Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Dit hoeft niet het geval te zijn. De uitvaart moet sowieso uit de nalatenschap betaald worden, dus het regelen van de uitvaart betekent niet automatisch dat je ook de nalatenschap ervaart. Dan moet je het wel slim aanpakken, maar het een is dus niet automatisch het ander.
Het ging me om het gegeven voorbeeld: bankpas/creditcard met pin bij nabestaande leggenbter vervanging van verzekering. Als iemand dat advies opvolgt met het idee dat het dan klaar is (want dat was de boodschap: makkelijk alternatief voor verzekering), zou dat vervelend kunnen uitpakken.

Rekeningen op 1 naam worden geblokkeerd (vaak muv automatische incasso's), dus dan is de uitvaart betalen sowieso geen optie. Maar zelfs als dat nog niet gebeurd is, zal een bank niet happig zijn op toegang tot saldo van overledene dood een onbekende derde die misschien wel/misschien geen erfgenaam is. Er is niet voor niets een papiermolen voordat er toegang tot saldo wordt verleend.

Het is dan de vraag wat de vervolgstap van een bank moet zijn bij deze situatie en wat dat dan juridisch zal betekenen. Misschien geen automatische aanvaarding, maar is dat een risico dat je wil lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Al van jongs af aan begin je al met sparen, en op je 18e heb je toch wel minimaal 15k gespaard? Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Neen. Zie hier, data van 2017, zal de laatste jaren niet zomaar beter geworden zijn gezien rente en huidige economie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb er geen en ben het ook niet van plan. Spaar er ook niet voor, maar in m'n financiën zit altijd wel ruimte. Los van bezittingen die verkocht kunnen worden (al laat zich dat misschien wat minder snel in geld omzetten). Nu heb je die zekerheid natuurlijk niet dat je het in de toekomst nog steeds hebt, maar ik voel er niks voor om dat te verzekeren.

Sowieso vind ik de bedragen in de uitvaartbranche niet in verhouding staan. Dat rekenen ze omdat het kan en omdat mensen ineens snel iets onder emoties moeten beslissen. Maar nuchter gezien is het bijna diefstal. Als ik de enige ben die er wat over te zeggen zou hebben dan zou ik de uitvaart sober houden, ergens een borrel in een cafe organiseren en eventueel overgebleven geld op een leukere manier besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zie nu vooral heel veel situaties die redelijk zwart-wit zijn.

1. men heeft voldoende geld achter de hand of interesseert het niets en neemt geen verzekering.

2. Heeft niet genoeg middelen of wil nabestaanden niet belasten hiermee en heeft dus wel een verzekering.

Bij mij zit het er een beetje tussenin en misschien zijn er wel meer die in die situatie zitten. Ik ben in principe ook tegen het onnodig verzekeren. Echter is mijn situatie wat genuanceerder.

In de periode dat ik mijn uitvaartverzekering afsloot was ik nog relatief jong en mijn naasten hadden ook niet de middelen om dit te kunnen opvangen. Ik betaal om en nabij € 20,- per maand voor een verzekerd kapitaal van € 10.000 met evt. winstuitkering. Dit was toen prima. Inmiddels velen jaren verder en bijna op de helft van de premiebetalingsperiode.

Ondanks dat mijn nabestaanden nu prima een buffer zouden kunnen aanspreken en de verzekering niet meer nodig is, heb ik al dermate veel betaald dat het in mijn geval juist slimmer is om de verzekering aan te houden. Het afkopen van deze polis levert mij vrijwel niets op.

Het kan dus zo zijn dat een afgesloten verzekering niet meer nodig is maar het niet rendabel genoeg is om deze op te zeggen omdat er al 'teveel' premie is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:27
Onbekend schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Al van jongs af aan begin je al met sparen, en op je 18e heb je toch wel minimaal 15k gespaard? Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Haha, retorische vraag...? Mediaan zit onder de 25 jaar rond de 2500 en tot 35 rond de 5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11

BoGu5

hmmmz

Jay-B schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:20:

1. men heeft voldoende geld achter de hand of interesseert het niets en neemt geen verzekering.

2. Heeft niet genoeg middelen of wil nabestaanden niet belasten hiermee en heeft dus wel een verzekering.

Bij mij zit het er een beetje tussenin en misschien zijn er wel meer die in die situatie zitten. Ik ben in principe ook tegen het onnodig verzekeren. Echter is mijn situatie wat genuanceerder.

In de periode dat ik mijn uitvaartverzekering afsloot was ik nog relatief jong en mijn naasten hadden ook niet de middelen om dit te kunnen opvangen. Ik betaal om en nabij € 20,- per maand voor een verzekerd kapitaal van € 10.000 met evt. winstuitkering. Dit was toen prima. Inmiddels velen jaren verder en bijna op de helft van de premiebetalingsperiode.

Ondanks dat mijn nabestaanden nu prima een buffer zouden kunnen aanspreken en de verzekering niet meer nodig is, heb ik al dermate veel betaald dat het in mijn geval juist slimmer is om de verzekering aan te houden. Het afkopen van deze polis levert mij vrijwel niets op.

Het kan dus zo zijn dat een afgesloten verzekering niet meer nodig is maar het niet rendabel genoeg is om deze op te zeggen omdat er al 'teveel' premie is betaald.
Is premievrij maken geen optie?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nee die mogelijkheid heb ik helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Wij hebben het niet, tov overlijdingsrisico verzekering op het huis is het zelfs ook heel duur.
Wij hebben tot en met onze 60e die verzekering op onze begin hypotheek, stel dat 1 van de 2 zou overlijden zou de andere de hypotheek som ontvangen van het begin 183 k, terwijl we nu nog een hypotheek van 165 k hebben, dus van die 183 k kan je de huis volledig aflossen en houd je daarnaast nog 18 k over.
Na je 60e heb je al zoveel op gebouwd dat je het niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41
Misschien een hele domme vraag, maar wat als je je uitvaartverzekering opzegt, komt dat geld dan vrij? Of ben je dat kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27

de Peer

under peer review

spokje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:38:
Misschien een hele domme vraag, maar wat als je je uitvaartverzekering opzegt, komt dat geld dan vrij? Of ben je dat kwijt?
Dat hangt van het type polis af. Er zijn verschillende vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

Correct, in deze situatie zat ik, maar toch heb ik het stop gezet, laten uit betalen en mijn verlies genomen.

Waarom? Om geen frustratie meer te hebben naar de uitvaart organisatie en hun financiele wanbeleid.
Ik wou er niets meer mee te maken hebben. Dat was/is mij het meer dan waard.

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 19-10-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38
NOS.nl: Yarden hoeft niet hele uitvaart naturapolishouders te betalen
Uitvaartverzekeraar Yarden hoeft niet de volledige uitvaart te vergoeden van houders van een naturapakketpolis. Het gerechtshof in Leeuwarden heeft bepaald dat Yarden het recht had de polissen eenzijdig aan te passen.

Klanten met een naturapakket kregen tot 1 januari uitvaartkosten volledig vergoed, tot en met de koffie en cake na afloop. Yarden besloot daar een eind aan te maken om uit de financiële problemen te komen. De verzekering is daardoor nog maar goed voor een paar duizend euro. Kosten die daar bovenuit gaan, moeten de verzekerden bijbetalen.

Een groep klanten accepteerde dat niet en stapte naar de rechter. De voorzieningenrechter verbood in eerste instantie de maatregel van Yarden, maar volgens het gerechtshof staat de uitvaartverzekeraar in zijn recht.

Volgens het hof heeft Yarden geen andere keus omdat het bedrijf anders failliet zou gaan. Het belang van de verzekerden is niet groot genoeg, vindt het hof. De aanpassing van de naturapakketpolis treft 390.000 verzekerden.
Dikgedrukte is wel zo'n beetje de essentie van het hele verhaal. Heb je genoeg geld om zelf de kosten van een uitvaart te betalen dan zou ik hem lekker afkopen. Premievrij maken zou ik niet doen, als ze failliet gaan ben je alsnog alles kwijt omdat het niet onder een garantiestelsel valt.

Wij hebben het afkopen vorige maand in gang gezet. Van mijn verzekeraar (Monuta) heb ik inmiddels de afkoopwaarde op mijn rekening mogen ontvangen. M'n partner zit bij Yarden en wacht nog op de uitbetaling, dit loopt inmiddels zo'n 2 weken. Motivatie voor mij was dat ik gedurende de looptijd van de polis (premieplichtig tot 65j) praktisch de hele uitvaart zelf zou betalen (joh!). Verder zat er wel indexatie op, dus dat was opzich redelijk.

Voor m'n partner was de motivatie dat er géén indexatie op zat (bovenstaande artikel van NOS dus), waardoor je uiteindelijk nog flink kan bijlappen als het moment daar is. Daarnaast de restricties aan crematielocatie en andere beperkingen (buiten onze woonplaats, crematie in woonplaats = bijlappen).

Daarnaast hebben we beiden (kruislings) een ORV afgesloten toen we een huis kochten 4 jaar geleden. Die ORV loopt nog zo'n 25 jaar. Mocht één van ons omvallen dan zal eerst de hypotheek worden afbetaald en het restant naar de achterblijver gaan. Gaan we tegelijk dan gebruiken ze ons spaargeld maar.

Ik ben blij dat ik er vanaf ben.

[ Voor 116% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-06 06:04
Ik heb het nieuwsbericht over Yarden gezien. Ik zit zelf ook sinds 2014 bij Yarden met een naturapolis. Wat is nu wijsheid om te doen? Yarden afkopen en naar een andere verzekeraar? Ik ben zelf 25 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Een verzekering heb je om risico's op te vangen die je zelf niet kunt dekken. Als je zelf de financiële middelen hebt om een uitvaart te kunnen betalen, dan is een uitvaartverzekering naar mijn idee overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Wiz_Kid schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:00:
Ik heb het nieuwsbericht over Yarden gezien. Ik zit zelf ook sinds 2014 bij Yarden met een naturapolis. Wat is nu wijsheid om te doen? Yarden afkopen en naar een andere verzekeraar? Ik ben zelf 25 jaar.
Een uitvaart verzekering is heel duur.
Mijn schoonouders hebben zo een uitvaart verzekering maar die kost maandelijks evenveel als onze overlijdingsrisico verzekering op ons huis tot onze 65e.
Waarbij wij dan een bedrag van 183 k krijgen in dat geval krijgen hun 5 a 10 k.
Wat een oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die verzekeringen zijn niet hetzelfde. De uitvaartverzekering keert altijd uit, de overlijdensrisicoverzekering keert niets uit als je aan het einde nog in leven bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
asmi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:56:
[...]

Die verzekeringen zijn niet hetzelfde. De uitvaartverzekering keert altijd uit, de overlijdensrisicoverzekering keert niets uit als je aan het einde nog in leven bent.
Dat klopt maar in verhouding niet reëel.
Tot onze 65e hebben wij dus 183 k als een van ons 2 komt te overlijden, dat is veel meer geld dan 5 a 10 k.
Daarom zeg ik al, in verhouding is een uitvaartverzekering veel te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

Eens,
Ik heb dezelfde fasen doorlopen maar toch gekozen om de boel af te kopen.
Met als reden dat ik niets meer met het financiele wand beleid van de uitvaart verzekeraar te maken wil hebben.
Die frustratie was mij groter dan het rationele besef.
Ik heb er dan ook nog geen moment spijt van :)

edit:
De druppel bij mij was, dat ik een yarden verzekering uit de jaren 90 had, met een vast maand tarief tegen een vaste uitkering bij overlijden.
Totdat het moment kwam dat hun risico beleggingen, die niet in mijn contract waren opgenomen, niet goed uitpakten en het contract werd opengebroken en ik minder uitgekeerd kreeg. :N :N
Gecombineerd met de vele fouten die ik bij uitvaarten met hun heb meegemaakt was de emmer wel vol

[ Voor 11% gewijzigd door barry86 op 03-12-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:12:
[...]
Tot onze 65e hebben wij dus 183 k als een van ons 2 komt te overlijden, dat is veel meer geld dan 5 a 10 k.
De kans dat die 183 k ooit uitgekeerd moet worden is ook vrij klein. Met deze getallen zou de kans dat je de eindstreep niet haalt ruwweg 1:25 moeten zijn, dat lijkt me niet bij voorbaat zwaar onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
asmi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:37:
[...]

De kans dat die 183 k ooit uitgekeerd moet worden is ook vrij klein. Met deze getallen zou de kans dat je de eindstreep niet haalt ruwweg 1:25 moeten zijn, dat lijkt me niet bij voorbaat zwaar onredelijk.
Dat beweren ze inderdaad in mijn familie overlijden tot nu toe veel eerder.
Mijn opa op zijn 40e, oma 83e , oom 16e, andere oom 50e..
1tje is er ouder geworden dan de 65e.
Dat ze zeggen gemiddeld 80 jaar te worden is kul, mijn vader had trouwens ook geluk gehad aangezien die op zijn 53e een zware hartinfarct heeft gehad en op zijn 58e een zware hersenvliesontsteking waarbij een gedeelte van zijn hersenen is afgestorven.
Mijn moeder heeft ook geluk gehad op haar 52e hard van de trap gevallen waarbij ze in het ziekenhuis ook dachten dat ze het niet zou redden.
Dus de kans dat ik 80 word acht ik klein.

[ Voor 8% gewijzigd door Mark31 op 03-12-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Qwerty-273

Meukposter

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat met Yarden. In de jaren 80 heeft mijn moeder een uitvaartpolis afgesloten voor mij bij of de AVVL of NUVA (geen idee meer welke) die later samen zijn gegaan in Yarden. Die was na x jaar volledig voldaan - nu dus premie vrij als ik het mij goed herinner - en is het alleen wachten tot je overlijdt :+
Uit mijn hoofd zat daar wel een kosten limiet aan met een max van 2500 euro die vergoed wordt. Wel het voordeel met een wereldwijde dekking (ik ben inmiddels ook geëmigreerd). Als Yarden op de fles gaat, of ze eenzijdig de polissen mogen omzetten waarna je weer jaarlijks premie moet betalen, dan is dat voor mij een stuk minder. Dan wordt het even zitten om uit te rekenen wat wijsheid is en de kosten af te wegen voor (hopelijk) de decennia die nog komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Qwerty-273 op 03-12-2020 21:34 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
asmi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:56:
[...]

Daarbij kun je je altijd afvragen wat voor jou noodzakelijk of nuttig is. Veel mensen zullen op hun 65ste wel een zodanig vermogen hebben dat de uitvaart wel betaald kan worden. Het kan dan dus een logische keus zijn om een relatief (een absoluut) veel goedkopere overlijdensrisicoverzekering af te sluiten dan een uitvaartverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27

de Peer

under peer review

Mark31 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:47:
[...]
Dat ze zeggen gemiddeld 80 jaar te worden is kul,
Nou gemiddeld 80 klopt natuurlijk wel gewoon. Want tegenover jouw familie staat een familie waar er wel een heleboel 85-100 jaar zijn geworden.

Maar ik kan begrijpen dat jij een andere verwachting hebt op basis van je familieleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens Monuta kost een uitvaart gemiddeld 6.500-11.000 euro. Ik betaal iets meer dan €70. Ben al vroeg begonnen. Laten we aanemen dat ik 80 jaar 70 euro betaal (inflatie niet meegerekend). Dan betaal ik totaal €70 * 80 = €5.600 euro... Is toch dan logisch / schappelijk om een uitvaartverzekering te nemen...?

Of mis ik iets...?

[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 05-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Chip. schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:35:
Volgens Monuta kost een uitvaart gemiddeld 6.500-11.000 euro. Ik betaal iets meer dan €70. Ben al vroeg begonnen. Laten we aanemen dat ik 80 jaar 70 euro betaal (inflatie niet meegerekend). Dan betaal ik totaal €70 * 80 = €5.600 euro... Is toch dan logisch / schappelijk om een uitvaartverzekering te nemen...?

Of mis ik iets...?
Als je dat geld 80 jaar lang investeert in iets wat gemiddeld 2 procent rendement oplevert (wat hoger is dan een spaarrekening nu, maar ook weer niet heel hoog gekozen door mij) dan kom je ook zo rond de 14.000 euro. Daar zit de winst voor Monuta natuurlijk als jij lang leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Chip. schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:35:

Of mis ik iets...?
Monuta heeft nogal wat verschillende polissen gehad door de jaren heen. Ik heb een polis die jaarlijks geïndexeerd wordt (zowel premie als uitkering), deze is op mijn 65e premievrij. Nieuwe polissen zijn dat niet meer (wat ze een stuk minder aantrekkelijk maakt).

Als ik kijk wat er aan premie naar monuta gaat in 30 jaar tijd en wat ze uitkeren, is dat ongeveer factor 2. Dat rendement kan je met beleggen of crypto ook halen. Verschil is dat als jij morgen om het leven komt, staat monuta klaar om de uitvaart te doen, ook als op dat moment je aandelen of bitcoins negatief staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:14
Zo’n polis biedt ook een stukje ontzorging.

Ik heb volgens mij voor 7 ton aan overlijdensrisicoverzekeringen lopen, als voorziening voor mijn nabestaanden.

Je kunt de uitvaart ook daaruit betalen. Maar het is wel fijn dat je Dela kan bellen, ze dingen regelen, en het grooste deel van de factuur al vanuit de polis wordt gedekt.

De premie voor het hele gezin is 40 euro per kwartaal geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja, de indexering van je premie. De premie voor 2021 zou bij mij iets van 3,5% duurder worden ten opzichte van 2020. Reken het dan nog maar eens door wat je aan premie zou betalen tot einde looptijd als het jaarlijks met dat percentage omhoog gaat ;)
t_captain schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:36:
[...]
Maar het is wel fijn dat je Dela kan bellen, ze dingen regelen, en het grooste deel van de factuur al vanuit de polis wordt gedekt

[...]
Daar heb je geen uitvaartverzekering voor nodig, ook zonder zullen ze je echt wel helpen. Een uitvaartverzorger is een commercieel bedrijf, of het geld nou uit een polis komt of van jouw bankrekening zal ze niet uitmaken lijkt mij. En ze zullen heus een betalingsregeling hebben zodat je nabestaanden wat tijd hebben om het geld bij elkaar te krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2020 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 13:48
t_captain schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:36:
Zo’n polis biedt ook een stukje ontzorging.
Dit is voor mij de enige reden dat ik hem heb.
Vooral als je plots overlijd door bijvoorbeeld een ongeluk moeten mijn vrouw en kind al allerlei dingen regelen (qua huis en inkomen bijv). Laat dit dan een stukje zijn waar voor gezorgt wordt zonder dat ze zich af hoeven te vragen wat het kost.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 06-12-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Satch schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:22:
[...]

Als je dat geld 80 jaar lang investeert in iets wat gemiddeld 2 procent rendement oplevert (wat hoger is dan een spaarrekening nu, maar ook weer niet heel hoog gekozen door mij) dan kom je ook zo rond de 14.000 euro. Daar zit de winst voor Monuta natuurlijk als jij lang leeft.
'Gemiddeld' zal premie plus rendement over de beleggingen voor de verzekeraar meer opleveren dan de uitvaart kost. De verzekeraar moet immers zowel de uitvaart als de hele organisatie financieren. Maar het is de vraag of jij dat zelfde rendement zult behalen en of je het risico wilt nemen dat je eerder overlijdt of dat de beleggingen minder renderen. Als je weinig vermogen hebt, dan zul je bij het zelf regelen de 'reservering' voor de uitvaart waarschijnlijk niet heel risicovol beleggen. Dan kan het dus voordeliger zijn om een verzekering te hebben. Als je al een behoorlijk vermogen hebt, dan zul je misschien al risicovoller beleggen en dan kan zelf reserveren voordeliger zijn dan een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:59
Enige verzekering dat ik heb:

• Zorgverzekering
• Autoverzekering

Verder doe ik niet aan uitvaartverzekering of overige. Zoals jullie weten en ervaring met verzekeringen, eenmaal bij uitbetalen doen ze moeilijk en komen ze met allerlei smoesjes

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Van der Berg schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:22:
Enige verzekering dat ik heb:

• Zorgverzekering
• Autoverzekering
@Van der Berg
Volgens mij zijn deze 2 wettelijk verplicht, dus...
Het lijkt mij wel handig om ook een WA verzekering te hebben, stel je beschadigt met je fiets een auto, moet je dat wel zelf betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
nu.nl: “Uitvaartorganisatie DELA neemt noodlijdend Yarden alsnog over”

Voor de Yarden verzekerden wel goed nieuws, voor de DELA verzekerden niet denk ik. Het geld moet toch ergens vandaan komen, mogelijk gaan zij meer betalen?

Gelukkig hebben wij de verzekering een aantal maanden geleden afgekocht. We kunnen van ons spaargeld prima een uitvaart bekostigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:31
JAN-B schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:22:
[...]
@Van der Berg
Volgens mij zijn deze 2 wettelijk verplicht, dus...
Het lijkt mij wel handig om ook een WA verzekering te hebben, stel je beschadigt met je fiets een auto, moet je dat wel zelf betalen.
Je bedoeld een aansprakelijkheidsverzekering (avp)
https://www.ditzo.nl/aansprakelijkheidsverzekering

Ik dacht ook dat het WA verzekering heette. Maar dat is voor een voertuig als je schade toebrengt. Avp is zonder voertuig.

Kosten zijn nihil.... En als je per ongeluk iemand verwond kunnen de kosten (zeker bij invaliditeit) enorm oplopen (tonnen).

@Van der Berg bijzondsr ik heb juist alleen maar goede ervaringen met uitbetalen. 6 maanden oude telefoon in de trein laten liggen op vakantie? Je krijgt wat je er voor betaald hebt vergoed (de telefoon was inmiddels gezakt van 800 naar 500 euro. Dus 300 winst). Ik had niet eens aangifte gedaan, want geen tijd voor ivm doorreizen.

Begrafenis van doodgeboren kindje werd ook volledig vergoed door de uitvaartverzekering van Miss Waah. Een geldbedrag gewoon. Zonder hogere premie of andere fratsen. Mijn ouders hebben mijn overlijdens verzekering geregeld en over 2 jaar ben ik (nou ja, ik betaal het pas sinds 3 jaar zelf) klaar met premie betalen. En dan krijg ik een vast bedrag wat nog altijd meegroeit met inflatie.

Ik verzeker relatief veel. Woonhuis, inboedel, aansprakelijkheid, Uitvaart, Doorlopende reisverzekering.

Dit zijn nog allemaal relatief kleine bedragen die zeer hoge schades dekken. Uitvaart is minder hoog natuurlijk, en had ik misschien zelf niet gedaan. Maarja als de premie al bijna klaar is...

En doorlopende reisverzekering is gewoon de moeite waard voor ons. Vanwege de medische kosten en wintersportdekking. 2x per jaar wintersport en bergredding is duurrrrr.

Verzekeren doe je voor grote bedragen die je niet kan missen. Auto en zorg is (terecht) verplicht. AVP is IMHO ook onmisbaar door het risico op invaliditeit bij een ander en de lage kosten per maand (~2,50 p/'m). Als je een huis koopt is een woonhuisverzekering eigenlijk onmisbaar. (En dacht ook verplicht als je een hypotheek hebt?)

De rest is minder nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 06-05-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@ThinkPad Deel van de deal is dat ze ook de uitvaartverzorging overnemen, die tak draait wel goed.
Crematorium hier in de buurt is van Yarden, daar kan je met je monuta of dela polis gewoon terecht. Voor de Dela verzekerden in deze regio is dat gewoon een flinke kostenbesparing als dat geld bij Dela blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Waah schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:31:
[...]
@Van der Berg bijzondsr ik heb juist alleen maar goede ervaringen met uitbetalen. 6 maanden oude telefoon in de trein laten liggen op vakantie? Je krijgt wat je er voor betaald hebt vergoed (de telefoon was inmiddels gezakt van 800 naar 500 euro. Dus 300 winst). Ik had niet eens aangifte gedaan, want geen tijd voor ivm doorreizen.

Begrafenis van doodgeboren kindje werd ook volledig vergoed door de uitvaartverzekering van Miss Waah. Een geldbedrag gewoon. Zonder hogere premie of andere fratsen. Mijn ouders hebben mijn overlijdens verzekering geregeld en over 2 jaar ben ik (nou ja, ik betaal het pas sinds 3 jaar zelf) klaar met premie betalen. En dan krijg ik een vast bedrag wat nog altijd meegroeit met inflatie.
Dit hangt dus allemaal voor een groot deel af van de polisvoorwaarden. Waarbij vaak blijkt goedkoop = duurkoop.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste