VisionMaster schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:11:
Open vraag: wat is jullie ervaring met het oplossen van de "Unsupported hardware" foutmelding bij het aansluiten van, bijvoorbeeld, een Thunderbolt 3 dock van Dell - TB16?
Wie heeft ervaring met de hardware support/unsupported controle uitschakelen en de hack?
Ik heb dit eerder gedaan om een HP Elite Thunderbolt 3 dock werkend te krijgen. De 'enabler' werkte prima op zich; alle ports op de dock die ik heb geprobeerd werkte, op zich (maar lees verder; het is wel een beetje een gok of die dock echt alles doet zoals 'ie zou moeten doen). Alvast een heads up: na de macOS update naar 10.12.6 moest ik opnieuw de enabler toepassen; vermoedelijk geldt dit voor elke macOS update.
Gerelateerd: het is me tot nu toe niet gelukt om via een dock 2 monitoren extended aangesloten te krijgen op een MacBook Pro 2016. Ik heb twee verschillende docks geprobeerd: eerst dus die HP Elite Thunderbolt 3 dock met de TB3 enabler, maar dat werkte helaas niet goed.
Ik kreeg, ook als ik slechts 1 scherm aansloot over DP, een maximumresolutie van 2048x1152 (op een QHD monitor). Waarom ik geen hogere resolutie kon krijgen weet ik niet, maar ik vermoedde dat dit kwam door de unsupported dock, dus heb daarna van een medetweaker een andere dock overgekocht: een Caldigit USB-C dock (dus geen TB3). Maar met die dock kan ik wel twee schermen aansluiten, maar doordat macOS kennelijk geen MST ondersteunt, zijn deze schermen altijd gemirrord. Best teleurstellend.
Heeft iemand anders betere ervaringen met het aansluiten van 2 monitoren via een dock (en dus een enkele kabel naar je Mac)? Ik zoek een dock waarmee ik met een enkele kabel zowel kan opladen als twee monitoren kan aansluiten (1xQHD en 1x1080p), plus keyboard+muis over usb. Ik dacht dat dat met de komst van usb-c makkelijk zou moeten zijn, maar het valt me behoorlijk tegen.
edit: uit frustratie heb ik nog eea geprobeerd met de HP Elite TB3 dock, en het blijkt dat mijn DisplayPort kabel (die prima werkt met de Caldigit USB-C dock) niet goed werkt met de HP Elite dock. Als ik nl een HDMI-kabel gebruik icm een HDMI -> DP verloopje, krijg ik ineens wel een QHD-resolutie. Dat in combinatie met een HDMI -> USB-c-verloopje zorgt ervoor dat ik nu wel twee monitoren + power delivery heb via die TB3 dock...
[
Voor 13% gewijzigd door
Steef123 op 02-01-2018 15:02
]