Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
In een van de vorige seizoenen waren ze ook verdomd snel ter plaatste met mensen van HQ bij de radiozender. En De Rotterdam heeft behoorlijk veel glas, wat je vrijwel niet ziet binnen bij HQ. Dus ik vermoed dat het een studio in Hilversum is, terwijl ze beelden van Rotterdam gebruiken om een soort herkenbaar beeld van een hoofdkantoor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Volgens mij is het al eerder in dit topic behandeld dat ze ergens in een studio in Amsterdam zitten (of in elk geval toen zaten).

//edit
SelmarSmit in "[Serie] Hunted!"

[ Voor 21% gewijzigd door Shinji op 02-11-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:44
Iemand al aan de slag met deze te ontcijferen uit de intro om wellicht een van de coordinaten van het extractiepunt te achterhalen :P ? Op 2:03 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBchp0GfX9cNKhr4NOPXY-i1XqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MyIW3taAvcWfI8VtBjIpClAr.png?f=fotoalbum_large

Ik zie
code:
1
HUNTED999 777 9 666 2 99 33 8 888 ?? ???

(wellicht biedt een HD stream meer perspectief of contrast voor de laatste paar getallen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Intercity schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:06:
Iemand al aan de slag met deze te ontcijferen uit de intro om wellicht een van de coordinaten van het extractiepunt te achterhalen :P ? Op 2:03 :

[Afbeelding]

Ik zie
code:
1

(wellicht biedt een HD stream meer perspectief of contrast voor de laatste paar getallen :P )
Het is geen 'wie is de mol' hè ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

[Afbeelding]

Ik zie
code:
1

Of is het een soort van T9-code die ze met behulp van die telefoontjes zonder SIM kunnen oplossen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
joshje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:27:
Wat ik me wel afvroeg was het hoofdkantoor, zitten jullie daar werkelijk?
Daarnaast vroeg ik mij af hoeveel weten jullie al voor de start?
Voornaam, eerste letter achternaam, woonplaats en foto. We waren dus al een uur of 2 kwijt met uitvinden wie iedereen nou eigenlijk was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14

[Afbeelding]

Ik zie
code:
1

volgens mij moet dit hem zijn:
hunted999 777 9 666 2 99 33 8 888 55.onion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQcioQxGIMEtWK_HWeDZDOwxu9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VWJpX5lJgk8IvonNLYfu2OFs.png?f=fotoalbum_large

en omdat ze een oude telefoon bij zich hebben die niet aan hoeft. Gebruik de toetsen om achter de letters te komen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1       2       3
        abc     def

4       5       6
ghi     jkl     mno

7       8       9   
pqrs        tuv     wxyz

0   
        spatie

Y R W O A X E T V K

huntedyrwoaxetvk.onion

Geeft niks weer zo te zien, maar de url klopt wel ndere combinaties geven gelijk een fout in tor browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:55
Shinji schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:03:
[...]

Net als bij een pin transactie, ze hebben niet daadwerkelijk pinautomaat beelden maar de camera crew hangt tijdelijk even een GoPro op en als ze de beelden opvragen krijgen ze die en wordt de tijd tussen aanvragen en daadwerkelijk krijgen van de beelden 'gesimuleerd'.
goh dit wist ik niet ik was altijd zo verbaasd waarom houden ze niet gewoon een vinger voor de camera, je ziet toch vrij makkelijk waar de camera zit in een pin automaat

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 21:04
Wh4ck0 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:11:
[...]

volgens mij moet dit hem zijn:
hunted999 777 9 666 2 99 33 8 888 55.onion

[Afbeelding]

en omdat ze een oude telefoon bij zich hebben die niet aan hoeft. Gebruik de toetsen om achter de letters te komen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1       2       3
        abc     def

4       5       6
ghi     jkl     mno

7       8       9   
pqrs        tuv     wxyz

0   
        spatie

Y R W O A X E T V K

huntedyrwoaxetvk.onion

Geeft niks weer zo te zien, maar de url klopt wel ndere combinaties geven gelijk een fout in tor browser.
Mooi gevonden! Maar was het niet van: "Over drie weken zijn jullie op exact deze plek terug?"

Dus er zal wel iets meer nodig zijn om daar terug te komen... Misschien is er dan een feest of demonstratie of weet ik wat waar ze in op moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Drucchi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:53:
[...]

Mooi gevonden! Maar was het niet van: "Over drie weken zijn jullie op exact deze plek terug?"

Dus er zal wel iets meer nodig zijn om daar terug te komen... Misschien is er dan een feest of demonstratie of weet ik wat waar ze in op moeten gaan.
Ja precies, er waren meer instructies, helaas zullen we nog niet weten wat er op dat onion adres stond. Waarschijnlijk aanvullende instructies of tips om extractiepunt te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 07:24
Drucchi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:53:
[...]

Mijn vermoeden is dat "deze plek" dan alleen slaat op de container, maar dat de container ergens anders te vinden gaat zijn tegen die tijd. Vandaar ook de nadruk op het wegtakelen van die container en de opbouw richting zoekacties van de hunters naar dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 21:04
pricing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:54:
[...]

Mijn vermoeden is dat "deze plek" dan alleen slaat op de container, maar dat de container ergens anders te vinden gaat zijn tegen die tijd. Vandaar ook de nadruk op het wegtakelen van die container en de opbouw richting zoekacties van de hunters naar dat ding.
Damn, daar heb je zeker een punt. Benieuwd of we daar achter kunnen komen voordat het de spelers lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Ja nu je het zegt lag dat er wel heel dik bovenop lol. Wel een bijzondere groep dit keer :)

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:42
zaander schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:48:
[...]

goh dit wist ik niet ik was altijd zo verbaasd waarom houden ze niet gewoon een vinger voor de camera, je ziet toch vrij makkelijk waar de camera zit in een pin automaat
Mooi voorbeeld vind ik ook altijd dat je de cameramannen van de koppels nooit ziet lopen als ze op het HQ 'beveiligingsbeelden' binnen krijgen. En dat terwijl je een koppel (zoals die jongens op Rotterdam CS) wel hebt zien lopen terwijl ze op hetzelfde stukje gefilmd werden door hun eigen cameraman ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:42
[...]

Dit was ook precies mijn gedachte inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

greatgonzo

schit-te-rend!

De truc met de trein is gewoon om bijvoorbeeld een enkeltje Maastricht te boeken, halverwege uit te stappen en door te reizen naar je echte bestemming. Het liefste nog met een open dagkaart, hoewel dat natuurlijk wel veel van je budget opslokt.

Waarom pak je een lijn met maar één tussenstation, en stap je op het eindpunt uit?

Suggestie werd gedaan om zwart te rijden, dat zal volgens de regelementen wel niet mogen. Maar als je met de trein wil, dan moet je toch een ander je kaartje laten halen, dat scheelt al wel wat. En dan niet onder de camera's door naar het perron, maar liever een lift naar een klein buurstation.

Daarnaast blijf ik me verbazen dat mensen liften proberen te scoren langs een of ander drukke weg. Alsof iemand in hartje Rotterdam vol in de remmen gaat om iemand op te pikken. Dan werkt het idd beter om gewoon aan te bellen of koerierbusjes aan te houden

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 08-11-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
@SelmarSmit wat was precies het plan met Find My Friend? Dit kan niet onopgemerkt gekoppeld worden zonder dat de andere kant toestemming geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:54:
@SelmarSmit wat was precies het plan met Find My Friend? Dit kan niet onopgemerkt gekoppeld worden zonder dat de andere kant toestemming geeft?
Wij waren op dat moment ‘de andere kant’, want wij hadden de telefoon. Dus konden we precies (of tenminste zo precies als Apple dat toelaat) de locatie can te telefoon volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
SelmarSmit schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:38:
[...]

Wij waren op dat moment ‘de andere kant’, want wij hadden de telefoon. Dus konden we precies (of tenminste zo precies als Apple dat toelaat) de locatie can te telefoon volgen.
Ah, dank voor de verduidelijking - ik kreeg de indruk dat jullie Find my friend overzetten op eigen telefoon(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:56:
[...]

Ah, dank voor de verduidelijking - ik kreeg de indruk dat jullie Find my friend overzetten op eigen telefoon(s).
We koppelden hun telefoon aan die van ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46
Wat ik mij wel afvraag, mogen die mensen dat soort apps dan ook weer deinstalleren / blokkeren?

De meeste mensen zullen vast en zeker lief en braaf hun telefoon wel afgeven, maar dan check je toch wat zaken als Whatsapp / Telegram / extra apps / etc....

Leuke aflevering dit keer, ik verwacht dat volgende aflevering wel eens de eerste gepakt kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:05:
Wat ik mij wel afvraag, mogen die mensen dat soort apps dan ook weer deinstalleren / blokkeren?

De meeste mensen zullen vast en zeker lief en braaf hun telefoon wel afgeven, maar dan check je toch wat zaken als Whatsapp / Telegram / extra apps / etc....

Leuke aflevering dit keer, ik verwacht dat volgende aflevering wel eens de eerste gepakt kunnen gaan worden.
Zeker m, en dat doet vrijwel iedereen ook met de Whatsapp web, maar de FMF heeft men nog niet gezien dus zijn ze niet op bedacht.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Het meest bijzondere moment van Hunted was toch wel die oude vrouw die tegen die slagboom aanloopt bij die camping :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Ahhh .... dus onder de noemer nieuwe truckjes / dingetjes denk ik dus :-).

Dat een mobiel trouwens minder nauwkeurig is zonder een SIM is wel opmerkelijk. Voor de verbinding zou dit (technisch) toch niet veel moeten uitmaken. Ik ben wel benieuwd wat de regie hiermee van plan is naar de deelnemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm beetje vaag verhaal dit. Een van de “hunters” vind een iPad, die is al unlocked (zou kunnen) maar vervolgens bladert hij door iCloud Sleutelhanger en zegt dan “Zit helemaal geen wachtwoord op”, wat in theorie helemaal niet kan.

Om iCloud Sleutelhanger in te schakelen is minimaal een pincode op het toestel vereist en dient 2fa op het iCloud account actief te zijn, als je dan via instellingen (waar hij zat) naar Wachtwoorden gaat moet je op dat moment wederom authentiseren

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:56:
Mm beetje vaag verhaal dit. Een van de “hunters” vind een iPad, die is al unlocked (zou kunnen) maar vervolgens bladert hij door iCloud Sleutelhanger en zegt dan “Zit helemaal geen wachtwoord op”, wat in theorie helemaal niet kan.

Om iCloud Sleutelhanger in te schakelen is minimaal een pincode op het toestel vereist en dient 2fa op het iCloud account actief te zijn, als je dan via instellingen (waar hij zat) naar Wachtwoorden gaat moet je op dat moment wederom authentiseren
Net getest, maar ik kan gewoon bij mijn wachtwoorden zonder passcode of 2fa. Wil je een filmpje als bewijs of geloof je mij zo? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:32:
[...]

Net getest, maar ik kan gewoon bij mijn wachtwoorden zonder passcode of 2fa. Wil je een filmpje als bewijs of geloof je mij zo? 😃
Mm dat zou niet moeten mogen. Ik ga het zo ook eens testen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:49:
[...]

Mm dat zou niet moeten mogen. Ik ga het zo ook eens testen dan :)
Getest op een oude iPad zonder Touch of FaceID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Selmar,

hoe zit het met dat tracken via Find My Friends? Is daar niet ook een bevel van een rechter voor nodig?
Het "afluisteren" van whatsapp door de qr code te delen vond ik altijd al een moeilijk puntje. Maargoed als deze mensen al onder de tap staan, dan zal dit wel mogen. Hoewel ik me meen te herinneren dat dit ook bij mensen is gebeurd die niet getapt waren. (correct me if I'm wrong) Ik weet dat digitale communicatie HELAAS nog niet onder briefgeheim valt, maar wel onder privacy wetgeving. En dan lijkt me dit een lastig puntje.
maargoed als er een tap is gezet zou je dit probleem niet hebben.

Maar het daadwerkelijk tracken van een persoon via gps, lijkt me een dermate stap verder dat ik me afvraag hoe dit gerechtvaardigd wordt. is hier en gerechterlijk bevel voor? in de aflevering kwam dit niet naar voren. als dit onder hetzelfde "huiszoekingsbevel" valt vind ik dit behoorlijk breed.

ik hoop dat je me een beetje wijzer kan maken over hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:08:
Selmar,

hoe zit het met dat tracken via Find My Friends? Is daar niet ook een bevel van een rechter voor nodig?
Het "afluisteren" van whatsapp door de qr code te delen vond ik altijd al een moeilijk puntje. Maargoed als deze mensen al onder de tap staan, dan zal dit wel mogen. Hoewel ik me meen te herinneren dat dit ook bij mensen is gebeurd die niet getapt waren. (correct me if I'm wrong) Ik weet dat digitale communicatie HELAAS nog niet onder briefgeheim valt, maar wel onder privacy wetgeving. En dan lijkt me dit een lastig puntje.
maargoed als er een tap is gezet zou je dit probleem niet hebben.

Maar het daadwerkelijk tracken van een persoon via gps, lijkt me een dermate stap verder dat ik me afvraag hoe dit gerechtvaardigd wordt. is hier en gerechterlijk bevel voor? in de aflevering kwam dit niet naar voren. als dit onder hetzelfde "huiszoekingsbevel" valt vind ik dit behoorlijk breed.

ik hoop dat je me een beetje wijzer kan maken over hoe dit zit.
Wij moeten voor elke handeling toestemming vragen, dus ook voor FMF en whatsapp meekijken.

Er zijn zelfs verschillen voor binnentreden, binnentreden ter doorzoeking en binnentreden ter aanhouding.

[ Voor 4% gewijzigd door SelmarSmit op 10-11-2021 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
SelmarSmit schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:27:
[...]

Wij moeten voor elke handeling toestemming vragen, dus ook voor FMF en whatsapp meekijken.
En wat nu als die persoon weigert? Nu geeft iedereen zomaar zijn telefoon af en laat er blijkbaar ook nog eens apps op installeren door jullie. Ik zou hem liever gewoon niet afgeven, zeker niet omdat deze ook van/voor mijn werk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

jongetje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:28:
[...]

En wat nu als die persoon weigert? Nu geeft iedereen zomaar zijn telefoon af en laat er blijkbaar ook nog eens apps op installeren door jullie. Ik zou hem liever gewoon niet afgeven, zeker niet omdat deze ook van/voor mijn werk is.
Ik denk dat degenen die dat niet willen gewoon niet in het programma gebruikt worden. Daar valt wel omheen te werken denk ik zo. Het is natuurlijk wel min of meer een scripted reality show.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 10-11-2021 09:30 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

De reactie die ik ook nog niet gezien heb is: Beste Hunter, je mag in mijn telefoon kijken, maar ik kijk wel met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
sjaool schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:30:
[...]

Ik denk dat degenen die dat niet willen gewoon niet in het programma gebruikt worden. Daar valt wel omheen te werken denk ik zo. Het is natuurlijk wel min of meer een scripted reality show.
Het is een reality show, er is niets scripted aan. Hoogstens gesimuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Maar zijn die mensen dat echt zo goedgelovig dat ze niet kijken of er wat veranderd is aan hun telefoon en het verwijderen of desnoods hun telefoon opnieuw installeren? Ook zij hebben toch de eerdere versies gezien en je weet toch dat er met je telefoon/tablet gerommeld wordt..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SelmarSmit schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:18:
[...]

Getest op een oude iPad zonder Touch of FaceID
Die draait dus ook geen up to date iOS meer? Kan best dat het in oudere iOS versies inderdaad nog mogelijk was om in de passwords te komen zonder opnieuw te authenticeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

Dus scripted. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
M@cer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:24:
Maar zijn die mensen dat echt zo goedgelovig dat ze niet kijken of er wat veranderd is aan hun telefoon en het verwijderen of desnoods hun telefoon opnieuw installeren? Ook zij hebben toch de eerdere versies gezien en je weet toch dat er met je telefoon/tablet gerommeld wordt..
Jij weet er veel van en kan dat nakijken, het overgrote deel van de mensen weet net hoe ze een app moeten installeren en verwijderen. Die hebben echt niet de kennis om in detail alles na te pluizen. Beste doe je gewoon een factory reset nadat de hunters zijn geweest maar ik snap wel dat niet iedereen daar zin in heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Dat zijn wel twee verschillende dingen, lijkt me.
Bij scripted is het vooraf bedacht. Bij gesimuleerd gebeurd iets, maar wordt het hooguit later nog eens nagedaan om het goed op beeld te hebben. Of wordt er geen echte tap geplaatst (omdat het geen daadwerkelijk echt onderzoek is), maar wordt op een andere manier (met medeweten en medewerking van kandidaten) inzicht in communicatie gekregen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ralpje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
[...]

Dat zijn wel twee verschillende dingen, lijkt me.
Bij scripted is het vooraf bedacht. Bij gesimuleerd gebeurd iets, maar wordt het hooguit later nog eens nagedaan om het goed op beeld te hebben. Of wordt er geen echte tap geplaatst (omdat het geen daadwerkelijk echt onderzoek is), maar wordt op een andere manier (met medeweten en medewerking van kandidaten) inzicht in communicatie gekregen.
Dit dus. Scripted is dat de dialogen vooraf zijn bedacht en opgeschreven in een script. Dat lijkt me hier niet het geval.
Het blijft idd simulated, bij elk seizoen wordt hier in het topic daar wel melding van gemaakt en dat het niet echt is. Dat blijf je natuurlijk houden. per definitie is een 100% realistisch beeld niet mogelijk omdat je als echte voortvluchtige natuurlijk niet aan wetten en spelregels hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Ik ben wel benieuwd hoe sommige zaken gesimuleerd worden. De camera's is wel bekend intussen, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de telefoonpalen? Zoals in het park in Breda, waar er 200 man zijn geweest in die periode. Is dat een schatting van de productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 22:19
millerman_sf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:34:
Ik ben wel benieuwd hoe sommige zaken gesimuleerd worden. De camera's is wel bekend intussen, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de telefoonpalen? Zoals in het park in Breda, waar er 200 man zijn geweest in die periode. Is dat een schatting van de productie?
Dit heb ik me ook wel afgevraagd. Ik denk inderdaad een schatting in samenspraak met de cameraman die het duo volgde. Maar ook het vinden van 2 telefoonnummers onder die 200 die een bepaalde route aflegden, dat leek me wel een erg creatieve oplossing. Ik vraag me af of dit in het echt ook zo gebeurd zou zijn. Maar in ieder geval wordt er zo wel een lead "gecreëerd" door de redactie.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Zartos schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:44:
[...]

Dit heb ik me ook wel afgevraagd. Ik denk inderdaad een schatting in samenspraak met de cameraman die het duo volgde. Maar ook het vinden van 2 telefoonnummers onder die 200 die een bepaalde route aflegden, dat leek me wel een erg creatieve oplossing. Ik vraag me af of dit in het echt ook zo gebeurd zou zijn. Maar in ieder geval wordt er zo wel een lead "gecreëerd" door de redactie.
volgens mij is dit niet anders dan slim bevragen van de spelleiding. Ze krijgen namelijk nooit echte data terug. Dus door slim een vraag te stellen kan Selmar data terugkrijgen.
Als voorbeeld die beelden van Rotterdam centraal in een echt scenario ben je dagen aan het beelden kijken, in het spel krijgen ze door te vragen om de beelden rond Rotterdam CS alleen de beelden die gemaakt zijn door de cameraman die met de deelnemers meegaat. Reken maar niet dat een spel van de overheid alle beelden van Rotterdam CS krijgt. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wceend schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:35:
[...]

volgens mij is dit niet anders dan slim bevragen van de spelleiding. Ze krijgen namelijk nooit echte data terug. Dus door slim een vraag te stellen kan Selmar data terugkrijgen.
Als voorbeeld die beelden van Rotterdam centraal in een echt scenario ben je dagen aan het beelden kijken, in het spel krijgen ze door te vragen om de beelden rond Rotterdam CS alleen de beelden die gemaakt zijn door de cameraman die met de deelnemers meegaat. Reken maar niet dat een spel van de overheid alle beelden van Rotterdam CS krijgt. >:)
Dat is volgens mij niet zo. In eerdere seizoenen heeft Selmar ook wel eens uitgelegd dat ze - net als IRL - een bak data krijgen en dat moeten filteren. Dat hoeft ook niet perse letterlijk beeldmateriaal te zijn (dat is het gesimuleerde deel). Ze vragen dan om ‘de beelden van locatie X’ en krijgen dan een map met uitgeschreven beschrijvingen van ‘de beelden’. Volgens mij hebben ze op die manier in een vorig seizoen een bakfiets lopen volgen op basis van opgevraagde ‘beelden’ wat een volledig dood spoor bleek te zijn. Die dode sporen doen het alleen natuurlijk niet zo lekker op TV dus dat krijgen we allemaal niet te zien. Dat wél laten zien zou wel wat toevoegen om aan het realisme wat mij betreft.

• Wceend
The Legend schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:53:
[...]

Dat is volgens mij niet zo. In eerdere seizoenen heeft Selmar ook wel eens uitgelegd dat ze - net als IRL - een bak data krijgen en dat moeten filteren. Dat hoeft ook niet perse letterlijk beeldmateriaal te zijn (dat is het gesimuleerde deel). Ze vragen dan om ‘de beelden van locatie X’ en krijgen dan een map met uitgeschreven beschrijvingen van ‘de beelden’. Volgens mij hebben ze op die manier in een vorig seizoen een bakfiets lopen volgen op basis van opgevraagde ‘beelden’ wat een volledig dood spoor bleek te zijn. Die dode sporen doen het alleen natuurlijk niet zo lekker op TV dus dat krijgen we allemaal niet te zien. Dat wél laten zien zou wel wat toevoegen om aan het realisme wat mij betreft.
Ik zou wel eens een echte simulatie willen zien die de real world scenario's volgt. Dus voor alles wat ze opvragen een enorme bak met nepdata en succes ermee.
Dan laat je het wel om alle beelden van Rotterdam CS op te vragen want dat betekend dat je gewoon meerdere dagen aan het beelden kijken bent.
Je bent dan uiteindelijk wel in staat om verdachten te volgen maar niet zo kort als ze er nu opzitten. Het zal dan meerdere dagen achterstand betekenen en meer patronen van verdachten in kaart brengen om een verblijfplaats te achterhalen.
Wat mij betreft is dat veel meer in lijn met de werkelijkheid.
Zie bijvoorbeeld die gevluchte belgische ex militair daar hebben ze met honderden mensen naar gezocht maar zelfs een stationair lijk was niet te vinden.
Aan de andere kant de moordenaars van Peter R. de Vries hadden ze dan wel weer snel te pakken.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Wceend schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:26:
[...]

Ik zou wel eens een echte simulatie willen zien die de real world scenario's volgt. Dus voor alles wat ze opvragen een enorme bak met nepdata en succes ermee.
Dan laat je het wel om alle beelden van Rotterdam CS op te vragen want dat betekend dat je gewoon meerdere dagen aan het beelden kijken bent.
Je bent dan uiteindelijk wel in staat om verdachten te volgen maar niet zo kort als ze er nu opzitten. Het zal dan meerdere dagen achterstand betekenen en meer patronen van verdachten in kaart brengen om een verblijfplaats te achterhalen.
Zie bijvoorbeeld die gevluchte belgische ex militair daar hebben ze met honderden mensen naar gezocht maar zelfs een stationair lijk was niet te vinden.
Aan de andere kant de moordenaars van Peter R. de Vries hadden ze dan wel weer snel te pakken.
Je moet niet vergeten dat er een paar ‘perks’ zijn die het makkelijker maken voor de Hunters. In het CS voorbeeld ging het om een pintransactie. Aangezien de bankrekening een bekend gegeven is in het spel, hebben ze die beelden vrij snel. Het ging dus niet om ‘heb je beelden van die en die ergens op CS’. In zoverre is de simulatie volgens mij wel realistisch.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
[...]

Als je een 100% nauwkeurige simulatie wilt dan wordt dat onbetaalbaar en niet uitvoerbaar. Naast de camerabeelden, telefoongegevens, en digitale info die uit telefoons etc worden verkregen zijn er nog zat andere opsporingsmiddelen die voor 'tripple A' voortvluchtigen ingezet kunnen worden: verspreiden signalement onder politie, marechaussee etc, Opsporing Verzocht, kentekens inzetten via mobiele ANPR in politieauto's, inrichten checkpoints, etc.

Terugkomend op de camerabeelden: zijn er wellicht in de opsporing al ontwikkelingen m.b.t. gezichtsherkenning op camerabeelden, want dan kun je wel veel beelden in korte tijd analyseren. Juist in dit programma wordt wel een kijkje in de keuken gegeven m.b.t. dat soort technieken.
Maar het blijft natuurlijk een programma met beperkt budget, dus de inzet op bepaalde leads moet afgewogen worden. Het eerder genoemde voorbeeld van een bakfiets in een vorig seizoen is een mooie, daar was wel op ingezet zonder resultaat, maar dat laten ze niet te veel zien waarschijnlijk omdat er beperkte zendtijd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Dit is volkomen realistisch. De aanslag op Peter R. de Vries is een goed voorbeeld van hoe snel het kan gaan. Ze hebben net de snelweg gehaald. Een TGO bestaat uit tientallen tot meer dan honderd man, die hebben echt geen probleem met ‘alle beelden van CS’ uitkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Voor de liefhebbers een podcast met wat extra inside Hunted info; https://open.spotify.com/...2isFn?si=bf984e8fe47f4ffb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
SelmarSmit schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:39:
[...]

Dit is volkomen realistisch. De aanslag op Peter R. de Vries is een goed voorbeeld van hoe snel het kan gaan. Ze hebben net de snelweg gehaald. Een TGO bestaat uit tientallen tot meer dan honderd man, die hebben echt geen probleem met ‘alle beelden van CS’ uitkijken.
Missschien vergis ik me in wat er in werkelijkheid mogelijk is.
In het spel vallen er natuurlijk door jou wel wat shortcuts te nemen door slim bevragen van de spelleiding maar zonder die optie zou je ze nooit vinden en heb je dus geen tv-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Weer mooie voorbeelden van onder druk krakende helpers :D

@SelmarSmit bij het bekijken van de beelden van het werk van Dewi en Linda valt me nu op dat de beelden voor de kijker niet te zien zijn. Is dit zo’n voorbeeld waarbij de spelleiding ‘beelden’ aanlevert in de vorm van uitgeschreven beschrijvingen, en dat je zit te wijzen naar een tekst-document voor het cinematografische effect? :p

[ Voor 75% gewijzigd door The Legend op 15-11-2021 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, moet ik iets tekenen voor ik de “voortvluchtige” help waarmee ik toestemming geef gebruikt te worden in dit programma, of hoe werkt dat?

Want als hier “voortvluchtige” (die uit dit programma dus, geen echte) aan de deur staan wil ik ze best helpen maar als daarna de Hunters aan de deur staan komen ze mijn telefoon niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:09:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, moet ik iets tekenen voor ik de “voortvluchtige” help waarmee ik toestemming geef gebruikt te worden in dit programma, of hoe werkt dat?

Want als hier “voortvluchtige” (die uit dit programma dus, geen echte) aan de deur staan wil ik ze best helpen maar als daarna de Hunters aan de deur staan komen ze mijn telefoon niet in.
En dan krijgen wij klachten over het realisme…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
SelmarSmit schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:
[...]

In het echt hoef je je telefoon toch ook niet af te staan? Ik lees terug in de jurisprudentie dat een verdachte (onder dwang) zijn vinger gebruikt kan worden om een telefoon te ontgrendelen. Maar deze mensen zijn niet verdacht, deze worden puur ondervraagd omdat ze familie zijn. Dat is wel iets anders dan een verdachte.
Dat ze een telefoon vrijwillig afstaan of zeggen dat ze mogen binnentreden in huis is natuurlijk een ander verhaal.

Ben wel benieuwd wat er gebeurd als mijn broer/zoon/zus/dochter op de vlucht zou zijn en ik geef mijn telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:
[...]

Nou ja dat kan wel wezen maar je gaat toch niet zomaar aan elk programma mee werken wat geen klachten over realisme wil krijgen?

Je helpt de medemens die zegt "Ik ben op de vlucht voor een televisie programma" door ze een tentje op te laten zetten in je achtertuin. Dan is niet het eerste wat je als helper denkt "Ooh jee, dan gaan/"mogen" ze straks door al mijn prive zaken snuffelen" lijkt me, dan is de gedachte "daar werk ik niet aan mee" als ze later aan de deur staan toch geen vreemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:54:
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als mijn broer/zoon/zus/dochter op de vlucht zou zijn en ik geef mijn telefoon niet.
Nou dit idd, je kunt toch onmogelijk verwachten van je hele netwerk dat ze allemaal maar akkoord zijn.
Ik zou wel een paar mensen weten waar ik dan zou gaan slapen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jongetje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:54:
[...]

In het echt hoef je je telefoon toch ook niet af te staan? Ik lees terug in de jurisprudentie dat een verdachte (onder dwang) zijn vinger gebruikt kan worden om een telefoon te ontgrendelen. Maar deze mensen zijn niet verdacht, deze worden puur ondervraagd omdat ze familie zijn. Dat is wel iets anders dan een verdachte.
Dat ze een telefoon vrijwillig afstaan of zeggen dat ze mogen binnentreden in huis is natuurlijk een ander verhaal.

Als jij onderdeel bent van het ‘spel’ mag je zeker weigeren, maar dan mogen wij hem (bij voldoende aanleiding) ook confisqueren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:31:
[...]

Nou ja dat kan wel wezen maar je gaat toch niet zomaar aan elk programma mee werken wat geen klachten over realisme wil krijgen?
Dan kun je dus ook niet aan de ‘andere kant’ meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:40:
[...]

Dan kun je dus ook niet aan de ‘andere kant’ meewerken.
Nou dat is mijn vraag dus, moet je eerst toestemming geven voor het hunters gedeelte van het spel voor je de "voortvluchtige" mag helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Misschien ter reminder zoals Selmar ook wel eens eerder schreef, Hunted! is niet scrypted. Het spel is echt, er wordt alleen selectief natuurlijk met de beelden omgegaan die wij als kijker te zien krijgen.

Belangrijker voor ons, wat ik dus hierin lees dat ze vanuit HQ/Hunters genoeg leads krijgen waar niks uit komt. Of spoor op spoor dood loopt. Niet spannend voor ons als kijker, maar gebeurd (lijkt mij) wel.

Klein voorbeeldje om dat te ondersteunen --> er zijn 3 teams qua hunters... momenteel hebben we er continu max 2 in actie gezien. Zou het 3de team alleen maar aan de koffie zitten dan? Lijkt mij niet, maar qua beelden zal het niet spannend zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Donstil schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:41:
[...]

Nou dat is mijn vraag dus, moet je eerst toestemming geven voor het hunters gedeelte van het spel voor je de "voortvluchtige" mag helpen.
Natuurlijk, al is het alleen al omdat je moet tekenen om herkenbaar in beeld te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:43:
[...]

Natuurlijk, al is het alleen al omdat je moet tekenen om herkenbaar in beeld te komen.
Aah oke, dat verklaard het wel.
Komen ze aan de deur maar wil je niet "op TV' of "door je spullen laten snuffelen" lopen ze een deurtje verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wceend
Donstil schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:49:
[...]

Aah oke, dat verklaard het wel.
Komen ze aan de deur maar wil je niet "op TV' of "door je spullen laten snuffelen" lopen ze een deurtje verder.
als je goed de afleveringen beluisterd en de beelden ziet dan zie je dat er geknipt is bij de vragen of ze mogen blijven slapen. Sommige willen er langer over denken of zeggen nee, waarschijnlijk omdat ze in de tussentijd de consequenties van meedoen te horen krijgen van de cameraman/vrouw.
Natuurlijk geef je niet zomaar je telefoon af voor een TV programma maar het wel helpen van de voortvluchtige en niet van de hunters zal vast wel in het contract staan wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wceend schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:55:
[...]

als je goed de afleveringen beluisterd en de beelden ziet dan zie je dat er geknipt is bij de vragen of ze mogen blijven slapen. Sommige willen er langer over denken of zeggen nee, waarschijnlijk omdat ze in de tussentijd de consequenties van meedoen te horen krijgen van de cameraman/vrouw.
Natuurlijk geef je niet zomaar je telefoon af voor een TV programma maar het wel helpen van de voortvluchtige en niet van de hunters zal vast wel in het contract staan wat je krijgt.
Dat is me nooit echt opgevallen eigenlijk maar zou wel logisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:07:
Weer mooie voorbeelden van onder druk krakende helpers :D

@SelmarSmit bij het bekijken van de beelden van het werk van Dewi en Linda valt me nu op dat de beelden voor de kijker niet te zien zijn. Is dit zo’n voorbeeld waarbij de spelleiding ‘beelden’ aanlevert in de vorm van uitgeschreven beschrijvingen, en dat je zit te wijzen naar een tekst-document voor het cinematografische effect? :p
ja dus, want deze vraag wordt tactisch genegeerd, terwijl andere opmerkingen/vragen wel beantwoord worden :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ZeRoC00L schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:49:
[...]

ja dus, want deze vraag wordt tactisch genegeerd, terwijl andere opmerkingen/vragen wel beantwoord worden :P
Ik snap ook wel dat sommige dingen nog wel aan de verbeelding overgelaten moeten blijven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Lol, das ook een primeur, bij toeval een echte voortvluchtige aangehouden 8)7 Nou niet meer klagen over gebrek aan realisme hè jongens :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Wahaha, was de politie op het einde nou op zoek naar iemand die door de hunters werd gepakt? Zou wel echt top zijn! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Haha, geniaal hoor! Die jongens hebben ook een hartstilstand gehad denk ik met al die politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanhs
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09-2022
lijkt mij een vrij vies programma, Ik begreep dat de deelnemers toegang geven om hun te tracken, tot zo ver vind ik dit ok, maar indirect geef je ook toestemming dat de mensen om je heen in de gaten worden gehouden, ik vraag me af hoe ze dit juridisch verantwoorden, aangezien het geen echte zaak is maar een soort van testcase. als ik merk dat er iemand van hunted aan mijn deur staat mag die het bij de buren weer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Xanhs schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:43:
lijkt mij een vrij vies programma, Ik begreep dat de deelnemers toegang geven om hun te tracken, tot zo ver vind ik dit ok, maar indirect geef je ook toestemming dat de mensen om je heen in de gaten worden gehouden, ik vraag me af hoe ze dit juridisch verantwoorden, aangezien het geen echte zaak is maar een soort van testcase. als ik merk dat er iemand van hunted aan mijn deur staat mag die het bij de buren weer proberen.
Daar geef je dus toestemming voor (of niet). Maar dan doe je dus verder ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Xanhs schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:43:
Onzin. Zoals duidelijk vermeld iedere aflevering, wordt alle privacygevoelige informatie met toestemming verkregen. Iedereen die in beeld komt of z’n telefoon afstaat, doet dat met expliciete instemming.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:21:
Wahaha, was de politie op het einde nou op zoek naar iemand die door de hunters werd gepakt? Zou wel echt top zijn! :+
https://www.burgernet.nl/burgernet/3203930

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Mooie aflevering weer, wat ik op het eind nou niet goed begreep is bij de 2 huizen die overhoop werden gehaald is dat 1 van de helpers daar niet eens woonde. Wat was dat voor blunder dan, verkeerd huis ofzo binnen gevallen? Dat spoor kwam verder ook niet meer terug in de aflevering (Sjoerd?). Geen anpr, geen info van zijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
_/-\o_

Hoe was dat voor jullie? Daar is vast nog wel even over nagepraat :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:09:
[...]

_/-\o_

Hoe was dat voor jullie? Daar is vast nog wel even over nagepraat :+
Chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 10:02
Woohooo schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:08:
Mooie aflevering weer, wat ik op het eind nou niet goed begreep is bij de 2 huizen die overhoop werden gehaald is dat 1 van de helpers daar niet eens woonde. Wat was dat voor blunder dan, verkeerd huis ofzo binnen gevallen? Dat spoor kwam verder ook niet meer terug in de aflevering (Sjoerd?). Geen anpr, geen info van zijn auto...
Sjoerd werd op straat gebeld door Luuk, beide of 1 van beide stond onder de "tap". Het gezochte duo stond in dat shot mee te luisteren op straat.

Sjoerd was de helper die eerst naar het bos kwam gereden, zonder envelop. En later naar een 2e adres. Daarna werd bij beide de deur ingetrapt. Wel raar dat die nieuwe bewoner zo wordt overrompeld voor een tv programma

[ Voor 14% gewijzigd door rvrrr op 22-11-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Bizar toeval haha. Toen die man wegrende op beeld dacht ik eerst dat die geschrokken was( ik zou denk ik ook wegrennen als die hunter al schreeuwend op me af komt gestormd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
rvrrr schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:10:
[...]

Bizar toeval haha. Toen die man wegrende op beeld dacht ik eerst dat die geschrokken was( ik zou denk ik ook wegrennen als die hunter al schreeuwend op me af komt gestormd).
Ik dacht eerst dat het een van de vrienden was (Sjoerd ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Woohooo schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:08:
Nou dat kan dus bijna geen fout zijn, eerder iemand die goed kan doen alsof :P Want omdat sjoerd meedoet heeft hij zijn gegevens afgestaan, dus ook het adres waar hij woont. Als de hunters gegevens opvragen, dan krijgen ze DIE gegevens die gedeeld zijn. ze krijgen geen echte gegevens uit BRP of iets dergelijks. Ze noemen het alleen zo omdat ze normaal zo die informatie krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Haha, dat was goud, om eerst de politie rond de auto van die 2 jongens te zien zoeken, en daarna de Hunters de gezochte man te zien pakken. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
In alle spanning even de bumper aangetikt :9 Of wel heel strak geparkeerd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL5oLQ7C2uQ6WNSSFAjybiflGYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ti8tbATdhh5zbEfXhtXaZ6Rp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Kadketz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:47:
In alle spanning even de bumper aangetikt :9 Of wel heel strak geparkeerd..

[Afbeelding]
Die viel mij ook op inderdaad, boem = ho principe? Niet echt netjes eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@SelmarSmit Ik zie jullie in portofoons praten vanaf hq met de teams. Hoe werkt dat dan, want dat heeft toch niet zo'n enorm bereik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
jongetje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:16:
@SelmarSmit Ik zie jullie in portofoons praten vanaf hq met de teams. Hoe werkt dat dan, want dat heeft toch niet zo'n enorm bereik?
Deze porto’s werken ook via het GSM netwerk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rvrrr
Bijzonder in deze aflevering.. ineens is "collega" Paul in beeld, want hij heeft een grijze bmw. Wist niet dat ze zelfs het wagenpark van collega's van de deelnemers monitoren?

Daarbij wordt er gezegd dat de mobiel van Paul thuis ligt, terwijl zijn auto onderweg is. Vervolgens kunnen ze Paul's auto blijkbaar wel volgen door zijn mobiel te pingen (terwijl zijn mobiel juist thuis zou liggen?)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:40:
[...]

Of is het een soort van T9-code die ze met behulp van die telefoontjes zonder SIM kunnen oplossen?
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
rvrrr schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:57:
Bijzonder in deze aflevering.. ineens is "collega" Paul in beeld, want hij heeft een grijze bmw. Wist niet dat ze zelfs het wagenpark van collega's van de deelnemers monitoren?

Daarbij wordt er gezegd dat de mobiel van Paul thuis ligt, terwijl zijn auto onderweg is. Vervolgens kunnen ze Paul's auto blijkbaar wel volgen door zijn mobiel te pingen (terwijl zijn mobiel juist thuis zou liggen?)
Ja, fout van de montage. Telefoon van Paul is uit, die van zijn pa staat wel aan.

Verder is wagenpark natuurlijk direct datgene wat je opvraagt van iedereen die je bevraagt. Is eerder stom van ons dat we zochten naar een zwarte ipv grijze auto.

[ Voor 5% gewijzigd door SelmarSmit op 29-11-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:49
Wat gebeurd er eigenlijk als er kandidaten opgepakt worden? Blijven ze tot het einde van de serie een soort van opgesloten? Die indruk krijg je nu nav het einde van de laatste aflevering :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
hk12nl schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:00:
Wat gebeurd er eigenlijk als er kandidaten opgepakt worden? Blijven ze tot het einde van de serie een soort van opgesloten? Die indruk krijg je nu nav het einde van de laatste aflevering :)
Veel langer natuurlijk, het zijn triple A verdachten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
SelmarSmit schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:55:
[...]

Ja, fout van de montage. Telefoon van Paul is uit, die van zijn pa staat wel aan.

Verder is wagenpark natuurlijk direct datgene wat je opvraagt van iedereen die je bevraagt
Dat zelfs alle collega's van alle deelnemers zijn bevraagd vind ik niet heel geloofwaardig maar kan er nog inkomen dat dit in "realiteit" wel gebeurt.

Maar hoe wordt de link met de vader dan gemaakt? Want jullie wisten alleen dat de deelnemers op weg waren met de BMW van vriend Paul. Ik snap niet waarom je dan de vader van die vriend zou gaan volgen.
Dat die vader later in beeld komt na ondervragen van Paul snap ik. Maar nu was het bijna realtime, hunters waren geloof ik 10 minuten nadat ze op de heide waren al in de lucht met de drone.

Komt op mij heel erg over dat de regie dit wel een mooi moment vond om de hunters in het zadel te helpen zodat er op die heide een mooi kat & muis spel ontstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
rvrrr schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:08:
[...]

Dat zelfs alle collega's van alle deelnemers zijn bevraagd vind ik niet heel geloofwaardig maar kan er nog inkomen dat dit in "realiteit" wel gebeurt.

Maar hoe wordt de link met de vader dan gemaakt? Want jullie wisten alleen dat de deelnemers op weg waren met de BMW van vriend Paul. Ik snap niet waarom je dan de vader van die vriend zou gaan volgen.
Dat die vader later in beeld komt na ondervragen van Paul snap ik. Maar nu was het bijna realtime, hunters waren geloof ik 10 minuten nadat ze op de heide waren al in de lucht met de drone.

Komt op mij heel erg over dat de regie dit wel een mooi moment vond om de hunters in het zadel te helpen zodat er op die heide een mooi kat & muis spel ontstaat.
Eigenlijk heel simpel, want we zien de telefoon van Paul uit staan en zijn auto door de ANPR rijden. We weten dat ze met twee auto’s moeten, dus we vragen welke auto er achter (of voor) rijdt. En dat was zijn pa. En die had zijn telefoon wel aan.

We krijgen echt niet zomaar cadeautjes… ze maken het hoogstens wat spannender door onze achterstand van 30 minuten te laten lijken op drie 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

In volgende seizoenen moet de tactiek dus weer worden veranderd: als je telefoon nu uit staat ben je verdacht, gewoon aan laten staan en er is niks aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:19:
In volgende seizoenen moet de tactiek dus weer worden veranderd: als je telefoon nu uit staat ben je verdacht, gewoon aan laten staan en er is niks aan de hand ;)
Klopt, ik probeer steeds te anticiperen op de kandidaten die anticiperen op wat ze vorig jaar hebben gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:44
The Legend schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:19:
En ook nog even aan bekenden en vrienden vragen om af en toe hun telefoon random uit en aan te zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Intercity schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:26:
[...]

En ook nog even aan bekenden en vrienden vragen om af en toe hun telefoon random uit en aan te zetten :*)
Dat is echt een rottruc 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:44

St@m

@ Your Service

Ik blijf het een minpuntje vinden, al ben je als team nog zo goed bezig, het wordt je uiteindelijk bijna onmogelijk gemaakt door de andere teams met hun complete beschrijvingen in notitieboekjes.

De meest 'domme' koppels verpesten het voor de rest.

Nog wel een vraag, in de uitzending wordt gesproken over de uren dat de jongens in het bos verstopt zitten. Hoe lang hebben jullie daar staan posten en zoeken dan? 5/6 uur? Kan het me bijna niet voorstellen :)

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 29-11-2021 22:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

In de uitzending werd op HQ iig gezegd dat ze al drie uur aan het zoeken waren, dus 5 a 6 uur lijkt me geen gekke gedachte. Vandaar ook enigszins verklaarbaar dat de heren toch maar het bos uitgingen; 5 uur stilzitten is best lang :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
St@m schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:30:
Ik blijf het een minpuntje vinden, al ben je als team nog zo goed bezig, het wordt je uiteindelijk bijna onmogelijk gemaakt door de andere teams met hun complete beschrijvingen in notitieboekjes.

De meest 'domme' koppels verpesten het voor de rest.

Nog wel een vraag, in de uitzending wordt gesproken over de uren dat de jongens in het bos verstopt zitten. Hoe lang hebben jullie daar staan posten en zoeken dan? 5/6 uur? Kan het me bijna niet voorstellen :)
Dat is het spel, daarom noem ik de finale ook een loterij (of misschien is een strafschoppenserie een beter vergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
SelmarSmit schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:11:
[...]

Eigenlijk heel simpel, want we zien de telefoon van Paul uit staan en zijn auto door de ANPR rijden. We weten dat ze met twee auto’s moeten, dus we vragen welke auto er achter (of voor) rijdt. En dat was zijn pa. En die had zijn telefoon wel aan.

We krijgen echt niet zomaar cadeautjes… ze maken het hoogstens wat spannender door onze achterstand van 30 minuten te laten lijken op drie 😃
Leuk dat je zo snel reageert :) Vind het alleen nog wel erg makkelijk, want hoe weten jullie dat ze met 2 auto's " moeten" ? Komt toch vaker voor dat deelnemers auto's lenen en weer terugbrengen oid.
Pagina: 1 ... 13 ... 49 Laatste