
[...]
Ik heb deze nog nooit gezien van LEGO...
https://shop.lego.com/en-AU/Caterham-Seven-620R-21307
Voor de andere, de designers van de MOC mogen dan een licentie met Lepin hebben afgesproken maar dat wil nog niet zeggen dat Ford bijv dat gedaan heeft. Die heeft nog altijd de IP rechten op hun model en het lijkt me niet dat Lepin die rechten heeft gelicenseerd.
De platen zijn van redelijke kwaliteit. Zelfde dikte als Lego, wel wat scherpe randen en de studs zitten net iets te dicht op elkaar. Daardoor kan de plaat wat kromtrekken als je er lange lego bricks op zet. Maar ik verwacht dat je daar niks van merkt als er een zware modulair op gebouwd wordt ofzo.
Zie ook:
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik heb die 2 technic cars van XingBao bijna klaar, je merkt dat de kwaliteit wel omhoog gaat, waar de Porsche nog veel onderdelen had die na montage amper meer konden draaien, werkt dat bij die auto's stuk beter. Zelfs de 4-speed gearbox werkt aardig goed.Kenzi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:51:
Net de Lepin Caterham en XingBao Vespa besteld. Vooral benieuwd naar de Vespalijkt me wel een leuk model. En bij elkaar nog geen 20 euro dus kan er geen buil aan vallen.

een voordeel bij deze modulars is dat mocht er iets scheef zitten of niet helemaal passen, dan is dat alleen maar meer authentiek aangezien in het echt het ook vaak niet past of niet recht is
Een hoerenkeet?Kenzi schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:55:
Als die Xingbao Vespa beetje goede kwaliteit is moet deze serie er ook maar komen. 4 stuks tot nu toe
[afbeelding]
een voordeel bij deze modulars is dat mocht er iets scheef zitten of niet helemaal passen, dan is dat alleen maar meer authentiek aangezien in het echt het ook vaak niet past of niet recht is![]()
Nomen nescio
IddBra-Jo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Een hoerenkeet?Dat zie ik Lego nog niet zo snel uitbrengen!
Maar wel een leuke set. En goed te zien dat het in overleg is gedaan met de maker van de MOC
Heb zelf al een aantal Batman sets besteld (waaronder de Batcave) en daarnaast ook een flink aantal minifigs, maar tot nu toe nooit een issue gehad.mschol schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:14:
ik zou een lepin model wel eens willen proberen, nou heb ik het model van de draaimolen op het oog maar hoe groot is de kans dat de douane moeilijk gaat doen in NL?
Hoe kom je erbij dat Nederlanders een erg lage koopkracht hebben?gold_dust schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:54:
[...]
de Nederlandse markt met een erg lage koopkracht misschien niet representatief
Ik zie in de speelgoedwinkels enorme vlakken met Lego; als het slecht zou verkopen, dan zouden die winkels dat toch niet doen?
Ik neem even aan dat die functionaliteit niet op de trein zit. Ik zie het in ieder geval nergens.
Iemand een idee?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
is het niet mogelijk de lego motor er bij te gebruiken?St@m schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:00:
Ik ga denk ik een Lepin trein kopen, de 36001 voor in mijn kerstdorp. Maar hoe krijg ik zo'n trein nou rijdend?
Ik neem even aan dat die functionaliteit niet op de trein zit. Ik zie het in ieder geval nergens.
Iemand een idee?
ik zie zo snel nml ook niet een lepin variant daarvan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lijkt het wel op, maar dat is natuurlijk geen gezellige kersttreinThe Eagle schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:39:
Probee de Lepin 02010 eens. Volgens mij zit daar de motor in
Ik heb geen idee, heb nog nooit Lepin gehad, wel veel Lego.. maar nooit treinen.mschol schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:39:
[...]
is het niet mogelijk de lego motor er bij te gebruiken?
ik zie zo snel nml ook niet een lepin variant daarvan
Ik zal me eens proberen verder te verdiepen, maar een eerste zoektocht leverde niet veel op. Dus als iemand zegt: "Joh, je hebt dit en dit nodig!" Graag.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
De kwaliteit van hun nieuwe Xiangbao sub brand lijkt wel een stuk hoger te zijn.
De scooter die ik van Xiangbao heb gekocht ging zonder problemen in elkaar.
handleiding is soort van boek, bijna karton. en handtekening van MOC designer erop

Voor meer foto's zie albumpje: https://imgur.com/a/8eAQn
Nix geen genummerde zakjes. Net zoals vroeger toen je de lego emmer omkiepte, zoeken zoeken zoeken.
Wat heb je voor die set betaald?Pandorian schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:49:
Zojuist begonnen met de LEPIN 05033 aka Millennium Falcon. (model van 2007).
Nix geen genummerde zakjes. Net zoals vroeger toen je de lego emmer omkiepte, zoeken zoeken zoeken.
Al twee avonden aan het bouwen en de tafel ligt nog steeds compleet vol.

Na 6 avonden bouwen is hij eindelijk klaar.
Dat ding is gigantisch! Heb echt niets waar ik dat ding neer kan zetten.
Voor de rest, alles volledig, en nog een hele stapel reserve delen.
Kon wel twee platen rond de cockpit niet bevestigen daar was gewoon geen ruimte voor.
Over het algemeen tevreden met de kwaliteit, ik had erger verwacht. Enkele blokjes welke niet zo goed blijven zitten. En ook de poten heb een beetje vast moeten plakken. Is dacht ik geen play feature, dat als je opstijgt dat dan het landings stel gedeeltelijk achter blijft...
[ Voor 109% gewijzigd door Pandorian op 01-10-2017 20:35 ]
Nu heb ik de smaak weer te pakken. En ben meteen naar AliExpress gegaan om een aantal Lepin sets te bekijken. Vooral de bootjes van pirates of the caribbean spreken me erg aan. Of bv. de Bismarck. En zo'n milenium Falcon lijkt me ook wel wat. Alleen wat te duur voor een eerste ervaring met Chinese bouwstenen.
Maar eens kijken wat ik als eerste ga bestellen.
Van wat ik ervan begrepen heb, worden deze Chinese sets verstuurd in een zak met bouwhandleiding, ipv een doos?
Hoe zit het eigenlijk met de compleetheid van dit soort grotere sets?
[ Voor 8% gewijzigd door kendo op 09-10-2017 17:59 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ik heb denk 20 sets nu, bij 1 dacht ik iets te missen, maar vond ik later terug onder de bankkendo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:57:
Ik stond zaterdag in de Intertoys, om een cadeautje voor mijn kleine nichtje te halen. Maar al snel stond ik voor het Lego schap. En heb voor me zelf ook maar een paar Creator doosjes meegenomen.
Nu heb ik de smaak weer te pakken. En ben meteen naar AliExpress gegaan om een aantal Lepin sets te bekijken. Vooral de bootjes van pirates of the caribbean spreken me erg aan. Of bv. de Bismarck. En zo'n milenium Falcon lijkt me ook wel wat. Alleen wat te duur voor een eerste ervaring met Chinese bouwstenen.
Maar eens kijken wat ik als eerste ga bestellen.
Van wat ik ervan begrepen heb, worden deze Chinese sets verstuurd in een zak met bouwhandleiding, ipv een doos?
Hoe zit het eigenlijk met de compleetheid van dit soort grotere sets?
Alles in niet genummerde zakjes, dus met 5000+ delen een heel gezoek.
Ook alles compleet, en een hele zwik "reservedelen".
Heb net weer even zitten kijken, maar dat wordt nog wat. Er zijn zoveel mooie sets.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
de originele MF had ook geen genummerde zakjesPandorian schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:49:
Zojuist begonnen met de LEPIN 05033 aka Millennium Falcon. (model van 2007).
Ondertussen bezig met het in elkaar zetten van een officiële Lego Assembly Square
Ik heb de Lepin Pet Shop en moet zeggen de de kwaliteit me niet tegen viel.Darker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:39:
Ik ben al jaren (lees +/- 30 jaar) fan van Lego. Afgelopen week voor het eerst wat gelezen en gezien op Youtube over Lepin. Damn wat maken zij goede kopieën voor een fractie van de prijs. Ook ik heb na wikken en wegen besloten om een set te bestellen die Lego zelf inmiddels niet meer kan leveren; De Pet Shop uit de Modular Buildings serie. Ben heel erg benieuwd voor 55 euro incl. gratis verzenden!
Ondertussen bezig met het in elkaar zetten van een officiële Lego Assembly Square
Doet Lepin via XingBao, kwaliteit is bijzonder netjes maar merk je ook wel in de wat hogere prijs.Mad-Matt schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:43:
Lepin heeft ook echt enorm toffe "eigen" ontwerpen die ze van MOC-bouwers hebben gekocht.
Ik volg nog steeds die mini-shop series, heb er al 12 en ze blijven maar nieuwe uitbrengen
welke zijn dat?SinergyX schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:44:
[...]
Doet Lepin via XingBao, kwaliteit is bijzonder netjes maar merk je ook wel in de wat hogere prijs.
Ik volg nog steeds die mini-shop series, heb er al 12 en ze blijven maar nieuwe uitbrengenJammer dat ze alleen nu echt geen merknamen meer gebruiken, maar Hando ipv Honda. Maar de nieuwe versies zijn nu ook met verlichting, leuk om hele straat te maken.
[ Voor 94% gewijzigd door Mad-Matt op 13-10-2017 15:49 ]
https://nl.aliexpress.com...-Store-3/32807302151.html
Zoiets bijvoorbeeld.
Decool (veelal kopie) en QunLong/Oenux hebben nu ook zo'n lego city raceauto serie, waaronder ook een classic serie:
https://nl.aliexpress.com...t-Bricks/32797388893.html
Wordt waarschijnlijk weer een nieuwe verzameling erbij
De nieuwe Millenium Falcon (8000+ steentjes) is inmiddels ook al in China te koop
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.