USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:42
VisionMaster schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 04:16:
Ik neem aan dat de Dell TB16 en ZBook niet prettig werken op een Mac. Iemand wel eens geprobeerd?
Een paar collega's van mij gebruiken zo'n Dell TB16-dock in combinatie met Dell XPS 13 en 15 laptops. De TB16 werkt helaas niet icm een MacBook Pro 15" (2016): alleen opladen werkt. Er schijnt wel een workaround te zijn, waarbij je systeembestanden van macOS aan moet passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

WhatsappHack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:48:
Dan verandert, vanuit de gemiddelde consument bekeken, de noodzaak voor de poorten die zo'n apparaat aan boord moet hebben.
Daar springt OWC het beste op in lijkt mij, Caldigit een stuk minder. Denk dat er puur vanuit poorten gezien mensen veel sneller voor de OWC zouden kiezen dan de Caldgit, ongeacht de prijs.
De meest gehoorde klacht sinds de allereerste Thunderbolt docks komt van de gemiddelde consument en luidt: "docks zijn stervensduur, overpriced!". M.a.w. de kans dat de gemiddelde consument een dock koopt is zo ongeveer nihil. Wat overblijft zijn mensen die een dock nodig hebben omdat ze, net als vroeger, in 1x allerlei randapparatuur willen aansluiten en een aantal niet goed geïnformeerde mensen die denken dat ze een dock nodig hebben om poorten terug te krijgen (niet slim want het is de duurste oplossing die je kunt verzinnen). Dit zijn mensen die dan inderdaad gaan letten op wat een dock levert. Wie geen extra USB-A poorten en een card reader nodig heeft koopt dan de CalDigit omdat het aanzienlijk goedkoper is.

Je eigen reactie op de prijzen van centralpoint zegt eigenlijk ook wel genoeg ;)
WhatsappHack schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:04:
Voor de 15" zijn er geen docks die 85W kunnen leveren.
Of je laat even belangrijke informatie weg. Zoals het er nu staat klopt het simpelweg niet. Alle TB3 docks op de modellen zoals de TS3 Lite na zijn namelijk wel degelijk in staat om de 15" versie te laden. Sterker nog, daar adverteren ze mee. Deze docks zijn momenteel echter niet leverbaar, dat wordt pas ergens april/mei (die van CalDigit verwachten ze nu halverwege mei hebben ze gemaild; de pre-orders hebben allemaal hun geld teruggekregen en een kortingscode om later opnieuw tegen dezelfde korting te kunnen bestellen).

Bij de USB-C docks die alleen USB doen is dit niet het geval, die gaan inderdaad maar tot een max van 60W hoewel de standaard tot max 100W toelaat.
Als de oplaadfunctie niet boeit kan je eens naar de Caldigit TS3 Lite kijken.
En tegenwoordig ook naar hetzelfde model van StarTech (let dan wel even op dat je de Win + Mac versie neemt en niet de Win-only versie; ze zien er namelijk hetzelfde uit).
Takezo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:07:
Werkt een monitor die via de HDMI port van deze dock wordt aangesloten zonder problemen? Ik las in wat oudere reviews op Amazon dat hier wat problemen mee waren.

In wat nieuwere recenties las ik dat die problemen met de laatste firmware zouden zijn opgelost.
Het is een USB dock en daarmee beperkt tot max 5Gbps. Die beperkte bandbreedte zorgt ervoor dat je ofwel 4k @ 30Hz en USB3.0 op de USB poorten hebt of dat je aan de 4k @ 60Hz kunt met de USB poorten op USB2.0 snelheid. Er was een tijdje dat je een firmware (via Windows) moest flashen wanneer je juist dat laatste wilde maar tegenwoordig lijkt dat nu de standaard firmware te zijn.

Dit is overigens iets wat je ook bij andere docks ziet. Die van Kensington gaan een stapje verder en doen iets van auto-sensing waarbij ze bij gebruik van een 4k @ 60Hz automatisch naar die refreshrate switchen en de USB poorten in snelheid reduceren. Sluit je er iets anders op aan dan heb je gewoon USB3.0 (en dus max 4k @ 30Hz). Dat werkt niet altijd even lekker (zie review van Lon.tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

winwiz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:16:
Ik heb hiervoor een T3 SSD van Samsung (500 GB). Deze is standaard voorzien van een USB-C (USB 3 gen 1) aansluiting. Bij mij staat Windows 10 erop en kan er gewoon vanaf opstarten.

Betaalbaar, snel en enorm compact.

pricewatch: Samsung Portable SSD T3 500GB Zilver

Edit: Er zit alleen een USB-C naar USB-A kabeltje bij dus je moet zelf een USB-C naar USB-C kabeltje regelen of TB3-TB3

Compact genoeg lijkt me:
[afbeelding]
+1. Heb hier ook een 500GB T3 liggen met een "USB 3.1" kabeltje in USB-C/C. hierop staat Windows 10 en enkele games (BF4/1, Assassin's Creed) en dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:56:
[...]

De meest gehoorde klacht sinds de allereerste Thunderbolt docks komt van de gemiddelde consument en luidt: "docks zijn stervensduur, overpriced!". M.a.w. de kans dat de gemiddelde consument een dock koopt is zo ongeveer nihil.
Behalve dan dat de Mac's nu helemaal geen poorten meer hebben, dus de gemiddelde consument opeens een veel hogere noodzaak heeft om een Dock te kopen.
Je eigen reactie op de prijzen van centralpoint zegt eigenlijk ook wel genoeg ;)
Nee. Ik vind de Dock's zelf niet te duur, ik vind de prijzen die CentralPoint ervoor vraagt gewoon ronduit asociaal. Dat is een heel groot verschil. ;)
$299 voor een Dock? Ik tel het zo neer. €550 voor precies datzelfde Dock? No fucking way, ik laat me niet moedwillig naaien. :)
Of je laat even belangrijke informatie weg. Zoals het er nu staat klopt het simpelweg niet. Alle TB3 docks op

Bij de USB-C docks die alleen USB doen is dit niet het geval, die gaan inderdaad maar tot een max van 60W hoewel de standaard tot max 100W toelaat.
En gezien we het over USB-C docks hadden en er inderdaad geen enkel TB3 dock met laadfunctie daadwerkelijk te krijgen is, heb ik dus totaal geen informatie weggelaten. :)

Mag trouwens nog opgenomen worden dat als je dus geen 4K monitor hebt, een USB-C dock ruim voldoende bandbreedte heeft. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Takezo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:07:
[...]

Werkt een monitor die via de HDMI port van deze dock wordt aangesloten zonder problemen? Ik las in wat oudere reviews op Amazon dat hier wat problemen mee waren.

In wat nieuwere recenties las ik dat die problemen met de laatste firmware zouden zijn opgelost. Maar op de site van Caldigit zie ik niets over mogelijkheid om nieuwe firmware te downloaden. Jou wel bekend of dit kan?
Ik heb hier een Dell UltraSharp (2560x1440 @ 60Hz), die draaide helemaal geweldig via HDMI.
Omdat ik de HDMI kabel even voor iets anders nodig had heb ik hem nu aan DisplayPort gehangen (die heeft de dock ook) en dat werkt ook helemaal prima. Beter zelfs, want de monitor zet zichzelf sneller in standby als ie geen DP-input heeft. (Om de een of andere reden gaat ie bij DP meteen slapen, en bij HDMI geeft ie eerst 5 minuten "No signal").

Ik heb geen firmware geupdate, want dat raden ze af. :+
"Dat moet je alleen doen als iets niet werkt of als je 4K @ 60Hz ondersteuning wil inschakelen".

Met de basic firmware werkt dus de monitor via HDMI en via DisplayPort zonder ook maar een enkel probleem. :)
Ik weet niet wat voor monitor je hebt, maar als het minder dan 4K is dan hoef je totaal niet met firmware aan de haal. Enkel met een 4K monitor zul je moeten gaan spelen met firmware, zoals ppl ook al heeft aangegeven. Maar met m'n Dell UltraSharp: alles werkt helemaal prima!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

WhatsappHack schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:40:
Behalve dan dat de Mac's nu helemaal geen poorten meer hebben, dus de gemiddelde consument opeens een veel hogere noodzaak heeft om een Dock te kopen.
Ik zie toch echt 5 stuks op mijn eigen MBP en die van mijn collega's zitten: 4x een TB3 en 1x een 3,5mm jack plug. Er heeft echter maar 1 iemand een dock en die gebruikt een Dell XPS. De Mac gebruikers hebben de multiport-adapter. Die van Apple mist een netwerkpoortje die de Dell weer wel heeft dus wordt deze laatste gebruikt (overigens ook voor de overige XPS gebruikers die we hebben). Er zijn meer mensen op internet te vinden die dat zo doen.

Die noodzaak voor een dock was vroeger bij de gemiddelde consument al heel erg laag en dat is nog steeds zo. Het enige wat voor sommigen nu hoger is geworden zijn USB-C kabels en adapters welke allen veel goedkoper zijn dan een dock (150~300 euro neertellen of 9 of 79 euro voor een adapter). Veel mensen sluiten echt niet meer dan een power adapter aan op de notebook en wellicht nog een externe schijf. De rest is allemaal wireless of via het internet.
En gezien we het over USB-C docks hadden en er inderdaad geen enkel TB3 dock met laadfunctie daadwerkelijk te krijgen is, heb ik dus totaal geen informatie weggelaten. :)
TB3 docks zijn ook USB-C docks ;) Je liet hier weg of het nou om de USB of TB3 versie van die docks ging en dat verschil is substantieel.
Mag trouwens nog opgenomen worden dat als je dus geen 4K monitor hebt, een USB-C dock ruim voldoende bandbreedte heeft. :)
Exact. Het probleem met bandbreedte is er alleen voor hen die een 4k scherm willen aansluiten. Sterker nog, voor wie alleen een niet-4k scherm, muis, toetsenbord, netwerk en wellicht nog een externe schijf wil aansluiten heeft genoeg aan een USB dock en hoeft dan ook echt niet het dubbele neer te gaan leggen voor een TB3 versie. Zo slecht is dat 4k scherm met USB-C van LG niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@ppl Dan heb jij geen 2016 model of zo'n veredelde Netbook, want die hebben uitsluitend USB-C. :)
En voor de mensen die nu dus dat soort laptops gaan kopen, is een dock belangrijk.
Op m'n MBP 2015 heb ik nooit aan een dock gedacht, nooit nodig gehad. Op de 2016 is ie 100% onmisbaar. En dat bedoelde ik met dat het voor de consument nu belangrijker is, met oudere modellen is er idd voor weinig mensen een dock nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verloopkabeltjes werken ook prima hoor (thuis naar DP en USB-hub). Paar tientjes en werkt als vanouds, plus dat het niet uit maakt aan welke kant van je monitor je je 15" wil hebben, rechts 'mag' nu ook ;)

Toch is een dockje is ook wel erg handig ja. Heel blij met een Satechi hubje voor 2 x USB en HDMI op mijn werkplek. Één kabel erin en gaan :) Weliswaar geen 4K bij deze, maar dat heeft mijn monitor toch niet voorlopig, helaas nog FHD.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
mr.paaJ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:24:
Heel blij met een Satechi hubje voor 2 x USB en HDMI op mijn werkplek.
Het USB-C kabeltje van die hub zit vast, en is zeer kort. Dus dat ding ligt altijd op tafel want hij kan niet netjes onder het bureau worden gelegd, en dat vind ik niet erg mooi. Of hoe doe jij dat?

[ Voor 11% gewijzigd door cerberusss op 31-03-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

WhatsappHack schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:01:
@ppl Dan heb jij geen 2016 model of zo'n veredelde Netbook, want die hebben uitsluitend USB-C. :)
Mispoes, die heb ik wel en uit zowel mijn kennis, ervaring met gebruikers en dit betreffende model kan ik zeggen dat die TB3 poorten echt geen probleem zijn. Daarin ben ik niet de enige, de mensen op werk hebben dezelfde ervaring en je ziet ze ook op diverse websites.

Overigens heeft de MBP niet uitsluitend TB3 poorten (USB-C is niet voldoende als aanduiding want dan benoem je alleen maar de hardware, niet ook het protocol wat er over die poort gaat), er zit ook nog een 3,5mm jack plug op en dat heeft voor nogal wat controverse gezorgd (waarom wel op de MBP en niet op de iPhone en waarom is het op de MBP ineens iets voor professionals?).

Lijkt er niet op dat jij over eentje beschikt.
En voor de mensen die nu dus dat soort laptops gaan kopen, is een dock belangrijk.
Grotere onzin dan dit bestaat niet. Je hebt helemaal geen dock nodig, hoogstens een adapter of een nieuwe kabel maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Een dock is handig voor op het bureau zodat je in 1x alles aan kunt sluiten. Voor onderweg is het een gedoe en kun je beter een simpele adapter meenemen. Meestal heb je genoeg aan iets wat USB-A en HDMI doet want dan kun je en presenteren en met usb sticks in de weer. Een dock is totaal niet belangrijk, wel handig in bepaalde gevallen.
Op m'n MBP 2015 heb ik nooit aan een dock gedacht, nooit nodig gehad.
Jij niet, heel veel andere mensen hebben er echter jarenlang om zitten te smeken. Zo erg zelfs dat er een paar bedrijfjes zijn geweest die daar op hebben ingespeeld en ze verkochten. Ondingen waren dat maar goed, je had tenminste een dock. Met Thunderbolt sprongen een heleboel mensen een gat in de lucht want je had ineens een simpel en heel bruikbaar dock tot je beschikking. Dat is sinds 2012 zo. We hebben als Mac gebruikers dus gewoon meer dan 20 jaar (!) op een fatsoenlijke dock oplossing moeten wachten.

Als je kijkt naar de docks in 2012 en die van nu dan is het enige wat er is veranderd de Thunderbolt versie. Hadden ze eerst versie 1, werd dat later 2 en nu dus 3. Qua poorten heeft tot dusver alleen OWC een wijziging doorgevoerd, de rest behoud dezelfde poorten als bij hun allereerste modellen. Zelfs de fabrikanten van de docks zijn het dus pertinent met je visie oneens.

Het slaat in ieder geval kant noch wal om peperdure spullen aan te gaan raden boven de goedkope oplossingen die in jouw verhaal exact hetzelfde doen. Dat jij graag dief van je eigen portemonnee wil zijn moet je zelf weten maar het is wel ontzettend slecht advies die je een ander kunt geven. Onnodig iemand op kosten jagen is echt ongehoord. Dat geldt ook voor het opleggen van jouw manier van werken aan de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

winwiz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:16:
Ik heb hiervoor een T3 SSD van Samsung (500 GB). Deze is standaard voorzien van een USB-C (USB 3 gen 1) aansluiting. Bij mij staat Windows 10 erop en kan er gewoon vanaf opstarten.
Maar als opstartschijf heb je dan toch geen TRIM support? Ik lees overal dat dat een no-go is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
er zit ook nog een 3,5mm jack plug op
In the grande scheme of things is die ook echt super belangrijk... :P
Maar inderdaad, die zit er op. Niet dat je er iets aan hebt als je een USB-stick in je Mac wil proppen of een monitor wil aansluiten, maar hij zit er inderdaad.
Maar goed, ook een beetje flauw om daarover te beginnen - we hebben 't al de hele tijd over USB en poorten om een display aan te sluiten, vanuit die context is de jackplug volstrekt irrelevant en leidt enkel af want heeft daar niets mee te maken.
Punt blijft: voor de noobie consument die verwacht en gewend is zo hun externe schijfje aan te sluiten of ff aan de monitor te hangen, ontstaat er een probleem. Hoe je dat oplost: daar zijn inderdaad verschillende opties voor. Maar inderdaad toch fijn dat ze in ieder geval zonder dock/dongle hun koptelefoon eraan kunnen hangen...
Grotere onzin dan dit bestaat niet. Je hebt helemaal geen dock nodig, hoogstens een adapter of een nieuwe kabel maar daar is dan ook echt alles mee gezegd.
Grotere onzin dan dit bestaat niet. ;)
Het ligt geheel aan de situatie. Dat jij die situatie niet als wenselijk beschouwd, afijn. Dat mag. Maar dat maakt de andere opvatting verre van onzin.
Het slaat in ieder geval kant noch wal om peperdure spullen aan te gaan raden boven de goedkope oplossingen die in jouw verhaal exact hetzelfde doen. Dat jij graag dief van je eigen portemonnee wil zijn moet je zelf weten maar het is wel ontzettend slecht advies die je een ander kunt geven. Onnodig iemand op kosten jagen is echt ongehoord. Dat geldt ook voor het opleggen van jouw manier van werken aan de rest van de wereld.
Tja, als jij een makkelijke manier om alle poorten te krijgen volslagen onzin vindt en liever aan de haal gaat met allemaal losse kabeltjes: mijn zege heb je. Moet je ook vooral zelf weten. :) Ik ga daar niet in mee.
En ervaring hier leert dat mensen toch echt de poorten graag willen, en geen zin hebben om voor elke scheet een kabeltje moeten gaan zoeken en inpluggen thuis; dat is voor onderweg inderdaad prima te doen (ik zelf heb voor onderweg die HyperDrive, prima apparaat!) - maar thuis is 't toch een stuk minder interessant; al is die HyperDrive ook prima thuis te gebruiken. Maar mensen zien de dock hier, en willen er meteen zelf ook een hebben - dat valt heel duidelijk op. En ook wel logisch, want dan hoeven ze nergens verstand van te hebben; alles hoeft maar 1x aangesloten te worden en daarna werkt het gewoon elke keer dat ze hun Mac thuis aansluiten. Niet gek dat mensen zich daar toe aangetrokken voelen. Misschien heb jij die ervaring niet in je direct omgeving, ik zie het hier first hand gebeuren - dus er zit wel degelijk merit in het verhaal.

Dat jij het onzin vindt; ah well, die mening mag je hebben natuurlijk. :)
Ik jaag niemand op kosten, als ze een dock willen moeten ze die vooral kopen - en ik kan heel goed begrijpen dat ze er een willen hebben. Ze kiezen er zelf voor, wie ben ik om ze tegen te houden
terwijl het inderdaad gewoon prima werkt? Beetje raar.
Misschien waard om te overwegen dat juist niet iedereen met jou losse kabeltjes oplossing wil werken? :)

De werkelijkheid ligt waarschijnlijk heel simpel gezegd gewoon in het midden... Sommige mensen willen die losse kabeltjes (al is het omdat het goedkoper is), andere mensen hebben liever een Dock. (En dan heb je nog mensen zoals ik; die willen het allebei, de ene oplossing is voor thuis geniaal - de ander voor onderweg. :)) Dan hebben we beiden een punt; maar gezien onze ervaringen zo verschillen is in ieder geval duidelijk dat verschillende mensen verschillende wensen hebben. Welke groep dan de meerderheid vormt is om het even en totaal niet boeiend, maar moet zeggen dat ik me wel verbaas dat je zo stellig tegen Docks bent terwijl een behoorlijke hoeveelheid mensen met 2016 modellen (en die leipe netbooks van Apple) zich er toe aangetrokken voelen en absoluut bereid zijn wat geld neer te tellen voor veel poorten + gebruiksvriendelijkheid voor thuis/thuiskantoor. En terecht, imho...

Maar goed, zo te zien worden we het niet eens - then we'll have to agree to disagree. :)

[ Voor 38% gewijzigd door WhatsappHack op 01-04-2017 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Helaas 2 dongles gekocht via Alibaba... totale telleurstelling! Geen werkte. :(

Wild idee/advies van een mod gewenst: een lijst van goedkope alternatieve dongles die wel werken op een lijst? De reviews zijn zeer matig op sites.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
VisionMaster schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:30:
Helaas 2 dongles gekocht via Alibaba... totale telleurstelling! Geen werkte. :(

Wild idee/advies van een mod gewenst: een lijst van goedkope alternatieve dongles die wel werken op een lijst? De reviews zijn zeer matig op sites.
Wat heb je dan gekocht? Dongles voor HDMI, ethernet, DisplayPort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ondanks de discussie hierboven blijft het feit dat Apple het nu voor elkaar heeft dat een nieuwe Macbook kopen niet meer iets is dat je een willekeurige gebruiker kunt laten doen. En omdat de eigen set accessoires van Apple ook zeer beperkt is moet je onderhand een expert zijn in wat wel en niet werkt. Conclusie: Het is gewoon on-gebruiksvriendelijk.

Daarnaast is een dock/multiport-adapter een absolute must voor mensen die niet de 15" hebben, want hoe kun je anders beeldscherm + USB-A of bijv ethernet doen? Dan kom je al een poortje te kort, nog afgezien van de irritatie van een hele berg accessoires meeslepen met je super lichte en dunne laptop...

Ik heb nu een Dell DA200 en dan heb je precies genoeg voor dagelijks gebruik, maar ga toch ook opzoek naar een dock voor op kantoor voor snel in/uit pluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

page404 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 01:13:
Maar als opstartschijf heb je dan toch geen TRIM support? Ik lees overal dat dat een no-go is.
Dat ligt eraan of het USB of Thunderbolt protocol wordt gebruikt over die USB-C poort. USB ondersteund geen TRIM maar via Thunderbolt is dat weer wel mogelijk (PCIe en SATA kunnen daar dan weer over en daar zit wel TRIM support in). De vraag is alleen in hoeverre je wat aan TRIM hebt want dat gaat alleen op bij het verwijderen van data zodat je bij het opnieuw beschrijven van het geheugencelletje het legen van de cel niet meer hoeft te doen (en dat maakt het sneller). SSDs hebben van nature al Garbage Collection waarbij dit automatisch gaat en vaak is TRIM niet meer dan de trigger voor een specifieke Garbage Collection actie.
WhatsappHack schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 05:32:
Het ligt geheel aan de situatie. Dat jij die situatie niet als wenselijk beschouwd, afijn. Dat mag. Maar dat maakt de andere opvatting verre van onzin.
Merkwaardige uitspraak voor iemand die juist laat zien dat ie van dit principe geen kaas heeft gegeten. De hele ondertoon in mijn replies was nou juist dat jouw situatie totaal niet representatief is voor de rest van de wereld en je een wel erg narcistische blik hebt.

Als je nou eens de diverse reacties doorneemt dan zul je zien dat de meeste mensen Apple hekelen vanwege de prijs van de adapters waarna Apple die (tot gisteren) omlaag heeft geschroefd. En zelfs dan zijn er nog een aantal die over de prijs klagen. Dan kom jij om de hoek met een dock die ten eerste niet portable is en ten tweede op z'n minst het dubbele kost van die adapters. Hoe wil je dat rijmen?
Tja, als jij een makkelijke manier om alle poorten te krijgen volslagen onzin vindt en liever aan de haal gaat met allemaal losse kabeltjes: mijn zege heb je.
Dat is het hem nou net: het is helemaal geen makkelijke manier maar een lastige en dure manier. Een dock neem je niet zomaar even mee in je tas, een adapter/kabeltje wel. Kijk naar de afmetingen en prijs van de docks van OWC, CalDigit, HP, etc. en vergelijk dat met de multiport adapter van Apple of Dell. Nogal een verschil en toch eenzelfde feature set.

Daarbij maak je hier ook de fout door te denken dat iedereen van alles en nog wat (bekabeld) aansluit op hun laptop.
Maar mensen zien de dock hier, en willen er meteen zelf ook een hebben - dat valt heel duidelijk op. En ook wel logisch, want dan hoeven ze nergens verstand van te hebben; alles hoeft maar 1x aangesloten te worden en daarna werkt het gewoon elke keer dat ze hun Mac thuis aansluiten.
En daar zijn docks ook voor: op je bureau alles in 1x aan kunnen sluiten op je laptop. Daar ontlenen ze hun bestaansrecht nu al een jaar of 30 aan. Voor onderweg zijn het ondingen: te groot, te zwaar, teveel gedoe om aan te sluiten. De prijs is in al die 30 jaar ook niet veranderd, ze waren en zijn nog steeds erg duur waardoor weinig mensen er eentje kopen.
Welke groep dan de meerderheid vormt is om het even en totaal niet boeiend, maar moet zeggen dat ik me wel verbaas dat je zo stellig tegen Docks bent terwijl een behoorlijke hoeveelheid mensen met 2016 modellen (en die leipe netbooks van Apple) zich er toe aangetrokken voelen en absoluut bereid zijn wat geld neer te tellen voor veel poorten + gebruiksvriendelijkheid voor thuis/thuiskantoor. En terecht, imho...
Ik ben niet voor of tegen docks, losse kabeltjes en multiport adapters omdat ze allen nuttig zijn en een bepaalde toepassing kennen, iets wat jij niet lijkt te zien. Ik ben alleen tegen jouw uitspraken omdat je die doet geheel en alleen vanuit je eigen werkwijze en die dan vervolgens aan iedereen oplegt wat van geen enkel realisme getuigt. Het feit dat je hier al over netbooks van Apple hebt zegt ook wel genoeg. Iets minder puberaal mag wel.

Ik zie in ieder geval nu bij veel meer mensen dat ze eindelijk inzien wat het nut van zo'n duur dock nou is (even alles in/uit pluggen met 1 stekker).
Maar goed, zo te zien worden we het niet eens - then we'll have to agree to disagree. :)
Het gaat mij niet om gelijk/ongelijk maar om een realistische kijk op het verhaal en dat je ook eens kijkt naar een ander ipv alleen maar naar jezelf. Een dock is niet per definitie een must, je kunt ook prima toe met een andere kabel of een adapter.
Sander schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:28:
Ondanks de discussie hierboven blijft het feit dat Apple het nu voor elkaar heeft dat een nieuwe Macbook kopen niet meer iets is dat je een willekeurige gebruiker kunt laten doen. En omdat de eigen set accessoires van Apple ook zeer beperkt is moet je onderhand een expert zijn in wat wel en niet werkt. Conclusie: Het is gewoon on-gebruiksvriendelijk.
Nee, mensen maken het zichzelf gewoon veel en veel te moeilijk door spijkers op laag water te gaan zoeken. Het is net als voorheen een kwestie van weten wat je wil aansluiten.
Daarnaast is een dock/multiport-adapter een absolute must voor mensen die niet de 15" hebben, want hoe kun je anders beeldscherm + USB-A of bijv ethernet doen? Dan kom je al een poortje te kort, nog afgezien van de irritatie van een hele berg accessoires meeslepen met je super lichte en dunne laptop...
De 15" en 13" verschillen niet, ze hebben beiden TB3 poorten en dus zul je bij beide laptops iets moeten hebben wanneer je apparatuur dat geen USB-C (USB of TB) heeft wilt aansluiten. Daarbij komt ook nog eens dat je alleen al die meuk gaat meeslepen wanneer je nooit een vaste werkplek hebt. Heb je dat wel dan is een dock een beter idee (ongeacht welke laptop je hebt trouwens; het bespaart gewoon ontzettend veel gedoe en tijd). Ook hier wordt het hele verhaal weer fors overdreven. Niemand die onderweg even een beeldscherm gaat aansluiten want dat zou voor vrijwel iedereen betekenen dat die ook meegesleept moet worden ;) Let op wat je als voorbeeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ppl schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:25:
[...]

Dat ligt eraan of het USB of Thunderbolt protocol wordt gebruikt over die USB-C poort. USB ondersteund geen TRIM maar via Thunderbolt is dat weer wel mogelijk (PCIe en SATA kunnen daar dan weer over en daar zit wel TRIM support in). De vraag is alleen in hoeverre je wat aan TRIM hebt want dat gaat alleen op bij het verwijderen van data zodat je bij het opnieuw beschrijven van het geheugencelletje het legen van de cel niet meer hoeft te doen (en dat maakt het sneller). SSDs hebben van nature al Garbage Collection waarbij dit automatisch gaat en vaak is TRIM niet meer dan de trigger voor een specifieke Garbage Collection actie.
Even voor de duidelijkheid: ik heb nog een iMac met USB 3.0 poorten, en daarnaast Thunderbolt aansluitingen. Ik heb helaas de uitvoering met die schrapende 5400rpm disk, en wil graag de belangrijkste zaken overhevelen naar een externe SSD. Kan ik dan gewoon een fatsoenlijke USB3.0 enclosure met SSD gebruiken daarvoor? Zolang die bootable is natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]

[...]

Nee, mensen maken het zichzelf gewoon veel en veel te moeilijk door spijkers op laag water te gaan zoeken. Het is net als voorheen een kwestie van weten wat je wil aansluiten.
Sorry maar dit klinkt me echt iets teveel als fanboy geneuzel of een 1 april grap. Ik heb letterlijk voor mijn schoonpa moeten uitzoeken welke verloopjes hij het beste kon kopen voor zijn 13" Macbook, met name omdat de 13" MacBook dus niet gelijk is aan de 15" en je dus maar 2 poorten hebt waar je wat mee kan. Als je dan HDMI + Ethernet verloopje van Apple haalt (ook gedaan) kom je er vervolgens achter dat je niet meer kunt opladen... Die dus teruggebracht en uiteindelijk voor hem ook de Dell besteld, maar dat wel op mijn aanraden, want bij Apple raadden ze hem gewoon de multiport-adapter met daaraan vast dan USB-C > Ethernet. Dan wordt het helemaal erg gebruiksvriendelijk :X

[...]

De 15" en 13" verschillen niet, ze hebben beiden TB3 poorten en dus zul je bij beide laptops iets moeten hebben wanneer je apparatuur dat geen USB-C (USB of TB) heeft wilt aansluiten. Daarbij komt ook nog eens dat je alleen al die meuk gaat meeslepen wanneer je nooit een vaste werkplek hebt. Heb je dat wel dan is een dock een beter idee (ongeacht welke laptop je hebt trouwens; het bespaart gewoon ontzettend veel gedoe en tijd). Ook hier wordt het hele verhaal weer fors overdreven. Niemand die onderweg even een beeldscherm gaat aansluiten want dat zou voor vrijwel iedereen betekenen dat die ook meegesleept moet worden ;) Let op wat je als voorbeeld geeft.
Verschil is 2 tov 4 poorten, en dus de keuze tussen verloopjes van Apple, of een multiport/dock van een 3rd party omdat je anders acuut poorten te kort komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 01-04-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Sander schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:52:
[...]

Sorry maar dit klinkt me echt iets teveel als fanboy geneuzel of een 1 april grap. Ik heb letterlijk voor mijn schoonpa moeten uitzoeken welke verloopjes hij het beste kon kopen voor zijn 13" Macbook, met name omdat de 13" MacBook dus niet gelijk is aan de 15" en je dus maar 2 poorten hebt waar je wat mee kan. Als je dan HDMI + Ethernet verloopje van Apple haalt (ook gedaan) kom je er vervolgens achter dat je niet meer kunt opladen...

[...]

Verschil is 2 tov 4 poorten, en dus de keuze tussen verloopjes van Apple, of een multiport/dock van een 3rd party omdat je anders acuut poorten te kort komt.
Verschil tussen de Non-touchbar 13" en de Touchbar 13" ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
[...]
Als je dan HDMI + Ethernet verloopje van Apple haalt (ook gedaan) kom je er vervolgens achter dat je niet meer kunt opladen...
Wat??! Bedoel je te zeggen dat als je twee poorten hebt, en je koopt twee verloopjes, dat je dan een poort te kort komt????!

SCHANDALIG!! TIM COOK MOET ONTSLAGEN WORDEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Sorry, ik zie nu pas dat hij wel USB-c is maar wel een USB-A aansluiting heeft. Interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@ppl
Ik ga disscusie niet met je aan, opmerkingen als "Ik ben alleen tegen jouw uitspraken omdat je die doet geheel en alleen vanuit je eigen werkwijze en die dan vervolgens aan iedereen oplegt wat van geen enkel realisme getuigt." na een heel betoog over hoe mijn mening slechr is en die van jou dé manier, getuigt louter van puur het eigen gelijk als een hummer in het hoofd geparkeerd te hebben, en vervolgens hypocriet iemand die het niet met jou visie eens is te gaan beschuldigen van narcistische tunnelvisie en "je wil opleggen", tenzij je zelf over die dongles blijft doordrammen... Dan valt er niet met je te praten. Ik heb mijn mening gegeven, jij hebt jou mening (die je itt mijzelf als feit presenteert) gegeven - klaar, einde discussie. Ik heb nergens gezegd dat mensen een dock moeten kopen, noch dat die dingen handig zijn voor onderweg (dat heb je zelf verzonnen) - ik louter opgemerkt dat er nu meer vraag en noodzaak voor is door het gebrek aan poorten op de nieuwe Macbooks. Als je dat niet kan accepteren als mening: jammer dan.

Fijn weekend verder.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 01-04-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sorry maar dit klinkt me echt iets teveel als fanboy geneuzel of een 1 april grap. Ik heb letterlijk voor mijn schoonpa moeten uitzoeken welke verloopjes hij het beste kon kopen voor zijn 13" Macbook, met name omdat de 13" MacBook dus niet gelijk is aan de 15" en je dus maar 2 poorten hebt waar je wat mee kan.
Het klinkt eerder als iemand die wel weet wat Apple verkoopt omdat ie toevallig een 13" MBP 2016 heeft met 4 Thunderbolt 3 poorten en niet 2 ;) Apple heeft 3 modellen van de MBP 2016: een 13" met fysieke functie toetsen en maar 2 TB3 poorten, een 13" met Touch Bar en 4 Thunderbolt 3 poorten (die ik heb) en een 15" met Touch Bar en 4 TB3 poorten.

Het zoeken naar verloopjes is zo moeilijk als je het zelf maakt. Apple biedt een multiport adapter aan waardoor je USB-A, HDMI en USB-C hebt, iets wat nota bene gewoon op de productpagina staat. Je hoeft dan ook niet meer te doen dan de product omschrijving te lezen. Dat geldt overigens ook voor een website als allekabels.nl waar je een heleboel andere USB-C items vindt.
Als je dan HDMI + Ethernet verloopje van Apple haalt (ook gedaan) kom je er vervolgens achter dat je niet meer kunt opladen... Die dus teruggebracht en uiteindelijk voor hem ook de Dell besteld, maar dat wel op mijn aanraden, want bij Apple raadden ze hem gewoon de multiport-adapter met daaraan vast dan USB-C > Ethernet. Dan wordt het helemaal erg gebruiksvriendelijk :X
Accessoires kopen voor een product die je totaal niet kent is dan ook niet erg handig en dat Apple je niet van dienst kan zijn is ook niet zo raar want die hebben nou eenmaal geen adapter met ethernet erin. Jammer genoeg zijn ze niet de enige; er zijn helaas bar weinig producten te vinden waarin ook zo'n ethernet poort in is opgenomen. Die adapter van Dell waar je het over hebt is daarin zo'n beetje de beste en makkelijkste te verkrijgen.

*snip* op de man

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 01-04-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:De discussie over de noodzaak van docks en dongles begint een beetje erg vervelend te worden. Mensen hebben verschillende eisen, en daarmee ook een verschillende aanpak en 'noodzaak' voor welke accessoires ze willen gebruiken. Mensen beschuldigen van niet hebben van de juiste zienswijze (omdat ze 'het licht nog niet hebben gezien' of omdat ze 'een fanboy zijn'), helpt niet echt in deze discussie.

Laten we deze 'discussie' dan ook achterwege laten. Men kan prima zelf bepalen welke accessoires al dan niet noodzakelijk zijn. Dan kunnen we dit topic houden voor het uitwisselen van ervaringen met deze accessoires.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
page404 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:26:
[...]

Sorry, ik zie nu pas dat hij wel USB-c is maar wel een USB-A aansluiting heeft. Interessant!
Niet helemaal. Hij heeft een USB-C poort, maar wordt geleverd met een USB-C -> USB-A kabel, omdat natuurlijk veel meer mensen USB type A poorten hebben dan C.
Ik heb een USB-C -> USB-C kabel eraan gehangen (kostte €2 geloof ik bij allekabels), dus daarmee is ie ook op m'n dock verbonden. De USB-A kabel heb k wel altijd mee, voor t geval dat ik hem moet verbinden met een "normale" USB-poort op server of client-PC.

Die T3's hebben trouwens geweldige perfomance. Hier met HFS+ en encryptie doet is ongeveer 450MB/sec lezen en zo'n 400MB/sec schrijven, wat voor een externe schijf natuurlijk hemels is. Kan hem echt aanraden. Met de juiste kabel is hij dus prima geschikt voor een directe verbinding met een USB-C poort. :) Maar als je liever A gebruikt: ook goed, en die zit er standaard bij!
De snelheid is met beide kabels hetzelfde, dus wat dat betreft is er geen bezwaar om hem te gebruiken op A; ipv als USB-C accessoire.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 02-04-2017 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
cerberusss schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:58:
[...]

Wat??! Bedoel je te zeggen dat als je twee poorten hebt, en je koopt twee verloopjes, dat je dan een poort te kort komt????!

SCHANDALIG!! TIM COOK MOET ONTSLAGEN WORDEN!
Goeie reactie, draagt echt wat bij... Verplaats je eens in de gemiddelde gebruiker, die dus gewoon naar de winkel gaat voor een nieuwe macbook, net zoals Apple al jaren dat soort gebruikers aantrekt voor de iPhone en iPad...

Is er overigens een technische reden dat veel partijen in de (unpowered) docks slechts sub-sets van aansluitingen doen? Bijv Anker heeft HDMI + USB-A + USB-C powerport, zelfde combi met een netwerkpoort, maar dan zonder USB-C, maar geen die beide heeft. Is dit gewoon pure commercie of ligt hier ook nog een technische reden aan ten grondslag?

[ Voor 24% gewijzigd door Sander op 02-04-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

WhatsappHack schreef op zondag 2 april 2017 @ 02:58:
[...]

Niet helemaal. Hij heeft een USB-C poort, maar wordt geleverd met een USB-C -> USB-A kabel, omdat natuurlijk veel meer mensen USB type A poorten hebben dan C.
Klopt wat je zegt, ik zei het verkeerd. Ik heb helaas nog geen USB-C (gaat om een iMac late 2012, time flies...) maar ik kan 'm met meegeleverde kabel dus inprikken en dan een keer op het gemakje in gaan richten als bootdisk. Heeft geen haast, ik gebruik op dit moment mijn Macbook Air veel en op 't moment geen geld voor een nieuwe gadget ;) en aangezien de prijzen alleen maar blijven dalen kijk ik over een paar maanden wel verder!
Dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Sander schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:54:
Verplaats je eens in de gemiddelde gebruiker, die dus gewoon naar de winkel gaat voor een nieuwe macbook
Er zijn maar twee poorten. Hij wil er drie dingen op aansluiten. Wat voor rol wil je dat Apple in deze vergissing speelt?
Is er overigens een technische reden dat veel partijen in de (unpowered) docks slechts sub-sets van aansluitingen doen? Bijv Anker heeft HDMI + USB-A + USB-C powerport, zelfde combi met een netwerkpoort, maar dan zonder USB-C, maar geen die beide heeft. Is dit gewoon pure commercie of ligt hier ook nog een technische reden aan ten grondslag?
Mijn vermoeden is dat er momenteel maar 1 (goedkope) chipset met bijv. 2 of 3 reference designs beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

cerberusss schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:29:
[...]
Wat heb je dan gekocht? Dongles voor HDMI, ethernet, DisplayPort?
Dongles voor:
USB-C => VGA
USB-C => HDMI + USB-C + USB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Weet iemand van het bestaan van een hub met USB-A plug naar je Mac, maar die wel voorzien is van een USB-C poort? Kan natuurlijk een USB-C hub kopen maar dan moet er weer een verloopje aan vast gemaakt worden naar USB-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Goeie reactie, draagt echt wat bij... Verplaats je eens in de gemiddelde gebruiker, die dus gewoon naar de winkel gaat voor een nieuwe macbook, net zoals Apple al jaren dat soort gebruikers aantrekt voor de iPhone en iPad...
Daar denkt de wetgever heel anders over. Die heeft zowel koper als verkoper een verplichting gesteld omtrent informatie over een product. De verkoper is verplicht om je informatie te geven, de koper is daarentegen verplicht om informatie in te winnen. En voor dat laatste biedt dit topic dan ook een mooie uitkomst omdat je hier die USB-C producten kunt bespreken ;) Er is in deze dus geen excuus ongeacht of de mods dit nou op de man spelen vinden of niet. Wet = wet en daar heb je je aan te houden.
Ik denk niet dat het een technische reden heeft, eerder dat het gewoon een kwestie is van aanbod. Ik heb het idee dat er namelijk alleen dit soort PCB's zijn omdat iedereen die Apple multiport adapter aan het namaken is. Die netwerkpoorten komen vooral voor op de grote bureau docks dus die zitten eerder op de PCB's die daarvoor worden gebruikt.

Er zijn een paar producten die wel een combinatie zijn van die kleine multiport adapters met een netwerkkaart maar ze zijn verdomde lastig om aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dit forum doorgespit naar de beste optie voor mij..

Ik dacht dat ik echt een dock nodig zou hebben om mijn macbook te gebruiken.
Destijds met de macbook pro 13 tb ook 2 usb-c naar usb-a adapterkabeltjes meebesteld. Eigenlijk gebruik ik die maar zelden. Ik merk dat ik veel online werk op m'n nas en in de cloud of via wifi werk. USB gebruik ik dus maar zeer zelden. Ik ben blij dus dat Belkin er zo lang over doet/deed om hun TB3 dock te releasen. Anders had ik die ook besteld en nu een redelijk dure dock op mijn tafel gehad die ik vooral had gebruikt voor het opladen van m'n MBP.

Gisteren wel de DA200 van Dell besteld. die heeft hdmi, vga, ethernet & USB-A voor een redelijke prijs. Weliswaar geen 4k ondersteuning maar het doel van dat ding voor mij is dat ik een presentatie kan geven en zowel vga als hdmi wil hebben. (Kan deze overigens niet tegelijk maar dat vind ik prima)

Zonder olie op de accessoire discussie te willen gooien snap ik niet dat mensen die veel accesoires gebruiken ervoor kiezen om een notebook te halen met maar 1 of 2 poorten en er dan vervolgens een punt van maken dat het allemaal ellende is. Dus mijn advies aan mensen die veel accesoires gebruiken. Geef 100€ meer uit aan de 13' MBP met touchbar want die heeft 4 poorten en bespaar dat bedrag aan alles in 1 accesoires.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wil graag deze bestellen : https://www.aliexpress.co...71-429a-8d74-b685f7ec8aba

Voor het betaal proces zie ik dat ze iDeal support hebben, maar eenmaal bij het betaal stapje aangekomen kan ik alleen met CC Betalen... iemand enig idee of en hoe iDeal daar werkt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
DennusB schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:20:
Ik wil graag deze bestellen : https://www.aliexpress.co...71-429a-8d74-b685f7ec8aba

Voor het betaal proces zie ik dat ze iDeal support hebben, maar eenmaal bij het betaal stapje aangekomen kan ik alleen met CC Betalen... iemand enig idee of en hoe iDeal daar werkt?
Geen idee eerlijk gezegd. Persoonlijk zou ik nooit bij een partij als Aliexpres met ideal (wat feitelijk gewoon overboeken is) betalen. Waarom geen CreditCard, dan is je aankoop meteen verzekerd?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:45

Daar liep ik ook tegenaan! Probeer het eens vanaf je smartphone/tablet. Dan krijg je gek genoeg de mogelijkheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
cornelisprul schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:10:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd. Persoonlijk zou ik nooit bij een partij als Aliexpres met ideal (wat feitelijk gewoon overboeken is) betalen. Waarom geen CreditCard, dan is je aankoop meteen verzekerd?
Omdat ik geen CreditCard heb... haha
Rubenus schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:41:
[...]

Daar liep ik ook tegenaan! Probeer het eens vanaf je smartphone/tablet. Dan krijg je gek genoeg de mogelijkheid wel.
Thanks. Dat ga ik morgen eens proberen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Offtopic: maar als alternatief voor een creditcard kun je vaak PayPal gebruiken en die kun je weer aan je gewone bankrekening koppelen. PayPal biedt ook enige garantie bij je aankoop (met name het terug kunnen krijgen van geld wanneer er niks geleverd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:50:
Offtopic: maar als alternatief voor een creditcard kun je vaak PayPal gebruiken en die kun je weer aan je gewone bankrekening koppelen. PayPal biedt ook enige garantie bij je aankoop (met name het terug kunnen krijgen van geld wanneer er niks geleverd wordt).
AliExpress gaf ook PayPal niet als optie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik gebruik regelmatig iDeal bij AliExpress. Werkt prima.

Ik doe het wel alleen met goedkope aankopen, d.w.z. minder dan 50 euro. De rest doe ik met creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
cerberusss schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik regelmatig iDeal bij AliExpress. Werkt prima.

Ik doe het wel alleen met goedkope aankopen, d.w.z. minder dan 50 euro. De rest doe ik met creditcard.
Ik heb t zojuist nogmaals geprobeerd, op laptop en telefoon, maar ik krijg echt alleen de CreditCard optie. Heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
DennusB schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:04:
[...]

Ik heb t zojuist nogmaals geprobeerd, op laptop en telefoon, maar ik krijg echt alleen de CreditCard optie. Heel vaag...
Kijk je wel goed?

[ Voor 16% gewijzigd door cerberusss op 06-04-2017 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja, ik zie idd staan "Other methods" maar daar achter iDeal, maar als ik vervolgens klik op "Other payment method" kan ik alleen CC kiezen...

Edit : Wtf. Ik probeer het zojuist nog een keer en nu zie ik het wel... al ziet het er heel anders uit dan bij jou. Wat vaag.

[ Voor 13% gewijzigd door DennusB op 06-04-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Leuk project op Kickstarter: https://www.kickstarter.c...sb-c-more-ports-more-char
Hij is vandaag volgelopen (20K), en er zijn nog 5 dagen te gaan.

Wat ik interessant vind aan deze hub, is dat de kabel naar de laptop een losse kabel is. Dus die kun je vervangen door een langere kabel, en dan kun je de hub onder je bureau neerliggen -- lekker opgeruimd.

Vandaag om 14:09 is er nog één "early backer" positie over van $89.

[ Voor 16% gewijzigd door cerberusss op 10-04-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Ik heb vandaag na ongeveer twee maanden wachten mijn Marble DSC1 mogen ontvangen. Helaas blijkt dat deze niet compatible is met de 15" Macbook pro (wel met de 13" variant). Voor ik hem terug stuur leek het me wel vriendelijk om te vragen of er hier interesse voor is? Hij is nieuw en ongebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Zwegertje op 10-04-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Sinds een paar dagen ook trotse eigenaar van een MBP 15" Late 2016 met touchbar. Heerlijke machine, en i.c.m. met een hyperdrive nog geen onoverkomelijke problemen tegengekomen met aansluitingen e.d.

Op één probleem na...ik heb op mijn slaapkamer HT setup met een beamer, met een 5.1 versterker met een toslink kabel. Geen HDMI input, het is een wat oudere versterker,. Die kan ik dus niet meer aansluiten. Kan wel voor stereo gaan, maar wil natuurlijk wel gewoon 5.1

Wat te doen? Zijn er dongles/verloopjes? Externe geluidskaart? En als ik een receiver met HDMI input koop, gaat de MBP dan uberhaubt 5.1 doorgeven?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Zijn er ook monitors/docks die meer dan 45watt kunnen leveren?

Ik heb een dell precision met een 180watt adapter van de zaak. Deze zou ik graag thuis aan een USBC dock willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Je zoekt dus een USB-C dock voor je Dell Precision, niet voor een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
lowfi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:15:

Ik heb een dell precision met een 180watt adapter van de zaak. Deze zou ik graag thuis aan een USBC dock willen koppelen.
Dell heeft zelf een paar docks, zou daar eens tussen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:11:
Je zoekt dus een USB-C dock voor je Dell Precision, niet voor een Mac?
ohhh zat in active topics te kijken. Had niet door dat dit in het apple subforum zat.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:58
Lacie komt ook met een nieuwe , de 2big Dock Thunderbolt 3

http://www.lacie.com/nl/nl/professional/big/2big/

Er kunnen 2 schijven in , en er is een ingebouwe hub in verwerkt voor usb, sd kaarten , monitor , etc;
Lijkt me leuk , maar ik vrees voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Soulshaker schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:41:
Dat, en ik vrees voor het geluid. Dat ding wordt geleverd met 2 x 7200 RPM schijven, en is actief gekoeld. Niet grappig op je bureau, zo vermoed ik, tenzij de thermisch gestuurde ventilator heul goed werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door cerberusss op 21-04-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

lowfi schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:15:

Een Dell WD15 levert mijn Macbook 53Watt. Dat is meer dan 45 Watt. :)
Soulshaker schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:41:
Lacie komt ook met een nieuwe , de 2big Dock Thunderbolt 3

http://www.lacie.com/nl/nl/professional/big/2big/

Er kunnen 2 schijven in , en er is een ingebouwe hub in verwerkt voor usb, sd kaarten , monitor , etc;
Aantrekkelijk, zonder de disken...

[ Voor 36% gewijzigd door VisionMaster op 22-04-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik zoek een Dock die genoeg stroom levert via de USB aansluitingen. Ik heb nu de Minix NEO en de poorten erop leveren niet genoeg om een iPad op te laden. Ze claimen dat wel op hun verpakking maar in praktijk is net niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
cerberusss schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:37:
[...]

Dat, en ik vrees voor het geluid. Dat ding wordt geleverd met 2 x 7200 RPM schijven, en is actief gekoeld. Niet grappig op je bureau, zo vermoed ik, tenzij de thermisch gestuurde ventilator heul goed werkt.
Je kan er ook 2 ssd's in proppen , dan valt dat geluid al weg , en met een 2 meter lange thunderbolt kabel zou je het ook al op een afstand kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
VisionMaster schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:26:
Een Dell WD15 levert mijn Macbook 53Watt. Dat is meer dan 45 Watt
En je hoefde geen rare toeren uit te halen met updaten van firmware enzovoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

cerberusss schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:00:
[...]

En je hoefde geen rare toeren uit te halen met updaten van firmware enzovoort?
Nee, totaal niet. De firmware update had alleen nut voor de Macbook 13" gebruiker op mijn werk dat het iets deed. Voor mij met 15" geen verschil, dit is hoe het out of the box werkte. Helaas met 2x gespiegelde monitor ipv 3x discrete displays... maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:34
Soulshaker schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:53:
[...]

Je kan er ook 2 ssd's in proppen , dan valt dat geluid al weg , en met een 2 meter lange thunderbolt kabel zou je het ook al op een afstand kunnen houden :)
Dat wordt een hele klus.
LaCie levert de Big series met HD's erbij, want het OS staat alleen op de HD's.

Ik heb daar in het verleden veel ellende door gehad, want even een kapotte HD vervangen door een nieuwe ging mis omdat het OS op de andere HD corrupt was geraakt. Resultaat was dat mijn LaCie onbruikbaar is geworden.
Je kunt namelijk het OS niet even downloaden en opnieuw installeren.
De enige manier is dat je een HD naar LaCie moet opsturen en dan zetten zij daar tegen betaling het OS opnieuw op.
Voor mij géén LaCie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
sonderpa schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:40:
[...]

Dat wordt een hele klus.
LaCie levert de Big series met HD's erbij, want het OS staat alleen op de HD's.

Ik heb daar in het verleden veel ellende door gehad, want even een kapotte HD vervangen door een nieuwe ging mis omdat het OS op de andere HD corrupt was geraakt. Resultaat was dat mijn LaCie onbruikbaar is geworden.
Je kunt namelijk het OS niet even downloaden en opnieuw installeren.
De enige manier is dat je een HD naar LaCie moet opsturen en dan zetten zij daar tegen betaling het OS opnieuw op.
Voor mij géén LaCie meer.
Was dan een normale external drive of een NAS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
Ik had de LaCie 2big network 2 (2GB versie)
http://www.lacie.com/file...t/DS_2bigNetwork_2_NL.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dit is een heel ander type apparaat. Deze heeft geen OS nodig en zo te zien wordt daar ook geen gebruikt. Je hebt alleen een of andere applicatie waarmee je de RAID array in de gaten kunt houden (die moet je downloaden). Op 1 van de plaatjes doen ze vermoeden dat je de schijven er wel gemakkelijk uit kunt halen (waarbij ze gelukkig dan weer wel standaard en dus makkelijk te verkrijgen schijven gebruiken).

Het is in ieder geval weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
LaCie heeft het zelf ook over een NAS.
Beheer:
Directe toegang tot NAS met LaCie Network Assistant Aangepaste widgetgebaseerde interface
Speciale functies:
Quotabeheer van harde schijf
Time Machine-compatibel
Afdrukserver
Torrent-client voor standalone downloads
NTFS-ondersteuning voor lezen en schrijven voor externe harde schijf
Multimedia:
Compatibel met UPnP A/V en DLNA-media-adapter Externe fotominiaturen; streaming van MP3-bestanden iTunes®-server (DAAP)
Je kunt ook groepen en gebruikers aanmaken en rechten toekennen.
Hiervoor heeft de LaCie toch echt systeem software nodig.
Dat is toch echt wel wat meer dan de RAID array in de gaten houden.

Gezien mijn ervaring uit het verleden wil ik daarom geen vergelijkbare LaCie apparaten meer hebben.
Just my 2 cents. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

ben zelf ook al een tijdje de eGPU's in de gaten aan het houden. Op dit moment zijn ze helaas qua prijs nog niet interessant. (ca 450-500 euro per case excl videokaart)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

sonderpa schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:34:
LaCie heeft het zelf ook over een NAS.
Het gaat hier om de 2big Dock Thunderbolt 3 en daar rept LaCie met geen enkel woord over NAS omdat het ding geen enkele NAS functionaliteit heeft. Er zit niet eens een netwerkkaart in (nou ja, Thunderbolt 3 doet wel networking maar dat is peer-to-peer).

Jij hebt het, zoals ik al eerder aangaf, over een totaal ander product. Die van jou is een NAS en heeft weer geen enkele dock functionaliteit. Zo zit er geen DisplayPort op en kun je daardoor geen scherm erop aansluiten.

Het enige waar je dan over kunt vallen is de gebruikte RAID controller want dat kan wel hetzelfde zijn in beide apparaten. Om die RAID controller in te stellen heb je bij de 2big Dock een applicatie nodig die je bij LaCie moet downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 25-04-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
*knip*

Spammen is niet de bedoeling op GoT :)

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 26-04-2017 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bodiam
GforceNL schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:55:
[...]

ben zelf ook al een tijdje de eGPU's in de gaten aan het houden. Op dit moment zijn ze helaas qua prijs nog niet interessant. (ca 450-500 euro per case excl videokaart)
Wat dacht je van deze? https://www.akitio.com/expansion/node

Is in ieder geval een stukje goedkoper ($299)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

bodiam schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:05:
[...]

Wat dacht je van deze? https://www.akitio.com/expansion/node

Is in ieder geval een stukje goedkoper ($299)
Kon maar 1 bedrijf vinden dat hem levert in NL, ruim €400.

Als je in het buitenland bestelt komen er ook nog douane en shipping bij, waardoor je ook op die prijs uit komt.

Ik ben nu deze in de gaten aan het houden :
https://egpu.io/mantiz-ve...rnal-gpu-docking-station/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
GforceNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:38:
[...]

Kon maar 1 bedrijf vinden dat hem levert in NL, ruim €400.

Als je in het buitenland bestelt komen er ook nog douane en shipping bij, waardoor je ook op die prijs uit komt.

Ik ben nu deze in de gaten aan het houden :
https://egpu.io/mantiz-ve...rnal-gpu-docking-station/
Zo duur hoeft het niet te zijn. Kijk op amazon.de voor de node, rond de 330 euro. Ik ben er overigens nog niet uit welke ik koop, ter "uitbreiding" van mijn mac pro 2013.

[ Voor 8% gewijzigd door Sovereign op 27-04-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Sovereign schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:37:
[...]

Zo duur hoeft het niet te zijn. Kijk op amazon.de voor de node, rond de 330 euro. Ik ben er overigens nog niet uit welke ik koop, ter "uitbreiding" van mijn mac pro 2013.
Dat is niet de node, maar zijn de Thunder2 en Thunder3. De Node ben ik nog niet tegen gekomen op Amazon helaas...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ondanks grootse wensen ... wordt het voor mij toch een 180 Watt versie van een WD15 en een DA200. Bizar eigenlijk dat de meeste gunstige devices met de meeste connectivity per euro (inclusief voldoende compatibility voor mijn Macbook Pro 15" 2016 en de andere computers van collega's) op twee Dell producten uitkomt. Je verwacht het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
GforceNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:15:
[...]

Dat is niet de node, maar zijn de Thunder2 en Thunder3. De Node ben ik nog niet tegen gekomen op Amazon helaas...
Je hebt helaas gelijk. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodiam
Hebben jullie deze gezien? Dit is een powerpack (27000mAh) met 2 USB-C aansluitingen: http://usb-c.today/indiegogo-100w-usb-c-power-pack/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
GforceNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:15:
[...]

Heb overigens de gok gewaagd met de ASUS ROG XG Station 2. Krijg 'm morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Sovereign schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:59:
[...]

Heb overigens de gok gewaagd met de ASUS ROG XG Station 2. Krijg 'm morgen binnen.
Ben benieuwd, hopelijk werkt het naar behoren!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
GforceNL schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:24:
[...]

Ben benieuwd, hopelijk werkt het naar behoren!
Ik ben net zo benieuwd als jij. Ik heb gisteren nog wel even de Apple TB3 <-> TB2 adapter geprobeerd op mijn Intel Nuc Skull Canyon, en dat werkte prima met mijn TB2 accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Sovereign schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:59:
[...]

Jemig, wat een beest!

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/images/wp/purch-api/incontent/2016/01/asus-xg-station-2.jpg

Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Ben 'm nu aan het uitpakken. Eerlijk is eerlijk, bouwkwaliteit van dit ding is enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Ik ben m nu even aan het testen op de Intel nuc 6i7KYK voordat ik me waag aan het aansluiten op mijn Mac pro. Inmiddels de firmware geüpdate en de laatste Nvidia drivers geïnstalleerd. 3Dmark geeft een score van 6937 met een Nvidia Titan X Pascal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Net m'n USB-C dock via AliExpress binnen gehad : https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.jlcT7C

Eerste indruk : Bouwkwaliteit is overall ok, niet super, maar ziet er prima uit en voelt solide. Hij werkt wel ideaal, nu 3 USB devices, VGA & Ethernet er op aangesloten (+ Oplader via de dock) en dat gaat allemaal prima :) En dat voor die prijs... aanradertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
DennusB schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:53:
Net m'n USB-C dock via AliExpress binnen gehad : https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.jlcT7C

Eerste indruk : Bouwkwaliteit is overall ok, niet super, maar ziet er prima uit en voelt solide. Hij werkt wel ideaal, nu 3 USB devices, VGA & Ethernet er op aangesloten (+ Oplader via de dock) en dat gaat allemaal prima :) En dat voor die prijs... aanradertje :D
Heb je hem aangesloten op je Macbook, of iets anders? Werkt de 4K ook een beetje?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sovereign
En hij werkt. :D Een vlugge benchmark, Unengine Valley geeft me 71,8 fps op Ultra (2560x1440).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kq7iHpxktwf0wqDkkfzBQfkU/full.png

[ Voor 27% gewijzigd door Sovereign op 29-04-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
bodiam schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:47:
[...]

Heb je hem aangesloten op je Macbook, of iets anders? Werkt de 4K ook een beetje?
Op m'n MacBook Pro uit 2017 idd. 4K moet ik nog proberen, heb nog geen extern 4K scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Sovereign schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:27:
En hij werkt. :D Een vlugge benchmark, Unengine Valley geeft me 71,8 fps op Ultra
o_O

Ook niet gewoon half werk of zo, gewoon >70 FPS...

Echt, soms heb ik het gevoel dat ik in de toekomst leef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ga maar eens via Bootcamp naar Windows.. dan vliegt hij pas... https://9to5mac.com/2017/...-macbook-pro-gaming-egpu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Tijd om er ook eentje te gaan halen dus!

Had bijna een nieuwe pc gekocht deze week, maar een eGpu is veel interessanter!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
GforceNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:46:
Tijd om er ook eentje te gaan halen dus!

Had bijna een nieuwe pc gekocht deze week, maar een eGpu is veel interessanter!
Dat vind ik dus ook. En het mooie van de eGPU enclosure is dat ik 'm kan gebruiken voor meer dan een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Ze zijn helaas slecht te verkrijgen in Europa...

Heb even gekeken naar de eGPU van Mantiz, die is pas over twee maanden leverbaar.... :'(

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
GforceNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:31:

Heb even gekeken naar de eGPU van Mantiz, die is pas over twee maanden leverbaar.... :'(
Tja, dat is ook de reden dat ik toch voor de Asus ben gegaan. Mac4us.nl levert de Node nu voor 399 zag ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Sovereign schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Tja, dat is ook de reden dat ik toch voor de Asus ben gegaan. Mac4us.nl levert de Node nu voor 399 zag ik.
Ben benieuwd naar je ervaringen, bij mij staat een eGPU enclosure ook op de verlanglijst... Momenteel wacht ik wel af welke de beste support krijgt en het volwassen worden van de drivers/firmwares. De prijs is wel aan de hoge kant vind ik zelf op dit moment, een leuke game PC is ongeveer net zo duur

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed€ 172,50€ 172,50
1Biostar Racing X370GT3€ 127,21€ 127,21
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 412,-€ 412,-
1BitFenix Pandora Core Zwart€ 84,30€ 84,30
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair SF450€ 85,50€ 85,50
1Intel 600p 256GB€ 102,68€ 102,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.111,19

Een "simpel" Ryzen systeem met genoeg RAM en een GTX 1070 kost rond de €1125 euro. Kijkende naar een eGPU opstelling kost dit ook €550 (Asus ROG station) en €412 = +/- €950-1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Pat-Juh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:44:
Ben benieuwd naar je ervaringen, bij mij staat een eGPU enclosure ook op de verlanglijst... Momenteel wacht ik wel af welke de beste support krijgt en het volwassen worden van de drivers/firmwares. De prijs is wel aan de hoge kant vind ik zelf op dit moment, een leuke game PC is ongeveer net zo duur
Klopt, het hangt er vanaf wat voor hardware je al hebt en of er echt noodzaak is voor een eGPU, etc. Voor Mac en PC gebruikers met een laptop is de keuze denk ik vrij eenvoudig, dan biedt een eGPU zonder meer uitkomst. Ook voor Mac desktop gebruikers in zijn algemeenheid.

En of je net zo duur uit bent als een game PC zal er vanaf hangen. Een Node met een 1060 kaart is bijvoorbeeld minder duur.

Voor mezelf is de eGPU uitbreiding perfect. Ik heb een extra GTX 1080 TI aangeschaft. Die is net binnen. Zojuist aan de TB2 poort van mijn Z840 gehangen. Die had al 2x Titan X. Dus in totaal nu meer dan 10.000 cuda cores in een machine, perfect voor 3D rendering en video bewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Zo dan, wat een overkill aan GPU power! Zou zelf een eGpu gebruiken voor een spelletje af en toe, maar de afweging tussen een simpel game pc'tje of een enclosure met GPU is lastig.

Gamen doe ik voornamelijk thuis, voor onderweg is de Radeon 460 meer dan genoeg, als ik al tijd heb om te gamen onderweg.

Een meer dan redelijk AMD systeem met RX580 kost ook rond de 800 euro namelijk.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

GforceNL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:54:
Zou zelf een eGpu gebruiken voor een spelletje af en toe, maar de afweging tussen een simpel game pc'tje of een enclosure met GPU is lastig.

Gamen doe ik voornamelijk thuis, voor onderweg is de Radeon 460 meer dan genoeg, als ik al tijd heb om te gamen onderweg.

Een meer dan redelijk AMD systeem met RX580 kost ook rond de 800 euro namelijk.
Same here, ik gebruik mijn MacBook voornamelijk voor fotoverwerking en af en toe wat ontspanning in de vorm van Battlefield 1/4 of Diablo III. De eerste is het zwaarste en die draait een vaste 60fps op medium settings en 1920x1200 (zowel in een 64 player Operations map en campaign). Voorlopig is dat wel afdoende, eventueel volgend jaar als er meer van dergelijke cases in omloop zijn eens verder kijken :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
GforceNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:31:

Volgens mij liggen zo'n beetje alle Thunderbolt docks bij Intel te wachten op een stempeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Externe gpu, daar heb ik serieus al heel lang op zitten wachten! Macs met een fatsoelijke gpu zijn altijd een flinke aanslag in de portemonee... en daarin blijf ik dat ik de 21"imac altijd al groot genoeg heb gevonden! En natuurlijk nu kan je een macbook kopen en dan nog lekker met een fatsoenlijke gpu gamen, het beste van 2 werelden... Hoelang mag de thunderbolt kabel zijn zonder data verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Coldbullet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 05:45:
Hoelang mag de thunderbolt kabel zijn zonder data verlies?
Interessante vraag! Ik zie ze zelden langer dan 1 meter.

Je kunt ook voor 500+ dollar een Corning (fiber-gebaseerde) Thunderbolt kabel kopen, die beginnen bij 10 meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
bodiam schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:47:
[...]

4K op een VGA aansluiting zal ben ik bang niet gaan werken...
Dan zul je toch eerder via Thunderbolt moeten aansluiten..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

cerberusss schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 06:53:
[...]

Interessante vraag! Ik zie ze zelden langer dan 1 meter.

Je kunt ook voor 500+ dollar een Corning (fiber-gebaseerde) Thunderbolt kabel kopen, die beginnen bij 10 meter :+
Je ziet ze zelden langer... wat is er mogelijk... dit kan namelijk erg interesant zijn om je externe gpu of ander apparatuur netjes weg te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Coldbullet schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:53:
Je ziet ze zelden langer... wat is er mogelijk... dit kan namelijk erg interesant zijn om je externe gpu of ander apparatuur netjes weg te werken
Ik zie een enkele tot maximaal 2 meter, echter dan is het wel Thunderbolt maar geen USB 3.0:
https://www.apple.com/ca/...in-thunderbolt-3-cable-2m
Prima dus voor een eGPU, maar niet als die eGPU meteen een dock is waar je ook je USB 3.0 externe SSD op wil aansluiten.

Er is ook nog deze, maar die gaat tot 20 Gbps, en je wilt juist 40 Gbps voor een eGPU:
https://www.amazon.com/Ce...-Compatible/dp/B01KGTGXQO
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste