[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste
Acties:
  • 106.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:50

PauseBreak

derp!

max schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:47:
[...]

Nieuw FIA draaiboek voor elke race:

- VES starts at the back of the grid.
- Rain

Zouden ze dat voor elkaar krijgen?

:P
Sprinklers :Y)

Iets anders, is die Buxton video al langsgekomen?

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Help!!!! schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:50:
[...]

Volgensmij heb ik in één vd links hier gelezen dat Ocon zelf daarover zegt dat het verschil tussen hem en Max is, dat hij alleen zo aggressief rijdt als hij denkt dat het echt nodig is en nut heeft en Max altijd, ongeacht de consequenties.
Zolang je niet vooraan rijdt, is dat nodig. Dat verklaart meteen het verschil tussen Max en Ocon. Max heeft een winnaars mentaliteit. Ocon rijdt liever de race uit, al zou hij laatste staan. Max rijdt liever zichzelf van de baan, dan dat hij het niet heeft geprobeerd om te winnen.

Edit: een ander groot verschil, Max had zijn legendarische save in 2014 al geoefend. Dat zie ik Ocon niet doen:

[ Voor 14% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 16:31

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PauseBreak schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:55:
[...]

volgens mij niet, linkje?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Erapaz schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:33:
[...]

De oude garde F1 coureurs is gewoon ingekakt. Dit maakt het ook zo mooi om naar Max en de nieuwe garde te kijken. Regels worden herschreven (en weer ingetrokken?) omdat Max rijdt (aanvalt, verdedigd) op manieren die men jaren niet gezien heeft.
Kan je aangeven wie je bedoeld met de nieuwe garde en waarop je baseert dat de oude garde is ingekakt?

Ik weet dat het een verleidelijke redenatie is, maar als je VES wil vergelijken op basis van het aantal deelnemende seizoenen dan moet je ook naar PAL,SAI,OCO,WEH,MAG,ERI en NAS kijken. (1e t/m 3e seizoen) en dan valt het een en ander allemaal wel mee met de jonge garde.

Van de oudere deelnemers doet RAI (37 jaar en al 16 jaar actief) het zo slecht nog niet. ALO daarentegen (ook al 16 jaar actief) gaat dit seizoen voor geen meter, maar wordt door vele toch hoog geprezen en reed met name gisteren ook helemaal geen slechte race. Evenals VET (10 jaar actief) die gisteren een behoorlijke inhaalrace gemaakt heeft.

ROS en HAM rijden ook al weer 11 en 10 jaar mee ondertussen, en daar hoor je ook niemand over miepen dat ze te traag zijn toch? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Hippocampus schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:30:
[...]

Kan je aangeven wie je bedoeld met de nieuwe garde en waarop je baseert dat de oude garde is ingekakt?

Ik weet dat het een verleidelijke redenatie is, maar als je VES wil vergelijken op basis van het aantal deelnemende seizoenen dan moet je ook naar PAL,SAI,OCO,WEH,MAG,ERI en NAS kijken. (1e t/m 3e seizoen) en dan valt het een en ander allemaal wel mee met de jonge garde.

Van de oudere deelnemers doet RAI (37 jaar en al 16 jaar actief) het zo slecht nog niet. ALO daarentegen (ook al 16 jaar actief) gaat dit seizoen voor geen meter, maar wordt door vele toch hoog geprezen en reed met name gisteren ook helemaal geen slechte race. Evenals VET (10 jaar actief) die gisteren een behoorlijke inhaalrace gemaakt heeft.

ROS en HAM rijden ook al weer 11 en 10 jaar mee ondertussen, en daar hoor je ook niemand over miepen dat ze te traag zijn toch? ;)
Max heeft natuurlijk ook gewoon als voordeel dat hij een nuchtere Nederlander is. Het maakt hem geen reet uit wie er voor hem rijd, als ze niet snel genoeg rijden gaat hij er voorbij. Als het niet links om kan, dan maar rechts om. Terwijl de andere jonge rijders toch wel op kijken tegen de grote namen.

Als hypothetisch gezien een Hamilton achter een Sainz rijd, krijgt Sainz zweethandjes. Het maakt Max niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
De Channel 4 Hightlights nu bekijken in 1080p en DD5.1.. extra goed genieten. 8)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-10 19:09
[...]

Laat Hamilton en Ros met Button en Alonso ruilen en die eerste twee blijken opeens relatief traag te zijn in een McLaren en de laatste twee rijden vooraan het veld.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:35:
[...]
Als hypothetisch gezien een Hamilton achter een Sainz rijd, krijgt Sainz zweethandjes. Het maakt Max niets uit.
Ik heb dat idee altijd als Sainz en Alonso met elkaar aan het "knokken" zijn; die zijn veel te lief voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:06
PauseBreak schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:55:
[...]

Paddock pass staat sinds 9 minuten online bij NBCSN (http://motorsports.nbcspo...d-prix-post-race-video-2/) verschijnt waarschijnlijk snel binnen dit topic..

David croft Blog: http://www.silverstone.co.uk/news/crofty-blog-brazil-2016/
Daniel Ricciardo twitterpost: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxPadYvXcAAG3oc.jpg
https://twitter.com/RicciardoDR/status/798223658200264704 <-- voor de video..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxJiNPxXEAAs8Ng.jpg:large McLaren reed afgelopen weekeinde hun 800e GP. (182 overwinningen 22%!)

[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet

geen :*) maar meer -O-

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

En geen woord over z'n teammaatje of diens presteren.. Mentale klap gehad zo te zien.

www.google.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Roamor schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:42:
[...]

Ik heb dat idee altijd als Sainz en Alonso met elkaar aan het "knokken" zijn; die zijn veel te lief voor elkaar.
Sainz ziet Alonso als zijn held. Hij zal Alonso er dus niet af rijden. Alonso weet dat hij wat nare krantenkoppen kan verwachten als hij de andere Spanjaard eraf rijdt.

Zelfde zou Max en Stoffel zijn. Die twee zouden ook wat rustiger met elkaar zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Hier nog het volledige podium interview..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

:) thanks.. jij bent verdomme snel met dat posten :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:50
MisteRMeesteR schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:21:
[...]

En geen woord over z'n teammaatje of diens presteren.. Mentale klap gehad zo te zien.
Dat bind ik het meest opvallend/stuitend. Daar waar voorheen hij altijd wel sprak over Max z'n prestatie rept hij nu met geen woord erover. Echt wel een tik gehad zo te horen. Ook z'n uitspraak, a couple of days to sort my life out... beetje gek en toch ook wel een beetje jammer eigenlijk. Ik vind Ric echt een toffe gozer.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
LOL @ Frits van Eerd als een blije puber op de achtergrond bij het interview met Max op Channel 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Feihcretsam schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk een stukje durven is. Waarschijnlijk kunnen de meeste F1 coureurs de theorie over hoe je in de regen moet rijden wel vertellen.. maar als je daadwerkelijk die peperdure bolide, met vaak hele grote belangen die meespelen en miljoenen mensen die live kijken, buitenlangs net langs de witte lijn/de kerb/het gras moet sturen dan denken de meesten denk ik "mwoah, ik probeer het wel met een uitrem-actie of ik consolideer mijn 6e plek ipv risico op 0 punten te nemen".
Ik denk dat het vooral is dat de racelijn weinig water bevat en ze allemaal als de dood zijn door aquaplaning van de baan te glijden. Dat was ook een serieus risico dat Max nam bij het opkomen van het rechte stuk natuurlijk: er waren exact op die plek al een paar coureurs van de baan gegleden puur omdat de extremes het niet meer aankonden om al dat water af te voeren. Dan rijd je op de racelijn voorspelbaarder, want daar staat weinig water en is het gewoon overal even glad.

Max had natuurlijk ook vrij nieuwe banden toen hij zijn inhaalrace begon. Dan heb je dus meer profiel, betere waterafvoer, etc. Los daarvan gewoon echt een ge-wel-di-ge race waarmee hij echt zijn visitekaartje heeft afgegeven als toekomstig wereldkampioen. Ik heb een hekel aan dat soort voorspellingen, omdat hij het allemaal nog moet waarmaken en ook geluk nodig heeft om een DC te winnen. Maar gisteren was _echt_ heel goed. En met de jaren wordt hij vanzelf iets rustiger en doordachter waardoor hij waarschijnlijk iets minder risico gaat nemen en net in de sweetspot uitkomt waar Hamilton momenteel in zit: nog steeds snoeihard rijden, maar niet zo ontzettend op de limiet dat het te vaak fout gaat.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
asing schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:27:
[...]

Sainz ziet Alonso als zijn held. Hij zal Alonso er dus niet af rijden. Alonso weet dat hij wat nare krantenkoppen kan verwachten als hij de andere Spanjaard eraf rijdt.

Zelfde zou Max en Stoffel zijn. Die twee zouden ook wat rustiger met elkaar zijn.
Stoffel heeft meermaals gezegd dat hij in zijn ogen beter is dan Max. Ik zie hem nog wel eens Max van de baan rijden, doordat Stoffel zo graag aan de hele wereld wilt bewijzen dat hij beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:31:
LOL @ Frits van Eerd als een blije puber op de achtergrond bij het interview met Max op Channel 4.
Die weet natuurlijk ook dat hij rond de kerst een speciale verstappen redbull actie in de schappen kan leggen €€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:32:
[...]

Die weet natuurlijk ook dat hij rond de kerst een speciale verstappen redbull actie in de schappen kan leggen €€
Jep. Hij stond tijdens de podium ceremonie ook al blij met z'n NL vlag naast Marko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxPh6Z2XAAASmKA.jpg:large

Bij williams hebben ze trouwens ook de nieuwe 2017 360o camera voor 2017 geprobeerd. Komt terug in Abu Dhabi en het komende seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet

Paddock pass deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
MisteRMeesteR schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:21:
[...]

Precies. Valt wel te begrijpen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:37:
[afbeelding]

Bij williams hebben ze trouwens ook de nieuwe 2017 360o camera voor 2017 geprobeerd. Komt terug in Abu Dhabi en het komende seizoen.
Eh......dan heb je een aerodynamische neus/auto....plak je er zo'n bol op.

Priorities, priorities.... :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:37:
[afbeelding]

Die camera lijkt wel heel erg op de 360fly.

Afbeeldingslocatie: http://360camreview.com/wp-content/uploads/2016/03/489930-360fly-4k.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Haha en Fritske weer in beeld bij Paddock Pass. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:38
Kan iemand me hier op weg helpen met de vele mythes rondom de slijtage van de regenbanden? Ik hoor en lees dat deze bijna niet slijten in de regen (zoals we gewend zijn van droog weer banden) maar andere bronnen vermelden weer dat er wel degelijk slijtage / minder water afvoer optreed... als ik probeer via google te zoeken kom ik steeds weer uit op dezelfde artikelen zonder enige bron vermelding... wat is het nou? Slijten die regenbanden nou wel of niet?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Toch wel een trieste bende bij Sauber, staat Nasr een interview van zijn leven te geven in de regen... zonder paraplu of media persoon erbij.
Nu is dit geen FI maar ook die staan gewoon met een plu erbij.
Hoe moeilijk is het om even met een iphone en plu erbij te gaan staan 8)7

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Was deze al geplaatst?

[YouTube: https://youtu.be/lJPAQupGcMk]

Die blik van Jos op het einde. Grandioos.. Houdt z'n tranen met moeite binnen van trots.

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2016 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
The_Butler schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:49:
Kan iemand me hier op weg helpen met de vele mythes rondom de slijtage van de regenbanden? Ik hoor en lees dat deze bijna niet slijten in de regen (zoals we gewend zijn van droog weer banden) maar andere bronnen vermelden weer dat er wel degelijk slijtage / minder water afvoer optreed... als ik probeer via google te zoeken kom ik steeds weer uit op dezelfde artikelen zonder enige bron vermelding... wat is het nou? Slijten die regenbanden nou wel of niet?
Het hangt af van de situatie. Regenbanden werken het beste bij een natte baan, en lage temperaturen. Dat zag je bijvoorbeeld ook op Silverstone (de baan was half nat/half droog), waar ze af en toe expres door het natte gedeelte reden om de banden te koelen. Ze werken dus eigenlijk op een tegenovergestelde manier dan super softs, welke juist beter werken bij een hoge temperatuur. Hoe natter de baan, hoe beter de regenbanden werken en hoe minder hard ze slijten. Ze slijten wel, maar het verschil tussen nieuwe regenbanden en regenbanden van pak en beet 30 rondes oud is misschien 2 tiende van een seconden. Terwijl dat bij mediums en softs al gauw een paar seconden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
The_Butler schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:49:
Ze slijten wel, maar ze hebben profiel dat slijt in tegenstelling tot slicks die ploffen als je er te lang op doorrijdt (zie Vettel eerder dit seizoen). Een regenband verliest heel langzaam profieldiepte. In principe kun je er de race op uitrijden, het wordt bijna een soort intermediate (niet helemaal natuurlijk), maar in zo'n race als gisteren zag je aan Max wel wat voor voordeel je hebt als je profiel gloednieuw en dieper is: betere waterafvoer en dus snellere rondetijden door beter grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:54:
[...]

Ze slijten wel, maar ze hebben profiel dat slijt in tegenstelling tot slicks die ploffen als je er te lang op doorrijdt (zie Vettel eerder dit seizoen). Een regenband verliest heel langzaam profieldiepte. In principe kun je er de race op uitrijden, het wordt bijna een soort intermediate (niet helemaal natuurlijk), maar in zo'n race als gisteren zag je aan Max wel wat voor voordeel je hebt als je profiel gloednieuw en dieper is: betere waterafvoer en dus snellere rondetijden door beter grip.
Groter voordeel dan het minimaal betere profiel, is natuurlijk dat de "verse" banden natuurlijk op temperatuur uit de bandenwarmers kwamen..

maar 90% van het verschil met de rest van het veld zat achter het stuur van de RB met nummer 33..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:46:
Haha en Fritske weer in beeld bij Paddock Pass. :+
Dat handje op de rug van Will in het voorbij lopen door Valteri zegt ook echt genoeg.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19
nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:58:
[...]

Groter voordeel dan het minimaal betere profiel, is natuurlijk dat de "verse" banden natuurlijk op temperatuur uit de bandenwarmers kwamen..

maar 90% van het verschil met de rest van het veld zat achter het stuur van de RB met nummer 33..
Die temperatuur was er al lang uit na dat rondje achter de SC.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
RocketKoen schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:01:
[...]

Die temperatuur was er al lang uit na dat rondje achter de SC.
Regenbanden verwarmen heeft sowieso geen nut. Door de regen koelen ze toch af, en ze slijten sneller en presteren slechter bij hoge temperaturen. Daarom zijn ze ook waardeloos als de baan droge plekken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:54:
Was deze al geplaatst?

[video]

Die blik van Jos op het einde. Grandioos.. Houdt z'n tranen met moeite binnen van trots.
Reporter:"waar gaat dit allemaal eindigen Jos?"
Jos:"Maakt me allemaal niet uit, als hij maar wereldkampioen wordt."

Vooral hoe hij het zegt. _/-\o_

Is dat nou die Plooij die de vragen stelt?

[ Voor 2% gewijzigd door SuBBaSS op 14-11-2016 20:13 . Reden: Wel ff echt quoten als ik quotes plaats... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Overigens reed Max op gebruikte banden, niet op nieuwe, tijdens zijn tovershow.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

SuBBaSS schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:06:
[...]

Reporter:"waar gaat dit allemaal naar toe?"
Jos:"Maakt me niet uit, als hij maar wereldkampioen wordt."

Vooral hoe hij het zegt. _/-\o_

Is dat nou die Plooij die de vragen stelt?
Ja prachtig he :D

En ja dat is nou die Plooij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

SuBBaSS

-has Ryzen

AzzKickah schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:09:
[...]

Ja prachtig he :D

En ja dat is nou die Plooij..
Hmm, mis ik niks aan dus. :+

Bedankt posters! Is weer even maximaal nagenieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:58:
[...]

Ik denk niet dat de bandenwarmers zoveel verschil maakten hoor. Sowieso worden de banden heel hard afgekoeld door al dat water wat ze afvoeren. Als je bedenkt dat ze (bijna) aquaplaneerden op het rechte stuk kun je ervan uitgaan dat ze zeker 50-55 liter per seconde afvoerden (de limiet ligt volgens Pirelli op 65L/sec). Dan kun je opwarmen wat je wil: een recht stuk en je banden zijn weer koud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:14:
[...]

Ik denk niet dat de bandenwarmers zoveel verschil maakten hoor. Sowieso worden de banden heel hard afgekoeld door al dat water wat ze afvoeren. Als je bedenkt dat ze (bijna) aquaplaneerden op het rechte stuk kun je ervan uitgaan dat ze zeker 50-55 liter per seconde afvoerden (de limiet ligt volgens Pirelli op 65L/sec). Dan kun je opwarmen wat je wil: een recht stuk en je banden zijn weer koud ;)
Dan wordt de 90% achter het stuur toch alleen maar groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:54:
Was deze al geplaatst?

[video]

Heel mooi, de laatste race dat Jos live erbij was, was in Barcelona. Nu een half jaar later maakt hij de mooiste race van Max zijn prille carrière mee ( vind ik). Ontroerend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Trevor schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:07:
Overigens reed Max op gebruikte banden, niet op nieuwe, tijdens zijn tovershow.
Bron? Regenbanden setjes waren toch voor iedereen nieuw? Dat zou het nog meer bizar maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:18:
[...]

Bron? Regenbanden setjes waren toch voor iedereen nieuw? Dat zou het nog meer bizar maken 8)7
Zie al die pirelli statistieken die her en der rondvliegen..

per auto hebben ze maar 3 setjes regenbanden.. (aangezien ze toch bijna niet slijten... kun je ze prima hergebruiken..)Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxLHNU2XUAEv88s.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Iedere auto krijgt per race een bepaalde set banden. Bestaat uit een aantal banden die ze zelf kunnen kiezen (moeten ze voor het seizoen aangeven, anders kiest Pirelli voor ze), en een aantal regen banden. Die moet moet je voor zowel de kwalificatie, de race en opwarm ronden gebruiken. Enkel bij een aantal vrije trainingen hebben ze volgens mij extra banden. Max had die banden al eerder gebruikt, al was het maar voor 1 proef ronde. Dat is ook de reden waarom je in normale omstandig heden ziet dat sommige coureurs geen super softs gebruiken, omdat ze die niet meer hebben (bijvoorbeeld versleten bij de kwalificatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

/edit: hier stond het plaatje wat nachtnet erboven bij editte terwijl ik nog zocht :)

[ Voor 25% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-11-2016 20:30 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:16:
[...]

Dan wordt de 90% achter het stuur toch alleen maar groter?
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik geef aan dat het effect van de bandenwarmers nihil was, maar dat het vooral de nieuwe(re) regenbanden waren waar hij op reed. Dan voel je je ook vertrouwder omdat je meer profiel hebt, meer waterafvoercapaciteit en dus minder risico op aquaplaning. Je kunt ook geruster van de drogere lijn af, zoals hij aantoonde. Ik wil absoluut niks afnemen van de prestaties van Max, die waren gewoon geweldig en "in a league of his own", maar de nieuwe(re) banden hielpen daar echt wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Oké, goede vraag. Ik bedoel niet zo zeer de snelheid, meer dat het lijkt dat Max nu dingen doet die we de afgelopen 10 jaar niet gezien hebben. Bijvoorbeeld extreem laat remmen en verdedigen. Max kan dit subliem en veilig, hierdoor is echter de discussie opgelaaid over bewegen in de remzone. Een ander voorbeeld is het rijden van alternatieve lijnen in de regen. Alsof iedereen binnen de F1 in dezelfde kaders dacht en Max zelf nieuwe kaders neerzet.

Ik zeg niet dat VET,RAI, ROS, ALO en HAM niet kunnen rijden. De snelheid is er zeker. Max lijkt alleen veel creatiever dan deze heren.

Overigens vond ik Ocon gisteren ook goed (werd tenminste niet voorbij gereden alsof ie stilstond door Max). Sainz is goed, maar geen buitencategorie.

Misschien is het perceptie, misschien roze bril, misschien dat ik na 22 jaar F1 kijken eindelijk mag juichen voor een Nederlandse race winnaar / potentieel WDC. Op mij komt het echter over alsof Max de verfrissing is die de F1 nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:32:
[...]

Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik geef aan dat het effect van de bandenwarmers nihil was, maar dat het vooral de nieuwe(re) regenbanden waren waar hij op reed. Dan voel je je ook vertrouwder omdat je meer profiel hebt, meer waterafvoercapaciteit en dus minder risico op aquaplaning. Je kunt ook geruster van de drogere lijn af, zoals hij aantoonde. Ik wil absoluut niks afnemen van de prestaties van Max, die waren gewoon geweldig en "in a league of his own", maar de nieuwe(re) banden hielpen daar echt wel bij :)
Ik geloof niet dat dat verschil zo heel veel groter was tussen de oudere (+20 ronden) en de nieuwere band van VES. Juist door de constante natte baan slijt de band eigenlijk nauwelijks? en zou dus de 65Lps capaciteit nog aanwezig moeten zijn. Dan zit het grote verschil tussen VES en de andere rijders toch achter het stuur van de RB No.33? Ik ben dan wel benieuwd waarom VES bij C4 interview zegt dat hij door het locken van de banden temperatuur in die banden kreeg..

iemand trouwens dit plaatje kunnen vinden met lap 71/71?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxKceT4XUAEI-EG.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Het waren niet de nieuwere banden. Het was simpel weg de andere lijn die hij aanhield, waar veel meer grip was. Niets meer, niets minder. De kunst van Max zat hem in de ervaring in regen rijden uit de kart tijd, en dus wist dat hij een andere lijn moest rijden. Het is gewoon raar dat de andere dat niet deden. Het was Ricciardo immers letterlijk verveld wat Max deed waarom hij zo snel was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 17:23
Zie reactie van Pirelli, ze zagen weinig verschil tussen de nieuwe banden van Max en de oude banden van de anderen :)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
HvanL schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:44:
Zie reactie van Pirelli, ze zagen weinig verschil tussen de nieuwe banden van Max en de oude banden van de anderen :)

[...]
Huh? Dat zeggen ze juist niet toch?
Zonder twijfel kunnen de nieuwere banden hem een voordeel hebben opgeleverd. Maar het is onmogelijk om te berekenen hoeveel dat geweest is: de omstandigheden op de baan veranderden per rondje en soms was meer profiel beter, soms minder.
Kortom: hij heeft er niet overal evenveel voordeel van gehad, maar hierboven lees ik juist dat er _wel_ verschil tussen zat en precies dat bedoel ik: met meer profiel kun je makkelijker door diepere plassen rijden. Ik zeg makkelijker, want het blijft moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
[...]

[...]

Kortom: hij heeft er niet overal evenveel voordeel van gehad, maar hierboven lees ik juist dat er _wel_ verschil tussen zat en precies dat bedoel ik: met meer profiel kun je makkelijker door diepere plassen rijden. Ik zeg makkelijker, want het blijft moeilijk 8)7
Verklaar dan eens waarom Ricciardo niet zo hard ging, terwijl zijn banden slechts een paar rondjes 'ouder' waren dan die van Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 17:23
Laatste regel: "Het enige dat ik kan zeggen is dat niet één van de regenbanden gedurende de race tekenen van hevige slijtage vertoonde. De rest moet worden toegeschreven aan de magische 'master drive' van Max. Jullie hebben een groot kampioen in huis", liet een woordvoerder van Pirelli weten aan GPUpdate.net.
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:51:
[...]
Verklaar dan eens waarom Ricciardo niet zo hard ging, terwijl zijn banden slechts een paar rondjes 'ouder' waren dan die van Max?
Wil je nou echt horen dat Max beter reed, wat helemaal niet ontkend wordt? :F

RBR heeft overigens zojuist op facebook Max' lowdown geplaatst.

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 14-11-2016 20:54 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Migrator schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:52:
[...]

Wil je nou echt horen dat Max beter reed, wat helemaal niet ontkend wordt? :F
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het komt door de andere lijn, en niet door de banden. Wat door iedereen hier ontkend/genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voor iedereen die zich afvraagt waarom Max zo snel was.....

Het heeft met ruwe snelheid te maken en cojones...

albino71 in "[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!!"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:54:
[...]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het komt door de andere lijn, en niet door de banden. Wat door iedereen hier ontkend/genegeerd wordt.
Ik lees vooral hier de poldersuggestie dat alles mee heeft gespeeld ;)

En een en/en is ook logischer dan een of/of imho.

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 14-11-2016 20:56 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Migrator schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:55:
[...]

Ik lees vooral hier de poldersuggestie dat alles mee heeft gespeeld ;)

En een en/en is ook logischer dan een of/of imho.
Wellicht. Maar als je het analyseert zie je gewoon dat Max veel later kan remmen, en harder rijdt. Dat komt inderdaad omdat meer grip heeft. Die grip haalt hij uit het 'vuile' deel van de baan, wat normaal gesproken nadelig is. Maar in de regen een voordeel heeft, omdat je daar veel harder kunt rijden. Andere 'regenrijders' zoals Senna deden hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is er ergens online beelden bekend van Engelse TV, vroeger bij de BBC waren ze lekker enthousiast, zou ze daar wel eens over Max willen horen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:00
Iemand al een reactie van villeneuve gevonden?
Krijg het idee dat ie gisteren Luxemburg - Nederland heeft gekeken ipv de F1. :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:51:
[...]
*zucht* Zet die oranje bril eens af joh. Wat wil je nou horen van me? Heb ik ergens gezegd dat Max niet kan rijden in de regen? Of dat het allemaal door de regenbanden komt en eigenlijk heel simpel is? Of dat Ricciardo zo traag was door zijn oude banden?

RIC had problemen met zijn vizier, dat hebben we ook kunnen lezen. En slecht zicht helpt niet echt als je sowieso al slecht zicht in de spray hebt. Bovendien wil ik best geloven dat Max beter is in de regen.
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:54:
[...]
Waar wordt dat ontkend dan? Ik voeg enkel argumenten toe, maar op de een of andere manier mag het alleen aan Max liggen dat hij zo snel was :X Het lag ook aan zijn auto, die gewoon meer downforce genereert dan 90% van het veld... Best handig in de regen.
HvanL schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:52:
Laatste regel: [i]"Het enige dat ik kan zeggen is dat niet één van de regenbanden gedurende de race tekenen van hevige slijtage vertoonde.

[...]
Droog weer banden hoeven ook geen sporen van "hevige slijtage" te vertonen om minder grip te hebben dan nieuwe banden ;) "Geen hevige slijtage" zegt gewoon niet zoveel. Ik zou wel eens profieldieptes willen zien per rijder.

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 14-11-2016 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bastie-88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:01:
Krijg het idee dat ie gisteren Luxemburg - Nederland heeft gekeken ipv de F1. :+
klopt en hij vond het spel van de NL'ers maar beroerd, continu met die bal aan de haal, schandalig.
Schijnt ook dat hij Charlie Whiting heeft gebeld of hij er niet wat aan kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Bastie-88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:01:
Nee, niets gezien. Wel een blog van 2 jaar geleden over de komst van VES naar de F1:

daar schrijft Daren Heath: "Thinning of hair, scruffy in appearance and bitter in mien, the media’s favourite moaner Jacques Villeneuve was predictable in his ire.

Dismissing the young Dutchman as just another example of where the sport –which served him so well – is apparently going so wrong.

Fact is, Villeneuve and his like can bitch and moan all they desire – it’s a pathetic and predictable thing for an occasional sportsman way past his prime to do. “It’s not what it was back in my day” is a soundbite oft repeated by those living in the past, extolling how hard it was for them relative to how easy it is in the here and now, all in a desperate attempt to remain relevant.

I’m afraid – all you pinguid, thinning-of-hair ex-drivers – the world has changed, 16-year-old professional sportsmen are not what they were.
"

Kortom Villeneuve is een zuurpruim.. negeren die hap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:05:
[...]

*zucht* Zet die oranje bril eens af joh. Wat wil je nou horen van me? Heb ik ergens gezegd dat Max niet kan rijden in de regen? Of dat het allemaal door de regenbanden komt en eigenlijk heel simpel is? Of dat Ricciardo zo traag was door zijn oude banden?

RIC had problemen met zijn vizier, dat hebben we ook kunnen lezen. En slecht zicht helpt niet echt als je sowieso al slecht zicht in de spray hebt. Bovendien wil ik best geloven dat Max beter is in de regen.

[...]

Waar wordt dat ontkend dan? Ik voeg enkel argumenten toe, maar op de een of andere manier mag het alleen aan Max liggen dat hij zo snel was :X Het lag ook aan zijn auto, die gewoon meer downforce genereert dan 90% van het veld... Best handig in de regen.
Je mist het punt wat ik probeer te maken. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Mad-Matt schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:00:
Is er ergens online beelden bekend van Engelse TV, vroeger bij de BBC waren ze lekker enthousiast, zou ze daar wel eens over Max willen horen
http://bbc.in/2f6if3f alstu: BBC Radio.. BBC heeft al een paar jaar geen tv-rechten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:10:
[...]
Je mist het punt wat ik probeer te maken. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
Welk punt dan? Je klaagt dat door iedereen ontkend wordt dat het aan zijn lijnen lag (ik zie bijna niemand dat ontkennen, maar goed). Ik zeg enkel dat het een het ander niet uitsluit en het niet zo zwart-wit zit. Er zijn diverse factoren waaronder zijn lijnen, skills, banden, etc...

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 14-11-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:10:
[...]

http://bbc.in/2f6if3f alstu: BBC Radio.. BBC heeft al een paar jaar geen tv-rechten meer.
Nee dat klopt, maar dacht misschien zijn die 2 mee gegaan naar Sky (die hebben het nu toch?)
Thanks, ff luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:05:

Ik zeg niet dat het niet waar is en ik zeg dit zeker niet omdat ik Max hoger dan Ricciardo wil praten, maar mijn eerste gedachte hierbij is: "lulsmoes"... ik denk niet dat zijn zicht slechter was dan het zicht van ieder ander... natuurlijk kan het wel waar zijn hoor, maar het is niet het eerste wat in mij opkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
P.O. Box schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:15:
[...]

Ik zeg niet dat het niet waar is en ik zeg dit zeker niet omdat ik Max hoger dan Ricciardo wil praten, maar mijn eerste gedachte hierbij is: "lulsmoes"... ik denk niet dat zijn zicht slechter was dan het zicht van ieder ander... natuurlijk kan het wel waar zijn hoor, maar het is niet het eerste wat in mij opkomt :)
Agree.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
P.O. Box schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:15:
[...]

Dat was om eerlijk te zijn ook mijn gedachte. Op Sky legden ze uit dat de vizieren tegenwoordig verwarmd zijn en beslaan dus niet meer gebeurt. Bovendien vind ik het raar dat we dan geen meldingen hebben gehoord over de boardradio dat zijn vizier besloeg. Hamilton hebben we wel horen zeggen dat hij druppels in zijn ogen kreeg omdat zijn helm lek was. Maar goed, we hebben niet alle feiten, dus ik gun hem het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwarmd? Zal toch zeker wel gewoon pinlock zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:18:
[...]

Dat was om eerlijk te zijn ook mijn gedachte. Op Sky legden ze uit dat de vizieren tegenwoordig verwarmd zijn en beslaan dus niet meer gebeurt. Bovendien vind ik het raar dat we dan geen meldingen hebben gehoord over de boardradio dat zijn vizier besloeg. Hamilton hebben we wel horen zeggen dat hij druppels in zijn ogen kreeg omdat zijn helm lek was. Maar goed, we hebben niet alle feiten, dus ik gun hem het voordeel van de twijfel.
Waar wil je eigenlijk heen als conclusie van alles?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Na het statement is het overduidelijk van Pirelli. Max en Hamilton waren DE coureurs van de race gisteren. En in de regen gaat het puur om de rijder. Max is samen met Hamilton al de beste van het veld. Wauw.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 14-11-2016 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:18:
[...]
Lijkt redelijk helder te zijn op deze foto, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knol_02
  • Laatst online: 29-05 09:48
Op die foto vallen mij 2 dingen op. 1 Ricciardo kijkt in de spiegel waar Max rijdt en Max kijkt in de bocht waar het gat is om er voorbij te kunnen en 2 valt mij al erg lang op de FIA camera zit bij Ricciardo rechts en bij Max links, die wagens zijn tot op de millimeter geperfectioneerd, levert het niet ontzettend aërodynamische voordeel/nadeel op dat door de FIA bepaald wordt de ene coureur krijgt een camera hier en de andere daar. Zo heeft rosberg ook een hele andere onboard camera als Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind alleen vrij oude artikelen. Pinlock werkt redelijk feilloos. Verwarming lijkt me een beetje over-engineered.

Edit: chemisch kan ook:

https://www.formula1.com/...ans-clothing/Helmets.html

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

idd, vizier ziet er helder uit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wtf .. wat istie een partij down zeg .. dat ie zo online durft te gaan :X

"couple of days Monaco sort my live out a little bit"
"back to Londen for some simulator .... cool" :O

wtf .. -O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48
Alfa90_Buttje schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:03:
[...]

wtf .. -O-
ik snap je gevoel maar hij heeft gewoon ontzettend op zn lazer gekregen van max, hij moet even de scherven van zn leven bij elkaar rapen om zich op te laden voor de laatste race :+ waar ie waarsch in dienst van Max gaat rijden om te kijken of ze max nog aan de 4de plek kunnen helpen in het WDC _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

The_Scarabial

MTB for life!

Alfa90_Buttje schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:03:
[...]

wtf .. -O-
Hij zegt aan het begin al dat ie aan het transferren is na een zeer lange vlucht, eigenlijk niet zo vreemd dat ie niet helemaal full energy is
MikeyMan schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:59:
[...]

Ik vind alleen vrij oude artikelen. Pinlock werkt redelijk feilloos. Verwarming lijkt me een beetje over-engineered.

Gisteren op sky zeiden ze dat de helmen uit dubbelglas bestaan en ook nog eens verwarmd zijn tegen het beslaan

[ Voor 33% gewijzigd door The_Scarabial op 14-11-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:59:
[...]

Zou ook zomaar kunnen inderdaad. Ik vraag me alleen af hoe zoiets kan "falen"? Of is iemand vergeten het juiste vizier te monteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:10:
[...]

Zou ook zomaar kunnen inderdaad. Ik vraag me alleen af hoe zoiets kan "falen"? Of is iemand vergeten het juiste vizier te monteren?
Smoes?

Te koop....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Of stond deze er al? Leuk om te zien zo samen.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ioj7xghtikxx.gif

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cifuqxO.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Luxicon op 14-11-2016 22:16 ]

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 16:01
Wognummer schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
[...]

ik snap je gevoel maar hij heeft gewoon ontzettend op zn lazer gekregen van max, hij moet even de scherven van zn leven bij elkaar rapen om zich op te laden voor de laatste race :+ waar ie waarsch in dienst van Max gaat rijden om te kijken of ze max nog aan de 4de plek kunnen helpen in het WDC _/-\o_
Die 4e plek zijn ze niet zo mee bezig hoor, en wat denk je zelf haha?
Wel mooi dat de quote "Je bent zo goed als je laatste race" hier voor veel mensen opgaat.
Voor RBR was de 2e plek in constructors veel belangrijker, en ik mag aannemen dat ze VES niet veel targets hebben gegeven naast de 100 punten toen hij net in de Red Bull stapte..
Gewoon zo veel mogelijk leren en elkaar competitie geven, mooi om te zien hoe ze dat dit seizoen de stijgende lijn heeft bezorgd (daarbij mag je de upgrades niet negeren natuurlijk).

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Dit stukje uit Augustus 2014 is geweldig om terug te lezen.

Why F1 should fear Verstappen

http://www.topgear.com/ca...hould-fear-max-verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Erapaz schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:36:
[...]

Oké, goede vraag. Ik bedoel niet zo zeer de snelheid, meer dat het lijkt dat Max nu dingen doet die we de afgelopen 10 jaar niet gezien hebben. Bijvoorbeeld extreem laat remmen en verdedigen. Max kan dit subliem en veilig, hierdoor is echter de discussie opgelaaid over bewegen in de remzone. Een ander voorbeeld is het rijden van alternatieve lijnen in de regen. Alsof iedereen binnen de F1 in dezelfde kaders dacht en Max zelf nieuwe kaders neerzet.

Ik zeg niet dat VET,RAI, ROS, ALO en HAM niet kunnen rijden. De snelheid is er zeker. Max lijkt alleen veel creatiever dan deze heren.
Ja VES is zeker gretiger dan menig andere rijder op de grid en dat komt mede door het gebrek aan druk denk ik. Als VES voor het wk moet strijden komen er hogere verwachtingen en meer politiek bij kijken dan nu het geval is. Misschien moet hij dan ook gereserveerder gaan rijden, wie weet.
Overigens vond ik Ocon gisteren ook goed (werd tenminste niet voorbij gereden alsof ie stilstond door Max). Sainz is goed, maar geen buitencategorie.
Mja, gisteren hebben er niet heel veel coureurs het VES moeilijk gemaakt, VET, PER en KVI schieten me zo te binnen, de rest had het schijnbaar te druk met de auto op de droge lijn te houden.
Misschien is het perceptie, misschien roze bril, misschien dat ik na 22 jaar F1 kijken eindelijk mag juichen voor een Nederlandse race winnaar / potentieel WDC. Op mij komt het echter over alsof Max de verfrissing is die de F1 nodig heeft.
Ik betwist niet dat VES een goede coureur is hoor, maar ik denk dat de oude garde fans eerder zijn ingekakt dan de coureurs zelf in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Vraag me af of de invloed van de 16 plek (niets te verliezen) niet ook flink heeft meegeholpen aan de inhaal acties. Hoe dan ook, ben erg blij dat ik de lol weer heb gevonden in F1 :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Luxicon schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:12:
Of stond deze er al? Leuk om te zien zo samen.
[afbeelding]
Als je hem even freezed zie je toch wel dramatische het weer gisteren soms was. Bij Max kan je gewoon drie keer zo ver kijken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://fsfikke.com/data/maxie.png

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben er 100% van overtuigd dat de complete grid, zonder dit toe te geven, zeer onder de indruk is van Max' regenrace en de moes steeds meer in de schoenen voelt zakken.

Zelfs de grootste kampioen op de baan (Vertel) wordt zonder problemen voorbijgereden.

Ik denk dat bij een stay on wets strategie hij zelfs Ham had kunnen aanvallen, maar dat zullen we nooit weten....

Ik had het graag willen zien....

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

fsfikke schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:34:
[...]

Als je hem even freezed zie je toch wel dramatische het weer gisteren soms was. Bij Max kan je gewoon drie keer zo ver kijken 8)7
[afbeelding]
Kan ook gewoon spray van een auto zijn die korter voor de Sauber zit?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

albino71 schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:36:
[...]

Kan ook gewoon spray van een auto zijn die korter voor de Sauber zit?
Deels ook, maar je ziet tijdens het hele fragment, ook tijdens en na de spin (wanneer er geen andere auto's in de buurt zijn) dat het weer bij Ericsson een stuk slechter was.

Iig hebben dat soort vergelijkingen weinig waarde, het had net zo goed 180 graden (letterlijk) anders af kunnen lopen. Maar mooi dat hij hem op de baan hield natuurlijk, sommigen lukte het daar niet de auto altijd onder controle te houden in verschillende stadia van de race, 15 andere drivers wel. Max wint iig de prijs voor spectaculariteit :P

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2016 22:45 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

Wognummer schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
[...]

Zullen we hem maar gewoon Daniel Barrichello noemen voortaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwaysleft
Nederlandse pers is ook hyped, eerst Doornbos en van Gelder over Max in Late Night en dadelijk Lammers in Pauw. Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
knol_02 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:53:
[...]

Op die foto vallen mij 2 dingen op. 1 Ricciardo kijkt in de spiegel waar Max rijdt en Max kijkt in de bocht waar het gat is om er voorbij te kunnen en 2 valt mij al erg lang op de FIA camera zit bij Ricciardo rechts en bij Max links, die wagens zijn tot op de millimeter geperfectioneerd, levert het niet ontzettend aërodynamische voordeel/nadeel op dat door de FIA bepaald wordt de ene coureur krijgt een camera hier en de andere daar. Zo heeft rosberg ook een hele andere onboard camera als Hamilton.
Dit is volgens mij de u-bocht in de middensector. De volgende bocht is rechtsaf. Het zou ook bijzonder weinig zinvol zijn om rechts in je spiegel te kijken wanneer je verstappen alleen links in je spiegel kan zien.

Op F1technical stond een vorig jaar volgens mij nog een artikel dat elke FOM-camera aeroneutraal is. Al hebben veel teams de laatste paar jaar voor de neuscamera wel de camera zo gepositioneerd dat het effectief bijdroeg aan een stabielere luchtstroom voor de voorwiel ophanging. FIA had de positie in de regelgeving daarom aangepast sinds vorig of dit jaar.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:54:
Nederlandse pers is ook hyped, eerst Doornbos en van Gelder over Max in Late Night en dadelijk Lammers in Pauw. Geweldig!
Top! Daar heb je wat aan, had ik nog niet gezien.. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:22
Jullie weten dat vast wel..: Is er een regeling dat als er niet 75% van de race gereden wordt dat de fans geld terug krijgen van de kaartjes? Kan me voorstellen dat er dan ook een financiele overweging meespeelt in het besluit om wel/niet definitief een red flag te geven..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1