Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27
Gewoon zoveel mogelijk Offline zijn lijkt mij inderdaad nog het beste.

En niet te overmoedig worden!
Dat is ook een heel belangrijke, waarbij je het altijd fout ziet gaan.
Taarten sturen naar HQ (zoals boven gemeld); hunters uitdagen; tóch even naar een bekende persoon of plek (zie Bilal en Oussama) gaan; er vanuit gaan dat "ze daar toch niet aan denken".
Al die dingen zie je in afgelopen seizoenen er steeds voor zorgen dat het verkeerd gaat. Leuke televisie misschien, geen goede strategie.

Lekker gedeisd houden, geen (eigen) tech gebruiken en alleen maar contact met onbekenden.
Dat gaat meer opleveren, zou ik zeggen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Chillz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:00:
Lekker gedeisd houden, geen (eigen) tech gebruiken en alleen maar contact met onbekenden.
Daardoor ga je niet gevonden worden, maar je hebt ook geen enkele kans op de winst.

Eerst dwongen ze je nog contact op te nemen met 1 bekende, maar als ik het bij VIPS goed begrijp weten ze nog niet eens 100% zeker welke bekende dat zou moeten zijn...

En dan had je dit jaar nog het extra geintje dat je op een onbekende plaats gedropt wordt met maar de helft van je spullen. Oftewel je kan er ook niet vanuit gaan dat je iets kan meenemen.

@SelmarSmit Weten de kandidaten eigenlijk wel van te voren wanneer het spel begint?
Want dan kan je 1 of 2 dagen voor vertrek spullen door heel NL verstoppen, zoals Faijah dat blijkbaar gedaan heeft met haar auto. Of is dat enkel bij VIPS gedaan omdat die een drukke agenda hebben en er echt tijd vrijgemaakt moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Gomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:42:
@SelmarSmit Weten de kandidaten eigenlijk wel van te voren wanneer het spel begint?
Want dan kan je 1 of 2 dagen voor vertrek spullen door heel NL verstoppen, zoals Faijah dat blijkbaar gedaan heeft met haar auto. Of is dat enkel bij VIPS gedaan omdat die een drukke agenda hebben en er echt tijd vrijgemaakt moest worden?
Een paar jaar terug begon het spel nog met een telefoontje naar de kandidaten, waarbij gemeld werd dat het spel vanaf dat moment ging beginnen...

Daar stond dan natuurlijk al een camera op om het te filmen. Dus echt heel spontaan zal het niet geweest zijn. Maar enigszins zou nog kunnen...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:15
Gomez12 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:42:
[...]
De serie voorafgaand aan de VIPs was ook bekend wanneer ze zouden beginnen, want er waren kandidaten die spullen verstopt hadden in een bos en fietsen klaargezet op een station. Geen idee hoeveel dagen van tevoren dit verteld is, maar ze worden niet spontaan van bed gelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
HappyPinguin schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:48:
[...]

De serie voorafgaand aan de VIPs was ook bekend wanneer ze zouden beginnen, want er waren kandidaten die spullen verstopt hadden in een bos en fietsen klaargezet op een station. Geen idee hoeveel dagen van tevoren dit verteld is, maar ze worden niet spontaan van bed gelicht.
Tja, dan zou ik zeggen : Maak een stuk of 10 pakketjes van 1 burnerphone, wat geld en een anonieme ov-pas en verstop die door heel NL. En wens dan de hunters veel succes.

Ik bedoel camera's in het ov zijn opzich geen enkel probleem of ze moeten beweren gezichtsherkenning van heel NL te hebben... Zolang je maar geen pin-transactie doet op het station en ze je ov-nr niet weten ben en blijf je anoniem.

Alhoewel het maar net de vraag is wat de redactie daarop weer gaat bedenken om de hunters voordelen te blijven geven, ik bedoel het zal vast 100% toevallig zijn dat de extractiepunten dit jaar op eilanden zijn, zodat als de hunters het snel genoeg vinden ze de enkele toegangspunten in de gaten zouden kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58
Gomez12 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:00:
[...]

Tja, dan zou ik zeggen : Maak een stuk of 10 pakketjes van 1 burnerphone, wat geld en een anonieme ov-pas en verstop die door heel NL. En wens dan de hunters veel succes.

Ik bedoel camera's in het ov zijn opzich geen enkel probleem of ze moeten beweren gezichtsherkenning van heel NL te hebben... Zolang je maar geen pin-transactie doet op het station en ze je ov-nr niet weten ben en blijf je anoniem.

Alhoewel het maar net de vraag is wat de redactie daarop weer gaat bedenken om de hunters voordelen te blijven geven, ik bedoel het zal vast 100% toevallig zijn dat de extractiepunten dit jaar op eilanden zijn, zodat als de hunters het snel genoeg vinden ze de enkele toegangspunten in de gaten zouden kunnen houden.
Geld mag volgens mij niet, dus er moet gepint worden als je een OV kaart wil. En dat is tot nu toe meestal mis gegaan door een pin transactie ergens in de buurt van een station en vervolgens de beelden van het station opgevraagd. Vervolgens werden dan bij de 'NS' de nummers van de aangeschafte kaarten opgevraagd.

Je laat het heel eenvoudig klinken, maar dat is het volgens mij echt niet (blijkt ook ieder seizoen maar weer). Het is niet ondoenlijk maar je moet er echt goed over nadenken en consequent bepaalde keuzes blijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Shinji schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:13:
[...]

Geld mag volgens mij niet,
Volgens de regels (https://www.npo3.nl/wat-is-hunted) mag je geen eigen geld meenemen, ik stel voor om het niet mee te nemen, maar gewoon van te voren te verstoppen.
En er dan gelijk een anonieme OV-kaart bij te stoppen (zodat de hunters dit nummer dus niet weten)
Shinji schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:13:
[...]
Je laat het heel eenvoudig klinken, maar dat is het volgens mij echt niet (blijkt ook ieder seizoen maar weer). Het is niet ondoenlijk maar je moet er echt goed over nadenken en consequent bepaalde keuzes blijven maken.
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Ik zal niet zeggen dat het eenvoudig is, alleen voor een groot gedeelte is het ook gewoon gestuurd door de redactie/regels.

Ik bedoel het programma hangt of aan elkaar van heel erg veel toevalligheden of er wordt gewoon extreem beroerd gemonteerd, maar als ik met VIPS weer zie dat ze opeens een auto in de weerspiegeling van de winkelruit van een pinautomaat gaan nalopen, dan vind ik dat of toevallig dat dat net gebeurt als het de auto van de hunteds is, of extreem beroerd gemonteerd dat het nooit eerder getoond is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
Gomez12 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:54:
[...]

Volgens de regels (https://www.npo3.nl/wat-is-hunted) mag je geen eigen geld meenemen, ik stel voor om het niet mee te nemen, maar gewoon van te voren te verstoppen.
En er dan gelijk een anonieme OV-kaart bij te stoppen (zodat de hunters dit nummer dus niet weten)

[...]

Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Ik zal niet zeggen dat het eenvoudig is, alleen voor een groot gedeelte is het ook gewoon gestuurd door de redactie/regels.

Ik bedoel het programma hangt of aan elkaar van heel erg veel toevalligheden of er wordt gewoon extreem beroerd gemonteerd, maar als ik met VIPS weer zie dat ze opeens een auto in de weerspiegeling van de winkelruit van een pinautomaat gaan nalopen, dan vind ik dat of toevallig dat dat net gebeurt als het de auto van de hunteds is, of extreem beroerd gemonteerd dat het nooit eerder getoond is.
Het was volgens mij volkomen duidelijk in beeld dat we niet achter het kenteken zijn gekomen van de auto in de reflectie. En natuurlijk kijken we die beelden frame voor frame en pixel voor pixel uit. Dat is gewoon professioneel en heeft niets met toeval te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
Lekker zonder gordel achterin, ook gediskwalificeerd vanwege overtreden van de wet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Twee vragen voor @SelmarSmit vanavond:

- Op welk punt kregen jullie Fajah in de gaten? De autowissel was goed gegaan, hoe wisten jullie bijvoorbeeld dat de snelheid van de auto af nam en dat de motor uit stond?

- Elke keer zien we een gebouw in Rotterdam als HQ. Maar eerder zag ik de hunters uit het HQ van Endemol Shine rennen? Zitten jullie wel in Rotterdam?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:05:
Twee vragen voor @SelmarSmit vanavond:

- Op welk punt kregen jullie Fajah in de gaten? De autowissel was goed gegaan, hoe wisten jullie bijvoorbeeld dat de snelheid van de auto af nam en dat de motor uit stond?
Motor uit = simkaart disconnect. En de snelheid haal je uit de verplaatsing snelheid van de triangulaties. In dit geval van 120 (snelle paal wissels) naar 60.

En we waren (volgens mij) een dag later dan dat ze hem gingen gebruiken.
- Elke keer zien we een gebouw in Rotterdam als HQ. Maar eerder zag ik de hunters uit het HQ van Endemol Shine rennen? Zitten jullie wel in Rotterdam?
😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In eerdere seizoenen zag je alleen het havenkantoor (weet niet hoe dat precies heet), en nu zie je allerlei verschillende gebouwen als HQ, zoals de Rotterdam en andere hoogbouw :)

Ik vond de afgelopen aflevering trouwens echt top!

[ Voor 13% gewijzigd door Sendy op 16-02-2021 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:47

The Legend

*Plop*

Toch onbegrijpelijk dat die Jolanda zo alles prijsgeeft 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
The Legend schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:38:
Toch onbegrijpelijk dat die Jolanda zo alles prijsgeeft 8)7
Ja echt hoor, geen greintje druk voor nodig.. ze verpest zo het hele spel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

En hier het bewijs dat het gebluf van de hunters echt werkt :p Zie nog geen onwaarschijnlijke dingen tot nu toe, hopelijk redden Dennis en Klaas het.

OMFG. Buurman bedankt |:(

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 22-02-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Echt wat een knuppel dat die het heeft opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:59

IkWilbert

Het is mij!

Man man man, lekker alles opnemen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Shinji schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:00:
Echt wat een knuppel dat die het heeft opgenomen...
Ben maar meteen weggezapt, voor mij is de lol er dan vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nu is het onmogelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Uiteraard, ze leggen gewoon die boot vast, klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39
dit is geregisseerd, zoals 75% van dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:59

IkWilbert

Het is mij!

Dennis! :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Haha, had het liever andersom gezien, Klaas was veel meer met het spel bezig.

Wel duidelijk dat ‘aan de boot’ = gewonnen. Die hunter had Dennis nog makkelijk kunnen pakken want die lag vol voor de schroef van die boot dus die konden nog niet volle bak weg.

[ Voor 54% gewijzigd door The Legend op 22-02-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ja, echt ontzettend slecht hoor, dat er alsnog iemand weg komt, dit had echt niet mogen gebeuren, zwaar ondermaats van de hunters. Vorder twee boten en leg die speedboat vast dan ben je klaar.
The Legend schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:09:
Wel duidelijk dat ‘aan de boot’ = gewonnen. Die hunter had Dennis nog makkelijk kunnen pakken want die lag vol voor de schroef van die boot dus die konden nog niet volle bak weg.
Volgens mij is er wel vaker iemand vanaf het escape voertuig getrokken in eerdere finales.

[ Voor 50% gewijzigd door Shinji op 22-02-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe werkt het technisch eigenlijk. Een hele regio scannen op een netwerk hit? Zit er een realtime scan op alle providers? En werkt dit dan ook met de mobiele providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
TripleQ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:18:
Hoe werkt het technisch eigenlijk. Een hele regio scannen op een netwerk hit? Zit er een realtime scan op alle providers? En werkt dit dan ook met de mobiele providers?
Blijkbaar staan de providers op dat moment al klaar om de NAW gegevens te verstrekken. En een van de twee was vanaf mobiel dus ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Misschien kan @SelmarSmit dat nog toelichten, maar ik neem aan dat productie heeft ingegrepen nadat de hunters achter het exacte extractiemiddel kwamen. Anders hadden ze inderdaad op exact dezelfde manier als bij de Martina de Monte Carlo ook kunnen ‘enteren’ en hadden ze altijd gewonnen. Die anticlimax doet het natuurlijk niet lekker op TV, dus zal de opdracht zijn geweest ‘handjes af van de boot, bewaak de kade naar’. Geen kritiek overigens, daarom is het een TV show en geen realiteit.

Was de Protonmail tap nu een voorbeeld van opsporing via de ‘nieuwe’ sleepwet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:20:
Misschien kan @SelmarSmit dat nog toelichten, maar ik neem aan dat productie heeft ingegrepen nadat de hunters achter het exacte extractiemiddel kwamen. Anders hadden ze inderdaad op exact dezelfde manier als bij de Martina de Monte Carlo ook kunnen ‘enteren’ en hadden ze altijd gewonnen. Die anticlimax doet het natuurlijk niet lekker op TV, dus zal de opdracht zijn geweest ‘handjes af van de boot, bewaak de kade naar’. Geen kritiek overigens, daarom is het een TV show en geen realiteit.
Dat was de spelregel, de boot raken was veilig. Normaal trekken we ze natuurlijk de boot af.
Was de Protonmail tap nu een voorbeeld van opsporing via de ‘nieuwe’ sleepnet?
Correct

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Freestuff schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:06:
Zo voelde het wel, al zal het wel gewoon zo gegaan zijn, helaas. Die buurman die leuk staat te filmen, die vriendin die even een plattegrond tekent van het eiland. Echt 8)7 :') |:( Heb er nog net een half oog naar gekeken, want finale, maar dit was echt heeeeeeel slecht voor mijn kijkplezier.
Chillz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:00:
Gewoon zoveel mogelijk Offline zijn lijkt mij inderdaad nog het beste.

Een paar seizoenen terug was er een ex-marinier (of landmacht, luchtmacht, iets in die richting). Die sliep ook veel in een tentje, heitje voor een karweitje, en geweldige ontsnapping waarbij hij al in de heli zat als co-piloot voordat die bij het extractiepunt kwam. Dat was goud :7

[ Voor 46% gewijzigd door _ferry_ op 22-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:10:
Ja, echt ontzettend slecht hoor, dat er alsnog iemand weg komt, dit had echt niet mogen gebeuren, zwaar ondermaats van de hunters. Vorder twee boten en leg die speedboat vast dan ben je klaar.

[...]

Volgens mij is er wel vaker iemand vanaf het escape voertuig getrokken in eerdere finales.
Yep, Mark (die ‘rechts’ zou pakken) voelde zich ook schuldig naar het team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
SelmarSmit schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Yep, Mark (die ‘rechts’ zou pakken) voelde zich ook schuldig naar het team
Ik ging er wel vanuit dat de boot aanraken niet voldoende was overigens dus dat verzacht het wel iets. Maar er leken alsnog voldoende manschappen om de boot goed af te schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Freestuff schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:06:
Precies. Dit is wel heel erg toevallig allemaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

_ferry_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:24:
[...]

Zo voelde het wel, die buurman die leuk staat te filmen, die vriendin die even een plattegrond tekent van het eiland echt 8)7 :') |:( Heb er nog net een half oog naar gekeken, want finale, maar dit was echt heeeeeeel slecht voor mijn kijkplezier.
Ik snap het wel, maar dat ligt dus niet aan dat het allemaal geregisseerd zou zijn. Dit zijn volgens mij oprecht onbenullige mensen en oprecht slimme hunters die het nodige van social engineering begrijpen. Iedere keer blijkt maar weer dat slechts een beperkt aantal mensen in staat is om tegen ‘de autoriteiten’ te liegen of zelfs maar hun mond te houden..

Volgens mij zou het erg leuk zijn om een uitzending te maken met Dennis en Klaas over hun vlucht :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 22-02-2021 21:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:34:
[...]

Precies. Dit is wel heel erg toevallig allemaal.
Hoewel ik begrijp dat je me niet zal geloven, is het in Nederland echt 100% echt. Natuurlijk gaat de buurman je filmpje maken, hij heeft twee BNers in zijn huis.

Wij zijn geen acteurs, en je ziet het plezier bij Mark en Michael als ze het filmpje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

The Legend schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Ik snap het wel, maar dat ligt dus niet aan dat het allemaal geregisseerd zou zijn. Dit zijn volgens mij oprecht onbenullige mensen en oprecht slimme hunters die het nodige van social engineering begrijpen. Iedere keer blijkt maar weer dat slechts een beperkt aantal mensen in staat is om tegen ‘de autoriteiten’ te liegen of zelfs maar hun mond te houden..
Ja precies, daarom voelde het ook zo, vooral omdat de camera er bij staat en het allemaal zo snel gaat. Die mensen hadden natuurlijk ook minder drive om gegevens achter te houden of zorgvuldig samengestelde valse info te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:42:
[...]

Hoewel ik begrijp dat je me niet zal geloven, is het in Nederland echt 100% echt. Natuurlijk gaat de buurman je filmpje maken, hij heeft twee BNers in zijn huis.

Wij zijn geen acteurs, en je ziet het plezier bij Mark en Michael als ze het filmpje vinden.
Soms twijfel ik als kijker inderdaad wel eens aan de echtheid van het geheel. Iets waar ik geen verstand van heb dus onderbouwing ontbreekt maar het voelt zo tijdens het kijken.

Ik kijk het echter als entertainment en vind het daarom verder niet heel storend en kan mij er altijd prima overheen zetten.

Nu echter met de loslippige vriendin lag het er voor mijn smaak te dik bovenop. Misschien was het allemaal echt maar zo keek het niet weg wat mij betreft, als kijker had ik het gevoel dat de hunters zonder deze informatie “geen idee” hadden en dan voelt het al snel te toevallig allemaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Soms twijfel ik als kijker inderdaad wel eens aan de echtheid van het geheel. Iets waar ik geen verstand van heb dus onderbouwing ontbreekt maar het voelt zo tijdens het kijken.

Ik kijk het echter als entertainment en vind het daarom verder niet heel storend en kan mij er altijd prima overheen zetten.

Nu echter met de loslippige vriendin lag het er voor mijn smaak te dik bovenop. Misschien was het allemaal echt maar zo keek het niet weg wat mij betreft, als kijker had ik het gevoel dat de hunters zonder deze informatie “geen idee” hadden en dan voelt het al snel te toevallig allemaal.
Dan hadden we inderdaad ook ingezet op Budel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik had nog wel een chopper verwacht met hitte sensor, speurhonden of een paar grote grasmaaiers om alles om te ploegen.... Mocht dit keer waarschijnlijk toch echt niet van burgemeester van Heeg ;)

Ondanks dat het minder spannend was als bij de non-vips was het toch weer een heel tof seizoen :)
Waar kan ik mij opgeven als hunter :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Woohooo op 22-02-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Woohooo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:50:
een paar grote grasmaaiers om alles om te ploege
Het is voor alle leeftijden hè, dat zou heel bloederig zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Al met al een leuk tussendoortje. De normale editie vind ik wel leuker omdat de kandidaten gemiddeld genomen wat gemotiveerder en beter voorbereid lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik vond ze juist verassend goed voorbereid, burner phones, auto's die klaar staan etc. Dat het niet allemaal goed uit pakte is wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ja met name die eerste twee heren leken alleen voor de lol mee te doen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:09
Mooi van Dennis, vond dat de laatste Bn'ers het nog best deden. d:)b

Dat van de buurman en de "vriendin" was wel weer een beetje jammer daarentegen :/

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja,dat laatste teams compleet fuckuped zijn door het checken vd verplichte proton mail op de eind dag vind ik niet heel erg eerlijk.

Ik vind gezamenlijke eindplek toch wel de grootste handicap voor de teams, als er 1 nat gaat is de rest gelijk de lul tov het eindpunt.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dus VPN :)

Maar wat erger is dan dat zijn toch wel de bestie van Bridget en meneer de buurman, man man man. Hoe moeilijk is het om te zeggen "nee, krijg je niet" of je gewoon van de domme te houden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Inderdaad, bij gebruik van VPN door beide teams hadden ze de locatie van Kim en Birgit niet geweten en ook het eind extractiepunt/boot niet. Al was die boot natuurlijk wel opvallend binnen gevaren vlak voor tijd, dus dat zou op de gok nog wel kunnen.

De helpers van Dennis en Klaas hielden zich perfect van de domme op het einde "TV? Wij kijken alleen maar Netflix" :D Zo kan het dus ook...
Tenminste, volgens mij waren dat de helpers met de boot.

Al met al vond ik dit seizoen best aardig. De "VIPs" hadden dankzij hun vele contacten via via makkelijk toegang tot slaapplekken en voertuigen. Dat bleek wel een voordeel. Sowieso deden ze (op het eerst gepakte team na) het veel beter dan ik vooraf zou verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 23-02-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Woohooo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:50:
Ik had nog wel een chopper verwacht met hitte sensor, speurhonden of een paar grote grasmaaiers om alles om te ploegen.... Mocht dit keer waarschijnlijk toch echt niet van burgemeester van Heeg ;)
Ik denk dat het eiland dusdanig klein was, dat al die middelen een beetje overkill zouden zijn

Ze wisten immers toch al, de boot komt bij de steiger.
Dan hoef je het eiland niet perse helemaal uit te kammen. Je hoeft alleen maar de steiger te blokkeren

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
SelmarSmit schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:42:
[...]

100% echt, maar toch wel enigszins gestuurd vanuit redactie...

Ik bedoel uiteindelijk loopt voor een groot gedeelte de huidige finale op het feit dat men 3 uur van te voren nog even moet info moet krijgen via mail.
Waardoor dus dat speciale sleepnet over Bolswaard uitgelegd kon worden.
Waardoor men dus de boot vond en waardoor men dus de buurman vond.

Had de redactie die info 24 uur eerder gegeven dan had het sleepnet geen zin gehad, want dan had het bereik heel NL moeten zijn. Alleen door het op 3 uur van te voren te doen moet men al in de buurt zijn.
Oftewel de redactie heeft het mogelijk gemaakt om dat sleepnet uit te gooien.

Maar sowieso vond ik het extractiepunt al niet extreem sterk, het is gewoon een te klein eiland om je echt op te kunnen verbergen. Oftewel het exacte extractiepunt was simpelweg niet nodig om te hebben, het eilandje op zich bood al niet veel meer als enkel die aanlegkade (ik meende dat er eerder op HQ gevraagd werd of er een heli kon landen en dat selmar toen zei waarschijnlijk niet, waardoor er dus gewoon maar heel beperkte extracties overblijven op een heel beperkt gebied)

Alhoewel als ik de run naar de finish zie, dan heb ik toch het idee van een aantal meiden een aantal seizoenen terug had toch een perfect idee door gewoon met 20 man oid op de finish af te rennen.

Er valt vanuit de kandidaten (en zeker met VIPS) denk ik toch wel meer te doen vanuit de massa, doe gewoon een oproep aan mensen om massaal met bootjes etc naar de Heeg te komen om de hunters te dwarsbomen. Vraag aan het lokale voetbalteam om in het gras te gaan liggen over het eiland verspreid en om 12:00 naar de kade te rennen.

Natuurlijk is er een risico dat je het extractiepunt vrijgeeft als de hunters dat nog niet hebben, maar volgens mij hebben ze het 9/10 keer gewoon gehad en dan geef je dus niets op.

Maar dit is uiteraard wel 20/20 hindsight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Ik bedoel uiteindelijk loopt voor een groot gedeelte de huidige finale op het feit dat men 3 uur van te voren nog even moet info moet krijgen via mail.

Had de redactie die info 24 uur eerder gegeven dan had het sleepnet geen zin gehad, want dan had het bereik heel NL moeten zijn. Alleen door het op 3 uur van te voren te doen moet men al in de buurt zijn.
Zo zie ik het ook. Door de manier van geven van informatie wordt ervoor gezorgd dat het haast niet anders kan dan dat ze tijdig gevonden worden door de hunters. Je moet vanaf dichtbij het bekende extractie-punt inloggen op een bekende website waardoor het gleijk bekend is waar je precies zit.
Al vind ik het wel opvallend dat mensen iedere keer precies tijdig de goede informatie geven (kaartje van het eiland, filmpje van de buurman etc.). Ik zou verwachten dat zeker de mensen/vrienden die echt meehelpen dit soort informatie niet zo makkelijk zouden geven.

En daarnaast blijf ik het jammer vinden dat het uiteindelijk zoveel uitmaakt wat je mede-vluchtenden doen.Als die gepakt worden met informatie kun je nog zo goed je best doen, maar is al jouw informatie alsnog bij de hunters bekend.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
redwing schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Al vind ik het wel opvallend dat mensen iedere keer precies tijdig de goede informatie geven (kaartje van het eiland, filmpje van de buurman etc.). Ik zou verwachten dat zeker de mensen/vrienden die echt meehelpen dit soort informatie niet zo makkelijk zouden geven.
Kaartje van het eiland vond ik gewoon goed gevonden van de hunters hoor. Ik bedoel dat was gewoon een sms'je sturen naar de persoon waarvan je weet dat die het bezit en dan nog even een controle-vraag doorkomen. Dat is gewoon goed gedaan.

En zoals Selmar al zei, het filmpje van de buurman is deels logisch (je hebt toch 2 BN'ers in je huis) alleen ook deels wel heel erg toevallig dat het exact het moment is dat de email wordt voorgelezen (alhoewel hoe relevant was dat plan nu daadwerkelijk, ik bedoel je zit op een klein eiland, je weet dat er iets aankomt om 12:00 uur, dat was gewoon de enige boot die ging aanmeren, boeiend of je dan de kleuren etc weet of exact weet dat het de kade is, andere mogelijkheden zijn er niet echt)

Maar sowieso als VIPS vond ik ze sowieso al deels naïef, of ik zou met alle personen afspreken dat ik over 3 a 4 weken nog een keertje langskom zodat men alle video's/fotos etc dan kan maken. Of je kan er gewoon vanuit gaan dat er mensen tussenzitten die foto's / video's gaan maken als er gewoon 2 BN'ers even langskomen.

P.s. is er eigenlijk ooit wel eens een extractie geweest waarbij de extractiemensen er niet aankwamen maar er gewoon al waren? Oftewel als je naar het verleden kijkt, is er dan een kans dat het ook een van de liggende bootjes had kunnen zijn die pas om 12:00 weg zou gaan, of komt de extractie altijd 1 minuut voor tijd aan om na 1 minuut weer weg te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Maar sowieso vond ik het extractiepunt al niet extreem sterk, het is gewoon een te klein eiland om je echt op te kunnen verbergen. Oftewel het exacte extractiepunt was simpelweg niet nodig om te hebben, het eilandje op zich bood al niet veel meer als enkel die aanlegkade (ik meende dat er eerder op HQ gevraagd werd of er een heli kon landen en dat selmar toen zei waarschijnlijk niet, waardoor er dus gewoon maar heel beperkte extracties overblijven op een heel beperkt gebied)
Inderdaad, het zou leuk zijn als het format wat aangepast gaat worden om het de Hunters moeilijker te maken en om het wat dichter bij realiteit te krijgen. Het idee is dat ze simuleren dat er een terrorist voortvluchtig is en dat ze alles op alles zetten om deze te op te pakken. Zorg dan ook dat de terrorist zich enigsinds zo kan gedragen:
- bij startpunt betere vervormming voor de deelnemers. Bij het Hunter team is altijd heel snel bekend wie de teams zijn en hoe ze eruit zien. Als ze dit lastiger maken hebben de deelnemers al een voorsprong en komt het dichter bij de realiteit. Een terrorist is ook niet zó snel zó herkenbaar.
- elk team zijn eigen hints/informatie naar een extractiepunt. Laat deelnemers zelf kiezen hoe ze deze ontvangen. Een echte terrorist laat ook niets aan toeval over.
- extractiepunt minder makkelijk maken: geen eiland of vliegveld. Een random weiland of parkeerplaats kan toch ook ?
[...]
Er valt vanuit de kandidaten (en zeker met VIPS) denk ik toch wel meer te doen vanuit de massa, doe gewoon een oproep aan mensen om massaal met bootjes etc naar de Heeg te komen om de hunters te dwarsbomen. Vraag aan het lokale voetbalteam om in het gras te gaan liggen over het eiland verspreid en om 12:00 naar de kade te rennen.

Natuurlijk is er een risico dat je het extractiepunt vrijgeeft als de hunters dat nog niet hebben, maar volgens mij hebben ze het 9/10 keer gewoon gehad en dan geef je dus niets op.

Maar dit is uiteraard wel 20/20 hindsight.
Dat is een best leuk idee inderdaad. Hunters afleiden is iets wat in de "niet VIPs" wel eens gebeurt, maar volgens mij nog niet met een massa groep. Kan me voorstellen dat je als deelnemer graag (met vermomming) opgaat in de massa zoals een treinstation of plein ofzo, zodat het voor de Hunters wat lastiger is. Echter is dit met corona wel weer iets moeilijker te realiseren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:13:
[...]
Kaartje van het eiland vond ik gewoon goed gevonden van de hunters hoor. Ik bedoel dat was gewoon een sms'je sturen naar de persoon waarvan je weet dat die het bezit en dan nog even een controle-vraag doorkomen. Dat is gewoon goed gedaan.
Vlak daarvoor hadden ze al een beschrijving gekregen waardoor het al bekend was dat het een eiland was en er nog maar amper opties overbleven. hadden ze dat kaartje niet via de SMS gehad, hadden ze alsnog op de goede plek gestaan.
En zoals Selmar al zei, het filmpje van de buurman is deels logisch (je hebt toch 2 BN'ers in je huis) alleen ook deels wel heel erg toevallig dat het exact het moment is dat de email wordt voorgelezen (alhoewel hoe relevant was dat plan nu daadwerkelijk, ik bedoel je zit op een klein eiland, je weet dat er iets aankomt om 12:00 uur, dat was gewoon de enige boot die ging aanmeren, boeiend of je dan de kleuren etc weet of exact weet dat het de kade is, andere mogelijkheden zijn er niet echt)
Dat filmpje is inderdaad logisch, maar waarom dat gelijk vertellen en je telefoon afgeven? In de praktijk kun je dat weigeren en is het nog steeds niet verplicht je telefoon te unlocken.
En het was in zoverre van belang dat ze daarmee wisten dat er niet een klein bootje ergens anders zou aanmeren. Klaas en Dennis kwamen ten slotte ook op het eiland via een andere plek dan de kade.

Ook al zal het grotendeels wel echt zijn, zijn er toch dingen die geregiseerd worden om 'toevallig' precies goed uit te pakken. En op zich is dat natuurlijk ook wel logisch, een programma waarbij de finish eruit bestaat dat er kandidaten op de kade rustig aan het wachten zijn op een bootje is natuurlijk ook nogal saai ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:35:
[...]
- bij startpunt betere vervormming voor de deelnemers. Bij het Hunter team is altijd heel snel bekend wie de teams zijn en hoe ze eruit zien. Als ze dit lastiger maken hebben de deelnemers al een voorsprong en komt het dichter bij de realiteit. Een terrorist is ook niet zó snel zó herkenbaar.
Nee, het programma gaat niet uit van een random terrorist die opgespoord moet worden, het programma gaat uit van een terrorist die op een x security nivo zit (zodat alles toegestaan is) en op dat nivo is een terrorist wel zo snel herkenbaar.
- extractiepunt minder makkelijk maken: geen eiland of vliegveld. Een random weiland of parkeerplaats kan toch ook ?
Wellicht dat @SelmarSmit iets meer kan zeggen over wat een extractiepunt is en wat niet, want dat is mij nog volledig onduidelijk.
Ik bedoel op een lijn dwars door heel NL, daar verwacht ik wel iets meer dan 50 extractiepunten op te vinden.
En juist een eilandje binnen een meer vind ik een extreem raar extractiepunt.

Ik bedoel als ik naar de Heeg kijk, is dan het extractieplan dus eerst over het Heegermeer naar Stavoren varen oid? Dan over het IJsselmeer naar de Noordzee om dan naar Engeland of Duitsland te gaan? Dan heb je dus als politie nog minimaal 4 uur waarin ze over NL grondgebied varen om ze op te pikken.

Ik bedoel dan kan je idd elke parkeerplaats wel een extractiepunt noemen, wat zijn de criteria voor een extractiepunt?

Want vorige keer had je ook waterscooters op Texel, het zag er leuk uit. Maar ik wens je veel succes als je met een waterscooter naar Engeland of Duitsland wil gaan...
Alhoewel je hier nog kan verzinnen dat men verderop een boot heeft liggen die ze naar Engeland/Duitsland brengt, daar kan ik bij de Heeg gewoon praktisch niets verzinnen.

Men zit gewoon midden in Friesland en dat heet dan een extractiepunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Vind de finale ook wel wat teleurstellend hoor, tuurlijk, het is entertainment en je moet een beetje 'suspend your belief' zodat het ook leuk wegkijkt, maar die vriendin die de kaart tekent en de kerel met dat filmpje...
Wil het nog geen Game of Thrones seizoen 8 noemen, maar ja, beetje saai einde is het wel.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
_ferry_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:24:
[...]
Een paar seizoenen terug was er een ex-marinier (of landmacht, luchtmacht, iets in die richting). Die sliep ook veel in een tentje, heitje voor een karweitje, en geweldige ontsnapping waarbij hij al in de heli zat als co-piloot voordat die bij het extractiepunt kwam. Dat was goud :7
Ach, wat jij goud noemt dat noem ik weer overgeregisseerd...

Ik bedoel wat is in de realiteit nu daadwerkelijk de kans dat een kandidaat net de piloot kent die dat zou gaan doen.
Wmb ongeveer net zo groot als dat je "toevallig" even een apache of een paar apaches kan lenen. (/de contacten zijn bekend, oftewel als je als regie nu even de finish plaatst in de buurt van een bekende oefening dan is de kans vrij groot dat je sensationele tv kan maken)

En zeker omdat dat nog de 1e serie was, daarin moest er wel iemand ontsnappen. Je gaat gegarandeerd geen 2e seizoen meer maken als je 1e seizoen eindigt in dat alle hunters rondom het extractiepunt staan en gewoon iedereen pakken die ernaar toegaat. Wat toen feitelijk wel gebeurde. Alle kandidaten waren kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:51:

Nee, het programma gaat niet uit van een random terrorist die opgespoord moet worden, het programma gaat uit van een terrorist die op een x security nivo zit (zodat alles toegestaan is) en op dat nivo is een terrorist wel zo snel herkenbaar.
Ah, dan wordt het inderdaad anders. Ik weet echter niet of het programma ook vermomming toestaat vanaf start. Dat zou een deelnemer dan moeten voorbereiden zodat ze meteen vermomt vertrekken. Echter moeten ze dat dan wel allemaal doen, anders weten de Hunters wie er over blijven...
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:51:
Wellicht dat @SelmarSmit iets meer kan zeggen over wat een extractiepunt is en wat niet, want dat is mij nog volledig onduidelijk.
Ik bedoel op een lijn dwars door heel NL, daar verwacht ik wel iets meer dan 50 extractiepunten op te vinden.
En juist een eilandje binnen een meer vind ik een extreem raar extractiepunt.

Ik bedoel als ik naar de Heeg kijk, is dan het extractieplan dus eerst over het Heegermeer naar Stavoren varen oid? Dan over het IJsselmeer naar de Noordzee om dan naar Engeland of Duitsland te gaan? Dan heb je dus als politie nog minimaal 4 uur waarin ze over NL grondgebied varen om ze op te pikken.

Ik bedoel dan kan je idd elke parkeerplaats wel een extractiepunt noemen, wat zijn de criteria voor een extractiepunt?

Want vorige keer had je ook waterscooters op Texel, het zag er leuk uit. Maar ik wens je veel succes als je met een waterscooter naar Engeland of Duitsland wil gaan...
Alhoewel je hier nog kan verzinnen dat men verderop een boot heeft liggen die ze naar Engeland/Duitsland brengt, daar kan ik bij de Heeg gewoon praktisch niets verzinnen.

Men zit gewoon midden in Friesland en dat heet dan een extractiepunt...
Het extractiepunt wordt door de redactie van het programma vooraf bepaald en dmv de hints moeten deelnemers aan het einde (de finale) hier terecht zien te komen.
De redactie heeft dus dit eiland gekozen. Men is ook wel ooit met een helikopter vertrokken. Dus dan kan bijna heel Nederland wel.
Volgens mij was het ook ooit heel simpel een grensovergang met Duitsland, gewoon aan een weg.

Ik vind zelf een eiland of aan het water gewoon te makkelijk voor de Hunters dus daarom zie ik liever wat meer een random locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 20:28
Dat die buurman een filmpje had en liet zien was niet zo handig maar Klaas en Dennis hadden hier m.i. veel scherper op moeten zijn en had ik, gezien hun eerdere zorgvuldigheid, wel verwacht.
Het zal wel door de spanning, adrenaline en/of tijdsdruk komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Ach, wat jij goud noemt dat noem ik weer overgeregisseerd...

Ik bedoel wat is in de realiteit nu daadwerkelijk de kans dat een kandidaat net de piloot kent die dat zou gaan doen.
Nou, wat mij bijstaat is dat er info was dat het ging om een vlucht per helikopter. Toen ging hij kijken welke helihavens er in de buurt zitten. Belletje plegen dan maar. "Hebben jullie een vlucht staan voor dan en dan rond die tijd naar extractielocatie?". Klopt. "Mooi, kan ik meevliegen?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
Als je goed kijkt zie je dat die buurman een soort van communiceert richting de camera. Staat er iemand achter (van/voor de redactie)? Alsof er vanuit de redactie verzocht is aan de buurman om een video te maken terwijl ze het bericht voorlezen. Ook het gegeven dat de buurman het zó makkelijk opgeeft, geeft mij dit idee. Dat zal natuurlijk zonder medeweten van de hunters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Flavius schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:39:
Als je goed kijkt zie je dat die buurman een soort van communiceert richting de camera. Staat er iemand achter (van/voor de redactie)? Alsof er vanuit de redactie verzocht is aan de buurman om een video te maken terwijl ze het bericht voorlezen. Ook het gegeven dat de buurman het zó makkelijk opgeeft, geeft mij dit idee. Dat zal natuurlijk zonder medeweten van de hunters zijn.
Viel mij ook op. En ik twijfelde of het filmpje niet gewoon een opname van de cameramensen zelf was. Dat is helaas (expres?) niet goed genoeg te zien in de aflevering, maar van wat je wel ziet lijkt het van dezelfde hoek te komen.

Als de buurman dit allemaal niet zo makkelijk had opgegeven dan had hij uiteindelijk (toestemming krijgen de hunters toch via het programma) al zijn apparaten moeten laten uitlezen en kwamen ze toch bij het zogenaamde filmpje. Het had dus alleen wat tijdswinst opgeleverd. Of de informatie veel verschil had gemaakt... het eiland is klein en er kwam (volgens mij) één boot vlak voor tijd aan bij de steiger. Het programma had het moeilijker kunnen maken door meerdere boten op meerdere plekken bij het eiland te laten komen :) Verspreid over het laatste half uur bv.

De grootste fout die de deelnemers op het einde maakte was, zoals eerder benoemd hier, dat ze geen gebruik maakte van VPN. Dan was de buurman niet gevonden en was de boot van Kim en Birgit ook niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
The Legend schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:40:

Volgens mij zou het erg leuk zijn om een uitzending te maken met Dennis en Klaas over hun vlucht :)
Ik heb het nog niet bekeken maar wellicht is dit een beetje wat je zoekt (8 minuten)
https://www.npo3.nl/klaas...22-02-2021/WO_AT_16444103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Maar sowieso als VIPS vond ik ze sowieso al deels naïef, of ik zou met alle personen afspreken dat ik over 3 a 4 weken nog een keertje langskom zodat men alle video's/fotos etc dan kan maken. Of je kan er gewoon vanuit gaan dat er mensen tussenzitten die foto's / video's gaan maken als er gewoon 2 BN'ers even langskomen.

P.s. is er eigenlijk ooit wel eens een extractie geweest waarbij de extractiemensen er niet aankwamen maar er gewoon al waren? Oftewel als je naar het verleden kijkt, is er dan een kans dat het ook een van de liggende bootjes had kunnen zijn die pas om 12:00 weg zou gaan, of komt de extractie altijd 1 minuut voor tijd aan om na 1 minuut weer weg te gaan?
Dat is geknipt, filmpje is 1.5 minuut

De heli uit seizoen 1 stond er volgens mij al even, en ook de eendjes stonden an klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Viel mij ook op. En ik twijfelde of het filmpje niet gewoon een opname van de cameramensen zelf was. Dat is helaas (expres?) niet goed genoeg te zien in de aflevering, maar van wat je wel ziet lijkt het van dezelfde hoek te komen.

Als de buurman dit allemaal niet zo makkelijk had opgegeven dan had hij uiteindelijk (toestemming krijgen de hunters toch via het programma) al zijn apparaten moeten laten uitlezen en kwamen ze toch bij het zogenaamde filmpje. Het had dus alleen wat tijdswinst opgeleverd. Of de informatie veel verschil had gemaakt... het eiland is klein en er kwam (volgens mij) één boot vlak voor tijd aan bij de steiger. Het programma had het moeilijker kunnen maken door meerdere boten op meerdere plekken bij het eiland te laten komen :) Verspreid over het laatste half uur bv.

De grootste fout die de deelnemers op het einde maakte was, zoals eerder benoemd hier, dat ze geen gebruik maakte van VPN. Dan was de buurman niet gevonden en was de boot van Kim en Birgit ook niet gevonden.
Op mijn Twitter kun je een stukje zien van de film die van zijn telefoon komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:12:
[...]
Het extractiepunt wordt door de redactie van het programma vooraf bepaald en dmv de hints moeten deelnemers aan het einde (de finale) hier terecht zien te komen.
De redactie heeft dus dit eiland gekozen. Men is ook wel ooit met een helikopter vertrokken. Dus dan kan bijna heel Nederland wel.
Volgens mij was het ook ooit heel simpel een grensovergang met Duitsland, gewoon aan een weg.

Ik vind zelf een eiland of aan het water gewoon te makkelijk voor de Hunters dus daarom zie ik liever wat meer een random locatie.
Tja, maar alleen op basis van die lijn van Noord naar zuid kwam Selmar al op een gering aantal extractiepunten uit. (te veel om op te volgen, maar het is niet alsof elke km er een mogelijk extractiepunt was)

Kijk, in principe kan een echte boef/terrorist gewoon bij km-paal 104 op de A4 afspreken (geen idee of die er is, maar het gaat om het voorbeeld) waarna een auto even op de vluchtstrook stopt en de boef over de vangrail heenstapt en instapt.
En datzelfde kan dus bij km-paal 105 en 106 etc.
Alleen toch zijn dat blijkbaar geen geldige extractiepunten (anders krijg je een onmogelijk aantal op die lijn van Noord naar zuid)

En in de sfeer van het programma zou ik zeggen dat men echt uit NL moet kunnen vertrekken, oftewel een heli kan wel maar vanuit de Heeg zie ik je niet echt wegkomen.

Puur op gevoel vermoed ik dat een extractiepunt geldig is als de hunted :
- direct naar het buitenland kan
- of het water kan bereiken
- of de lucht in kan gaan

Waardoor alle wegen/auto's dus afvallen, alleen ik zou het een soort van zwakte vinden, want alhoewel je technisch het aantal extractiepunten ermee verhoogt krijg je dus ook van die extractiepunten als de Heeg waarbij de exacte locatie er niet toe doet, het eiland is gewoon te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Flavius schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:39:
Hij communiceert denk ik naar zijn dochter. Anders dan de cameraman (die in zijn camera kijkt) is er niemand binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:59:

Waardoor alle wegen/auto's dus afvallen, alleen ik zou het een soort van zwakte vinden, want alhoewel je technisch het aantal extractiepunten ermee verhoogt krijg je dus ook van die extractiepunten als de Heeg waarbij de exacte locatie er niet toe doet, het eiland is gewoon te klein.
Bedoel je dan in dit VIPs seizoen met die lijn van noord naar zuid ?
Want in seizoen 4 gaan ze dus per auto/te voet de grens van Duitsland over... is dus ook een mogelijk extractiepunt in dit programma :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:06:
[...]
Bedoel je dan in dit VIPs seizoen met die lijn van noord naar zuid ?
Want in seizoen 4 gaan ze dus per auto/te voet de grens van Duitsland over... is dus ook een mogelijk extractiepunt in dit programma :)
Dat is dus wat ik zeg te vermoeden, of je gaat daadwerkelijk de grens over, of je moet water of lucht bereiken...

Maar een auto die je oppikt in centrum Amsterdam zal geen extractiepunt zijn.

Alleen ik ben hierover erg benieuwd wat @SelmarSmit te zeggen heeft, want dit is weer zo'n ongeschreven regel voor de kijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Gomez12 op 23-02-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:15:
[...]

Dat is dus wat ik zeg te vermoeden, of je gaat daadwerkelijk de grens over, of je moet water of lucht bereiken...

Maar een auto die je oppikt in centrum Amsterdam zal geen extractiepunt zijn.

Alleen ik ben hierover erg benieuwd wat @SelmarSmit te zeggen heeft, want dit is weer zo'n ongeschreven regel voor de kijker.
Ook voor ons. Ik dacht altijd dat er wel echt een extractie naar open water/lucht/grens moest zijn, maar dit jaar dus niet.

Ik moet elk jaar ook steeds gokken. In de wandelgangen noemen ze het wel eens de wedstrijd tussen Anton (eindredactie) en Selmar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:00
SelmarSmit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Hij communiceert denk ik naar zijn dochter. Anders dan de cameraman (die in zijn camera kijkt) is er niemand binnen.
In ieder geval niet de dochter die voor de hunters de deur opendoet, want die geeft aan dat ze er niet bij was (bij binnentreden geeft ze namelijk aan net wakker te zijn) toen Klaas en Dennis in huis waren. Misschien de andere dochter (te zien op een foto aan de wand), of een andere persoon. Ik vind het in ieder geval een wat verdachte communicatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nou, weer gehad, op naar de volgende. Einde was op zich wel grappig, voor het programma leuk dat ze er tenminste eentje hebben laten lopen. Eindpunt was ook redelijk kansloos voor de hunted zodra de hunters door hadden waar ze moesten zijn.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Flavius schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:58:
[...]
Ik vind het in ieder geval een wat verdachte communicatie. ;)
Ik zou er niet teveel achter zoeken.

Als het echt te verdacht overkomt, dan heeft men altijd nog de mogelijkheid om opnieuw bij de mensen langs te gaan en het opnieuw te filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In veel reacties zie ik mensen klagen over de buurman en de vriendin van Birgit. "Hoe kunnen ze zo makkelijk hun kennis opgeven of zo stom zijn" Maar vergeet niet dat we het hebben over 'onschuldige burgers'. Als je als voortvluchtige crimineel hulp inroept van hen, hoef je ook niet verwachten dat ze perfect voor je kunnen liegen tegen de hunters. Of uberhaupt verwachten dat ze begrijpen wat ze wel een niet mogen doen.

Verder was een VPN inderdaad handig geweest. Of eerder al een autoforward instellen naar een 3e mailbox, maar dan moet je hopen dat deze niet gevonden wordt bij een huiszoeking.

Op https://www.npo3.nl/hunted/AT_2056755 >> Extra's staan nog wat interviews, die zijn ook leuk om nog te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Het moet natuurlijk ook wel een beetje een spannend einde hebben.. Als de hunters in Limburg staan te wachten en er stappen 4 deelnemers doodleuk in Friesland op een bootje is het ook een beetje suf als laatste aflevering. Nu zat toch iedereen een beetje in spanning of het ze nog ging lukken om die boot te bereiken.

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 23-02-2021 13:25 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
schaduw schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:22:
In veel reacties zie ik mensen klagen over de buurman en de vriendin van Birgit. "Hoe kunnen ze zo makkelijk hun kennis opgeven of zo stom zijn" Maar vergeet niet dat we het hebben over 'onschuldige burgers'. Als je als voortvluchtige crimineel hulp inroept van hen, hoef je ook niet verwachten dat ze perfect voor je kunnen liegen tegen de hunters. Of uberhaupt verwachten dat ze begrijpen wat ze wel een niet mogen doen.
Echter een echte crimineel heeft gewoon een eigen netwerk, en dat netwerk snapt perfect dat ze moeten liegen en ontwijken.

Sterker nog, het verbaast me simpelweg dat je als deelnemer niet gewoon even minimaal aan je vrouw vraagt of ze niet direct alles wil vertellen...

En die vriendin van Birgit die deed het nog niet eens zo slecht hoor, het was al bijna over en het meeste zouden de hunters toch al weten en niet zo relevant zijn. Ze zei zelfs dat het kaartje vernietigd was dacht ik (de hunters wisten beter en gingen daarom over op het sms'je).
Je kan wel leuk vol gaan houden op de laatste dag dat ze nooit contact met je hebben gezocht, maar het komt enkel maar over als liegen als ze iets gevonden hebben. En het was op dat moment toch niet boeiend meer.
Verder was een VPN inderdaad handig geweest. Of eerder al een autoforward instellen naar een 3e mailbox, maar dan moet je hopen dat deze niet gevonden wordt bij een huiszoeking.
Tja, iemand anders mag best een belletje doen op mijn telefoon of wat opzoeken op inet, maar als iemand even VPN of andere vage programma's wil installeren dan mag hij mooi mijn telefoon teruggeven...

En een autoforward instellen, tja het is toch een vrij technisch iets wat niet iedereen zal kunnen/bedenken en daarnaast zie ik eigenlijk ook niet wat je er echt mee opschiet, ja in dit geval zou je buiten die algemene scan gevallen zijn, maar die is nog nooit eerder voorbij gekomen en dus ook onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Ik zou er niet teveel achter zoeken.

Als het echt te verdacht overkomt, dan heeft men altijd nog de mogelijkheid om opnieuw bij de mensen langs te gaan en het opnieuw te filmen.
Als ze ons echt toch zo noodzakelijk informatie willen toespelen gebruiken ze daar echt geen derde persoon voor. Dat lekt altijd uit, en dat risico zouden ze niet willen nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Ik vond die algemene scan ook wel typisch. Want nu kregen ze precies 2 meldingen, maar wie weet hoeveel mensen in die regio in die tijd Protonmail nog meer hebben bezocht...

Die man waarmee de mannen meegingen in zijn sloep deed het dan weer wel geweldig! Vrouw en kinderen mee aan boord, niemand die denkt "wat doet die sloep daar", want dat is gewoon een normaal beeld op zo'n meer. En zich ook gewoon van de domme houden tegen de hunters.
En ik snap die buurman ook echt niet. Wil jullie op de laptop, hunters? "Hier heb je hem, succes!", telefoon dito. Ze hadden nog een uur, dan zouden ze mij best mogen gijzelen, maar zou ik ze echt geen bruikbare informatie geven.

En die vriendin van de dames, tsja, dat ze vertelt dat ze kaart gezien en verbrand heeft. Ok, kan ik inkomen. Maar gewoon een redelijk kloppende tekening van dat eiland gaan zitten maken 8)7
Enige mooie daaraan was, dat ze zoveel goede informatie gaf, dat de hunters dachten dat het te mooi was om waar te zijn.
Maar dan die controlevraag... Welk dier zeg je altijd achter Chico's naam. Dat de hunters dat nog moesten Googlen, ze had "dier" nog niet uitgesproken, of ik riep al "lama" 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wild Chocolate schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:44:
Ik vond die algemene scan ook wel typisch. Want nu kregen ze precies 2 meldingen, maar wie weet hoeveel mensen in die regio in die tijd Protonmail nog meer hebben bezocht...
In dat specifieke halve uur, in een straal van 20 van Heeg? 2
Die man waarmee de mannen meegingen in zijn sloep deed het dan weer wel geweldig! Vrouw en kinderen mee aan boord, niemand die denkt "wat doet die sloep daar", want dat is gewoon een normaal beeld op zo'n meer. En zich ook gewoon van de domme houden tegen de hunters.
En ik snap die buurman ook echt niet. Wil jullie op de laptop, hunters? "Hier heb je hem, succes!", telefoon dito. Ze hadden nog een uur, dan zouden ze mij best mogen gijzelen, maar zou ik ze echt geen bruikbare informatie geven.

En die vriendin van de dames, tsja, dat ze vertelt dat ze kaart gezien en verbrand heeft. Ok, kan ik inkomen. Maar gewoon een redelijk kloppende tekening van dat eiland gaan zitten maken 8)7
Enige mooie daaraan was, dat ze zoveel goede informatie gaf, dat de hunters dachten dat het te mooi was om waar te zijn.
Maar dan die controlevraag... Welk dier zeg je altijd achter Chico's naam. Dat de hunters dat nog moesten Googlen, ze had "dier" nog niet uitgesproken, of ik riep al "lama" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
SelmarSmit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:50:
[...]

In dat specifieke halve uur, in een straal van 20 van Heeg? 2
Naar inschatting van de redactie dan tenminste...

Niet dat ik denk dat ze er ver naast zitten. Maar het is uiteraard niet geweten zolang de daadwerkelijke scan niet plaatsvind.
Voor hetzelfde geld is Heeg de alu-hoedjes hoofdstad van de eu en is het normaal om Protonmail te gebruiken en zou je in de praktijk 10.000 hits hebben, dan hadden jullie toch even een uitdaging gehad...

Maar dat is hoe het programma werkt, als protonmail net zo veelgebruikt was als gmail/outlook dan had men waarschijnlijk een andere mailprovider uitgekozen om dit soort technieken te kunnen blijven gebruiken in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:34:

Maar dat is hoe het programma werkt, als protonmail net zo veelgebruikt was als gmail/outlook dan had men waarschijnlijk een andere mailprovider uitgekozen om dit soort technieken te kunnen blijven gebruiken in het programma.
Precies. Waarom zou je als deelnemer niet zelf een emailadres mogen aangeven. Maak een eigen niet traceerbaar domein aan en laat de redactie daar maar naar mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:51
@SelmarSmit Nu je toch zo lekker aan het reageren bent, ik ben eigenlijk toch benieuwd hoe het nou met die gekraakte iPad zat bij het reguliere seizoen. De magie van TV of is het echt technisch mogelijk om die zo snel te kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Precies. Waarom zou je als deelnemer niet zelf een emailadres mogen aangeven. Maak een eigen niet traceerbaar domein aan en laat de redactie daar maar naar mailen :)
Omdat dat simpelweg niet is hoe het programma is opgesteld... Het is per definitie gewoon een eenzijdig programma waarbij de hunters alles mogen inzetten en de hunted de zware jongens uit Donald duck moeten spelen en daarop ook simpelweg geselecteerd worden.

Kijk, die militair uit seizoen 1 dat was grofweg een fout en ik denk niet ze nu weer iemand gaan selecteren die gewoon doodleuk tijdens aanmelding zegt wel vaker 3 weken in een tentje op de hei te slapen en dan gewoon overdag stukken te lopen.

Net zoals men niet snel iemand zal selecteren die net zoals nu bij VIPS bijv nooit hoeft te pinnen omdat dat gewoon onderdeel van het programma is, de hunters moeten wel hun aanknopingspunten krijgen om het in 3 weken te kunnen afronden.

Het programma is heel bewust zo opgezet dat men bijna alle deelnemers wel moet pakken en er uiteindelijk toch 1 winnaar doorkomt.

Het programma is niet zo opgezet dat het iets met de realiteit te maken hoeft te hebben. Het is en blijft gewoon een spelshow waarbij de redactie bepaalt wat er gebeurt.

Kijk, als er bijv maar 1 koppel over was dan was denk ik die algemene scan nooit doorgegaan vanuit redactie, alleen dan had je ook die hele aanvraag ervoor nooit in het programma gezien ;)
Alleen doordat er 2 koppels over zijn zo dicht bij de finish maakt dat de redactie ietwat grover geschut moet inzetten/toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 20:39
Is er iets misgegaan met de opnames van Kim op de boot trouwens? Misschien vul ik het teveel in, maar bij het enteren van de boot waar Birgit en Kim opzaten, werd nadat een hunter Birgit had gevonden heel snel overgeschakeld naar een volgend shot met de voiceover dat 'team Birgit en Kim' eruit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
BlackMonkey schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:49:
@SelmarSmit Nu je toch zo lekker aan het reageren bent, ik ben eigenlijk toch benieuwd hoe het nou met die gekraakte iPad zat bij het reguliere seizoen. De magie van TV of is het echt technisch mogelijk om die zo snel te kraken?
Ik gok op een combinatie van beiden, technisch zal het best mogelijk zijn om die zo snel te kraken (het is en blijft simpelweg afhankelijk van de code wat de tijd is, als de code verkeerd gekozen is kan het ook secondenwerk zijn)

Alleen dit zijn denk ik van die dingen die ietwat moeilijker liggen, de officiële dienst heeft dit soort apparatuur en ook de nieuwste versies waardoor het technisch te doen is, alleen ik betwijfel of de AVRO even zo'n apparaatje aanschaft voor 1 programma (als de verkoper het al wil verkopen aan de AVRO).

Alleen je moet niet vergeten dat er ook gewoon andere technieken bestaan om dit soort dingen te achterhalen dan enkel high-tech. Ik weet bijv van 1 vriendin ook makkelijk binnen 1 uur wat haar toegangscode tot iPad is, puur doordat ze hem enkel gebruikt om te browsen en films te kijken, alle aanrakingen in het midden van het scherm is praktisch enkel de code invoeren bij haar en dus als je de iPad oppakt weet je al welke toetsen het zijn, je moet alleen de volgorde nog even goedkrijgen.

Zij gooit dan ook exact om deze reden eens in de zoveel tijd een doek over de iPad heen om die vingers weg te halen, maar 2 dagen daarna staan ze er weer...

Je moet wel het hele scherm gebruiken wil je dit soort effecten tegengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Omdat dat simpelweg niet is hoe het programma is opgesteld... Het is per definitie gewoon een eenzijdig programma waarbij de hunters alles mogen inzetten en de hunted de zware jongens uit Donald duck moeten spelen en daarop ook simpelweg geselecteerd worden.

Kijk, die militair uit seizoen 1 dat was grofweg een fout en ik denk niet ze nu weer iemand gaan selecteren die gewoon doodleuk tijdens aanmelding zegt wel vaker 3 weken in een tentje op de hei te slapen en dan gewoon overdag stukken te lopen.

Net zoals men niet snel iemand zal selecteren die net zoals nu bij VIPS bijv nooit hoeft te pinnen omdat dat gewoon onderdeel van het programma is, de hunters moeten wel hun aanknopingspunten krijgen om het in 3 weken te kunnen afronden.

Het programma is heel bewust zo opgezet dat men bijna alle deelnemers wel moet pakken en er uiteindelijk toch 1 winnaar doorkomt.

Het programma is niet zo opgezet dat het iets met de realiteit te maken hoeft te hebben. Het is en blijft gewoon een spelshow waarbij de redactie bepaalt wat er gebeurt.

Kijk, als er bijv maar 1 koppel over was dan was denk ik die algemene scan nooit doorgegaan vanuit redactie, alleen dan had je ook die hele aanvraag ervoor nooit in het programma gezien ;)
Alleen doordat er 2 koppels over zijn zo dicht bij de finish maakt dat de redactie ietwat grover geschut moet inzetten/toestaan.
Dat snap ik allemaal wel.
Echter begint het (voor mij althans) saai te worden. Dus van mij mag het programma wel nieuwe spelregels krijgen, zoals ik eerder plaatste vandaag in dit topic.

Ze zeggen overigens niet dat het een spelshow is, maar ze willen de opsporing zo realistisch mogelijk weergeven. Waarbij ze dus gebruik maken van bestaande opsporings technieken. Verschil is dan dat die technieken direct beschikbaar zijn en er is geen vertraging. Dus bv. een pin transactie komt direct binnen in plaats van dat er tijd tussen zou zitten. Ook moeten deelnemers en alle vrienden/familie toegang geven tot zo'n beetje alles.

Wat me dan soms wel stoort is dat ze die toegang ook makkelijk verkrijgen bij vreemden. Maar de kans zit erin dat dit afgesproken werk is.
Voorbeeld: een team gaat slaapplek zoeken en kloppen bij vreemden aan, dag later gaan ze daar weer weg. Later op die dag komen de hunters erachter dat een team op die slaapplek is geweest, gaan er naartoe en hebben volledige toegang tot alle apparaten.
Als dat team bij mij zou aankloppen mogen ze gerust blijven slapen maar dan zou ik never nooit die toegang geven, want het is maar een TV programma. Ze hebben die rechten niet. Wat ik dus vermoed is dat deze afspraak tot toegang al gemaakt is op het moment dat het team aanklopt en mag blijven slapen. Dat de cameramensen dan even zeggen ja als er hunters komen moet je wel alles willen afstaan.

Ik snap wel dat het meer als spelshow voelt, want het blijft TV en daardoor moet er spanning in blijven en moeten er af en toe mensen opgepakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Jan1337 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:06:
Is er iets misgegaan met de opnames van Kim op de boot trouwens? Misschien vul ik het teveel in, maar bij het enteren van de boot waar Birgit en Kim opzaten, werd nadat een hunter Birgit had gevonden heel snel overgeschakeld naar een volgend shot met de voiceover dat 'team Birgit en Kim' eruit lag.
Die zat op de wc werd geroepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 20:39
Shinji schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:08:
[...]

Die zat op de wc werd geroepen ;)
Echt? O, dat had ik even gemist :+ Ik nog hopen op vette reflex-vechtmoves van haar op die hunter z'n harses, maar ze zat gewoon te poepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Jan1337 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:06:
Kim zat in het toilet naast het bed, oftewel 1e deur die de hunter opendeed die gaf aan dat het kim was.

Maarja, aan de andere kant vond ik dit wel weer een mooi staaltje tv. Ik vraag me af wat er in het echt zou gebeuren als zo'n kolos even je boot opgestormd komt en van je zieke vrouw even haar boek en deken wegrukt.

Maarja, dat is ook weer een stukje mooie cameraman van Kim en Birgit die hij dus al ziet als hij naar beneden gaat waardoor hij al weet dat hij succes gaat hebben. Waardoor hij dat soort grappen kan doen.

Wat dat betreft vond ik het ook wel grappig dat Klaas en Dennis zo ongemakkelijk in dat warme vooronder gingen liggen, terwijl de cameraman waarschijnlijk rustig op een bankje/stoeltje bovenop de boot zit ;)
Als de hunters die boot hadden zien varen, dan hadden ze de cameraman gezien maar moeten negeren... Terwijl de VIPS ongemakkelijk in het vooronder liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Waarbij ze dus gebruik maken van bestaande opsporings technieken. Verschil is dan dat die technieken direct beschikbaar zijn en er is geen vertraging. Dus bv. een pin transactie komt direct binnen in plaats van dat er tijd tussen zou zitten.
Daar zit dus wel tijd tussen, alleen dat wordt op tv niet/amper getoond. Zoals al eerder gezegd, ze krijgen direct een melding dat er gepind is, maar de beelden kunnen best nog 4 uur duren.
Dat verloopt ook zo in de realiteit, als een pas geflagged is, dan gaat er gewoon direct een signaal naar de politie bij gebruik.
Ook moeten deelnemers en alle vrienden/familie toegang geven tot zo'n beetje alles.
Officieel niet dus, alleen dit is simpelweg een spanningsveld voor zo'n programma. Officieel kunnen ze geen druk zetten en dus niemand uithoren, wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat er een zekere vorm van medewerking wel verplicht is.
Wat me dan soms wel stoort is dat ze die toegang ook makkelijk verkrijgen bij vreemden. Maar de kans zit erin dat dit afgesproken werk is.
Voorbeeld: een team gaat slaapplek zoeken en kloppen bij vreemden aan, dag later gaan ze daar weer weg. Later op die dag komen de hunters erachter dat een team op die slaapplek is geweest, gaan er naartoe en hebben volledige toegang tot alle apparaten.
Als dat team bij mij zou aankloppen mogen ze gerust blijven slapen maar dan zou ik never nooit die toegang geven, want het is maar een TV programma. Ze hebben die rechten niet. Wat ik dus vermoed is dat deze afspraak tot toegang al gemaakt is op het moment dat het team aanklopt en mag blijven slapen. Dat de cameramensen dan even zeggen ja als er hunters komen moet je wel alles willen afstaan.
Dat is gewoon onderdeel van het contract wat je moet tekenen voordat ze bij jou mogen blijven slapen, teken jij het contract niet, dan mogen ze simpelweg niet bij jou slapen.
Als jij toestaat dat ze bij jou mogen slapen dan teken je ervoor dat de hunters je huis mogen betreden en doorzoeken.

Ik vermoed dan ook dat het krijgen van liften / slaapplaatsen dan ook veel moeilijker is dan wat je te zien krijgt. Wat mede een reden kan zijn waardoor men te vaak teruggrijpt naar het bekenden netwerk.
Als je 10 deuren hebt gehad van mensen die je wel willen laten slapen maar die niet op tv willen komen, tja dan wordt je ergens wel moe van het zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:20:

Officieel niet dus, alleen dit is simpelweg een spanningsveld voor zo'n programma. Officieel kunnen ze geen druk zetten en dus niemand uithoren, wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat er een zekere vorm van medewerking wel verplicht is.
Dat staat gewoon in de "spelregels":
https://www.npo3.nl/wat-is-hunted
Belangrijkste stukje:
Het programma heeft toegang tot alle voor het programma relevante gegevens van de kandidaten, hun familie en vrienden en bekenden in de directe omgeving.
Met hun nadrukkelijke toestemming is gebruik gemaakt van onder andere bankgegevens, telefoongegevens, huiszoekingen, ondervragingen etc. Maar niet elke methode vergt toestemming, vandaag de dag wordt minstens zoveel gebruik gemaakt van de enorme hoeveelheid aan informatie die openlijk aanwezig is op het internet en via social media (zogeheten open source).
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:20:
Dat is gewoon onderdeel van het contract wat je moet tekenen voordat ze bij jou mogen blijven slapen, teken jij het contract niet, dan mogen ze simpelweg niet bij jou slapen.
Als jij toestaat dat ze bij jou mogen slapen dan teken je ervoor dat de hunters je huis mogen betreden en doorzoeken.

Ik vermoed dan ook dat het krijgen van liften / slaapplaatsen dan ook veel moeilijker is dan wat je te zien krijgt. Wat mede een reden kan zijn waardoor men te vaak teruggrijpt naar het bekenden netwerk.
Als je 10 deuren hebt gehad van mensen die je wel willen laten slapen maar die niet op tv willen komen, tja dan wordt je ergens wel moe van het zoeken...
Volgens mij zeg ik precies dat, met wat andere woorden.
Wij vermoeden dit, maar nergens wordt uitgesproken dat dit zo gedaan wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Plenkske schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:06:
[...]

Dat snap ik allemaal wel.
Echter begint het (voor mij althans) saai te worden. Dus van mij mag het programma wel nieuwe spelregels krijgen, zoals ik eerder plaatste vandaag in dit topic.

Ze zeggen overigens niet dat het een spelshow is, maar ze willen de opsporing zo realistisch mogelijk weergeven. Waarbij ze dus gebruik maken van bestaande opsporings technieken. Verschil is dan dat die technieken direct beschikbaar zijn en er is geen vertraging. Dus bv. een pin transactie komt direct binnen in plaats van dat er tijd tussen zou zitten. Ook moeten deelnemers en alle vrienden/familie toegang geven tot zo'n beetje alles.

Ik snap wel dat het meer als spelshow voelt, want het blijft TV en daardoor moet er spanning in blijven en moeten er af en toe mensen opgepakt worden.
Wij hebben wel degelijk realistische vertragingen. Ik heb nog nooit live beelden van een pin gehad, en zelfs niet binnen een uur. De transactiegegevens hebben vertragingen tussen een paar minuten en een uur.

Verder simuleren we wat er zou kunnen en mogen in het geval van een mega-hoge-prik (denk aan de tramschutter), niet wat er mag bij een winkeldief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SelmarSmit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:39:
[...]
Verder simuleren we wat er zou kunnen en mogen in het geval van een mega-hoge-prik (denk aan de tramschutter), niet wat er mag bij een winkeldief.
Hoe moet ik dat dan zien in relatie tot bijv de tramschutter?

Want ik denk dan simpelweg, hartje Utrecht daar kunnen rustig 100 tot 1000 man inloggen op proton mail.
En bij jullie wordt het geremd doordat jullie maar 3 teams hebben, maar als ik daar even de volledige Utrechtse politiemacht en/of ME voor in de plaats zet dan is het binnenvallen van die 100 tot 1000 adressen ook niet echt een probleem meer.

Alleen dan krijg ik wel beelden voor me van politiestaat etc. als de ME op jullie manier even 100 of 1000 adressen gaat binnenvallen vanwege het gebruik van protonmail...

Of gaan er dan toch bij een aantal mensen wel wat alarmbellen rinkelen over proportionaliteit en zou het wel toegestaan zijn voor een speciaal team binnen de politie (die bijv 5 echt verdachte adressen uitkiest om binnen te vallen) alleen toch ook niet in het groot.

En zou in de realiteit dat sleepnet voor protonmail toch niet voor Utrecht uitgerold gaan worden omdat het gewoon teveel bijvangst heeft (en de 5 adressen die er mogelijk uitkomen toch al vanwege andere redenen onder verdenking staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:15:
[...]

Hoe moet ik dat dan zien in relatie tot bijv de tramschutter?

Want ik denk dan simpelweg, hartje Utrecht daar kunnen rustig 100 tot 1000 man inloggen op proton mail.
En bij jullie wordt het geremd doordat jullie maar 3 teams hebben, maar als ik daar even de volledige Utrechtse politiemacht en/of ME voor in de plaats zet dan is het binnenvallen van die 100 tot 1000 adressen ook niet echt een probleem meer.

Alleen dan krijg ik wel beelden voor me van politiestaat etc. als de ME op jullie manier even 100 of 1000 adressen gaat binnenvallen vanwege het gebruik van protonmail...

Of gaan er dan toch bij een aantal mensen wel wat alarmbellen rinkelen over proportionaliteit en zou het wel toegestaan zijn voor een speciaal team binnen de politie (die bijv 5 echt verdachte adressen uitkiest om binnen te vallen) alleen toch ook niet in het groot.

En zou in de realiteit dat sleepnet voor protonmail toch niet voor Utrecht uitgerold gaan worden omdat het gewoon teveel bijvangst heeft (en de 5 adressen die er mogelijk uitkomen toch al vanwege andere redenen onder verdenking staan)
Klopt, alles gaat om proportionaliteit. Als ze zouden weten dat de tramschutter naar www.heel-obscuur-url.ru zou gaan, dan is het wel proportioneel, iets met heel veel bijvangst niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
SelmarSmit schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:39:
[...]

Wij hebben wel degelijk realistische vertragingen. Ik heb nog nooit live beelden van een pin gehad, en zelfs niet binnen een uur. De transactiegegevens hebben vertragingen tussen een paar minuten en een uur.

Sorry, pin transactie was een slecht voorbeeld.
Ik doelde met de vertraging meer op de toegang tot. Ik kan me voorstellen dat in het echte leven wat lastiger wordt gedaan(en dat het langer duurt) bij het toegang verkrijgen tot camera beelden, ip adres gegevens of simpelweg een huis doorzoeken. In het programma Hunted lijkt het dat dit niet lastig is voor jullie en dat op elke vraag om toegang "ja" het antwoord is. Als dat niet zo is vraag ik me af waarom dat niet wordt uitgezonden want dat is voor de kijker ook interessant lijkt me. Niet alles natuurlijk, maar zo af en toe een afwisseling zodat de kijker ook ziet dat de Hunters toch niet alles kunnen (als dat zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:09:
[...]
Als dat niet zo is vraag ik me af waarom dat niet wordt uitgezonden want dat is voor de kijker ook interessant lijkt me. Niet alles natuurlijk, maar zo af en toe een afwisseling zodat de kijker ook ziet dat de Hunters toch niet alles kunnen (als dat zo is)
Je laatste zin geeft het antwoord al, het moet wel een reclame spotje voor de politie/opsporingsdiensten blijven, oftewel die moeten enkel maar een ja te horen krijgen.

En sowieso is het ook een stel (ex-?)professionals, dus die zullen ook pas iets aanvragen als het echt een grote kans heeft om toegewezen te worden, ze kennen zelf de regels ook wel.

Zo kan je je net zo goed afvragen waarom je nergens na de telefonische aanvraag de schriftelijke aanvraag ziet volgen, dat zouden ze na kunnen doen, maar dat zou gewoon een stagiair kunnen zijn die enkel de papieren afhandeling doet dan, dat is voor de rest niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Je laatste zin geeft het antwoord al, het moet wel een reclame spotje voor de politie/opsporingsdiensten blijven, oftewel die moeten enkel maar een ja te horen krijgen.

En sowieso is het ook een stel (ex-?)professionals, dus die zullen ook pas iets aanvragen als het echt een grote kans heeft om toegewezen te worden, ze kennen zelf de regels ook wel.

Zo kan je je net zo goed afvragen waarom je nergens na de telefonische aanvraag de schriftelijke aanvraag ziet volgen, dat zouden ze na kunnen doen, maar dat zou gewoon een stagiair kunnen zijn die enkel de papieren afhandeling doet dan, dat is voor de rest niet interessant.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als het een reclame spotje zou zijn dan is het voor mij slechte reclame.
Ook een prof kan "in the heat of the moment" te ver willen gaan en dus teruggefloten worden.

Die papieren afhandeling is inderdaad totaal niet interessant op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Protonmail die doorgeeft vanaf welke locatie iemand inlogt :?
En zo had ik de laatste aflevering nog wel meer zaken waarbij ik dacht dat de Hunters wel heel erg geholpen werden (zaken die eerder genoemd zijn (Jolanda en de buurman met zijn opname).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:40:
Protonmail geeft niks door, gewoon logs in het 'sleepnet' wie naar protonmail gaat en vervolgens bij provider opvragen wie daar bij hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:24
En zo had ik de laatste aflevering nog wel meer zaken waarbij ik dacht dat de Hunters wel heel erg geholpen werden (zaken die eerder genoemd zijn (Jolanda en de buurman met zijn opname).
Protonmail geeft niks door. De provider kan zo zien dat jij protonmail bezoekt.

Maar zullen we met zijn allen gewoon eens stoppen met alles onderuit te halen wat ze hier proberen te doen?

Hunted, super leuk om naar te kijken en geeft een goed "idee" van wat er in het echt mogelijk is.

Het lijkt wel een beetje het Borat-syndroom hier...dat iets heel echt is, maar men het gewoon niet geloven wil. Je komt het ook tegen bij mensen die de Borat films nep vinden....

Vond wel het seizoen zonder de BNners een stuk leuker om te kijken! Leuk om eenmalig te doen, maar volgend jaar gewoon weer met normale deelnemers!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Volgens mij hebben ze de providers gevraagd te laten weten wie er (in een bepaald gebied) de website protonmail bezoekt. Hier hebben ze protonmail zelf dus niet voor nodig.
Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste