Pi0tr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:28:
[...]
Het is natuurlijk niet willekeurig, het zijn eerder (grote) educated guesses. En blijkbaar werkt het, want 4 van de 6 zijn gepakt. Die gasten op de heide bijvoorbeeld zijn ook gepakt door "doelloos" uren op een heide rond te lopen terwijl het vermoeden was dat ze al lang vertrokken waren. En nu hebben ze ook weer een lead door "doelloos" mensen te bevragen in een "willekeurig" dorp terwijl ze voor die actie helemaal niets over die gasten wisten.
Nee, er wordt ook wel toegelicht waarom ze gaan zoeken in Vinkeveen. Dat kan, je moet ergens beginnen. Maar dat je dan dus binnen een tijdsbestek van een dag? een halve dag? de 2 personen spreekt die ze hebben geholpen, dan heb je als hunter gewoon een gouden pik. En dat is wat ik zei.
Kun je wel zeggen dat het goed onderzoekswerk is, en dat het nou eenmaal zo werkt. Dat geloof ik dus niet.
En over die hei heb ik ook vragen gesteld waar ik geen (helemaal bevredigend) antwoord op heb gekregen. Dat snap ik wel, want die antwoorden zijn er niet, of ze komen niet overeen met hoe er gemonteerd is.
Er moet een programma gemaakt worden. Begrijp ik wel, maar doe het dan met iets meer uitleg. Enige wat ik vraag.
Zie mijn edit in mijn eerdere post: Er is totaal geen reden dat Tim en Guus in Vinkeveen waren. Of die reden wordt niet toegelicht. Het had net zo goed ieder ander dorp in Nederland kunnen zijn waar ze waren.
Maar ze waren in Vinkeveen. Top.
Dan blijkt dat een van hen in het verleden contact heeft gezocht met een aantal duikscholen, naar ik aanneem om duiklessen te volgen. Hunters hebben geen idee waar ze zijn, het zou kunnen dat ze dan contact hebben gezocht in Vinkeveen, dus laten we daar eens rondvragen.
Dat kan, dat is plausibel. Dus de verschillende duikscholen worden even gecheckt. Zonder resultaat.
Vervolgens gaan ze willekeurig mensen op straat aanspreken, dat is al minder plausibel. Maar goed als je er toch bent en je hebt echt niets beters te doen.. vooruit
En terwijl ze dat aan het doen zijn, vinden ze ook nog eens net die 2 jongens die ze hebben geholpen. Dan heb je gewoon een gouden pik en ontzettend veel geluk. Of (en dat acht ik waarschijnlijker) is het in een soort van scene gezet om een televisieprogramma te maken.
Maar goed, echt geluk kan natuurlijk voorkomen. Maar dan mag de MO wel wat beter toegelicht worden dus. Dit is echt te random in een aflevering. Maar goed, net zo random als de daadwerkelijk voortvluchtige in Venlo.. of...
[
Voor 67% gewijzigd door
St@m op 07-12-2021 15:13
]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels