Sprinklersmax schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:47:
[...]
Nieuw FIA draaiboek voor elke race:
- VES starts at the back of the grid.
- Rain
Zouden ze dat voor elkaar krijgen?
Iets anders, is die Buxton video al langsgekomen?
Nee, merp!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Sprinklersmax schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:47:
[...]
Nieuw FIA draaiboek voor elke race:
- VES starts at the back of the grid.
- Rain
Zouden ze dat voor elkaar krijgen?
Nee, merp!
Zolang je niet vooraan rijdt, is dat nodig. Dat verklaart meteen het verschil tussen Max en Ocon. Max heeft een winnaars mentaliteit. Ocon rijdt liever de race uit, al zou hij laatste staan. Max rijdt liever zichzelf van de baan, dan dat hij het niet heeft geprobeerd om te winnen.Help!!!! schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:50:
[...]
Volgensmij heb ik in één vd links hier gelezen dat Ocon zelf daarover zegt dat het verschil tussen hem en Max is, dat hij alleen zo aggressief rijdt als hij denkt dat het echt nodig is en nut heeft en Max altijd, ongeacht de consequenties.
[ Voor 14% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2016 18:17 ]
volgens mij niet, linkje?PauseBreak schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:55:
[...]
Sprinklers
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Kan je aangeven wie je bedoeld met de nieuwe garde en waarop je baseert dat de oude garde is ingekakt?Erapaz schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:33:
[...]
De oude garde F1 coureurs is gewoon ingekakt. Dit maakt het ook zo mooi om naar Max en de nieuwe garde te kijken. Regels worden herschreven (en weer ingetrokken?) omdat Max rijdt (aanvalt, verdedigd) op manieren die men jaren niet gezien heeft.
Max heeft natuurlijk ook gewoon als voordeel dat hij een nuchtere Nederlander is. Het maakt hem geen reet uit wie er voor hem rijd, als ze niet snel genoeg rijden gaat hij er voorbij. Als het niet links om kan, dan maar rechts om. Terwijl de andere jonge rijders toch wel op kijken tegen de grote namen.Hippocampus schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:30:
[...]
Kan je aangeven wie je bedoeld met de nieuwe garde en waarop je baseert dat de oude garde is ingekakt?
Ik weet dat het een verleidelijke redenatie is, maar als je VES wil vergelijken op basis van het aantal deelnemende seizoenen dan moet je ook naar PAL,SAI,OCO,WEH,MAG,ERI en NAS kijken. (1e t/m 3e seizoen) en dan valt het een en ander allemaal wel mee met de jonge garde.
Van de oudere deelnemers doet RAI (37 jaar en al 16 jaar actief) het zo slecht nog niet. ALO daarentegen (ook al 16 jaar actief) gaat dit seizoen voor geen meter, maar wordt door vele toch hoog geprezen en reed met name gisteren ook helemaal geen slechte race. Evenals VET (10 jaar actief) die gisteren een behoorlijke inhaalrace gemaakt heeft.
ROS en HAM rijden ook al weer 11 en 10 jaar mee ondertussen, en daar hoor je ook niemand over miepen dat ze te traag zijn toch?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Laat Hamilton en Ros met Button en Alonso ruilen en die eerste twee blijken opeens relatief traag te zijn in een McLaren en de laatste twee rijden vooraan het veld.Hippocampus schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:30:
[...]
ROS en HAM rijden ook al weer 11 en 10 jaar mee ondertussen, en daar hoor je ook niemand over miepen dat ze te traag zijn toch?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik heb dat idee altijd als Sainz en Alonso met elkaar aan het "knokken" zijn; die zijn veel te lief voor elkaar.ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:35:
[...]
Als hypothetisch gezien een Hamilton achter een Sainz rijd, krijgt Sainz zweethandjes. Het maakt Max niets uit.
Paddock pass staat sinds 9 minuten online bij NBCSN (http://motorsports.nbcspo...d-prix-post-race-video-2/) verschijnt waarschijnlijk snel binnen dit topic..PauseBreak schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:55:
[...]
Sprinklers
[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 19:05 ]
En geen woord over z'n teammaatje of diens presteren.. Mentale klap gehad zo te zien.
www.google.nl
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sainz ziet Alonso als zijn held. Hij zal Alonso er dus niet af rijden. Alonso weet dat hij wat nare krantenkoppen kan verwachten als hij de andere Spanjaard eraf rijdt.Roamor schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:42:
[...]
Ik heb dat idee altijd als Sainz en Alonso met elkaar aan het "knokken" zijn; die zijn veel te lief voor elkaar.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat bind ik het meest opvallend/stuitend. Daar waar voorheen hij altijd wel sprak over Max z'n prestatie rept hij nu met geen woord erover. Echt wel een tik gehad zo te horen. Ook z'n uitspraak, a couple of days to sort my life out... beetje gek en toch ook wel een beetje jammer eigenlijk. Ik vind Ric echt een toffe gozer.MisteRMeesteR schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:21:
[...]
En geen woord over z'n teammaatje of diens presteren.. Mentale klap gehad zo te zien.
Sowieso schrijf je zo!
Ik denk dat het vooral is dat de racelijn weinig water bevat en ze allemaal als de dood zijn door aquaplaning van de baan te glijden. Dat was ook een serieus risico dat Max nam bij het opkomen van het rechte stuk natuurlijk: er waren exact op die plek al een paar coureurs van de baan gegleden puur omdat de extremes het niet meer aankonden om al dat water af te voeren. Dan rijd je op de racelijn voorspelbaarder, want daar staat weinig water en is het gewoon overal even glad.Feihcretsam schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat het voornamelijk een stukje durven is. Waarschijnlijk kunnen de meeste F1 coureurs de theorie over hoe je in de regen moet rijden wel vertellen.. maar als je daadwerkelijk die peperdure bolide, met vaak hele grote belangen die meespelen en miljoenen mensen die live kijken, buitenlangs net langs de witte lijn/de kerb/het gras moet sturen dan denken de meesten denk ik "mwoah, ik probeer het wel met een uitrem-actie of ik consolideer mijn 6e plek ipv risico op 0 punten te nemen".
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Stoffel heeft meermaals gezegd dat hij in zijn ogen beter is dan Max. Ik zie hem nog wel eens Max van de baan rijden, doordat Stoffel zo graag aan de hele wereld wilt bewijzen dat hij beter is.asing schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:27:
[...]
Sainz ziet Alonso als zijn held. Hij zal Alonso er dus niet af rijden. Alonso weet dat hij wat nare krantenkoppen kan verwachten als hij de andere Spanjaard eraf rijdt.
Zelfde zou Max en Stoffel zijn. Die twee zouden ook wat rustiger met elkaar zijn.
Die weet natuurlijk ook dat hij rond de kerst een speciale verstappen redbull actie in de schappen kan leggen €€Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:31:
LOL @ Frits van Eerd als een blije puber op de achtergrond bij het interview met Max op Channel 4.
Jep. Hij stond tijdens de podium ceremonie ook al blij met z'n NL vlag naast Marko.nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:32:
[...]
Die weet natuurlijk ook dat hij rond de kerst een speciale verstappen redbull actie in de schappen kan leggen €€
Precies. Valt wel te begrijpen toch.MisteRMeesteR schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:21:
[...]
Eh......dan heb je een aerodynamische neus/auto....plak je er zo'n bol op.nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:37:
[afbeelding]
Bij williams hebben ze trouwens ook de nieuwe 2017 360o camera voor 2017 geprobeerd. Komt terug in Abu Dhabi en het komende seizoen.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Die camera lijkt wel heel erg op de 360fly.nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:37:
[afbeelding]
Bij williams hebben ze trouwens ook de nieuwe 2017 360o camera voor 2017 geprobeerd. Komt terug in Abu Dhabi en het komende seizoen.
"When you grow up your heart dies"
at your service
[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2016 19:55 ]
Het hangt af van de situatie. Regenbanden werken het beste bij een natte baan, en lage temperaturen. Dat zag je bijvoorbeeld ook op Silverstone (de baan was half nat/half droog), waar ze af en toe expres door het natte gedeelte reden om de banden te koelen. Ze werken dus eigenlijk op een tegenovergestelde manier dan super softs, welke juist beter werken bij een hoge temperatuur. Hoe natter de baan, hoe beter de regenbanden werken en hoe minder hard ze slijten. Ze slijten wel, maar het verschil tussen nieuwe regenbanden en regenbanden van pak en beet 30 rondes oud is misschien 2 tiende van een seconden. Terwijl dat bij mediums en softs al gauw een paar seconden is.The_Butler schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:49:
Kan iemand me hier op weg helpen met de vele mythes rondom de slijtage van de regenbanden? Ik hoor en lees dat deze bijna niet slijten in de regen (zoals we gewend zijn van droog weer banden) maar andere bronnen vermelden weer dat er wel degelijk slijtage / minder water afvoer optreed... als ik probeer via google te zoeken kom ik steeds weer uit op dezelfde artikelen zonder enige bron vermelding... wat is het nou? Slijten die regenbanden nou wel of niet?
Ze slijten wel, maar ze hebben profiel dat slijt in tegenstelling tot slicks die ploffen als je er te lang op doorrijdt (zie Vettel eerder dit seizoen). Een regenband verliest heel langzaam profieldiepte. In principe kun je er de race op uitrijden, het wordt bijna een soort intermediate (niet helemaal natuurlijk), maar in zo'n race als gisteren zag je aan Max wel wat voor voordeel je hebt als je profiel gloednieuw en dieper is: betere waterafvoer en dus snellere rondetijden door beter grip.The_Butler schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:49:
Kan iemand me hier op weg helpen met de vele mythes rondom de slijtage van de regenbanden? Ik hoor en lees dat deze bijna niet slijten in de regen (zoals we gewend zijn van droog weer banden) maar andere bronnen vermelden weer dat er wel degelijk slijtage / minder water afvoer optreed... als ik probeer via google te zoeken kom ik steeds weer uit op dezelfde artikelen zonder enige bron vermelding... wat is het nou? Slijten die regenbanden nou wel of niet?
Groter voordeel dan het minimaal betere profiel, is natuurlijk dat de "verse" banden natuurlijk op temperatuur uit de bandenwarmers kwamen..Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:54:
[...]
Ze slijten wel, maar ze hebben profiel dat slijt in tegenstelling tot slicks die ploffen als je er te lang op doorrijdt (zie Vettel eerder dit seizoen). Een regenband verliest heel langzaam profieldiepte. In principe kun je er de race op uitrijden, het wordt bijna een soort intermediate (niet helemaal natuurlijk), maar in zo'n race als gisteren zag je aan Max wel wat voor voordeel je hebt als je profiel gloednieuw en dieper is: betere waterafvoer en dus snellere rondetijden door beter grip.
Dat handje op de rug van Will in het voorbij lopen door Valteri zegt ook echt genoeg..Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:46:
Haha en Fritske weer in beeld bij Paddock Pass.
Die temperatuur was er al lang uit na dat rondje achter de SC.nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:58:
[...]
Groter voordeel dan het minimaal betere profiel, is natuurlijk dat de "verse" banden natuurlijk op temperatuur uit de bandenwarmers kwamen..
maar 90% van het verschil met de rest van het veld zat achter het stuur van de RB met nummer 33..
Regenbanden verwarmen heeft sowieso geen nut. Door de regen koelen ze toch af, en ze slijten sneller en presteren slechter bij hoge temperaturen. Daarom zijn ze ook waardeloos als de baan droge plekken heeft.RocketKoen schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:01:
[...]
Die temperatuur was er al lang uit na dat rondje achter de SC.
Reporter:"waar gaat dit allemaal eindigen Jos?"Rivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:54:
Was deze al geplaatst?
[video]
Die blik van Jos op het einde. Grandioos.. Houdt z'n tranen met moeite binnen van trots.
[ Voor 2% gewijzigd door SuBBaSS op 14-11-2016 20:13 . Reden: Wel ff echt quoten als ik quotes plaats... ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja prachtig heSuBBaSS schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:06:
[...]
Reporter:"waar gaat dit allemaal naar toe?"
Jos:"Maakt me niet uit, als hij maar wereldkampioen wordt."
Vooral hoe hij het zegt.![]()
Is dat nou die Plooij die de vragen stelt?
Hmm, mis ik niks aan dus.AzzKickah schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:09:
[...]
Ja prachtig he
En ja dat is nou die Plooij..
Ik denk niet dat de bandenwarmers zoveel verschil maakten hoor. Sowieso worden de banden heel hard afgekoeld door al dat water wat ze afvoeren. Als je bedenkt dat ze (bijna) aquaplaneerden op het rechte stuk kun je ervan uitgaan dat ze zeker 50-55 liter per seconde afvoerden (de limiet ligt volgens Pirelli op 65L/sec). Dan kun je opwarmen wat je wil: een recht stuk en je banden zijn weer koudnachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:58:
[...]
Groter voordeel dan het minimaal betere profiel, is natuurlijk dat de "verse" banden natuurlijk op temperatuur uit de bandenwarmers kwamen..
maar 90% van het verschil met de rest van het veld zat achter het stuur van de RB met nummer 33..
Dan wordt de 90% achter het stuur toch alleen maar groter?Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:14:
[...]
Ik denk niet dat de bandenwarmers zoveel verschil maakten hoor. Sowieso worden de banden heel hard afgekoeld door al dat water wat ze afvoeren. Als je bedenkt dat ze (bijna) aquaplaneerden op het rechte stuk kun je ervan uitgaan dat ze zeker 50-55 liter per seconde afvoerden (de limiet ligt volgens Pirelli op 65L/sec). Dan kun je opwarmen wat je wil: een recht stuk en je banden zijn weer koud
Heel mooi, de laatste race dat Jos live erbij was, was in Barcelona. Nu een half jaar later maakt hij de mooiste race van Max zijn prille carrière mee ( vind ik). OntroerendRivanov schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:54:
Was deze al geplaatst?
[video]
Die blik van Jos op het einde. Grandioos.. Houdt z'n tranen met moeite binnen van trots.
Bron? Regenbanden setjes waren toch voor iedereen nieuw? Dat zou het nog meer bizar makenTrevor schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:07:
Overigens reed Max op gebruikte banden, niet op nieuwe, tijdens zijn tovershow.
Zie al die pirelli statistieken die her en der rondvliegen..alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:18:
[...]
Bron? Regenbanden setjes waren toch voor iedereen nieuw? Dat zou het nog meer bizar maken
[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 20:32 ]
Iedere auto krijgt per race een bepaalde set banden. Bestaat uit een aantal banden die ze zelf kunnen kiezen (moeten ze voor het seizoen aangeven, anders kiest Pirelli voor ze), en een aantal regen banden. Die moet moet je voor zowel de kwalificatie, de race en opwarm ronden gebruiken. Enkel bij een aantal vrije trainingen hebben ze volgens mij extra banden. Max had die banden al eerder gebruikt, al was het maar voor 1 proef ronde. Dat is ook de reden waarom je in normale omstandig heden ziet dat sommige coureurs geen super softs gebruiken, omdat ze die niet meer hebben (bijvoorbeeld versleten bij de kwalificatie).alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:18:
[...]
Bron? Regenbanden setjes waren toch voor iedereen nieuw? Dat zou het nog meer bizar maken
/edit: hier stond het plaatje wat nachtnet erboven bij editte terwijl ik nog zochtalwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:18:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-11-2016 20:30 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik geef aan dat het effect van de bandenwarmers nihil was, maar dat het vooral de nieuwe(re) regenbanden waren waar hij op reed. Dan voel je je ook vertrouwder omdat je meer profiel hebt, meer waterafvoercapaciteit en dus minder risico op aquaplaning. Je kunt ook geruster van de drogere lijn af, zoals hij aantoonde. Ik wil absoluut niks afnemen van de prestaties van Max, die waren gewoon geweldig en "in a league of his own", maar de nieuwe(re) banden hielpen daar echt wel bijnachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:16:
[...]
Dan wordt de 90% achter het stuur toch alleen maar groter?
Oké, goede vraag. Ik bedoel niet zo zeer de snelheid, meer dat het lijkt dat Max nu dingen doet die we de afgelopen 10 jaar niet gezien hebben. Bijvoorbeeld extreem laat remmen en verdedigen. Max kan dit subliem en veilig, hierdoor is echter de discussie opgelaaid over bewegen in de remzone. Een ander voorbeeld is het rijden van alternatieve lijnen in de regen. Alsof iedereen binnen de F1 in dezelfde kaders dacht en Max zelf nieuwe kaders neerzet.Hippocampus schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:30:
[...]
Kan je aangeven wie je bedoeld met de nieuwe garde en waarop je baseert dat de oude garde is ingekakt?
Ik weet dat het een verleidelijke redenatie is, maar als je VES wil vergelijken op basis van het aantal deelnemende seizoenen dan moet je ook naar PAL,SAI,OCO,WEH,MAG,ERI en NAS kijken. (1e t/m 3e seizoen) en dan valt het een en ander allemaal wel mee met de jonge garde.
Van de oudere deelnemers doet RAI (37 jaar en al 16 jaar actief) het zo slecht nog niet. ALO daarentegen (ook al 16 jaar actief) gaat dit seizoen voor geen meter, maar wordt door vele toch hoog geprezen en reed met name gisteren ook helemaal geen slechte race. Evenals VET (10 jaar actief) die gisteren een behoorlijke inhaalrace gemaakt heeft.
Ik geloof niet dat dat verschil zo heel veel groter was tussen de oudere (+20 ronden) en de nieuwere band van VES. Juist door de constante natte baan slijt de band eigenlijk nauwelijks? en zou dus de 65Lps capaciteit nog aanwezig moeten zijn. Dan zit het grote verschil tussen VES en de andere rijders toch achter het stuur van de RB No.33? Ik ben dan wel benieuwd waarom VES bij C4 interview zegt dat hij door het locken van de banden temperatuur in die banden kreeg..Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:32:
[...]
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik geef aan dat het effect van de bandenwarmers nihil was, maar dat het vooral de nieuwe(re) regenbanden waren waar hij op reed. Dan voel je je ook vertrouwder omdat je meer profiel hebt, meer waterafvoercapaciteit en dus minder risico op aquaplaning. Je kunt ook geruster van de drogere lijn af, zoals hij aantoonde. Ik wil absoluut niks afnemen van de prestaties van Max, die waren gewoon geweldig en "in a league of his own", maar de nieuwe(re) banden hielpen daar echt wel bij
Het waren niet de nieuwere banden. Het was simpel weg de andere lijn die hij aanhield, waar veel meer grip was. Niets meer, niets minder. De kunst van Max zat hem in de ervaring in regen rijden uit de kart tijd, en dus wist dat hij een andere lijn moest rijden. Het is gewoon raar dat de andere dat niet deden. Het was Ricciardo immers letterlijk verveld wat Max deed waarom hij zo snel was.Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:32:
[...]
Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik geef aan dat het effect van de bandenwarmers nihil was, maar dat het vooral de nieuwe(re) regenbanden waren waar hij op reed. Dan voel je je ook vertrouwder omdat je meer profiel hebt, meer waterafvoercapaciteit en dus minder risico op aquaplaning. Je kunt ook geruster van de drogere lijn af, zoals hij aantoonde. Ik wil absoluut niks afnemen van de prestaties van Max, die waren gewoon geweldig en "in a league of his own", maar de nieuwe(re) banden hielpen daar echt wel bij
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:32:
[...]
Huh? Dat zeggen ze juist niet toch?HvanL schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:44:
Zie reactie van Pirelli, ze zagen weinig verschil tussen de nieuwe banden van Max en de oude banden van de anderen
[...]
Kortom: hij heeft er niet overal evenveel voordeel van gehad, maar hierboven lees ik juist dat er _wel_ verschil tussen zat en precies dat bedoel ik: met meer profiel kun je makkelijker door diepere plassen rijden. Ik zeg makkelijker, want het blijft moeilijkZonder twijfel kunnen de nieuwere banden hem een voordeel hebben opgeleverd. Maar het is onmogelijk om te berekenen hoeveel dat geweest is: de omstandigheden op de baan veranderden per rondje en soms was meer profiel beter, soms minder.
Verklaar dan eens waarom Ricciardo niet zo hard ging, terwijl zijn banden slechts een paar rondjes 'ouder' waren dan die van Max?Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
[...]
Huh? Dat zeggen ze juist niet toch?
[...]
Kortom: hij heeft er niet overal evenveel voordeel van gehad, maar hierboven lees ik juist dat er _wel_ verschil tussen zat en precies dat bedoel ik: met meer profiel kun je makkelijker door diepere plassen rijden. Ik zeg makkelijker, want het blijft moeilijk
Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
[...]
Huh? Dat zeggen ze juist niet toch?
[...]
Kortom: hij heeft er niet overal evenveel voordeel van gehad, maar hierboven lees ik juist dat er _wel_ verschil tussen zat en precies dat bedoel ik: met meer profiel kun je makkelijker door diepere plassen rijden. Ik zeg makkelijker, want het blijft moeilijk
Wil je nou echt horen dat Max beter reed, wat helemaal niet ontkend wordt?ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:51:
[...]
Verklaar dan eens waarom Ricciardo niet zo hard ging, terwijl zijn banden slechts een paar rondjes 'ouder' waren dan die van Max?
[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 14-11-2016 20:54 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het komt door de andere lijn, en niet door de banden. Wat door iedereen hier ontkend/genegeerd wordt.Migrator schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:52:
[...]
Wil je nou echt horen dat Max beter reed, wat helemaal niet ontkend wordt?
Ik lees vooral hier de poldersuggestie dat alles mee heeft gespeeldThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:54:
[...]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het komt door de andere lijn, en niet door de banden. Wat door iedereen hier ontkend/genegeerd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 14-11-2016 20:56 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Wellicht. Maar als je het analyseert zie je gewoon dat Max veel later kan remmen, en harder rijdt. Dat komt inderdaad omdat meer grip heeft. Die grip haalt hij uit het 'vuile' deel van de baan, wat normaal gesproken nadelig is. Maar in de regen een voordeel heeft, omdat je daar veel harder kunt rijden. Andere 'regenrijders' zoals Senna deden hetzelfde.Migrator schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:55:
[...]
Ik lees vooral hier de poldersuggestie dat alles mee heeft gespeeld
En een en/en is ook logischer dan een of/of imho.
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2016 20:58 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
*zucht* Zet die oranje bril eens af joh. Wat wil je nou horen van me? Heb ik ergens gezegd dat Max niet kan rijden in de regen? Of dat het allemaal door de regenbanden komt en eigenlijk heel simpel is? Of dat Ricciardo zo traag was door zijn oude banden?ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:51:
[...]
Verklaar dan eens waarom Ricciardo niet zo hard ging, terwijl zijn banden slechts een paar rondjes 'ouder' waren dan die van Max?
Waar wordt dat ontkend dan? Ik voeg enkel argumenten toe, maar op de een of andere manier mag het alleen aan Max liggen dat hij zo snel wasThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:54:
[...]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het komt door de andere lijn, en niet door de banden. Wat door iedereen hier ontkend/genegeerd wordt.
Droog weer banden hoeven ook geen sporen van "hevige slijtage" te vertonen om minder grip te hebben dan nieuwe bandenHvanL schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:52:
Laatste regel: [i]"Het enige dat ik kan zeggen is dat niet één van de regenbanden gedurende de race tekenen van hevige slijtage vertoonde.
[...]
[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 14-11-2016 21:10 ]
klopt en hij vond het spel van de NL'ers maar beroerd, continu met die bal aan de haal, schandalig.Bastie-88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:01:
Iemand al een reactie van villeneuve gevonden?
Krijg het idee dat ie gisteren Luxemburg - Nederland heeft gekeken ipv de F1.
Nee, niets gezien. Wel een blog van 2 jaar geleden over de komst van VES naar de F1:Bastie-88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:01:
Iemand al een reactie van villeneuve gevonden?
Krijg het idee dat ie gisteren Luxemburg - Nederland heeft gekeken ipv de F1.
Je mist het punt wat ik probeer te maken. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:05:
[...]
*zucht* Zet die oranje bril eens af joh. Wat wil je nou horen van me? Heb ik ergens gezegd dat Max niet kan rijden in de regen? Of dat het allemaal door de regenbanden komt en eigenlijk heel simpel is? Of dat Ricciardo zo traag was door zijn oude banden?
RIC had problemen met zijn vizier, dat hebben we ook kunnen lezen. En slecht zicht helpt niet echt als je sowieso al slecht zicht in de spray hebt. Bovendien wil ik best geloven dat Max beter is in de regen.
[...]
Waar wordt dat ontkend dan? Ik voeg enkel argumenten toe, maar op de een of andere manier mag het alleen aan Max liggen dat hij zo snel wasHet lag ook aan zijn auto, die gewoon meer downforce genereert dan 90% van het veld... Best handig in de regen.
http://bbc.in/2f6if3f alstu: BBC Radio.. BBC heeft al een paar jaar geen tv-rechten meer.Mad-Matt schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:00:
Is er ergens online beelden bekend van Engelse TV, vroeger bij de BBC waren ze lekker enthousiast, zou ze daar wel eens over Max willen horen
Welk punt dan? Je klaagt dat door iedereen ontkend wordt dat het aan zijn lijnen lag (ik zie bijna niemand dat ontkennen, maar goed). Ik zeg enkel dat het een het ander niet uitsluit en het niet zo zwart-wit zit. Er zijn diverse factoren waaronder zijn lijnen, skills, banden, etc...ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:10:
[...]
Je mist het punt wat ik probeer te maken. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 14-11-2016 21:11 ]
Nee dat klopt, maar dacht misschien zijn die 2 mee gegaan naar Sky (die hebben het nu toch?)nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:10:
[...]
http://bbc.in/2f6if3f alstu: BBC Radio.. BBC heeft al een paar jaar geen tv-rechten meer.
Ik zeg niet dat het niet waar is en ik zeg dit zeker niet omdat ik Max hoger dan Ricciardo wil praten, maar mijn eerste gedachte hierbij is: "lulsmoes"... ik denk niet dat zijn zicht slechter was dan het zicht van ieder ander... natuurlijk kan het wel waar zijn hoor, maar het is niet het eerste wat in mij opkomtGrrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:05:
RIC had problemen met zijn vizier, dat hebben we ook kunnen lezen. En slecht zicht helpt niet echt als je sowieso al slecht zicht in de spray hebt. Bovendien wil ik best geloven dat Max beter is in de regen.
Agree.P.O. Box schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:15:
[...]
Ik zeg niet dat het niet waar is en ik zeg dit zeker niet omdat ik Max hoger dan Ricciardo wil praten, maar mijn eerste gedachte hierbij is: "lulsmoes"... ik denk niet dat zijn zicht slechter was dan het zicht van ieder ander... natuurlijk kan het wel waar zijn hoor, maar het is niet het eerste wat in mij opkomt
[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2016 21:17 ]
Dat was om eerlijk te zijn ook mijn gedachte. Op Sky legden ze uit dat de vizieren tegenwoordig verwarmd zijn en beslaan dus niet meer gebeurt. Bovendien vind ik het raar dat we dan geen meldingen hebben gehoord over de boardradio dat zijn vizier besloeg. Hamilton hebben we wel horen zeggen dat hij druppels in zijn ogen kreeg omdat zijn helm lek was. Maar goed, we hebben niet alle feiten, dus ik gun hem het voordeel van de twijfel.P.O. Box schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:15:
[...]
Ik zeg niet dat het niet waar is en ik zeg dit zeker niet omdat ik Max hoger dan Ricciardo wil praten, maar mijn eerste gedachte hierbij is: "lulsmoes"... ik denk niet dat zijn zicht slechter was dan het zicht van ieder ander... natuurlijk kan het wel waar zijn hoor, maar het is niet het eerste wat in mij opkomt
Waar wil je eigenlijk heen als conclusie van alles?Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:18:
[...]
Dat was om eerlijk te zijn ook mijn gedachte. Op Sky legden ze uit dat de vizieren tegenwoordig verwarmd zijn en beslaan dus niet meer gebeurt. Bovendien vind ik het raar dat we dan geen meldingen hebben gehoord over de boardradio dat zijn vizier besloeg. Hamilton hebben we wel horen zeggen dat hij druppels in zijn ogen kreeg omdat zijn helm lek was. Maar goed, we hebben niet alle feiten, dus ik gun hem het voordeel van de twijfel.
...
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 14-11-2016 21:43 ]
Lijkt redelijk helder te zijn op deze foto, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:18:
[...]
Dat was om eerlijk te zijn ook mijn gedachte. Op Sky legden ze uit dat de vizieren tegenwoordig verwarmd zijn en beslaan dus niet meer gebeurt. Bovendien vind ik het raar dat we dan geen meldingen hebben gehoord over de boardradio dat zijn vizier besloeg. Hamilton hebben we wel horen zeggen dat hij druppels in zijn ogen kreeg omdat zijn helm lek was. Maar goed, we hebben niet alle feiten, dus ik gun hem het voordeel van de twijfel.
Testing, one, two ...
http://www.f1technical.net/news/9823MikeyMan schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:27:
Verwarmd? Zal toch zeker wel gewoon pinlock zijn?
Op die foto vallen mij 2 dingen op. 1 Ricciardo kijkt in de spiegel waar Max rijdt en Max kijkt in de bocht waar het gat is om er voorbij te kunnen en 2 valt mij al erg lang op de FIA camera zit bij Ricciardo rechts en bij Max links, die wagens zijn tot op de millimeter geperfectioneerd, levert het niet ontzettend aërodynamische voordeel/nadeel op dat door de FIA bepaald wordt de ene coureur krijgt een camera hier en de andere daar. Zo heeft rosberg ook een hele andere onboard camera als Hamilton.hardware-lover schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:46:
[...]
Lijkt redelijk helder te zijn op deze foto, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
Ik vind alleen vrij oude artikelen. Pinlock werkt redelijk feilloos. Verwarming lijkt me een beetje over-engineered.
[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2016 22:01 ]
idd, vizier ziet er helder uit idd.hardware-lover schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:46:
[...]
Lijkt redelijk helder te zijn op deze foto, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
wtf .. wat istie een partij down zeg .. dat ie zo online durft te gaan
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
ik snap je gevoel maar hij heeft gewoon ontzettend op zn lazer gekregen van max, hij moet even de scherven van zn leven bij elkaar rapen om zich op te laden voor de laatste raceAlfa90_Buttje schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:03:
[...]
"couple of days Monaco sort my live out a little bit"
"back to Londen for some simulator .... cool"![]()
wtf ..
Hij zegt aan het begin al dat ie aan het transferren is na een zeer lange vlucht, eigenlijk niet zo vreemd dat ie niet helemaal full energy isAlfa90_Buttje schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:03:
[...]
"couple of days Monaco sort my live out a little bit"
"back to Londen for some simulator .... cool"![]()
wtf ..
Gisteren op sky zeiden ze dat de helmen uit dubbelglas bestaan en ook nog eens verwarmd zijn tegen het beslaanMikeyMan schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:59:
[...]
Ik vind alleen vrij oude artikelen. Pinlock werkt redelijk feilloos. Verwarming lijkt me een beetje over-engineered.
Edit: chemisch kan ook:
https://www.formula1.com/...ans-clothing/Helmets.html
[ Voor 33% gewijzigd door The_Scarabial op 14-11-2016 22:09 ]
Zou ook zomaar kunnen inderdaad. Ik vraag me alleen af hoe zoiets kan "falen"? Of is iemand vergeten het juiste vizier te monteren?MikeyMan schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:59:
[...]
Edit: chemisch kan ook:
https://www.formula1.com/...ans-clothing/Helmets.html
Smoes?Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:10:
[...]
Zou ook zomaar kunnen inderdaad. Ik vraag me alleen af hoe zoiets kan "falen"? Of is iemand vergeten het juiste vizier te monteren?
[ Voor 20% gewijzigd door Luxicon op 14-11-2016 22:16 ]
...
Die 4e plek zijn ze niet zo mee bezig hoor, en wat denk je zelf haha?Wognummer schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
[...]
ik snap je gevoel maar hij heeft gewoon ontzettend op zn lazer gekregen van max, hij moet even de scherven van zn leven bij elkaar rapen om zich op te laden voor de laatste racewaar ie waarsch in dienst van Max gaat rijden om te kijken of ze max nog aan de 4de plek kunnen helpen in het WDC
Ja VES is zeker gretiger dan menig andere rijder op de grid en dat komt mede door het gebrek aan druk denk ik. Als VES voor het wk moet strijden komen er hogere verwachtingen en meer politiek bij kijken dan nu het geval is. Misschien moet hij dan ook gereserveerder gaan rijden, wie weet.Erapaz schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:36:
[...]
Oké, goede vraag. Ik bedoel niet zo zeer de snelheid, meer dat het lijkt dat Max nu dingen doet die we de afgelopen 10 jaar niet gezien hebben. Bijvoorbeeld extreem laat remmen en verdedigen. Max kan dit subliem en veilig, hierdoor is echter de discussie opgelaaid over bewegen in de remzone. Een ander voorbeeld is het rijden van alternatieve lijnen in de regen. Alsof iedereen binnen de F1 in dezelfde kaders dacht en Max zelf nieuwe kaders neerzet.
Ik zeg niet dat VET,RAI, ROS, ALO en HAM niet kunnen rijden. De snelheid is er zeker. Max lijkt alleen veel creatiever dan deze heren.
Mja, gisteren hebben er niet heel veel coureurs het VES moeilijk gemaakt, VET, PER en KVI schieten me zo te binnen, de rest had het schijnbaar te druk met de auto op de droge lijn te houden.Overigens vond ik Ocon gisteren ook goed (werd tenminste niet voorbij gereden alsof ie stilstond door Max). Sainz is goed, maar geen buitencategorie.
Ik betwist niet dat VES een goede coureur is hoor, maar ik denk dat de oude garde fans eerder zijn ingekakt dan de coureurs zelf in dit gevalMisschien is het perceptie, misschien roze bril, misschien dat ik na 22 jaar F1 kijken eindelijk mag juichen voor een Nederlandse race winnaar / potentieel WDC. Op mij komt het echter over alsof Max de verfrissing is die de F1 nodig heeft.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als je hem even freezed zie je toch wel dramatische het weer gisteren soms was. Bij Max kan je gewoon drie keer zo ver kijkenLuxicon schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:12:
Of stond deze er al? Leuk om te zien zo samen.
[afbeelding]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Kan ook gewoon spray van een auto zijn die korter voor de Sauber zit?fsfikke schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:34:
[...]
Als je hem even freezed zie je toch wel dramatische het weer gisteren soms was. Bij Max kan je gewoon drie keer zo ver kijken
[afbeelding]
Deels ook, maar je ziet tijdens het hele fragment, ook tijdens en na de spin (wanneer er geen andere auto's in de buurt zijn) dat het weer bij Ericsson een stuk slechter was.albino71 schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:36:
[...]
Kan ook gewoon spray van een auto zijn die korter voor de Sauber zit?
[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2016 22:45 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zullen we hem maar gewoon Daniel Barrichello noemen voortaan?Wognummer schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
[...]
ik snap je gevoel maar hij heeft gewoon ontzettend op zn lazer gekregen van max, hij moet even de scherven van zn leven bij elkaar rapen om zich op te laden voor de laatste racewaar ie waarsch in dienst van Max gaat rijden om te kijken of ze max nog aan de 4de plek kunnen helpen in het WDC
Dit is volgens mij de u-bocht in de middensector. De volgende bocht is rechtsaf. Het zou ook bijzonder weinig zinvol zijn om rechts in je spiegel te kijken wanneer je verstappen alleen links in je spiegel kan zien.knol_02 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:53:
[...]
Op die foto vallen mij 2 dingen op. 1 Ricciardo kijkt in de spiegel waar Max rijdt en Max kijkt in de bocht waar het gat is om er voorbij te kunnen en 2 valt mij al erg lang op de FIA camera zit bij Ricciardo rechts en bij Max links, die wagens zijn tot op de millimeter geperfectioneerd, levert het niet ontzettend aërodynamische voordeel/nadeel op dat door de FIA bepaald wordt de ene coureur krijgt een camera hier en de andere daar. Zo heeft rosberg ook een hele andere onboard camera als Hamilton.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Top! Daar heb je wat aan, had ik nog niet gezien.. +1alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:54:
Nederlandse pers is ook hyped, eerst Doornbos en van Gelder over Max in Late Night en dadelijk Lammers in Pauw. Geweldig!
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq