Toon posts:

Zilvervisjes en papiervisjes: ervaringen en bestrijding

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
THKL schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:08:
Heeft iemand ervaring met professionele bestrijding, heb 3x gehad 2x bespuiting, en nu met gel, maand lang niets meer gezien, maar zag er weer een behoorlijk levend,..
Weet je misschien welke spullen ze gebruikt hebben?

Sinds het plaatsen van de gel ca 8 maanden geleden is het bij mij vrijwel volledig opgelost. Kom misschien nog eens in de week nog een verdwaalde (dode) zilvervis tegen :) .

• THKL
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-09 22:34
De gebruikte gel, is - Max force platin -

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 09:25
Ik denk dat ik er achter ben waarom we bij ons steeds minder papiervisjes zien :+

Deze zie ik al een paar weken geregeld onder de wasmachine vandaan komen. De meest waarschijnlijke reden dat hij (zij?) tot zo'n formaat groeit moet wel papiervisjes zijn :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvRMD2lGkcuitYgf6O2E7qF6dqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5mpsxyhl982tZUaVfgdvFzz.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een idee van het formaat: Als hij zich strekt is de poot-tot-poot afstand denk ik zo maar 10 centimeter! M'n meisje wilde hem al opzuigen met de stofzuiger, dat heb ik maar even tegen gehouden ;)

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
THKL schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:58:
De gebruikte gel, is - Max force platin -
Uit het onderzoek van de Norwegian institute of public health blijkt dat deze gel minder effectief is. Bij gels met Indoxacarb, is er ook sprake van secundaire vergiftiging (zie Fig. 3). D.w.z., dode zilvervisjes geven het gif door doordat ze opgegeten worden. Hierdoor komt het gif ook op de verborgen plekjes.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste