Heb je geen stukje over en ergens in de garage of berging slingeren?TommyGun schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:11:
[...]
Mja, ik weet niet wat dat spul doet op PVC... de vloer is iets te duur om dat zomaar te proberen.
Memento mori
Heb je geen stukje over en ergens in de garage of berging slingeren?TommyGun schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:11:
[...]
Mja, ik weet niet wat dat spul doet op PVC... de vloer is iets te duur om dat zomaar te proberen.
Memento mori
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Je moet waarschijnlijk geen hond of huisdieren hebben?Rene schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:20:toon volledige bericht
Maar eens een update vanuit Noorwegen. Een jaar geleden werden we er helemaal gek van en uiteindelijk heeft de verzekering ermee ingestemd om te saneren met een nieuwe methode.
Waar voorheen gif werd gespoten is er 2x een lading Advion cockroach gel langs de plinten gelegd. Dit zijn kleine korreltjes gif met ca een halve meter tussen elk bolletje. Het resultaat is overweldigend: slecht 2 exemplaren gevonden In de lijmvallen waar we er vorig jaar 280 hadden gevangen. En dit waren ook mini exemplaren. Ook hebben we ze niet meer in huis zien rondlopen.
Ik ben er zoals het er nu naar uitziet officieel vanaf. De beste man heeft me aangeraden om wat van dat spul op eBay te kopen (hij mag het blijkbaar niet verkopen). Ga nu zelf nog maar een rondje met korrels plaatsen.
Dit was de gemiddelde lijmval een jaar geleden:
[Afbeelding]
Dit was de enige vangst nu:
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Gele briefjes van 3M zouden moeten voldoen.Blaze85 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:56:
weet iemand een soort lijm die blijft kleven zodat je zelf zilvervisvalletjes kunt maken?
meeste lijm droogt natuurlijk uit...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zou dat al stevig genoeg zijn? Lijkt me niet echt veel plakkracht hebben. Die zilvervisjesvallen van Roxasect en Kruidvat zijn veel kleveriger. Ik ga eens kijken of bepaalde soorten plakband werken.Freee!! schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:09:
[...]
Gele briefjes van 3M zouden moeten voldoen.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Anoniem: 474132
Mee eens, het zijn een soort levende fossielen, grappige beestjes en ze kunnen geen kwaad.Yucon schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:42:
Ik vind die zilvervisjes wel schattige beestjes. Om te voorkomen dat het een plaag wordt maak ik ze toch maar dood als ik er een tegenkom, maar dat vind ik toch altijd een beetje jammer.
Een plaag met motten een paar jaar geleden was wel erg leerzaam. Ik denk dat de zilvervisjes daar nu de prijs voor betalen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 474132 op 16-04-2021 14:34 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
[ Voor 26% gewijzigd door CyberMania op 14-10-2021 22:01 ]
duh, electrons are life
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway"
Ik heb destijds alle plinten gespoten en daarna afgekit.Macboe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:45:
Ik heb er afgelopen avond een aantal kapot gespoten met HGX Anti Mug en Vlieg. Vielen met bosjes 28 stuks op de trap waar ik ze ook vaak zie lopen (nieuwbouw woning).
Zijn de lokvallen van HG goed? De doosjes? Dit werkt bij mieren iig niet. Ik lees veel over de plinten... Betekent dit dat je alle plinten moet afspuiten?
Die vallen werken wel maar je pakt ze nooit allemaal. Ik gebruik ze nu ter signalering.Zijn de lokvallen van HG goed? De doosjes? Dit werkt bij mieren iig niet. Ik lees veel over de plinten... Betekent dit dat je alle plinten moet afspuiten?
Klopt, is fascinerend om te zien.twodigits schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:55:
Als ik het goed begrijp blijft dat gif een aantal weken werken. En gaan ze dood als ze erover heen lopen.
BronZilvervisjes gaan dood bij een luchtvochtigheid van minder dan 50 procent. Vochtproblemen aanpakken is dan ook de beste remedie tegen deze insecten.
[ Voor 69% gewijzigd door Oekol op 22-01-2022 08:46 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
[ Voor 32% gewijzigd door Vliegvlug op 22-01-2022 19:10 ]
Of de HG variant, die werkt ook wel prima, staat bij de supermarkt en blokkers.loek6000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:11:
.. binnenkort Roxasect bij het Kruidvat kopen, ..
Is een stuk duurder, ik heb ook geen idee hoeveel m2 ik ermee kan komen.The_Vice schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Of de HG variant, die werkt ook wel prima, staat bij de supermarkt en blokkers.
Je blijft je scheel betalen aan dit soort lapmiddeltjes. Beter schaf je een luchtvochtigheidsmeter aan en ga je na hoe het er voor staat in je woning. Waarschijnlijk ventileer je te weinig en dat is sowieso een probleem wat je aan wilt pakken.loek6000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:11:
Dank aan alle, ik heb er wat van opgestokenGa binnenkort Roxasect bij het Kruidvat kopen, dat lijkt goed te werken las ik op die andere topic en ik heb nog 9 pagina's te lezen ;P
Ik weet dat het onschuldige beestjes zijn, maar de rillingen lopen over mijn rug als ik er 1tje tref brrr
Deze voldoen bij mij prima. Je lokt ze en ze plakken meteen vast..Fore! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:04:
Vooral niet met lok-doosjes aan de gang gaan,
Je wilt ze bestrijden, dus bestrijden die beesten.
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 22-01-2022 22:25 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 22-01-2022 22:39 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Dat spuiten is zeker niet ongevaarlijk voor (kleine) kinderen. De *visjes zijn ongevaarlijk (voor kleine kinderen).SennSenn schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:04:
ik heb hier momenteel ook last van deze krengen ze willen maar niet weggaan! al 3jaar strijd ik met deze beesten en enkel waneer het weer wat warmer begint te worden.. week geleden nog hg gespoten en vond bijna dagelijks een lijkje. vandaag een lijkje gevonden waar ik nog nooit eentje had gezien dus ook gelijk ineens even ingespoten met hg en huppakee uurtje later vond ik de ene na de andere.. 5-6 na elkaar leefde nog wel maar konden precies liet veel meer haha hoop dat ze bij deze defnitief de deur uitgaan!! vieze beesjes en binnen 5weken moet ik bevallen naar idee om men kindje hier in huis te hebben als die vieze krenge hier ook rondlopen bah bah!!
Twee verschillende soorten zout die, als ze door de *visjes worden gegeten, samen een gif vormen in de "maag", zou kunnen werken.Frankvbr schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:03:
Zomaar een gek idee. Zou het slim zijn om zout te strooien onder de plakplinten voordat je ze plaatst?
[ Voor 20% gewijzigd door RoestVrijStaal op 12-05-2022 20:53 ]
[ Voor 12% gewijzigd door GustavSan op 13-09-2022 16:43 ]
Always look on the bright side of life.
Ze zitten niet in nesten. Dat zou te mooi zijn, nest verdelgen en ze zijn weg. Ze leven individueel. Ze komen uit het niets. Je ziet ze nooit komen maar ineens zijn ze er, volgens mij spawnen ze.AW_Bos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:24:
...Ergens in de muren van ons huis zal wel een nest zitten.
Zelfs in een glazen kerstbal...Bitzer schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:22:
[...]
Ze zitten niet in nesten. Dat zou te mooi zijn, nest verdelgen en ze zijn weg. Ze leven individueel. Ze komen uit het niets. Je ziet ze nooit komen maar ineens zijn ze er, volgens mij spawnen ze.
Een week geleden kroop er 1 in m'n oor toen ik nog wakker was. Ook zo fijn.Arsenius schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:00:
Ergste was eentje onder mijn kussen. Sindsdien check in altijd het plafond en onder het kussen en lakens voor ik erin kruip. Belachelijk, je bent nergens veilig voor die gasten.
UNOX: The worst operating system
Ah joh goed voor de weerstand 😛Bitzer schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:18:
Heel vervelend is dat ze een voorkeur voor de keuken hebben. Ik vind niks zo goor als 's-morgens zo'n kreng op het aanrecht aan te treffen, of nog erger, in een keukenkastje, of het allerergst, in servies of de bestekbak. Dat betekend voor mij alles schoonmaken en afwassen.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
[ Voor 18% gewijzigd door harry997 op 21-09-2022 09:50 . Reden: leesbaarheid, meer info wolfsspin, trap bekleden toegevoegd ]
Dat exemplaar waar wij een glas op gezet hadden en een groot *visje dat er ook onder kroop toevallig, heeft de nacht overleefd. Dus denk dat het antwoord nee is helaas.harry997 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:51:
3. Soms zit er bij ons ook een wolfsspin ergens. Zo'n dikke tarantula zegmaar. Die vind ik minder aangenaam in huis (/understatement). Misschien eten die ze ook maar die haal ik toch echt weg en gooi ik in een diepe kuil 5km van mijn huis en dan stort ik m vol met beton
Anoniem: 58485
Always look on the bright side of life.
Twee zelfs in twee dagen. Diegene waar ik een glas over gezet had, was in de keuken op de vloer. Ik ben naar bed gegaan. Volgende dag wist ik er van. Rest van het gezin ook, maar geen aandacht meer aan geschonken. Totdat mijn oudste dochter in volledige paniek ‘S avonds belde: ze had het glas niet meer in de gaten gehad en had deze weggetrapt. Spin los (en het visje dus). Volledig in paniek.Clifdon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:55:
@harry997 en @mgizmo jullie hebben beide al een wolfsspin in huis gehad? Ik weet dat het hier off-topic is maar man man man. Als ik zon spin in huis heb dan sterf ik echt ben ik bang. Ik zou echt mn huis niet meer in durven. Nu na een zooi grote huisspinnen ben ik al elke dag angstig.
Kl*te ongedierte.
Ik durf het bijna niet te schrijven maar het gaat hier goed -of slecht voor de *visjes. Sinds ik ook de trap heb afgekit heb ik er nog maar enkele gezien, ongeveer 1 per maand en gelukkig niet in de keuken.Bitzer schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:18:
In mijn huis .....
[ Voor 3% gewijzigd door Bitzer op 04-03-2023 09:52 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Om nou al het laminaat te (laten) vervangen om van ze af te komen is ook een prijsjeYakuzA schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:41:
Ze kunnen idd prima tegen droge lucht.
Hier zitten ze onder het laminaat, schijnbaar vinden ze dat geperste hout ook prima om te snacken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 9% gewijzigd door Technewbie op 24-05-2024 04:29 ]
Heb vraatsporen onder het laminaat gezien?YakuzA schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:41:
Ze kunnen idd prima tegen droge lucht.
Hier zitten ze onder het laminaat, schijnbaar vinden ze dat geperste hout ook prima om te snacken.
[ Voor 34% gewijzigd door Technewbie op 24-05-2024 04:27 ]
Anoniem: 1221402
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq