Zonnepanelen en omvormers in de Pricewatch?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 09:51
Femme schreef op woensdag 9 november 2016 @ 13:41:
Beste duurzaamheidsfanaten,

We zien al enige tijd dat duurzame energie volop in de belangstelling van de tweaker staat, zowel in het nieuws als op het forum. Wij zijn benieuwd of er behoefte bestaat aan een product- en prijsvergelijker voor zonnepanelen, omvormers en eventuele andere producten die betrekking hebben op duurzame installaties, zoals warmtepompen, zonnecollectoren en boilers.

De genoemde producten zullen in de praktijk vooral op offertebasis in combinatie met het installatiewerk verkocht worden. In de Pricewatch hebben we daar momenteel geen oplossing voor. Wat we wel kunnen doen is het opnemen van de producten in de productdatabase en het aansluiten van webwinkels. Automatisch ontstaat dan ook de mogelijkheid om omvormers, zonnepanelen en dergelijke te reviewen op Tweakers en reviews van anderen te bekijken.

Is dat iets wat jullie gaat helpen bij het maken van de keuze voor het juiste product en de juiste leverancier, of heb je hier niets aan omdat je offertes voor de combinatie van hardware en installatiewerk wilt kunnen vergelijken?
ik word nu gewezen naar deze club:
https://www.warmteservice...nelen/Zonnepaneel/c/11000
die mag er wel bij in de pricewatch.

(vroeger hadden ze een deal met een externe partij, alles was toen echt te duur.
nu hebben ze een betere deal en zijn ze een leuke partij geworden voor pricewatch. oOo )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Wat mij betreft lenen zonnepanelen zich perfect voor een goede prijsvergelijker. Wat mij betreft is er maar 1 bedrijf met een goede prijsvergelijker op de Nederlandse markt. :P

De reden dat zonnepanelen in een prijsvergelijker horen is dat het een ontzettende commodity is. Zo worden zonnepanelen ongeveer verkocht (beetje versimpelt, om het eerste antwoord uit een gemiddelde consument te halen kost wat meer moeite):
- Hoeveel vermogen wil je (Wp)?
- Wil je All-black of standaard zonnepanelen?
- (evt. wil je extra betalen voor Europese merken ipv Chinees spul?)

Omvormers is een redelijk compacte markt. Met een stuk of 50 modellen heb je eigenlijk de hele consumentenmarkt en een beetje afgedekt.

Zonnepanelen is iets lastiger omdat je daar een lange longtail hebt. Een paar bekende merken met populaire en gangbare series en dan veel kleine producenten.

Het geluk is wel dat de zonnepaneel branche met product series werkt. De zonnepanelen worden namelijk gebint net als processors en geheugen. Je hebt dus precies hetzelfde paneel in verschillende vermogens. Bijvoorbeeld de LG Neon 2 serie: 300Wp Black, 305Wp, 310Wp, 315Wp en 320Wp.
Dit is iets waar de pricewatchsoftware volgens mij goed mee om kan gaan. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

NielsTn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:53:
Lijkt me niet wenselijk, met oog op haast dagprijzen van panelen en fabrieken die her en der omvallen/overgenomen worden. Voor de tweaker die tijd te veel heeft: succes ;)
Dat is met meerdere producten in de PV zo. Het probleem met huidige markt is dat een groot gedeelte van de prijzen en specificaties verstopt zit achter offerteknoppen.

Als je zelf je dak vol wil leggen wil je gewoon een systeem in de PW bij elkaar harken en 'add to cart' kunnen doen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Thanks iedereen voor de input. Ik ga nog een enquete uitzetten onder Pricewatch-bezoekers om de interesse van de reguliere tweaker te toetsen. Dat er behoefte aan is onder de DED-crowd behoefte is wel duidelijk :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Er loopt nu een enquete via Usabilla die je overal op de site kunt tegenkomen op pagina's waar trefwoorden zoals duurzaam, energie en smarthome in de titel voorkomen, bijvoorbeeld de smarthome-categoriën in de Pricewatch.

Later gaan we mogelijk nog dezelfde enquete doen met een klein deel van alle de bezoekers als controlegroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:18
Cool! Ik ben benieuwd naar de resultaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 21:17

Hachy

Laadpas Nerd

/kick.

Wat is hier de status van? Komt er een duurzame afdeling van de pricewatch?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
Ik ben de enquete nog nergens tegen gekomen, en ik zit toch behoorlijk vaak in dit subforum.
Dan maar op deze manier, mijn stem heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-04 15:33
Ik heb ook nog geen enquete gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vraag ik me ook af!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Same here, na de laatste post van @Femme heb ik hier helemaal niets meer van vernomen -O-

Mijn aanbod om te helpen vullen staat nog steeds, maar dan moet de categorie in de Pricewatch er wel eerst zijn! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Jerrythafast schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:40:
Same here, na de laatste post van @Femme heb ik hier helemaal niets meer van vernomen -O-

Mijn aanbod om te helpen vullen staat nog steeds, maar dan moet de categorie in de Pricewatch er wel eerst zijn! O-)
Het is helaas ben ik afhankelijk van een nogal nogal stroperig proces. Er ligt een zogenaamd lean canvas dat ik binnenkort een roadmapsessie met het MT hoop binnen te loodsen. Het is te hopen dat het dan een go krijgt. Note dat het niet alleen gaat om het toevoegen van producten maar ook het aansluiten van webshops met wie we meestal nog geen contact zullen hebben, dus er moeten allerlei afdelingen (product, product content, marketing en sales) ingeschakeld worden om dit van de grond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Femme schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:01:
[...]

Het is helaas ben ik afhankelijk van een nogal nogal stroperig proces. Er ligt een zogenaamd lean canvas dat ik binnenkort een roadmapsessie met het MT hoop binnen te loodsen. Het is te hopen dat het dan een go krijgt. Note dat het niet alleen gaat om het toevoegen van producten maar ook het aansluiten van webshops met wie we meestal nog geen contact zullen hebben, dus er moeten allerlei afdelingen (product, product content, marketing en sales) ingeschakeld worden om dit van de grond te krijgen.
Bedankt voor je antwoord! We moeten nu even geduldig duimen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 17:09

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

@Femme , Wat is de status hiervan?

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:09
Ik ben ook benieuwd of er al meer bekend is.
Femme schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:01:
[...]Note dat het niet alleen gaat om het toevoegen van producten maar ook het aansluiten van webshops met wie we meestal nog geen contact zullen hebben
Uiteraard, ook het doel, maar vergelijken, reviews en kunnen samenstellen en daardoor bezoekers trekken is lijkt me ook al van toegevoegde waarde(?). Ik had de optie in 2012-2013 al graag gehad. Dus mocht het er niet door heen komen v.w.b. koppeling webshops op dit moment, hoop ik wel dat jullie nog steeds overwegen om het op te nemen t.b.v. mogelijkheid tot vergelijken. Ik begrijp wel dat dit voor jullie qua kliks dan minder aantrekkelijk is... maar dan kan er intern wat langer worden gedaan over het resterende deel van het "stroperige proces". ;)

En ik wil ook wel meehelpen met vullen mocht daar nog hulp bij nodig zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
marcel87 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:39:
Ik ben ook benieuwd of er al meer bekend is.

[...]

Uiteraard, ook het doel, maar vergelijken, reviews en kunnen samenstellen en daardoor bezoekers trekken is lijkt me ook al van toegevoegde waarde(?). Ik had de optie in 2012-2013 al graag gehad. Dus mocht het er niet door heen komen v.w.b. koppeling webshops op dit moment, hoop ik wel dat jullie nog steeds overwegen om het op te nemen t.b.v. mogelijkheid tot vergelijken. Ik begrijp wel dat dit voor jullie qua kliks dan minder aantrekkelijk is... maar dan kan er intern wat langer worden gedaan over het resterende deel van het "stroperige proces". ;)

En ik wil ook wel meehelpen met vullen mocht daar nog hulp bij nodig zijn.
Het idee staat nog steeds op de agenda en scoort goed op kosten/baten. Binnenkort gaan we een nieuwe roadmap vaststellen en gaat hij hopelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ongeduldig @Femme: het voelt als 2 maanden, maar het zijn 2 weken; is er een roadmap met ongeveer data?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topic maar even in de gaten houden. Ik twijfel ook dit jaar nog zonnepanelen aan te schaffen en ga het niet zelf doen, maar een Pricewatch vergelijk is wel heel fijn om een grotere kans te lopen scherp in te kopen.

Geef liever mijn geld uit aan het vakmanschap van de installateurs dan aan overpriced panelen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Top idee!!

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
onetime schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:19:
Ongeduldig @Femme: het voelt als 2 maanden, maar het zijn 2 weken; is er een roadmap met ongeveer data?
@Femme: het voelt als zijn nu 2 maanden; is er een roadmap met ongeveer data?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 15:58
DOEN, zit er al jaren op te wachten !

14kWp, Piko 10.1+Piko 4.2+SE7k(6k965Wp), 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L Buffer, linkedin pv-output

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 9 november 2016 @ 13:41:
Beste duurzaamheidsfanaten, [...]
Als je dat wilt zal ik niet protesteren als je mij als duurzaamheidsfanaat aanspreekt; :+

ik hoop dat het door vakantie komt dat je zelfs op een PB niet hebt gereageerd; :'(

Of is het idee afgeschreven of uit gesteld? :'( :'( :'( . . . :F :F :F . . . ;w ;w ;w

Door mijn "fanatisme" weet ik graag of tweakers het milieu een zet de goede kant op geeft. 8) 8) 8)

ik laat dit super idee niet graag een stille dood sterven. }:O }:O }:O |:( |:( |:(

p.s. medestanders, please een thumbs up als je ook graag de topic-titel gerealiseerd ziet !!!

• unezra

unezra

Ach, voor mij gaat dat toch te laat komen. ;-P
En ik ben niet van plan iedere 5 jaar nieuwe zonnepanelen op mijn dak te kachelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerrythafast
unezra schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:05:
Ach, voor mij gaat dat toch te laat komen. ;-P
En ik ben niet van plan iedere 5 jaar nieuwe zonnepanelen op mijn dak te kachelen.
Zou wel leuk zijn als je daarna al die buurtgenoten, familieleden en collega's die naar je paneeltjes gaan vragen, naar de Tweakers Pricewatch kunt verwijzen om ze een idee te geven van de prijzen en wat er allemaal beschikbaar is.

:> O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jerrythafast schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:57:
[...]

Zou wel leuk zijn als je daarna al die buurtgenoten, familieleden en collega's die naar je paneeltjes gaan vragen, naar de Tweakers Pricewatch kunt verwijzen om ze een idee te geven van de prijzen en wat er allemaal beschikbaar is.

:> O-)
Oh, vast, maar het gros van de buren heeft al zonnepanelen en met mijn familie heb ik niet heel veel contact. :) Dus nee, voor mij zou het te laat komen. Knoop word tussen nu en 2 weken doorgehakt hier.

• NFSteef
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05-2022
Hoe staat het met de knoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

De verwachting is dat ze eind november, begin december op het dak liggen. :) Electricien moet ook nog wat werk doen, dat gebeurt over een week of 2 uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-05-2022
Wat is het geworden en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Het idee kan helaas nog niet veel enthousiasme rekenen omdat er gedacht wordt dat zonnepanelen een erg kleine markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:27

TFHfony

Professional Weirdo

Femme schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:24:
Het idee kan helaas nog niet veel enthousiasme rekenen omdat er gedacht wordt dat zonnepanelen een erg kleine markt is.
Hmm, eind 2015 al 400.000 huishoudens met panelen:

https://www.milieucentraa...anelen-hoe-kom-je-er-bij/

en het lijkt mij dat dit groeiende is. Wat is dan de definitie van een "erg kleine markt"?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik stel voor dat jullie mij met data bestoken en dat ik zo nu en dan een wrap-up stuur naar wat MT-leden :P .

Zonnepanelen zullen natuurlijk nooit verkopen zoals smartphones, maar de omzet in de markt is wel groot en de behoefte aan een transparantere prijsvergelijking is er ook wel. Duurzame Energie & Domotica en Wonen & Verbouwen doen het ook super goed qua pageviews en visits.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:27

TFHfony

Professional Weirdo

Femme schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:02:
Ik stel voor dat jullie mij met data bestoken en dat ik zo nu en dan een wrap-up stuur naar wat MT-leden :P .

Zonnepanelen zullen natuurlijk nooit verkopen zoals smartphones, maar de omzet in de markt is wel groot en de behoefte aan een transparantere prijsvergelijking is er ook wel. Duurzame Energie & Domotica en Wonen & Verbouwen doen het ook super goed qua pageviews en visits.
Is het voor jullie geen idee om eens bij een aantal (web)winkels te checken om te kijken wat de animo is om eventueel mee te doen aan de pricewatch, want dat is denk ik voor jullie cruciaal. Mensen die kijken naar de PW is natuurlijk leuk maar voor jullie zal de omzet grotendeels zitten in de winkels die meedoen,de click-throughs & evt aankopen. Als die panelen & omvormers er eenmaal instaan, komen de gebruikers vanzelf wel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
We hebben nu de Tros-Radar specials over van-het-gas-af gehad. Het is nu echt groot aan het worden in de media. Ook door de gewonnen zaak bij de geschillen commissie energie van [~Bram-Bos] tegen Liander. Die ook de landelijke kranten en de nos heeft gehaald. Als Tweakers niet oppast lopen ze niet meer voorop en zijn ze niet automatisch de grootste. Zelfs al hebben ze de beste prijs vergelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kick!

Nog ontwikkelingen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Femme Zijn er nog ontwikkelingen? Kan ik al helpen de database te vullen?
(e/o ontwerpen? Eigenschappen benoemen / selecteren?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevenski
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het zou inderdaad echt geweldig zijn als het lukt om dit in de pricewatch te krijgen - al is het maar een bescheiden pilot met bijv. de 5 a 10 meest populaire panelen / omvormers.

De markt voor zonnepanelen en omvormers is a) aanzienlijk b) sterk groeiende, dus de business case zou snel rond moeten zijn. De enige manier om door de leercurve heen te komen en uitvinden hoe het model eruit moet komen te zien is door simpelweg een beginnetje te maken!

@Femme zou je ons kunnen verblijden met de laatste status? Bij wijze van Kerstcadeau voor alle geïnteresseerde Tweakers :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
@onetime @Stevenski: ik heb geen nieuws behalve dat ik nog eens heb gepoogd om het onderwerp onder de aandacht te brengen van het MT.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Tja Tweakers kan helpen de markt overzichtelijker te maken, dat zou heel veel mensen kunnen helpen. Reken maar dat een goede vergelijker snel bekend wordt. En dan kunnen opeens veel meer mensen een weloverwogen beslissing nemen. Dat maakt de markt opeens ook veel groter. En hier op tweakers is heel veel kennis aanwezig, niet alleen theoretisch maar zeker ook practisch. We weten hier samen echt waar we het over hebben.

En koelkasten zijn een vervangingsmarkt. Als die voor tweakers interessant zijn kan ik me niet voorstellen dat de groene markt niet interessant is voor tweakers. Zonnepanelen beginnen net als de overige items uit de groene hoek een grotere markt te worden. Maar de grote slag moet nog komen. Tweakers is nog niet te laat. Het is toch zo dat als je vroeg instapt je makkelijker een groot deel van de koek krijgt? Van mij mag tweakers best wat verdienen aan het helpen Nederland en België (misschien wel een veel groter deel van Europa) groener te maken. Ik heb de hoop nog niet verloren. Op het 2e adres op weg naar energie positief! (graag met hulp van tweakers, dat scheelt nogal tijd om de juiste spullen en tegen de juiste prijs te vinden.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 22:05
Ik zie hier ook wel iets in. GoT is voor mij wel een beetje de go-to plek voor technische en praktische kennis. Ben nu bezig met eerste koophuis waar ook zeker panelen gaan komen (nadat de basale dingen zoals een keuken in orde zijn). Legplan, aansluitschema en spullen die ik zelf bedacht heb zal ik ook zeker hier in een topic voorleggen aan de mensen die er echt verstand van hebben.

De markt voor panelen zal inderdaad niet heel “groot” zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat bepaalde servermoederborden in de PW meer aftrek vinden. Voor zo ver ik weet is er nog geen echt alternatief voor vergelijkingssites op het gebied van PV, zeker niet gelinkt aan de kennis hier op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Nu is het ook nog zo dat "Duurzame Energie & Domotica" verstopt zit onder "beeld en geluid". Ik zie het verband niet. Ik heb best een paar keer naar DED gezocht, maar kon het dan niet vinden. Het is geen beeld en geluid, dus daar staat het niet bij, het is ook geen van de andere hoofdcategoriën dus staat het bij general chat, ook niet... en dan terug vinden via een andere openstaande tab.
Duurzame Energie & Domotica is toch een hoofdcategorie van zich zelf?!?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
onetime schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:33:
Nu is het ook nog zo dat "Duurzame Energie & Domotica" verstopt zit onder "beeld en geluid". Ik zie het verband niet. Ik heb best een paar keer naar DED gezocht, maar kon het dan niet vinden. Het is geen beeld en geluid, dus daar staat het niet bij, het is ook geen van de andere hoofdcategoriën dus staat het bij general chat, ook niet... en dan terug vinden via een andere openstaande tab.
Duurzame Energie & Domotica is toch een hoofdcategorie van zich zelf?!?
Ik ben het met je eens dat de huidige indeling niet logisch is. DED was ooit een experimenteel forum maar heeft zijn waarde ruimschoots bewezen. Samen met Wonen & verbouwen behoort DED tot de populairste forums van GoT. We gaan de forumindeling binnenkort onder de loep nemen. Er valt wel wat synergievoordelen te halen door die forums bij elkaar in een categorie te plaatsen en evt domotica/smarthome af te splitsen naar een eigen forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:32:
[...] Hmm, eind 2015 al 400.000 huishoudens met panelen:

https://www.milieucentraa...anelen-hoe-kom-je-er-bij/

en het lijkt mij dat dit groeiende is. Wat is dan de definitie van een "erg kleine markt"?
Femme schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:02:
Ik stel voor dat jullie mij met data bestoken en dat ik zo nu en dan een wrap-up stuur naar wat MT-leden :P

Is er al iemand in het MT die zelf zonnepanelen heeft of begrijpen ze er echt helemaal niets van?
Wat de boer niet kent dat eet-ie niet? }:O 8)7 |:( :F

edit: ik begrijp er dus echt helemaal niets van dat tweakers niet zijn kans grijpt om de energie transitie te leiden. Met de aanwezige kennis kan dat echt. En was het niet dat de pc-markt kromp? De originele peiler onder tweakers?

[ Voor 8% gewijzigd door onetime op 03-06-2019 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Gewoon doen,

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Nu doen, voordat Kieskeurig, Beslist en de vele andere Prijsvergelijkers met hun 'gebruikers-reviews' de consument op een dwaalspoor zetten.

Niet onbelangrijk: hier op DED heb ik de afgelopen 1.5 jaar nog geen bedrijven/ verkopers gezien die hun producten aanprijzen, wel veel kennis en goede ideeën die snel onvindbaar worden in de grote aantallen topics en 'posts'.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het is ook zonde dat Tweakers nu dubbel werk doen:
Drumatiko in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 8"
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mt2UM6A.png

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 21:08
onetime schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:50:
[...]

[...]

[...]

Is er al iemand in het MT die zelf zonnepanelen heeft of begrijpen ze er echt helemaal niets van?
Wat de boer niet kent dat eet-ie niet? }:O 8)7 |:( :F

edit: ik begrijp er dus echt helemaal niets van dat tweakers niet zijn kans grijpt om de energie transitie te leiden. Met de aanwezige kennis kan dat echt. En was het niet dat de pc-markt kromp? De originele peiler onder tweakers?
Sinds de overname door die fake-news-Belgen voelt Tweakers, met name de FP, pricewatch e.d., dus GoT echt wel uitgezonderd, steeds meer als een product voor de massa en steeds minder voor de echte tweakers en IT pro's. De artikelen moeten geloof ik vooral toegankelijk zijn en niet teveel technische diepgang hebben. Jammer, want ik kom hier niet voor artikelen van 2 alinea's en geknipt-en-geplakte persberichten.

Wat ik ook wel zie is dat m.n. de gebruikers die hier al veel langer rondlopen ook flink ouder worden en dat interesses simpelweg verschuiven, e.g. ik kwam hier vroeger vooral voor dingen als casemods, overklokken en watergekoelde RGB gamemonsters. Later kwam daar (pro-)networking en servers bij. Die laatste (IT pro) communities zijn echter redelijk doodgebloed en voor die onderwerpen kan je nu imho beter terecht op sites als reddit (/r/sysadmin bijvoorbeeld). Hardwaremods, gaming hardware e.d. kan me tegenwoordig ook gewoon niets meer schelen dus ik zit hier nu vooral nog voor de DED en W&V boards, een huis tweaken is voor de oudere jongeren natuurlijk ook veel leuker dan je computercase ;). Ik ken ook geen andere community dan tweakers die zo actief én inhoudelijk sterk is op het gebied van de energietransitie en misschien wel rondom bouw- en verbouw in het algemeen. Fok! is daar bijv. ook wel groot in, maar het kennisniveau ligt daar toch wel flink lager. Zo zonde dat ze deze kans maar niet grijpen :?

Een echte tweaker hangt z'n zonnepanelen, meterkast en WP natuurlijk gewoon zelf op, dus daarvoor gaat het product-op-offerte-met-installatie-basis argument gewoon niet op. De die-hards mogen dan wel niet meer de primaire doelgroep/commerciele basis voor de Persgroep/het MT zijn, maar vormen wel het fundament van deze community wat deze massa uiteindelijk weer hiernaartoe trekt. Teveel focus op de grote massa leidt uiteindelijk tot het vertrek van de groep gebruikers die de echt interessante content genereren en dat zou heel erg jammer zijn!

Edit; nog even aanvullend; Juist in de PV markt is er echt een gapend gat voor een pricewatch dienst, er is geen enkele website die een goed overzicht van producten heeft en het is lastig om de PV-webshops te beoordelen op betrouwbaarheid of om uberhaupt een goed idee te krijgen wat er te koop is. Ik ben me de laatste maanden ook aan het oriënteren op een eerste kleine set panelen en het is echt een extreem ondoorzichtige markt. De meeste webshops die ik op PV-gebied vind verkopen slechts een kleine selectie van bepaalde merken (er is veel minder overlap in assortiment dan in moederborden oid). Dat maakt het nog meer een puzzel waarbij een pricewatch gewoon ontzettend zou helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door RonJ op 05-06-2019 11:57 ]

All-electric.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Sorry dat ik het zeg, maar als het MT niet inziet dat dit een gigantische meerwaarde zou zijn voor PW en uberhaupt een gat in de markt is... Dan durf ik wel opelijk te twijfelen aan de competenties van de MT leden van Tweakers...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

Tja,het is duidelijk dat het goed op Tweakers past (want de 'handige neefjes' hebben meerwaarde tov wat de markt biedt) en Femme wil wel, maar heeft een MT te overtuigen.

Zou het contraproductief zijn om een guerilla-actie op te zetten en omvormers en panelen te submitten onder UPSen?
De meest interessante specs (vermogen, efficientie, spanningen ed) zijn daar al te vinden.
Femme schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:01:
[...]
Samen met Wonen & verbouwen behoort DED tot de populairste forums van GoT.
Dit is toch het bewijs dat je zoekt? De community wordt ouder en wijzer, de wereld is verder gegaan.
Knutselen met hardware doe je nu met een Raspberry Pi, ESP8266 etc, niet met een PC.
Na mijn laatste verhuizing heb ik mijn zelf samengestelde en getweakte PC niet eens meer aangesloten, die zit nog in een doos en ik mis 'm niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Proton_ op 05-06-2019 13:29 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
ronjansen87 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Sinds de overname door die fake-news-Belgen voelt Tweakers, met name de FP, pricewatch e.d., dus GoT echt wel uitgezonderd, steeds meer als een product voor de massa en steeds minder voor de echte tweakers en IT pro's. De artikelen moeten geloof ik vooral toegankelijk zijn en niet teveel technische diepgang hebben. Jammer, want ik kom hier niet voor artikelen van 2 alinea's en geknipt-en-geplakte persberichten.
Die 'fake-news-Belgen' van De Persgroep hebben mooie kwaliteitstitels in de gelederen, zoals De Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep bemoeit zich overigens niet met de productcategorieën waar wij aandacht aan besteden, dat is ons eigen pakkie an.

Een redactielid moet altijd een afweging maken tussen de effort die hij of zij in een artikel stopt en wat het oplevert voor de gebruiker. Eindeloos werk stoppen in een artikel voor maximale diepgang betekent dat er over minder onderwerpen geschreven kan worden. Met de kennis van een specialist uit de community valt moeilijk te concurreren, we kunnen wel proberen om het beter te benutten en om meer en betere ruimte te creëeren voor community content.
Proton_ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:23:
Tja,het is duidelijk dat het goed op Tweakers past (want de 'handige neefjes' hebben meerwaarde tov wat de markt biedt) en Femme wil wel, maar heeft een MT te overtuigen.

Zou het contraproductief zijn om een guerilla-actie op te zetten en omvormers en panelen te submitten onder UPSen?
De meest interessante specs (vermogen, efficientie, spanningen ed) zijn daar al te vinden.
Dat gaat alleen werken als die producten worden goedgekeurd door onze collega's van Product Content en als webshops die al bij ons zijn aangesloten het product kunnen leveren. Ik verwacht niet dat we al veel webshops hebben die actief zijn in de PV-markt.

Ik heb even geïnformeerd bij Eric van Hardware Info of zij wel eens hebben gedacht over het toevoegen van zonnepanelen en omvormers aan hun prijsvergelijking. Het antwoord daarop is nee, maar zij hebben wel meer een hands-on gaan-met-die-banaan-mentaliteit.

Het lastig in deze markt is dat veruit de meeste installaties worden verkocht door installateurs die niet openlijk prijzen op hun website hebben staan. We kunnen alleen prijzen vergelijken van aanbieders die dat wel doen. Het zijn partijen die nog niet gebruikmaken van de Pricewatch en mogelijk zelfs geen feeds hebben van hun producten en prijzen. Er moet dus wel wat geïnvesteerd worden om shops aan te sluiten terwijl het resultaat onzeker is.

Hebben jullie een lijstje van PV-shops die prijzen openbaar hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Proton_
  • Nu online

Proton_

Team Welles

https://www.winkelman-zonnepanelen.nl/
https://www.warmteservice...nelen/Zonnepaneel/c/11000
https://www.solar-bouwmarkt.nl/
https://stralendgroen.nl/categorie/zonnepanelen/
https://www.zonnepanelen.nl/panelen.html

Er zijn er nog meer, al worden ze tussen de ruis (zonnepanelen worden duurder! Ons systeem van 3000 Wp kost slechts €7000!) moeilijker vindbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Femme Is het mogelijk om bij de aangesloten webshops na te vragen of ze solar spul kunnen leveren? Amazon en BOL hebben solar prullaria en enkele echte solar spullen.
En was er kort geleden niet een artikel op de FP dat Cool-Blue 1000 solar monteurs zocht?
edit: https://solarmagazine.nl/...zoekt-1-000-installateurs

[ Voor 19% gewijzigd door onetime op 05-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
Femme schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Die 'fake-news-Belgen' van De Persgroep hebben mooie kwaliteitstitels in de gelederen, zoals De Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep bemoeit zich overigens niet met de productcategorieën waar wij aandacht aan besteden, dat is ons eigen pakkie an.
Laten we het er dan maar op houden dat we het niet eens gaan worden over de mate van "kwaliteit" in de (andere) titels van de Persgroep. Maar dat hoeft ook niet en voegt hier bovendien niets aan de discussie toe. In ieder geval goed om te horen dat Tweakers wel de nodige vrijheid en zelfstandigheid in dit soort zaken heeft.
Een redactielid moet altijd een afweging maken tussen de effort die hij of zij in een artikel stopt en wat het oplevert voor de gebruiker. Eindeloos werk stoppen in een artikel voor maximale diepgang betekent dat er over minder onderwerpen geschreven kan worden. Met de kennis van een specialist uit de community valt moeilijk te concurreren, we kunnen wel proberen om het beter te benutten en om meer en betere ruimte te creëeren voor community content.
Dat begrijp ik echt wel. Ik kan het me ook heel goed voorstellen dat wanneer een site als Tweakers door de jaren heen vanuit een hobby-community uiteindelijk doorgroeit naar een grote, commerciële entiteit waarin men toch de eigen broek moet ophouden, je nou eenmaal andere inhoudelijke keuzes maakt op contentgebied en dan ook meer naar andere KPI's gaat kijken (bijv. je content meer spreiden over de week zodat er elke dag nieuwe content is, e.g. de bezoekersstromen constant en hoog houden voor de adverteerders die de boel mogelijk maken. Dat is voor een kleine(re) community toch wat minder belangrijk). Maar ik kan toch echt niet anders dan concluderen dat de diepgang van reviews en artikel fors is afgenomen de afgelopen jaren.

Mbt de kennis vanuit de community; De acties om meer community content te verwerven voor m.n. de productreviews op de frontpage zijn vrijwel altijd commercieel ingestoken. Dat is op zich niet erg, maar het doet imho wel af aan de waarde van deze content. E.g. schrijf een review over product x, dat je voor- dan wel achteraf cadeau krijgt van de betreffende fabrikant. Dit is voor mij totaal niet interessant om te gaan lezen. Immers, een dergelijke review heeft weinig waarde omdat de reviewer by-definition de schijn tegen heeft als het op onafhankelijkheid aankomt. Bovendien is de kans erg klein dat de persoon met de meeste kennis over een product, e.g. een of andere DSLR, precies op dat moment in de markt is voor dat ene product. Je krijgt dus maar heel zelden de beste "kennishouder" uit de community gekoppeld aan dat ene product.

Enkele suggesties rondom community-content:
- Ipv een reviewer te belonen met het product dat hij/zij reviewed, koppel deze beloning los. Dus een waardebon bij pricewatch partner x of een kijkje op t tweakers HQ, zoiets.
- Zorg dat diegene die content aanlevert vanuit de community "skin in the game heeft", e.g. meeprofiteert bij veel views, thumbs up, etc. Dat kan financieel zijn, maar ook in karma-punten, badges of weet ik het wat.
- Voor wat meer IT-pro content, doe een vervolg op de serie "Tweakers aan het werk", maar dan over de inhoud van het werk. Er zijn vast genoeg medewerkers en bedrijven die maar wat graag willen laten zien wat voor coole dingen ze gebouwd hebben op het werk en daar een diepgaand artikel of video over willen maken.
- Zoek vanuit de redactie meer directe samenwerking met de forumleden, en dan niet als in vooraf wat tips vragen en dan zelfstandig wat gaan bakken, maar echt samen aan (diepgaande) artikelen schrijven.
- Op GoT zijn DED/W&V de populairste categorieën, maar op de frontpage zie ik daar nog maar weinig van terug, op de zeer goede artikelen rondom domotica na, dat moge zeker gezegd worden. Ook hierin zou de redactie content kunnen co-produceren met de community, maar denk bijvoorbeeld ook aan een redactioneel artikel over "wat heeft de PV-, EV-, WP-, etc. community allemaal besproken het afgelopen kwartaal", geschreven op basis van wat men op GoT voorbij ziet komen.
Dat gaat alleen werken als die producten worden goedgekeurd door onze collega's van Product Content en als webshops die al bij ons zijn aangesloten het product kunnen leveren. Ik verwacht niet dat we al veel webshops hebben die actief zijn in de PV-markt.

Het lastig in deze markt is dat veruit de meeste installaties worden verkocht door installateurs die niet openlijk prijzen op hun website hebben staan. We kunnen alleen prijzen vergelijken van aanbieders die dat wel doen. Het zijn partijen die nog niet gebruikmaken van de Pricewatch en mogelijk zelfs geen feeds hebben van hun producten en prijzen. Er moet dus wel wat geïnvesteerd worden om shops aan te sluiten terwijl het resultaat onzeker is.

Hebben jullie een lijstje van PV-shops die prijzen openbaar hebben?
Er zal inderdaad maar weinig overlap zitten tussen deze partijen met de bestaande partners, itt bijv. een Alternate die naast CPU's en moederbordjes ook BBQ's, stofzuigers, boormachines en LED-dimmers verkopen. Hoe werkt dat eigenlijk bij nieuwe partijen? Wordt die investering gedaan door de webshop, gedeeld of doet Tweakers dat grotendeels zelf?

Ik heb nu even mijn privé computer niet bijdehand, maar ik kan later deze week wel even een lijstje met webshops voor PV in dit topic plakken, ik heb al een aardig omvangrijk lijstje in mijn favorieten zitten n.a.v. mijn recente PV-zoektocht.

All-electric.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik was uitgenodigd voor een focusgroep sessie op Tweakers HQ in Amsterdam.
Fijn dat je mee wilt doen aan de focusgroepsessie op dinsdag 25 juni om 17.30 uur! Tweakers wil heel graag inzicht krijgen en begrijpen wat de behoeftes en drivers van de verschillende Tweakers-gebruikers zijn. We leren graag van je ervaringen.
Ik hoop dat ik niet tot vervelens toe heb aangedrongen op het belang van zonnepanelen in de pricewatch.

Ik heb aangegeven dat de zonnepanelen etc misschien best door ons kunnen worden bijgehouden, net als het begin van de algemene pricewatch. Dan zullen ze vast zien dat de mogelijkheden van de pricewatch tot een sterk toenemend belang van Tweakers voor de groene sector zal leiden.

@Femme jammer dat je er niet bij was...

Panelen
  • * Merk - (naam) LG, Panasonic, SolarFrontier, Bisol, ...
  • Serie - (naam)
  • * Type - (naam)
  • * Lengte (mm)
  • * Breedte (mm)
  • * Dikte (mm)
  • Gewicht (kg)
  • * Pstc (Vermogen) = Vmp x Imp) (Watt)
  • Pnotc (Vermogen) (Watt)
  • * Voc (V)
  • * Vmp (V)
  • * Isc (A)
  • * Imp (A)
  • TCvoc %/0
  • TCvmp %/0
  • TCisc %/0
  • CelKleur - Zwart, Poly blauw, Blauw, Groen, Rood, Bruin, Transparant, ...
  • Randkleur - Geen, Alu, Zwart, Rood, Groen, Blauw
  • BacksheetKleur - Wit, Zwart, Glas
  • Soort - AluFrame, Randloos glas, Glass-Glass, In-dak, Dakpan,
  • Soort (CellMateriaal) - Mono, Poly, Amorf, ..., CdTe, Combinatie, ...
  • Soort (CelTechniek) - Mono, Poly, Amorf, Perc, HalfCell,
  • Busbar - 3, 4, 5, 6, 7
  • Garantie - 10jaar, 20 jaar, 95%, 85%, ...
  • product informatie: pdf-url
Omvormers
  • * Merk - (naam) Effekta, Mastervolt, SMA, ...
  • Serie - (naam)
  • * Type - (naam)
  • Hoogte (mm)
  • Breedte (mm)
  • Dikte (mm)
  • Gewicht (kg)
  • * Vermogen (VA)
  • * 1 / 3 fase
  • * Aantal Mppt's
  • * Vmax (V)
  • * Vmp-max (V)
  • * Vmp-min (V)
  • Vstart (V)
  • * Imax (A)
  • * Soort - "PowerRouter", "SolarEdge", String, micro, optimizer, solarcharger, optimizingcharger, ...
  • Garantie - 10jaar, 20 jaar, ...
* : ~verplicht~
Bovenstaande op de gewone manier gekoppeld aan de shop-prijs-datum punten van tweakers.

edit: ik bied mij aan om dit deel van de PW de meldingen te verwerken / deels te vullen,.
edit2: dank @il-Principe voor de gewicht tip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
onetime schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:07:

[..]

Ik was er wel bij hoor, maar zat op de 7de mee te kijken met het groepje waar jij ook in zat, maar ik kon niet de hele avond aanwezig zijn ivm reistijd naar huis (125km in een 24kWh Nissan Leaf door omstandigheden).

Ik zal het nog eens aankaarten bij de mensen die gaan over de Pricewatch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Femme
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waarom willen we zonnepanelen in de pricewatch? Nou om onderstaande vraag te kunnen beantwoorden!
Pazo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:50:
Hallo allen,

Een vraagje tussendoor: weet iemand aanbieders of merken van panelen van 158x81cm?

Ik ben mij aan het oriënteren op zonnepanelen. Echter laat mijn dak (mede door de dakramen en de regelgeving mbt lege ruimte langs de dakranden) het niet toe om standaard maat panelen te plaatsen. Nu las is dat er dus ook kleinere panelen van 158x81cm zijn. Ik kom zat websites tegen die benoemen dat ze er zijn, maar nergens websites of merken die ze aanbieden. Zelfs websites als zonnepanelen.net (in hun tests) en solar-bouwmarkt.nl laten ze niet zien. Ik probeer er achter te komen welke merken en vermogens er zijn met die maat, om te kijken of dat eventueel een optie voor mij zou zijn. Iemand tips / richtingen naar de goede weg?
:*) Laten we dit topic overbodig maken :*)

[ Voor 62% gewijzigd door onetime op 20-07-2019 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 21:06
Pfff, ik word langzaam aan gek van alle webshops afgaan om de prijzen en types te vergelijken. Zonnepanelen in de pricewatch zouden ideaal zijn. Ik open binnenkort maar eens een topic om de uiteindelijk gevonden zonnepanelen voor te leggen aan de community...

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-05 20:13
onetime schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:07:

[...]

Ik hoop dat ik niet tot vervelens toe heb aangedrongen op het belang van zonnepanelen in de pricewatch.

Ik heb aangegeven dat de zonnepanelen etc misschien best door ons kunnen worden bijgehouden, net als het begin van de algemene pricewatch. Dan zullen ze vast zien dat de mogelijkheden van de pricewatch tot een sterk toenemend belang van Tweakers voor de groene sector zal leiden.

Panelen
  • * Merk - (naam) LG, Panasonic, SolarFrontier, Bisol, ...
  • Serie - (naam)
  • * Type - (naam)
  • * Lengte (mm)
  • * Breedte (mm)
  • * Dikte (mm)
  • * Pstc (Vermogen) = Vmp x Imp) (Watt)
  • Pnotc (Vermogen) (Watt)
  • * Voc (V)
  • * Vmp (V)
  • * Isc (A)
  • * Imp (A)
  • TCvoc %/0
  • TCvmp %/0
  • TCisc %/0
  • CelKleur - Zwart, Poly blauw, Blauw, Groen, Rood, Bruin, Transparant, ...
  • Randkleur - Geen, Alu, Zwart, Rood, Groen, Blauw
  • BacksheetKleur - Wit, Zwart, Glas
  • Soort - AluFrame, Randloos glas, Glass-Glass, In-dak, Dakpan,
  • Soort (CellMateriaal) - Mono, Poly, Amorf, ..., CdTe, Combinatie, ...
  • Soort (CelTechniek) - Mono, Poly, Amorf, Perc, HalfCell,
  • Busbar - 3, 4, 5, 6, 7
  • Garantie - 10jaar, 20 jaar, 95%, 85%, ...
Omvormers
  • * Merk - (naam) Effekta, Mastervolt, SMA, ...
  • Serie - (naam)
  • * Type - (naam)
  • Hoogte (mm)
  • Breedte (mm)
  • Dikte (mm)
  • * Vermogen (VA)
  • * 1 / 3 fase
  • * Aantal Mppt's
  • * Vmax (V)
  • * Vmp-max (V)
  • * Vmp-min (V)
  • Vstart (V)
  • * Imax (A)
  • * Soort - "PowerRouter", "SolarEdge", String, micro, optimizer, solarcharger, optimizingcharger, ...
  • Garantie - 10jaar, 20 jaar, ...
* : ~verplicht~
Bovenstaande op de gewone manier gekoppeld aan de shop-prijs-datum punten van tweakers.

edit: ik bied mij aan om dit deel van de PW de meldingen te verwerken / deels te vullen,.
toon volledige bericht
Gewicht van paneel en omvormer is ook handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

onetime schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:59:
@Femme
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waarom willen we zonnepanelen in de pricewatch? Nou om onderstaande vraag te kunnen beantwoorden!

[...]

:*) Laten we dit topic overbodig maken :*)
Ik heb ook zo'n vraag waar deze pricewatch me erg zou gaan helpen. Ik zoek panelen die rond de 80-90V leveren. Want ik heb een 3 fase omvormer en nog plaats (zowel op het dak als op de omvormer die nu overgedimensioneerd is) voor 10 panelen. Maar om bij de 750V uit te komen per string zou ik 20 panelen moeten plaatsen, maar daar is dus geen plek voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 18:30
Ik ben en blijf helemaal voor panelen in de pricewatch en zal helpen waar ik kan als de pricewatch er is.
@zonoskar 10 kuros geeft 600 volt en is goed genoeg voor een 3 fasen omvormer (1,5 x netspanning zit je ongeveer goed, bij 3 fasen is dat 600 volt)

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Femme Zoals je ziet is de pricewatch niet alleen een prijs vergelijker maar zeker ook een selectie tool om er achter te komen wat je nu precies nodig hebt. Zo gebruik ik de pricewatch voor andere dingen al lang.
Ik schrijf dit hier nog even expliciet omdat dat, denk ik, over het hoofd werd / wordt gezien.
Het zou echt heel veel kunnen helpen. Please. Voor een groenere wereld.

Met beter passende spullen tegen een scherpe prijs wordt het rendabeler en komt het binnen bereik van meer mensen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De OP is bijna 3 jaar oud en ik kan nog steeds niets qua PV vinden in de pricewatch?

😒

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Jerrythafast schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:14:
[...] Haha, da's nog eens groot denken :D Ergens heb je trouwens wel degelijk een punt: dit is wel een gat in een groeiende markt; er is bij mijn weten überhaupt nog geen prijsvergelijker voor wat voor duurzaam spul dan ook, dus met de goede insteek kan Tweakers hiervoor écht de website worden waar alles en iedereen naar verwijst.
Ik kom zelf voornamelijk nog op tweakers voor de kennis op het gebied van duurzame energie.
(en misleidende netbeheerders... ik zal me hier maar even diplomatiek uitdrukken...)
En soms De pricewatch

Als die informatie over producten doorzoekbaar word, dan kan Nederland pas vooruit.
[dreaming] En efficient isoleren, bezuinigen, eigen energie opwekken, verwarmen... [/dreaming]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:31
Inzichten in de verzendkosten zou ook fijn zijn. Als je een kleine set op je schuur wil, dan betaal vaak alleen al € 75,- aan verzending. Optie van afhalen is prettig met de optie te filteren op locatie van de winkel.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
jvhaarst schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:36:
Ik heb even van een paar webshops de prijzen voor panelen in een grafiek gezet, misschien voor anderen ook interessant : https://vpn.vanhaarst.net/~jvhaarst/panelen-2020-01-31.html

Zijn er nog interessant shops die ik gemist heb ?
edit:
Even geprobeert te zien hoe je dit hebt gedaan. Haal je de prijzen nu live uit de webshops?

Hier weer een voorbeeld van al het werk dat eigenlijk iedereen moet doen voor hij een weloverwogen beslissing kan nemen...

PLEASE TWEAKERS, GEEF ONS DE TOOLS VAN DE PRICEWATCH !!!

Die hebben jullie al, je kunt het ons zoveel eenvoudiger maken, waarom niet???

@Femme even laten weten...

[ Voor 7% gewijzigd door onetime op 01-02-2020 02:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

@onetime

Als er na 3 jaar nog geen zicht is op een stukje in de pricewatch terwijl het al bijna voorgekauwd is dat kan je er wel vanuit gaan dat ze het echt niet willen.
Tweakers is blijkbaar niet zo'n duurzame site.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 09:00
@Femme Nog nieuws de afgelopen maanden? Of ligt het stil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 20:25

Felyrion

goodgoan!

Jammer dat dit totaal niet van de grond komt. Dit is iets wat in mijn ogen perfect bij tweakers past.
Zeker gezien het aantal topics over zonnepanelen en de bijbehorende toebehoren.

(cynisch: er zal wel niet wat mee verdiend kunnen worden).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik vind het ook jammer. Op de pricewatch heb je ook de mogelijkheid om productreviews en beoordelingen te plaatsen en bekijken. Je ziet in één oogopslag of de reviews van een product positief zijn of niet aan het aantal sterretjes. Nu moet je maar net een topic als 'Uitvalpercentage SolarEdge omvormers en optimizers' tegenkomen om erachter te komen of een product vaak voor problemen zorgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jerrythafast op 03-06-2020 08:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
https://ymxsolar.com/producten/
https://www.sun-solar.nl/

[ Voor 73% gewijzigd door busscherski op 03-06-2020 12:03 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05
Of gewoon het topic constant omhoog houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Er is al een pricewatch, maar dan eentje die geen geld kost voor het bedrijf dat de spullen aanbiedt.

https://vpn.vanhaarst.net...en.2020-06-15.csv.xz.html
https://vpn.vanhaarst.net/~jvhaarst/

Met dank aan @jvhaarst

[ Voor 15% gewijzigd door busscherski op 04-01-2021 21:15 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
Oh wauw! Ik mis nog even de tabelweergave, zoeken, filters, reviews en shopreviews maar het overzicht van prijs/Wp en aantal leveranciers is top! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 16:14
En ondertussen gaat de markt wel verder:

Solar Magazine introduceert productzoeker en verbindt vraag en aanbod

Nog niet alle merken staan erin, ook geen prijzen overigens. Maar in ieder geval is er een start gemaakt met het indexeren van producten inclusief specificaties. Ongetwijfeld zullen degene die een deal met solarmagazine afsluiten worden opgenomen in het overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
pep_82 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:32:
En ondertussen gaat de markt wel verder:

Solar Magazine introduceert productzoeker en verbindt vraag en aanbod

Nog niet alle merken staan erin, ook geen prijzen overigens. Maar in ieder geval is er een start gemaakt met het indexeren van producten inclusief specificaties. Ongetwijfeld zullen degene die een deal met solarmagazine afsluiten worden opgenomen in het overzicht.
@Femme Is het management over te halen om solarmagazine het gebruik van de pricewatch aan te bieden tegen een vergoeding? Er is wat mij betreft geen betere selecteer en vergelijk mogelijkheid dan via de pricewatch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 06:34
Pff, ben al dagen aan het zoeken, klikken etc om een voor mijn situatie goede omvormer te selecteren. Zoiets hoort toch gewoon in de Pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@bvdbos Kijk je toch gewoon hier:
https://www.winkelman-zonnepanelen.nl/omvormers/sma/
en https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/#/ Kies nieuw project

[ Voor 26% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-01-2021 19:01 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
Ik denk dat dit voorstel nog steeds relevant is ook door het inzien van veel mensen dat hun huis verbruik gestegen is het afgelopen jaar met thuis werken en de verwachting dat meer dagen thuis gewerkt gaat worden in de toekomst.

De product zoeker van solarmagazine (wat niks meer is dan een nieuws aggregator) is volkomen nutteloos aangezien er niet eens een prijs indicatie bij staat of gesorteerd kan worden op aspecten.

@Femme het is 2021, het jaar van de zonnepanelen, omvormers en warmtepompen in de Pricewatch? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik push dit topic nog een keer, want we moeten toch echt een keer goed kunnen zoeken en vergelijken tussen alle zonnepanelen?!?
Soms moet je een afwijkende maat hebben qua zonnepanelen om precies mooi uit te komen op het dak.
Dit is onbegonnen werk zonder PriceWatch!

Ik meld me bij deze aan om mee te willen helpen met het vullen van de database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Hier is zeker behoefte aan. De webwinkels hebben vaak slechte websites als het aankomt op het vergelijken van de maten van panelen en prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Dre op 08-05-2021 12:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
@Femme how about now? :D

Zeker in het (zon)licht van nieuws omtrent nieuwe panelen, optimizers omvormers etc. zou het fijn zijn om een overzicht te hebben, ook is er vanaf binnenkort allang een lijst van goedgekeurde omvormers (pdf van netbeheernederland.nl) dus als alleen die al in de Pricewatch zouden komen zou het vrij snel helder moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 03-06-2021 14:26 . Reden: lijst is er al ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frisianstar
Chickendorp schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:06:
Ik push dit topic nog een keer, want we moeten toch echt een keer goed kunnen zoeken en vergelijken tussen alle zonnepanelen?!?
Soms moet je een afwijkende maat hebben qua zonnepanelen om precies mooi uit te komen op het dak.
Dit is onbegonnen werk zonder PriceWatch!

Ik meld me bij deze aan om mee te willen helpen met het vullen van de database.
Dit topic is nu 4.5 jaar oud en hoe we ook pushen er is niets gebeurt...en grote kans dat PV installaties, maar ook elke variant van warmtepompen/ energie opwekking nooit in de Pricewatch zal komen.

De genoemde producten hebben te geringe commerciële waarde, slechts een kleine groep van Tweakers/ technische DHZ'er leggen deze producten zelf aan, en dat betekend voor Tweakers zelf dat deze producten in de Pricewatch veel te weinig euro's (via reclame) opleveren.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-04 20:48
Onlangs was er nog een PV Plus artikel op Tweakers: reviews: Zonnepanelen: wat heb je nodig? Een overzicht voor 'gratis stroom'

Er is vanuit de users gezien de drukte ook in het daarvoor bestemde forumdeel ook behoefte aan meer nieuws over zaken als zonnepanelen, warmtepompen en andere verduurzamingsapparaten. Bovendien heeft het (min of meer) een stekker. Dan hoort het toch ook thuis in de pricewatch lijkt mij.

Kan Tweakers aangeven of ze er al mee bezig zijn achter de schermen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 19:46

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Aan populariteit mag het ook niet ontbreken. We staan al Tweakers wereldwijd al op plaats 8 van de teams op PVOutput met 1850 systemen.

Een pricewatch zou een sterke verbetering zijn t.o.v. zulke handmatige lijstjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kll-otwP3HS3d4ox87JM5NbUumA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ha5WutkWOBi5MPjJvoP0HSd4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door antonboonstra op 28-12-2021 19:48 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:10
Hoeveel van die 1850 zijn zelf geïnstalleerd? Hoeveel daarvan zouden de weg naar de bouwmarkt, de outlet, die toko in Hengelo, Westerbroek of Margraten niet al gevonden hebben?

Dit topic is nota bene gestart door Femme zelf... Dit is het doodste paard van Tweakers om aan te trekken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jammer dat dit niet van de grond is. Dit is zeker wel een niche, maar ook eentje waar wel een vrij sterke basis op tweakers voor is.

Ik zou zeggen dat het toevoegen van wat productcatagorien (panelen, omvormers, thuisaccu's) en een paar eigenschapvelden al een hoop kunnen helpen om transparantie in die markt af te dwingen.

Dit voelt een beetje als "kleine winst", maar ook hetzelfde als waar tweakers ooit mee begon. Ik ben nu zelf panelen virtueel aan het passen en meten op mijn dak, waarvan 2 met een bijzondere maat. Daarnaast zoek een leverancier die twee van die modellen panelen beide levert. Nu een hoop handwerk.

Het zou mooi zijn als tweakers hierin voorop gaat lopen.

Een paar productcatagorien en eigenschapvelden lijken mij dat wel gerechtvaardigd. Dat levert zeker geen geld op volgend jaar, maar maakt tweakers wel weer relevant voor iets wat nu en in de toekomst meer en meer gaat leven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

In de tijd dat we hier over lullen zijn er ongeveer een miljoen huizen met zonnepanelen bij gekomen.
Dus nog 6,5 miljoen lege daken waarvan woning eigenaren waarschijnlijk opzoek gaan naar info en vergelijk mogelijkheden.

Het zal toch wel de enorme groei markt zijn waarvan men bij tweakers HQ ooit zal zeggen: "Goh,dat we daar nooit iets mee hebben gedaan, waarom eigenlijk niet?"

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 29-12-2021 08:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:38

Timple

Filteren op afmeting met een slider zou super zijn!

Achtergrond: Timple in "Zonneschans tegen buurgebouw"

Uiteindelijk had ik maar 5,00m te vergeven in de hoogte voor panelen. En het merendeel van de panelen is net iets meer dan een meter.
Zo'n slider had me snel de panelen <1m getoond. Of juist de grootste (>1.1m) zodat me dit minder oppervlakteverlies zou opleveren.

Veel mensen kijken naar Wp of Wp/m2 voor panelen. Maar goede afmetingen kunnen je soms veel meer Wp/m2-dak opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 21:38
Een nieuw jaar, nieuwe kansen!

Ik heb nog wat lege dakpannen dus ik zou graag wat kunnen kijken en vergelijken!

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ze hoeven toch alleen een nieuwe categorie aan te maken en wat parameters toe te voegen?
Is er een mogelijkheid dat we zelf producten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 06:34
Chickendorp schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:34:
Ze hoeven toch alleen een nieuwe categorie aan te maken en wat parameters toe te voegen?
Is er een mogelijkheid dat we zelf producten toevoegen?
Achter de Pricewatch zit ook een verdienmodel voor Tweakers... Daarover moeten dan afspraken gemaakt worden met winkels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frisianstar
En warmtepompen kunnen ook op Pricewatch ... ware het niet dat deze vaak uit Duitsland worden gehaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Chickendorp @Femme Is er een mogelijkheid om een pré pricewatch aan te maken voor / door de community? Dan krijgen wij de selectie mogelijkheden op specificaties beschikbaar, en hoeft het tweakers nagenoeg niets te kosten om er achter te komen dat het wel degelijk voldoende gebruikt wordt om interessant te zijn. Dat kan natuurlijk via een andere toegang dan de pricewatch, als de PW techniek er maar achter zit.
Het domein degroenevergelijker is in NL helaas al bezet. (Ik wil nog wel even door denken.)

edit: degroenevergelijker.tweakers.net natuurlijk ! of eco.tweakers.net , lekker kort.

[ Voor 9% gewijzigd door onetime op 06-01-2022 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik kreeg zojuist een mini enquête van Tweakers voorgeschoteld met daarin de vraag welke categorieën ik graag in de Pricewatch zou zien. Zonnepanelen zaten er tussen hoor _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:05

ErikVers

e-Duurzaam

Zou mooi zijn als dit er eens kwam. Gemiddeld mag ik meedoen met 5 andere per offerte.

Gelukkig win ik er meer dan 1 op 5 maar het begint een beetje vermoeiende strategie te worden.

Ik snap de klant wel maar mijn concurrenten kramen zulle grote onzin uit over wat een micro omvormer allemaal wel niet kan en wat een geweldige rendementsverbetering die geeft. Over leugens mbt de zwakste schakel van van een string in een serie maar te zwijgen. Van bypass diode hebben ze vast nog nooit gehoord. Of een mppt tracker 🙈

En ik kan dan weer gaan bewijzen dat ze puur marketing en sales misbruiken in plaats van de datasheets en de onafhankelijke praktijktesten….

[ Voor 6% gewijzigd door ErikVers op 30-08-2022 20:05 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

onetime schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:41:
@Chickendorp @Femme Is er een mogelijkheid om een pré pricewatch aan te maken voor / door de community? Dan krijgen wij de selectie mogelijkheden op specificaties beschikbaar, en hoeft het tweakers nagenoeg niets te kosten om er achter te komen dat het wel degelijk voldoende gebruikt wordt om interessant te zijn. Dat kan natuurlijk via een andere toegang dan de pricewatch, als de PW techniek er maar achter zit.
Het domein degroenevergelijker is in NL helaas al bezet. (Ik wil nog wel even door denken.)

edit: degroenevergelijker.tweakers.net natuurlijk ! of eco.tweakers.net , lekker kort.
Ik lever graag input aan als het zover is! 👍✅
Regio midden en oost NL

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

@ErikVers

Helaas is dit paard waaraan je gaat trekken niet alleen dood, maar na wederopstanding ook neergeschoten. inmiddels is er worst en lijm van gemaakt en de ingewanden zijn gevoerd aan de kraaien, maar ik waardeer je moeite en positiviteit. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

twain4me schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:46:
@ErikVers

Helaas is dit paard waaraan je gaat trekken niet alleen dood, maar na wederopstanding ook neergeschoten. inmiddels is er worst en lijm van gemaakt en de ingewanden zijn gevoerd aan de kraaien, maar ik waardeer je moeite en positiviteit. :+
Haha mooie woorden twain!
Ik ga binnenkort maar eens een interactieve prijslijst maken, momenteel te druk met alle aanvragen net als 5 concurrenten tegelijkertijd per locatie….

Als jullie dan wat pushen krijgt het vast de verdiende aandacht.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikVers op 30-08-2022 21:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

ErikVers schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Ik lever graag input aan als het zover is! 👍✅
Regio midden en oost NL
@iedereen
@Femme @onetime

Ik heb een ver gevorderd prijsoverzicht in excel klaar staan. Inclusief vier mogelijke configuraties:
-String
-String met een enkele optimizer
-String met volledig optimizers
-Micro

Nu zoek ik een excel nerd die me ff kan helpen want het verticaal zoeken blijft fouten geven. Update 19:36 zelf t probleem al gevonden. Ik heb een extra ;0 in de vert.zoeken formule toegevoegd waardoor nu naar de exacte waarde uit de prijslijst gaat dus kan weer verder.
Zodra afgerond is zal ik hem hier en in deel 11 publiceren.

Wie kan helpen dan stuur ik het bestand door (onbeveiligd) om te optimaliseren.

[ Voor 17% gewijzigd door ErikVers op 16-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

ErikVers schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:44:
[...]

@iedereen
@Femme @onetime

Ik heb een ver gevorderd prijsoverzicht in excel klaar staan. Inclusief vier mogelijke configuraties:
-String
-String met een enkele optimizer
-String met volledig optimizers
-Micro

Nu zoek ik een excel nerd die me ff kan helpen want het verticaal zoeken blijft fouten geven. Update 19:36 zelf t probleem al gevonden. Ik heb een extra ;0 in de vert.zoeken formule toegevoegd waardoor nu naar de exacte waarde uit de prijslijst gaat dus kan weer verder.
Zodra afgerond is zal ik hem hier en in deel 11 publiceren.

Wie kan helpen dan stuur ik het bestand door (onbeveiligd) om te optimaliseren.
toon volledige bericht
Jaja hij is klaar om te gebruiken; een configurator om zelf een offerte samen te stellen.
Je kunt hierin checken wat een marktconforme prijs is en wat een geadviseerde combinatie kan zijn tussen het aantal panelen en een bijbehorende omvormer. Ook is er één en ander te vinden over terugverdientijden en verwachte opwekking.

update 24-05: Versie 1.2 nu met micro omvormers van Enphase erbij als optie!
https://e-duurzaam.nl/offerte-tool/

Met dank aan:
@AMARONE @onetime @Dre @MisteRMeesteR @flipjevandejam

n.b.
Zal in de toekomst ook micro omvormer icm enphase nog toevoegen. done :9

Onderstaande voorbeeld met 10x 405WP
€1,17 / WP en een terugverdientijd van 4,36 jaar (deze is aanpasbaar met eigen data)

Update 05-07-23 nu met TW Solar 10x405 WP (25 jaar product garantie) komt je op €4500,- en €1,11 / WP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzWl5iu9v9q5FWOwE261vzy_Td4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kvTlLyOAuDhHCGWuSFh0vBFu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door ErikVers op 05-07-2023 11:39 ]

Pagina: 1 2 Laatste