Zilvervisjes en papiervisjes: ervaringen en bestrijding

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Dit topic is het vervolg op Zilvervisjes (papiervisjes) in mijn kamer, wat te doen... in Tweakers Lounge dat in verband met een algehele reorganisatie is gesloten.

Inleiding
Mensen ervaren de aanwezigheid van zilvervisjes en papiervisjes als erg onaangenaam. Op zichzelf zijn ze niet schadelijk voor de mens, maar papiervisjes leven o.a. van papier en kunnen onherstelbare schade aanrichten aan alles wat van papier is.
De verwante soort ovenvisjes zouden in het Nederlandse klimaat niet voorkomen in woonhuizen.

Ze worden vaak aangetroffen op de muur, op de grond, in het toilet of de badkamer. Maar ook in keukens, in of op de bank of het bed of onder de parket of laminaatvloer of achter de plinten. Ze kunnen zich razendsnel verplaatsen. Ze houden zich verborgen in kieren en spleten, en komen in het donker tevoorschijn.

Zilvervisjes
Volgens Wikipedia worden zilvervisjes 12 tot 30 millimeter lang. Ze zijn herkenbaar aan de zilverachtige glans van de schubben die het lichaam bedekken. Ze houden zich voornamelijk op in vochtige en koele plekken.

Papiervisjes
Het papiervisje word 15 tot 20 millimeter lang en leeft in een drogere omgeving. Wanneer je ze aantreft in boeken, tijdschriften of ander papier zijn het hoogstwaarschijnlijk papiervisjes. Ze hebben ook een zilverachtige kleur.

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/trhe5letz/DSC_2234.jpg
Een overleden *visje

Bestrijding
Omdat ze zo verborgen leven is het nagenoeg onmogelijk definitief van de *visjes af te komen. Ook kunnen ze zich via de kleinst denkbare kieren van woning naar woning verplaatsen. De vrouwtjes leggen ca. 100 eitjes zodat de populatie zich al snel kan uitbreiden.

Wel zijn er een aantal maatregelen mogelijk om het probleem zoveel mogelijk in de hand te houden. Waar zilvervisjes voorkomen is het klaarblijkelijk te vochtig. Goed ventileren en vochtigheid tegengaan kan hier helpen.

Probeer er voor te zorgen dat papiervisjes niet bij papier kunnen komen. Bewaar papieren etc. indien mogelijk in afsluitbare kunststof boxen.

Zorg voor een opgeruimde woning, zo creëer je minder schuilplaatsen en ook lopen de *visjes dan eerder in de gaten.

Ook kan het zin hebben om naden dicht te kitten.

Bestrijdingsspray
Er zijn van diverse merken bestrijdingssprays verkrijgbaar. Deze word in naden en kieren en andere mogelijke verblijfplaatsen gespoten. Voor een zeer grondige aanpak is het aan te raden de te behandelen ruimte zoveel mogelijk te ontruimen. Let op dat spullen uit die ruimte geen *visjes bevatten anders verplaats je het probleem.

Het bestrijdingsmiddel is ook voor mensen niet echt gezond. Vermijd het om dit in te ademen. Draag plastic wegwerphandschoenen zodat je het niet op je huid krijgt. Let op dat je het niet op je kleren krijgt. Draag bij het werken boven het hoofd een goedkope plastic wegwerp schildersoverall met capuchon. Na het spuiten de ruimte goed ventileren. Spuit niet op plekken waar voedsel word bereid of bewaard.

Alternatieven vangmethode
Omdat de *visjes niet of moeilijk tegen gladde wanden kunnen klimmen tref je ze wel eens aan emmers, gootstenen, badkuipen of schalen. Je kan hiervan gebruik maken door op strategische plaatsen potten met een gladde binnenkant neer te zetten. O.a. plastic 1/2 liter yoghurtbekers zijn hier handig voor. Bijvoorbeeld in een hoek geplaatst kunnen hiermee de nodige passanten gevangen worden. Een dotje bestrijdingsspray op de bodem doet de rest.

Zeer ernstige overlast
Bij zeer ernstige overlast, ook in omringende woningen kan het zin hebben contact te leggen met de dierplaagbeheersing van je gemeente.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27
Genoemd topic is helemaal niet gesloten?
Zilvervisjes (papiervisjes) in mijn kamer, wat te doen...

//Edit
Een verwijzing naar desbetreffende mededeling had helder geweest :)

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 13-11-2016 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zie de melding van Zeef in dat topic, gaat op 17/11 dicht.

OT: Hier ook iemand met een flinke familie *visjes. Het valt mij op dat ze erg vaak in betonnen huizen zitten (vandaar dat ik ze ook betonvisjes noem). Die krengen vreten, bij mijn moeder, ook gewoon de voegen van steenstrips e.d. aan! Bij mij heb ik ze voornamelijk in de WC, maar ook in de woonkamer zie ik ze regelmatig voorbij komen. Als er eentje in de buurt van mijn voeten komt (wel als ik pantoffels aan heb!) maak ik handig gebruik van hun paniekreactie; ik doe mijn voet een klein stukje omhoog en blaas dan lichtjes. Dat kreng gaat in paniek op zoek naar een schuilplaats, rent onder mijn pantoffel en ik kan de restjes van het laminaat vegen met een servetje :)

Hoewel het "vieze beesten" zijn, zijn ze van dichtbij nog best mooi om te zien. Die hier zitten zijn over het algemeen donkergrijs tegen zwart aan, met oranje, cirkelvormige vlekjes. Niet bepaald zilverkleurig en in dit geval een flinke joekel van een cm of 4 incl sprieten.

Ik ben geen voorstander van gif spuiten en ik heb gemerkt dat langpootspinnen behoorlijk effectief kunnen zijn. Nadat ik afgelopen zomer een invasie van deze spinnen had vanuit de ventilatiekanalen (telde er op een gegeven moment 10!) is het aantal *visjes drastisch afgenomen. Groot nadeel van die langpootspinnen is dat ze er een bende van maken door zich elke stap te 'zekeren' met een draadje, waardoor je huis vrij snel in een spookhuis verandert als je niet regelmatig met de stofzuiger aan de gang gaat. Best cool om te zien hoe freaking snel zo'n 'klungelige' spin een *visje vangt. Ook verbazingwekkend om te zien hoe weinig er van zo'n *visje overblijft.

Mocht je nou op de wc zitten, zo'n kreng over de vloer zien lopen en geen lijk onder je blote voeten/sokken willen: een leeg wc-rolletje is 9 van de 10x een ideale val. Je zet het lege rolletje over het *visje. Het visje gaat in paniek rondjes rennen over de binnenkant van het rolletje en stopt vanzelf met rennen. Wanneer je klaar bent pak je het rolletje voorzichtig op, houdt het boven de pot en tikt tegen het rolletje. Het *visje laat zich vallen en belandt in de pot. Doorspoelen en klaar ;)
Als ik er eentje in de woonkamer op de muur zie lopen, dan verblind ik 'm eerst met mijn laserpointer. Als 'ie zich eenmaal op de grond heeft laten vallen is het pantoffeltijd zonder vlek op de muur.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29

sapphire

Die-hard pruts0r

WTF over die laserpointer, dat werkt echt? :X

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 13-11-2016 11:56 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sapphire schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:53:
WTF over die laserprinter, dat werkt echt :X
* bwerg probeert zich nu voor te stellen hoe sapphire met een laserprinter een papiervisje vangt. Tijd voor een photoshop-topic. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laserprinter :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 10:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Machtig wat zijn jullie wakker zeg...Laserpointer (fijn die autocorrect) en een vraagteken ontbraken....

Maar mijn laserprinter weegt 13kg, dat bovenop een *visje en hij is wel dood denk ik :+

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 13-11-2016 11:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
frickY schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:53:
Genoemd topic is helemaal niet gesloten?
Zilvervisjes (papiervisjes) in mijn kamer, wat te doen...

//Edit
Een verwijzing naar desbetreffende mededeling had helder geweest :)
Ik had het even vooruit in tijd geschreven om het niet meteen weer te hoeven wijzigen, het oorspronkelijke topic is nu dicht.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 15-02 10:35
Zie ze weinig meer. Paar keer met van die spray gespoten en het lijkt erop dat ze een heel eind weg zijn. Kan ook zijn dat de buren eindelijk ook wat tegen die beesten gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:40

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb wel eens overwogen zo'n spuitbus te proberen maar ik ben bang dat ze op de vlucht slaan en de rest van m'n huis ontdekken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Trapgat goed afsluiten met de spray, hier ook gedaan en ze liggen op apegapen als ze proberen nieuw eten te zoeken (alle karton verwijderd van de zolder) :) stofzuiger doet wonderen, wel even de mond van de stofzuiger sprayen zodat als ze zo slim zijn de uitgang te zoeken ze alsnog eraan gaan.

Je zou zeggen dat 18,5 graad en 46% luchtvochtigheid voldoende zou moeten zijn maar het zijn hardnekkige rakkers.

[ Voor 46% gewijzigd door neographikal op 13-11-2016 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 08:09
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:28:
Ik heb wel eens overwogen zo'n spuitbus te proberen maar ik ben bang dat ze op de vlucht slaan en de rest van m'n huis ontdekken.
Ik zit in een nieuwbouwhuis en schijnt dat ze dat helemaal geweldig vinden. Omdat ik er elke dag wel 1 zag uiteindelijk maar HG spray gehaald. Het ontdekken dat hebben ze namelijk sowieso wel gedaan, kom ze op de vreemdste plaatsen tegen. Al vermoed ik dat ze niet van stoffen vloerbedekking houden.

De favoriete plaatsen van de *visjes in mijn huis zijn de trap, wc en doucheruimte. Wat ze zo geweldig aan die trap vinden weet ik niet maar het is wel handig want ik kom ze snel tegen en kan ze dan ff sprayen wat resulteert in wekenlang dooie *visjes. Verder probeer ik de toegang tot mijn huis te sprayen, de voordeurdrempel bijv.

De vorige bewoner had overigens een kat, zou dat er ook toe hebben kunnen leiden tot de aanwezigheid van deze beestjes?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

sapphire schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:53:
WTF over die laserpointer, dat werkt echt? :X
Yup! Geen idee of het met verschillende kleuren werkt, maar met mijn groene laser werkte het. Geen idee of dat kreng echt verblind was of dat het puur sensory overload was, maar ze stoppen iig met lopen en lijken dan wat met hun kop te schudden, om zich daarna te laten vallen. Dan is het een kwestie van uitschakelen met een pantoffel of ander moordwapen naar keuze :)

De wc-roltruc werkt niet altijd, kwam ik vanochtend achter. Ik had een flinke jetser 'gevangen' maar deze was slim genoeg om linea recta naar boven te rennen en te ontsnappen onder de dorpel :(

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 12:04
Ook erg veel last van zilvervisjes gehad. Voornamelijk in m'n oude woning. Wat voor mij hielp was in het begin sprayen met HG (daarna plinten plakken was nog een klusje die nog niet gedaan was)

Na het sprayen al veel minder last van. Uiteindelijk vochtvreters gehaald en er daarvan meerdere in huis gezet. Daarna geen last meer van gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 21:44
Nog even een tip over die HG spray. De zilvervis spray is dezelfde als de kruipende beesten spray en de vlooien spray. Die laatste is 3 euro goedkoper dan de zilvervis spray.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Murrays schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:16:
Ook erg veel last van zilvervisjes gehad. Voornamelijk in m'n oude woning. Wat voor mij hielp was in het begin sprayen met HG (daarna plinten plakken was nog een klusje die nog niet gedaan was)

Na het sprayen al veel minder last van. Uiteindelijk vochtvreters gehaald en er daarvan meerdere in huis gezet. Daarna geen last meer van gehad.
Idemdito begonnen met een schuim van bayern tegen zilvervisjes, en vochtvreters van de action. Dit hielp aardig. Later bleek dat de luchtvochtigheid in huis (vooral in de zomer) tussen de 80 en 95% lag. Hierop een een echte qlima luchtontvochtiger gehaald. Sindsdien heb ik geen zilvervisje meer gezien, daar waar er eerst 5 per dag op de muren zaten. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 14:15
Ik heb hier heel veel last van gehad. Inmiddels niet meer.

Ik heb ook gesprayt waar ik ze tegenkwam. Een dag later kon ik er zo 5-6 opvegen, dood langs de randjes. Voor de rest inderdaad plinten afmaken, gaatjes dichten en het huis goed schoonhouden en niets laten slingeren in huis (of kleding in je kamer). Ik gooide nogal eens mijn vuile sokken en t-shirts gewoon op de grond voor het slapen gaan, door nu gewoon netjes de wasmand te gebruiken zie ik ze niet meer. Ik heb er nu eigenlijk totaal geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:05:
Nog even een tip over die HG spray. De zilvervis spray is dezelfde als de kruipende beesten spray en de vlooien spray. Die laatste is 3 euro goedkoper dan de zilvervis spray.
Die van HG is overigens vrij duur, ik heb die rode bus tegen zilvervisjes (ben de merknaam even kwijt), exact dezelfde inhoud maar vier euro goedkoper per bus. Te krijgen bij o.a. Kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:42
Bah, zilvervisjes. Erg veel last van gehad toen ik een tijd een huis huurde waarvan het onderhoud nogal achterstallig was. Alle plinten zaten praktisch los en daar brachten ze geloof ik de hele dag door om vervolgens in de avond op pad te gaan. Vochtvreters hielpen bij mij ook enigszins, maar ideaal was het niet. Blij dat ik er weg ben in elk geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoelace
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2020
Ik zie ze in ons huurflatje ook regelmatig. Gelukkig hebben wij 2 katten die ze schijnbaar nogal lekker vinden. Tja oude flats en slecht onderhoud sigh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:20
Elektrische vliegenmepper werkt ook goed als je ze zonder rotzooi wil opruimen. Gewoon elektrische vliegenmepper tegen de muur aanhouden en de bovenkant een beetje aandrukken. Heb je ook geen vlekken op de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Janspj schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:51:
Elektrische vliegenmepper werkt ook goed als je ze zonder rotzooi wil opruimen. Gewoon elektrische vliegenmepper tegen de muur aanhouden en de bovenkant een beetje aandrukken. Heb je ook geen vlekken op de muur.
Dat werkt inderdaad heel goed! alleen stinkt het wel enorm :+
(of dat komt omdat ik de elek. vliegenmepper heb "geüpgraded")

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04 22:45
geenwindows schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:26:
[...]

Dat werkt inderdaad heel goed! alleen stinkt het wel enorm :+
(of dat komt omdat ik de elek. vliegenmepper heb "geüpgraded")
Dood = dood. Als je doorroostert dan geloof ik dat 't gaat stinken ja :9 >:)

Drukte mijn vliegenmepper van de week iets te hard tegen de muur op een vrij groot exemplaar, ding brak in 2'en (de mepper). Tijd voor een nieuwe... Werkt wel super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vanmiddag nog een paar vallen gehaald en weer een bus gif voor over een week of drie. Het wordt wel zienderogen minder hier trouwens, gisteren nog één op de zolder gevonden maar beneden en op de eerste verdieping heb ik ze al meer dan een week niet meer gezien. Eens zien dat we die kutdingen de kop induwen :)

Wat goed lijkt te helpen is de migratie beperken, op de eerste verdieping bij de deuropeningen een lijntje gif neergelegd en de trap zo gespoten dat ze niet meer vanaf de zolder kunnen komen zonder door gif te lopen. Op de zolder alle kieren van een randje gif voorzien, rondom het laminaat, kasten, wasmachine en ketel. De eerste dagen telkens een stuk of 5-10 die aan het zwerven gingen omdat ze het niet zo fijn vonden en nu bijna niks meer.

Wat ik tegenkom op zolder maakt kennis met de stofzuiger waarvan ik de mond heb ingespoten met gif zodat, mochten ze de uitgang vinden, ze alsnog het loodje leggen :P Daarnaast al het karton van de zolder verwijderd.

[ Voor 58% gewijzigd door neographikal op 21-11-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hoe ziet de larf van een zilvervisje eruit?

M'n vriendin maakte gisteren het huis schoon, en ontdekte dat er maden in huis waren. Op zeer ongewone plekken (Daar waar juist niet het voer ofzo zit). Toen ik keek vandaag zag ik al gelijk dat dat geen maden van huisvliegen ofzo waren, maar vrij tenge en met een zichtbaar kopje. Volgens mij zijn dit die van een zilvervisje.

Ik trof er precies één een poos terug, die ik weggespoeld had via de gootsteen. Maar dat was maanden geleden.

Ze zitten bij mij op het plafond, en aan de zijkant van inbouw koelkast. Mijn vermoeden is daar waar de koelkastmotor zit, het een lekker warm & droog plekje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe kom je van die beesten af? Ik heb het idee dat ze bij mij in mn trap zitten en in de berging onder mn trap... wat kan ik doen om ze te bestrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Sbakker1982 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:46:
Hoe kom je van die beesten af? Ik heb het idee dat ze bij mij in mn trap zitten en in de berging onder mn trap... wat kan ik doen om ze te bestrijden?
De TS lezen misschien?
Obelink in "Zilvervisjes en papiervisjes: ervaringen en bestrijding"

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sbakker1982 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:46:
In dit topic en het vorige topic die in de topicstart wordt genoemd staan goede tips. :)

Een nest zoeken is ons nooit gelukt, maar inmiddels ben ik die beesten wel een beetje gewend. Alleen in de winter lijk ik ze nooit te zien. Elk zilvervisje wat ik zie plet ik even hard plat als Dirkjan met de kabouters doet :P

Als het echt erg is probeer ik wel wat HG meuk, kijken of dat helpt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:54:
[...]

In dit topic en het vorige topic die in de topicstart wordt genoemd staan goede tips. :)

Een nest zoeken is ons nooit gelukt, maar inmiddels ben ik die beesten wel een beetje gewend. Alleen in de winter lijk ik ze nooit te zien. Elk zilvervisje wat ik zie plet ik even hard plat als Dirkjan met de kabouters doet :P

Als het echt erg is probeer ik wel wat HG meuk, kijken of dat helpt.
Ik zie er elke ochtend wel 1... terwijl het niet extreem vochtig is in huis... 45%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mij zijn ze momenteel weg, ik denk dat ze in de zomer wel weer terug komen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:58:
[...]

Ik zie er elke ochtend wel 1... terwijl het niet extreem vochtig is in huis... 45%... en dat ook nog met een huis van 1 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Het is te merken dat het relatief warm is. Gisteravond een op de muur in de slaapkamer. En vanmorgen, nadat ik even naar de keuken was gelopen, zat er een kleintje in mijn bed, op de matras. Kerstmis of niet, die verdween ook in de stofzuiger en meteen de heleboel in de wasmachine gedaan.

Twee of drie weken geleden vond ik ook nog een heel kleintje (enkele millimeters) op de andere muur. Ik zal dus weer eens ergens een kiertje moeten gaan inspuiten.

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/pbushzmon/DSC_2786.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Een maat van mij bestrijdt ze met spinnen en daar is hij behoorlijk succesvol in. O.a. hooiwagens eten deze diertjes. Kun je moeilijk aan spinnen komen dan kun je zo ook online bestellen. Vraag me niet waar maar het kan. Mijn maat doet dat ook om zo bijv mijt op z'n binnenplanten te bestrijden. De mijt maakt geen schijn van kans en als de mijt op is dan eten de spinnetjes elkaar op. Het perfecte biologische bestrijdingsmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik dacht er vanaf te zijn, maar deze week zag ik een hele grote in het trappenhuis tussen twee marmere stenen wegduiken. En vandaag heb ik er binnen ook weer twee gezien (een hele dikke op de muur die ik gedood heb met de electrische vliegenmepper en een kleintje die in het tapijt is gevallen (die ga ik niet meer vinden, hoogpollig donkerbruin :p ). Ik denk dat ze nieuwe schuilplaatsen aan het zoeken zijn omdat het zo koud is buiten.

Maar als ze ook in het trappenhuis en in de andere appartementen hier zitten ga ik er natuurlijk nooit vanaf komen. Mijn vrouw kwam met de rigoureuze optie verhuizen (als grapje en omdat we af en toe toch al rondkijken), maar ik denk dat ze dan gewoon meeverhuizen als er ook maar eentje in je spullen ergens weggedoken zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 30-12-2016 15:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 22:56
Toen mijn appartement nieuw was, had ik er ook veel last van. Even een natte handdoek op de grond laten liggen en even later zaten er alweer een aantal onder.

Wat bij mij heeft geholpen was een combinatie van heel structureel stofzuigen langs plinten en de trap. En alle randen in huis (muren, trap, deuren enzo) inspuiten met HG-gif. Eerste tijd heel veel lijkjes moeten opzuigen en na verloop van tijd verdwenen ze.

Al die eco-rommel (vallen met plakband enzo) werkte allemaal niet, dat was echt weggegooid geld.

HG-gif werkt juist wel als een malle. Als je zo'n beest de fout zag maken om over een "streep" gif te lopen, dan hield'ie het nog een cm of 20-30 uit en dan was het gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:25
Raymond schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:49:
Toen mijn appartement nieuw was, had ik er ook veel last van. Even een natte handdoek op de grond laten liggen en even later zaten er alweer een aantal onder.

Wat bij mij heeft geholpen was een combinatie van heel structureel stofzuigen langs plinten en de trap. En alle randen in huis (muren, trap, deuren enzo) inspuiten met HG-gif. Eerste tijd heel veel lijkjes moeten opzuigen en na verloop van tijd verdwenen ze.

Al die eco-rommel (vallen met plakband enzo) werkte allemaal niet, dat was echt weggegooid geld.

HG-gif werkt juist wel als een malle. Als je zo'n beest de fout zag maken om over een "streep" gif te lopen, dan hield'ie het nog een cm of 20-30 uit en dan was het gedaan :P
Bij ons komen ze, nieuwbouw van eind 2013, vooral op zolder voor. Vang er zowel groot als klein dagelijks wel een zwikje. Vanavond de laatste kast van de muur getrokken omdat ik methet lichtje van mn telefoon er een toch tussen de muur en kast zag zitten. Heb daar 2 grote en 4-5 kleintjes kunnen pakken en mogelijk een eitje gevonden. Dat eitje geplaatst in een ikea plastic opbergbak die langs de muur opgesteld staat en er al best wat mee gevangen heb ook.

We hebben alle verhuisdozen weggegooid, overal de vloer op zolder langs de muren dichtgekit (heb daargeen plinten) en ben zelfs al op 70% van de groene dakplaten met afkitten. Dat moet ik nog afmaken maar ik wil eigenlijk gewoon weten waar ze vandaan komen. Is alleen zo lastig want ze rennen niet terug ofzo. Het zijn in dat opzicht vrij domme beesten.

Maar tis vooral op zolder, spradisch in de badkamer en ook heel soms in toilet op begane grond. Maar vanavond vond ik er bijv 1 bij de kraan in de badkamer en die heb ik gevangen.

Pas van die soort doosjes gekocht met iets erin. Maar merk er weinig van. Dus ik ga nog wel een x een bus spray kopen.

Het is in zeker zin wel ellendig.

Iemand tip voor een vochtmeter? Zo'n goedkoop bureaustation klok ding ofzo?
Deze morgen maar eens halen: http://m.blokker.nl/m20/n...KnT7v64z9ECFcYp0wodV4sM5g zit ookeen externe sensor bij dus kan ik mooi op 2 plekken tegelijk in huis meten!

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 20-01-2017 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ze worden hier weer actiever ineens nadat het weken rustig was :/ Luchtvochtingheid van 35% in de woning en nog gaan ze niet kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik had hier enorm veel last van. Zelfs als ik maar voor het slapen mijn sok op de grond gooide zat er 's-morgens een zilvervis onder. Daarna flink aan het afkitten geslagen. Elke kier dichtgekit. Is ook garantie overigens, want ze komen door de kleine gaatjes. Daarna heb ik ook een spuitbus van de Hornbach gebruikt om naden/plinten in te spuiten. Binnen een paar dagen tijd kon ik ze zó allemaal opzuigen omdat ze dood langs de plinten lagen. Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad, zelfs niet op zolder tussen de verhuisdozen.

Maargoed, de zilvervisjes hebben daarna alweer plaatsgemaakt voor naaktslakken in de uitbouw, en nu dat ook verholpen is heb ik last van hele kleine vliegjes (geen fruitvliegjes) dit uit het plafond/kozijn lijken te kruipen en echt niet tegen te houden zijn. Zo blijf je lekker bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Divak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:
Maargoed, de zilvervisjes hebben daarna alweer plaatsgemaakt voor naaktslakken in de uitbouw, en nu dat ook verholpen is heb ik last van hele kleine vliegjes (geen fruitvliegjes) dit uit het plafond/kozijn lijken te kruipen en echt niet tegen te houden zijn. Zo blijf je lekker bezig..
Hoe ben jij van de naaktslakken afgekomen? Ik ben er al anderhalf jaar mee bezig, maar ze blijven door mijn bijkeuken kruipen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Divak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:31:
Ik had hier enorm veel last van. Zelfs als ik maar voor het slapen mijn sok op de grond gooide zat er 's-morgens een zilvervis onder. Daarna flink aan het afkitten geslagen. Elke kier dichtgekit. Is ook garantie overigens, want ze komen door de kleine gaatjes. Daarna heb ik ook een spuitbus van de Hornbach gebruikt om naden/plinten in te spuiten. Binnen een paar dagen tijd kon ik ze zó allemaal opzuigen omdat ze dood langs de plinten lagen. Sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad, zelfs niet op zolder tussen de verhuisdozen.

Wat voor een spuitbus van Hornbach? Ik ga binnenkort alle plinten opnieuw langs en goed vastleggen (plakplinten) dmv spijkers. Wil ze daarna goed insprayen, maar ben nog niet het beste middel tegengekomen. HG helpt wel, maar eventjes.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Outerspace schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Wat voor een spuitbus van Hornbach? Ik ga binnenkort alle plinten opnieuw langs en goed vastleggen (plakplinten) dmv spijkers. Wil ze daarna goed insprayen, maar ben nog niet het beste middel tegengekomen. HG helpt wel, maar eventjes.
Deze heb ik gebruikt: http://www.hornbach.nl/sh...0-ml/8280422/artikel.html

Als je dit spuit hoor je het ook echt knetteren en laat het een soort glimmend laagje achter. De volgende ochtend kon ik zó met een stofzuiger langs de plinten om lijkjes op te zuigen.
Wtrdk schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Hoe ben jij van de naaktslakken afgekomen? Ik ben er al anderhalf jaar mee bezig, maar ze blijven door mijn bijkeuken kruipen :(
Ik ben ook heel erg lang bezig geweest.

Ik werd regelmatig wakker met een slakkenspoor op de deurmat. Geprobeerd te volgen, gaten kitten, noem het maar op. Als het ene gat gedicht was kwam ik een poosje later alsnog een slakkenspoor tegen. Ik heb in de uitbouw ook deels een keuken en daar bleken ze ook overal hun weg door te vinden. Alle kieren die ik kon zien heb ik gekit, maar dat hielp gewoon niet. Ze vonden toch wel een weg naar boven.

Uiteindelijk werd ik het zó zat en heb ik gewoon alles gedaan zodat ik zeker weet dat ze niet eens de kruipruimte uit kunnen komen. En dat was in de vorm van rigoureus een paar bussen purschuim kopen en onder de keuken (achter de plint) alle doorvoeren vol te spuiten. Het zal vol met vloerdoorvoeren voor vaatwasser, afvoeren, etc. waar ze gemakkelijk langs konden. Als backup ook nog slakkenkorrels in de kruipruimte gegooid samen met 2 zakken keukenzout. Ook onder de keuken heb ik langs het pur een mooie lijn zout neergezet zodat er nooit meer een slak over zal kunnen komen. Werkt voorlopig al een aantal maanden perfect.

Volgende slakken-project wordt de voortuin waar er in de zomer wel een stuk of 50 zaten als het regende in de nacht. Laten we hopen dat ze deze winter flink doodvriezen want vorig jaar scheen het slakkenprobleem gigantisch te zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

orange.x schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 01:14:
[...]

Iemand tip voor een vochtmeter? Zo'n goedkoop bureaustation klok ding ofzo?
Deze morgen maar eens halen: http://m.blokker.nl/m20/n...KnT7v64z9ECFcYp0wodV4sM5g zit ookeen externe sensor bij dus kan ik mooi op 2 plekken tegelijk in huis meten!
Lijkt me goed voor 10 euro als die werkt, ik heb zoiets voor 20 euro van de Aldi. De buitenmeter ligt ook gewoon binnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Anoniem: 55563 schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:06:
Een maat van mij bestrijdt ze met spinnen en daar is hij behoorlijk succesvol in. O.a. hooiwagens eten deze diertjes. Kun je moeilijk aan spinnen komen dan kun je zo ook online bestellen. Vraag me niet waar maar het kan. Mijn maat doet dat ook om zo bijv mijt op z'n binnenplanten te bestrijden. De mijt maakt geen schijn van kans en als de mijt op is dan eten de spinnetjes elkaar op. Het perfecte biologische bestrijdingsmiddel.
Als je, net als ik, niet graag met gif spuit, dan zijn hooiwagens inderdaad best effectief. Het is bij mij alleen regelmatig wat lastig om de balans te houden. Op een of andere manier is het of een invasie van hooiwagens (en dus een huis in halloweenstijl voor je er erg in hebt), of ik zie weer regelmatig *visjes rondrennen. Dat gif van die hooiwagens is best potent, zag ik een paar dagen terug. Ik had een pietepeuterig hooiwagentje in een hoekje van de wc zitten en daaronder lag een *visje van pakweg 2cm lang (excl sprieten), dood. Spinnetje deed er niks mee, dus heb het lijk maar doorgespoeld. De hooiwagen schuin achter de wc-pot had vanochtend ook een flinke joekel te pakken, dus die heeft zijn huur voor deze week betaald (en zijn leven met een week verlengd, die verdwijnt morgen niet in de stofzuiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Divak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Ik ben ook heel erg lang bezig geweest.

Ik werd regelmatig wakker met een slakkenspoor op de deurmat. Geprobeerd te volgen, gaten kitten, noem het maar op. Als het ene gat gedicht was kwam ik een poosje later alsnog een slakkenspoor tegen. Ik heb in de uitbouw ook deels een keuken en daar bleken ze ook overal hun weg door te vinden. Alle kieren die ik kon zien heb ik gekit, maar dat hielp gewoon niet. Ze vonden toch wel een weg naar boven.

Uiteindelijk werd ik het zó zat en heb ik gewoon alles gedaan zodat ik zeker weet dat ze niet eens de kruipruimte uit kunnen komen. En dat was in de vorm van rigoureus een paar bussen purschuim kopen en onder de keuken (achter de plint) alle doorvoeren vol te spuiten. Het zal vol met vloerdoorvoeren voor vaatwasser, afvoeren, etc. waar ze gemakkelijk langs konden. Als backup ook nog slakkenkorrels in de kruipruimte gegooid samen met 2 zakken keukenzout. Ook onder de keuken heb ik langs het pur een mooie lijn zout neergezet zodat er nooit meer een slak over zal kunnen komen. Werkt voorlopig al een aantal maanden perfect.

Volgende slakken-project wordt de voortuin waar er in de zomer wel een stuk of 50 zaten als het regende in de nacht. Laten we hopen dat ze deze winter flink doodvriezen want vorig jaar scheen het slakkenprobleem gigantisch te zijn in Nederland.
toon volledige bericht
Thanks voor je reactie, ik ga ook maar eens met pur en zout in de weer. Word er gek van! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-04 09:00
Bij mij zijn ze vooral te vinden in de keuken.
Onder de wasbak heb ik alle schoonmaak middelen en een droogrek staan voor het afwassen. Daar zit een plaat onder die het vocht opvangt van het droogrek. Dat blijkt de perfecte val te zijn, daar kwam ik er regelmatig een of meerder tegen. (hele grote tot inimini's)

Die gingen direct de wasbak in en werden weggespoeld!
Soms ook eentje in de bestek-lade gevonden. Al het bestek eruit, even afwassen en de besteklade weer schoonmaken.

Tijdje terug heb ik het nest/hun hangplek denk ik gevonden!
Ik had namelijk mijn vaaddoeken, handdoeken en theedoeken daar ook liggen. Bleek dat ze voornamelijk tussen de vaaddoeken zaten! Ik pakte dat stapeltje een keertje en het krioelde er ineens van. Dus... Kliko had een M-M-M-M-MONSTERKILL. :)

Daarna alle doeken hoger in een keukenkastje geplaatst en sindsdien is het een heel stuk minder. Kom er af en toe eentje tegen (1 in de twee weken ofzo?). Dus dat vind ik zeer acceptabel.

Goed om te weten trouwens dat spinnen die krengen ook vangen, ik laat ze sowieso al meestal met rust (tenzij ze op een vervelende plek zitten), maar nu zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Anoniem: 55563 schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:06:
Een maat van mij bestrijdt ze met spinnen en daar is hij behoorlijk succesvol in. O.a. hooiwagens eten deze diertjes. Kun je moeilijk aan spinnen komen dan kun je zo ook online bestellen. Vraag me niet waar maar het kan.
Dan heb ik een goudmijn in mijn bezemkast. Zal het eens op marktplaats zetten. Hooiwagens, gratis op te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Vooral ruimtes waar het droog is willen ze graag nestelen. Ik heb een inbouw koelkast, en zowel bovenop als onderop zitten roosters. Daar binnen is het natuurlijk lekker warm want de koelkast moet natuurlijk z'n warmte kwijt. Keer vol met de stofzuiger doorheen gegaan, het loopt ook helemaal door tot aan de andere kant van het keukenblok, sindsdien niets meer gezien.

M'n vriendin moest rijst hebben uit de bovenste kast, appt ze met de halve kast is gehuisvest van maden :') Dat waren geen maden van vliegen, maar van zilvervisjes. Ze zaten toen overal, maar na een grote schoonmaak ook niets meer te zien.

Vooral onder het koffieapparaat willen ze nog wel eens zitten. De koffiegeur of 'resten' dat trekt ze blijkbaar ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Marzman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Lijkt me goed voor 10 euro als die werkt, ik heb zoiets voor 20 euro van de Aldi. De buitenmeter ligt ook gewoon binnen.
Lijkt prima te werken al heb ik natuurlijk geen vergelijking. Maar het zit zowel op zolder als beneden goed onder de 40%. Dus ruim onder de 50 maar het boeit ze geen hol blijkbaar. De temperatuur is ook zo rond de 16 graden op zolder dus ook dat is niet prettig voor ze. Van het weekend ga ik weer wat tubes kit uitknijpen en zoveel mogelijk dichten. Heb er gisteren 1 en vandaag 5 gevangen. Ik ga ze maar eens bewaren. Kan ik misschien wat testjes met ze doen.

Had ergens eerder gelezen dat het vrouwje eitjes legt en het mannetje ze dan bevrucht ofzo, hopelijk zie ik nu eens wat van die eitjes. Moet ik ze eigenlijk onbevrucht vangen en in een bak leggen waar ze wel in maar niet uit kunnen. Dat zal denk ik wel wat gespuis lokken.

Maargoed, kitten en spray halen is vooralsnog het devies!

Vond er vanavond trouwens veel rondom de trap wat mij erg verbaasde. Toen ik naar zolder ging voor inspectie keek eentje kij al aan van nee he! JAZEKER WEL! En gevangen. Toen zat er nog een op de muur net boven de trap. Later vond ik er ergens anders 1 op de muur. En toen ik een paar min later de trap afliep zat er weer een op de trap en een hele kleine op de muur. Begreep er niets van. Zou zo graag willen weten van welke plek ze nu echt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705078

neographikal schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:21:
[...]

Die van HG is overigens vrij duur, ik heb die rode bus tegen zilvervisjes (ben de merknaam even kwijt), exact dezelfde inhoud maar vier euro goedkoper per bus. Te krijgen bij o.a. Kruidvat.
Roxasect? (Zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die gele tegen kruipend ongedierte werkt ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

orange.x schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:50:
[...]
Zou zo graag willen weten van welke plek ze nu echt komen.
Die krengen passen door de kleinste kiertjes. Ze maken ook graag gebruik van hun camouflage; ze verblijven het liefst op wat donkerdere oppervlakken, zeker als ze gevaar voelen. Ik zie ze af en toe vluchten op de wat donkerdere voegen tussen de tegels. Probeer ze dan nog maar te vinden :(

Gelukkig doet de hooiwagen zijn best, hij had zijn vangst van vanochtend/vannacht daarnet al bijna leeggezogen. Er was in elk geval niet veel meer van over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Wij hebben ze ook veel gehad de eerste jaren in de nieuwbouwwoning. Toen regelmatig de stofzuiger op kieren gehad en daarna was het een stuk minder. Wij hebben altijd natte doekjes in huis, daarmee kun je ze meestal van de muur krijgen zonder de muur vies te maken of desnoods navegen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
PcDealer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 01:25:
Wij hebben ze ook veel gehad de eerste jaren in de nieuwbouwwoning. Toen regelmatig de stofzuiger op kieren gehad en daarna was het een stuk minder. Wij hebben altijd natte doekjes in huis, daarmee kun je ze meestal van de muur krijgen zonder de muur vies te maken of desnoods navegen.
Ja, die vlekken maakt me nog niet veel uit, de wanden op zolder zijn nog niet gedaan met behang dus nog wit vanuit de bouw.

Gisteravond een bij de ingang van een van de schotten gezien die me ontvluchtte. Daar liggen tapijttegels waarbij ik het idee had dat ie eronderging maar kan ook anders geweest zijn... Was sowieso al van plan om daar nog eens te kijken ook met het oog op wat te kitten is, maar zou arelaxed zijn als ze evt ook daar zouden zitten onder de vloer... Dat wordt dan fiks spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:16
Ik woon in een nieuwbouw appartement (anderhalf jaar geleden opgeleverd). Een paar maand geleden zag ik een paar visjes lopen, toen een tijdje niet gezien, maar nu zie ik er toch elke week wel een paar. Het gaat dan om een enkele, om de paar dagen. Soms zie ik ze dan ook weer dagen niet. Laatst in de berging zaten er 3 stuks in een bloempot vast (dit kan er best in een periode van maanden gebeurt zijn).

Ik heb niet echt veel kiertjes om dicht te kitten, behalve de plaat hout die boven de keuken is bevestigd, maar ik weet niet of die zomaar dichtgekit mag worden (het is zo'n plank die boven de keukenkastjes de ruimte afsluit).

Ik heb na het lezen hier gelijk maar het heft in handen genomen en een 5 stuks kunststof bakken met deksel gehaald en daar de spullen die bewaard moeten blijven in gestopt, de rest (inclusief de kartonnen dozen) gelijk naar de stort gebracht. Misschien wat overdreven, maar het is een goed excuus om de oude zooi die daar al een jaar staat de deur uit te doen haha. Ben tijdens dit proces overigens geen enkel visje tegengekomen.

Zit er nu een beetje mee wat ik hiermee moet. Een keer of twee in de week zo'n ding op de vloer stoort me niet perse, maar ik wil niet dat dit een probleem wordt. Ik zie alleen maar grotere visjes, geen kleintjes dus ik heb het gevoel dat het wel eens ergens anders vandaan kan komen. Ik lees ook dat ze overal wel voorkomen, dus zolang het om een tiental per maand gaat, moet ik er dan actief wat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat bij mij goed heeft geholpen is gif in de randen bij de plinten e.d. en de rand van de trap spuiten. Daarnaast nog een streep gif bij de overgangen tussen ruimtes. Zo beperk je de migratie stevig, alles wat ze proberen levert een dooie op :P Daarnaast alles in plastic ipv karton inderdaad.

Ik ben er nog niet volledig vanaf, maar het is wel zeer duidelijk minder geworden.

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 06-04-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
neographikal schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:53:
Wat bij mij goed heeft geholpen is gif in de randen bij de plinten e.d. en de rand van de trap spuiten. Daarnaast nog een streep gif bij de overgangen tussen ruimtes. Zo beperk je de migratie stevig, alles wat ze proberen levert een dooie op :P Daarnaast alles in plastic ipv karton inderdaad.

Ik ben er nog niet volledig vanaf, maar het is wel zeer duidelijk minder geworden.
Een enkele maakt mij nog niet zoveel uit, ik zal eens wat gif in de berging spuiten, maar ik ben bang dat het in de zomer erger wordt.

Ik heb dag en nacht ramen open staan, het is vrij koud (18 tot 19 graden) in mijn appartement met een luchtvochtigheid van 40% meestal. Ik snap dus ook niet zo goed waarom ze bij mij rondlopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat bij mij werkt is idd gif van HG (laat je niet voor de gek houden met eco-vriendelijke rommel. Die werkt niet). Goed langs randen spuiten, zoals neo ook al aangeeft.

En heel intensief (2-3x per week) met de plintenzuiger langs alle plinten, randen en kieren gaan. Dan is het een kwestie van een paar weken en je bent er vanaf. Dan wel blijven onderhouden (elke paar maand gif spuiten en twee keer per maand goed aandacht schenken aan de plinten ed met de stofzuiger) en ze blijven weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gif van het Kruidvat tegen kruipend ongedierte werkt ook. Ik heb ze al een tijd niet meer gezien en vorig jaar zaten ze zelfs in kasten. Maar ze zitten in het hele appartementsgebouw, dus helemaal weg krijg ik ze niet in mijn eentje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
Marzman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:33:
Gif van het Kruidvat tegen kruipend ongedierte werkt ook. Ik heb ze al een tijd niet meer gezien en vorig jaar zaten ze zelfs in kasten. Maar ze zitten in het hele appartementsgebouw, dus helemaal weg krijg ik ze niet in mijn eentje.
Dat idee heb ik hier ook, maar ik snap niet hoe ze van het ene appartement naar het andere komen. Er zijn hier echt 0 kieren naar elkaar, dus het enige wat ik me kan voorstellen is via de afzuiging of afvoer. Ik heb ze overigens de afgelopen dagen niet meer gezien, maar toen ik dat de vorige keer dacht kwam ik er ook opeens 3 tegen avonds toen ik thuis kwam haha.

Welk seizoen zijn ze binnen het actiefste? Toen ik ze in de winter zag dacht ik dat ze de koude buiten ontsnapten bij mij, maar ik lees ook wel dat ze in de zomer graag binnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Had dit topic nog nooit gezien, maar staan goede tips in. Nieuwbouwhuis hier waar ik zeker 's avonds en 's nachts veel zilvervisjes rond zie lopen. Zodra ik een lamp aan doe schieten ze er snel vandoor :p.

Stoor me er niet heel erg aan, maar zal toch eens naden dicht gaan kitten. Gaat nog wel een rotklus worden, zeker rond de trappen... Iemand tips hoe dit aan te pakken? De zoldertrap is een open trap, en zit recht boven de trap van de begane grond naar de eerste verdieping... Is nogal een hoogte dus om bij de randjes van de zoldertrap te komen.

Kitten van plinten, hoe pakken jullie dit aan? Bij het zetten van de vloeren hebben ze één plint gekit maar daar ben ik niet heel tevreden mee, de kit trekt stof aan. Helpt het om meteen daarna te schilderen?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
XyritZz schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:30:
Kitten van plinten, hoe pakken jullie dit aan? Bij het zetten van de vloeren hebben ze één plint gekit maar daar ben ik niet heel tevreden mee, de kit trekt stof aan. Helpt het om meteen daarna te schilderen?
Ze hebben bij mij het glasvezelbehang 2mm op de plint verlijmt, waardoor er dus geen naden zijn. Dat was me toen aangeraden, zag het wel zitten en ben er erg tevreden mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Spectaculous op 10-04-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291964

Ik woon in een nieuwbouwhuis. Ben erachter gekomen dat ze uit de kruipruimte komen.
Ze komen omhoog via de regenpijp die bij ons via de toiletruimte langs het trappenhuis naar de zolder loopt.
De hele kleine zilvervisjes zie ik dus in de toiletruimte langs de muur uit een scheurtje komen waarachter de regenpijp zit. Vooral s'nachts. Die kleintjes moet je altijd pakken ivm de voortplanting. Ik spuit naden en kieren nu in met Beaphar dimethicare omgevingsspray. Werkt perfect. Ik gebruik die spray ook voor het ontvlooien van de woning.
Wij hebben katten en gebruiken ook de spray bij de katten tegen vlooien en teek.

Zilvervisjes moet je altijd aanpakken !, je kunt er een allergie van krijgen !.
Ook vermoed ik dat ze zich in electronische apparatuur verstoppen. Onlangs had ik sluiting in een cd speler waar ze dus na reparatie waren ontdekt!. Kosten nieuwe voeding 110 euro.
Nog iets over de slakken in de tuin. Beste is een egel, echt waar. Wij hebben alle planten die ze lekker vinden vervangen met Fuchsia en laurier plantjes. Amper nog een slak gezien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Heb je een huis-egel? Gaaf :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De spinnen en kruipend ongedierte bussen met gif van het kruidvat werken ook goed. Ik spuit bij plinten waar ik ze zie, onder het bad en een strook langs de deur van de badkamer (daar lijken ze vooral te zitten en dan kunnen ze er niet uit).

Soms zit er een in de wasbak of het bad. Die kan er dan niet meer uit omdat het oppervlak te glad is. Ook in de kast met servies in de huiskamer ben ik er al een tegengekomen die niet meer uit een soepkommetje kon komen. Het is wel flink minder geworden sinds ik met gif bezig geweest ben vorig jaar, maar ervanaf komen gaan we niet. Het is een appartementengebouw en ik zag ze ook op de marmeren trap tussen kieren kruipen dus ze zitten in het hele gebouw en daar kan ik niks tegen doen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 291964 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:08:
Nog iets over de slakken in de tuin. Beste is een egel, echt waar. Wij hebben alle planten die ze lekker vinden vervangen met Fuchsia en laurier plantjes. Amper nog een slak gezien. :)
Ik gooi mijn koffieresten tegenwoordig af en toe tussen de planten, het schijnt goede voeding te zijn en het voorkomt luizen enzo. Ook een vogel die altijd rommel maakte omdat hij naar pieren zocht is gestopt met rommel maken (hij houdt niet van koffie denk ik). Slakken weet ik niet of het daar tegen helpt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja koffieprut werkt ook tegen slakken maar niet accuut. Buurman strooit zwaarste gif dat te verkrijgen is, om zijn hortensia's te beschermen. Is ook maar tijdelijk.
In Engeland zetten ze egels in om hun " gardens" te beschermen tegen slakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, binnenkort zet ik m op marktplaats 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=51907127,noline]Marzman schreef Het is een appartementengebouw en ik zag ze ook op de marmeren trap tussen kieren kruipen dus ze zitten in het hele gebouw en daar kan ik niks tegen doen.
Blijven behandelen!. Het zijn vooral die 1 mm zilvervisjes die je moet pakken . Zie je ze een tijdje niet meer spontaan, wat op zich al beter is, zijn ze er nog wel.
Ze kunnen zich wel 3 jaar schuilhouden zonder voedsel. Ze voeden zich ook met lijmresten en schimmels.
Het belangrijkste is de voortplanting zien te remmen.
Ik gebruik dus geen chemische middelen meer. Het helpt maar tijdelijk. Beaphar dimethicare is beter , zit lokmiddel in en versuft ze waardoor ze makkelijker zijn te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Ik hanteer de "kill on sight" methode...gaat op zich vrij goed... kom er 1 per week tegen denk ik?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devian schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:19:
Ik hanteer de "kill on sight" methode...gaat op zich vrij goed... kom er 1 per week tegen denk ik?
Ja daar ben ik ook een expert in geworden.
Ben er ook achter gekomen dat ze hun overleden maten op de muur komen weghalen of opeten, is de vlek na een tijdje ook weg😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 291964 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Ja daar ben ik ook een expert in geworden.
Ben er ook achter gekomen dat ze hun overleden maten op de muur komen weghalen of opeten, is de vlek na een tijdje ook weg😎
Toch fijn...dat "we leave no-one behind" principe :p

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ook maar even melden in dit topic. Ik heb al jaren last van deze klotebeesten. Zelfs tot op het punt dat ik heb overwogen om te verhuizen (toch maar niet gedaan). Op het hoogtepunt kwam ik 's avonds thuis en dan liepen er met gemak een stuk of 8 rond in m'n woonkamer (helemaal in de winter wanneer je woning donker is). Eigenlijk kom ik ze door heel m'n huis tegen en ik vind het op zich al best onprettig om zo'n beest rond te zien kruipen in huis, maar als je ze op een gegeven moment herhaaldelijk in je bestekbak aantreft, ga je toch wel een beetje flippen :(

Die bestekbak en keukenkastjes waren voor mij ook een beetje de druppel. Een paar jaar geleden al de naden en kieren in m'n keukenkastjes en aanrecht helemaal dicht gekit en sindsdien kom ik er nog maar sporadisch ééntje in tegen. Verder ben ik langs de plinten en al de kieren in huis gaan spuiten met een middel wat Permethrin en Tetramethrin bevat. Dit kan je van Roxasect of andere duurdere merken kopen, maar bij de Action verkopen ze het ook en is het een stuk goedkoper (de hoeveelheid werkzame stof is volgens de bus hetzelfde). Dit heeft enorm geholpen en hoewel het aantal zilvervisjes wat ik tegen kom een stuk minder is, blijf ik ze helaas zien (vaak wel dood, dat dan weer wel :P ). De gedachte dat ik er blijkbaar nooit helemaal vanaf kom en dat ik ook gif in m'n huis heb (waar ik geen fan van ben) vind ik eerlijk gezegd best somber, maar blijkbaar moet ik daar maar mee leven.

Kijk overigens uit met middelen die Permethrin bevatten (dit hebben de meeste anti insect middelen) als je katten hebt , katten zijn daar behoorlijk intolerant voor, spinnen daarentegen lopen er vrolijk door heen, tenminste dat idee heb ik...en daar ben ik best blij mee 8)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:41
Helpt die spay ook tegen pissebedden? Kruipen hjier ook regelmatig op de gang maar kan niks vinden. Alles is kurkdroog daar geen vochtige plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Devian schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:19:
Hier ook, die krengen verstoppen zich echt overal, en om nou elke hoek onder te spuiten met chemische meuk, terwijl ze later toch weer ergens anders opduiken schiet niet op. Ik sluit in ieder geval zoveel mogelijk goed af, het is echt smerig als je zulke insecten door je etenswaren hebt kruipen in de eetkast.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Devian schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Toch fijn...dat "we leave no-one behind" principe :p
Dat maakt ze praktisch onuitroeibaar in normale omstandigheden.
Zouden ze reageren op geluidsgolven ?en dan wegblijven?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 22:03
Heeft het nut om een expert te laten komen en te bestrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ChiMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:15:
Heeft het nut om een expert te laten komen en te bestrijden?
Dat ligt aan je woonsituatie. Woon je bijvoorbeeld, zoals ik, in een flatgebouw, dan moet iedereen in het gebouw meewerken hieraan. Zo niet, dan heeft het weinig nut (behalve werkverschaffing voor de expert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inderdaad, bij ons heeft dat geen zin, ik heb ze op andere plaatsen in het gebouw (buiten ons appartement) ook gezien. Het is wel redelijk onder controle, we komen ze niet heel vaak meer tegen waar dat eerst wel elke dag een paar was. Maar gisteren riep mijn vrouw opeens dat er een spin en een zilvervisje aan het vechten waren op het aanrechtblad. Spinnen werken dus ook als vorm van bestrijding :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Ik woon in een rijtjes huis.
Alle plinten laten dicht kitten en kom zo nu en dan nog eentje tegen in de keuken (vooral lades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ChiMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:26:
Ik woon in een rijtjes huis.
Alle plinten laten dicht kitten en kom zo nu en dan nog eentje tegen in de keuken (vooral lades).
Je moet als je s'nachts wel eens naar de toilet gaat af en toe eens kijken. Gewoon opeens het licht aan doen overal. Dan zie je misschien waar ze vandaan komen (waar ze terug naartoe kruipen). Een bestekla of een glade soepkom daar kom ik ze ook wel eens in tegen, en in de wasbak. Daar kunnen ze niet meer uitkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 28-07-2017 10:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Marzman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Je moet als je s'nachts wel eens naar de toilet gaat af en toe eens kijken. Gewoon opeens het licht aan doen overal. Dan zie je misschien waar ze vandaan komen (waar ze terug naartoe kruipen). Een bestekla of een glade soepkom daar kom ik ze ook wel eens in tegen, en in de wasbak. Daar kunnen ze niet meer uitkomen.
Ik woon er nog niet :)
Heb nog een week voordat in het huis ga intrekken.

Daarom overweeg ik iemand laten langskomen (als het zin heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ChiMan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Ik woon er nog niet :)
Heb nog een week voordat in het huis ga intrekken.

Daarom overweeg ik iemand laten langskomen (als het zin heeft).
Je zou kunnen vragen aan de buren of ze er ook last van hebben. Als dat niet zo is dan heeft het zin.

Je kan ook gewoon een paar spuitbussen leegspuiten langs alle plinten en onder deuren (dan gaan ze dood als ze naar een ander vertrek gaan en weet je in welk vertrek ze zitten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Marzman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:24:
Inderdaad, bij ons heeft dat geen zin, ik heb ze op andere plaatsen in het gebouw (buiten ons appartement) ook gezien. Het is wel redelijk onder controle, we komen ze niet heel vaak meer tegen waar dat eerst wel elke dag een paar was. Maar gisteren riep mijn vrouw opeens dat er een spin en een zilvervisje aan het vechten waren op het aanrechtblad. Spinnen werken dus ook als vorm van bestrijding :)
Spinnen werken idd goed tegen *visjes. Bij mij thuis is het irritante dat ik òf veel visjes zie lopen, òf er lopen weer tig hele jonge langpootspinnetjes. Laatstgenoemde zijn wat mij betreft nog iets irritanter dan de *visjes. Goed, ze reduceren het aantal van die insecten maar tegelijkertijd zijn ze zo enorm fan van halloween (en ik niet) dat ze decoreren waar ze lopen. Niet-giftige maatregelen helpen bitter weinig. Ik heb mijn ventilatiesysteem voorzien van stukken horrengaas maar die jonge spinnen zijn zo klein dat ze door dat gaas heen passen. Ik kwam laatst mijn badkamer in en liep gelijk met mijn smoel in wat draden. Nadat ik het licht aan had gedaan heb ik maar het deksel van het doucheputje gehaald en heb tussen de 50 en 100 spinnetjes een cursus wildwaterraften-zonder-raft gegeven. Nu beginnen de *visjes weer in aantal toe te nemen *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Marzman schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:34:
[...]
Je zou kunnen vragen aan de buren of ze er ook last van hebben. Als dat niet zo is dan heeft het zin.

Je kan ook gewoon een paar spuitbussen leegspuiten langs alle plinten en onder deuren (dan gaan ze dood als ze naar een ander vertrek gaan en weet je in welk vertrek ze zitten).
Niet aan de buren gevraagd maar wel 4 spuitenbussen leeg gespoten langs alle plinten en kieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Raymond schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:49:

Dat spul van HG werkt inderdaad erg goed.

Maar ik ken eigenlijk geen enkele woning waar men geen last heeft van *visjes. En als het bij een paar blijft dan vind ik het op zich wel prima. Als je buren er ook last van hebben dan kun je bestrijden wat je wilt maar veel nut zal het niet hebben. Vochtvreters zijn overigens ook een aanrader.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
uitroeien lukt denk nooit. Ze hoeven maar ergens in een kier te blijven zitten en ze leven weer rustig verder ook al is er geen voedsel.

Ben er bij mij thuis nog niet vanaf gekomen. En om nu elke week een spuitbus in elke kier leeg te gaan spuiten...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 15-02 10:35
Denk dat die HG TV reclames van 3/4 terug geholpen hebben :D
Al vaker die HG geprobeerd en dan zijn ze inderdaad een tijdje weg, maar kwamen terug. Ik gok dat de buren 't spul nu ook ontdekt hebben, want heb er nu al 2-3 maanden maar 1-2 gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 03-08-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je moet het wel bijhouden idd. Elke paar maanden even weer streepjes trekken met de spuitbus en consequent stofzuigen langs alle kieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:30

Amphiebietje

In de blubber

Hier komen ze via de afvoeren en ventilatiekanalen naar boven. Zie ze vaak in mijn badkamer, soms ook in andere kamers. Blijkbaar een zeer hardnekkig probleem hier in de flat, aangezien ik bij een zoektocht op Google een gearchiveerd artikel uit de jaren '70 tegenkwam over nou net mijn flat waar de plaag al in werd beschreven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 14:42
Ik woon sinds 3 weken in een rijtjeshuis in Almere en ook erg veel last van visjes. Ik zie ze elke avond wel sinds ik er woon. Nu lopen er daar sowieso aanzienlijk meer insecten rond dan in Amsterdam waar ik hiervoor woonde, maar die visjes vallen op zoveel dat het er zijn.

Nu laat ik s'avonds het licht aan boven en dat helpt wel wat heb ik het idee, maar niet voor de keukenkasten en lades. Dit is uiteraard geen permanente oplossing en helpt slechts voor boven. Ik vind de kasten en lades nog het vervelends en daar kan ik niet echt gif in spuiten. Eens kijken wat daar voor trucjes voor zijn.

Veel goede tips hier en ik ga morgen meteen de Appies af op zoek naar een paar HG spuitbussen om langs alle plinten te spuiten.

Nuttig topic!

[ Voor 17% gewijzigd door Mit-46 op 09-08-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vangen lukt wel goed. Maar krijg je ze ook nooit allemaal mee weg. Heb deze tijd terug onder de keukenkasten gezet:

Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/zilvervisjesweg/image/cache/full/a9c996c81989d883c716623fc060b3b13f0925f3.jpg

Die zit dan na een tijdje "vol".

Heb dit soort simpele kartonnetjes destijds gekocht bij de kruidvat en zag ze ook bij de Plus liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Paulus07 op 09-08-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1033311

Wat zijn het toch vervelende insecten! :( Zelf heb ik ook een tijd lang last gehad van zilvervisjes... Deze beestjes zijn heel moeilijk weg te krijgen, ik werd er helemaal gek van! Uiteindelijk heb ik via de onderstaande site een oplossing kunnen vinden voor het probleem. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van!

https://spambestrijden.nl

Succes allemaal! :)

Welkom op GoT. Spam is hier niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kwam vanmorgen ook weer een hele grote (2 cm) tegen op de muur van de huiskamer. Het zijn er minder geworden sinds ik (in 2016 denk ik) flink met gif heb gespoten. Maar nu zitten ze wel overal IPV in de badkamer (daar zijn de overlevenden denk ik vandaan gevlucht). Helemaal weg krijg ik ze toch niet, ze zitten in het hele gebouw, niet alleen in mijn appartement.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
Recent een ander huis gekocht en jawel, zilvervisjes. Redelijk veel. Een nachtelijke ronde door het huis en 5 exemplaren zijn weer geplet. Nu ligt er in dit huis op zolder en 1e etage laminaat. Is dit de grootste oorzaak?

Zie ook de tekst van wikipedia hieronder:

“De belangrijkste reden voor toename van zilvervisjes is het gebruik van laminaat/parket met platte plinten. De platte plinten sluiten namelijk niet goed aan bij de muur en een loslatende plakstrip doet de rest. Zo ontstaat een gunstige verblijfsplaats, waar ze zich ook gemakkelijk voortplanten. Er kunnen wel tien zilvervisjes per meter plint aanwezig zijn. Er komt maar een fractie 's nachts tevoorschijn. Alleen volledige afdichting met staande plinten maakt een einde aan de huisvesting van deze minuscule onschadelijke diertjes.”

Ook hier crap lamknaat met plate plinten, het goedkoopste van goedkoopste met losse liggende plinten. :(

Nog geen natte plekken gevonden.

Iemand hier die dit zelf al heeft weten op te lossen? En helpt het?

En nog een vraag: ik zie op sommige sites zo’n elektrisch ding (ultrasoon? Elektrische golven?) - helpt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hier ook zulke plinten (geen laminaat), en onder het bad kunnen ze ook komen. Maar het is een huurwoning, dus ik kan/wil daar niet te veel aan veranderen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik had een huis met tegels vroeger en daar vond je ze overal, juist op de verdieping (met laminaat) minder. Overigens had men vroeger tapijt en daar leefden ze ook. Je zag ze alleen minder snel en ze konden minder snel rennen. Maar kieren had je altijd. ;) Staande plinten moet je dan afkitten aan vloer- en wandzijde. Vrij bewerkelijk dus.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
Sterk stuk dat het zo expliciet als oorzaak aangwezen is in het wikipedia stuk.

Ik ga hier in elk geval verder met pletten, her en der wat vallen (tips welkom) en een oplossing zoeken voor de plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-08-2021
Hier heb ik binnen last van pissebedden, in de tuin zit het er vol mee want dat ligt vol met schors. En nu de lente stilaan begint komen ze weer te voorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
glennix schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:15:
Hier heb ik binnen last van pissebedden, in de tuin zit het er vol mee want dat ligt vol met schors. En nu de lente stilaan begint komen ze weer te voorschijn.
Kippen nemen, die vinden dit soort beesten heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Koperfolie werkt als je last van naaktslakken hebt. Bij mijn moeder kwamen de naaktslakken onder de achterdeur door. Koperfolie over de lengte van de drempel en probleem opgelost. Volgens mij kan je het in de bouwmarkt halen.

Ik zal zelf thuis adhv jullie zilvervisjestips aan de slag gaan. Ik zie ze sporadisch. Heb ze al wel uit de la gekregen door het pakpapier dat daar lag weg te halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Dwarlorf op 13-03-2018 15:40 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1 2 3 Laatste