De vraag is alleen of de providers je direct een seintje geven als iemand inlogt op protonmail of in de praktijk hier pas na een paar uur of dagen een rapport over uitbrengt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit in de praktijk echt zo snel gaat om bij alle providers in te regelen en zeker niet dat je in het weekend zo'n snelle reactie krijgt.
Dat ligt ook maar net aan de situatie. Wanneer er een aanslag gepleegd is kan het anders behoorlijk snel!jongetje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:36:
De vraag is alleen of de providers je direct een seintje geven als iemand inlogt op protonmail of in de praktijk hier pas na een paar uur of dagen een rapport over uitbrengt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit in de praktijk echt zo snel gaat om bij alle providers in te regelen en zeker niet dat je in het weekend zo'n snelle reactie krijgt.
Het gebeurd dan ook niet bij providers maar middels het sleepnet waar alles in verzameld wordt en waar een query op losgelaten wordt. En als je in je achterhoofd een klopjacht heb van iemand die bijvoorbeeld een aanslag heeft gepleegd op (ik noem maar wat) de tweede kamer dan denk ik echt dat het heel snel gaat en dat is nou net wat ze simuleren.
Ja, maar niet welke inlog daarbij hoort, maar goed, denk dat de redactie wel de locatie door gaf.Devian schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:45:
[...]
Protonmail geeft niks door. De provider kan zo zien dat jij protonmail bezoekt.
Maar zullen we met zijn allen gewoon eens stoppen met alles onderuit te halen wat ze hier proberen te doen?
Hunted, super leuk om naar te kijken en geeft een goed "idee" van wat er in het echt mogelijk is.
Het lijkt wel een beetje het Borat-syndroom hier...dat iets heel echt is, maar men het gewoon niet geloven wil. Je komt het ook tegen bij mensen die de Borat films nep vinden....
Vond wel het seizoen zonder de BNners een stuk leuker om te kijken! Leuk om eenmalig te doen, maar volgend jaar gewoon weer met normale deelnemers!
Maar waarom mag ik niet teleurgesteld zijn over de manier hoe het programma dingen weergeeft of spannend probeert te maken.
Zonder BN-ers vond ik ook leuker, omdat er over BN-ers sowieso meer te vinden is op social media dan een random iemand (normaal gesproken dan).
Toch lijkt me een seizoen met Daniel Verlaan wel leuk.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
CorrectGomez12 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:11:
[...]
Je laatste zin geeft het antwoord al, het moet wel een reclame spotje voor de politie/opsporingsdiensten blijven, oftewel die moeten enkel maar een ja te horen krijgen.
En sowieso is het ook een stel (ex-?)professionals, dus die zullen ook pas iets aanvragen als het echt een grote kans heeft om toegewezen te worden, ze kennen zelf de regels ook wel.
Zo kan je je net zo goed afvragen waarom je nergens na de telefonische aanvraag de schriftelijke aanvraag ziet volgen, dat zouden ze na kunnen doen, maar dat zou gewoon een stagiair kunnen zijn die enkel de papieren afhandeling doet dan, dat is voor de rest niet interessant.
En Peter R. de VriesMeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Ik vind het nog altijd wel vermakelijk om te kijken, hoewel het lastig blijft om bijvoorbeeld de cameramensen weg te denken. Daarnaast vind ik het altijd jammer als een team in gevaar komt door informatie die bij een andere team vandaan komt, buiten hun eigen schuld om. Nu zou je alle voortvluchtigen kunnen beschouwen als 1 "criminele" organisatie, waarbij je dat risico nou eenmaal loopt, maar zoals Hunted nu neergezet is opereert elk koppel zelfstandig. Echter ze hebben wegens productieredenen hetzelfde doel. Dat knaagt wel een beetje, daar zou de productie toch wat op moeten vinden.
We kregen niet de inloggegevens door (hadden we ook niets aan), en protonmail zou die ook nooit geven. Gelukkig weet je internetprovider ook welke sites je bezoekt, welk ip je hebt, en op welk adres de aansluiting is geregistreerdMeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Ja, maar niet welke inlog daarbij hoort, maar goed, denk dat de redactie wel de locatie door gaf.
Maar waarom mag ik niet teleurgesteld zijn over de manier hoe het programma dingen weergeeft of spannend probeert te maken.
Zonder BN-ers vond ik ook leuker, omdat er over BN-ers sowieso meer te vinden is op social media dan een random iemand (normaal gesproken dan).
Een inlog was niet interessant. Ze wilde alleen weten vanaf welke locatie (of door wie) protonmail bezocht werd. Als de redactie had gekozen voor bv. gmail dan was dit onbruikbaar, want te veel hits.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Ja, maar niet welke inlog daarbij hoort, maar goed, denk dat de redactie wel de locatie door gaf.
Hoe zit dat tegenwoordig met mobiele telefoons ? Is het mogelijk om op basis van internetverkeer over 4g de (bijna exacte) locatie van de telefoon te achterhalen ? Of is het dan alsnog een range van bv 100 meter ?SelmarSmit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]
We kregen niet de inloggegevens door (hadden we ook niets aan), en protonmail zou die ook nooit geven. Gelukkig weet je internetprovider ook welke sites je bezoekt, welk ip je hebt, en op welk adres de aansluiting is geregistreerd
In de aflevering werd, als ik het goed heb begrepen, al snel de persoon gevonden die bij de mobiele telefoon hoorde. Op basis van wat voor informatie wordt dat gedaan ? Want volgens mij heb je geen vast ip adres over 4g.
Ik denk dat vele hier gewoon kritisch zijn, omdat vele hier automatisch met een Tweaker blik kijken.Devian schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:45:
[...]
Maar zullen we met zijn allen gewoon eens stoppen met alles onderuit te halen wat ze hier proberen te doen?
Hunted, super leuk om naar te kijken en geeft een goed "idee" van wat er in het echt mogelijk is.
Het lijkt wel een beetje het Borat-syndroom hier...dat iets heel echt is, maar men het gewoon niet geloven wil. Je komt het ook tegen bij mensen die de Borat films nep vinden....
Het gaat dan bij mij niet zozeer om onderuit halen, maar meer om wat voor kans de deelnemers maken in bepaalde gevallen.
En ondertussen kennen we ook de spelregels. Zoals vaker hier gezegt wordt, zou het mij leuk lijken als die spelregels of het beloop van het spel veranderd gaan worden in toekomstige seizoenen.
GSM driepuntsmeting op basis van de masten die aanstralen kan redelijk nauwkeurig zijn, in ieder geval nauwkeurig genoeg voor hoe het gebruikt werd, ze gaven bij de mobiel aan dat het niet zo nauwkeurig was nu dacht ik omdat het heel het meer kon zijn (wellicht maar 1 of 2 masten in de buurt?)Plenkske schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:10:
[...]
Hoe zit dat tegenwoordig met mobiele telefoons ? Is het mogelijk om op basis van internetverkeer over 4g de (bijna exacte) locatie van de telefoon te achterhalen ? Of is het dan alsnog een range van bv 100 meter ?
In de aflevering werd, als ik het goed heb begrepen, al snel de persoon gevonden die bij de mobiele telefoon hoorde. Op basis van wat voor informatie wordt dat gedaan ? Want volgens mij heb je geen vast ip adres over 4g.
Volgens mij is het IP adres uit de sleepnet database en vervolgens bij provider het bijbehorende 06 nummer en abonnementhouder opvragen (is niet vast inderdaad maar wordt wel gelogd) en zo kwamen ze achter de eigenaar van de mobiel en vervolgens dat die persoon een boot had.
Duidelijk, thanks.Shinji schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:20:
[...]
GSM driepuntsmeting op basis van de masten die aan stralen kan redelijk nauwkeurig zijn, in ieder nauwkeurig genoeg voor hoe het gebruikt werd, ze gaven bij de mobiel aan dat het niet zo nauwkeurig was nu dacht ik omdat het heel het meer kon zijn (wellicht maar 1 of 2 masten in de buurt?)
Volgens mij is het IP adres uit de sleepnet database en vervolgens bij provider het bijbehorende 06 nummer en abonnementhouder opvragen (is niet vast inderdaad maar wordt wel gelogd) en zo kwamen ze achter de eigenaar van de mobiel en vervolgens dat die eigenaar een boot had.
Vervelend al die logging
Ook met drie palen (of zelfs met 7) is de locatie niet super nauwkeurig. Als je echt veel mazzel hebt 100m2, maar meestal veel meer. Hangt af van de hoeveelheid storing.Shinji schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:20:
[...]
GSM driepuntsmeting op basis van de masten die aanstralen kan redelijk nauwkeurig zijn, in ieder geval nauwkeurig genoeg voor hoe het gebruikt werd, ze gaven bij de mobiel aan dat het niet zo nauwkeurig was nu dacht ik omdat het heel het meer kon zijn (wellicht maar 1 of 2 masten in de buurt?)
Volgens mij is het IP adres uit de sleepnet database en vervolgens bij provider het bijbehorende 06 nummer en abonnementhouder opvragen (is niet vast inderdaad maar wordt wel gelogd) en zo kwamen ze achter de eigenaar van de mobiel en vervolgens dat die persoon een boot had.
In theorie is dat veel nauwkeuriger te maken toch? Is dat een bewuste keuze dat je weet om dat niet te doen? Als je bijvoorbeeld tijd zou meesturen en een vergelijkbare methode als GPS gaat hanteren.SelmarSmit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:57:
[...]
Ook met drie palen (of zelfs met 7) is de locatie niet super nauwkeurig. Als je echt veel mazzel hebt 100m2, maar meestal veel meer. Hangt af van de hoeveelheid storing.
Is het gebruik van een VPN dan ook niet toegestaan neem ik aan?SelmarSmit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]
We kregen niet de inloggegevens door (hadden we ook niets aan), en protonmail zou die ook nooit geven. Gelukkig weet je internetprovider ook welke sites je bezoekt, welk ip je hebt, en op welk adres de aansluiting is geregistreerd
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Jawel, is in eerdere seizoenen door een paar kandidaten ook gebruikt (afgelopen seizoen zelfs nog volgens mij), maar de meesten zullen daar niet bij stil staan.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:01:
[...]
Is het gebruik van een VPN dan ook niet toegestaan neem ik aan?
In het 'gewone' seizoen zie je Ralf die gebruiken, dus dat mag zeker.MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:01:
[...]
Is het gebruik van een VPN dan ook niet toegestaan neem ik aan?
Klopt, maar dat vraagt om een actief protocol met de telefoonShinji schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:59:
[...]
In theorie is dat veel nauwkeuriger te maken toch? Is dat een bewuste keuze dat je weet om dat niet te doen? Als je bijvoorbeeld tijd zou meesturen en een vergelijkbare methode als GPS gaat hanteren.
De "echte" site zien ze niet als je hun niet gebruikt als DNS provider toch? (Of DNS-over-HTTPs etc gebruikt)SelmarSmit schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:05:
[...]
Dus dan blijft over .. wie maakt er een verbinding naar de IP range van protonmail (185.70.40.0 - 185.70.43.255) .. maar dat kan dus van alles zijn.
En als protonmail bv achter cloudflare zou zitten dan zie je alleen een https verbinding naar cloudflare IPs maar kan je ook niet zien welke URL er precies gebruikt wordt als gebruik gemaakt wordt van SNI toch?
Als er geen DoH wordt gebruikt, maar wel een andere DNS server dan die van de provider, dan zijn de opgevraagde domeinnamen alsnog te achterhalen omdat de verzoeken plaintext over de verbinding gaan.duvekot schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:35:
[...]
De "echte" site zien ze niet als je hun niet gebruikt als DNS provider toch? (Of DNS-over-HTTPs etc gebruikt)
Dus dan blijft over .. wie maakt er een verbinding naar de IP range van protonmail (185.70.40.0 - 185.70.43.255) .. maar dat kan dus van alles zijn.
En als protonmail bv achter cloudflare zou zitten dan zie je alleen een https verbinding naar cloudflare IPs maar kan je ook niet zien welke URL er precies gebruikt wordt als gebruik gemaakt wordt van SNI toch?
Bij het gebruik van HTTP over TLS (HTTPS) is alleen te zien dat je met Protonmail verbind, ook als deze achter een service zoals Cloudflare hangt. Omdat dit onversleuteld in de SNI staat. Als er gebruik gemaakt wordt van domain fronting, is dit niet meer te achterhalen. Hier wordt dan Cloudflare bij de SNI ingevoerd, terwijl er in de host header verwezen wordt naar protonmail, wat dan ook geserveerd zal worden. De cloud providers zijn alleen totaal niet blij met domain fronting, dus ik weet niet hoe lang het nog zal duren tot dit door de providers getecteerd/geblokkeerd zal worden.
Dit dus 😃Luc45 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Als er geen DoH wordt gebruikt, maar wel een andere DNS server dan die van de provider, dan zijn de opgevraagde domeinnamen alsnog te achterhalen omdat de verzoeken plaintext over de verbinding gaan.
Bij het gebruik van HTTP over TLS (HTTPS) is alleen te zien dat je met Protonmail verbind, ook als deze achter een service zoals Cloudflare hangt. Omdat dit onversleuteld in de SNI staat. Als er gebruik gemaakt wordt van domain fronting, is dit niet meer te achterhalen. Hier wordt dan Cloudflare bij de SNI ingevoerd, terwijl er in de host header verwezen wordt naar protonmail, wat dan ook geserveerd zal worden. De cloud providers zijn alleen totaal niet blij met domain fronting, dus ik weet niet hoe lang het nog zal duren tot dit door de providers getecteerd/geblokkeerd zal worden.
Geinig interview met de eindredacteuren van Hunted. Geeft hier en daar een leuk inzicht.
Televizier | Alles wat je wilt weten over het tv-programma Hunted
Inderdaad leuk interview, en leuk om te horen dat er nog een seizoen komt! Het lijkt er op dat dit wordt opgenomen in de zomer (zo aan de zon te zien); dus moeten we goed opletten; misschien kunnen we de hunters/hunted helpenSpelFaut schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:42:
Geinig interview met de eindredacteuren van Hunted. Geeft hier en daar een leuk inzicht.
Ook wel bijzonder dat ze de opnames van de nieuwe editie breed in de media uitmeten.
Een aantal wijzigingen die opvallen:
- het lijkt om één kandidaat te gaan
- het lijkt langer te duren deze editie, dus niet meer de drie weken.
- het is internationaal (Belgische en Nederlandse samenwerking)
https://www.nu.nl/klopjac...-dit-is-wat-we-weten.html

Ik kwam weer een bericht hierover tegen en het deed me aan Hunted denken.
- het is internationaal (Belgische en Nederlandse samenwerking)
Shinji schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:54:
Ook wel bijzonder dat ze de opnames van de nieuwe editie breed in de media uitmeten.
- het is internationaal (België en Nederlandse samenwerking)

Ik vraag mij eigenlijk af of die militair nog leeft. Voor hetzelfde geldt heeft hij een 'harakiri' gedaan in de bossen. Je hoort er weinig meer over. Je zou denken dat hij eerder bang is dan dat hij serieus nog wilt aanvallen. Vage retard
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 08-06-2021 00:14 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Die militair deed mij ook denken aan het eerste seizoen. Hij was de enige die redelijk onopgemerkt kon blijven, dus dat zal in de praktijk niet anders zijn. In tegenstelling tot het programma hoeft hij zich niet steeds elke 48 verplaatsen, is er extractiepunt bij de hunters bekend, en hoeft hij niet regelmatig 70 euro te pinnen.
Maar op een of andere manier vermoed ik dat niet alle informatie de media haalt, en dat men juist terughoudend is met communiceren over de status van de klopjacht.
Maar op een of andere manier vermoed ik dat niet alle informatie de media haalt, en dat men juist terughoudend is met communiceren over de status van de klopjacht.
Speel ook Balls Connect en Repeat
misschien kan Selmar ons wel richting verschaffen..
Hunted deelnemers worden natuurlijk getriggerd om toch online te gaan, al was het maar voor de opdrachten.
nu kunnen ze niet veel meer dan satteliet en warmtecamera's denk ik?
Hunted deelnemers worden natuurlijk getriggerd om toch online te gaan, al was het maar voor de opdrachten.
Eventueel nog spoorzoeken, maar daar is hij op getraind. Satelliet is kansloos daar, warmtebeeld is ook lastig omdat ook bomen daarop te zien zijn. Kwestie van een goede kuil maken en je bent onzichtbaar. En zonder telefoon, portofoon etc heb je ook nog eens geen ‘digitaal aura’.greatgonzo schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:48:
misschien kan Selmar ons wel richting verschaffen..
En geen cameraman met wit T-shirt die je makkelijk kunt spotten vanuit een helikopter.
Wanneer staan de opnames voor het nieuwe seizoen gepland?SelmarSmit schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:49:
[...]
Eventueel nog spoorzoeken, maar daar is hij op getraind. Satelliet is kansloos daar, warmtebeeld is ook lastig omdat ook bomen daarop te zien zijn. Kwestie van een goede kuil maken en je bent onzichtbaar. En zonder telefoon, portofoon etc heb je ook nog eens geen ‘digitaal aura’.
Ik ben toch malle pietje niet!
The Legend schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:32:
[...]
Wanneer staan de opnames voor het nieuwe seizoen gepland?
:strip_exif()/f/image/WnyP6sfdEgXmGXZQlV9fg7hl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door SelmarSmit op 09-06-2021 21:08 ]
Nice. En de 1e aflevering gaat on air op..?
OktoberThe Legend schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:09:
[...]
Nice. En de 1e aflevering gaat on air op..?
Gaaf! Ben zeer benieuwd welke dingen er dit seizoen anders gaat, welke slimmigheidjes jullie erbij hebben. Maar ook waar de deelnemers mee komen.
Volgt ook dit jaar trouwens direct erna (opnames) weer met BN-ers? Of was dat een eenmalig iets?
Volgt ook dit jaar trouwens direct erna (opnames) weer met BN-ers? Of was dat een eenmalig iets?
Dat was volgens mij als jubileum editie.NL_NaToR schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:16:
Ik zou het overigens ook wel eens mooi vinden als deelnemers mee zouden werken in de rol van de Hunters, nu ik er over na denk.
Voor op HQ is daar al een assessment voor:
https://www.crimediggers.nl/
Vroeger had je ook een variant waarbij het publiek ook wat meer meedeed in het veld: Tros Wanted
https://www.crimediggers.nl/
Vroeger had je ook een variant waarbij het publiek ook wat meer meedeed in het veld: Tros Wanted
Deze “Hunted” is in ieder geval afgelopen: https://nos.nl/artikel/23...r-jurgen-conings-gevondenAW_Bos schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 00:12:
[...]
![]()
Ik vraag mij eigenlijk af of die militair nog leeft. Voor hetzelfde geldt heeft hij een 'harakiri' gedaan in de bossen. Je hoort er weinig meer over. Je zou denken dat hij eerder bang is dan dat hij serieus nog wilt aanvallen. Vage retard
Verrek, ik had gelijk...ligflits schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:38:
[...]
Deze “Hunted” is in ieder geval afgelopen: https://nos.nl/artikel/23...r-jurgen-conings-gevonden

Kan dit verhaal ook weer beëindigd worden. Ik vind het wel een frappant verhaal omdat veel militairen hem niet vonden, maar uitgerekend de burgemeester wel.
Maar goed, ik geloof het wel. Is er weer meer rust, en kan van Ranst weer hopelijk naar huis toe.
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 20-06-2021 22:41 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Van een insider heb ik begrepen dat de opnames inderdaad klaar zijn
https://www.avrotros.nl/hunted/home/
1 november dus
[edit]
De banner geeft 1 november aan maar de "over" pagina heeft het over 26 oktober. via de Google cache lijkt 1 november om 2020 te gaan.
@SelmarSmit weet jij hier meer van?
[ Voor 31% gewijzigd door Shinji op 05-10-2021 19:04 ]
1 november dan, want 26 okt is geen maandagShinji schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:53:
[...]
https://www.avrotros.nl/hunted/home/
1 november dus
[edit]
De banner geeft 1 november aan maar de "over" pagina heeft het over 26 oktober. via de Google cache lijkt 1 november om 2020 te gaan.
@SelmarSmit weet jij hier meer van?
Is de Hunted die begint op 1 november de klassieke Hunted die we kennen, gewoon in Nederland? Of is het het nieuwe format 'Hunted in to the wild'?
De klassieke, overigens start Hunted BE (klopjacht heet het daar) al aanstaande maandag!marijn15 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:21:
Is de Hunted die begint op 1 november de klassieke Hunted die we kennen, gewoon in Nederland? Of is het het nieuwe format 'Hunted in to the wild'?
Leuk! Valt dat ook te zien in Nederland? Als ik naar goplay ga (waar het blijkbaar te zien is) dan krijg ik een melding dat de video niet afgespeeld kan worden in het buitenlandSelmarSmit schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
De klassieke, overigens start Hunted BE (klopjacht heet het daar) al aanstaande maandag!
Bedankt voor de tip, ga ik zeker volgen.SelmarSmit schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
De klassieke, overigens start Hunted BE (klopjacht heet het daar) al aanstaande maandag!
Nice!
Gelijk 2 seizoenen om te volgen
Gelijk 2 seizoenen om te volgen
Leeg - Sinds 20180907
Mooie intro! Bijna alleen maar bekende gezichten aan de hunters kant.
Dit zijn de kandidaten van dit jaar:
https://www.npo3.nl/voortvluchtigen-hunted
https://www.npo3.nl/voortvluchtigen-hunted
[ Voor 4% gewijzigd door marijn15 op 19-10-2021 21:48 ]
Nieuwe HQ ook:marijn15 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:53:
Dit zijn de kandidaten van dit jaar:
https://www.npo3.nl/voortvluchtigen-hunted-vips
https://www.npo3.nl/hunted-head-quarter
En de Hunters:
https://www.npo3.nl/en-dit-zijn-de-hunters
leuk.. Ben benieuwd welke truuks er nu bij komen.
Denk dat zolang mogelijk offline blijven, icm boodschappen via derden het beste werkt. De keren dat je online moet, dit te doen via vage chatsites of onbekendere sites als discord. En natuurlijk verschillende wachtwoorden voor al je online activiteiten. (en niet via google assistant, siri muziek gaan afspelen in huis
). Op het moment dat ze je Google kraken, ben je weg.
Het enige dat ik wel jammer vind (maar dat zal ook het spel zijn), is dat op het moment dat één kandidaat gepakt wordt, ze vaak van iedereen weten waar ze op een bepaalde tijd en locatie moeten zijn. Zou reëler zijn als iedereen een eigen punt kreeg, behalve misschien de eindlocatie.
En het fictief uitzenden van boodschappen door de hunters (onder de pet van de productie) maakt het ook wel een beetje sneu. Maar goed, vast wel kandidaten die daar nu op voorbereid zijn!
Denk dat zolang mogelijk offline blijven, icm boodschappen via derden het beste werkt. De keren dat je online moet, dit te doen via vage chatsites of onbekendere sites als discord. En natuurlijk verschillende wachtwoorden voor al je online activiteiten. (en niet via google assistant, siri muziek gaan afspelen in huis
Het enige dat ik wel jammer vind (maar dat zal ook het spel zijn), is dat op het moment dat één kandidaat gepakt wordt, ze vaak van iedereen weten waar ze op een bepaalde tijd en locatie moeten zijn. Zou reëler zijn als iedereen een eigen punt kreeg, behalve misschien de eindlocatie.
En het fictief uitzenden van boodschappen door de hunters (onder de pet van de productie) maakt het ook wel een beetje sneu. Maar goed, vast wel kandidaten die daar nu op voorbereid zijn!
https://www.smh.com.au/sp...-day-20151221-glshnl.htmlgreatgonzo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:42:
Maar brengt me wel op de vraag, als deze truuk ook dit seizoen komt, hoe ga je dit handelen?
Soort van twee-trap autenticatie.. eerst een helper naar de locatie sturen, als deze er goed doorkomt, weet je dat het van de productie komt en niet van de hunters...
Worden de helpers gepakt, dan was het een boodschap van de hunters.. Dat is denk ik de enige remedie
Ik had een antwoord getypt op deze post, maar was niet IBTL 
Het viel mij laatst op, dat mijn telefoons (iPhone 12 mini en iPhone 11) niet standaard alles uitzetten, toen ik (voor het eerst sinds ik ze heb) naar vliegtuigmodus schakelde.
Apple zegt dit erover:
Maar het lijkt me nog steeds een interessante vraag en prima thuis in dit topic, dus mijn poging tot een post nu maar even hierheen gekopieerd:Ik kwam deze claim tegen in een interview over het programma Hunted.
"Je telefoon op vliegtuigmodus zetten? Heeft geen zin, dat signaal vangen we toch wel op."
Klopt dit? Is een smartphone waarvan GPS uit staat en in de vliegtuigmodus staat nog steeds te traceren?
Ik heb uitgebreid gezocht op internet en kom ongeveer net zoveel pagina's tegen die het bevestigen als die het ontkennen.
Het viel mij laatst op, dat mijn telefoons (iPhone 12 mini en iPhone 11) niet standaard alles uitzetten, toen ik (voor het eerst sinds ik ze heb) naar vliegtuigmodus schakelde.
Apple zegt dit erover:
Misschien kan @SelmarSmit hier iets meer over zeggen? Doelde zijn collega op bovenstaande? Of blijven apparaten ook traceerbaar wanneer bluetooth uitstaat? Dan ben ik ook wel benieuwd hoe, al was het maar om te weten of het dievengilde daadwerkelijk kan zien of er nog wat in mijn auto ligt en of ik dat nog kan voorkomen. Ondanks dat het een 3 jaar oude vraag is, wat mij betreft nog wel interessant...When you turn on Airplane Mode, it turns off all radios except for Bluetooth. If you turn off Bluetooth while you're in Airplane Mode, your device will remember the next time you turn on Airplane Mode.
Naar mijn weten zit er ook een verschil tussen uitschakelen en batterij eruit halen / reset.
Bij uitschakelen wordt er netjes bij het netwerk afgemeld, dus te traceren waar uitgezet. Met batterij eruit/reset is er geen kans om af te melden en wordt het een timeout.
Is dit zo, zo ja waarom doet met dat niet?
Bij uitschakelen wordt er netjes bij het netwerk afgemeld, dus te traceren waar uitgezet. Met batterij eruit/reset is er geen kans om af te melden en wordt het een timeout.
In principe is vliegtuigmodus genoeg om niet te kunnen worden getraceerd, maar omdat Bluetooth inderdaad vaak wel aan blijft kun je die (als je enigszins dichtbij bent) soms wel opvangen. Het boevengilde kan onder sommige omstandigheden dus inderdaad ‘zien’ of er nog dingen in de auto liggen.Wild Chocolate schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:44:
Ik had een antwoord getypt op deze post, maar was niet IBTL
[...]
Maar het lijkt me nog steeds een interessante vraag en prima thuis in dit topic, dus mijn poging tot een post nu maar even hierheen gekopieerd:
Apple zegt dit erover:
[...]
Misschien kan @SelmarSmit hier iets meer over zeggen? Doelde zijn collega op bovenstaande? Of blijven apparaten ook traceerbaar wanneer bluetooth uitstaat? Dan ben ik ook wel benieuwd hoe, al was het maar om te weten of het dievengilde daadwerkelijk kan zien of er nog wat in mijn auto ligt en of ik dat nog kan voorkomen. Ondanks dat het een 3 jaar oude vraag is, wat mij betreft nog wel interessant...
Overigens is het in her verleden ook al aangetoond dat bepaalde overheden software op telefoons installeren die er voor zorgen dat vliegtuigmodus wordt overruled.
Vrijwel alle moderne telefoons verbruiken ten alle tijden data, en geven daarmee vrijwel constant jouw locatie door. Uitzetten op batterij eruit maakt dus niet veel uit.bluewalk schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:48:
Naar mijn weten zit er ook een verschil tussen uitschakelen en batterij eruit halen / reset.
Dan ben je dus beter af om zonder sim op pad te gaan en op openbare WiFi via vpn lekker via signal oid contact te hebben.SelmarSmit schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:14:
[...]
Vrijwel alle moderne telefoons verbruiken ten alle tijden data, en geven daarmee vrijwel constant jouw locatie door. Uitzetten op batterij eruit maakt dus niet veel uit.
Verder iedereen instructies geven dat men na bezoek van de hunters via settings de ingelogde web/desktops uit te loggen (al hebben ze dan al historie te pakken natuurlijk).
Als je dat via een eigen device doet, hebben we je natuurlijk alsnog zo. Want Apple en Google weten precies waar je bent.bluewalk schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:02:
[...]
Dan ben je dus beter af om zonder sim op pad te gaan en op openbare WiFi via vpn lekker via signal oid contact te hebben.
Verder iedereen instructies geven dat men na bezoek van de hunters via settings de ingelogde web/desktops uit te loggen (al hebben ze dan al historie te pakken natuurlijk).
Waarom moeten de vluchters een telefoon mee. De succesvolste manier om de hunters te ontlopen is elk seizoen juist door nergens online te gaan en alleen bij onbekende mensen te verblijven. En niets vooraf vast te leggen, dan kan er ook niets uitlekken. Onvoorspelbaarheid door geen planning te hebben en door elke keer bij mensen te zijn die de vorige niet kennen zorgt voor een niet te volgen spoor.
(Kent iemand een manier om de Belgische variant te volgen in Nederland?)
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 24-10-2021 11:26 ]
Als het inderdaad een eigen device is waar je bent ingelogd met een Apple ID of Google account. Zou nog steeds het imei doorgegeven kunnen worden aan Apple/google natuurlijk maar moeten je die wel weten. Maar Apple geeft deze info niet zomaar vrij, leert de geschiedenis.SelmarSmit schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:18:
[...]
Als je dat via een eigen device doet, hebben we je natuurlijk alsnog zo. Want Apple en Google weten precies waar je bent.
Kortom benieuwd hoe het dit seizoen zou gaan lopen. En hoop stiekem nog eens op een hele aflevering over de hunters zelf, meer inkijk in gebruikte technieken en tactieken. 😃
Je IMEI is gewoon bekend bij de telco, dus die hebben we binnen het eerste uur 😃bluewalk schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:35:
[...]
Als het inderdaad een eigen device is waar je bent ingelogd met een Apple ID of Google account. Zou nog steeds het imei doorgegeven kunnen worden aan Apple/google natuurlijk maar moeten je die wel weten. Maar Apple geeft deze info niet zomaar vrij, leert de geschiedenis.
Kortom benieuwd hoe het dit seizoen zou gaan lopen. En hoop stiekem nog eens op een hele aflevering over de hunters zelf, meer inkijk in gebruikte technieken en tactieken. 😃
bij iphone 11 en nieuwer bijft zoek mijn iphone actief:
Hoe kan Zoek mijn netwerk een iPhone volgen, zelfs als deze is uitgeschakeld?
Om vindbaar te blijven, lijkt het erop dat de iPhone niet volledig wordt uitgeschakeld. In plaats daarvan blijft het apparaat in een energiezuinige staat, waardoor iOS-apparaten in de buurt toegang hebben tot het Bluetooth-signaal en de locatie kunnen doorgeven. Dat betekent dat u de locatie van uw iPhone kunt vinden, zelfs als de batterij leeg is. Nog beter, locatietracking blijft werken, zelfs als de iPhone is teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
iPhone blijft vindbaar
Als je iPhone voor het eerst bijna leeg is na het updaten naar iOS 15, wordt er een waarschuwing weergegeven met de melding:”iPhone blijft vindbaar na uitschakelen. Zoek mijn helpt je deze iPhone te lokaliseren wanneer deze verloren of gestolen is, zelfs wanneer deze zich in stroomreservemodus of wanneer uitgeschakeld. Je kunt deze”Vind mijn netwerk”-functionaliteit wijzigen door naar Zoek mijn te gaan in Instellingen.”
De waarschuwing maakt het glashelder dat Apple Find My eindelijk heeft uitgerust om diefstal tegen te gaan.
Hoe kan Zoek mijn netwerk een iPhone volgen, zelfs als deze is uitgeschakeld?
Om vindbaar te blijven, lijkt het erop dat de iPhone niet volledig wordt uitgeschakeld. In plaats daarvan blijft het apparaat in een energiezuinige staat, waardoor iOS-apparaten in de buurt toegang hebben tot het Bluetooth-signaal en de locatie kunnen doorgeven. Dat betekent dat u de locatie van uw iPhone kunt vinden, zelfs als de batterij leeg is. Nog beter, locatietracking blijft werken, zelfs als de iPhone is teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
iPhone blijft vindbaar
Als je iPhone voor het eerst bijna leeg is na het updaten naar iOS 15, wordt er een waarschuwing weergegeven met de melding:”iPhone blijft vindbaar na uitschakelen. Zoek mijn helpt je deze iPhone te lokaliseren wanneer deze verloren of gestolen is, zelfs wanneer deze zich in stroomreservemodus of wanneer uitgeschakeld. Je kunt deze”Vind mijn netwerk”-functionaliteit wijzigen door naar Zoek mijn te gaan in Instellingen.”
De waarschuwing maakt het glashelder dat Apple Find My eindelijk heeft uitgerust om diefstal tegen te gaan.
@MichelJ Goed punt! Ik geloof dat eenzelfde systeem is als met de Airtags. Het apparaat is vindbaar via een Ultra Wide Band Bluetooth signaal, en iOS apparaten in de buurt geven zijn locatie door. Apple geeft in de link wel aan dat het volledig "anoniem en versleuteld" is, maar de vraag is natuurlijk of er op een of andere manier toch iets uit te vogelen is...
https://www.goplay.be/klopjachtjongetje schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:25:
Je hebt een account nodig (maar dat is gewoon aan te maken).
Ik ben niet zeker of het vanuit NL 'gewoon' te streamen is, kwestie van proberen (ik heb zelf een VPN in Belgie, daarmee is het zeker geen probleem)
Leeg - Sinds 20180907
@Chillz Dat heb ik geprobeerd maar krijg dan de melding "Deze uitzending is niet in het buitenland beschikbaar". Zal dus via een VPN moeten denk ik.
De stelling was volgens mij een telefoon zonder sim, maar wel gebruik maken van wifi (met vpn aan). Dan heeft een "telco" toch helemaal niets van die telefoon ?SelmarSmit schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:48:
[...]
Je IMEI is gewoon bekend bij de telco, dus die hebben we binnen het eerste uur 😃
Ook zonder SIM kaart kun je 112 bellen, dus misschien dat ze die alsnog voorbij zien komen op het netwerk.Plenkske schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:45:
[...]
De stelling was volgens mij een telefoon zonder sim, maar wel gebruik maken van wifi (met vpn aan). Dan heeft een "telco" toch helemaal niets van die telefoon ?
Achja, even vergeten.Shinji schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Ook zonder SIM kaart kun je 112 bellen, dus misschien dat ze die alsnog voorbij zien komen op het netwerk.
Maar om dan in de Hunted context verder te gaan: dat IMEI kan wel op het netwerk komen maar is niet te koppelen aan een persoon.
Tenzij die persoon zo dom is geweest om op eigen naam het apparaat te kopen, of in te loggen op bekende google/apple/andere accounts.
Ja, alleen in de discussie ging het wel om een eigen device dus dan is dat geen probleem.
Maar in theorie zou je dan inderdaad een telefoon kunnen gebruiken die je van iemand koopt waar je verder geen connecties mee hebt.
Het lijkt me wel leuk als er een keer een 'echte' tweaker mee doet die zulk soort zaken gaan proberen. Paar jaar terug had je wel iemand uit de ICT maar die maakte toch een paar overduidelijke fouten waardoor die snel te pakken was.
Afgelopen jaar was die deelnemer die via een spel communiceerde er natuurlijk, dat kwam al in de goede richting maar ik denk dat het echt wel nog beter te beveiligen was geweest.
Maar in theorie zou je dan inderdaad een telefoon kunnen gebruiken die je van iemand koopt waar je verder geen connecties mee hebt.
Het lijkt me wel leuk als er een keer een 'echte' tweaker mee doet die zulk soort zaken gaan proberen. Paar jaar terug had je wel iemand uit de ICT maar die maakte toch een paar overduidelijke fouten waardoor die snel te pakken was.
Afgelopen jaar was die deelnemer die via een spel communiceerde er natuurlijk, dat kwam al in de goede richting maar ik denk dat het echt wel nog beter te beveiligen was geweest.
Als je alleen op WiFi gaat kun je beter een netbookje (op marktplaats) kopen. Maar als je ergens schuilt kun je sowieso toch bij die persoon even gebruik maken van internet?
Hadden ze bij Hunted VIPs niet allemaal een ongeregistreerde pre-paid telefoon gekregen?Shinji schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:30:
Ja, alleen in de discussie ging het wel om een eigen device dus dan is dat geen probleem.
Het lijkt me wel leuk als er een keer een 'echte' tweaker mee doet die zulk soort zaken gaan proberen. Paar jar terug had je wel iemand uit de ICT maar die maakte toch een paar overduidelijke fouten waardoor die snel te pakken was.
Afgelopen jaar was die deelnemer die via een spel comuniceerde er natuurlijk, dat kwam al in de goede richting maar ik denk dat het echt wel nog beter te beveiligen was geweest.
Die hebben ze alsnog weten te koppelen doordat ze wisten dat de verdachte op een bepaald tijdstip in een bepaalde regio was geweest...en door het opvragen van alle verbonden telefoons konden ze alsnog de juiste IMEI's achterhalen...
https://wren.co/join/Devian
Volgens mij was dat @SelmarSmit die had bedacht om alle telefoons die zich voor het eerst op het netwerk in het gebied rond de veerpont registreerden te checken.Devian schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:43:
[...]
Hadden ze bij Hunted VIPs niet allemaal een ongeregistreerde pre-paid telefoon gekregen?
Die hebben ze alsnog weten te koppelen doordat ze wisten dat de verdachte op een bepaald tijdstip in een bepaalde regio was geweest...en door het opvragen van alle verbonden telefoons konden ze alsnog de juiste IMEI's achterhalen...
Het is mij allemaal niet helemaal duidelijk geworden of dit vanuit de organisatie zo geregeld was of dat ze dit (al dan niet na contact met elkaar te hebben van te voren) zelf geregeld hadden.
😎The Legend schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:10:
[...]
Volgens mij was dat @SelmarSmit die had bedacht om alle telefoons die zich voor het eerst op het netwerk in het gebied rond de veerpont registreerden te checken.
Wel een geniaal idee was dat, maar hoe realistisch is dat in het echt?
Het is technisch redelijk makkelijk, maar vraagt wel gigantische bevoegdheden; realistische terroristische dreiging bijvoorbeeld of die Belgische militair.NL_NaToR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:59:
Wel een geniaal idee was dat, maar hoe realistisch is dat in het echt?
[ Voor 3% gewijzigd door SelmarSmit op 25-10-2021 20:44 ]
Ben nu de 2de aflevering aan het kijken. Helaas maakt het productieteam de klassieke fouten zoals voorspelbare emailadressen op protonmail. Kunnen de hunters dus weer lekker gaan gokkenSelmarSmit schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
Heb een accountje aangemaakt met belgische postocode, en via vpn gewoon te kijken.jongetje schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:21:
[...]
Leuk! Valt dat ook te zien in Nederland? Als ik naar goplay ga (waar het blijkbaar te zien is) dan krijg ik een melding dat de video niet afgespeeld kan worden in het buitenland
Er is redelijk wat kritiek in de Vlaamse pers over dit programma. Zo wordt luidop de vraag gesteld of die speurders niets beters te doen hadden dan deel te nemen aan dit programma. De opnames vonden blijkbaar plaats rond de periode toen heel het land zocht naar die Jürgen Conings, die militair die was verdwenen met enkele oorlogswapens. Maar de speurders die in het programma te zien zijn, deden dit tijdens hun vrije vakantiedagen.[b]jongetje in "[Serie] Hunted!"(Kent iemand een manier om de Belgische variant te volgen in Nederland?)
Ook is er een hoop mysterie hoe het programma precies in elkaar zit want toegang tot de ANPR-verkeerscamera’s hebben ze niet en krijgen ze wettelijk gezien ook niet.
Ik heb de NL versie nooit gezien. Hebben ze daar wel toegang tot ANPR camera's?
Ik vermoed dat ze in België op dezelfde manier werken. Maar nee, er is geen toegang tot ANPR gegevens in NL (voor zover ik weet). Het team wat de voortvluchtigen volgt weet precies hoe ze rijden en andere deelnemers staan gegevens vrijwillig af. Waar alle ANPR camera's hangen is publiekelijk bekend. Als het hunters team een aanvraag doet voor kenteken X krijgen ze vanuit een jury de gesimuleerde hits van de camera's.biglia schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:42:
[...]
Er is redelijk wat kritiek in de Vlaamse pers over dit programma. Zo wordt luidop de vraag gesteld of die speurders niets beters te doen hadden dan deel te nemen aan dit programma. De opnames vonden blijkbaar plaats rond de periode toen heel het land zocht naar die Jürgen Conings, die militair die was verdwenen met enkele oorlogswapens. Maar de speurders die in het programma te zien zijn, deden dit tijdens hun vrije vakantiedagen.
Ook is er een hoop mysterie hoe het programma precies in elkaar zit want toegang tot de ANPR-verkeerscamera’s hebben ze niet en krijgen ze wettelijk gezien ook niet.
Ik heb de NL versie nooit gezien. Hebben ze daar wel toegang tot ANPR camera's?
Net als bij een pin transactie, ze hebben niet daadwerkelijk pinautomaat beelden maar de camera crew hangt tijdelijk even een GoPro op en als ze de beelden opvragen krijgen ze die en wordt de tijd tussen aanvragen en daadwerkelijk krijgen van de beelden 'gesimuleerd'.
Ik verwacht dat het in België dus vergelijkbaar werkt.
Wat een onzin. Alsof je met een groot ict incident ook iedereen terug gaat roepen en erbij halen. Dat is hierbij toch ook het geval. Tenzij dit de enige 6 (?) mensen zijn die kunnen speuren in België....biglia schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:42:
[...]
Er is redelijk wat kritiek in de Vlaamse pers over dit programma. Zo wordt luidop de vraag gesteld of die speurders niets beters te doen hadden dan deel te nemen aan dit programma. De opnames vonden blijkbaar plaats rond de periode toen heel het land zocht naar die Jürgen Conings, die militair die was verdwenen met enkele oorlogswapens.
Daar zijn het dan ook mensen in politiedienst, in Nederland alleen oud-politie, maakt toch een verschiljongetje schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:08:
[...]
Wat een onzin. Alsof je met een groot ict incident ook iedereen terug gaat roepen en erbij halen. Dat is hierbij toch ook het geval. Tenzij dit de enige 6 (?) mensen zijn die kunnen speuren in België....
De standaard fouten worden wel weer gemaakt hoor, OV, direct met familie in de weer... Gaat voor een aantal niet lang duren denk ik.
Inderdaad, het lijken vooralsnog geen hele sterke koppels dit seizoen. Hoe kun je ook nu nog denken dat het enkele gebruik van het woord ‘hunters’ in een willekeurig telefoongesprek van vreemden gaat leiden tot ontdekking

Omdat we natuurlijk heel Nederland onder de tap hebben 😃The Legend schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:56:
Inderdaad, het lijken vooralsnog geen hele sterke koppels dit seizoen. Hoe kun je ook nu nog denken dat het enkele gebruik van het woord ‘hunters’ in een willekeurig telefoongesprek van vreemden gaat leiden tot ontdekking
Gewoon een tap aangevraagd voor 0600000001 t/m 0699999999 
Maar ze laten volgens mij ook vaak eerst meer zien van de koppels die als eerste gepakt worden. Zou me niks verbazen als de jongens in Breda volgende week de pineut zijn.
Maar ze laten volgens mij ook vaak eerst meer zien van de koppels die als eerste gepakt worden. Zou me niks verbazen als de jongens in Breda volgende week de pineut zijn.
Het zou me ook niet verbazen als je stiekem een PRISM variant in elkaar hebt geknutseld voor dit seizoenSelmarSmit schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:59:
[...]
Omdat we natuurlijk heel Nederland onder de tap hebben 😃
Haha dit was dus ook wat ik dacht. Zullen ze wel op uitgezocht worden.The Legend schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:56:
Misschien toch maar een seizoen doen met alleen maar tweakers dan
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hoe krijg je het voor elkaar om op de eerste dag al zo wanhopig te zijn dat je 3 bekenden belt? Van sommige koppels vraag je je echt af of ze überhaupt 1 aflevering van een eerder seizoen gekeken hebben.
Valt me nog mee dat er niemand gepakt is de eerste aflevering, maar dat zullen ze wel qua edit een beetje spreiden over de afleveringen.
Valt me nog mee dat er niemand gepakt is de eerste aflevering, maar dat zullen ze wel qua edit een beetje spreiden over de afleveringen.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Die gasten naar Breda, dat ze niet verder zijn gegaan naar station verder ofzo snap ik niet.
Gewoon stukje zwart rijden ofzo boeiend ?
Breda is veel te dicht bij en een studentenkot in het centrum.. tsjah het kan maar of het handig is...
Dat koppel wat alle bekenden belt is volgende week wel klaar, je merkt dat ze veel vrienden enz hebben afgesproken vooraf voor hulp. Dus ze hoeven er maar een paar te ondervragen en dan is het klaar.
Wel weer leuk, nieuwe hunted.
Gewoon stukje zwart rijden ofzo boeiend ?
Breda is veel te dicht bij en een studentenkot in het centrum.. tsjah het kan maar of het handig is...
Dat koppel wat alle bekenden belt is volgende week wel klaar, je merkt dat ze veel vrienden enz hebben afgesproken vooraf voor hulp. Dus ze hoeven er maar een paar te ondervragen en dan is het klaar.
Wel weer leuk, nieuwe hunted.
Be nice, You Assholes :)
Dus toch, heb het altijd al gedacht... 🤓SelmarSmit schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:59:
[...]
Omdat we natuurlijk heel Nederland onder de tap hebben 😃
Juist met deze ‘massastart’ is dag 1 kritiek, omdat je ergens gaat beginnen zonder dat je daarvoor een plan hebt. Alle dagen daarna kun je juist beter plannen.RedFox schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:27:
Hoe krijg je het voor elkaar om op de eerste dag al zo wanhopig te zijn dat je 3 bekenden belt? Van sommige koppels vraag je je echt af of ze überhaupt 1 aflevering van een eerder seizoen gekeken hebben.
Lijkt mij inderdaad beetje "wtf-moment" als je merkt dat je aan de overkant van het Hunters kantoor staat. Is het in zo'n geval niet slimmer om in de stad zelf onderdak te zoeken voor de komende 48 uur?SelmarSmit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 06:12:
[...]
Juist met deze ‘massastart’ is dag 1 kritiek, omdat je ergens gaat beginnen zonder dat je daarvoor een plan hebt. Alle dagen daarna kun je juist beter plannen.
Immers: niemand is zo dom om te blijven hangen
En dan over facetimen, op zich wel een goed idee; niet te tappen. Moet de beller en ontvanger wel de geschiedenis wissen just in case die grote boze hunter voor je deur staat
Zou het wel grappig vinden als in die whatsapp groep ergens een hunted-plan.docx staat met een verborgen cryptolocker die het hele hunters netwerk plat legt. Mag natuurlijk niet want je moet je aan de wet houden maar toch.
Wat ik me wel afvroeg was het hoofdkantoor, zitten jullie daar werkelijk?
Daarnaast vroeg ik mij af hoeveel weten jullie al voor de start?
Daarnaast vroeg ik mij af hoeveel weten jullie al voor de start?
En zo ja...joshje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:27:
Wat ik me wel afvroeg was het hoofdkantoor, zitten jullie daar werkelijk?
Dan snap ik nog niet echt waarom het zo snel weggewuifd werd toen iemand zei "Euromast, dat is vlakbij, we gaan er naartoe"
Ik snap dat je niet met zn allen gelijk naar buiten moet stormen.
Maar van De Rotterdam naar de Euromast kan je binnen 15/20 minuten wel zijn (snelste opties waarschijnlijk rennen, fietsen, leenstep/-scooter).
Dan hadden er toch best 1 of 2 personen gewoon kunnen gaan om te scouten? Er is dan altijd nog meer kans op zicht of informatie dan wachten op de teams die er zeker een uur over gaan doen (en de stad nog in moeten, wat ook tijd kost)
Leeg - Sinds 20180907