Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:18

Ryzen 1700X @3.8 + 16GBDDR4 @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:09
quote:
Coldbullet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:53:
[...]

Je ziet ze zelden langer... wat is er mogelijk... dit kan namelijk erg interesant zijn om je externe gpu of ander apparatuur netjes weg te werken
Ik heb getest met de TB2 kabels van Apple, 2 meter lang, en die werken gewoon prima.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sovereign
quote:
cerberusss schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Er is ook nog deze, maar die gaat tot 20 Gbps, en je wilt juist 40 Gbps voor een eGPU:
https://www.amazon.com/Ce...-Compatible/dp/B01KGTGXQO
Die theoretische bandbreedte wordt toch niet gehaald, op egpu.io is in de fora volgens mij inmiddels meermaals vastgesteld dat de transfer rate ongeveer ligt op 22 Gbps in de praktijk en dan hebben we het dus over TB3.

HP Z840 12-core Xeon 32GB 2x NVIDIA TITAN X |  nMac Pro late 2013 8-core 3,33 Ghz Xeon 64 GB |  Macbook Pro 2014 |  Mac Mini late 2012 |  iPhone 7+ 128GB | Apple TV4 |  iPad Air 2 64GB | PS4 Pro + VR |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
quote:
Sovereign schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Die theoretische bandbreedte wordt toch niet gehaald, op egpu.io is in de fora volgens mij inmiddels meermaals vastgesteld dat de transfer rate ongeveer ligt op 22 Gbps in de praktijk en dan hebben we het dus over TB3.
Waarom zou je je dan beperken tot 20, als het 22 is in de praktijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-08 01:00
quote:
koentjuh1987 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:38:
[...]

4K op een VGA aansluiting zal ben ik bang niet gaan werken...
Dan zul je toch eerder via Thunderbolt moeten aansluiten..
Grapjas :+

Ik had het natuurlijk niet over VGA, maar over de 4K HDMI aansluiting.

bodiam wijzigde deze reactie 02-05-2017 13:45 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Coldbullet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 05:45:
Hoelang mag de thunderbolt kabel zijn zonder data verlies?
De koperen versies zijn 0,5m, 1m en 2m. Wil je langer dan kan dat zeker wel maar dat kan dan alleen met de optische versies waarbij je heel wat meters kunt overbruggen (voor TB1 en 2 kun je 60m kabel krijgen, is glasvezel en kun je dan middels die TB3-TB2 adapter ook voor TB3 gebruiken). Met een optische kabel kun je logischerwijs geen stroom doorgeven. De optische variant voor TB3 is er nog niet, de verwachtingen destijds waren dat deze mid-2016 beschikbaar zouden zijn, geen idee wat dat nu is.

Leuk linkje voor het verschil tussen de koperen en optische versie: OWC Optical Thunderbolt Cables Can Revamp Your Workspace, For a Price.
quote:
Sovereign schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:09:
Het staat zelfs in de officiële documentatie van Intel: Thunderbolt 3 Technology Brief (zie pagina 5, 6 en figuur 7 voor een betere weergave).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:05
quote:
ppl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:59:
[...]

De koperen versies zijn 0,5m, 1m en 2m. Wil je langer dan kan dat zeker wel maar dat kan dan alleen met de optische versies waarbij je heel wat meters kunt overbruggen (voor TB1 en 2 kun je 60m kabel krijgen, is glasvezel en kun je dan middels die TB3-TB2 adapter ook voor TB3 gebruiken). Met een optische kabel kun je logischerwijs geen stroom doorgeven. De optische variant voor TB3 is er nog niet, de verwachtingen destijds waren dat deze mid-2016 beschikbaar zouden zijn, geen idee wat dat nu is.

Leuk linkje voor het verschil tussen de koperen en optische versie: OWC Optical Thunderbolt Cables Can Revamp Your Workspace, For a Price.

[...]

Het staat zelfs in de officiële documentatie van Intel: Thunderbolt 3 Technology Brief (zie pagina 5, 6 en figuur 7 voor een betere weergave).
Zeer bedankt voor de uitgebreide en zeker informele info! Niet alleen ik maar zeker andere hebben hier wat aan. Het begint langzaam allemaal we wat duidelijker te worden wat de wereld van usb c/ thunderbolt te bieden heeft..

• Sovereign
quote:
ppl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Indeed. Weet jij toevallig hoeveel een dergelijke data transfer rate limiet is bij TB2?

• ppl
  • Niet online
Nee maar ik denk dat je daar hetzelfde trucje moet toepassen als wat men hier bij TB3 hebben gedaan. Je wil natuurlijk altijd zowel data als video over die lijn kunnen laten gaan zonder dat het last van elkaar heeft. Intel is echter nooit echt duidelijk geweest over TB1 en TB2. Bij ATTO hebben ze wel een technology brief waarbij ze melden dat je 10Gbit voor zowel data als video hebt. In die van Intel vindt je er helemaal niks over. Btw, TB2 is eigenlijk niet meer dan TB1 met channel aggregation waardoor je 20Gbit/s hebt ipv 10Gbit/s. Misschien dat ze op eGPU.io meer info hebben weten te verzamelen.

• VisionMaster
  • Laatst online: 08-09 20:18

VisionMaster

Security!

quote:
VisionMaster schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:22:
[...]

Nee, totaal niet. De firmware update had alleen nut voor de Macbook 13" gebruiker op mijn werk dat het iets deed. Voor mij met 15" geen verschil, dit is hoe het out of the box werkte. Helaas met 2x gespiegelde monitor ipv 3x discrete displays... maar goed.
Even over de power nog een keer terugkomende met de WD15 en Macbook Pro 15" 2016: de laptop geeft in het overzicht aan niet te laden. Toen heb ik iMovie aangezet, een file import gedaan, ratel-ratel, 86% op de power na een tijdje en toen de WD15 er in gedaan. Vervolgens weggelopen. Na een half uur terug te komen wat het beestje op 100% uitgekomen. Ik heb er in middels 1 besteld via werk en neem als reis-dongle een Dell DA200. Ik voel me vies om geen pure Apple dongle set meer te hebben (ik heb een etui vol van de vorige 2 werkpaarden), maar ik vind het zot dat ik 20 a 25 euro minder uitgeef en in 1 elegant klein blokje VGA, HDMI, Gigabit en USB3.0 er uit krijg. Daarmee maak ik dan mijn dual screen set up @ work en alles dat je met de Dock mag verwachten, behalve dan alle mooie beeldscherm opties (helaas, maar jammer dan). De prijs/prestaties-verhouding is wat scheef voor mij van wat ik er van gebruik qua bandbreedte (OMG die TB3 docks zijn super sexy!), wat ik kan krijgen op mijn werk zonder gezeik en waar ik me mee durf te vertonen. Overigens... alle andere docks @ work zijn WD15's toevallig (easy win).

I've visited the Mothership @ Cupertino

• ToBe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Zou dit wat zijn?

CHOETECH USB C Multipoort Adapter transformeren uw USB-C notebook in een multi-purpose hub geïntegreerd met een hdmi-uitgang, Ethernet, USB 3.0 poort en Type C Power Levering voor opladen.

Het is precies wat ik zoek, USB-C met Ethernet en HDMI voor een leuke prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:42
quote:
ToBe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:28:
Zou dit wat zijn?

[afbeelding]

CHOETECH USB C Multipoort Adapter transformeren uw USB-C notebook in een multi-purpose hub geïntegreerd met een hdmi-uitgang, Ethernet, USB 3.0 poort en Type C Power Levering voor opladen.

Het is precies wat ik zoek, USB-C met Ethernet en HDMI voor een leuke prijs.
Ik zou even wachten op meer feedback, wat ik jammer vind aan al deze hubs is dat het kabeltje zo absurd kort is. Ik wil eigenlijk gewoon kabel van 80cm oid zodat alles voor de rest onder het buro kan.

• ToBe
  • Niet online
quote:
Sander schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:14:
[...]

Ik zou even wachten op meer feedback, wat ik jammer vind aan al deze hubs is dat het kabeltje zo absurd kort is. Ik wil eigenlijk gewoon kabel van 80cm oid zodat alles voor de rest onder het buro kan.
Goed punt. Ik zie ook nergens anders reviews, of alternatieven van vergelijkbare producten.

• winwiz
We hebben hier ook redelijk vaak voorbij zien komen dat goedkoop uiteindelijk toch duurkoop is met de nodige frustratie op de koop toe.

Ryzen 1700X @3.8 + 16GBDDR4 @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• ToBe
  • Niet online
quote:
winwiz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:38:
We hebben hier ook redelijk vaak voorbij zien komen dat goedkoop uiteindelijk toch duurkoop is met de nodige frustratie op de koop toe.
Ik wil er ook best meer aan uitgeven, maar ik wil dan wel en Ethernet en HDMI in 1. Die kan ik helaas nergens vinden...

Zie overigens dat Amazon.de hem ook verkoopt. Misschien toch maar even proberen.

Oeps, toch niet, deze is zonder Ethernet

ToBe wijzigde deze reactie 17-05-2017 19:47 (4%)

• ankhie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-09 09:18

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Is dit niet iets voor je?
http://www.satechi.net/in...-usb-3-0-ports-silver-597

Toegegeven, wel wat duurder, maar heb hem zelf en hij werkt prima. Stroom kan erdoorheen, UTP, HDMI en 3x USB 3 in A aansluiting. Zit zelfs nog een card reader aan de andere kant :)

• cerberusss
quote:
Sander schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:14:
[...]

Yup en daarom moet je een dock hebben zoals de CalDigit USB-C dock. Ik heb hem afgelopen twee weken getest en ben er zeer content mee. Superding.

• Sander
quote:
ToBe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Ik wil er ook best meer aan uitgeven, maar ik wil dan wel en Ethernet en HDMI in 1. Die kan ik helaas nergens vinden...

Zie overigens dat Amazon.de hem ook verkoopt. Misschien toch maar even proberen.

Oeps, toch niet, deze is zonder Ethernet
Als het voor onderweg is dan is de Dell DA-200 een no-brainer, erg compact en heeft HDMI, VGA, Ethernet en USB-3. Minpunten: Heel kort kabeltje en geen mogelijkheid om ook gelijk de lader erin te stoppen. Daarmee minder als 'dock' oplossing voor op een bureau maar prima voor onderweg.

• ToBe
  • Niet online
quote:
Sander schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:26:
[...]

Als het voor onderweg is dan is de Dell DA-200 een no-brainer, erg compact en heeft HDMI, VGA, Ethernet en USB-3. Minpunten: Heel kort kabeltje en geen mogelijkheid om ook gelijk de lader erin te stoppen. Daarmee minder als 'dock' oplossing voor op een bureau maar prima voor onderweg.
Ik ga voor die paar euro meer dan toch maar voor deze. Ik ben op zoek naar iets vasts voor op mijn bureau.

ToBe wijzigde deze reactie 18-05-2017 07:37 (4%)

• DenBeke
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16-09 12:18
quote:
Sovereign schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:59:
[...]

Heb overigens de gok gewaagd met de ASUS ROG XG Station 2. Krijg 'm morgen binnen.
Welke Thunderbolt 2 naar 3 adapter heb je gebruikt om die aan je Mac Pro te hangen?

• Sovereign
quote:
DenBeke schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Welke Thunderbolt 2 naar 3 adapter heb je gebruikt om die aan je Mac Pro te hangen?
Die van Apple zelf. https://www.kabelstore.nl...225-1535686512.1466769092 Deze dus.

• DenBeke
quote:
Thanks!
Ik wist niet dat die ook in de andere richting werkte...
Dus ik zou die kunnen gebruiken om aan mijn MacBook Pro 2015 een Thunderbolt 3 dock te hangen?

• Sovereign
quote:
DenBeke schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Thanks!
Dus ik zou die kunnen gebruiken om aan mijn MacBook Pro 2015 een Thunderbolt 3 dock te hangen?
Correct.

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 00:25
Wel lastig allemaal USB-C wat geen Thunderbolt 3 is.

De casus:
Mijn vrouw heeft een MacBook (2016 model) waar een USB-C poort opzit, met als ik het goed begrijp USB 3.1

Ik heb een retina MacBook Pro (2016 model, 15") besteld waar vier USB-C aansluitingen opzitten die allemaal Thunderbolt 3 zijn.

Ik heb nu nog een retina MacBook Pro 15" uit 2012 waar Thunderbolt 2 aansluitingen opzitten.

Mijn vrouw en ik zitten beide in het onderwijs; we zitten geregeld in verschillende ruimten. Veelal zit daar een beamer / schoolbord waar VGA kabels aan hangen. Op de school waar ik werk zit eigenlijk standaard een VGA to mini display port aangesloten. (type: http://www.apple.com/shop...isplayport-to-vga-adapter )

Op mijn 15" rMBP uit 2012 kan ik die zo aansluiten. Heel soms zal ik een HDMI kabel tegenkomen om op aan te sluiten. Daar heb ik nu nog een rechtstreekse poort voor.

Dit lijkt me een ding dat alles kan:

https://www.amazon.co.uk/...ds=usb+c+mini+displayport

Daar kan en HDMI in en mini displayport? (hoeft niet tegelijk natuurlijk)

Of moet ik een Thunderbolt 3 naar thunderbolt 2 aanschaffen zodat ik er vervolgens een mini display port in kan prikken? (zo'n kabel dus: https://www.kabelstore.nl...225-1535686512.1466769092 )

Ik zou dus een oplossing willen waar ik mini display port in kan prikken.

Misschien moet ik zoiets combineren:

i.c.m. zoiets ? https://www.amazon.com/IT...+mini-displayport+adapter

Helaas kan dit dan alleen op die 15" goed werken want daar heb ik meerdere poorten van USB-C.
Maar goed op die 12" MacBook kan ik dan wel wisselen.

Suggesties wat te nemen? Wel balen dit er is eigenlijk niet een soort dock die doet wat ik wil, die ook handzaam is. 'Design your own dock' zou mooi zijn :-D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

quote:
DenBeke schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Thanks!
Volgens mij klopt dat niet. Dit is een adapter om thunderbolt 2 apparatuur aan te sluiten op Thundebolt 3. Niet andersom. Een thunderbolt 3 Dock op een laptop met thunderbolt 2 gaat nooit lukken

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenBeke
quote:
OkselFris schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Dit is een adapter om thunderbolt 2 apparatuur aan te sluiten op Thundebolt 3. Niet andersom. Een thunderbolt 3 Dock op een laptop met thunderbolt 2 gaat nooit lukken
Dat is nochtans wat @Sovereign gedaan heeft. Hij heeft een Thunderbolt 3 dock/egpu aan zijn Mac Pro gehangen.
Daarmee dat ik zelf verbaasd was en wilde weten hoe hij dit gedaan had...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
De TB3 <-> TB2 adapter van Apple is bidirectioneel

As a bidirectional adapter, it can also connect new Thunderbolt 3 devices to a Mac with a Thunderbolt or Thunderbolt 2 port and macOS Sierra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
Ik heb deze via eBay gekocht: http://www.anandtech.com/...ukeys-cbc55-usbc-hub-news

Ben erg benieuwd lijkt me een mooi kastje om mee te nemen. Jammer dat er geen mini display port opzit maar goed op school kan ik overal die apple adapters die vga naar mini display port eraf halen om zo alsnog aan te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

quote:
winwiz schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:24:
De TB3 <-> TB2 adapter van Apple is bidirectioneel

As a bidirectional adapter, it can also connect new Thunderbolt 3 devices to a Mac with a Thunderbolt or Thunderbolt 2 port and macOS Sierra.
Okay, gaaf dat had ik niet verwacht. Zo komt er toch een groot voordeel van Thunderbolt om de hoek.
Ik ga hier ook eens mee aan de slag, blijft helaas wel alleen beperkt tot Thunderbolt. USB-c helaas niet.

OkselFris wijzigde deze reactie 21-05-2017 13:49 (7%)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chesterrr
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 14:26
Momenteel overweeg ik om het P27h van Lenovo aan te schaffen. Volgens het nieuwsbericht van Tweakers heeft het scherm een usb hub en 45watt output power. Ik neem aan dat dit moeiteloos moet samenwerken met mijn Macbook? (15", late 2016)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
quote:
Chesterrr schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:58:
Momenteel overweeg ik om het P27h van Lenovo aan te schaffen. Volgens het nieuwsbericht van Tweakers heeft het scherm een usb hub en 45watt output power. Ik neem aan dat dit moeiteloos moet samenwerken met mijn Macbook? (15", late 2016)
Volgens mij is 45w te laag voor de 15". De adapter die Apple meelevert is 85w. Hij zal wel laden maar zodra je 'm 'voltrekt' zal hij niet meer laden volgens mij en inlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
WTM schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:35:
[...]

Volgens mij is 45w te laag voor de 15". De adapter die Apple meelevert is 85w. Hij zal wel laden maar zodra je 'm 'voltrekt' zal hij niet meer laden volgens mij en inlopen.
Zolang ik de 15" MBP heb, laad ik met een 45W charger. Ik kom de dag prima door. Gemiddelde load is 25-28W met pieken van 60 maar die duren relatief kort door m'n werkzaamheden (software developer).

Als ik bijv. Handbrake gebruik, dan zitten de CPUs een tijdje lang op 100% en trekt hij 60W. Als je dat soort software niet of nauwelijks gebruikt, is 45W prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WTM
De reden om die charger met lagere wattage te gebruiken is alleen omdat deze goedkoper in aanschaf is ?

Welke USB-C charger betreft het en waar heb je die gekocht? Wil ook nog een extra adapter maar zie ook dat de originele van Apple duur is. Bij m'n 15" 2012 rMBP heb ik twee adapters, 1 voor onderweg en 1 voor de vaste werkplek thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sovereign
quote:
OkselFris schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Oh jazeker wel. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
WTM schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:56:
De reden om die charger met lagere wattage te gebruiken is alleen omdat deze goedkoper in aanschaf is ?
Ja.

Deze is uitstekend getest door o.a. Nathan K.:
pricewatch: Anker PowerPort+5 met 1 USB-C en 4 USB Poorten

Deze ook; ik had problemen met een eerder model, maar men zegt dat dat is opgelost:
pricewatch: Innergie PowerGear Slim USB-C 45 watt

Als je een creditcard hebt, is Amazon.de ook een optie want daar is 'ie in de aanbieding:
https://www.amazon.de/Inn...-Anschluss/dp/B019LS6XPW/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
quote:
Deze werkt niet met de 13" MBP Non-touchbar. Ik heb er 1 gehad en teruggestuurd.

Scrap that, stupid me, zit er zelfs nu naar te kijken :X

Sander wijzigde deze reactie 22-05-2017 12:07 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
Hij doet het prima met de 15" met TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
winwiz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:15:
Hij doet het prima met de 15" met TB
Heh ja, die was ik vergeten, top ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
cerberusss schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:42:
Zolang ik de 15" MBP heb, laad ik met een 45W charger. Ik kom de dag prima door. Gemiddelde load is 25-28W met pieken van 60 maar die duren relatief kort door m'n werkzaamheden (software developer).

Als ik bijv. Handbrake gebruik, dan zitten de CPUs een tijdje lang op 100% en trekt hij 60W. Als je dat soort software niet of nauwelijks gebruikt, is 45W prima.
Hoe zie je dat?

Iedereen zou Magnesium en Vitamine-D moeten slikken. Jij ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
https://bjango.com/mac/istatmenus

Installeren en in het hoofdscherm navigeer je links naar Sensors. In het Sensors scherm scroll je helemaal naar beneden, en in de laatste sectie ("Power sensors") staat "System Total". Sleep die naar active items et voilà.

• WTM
matig. Lees net pas dat thunderbolt 3 naar thunderbolt 2 adapter van Apple niet werkt i.c.m. mini display port. Dat is vervelend. Had gehoopt hier een monitor mee te kunnen aansluiten of beamer.

Lezen is moeilijk, moet 'm dus terugsturen naar CoolBlue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:36

WhatsappHack

Reviewer van de Maand oktober 2015
Heb de Caldigit USB-C dock nog steeds :) Minste problemen van alle docks zover, en goede throughput.
Het enige dat ik misschien nog moet overbruggen is het amperage dat aan mijn usb hub wordt geleverd; die is niet hoog genoeg om 2 normale harde schijven tegelijk eraan te hangen. 2 SSD's of 1 SSD en 3 USB-sticks werkt wel prima. Kan t wel oplossen door de hub in de voorste poort te rammen, maar daar heb ik geen zin in plus gaat de default output dan van 60 naar 35W. :P Maar goed, gebruik nauwelijks conventionele HDD's, dus een te klein probleem om me echt druk om te maken... Eventueel de normale HDD in de voorste poort raggen en alle SSD's/usb-sticks in de hub; dan werkt t ook. :P

En voor onderweg nog steeds heel erg blij met de HyperDrive! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 02:36:
Heb de Caldigit USB-C dock nog steeds :) Minste problemen van alle docks zover, en goede throughput.
Ik heb hem ook en vind het inderdaad een prima ding. ik heb een 4K monitor en die heb ik gewoon in de HDMI. Hij draait op 30Hz maar ik heb daar niet zo'n probleem mee (in tegenstelling tot de meeste mensen).
quote:
maar daar heb ik geen zin in plus gaat de default output dan van 60 naar 35W
Whut!?!! Ik begreep er al geen snars van en dacht; hoe komt het dat dit ding afwijkt van die gespecificeerde 60W. Ik heb meestal m'n ipad in de voorste poort hangen, dat is waarom... Dank voor opheldering van dit mysterie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

Leip, ik dacht dat ie 60W aankon met 1 4K-monitor; maar kennelijk kan dat alleen op Windows. :/ Gelukkig geen last van, heb 2K, maar toch raar.
quote:
cerberusss schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:32:
Whut!?!! Ik begreep er al geen snars van en dacht; hoe komt het dat dit ding afwijkt van die gespecificeerde 60W. Ik heb meestal m'n ipad in de voorste poort hangen, dat is waarom... Dank voor opheldering van dit mysterie.
Haha yup! :P
Hetzelfde gebeurt als je een apparaat in de USB-C poort ragt op de achterkant, dan schiet ie ook terug naar 35W. Het vervelende is dat ie dit altijd doet. Als ik m'n Samsung T3 eraan hang (0.7A, vereist dus echt verwaarloosbaar spanning :+) gaat ie ook doodleuk terug naar 35W.

Ik heb bij Caldigit eens zitten bitchen dat ik, net als die dual-4K modus die je kan inschakelen (USB3 wordt dan USB2 enzo om bandbreedte te compenseren), graag een tooltje krijg om die power output van de USB-C poort te locken op een laag niveau, zodat de dock gewoon 60W aan de Mac blijft leveren. Opbokken met je 35W outpu haha, ik sluit er toch enkel die SSD op aan... Heb je geen 25W voor nodig op die USB-C poort :/ Maar tot zover niets gezien helaas :P Denk dat die ook "dikke lul, koop maar een TB3 dock" denken, maar afijn...

WhatsappHack wijzigde deze reactie 26-05-2017 08:47 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik denk eerder dat CalDigit firmware niet als zilveren kogel ziet (als in: ze weten dat bepaalde zaken hardwarematig zijn en firmware daar niet gaat helpen) ;)

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02:32

Canaria

4313-3581-4704

Is dit ook de reden dat m'n iPad Pro met 2W oplaadt via de usb-c-lightningkabel en met 7W via de usb-a-aansluiting aan de voorkant van de Caldigit?

Die 35W voor de computer is meer dan genoeg voor mijn MacBook, dus daar heb ik geen last van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ToBe
  • Niet online
quote:
WTM schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:33:
Ik heb deze via eBay gekocht: http://www.anandtech.com/...ukeys-cbc55-usbc-hub-news

Ben erg benieuwd lijkt me een mooi kastje om mee te nemen. Jammer dat er geen mini display port opzit maar goed op school kan ik overal die apple adapters die vga naar mini display port eraf halen om zo alsnog aan te sluiten.
Naar aanleiding van deze reactie heb ik ook de Aukey gekocht. Fijn apparaat; handzaam, werkt out-of-the-box en alle poorten die ik zocht!

• WTM
Mooi, waar heb je 'm gekocht en voor welk bedrag? Ik moet nog 2 weken wachten tot het binnenkomt. (Prijs was omgerekend 60 euro dus wel waard om te wachten).

• cerberusss
quote:
WTM schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:11:
Mooi, waar heb je 'm gekocht en voor welk bedrag? Ik moet nog 2 weken wachten tot het binnenkomt. (Prijs was omgerekend 60 euro dus wel waard om te wachten).
Zelf heb ik hem van Amazon.de gehaald, 80 euro.
https://www.amazon.de/gp/product/B06XGWD2VT/

Werkt prima, alhoewel ik de layout van de poorten gek vindt: HDMI zit "tegenover" de overige poorten. Maar ja hij werkt prima.

En met Amazon kun je uitgebreid testen. Als het niet bevalt, dan kun je bijna een maand later nog terugsturen, gewoon naar een Nederlands adres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
quote:
Canaria schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:14:
Is dit ook de reden dat m'n iPad Pro met 2W oplaadt via de usb-c-lightningkabel en met 7W via de usb-a-aansluiting aan de voorkant van de Caldigit?
Waar haal je die cijfers vandaan? Vergeleken met de specs zijn ze erg aan de lage kant maar dat hoeft niet abnormaal te zijn.

Vergeet niet dat het dock zelf een maximum heeft (=90W) welke verdeeld moet worden over het dock zelf en alle aangesloten devices. Hoe meer je aansluit en hoe groter de honger van het aangesloten apparaat, hoe minder er nog overblijft voor de rest. Dat is ook waarom het dock de hoeveelheid stroom naar de computer verminderd wanneer je die poort voorop het dock gebruikt.

Stel dat het dock 30W doet dan heb je nog 60W over. Daarmee kun je de notebook laden. Sluit je een externe schijf aan die buspowered is dan snoept hij wat stroom weg, zal niet zo gek veel zijn, ik denk een 3W. Dat wordt natuurlijk anders als je iets aan gaat sluiten wat ineens 7,5W of meer weg gaat snoepen of wanneer je meerdere tegelijk aansluit.
Op moment dat het dock 30W doet en je de poort voorop gebruikt dan gaat daar ook weer 15W van af en houd je nog maar 45W over. Je zou de computer dan ook met die 45W kunnen opladen maar dan heb je dus geen stroom meer voor devices die je aansluit dus die zullen dan ook niet werken tenzij ze een eigen stroomvoorziening hebben. Dat kun je niet van toetsenborden en muizen die je normaliter op zo'n dock aansluit verwachten dus moet je dat oplossen. CalDigit heeft besloten om in dat geval niet 45W maar 36W te geven zodat de overgebleven hoeveelheid voor de andere poorten gebruikt kan worden.

Vergeet hier niet dat er nu gewerkt wordt met de USB Power Delivery standaard en dat ze daardoor gebruik maken van blokjes (er worden combinaties van Ampere en Volt gemaakt). Het is dus niet zo dat wanneer je 1W gebruikt je daardoor 59W naar de computer kunt laten gaan. Nee, dan zakt ie naar het volgende blokje en dat is bijv. 45W (of 36W in dit geval, het lijkt erop dat ze hier de rev1 gebruiken en dan zak je van 60W naar 36W naar 18W).

Soms is het handig om even een simpel rekensommetje te doen.

ppl wijzigde deze reactie 28-05-2017 01:40 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToBe
  • Niet online
quote:
cerberusss schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Werkt prima, alhoewel ik de layout van de poorten gek vindt: HDMI zit "tegenover" de overige poorten. Maar ja hij werkt prima.

En met Amazon kun je uitgebreid testen. Als het niet bevalt, dan kun je bijna een maand later nog terugsturen, gewoon naar een Nederlands adres.
+1
Zelfde argumentatie, dat was mij het kleine prijsverschil wel waard. Binnen twee dagen binnen was mijn andere reden. Ivm cursus heb ik een ethernet poort nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
ToBe schreef op zondag 28 mei 2017 @ 06:51:
Ivm cursus heb ik een ethernet poort nodig.
Yep, en die ethernet poort heeft geen driver nodig. Het is wellicht een klein voordeel maar ik hou m'n Mac graag standaard.

Edit: nu 10 euro korting bij Amazon.de als je iets van 40 euro of meer besteld. Code 10KORTING geldig t/m 12-06-2017.

cerberusss wijzigde deze reactie 29-05-2017 21:27 (18%)

• DBreda
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:27
Fijne topic!

Ik zoek voor mijn nieuwe 15" MBP (minimaal) 2x USB 3.0, HMDI en SD-kaartlezer. Tot nu toe is dit de beste optie: http://maxict.nl/product/...dmiplussdplususbplususb-c.

Mocht iemand een betere/goedkopere optie weten hoor ik het graag :)

• WhatsappHack

WhatsappHack

quote:
DBreda schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:56:
Fijne topic!

Ik zoek voor mijn nieuwe 15" MBP (minimaal) 2x USB 3.0, HMDI en SD-kaartlezer. Tot nu toe is dit de beste optie: http://maxict.nl/product/...dmiplussdplususbplususb-c.

Mocht iemand een betere/goedkopere optie weten hoor ik het graag :)
Voor ¤3,10 extra heb je, na kortingscode (zie algemeen kortingscode topic en zoek op "AppelHoes" of zie mijn review van dit ding. Als die niet meer geldig is, dan is het ¤12,60 extra), de HyperDrive Thunderbolt 3 hub.
Als ik zo kijk denk ik dat ik persoonlijk liever die zou nemen, want die draait op TB3 in plaats van USB-C. Ik geloof dat je wel één USB poort inlevert in verschil, maar de throughput capaciteit ligt een stuk hoger. Dus hogere doorvoersnelheden als je meerdere apparaten tegelijk benadert en evt. mogelijkheid hogere resolutie HDMI te draaien terwijl je USB-schijfjes/SD-lezer nog steeds hun maximale capaciteit kunnen behalen.

Met USB-C ga je het ook wel redden, daar niet van; het verschil zal niet mega-groot zijn tenzij je 4K draait of in de toekomst wil gaan draaien.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 07-06-2017 19:25 (13%)

• DBreda
Goeie tip, ziet er ook een stuk mooier uit! Thanks :)

• ppl
  • Niet online
Houdt er wel rekening mee dat oplossingen als die Hyperdrive wel betekenen dat je alle kabels en stekkers aan je notebook hebt hangen. Als de notebook op een tafel staat is dat niet erg maar op een standaard hangt dus wel al het gewicht aan de 2 TB3 poorten (de kans dat er iets afbreekt is aanwezig).

• aDutchCow
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:07
Hoort misschien hier niet thuis maar ik zoek een Thunderbolt naar Gigabit adapter voor mijn Macbook Pro early 2015. Ik had die van Apple zelf al gevonden maar 35 euro is mij een beetje te gortig. Hebben jullie nog goedkopere alternatieven? :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• DBreda
quote:
ppl schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:15:
Houdt er wel rekening mee dat oplossingen als die Hyperdrive wel betekenen dat je alle kabels en stekkers aan je notebook hebt hangen. Als de notebook op een tafel staat is dat niet erg maar op een standaard hangt dus wel al het gewicht aan de 2 TB3 poorten (de kans dat er iets afbreekt is aanwezig).
Scherp inderdaad! Zal bij mij hooguit 2x USB zijn (muis en toetsenbord). Dat moet lukken lijkt me?

• joepert
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Ik heb deze Acer monitor gekocht voor £300 bij Amazon.co.uk:
https://www.amazon.co.uk/dp/B01BSIL4WU
Fungeert als hub en laadt mijn MBP 2016 (geen touchbar) 13" op via de bij de monitor meegeleverde USB-C kabel. Geen wereldschokkend ding, maar een van de beter betaalbare opties volgens mij. In Nederland amper te krijgen, maar Amazon stuurde hem voor een luttel bedrag uit Engeland op. Er zat standaard ook een EU-stekker bij. En ook nog een DP to DP kabel. Levertijd stond toen ik hem bestelde op enkele weken maar ik had hem uiteindelijk sneller dan voorspeld in huis.

Ik kocht bij Amazon.de ook nog deze usb-c naar mini-displayport adapter: https://www.amazon.de/gp/product/B06ZYNFC8Y
Doet het perfect, ook als ik mijn MBP aan mijn iMac mid 2009 hang (schijnt niet met alle adapters vanzelf te gaan).

joepert wijzigde deze reactie 13-06-2017 13:57 (19%)

• joepert
  • Niet online
Sinds kort eindelijk leverbaar in de USA. In Nederland vanaf midden juni:

http://www.belkin.com/nl/p/P-F4U095/

Thunderbolt™ 3 Express Dock HD

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:30
quote:
joepert schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:50:
Sinds kort eindelijk leverbaar in de USA. In Nederland vanaf midden juni:

http://www.belkin.com/nl/p/P-F4U095/

Thunderbolt™ 3 Express Dock HD
In de Apple Store al verkrijgbaar :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack

WhatsappHack

quote:
DBreda schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:
[...]

Scherp inderdaad! Zal bij mij hooguit 2x USB zijn (muis en toetsenbord). Dat moet lukken lijkt me?
Lijkt me geen probleem. Ik had er de lader, een usb-hub, een usb-schijfje (SSD, weegt paar gram) en een HDMI kabel aanhangen. De strain op het apparaatje stelt dan vrij weinig voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Heb een nieuwe MacBook Pro besteld en ben nu in de markt voor een adapter om mijn poorten uit te breiden. Zoek o.a. kaartlezer, USB, HDMI (4K?) en diens meer.

Kwam in dit topic deze tegen:

Is dit wat en zijn hier ervaringen mee?

Alienware M17x R4 | 3820QM | 8GB | HD 7970M | 1080p | 128GB Crucial M4 | 750GB 7200RPM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
DarkFly schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:52:
Heb een nieuwe MacBook Pro besteld en ben nu in de markt voor een adapter om mijn poorten uit te breiden. Zoek o.a. kaartlezer, USB, HDMI (4K?) en diens meer.

Geen ervaring met exact deze, maar ik heb de Satechi Slim Aluminum getest en dat is een uitstekend ding. Ik heb een goede indruk van dit merk.

cerberusss wijzigde deze reactie 09-06-2017 10:03 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
quote:
DarkFly schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:52:

Is dit wat en zijn hier ervaringen mee?
Let wel op dat HDMI 4K alleen op 30 Hz gaat (zie onder het tabje "support"). Dat is volgens mij overigens bij vrijwel alle hubs het geval. Wil je een 4K met 60 Hz aansluiten op de 2016 MBP, dan moet dat volgens mij sowieso via thunderbolt 3 (maar pin me daar niet op vast).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
joepert schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Let wel op dat HDMI 4K alleen op 30 Hz gaat (zie onder het tabje "support"). Dat is volgens mij overigens bij vrijwel alle hubs het geval. Wil je een 4K met 60 Hz aansluiten op de 2016 MBP, dan moet dat volgens mij sowieso via thunderbolt 3 (maar pin me daar niet op vast).
Dank, had het inderdaad gezien. Ik heb alleen nog geen qua aansluitingen soortgelijke hub kunnen vinden die 4K met 60Hz aan kan. Voor zover ze er al zijn kom je volgens mij dan ook op flink hogere prijs...

Alienware M17x R4 | 3820QM | 8GB | HD 7970M | 1080p | 128GB Crucial M4 | 750GB 7200RPM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:32
quote:
DarkFly schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:53:
[...]

Dank, had het inderdaad gezien. Ik heb alleen nog geen qua aansluitingen soortgelijke hub kunnen vinden die 4K met 60Hz aan kan. Voor zover ze er al zijn kom je volgens mij dan ook op flink hogere prijs...
4K op 60Hz kan maar op 2 manieren:
- Een echt Thunderbolt 3 Dock zoals de Belkin: https://www.apple.com/nl/...derbolt-3-express-dock-hd
- USB-C adapter met alleen maar display output (alleen dan is er genoeg bandbreedte beschikbaar) zoals deze: https://www.laptopshop.nl...naar-displayport-1-2.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cerberusss
quote:
ja3 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:58:
[...]

4K op 60Hz kan maar op 2 manieren:
Drie :)
Een CalDigit USB-C dock flashen zodat de USB 3.0 data wordt verlaagd naar USB 2.0, en dan kun je je 4K scherm met 60 Hz aandrijven:
http://www.caldigit.com/K...asp?KBID=189&viewlocale=1

Edit: 4, de Bourge Design Arc hub claimt dat hij via de DisplayPort 4K@60Hz kan aandrijven. Heb er eentje besteld om te zien hoe ze dat doen.

cerberusss wijzigde deze reactie 10-06-2017 14:39 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:26
quote:
cerberusss schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Deze vandaag besteld, wordt maandag geleverd....
Nu nog wachten op mijn nieuwe Macbook Pro 2017!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvaneijgen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 16:04
Ik ben voor m'n later te bezorgen Macbook pro (2017) wat onderzoek aan het doen naar USB-C hubs, maar de prijzen lopen zo uit één en ze zijn zo lastig te vinden (elke shop lijkt maar één merk te verkopen) en de specs zijn all over the place.

Ik ben opzoek naar een hub met wat USB porten de mogelijkheid om mijn laptop op te laden, en ik mount de hub het liefst achter mijn monitor en dat hij met één kabel met mijn laptop connect. Wat vooral lastig te vinden is hoeveel Hz en met welke resolutie hij werkt. Ik heb een Dell U2515H (2560x1440 at 60Hz) en zou willen dat de hub dit direct aan kan sturen dus niet op 30Hz. De meeste doen 4K (wat mijn monitor niet is) op 30Hz en 1920x1080 op 60Hz (wat mijn monitor ook niet is) hoe werkt de refresh rate dan krijg ik die ergens in het midden of om dat mijn scherm groter is maar een max van 30Hz?

Mijn onderzoek heeft nu vier producten (meer hier detail hier: https://paper.dropbox.com...pro-Iq92UMIGrqpgcpUSXX044)
  • Satechi USB-C Multi Port adapter 4K Ethernet hub | ¤84
  • HyperDrive USB-C Thunderbolt hub Space Grey | ¤99
  • HyperDrive USB-C hub met HDMI Space Grey | ¤79
  • dodocool 7-in-1 USB Hub Multifunction USB-C Hub with Type-C 4K Video HD/VGA Gigabit Ethernet Adapter USB 3.0 USB C Type C HUB | ¤40
Heeft er iemand anders nog een goed product, die aan deze eisen voldoet. Mis ik nog iets/is het nog belangrijk ergens anders rekening mee te houden?

mvaneijgen wijzigde deze reactie 11-06-2017 13:46 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Geen van die producten kun je achter je scherm monteren, ofwel de kabel (die je niet kunt verwisselen) is te kort ofwel er zit geen kabel aan. Wat je zoekt heet ook geen hub maar een dockingstation wat afgekort wordt naar dock. De beste op USB-C gebied is het dock van CalDigit. Dit dock, net als een aantal anderen, kan wel 4k op 60Hz doen maar dat kost zoveel bandbreedte dat er niet genoeg overblijft om de USB poorten die erop zitten op USB3.0 snelheid te laten werken (ze zakken in naar USB2.0). Wanneer je 4k op 30Hz doet dan is dat net genoeg bandbreedte om dat juist wel te doen. Bij lagere resoluties dan 4k maakt het niet of je het op 30 of 60Hz hebt draaien; de lage resolutie zorgt daar al voor dat er niet veel bandbreedte nodig is (met jouw scherm zit je dus helemaal prima).

Een andere optie is het gebruik van een Thunderbolt 3 dock. Deze zijn echter 2x zo duur als de USB-C docks maar hebben dan weer niet het probleem met die bandbreedte. Sterker nog, daar kun je 2x 4k @60Hz doen of 1x 5k @ 60Hz mits de videokaart dat trekt. Op dit moment zijn de Thunderbolt 3 docks lastig te verkrijgen, ze zitten in de pijplijn (zie hierboven voor verdere discussie en wat merken).

De oplossingen die je hier noemt zijn goedkopere alternatieven en hebben dan ook de nodige beperkingen. Zo kunnen ze geen notebook opladen. Daarvoor zul je de eigen power adapter van de notebook moeten gebruiken die je dan vaak wel via zo'n multiport adapter/hub kunt aansluiten. Zoals eerder genoemd zijn ook de kabeltjes te kort (15 cm is lang in dit geval) of hebben ze geen kabeltje. Die laatste is de HyperDrive welke je direct op de notebook aansluit. Dan heb je alle kabels aan je notebook hangen en als je 'm in een standaard gebruikt is dat niet zo handig (al het gewicht komt op de 2 USB-C connectoren/poorten te hangen). Deze oplossingen zijn vooral handig om in je tas te hebben, de docks zijn dan weer handig om op je bureau te gebruiken.
quote:
cerberusss schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:00:
Edit: 4, de Bourge Design Arc hub claimt dat hij via de DisplayPort 4K@60Hz kan aandrijven. Heb er eentje besteld om te zien hoe ze dat doen.
Dat komt omdat ze USB-C gebruiken. Iedere USB-C dock doet het zo als ik het goed heb. Toch even gezocht en het volgende artikel gevonden bij VESA: VESA® Brings DisplayPort™ to New USB Type-C Connector. Daarin staat een mooi stukje:
quote:
Early implementations of DisplayPort Alt Mode USB Type-C devices will likely use existing DisplayPort 1.2a capabilities that support up to 5.4 Gbps per lane. Using 5.4 Gbps across all four high-speed lanes will support up to 4K (4096 x 2160) display resolutions at a 60Hz frame rate with up to 30-bit color.
Hoe meer lanes voor de alt mode je gebruikt, hoe minder er over blijft voor USB. Het gebruik van alle 4 beschikbare lanes voor 4k @ 60Hz zorgt er voor dat je de basis snelheid van een USB-C kabel krijgt wat USB betreft: USB2.0 (=480Mbps). Het gebruik van 1 of 2 lanes is echter ook mogelijk. Het ligt maar net aan je implementatie.

Enfin, lees het gehele verhaal op de link maar en dan met name het onderste stuk.

ppl wijzigde deze reactie 11-06-2017 18:24 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvaneijgen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 16:04
Denk dat ik voor nu een USB type C hub ga dan met pass through charging. Mijn laptop staat een een standaard praktisch naast mijn scherm (zelfde hoogte) dus denk dat ik net met 10cm kabel uit kom en voor 2560x1440 60Hz een displayport naar USB C gebruik.

Die TB3 docks zien er goed uit, zeker ook als het je laptop kan opladen, maar ik wacht wel tot er wat meer concurrentie is en de prijzen wat naar beneden gaan. Thanks voor de tips hier, zou handig zijn als er in de originele post wat links naar de TB3 docks staan (https://tweakers.net/pric...eyword=thunderbolt+3+dock) want als je online gaat zoeken kom je meestal uit bij TB2 docks of alleen maar preorder pagina's.

• cerberusss
quote:
ppl schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:01:
Het ligt maar net aan je implementatie.
Als ik het zo lees, dan zegt men dat er drie configuraties mogelijk zijn:
  1. 2 dedicated lanes voor 4K@30Hz
  2. 4 dedicated lanes voor 4K@60Hz
  3. 4 lanes waarbij dynamisch de bandbreedte verdeeld wordt tussen DisplayPort packets 4K@60Hz en USB 3 data traffic
Nou heb ik al een aantal hubs in m'n handen gehad, en telkens wordt dezelfde chipset gebruikt (uit het hoofd de VL-813). Die support volgens mij alleen die optie 1. Enige uitzondering is die CalDigit, die heeft een chipset van Cypress, en die moet omslachtig geflasht worden, dus technisch ondersteunt die optie 1 en 2.

Geen enkele tot nu toe kan uberhaupt zonder firmware flashen van 2 naar 4 lanes (dus schakelen tussen optie 1 en 2). Behalve de Bourge Design Arc maar dat wil ik nog wel even testen. Dus ben benieuwd of er nog iets nieuws uitkomt dat optie 1 en 2 ondersteunt, of zelfs optie 3.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Ik heb eindelijk een goede USB-C powerbank gevonden die USB-PD ondersteund en een geintegreerde USB-C kabel heeft.

Wel aan de prijzige kant, maar echt een topding voor onderweg.

https://www.amazon.de/Inc...g-Motorola/dp/B01N9XSSWK/

2430Wp ZW

• MerijnvdV
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-09 23:23
Heeft iemand een tip voor een goede, betrouwbare powerbank met usb C die de 13 inch macbook pro 2016 TB minstens 1 keer volledig op kan laden?

• Daros
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Goedendag, wij hebben op de zaak een aantal Macbook pro 15" touch met een cal digit usb-c dock.
Maar de kabel die erbij zit is te kort.

We hebben al van Aukey een usb-c 3pack gekocht
https://www.aukey.com/pro...b-c-cables-3-pack-cb-cmd8

Maar daarop werkt het scherm niet, rest van de dock wel.
Denk dat het komt omdat het 5gbit usb-c kabels zijn.

Hebben jullie tips voor usb-c kabels welke wel werken met scherm? Denk dat we usb-c 3.1 10gbit kabels nodig hebben.

• WTM
quote:
MerijnvdV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
Heeft iemand een tip voor een goede, betrouwbare powerbank met usb C die de 13 inch macbook pro 2016 TB minstens 1 keer volledig op kan laden?
Er zijn volgens mij nog niet echt geweldige opties.

https://www.slashgear.com...k-pro-right-now-17463568/

Dit ziet er ook mooi uit maar moet nog geproduceerd worden:
https://www.indiegogo.com...-pack-battery-powerbank#/

• L201
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-09 13:32
quote:
MerijnvdV schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
Niet direct de categorie waar je het zou verwachten (hengelsport), maar kijk eens naar een RidgeMonkey: https://www.harecohengels...-vault-power-station.html.

Frank Doorhof heeft deze laatst getest icm een Dell XPS 15inch. (zie: http://www.frankdoorhof.c...nd-more-btcd-june-1-2017/ vanaf iets van 3:58) De Ridgemonkey was in staat om de Dell 4,5 van stroom te voorzien. Nu weet ik niet hoe lang het duurt om een accu volledig op te laden, maar dan ben je vast wel een heel end weer.
Dit was overigens wel in combinatie met een 12/220Volt converter, waar de Dell adapter weer in ging dan. Op de RidgeMonkey zit een 12V (sigarettenaansteker) en 2 (5V) usb sloten.

• cerberusss
quote:
Daros schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:38:
Goedendag, wij hebben op de zaak een aantal Macbook pro 15" touch met een cal digit usb-c dock
de
Caldigit heeft een langere kabel, gewoon die kopen. Goed ding, ik heb hem zelf ook.

• man_rot
  • Laatst online: 05-09 22:57
Hoi iemand al ervaring met de plugable dock plugable USB-C Triple display?

op amazon ¤ 219,95

http://plugable.com/products/ud-ultcdl/

https://www.amazon.de/gp/...e=as2&tag=httpplugacom-21

Groetjes Manfred

• Daros
quote:
cerberusss schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:01:
[...]
de
Caldigit heeft een langere kabel, gewoon die kopen. Goed ding, ik heb hem zelf ook.
Thanks! Heb hem besteld.

Heb jij ook last van scherm flikkering? Of is dat echt een Caldigit <=> Dell bug?

• WhatsappHack

WhatsappHack

quote:
cerberusss schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Drie :)
Een CalDigit USB-C dock flashen zodat de USB 3.0 data wordt verlaagd naar USB 2.0, en dan kun je je 4K scherm met 60 Hz aandrijven:
http://www.caldigit.com/K...asp?KBID=189&viewlocale=1

5: immers werken alle TB3 dongles ook prima met 4K. :P Niet enkel de docks.

• ppl
  • Niet online
Dat ligt er maar net aan welke versie van DisplayPort en/of HDMI zo'n dongle ondersteund. Veel van de HDMI spullen doen niet aan versie 2.0 waardoor je hoogstens 4k op 30Hz hebt.

• cerberusss
quote:
Daros schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:28:
Heb jij ook last van scherm flikkering? Of is dat echt een Caldigit <=> Dell bug?
Scherm flikkering? Bedoel je dat de refresh rate 30 Hz is?

• Daros
quote:
cerberusss schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:54:
[...]

Scherm flikkering? Bedoel je dat de refresh rate 30 Hz is?
Nee, dat het scherm even zwart word en weer terugkomt.
Vaak is dit als je de mac los hebt gebruikt en vervolgens aankoppelt.

Een herstart lost dit vaak op.
Heb jij dit ook? Of mag ik vragen welk scherm je gebruikt?
Wij hebben het met zowel DisplayPort als HDMI maar dan wel altijd op Dell schermen.

• cerberusss
quote:
Daros schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:38:
[...]

Nee, dat het scherm even zwart word en weer terugkomt.
Nee, geen last van. Ik heb een Samsung:
pricewatch: Samsung U28E570D Zwart
Aangesloten via HDMI.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-09 09:51
De Hyperdrive heeft iig een volwaardige thunderbolt 3 poort nog over waardoor je wel 4k met 60Hz kunt doorsturen.
Via de HDMI is dit idd beperkt tot 30Hz bij 4K.

Het Jammere is alleen wel dat je dan niet meer kan opladen als je de nTB variant hebt vermits de andere USB C poort geen pass through charging ondersteunt. (hun uitleg hierover was dat als ze dit zouden doen de adaptor te warm zou worden).

Ik heb die hyperdrive om iets compact met alle opties te hebben.
Voor thuis hangt er aan mijn externe HD gewoon een Aukey USB A naar USB C dongle van een paar euro.
Stuk goedkoper dan een nieuwe kabel.
90% van de tijd sluit ik niets anders aan thuis behalve af en toe een SD kaartje.

Indien je echt een scherm continu wilt aansturen zou ik gewoon een Apple dongle kopen voor thunderbolt - HDMI. Dan verlies je maar 1 poort en heb je betere aansturing.
Of voor een desk set-up een dedicated thunderbolt hub.
Die zijn wat duurder maar dan heb je ineens ook wel meer mogelijkheden.

Zelf heb ik nog geen scherm dus zou ik kijken naar een scherm met USB C.
Jammere is dat die van LG bij gebruik van die USB C poort de andere 2 USB poorten naar 2.0 downgrade wat het vervelend maakt hier een externe HD op aan te sluiten.
Jonathan sluit hier zo een Samsung externe SSD op aan wat compleet idioot is want je bent al je snelheid kwijt aan de poort...

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:29

mvdam

3D printer at heart

Deze heb ik nog niet voorbij zien komen:

https://9to5mac.com/2017/...5000t-thunderbolt-3-dock/

Maar is niet goedkoop.

3D printje nodig? Meld je tweakers-username, en krijg 10% tweakers-korting!

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:34
quote:
DaemonAngel schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:19:
Ik heb die hyperdrive om iets compact met alle opties te hebben.
Deze redenering snap ik wel, maar wat me enorm stoort aan de hyperdrive is het gebrek aan gigabit ethernet. Het ontwerp spreekt me wel aan en de prijs is best prima, maar voor een on the go dingetje is ethernet toch wel een noodzaak voor mij. Ik heb nu een losse ethernet dongle en usb-a dongle.

• WhatsappHack

WhatsappHack

quote:
cedrix5 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Deze redenering snap ik wel, maar wat me enorm stoort aan de hyperdrive is het gebrek aan gigabit ethernet. Het ontwerp spreekt me wel aan en de prijs is best prima, maar voor een on the go dingetje is ethernet toch wel een noodzaak voor mij. Ik heb nu een losse ethernet dongle en usb-a dongle.
Yup dat is een tekortkoming, maar was ook niet bepaald meer ruimte voor en dan moest denk ik het design aangepast worden (moet hoger gemaakt worden). Voor een dongle heeft ie al aardig wat functies en poorten, dus dan wordt het een compromis sluiten. Het is nu dus een kwestie van HyperDrive + netwerk dongle als je alle poorten wil hebben. (Let wel; op de MBP 2015 had je ook al een dongle nodig voor RJ45, wat dat betreft is er niets verandert.) Ik heb een USB-C dongle erbij genomen van Sitecom, levert tot 1GBps en kan zowel in de hyperdrive als in de mac geplugt worden.

Is hier eigenlijk iemand die al een TB3 dock heeft...? Zie dat Elgato nu levert, maar OWC staat nog steeds op "pre-orders will ship soon" :+

• DaemonAngel
quote:
cedrix5 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Zelf gebruik ik geen bekabeld internet eigenlijk.

Als ik op hotel ben met een laptop is het mijn Lenovo van het werk meestal en die heeft wel een aansluiting voor bedraad internet.
Maar zelfs in dure business hotels is er nooit een kabel dus je moet dan toch nog je ethernet kabel meezeulen :p.

Er is zo een soort van hubje van sitecom waar je een ethernet draad op aansluit en die werkt dan als wifi router. Ik heb al wel daaraan gedacht omdat het dan voor de smartphone en iPad tegelijk zou werken.

Het is voor mij geen essentieel onderdeel.
De SD kaart lezer wel (zucht Apple. Alles switched naar USB C maar een USB C SD kaart komt er niet dusja :p). Die hadden ze wel mogen houden...

• Oldtimee
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17-07 13:16
Ik gebruik op reis ook een micro routertje. Dan kan je met een heel klein patch kabeltje toe terwijl je anders toch al snel een paar meter mee moet nemen wil je behalve aan het typische hotel bureautje ook vanaf de stoel/sofa/bed kunnen werken.

Mijn grootste probleem met de HyperDrive is de manier van aansluiten. Het idee dat er een dongle en meerdere kabels aan mijn USB-C poort hangen vind ik maar niks. Op een buro werkt het vast prima, maar bij daadwerkelijk “schoot-top” gebruik, of op een minder harde ondergrond zie ik het al snel misgaan.

De verschillende hubjes met een klein vast kabeltje vind ik om vergelijkbare redenen onhandig. Die kabeltjes zijn vaak te kort om bovenstaand probleem echt goed op te lossen. Bij schoot gebruik bungelt zo’n ding dan naast je en hangt er alsnog een gewicht aan je USB-C poort.

Het liefst zie ik de hyperdrive of een van die andere kleine hubs met een losse USB-C kabel, die je dan zelf kan verwisselen met een langere of kortere al naar gelang de situatie.

• DaemonAngel
quote:
Oldtimee schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:37:
Ik gebruik op reis ook een micro routertje. Dan kan je met een heel klein patch kabeltje toe terwijl je anders toch al snel een paar meter mee moet nemen wil je behalve aan het typische hotel bureautje ook vanaf de stoel/sofa/bed kunnen werken.

Mijn grootste probleem met de HyperDrive is de manier van aansluiten. Het idee dat er een dongle en meerdere kabels aan mijn USB-C poort hangen vind ik maar niks. Op een buro werkt het vast prima, maar bij daadwerkelijk “schoot-top” gebruik, of op een minder harde ondergrond zie ik het al snel misgaan.

De verschillende hubjes met een klein vast kabeltje vind ik om vergelijkbare redenen onhandig. Die kabeltjes zijn vaak te kort om bovenstaand probleem echt goed op te lossen. Bij schoot gebruik bungelt zo’n ding dan naast je en hangt er alsnog een gewicht aan je USB-C poort.

Het liefst zie ik de hyperdrive of een van die andere kleine hubs met een losse USB-C kabel, die je dan zelf kan verwisselen met een langere of kortere al naar gelang de situatie.
Op mijn schoot hangt er niet zoveel aan.
Eigenlijk hoogstens voor een externe HD of de micro USB dus het gewicht is beperkt.

Op een stand op je bureau is dit wel een ander verhaal en heb ik ook niet 100% vertrouwen erin.
Ik zou hem in een verticale stand gebruiken en daar lijkt de druk op de poorten mss wat minder.

Op mijn schoot heb ik voornamelijk schrik voor hem te verplaatsen en dat die dan steunt op mijn been even.

Ik ga gewoon zo min mogelijk gebruik ervan proberen te maken. USB dongle hangt al aan de externe HD en voor de externe SSD wordt een USB C kabel gebruikt.

Voor mijn gebruik is die dus eigenlijk wat duur.
Maar als ik hem ergens mee naartoe neem wil ik gewoon alleen dit dingen kunnen pakken zonder mij zorgen te moeten maken.

Nadeel is afwezigheid displayport voor mij want die wordt vaak voor beamers gebruikt tegenwoordig.
Daar is dan een tussenstukje voorzien van VGA naar displayport.

Aukey heeft er 1 die daarin voorziet.
Maar vermits ik professioneel altijd met een lenovo thinkpad werk is het geen ramp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:58
quote:
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Is hier eigenlijk iemand die al een TB3 dock heeft...? Zie dat Elgato nu levert, maar OWC staat nog steeds op "pre-orders will ship soon" :+
Ik heb onlangs een Belkin thunderbolt 3 Dock aangeschaft, welke mij goed bevalt. Momenteel heb ik op dit dock één 4k monitor@60hz, speakers, ethernet en wat USB apparaten aangesloten.

 MacBook Pro 15" 2016 2.7 Ghz | Asus ProArt PA328Q |  iPhone 7 Plus

• MazeWing
  • Laatst online: 01:14

MazeWing

passionate & cynical

Vandaag mijn Anker USB-C naar USB-A ontvangen. Werkt uitstekend en toch een stuk goedkoper dan die van Apple.

Besteld via Amazon.de
https://www.amazon.de/Ank...8-13&keywords=anker+usb+c

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 08-09 20:18

VisionMaster

Security!

Dat kan nog goedkoper! :)

Stevige kabel en robust (plastic) connector:
http://www.dx.com/p/kitbo...white-465026#.WVAaY8Z7HXE
Hier heb ik er nu 2 van.

En voor de el-cheapo alternatieven op een USB3, HDMI en USB-C blokje:
http://www.dx.com/p/usb-3...white-433270#.WVAaYsZ7HXE
Nav tevredenheid nu een tweede besteld en is onderweg.
Side note: ik heb geen 4K geprobeerd en lijkt niet te werken, aldus andere reviews. Niet een probleem voor mij, maar toch.

Een soort gelijk blokje heb ik eerder gekocht... maar de USB3, HDMI en USB-C blokje leek kapot. Op een Linux laptop registreerde de chip zich niet eens via USB-C, dus is deadt verklaart. De nadelen van el-cheapo. You win some, you lose some.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevoMark10
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:27
Ik ben ook op zoek naar een goed USB-C Thunderbolt dockje voor bij m'n XPS 13. Ik heb al aardig wat afgezocht maar een goede (en niet te dure) waarop ik minimaal 2 schermen (full-hd en als het kan 4K) kan aansluiten zijn er amper tot niet te vinden. Iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:45
quote:
StevoMark10 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:25:
Ik ben ook op zoek naar een goed USB-C Thunderbolt dockje voor bij m'n XPS 13. Ik heb al aardig wat afgezocht maar een goede (en niet te dure) waarop ik minimaal 2 schermen (full-hd en als het kan 4K) kan aansluiten zijn er amper tot niet te vinden. Iemand hier nog tips voor?
pricewatch: Dell Thunderbolt Dock TB16 with 180W AC Adapter - EU :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevoMark10
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:27
quote:
Haha, helaas vind ik dat weer te duur. Het is meer een optie om op school/thuis af en toe mee te kunnen werken.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*