Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• bodiam
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-08 01:00
quote:
StevoMark10 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:59:
[...]

Haha, helaas vind ik dat weer te duur. Het is meer een optie om op school/thuis af en toe mee te kunnen werken.
Een vriend van me heeft net een overzichtje gemaakt van wat Thunderbolt 3 docks die binnenkort er aan komen: https://usb-c.today/overv...ased-thunderbolt-3-docks/

Ik ben echter bang dat ze een beetje buiten je budget vallen?

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:06
quote:
bodiam schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Een vriend van me heeft net een overzichtje gemaakt van wat Thunderbolt 3 docks die binnenkort er aan komen: https://usb-c.today/overv...ased-thunderbolt-3-docks/

Ik ben echter bang dat ze een beetje buiten je budget vallen?
Helaas wel, zitten wel een paar leuke docks bij. Thanks voor de link in ieder geval :9

• cerberusss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 22:33
quote:
StevoMark10 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:25:
Ik heb al aardig wat afgezocht maar een goede (en niet te dure)
Wat is je budget dan precies?

cerberusss wijzigde deze reactie 26-06-2017 18:36 (13%)

• Herax10NL
quote:
cerberusss schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:35:
[...]

Wat is je budget dan precies?
Ik zat aan rond de ¤50 - ¤75 te denken

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-11 20:31
quote:
StevoMark10 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:49:
[...]

gezien de prijsstelling van thunderbolt docks (nu en in het verleden) gaat dat hem helaas niet worden.

wie weet over een tijdje als thunderbolt licentie vrij is en de Chinese markt wat heeft bedacht.

• cerberusss
quote:
[...]

Daar ga je zeker geen dock voor krijgen. Maar je hebt de AUKEY CB-C55 en die is vrij compleet incl. HDMI of VGA output (niet allebei tegelijk te gebruiken):

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B06XGWD2VT/

Laadt met 24W geloof ik. Kan genoeg zijn voor een 13".

Dan zou je nog een aparte USB-C naar DisplayPort kabel kunnen gebruiken voor een tweede monitor.

cerberusss wijzigde deze reactie 26-06-2017 21:50 (10%)

• Herax10NL
quote:
cerberusss schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:48:
[...]

Daar ga je zeker geen dock voor krijgen. Maar je hebt de AUKEY CB-C55 en die is vrij compleet incl. HDMI of VGA output (niet allebei tegelijk te gebruiken):

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B06XGWD2VT/

Laadt met 24W geloof ik. Kan genoeg zijn voor een 13".

Dan zou je nog een aparte USB-C naar DisplayPort kabel kunnen gebruiken voor een tweede monitor.
Een volwaardige dock hoeft ook niet, een simpel iets als je hier linkt bedoel ik ook meer inderdaad. Maar zoals je al aangeeft helaas niet beiden aan te sturen. Wel 4K, dat is een pluspunt. Ik sla 'm op, bedankt voor de link :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-08 01:00
quote:
StevoMark10 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Een volwaardige dock hoeft ook niet, een simpel iets als je hier linkt bedoel ik ook meer inderdaad. Maar zoals je al aangeeft helaas niet beiden aan te sturen. Wel 4K, dat is een pluspunt. Ik sla 'm op, bedankt voor de link :9
Wat voor aansluitingen zoek je precies? Ik dacht dat je op zoek was naar een TB3 dock, maar de Amazon link is geen Thunderbolt. Zoek je gewoon een USB-C dock met aansluitingen? Anders zou ik zelf de Satechi overwegen: https://usb-c.today/best-usb-c-hubs-docks/

bodiam wijzigde deze reactie 27-06-2017 01:02 (7%)

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:22

GforceNL

Out of memory....

Heb zelf bij release de Mantiz Egpu besteld, hopelijk krijg ik hem volgende week binnen. Zijn er hier nog meer mensen die een eGpu hebben of besteld hebben?

<Zinloze tekst hier>

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:48
quote:
GforceNL schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:10:
Heb zelf bij release de Mantiz Egpu besteld, hopelijk krijg ik hem volgende week binnen. Zijn er hier nog meer mensen die een eGpu hebben of besteld hebben?
Wat kost dat met eventuele importtax en andere kosten erbij?
Is wel een goed alternatief voor thunderbolt 3 docking, hier zitten ook alle aansluitingen op, plus de bonus van de gpu. Een thunderbolt dock op zich is al zeer duur. Ben benieuwd naar de ervaringen hierbij.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:58

WhatsappHack

Reviewer van de Maand oktober 2015
Bij de system requirements van dat ding staat dat ie enkel compatible is met Windows 10?

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

De mantiz kun je nu al aan de praat krijgen in osx dmv een aantal scripts ( zie egpu.io) als je wilt. Aangezien ik de meeste gaming onder bootcamp doe zal hij daarin het meest gebruikt worden. Tzt met High Sierra zullen eGpu's plug & play worden.

Ik verwacht hem eind volgende week binnen, het lijkt er op dat de prijzen Inc importtax zijn. Diverse kopers op het forum hebben gemeld geen aanvullende rekening te hebben gehad.

<Zinloze tekst hier>

• VisionMaster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

VisionMaster

Security!

quote:
[...]

Zie mijn post hierboven, ik heb goedkope USB-C dongles gevonden en er zijn ongetwijfeld betere dongles. Maar dan kan je voor dit bedrag toch nog wat doen. Meerdere schermen + voeding/opladen onder 75 euro... ik heb het nog niet gezien.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• console
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb twee Club 3d USB-C naar DisplayPort adapters besteld, maar deze lijken niet te werken? I.i.g. mijn macBook Pro lijkt helemaal niks op te pakken. Opnieuw opstarten of in slaap modus zetten en eruit halen werken allebei niet.

Iemand nog tips om dit werkend te krijgen. Ze zouden i.i.g. moeten werken, staat immers op de website van hun.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:41
quote:
console schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:56:
Ik heb twee Club 3d USB-C naar DisplayPort adapters besteld, maar deze lijken niet te werken? I.i.g. mijn macBook Pro lijkt helemaal niks op te pakken. Opnieuw opstarten of in slaap modus zetten en eruit halen werken allebei niet.

Iemand nog tips om dit werkend te krijgen. Ze zouden i.i.g. moeten werken, staat immers op de website van hun.
Oei, hier precies hetzelfde probleem. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu begin ik te twijfelen.

• console
quote:
posttoast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Oei, hier precies hetzelfde probleem. Ik dacht dat het aan mij lag, maar nu begin ik te twijfelen.
Ben even wezen googlen, en sommige personen krijgen hem deels aan de praat door diverse handelingen uit te voeren. Maar daar heb ik geen zin in. Het moet gewoon werken, klaar.

Maar iemand die weet welke USB C naar DisplayPort adapters wel werken?

• posttoast
quote:
console schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Ben even wezen googlen, en sommige personen krijgen hem deels aan de praat door diverse handelingen uit te voeren. Maar daar heb ik geen zin in. Het moet gewoon werken, klaar.

Heb je een linkje naar die handelingen? Ik vind er niets over namelijk. Ik ken overigens iemand die exact dezelfde adapter heeft gekocht en die werkte gewoon direct (heb hem net even gebeld om het te vragen).

• console
quote:
posttoast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Heb je een linkje naar die handelingen? Ik vind er niets over namelijk. Ik ken overigens iemand die exact dezelfde adapter heeft gekocht en die werkte gewoon direct (heb hem net even gebeld om het te vragen).
Op Amazon; https://www.amazon.com/CA...Thunderbolt/dp/B018AX3HJO

Er blijkt verschil te zitten tussen de 2016 en 2017 versie (ik heb de 2017 versie),

console wijzigde deze reactie 10-07-2017 12:55 (9%)

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:34
Weet iemand of deze de moeite is:

http://shop.caldigit.com/uk/USB-C-Dock-UK

• posttoast
quote:
console schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Op Amazon; https://www.amazon.com/CA...Thunderbolt/dp/B018AX3HJO

Er blijkt verschil te zitten tussen de 2016 en 2017 versie (ik heb de 2017 versie),
Hoe kun je dat zien? Ik heb hem twee weken geleden gekocht, dus ik gok dat ik ook de 2017 versie heb. Ik leen er vanmiddag van iemand anders eentje om even mee te testen.

• console
quote:
posttoast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Hoe kun je dat zien? Ik heb hem twee weken geleden gekocht, dus ik gok dat ik ook de 2017 versie heb. Ik leen er vanmiddag van iemand anders eentje om even mee te testen.
Apple icoontje -> About this Mac , daar zie het jaartal van je MacBook

• posttoast
quote:
console schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Apple icoontje -> About this Mac , daar zie het jaartal van je MacBook
Hahahaha ik dacht dat je op de kabel doelde. Van mijn MacBook weet ik wel uit welk jaar hij is :D (2017 dus)

• cerberusss
quote:
Yep, goed ding. Let wel op dat als je een 4K monitor aansluit, dat deze dan een refresh rate van 30 Hz heeft. Verder kleine gotcha: indien je een USB device aansluit op de poort aan de voorkant, dan laadt je laptop met minder vermogen.

Voor de rest: toppertje.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:48

Canaria

4313-3581-4704

@Lyca Die heb ik ook en ik ben het helemaal eens met @cerberusss.

Hij komt ook goed uit de reviews op verschillende sites, waaronder die van de bekende usb-c guru (een Google-medewerker die alles uitgebreid test en een datasheet bijhoudt).

De support en alleen al de documentatie op de site zijn ook super.
Als je een 4K-scherm op 60Hz wilt aansluiten, kun je via die support een aangepaste firmware vragen. Er wordt dan wat extra bandbreedte toegekend aan de beeldschermaansluiting, ten koste van usb-bandbreedte, die valt terug van 3.1- naar 2.0-snelheid.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• posttoast
Goed, net hier ook even van iemand anders zo'n Club3D USB-C -> Displayport adapter geprobeerd op mijn MacBook Pro 2017 en... dat werkte niet. Op zijn MacBook Pro (2016) werkte hij wel. Dus @console we zullen op zoek moeten naar een alternatief :(

• console
quote:
posttoast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:18:
Goed, net hier ook even van iemand anders zo'n Club3D USB-C -> Displayport adapter geprobeerd op mijn MacBook Pro 2017 en... dat werkte niet. Op zijn MacBook Pro (2016) werkte hij wel. Dus @console we zullen op zoek moeten naar een alternatief :(
Bah.. Nu dus opzoek naar een adapter die WEL werkt met de 2017 versie 8)7

• posttoast
Jep, ik ga nu CoolBlue even bellen. Moet sowieso mijn nieuwe bestelling even annuleren :)

Edit: nou, dit was ook nieuws voor ze bij CoolBlue. Ze hebben één alternatief (https://www.kabelstore.nl...046-1692833688.1499673046) maar die is direct een stuk duurder. Dit zou ook een optie zijn: https://www.kabelstore.nl...-vga-dvi-hdmi-mdp-4k.html

Maar goed, de pest is dus dat we niet weten of deze wél werken met de MacBook Pro 2017...

Ik denk dat ik die tweede maar ga bestellen en dan morgen heel hard hopen dat het werkt.

posttoast wijzigde deze reactie 10-07-2017 16:39 (77%)

• Takezo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:35
quote:
Ik heb deze nu zo'n twee maanden voor mijn MBP 13'' 2016. Werkt goed, erg tevreden mee. Ik heb bewust voor deze gekozen ipv een Thunderbold 3 dock omdat voor mijn gebruik een TB3 dock niet zo'n grote toegevoegde waarde heeft dat dat de meerprijs voor een TB3 dock rechtvaardigt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:49
quote:
Piebas schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:49:
[...]

Deze vandaag besteld, wordt maandag geleverd....
Nu nog wachten op mijn nieuwe Macbook Pro 2017!
Inmiddels is mij MacBook Pro 2017 ook binnen!!
Ben erg blij met deze dock. Ook een 2e voor een kennis gokocht die de laptop veel gebruikt met los scherm, toetsenbord/muis e.d die is er ook erg blij mee.

• Woutjuh
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-10 12:08
Ik heb ook mijn MBP 2017 inmiddels een paar dagen.
En moet dus ook kabeltjes of een dock aanschaffen.
Vind zelf alleen de prijs voor een dock wel erg hoog en voor nu teveel van het goeden. (60-80euro)

Nu zoek ik naar de beste oplossing om de volgende apparaten aan te kunnen sluiten:
USB C naar USB converter zodat ik mijn externe hdd aan kan sluiten.
USB C naar lightning kabel voor mijn iPhone
USB C naar Micro USB voor mn camera/ps4 controller.
En een USB C cardreader voor mijn spiegelreflex camera.

Weet niet of het er goedkoper op wordt om alles los te kopen, maar dan zou ik kunnen beginnen met de converter naar USB en de cardreader en tzt kabels of een dock bij kopen.

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:48
@Woutjuh Voordat je in een dongle bende stapt raad ik je aan gewoon de rechtstreekse kabels aan te schaffen. Vanuit USB-C kun je naar elk soort USB connector krijgen.

Cardreader is een losstaand dingetje. Ik wilde zelf ook Ethernet hebben, dus ik ben voor deze gegaan. Heb ik ook gelijk wat USB poorten en 4K HDMI bij.

Desk & Film / Picture Kit | XBL GT: Froggle

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Woutjuh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:26:
Ik heb ook mijn MBP 2017 inmiddels een paar dagen.
En moet dus ook kabeltjes of een dock aanschaffen.
Vind zelf alleen de prijs voor een dock wel erg hoog en voor nu teveel van het goeden. (60-80euro)

Nu zoek ik naar de beste oplossing om de volgende apparaten aan te kunnen sluiten:
USB C naar USB converter zodat ik mijn externe hdd aan kan sluiten.
USB C naar lightning kabel voor mijn iPhone
USB C naar Micro USB voor mn camera/ps4 controller.
En een USB C cardreader voor mijn spiegelreflex camera.

Weet niet of het er goedkoper op wordt om alles los te kopen, maar dan zou ik kunnen beginnen met de converter naar USB en de cardreader en tzt kabels of een dock bij kopen.
Goedkoop is een usb-c-usb-a-adapter kopen. Apple verkoopt die voor 25 euro. Dan kun je alle apparaten die je noemt met hun huidige kabels aansluiten. Als je meer apparaten tegelijk wilt aansluiten koop je een usb-c-usb-a-hubje. Of je gebruikt de usb-hub die je misschien al hebt in combinatie met de adapter die ik hierboven noemde.

Zo lastig hoeft het niet te zijn. Dat al die apparaten die je noemt een andere aansluiting hebben en dat je dus voor elk apparaat een andere kabel nodig hebt, was altijd al zo. Maar aan de andere kant van de kabel hebben ze allemaal usb-a, dus je hebt in principe maar één adapter nodig.

• cerberusss
quote:
Froggle schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:59:
@Woutjuh Voordat je in een dongle bende stapt raad ik je aan gewoon de rechtstreekse kabels aan te schaffen. Vanuit USB-C kun je naar elk soort USB connector krijgen.
Dit. Ik vind dat voor het zicht ook de mooiste oplossing.

• Froggle
quote:
Canaria schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:18:
[...]

Goedkoop is een usb-c-usb-a-adapter kopen. Apple verkoopt die voor 25 euro. Dan kun je alle apparaten die je noemt met hun huidige kabels aansluiten. Als je meer apparaten tegelijk wilt aansluiten koop je een usb-c-usb-a-hubje. Of je gebruikt de usb-hub die je misschien al hebt in combinatie met de adapter die ik hierboven noemde.

Zo lastig hoeft het niet te zijn. Dat al die apparaten die je noemt een andere aansluiting hebben en dat je dus voor elk apparaat een andere kabel nodig hebt, was altijd al zo. Maar aan de andere kant van de kabel hebben ze allemaal usb-a, dus je hebt in principe maar één adapter nodig.
Ik vind 25 euro belachelijk veel geld voor een dongle die alleen maar 1 USB-A doorgeeft.

Sowieso moet je USB-A niet meer willen. :/

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Froggle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:01:
[...]
Sowieso moet je USB-A niet meer willen. :/
Nobel idee maar niet altijd haalbaar.

Voor de standaardaansluitingen zijn vervangende kabels van goede kwaliteit overal wel te vinden. Ik wilde per se witte en heb bij Apple, Belkin en Anker bijna alles kunnen vinden.

Maar ik moest toch ook nog steeds usb-a, of ik dat nu wil of niet. Om m'n Apple Watch te laden bijvoorbeeld, of m'n Garmin forerunner met een eigen aansluiting. Of om de USB SuperDrive te gebruiken.

• Froggle
@Canaria Sja, voor incidentele apparaten die je noemt (opladen doe ik immers toch liever uit een losse adapter, dan via m'n Mac) kun je altijd nog een combi dongle erbij pakken die ik eerder in dit topic aanhaalde. Maar over het algemeen is die bij mij niet eens aangesloten. :+

Froggle wijzigde deze reactie 11-07-2017 10:06 (3%)

• Satom
  • Laatst online: 22-11 11:57

Satom

Verzamel ervaringen

quote:
posttoast schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:11:
[...]

quote:
console schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Ik heb zelf deze van CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...ayport-kabel-1-meter.html werkt perfect :9

Website: www.wisofton.nl

• posttoast
quote:
Met een MacBook Pro 2017? Het jammere is dat ik liever een adapter wil, ik neem mijn MacBook veel mee naar verschillende locaties waar monitoren staan, en dan is het handiger direct een kabel erin te prikken dan elke keer achter de monitor te moeten kruipen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

@Froggle ik laad al die apparaten ook niet via de Mac, dat gaat via een Anker PowerPort :)
Daar zitten kabeltjes in voor de Watch, lightning x2 en microusb x2.

Ernaast staat de CalDigit dock, met een Belkin usb-c-kabel naar de MBP.

De Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en Apple USB-C-naar-USB-adapter zitten in mijn tas, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.

• Satom
  • Laatst online: 22-11 11:57

Satom

Verzamel ervaringen

quote:
posttoast schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Met een MacBook Pro 2017? Het jammere is dat ik liever een adapter wil, ik neem mijn MacBook veel mee naar verschillende locaties waar monitoren staan, en dan is het handiger direct een kabel erin te prikken dan elke keer achter de monitor te moeten kruipen.
Ja ook een 2017, dat is wel lastig inderdaad

Website: www.wisofton.nl

• posttoast
OK, ik heb zojuist deze ontvangen: https://www.kabelstore.nl...-vga-dvi-hdmi-mdp-4k.html

En... die werkt op een MacBook Pro 2017. Het is even een investering, maar dan heb je ook wat ;) Misschien ook iets voor jou dus @console .

• Froggle
quote:
Canaria schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:
@Froggle ik laad al die apparaten ook niet via de Mac, dat gaat via een Anker PowerPort :)

[afbeelding]

De Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en Apple USB-C-naar-USB-adapter zitten in mijn tas, maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer.
Ja, zo kan het ook. Netjes!

Ik heb maar gewoon voor een stekkerdoos gekozen. Schakel ik ook gelijk alle gebruiksapparatuur mee uit. Misschien eens een kortere USB-C kabel regelen om op te laden.

Froggle wijzigde deze reactie 11-07-2017 21:07 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Vandaag mijn Mantiz Egpu binnen gehad. Helaas nog niet helemaal plug&play met High Sierra. gpu wordt wel herkend maar na het opnieuw inloggen screen freeze en artifacts....

Hopelijk snel beta 3 public zodat we verder kunnen testen.

<Zinloze tekst hier>

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-11 14:11
quote:
Canaria schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:

[
Hoe bevalt die CalDigit dock? Lijkt me perfect te kunnen wat ik na onze verbouwing nodig heb.

• Xantios
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:15
Ben hier ook wel benieuwd na, op kantoor zit ik nu tegen een ontzettende dradensoep aan te kijken die ik elke avond uit elkaar mag trekken om mn laptop er tussenuit te peuteren.... tijd voor een dock !

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-11 07:41
https://www.appelhoes.nl/...naar-HDMI-hub-Zilvergrijs gebruik ik nu een weekje en hij werkt perfect .

• cerberusss
quote:
Dalike schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Hoe bevalt die CalDigit dock? Lijkt me perfect te kunnen wat ik na onze verbouwing nodig heb.
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind het een toppertje mits je geen 4K monitor hebt.

• Woutjuh
Tips voor een goede niet al te dure USB C naar USB A, vind zonde om er inderdaad 25,00euro voor te betalen omdat die dan van Apple is.

• Froggle
@Woutjuh Als losse adapter, of als rechtstreekse kabel naar je device?

• Woutjuh
@Froggle Sorry dan als adapter, dan kan ik gewoon alles er op aansluiten.
Alternatief voor: https://www.apple.com/nl/...usbc%26fh%3D4595%252B4891

• Froggle
quote:
Woutjuh schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:08:
@Froggle Sorry dan als adapter, dan kan ik gewoon alles er op aansluiten.
Alternatief voor: https://www.apple.com/nl/...usbc%26fh%3D4595%252B4891
6 euro. https://www.allekabels.nl...aar-usb-a-adapter-30.html

Froggle wijzigde deze reactie 12-07-2017 21:19 (61%)

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Die lijkt hoger dan de MacBook Pro, dus dat gaat niet werken als de laptop op tafel ligt.
Al is het maar een klein stukje, je kunt er je hele MBP mee ontwrichten.

Bespaar je een paar euro op een adapter, moet je buiten garantie je logicboard vervangen voor een paar honderd euro :X

• posttoast
quote:
Canaria schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Die lijkt hoger dan de MacBook Pro, dus dat gaat niet werken als de laptop op tafel ligt.
Al is het maar een klein stukje, je kunt er je hele MBP mee ontwrichten.

Bespaar je een paar euro op een adapter, moet je buiten garantie je logicboard vervangen voor een paar honderd euro :X
Maar wel prima als je je MacBook, zoals ik, op een standaard hebt staan :)

• Froggle
@Canaria Je hoeft mij er niet van te overtuigen. Ik moet ook niets hebben van die goedkope meuk.

• ppl
  • Niet online
Waar staan de afmetingen waar iedereen hier vanuit gaat? ;)

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:08

Grin

Ride si sapis.

Daar gaan we weer met de 'adapter kunstwerken', keep on posting! d:)b
* Grin kan wel wat humor gebruiken, zo aan het einde van de werkweek ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-11 07:23
Nu ik toch deze MacBook Pro moet terugsturen vanwege een defecte Thunderbolt-3 poort (maar er zitten er nog 3 :-)) ben ik even gaan kijken naar kabels en met welk wattage die de MacBook Pro kan opladen.

Aangesloten op de originele lader (87Watts ?) die bij de MacBook Pro 15" zit kan je met de originele meegeleverde USB-C 'oplaadkabel' met 86Watts opladen.

Deze kabel:
https://nl.aliexpress.com...ale-Data/32602053303.html

Gaat tot maximaal 60Watts (in de advertentie stond 100Watts maximaal.....)

De kabel die mijn vrouw bij haar MacBook 12" (2016) kreeg kon tot 60Watts. Dit is een originele kabel, verbaast me dat die niet tot 86Watts kan.

Deze kabel heb ik ook gekocht:
(heb nog niets waarmee ik de snelheid kan testen, maar opladen wel natuurlijk)
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.BNgoA1

Deze gaat ook tot 60Watts 'slechts' (dit is best een dikke kabel en 'als het goed is' Thunderbolt 3... dus ik dacht automatisch ook 100Watts maar dat is dus niet zo....

Heb nog niet een Thunderbolt 3 Gen 2 kabel gezien die ook 100Watts zou moeten kunnen (in de specificaties?).....

Voor de gemiddelde consument bijzonder lastig allemaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:08

Grin

Ride si sapis.

Mijn advies is en blijft daarom: koop degelijke kabels van gerenommeerde fabrikanten(!), en dat hoeft echt geen Apple te zijn. Bespaar jezelf de ellende van meuk en koop goed spul voor een paar tientjes. Ja, je bent dan eens 100-200 Euro kwijt - over een aantal maanden, je hoeft niet alles in één keer te kopen - maar het kan je veel narigheid besparen.
Goedkope kabels/adapters/etc halen is niet zonder risico! USB-C is een gecompliceerde standaard met power, data en weet ik wat niet meer door één kabeltje/poort. Goedkoop kan dan snel duurkoop worden! Nog afgezien van de ergernis van halve of gare functionaliteit...

En nu stop ik met deze 'open deuren/captain obvious' posts, iedereen die hier meeleest is meer dan intelligent genoeg om dit zelf te bedenken(!).

NewsBlur || My Fujifilm gear

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:28

MazeWing

passionate & cynical

Precies! Daarom gebruik ik enkel AudioQuest Diamond kabels.... :+

Over het algemeen kijk ik op Amazon naar kabels met goede reviews en bepaal dan of het de juiste kabel is. Kijk ik naar mijn Anker USB-C -> USB-A kabel dan kost ie minder dan 1/3 dan de Apple-variant en werkt ie uitstekend.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-11 07:23
Nou 't gaat me wat ver om te zeggen dat dit een 'open deuren/captain obvious' post was.... Ik vind het namelijk opmerkelijk dat de originele kabels van Apple ook niet gelijk waardig zijn. (En nee dit betrof geen kabel waar hier over gesproken werd: https://www.apple.com/nl/support/usbc-chargecable/ ; want beide kabels hebben een nummer erop staan).

Ja de ene kabel is met een 12" MacBook geleverd en de andere met een 15" MacBook.... Maar hoe weet ik als ik een losse kabel zo zie van Apple, met serienummer, welke kwaliteit het is en of die geschikt is om een 15" goed en snel vol te laden volgens specificaties? (dan heb ik het niet eens over een thunderbolt 3 kabel).

Hoe weet je of deze kabel geschikt is voor 5A * 20V (dus 100Watt) ? https://www.apple.com/nl/...rger%26fh%3D4595%252B45d4

Verder kan ik opmerken dat ik deze Anker oplader (https://www.anker.com/products/A2053111) heb en die geeft netjes 45 Watts aan via USB-C (USB PD protocol).

Ik ben het met je eens dat niet moet besparen op kabels en adapters maar ik kan onder de premium merken/fabrikanten ook niet vertrouwen op dat de specificaties gehaald worden die ze opschrijven. Kijk maar naar wat deze spreadsheet https://docs.google.com/s...NiY2kgBJUu29f_TX8/pubhtml# aangeeft er zijn simpelweg geen (ook geen 'gerenommeerde fabrikanten') die een Thunderbolt 3 kabel maken die ook 100 Watts aankan ?

/edit:
Ik zou overigens ook zeggen dat Anker / Aukey ook goede merken zijn. Op 't lijstje van Benson worden Anker kabels gekraakt.

/edit2:
https://plus.google.com/1...7101378/posts/dcLuKzGeeuH check deze post waar dus ook over geschreven is dat er dus 3A kabels in omloopt zijn en 5A kabels. (maar dat alles wat nu verkocht wordt 5a is dus).

WTM wijzigde deze reactie 14-07-2017 19:02 (10%)

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

Ik vind Belkin over het algemeen prima, verkoopt Apple ook in de eigen winkels. Verder heb ik Anker na uitgebreid zoeken en lezen van reviews op m'n lijstje van voorkeursmerken.

Wel koop ik Anker altijd rechtstreeks via Anker en niet via ebay of een of andere Chinese rommelmarktsite. Daar heb ik nog nooit iets gekocht en dat ga ik ook nooit doen. Zelfs van c-merken wordt tegenwoordig imitatiezooi verkocht. Ik wil het risico op nep gewoon niet lopen.

Oh en vanwege de lagere prijs in combinatie met een groter percentage doa, dan maar 10 kabeltjes bestellen want dan zit er altijd wel eentje bij die werkt - daar doe ik niet aan mee. We gooien met z'n allen al genoeg weg en die kabeltjes zijn niet bepaald ecologisch afbreekbaar of duurzaam. Gaat voor mij in een ethisch vakje naast dat van plof- en batterijkippen. Maar daar mag iedereen anders over denken uiteraard.

Het verschil tussen no-name en merken als Anker is dat die laatste gewoon een site hebben met contactgegevens. Bij de dump- en restpartijen uit het verre oosten krijg je met geluk een vervangende kabel of je betaalde 3,5 cent terug. Bij Anker en andere nette leveranciers zoeken ze voor je uit waarom een kabel niet werkt.

Canaria wijzigde deze reactie 14-07-2017 23:01 (5%)

• ppl
  • Niet online
De huidige Belkin kabels gaan tot max 60W, iets wat overigens voor veruit de meesten geldt. De 100W kabels die je nodig hebt voor de 15" MBP zijn er nog niet zoveel. CalDigit verkoopt ze (zijn dan wel Thunderbolt 3 kabels en dus niet geschikt voor het aansluiten van USB apparaten). Kabels die meer dan 60W kunnen hebben trouwens een speciale chip nodig ivm veiligheid. Tot 60W is die chip niet verplicht. Die kabels zijn trouwens ook vaak goedkoper (logisch want hoe minder features hoe goedkoper).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Lichte irritatie. MacBook Pro 15" kan prima met een Dell WD15 werken. Maar... slechts een enkele keer heb ik een extra USB-C in laten werken met een 3de beeldscherm. Wellicht iets om nog eens te proberen zonder de DP port op de WD15 te gebruiken, maar de HDMI interface... wellicht is het een bandbreedte kwestie.

Dus tja... soms heb ik wat extra werk te doen en heb ik de WD15 in mijn laptop, gaat de DP-naar-DVI kabel los van de WD15 en gaan er twee USB-C naar HDMI kabeltjes in om alle meuk en de twee monitoren aan te sturen.

Ik snap het niet zo goed... Ik snap dat de WD15 niet meerdere monitoren tegelijk kan laten werken met mijn Mac. Ik gebruikte een losse extra dongle voor dat doel. Maar dat werkt dus niet. Waarom dan wel met een WD15 en twee HDMI dongles er in?

Wat betreft power... als ik dus 2 extra dongles in gebruik heb, dan is de discrete videokaart bezig. Dan heeft de WD15 niet genoeg power om hem ook niet langzaam op te laden. Met veel processing power in gebruik loopt het zelfs langzaam terug. Haal ik een dongle los en ga ik op intern scherm en 1 extra monitor er in, dan geeft het niet aan dat de laptop oplaad, maar dat doet hij langzaam wel. Alleen de WD15 dock in gebruik doetje dat wel.

Ik ben niet in de luxe positie om een mooie TB3 dock te bestellen zonder gedoe, anders had ik dat al gedaan. :)

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

quote:
cedrix5 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:46:
[...]

Wat kost dat met eventuele importtax en andere kosten erbij?
Is wel een goed alternatief voor thunderbolt 3 docking, hier zitten ook alle aansluitingen op, plus de bonus van de gpu. Een thunderbolt dock op zich is al zeer duur. Ben benieuwd naar de ervaringen hierbij.
Omdat ik heb besloten af te zien van mijn eGPU project heb ik mn Mantiz inmiddels te koop gezet. Reden hiervoor is dat de juiste videokaarten niet te krijgen zijn op dit moment en het op een mac heel veel moeite kost om hem draaiend te krijgen en te houden onder windows.

voor de geïnteresseerden:
V&A aangeboden: Mantiz Venus eGPU Enclosure

<Zinloze tekst hier>

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03:52
quote:
GforceNL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Omdat ik heb besloten af te zien van mijn eGPU project heb ik mn Mantiz inmiddels te koop gezet. Reden hiervoor is dat de juiste videokaarten niet te krijgen zijn op dit moment en het op een mac heel veel moeite kost om hem draaiend te krijgen en te houden onder windows.

voor de geïnteresseerden:
V&A aangeboden: Mantiz Venus eGPU Enclosure
Ik heb zelf een Akitio Node met een GTX 1080 Ti en dat werkt echt top onder Windows met Bootcamp op mijn MacBook Pro 15" 2016. Heb deze setup nu een maand en nog niet tegen problemen aangelopen.

MBP 13" 2017 TB i7 3.5GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone X Silver 256GB - Apple Watch Series 3 LTE 42MM

• Orcie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11-11 23:06
quote:
cerberusss schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind het een toppertje mits je geen 4K monitor hebt.
Wat bedoel je hier dat je de caldigit beter kan laten liggen als je 4k hebt? Waarom? Misschien lees ik niet goed, maar het wordt toch gewoon ondersteund? Zie jij andere nadelen?

• cerberusss
quote:
Orcie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:20:
[...]

Wat bedoel je hier dat je de caldigit beter kan laten liggen als je 4k hebt? Waarom? Misschien lees ik niet goed, maar het wordt toch gewoon ondersteund? Zie jij andere nadelen?
Nou, hij support 4K op 30 Hz. Ik vind dat prima werken voor kantoor-dingen. Maar de meeste mensen willen 60 Hz.

Je kunt een supportticket indienen en dan krijg je een firmware-upgrade die de video output op 60 Hz zet. Maar dan gaat de USB snelheid omlaag naar 2.0 snelheden. En het schijnt een Windows-tooltje te zijn.

• WhatsappHack
  • Laatst online: 01:58

WhatsappHack

Reviewer van de Maand oktober 2015
Klopt, te weinig bandbreedte in USB-C. 4K op 60Hz of 2x 2K 30Hz moet je firmware voor aanpassen. 2x 1080p 60Hz en 1x 2K 60Hz werkt wel zonder probleem.
Je kan wél hun Thunderbolt 3 dock kopen, die ondersteunt zelfs meerdere 4K schermen tegelijk. Wel een stukje duurder.

• Takezo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:35
quote:
cerberusss schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:38:
[...]

Nou, hij support 4K op 30 Hz. Ik vind dat prima werken voor kantoor-dingen. Maar de meeste mensen willen 60 Hz.

Je kunt een supportticket indienen en dan krijg je een firmware-upgrade die de video output op 60 Hz zet. Maar dan gaat de USB snelheid omlaag naar 2.0 snelheden. En het schijnt een Windows-tooltje te zijn.
Gezien de fikse meerprijs van een Thunderbold 3 dock tov de meeste niet TB3 usb-c docks is een alternatief de 4k monitor gewoon rechtstreeks op de MBP aan te sluiten. Kost 1 extra handeling maar bespaart wel 100+ euro.

• ppl
  • Niet online
quote:
VisionMaster schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:10:
Lichte irritatie. MacBook Pro 15" kan prima met een Dell WD15 werken. Maar... slechts een enkele keer heb ik een extra USB-C in laten werken met een 3de beeldscherm. Wellicht iets om nog eens te proberen zonder de DP port op de WD15 te gebruiken, maar de HDMI interface... wellicht is het een bandbreedte kwestie.
Die WD15 is een Thunderbolt 3 docking station. Thunderbolt 3 heeft maar 2 DisplayPort streams en kan dan ook niet meer dan 2 displays aansturen. Wil je die 3e doen dan zul je iets achter het docking station moeten hangen wat ook weer DisplayPort streams kan injecten (zeg maar een 2e docking station) of aan 1 van de overige poorten op de MBP aansluiten. Dus dan rest hier de vraag, wat voor HDMI dongle gebruik je?

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben op zoek naar een kabel met aan de ene kant usb-c en aan de andere kant hdmi, displayport of mini-displayport. Hiermee wil ik mijn tweede Dell U2515H aansluiten op de MacBook Pro. De eerste is via een CalDigit dock aangesloten.

De kabel moet wel wit zijn (alle kabels hier zijn wit), van goede kwaliteit en ik bestel niet via een Chinese webwinkel of via ebay. Verder moet het echt een kabel zijn, dus geen adapter of hub. Een multiport-adapter heb ik namelijk al en vind ik lelijk, daarom zoek ik een netter alternatief. Prijs is niet van belang.

Heeft iemand ergens zo'n kabel gezien?

Ander alternatief is de CalDigit usb-c-dock verkopen en een Thunderbolt 3-dock ervoor in de plaats nemen, eentje waarmee ik wel twee beeldschermen kan aansluiten (die dan niet hetzelfde laten zien uiteraard, want dat kan nu al, maar ik heb geen zin in wachten tot macOS MST DP-daisychaining ondersteunt).

Wat betreft daisychaining ben ik wel benieuwd, tegen de tijd dat het werkt, of het ook vice versa werkt.

Dus:

pc -> displayportkabel -> U2515H #1 -> (mini-)displayportkabel -> U2515H #2
en
Mac -> usb-c-kabel -> dock -> displayportkabel -> U2515H #2 -> (mini-)displayportkabel -> U2515H #1

zodat ik door input wisselen op scherm(en) kan switchen tussen twee schermen voor de Mac, twee schermen voor de pc óf een scherm voor de Mac en een scherm voor de pc.

• cerberusss
quote:
Canaria schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:12:
De kabel moet wel wit zijn (alle kabels hier zijn wit), van goede kwaliteit en ik bestel niet via een Chinese webwinkel of via ebay.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het is al lastig om uberhaupt een betaalbare kabel te vinden, laat staan een witte.

• RWK__
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

RWK__

SuperSaiyanBlue

quote:
Ik ben op zoek naar een kabel met aan de ene kant usb-c en aan de andere kant hdmi, displayport of mini-displayport. Hiermee wil ik mijn tweede Dell U2515H aansluiten op de MacBook Pro. De eerste is via een CalDigit dock aangesloten.

De kabel moet wel wit zijn (alle kabels hier zijn wit), van goede kwaliteit en ik bestel niet via een Chinese webwinkel of via ebay. Verder moet het echt een kabel zijn, dus geen adapter of hub. Een multiport-adapter heb ik namelijk al en vind ik lelijk, daarom zoek ik een netter alternatief. Prijs is niet van belang.

Ander alternatief is de CalDigit usb-c-dock verkopen en een Thunderbolt 3-dock ervoor in de plaats nemen, eentje waarmee ik wel twee beeldschermen kan aansluiten (die dan niet hetzelfde laten zien uiteraard, want dat kan nu al, maar ik heb geen zin in wachten tot macOS MST DP-daisychaining ondersteunt).
Heb je misschien iets aan deze kabels?

Klik

Klik

Klik

Zo zijn er nog wel een paar op Amazon.de te vinden. Het lijkt wel allemaal China materiaal te zijn, maar bij Amazon kan je ze makkelijk weer terugsturen als het je niet bevalt! :*)

2x LG 27UD88-W 4K Monitor  MBP 15" 2016 i7-2.6GHz/512GB/RX460 ||  MBP 13" 2017 i5-2.3GHz/16GB/1TB || Samsung Galaxy Note8 64GB + 128GB MicroSD Midnight Black ||

• Orcie
quote:

Wat betreft daisychaining ben ik wel benieuwd, tegen de tijd dat het werkt, of het ook vice versa werkt.

Dus:

pc -> displayportkabel -> U2515H #1 -> (mini-)displayportkabel -> U2515H #2
en
Mac -> usb-c-kabel -> dock -> displayportkabel -> U2515H #2 -> (mini-)displayportkabel -> U2515H #1

zodat ik door input wisselen op scherm(en) kan switchen tussen twee schermen voor de Mac, twee schermen voor de pc óf een scherm voor de Mac en een scherm voor de pc.
Werkt dit technisch gezien met die monitor?

=====

Is er iemand die ervaring heeft met de Belkin TB3 Dock? Ik ben nog in contact met OWC over de levertijd van de OWC Dock. Belangrijk verschil tussen de twee docks is in mijn ogen dat de usb porten door blijven laden als de laptop ontkoppeld is. Zo kan ik alles (Iphone, Garmin) blijven opladen als ik weg ben of 's nachts de laptop niet aan de dock heb hangen.

Het blijft toch lastig kiezen tussen de docks. De Caldigit dock overweeg ik even niet als optie door de 60hz vs usb2 beperking.

Orcie wijzigde deze reactie 20-07-2017 13:35 (14%)

• Canaria

Canaria

4313-3581-4704

@Orcie die beperking is bij de usb-c-dock van CalDigit, niet bij de TB3-dock!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

quote:
MelvinW schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Ik heb zelf een Akitio Node met een GTX 1080 Ti en dat werkt echt top onder Windows met Bootcamp op mijn MacBook Pro 15" 2016. Heb deze setup nu een maand en nog niet tegen problemen aangelopen.
Het bleek bij mij aan de GPU te liggen. Heb inmiddels een andere en ga het nogmaals proberen.

<Zinloze tekst hier>

• ppl
  • Niet online
quote:
Orcie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:04:
Werkt dit technisch gezien met die monitor?
Alleen wanneer je Windows gebruikt. Daisy-chaining is vrij simpel: zolang dit niet met Thunderbolt gedaan wordt kan het niet in macOS. Dan zul je ofwel naar Thunderbolt over moeten ofwel naar Windows. Wellicht dat dit met High Sierra anders is.
quote:
Het blijft toch lastig kiezen tussen de docks. De Caldigit dock overweeg ik even niet als optie door de 60hz vs usb2 beperking.
Dan ben ik bang dat je scheef zit te kijken. Wat je hier noemt is een beperking die alle USB-C docking stations (lees: docking stations met USB die de USB-C connector gebruiken) hebben. Het USB-C docking station van OWC heeft dit probleem ook.

Als het docking station niet die beperking moet hebben zit je vast aan Thunderbolt 3 en dan kun je bij zowel CalDigit als bij OWC en diverse anderen terecht. Deze docking stations zijn al snel het dubbele van de USB-C versie. In dit geval heb je bij de OWC een extra USB poort, FW800 poort en een SD card reader maar wel met een laadvermogen van max 60W. Bij de CalDigit heb je 2x eSATA en kun je wel met 85W laden. Als dat laatste van belang is dan kun je niet om die CalDigit heen. Kensington heeft een dock die dat ook kan maar biedt nauwelijks meer poorten (of andere poorten) dan CalDigit. Kijk anders even bij MacRumors want die hebben inmiddels een aantal Thunderbolt 3 docking stations gereviewd (USB-C vindt je daar ook).

ppl wijzigde deze reactie 20-07-2017 20:42 (76%)

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:09

Ryzen 1700X @3.8 + 16GBDDR4 @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:54
quote:
Ziet er goed uit, alleen jammer dat het er op lijkt dat je het niet kunt gebruiken zonder je MBP uit z'n sleeve te halen... dat was helemaal top geweest.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

quote:
ppl schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:45:
[...]

Die WD15 is een Thunderbolt 3 docking station. Thunderbolt 3 heeft maar 2 DisplayPort streams en kan dan ook niet meer dan 2 displays aansturen. Wil je die 3e doen dan zul je iets achter het docking station moeten hangen wat ook weer DisplayPort streams kan injecten (zeg maar een 2e docking station) of aan 1 van de overige poorten op de MBP aansluiten. Dus dan rest hier de vraag, wat voor HDMI dongle gebruik je?
Dell WD15 met TB3? Uhhh... nee. :) USB3 bedoel je denk ik? De WD15 is niet zo modern, ik denk dat je een paar modellen door elkaar haalt.

De WD15 gebruikt MFT en dat is eerder het probleem hier vermoed ik hier. WD15 kan maar 1x Displayport. De dongle is een Apple Mini DP naar DVI, maar ook een Apple HDMI naar DVI geprobeerd. Same difference (helaas).

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:09
quote:
tritimee schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Ziet er goed uit, alleen jammer dat het er op lijkt dat je het niet kunt gebruiken zonder je MBP uit z'n sleeve te halen... dat was helemaal top geweest.
als je naar de site gaat zie je de Macbook uit zijn sleeve en dan een los USB-C kabeltje naar het dockingstation.

Ryzen 1700X @3.8 + 16GBDDR4 @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
quote:
VisionMaster schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Dell WD15 met TB3? Uhhh... nee. :) USB3 bedoel je denk ik? De WD15 is niet zo modern, ik denk dat je een paar modellen door elkaar haalt.
Ah crap, je hebt gelijk. De TB3 variant is een heel iets ander modelnummer (TB15) dus de verwarring is snel gemaakt. Doet die USB-C versie niet gewoon USB3.1 Gen 1 (niet dat het voor 99% van de features iets uitmaakt, is toch hetzelfde)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

quote:
ppl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:42:
[...]

Ah crap, je hebt gelijk. De TB3 variant is een heel iets ander modelnummer (TB15) dus de verwarring is snel gemaakt. Doet die USB-C versie niet gewoon USB3.1 Gen 1 (niet dat het voor 99% van de features iets uitmaakt, is toch hetzelfde)?
Ja, het is USB 3.1 wat het doet. Dus er zijn wat grenzen aan wat je er mee kan combineren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• console
quote:
posttoast schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:05:
OK, ik heb zojuist deze ontvangen: https://www.kabelstore.nl...-vga-dvi-hdmi-mdp-4k.html

En... die werkt op een MacBook Pro 2017. Het is even een investering, maar dan heb je ook wat ;) Misschien ook iets voor jou dus @console .
Door een update van Apple (10.12.6) werken de adapters nu!

• posttoast
quote:
console schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:59:
[...]

Door een update van Apple (10.12.6) werken de adapters nu!
Ah, goed om te weten. Nou ja, zou er dan wel heel lang op gewacht moeten hebben.

• Orcie
Is er iemand die wat kan zeggen over het Belkin TB3 dock? Ik twijfel nog steeds over de OWC, Caldigit of Belkin TB3 Docks.

OWC heb ik via facebook gecontact. Die zeggen dat ze wel shippen, maar ze geven geen levertijd af.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:13

DaMarcus

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica