USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Sander schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:51:
Ik merk met mijn USB-C dongles (Dell DA-200 en Aukey) dat het vooral belangrijk is dat je de dongle inplugged nadat je Mac wakker is geworden/ingelogged is. Anders pakt hij bij mij HDMI + USB wel, maar ethernet niet. Plug ik hem in nadat hij uit standby is dan is het gewoon goed, ook met standby momentjes daarna (waarbij dongle er gewoon in blijft).
Hmm de ethernet is dus niet hotswapable. Dat is nog wel ergens op te lossen. Het werkt dus inderdaad wel als ontplug en opnieuw plug..

Wel gedurfd... breng je een dock uit voor 350 piek werkt zoiets simpels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:14

WTM

Bizar inderdaad. Ik merk geen probleem met de i-tec dongle. Die zit erin en wanneer de mac slaapt en weer wakker wordt maakt niet uit. Moest wel een driver installeren anders werkte de hele netwerkkaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Orcie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:23:
[...]

Hmm de ethernet is dus niet hotswapable. Dat is nog wel ergens op te lossen. Het werkt dus inderdaad wel als ontplug en opnieuw plug..

Wel gedurfd... breng je een dock uit voor 350 piek werkt zoiets simpels niet.
Dit heb ik bij beide, en het is dus ergenswel weer hot-swappable, zolang het apparaat maar aanstaat, Cold swap als apparaat in standby staat is dus meer het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Inmiddels hier de Belkin toch echt van Ethernet weten te voorzien...

Simpelweg zorgen dat OS X daadwerkelijk up to date is schijnt op de een of andere manier een wereld van verschil te maken.

in mijn geval was het dus letterlijk een kwestie van de update installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat zullen we de komende tijd wel meer gaan zien. De 10.12.5 en 10.12.6 updates bevatten heel veel fixes voor Thunderbolt 3. Met 10.13 zal dat niet anders zijn (zeker gezien de eGPU ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
Na even een tijdje niet gezocht te hebben in verband met vakantie ben ik nu weer aan het zoeken naar een USB-C/TB3 adapter waar ik minimaal HDMI en VGA op kan aansluiten, en als het even kan ook mini-DP. Bij voorkeur dat ze 2x een 4K scherm tegelijkertijd kunnen aansturen, maar 2x Full-HD is ook geen probleem. Iemand hier tips voor?

Ik heb zelf de Dell DA-200 en enkele Aukey varianten gevonden. Echter kom ik enkel bij varianten uit die niet 2 schermen tegelijkertijd kunnen aansturen op 4K/1080P...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Met deze wensenlijst kom je uit op een TB3-dock zoals de OWC Thunderbolt 3 Dock. Via de TB3-aansluitingen kan je een USB-C - HDMI-adapter aansluiten en via de mDP-aansluitingen een mDP - VGA-adapter.

Een enkele adapter die 2x 4K kan uitspugen bestaat niet, daarvoor is de bandbreedte niet toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
DaMarcus schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:21:
Met deze wensenlijst kom je uit op een TB3-dock zoals de OWC Thunderbolt 3 Dock. Via de TB3-aansluitingen kan je een USB-C - HDMI-adapter aansluiten en via de mDP-aansluitingen een mDP - VGA-adapter.

Een enkele adapter die 2x 4K kan uitspugen bestaat niet, daarvoor is de bandbreedte niet toereikend.
Helaas dat was nog helemaal niet in me op gekomen. Gezien ik het ook mee wil nemen naar presentaties etc. lijkt me een adapter het meest handig. Het aansturen van 2 schermen tegelijkertijd was leuk geweest om thuis te kunnen gebruiken, maar helaas. Dan gaan we maar voor minimaal 1x 4K ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Met 2 losse adapters kom je een heel eind, zoals deze.

Een rMBP 2016 / 2017 kan namelijk het volgende aan:
  • 13"; 2 4K-schermen of 1 5K-scherm
  • 15"; 4 4K-schermen of 2 5K-schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
DaMarcus schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:52:
Met 2 losse adapters kom je een heel eind, zoals deze.

Een rMBP 2016 / 2017 kan namelijk het volgende aan:
  • 13"; 2 4K-schermen of 1 5K-scherm
  • 15"; 4 4K-schermen of 2 5K-schermen
Dat is ook nog een optie inderdaad, al zou het handiger zijn om het in 1 adapter te hebben. Gezien ik maar 1 TB3 poort heb (Dell XPS13 9360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Met Windows? Dan gewoon via displayport daisychainen. Of dat met 4K kan weet ik niet zeker, maar het werkt in ieder geval probleemloos met 2560x1440 x2.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Even een crosspost vanuit het MacBook 12" topic:
Napsju schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:51:
Xiaomi heeft een nieuwe USB-C dongle met Displayport. Heb 'm besteld voor bij mijn nieuwe MacBook 12" i5. Ben benieuwd!
Werkt uitstekend icm 2017 i5 MB 12". Heb ze nu allebei van Xiaomi. Mooie kwaliteit voor een kleine prijs.

Xiaomi USB-C > HDMI + USB:
  • HDMI: Werkt op Dell U2515H.
  • USB: USB3 werkt.
  • Power: Passthrough. Er blijft 24 watt over van de 29 watt voeding.
Afbeeldingslocatie: https://image4.geekbuying.com/ggo_pic/2016-08-04/Xiaomi-USB-3-0-Type-C-to-HDMI-Converter-Adapter---White--369125-.jpg

Xiaomi USB-C > Mini Displayport + USB:
  • Mini Displayport: Werkt op Dell U2515H
  • USB poort 1: USB3 werkt
  • USB poort 2: USB3 werkt
  • Power: Passthrough. Er blijft 24 watt over van de 29 watt voeding.
Afbeeldingslocatie: https://helloxiaomi.hu/wp-content/uploads/2017/06/commut-011-e1496513547942.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10-2023
DaMarcus schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:21:

Ik zou wel checken, want er zijn grote verschillen. Een aantal doen 4K 60Hz. Intern is het USB-C naar DisplayPort en dan HDMI. Ik heb er eentje van Club 3D en ik dacht dat hij 39 EUR was.
Volgens mij kan je altijd 2 aansluiten, maar ben niet 100 % zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10-2023
Blijkbaar 2 x gepost ....

[ Voor 96% gewijzigd door superiter op 05-08-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvaneijgen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07-2022
Tunderbolt dock vs eGPU enclosure? Ik heb nu een tijdje een MPB pro 15" (2017) en een super cheapen hub (Dodocool 7-in-1) werkt prima, mijn collega heeft een Belkin Thunderbolt 3 dock er bij gekocht en die werkt ook prefect, maar wat een geld en hij heeft een hele irritante zoom als hij niet gebruikt word (de dock, niet de collega ;))

Nu dacht ik omdat je met de meeste eGPU enclosures ook een paar porten krijg of het misschien niet beter is om daar voor te gaan, je kunt dan meestal ook nog een extra HDD er in proppen en je hebt altijd de mogelijkheid om er een goeie videokaart in te plaatsen. Wat denken jullie? Voor het geld hoef je het volgens mij niet de laten, want die docks zijn praktisch net zo duur.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewindt
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09-2020
Ik heb bij de aankoop van men Macbook Pro een Satechi-dongle gekocht om mijn 25" scherm te kunnen gebruiken. Alleen merk ik dat de dongle echt enorm warm wordt na een tijdje. Hebben jullie dit ook of maak ik me teveel zorgen?

Op dit moment zit enkel de HDMI-kabel er in en de dongle voelt echt superwarm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
dewindt schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:17:
Ik heb bij de aankoop van men Macbook Pro een Satechi-dongle gekocht om men 25" scherm te kunnen gebruiken. Alleen merk ik dat de dongle echt enorm warm wordt na een tijdje. Hebben jullie dit ook of maak ik me teveel zorgen?
Men scherm? :? Ja, ik heb ook een Satechi gehad, voor een uur. Terug gestuurd, omdat dat ding binnen 5 minuten al veel te warm werd.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Napsju schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:23:
Ja, ik heb ook een Satechi gehad, voor een uur.
Het is dan echt per type verschillend. Want ik heb de "Satechi Slim Aluminium USB-C hub" gehad, en die wordt niet meer dan handwarm. Uitstekend ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
In mijn geval was het een Satechi Type-C Pass-Through USB Hub. Waardeloos ding.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Xantios schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:54:
inmiddels op kantoor een Belkin Thunderbolt 3 dock mogen verwelkomen.
vandaag de hele dag mee gewerkt, de eerste indrukken zijn positief.

mensen dingen die ze hier over willen weten voor ze overgaan tot aankoop wellicht?
Ik wacht nogsteeds op deze dock.
besteld in april bij onlinemacwinkel, maar er zijn nog zeker 50 orders voor me... bizar.

Nog geen rare issues tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:54
sharkzor schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Ik wacht nogsteeds op deze dock.
besteld in april bij onlinemacwinkel, maar er zijn nog zeker 50 orders voor me... bizar.

Het enige probleem is dat mijn MacBook soms niet in slaapstand wilt, als deze aan het dock zit. Maar of dat aan het dock ligt of aan iets anders, heb ik nog niet getest. Voor de rest werkt het dock fijn. Een kabel erin en alles werkt.

Apart dat je nog steeds moet wachten. Als je de mogelijkheid hebt om het te annuleren, zou ik dat doen, bij Apple is deze op voorraad. Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD

https://store.apple.com/xc/product/HKQ12ZM/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
sharkzor schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:40:
[...]
Enige uitdaging die ik toch wel heb is dat de ethernet plug 99% van de tijd niet werkt.
ik dacht dat de software update dit had opgelost, maar dat was eenmalig blijkbaar.
ga er vanuit dat Belkin / Apple dit nog wel fixt.

verder voldoet ie voor mij perfect :) staat hier netjes op bureau, elke morgen kabeltje er in en we kunnen aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvaneijgen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07-2022
@r_v_94 heb jij geen last van een zoemend geluid wanneer de doc niet aangesloten is, maar wel in het stroom zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:54
mvaneijgen schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:29:
@r_v_94 heb jij geen last van een zoemend geluid wanneer de doc niet aangesloten is, maar wel in het stroom zit?
Nee, deze is stil. Misschien dat het te maken heeft dat de USB poorten bij mij altijd in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
r_v_94 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:53:
[...]

Het enige probleem is dat mijn MacBook soms niet in slaapstand wilt, als deze aan het dock zit. Maar of dat aan het dock ligt of aan iets anders, heb ik nog niet getest. Voor de rest werkt het dock fijn. Een kabel erin en alles werkt.

Apart dat je nog steeds moet wachten. Als je de mogelijkheid hebt om het te annuleren, zou ik dat doen, bij Apple is deze op voorraad. Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD

https://store.apple.com/xc/product/HKQ12ZM/A
Ik heb de owc in bestelling staan, maar zie dat de belkin weer wat duurder is.
Zoemende geluiden (waarschijnlijk goedkope spoeltjes?) geeft me dan weer geen vertrouwen in de belkin dock. Bovendien hoor ik die hoge frequenties nog, gezien ik ook gek wordt van het gezoem van goedkope usb laders ;)

Kijk het nog max 3 weken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb vandaag de Dodocool 7 in 1 USB-C hub ontvangen. Deze kostte mij $30 op AliExpres en kreeg ik binnen 8 dagen thuis. Ik ben er heel tevreden mee.

Ik heb ook een video review gemaakt:

Ik heb nog 9 andere USB-C accessoires besteld, dus misschien komen er meer updated (en video reviews).

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

andromedaan schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:09:
Ik heb vandaag de Dodocool 7 in 1 USB-C hub ontvangen. Deze kostte mij $30 op AliExpres en kreeg ik binnen 8 dagen thuis. Ik ben er heel tevreden mee.

Ik heb ook een video review gemaakt:
[video]
Ik heb nog 9 andere USB-C accessoires besteld, dus misschien komen er meer updated (en video reviews).
Handige review, 3 of 4x fuck gezegd, maar meh... who is counting :+

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik heb voor het eerst een Apple laptop besteld, de nieuwe MBP met TB en ik weet dat ik straks alleen over USB-C poorten beschik. Nu had Apple voorheen die magnetische adapterkabels, maar ik weet niet waarom ze daar nu vanaf gestapt zijn.

Mij lijkt het juist heel praktisch en vooral veilig ;), daarom ben ik aan het kijken naar een USB-C magnetic adapter. Ik zie er in dit topic weinig over, hebben jullie dit anders opgelost of is er een goede reden voor dat apple er vanaf is gestapt die ik even gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 18:13
@Novadecasa Ik heb het eigenlijk nog niet gemist. Maar ik hoef ook nooit over kabels heen te stappen en ik heb ook geen huisdieren. Als je in dezelfde situatie zit dan heb je Magsafe niet echt nodig.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ben op zoek naar een hub die HDMI, VGA & minimum 2 usb 3.0 poorten heeft. De aukey CB-C55 heeft deze maar vind de plaatsing van de poorten niet zo top. Is er nog een hub die deze ook allemaal heeft en waarbij de poorten allemaal aan de achterkant zitten?
Meeste hubs die ik tegenkom hebben geen VGA, of wel VGA maar geen 2 USB poorten (zoals de Dell, maar daar ook zelfde probleem met plaatsing van poorten).

Ik moet geen 2 schermen tegelijk kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Novadecasa schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:27:
daarom ben ik aan het kijken naar een USB-C magnetic adapter
Je hebt de Snapnator maar er zijn een aantal negatieve reacties over de kwaliteit. Er is ook de Griffin Breaksafe, die geen data ondersteunt en tot maximaal 60 W gaat. Die is te krijgen op Amazon.de dus is eventueel terug te sturen als het niet bevalt.

Zelf heb ik de MagNeo kickstarter gesteund, maar die heeft nog niks geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door cerberusss op 18-08-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Novadecasa schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:27:
Ik heb voor het eerst een Apple laptop besteld, de nieuwe MBP met TB en ik weet dat ik straks alleen over USB-C poorten beschik. Nu had Apple voorheen die magnetische adapterkabels, maar ik weet niet waarom ze daar nu vanaf gestapt zijn.
Omdat het vandaag de dag niet zo'n toegevoegde waarde meer heeft tov een poort die je voor van alles en nog wat in kunt zetten.
Mij lijkt het juist heel praktisch en vooral veilig ;), daarom ben ik aan het kijken naar een USB-C magnetic adapter. Ik zie er in dit topic weinig over, hebben jullie dit anders opgelost of is er een goede reden voor dat apple er vanaf is gestapt die ik even gemist heb?
Die magsafe werkt alleen wanneer dat het enige is dat is aangesloten omdat de andere componenten geen magnetische disconnect hebben. Netwerkkabels zijn bijv. met het exact tegenovergestelde idee als de magsafe gemaakt. Heb je die naast je magsafe erin zitten dan doet je magsafe dus 0,0 omdat die netwerkkabel niet loslaat en je notebook naar de grond sleurt.

Je hebt nu wel magnetische disconnects voor USB-C maar dan kun je daar alleen maar je notebook mee laden. Ze ondersteunen namelijk geen data en geen video dus het nut bij een multifunctionele poort is dan ook wel erg miniem. Zodra je iets anders dan stroom aan gaat sluiten heb je dus weer eerder genoemde netwerkkabel-situatie.

Vermijd liever gevaarlijke situaties waarin mensen en dieren over snoeren kunnen struikelen zoveel mogelijk. Op werk zijn dit soort situaties zelfs verboden en kan het een boete opleveren (zo is de arbo wetgeving nou eenmaal). Het scheelt dat je tegenwoordig niet zoveel dingen meer hoeft aan te sluiten en je ook niet zo vaak hoeft te laden als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
ppl schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:49:
[...]

Die magsafe werkt alleen wanneer dat het enige is dat is aangesloten omdat de andere componenten geen magnetische disconnect hebben. Netwerkkabels zijn bijv. met het exact tegenovergestelde idee als de magsafe gemaakt. Heb je die naast je magsafe erin zitten dan doet je magsafe dus 0,0 omdat die netwerkkabel niet loslaat en je notebook naar de grond sleurt.
De stroomkabel is echter iets dat vaker loopt langs een plek waar je er achter kan blijven hangen. Wanneer je bijvoorbeeld een muis, toetsenbord of externe HDD aansluit over USB ligt deze vaak gewoon op de tafel binnen een meter van de laptop dus hoef je er niet overheen te lopen. Een netwerkkabel is vaak een permanente oplossing dus ligt ook weggewerkt. Een stroomkabel moet je echter vaak in een stopcontact stoppen in de muur als je je laptop tijdelijk ergens neerzet, hierdoor is de kans het grootst dat je hierover struikelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

De ervaring leert dat stroomkabels altijd netjes worden gebruikt als men aan een bureau zit en dus ligt de kabel ook netjes op bureau zonder dat iemand er over kan struikelen of er tegenaan kan stoten. Netwerkkabels worden vrijwel niet meer gebruikt en bij wie dat wel het geval is, is deze net zo vaak niet weggewerkt (want in het veld) als wel weggewerkt. Als deze weggewerkt is dan geldt dat veelal ook voor de overige bekabeling omdat men aan een bureau werkt (en dus heb je daar ook niks aan de mag safe).

Overigens heb ik ondanks de magsafe vaak genoeg items als externe schijven het loodje zien leggen omdat deze geen quick disconnect hadden. Heb je wel je notebook gered maar niet je data en aangezien dat laatste belangrijker is dan dat eerste (en veelal ook veel duurder)...

Maar je snapt natuurlijk zelf al wel dat een argument als "De stroomkabel is echter iets dat vaker loopt langs een plek waar je er achter kan blijven hangen." nou niet erg sterk is aangezien je kabels netjes neer kunt leggen en netjes weg kunt werken. Al helemaal als je op de bank zit of aan het bureau werkt. Dat velen dat teveel moeite vinden is weer een hele andere discussie. Het is uiteindelijk ook gewoon een gevalletje "goed omgaan met je spullen".

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 22-08-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Als ik op locatie werk zit ik vaak genoeg op een rare plek en zit het stopcontact ook niet altijd ideaal. Ook met kinderen in de buurt is het handig. Ik vind het zonde dat ze het hebben verwijderd maar vind het geen probleem ofzo.

• maratropa
  • Niet online
Iemand heeft hier zo'n nieuwe gouden MacBook-je

Ik kom er niet achter of de Belkin USB-C-naar-Gigabit Ethernet-adapter hierop gaat werken?

Dit is recent dus het werkt waarschijnlijk?

Thunderbolt display werkte weer niet op dit ding bijv...

specs

• cerberusss
Ja, gaat werken.

Als je een cheap alternatief wilt: http://www.dx.com/p/usb-3...rnet-adapter-white-389602

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand een schappelijk geprijsde adapter voor USB-C naar USB3 en/of Ethernet? Ik heb de £69 adapter van Apple met HDMI/USB3/USB-C alleen heb toch liever wat meer USB3 kabels. Dodocool is dat de moeite waard? Ik zag dat ze er ook eentje hebben met VGA maar niet met DVI?

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Vanmiddag de USB-C naar USB adapter aangeschaft, nu kan ik gewoon alles koppelen wat ik nodig heb tegenwoordig. (ik heb nog een lightning naar HDMI adapter liggen van de iPad maar nog nooit nodig gehad) De meest eenvoudige oplossing en prijstechnisch ook nog eens de beste. Kan ik ook prima m'n iPhone, iPod en TomTom op m'n MBP aansluiten.
Als ik iets op m'n laptop naar m'n tv wil sturen heb ik altijd nog een Chromecast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sluw schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:42:
Als ik op locatie werk zit ik vaak genoeg op een rare plek en zit het stopcontact ook niet altijd ideaal. Ook met kinderen in de buurt is het handig. Ik vind het zonde dat ze het hebben verwijderd maar vind het geen probleem ofzo.
Dat heb ik dan weer met netwerk en usb/serial kabel (serial-usb adapter). Als je alleen de stroomkabel aan hebt gesloten dan werkt magsafe prima maar met iets meer niet omdat de rest niet datgene doet wat magsafe wel doet: loslaten. Uiteindelijk moet je dan toch nog rekening gaan houden met die kabels en helaas doen velen dat niet.

Magsafe is een ideale oplossing voor wie alleen de stroomkabel gebruikt. Hang je er meer aan dan zul je daar toch echt rekening mee moeten gaan houden. Dat gaat niet veranderen bij de zo'n USB-C magsafe variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
ppl schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Dat heb ik dan weer met netwerk en usb/serial kabel (serial-usb adapter). Als je alleen de stroomkabel aan hebt gesloten dan werkt magsafe prima maar met iets meer niet omdat de rest niet datgene doet wat magsafe wel doet: loslaten. Uiteindelijk moet je dan toch nog rekening gaan houden met die kabels en helaas doen velen dat niet.

Magsafe is een ideale oplossing voor wie alleen de stroomkabel gebruikt. Hang je er meer aan dan zul je daar toch echt rekening mee moeten gaan houden. Dat gaat niet veranderen bij de zo'n USB-C magsafe variant.
Ja als je meer kabels naar de muur hebt lopen werkt het niet meer. Maar USB randapparatuur blijft op je bureau en is dus minder kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 09:38
Na het aanleiding van mijn topic over of de Retina of Touchbar ben ik nu in het bezit van een nieuwe Touchbar Macbook met enkel USB-C (help).

Ik werk als fotograaf met externe opslag (wat nu nog via USB gaat). Nu zit ik erover te denken voor de schijf die ik nu heb sowieso een andere kabel aan te schaffen (USB-C naar MIcro). Ook een USB-C naar USB voor de andere schijven die geen micro aansluiting hebben. Nu ben ik enkel nog op zoek naar een goede oplossing voor eventuele andere scenarios (op bezoek bij klanten voor presentaties, aansluiten van schijven, CF kaarten uitlezen) en daarnaast wil ik graag mijn iMac 2011 (Thunderbolt) aansluiten op de Touchbar MBP als extern scherm. De DoDoCool hierboven lijkt mij interessant, zijn er al meer mensen die die adapter hebben en toevallig alle andere functies al hebben uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sluw schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:48:
Ja als je meer kabels naar de muur hebt lopen werkt het niet meer. Maar USB randapparatuur blijft op je bureau en is dus minder kwetsbaar.
Bij gebruik van een bureau is een quick disconnect sowieso al nutteloos omdat je daar gewoon netjes je kabels weg kunt werken en spullen netjes neer kunt zetten. Die quick disconnect werkt juist heel goed wanneer je niet het voordeel van een bureau hebt, zoals vaak in het veld het geval is. Daar heb je het ook eerder nodig.

Punt is alleen wel dat dan alle kabels die disconnect moet hebben want wanneer maar eentje dat doet en de rest niet hang je alsnog. Alle kabels moeten loslaten anders is er altijd een kabel die je notebook naar de grond sleept of naar elders weet te katapulteren (met alle gevolgen van dien). Juist hier zit hem het venijn van die USB-C quick disconnect oplossingen; net als magsafe zijn deze namelijk alleen voor power. Ze werken dus niet met je netwerkadapter (ergo: struikelen over stroom en netwerkkabel is bye bye notebook, struikelen over alleen netwerkkabel is bye bye notebook) noch met een usb-serial adapter die je aan de switch hebt hangen (en waarmee je dus zowel de notebook als switch kunt beschadigen). Dat is wat je in je achterhoofd moet houden. Kortom, let op waar je je kabels legt! Als ze nou eens een quick disconnect hadden die ook voor data devices geschikt was...

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 28-08-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009

Saninl

Iemand iets zinnigs te zeggen over:

https://satechi.net/colle...ports?variant=34900214729

of

https://www.hypershop.com...k-pro-13-and-15-2016-2017

Ik twijfel nog welke ik aan zal schaffen nu ik mijn Macbook Pro 2017 in huis heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Saninl schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:53:
Iemand iets zinnigs te zeggen over:

https://satechi.net/colle...ports?variant=34900214729

of

https://www.hypershop.com...k-pro-13-and-15-2016-2017

Ik twijfel nog welke ik aan zal schaffen nu ik mijn Macbook Pro 2017 in huis heb...
Ik heb de eerste van Satechi, prima ding, USB-A poorten zijn wat stroef maar verwacht dat deze nog wat inslijten na gebruik :). HDMI is een 1.4a die max 2560x1440@60Hz kan, 4K gaat op 30Hz.
Bovenste USB-C poort is 10Gbit met Passthrough power, werkt prima op mijn 13" 2016MBP (volledige oplaad capaciteit beschikbaar qua vermogen) wordt warm tijdens Passthrough maar niet te heet om vast te houden; onderste USB-C poort is 5Gbit geen Passthrough power. SD en Micro SD werken ook volledig naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

13 of 15" MBP scheelt nogal wat in Passthrough power namelijk, de mijne wordt "comfortabel" warm met de 13" kan em dus gewoon vasthouden.
Als je een 15" hebt is dat wellicht teveel voor de adapter daar kan ik verder niet over oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
PaYnE81 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:34:
13 of 15" MBP scheelt nogal wat in Passthrough power namelijk, de mijne wordt "comfortabel" warm met de 13" kan em dus gewoon vasthouden
Mijn MacBook 12" heeft maar 29 watt power en die Satechi werd echt knetterheet!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Napsju schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Mijn MacBook 12" heeft maar 29 watt power en die Satechi werd echt knetterheet!
Dat is bizar dan :o Heb je verder nog iets speciaals aangesloten of alleen de lader en HDMI?
Welke resolutie en refreshrate stond je monitor op? Misschien dat dat nog van invloed is, heb de mijn getest met 1440p @60Hz de lader en een USB-c device.
Hij wordt wel warm maar niet zo heet dat je hem niet vast kan houden...vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik had er enkel een Kingston 2GB USB stick en de originele Apple 29w lader in zitten. Geen scherm. Voor mij genoeg reden om 'm terug te sturen. De Xiaomi blijft gewoon koel, zoals ik dat mag verwachten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Eensch dat is niet normaal in dat geval :) Maandag morgen modelletje misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
Misschien nog een verschil doordat de 12"-variant maar 1 poort heeft en de 13" en 15"-varianten 2 poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009

Saninl

Thnx voor alle reacties! De Xiaomi-tips zijn zeer welkom, maar ik zie helaas niet voldoende aansluitingen voor mij. Ik heb al een tweetal losse usb naar usb-c kabels welke dagelijks meegaan. Hiernaast wil ik nog een dongle/kabel waarmee ik in ieder geval hdmi en sd-kaart kan koppelen voor als ik de Macbook wil koppelen met een extern scherm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ook dingen van Satechi kunnen stuk. Dat 1 iemand het meld betekent niet dat er inherent iets mis is met het model van Satechi want daar is 1 ervaring echt veel te weinig voor. Check op diverse sites of er meer van dit soort meldingen zijn, dat geeft een beter beeld. Iets wat natuurlijk ook voor de Xiaomi geldt maar dat moge duidelijk zijn.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Illusion

(the art of)

Ik ben al even aan het zoeken, maar kan eigenlijk niks vinden (behalve de originele van apple a 60euro).
Dus hier de vraag:

Ik heb:
**HP Zbook 17" G3 met USB C / Thunderbolt 3 aansluitingen
** Apple thunderbolt scherm met Thunderbolt 2 connector

Dus ik zoek een verloopje van USB C naar thunderbolt 2.
Voorzover ik kan vinden zou dat moeten werken (op de G3, eerdere versies deden moeilijk)

Iemand (goedkopere) suggesties behalve deze?
https://www.apple.com/sho...-to-thunderbolt-2-adapter
Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4974/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/M/ME/MMEL2/MMEL2?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1476820838144

N.B. Ik gebruik zelf een MBP2011 met dit scherm, maar heb voor mijn werk een half jaartje een Zbook gekregen die ik graag af en toe aan zou sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Illusion op 31-08-2017 14:07 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
cerberusss schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Scherm flikkering? Bedoel je dat de refresh rate 30 Hz is?
Heb het weten op te lossen.
Via het menu van het Dell scherm de displayport van 1.2 naar 1.0 gezet.
Probleem is nu weg.

• ppl
  • Niet online

ppl

Nope, dat is de goedkoopste én ook de kleinste versie die je kunt krijgen. De rest zit er ver boven, zo rond de 100 euro, en is ook al snel 2 a 3x zo groot. Dit is eigenlijk de enige adapter waar je daadwerkelijk bij Apple beter af bent dan bij wie dan ook.

Btw, de specificaties en de omschrijving vermelden kristalhelder dat dit een Thunderbolt adapter is. Mini-DisplayPort/DisplayPort is GEEN Thunderbolt, ook al roepen diverse webshops van wel, en dus werkt het ook niet met deze adapter. In de reviews vindt je de mensen die het proefondervindelijk hebben mogen ervaren omdat ze de omschrijving en specificaties niet hebben gelezen. De reviews aldaar hebben dan ook geen enkele waarde.

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 31-08-2017 18:01 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Illusion

(the art of)

ppl schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Nope, dat is de goedkoopste én ook de kleinste versie die je kunt krijgen. De rest zit er ver boven, zo rond de 100 euro, en is ook al snel 2 a 3x zo groot. Dit is eigenlijk de enige adapter waar je daadwerkelijk bij Apple beter af bent dan bij wie dan ook.

Btw, de specificaties en de omschrijving vermelden kristalhelder dat dit een Thunderbolt adapter is. Mini-DisplayPort/DisplayPort is GEEN Thunderbolt, ook al roepen diverse webshops van wel, en dus werkt het ook niet met deze adapter. In de reviews vindt je de mensen die het proefondervindelijk hebben mogen ervaren omdat ze de omschrijving en specificaties niet hebben gelezen. De reviews aldaar hebben dan ook geen enkele waarde.
Bedoel je hiermee dat deze adapter niet gaat werken, of dat die displayport adapters niet werken?

Thunderbolt is wat ik moet hebben toch?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• ppl
  • Niet online

ppl

De TB3-TB2 adapter kent alleen maar het Thunderbolt protocol en niet DisplayPort. Deze kun je dus niet, zoals velen denken, gebruiken om een niet-Thunderbolt beeldscherm (lees: DisplayPort, HDMI/DVI, VGA) aan te sluiten op de nieuwe Mac. Het scherm kent geen Thunderbolt waardoor dit nooit zal gaan werken. Dit komt ook een beetje doordat veel webshops geheel ten onrechte mini-DisplayPort juist Thunderbolt zijn gaan noemen terwijl het iets compleet anders is.

Die TB3-TB2 adapter gaat prima werken om een Thunderbolt apparaat op een Thunderbolt poort van de computer aan te sluiten. Daar is hij ook voor gemaakt. Het maakt hier niet uit of het een Thunderbolt 1 of 2 apparaat op een Thunderbolt 3 computer is of juist andersom want beide kan deze aan. Aangezien dit exact hetgeen is wat jij wil doen heb je de juiste adapter te pakken. Ik heb 'm ook gebruikt om mijn oude Thunderbolt dock op de nieuwe MBP 2016 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
Allright, vele pagina's verder, maar voor mijn scenario nog niet het optimale gevonden. Ik hoop dat jullie me er bij kunnen ondersteunen.

Use-case:
MBP 13" 2017 Non-TB, welke op meerdere werkplekken, maar ook bij klanten gebruikt moet worden.

Voorkeur gaat uit naar de volgende aansluit mogelijkheden
Video: (mini-)Displayport & HDMI
USB: 2x USB3.0
USB-C: Usb-C passthrough

Vervelende is; ik heb hier een aantal 27" iiYama schermen staan die enkel over displayport 2560x1440 willen draaien, over HDMI doen ze max 1080P. De wens voor HDMI is er i.v.m. klantbezoeken en daar geplaatste beamers/presentatieschermen. De dubbele USB3.0's zijn nodig voor randapparatuur in de vorm van tobo/muis/usb-sticks etc..

Tot op heden nog niet het hosana gevonden, met de beperking tot maar 2 USB-C poorten zijn deze MBP's aardig lastiger te "integreren" dan ik had verwacht. Los van de investering van de legio dongle's en verloopjes.

Iemand met raad?

Hoi.

• cerberusss
PLeX schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:43:
Use-case:
MBP 13" 2017 Non-TB, welke op meerdere werkplekken, maar ook bij klanten gebruikt moet worden.
Waarom zet je niet gewoon een USB-C dock neer bij die monitors?

• sdjang0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-01 10:49
@PLeX Ik gebruik zelf deze Satechi multiport hub.

Misschien is dat iets voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
cerberusss schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:35:
[...]

Waarom zet je niet gewoon een USB-C dock neer bij die monitors?
Voor het aantal werkplekken een vrij kostbare oplossing, daarnaast niet flexibel genoeg voor mensen op de weg
sdjang0 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:08:
@PLeX Ik gebruik zelf deze Satechi multiport hub.

Misschien is dat iets voor jou?
Helaas geen displayport.

Inmiddels om te testen een tweetal Xiaomi verloopjes met Mini-displayport onderweg via AliExpress.

Hoi.

• cerberusss
PLeX schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:34:
Voor het aantal werkplekken een vrij kostbare oplossing, daarnaast niet flexibel genoeg voor mensen op de weg
Naar mijn weten zijn er geen hubs met DisplayPort. Er is wel een dock met DisplayPort, de CalDigit USB-C dock.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik ga binnenkort voor een nieuwe MBP 15 en wil ook een TB3 Dock. Nu zijn de docks van Belkin en OWC wel interessant. Maar is er iemand die ervaring heeft met de Elgato TB3 Dock? Lijkt mij ook een mooie optie en levert 85watt voor het opladen, de OWC volgens mij maar 60 ( correct me if I’m wrong)

https://www.elgato.com/en/dock/thunderbolt-3

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
OkselFris schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:08:
Ik ga binnenkort voor een nieuwe MBP 15 en wil ook een TB3 Dock.
De Belkin, CalDigit, Elgato en Kensington laden met 85W. De OWC en Plugable laden met 60W. Tenzij je urenlang met full GPU en CPU gaat draaien, heb je voldoende aan 60W. Als ik Handbrake draai (DVDs encoden) dan trek ik iets van 60W max.

Al die docks zijn gebaseerd op het Intel reference design en zijn dus vrijwel allemaal hetzelfde, op kleine details na. Uniek aan de CalDigit is eSATA. Uniek aan de Elgato is Apple SuperDrive compatibility. De Kensington is VESA te mounten en heeft een USB-C poort, de OWC heeft een SD-cardslot, mini-DP, S/PDIF en FireWire. En de OWC en de Plugable hebben lekker veel (vijf) USB 3.0 poorten.

Als je echt iets anders wilt dan bovenstaande, check dan de stuff van Mantiz, dat is echt anders dan de rest: https://mymantiz.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet iemand van een USB-hub met 3 of 4x USB3 en 1x of 2x USB-C; en die verbonden wordt via USB3 (type A)? Is waarschijnlijk een te rare combo omdat iedereen verwacht dat je dan ook via USB-C met je laptop/dock wil verbinden, maar dat is dus precies wat ik niet wil. De hub moet ook z'n eigen stroomvoorziening hebben.

Ik kan het nergens vinden dus 't zal wel niet bestaan, maar ale... Wie weet :)

-edit-
Ooehh, eindelijk toch gevonden. Google linkje klopte niet; maar even op hun site zelf zoeken en daar komt deze boven water: https://www.startech.com/...-3-hub-usb-c~HB30A3A1CSFS
Dat lijkt precies wat ik zoek. Wat prijzig en niet echt bepaald mooi, maar alt 't werkt... Nu alleen nog een shop vinden waar ie op voorraad is.

[ Voor 32% gewijzigd door WhatsappHack op 18-09-2017 21:53 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
is er al iemand een usb-c wifi dongle al ergens tegengekomen, ik ben opzoek naar een nano/micro wifi dongle zoals de TP-LINK ARCHER T1U maar wel een USB-C versie.

• WTM
  • Registratie: November 2004

WTM

Mag ik vragen welk device wel usb-c heeft maar geen WiFi ?

• JustSys
WTM schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:59:
Mag ik vragen welk device wel usb-c heeft maar geen WiFi ?
Virtualistatie :P

• ppl
  • Niet online

ppl

cerberusss schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:11:
Uniek aan de Elgato is Apple SuperDrive compatibility.
Dat is niet uniek aan de Elgato want de CalDigit kan het ook (je moet er alleen een driver voor installeren die tevens ook de iPad met 10W kan opladen; voor dat laatste dien je ook bij Elgato een driver te installeren).
Als je echt iets anders wilt dan bovenstaande, check dan de stuff van Mantiz, dat is echt anders dan de rest: https://mymantiz.com/
Dan zit je in het territorium van de eGPU oplossingen. Als je dat wilt kun je ook eens naar Akitio en Sonnet kijken (deze laatste is onderdeel van de eGPU kit die Apple aan de developers aanbiedt). Verkrijgbaarheid van deze oplossingen is nog niet zo geweldig.

• cerberusss
ppl schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:10:
Dan zit je in het territorium van de eGPU oplossingen.
Nee, ik bedoelde echt hun docks, niet die eGPU dozen. Ze hebben twee docks in development die in mei in het lab als prototype lagen, en afgetest werden. Ik weet niet wat nu de status is, maar het is 1 van de weinige docks die niet op het Intel reference design gebaseerd is.

Ben erg benieuwd waar ze nu echt mee aan komen.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Hmm jammer dat ik deze niet eerder gezien als reis dock.

https://www.owcdigital.com/products/usb-c-travel-dock

Nu heb ik een Satechi usb-c Slim multi-port adapter + Satechi usb-c micro/sd card reader gekocht.
De OWC lijkt me compact en net alles wat ik als mobiele adapter nodig heb.

afijn, helaas te laat.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouch
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-04 19:19
Ik werk momenteel met een MacBook Air (model 2012). Die heeft nog een miniDisplayport uitgang en aangezien ik op uiteenlopende plaatsen presentaties geef, heb ik daarvoor de gangbare adapter kabeltjes destijds allemaal aangeschaft, dus naar VGA, DVI en HDMI. Op het werk prik ik mijn externe beeldscherm gewoon direct als miniDP kabel in mijn MacBook.
Nu krijg ik binnenkort een nieuwe MacBook Pro binnen en die heeft natuurlijk alleen USB-C connectoren. Het meest ideaal voor mij zou dan dus zijn als ik gewoon 1 verloop USB-C naar MiniDP zou kunnen aanschaffen (liefst wel 4K/60Hz geschikt), zodat ik die verloopjes kan blijven gebruiken in plaats van allemaal nieuwe aan te schaffen.
Of dit zo werkt kan ik eigenlijk niet zo heel veel informatie over vinden en zelfs bij Apple komen ze niet verder dan 'zou in theorie moeten werken, maar probeer het eens uit.'
Verloop over verloop is wellicht een risico als je tegen copy protection aanloopt, maar ik meen dat het aantal adapters waarover dat loopt iets hoger lag dan 2. ;)
Heeft iemand hier reeds ervaringen mee? Of is dit gewoon heel naïef gedacht van mij en is dat de reden dat ik er niets over terug kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik krijg binnenkort het nieuwste model MacBook Pro van mijn werk. Hierop zitten alleen Thunderbolt 3/USB-C aansluitingen. Zelf heb ik een displayport 2 Dell scherm met een USB toetsenbord en muis. Iemand een goede Dock gevonden om mijn scherm, toetsenbord en muis te combineren? Het scherm is een 4K scherm wat 60hz aankan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 18:50
Erhnam schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:09:
Ik krijg binnenkort het nieuwste model MacBook Pro van mijn werk. Hierop zitten alleen Thunderbolt 3/USB-C aansluitingen. Zelf heb ik een displayport 2 Dell scherm met een USB toetsenbord en muis. Iemand een goede Dock gevonden om mijn scherm, toetsenbord en muis te combineren? Het scherm is een 4K scherm wat 60hz aankan.
Dit is een goeie optie:
http://www.belkin.com/us/p/P-F4U095-APL/

Ideaal dock om te gebruiken voor een setup zoals je omschrijft. Gebruik het zelf ook alleen heb ik geen 4K scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door SL65 op 10-12-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Iemand een goede Dock gevonden om mijn scherm, toetsenbord en muis te combineren?
Wat is je budget?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Als het één 4K scherm is kan je inderdaad die Belkin TB3 dock nemen, een OWC USB-C of TB3 dock, of de Caldigit USB-C dock of hun TB3 variant. Voor één 4K scherm heb je niet perse een TB3 dock nodig, maar kan een USB-C dock ook werken. Die zijn wat goedkoper. Als je echter verwacht een 2e scherm aan te sluiten dan kan dat enkel over USB-C als de USB-poorten naar USB2 modus gaan. (Dat is trouwens prima voor een keyboard, maar niet voor een harde schijf enzo.) Dan moet je echt aan de TB3 docks.

Ik heb zelf de Caldigit USB-C dock geruime tijd gebruikt en was daar zeer content mee, alleen voor een nieuw project had ik perse de bandbreedte van ThunderBolt 3 nodig; dus overgestapt op die Belkin. Die relatief goed werkt, al piept ie nogal in standby waar ik me aan erger. :P

[ Voor 43% gewijzigd door WhatsappHack op 10-12-2017 20:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Rond 100 a 150 euro zat ik te denken. Het gaat enkel om één scherm. 4K 60hz is wel een eis. Bedragen richting de 400 euro vind ik niet realistisch. Als ik mijn oude scherm verkoop en het verschil er bij leg heb ik een nieuw scherm wat ik zonder Dock rechtstreeks kan aansluiten...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Erhnam schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:32:
Rond 100 a 150 euro zat ik te denken. Het gaat enkel om één scherm. 4K 60hz is wel een eis.
@WhatsappHack is correct, alleen de USB-C dock van Caldigit kun je (onder Windows!) zodanig flashen dat je 4K op 60 Hz krijgt. Ik ken op het moment geen andere docks die dat kunnen.

Zelf heb ik op het moment een USB-C dockje (de Bourge Design Arc Hub) voor power, keyboard, muis enz. plus nog een aparte kabel voor m'n 4K @ 60Hz monitor (gewoon een USB-C-naar-DisplayPort kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 18:50
Erhnam schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:32:
[...]

Rond 100 a 150 euro zat ik te denken. Het gaat enkel om één scherm. 4K 60hz is wel een eis. Bedragen richting de 400 euro vind ik niet realistisch. Als ik mijn oude scherm verkoop en het verschil er bij leg heb ik een nieuw scherm wat ik zonder Dock rechtstreeks kan aansluiten...
Wellicht dat je budget net te krap is, maar rond de 200 euro moet het wel lukken (zo goed als nieuw of tweedehands). Ter referentie ik heb zo'n Belkin Thunderbolt 3 dock nieuw gekocht op ebay.co.uk voor zo'n 250 euro.

Ik zou eBay, marktplaats en vraag&aanbod even in de gaten houden. Thunderbolt 3 is wel erg makkelijk voor de toekomst, maar anders kan je werken met meerdere goedkope dongles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Ik heb de Satechi USB-C multiport adapter gekocht maar ik zie geen Ethernet adapter verschijnen, iemand hier ervaring mee? (MB Pro 13" met TB 2016, HS 10.13.2).

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik heb de hyperdrive usb-c dock gekocht. Als ik hem aan de linkerkant erin plug doet ‘ie het niet. Aan de rechterkant wel. Als ik erop google zie ik dat meer mensen het probleem hebben (kickstarter site), maar geen oplossing.

Kennen jullie dit probleem en hebben jullie advies/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Open vraag: wat is jullie ervaring met het oplossen van de "Unsupported hardware" foutmelding bij het aansluiten van, bijvoorbeeld, een Thunderbolt 3 dock van Dell - TB16?

Wie heeft ervaring met de hardware support/unsupported controle uitschakelen en de hack?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 12:27

Steef123

Luchtfotograafje

VisionMaster schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:11:
Open vraag: wat is jullie ervaring met het oplossen van de "Unsupported hardware" foutmelding bij het aansluiten van, bijvoorbeeld, een Thunderbolt 3 dock van Dell - TB16?

Wie heeft ervaring met de hardware support/unsupported controle uitschakelen en de hack?
Ik heb dit eerder gedaan om een HP Elite Thunderbolt 3 dock werkend te krijgen. De 'enabler' werkte prima op zich; alle ports op de dock die ik heb geprobeerd werkte, op zich (maar lees verder; het is wel een beetje een gok of die dock echt alles doet zoals 'ie zou moeten doen). Alvast een heads up: na de macOS update naar 10.12.6 moest ik opnieuw de enabler toepassen; vermoedelijk geldt dit voor elke macOS update.

Gerelateerd: het is me tot nu toe niet gelukt om via een dock 2 monitoren extended aangesloten te krijgen op een MacBook Pro 2016. Ik heb twee verschillende docks geprobeerd: eerst dus die HP Elite Thunderbolt 3 dock met de TB3 enabler, maar dat werkte helaas niet goed. Ik kreeg, ook als ik slechts 1 scherm aansloot over DP, een maximumresolutie van 2048x1152 (op een QHD monitor). Waarom ik geen hogere resolutie kon krijgen weet ik niet, maar ik vermoedde dat dit kwam door de unsupported dock, dus heb daarna van een medetweaker een andere dock overgekocht: een Caldigit USB-C dock (dus geen TB3). Maar met die dock kan ik wel twee schermen aansluiten, maar doordat macOS kennelijk geen MST ondersteunt, zijn deze schermen altijd gemirrord. Best teleurstellend.

Heeft iemand anders betere ervaringen met het aansluiten van 2 monitoren via een dock (en dus een enkele kabel naar je Mac)? Ik zoek een dock waarmee ik met een enkele kabel zowel kan opladen als twee monitoren kan aansluiten (1xQHD en 1x1080p), plus keyboard+muis over usb. Ik dacht dat dat met de komst van usb-c makkelijk zou moeten zijn, maar het valt me behoorlijk tegen.

edit: uit frustratie heb ik nog eea geprobeerd met de HP Elite TB3 dock, en het blijkt dat mijn DisplayPort kabel (die prima werkt met de Caldigit USB-C dock) niet goed werkt met de HP Elite dock. Als ik nl een HDMI-kabel gebruik icm een HDMI -> DP verloopje, krijg ik ineens wel een QHD-resolutie. Dat in combinatie met een HDMI -> USB-c-verloopje zorgt ervoor dat ik nu wel twee monitoren + power delivery heb via die TB3 dock...

[ Voor 13% gewijzigd door Steef123 op 02-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik heb sinds kort onderstaand scherm. Belangrijk punt voor mij was dat er een USB-C video-in aan was. Alleen zie ik bij die USB-C kabels de bomen niet meer door het bos. Welke moet ik nu gebruiken om mijn Macbook Pro er op aan te sluiten? Er zit geen Thunderbolt op mijn scherm, dus die moet ik al niet nemen gok ik dan?
Op de USB-C laadkabel die bij mijn Macbook Pro zat, zit blijkbaar geen video, want ze geeft geen signaal door.

https://tweakers.net/pric...1/lg-29um69g-b-zwart.html

Op termijn zal er zeker een dock komen, maar nu moet ik even verder met een kabeltje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dalike schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:52:
Ik heb sinds kort onderstaand scherm. Belangrijk punt voor mij was dat er een USB-C video-in aan was. Alleen zie ik bij die USB-C kabels de bomen niet meer door het bos. Welke moet ik nu gebruiken om mijn Macbook Pro er op aan te sluiten?
Bij dat scherm zit toch gewoon een USB-C kabel die werkt?

In any case, je kunt deze pakken als je 2m lengte nodig hebt:
pricewatch: Belkin USB-C-monitorkabel (2 m)

[ Voor 23% gewijzigd door TucanoItaly op 09-01-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
Napsju schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

Men scherm? :? Ja, ik heb ook een Satechi gehad, voor een uur. Terug gestuurd, omdat dat ding binnen 5 minuten al veel te warm werd.
Satechi Type-C USB Multi-Port Hub Spacegrijs

ja ik heb dit ook, is er geen alternatief? ik gebruik deze voor een 26inch en een USB/Wifi adapter en je kan na een tijdje een eitje hierop bakken!

[ Voor 15% gewijzigd door JustSys op 09-01-2018 14:02 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:32
TucanoItaly schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Bij dat scherm zit toch gewoon een USB-C kabel die werkt?

In any case, je kunt deze pakken als je 2m lengte nodig hebt:
pricewatch: Belkin USB-C-monitorkabel (2 m)
Ik heb een toonzaalmodel op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs. Daar zat wel helaas alleen de stroomkabel bij :(
Ak moet ik morgen misschien eens in de MediaMarkt gaan zagen dat ik geen USB-C kabel gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
JustSys schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Satechi Type-C USB Multi-Port Hub Spacegrijs

ja ik heb dit ook, is er geen alternatief? ik gebruik deze voor een 26inch en een USB/Wifi adapter en je kan na een tijdje een eitje hierop bakken!
Jawel, de Xiaomi die ik eerder noemde.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik heb net deze besteld.
Ben benieuwd of het wat is.
https://nl.aliexpress.com.../2397061_32840012394.html

specificaties
merk: dodocool
materiaal: aluminium
kleur: Grijs
Interface:
1 * Thunderbolt 3 USB 3.1 Type-C poort
2 * USB Type-C connectors
3 * USB 3.0 Type-Een poorten
1 * HD output poort
1 * sd-kaartsleuf
1 * TF card slot

[ Voor 39% gewijzigd door DarkChylde op 21-01-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 16:50

edwinjm

Webdeveloper

mtouch schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:56:
...Nu krijg ik binnenkort een nieuwe MacBook Pro binnen en die heeft natuurlijk alleen USB-C connectoren. Het meest ideaal voor mij zou dan dus zijn als ik gewoon 1 verloop USB-C naar MiniDP zou kunnen aanschaffen (liefst wel 4K/60Hz geschikt), zodat ik die verloopjes kan blijven gebruiken in plaats van allemaal nieuwe aan te schaffen....
Nee, dat is helaas niet mogelijk. (Ik heb zelf ook een verzameling verloopjes die ik niet meer met mijn nieuwe MBP kan gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Voor mensen met een Belkin ThunderBolt 3 dock en een Apple USB SuperDrive, of welke dock dan ook eigenlijk die incompatible is: je kan deze werkzaam krijgen onder je dock door nvram aan te passen in recovery.

Vanuit de terminal in recovery dit commando geven:
nvram boot-args="mbasd=1"
Als je nog meer flags wilt zoals verbose boot dan moet je nvram boot-args="mbasd=1 -v" bijvoorbeeld zetten.

Reboot. Voila, je SuperDrive werkt zonder gezeik.
Dacht ik deel het nog ff voor 't geval iemand tegen dat probleem aanloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 26-01-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Iemand ervaring met deze dock?

pricewatch unsorted: Toshiba THUNDERBOLT 3 DOCK

Ik ben al tijdje op zoek, maar vind die Belkin wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
Op korte termijn verwacht ik mijn 15 inch macbook pro met Touch Bar. Nu zoek ik alleen een goede usb-c hub met Ethernet, sd-kaart, HDMI en Thunderbolt 3. Het liefst wil ik dit in de vorm van pricewatch: Hyperdrive Thunderbolt 3 USB-C Hub for 2016 MacBook Pro (Zilver) het enige wat ik kon vinden was dit: https://www.mobilefun.co....-adapter-hub-silver-62636

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_B13 op 26-01-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb niet die specifieke in m'n handen gehad, maar het Satechi spul dat ik wel had, was kwalitatief prima.

Let wel dat de chipset van binnen allemaal hetzelfde is. Gewoon VIA spul, al twee jaar lang hetzelfde gebleven. Het enige wat soms verschilt, is de hoeveelheid watt dat hij kan leveren (gokje: 45W), en of die ethernet poort drivers nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus