Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Was een korte voor de heren ja :D

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Misschien spoiler tag gebruiken, wellicht willen mensen nog terug kijken :)

spoiler:
1 nog maar toch? O-)

Alle vier de afleveringen staan overigens in de NPO app (maar 2 t/m 4 doen het nog niet) en gezien de thumbnails vermoed ik dat ze de volgorde van het oppakken daarmee prijs hebben gegeven maar wellicht is het random.

[ Voor 30% gewijzigd door Shinji op 25-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Shinji schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Misschien spoiler tag gebruiken, wellicht willen mensen nog terug kijken :)

spoiler:
1 nog maar toch? O-)
Voor series geldt dat zodra ze in NL uitgezonden zijn het vrij zonder spoiler tags besproken mag worden.

Was wel weer een geinige eerste aflevering, de bekendheid werkt 2 kanten op natuurlijk, makkelijk een lift en slaapplek scoren voor de deelnemers en makkelijk herkend worden dus een voordeel voor de Hunters.

De hoogmoed van die twee heeft ze al parten gespeeld inderdaad, toen ze zovaak in beeld kwamen in de eerste aflevering vermoedde ik al dat ze het niet lang zouden redden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Bartske schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Voor series geldt dat zodra ze in NL uitgezonden zijn het vrij zonder spoiler tags besproken mag worden.

Was wel weer een geinige eerste aflevering, de bekendheid werkt 2 kanten op natuurlijk, makkelijk een lift en slaapplek scoren voor de deelnemers en makkelijk herkend worden dus een voordeel voor de Hunters.

De hoogmoed van die twee heeft ze al parten gespeeld inderdaad, toen ze zovaak in beeld kwamen in de eerste aflevering vermoedde ik al dat ze het niet lang zouden redden :P
Ah, dat wist ik niet.

Maar je gaat terug naar je eigen omgeving wat nooit handig is en dan iets roepen als "als ik hier gepakt wordt.... ik ken hier alles" met het idee van dat ze hier juist overal weg kunnen komen vond ik erg typerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pff die Oussama en Bilal waren wel heel erg naïef bezig met die telefoon... denk dat de andere daar qua hunters inzet ook behoorlijk van geprofiteerd hebben want die waren veelal niet veel beter bezig :X hebben ze überhaupt wel een eerder seizoen gekeken?

Wisten de hunters dat ze burner phones bij zouden hebben? Want die zoektocht was wel erg slim en erg waardevol voor zo’n eerste zoektocht.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
Le Mol schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:31:
Pff die Oussama en Bilal waren wel heel erg naïef bezig met die telefoon... denk dat de andere daar qua hunters inzet ook behoorlijk van geprofiteerd hebben want die waren veelal niet veel beter bezig :X hebben ze überhaupt wel een eerder seizoen gekeken?

Wisten de hunters dat ze burner phones bij zouden hebben? Want die zoektocht was wel erg slim en erg waardevol voor zo’n eerste zoektocht.
Nee, gewoon een goede gok (en een beetje inleven in dit nieuwe type kandidaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Leuk dat je reageert in dit topic @SelmarSmit . Ik ben ook een vaste kijker en je beantwoord veel vragen die ik eigenlijk zo heb uitgelegd aan mijn vrouw, haha.

Het viel me overigens op dat er weinig kledingwissels zijn op het hoofdkwartier van de Hunters, hoeveel draaidagen hebben jullie?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Kecin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:24:
Leuk dat je reageert in dit topic @SelmarSmit . Ik ben ook een vaste kijker en je beantwoord veel vragen die ik eigenlijk zo heb uitgelegd aan mijn vrouw, haha.

Het viel me overigens op dat er weinig kledingwissels zijn op het hoofdkwartier van de Hunters, hoeveel draaidagen hebben jullie?
Ja, nog even HK toegang bij elkaar sprokkelen voor als er een tweaker kandidaat meedoet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Moet zeggen dat dit mijn kijkplezier wel iets minder gemaakt heeft:
SelmarSmit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Die moeten we negeren, hoe moeilijk dat ook is. Maar er is (natuurlijk) altijd contact met de camjo's dus die worden altijd gewaarschuwd door redactie als we dichtbij komen.

[...]

Dat klopt, zowel uit veiligheid als rechtentechnisch.
Is de hele control room (of hoe je het ook noemt) dan niet één groot toneelspel? Men doet voorkomen dat de pintransactie live doorkomt, nadat de burner telefoon al was gepinpoint. En een paar minuten later (op TV) zijn de heren in het park de sigaar. Zijn de deelnemers dan niet totaal kansloos op deze manier? Alleen die telefoon was in de realiteit nooit voldoende geweest voor zo'n snelle reactie lijkt mij?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Het is vooral de arrogantie van de heren zelf die ervoor heeft gezorgd dat ze zo snel gepakt werden. Nu nog de andere te pakken krijgen!
Wel lullig voor Oussama die juist degene was die voorzichtiger is.

[ Voor 20% gewijzigd door joshje op 26-01-2021 09:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kecin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:24:

Net zoveel als de kandidaten, dus 4 weken totaal, plus een paar dagen ‘proefdraaien’. Maar ik heb natuurlijk gewoon 10 dezelfde shirts gekocht. Voor de oplettende kijker zie je mijn broek wel eens van kleur wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Ebayzo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
Moet zeggen dat dit mijn kijkplezier wel iets minder gemaakt heeft:

[...]
Is de hele control room (of hoe je het ook noemt) dan niet één groot toneelspel? Men doet voorkomen dat de pintransactie live doorkomt, nadat de burner telefoon al was gepinpoint. En een paar minuten later (op TV) zijn de heren in het park de sigaar. Zijn de deelnemers dan niet totaal kansloos op deze manier? Alleen die telefoon was in de realiteit nooit voldoende geweest voor zo'n snelle reactie lijkt mij?
Als ze dit soort fouten maken zijn ze kansloos ja, maar de rest is wel wat zorgvuldiger in het gebruik van telefoons.

En nee, HQ is geen toneelspel, wij zijn allemaal getrainde analisten/rechercheurs, niet getrainde acteurs. Dat maakt het voor regie juist zo lastig (want wij kunnen niet ‘naspelen’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

SelmarSmit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Als ze dit soort fouten maken zijn ze kansloos ja, maar de rest is wel wat zorgvuldiger in het gebruik van telefoons.

En nee, HQ is geen toneelspel, wij zijn allemaal getrainde analisten/rechercheurs, niet getrainde acteurs. Dat maakt het voor regie juist zo lastig (want wij kunnen niet ‘naspelen’)
Nee, ik geloof wel dat het geen acteurs zijn, maar de acties kunnen niet realistisch zijn qua tijdlijn (toch?). Maar dit is eerder genoemd natuurlijk want als alles real-time was werd het wel erg langdradig.

Het gebruik van én de tracering van de telefoon én de pintransactie incl. beelden wat resulteert in het oppakken van één van de Mocro Maffia boys is te effectief i.t.t. realiteit. Dit i.c.m. met hun totale gebrek aan omgevingsbewustzijn was een te simpele aanhouding. Vraag mij niet hoe, maar iets meer mogelijkheid tot onder de radar blijven voor deelnemers lijkt mij leuker.

Als de realiteit zo "simpel" was had de recherche een stuk meer/sneller misdrijven kunnen oplossen denk ik.

Maar goed, alsnog was het leuke televisie hoor :>

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
Ebayzo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:17:
[...]
Nee, ik geloof wel dat het geen acteurs zijn, maar de acties kunnen niet realistisch zijn qua tijdlijn (toch?). Maar dit is eerder genoemd natuurlijk want als alles real-time was werd het wel erg langdradig.
Er is ook een verschil tussen realistisch en zo goed mogelijk realistisch naspelen.

Je zou bvb kunnen indenken dat echt toegang tot al die camera's voor dit programma niet mogelijk is. Wat kun je dan wel doen?

Bvb op het moment dat de hunters een camera zien en beelden opvragen...dat deze vertraagd worden aangeleverd door bvb de meelopende cameracrew bij de deelnemers.

In dat geval is het echt-echt? Nee, is het zo realistisch mogelijk als kan, en hoe het wellicht ook in het echt kan? Ja dat wel.

Ik ben er wel van overtuigd dat de Hunters spelregels hebben die ervoor zorgen dat de realiteit qua mogelijkheden zo goed mogelijk word benaderd, maar dat er wel truken nodig zijn om dit te realiseren.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Je moet ook niet vergeten dat de deelnemers dezelfde status als een terrorist hebben. Hierdoor zijn er velen mogelijkheden qua traceren etc. Dit wordt natuurlijk niet toegepast op elke crimineel/misdaad. Lijkt me ook erg logisch...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Ebayzo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Het gebruik van én de tracering van de telefoon én de pintransactie incl. beelden wat resulteert in het oppakken van één van de Mocro Maffia boys is te effectief i.t.t. realiteit. Dit i.c.m. met hun totale gebrek aan omgevingsbewustzijn was een te simpele aanhouding. Vraag mij niet hoe, maar iets meer mogelijkheid tot onder de radar blijven voor deelnemers lijkt mij leuker.

Als de realiteit zo "simpel" was had de recherche een stuk meer/sneller misdrijven kunnen oplossen denk ik.

Maar goed, alsnog was het leuke televisie hoor :>
De uitzending is natuurlijk niet realtime, niemand vindt het leuk om te zien hoe wij een paar uur moeten wachten op de beelden van een pintransactie, maar wij moeten dus wel al die tijd wachten. Daardoor lijkt het misschien simpel of te effectief, maar de tijdslijnen zijn vergelijkbaar met de aanslag op Utrecht (en dat is de mate van realisme wat we beogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

SelmarSmit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:53:
[...]

De uitzending is natuurlijk niet realtime, niemand vindt het leuk om te zien hoe wij een paar uur moeten wachten op de beelden van een pintransactie, maar wij moeten dus wel al die tijd wachten. Daardoor lijkt het misschien simpel of te effectief, maar de tijdslijnen zijn vergelijkbaar met de aanslag op Utrecht (en dat is de mate van realisme wat we beogen).
Ok, dan heb je inderdaad een mooi referentiekader. Zoals @joshje zegt dus, vergelijkbaar met de status van een (potentiele) aanslagpleger.

Thanks!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Nog een vraagje @SelmarSmit, in het seizoen dat jij voor het eerst meedeed gebruikte jij big data om de voortvluchten op te sporen. Ik kan mij nog herinneren dat je een aantal mogelijke campings in kaart bracht waar een duo zou kunnen overnachten. Afgelopen seizoenen heb ik dit soort analyse helemaal niet meer in beeld gezien. Ben jij hiermee gestopt of zien wij het gewoon niet meer?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iConfesss
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 07:18
Voor een ieder die nieuwsgierig is naar een stukje behind de scenes van Hunted kan ik de 'Met nerds om tafel' podcast van harte aanraden! In seizoen 8 aflevering 3 hoor je alles over evolutionaire algoritmen en doorzichtige OLED schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SelmarSmit schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Echter heeft het achterwege laten van die tijdslijnen wel het gevolg dat het niet mee realistisch oogt voor de kijker, het lijkt alsof alle informatie direct beschikbaar is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
RedFox schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:56:
Nog een vraagje @SelmarSmit, in het seizoen dat jij voor het eerst meedeed gebruikte jij big data om de voortvluchten op te sporen. Ik kan mij nog herinneren dat je een aantal mogelijke campings in kaart bracht waar een duo zou kunnen overnachten. Afgelopen seizoenen heb ik dit soort analyse helemaal niet meer in beeld gezien. Ben jij hiermee gestopt of zien wij het gewoon niet meer?
Je ziet het niet meer, het was eerst nieuw en daarom in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Tsurany schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Echter heeft het achterwege laten van die tijdslijnen wel het gevolg dat het niet mee realistisch oogt voor de kijker, het lijkt alsof alle informatie direct beschikbaar is.
Klopt dat zijn de afwegingen die je moet maken met monteren. Met de huidige montage blijf je beter ‘in’ de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ebayzo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Ok, dan heb je inderdaad een mooi referentiekader. Zoals @joshje zegt dus, vergelijkbaar met de status van een (potentiele) aanslagpleger.

Thanks!
Alleen dan wel een (potentiele) aanslagpleger die nooit de wet mag overtreden... En nog tig andere regels meekrijgt die hem in de problemen brengen...

Het is maar net wat je wil portretteren, je kan zeggen dat het de top van de opsporing is die een topcrimineel najaagt.
Of je kan zeggen dat de top van de opsporing blijkbaar met alle middelen ter beschikking extreme moeite heeft om een burger die zich aan de wet houdt op te sporen, laat staan een crimineel.

Heel erg simplistisch gesteld, sta toe dat de deelnemers geld mogen lenen en verwijder de plicht om hints op te halen bij bekenden/gezamelijke plaats en 8 van de 10 deelnemers zullen de extractieplek bereiken.

Dan leen je namelijk gewoon 500 of 1000 euro (of nog meer) van iemand in je omgeving en daarna verdwijn je simpelweg 3 weken van de radar voor je hele omgeving, je kan elk klein hotelletje etc pakken wat je wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Alleen dan wel een (potentiele) aanslagpleger die nooit de wet mag overtreden... En nog tig andere regels meekrijgt die hem in de problemen brengen...

Het is maar net wat je wil portretteren, je kan zeggen dat het de top van de opsporing is die een topcrimineel najaagt.
Of je kan zeggen dat de top van de opsporing blijkbaar met alle middelen ter beschikking extreme moeite heeft om een burger die zich aan de wet houdt op te sporen, laat staan een crimineel.

Heel erg simplistisch gesteld, sta toe dat de deelnemers geld mogen lenen en verwijder de plicht om hints op te halen bij bekenden/gezamelijke plaats en 8 van de 10 deelnemers zullen de extractieplek bereiken.

Dan leen je namelijk gewoon 500 of 1000 euro (of nog meer) van iemand in je omgeving en daarna verdwijn je simpelweg 3 weken van de radar voor je hele omgeving, je kan elk klein hotelletje etc pakken wat je wilt.
Probleem is dat we een TV programma maken waarin er drie weken spanning moet zijn, en het na drie weken ook afgelopen is. Daarom zijn er extra regels die het de kandidaten lastiger maken. Drie weken verstoppen is namelijk simpel, drie jaar (en zover tijd hebben we niet) niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:33
Niet vergeten dat het een amusementsprogramma is. Dan moet er wel iets zijn dat amuseert. Dat kan alleen met regels.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Devian
Wat ik eigenlijk wel mis aan Hunted is gewoon een extra aflevering, achteraf, met alle deelnemers en hunters samen met hoe hun het ervaren hebben...wat terugblikken erbij...etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Devian schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:06:
Wat ik eigenlijk wel mis aan Hunted is gewoon een extra aflevering, achteraf, met alle deelnemers en hunters samen met hoe hun het ervaren hebben...wat terugblikken erbij...etc etc
Staan wat dingen op socia media, maar we hebben het dit jaar meer (ook meer dan vorig jaar) gehoord, misschien gaan ze/we er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Devian schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:06:
Eea is te vinden op https://www.npo3.nl/hunted/AT_2056755 > Extra's
In een eerder seizoen was er wel een terugblikaflevering, die was wel behoorlijk slecht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Wat ik aan de aflevering van gisteren vooral merkte was dat er bij de man die de dagelijkse sturing doet (even zijn naam kwijt), behoorlijk onrustig was. Soort van geïrriteerd, net seizoen afgerond, weer 4 teams op de vlucht :-).

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen qua VIPS. Tuurlijk werkt het mee tot je bekend mee, maar werkt zeker net zo hard tegen je.

Zelf zou ik best wel eens een dagje achter de schermen willen kijken, hoe verloopt nu een echte dag bij de controlroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of jullie het boek van Marcel van de Ven gelezen hebben, maar dat is zo fanatiek die laat je niet zomaar gaan. Echt leuk om te lezen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Mooi weer wat te kijken tijdens de lockdown :) Vind wel leuk om met de achtergronden van @SelmarSmit te kijken. Hopelijk blijven Klaas en Dennis er in tot het einde, leuk duo :D En straks nog een cameo van Jochem Myer :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
nieuws: WhatsApp verplicht authenticatie op telefoon voor tonen berichten op ...

Dat gaat het lastiger maken om bij de deelnemers etc op hun whatsapp mee te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Hoeft niet..

De manier waarop ze het nu doen is waarschijnlijk al een methode om het na te kunnen bootsen wat ze in het echt kunnen...Nu moeten ze waarshcijnlijk alleen de afspraken even wijzigen met de deelnemers en betrokkenen dat ze hier ook aan mee moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Daar heb je een punt, ik ging uit van de onwetendheid van de deelnemers / personen in kwestie dat ze mee konden kijken op deze manier. Het is volgens mij niet bekend of dat een regel is dat ze dat toe moeten staan.

@SelmarSmit Wellicht kan jij dat toelichten?

Als dat zo is, had dat bijvoorbeeld ook gemoeten bij de communicatie via dat spel van afgelopen seizoen. Waar leg je dan de grens? Je moet Whatsapp/Telegram/Signal toestaan maar Matrix niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Shinji op 28-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:44
@SelmarSmit Waarom zijn eigen niet alle regels openbaar, nu zijn veel mensen aan het gissen wat nou wel en niet mag, ik denk dat dit veel meer duidelijkheid zal geven over de 'echte' opties die de deelnemers hebben en hoe ze dat beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zou wellicht nog een leuke extra aflevering zijn ook, uitleg over hoe het normaal gaat en hoe dat gesimuleerd wordt in het spel. Bijvoorbeeld Whatsapp moet op basis van gerechtelijk bevel communicatie prijs geven (als ze dat kunnen). Dat wordt gesimuleerd door via WhatsApp Web mee te kijken. Al is dat in dit geval wel een groot verschil, want achteraf communicatie krijgen of real time mee kunnen lezen is wel even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:35:
Daar heb je een punt, ik ging uit van de onwetendheid van de deelnemers / personen in kwestie dat ze mee konden kijken op deze manier. Het is volgens mij niet bekend of dat een regel is dat ze dat toe moeten staan.

@SelmarSmit Wellicht kan jij dat toelichten?

Als dat zo is, had dat bijvoorbeeld ook gemoeten bij de communicatie via dat spel van afgelopen seizoen. Waar leg je dan de grens? Je moet Whatsapp/Telegram/Signal toestaan maar Matrix niet?
In principe hoeft niemand mee te werken, en is de Whatsapp Web koppeling 'heimelijk' (voor zover iets op televisie doen heimelijk kan zijn). Maar soms helpt vragen gewoon :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gister de eerste vip aflevering gezien, kan ik even zeggen. Wat een waardeloos taalgebruik, slaat kant nog wal. Gelukkig zijn de betreffende deelnemers er gelijk uit.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

vorig seizoen was het google account zo gehacked.. en konden ze binnen no time van alles opzoeken.
Daarnaast.. ik heb nog geen enkele deelnemer zien appen, laat staan via de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
greatgonzo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:53:
[...]

vorig seizoen was het google account zo gehacked.. en konden ze binnen no time van alles opzoeken.
Daarnaast.. ik heb nog geen enkele deelnemer zien appen, laat staan via de desktop.
Dan heb je denk ik wel wat gemist, families hebben denk ik elk seizoen wel gecommuniceerd via whatsapp over de locatie van de kandidaten en de hunters deden bij iedereen bij wie ze langs waren geweest even de QR code van WA web doorsturen naar het hoofdkantoor.

Ik zou zelf, als ik me zelf zou opgeven, mijn omgeving heel goed instrueren dat telkens als de hunters langs zijn geweest alle WA web sessies uit te loggen. En ik snap dat dat het eerste seizoen niet gebeurde maar het gebeurd al meerdere seizoenen achter elkaar en dat snap ik niet echt, dus daarom was de twijfel of het wellicht 'moet' volgens de regels, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Shinji op 29-01-2021 15:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ghostrider schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:18:
Gister de eerste vip aflevering gezien, kan ik even zeggen. Wat een waardeloos taalgebruik, slaat kant nog wal. Gelukkig zijn de betreffende deelnemers er gelijk uit.
Dat is het enige wat je eruit hebt gehaald? Half opgroeiend Nederland praat zo (helaas).

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Shinji schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Dan heb je denk ik wel wat gemist, families hebben denk ik elk seizoen wel gecommuniceerd via whatsapp over de locatie van de kandidaten en de hunters deden bij iedereen bij wie ze langs waren geweest even de QR code van WA web doorsturen naar het hoofdkantoor.

Ik zou zelf, als ik me zelf zou opgeven, mijn omgeving heel goed instrueren dat telkens als de hunters langs zijn geweest alle WA web sessies uit te loggen. En ik snap dat dat het eerste seizoen niet gebeurde maar het gebeurd al meerdere seizoenen achter elkaar en dat snap ik niet echt, dus daarom was de twijfel of het wellicht 'moet' volgens de regels, maar dat is dus blijkbaar niet zo.
ok, dat is waar.. bedoel de kandidaten zelf.
Maar het ging natuurlijk al mis dat ze de telefoon afgaven idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
@SelmarSmit wat ik mij altijd afvraag, waarom geven mensen de hunters altijd toegang tot hun Whatsapp? Je kan toch gewoon weigeren je telefoon te ontgrendelen, ik dacht dat ze dat niet van je mochten eisen. Of zien we gewoon niet dat er ook genoeg geweigerd wordt?

[ Voor 12% gewijzigd door macmellow op 29-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27
Tsurany schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat het voor de gemiddelde kijker nog gewoon realistisch is hoor.
De gemiddelde kijker geeft er niet om dat iets wat normaal 4 uur duurt, nu in 5 minuten voor elkaar is.
Die gemiddelde kijker wil gewoon leuke entertaining televisie kijken ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
macmellow schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:31:
@SelmarSmit wat ik mij altijd afvraag, waarom geven mensen de hunters altijd toegang tot hun Whatsapp? Je kan toch gewoon weigeren je telefoon te ontgrendelen, ik dacht dat ze dat niet van je mochten eisen. Of zien we gewoon niet dat er ook genoeg geweigerd wordt?
Gebeurt wel eens, en dan blijven ze net zo lang op de bank zitten tot het we mag 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

SelmarSmit schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Gebeurt wel eens, en dan blijven ze net zo lang op de bank zitten tot het we mag 😃
Is het niet zo dat het netwerk van de deelnemers helemaal niet mag weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SelmarSmit schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Ik kan me toch bar weinig voorstellen dat dit zou werken.

Ik bedoel ze mogen zich niet voordoen als agent (is bij wet illegaal)
Dus de mensen weten dat ze van een spelprogramma zijn.
En dan kan je ze dus vorderen om weg te gaan en als ze daar niet aan voldoen kan je de politie bellen om de vordering na te leven.

Het enige pressie-middel wat ik zie dat ze hebben is dat ze dreigen de kandidaat uit de serie te trekken als jij de politie erbijhaalt, alleen dat vind ik dan gewoon gelijkstaan aan verplicht moeten meewerken, omdat die persoon zijn rechten niet mag uitoefenen.

En zeker bij directe familie / kennissen zou ik de spelregels goed uitleggen, zodat die gewoon de deur uitlopen als die mannen binnen zitten en gewoon verder gaan met hun dag. Dan stel je die mannen voor de leuke keuze, of het huis verlaten en niet op slot kunnen doen, of blijven wachten tot de bewoner terugkomt en zo een hele dag verspillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Ik denk dat je de vasthoudendheid en overtuigingskracht van de hunters onderschat. Die zijn erin getrained om gewoon te zorgen dat ze hun zin krijgen, bijvoorbeeld door alle bezwaren die de 'tegenpartij' opwerpt onderuit te halen waardoor ze zichzelf op een gegeven moment moreel verplicht voelen om gewoon mee te werken.
Dat is hun werk, daar zijn ze op getrained en daar hebben ze jarenlang ervaring in.
Dan kun je de spelregels nog zo goed uitgelegd hebben, het overgrote deel van de mensen gaat uiteindelijk gewoon toegeven hoor.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:42
ralpje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:49:
Ik denk dat je de vasthoudendheid en overtuigingskracht van de hunters onderschat. Die zijn erin getrained om gewoon te zorgen dat ze hun zin krijgen, bijvoorbeeld door alle bezwaren die de 'tegenpartij' opwerpt onderuit te halen waardoor ze zichzelf op een gegeven moment moreel verplicht voelen om gewoon mee te werken.
Dat is hun werk, daar zijn ze op getrained en daar hebben ze jarenlang ervaring in.
Dan kun je de spelregels nog zo goed uitgelegd hebben, het overgrote deel van de mensen gaat uiteindelijk gewoon toegeven hoor.
Wat ik wel eens begrepen heb is dat ze eerst met een verzonnen verhaal mee gaan en dan steeds meer kritische vragen stellen waardoor diegene in de knoop komt en uiteindelijk toegeeft onder de druk. Wat je al zegt ze hebben daar jarenlang ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Ik kan me toch bar weinig voorstellen dat dit zou werken.

Ik bedoel ze mogen zich niet voordoen als agent (is bij wet illegaal)
Dus de mensen weten dat ze van een spelprogramma zijn.
En dan kan je ze dus vorderen om weg te gaan en als ze daar niet aan voldoen kan je de politie bellen om de vordering na te leven.

Het enige pressie-middel wat ik zie dat ze hebben is dat ze dreigen de kandidaat uit de serie te trekken als jij de politie erbijhaalt, alleen dat vind ik dan gewoon gelijkstaan aan verplicht moeten meewerken, omdat die persoon zijn rechten niet mag uitoefenen.

En zeker bij directe familie / kennissen zou ik de spelregels goed uitleggen, zodat die gewoon de deur uitlopen als die mannen binnen zitten en gewoon verder gaan met hun dag. Dan stel je die mannen voor de leuke keuze, of het huis verlaten en niet op slot kunnen doen, of blijven wachten tot de bewoner terugkomt en zo een hele dag verspillen.
Daarmee maak je alleen geen leuke TV, en je maakt ook een tv-programma, het is niet alleen een spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
The Legend schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Is het niet zo dat het netwerk van de deelnemers helemaal niet mag weigeren?
volgens mij wel, het is ten slotte een tv programma als je die testosteronbommen voor de deur wilt laten staan of van je erf af stuurt hebben ze geen tv programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Daarom moet er ook af en toe wat afvallen, maar ook minimaal 1 team de finale aflevering halen. Als iedereen in aflevering 1 wordt gepakt is het ook een korte serie. Daarom is denk ik ook de focus op 1 of 2 koppels tegelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Jaa dit is wel Hunted VIPS: een emotionele break-down na 1 dag offline zijn 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:30
Lange Frans in Hunted... Interessant!!

Wel apart: Kim (en Birgit) staan bij een Rabobank te pinnen. HQ: "pin transactie ING Doorwerth" :?

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 01-02-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Twee opvallende zaken gezien deze aflevering:
- dochter Laurens mag naar een afkickkliniek, die is gewoon verslaafd aan 'the gram'
- Klaas of Dennis (kreeg even niet mee van wie ze bij de vrouw aan tafel zaten) mag een scheiding aanvragen, dat mens kan je in tijden van crisis niet op bouwen, wat een waterval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Firestorm schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:41:
Twee opvallende zaken gezien deze aflevering:
- dochter Laurens mag naar een afkickkliniek, die is gewoon verslaafd aan 'the gram'
- Klaas of Dennis (kreeg even niet mee van wie ze bij de vrouw aan tafel zaten) mag een scheiding aanvragen, dat mens kan je in tijden van crisis niet op bouwen, wat een waterval.
Klaas 😃

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:09
Als iemand nog op zoek is naar een amper gebruikte Nokia, die is nu gratis op te halen op de bodem van de Keizersgracht... Niet heel netjes van onze vriend om dat te doen, er krijgen mensen voor minder een boete.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:47
Dufniall schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:12:
Als iemand nog op zoek is naar een amper gebruikte Nokia, die is nu gratis op te halen op de bodem van de Keizersgracht... Niet heel netjes van onze vriend om dat te doen, er krijgen mensen voor minder een boete.
Ik werd er pissig van. Ik peddel bijna wekelijks door de grachten met een schepnetje om er afval uit te scheppen... Deze gast denkt met zijn actie zeker dat-ie Michael Scofield uit Prison Break is ofzo. Ik raad je aan https://www.politie.nl/aa...g-doen/meldformulier.html in te vullen en er melding van te maken. Geen idee of het zin heeft, wellicht als meerdere mensen het melden.

offtopic:
Heb ik inmiddels helaas al érg vaak gedaan bij YouTube-filmpjes waarbij er roekeloos met verkeersveiligheid wordt omgegaan — Jachtseizoen is koploper, compleet absurd hoe daar gevaarlijk weggedrag wordt verheerlijkt op de openbare weg. Laatst nog deze complete randdebiel die ruim 160 aantikt op een 80 weg :/ )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
Klaas en Dennis gaan niet de goede kant op omdat ze de DMS gewoon achterelkaar hebben geplakt… :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy91nQtkq_OxsSf7NiYJw0rZWkU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OsybQ5IRrz9cGaHol4Z0j96a.png?f=user_large

Groen=goed, rood=fout
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swwrMf-nQdRFGuIvlMOdNpX3KFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ePoCrL6NigOS5gpN6Bo6xjj.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine berekening:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOflu8aFK-qJ-shglEcZ2OKU71k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UsiwGqnEKdh5x3TBGkgM2CSc.png?f=fotoalbum_large

Dat betekent voor hun lijn dat deze: 16.1 km verkeerd is in het noorden. En 17.1 km verkeerd in het zuiden. (de afstand tussen twee longitudes hangt af van de latitude).

Hier een groot plaatje waar de echte lijn is. Heegermeer, Urk, en Harderwijk (en de rivieren) springen er uit voor water-escapes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kar0Hk_6RS17N3eONWjB2SWzig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsoTNNER86UXJ3RpMW7dq9Vh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Shuisman op 02-02-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
Nu ben ik geografisch lang niet zo sterk, maar liggen Eindhoven airport of Lelystad airport ook niet +/- op deze lijn? Zou wel erg VIP zijn om dat te doen natuurlijk, maar wel een extreem groot risico zijn voor de deelnemers.

Is er ooit wel eens een seizoen geweest, waar niemand ontsnapte? Zo nee, ooit mag de eerste keer zijn :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wceend
westpunt van Ameland is ook een kanshebber denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shuisman
NL_NaToR schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:12:
Nu ben ik geografisch lang niet zo sterk, maar liggen Eindhoven airport of Lelystad airport ook niet +/- op deze lijn? Zou wel erg VIP zijn om dat te doen natuurlijk, maar wel een extreem groot risico zijn voor de deelnemers.

Is er ooit wel eens een seizoen geweest, waar niemand ontsnapte? Zo nee, ooit mag de eerste keer zijn :-).
15 km, respectievelijk, 5km van de groene lijn in het bovenste plaatje (of dunne zwarte in het grote plaatje). Aangezien de coordinaten met enorme precisie zijn gegeven (graden, minuten, second, sub-seconden) lijkt mij van niet… (een honderdste van een second is orde van grootte: ~meter precisie…)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Als het over 'vliegvelden' gaat....De lijn loopt over de uiterste hoek van Kempen Airport in Budel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

renegrunn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:03:
Lange Frans in Hunted... Interessant!!

Wel apart: Kim (en Birgit) staan bij een Rabobank te pinnen. HQ: "pin transactie ING Doorwerth" :?
Vond het meer apart hoe vaak Doorwerth fout uitgesproken kan worden in 5 minuten :X Daar is echt van alles van gemaakt haha. Verder niet erg boeiende personages helaas.

Voor nu zou ik Kim en Birgit de meeste kans geven. De voorbereidingen met de auto's was goed uitgevoerd en het afwisselen ervan. Minpunten voor zendtijd Lange Frans ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_NaToR
Als ik op basis van zendtijd kijk, zouden 3 overige koppels nog wel eens een kunnen komen.

Dat Bilal nog gepakt ging worden, was vrij duidelijk dat de beelden die uitgezonden werden niet ver uit elkaar lagen continu. Ben ik overigens zo oud geworden dat ik zijn hele (straat)taal een beetje apart vond worden? Ze gaan mij niet pakken ... ze gaan mij niet pakken... jammer dan :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

NL_NaToR schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:41:
Als ik op basis van zendtijd kijk, zouden 3 overige koppels nog wel eens een kunnen komen.

Dat Bilal nog gepakt ging worden, was vrij duidelijk dat de beelden die uitgezonden werden niet ver uit elkaar lagen continu. Ben ik overigens zo oud geworden dat ik zijn hele (straat)taal een beetje apart vond worden? Ze gaan mij niet pakken ... ze gaan mij niet pakken... jammer dan :D.
Wel ander wereldje qua taal ja. Ach, op zijn manier lijkt het mij een sympathieke gozer. Maar je verstaat de helft niet :P Dacht echt dat het acteren was bij Mocro maffia, maar óf hij is blijven hangen of het was al aangeleerd :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
DrAMetElfeNd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:56:
Als het over 'vliegvelden' gaat....De lijn loopt over de uiterste hoek van Kempen Airport in Budel.
Inderdaad; zou er een vliegtuig kunnen klaar staan voor vertrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Kan natuurlijk goed,
er is eerder ook al eens een heli geweest voor de extractie

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
Tja ... Een heli kan natuurlijk over dat hele gebied heen landen. Een vliegtuig is natuurlijk net iets spannender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Net de aflevering van maandag gekeken, ik miste bij Lange Frans het aluminium hoedje.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus88
  • Laatst online: 07-07 22:09
Hey alle, ik wou vandaag beginnen met het kijken van Hunted vanaf S1 maar klopt het dat dit nergens meer beschikbaar is?? Volgens mij begint het overal met seizoen 3. Dit zou erg jammer zijn want zou het graag kijken vanaf het begin! Alvast bedankt, Markus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
@Markus88 elk seizoen is op zichzelfstaand en kan prima los geleken worden. Maar snap je punt wel, in het eerste seizoen was er nog veel minder kennis bij de kandidaten.

Via npostart kan ik gewoon elk seizoen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markus88
  • Laatst online: 07-07 22:09
jongetje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:23:
@Markus88 elk seizoen is op zichzelfstaand en kan prima los geleken worden. Maar snap je punt wel, in het eerste seizoen was er nog veel minder kennis bij de kandidaten.

Via npostart kan ik gewoon elk seizoen kijken...
Als ik op die website op afleveringen klik, kom ik uit tot 2018.. En het begint in 2016. Maar heb het inmiddels via wat youtube kanalen bekeken in zeer slechte kwaliteit soms haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Dufniall schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:12:
Volgens mij mogen ze ook de wet niet overtreden dus al was die weg gekomen was die hierdoor gediskwalificeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Na veler verzoek is er een Q&A geweest van de hunters: https://www.npo3.nl/hoe-k...05-02-2021/WO_AT_16426967

Ze hebben het daar over de officier van justitie voor het opvragen van beelden (en ook andere data zoals telefoongegevens enzo ga ik ff van uit).

Wat ik mij nu afvraag is, is die officier van justitie nou gewoon de redactie en doet men mee door de spelregels of daadwerkelijk een officier? In geval van het laatste lijkt het mij sterk dat men daar aan mee werkt.

@SelmarSmit Kan jij hier een tipje van de sluier over oplichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat is al wel eerder uitgelegd. Het is een spel, waarbij opsporingsbevoegdheden zo waarheidsgetrouw mogelijk worden gesimuleerd. Je hebt de Hunters, de vluchters en de spelleiding. Als de Hunters een informatieverzoek doen, dan doen ze dat bij de spelleiding (waarbij gesimuleerd wordt dat ze bellen de met de OvJ of de Rc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:29:
Dat is al wel eerder uitgelegd. Het is een spel, waarbij opsporingsbevoegdheden zo waarheidsgetrouw mogelijk worden gesimuleerd. Je hebt de Hunters, de vluchters en de spelleiding. Als de Hunters een informatieverzoek doen, dan doen ze dat bij de spelleiding (waarbij gesimuleerd wordt dat ze bellen de met de OvJ of de Rc).
Ah thanks, daar overheen gelezen. Dus ook de ANPR hits is gewoon het camerateam die e.a. doorgeeft aan de redactie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Inderdaad :) Net als de beelden van de pintransacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:47
Ze zijn wel lekker op dreef met het vervuilen van de openbare weg. Op zich is voor de McDonalds Breukelen dan wel weer een passende verzamelplek van rommel ( :X ). Deze zal er inmiddels wel niet meer liggen gok ik zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHDwdEefCsSfFg5np9MrCzHk3cI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xb49vuowhl5OYYhQTop6xpVR.jpg?f=user_large

Google Map streetview

[ Voor 4% gewijzigd door Intercity op 09-02-2021 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
Heegermeer it is! Nu zien hoe de echte ontsnapping is. Boot of helikopter vanaf het eiland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wceend
The Legend schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:29:
blijft natuurlijk de vraag hoe waarheidsgetrouw dit is.
Het team heeft alle telefoons opgevraagd die voor het eerst aangingen op de boot van Texel.
Ze krijgen natuurlijk alleen telefoons van kandidaten terug want die info is beschikbaar. Iedere andere telefoon van de 200 passagiers krijgen ze niet te zien.

Op deze manier kunnen ze door slim de spellleiding te bevragen alles over de kandidaten te weten komen.
Dat geldt dus voor alles ieder camerabeeld van een jachthaven of een stad die ze opvragen geeft de juiste info terug.
Ze hebben nooit te maken met een stuwmeer aan data waar ze de juiste info uit moeten zoeken.
Bij echte opsporingsinstanties duurt dit veel langer om de juiste info eruit te filteren.

Het hergebruiken van je burner phone is dom en daar spelen ze dus handig op in. Helaas is het wel zo dat ze de telefoon nooit zo snel gevonden zouden hebben in een echte situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wceend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:22:
[...]

blijft natuurlijk de vraag hoe waarheidsgetrouw dit is.
Het team heeft alle telefoons opgevraagd die voor het eerst aangingen op de boot van Texel.
Ze krijgen natuurlijk alleen telefoons van kandidaten terug want die info is beschikbaar. Iedere andere telefoon van de 200 passagiers krijgen ze niet te zien.

Op deze manier kunnen ze door slim de spellleiding te bevragen alles over de kandidaten te weten komen.
Dat geldt dus voor alles ieder camerabeeld van een jachthaven of een stad die ze opvragen geeft de juiste info terug.
Ze hebben nooit te maken met een stuwmeer aan data waar ze de juiste info uit moeten zoeken.
Bij echte opsporingsinstanties duurt dit veel langer om de juiste info eruit te filteren.

Het hergebruiken van je burner phone is dom en daar spelen ze dus handig op in. Helaas is het wel zo dat ze de telefoon nooit zo snel gevonden zouden hebben in een echte situatie.
Zeker wel, hoeveel telefoons denk je dat daar aan voldoen? Voor het eerst in lange tijd aan? Ik gok normaal: 0. Als ik had gevraagd: doe mij alle telefoons die op dat moment aan zijn gezet (dus niet voor het eerst) had ik ook daadwerkelijk een lijst van honderden nummers gekregen om zelf uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Ja, precies

Er zijn maar weinig "normale" mensen, die tijdens een ritje van/naar Texel een telefoon bij hebben die ze voor het allereerst (sinds langer tijd) aanzetten/ activeren
De meeste mensen hebben een telefoon bij zich die continue aan staat. Van vertrek naar bestemming. Als je die al uit je lijst kan filteren, blijft er maar een kleine hoeveelheid over die onderzocht moet worden.
Wceend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:22:
Natuurlijk, want dan heb je geen duidelijk beginpunt.

De hunters weten nu: Startpunt is die specifieke boot naar Texel. Dus kan je vanaf daar verder zoeken.
In het echte leven moeten ze eerst zoeken naar een tijd en locatie waar omheen ze kunnen zoeken. Logisch dat het hele proces dan veel langer duurt

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Chillz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:27:
Ja, precies

Er zijn maar weinig "normale" mensen, die tijdens een ritje van/naar Texel een telefoon bij hebben die ze voor het allereerst (sinds langer tijd) aanzetten/ activeren
De meeste mensen hebben een telefoon bij zich die continue aan staat. Van vertrek naar bestemming. Als je die al uit je lijst kan filteren, blijft er maar een kleine hoeveelheid over die onderzocht moet worden.

[...]

Natuurlijk, want dan heb je geen duidelijk beginpunt.

De hunters weten nu: Startpunt is die specifieke boot naar Texel. Dus kan je vanaf daar verder zoeken.
In het echte leven moeten ze eerst zoeken naar een tijd en locatie waar omheen ze kunnen zoeken. Logisch dat het hele proces dan veel langer duurt
Hangt er helemaal vanaf, maar zowel een naam als een locatie is inderdaad wel een luxe. Vergelijkbaar met een doorgeknipte enkelband bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
En onder aan de streep het blijft natuurlijk een spelletje. Wel met elementen die waarheid gebaseerd zijn. De hunters reden in het geval van Faya letterlijk langs een vluchtauto. En toch niet gezien, althans zover wij nu gezien hebben.

Het hebben van informatie is 1, het daadwerkelijk pakken is 2. De kracht van Selmar en mensen op HQ is het informatie stuk. Superbelangrijk werk, om een richting te hebben van mensen. Ik denk dat de aflevering van 08-02-2021 maar eens laat zien dat de 3 Hunterteams net zo goed moeten zijn.

Overigens grappig hoe Jochem omging met het hunter team, beetje zenuwachtig/druk zoals hij altijd is. Prachtig :).

@SelmarSmit -> Heb jij ooit wel eens een seizoen/actie terug gekeken en gedacht van, jeetje wat een domme set van ons? Of juist omgekeerd, waar je/jullie juist trots op waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
SelmarSmit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Zeker wel, hoeveel telefoons denk je dat daar aan voldoen? Voor het eerst in lange tijd aan? Ik gok normaal: 0. Als ik had gevraagd: doe mij alle telefoons die op dat moment aan zijn gezet (dus niet voor het eerst) had ik ook daadwerkelijk een lijst van honderden nummers gekregen om zelf uit te zoeken.
Heb je gelijk in inderdaad in een echt scenario zullen dat er niet zoveel zijn.
Je hebt echter wel een enorm voordeel bij camera's en huiszoekingen.
Beelden die niet bestaan of niet relevant zijn krijg je niet omdat ze niet bij de spelleiding beschikbaar zijn.
Bij een huiszoeking weet je dat er niks te halen valt zodra iemand dreigt de politie te gaan bellen omdat hij jullie niet kent en niet vertrouwd.
In de andere seizoenen is ook duidelijk te zien geweest dat hunters bij iemand het erf oprijden of in schuren gaan zoeken.
Doe je dat bij iemand die niets met het spel te maken heeft dan wordt er 112 gebeld en worden de hunters gearresteerd wegens huisvredebreuk.

Wordt dit in scene gezet? ik neem aan dat je namelijk nergens het risico neemt om gearresteerd te worden voor een tv programma.
NL_NaToR schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:16:

Overigens grappig hoe Jochem omging met het hunter team, beetje zenuwachtig/druk zoals hij altijd is. Prachtig :).
klopt maar toch is hier voor de hunters duidelijk dat hij er mee te maken heeft. Hij laat ze ten slotte binnen en gaat in gesprek.
Dat doe je niet als je niet meewerkt aan het programma lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door Wceend op 09-02-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 09:33
NL_NaToR schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:16:
"Luister, luister!"
Dat zegt ie kennelijk in het echt ook :o

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wceend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Heb je gelijk in inderdaad in een echt scenario zullen dat er niet zoveel zijn.
Je hebt echter wel een enorm voordeel bij camera's en huiszoekingen.
Beelden die niet bestaan of niet relevant zijn krijg je niet omdat ze niet bij de spelleiding beschikbaar zijn.
Bij een huiszoeking weet je dat er niks te halen valt zodra iemand dreigt de politie te gaan bellen omdat hij jullie niet kent en niet vertrouwd.
Dat is dan ook precies de rol van de productie, om er voor te zorgen dat die situaties niet ontstaan, zodat wij die info niet hebben. Als we beelden zien zijn die natuurlijk echt, maar heel vaak krijgen we enkel een beschrijving van wat er op de beelden staat (net zoals in het ‘echt’), en dat kun je natuurlijk zonder enig probleem faken.

De camper uit vorig seizoen is een goed voorbeeld, we hebben toen ook de bakfiets over een paar km door het dorp lopen volgen... (terwijl die niet meedeed)
[...]

klopt maar toch is hier voor de hunters duidelijk dat hij er mee te maken heeft. Hij laat ze ten slotte binnen en gaat in gesprek.
Dat doe je niet als je niet meewerkt aan het programma lijkt me.
Ook als wij achter onzinnige leads aangaan is het de rol van productie om de boel zo voor te bereiden dat wij dat niet merken.

Even voor de duidelijkheid, er zijn meer mensen van productie met het spel bezig dan hunters en deelnemers bij elkaar. Die zie je niet, maar zijn misschien wel het belangrijkst.

[ Voor 13% gewijzigd door SelmarSmit op 09-02-2021 17:28 ]

• Wceend
SelmarSmit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Dat is dan ook precies de rol van de productie, om er voor te zorgen dat die situaties niet ontstaan, zodat wij die info niet hebben. Als we beelden zien zijn die natuurlijk echt, maar heel vaak krijgen we enkel een beschrijving van wat er op de beelden staat (net zoals in het ‘echt’), en dat kun je natuurlijk zonder enig probleem faken.

De camper uit vorig seizoen is een goed voorbeeld, we hebben toen ook de bakfiets over een paar km door het dorp lopen volgen... (terwijl die niet meedeed)

[...]

Ook als wij achter onzinnige leads aangaan is het de rol van productie om de boel zo voor te bereiden dat wij dat niet merken.

Even voor de duidelijkheid, er zijn meer mensen van productie met het spel bezig dan hunters en deelnemers bij elkaar. Die zie je niet, maar zijn misschien wel het belangrijkst.
Komt het in de praktijk nooit voor dat mensen de politie bellen of domweg niet mee willen werken?

• Gomez12
SelmarSmit schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Gewoon even uit mijner nieuwsgierigheid, hoe kom je op zo'n vraag?

Kijk bij zware criminelen kan ik me voorstellen dat die zeg maar een la vol met burner phones hebben en dan staan die idd lang uit (omdat je er zoveel hebt) en dan lijkt het me een goede vraag.
Alhoewel bij een zware crimineel het weer minder effect zal hebben, want die heeft om diezelfde reden op dag 2 een andere burner phone in gebruik.

Maar juist als deelnemer zie ik niet in waarom ik die ene burner phone niet gewoon al 2 weken/maanden van te voren aan zou zetten, dan verdwijnt hij gewoon in het standaard geruis van mobiele telefoons.

Met 20/20 hindsight zou ik toch als kandidaat kiezen voor of veel burner phones (als je bang bent dat ze je burner ergens halverwege toch identificeren) of simpelweg geen burner phone.
Maar de keuze voor 1 burner phone vind ik heel apart. Aangezien 1 burner phone een heel apart patroon zal uitgeven (op rare tijdstippen uit en aangaan etc, terwijl je met meerdere burner phones deze gewoon 's ochtends aan kan zetten en 's avonds weer uit, wat me niet een heel abnormaal patroon lijkt)

Of mag je wellicht niets voorbereiden in combinatie met andere mensen? (dus meerdere burner phones bij meerdere mensen neerleggen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

volgens mij staat het je vrij je voor te bereiden met anderen, vorig seizoen hadden Guy en Jasper een heel plan doorgesproken met bekenden.

En had Ralph een hele geheimtaal ontwikkeld die hij met bekenden deelde via de chat van een spel..

Dus je staat er echt niet alleen voor

• SelmarSmit
Wceend schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Komt het in de praktijk nooit voor dat mensen de politie bellen of domweg niet mee willen werken?
Dat komt constant voor (niet het bellen, maar we het niet meewerken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:49:
[...]

Gewoon even uit mijner nieuwsgierigheid, hoe kom je op zo'n vraag?

Kijk bij zware criminelen kan ik me voorstellen dat die zeg maar een la vol met burner phones hebben en dan staan die idd lang uit (omdat je er zoveel hebt) en dan lijkt het me een goede vraag.
Alhoewel bij een zware crimineel het weer minder effect zal hebben, want die heeft om diezelfde reden op dag 2 een andere burner phone in gebruik.

Maar juist als deelnemer zie ik niet in waarom ik die ene burner phone niet gewoon al 2 weken/maanden van te voren aan zou zetten, dan verdwijnt hij gewoon in het standaard geruis van mobiele telefoons.

Met 20/20 hindsight zou ik toch als kandidaat kiezen voor of veel burner phones (als je bang bent dat ze je burner ergens halverwege toch identificeren) of simpelweg geen burner phone.
Maar de keuze voor 1 burner phone vind ik heel apart. Aangezien 1 burner phone een heel apart patroon zal uitgeven (op rare tijdstippen uit en aangaan etc, terwijl je met meerdere burner phones deze gewoon 's ochtends aan kan zetten en 's avonds weer uit, wat me niet een heel abnormaal patroon lijkt)

Of mag je wellicht niets voorbereiden in combinatie met andere mensen? (dus meerdere burner phones bij meerdere mensen neerleggen)
Alle Hunted series kijken uit alle landen, daarvan leren wat kandidaten doen, en dan een beetje creatief zijn 😃

• Gomez12
SelmarSmit schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Alle Hunted series kijken uit alle landen, daarvan leren wat kandidaten doen, en dan een beetje creatief zijn 😃
Yep, dat voordeel voor jullie was ik nog even vergeten, jullie hebben natuurlijk de mogelijkheid om veel meer dan enkel de NL-kandidaten te zien...

Maar interpreteer ik het dan goed dat jullie (zeker) aan het begin gewoon een gigantisch vragennet van misschien wel 100 vragen naar de redactie sturen.
Terwijl de kijker maar 1 vraag/antwoord ziet?

Want zo'n burner vraag lijkt me als je hem eenmaal bedacht hebt iets wat je altijd bij de start van hunted kan vragen, maar tot nu toe hebben wij die vraag nooit langs zien komen (omdat hij geen effect had)

Of beter geformuleerd, hoeveel vragen sturen jullie bij het begin op zeg de 1e dag naar de redactie? (In grootheden dan dus, zijn het er 10, 100, 200 of 1000)

En dan nog even een persoonlijk vraagje, hoe sta jij persoonlijk tegenover een sleepnet maatregel als bijv een ANPR (in 2019 135+ miljoen vastleggingen per maand, voor nog niet eens 1200 opvragingen over het hele jaar). Ik snap dat het in je functie makkelijk is, maar vind je het zelf proportioneel zoveel data opslaan versus het aantal opvragingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41
Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:57:
[...]

En dan nog even een persoonlijk vraagje, hoe sta jij persoonlijk tegenover een sleepnet maatregel als bijv een ANPR (in 2019 135+ miljoen vastleggingen per maand, voor nog niet eens 1200 opvragingen over het hele jaar). Ik snap dat het in je functie makkelijk is, maar vind je het zelf proportioneel zoveel data opslaan versus het aantal opvragingen?
Er worden misschien 1.200 bevragingen door opsporingsafdelingen gedaan, maar er wordt door blauwe agenten door het hele land de hele dienst live meegekeken met de ANPR (zie bijv. de vlogs van Jan-Willem). Dus daar wordt echt wel meer mee gedaan dan slechts die 1.200 bevragingen. Dan is het proportioneel gezien al een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:57:
[...]

Yep, dat voordeel voor jullie was ik nog even vergeten, jullie hebben natuurlijk de mogelijkheid om veel meer dan enkel de NL-kandidaten te zien...
Het zijn TV programma’s, die kunnen jullie (en de kandidaten) ook gewoon zien... Ik kijk ze ook gewoon op Channel4, CBS, etc. en YouTube natuurlijk.
Maar interpreteer ik het dan goed dat jullie (zeker) aan het begin gewoon een gigantisch vragennet van misschien wel 100 vragen naar de redactie sturen.
Terwijl de kijker maar 1 vraag/antwoord ziet?

Want zo'n burner vraag lijkt me als je hem eenmaal bedacht hebt iets wat je altijd bij de start van hunted kan vragen, maar tot nu toe hebben wij die vraag nooit langs zien komen (omdat hij geen effect had)

Of beter geformuleerd, hoeveel vragen sturen jullie bij het begin op zeg de 1e dag naar de redactie? (In grootheden dan dus, zijn het er 10, 100, 200 of 1000)
Beetje afhankelijk over hoe je alle losse tap-aanvragen wilt tellen (wat dat zijn er zo’n 10 per kandidaat) en camerabeelden (dat zijn er vaak een stuk of 40 rond de start). Maar van dit ‘soort’ generieke aanvragen een stuk of 10.
Zie antwoord Flavius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
blijkbaar zijn kandidaten dus niet origineel en voorspelbaar genoeg om ze "eenvoudig" te kunnen vinden.

nu nog de ultieme tweaker kandidaat die dit allemaal kan omzeilen.
ik denk dat je met encrypted phones, vpn's en tor netwerken het de hunters wel moeilijk kunt maken.

Maar aan de andere kant blijkt de afgelopen seizoenen ook dat een kandidaat die geen contact zoekt met bekenden en geen telefoons of tech gebruikt misschien nog wel het verste komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Wceend schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:36:
blijkbaar zijn kandidaten dus niet origineel en voorspelbaar genoeg om ze "eenvoudig" te kunnen vinden.

nu nog de ultieme tweaker kandidaat die dit allemaal kan omzeilen.
ik denk dat je met encrypted phones, vpn's en tor netwerken het de hunters wel moeilijk kunt maken.

Maar aan de andere kant blijkt de afgelopen seizoenen ook dat een kandidaat die geen contact zoekt met bekenden en geen telefoons of tech gebruikt misschien nog wel het verste komt.
Er zijn er wel een paar geweest die wat tech daar in de buurt kwamen (of dat in elk geval probeerden). Volgens mij twee of drie seizoenen terug had je een IT-er maar die even dacht te gaan uitdagen en een taart naar de hunters te sturen maar die werd al snel gepakt (al weet ik niet meer exact hoe dat ging). En afgelopen seizoen de twee vrienden / huisgenoten die allerlei dwaalsporen probeerden te zetten maar uiteindelijk door hun Google "speel dit liedje" betrapt zijn.

Ik denk inderdaad dat je juist door het vermijden van tech je het verst komt, het is dat ze nu hebben toegevoegd dat je contact met een bekende moet hebben voor de informatie over het extractiepunt waardoor mensen risico's moeten gaan nemen. Anders had je denk ik wel meer offline mensen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Shinji schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Ik denk inderdaad dat je juist door het vermijden van tech je het verst komt, het is dat ze nu hebben toegevoegd dat je contact met een bekende moet hebben voor de informatie over het extractiepunt waardoor mensen risico's moeten gaan nemen. Anders had je denk ik wel meer offline mensen gezien.
Eens, maar het lastige is dat de productie wel deels digitaal communiceert. Ok, zoals nu kregen ze een info envelop van een bekende, maar ze moeten alsnog via protonmail de opdrachten doen.
Daarnaast, vorig seizoen werd door de Hunters een fake E-mail op protonmail gezet. Dan dwing je uiteindelijk toch de deelnemers digitaal te gaan.

Sowieso, ik schat in dat veel info uit de voorbereiding gehaald kan worden. En veel kandidaten deden dat toch met bestaande accounts. Eigenlijk, als je geselecteerd wordt, zou je dus al met je handlangers al in de voorbereiding "dark" moeten gaan.

En dit jaar is natuurlijk kansloos met BN'ers die wel een tel gebruiken, maar dan in aluminiumfolie doen. Waarom niet gewoon uit :? Of is dat, net als die dochter van Fajah, het gevoel dat je altijd online moet kunnen zijn? Waarom zou je anders de burner voor 10 seconden aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:01:
[...]

En dit jaar is natuurlijk kansloos met BN'ers die wel een tel gebruiken, maar dan in aluminiumfolie doen. Waarom niet gewoon uit :? Of is dat, net als die dochter van Fajah, het gevoel dat je altijd online moet kunnen zijn? Waarom zou je anders de burner voor 10 seconden aan doen??
Is er geen verschil aan het afmelden van de telefoon? Bij signaalverlies krijgen de torens een ander signaal door dan bij uitzetten (afmelden) dacht ik.
Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste