[F1 2016] Race 20 - GP van Brazilië REGENGOD MAX!!!!!!!!!!!! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste
Acties:
  • 106.643 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond het wel grappig dat er voor de race in dit topic een hele discussie was over of Max hem op Interlagos nu wel of niet door de kerb onder controle hield tijdens zijn lange 90° drift... En vervolgens bewijst hij in de race dat hij het ook zonder kerb gewoon onder controle houdt :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:08:
Weet iemand wat Hamilton aan Verstappen liet zien op de pers conferentie?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nwtv.nl/wp-content/uploads/Holland-Got-Talent.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:33:
Ik vond het wel grappig dat er voor de race in dit topic een hele discussie was over of Max hem op Interlagos nu wel of niet door de kerb onder controle hield tijdens zijn lange 90° drift... En vervolgens bewijst hij in de race dat hij het ook zonder kerb gewoon onder controle houdt :Y)
Tsjah, ook hier speelt de factor geluk een aardige rol natuurlijk. Hij houdt gelukkig voorwaartse richting en krijgt daardoor de kans om hem (zeer knap!) weer recht te krijgen. Maar het scheelde echt niet veel of hij had een Raikkonnentje gedaan.

Doet natuurlijk niets af aan het feit dat ie een absurd goede race gereden heeft, die niet gauw wordt vergeten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
MikeyMan schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:41:
[...]

Tsjah, ook hier speelt de factor geluk een aardige rol natuurlijk. Hij houdt gelukkig voorwaartse richting en krijgt daardoor de kans om hem (zeer knap!) weer recht te krijgen. Maar het scheelde echt niet veel of hij had een Raikkonnentje gedaan.

Doet natuurlijk niets af aan het feit dat ie een absurd goede race gereden heeft, die niet gauw wordt vergeten!
Het geluk was dat hij in z'n spin niet tegen de vangrail aan knalde, omdat hij tijdens het glijden niets meer kon doen. De skill zit hem in het op het juiste moment de rem los laten. Menig andere coureur had hem alsnog de muur in gereden.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:43:
[...]
Het geluk was dat hij in z'n spin niet tegen de vangrail aan knalde, omdat hij tijdens het glijden niets meer kon doen. De skill zit hem in het op het juiste moment de rem los laten. Menig andere coureur had hem alsnog de muur in gereden.
Klopt helemaal, dat probeerde ik ook te zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Met andere woorden,iedereen in de topic had zn auto aan stront gereden tegen de vangrail. Simple as that ;-)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:54

Spotmatic

Ken sent me

Ik kijk nog niet zo heel lang F1, maar waarom is het zo dat bij regen de banden niet gewisseld hoeven te worden? (Immers zowel HAM als ROS reden van begin tot eind op de full wets). Of lijkt dat alleen maar zo door de red flags / sc rondes ("gratis" bandenwissel)?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Omdat ze minder hard slijten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 08:39
Spotmatic schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:45:
Ik kijk nog niet zo heel lang F1, maar waarom is het zo dat bij regen de banden niet gewisseld hoeven te worden? (Immers zowel HAM als ROS reden van begin tot eind op de full wets). Of lijkt dat alleen maar zo door de red flags / sc rondes ("gratis" bandenwissel)?
je kan niet verplichten om naar intermediates te gaan als het weer het niet toe laat. dus in dit geval had iedereen verplicht al een nieuwe set wets gekregen..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:54

Spotmatic

Ken sent me

Ik bedoel eigenlijk: een pitstop leidt er meestal toe dat je dan een aantal plaatsen terugvalt. Aangezien dat voor elke auto geldt (vanwege de verplichte banden die bij een droge race worden gereden) heeft iedereen dezelfde "handicap". HAM en ROS hebben toch allebei geen enkele "normale" pitstop gemaakt en daardoor dus een voordeel gehad?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50
furian88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:46:
[...]

je kan niet verplichten om naar intermediates te gaan als het weer het niet toe laat. dus in dit geval had iedereen verplicht al een nieuwe set wets gekregen..
niet perse nieuwe overigens.. er zijn per auto maar een paar setjes natte banden beschikbaar.
VES heeft in zijn laatste stint op eerder gebruikte banden gereden.. net als vrijwel de gehele rest van het veld..

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/10843_20-Brazilian-Race1-4k-EN.jpg
◾Each car’s full race weekend allocation consists of 13 sets of dry-weather tyres, four sets of intermediate tyres and three sets of wet tyres.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxOGZ8vWIAEg8i8.jpg:large

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
furian88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:46:
[...]

Nee, ze reden na de 2e rode vlag bijna allemaal op "used" extremes.
Maar die banden gaan in principe een hele race mee, zolang de baan maar nat blijft.
Slicks zijn met opzet ontworpen om minder dan een halve race mee te gaan.

Je zag ook dat alle pitstops waren om naar een ander type band te wisselen, of als ze een puncture hadden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Spotmatic schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:49:
Ik bedoel eigenlijk: een pitstop leidt er meestal toe dat je dan een aantal plaatsen terugvalt. Aangezien dat voor elke auto geldt (vanwege de verplichte banden die bij een droge race worden gereden) heeft iedereen dezelfde "handicap". HAM en ROS hebben toch allebei geen enkele "normale" pitstop gemaakt en daardoor dus een voordeel gehad?
Het plaatje met de banden(wissels) van hierboven laat zien dat er veel meer coureurs in de laatste helft niet meer gewisseld zijn. Dit hadden het nadeel dus ook niet, maar ja, die reden al achteraan en kwamen ook niet verder achteraan te liggen. De 2 rode vlaggen zorgden er dus voor dat Mercedes gewoon elke keer keurig zonder problemen met andere auto's vooraan kon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
ArnevdS schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:52:
[...]

Het plaatje met de banden(wissels) van hierboven laat zien dat er veel meer coureurs in de laatste helft niet meer gewisseld zijn. Dit hadden het nadeel dus ook niet, maar ja, die reden al achteraan en kwamen ook niet verder achteraan te liggen. De 2 rode vlaggen zorgden er dus voor dat Mercedes gewoon elke keer keurig zonder problemen met andere auto's vooraan kon rijden.
De rode vlaggen en safety cars waren in principe nadelig voor Mercedes. Ze verloren de opgebouwde voorsprong en zelfs de 2e plek van Rosberg na de restart. Alleen hier is uiteindelijk niet van geprofiteerd door de nadelige strategie, logisch dat Hamilton daar ook niks van begreep.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Spotmatic schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:49:
Bij gebruik van nat weer banden (zowel intermediates of full-wet banden) gaat het bandenreglement de prullenbak in en mogen de coureurs rijden op wat ze willen en hoe lang ze willen.

Al stoppen ze de hele wedstrijd niet en rijden ze van start tot finish op één set banden, allemaal prima.

Enkel in droog weer is men verplicht om een stop te maken en een andere compound te gebruiken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
XyritZz schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:57:
[...]

[...]

Enkel in droog weer is men verplicht om een stop te maken en een andere compound te gebruiken.
Zelfs dan hoef je niet per se te wisselen, zolang je maar 1 van de 2 verplichte compounds gebruikt: daarop starten dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spotmatic schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:45:
Simpel gezegd: omdat het zo in de regels staat :p
Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 14-11-2016 13:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ArnevdS schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:59:
[...]

Zelfs dan hoef je niet per se te wisselen, zolang je maar 1 van de 2 verplichte compounds gebruikt: daarop starten dus.
Nee, bij droog weer moet je nog steeds minstens 2 verschillende compounds gebruiken. waarvan 1 verplichte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
ArnevdS schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:59:
[...]

Buiten de verplichte set banden moeten ze ook op minimaal twee verschillende compounts rijden.

Daarnaast denk ik dat een pitstop niet verplicht is? Als er een rode vlag is zou je dan de banden kunnen wisselen naar andere compount (+ verplichte set) en voldoe je dus aan de regel om 1 van de 2 verplichte sets te gebruiken, en om twee verschillende compounts te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
nachtnet schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:01:
[...]

Nee, bij droog weer moet je nog steeds minstens 2 verschillende compounds gebruiken. waarvan 1 verplichte
Je hebt gelijk. Ik was in de war met die verplichte compounds die je idd niet allebei hoeft te gebruiken, al staat me bij dat er wel eens coureurs geen pitstop maken (maar wss maakten ze er maar 1 denk ik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Hij kan er ook niks aan doen toch _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/16lembk.jpg

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArnevdS schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:05:
[...]

Je hebt gelijk. Ik was in de war met die verplichte compounds die je idd niet allebei hoeft te gebruiken, al staat me bij dat er wel eens coureurs geen pitstop maken (maar wss maakten ze er maar 1 denk ik).
In het begin van dit jaar had je dat, dan maakten ze geen pitstop, maar wisselden 1x tijdens de rode vlag. (australie dacht ik)
[...]
Ook de supersnelle reactie van het tegensturen was ongelofelijk.

Ericsson deed hetzelfde, maar stuurde niet op tijd tegen en ging daardoor achterstevoren de vangrails in.
(ik vermoed dat grosjean ook daar ergens zijn Haas afschreef?)

[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2016 13:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

soz dubbel :)

[ Voor 97% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2016 13:21 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

¯\_(ツ)_/¯

vanavond de race nog maar is terugkijken.. kippenvel van gisterenavond kan ik nog wel een keer gebruiken.

hier op t werk gaat het nergens anders over.. zelfs de niet F1 fanaat denkt opeens overal iets van af te weten :P

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 14-11-2016 13:25 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heeft Jacques Villeneuve nu al iets gezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
[...]
Vooral zijn extreem snelle reactie heeft hem ook geholpen. Je zag dat de rest die wel spinde hier net te laat waren (VET, ALO, MAS, ERI).

ROS was ook erg scherp trouwens met reageren. Ook al bleef hij even in de verkeerde versnelling hangen, maar alsnog hield hij hem erg goed op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bazenfoto. Max de oppergod de komende jaren in de F1 O+ :)F :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik maakte een dubbele flick flac over de bank en weer terug man wat een super laatste deel van een waanzinnige race

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:09
Ja inderdaad, was echt geniaal! Jammer dat die Mercs er al wat verder voor reden. En Vettel, wat een huilebak! En dan ook nog eens zo de deksel op de neus krijgen van Alonso. Geniaal :D

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Volgende keer rost (Alonso) hem dus in die Ferrari wat een nare gast is die Vettel ;w toch geworden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Samenvatting van de race: YouTube: F1 2016 Brazil Race Highlights

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 17:57
Kan me niet herinneren dat ik in een wedstrijd zoveel emoties had. Bij de banden wissel had ik al zoiets van.. euh.... hoe krijg je dat nou voor elkaar? Iedereen waarschuwt voor meer regen. Dacht eerst dat de meteoroloog van RB op een verkeerde radar zat te kijken :)

Dan uiteindelijk terug op wet's... wat daarna gebeurde kan ik nog steeds niet geloven. Denk dat ik vanavond de wedstrijd maar 'n keer opnieuw ga bekijken.

Overall, wat een knappe prestatie hoor! #Max33Verstappen

Video's op de site van Max:
http://www.verstappen.nl/nl/article/10020/

[ Voor 7% gewijzigd door TFZ61 op 14-11-2016 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Jos Verstappen en Jack Plooij:
JP: Waar gaat dit eindigen Jos?
JV: Maakt me allemaal niet uit, als hij maar wereldkampioen wordt.
http://www.ziggosporttota...rd-door-nieuwe-senna.html

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 14-11-2016 13:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gister niet kunnen kijken omdat Horizon plat lag en ik zonder TV zat. Dus zojuist de race bijna helemaal teruggekeken. Wat een bizarre race was dit! Geweldig om te zien hoe snel Verstappen is op een natte baan. Zelfs als je het terugkijkt geloof je niet dat hij binnen een paar rondjes van 16e zich terugvecht naar het podium. Terwijl iedereen aarzelend en voorzichtig rijdt, vliegt Max over de baan heen. Wat een baas! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
PcDealer schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:49:

[...]

[...]
Als hij volgend jaar een wagen heeft die echt Mercedes aan kan dan komt dat doel steeds dichterbij, in 2018 mag het ook hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Tk55 schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:54:
Gister niet kunnen kijken omdat Horizon plat lag en ik zonder TV zat. Dus zojuist de race bijna helemaal teruggekeken. Wat een bizarre race was dit! Geweldig om te zien hoe snel Verstappen is op een natte baan. Zelfs als je het terugkijkt geloof je niet dat hij binnen een paar rondjes van 16e zich terugvecht naar het podium. Terwijl iedereen aarzelend en voorzichtig rijdt, vliegt Max over de baan heen. Wat een baas! _/-\o_
Het verschil was beangstigend tussen Max en de rest de laatste 15 rondes. Heeft iemand ooit in 15 rondes 13 mensen ingehaald? Weer een record toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 14-11-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:14
caspervc schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:37:
Ja inderdaad, was echt geniaal! Jammer dat die Mercs er al wat verder voor reden. En Vettel, wat een huilebak! En dan ook nog eens zo de deksel op de neus krijgen van Alonso. Geniaal :D
Hamilton had hij sowieso nooit ingehaald, als je kijkt dat dit een flink aantal rondjes zelfs sneller was dan Max, ok zonder verkeer en spray, maar die reed ook niet op de limiet.

Rosberg kan Verstappen wellicht nog aan in de huidige verhoudingen tussen RB en Mercedes, maar Hamilton is echt een maatje te groot nog gezien de performance van die Mercedes.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Phusebox schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:01:
[...]

Hamilton had hij sowieso nooit ingehaald, als je kijkt dat dit een flink aantal rondjes zelfs sneller was dan Max, ok zonder verkeer en spray, maar die reed ook niet op de limiet.

Rosberg kan Verstappen wellicht nog aan in de huidige verhoudingen tussen RB en Mercedes, maar Hamilton is echt een maatje te groot nog gezien de performance van die Mercedes.
Klopt, als coureurs zie ik Hamilton en Max als de absolute top op dit moment. Viel me ook op dat Ocon en Sainz andere lijnen reden in vergelijking met de rest. De nieuwe garde is here to stay _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:00:
[...]

Het verschil was beangstigend tussen Max en de rest de laatste 15 rondes. Heeft iemand ooit in 15 rondes 13 mensen ingehaald? Weer een record toch? :)
Misschien in de laagste klassen een keer, maar in de F1 is dit volgens mij de eerste keer.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
alwaysleft schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:03:
[...]

Klopt, als coureurs zie ik Hamilton en Max als de absolute top op dit moment. Viel me ook op dat Ocon en Sainz andere lijnen reden in vergelijking met de rest. De nieuwe garde is here to stay _/-\o_ !
Schijnt dat Max dat in de karts ook al deed, schijnt een kart-trucje te zijn.

Snap dan eigenlijk niet dat de rest van het veld het niet doet want volgens mij komen al die knakkers uit de karts...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwaysleft
RonaldMcDonald schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:04:
[...]

Snap dan eigenlijk niet dat de rest van het veld het niet doet want volgens mij komen al die knakkers uit de karts...
Wat me nu ook invalt is dat Max die lijnen al aan het rijden was in de Safety Car periodes om zo te testen waar grip was waar anderen het niet vonden. Dat maakt Max zo uniek :)
Continue aan het denken in de wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 14-11-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Alle andere rijders zijn gewoon veel te nerveus, Max denkt gewoon vooruit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Blijf ik ook apart vinden... Niemand die denkt: 'hmm, hij gaat wel een stuk harder via die lijn, laat ik dat ook eens proberen'. Ze komen allemaal uit de karts wat maakt dat Max anders denkt dan de anderen?

Puur het risico van alles of niets durven nemen? Wat heb je op P12 nog te verliezen als je ingehaald wordt door Max?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
readytoflow schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:16:
Blijf ik ook apart vinden... Niemand die denkt: 'hmm, hij gaat wel een stuk harder via die lijn, laat ik dat ook eens proberen'. Ze komen allemaal uit de karts wat maakt dat Max anders denkt dan de anderen?

Puur het risico van alles of niets durven nemen? Wat heb je op P12 nog te verliezen als je ingehaald wordt door Max?
Ze zien het wel, maar het lukt ze niet zoals Max gister te rijden. Voorbeeld was dat Ricciardo werd opgedragen Max lijnen te rijden op de boordradio, dat deed hij wel maar hij ging er niet echt sneller door. Dat gevoel in de regen heb je of dat heb je niet, en Max heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PcDealer schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:49:

JP: Waar gaat dit eindigen Jos?
JV: Maakt me allemaal niet uit, als hij maar wereldkampioen wordt.

http://www.ziggosporttotaal.nl/nieuws/120823-racewereld-betoverd-door-de-nieuwe-senna.html
[...]
en óók een plek om het te doen hé in Brazilië .. voor de ógen van de Braziliaanse fans .. :o :o :o

de wereld wordt gek !!!!!! 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/x/crazy-rabbit-16330083.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-11-2016 14:30 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG

Ze rijden allemaal passief de standaard racelijn. Volgens mij komt dat gewoon omdat ze te lang in de formule 1 parade rijden. De enige die ook een andere lijn reed, was Alonso. Omdat hij ook een fanatiek carter is (heeft zijn eigen gocart opleiding).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 06-10 11:22

Dit is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van vertrouwen in jezelf en in de auto en wellicht ook wel het risico durven nemen. Max is iemand die voelt heel goed aan of de auto het trekt of niet en of hij het zelf houdt. Daarbij komt dat, en dit is volledig mijn eigen invulling, dat hij z'n auto in prak durft te rijden. Kijk naar monaco bijv. Hij deed daar feitelijk hetzelfde als in Brazilie.. Hij was daar laatste en was opgeklommen tot de 9e plek, maar reed vervolgens z'n auto de muur in. Teveel risico? ja wellicht, maar hij deed het wel. Brazilie eigenlijk hetzelfde gebeurd. Hij nam flink veel risico door andere lijnen te pakken, haalde alles in en werd derde waardoor het nu een legendarische wedstrijd was. Maar als dit een race was in Monaco was het aan het einde van de race ook een DNF voor VES. Want dan had hij een hele mooie slip gemaakt tegen de muur ipv dat hij nu al driftend een botsing voorkomt. Heel mooi en graag meer hiervan, maar het is wel een risico die hij -durft- te nemen. Wellicht dat bijv Ocon dat niet druft om verschillende redenen en dan toch maar veilig rijdt.

Maar ja, zo speelt er voor iedere coureur een ander iets, het kan overal aan liggen..

ondertussen kunnen wij iig flink genieten :9~

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ze hebben Riciardo nota bene LETTERLIJK verteld welke lijn Max reed .. daardoor moest Max het een paar bochten later doen .. :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
melantrix schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:28:
[...]

Dit is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van vertrouwen in jezelf en in de auto en wellicht ook wel het risico durven nemen. Max is iemand die voelt heel goed aan of de auto het trekt of niet en of hij het zelf houdt. Daarbij komt dat, en dit is volledig mijn eigen invulling, dat hij z'n auto in prak durft te rijden. Kijk naar monaco bijv. Hij deed daar feitelijk hetzelfde als in Brazilie.. Hij was daar laatste en was opgeklommen tot de 9e plek, maar reed vervolgens z'n auto de muur in. Teveel risico? ja wellicht, maar hij deed het wel. Brazilie eigenlijk hetzelfde gebeurd. Hij nam flink veel risico door andere lijnen te pakken, haalde alles in en werd derde waardoor het nu een legendarische wedstrijd was. Maar als dit een race was in Monaco was het aan het einde van de race ook een DNF voor VES. Want dan had hij een hele mooie slip gemaakt tegen de muur ipv dat hij nu al driftend een botsing voorkomt. Heel mooi en graag meer hiervan, maar het is wel een risico die hij -durft- te nemen. Wellicht dat bijv Ocon dat niet druft om verschillende redenen en dan toch maar veilig rijdt.

Maar ja, zo speelt er voor iedere coureur een ander iets, het kan overal aan liggen..

En dit is dan ook waarom Ricciardo volgend jaar kampioen word en Verstappen 3e.

Alle voorspellingen op een stokje. Hiermee wil ik wel aangeven dat hier een lastige karaktereigenschap zit voor Verstappen. Dat zie je nu ook bij Hamilton en Rosberg. Rosberg stabiel en constant, Hamilton iets meer pech door meer punten te verliezen maar wellicht wel de betere rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

walletje-w schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:34:
[...]

Alle voorspellingen op een stokje. Hiermee wil ik wel aangeven dat hier een lastige karaktereigenschap zit voor Verstappen. Dat zie je nu ook bij Hamilton en Rosberg. Rosberg stabiel en constant, Hamilton iets meer pech door meer punten te verliezen maar wellicht wel de betere rijder.
Mja zeker een kern van waarheid maar geluk dwing je ook af. Ik zeg je dat Hamilton 'm pakt. Dwingt ie gewoon af op de een of andere manier :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
[...]

Wat een onzin. Waarom is Hamilton dan al twee keer WC geworden met dezelfde auto en moet Rosberg dat nog maar zien te bereiken binnen nu en twee weken tijd.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ph4TKDK.gif

Moest gister de hele tijd denken aan dit plaatje. Max is dan de pitcher en alle andere rijders zijn de batter.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Sky geeft Max een 10 voor de Braziliaanse GP.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hYMPu0l.jpg

Maar Hamilton krijgt voor deze race ook een 10.

HAM: 10
ROS: 6
VES: 10
PER: 7
VET: 6
SAI: 9 (terecht)
HUL: 8
RIC: 6
NAS: 8
ALO: 8
BOT: 7
OCO: 7
KVY: 6
MAG: 6
WEH: 5
BUT: 5

http://www.skysports.com/...an-gp-2016-driver-ratings

[ Voor 42% gewijzigd door JackBol op 14-11-2016 14:54 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Waarom Hamilton een 10 krijgt is mij een raadsel. Save van start tot finish aan kop rijden. Een 9 had ik dan toch een passender cijfer gevonden puur om het verschil aan te geven. Maar ja, Brits will be Brits. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
[...]

Dit is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van vertrouwen in jezelf en in de auto en wellicht ook wel het risico durven nemen. Max is iemand die voelt heel goed aan of de auto het trekt of niet en of hij het zelf houdt. Daarbij komt dat, en dit is volledig mijn eigen invulling, dat hij z'n auto in prak durft te rijden. Kijk naar monaco bijv. Hij deed daar feitelijk hetzelfde als in Brazilie.. Hij was daar laatste en was opgeklommen tot de 9e plek, maar reed vervolgens z'n auto de muur in. Teveel risico? ja wellicht, maar hij deed het wel. Brazilie eigenlijk hetzelfde gebeurd.
Hij nam flink veel risico door andere lijnen te pakken, haalde alles in en werd derde waardoor het nu een legendarische wedstrijd was. Maar als dit een race was in Monaco was het aan het einde van de race ook een DNF voor VES. Want dan had hij een hele mooie slip gemaakt tegen de muur ipv dat hij nu al driftend een botsing voorkomt. Heel mooi en graag meer hiervan, maar het is wel een risico die hij -durft- te nemen. Wellicht dat bijv Ocon dat niet druft om verschillende redenen en dan toch maar veilig rijdt.

Even over die andere lijnen, dat viel allemaal reuze mee. In bocht 3 en 13/14 pakte hij een andere lijn, waarbij gezegd moet worden dat hij na die lijn in 13/14 volgens mij vooral pakte nadat hij daar de fout in was gegaan. Leek erop dat die lijn zelfs iets minder snel was, dus dat spreekt je verhaal over risico een beetje tegen. Hij hield af en toe ook echt wel in als een inhaalactie te riskant zou worden.

Het feit dat hij zo veel sneller was had imo niet veel te maken met die 2 bochten, maar met het veel later remmen en beter uit accelereren dan velen anderen. Dit is inderdaad zoals je zegt gewoon puur gevoel met de auto.
[...]

Je argument had eventueel kunnen kloppen als Rosberg voor de 3e keer WK zou worden, of is Hamilton ineens heel anders gaan rijden dit jaar? Naar mijn inziens is Hamilton altijd al al zo'n coureur geweest, en gewoon 3 keer wereldkampioen mee geworden.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

sjaool schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:53:
Waarom Hamilton een 10 krijgt is mij een raadsel. Save van start tot finish aan kop rijden. Een 9 had ik dan toch een passender cijfer gevonden puur om het verschil aan te geven. Maar ja, Brits will be Brits. ;)
Het was wel knap dat Hamilton in de 3 stints samen meer dan 70 seconde van Rosberg weg reed, dat is bijna een lap, maar inderdaad brits will be brits. HamilGod kan niets verkeerds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

yorkick schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:55:
Leek erop dat die lijn zelfs iets minder snel was, dus dat spreekt je verhaal over risico een beetje tegen. Hij hield af en toe ook echt wel in als een inhaalactie te riskant zou worden.
Die andere lijn in T13/14 was de setup voor de overtake in T1. In deze combinatie heeft hij misschien wel 6 coureurs gepasseerd, waaronder Kimi in lap 8, waar bij de setup in T13/14 nog onder SC was. Dat was nog voor zijn spin in T14.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 14-11-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
In een woord: wow!

Moest de hele race terugkijken en had gelukkig het oponthoud meegekregen dus kon via opnemen op afstand de dvr bijstellen. Maar wat een enorm gave race was dit.

Verstappen was echt een koning met steeds die andere droge lijn en 10 man inhalen in 10 rondjes was ook ongekend. Blijf die wissel naar inters die ze weer ongedaan moesten maken overigens wel een blunder van jewelste vinden, hij zat al op p2. Dat hij hem na die spin (foutje want over curves) nog hield was ook een weergaloze actie.

En Vettel moet niet zeuren, hij zat er sowieso niet meer voor, er was nog voldoende ruimte tussen de auto's en nog circuit over ook. Die reet er gewoon zelf naast door de schrik dat hij ingehaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Even over die andere lijnen, dat viel allemaal reuze mee. In bocht 3 en 13/14 pakte hij een andere lijn, waarbij gezegd moet worden dat hij na die lijn in 13/14 volgens mij vooral pakte nadat hij daar de fout in was gegaan. Leek erop dat die lijn zelfs iets minder snel was, dus dat spreekt je verhaal over risico een beetje tegen. Hij hield af en toe ook echt wel in als een inhaalactie te riskant zou worden.

Het feit dat hij zo veel sneller was had imo niet veel te maken met die 2 bochten, maar met het veel later remmen en beter uit accelereren dan velen anderen. Dit is inderdaad zoals je zegt gewoon puur gevoel met de auto.
Bocht 13/14 reed hij continu de andere lijn, ook voordat hij daar fout ging.
Ik vermoed dat dit ervoor zorgde dat hij vol gas de bocht door kon, terwijl anderen met de krappere bocht steeds moesten liften. Door het vol gas had hij meer snelheid aan het eind van het rechte stuk.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat volgens mij ook meespeelt is dat Max vanaf kind af aan bezig is met de techniek van de kart/auto. Veel van zijn leeftijdsgenootjes waren alleen, of vooral bezig met het rijden zelf.
Volgens mij heeft Verstappen juist daardoor een enorme edge op de meeste andere rijders. Hij weet veel beter wat een auto kan, wanneer en hoe.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57
Trevor schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:59:
Wat volgens mij ook meespeelt is dat Max vanaf kind af aan bezig is met de techniek van de kart/auto. Veel van zijn leeftijdsgenootjes waren alleen, of vooral bezig met het rijden zelf.
Volgens mij heeft Verstappen juist daardoor een enorme edge op de meeste andere rijders. Hij weet veel beter wat een auto kan, wanneer en hoe.
En weet veel van de techniek van de motor zelf ook door het vele klussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
YakuzA schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:58:
[...]

Bocht 13/14 reed hij continu de andere lijn, ook voordat hij daar fout ging.
Ik vermoed dat dit ervoor zorgde dat hij vol gas de bocht door kon, terwijl anderen met de krappere bocht steeds moesten liften. Door het vol gas had hij meer snelheid aan het eind van het rechte stuk.
Dat is me niet opgevallen, had inderdaad wel door dat hij meer snelheid had op het rechte stuk, maar toen RIC vlak achter hem zat en de andere lijn pakte viel me op dat hij zeker niet uitliep. Vandaar dat ik dacht dat het meer de acceleratie/skills waren die hem daar de overtakes opleverde, dan dat het die lijn was.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 06-10 11:22
[...]

Begrijp me goed, ik zeg niet per se dat hij teveel risico neemt, maar wel meer dan de gemmiddelde andere coureur waardoor het bij hem dit keer op een goed resultaat komt te staan. Hoeveel en welke lijnen hij vervolgens pakt is dan minder relevant, hij pakt ze iig en denkt er over na. Als je kijkt naar de beelden bij bijv de SC zie je vooral Max heel veel testen en uitproberen ipv alleen z'n banden op temp houden.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
[...]
Je argument had eventueel kunnen kloppen als Rosberg voor de 3e keer WK zou worden, of is Hamilton ineens heel anders gaan rijden dit jaar? Naar mijn inziens is Hamilton altijd al al zo'n coureur geweest, en gewoon 3 keer wereldkampioen mee geworden.
Hiermee bedoel ik vooral dat een eigenschap van Verstappen om juist dit risico te nemen er voor kan zorgen dat hij qua gemiddelde een duik naar beneden maakt. Dit kan goed uitpakken zie inderdaad ook Hamilton die genoeg wint en dus wereld kampioen word. Ik zeg ook niet dat Hamilton en Verstappen hetzelfde zijn maar Hamilton heeft een aantal keer een groot aantal punten moeten missen, dat kan door een DNF komen die mechanisch van aard is of door een DNF zoals Verstappen in Monaco. Dat is dus wat ik wil benadrukken, dit risico waar verstappen mee rijdt heeft een hoger risico voor een DNF en dat heeft weer als gevolg een relatief groot puntenverschil in vergelijking met een Ricciardo die 3x achter elkaar 3e zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

walletje-w schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:04:
[...]

Hiermee bedoel ik vooral dat een eigenschap van Verstappen om juist dit risico te nemen er voor kan zorgen dat hij qua gemiddelde een duik naar beneden maakt. Dit kan goed uitpakken zie inderdaad ook Hamilton die genoeg wint en dus wereld kampioen word. Ik zeg ook niet dat Hamilton en Verstappen hetzelfde zijn maar Hamilton heeft een aantal keer een groot aantal punten moeten missen, dat kan door een DNF komen die mechanisch van aard is of door een DNF zoals Verstappen in Monaco. Dat is dus wat ik wil benadrukken, dit risico waar verstappen mee rijdt heeft een hoger risico voor een DNF en dat heeft weer als gevolg een relatief groot puntenverschil in vergelijking met een Ricciardo die 3x achter elkaar 3e zou worden.
Dat gaat toch ook gepaard met de groeicurve die hij doormaakt :) Ruwe diamant enz.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plus dat risico's die wij zien in zijn ogen misschien veel minder risico zijn omdat hij zijn auto door en door kent. En daarnaast ook geen rijder die zoveel tijd in de simulator doorbrengt om het parcours tot de laatste grasspriet te kennen.
Kijk nou eens naar zijn eerste 2 jaar hoevaak hij daadwerkelijk iets verkeerd inschatte.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sambalbaj schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:57:
[knip]

En Vettel moet niet zeuren, hij zat er sowieso niet meer voor, er was nog voldoende ruimte tussen de auto's en nog circuit over ook. Die reed er gewoon zelf naast door de schrik dat hij ingehaald werd.
Vettel ging met veel te veel snelheid die bocht in, hij moest en zou hem naast Verstappen houden. Maar door de te hoge snelheid kon ie de bocht niet meer halen en moest ie buiten de baan. Tja? Dan rest enkel zeveren over dat ie er met de voorvleugel toch nog net voorzat.

Hij kan zich een volgende keer beter op het rijden zelf focussen.

Ik zag dat ie op de parade-truck de afzonderingsplek van Hamilton al heeft ingepikt ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/brasil%20driver%20parade.png

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 14-11-2016 17:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorkick
walletje-w schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:04:
[...]

Ja ik snap je punt.. Maakt het in ieder geval wel een stuk leuker om te kijken dat soort coureurs ;) . En soms vragen bepaalde situaties ook gewoon om het nemen van risico.

Ik kon het niet laten om dit even op te sommen:
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:10:
Na 30 minuten dus red flag?
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:34:
Penalty voor verstappen en Ricciardo.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:57:
Halve punten incomming! Had ik het toch goed voorspeld vooraf :+
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:27:
Als Max nu Rosberg eruit tikt zijn de rapen gaar...Max moet oppassen.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:33:
Einde race. Max p5 dus...dom dom dom.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:40:
Zeer slecht voor de F1...VS 2005 in andere vorm :(.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:05:
WTF!!! _/-\o_ _/-\o_
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:13:
Een van de beste races ooit? _/-\o_ O+

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
yorkick schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:14:
[...]

Ja ik snap je punt.. Maakt het in ieder geval wel een stuk leuker om te kijken dat soort coureurs ;) . En soms vragen bepaalde situaties ook gewoon om het nemen van risico.
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik zie dit ook veel liever. Het heeft gewoon twee kanten en laten we hopen dat er in de komende jaren een periode komt waarin het allemaal de goede kant op gaat: de juiste beslissingen genomen worden door het team, de tegenstanders je er niet onnodig uitkegelen, en Max leert van zijn fouten en daardoor juist overtuigend kampioen kan worden. Ik denk dat er veel mensen zijn die daar wel vertrouwen in hebben, kijk maar naar de beschrijvingen van de afgelopen uren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 07-10 13:11
RonaldMcDonald schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:04:
[...]

Regen lijnen rijden inderdaad. Waar bij droog weer de racelijn ligt ligt veel rubber, dus veel grip. In de regen zijn juist die lijnen spekglad door het rubber dat daar ligt.

Zoals ik al eerder vermeldde snap ik inderdaad niet waarom Max zo wat de enige was die op de regen lijnen reed. Een aantal weken terug ben ik bij een 12 uurs race wezen kijken op de kartbaan in Oldenzaal. Daar was het grootste deel van race ook nat en omdat ze met huurkarts reden, reden ze allemaal op slicks op nat asfalt, allemaal reden ze regenlijnen. Ik sprak in de lunchpauze zonet mijn collega, die zelf ook fanatiek karter is en ook met die 12-uurs race meegereden had, die was exact hetzelfde opgevallen, die zag direct waarom Max die lijnen reed.

Als dat zulke basiskennis is, waarom zijn er dan maar een handjevol coureurs in F1 die op die manier rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
FastFred schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:42:
[...]

Regen lijnen rijden inderdaad. Waar bij droog weer de racelijn ligt ligt veel rubber, dus veel grip. In de regen zijn juist die lijnen spekglad door het rubber dat daar ligt.

Zoals ik al eerder vermeldde snap ik inderdaad niet waarom Max zo wat de enige was die op de regen lijnen reed. Een aantal weken terug ben ik bij een 12 uurs race wezen kijken op de kartbaan in Oldenzaal. Daar was het grootste deel van race ook nat en omdat ze met huurkarts reden, reden ze allemaal op slicks op nat asfalt, allemaal reden ze regenlijnen. Ik sprak in de lunchpauze zonet mijn collega, die zelf ook fanatiek karter is en ook met die 12-uurs race meegereden had, die was exact hetzelfde opgevallen, die zag direct waarom Max die lijnen reed.

Als dat zulke basiskennis is, waarom zijn er dan maar een handjevol coureurs in F1 die op die manier rijden?
Max is natuurlijk vrij snel vanaf de karts naar de Formule 1 gegaan. De andere coureurs zijn vaak al ingekakt doordat ze veel Formule 3 en Formule 2 hebben gereden. De enige die naast Max de regenlijnen pakt is Alonso, omdat hij z'n eigen kartbaan heeft. Daarbij heeft Max vaak in de regen gereden in de Karts, door het weer hier in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 14-11-2016 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
FastFred schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk een stukje durven is. Waarschijnlijk kunnen de meeste F1 coureurs de theorie over hoe je in de regen moet rijden wel vertellen.. maar als je daadwerkelijk die peperdure bolide, met vaak hele grote belangen die meespelen en miljoenen mensen die live kijken, buitenlangs net langs de witte lijn/de kerb/het gras moet sturen dan denken de meesten denk ik "mwoah, ik probeer het wel met een uitrem-actie of ik consolideer mijn 6e plek ipv risico op 0 punten te nemen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Feihcretsam schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat het voornamelijk een stukje durven is. Waarschijnlijk kunnen de meeste F1 coureurs de theorie over hoe je in de regen moet rijden wel vertellen.. maar als je daadwerkelijk die peperdure bolide, met vaak hele grote belangen die meespelen en miljoenen mensen die live kijken, buitenlangs net langs de witte lijn/de kerb/het gras moet sturen dan denken de meesten denk ik "mwoah, ik probeer het wel met een uitrem-actie of ik consolideer mijn 6e plek ipv risico op 0 punten te nemen".
Ze zijn het gewoon niet meer gewend. We hebben ook wel een ongelooflijke run van droge races achter de rug, zeker vergeleken met MotoGP of vroegere seizoenen (met zelfs minder races/jaar). Alleen Monaco en Silverstone waren semi-nat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
yorkick schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:14:
[...]

Ik kon het niet laten om dit even op te sommen:
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:10:
Na 30 minuten dus red flag?
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:34:
Penalty voor verstappen en Ricciardo.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:57:
Halve punten incomming! Had ik het toch goed voorspeld vooraf :+
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:27:
Als Max nu Rosberg eruit tikt zijn de rapen gaar...Max moet oppassen.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:33:
Einde race. Max p5 dus...dom dom dom.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:40:
Zeer slecht voor de F1...VS 2005 in andere vorm :(.
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:05:
WTF!!! _/-\o_ _/-\o_
Cubic X schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:13:
Een van de beste races ooit? _/-\o_ O+
Fuck, en ik was op die momenten niet eens dronken :| :$ :X.

Lessons learned: minder snel op de reageerknop rammen én uitloggen zodat inloggen een extra belemmering vormt ;) :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Cubic X schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:09:
[...]

Lessons learned: minder snel op de reageerknop rammen én uitloggen zodat inloggen een extra belemmering vormt ;) :) .
Denk dat je niet alleen bent met een dergelijke gedachtegang tijdens de race hoor. :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[edit] Was toch al gepost zie ik als reactie, iedereen maar zijn gegeven duimpje weer terughalen en aan Rivanov geven, die heeft ze verdiend ;)

[ Voor 79% gewijzigd door hardware-lover op 14-11-2016 17:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
hardware-lover schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:14:
Nu heb ik al aardig wat pagina's teruggekeken maar ik zie zo snel nergens een link naar de Post Race Press Conference staan. Dus mocht het dubbel zijn, excuses.

[video]
Rivanov heeft deze inderdaad eerder al gepost, maar ik kon hem net ook niet gelijk vinden...

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 14-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Leuk stukje om de roze bril nog een stukje rozer te maken: http://www.autocar.co.uk/...ance-brazil-was-legendary

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht gisteravond, laat ik eens kijken of de Formule 1 nog bezig is. Ik schakel in, Max rijdt op de 16e plaats. Wow, wat een waanzinnige inhaalrace! Hij lijkt het zo uit zijn mouw te schudden en het lijkt ook allemaal zo gemakkelijk, als hij het even laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

Just_I

What did you just say?

yorkick schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:03:
[...]

Dat is me niet opgevallen, had inderdaad wel door dat hij meer snelheid had op het rechte stuk, maar toen RIC vlak achter hem zat en de andere lijn pakte viel me op dat hij zeker niet uitliep. Vandaar dat ik dacht dat het meer de acceleratie/skills waren die hem daar de overtakes opleverde, dan dat het die lijn was.
Wat wellicht ook meespeelt is dat Max op deze manier verstoppertje kon spelen achter de spray can zijn voorligger. Dit met gebolg dat de voorligger nerveuzer word en het verdedigen lastiger word.

Just my 2 cents.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://www.f1today.net/nl...carnatie-van-ayrton-senna

"In Brazilië hebben ze het al over de reïncarnatie van Ayrton Senna. Als dat wordt gezegd in een land waar Senna en God op hetzelfde level zitten, zou ik daar als Verstappen zijnde niet meer alleen durven rond te lopen. Ze zijn beiden anders dan de rest in hun doen en denken. In combinatie met hun rijstijl mondt het uit in iets fantastisch."
laat dit eens op je inwerken .................

WAAR HEBBEN WE HET OVER ?!?!

dan ben je nog niet eens droog achter de oren ..pfff :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-10 09:30
sjaool schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:53:
Volgens mij valt dat Brits in dit geval van Sky wel mee hoor.
Zo vaak heeft Hamilton volgens mij geen 10 gekregen.

Nagenoeg foutloos weekend en betere prestatie dan teamgenoot. Dus Brits will be Brits lijkt me beetje overdreven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
Cubic X schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:09:
[...]

Was niet perse alleen aan jou gericht hoor, maar vond het wel grappig haha.
Geeft mooi beeld van hoe chaotisch velen hier zijn rond racetijd :P

kimi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vigilate
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11-2021
+1 voor Tweakers trouwens. Geniaal hoe elke keer wordt meegeleefd wanneer er een race is (en zelfs dagen ervoor). Mag ook wel is gezegd worden. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28
Alfa90_Buttje schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:30:
[...]

laat dit eens op je inwerken .................

WAAR HEBBEN WE HET OVER ?!?!

dan ben je nog niet eens droog achter de oren ..pfff :P
Denk dat Max na de race toch wel een handdoek heeft gekregen hoor :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:44

Rannasha

Does not compute.

Hoyden schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:33:
[...]

Volgens mij valt dat Brits in dit geval van Sky wel mee hoor.
Zo vaak heeft Hamilton volgens mij geen 10 gekregen.

Nagenoeg foutloos weekend en betere prestatie dan teamgenoot. Dus Brits will be Brits lijkt me beetje overdreven ;)
Tsja, Hamilton reed een foutloze race. Hij kan er niet veel aan doen dat hij nooit onder druk is komen te staan. Dat maakt het uitdelen van cijfers sowieso wat moeilijk: Baseer je het puur op het goed rijden? Dan verdient Hamilton zeker een 10. Of telt het (correct) uitvoeren van interessante acties ook mee? Dan hoort Hamilton geen 10 te krijgen, maar dan zit je in een situatie waarin je als rijder geen volledige invloed hebt op je cijfer. Zeker als Mercedes-rijder die vaak toch wel vooraan rijdt vanwege de superieure bolide.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Ik ga vanavond de bijna 15 minuten durende samenvatting van Sky nog een paar keer terugkijken denk ik :). Heerlijk om die gasten zo enthousiast te worden om onze held.

[Video: https://www.facebook.com/gomax33news/videos/1684043751908632/?autoplay_reason=all_page_organic_allowed&video_container_type=0&video_creator_product_type=2&app_id=2392950137&live_video_guests=0]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:41:
[...]

Tsja, Hamilton reed een foutloze race. Hij kan er niet veel aan doen dat hij nooit onder druk is komen te staan. Dat maakt het uitdelen van cijfers sowieso wat moeilijk: Baseer je het puur op het goed rijden? Dan verdient Hamilton zeker een 10. Of telt het (correct) uitvoeren van interessante acties ook mee? Dan hoort Hamilton geen 10 te krijgen, maar dan zit je in een situatie waarin je als rijder geen volledige invloed hebt op je cijfer. Zeker als Mercedes-rijder die vaak toch wel vooraan rijdt vanwege de superieure bolide.
Je kunt het toch gewoon zoals Max doen? Gewoon een paar extra pitstops maken (wel een goede smoes bedenken, foute bandenstrategie ofzo, anders valt het op), achteraan sluiten, en dan vette inhaalacties maken, en maximaal screentime krijgen op TV voor de sponsors.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:43:
[...]

Je kunt het toch gewoon zoals Max doen? Gewoon een paar extra pitstops maken (wel een goede smoes bedenken, foute bandenstrategie ofzo, anders valt het op), achteraan sluiten, en dan vette inhaalacties maken, en maximaal screentime krijgen op TV voor de sponsors.
Mercedes is genoeg in beeld geweest. Alleen was het geen F1 wagen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Jasphur schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:46:
[...]

Mercedes is genoeg in beeld geweest. Alleen was het geen F1 wagen :>
Goede reclame was dat niet, want Lewis zat zoals gewoonlijk weer te klagen dat de SC te langzaam reed en er te lang was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:47:
[...]
Goede reclame was dat niet, want Lewis zat zoals gewoonlijk weer te klagen dat de SC te langzaam reed en er te lang was :+
En dat terwijl de SC op de max van zijn kunnen reed. Was de laatste rode vlag niet omdat de SC niet meer veilig over het circuit kon rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:46:
[...]
Max is natuurlijk vrij snel vanaf de karts naar de Formule 1 gegaan. De andere coureurs zijn vaak al ingekakt doordat ze veel Formule 3 en Formule 2 hebben gereden. De enige die naast Max de regenlijnen pakt is Alonso, omdat hij z'n eigen kartbaan heeft. Daarbij heeft Max vaak in de regen gereden in de Karts, door het weer hier in Nederland.
Hij heeft nog wel even gereden in F3. Maar verder ben ik het helemaal met je eens. Zijn prijzenkast puilt helemaal uit van de winsten die hij behaald heeft tijdens zijn kart periode.

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31
Waren het wel regenlijnen dan? Volgens mij had hij ergens gezegd dat hij het gewoon niet kon zien anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Feihcretsam schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]

De oude garde F1 coureurs is gewoon ingekakt. Dit maakt het ook zo mooi om naar Max en de nieuwe garde te kijken. Regels worden herschreven (en weer ingetrokken?) omdat Max rijdt (aanvalt, verdedigd) op manieren die men jaren niet gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ThomasG schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:47:
[...]
De ronde tijden waren tijdens de SC periode lagen rond de 2:00:00 wat neerkomt op een gemiddelde snelheid per ronde van 129KM/u. De snelste ronde van VES lag rond 182KM/u.

Ik doe het niet na..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
Heerlijke race waar de emoties van links naar rechts schoten...

Eerst schelden omdat ze de boel niet laten rijden, dan hopen dat hij de auto uit de muur houdt met vervolgens opluchting... Daarna klagen vanwege de SC en boos omdat de strategie van Red Bull zo dramatisch was en de punten ver weg leken. En afsluitend uitzinnig en kippenvel omdat Max buitenaards bezig was...

Zo mogen ze wel vaker zijn :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:51:
[...]

En dat terwijl de SC op de max van zijn kunnen reed. Was de laatste rode vlag niet omdat de SC niet meer veilig over het circuit kon rijden?
Officiële lezing is dat dat was om te voorkomen dat de race uit de twee uur limiet zou lopen achter de sc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

M@cer schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:42:
Heerlijke race waar de emoties van links naar rechts schoten...

Eerst schelden omdat ze de boel niet laten rijden, dan hopen dat hij de auto uit de muur houdt met vervolgens opluchting... Daarna klagen vanwege de SC en boos omdat de strategie van Red Bull zo dramatisch was en de punten ver weg leken. En afsluitend uitzinnig en kippenvel omdat Max buitenaards bezig was...

Zo mogen ze wel vaker zijn :-)
Nieuw FIA draaiboek voor elke race:

- VES starts at the back of the grid.
- Rain

Zouden ze dat voor elkaar krijgen?

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]
Dit is hoogstwaarschijnlijk een kwestie van vertrouwen in jezelf en in de auto en wellicht ook wel het risico durven nemen. Max is iemand die voelt heel goed aan of de auto het trekt of niet en of hij het zelf houdt. Daarbij komt dat, en dit is volledig mijn eigen invulling, dat hij z'n auto in prak durft te rijden. Kijk naar monaco bijv. Hij deed daar feitelijk hetzelfde als in Brazilie.. Hij was daar laatste en was opgeklommen tot de 9e plek, maar reed vervolgens z'n auto de muur in. Teveel risico? ja wellicht, maar hij deed het wel. Brazilie eigenlijk hetzelfde gebeurd. Hij nam flink veel risico door andere lijnen te pakken, haalde alles in en werd derde waardoor het nu een legendarische wedstrijd was. Maar als dit een race was in Monaco was het aan het einde van de race ook een DNF voor VES. Want dan had hij een hele mooie slip gemaakt tegen de muur ipv dat hij nu al driftend een botsing voorkomt. Heel mooi en graag meer hiervan, maar het is wel een risico die hij -durft- te nemen. Wellicht dat bijv Ocon dat niet druft om verschillende redenen en dan toch maar veilig rijdt. ...
Volgensmij heb ik in één vd links hier gelezen dat Ocon zelf daarover zegt dat het verschil tussen hem en Max is, dat hij alleen zo aggressief rijdt als hij denkt dat het echt nodig is en nut heeft en Max altijd, ongeacht de consequenties.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 14-11-2016 17:51 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1