Sinds de overname door die fake-news-Belgen voelt Tweakers, met name de FP, pricewatch e.d., dus GoT echt wel uitgezonderd, steeds meer als een product voor de massa en steeds minder voor de echte tweakers en IT pro's. De artikelen moeten geloof ik vooral toegankelijk zijn en niet teveel technische diepgang hebben. Jammer, want ik kom hier niet voor artikelen van 2 alinea's en geknipt-en-geplakte persberichten.onetime schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:50:
[...]
[...]
[...]
Is er al iemand in het MT die zelf zonnepanelen heeft of begrijpen ze er echt helemaal niets van?
Wat de boer niet kent dat eet-ie niet?![]()
![]()
![]()
![]()
edit: ik begrijp er dus echt helemaal niets van dat tweakers niet zijn kans grijpt om de energie transitie te leiden. Met de aanwezige kennis kan dat echt. En was het niet dat de pc-markt kromp? De originele peiler onder tweakers?
Wat ik ook wel zie is dat m.n. de gebruikers die hier al veel langer rondlopen ook flink ouder worden en dat interesses simpelweg verschuiven, e.g. ik kwam hier vroeger vooral voor dingen als casemods, overklokken en watergekoelde RGB gamemonsters. Later kwam daar (pro-)networking en servers bij. Die laatste (IT pro) communities zijn echter redelijk doodgebloed en voor die onderwerpen kan je nu imho beter terecht op sites als reddit (/r/sysadmin bijvoorbeeld). Hardwaremods, gaming hardware e.d. kan me tegenwoordig ook gewoon niets meer schelen dus ik zit hier nu vooral nog voor de DED en W&V boards, een huis tweaken is voor de oudere jongeren natuurlijk ook veel leuker dan je computercase

Een echte tweaker hangt z'n zonnepanelen, meterkast en WP natuurlijk gewoon zelf op, dus daarvoor gaat het product-op-offerte-met-installatie-basis argument gewoon niet op. De die-hards mogen dan wel niet meer de primaire doelgroep/commerciele basis voor de Persgroep/het MT zijn, maar vormen wel het fundament van deze community wat deze massa uiteindelijk weer hiernaartoe trekt. Teveel focus op de grote massa leidt uiteindelijk tot het vertrek van de groep gebruikers die de echt interessante content genereren en dat zou heel erg jammer zijn!
Edit; nog even aanvullend; Juist in de PV markt is er echt een gapend gat voor een pricewatch dienst, er is geen enkele website die een goed overzicht van producten heeft en het is lastig om de PV-webshops te beoordelen op betrouwbaarheid of om uberhaupt een goed idee te krijgen wat er te koop is. Ik ben me de laatste maanden ook aan het oriënteren op een eerste kleine set panelen en het is echt een extreem ondoorzichtige markt. De meeste webshops die ik op PV-gebied vind verkopen slechts een kleine selectie van bepaalde merken (er is veel minder overlap in assortiment dan in moederborden oid). Dat maakt het nog meer een puzzel waarbij een pricewatch gewoon ontzettend zou helpen.
[Voor 15% gewijzigd door RonJ op 05-06-2019 11:57]
All-electric.