Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

The Legend schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:40:
In de uitzending werd op HQ iig gezegd dat ze al drie uur aan het zoeken waren, dus 5 a 6 uur lijkt me geen gekke gedachte. Vandaar ook enigszins verklaarbaar dat de heren toch maar het bos uitgingen; 5 uur stilzitten is best lang :p
Ja, maar wellicht is het de montage dat ik de vraag stel. Het lijkt erop dat men op HQ na een tijdje (een uurtje?) wel gelooft dat ze weg zijn. Maar alleen de chef (naam kwijt) wil dat er gezocht blijft worden. En dan ga je dus op basis van een gokje van 1 persoon 5? Uur x 6 man inzetten.

Dat kan hoor, maar als chef zou ik toch vertrouwen op de analisten, dat gebeurt andere keren ook, dus waarom nu dan niet. Dus ergens gaat er daar in het team iets mis, of in de montage. En dan denk ik maar het tweede ;)

Het zou soms wel handiger zijn om keuzes toe te lichten. Of laat een stukje van de besluitvorming zien (wellicht zagen we dat al :D ) bij zulke momenten.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 29-11-2021 22:51 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
rvrrr schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:42:
[...]

Leuk dat je zo snel reageert :) Vind het alleen nog wel erg makkelijk, want hoe weten jullie dat ze met 2 auto's " moeten" ? Komt toch vaker voor dat deelnemers auto's lenen en weer terugbrengen oid.
In deze twee ‘Corona jaren’ is dat de vaste modus operandi als de auto niet groot genoeg is om afstand te houden. Hebben we dit seizoen ook al meerdere keren gezien. Auto lenen komt bijna nooit voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
St@m schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:49:
[...]

Ja, maar wellicht is het de montage dat ik de vraag stel. Het lijkt erop dat men op HQ na een tijdje (een uurtje?) wel gelooft dat ze weg zijn. Maar alleen de chef (naam kwijt) wil dat er gezocht blijft worden. En dan ga je dus op basis van een gokje van 1 persoon 5? Uur x 6 man inzetten.

Dat kan hoor, maar als chef zou ik toch vertrouwen op de analisten, dat gebeurt andere keren ook, dus waarom nu dan niet. Dus ergens gaat er daar in het team iets mis, of in de montage. En dan denk ik maar het tweede ;)

Het zou soms wel handiger zijn om keuzes toe te lichten. Of laat een stukje van de besluitvorming zien (wellicht zagen we dat al :D ) bij zulke momenten.
Wat jullie totaal niet zien is de 3 uur die we bezig geweest zijn met ringen uitkammen om het gebied (kan daar, want maar een paar wegen). Tot een hunter toevallig weer een getuige tegen komt die ze weer op de hei plaatst (en die zien we wel weer).

We hebben 1 team op de hei gehouden 1 in de ring er omheen en pas toen we besloten dat ze of weg moeten zijn gekomen zonder enig spoor (wat we niet geloofden) of er nog zaten (maar dat moet dan op de hei zijn) kwam derde team erbij om de boel uit te kammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Intercity schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:26:
[...]

En ook nog even aan bekenden en vrienden vragen om af en toe hun telefoon random uit en aan te zetten :*)
Ja of je gehele vrienden kring random rare reisbewegingen laten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
The Legend schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:19:
In volgende seizoenen moet de tactiek dus weer worden veranderd: als je telefoon nu uit staat ben je verdacht, gewoon aan laten staan en er is niks aan de hand ;)
Best logisch
Telefoon aan- en thuislaten, dan kan je zelf op pad

Wel opletten met welke auto je dan gaat btw,
want je kan wel proberen ANPR te omzeilen, maar veel auto's hebben tegenwoordig ook LTE aan boord.
Dus ookal zou ik met mijn VW uit 2019 alleen maar door polders rijden, dan is ie via GSM+GPS gewoon te volgen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Shinji schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:12:
[...]

Maar als ik het goed begrijp werkt dat niet zo. Als ik het goed gok/begrijp worden die gegeven gesimuleerd door de redactie. Maar als jij op dat moment niemand aan het helpen bent lijkt het me sterk dat de redactie contact met jou heeft. Wellicht dat ze wat random telefoontjes naar en beweging naar werk/supermarkt doorgeven, maar daar heb ik nog niet echt iets van mee gekregen. Dus elke verdachte beweging/actie die helpers maken buitenom het helpen van deelnemers passeert ongemerkt.

Tenzij ze dus een app op de telefoons installeren die die data regelt kan het ook niet echt, maar dat zou het nog stommer maken van sommige helpers dat ze alsnog telefoon e.d. meenemen.

Dat vind ik dan ook één van de dingen waar ik over twijfel hoe echt het is: het komt er volgens mij op neer dat als de hunters een vermoeden hebben dat iemand ergens zit of heeft gezeten dat ze beelden/gegevens/toestemming tot binnenvallen kunnen vragen. Zitten ze ergens niet, dan kunnen ze ook die data/toestemming niet krijgen.

Dat maakt het dus eigenlijk dat ze iets kunnen opvragen, krijgen ze respons dan weten ze dat ze in ieder geval op het juiste spoor zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Erwin537 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:30:
[...]

Maar als ik het goed begrijp werkt dat niet zo. Als ik het goed gok/begrijp worden die gegeven gesimuleerd door de redactie. Maar als jij op dat moment niemand aan het helpen bent lijkt het me sterk dat de redactie contact met jou heeft. Wellicht dat ze wat random telefoontjes naar en beweging naar werk/supermarkt doorgeven, maar daar heb ik nog niet echt iets van mee gekregen. Dus elke verdachte beweging/actie die helpers maken buitenom het helpen van deelnemers passeert ongemerkt.

Tenzij ze dus een app op de telefoons installeren die die data regelt kan het ook niet echt, maar dat zou het nog stommer maken van sommige helpers dat ze alsnog telefoon e.d. meenemen.

Dat vind ik dan ook één van de dingen waar ik over twijfel hoe echt het is: het komt er volgens mij op neer dat als de hunters een vermoeden hebben dat iemand ergens zit of heeft gezeten dat ze beelden/gegevens/toestemming tot binnenvallen kunnen vragen. Zitten ze ergens niet, dan kunnen ze ook die data/toestemming niet krijgen.

Dat maakt het dus eigenlijk dat ze iets kunnen opvragen, krijgen ze respons dan weten ze dat ze in ieder geval op het juiste spoor zitten.
Niet helemaal correct, als jouw omgeving helpt is een telefoontje naar productie voldoende om ze te informeren. En mocht er een camerateam over zijn komt die zelfs mee. Is al heel wat keren voor gekomen.

En verder maakt productie overuren met alles en iedereen bellen zodat wij een huiszoeking kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Je zegt het haast zelf al...
Erwin537 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:30:
...Maar als jij op dat moment niemand aan het helpen bent ...
als een hele vriendenkring random acties met telefoon uitvoert, dan zijn ze (indirect) wél aan het helpen

Ergens in het geheel zal er dan wel iemand weten/ snappen dat ze eerst even naar de redactie moeten bellen om te zeggen dat ze iets gaan doen.
De afleiding alleen is al genoeg. Want als er hunters/ medewerkers (/cameraploegen) op die actie gezet worden, neemt dat weer aandacht af van wat de kandidaten zelf aan het doen zijn

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:19
Shinji schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:12:
[...]

Helemaal niets doen met je vrienden/familie is nog altijd het beste.

Oh wacht... de redactie verplicht ze :|

Blijf het een groot minpunt vinden van het programma.
En jammer dat het concept daarin niet veranderd is. De reden waarom ik alleen kijk als ik er toevallig langs zap.

@SelmarSmit enig idee of er wordt nagedacht over een aanpassing in het concept voor de toekomst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
Chillz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:43:
Je zegt het haast zelf al...

[...]

als een hele vriendenkring random acties met telefoon uitvoert, dan zijn ze (indirect) wél aan het helpen

Ergens in het geheel zal er dan wel iemand weten/ snappen dat ze eerst even naar de redactie moeten bellen om te zeggen dat ze iets gaan doen.
De afleiding alleen is al genoeg. Want als er hunters/ medewerkers (/cameraploegen) op die actie gezet worden, neemt dat weer aandacht af van wat de kandidaten zelf aan het doen zijn
Ja, maar de vraag is dus of die acties in beeld zijn bij de redactie en dus vervolgens bij de hunters terecht komt. Stel mijn broer zou meedoen en ik rijd in de tijd dat hij en zijn buddy aan het vluchten zijn heel Nederland door. Alleen het moment dat mijn broer daadwerkelijk bij mij is en ik hem actief vervoer (of weer terug naar huis rijd na hem geholpen te hebben) komen er ANPR hits binnen, want die zijn natuurlijk nep/gesimuleerd.

Het idee is volgens mij dat die camerapersoon of de eventuele figuren er omheen die wij niet zien zorgen dat die data bij HQ terecht komt. Stel ze hebben mijn auto dus bekend staat als auto van een helper en ze hebben gevraagd om notificaties zodra ik door een ANPR camera opgepikt word dan kan dat alleen wanneer de redactie weet dat ik aan het rijden ben. Het lijkt me sterk dat de hele tijd van de opnames iemand van Hunted bij mij bivakkeert om al mijn belletjes (telefoontaps) en bewegingen (GPS/Cellular tracking) en snelweg ritjes (ANPR hits) door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Plenkske schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:50:
[...]

Helemaal niets doen met je vrienden/familie is nog altijd het beste.

Oh wacht... de redactie verplicht ze :|

Blijf het een groot minpunt vinden van het programma.
En jammer dat het concept daarin niet veranderd is. De reden waarom ik alleen kijk als ik er toevallig langs zap.

@SelmarSmit enig idee of er wordt nagedacht over een aanpassing in het concept voor de toekomst ?
Dat is dus wat ik ook denk, de enige optie is geen contact met bekenden maar dan wordt je gedwongen door het spel.
Het is natuurlijk gewoon mogelijk om alleen voor het spel even contact te hebben met een bekende en daarna totaal niet meer. De meesten worden toch gepakt doordat ze in de fout blijven gaan door contact te zoeken met bekenden.
De jongens die gepakt zijn zullen ook door het spel wel gedwongen zijn om te gaan bewegen om een slaapplaats te zoeken voor de nacht. Anders blijf je toch zitten tot het eindtijd spel is voor die dag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 16:33
M@cer schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:17:
Het meest bijzondere moment van Hunted was toch wel die oude vrouw die tegen die slagboom aanloopt bij die camping :)
Ik ben gister pas begonnen, ik lag van de bank af _O- _O-

Je hoort ook echt 'kloenk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Erwin537 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:
[...]

Ja, maar de vraag is dus of die acties in beeld zijn bij de redactie en dus vervolgens bij de hunters terecht komt. Stel mijn broer zou meedoen en ik rijd in de tijd dat hij en zijn buddy aan het vluchten zijn heel Nederland door. Alleen het moment dat mijn broer daadwerkelijk bij mij is en ik hem actief vervoer (of weer terug naar huis rijd na hem geholpen te hebben) komen er ANPR hits binnen, want die zijn natuurlijk nep/gesimuleerd.

Het idee is volgens mij dat die camerapersoon of de eventuele figuren er omheen die wij niet zien zorgen dat die data bij HQ terecht komt. Stel ze hebben mijn auto dus bekend staat als auto van een helper en ze hebben gevraagd om notificaties zodra ik door een ANPR camera opgepikt word dan kan dat alleen wanneer de redactie weet dat ik aan het rijden ben. Het lijkt me sterk dat de hele tijd van de opnames iemand van Hunted bij mij bivakkeert om al mijn belletjes (telefoontaps) en bewegingen (GPS/Cellular tracking) en snelweg ritjes (ANPR hits) door te geven.
Als je 2? afleveringen terugkijkt, dan zie je dat de broer van een van de voortvluchtigen wordt gevolgd omdat hij 'raar' beweegt. Ondertussen spreken de voortvluchtigen af met een buurvrouw. Vraag is natuurlijk of die broer echt 'raar' aan het bewegen was om de hunters af te leiden, of dat 'ie gewoon een marktplaatsafspraak had o.i.d.
Weten we niet, want ze hebben er voor gekozen om zich niet bekend te maken op dat moment meende ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:04
Enige wat ik me na deze aflevering afvraag is of de hunters op de hei het juiste gebied aan het uitkammen waren. Ofwel, waren Bijan en Shiva gepakt/gezien als ze waren blijven zitten?
Ik vermoed van wel, aangezien ze, toen ze de buitenrand van het zoekgebied passeerden, werden gezien.

Owja, nog één puntje, maar dat zien we volgende keer wel. Blijft de SMS-verificatie staan op hetzelfde nummer? Ofwel moeten ze steeds opnieuw contact zoeken met diezelfde persoon als ze extractie-informatie willen inzien? Dat zou mijns inziens best wel nasty zijn. Enige dat je goed had kunnen doen is een sim kopen en die steeds bij random mensen in de telefoon stoppen om die sms op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat ze altijd maar contact zoeken via Whatsapp.. Er zijn zoveel manieren om contact met elkaar te hebben (bv PM van tweakers of weet ik welke site), wat volgens mij een stuk moeilijker te controleren is als je allebei een nieuw account aanmaakt. En in je voorbereiding zou ik met degene waar ik contact mee heb een oude laptop regelen die ergens ver op zolder wordt verstopt of ergens buitenhuis.

Zijn hier ook regels voor?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Denk niet dat daar regels voor zijn, anders dan wat er nu al is. Het is gewoon ontzettend moeilijk om dat allemaal voor te bereiden. En áls ze ook maar iets daarvan op het spoor komen, zullen ze dat meteen doorpakken. Je weet dan ook niet wanneer je moet stoppen omdat ze je door kunnen hebben.

Bij nader inzien zou het wellicht een tactiek zijn om buiten je eigen vlucht een communicatiemiddel mee te laten vluchten binnen je vriendenkring, alsof je het zelf bent. Bijvoorbeeld, neem een oude nokia met sim erin, geef die aan een vriend en zeg dat ze elke dag een ander onderkomen voor "me" moeten regelen. Die is redelijk makkelijk te verstoppen en elke keer denken ze dat ze je net zijn misgelopen. Vervolgens kun je dat wellicht als nood/hulplijn inzetten als je er echt even niet uit komt. Of je hebt een directe lijn met HQ. >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Drucchi op 30-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syeet03
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06 16:41
Code is huntedyrwoaxetvk.onion Maar zoals eerder vermeld is de site niet meer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Syeet03 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:21:
Code is huntedyrwoaxetvk.onion Maar zoals eerder vermeld is de site niet meer bereikbaar.
Logisch, kijkers weten immers de codewoorden op te lepelen en de boel te verstoren.

True, verstoren lukt niet meer. Maar dat het extractiepunt daar nu op zou staan zou ook wel een beetje jammer zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Drucchi op 30-11-2021 12:15 . Reden: true ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Drucchi schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:
[...]

Logisch, kijkers weten immers de codewoorden op te lepelen en de boel te verstoren.
Het is niet live of deze weken ergens maar in de zomer geweest hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
M@cer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:01:
Wat ik ook nog steeds niet snap is dat ze altijd maar contact zoeken via Whatsapp.. Er zijn zoveel manieren om contact met elkaar te hebben (bv PM van tweakers of weet ik welke site), wat volgens mij een stuk moeilijker te controleren is als je allebei een nieuw account aanmaakt. En in je voorbereiding zou ik met degene waar ik contact mee heb een oude laptop regelen die ergens ver op zolder wordt verstopt of ergens buitenhuis.

Zijn hier ook regels voor?
In een voorgaand seizoen was er een gast die communiceerde met bekenden via de chat optie van een of andere game

mag
gewoon slim verzonnen

Je moet inderdaad dan wel al je helpers mee hebben met die game+chat :) Uitleggen aan alle boomers kost weken van voorbereiding :D

Maar inderdaad, zodra ze doorhebben dat je het daarlangs doet, ben je ook snel onderschept.
Dan nog beter om met je helpers een 'schema' af te spreken... Maandag Tweakers PM, dinsdags Snapchat, woensdag een reactie bij Nu.nl, enz/enz... 8)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Chillz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:37:
[...]

In een voorgaand seizoen was er een gast die communiceerde met bekenden via de chat optie van een of andere game
Dat was een mooie ja. Die gast deed dat ook maar met één vriend. En dan ook nog in codetaal.
Dus op een gegeven moment hadden de hunters wel de inlog van de game, maar toen moesten ze ook nog de codetaal kraken.
Kan me niet meer goed herinneren hoe dat uitgelegd werd, maar ik weet nog wel dat ik zoiets had van "dit is wel weer een beetje makkelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Plenkske schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:10:
[...]

Dat was een mooie ja. Die gast deed dat ook maar met één vriend. En dan ook nog in codetaal.
Dus op een gegeven moment hadden de hunters wel de inlog van de game, maar toen moesten ze ook nog de codetaal kraken.
Kan me niet meer goed herinneren hoe dat uitgelegd werd, maar ik weet nog wel dat ik zoiets had van "dit is wel weer een beetje makkelijk".
Dat is hier toen ook besproken maar was niet zo makkelijk, heeft meerdere dagen gekost volgens mij, alleen het eureka moment werd in beeld gebracht alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Shinji schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:27:
[...]

Dat is hier toen ook besproken maar was niet zo makkelijk, heeft meerdere dagen gekost volgens mij, alleen het eureka moment werd in beeld gebracht alleen.
Ja inderdaad, heb het even teruggezocht hier. Volgens mij kwam dé clue uit achtergebleven spullen.
Jammer dat het destijds niet zo goed in beeld werd gebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Jongens laten we Selmar nou niet op het idee brengen dat Tweakers PM een goede optie is ;-). Als iemand van ons mee zou willen doen, zijn wij gelijk het haasje.

Wel een meester actie om midden in je vlucht dan hier een post te maken :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 10:02
Wceend schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:19:
[...]

Dat is dus wat ik ook denk, de enige optie is geen contact met bekenden maar dan wordt je gedwongen door het spel.
Het is natuurlijk gewoon mogelijk om alleen voor het spel even contact te hebben met een bekende en daarna totaal niet meer. De meesten worden toch gepakt doordat ze in de fout blijven gaan door contact te zoeken met bekenden.
De jongens die gepakt zijn zullen ook door het spel wel gedwongen zijn om te gaan bewegen om een slaapplaats te zoeken voor de nacht. Anders blijf je toch zitten tot het eindtijd spel is voor die dag.
Kwam op mij meer over alsof 1 van de 2 niet met een lege maag in het bos wilde slapen. De ander vond het prima om met enkel 2 flesjes water de rest v/d dag/nacht in de struiken te blijven liggen.

Moet wel zeggen dat ik het steeds minder leuk vind omdat HQ ieder seizoen weer slimmer wordt in het uitvragen van de spelleiding. Zo ook gisteren met het pinpointen van die BMW op de heide in middelbeers. In real life was de politie dat echt niet zo snel gelukt. HQ lukt dit blijkbaar wel omdat zij weten dat deelnemers sinds corona gedwongen worden om een 2e auto mee te laten rijden ivm 1,5 meter afstand (zie reacties van selmar). "echte" voortvluchtigen zouden daar echt geen rekening mee houden.

Daarnaast maken de kandidaten nog steeds dezelfde fouten als in seizoen 1 want de 2 jongens hadden natuurlijk hun helpers moeten vragen de telefoon uit te zetten of thuis te laten.
En wie houdt er anno 2021 nog een papieren dagboek bij tijdens Hunted 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:04
rvrrr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:40:

Ja, daar zijn tenslotte tegenwoordig gewoon apps voor op je telefoon/tablet/...
Oh, wacht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Kwam op mij meer over alsof 1 van de 2 niet met een lege maag in het bos wilde slapen. De ander vond het prima om met enkel 2 flesjes water de rest v/d dag/nacht in de struiken te blijven liggen.
Ze mogen het van het spel in ieder geval wel (althans in eerdere seizoenen wel).
Wat ik vooral grappig vond is dat ze op de weg stil bleven staan. Ik zou zeggen even rondkijken en doorlopen. Of voorzichtiger richting de weg, rondkijken, en weer terug. Waarschijnlijk hadden ze dan nog geen kans, maargoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
Plenkske schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:
[...]

Ze mogen het van het spel in ieder geval wel (althans in eerdere seizoenen wel).
Wat ik vooral grappig vond is dat ze op de weg stil bleven staan. Ik zou zeggen even rondkijken en doorlopen. Of voorzichtiger richting de weg, rondkijken, en weer terug. Waarschijnlijk hadden ze dan nog geen kans, maargoed.
Ja was denk ik toch vooral arrogantie, dat ze dachten alsnog wel even weg te kunnen lopen van die heide ipv een nachtje in het bos te slapen.

Die stare down met de stilstaande volvo was echt het toppunt :X Overduidelijk dat ze gewoon géén plan hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
En vaak willen ze ook te luxe reizen.. Dikke BMW's met navigatie is ook niet heel handig, je kan beter kijken of je ergens een oude Fiat Panda of iets dergelijks op de kop kan tikken om je te verplaatsen.

Hoe werkt dat eigenlijk met ritregistratie van een auto, wordt dat altijd gearchiveerd (ook als bv je navigatiesysteem uitstaat)?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Moet wel zeggen dat ik het steeds minder leuk vind omdat HQ ieder seizoen weer slimmer wordt in het uitvragen van de spelleiding. Zo ook gisteren met het pinpointen van die BMW op de heide in middelbeers. In real life was de politie dat echt niet zo snel gelukt. HQ lukt dit blijkbaar wel omdat zij weten dat deelnemers sinds corona gedwongen worden om een 2e auto mee te laten rijden ivm 1,5 meter afstand (zie reacties van selmar). "echte" voortvluchtigen zouden daar echt geen rekening mee houden.

Daarnaast maken de kandidaten nog steeds dezelfde fouten als in seizoen 1 want de 2 jongens hadden natuurlijk hun helpers moeten vragen de telefoon uit te zetten of thuis te laten.
Ik zeker waar natuurlijk, we gebruiken wel meer spel elementen (zoals extractie en de opdrachten daartoe) in ons voordeel. Laten we vooral ook niet doen alsof het een realistisch scenario is wat je hier ziet.

Maar het is ook niet zo dat alles in ons voordeel is. Slaapplekken, liften niets lijkt een probleem voor onze voortvluchtigen. En drie weken is natuurlijk ook peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14
NL_NaToR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:58:
Jongens laten we Selmar nou niet op het idee brengen dat Tweakers PM een goede optie is ;-). Als iemand van ons mee zou willen doen, zijn wij gelijk het haasje.

Wel een meester actie om midden in je vlucht dan hier een post te maken :-).
Ja dat opperde ik vorig jaar ook, toen kreeg een koppel een nepmail dat te traceren was. Ik zou de link op een forum gegooid hebben, zodat er meerdere ip adressen bekend zouden worden en de hunters dus niet zouden weten welke van het vluchtende koppel was.
Plenkske schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:50:
[...]

Ja of verplaats je in de nacht? Voorgaande jaren hielden de hunters er na werkuren mee op. Dus prima om je dan te verplaastsen. TOEN gebeurde dat nog wel eens, misschien dat dat nu ook niet meer mag om het eerlijker te maken. Maar volgens mij wel gezien dat koppels heeeel vroeg al van een adres vertrokken, voordat de hunter daar aankwamen, omdat hun werkdag later in was gegaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Wh4ck0 op 30-11-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syeet03
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06 16:41
Shinji schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:37:
[...]
Snap ik, ik wou gewoon even kijken voor de lol.

Het is niet live of deze weken ergens maar in de zomer geweest hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
M@cer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:01:
Hoe werkt dat eigenlijk met ritregistratie van een auto, wordt dat altijd gearchiveerd (ook als bv je navigatiesysteem uitstaat)?
Ja, apart systeem, heeft niks (~weinig) met je navigatiesysteem te maken
Is gewoon een LTE simkaart GSM module met GPS.
Wh4ck0 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:43:
Ja dat opperde ik vorig jaar ook, toen kreeg een koppel een nepmail dat te traceren was. Ik zou de link op een forum gegooid hebben, zodat er meerdere ip adressen bekend zouden worden en de hunters dus niet zouden weten welke van het vluchtende koppel was.
Slim
Ja of verplaats je in de nacht? Voorgaande jaren hielden de hunters er na werkuren mee op. Dus prima om je dan te verplaastsen. TOEN gebeurde dat nog wel eens, misschien dat dat nu ook niet meer mag om het eerlijker te maken. Maar volgens mij wel gezien dat koppels heeeel vroeg al van een adres vertrokken, voordat de hunter daar aankwamen, omdat hun werkdag later in was gegaan.
In de nacht mag niet volgens mij
Zover ik weet zijn ze door de spelregels gebonden aan een begin- en eindtijd op de dag

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:06
Chillz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:12:
[...]

Ja, apart systeem, heeft niks (~weinig) met je navigatiesysteem te maken
Is gewoon een LTE simkaart GSM module met GPS.

[...]

Slim

[...]

In de nacht mag niet volgens mij
Zover ik weet zijn ze door de spelregels gebonden aan een begin- en eindtijd op de dag
Ik kon daar niks over terug vinden eerlijk gezegd.

Drie regels
De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan drie regels:
  • maximaal 48 uur op dezelfde plek
  • Nederlandse wet niet overtreden
  • binnen de landgrenzen blijven
Doordat we dit seizoen opnemen in tijden van het coronavirus zijn er een aantal extra regels toegevoegd. Dit zijn:
  • Niet liften in kleine personen auto’s
  • Niet in woningen overnachten waar de 1,5m afstand niet te garanderen is.
  • Uit de buurt van oudere mensen blijven.
  • Je houden aan de regelgeving van het RIVM.
bron (link is niet aangepast na vips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 11-09 15:42
Uit discussies van eerdere jaren herinner ik me dat er echt wel een grotere lijst regels is, maar dat die bewust niet gedeeld wordt (geheimhouding?). @SelmarSmit, kan jij dat bevestigen?

Eén regel in het bijzonder waar ik - terwijl ik vanaf de bank meedoe - altijd benieuwd naar ben, is hoeveel voorbereiding je mag doen. Simpel voorbeeldje: mag je in de weken/maanden vooraf al actief op zoek gaan naar slaapplekken en liftafspraken door het hele land? Dat zou je dan volledig buiten je netwerk kunnen doen en zodoende met een veel kleiner risico, en veel efficiënter, kunnen bewegen door het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 10:50
sjroorda schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:02:
Uit discussies van eerdere jaren herinner ik me dat er echt wel een grotere lijst regels is, maar dat die bewust niet gedeeld wordt (geheimhouding?). @SelmarSmit, kan jij dat bevestigen?

Eén regel in het bijzonder waar ik - terwijl ik vanaf de bank meedoe - altijd benieuwd naar ben, is hoeveel voorbereiding je mag doen. Simpel voorbeeldje: mag je in de weken/maanden vooraf al actief op zoek gaan naar slaapplekken en liftafspraken door het hele land? Dat zou je dan volledig buiten je netwerk kunnen doen en zodoende met een veel kleiner risico, en veel efficiënter, kunnen bewegen door het land.
Kan toch ook tijdens als je alvast een website klaar hebt staan waar vrijwilligers zich kunnen aanmelden om te helpen, waar je zelf meteen een kaart zie waar de helpers zitten + gegevens om ze te bereiken (wel achter inlog natuurlijk) . Drop je de link op het moment dat je start op wat fora en kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Eiland schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:16:
[...]

Kan toch ook tijdens als je alvast een website klaar hebt staan waar vrijwilligers zich kunnen aanmelden om te helpen, waar je zelf meteen een kaart zie waar de helpers zitten + gegevens om ze te bereiken (wel achter inlog natuurlijk) . Drop je de link op het moment dat je start op wat fora en kassa.
Niet hier posten dan :P want dan heeft @SelmarSmit een leuk overnachtingsadresje xD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik vind het altijd wel naar dat je theoretisch nog alles perfect kan doen op de vlucht, maar de Hunters dan klaar staan bij het extractie punt omdat ze de telefoon/notitieblokje/geheime code/etc van een ander stel hebben gevonden en het extractie punt weten.

Dan moet jij maar door die campers heen zien te komen naar de boot/vliegtuig/heli etc. terwijl je alles wel 'goed' hebt gedaan op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Zou wel grappig zijn als Selmar tijdens de magische 3 weken ons/hier om hulp zou gaan vragen qua analyse dingetjes. Er zullen vast al punten voor bij gekomen zijn waar ook Selmar nog niet aangedacht heeft. Een goede analyst is nooit uitgeleerd.

Volgens mij laat Hunted wel mooi zien dat een ontsnapping zo sterk is als de sterkte schakel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 11-09 15:42
Eiland schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:16:
[...]

Ook wel eens aan gedacht (o.a. voor secure uitwisselen berichten), maar de kans is groot dat ze ergens in de drie weken achter het bestaan hiervan komen, en dan is er natuurlijk snel genoeg contact gelegd met de hoster. Je kan het ze moeilijk maken, maar ik ben bang dat je toch uiteindelijk aan het kortste eind trekt :(.
NL_NaToR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:35:
Zou wel grappig zijn als Selmar tijdens de magische 3 weken ons/hier om hulp zou gaan vragen qua analyse dingetjes. Er zullen vast al punten voor bij gekomen zijn waar ook Selmar nog niet aangedacht heeft. Een goede analyst is nooit uitgeleerd.

Volgens mij laat Hunted wel mooi zien dat een ontsnapping zo sterk is als de sterkte schakel.
Wat [i]mij[i] dan wel weer erg leuk lijkt (naast een Tweakers-team natuurlijk!) is dat er komend seizoen 2 van het Hunter-team meedoen als voortvluchtigen.

Waarom zijn het tegenwoordig allemaal tweetallen trouwens? Volgens mij ben je in je eentje flexibeler... Mag dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Als een tweetal zou je op de eerste dag ook wel direct kunnen splitsen. Misschien vergroot je dan je kansen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
sjroorda schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:55:
[...]

Ook wel eens aan gedacht (o.a. voor secure uitwisselen berichten), maar de kans is groot dat ze ergens in de drie weken achter het bestaan hiervan komen, en dan is er natuurlijk snel genoeg contact gelegd met de hoster. Je kan het ze moeilijk maken, maar ik ben bang dat je toch uiteindelijk aan het kortste eind trekt :(.

[...]

Wat [i]mij[i] dan wel weer erg leuk lijkt (naast een Tweakers-team natuurlijk!) is dat er komend seizoen 2 van het Hunter-team meedoen als voortvluchtigen.

Waarom zijn het tegenwoordig allemaal tweetallen trouwens? Volgens mij ben je in je eentje flexibeler... Mag dat niet meer?
Denk dat Duo's leuker is voor de TV beelden, krijg je toch vaak wat meer discussie onderling (zoals moeder en zoon vorig jaar haha). Lijkt me idd ook leuk als er wat meer ervaren deelnemers waren, van eerdere seizoenen kan ik me nog een (ex)militair herinneren die mee deed. Volgens mij deden er vorig jaar ook twee "tweakers" mee :+

Het niveau dit jaar vind ik wel erg laag, het 1e duo wat gepakt werd ging een uur na de start volgens mij al vrienden/familie bellen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik snap de onderhandelingen niet van de gepakte jongen aan het einde.

Het leek ineens in een NCIS soap te veranderen ofzo.

"Ik deel alleen mijn informatie als je me vrij laat lopen"

"Geef me 24 uur!!"

Wat heeft die jongen te winnen dan? In de zin van het programma mag die sowieso vrij uit lijkt me? Of worden alle gepakte voortvluchtige in een cel gegooid tot de 3 weken voorbij zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Koen Hendriks schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:59:
Ik snap de onderhandelingen niet van de gepakte jongen aan het einde.

Het leek ineens in een NCIS soap te veranderen ofzo.

"Ik deel alleen mijn informatie als je me vrij laat lopen"

"Geef me 24 uur!!"

Wat heeft die jongen te winnen dan? In de zin van het programma mag die sowieso vrij uit lijkt me? Of worden alle gepakte voortvluchtige in een cel gegooid tot de 3 weken voorbij zijn? 8)7
Ik ben ook wel benieuwd waar het op uit draait, maar in principe als ze de site geven en daardoor vrij komen hebben ze gewoon nog een kans. Zelfs als ze het extractiepunt weten zouden ze nog een (kleine) kans maken.

Ik denk niet dat de onderhandelaars er op in gaan overigens. Of zeggen je komt vrij maar het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Volgens mij is in eerdere seizoenen dit ook al eens geprobeerd, maar nooit tot een succes gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Koen Hendriks schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:59:
Hij wil weer terug in het spel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
Stond Tweakers nou open op een scherm achteraan of leek dat maar? 😄

/edit
even teruggezocht, volgens mij toch niet. Vals alarm.

[ Voor 31% gewijzigd door LarryD op 07-12-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik vind het flauw dat we wordt ingezet op zaken waar de vluchters geen invloed op hebben zoals in het begin de container en nu het opvragen van die website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:51:
Ik vind het flauw dat we wordt ingezet op zaken waar de vluchters geen invloed op hebben zoals in het begin de container en nu het opvragen van die website.
Is het niet gewoon zo dat de regie de Hunters er ook een beetje toe dwingt om zulke methoden te gebruiken?
Het is natuurlijk ook gewoon in het belang van het programma om steeds met iets nieuws te komen. Niet alleen om het interessant te houden, maar ook omdat deelnemers (ook al lijkt het soms van niet) toch leren van eerdere seizoenen.

Kreeg wel het idee dat beide dames echt stomverbaasd waren terwijl ze net aan de kroepoek zaten. :+

Mij viel trouwens ook nog een kleine zin toen de fietsroute van de dames gereconstrueerd werd. Het bevestigde wat hier al vaker is gezegd.
Hoorde iemand iets zeggen dat er geen beelden waren van een bepaalde straat, dus daar konden ze niet heen gegaan zijn.

Als ik een kleine voorspellende gok mag doen, dan zijn de 2 heren 'met de witte petjes op het terras' de volgende keer de klos. Ze lijken inmiddels toch wat overmoedig te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 06-12-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:09
Farmerwood schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:59:
[...]

Mij viel trouwens ook nog een kleine zin toen de fietsroute van de dames gereconstrueerd werd. Het bevestigde wat hier al vaker is gezegd.
Hoorde iemand iets zeggen dat er geen beelden waren van een bepaalde straat, dus daar konden ze niet heen gegaan zijn.
Bedoelden ze niet gewoon dat ze niet op de beelden van die staat stonden? Oftewel er zijn geen beelden van ze.... in die straat? :)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wh4ck0
Farmerwood schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:59:
[...]

Is het niet gewoon zo dat de regie de Hunters er ook een beetje toe dwingt om zulke methoden te gebruiken?
Het is natuurlijk ook gewoon in het belang van het programma om steeds met iets nieuws te komen. Niet alleen om het interessant te houden, maar ook omdat deelnemers (ook al lijkt het soms van niet) toch leren van eerdere seizoenen.
Ja maar kom op, zodra je een "hackverzoek" gaat indienen en de hele website van de SPELLEIDING hebt.
Dan is het geen spel meer zoals @SelmarSmit het altijd noemt. dan is het gewoon kijken naar paranoide mensen die naar de politie lopen op het eind.

Kijk ik snap heus wel dat ze willen laten zien wat er allemaal kan. en lijkt me ook prima om in beeld te brengen. Maar de spelleiding moet toch wel te vertrouwen zijn. Anders is het geen eerlijk spel. Ik vond het onderscheppen en sturen van berichten die vanuit de leiding lijken te komen een prima iets. Maar nu BEN je de spelleiding, en dan is het gewoon game over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
N.a.v. de aflevering van gisteravond (S06E06):
@11:20: Een "klein gebiedje" (ter grootte van een stad als Delft) wordt direct teruggebracht naar de precieze locatie van de 2 deelnemers. (vanwege het mooie weer?)
@16:10: Een hit op een bepaalde zoekterm. Werkt Google hier zo makkelijk aan mee? Verderop wordt ook een dump van de website bij een host in Duitsland opgevraagd. Ook hier vraag ik mij af of dit zo snel wordt afgegeven.

Verder opvallend veel mensen die weten dat .union een tor website is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
VantageR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:13:
Zoals die jongen: "Zodat je niet gehackt wordt..." :X

En dat ze een hit krijgen is wederom van de cameraman, die dat registreert (dan wel vastlegt) en iemand van de spelleiding die dat ziet en dan doorgeeft als 'hit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Drucchi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:26:
[...]

Zoals die jongen: "Zodat je niet gehackt wordt..." :X

En dat ze een hit krijgen is wederom van de cameraman, die dat registreert (dan wel vastlegt) en iemand van de spelleiding die dat ziet en dan doorgeeft als 'hit'.
Ja maar goed, die vrouw zegt: "ik heb een oinion search machine gedownload" en vervolgens zit ze op google en google maps het adres in te voeren. En daarop was een " tap" gezet. Dus logisch dat dat wordt doorgegeven. Ze hadden totaal geen idee wat ze aan het doen waren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
VantageR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:13:
N.a.v. de aflevering van gisteravond (S06E06):
@11:20: Een "klein gebiedje" (ter grootte van een stad als Delft) wordt direct teruggebracht naar de precieze locatie van de 2 deelnemers. (vanwege het mooie weer?)
@16:10: Een hit op een bepaalde zoekterm. Werkt Google hier zo makkelijk aan mee? Verderop wordt ook een dump van de website bij een host in Duitsland opgevraagd. Ook hier vraag ik mij af of dit zo snel wordt afgegeven.

Niet helemaal waar, ik bracht het gebied (dat vol staat met industrie) terug naar het strand van Monster en dat van Hoek van Holland. En dat is waar ze mij voor hebben, gericht gokken. Ik gok dan strand omdat we dat vaker hebben gezien, dat een mooie plek voor een telefoon aanzetten is, en omdat ik denk dat deze dames naar het strand gaan met dit weer. Probleem is dus dat je het niet ziet als ik mis gok. Wat je dit keer wel zag (ook leek dan in montage anders), dat ik naar het strand van Hoek van Holland aan het kijken was. Daar liep namelijk ook een team, en ook daar waren we beelden aan het uitlopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:08:
[...]

Ja maar kom op, zodra je een "hackverzoek" gaat indienen en de hele website van de SPELLEIDING hebt.
Dan is het geen spel meer zoals @SelmarSmit het altijd noemt. dan is het gewoon kijken naar paranoide mensen die naar de politie lopen op het eind.

Kijk ik snap heus wel dat ze willen laten zien wat er allemaal kan. en lijkt me ook prima om in beeld te brengen. Maar de spelleiding moet toch wel te vertrouwen zijn. Anders is het geen eerlijk spel. Ik vond het onderscheppen en sturen van berichten die vanuit de leiding lijken te komen een prima iets. Maar nu BEN je de spelleiding, en dan is het gewoon game over.
Ik denk niet dat de spelleiding had voorzien dat we achter het IP konden komen (omdat de website een tijdje open heeft gestaan naar het clearweb, en toen is geïndexeerd). Maar wacht maar af, de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
SelmarSmit schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ik denk niet dat de spelleiding had voorzien dat we achter het IP konden komen (omdat de website een tijdje open heeft gestaan naar het clearweb, en toen is geïndexeerd). Maar wacht maar af, de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Uiteraard zal de website nog niet meteen het extractiepunt bevatten. Die info wordt er later op geplaatst lijkt mij.
Vraag is als de spelleiding niet had voorzien dat er een kopietje van de server beschikbaar zou komen, dat die daar ook niet op ingericht zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Drucchi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:
[...]

Uiteraard zal de website nog niet meteen het extractiepunt bevatten. Die info wordt er later op geplaatst lijkt mij.
Vraag is als de spelleiding niet had voorzien dat er een kopietje van de server beschikbaar zou komen, dat die daar ook niet op ingericht zal zijn.
Nou, er verscheen ook uit het niets opeens een captcha toen we de codewoorden aan het bruteforcen waren (zie je ook in de aflevering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
SelmarSmit schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:23:
[...]

Nou, er verscheen ook uit het niets opeens een captcha toen we de codewoorden aan het bruteforcen waren (zie je ook in de aflevering)
True, dat hadden de eersten idd niet. Dus er wordt ook met de hunters 'meegekeken' en er op gereageerd. Dat is volgens mij nieuw...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Die rechercheurs/hunters hebben wel een gouden pik zeg.. even willekeurig mensen aanspreken in Vinkeveen en dan toevallig net die 2 eruit pikken die de voortvluchtigen hebben geholpen.
Drucchi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:31:
[...]

True, dat hadden de eersten idd niet. Dus er wordt ook met de hunters 'meegekeken' en er op gereageerd. Dat is volgens mij nieuw...
Dat staat gewoon geprogrammeerd op die website. If te vaak binnen x tijd verkeerde woord, then captcha

[ Voor 50% gewijzigd door St@m op 07-12-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Dat zou (niet verkeerd) suggereren dat er al meteen is begonnen met brute-forcen, al werd dat in de uitzending niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:04
St@m schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:18:
Die rechercheurs/hunters hebben wel een gouden pik zeg.. even willekeurig mensen aanspreken in Vinkeveen en dan toevallig net die 2 eruit pikken die de voortvluchtigen hebben geholpen.
Je zou denken dat dat "toevallig" is, maar probleem is natuurlijk dat wij de tientallen keren dat ze ook zulke acties doen maar geen succes hebben niet zien. Je moet bedenken dat ze met 3 hunterteams 3 weken full time aan het zoeken zijn, en wij maar een paar keer een paar minuten van hun werk zien.

Zelfde geldt natuurlijk voor die educated guess van Selmar in Monster. Alle keren dat hij misgokte en ze voor niets naar een plek reden halen de edit niet.
Drucchi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:41:
Dat zou (niet verkeerd) suggereren dat er al meteen is begonnen met brute-forcen, al werd dat in de uitzending niet gezegd.
In de uitzending werd ook niet gezegd hoe ze aan het IP-adres van de tor-website kwamen, terwijl dat juist wel interessante details zijn. Gelukkig heeft Selmar dat hierboven opgehelderd

[ Voor 22% gewijzigd door Pi0tr op 07-12-2021 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
Misschien wel jammer,
Als we daar net wat meer van zouden zien (de mislukte pogingen) zou dat geheel wel net wat realistischer maken

Maar goed, het moet ook interessante televisie blijven natuurlijk, en passen in de zendtijd

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Pi0tr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:41:
[...]

Je zou denken dat dat "toevallig" is, maar probleem is natuurlijk dat wij de tientallen keren dat ze ook zulke acties doen maar geen succes hebben niet zien. Je moet bedenken dat ze met 3 hunterteams 3 weken full time aan het zoeken zijn, en wij maar een paar keer een paar minuten van hun werk zien.
Ik weet niet meer waarom die jongens überhaupt in Vinkeveen zijn geweest, maar volgens mij was dat ook meer toeval dan daadwerkelijk beredenerend erheen :? Dus dan is het gewoon toeval als je willekeurig mensen op straat in een willekeurige plaats gaat aanspreken. Dat is hetzelfde om in Leeuwarden te gaan vragen of iemand mij heeft gezien omdat ik ooit eens met een bedrijf in Leeuwarden heb gemaild.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dan vraagtekens stel bij de nuttigheid van de inzet van de uren van de hunters als die daadwerkelijk 3 weken lang willekeurig door dorpjes en steden rijden om willekeure mensen te bevragen. Dat kan ik me haast niet voorstellen.

Ik kan me wel voorstellen dat ze zich strategisch ophouden door het land.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 07-12-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
St@m schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:48:
[...]
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dan vraagtekens stel bij de nuttigheid van de inzet van de uren van de hunters als die daadwerkelijk 3 weken lang willekeurig door dorpjes en steden rijden om willekeure mensen te bevragen. Dat kan ik me haast niet voorstellen.

Ik kan me wel voorstellen dat ze zich strategisch ophouden door het land.
Dat is wel opsporing. Zie het als een onmetelijk grote puzzel, waar je niet in verder komt. Op een gegeven moment ga je de kleinste details oppakken, omdat die mogelijk toch iets kunnen betekenen.

In het begin krijgen ze gewoon een spoor, dat ze volgen om ze in te halen. Nu moeten ze elke steen omdraaien om tot dat eerste spoor te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Drucchi schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:05:
[...]

Dat is wel opsporing. Zie het als een onmetelijk grote puzzel, waar je niet in verder komt. Op een gegeven moment ga je de kleinste details oppakken, omdat die mogelijk toch iets kunnen betekenen.

In het begin krijgen ze gewoon een spoor, dat ze volgen om ze in te halen. Nu moeten ze elke steen omdraaien om tot dat eerste spoor te komen.
Ja, dat zal. Maar dan verwacht ik *iets* meer uitleg dan alleen: "en toevallig spreken ze in Vinkeveen de 2 mensen die ze hebben geholpen". Er wonen ~9000 mensen in Vinkeveen.

Voice over: "De hunters hebben geen flauw idee waar te zoeken, dus gaan ze naar Vinkeveen omdat Guus* 3 maanden geleden een keer heeft gemaild met een duikschool**. Als blijkt dat de duikschoolhouder niets weet, besluiten de hunters om deur aan deur onderzoek te gaan doen in de hoop dat iemand ze heeft gezien, na 3 dagen willekeurig aanbellen hebben ze geluk".

* Of Tim
**Volgens mij was het een duikschool

Ik kan me dus daadwerkelijk niet voorstellen dat dit standaard MO is van opsporingsdiensten, anders had ik allang iemand aan de deur gehad met het verzoek een foto te bekijken.

Edit: Even teruggezocht. Aflevering 3 rond minuut 40 zie je het shot dat die jongens in Vinkeveen zijn. De reden waarom ze in Vinkeveen zijn wordt niet gemeld. Voor ons als kijker dus gewoon toevallig dat ze in een willekeurig dorp als Vinkeveen zijn. Had ook Ommen kunnen zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door St@m op 07-12-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
[sightly offtopic]
Overigens was gisteren de finale van de Vlaamse (eerste) serie :)

vond dat ook een leuk seizoen om naar te kijken

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Chillz schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:47:
Misschien wel jammer,
Als we daar net wat meer van zouden zien (de mislukte pogingen) zou dat geheel wel net wat realistischer maken

Maar goed, het moet ook interessante televisie blijven natuurlijk, en passen in de zendtijd
Vorig(e) seizoen(en) was dit ook mijn kritiek. Er is soms te weinig uitleg. Terwijl @SelmarSmit het hier meestal wel beter weet uit te leggen. Als hij dat kan in enkele zinnen, dan kan dat ook de uitzending halen. En/of een soort "behind the scenes" uitzending (kan ook alleen online) waarin ze wat meer mislukkingen laten zien en dingen beter uitleggen. Maargoed, daar moet ook budget voor zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:04
St@m schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:48:
[...]
Het is natuurlijk niet willekeurig, het zijn eerder (grote) educated guesses. En blijkbaar werkt het, want 4 van de 6 zijn gepakt. Die gasten op de heide bijvoorbeeld zijn ook gepakt door "doelloos" uren op een heide rond te lopen terwijl het vermoeden was dat ze al lang vertrokken waren. En nu hebben ze ook weer een lead door "doelloos" mensen te bevragen in een "willekeurig" dorp terwijl ze voor die actie helemaal niets over die gasten wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Pi0tr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:28:
[...]

Het is natuurlijk niet willekeurig, het zijn eerder (grote) educated guesses. En blijkbaar werkt het, want 4 van de 6 zijn gepakt. Die gasten op de heide bijvoorbeeld zijn ook gepakt door "doelloos" uren op een heide rond te lopen terwijl het vermoeden was dat ze al lang vertrokken waren. En nu hebben ze ook weer een lead door "doelloos" mensen te bevragen in een "willekeurig" dorp terwijl ze voor die actie helemaal niets over die gasten wisten.
Nee, er wordt ook wel toegelicht waarom ze gaan zoeken in Vinkeveen. Dat kan, je moet ergens beginnen. Maar dat je dan dus binnen een tijdsbestek van een dag? een halve dag? de 2 personen spreekt die ze hebben geholpen, dan heb je als hunter gewoon een gouden pik. En dat is wat ik zei.

Kun je wel zeggen dat het goed onderzoekswerk is, en dat het nou eenmaal zo werkt. Dat geloof ik dus niet.

En over die hei heb ik ook vragen gesteld waar ik geen (helemaal bevredigend) antwoord op heb gekregen. Dat snap ik wel, want die antwoorden zijn er niet, of ze komen niet overeen met hoe er gemonteerd is.
Er moet een programma gemaakt worden. Begrijp ik wel, maar doe het dan met iets meer uitleg. Enige wat ik vraag.

Zie mijn edit in mijn eerdere post: Er is totaal geen reden dat Tim en Guus in Vinkeveen waren. Of die reden wordt niet toegelicht. Het had net zo goed ieder ander dorp in Nederland kunnen zijn waar ze waren.
Maar ze waren in Vinkeveen. Top.

Dan blijkt dat een van hen in het verleden contact heeft gezocht met een aantal duikscholen, naar ik aanneem om duiklessen te volgen. Hunters hebben geen idee waar ze zijn, het zou kunnen dat ze dan contact hebben gezocht in Vinkeveen, dus laten we daar eens rondvragen.
Dat kan, dat is plausibel. Dus de verschillende duikscholen worden even gecheckt. Zonder resultaat.

Vervolgens gaan ze willekeurig mensen op straat aanspreken, dat is al minder plausibel. Maar goed als je er toch bent en je hebt echt niets beters te doen.. vooruit

En terwijl ze dat aan het doen zijn, vinden ze ook nog eens net die 2 jongens die ze hebben geholpen. Dan heb je gewoon een gouden pik en ontzettend veel geluk. Of (en dat acht ik waarschijnlijker) is het in een soort van scene gezet om een televisieprogramma te maken.

Maar goed, echt geluk kan natuurlijk voorkomen. Maar dan mag de MO wel wat beter toegelicht worden dus. Dit is echt te random in een aflevering. Maar goed, net zo random als de daadwerkelijk voortvluchtige in Venlo.. of...

[ Voor 67% gewijzigd door St@m op 07-12-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Het laat wel zien dat deze jongens veel (indirecte) sporen achterlaten. Als in, ze laten zich veel/makkelijk zien, spreken veel mensen aan (zie terras in loon op zand).
Die twee dames, die nog mee doen, laten blijkbaar minder sporen achter, of zijn nog niet (succesvol) op die manier opgespoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
St@m schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:32:
[...]

Nee, er wordt ook wel toegelicht waarom ze gaan zoeken in Vinkeveen. Dat kan, je moet ergens beginnen. Maar dat je dan dus binnen een tijdsbestek van een dag? een halve dag? de 2 personen spreekt die ze hebben geholpen, dan heb je als hunter gewoon een gouden pik. En dat is wat ik zei.

Kun je wel zeggen dat het goed onderzoekswerk is, en dat het nou eenmaal zo werkt. Dat geloof ik dus niet.

En over die hei heb ik ook vragen gesteld waar ik geen (helemaal bevredigend) antwoord op heb gekregen. Dat snap ik wel, want die antwoorden zijn er niet, of ze komen niet overeen met hoe er gemonteerd is.
Er moet een programma gemaakt worden. Begrijp ik wel, maar doe het dan met iets meer uitleg. Enige wat ik vraag.

Zie mijn edit in mijn eerdere post: Er is totaal geen reden dat Tim en Guus in Vinkeveen waren. Of die reden wordt niet toegelicht. Het had net zo goed ieder ander dorp in Nederland kunnen zijn waar ze waren.

Dan blijkt dat een van hen in het verleden contact heeft gezocht met een aantal duikscholen, naar ik aanneem om duiklessen te volgen. Hunters hebben geen idee waar ze zijn, het zou kunnen dat ze dan contact hebben gezocht in Vinkeveen, dus laten we daar eens rondvragen.
Dat kan, dat is plausibel. Dus de verschillende duikscholen worden even gecheckt. Zonder resultaat.

Vervolgens gaan ze willekeurig mensen op straat aanspreken, dat is al minder plausibel. Maar goed als je er toch bent en je hebt echt niets beters te doen.. vooruit

En terwijl ze dat aan het doen zijn, vinden ze ook nog eens net die 2 jongens die ze hebben geholpen. Dan heb je gewoon een gouden pik en ontzettend veel geluk. Of (en dat acht ik waarschijnlijker) is het in een soort van scene gezet om een televisieprogramma te maken.

Maar goed, echt geluk kan natuurlijk voorkomen. Maar dan mag de MO wel wat beter toegelicht worden dus. Dit is echt te random in een aflevering. Maar goed, net zo random als de daadwerkelijk voortvluchtige in Venlo.. of...
Had hierdoor ook weer erg het idee dat de regie de hunters heeft geholpen richting Vinkeveen. En dat ze achteraf de link met de duikschool gebruiken om het plausibel te laten klinken. Net als vorige week met het opsporen van de BMW.

Snap het wel, er moet toch een programma gemaakt worden wat beetje sensatie heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Ik kan ook niets anders zeggen dat dit een pure mazzel was. Guus kwam wel vaker in Vinkeveen en Tim heeft een bootje (en vaar bewijs), dus dat zijn allemaal dingetjes naar Vinkeveen. Maar dat zij daar ook zijn geweest al mazzel (al komen er elk jaar wel veel kandidaten in Vinkeveen - maar dan nog).

Wat je ziet is selection bias: je ziet dingen omdat we wat opleveren. Daarom lijkt het (zoals anderen ook hebben aangegeven) alsof wij alles goed doen. Zelfde bijvoorbeeld met Schijndel, wat hadden echt geen enkel idee dat de dames daar ook waren (wij gingen gewoon naar Anouk), maar omdat het zo ‘spannend’ was dat wij er tegelijkertijd waren haalt het de uitzending.

Over de hei was ik toch wel duidelijk? Dat was best straightforward politiewerk. Beetje rondvragen, bevestiging krijgen en uitkammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:42
Kan me ook voorstellen dat die 2 jongens gewoon graag op tv komen, en als dan rond gaat dat er hunters in het dorp rondlopen, ze effe komen kijken. Die ene kwam wel gretig over in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

108rogar schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:04:
[...]

Kan me ook voorstellen dat die 2 jongens gewoon graag op tv komen, en als dan rond gaat dat er hunters in het dorp rondlopen, ze effe komen kijken. Die ene kwam wel gretig over in elk geval.
Haha ja die ene die zo blij hun ontmoeting na speelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
Koen Hendriks schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:40:
[...]

Haha ja die ene die zo blij hun ontmoeting na speelde :)
Viel me ook op inderdaad. Alsof hij graag op tv wilde komen.

In dit topic is al vaak besproken dat we op tv vaak alleen de geslaagde acties zien. Dus voor zover logisch.
Maar soms lijkt het wel of er mensen zijn die graag mee willen werken met de Hunters. Bij een werkelijke klopjacht snap ik dat, maar bij een spel als Hunted snappen die mensen toch dat ze daarmee de spelers benadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

m181087 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:33:
[...]

Viel me ook op inderdaad. Alsof hij graag op tv wilde komen.

In dit topic is al vaak besproken dat we op tv vaak alleen de geslaagde acties zien. Dus voor zover logisch.
Maar soms lijkt het wel of er mensen zijn die graag mee willen werken met de Hunters. Bij een werkelijke klopjacht snap ik dat, maar bij een spel als Hunted snappen die mensen toch dat ze daarmee de spelers benadelen?
Maar als je ze expres niet helpt dan benadeel je de Hunters...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Waarom zou je dat code woord geven als je opgepakt wordt. Dan wil je wel heel graag dat je collega's ook niet slagen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

RegularJohn schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:39:
Waarom zou je dat code woord geven als je opgepakt wordt. Dan wil je wel heel graag dat je collega's ook niet slagen...
Wij zitten hier ook weer met verbazing te kijken. Ik hoop dat ze er eens wat op gaan bedenken dat 1 domme kandidaat de kansen op extractie voor de rest verziekt. Dat is namelijk wel een manco aan deze serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
RegularJohn schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:39:
Ja dit was echt intens treurig. Hopelijk maken ze volgend jaar per team eigen extractie informatie oid, want dat je zo genaaid wordt is ook voor het programma niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Ik ben in ieder geval weggezapt, want dit is echt niet meer leuk. Gaan de hunters straks nog heel trots doen als ze een team oppakken dat zelf er echt niets aan kan doen. Wat een bummer dit zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Aaaargh wat een double facepalm moment was dat. 7(8)7
Ja geef ze ff alle informatie zodat de rest gepakt kan worden. Fijn dat de redactie nog een stokje voor steekt 'enigszins'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00

MJV

Ik had er ook wel een beetje moeite mee. Wat is de prikkel voor de opgepakte deelnemers om te verklaren?
Eerder werd er hier gespeculeerd dat je daarmee terug in het spel zou kunnen komen, maar voor wat betreft Bijan en Shiva ook niets meer over gehoord.
Als het je dan nog echt lastig gemaakt zou worden door de Hunters tijdens zo'n verhoor en je gaat dan uiteindelijk langzaam maar zeker wat loslaten dan begrijp ik dat nog wel, maar dit was wel een beetje gek.

Aan de andere kant had ik wel weer mogelijkheden gezien met het lokaliseren van de server, mogelijk had je codewoorden kunnen bruteforcen aan de hand van de image en daarmee de captcha omzeilen? Of met een tapachtige constructie (verborgen in de site) het codewoord kunnen afluisteren. Of redirecten naar een phishing website. Afhankelijk van wat je 'machtigingen' zijn voor offensief te werk gaan. Op dat gebied is er verder nog weinig gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
MJV schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:58:
Ik had er ook wel een beetje moeite mee. Wat is de prikkel voor de opgepakte deelnemers om te verklaren?
Eerder werd er hier gespeculeerd dat je daarmee terug in het spel zou kunnen komen, maar voor wat betreft Bijan en Shiva ook niets meer over gehoord.
Als het je dan nog echt lastig gemaakt zou worden door de Hunters tijdens zo'n verhoor en je gaat dan uiteindelijk langzaam maar zeker wat loslaten dan begrijp ik dat nog wel, maar dit was wel een beetje gek.

Aan de andere kant had ik wel weer mogelijkheden gezien met het lokaliseren van de server, mogelijk had je codewoorden kunnen bruteforcen aan de hand van de image? Of met een tapachtige constructie (verborgen in de site) het codewoord kunnen afluisteren. Of redirecten naar een phishing website. Afhankelijk van wat je 'machtigingen' zijn voor offensief te werk gaan. Op dat gebied is er verder nog weinig gebeurd.
Paar korte punten:

- Marcel is onderhandelaar geweest
- Server van de darkwebsite is verplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00

MJV

SelmarSmit schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:00:
[...]

Paar korte punten:

Oké.

Wat ik bedoelde is dat het, zeker voor een ervaren rechercheur (of onderhandelaar) zeker niet onmogelijk (integendeel) is om informatie los te krijgen bij - in dit geval - tamelijk gewone burgers.

Maar dat kwam in de uitzending niet helemaal uit de verf. "Ik ben de loslippige van de twee", "...","Oh ja en het codewoord wat we hebben bedacht is 'briepuntjes'" ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
MJV schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:08:
[...]

Oké.

Wat ik bedoelde is dat het, zeker voor een ervaren rechercheur (of onderhandelaar) zeker niet onmogelijk (integendeel) is om informatie los te krijgen bij - in dit geval - tamelijk gewone burgers.

Maar dat kwam in de uitzending niet helemaal uit de verf. "Ik ben de loslippige van de twee", "...","Oh ja en het codewoord wat we hebben bedacht is 'briepuntjes'" ;).
Ze heeft een paar uur tegenover Marcel gezeten 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Het verschil tussen nog geen 1 minuut op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:11:
[...]

Dat verklaart wel e.e.a dat het codewoord er uiteindelijk uit kwam. Wel jammer dat zoiets dan niet duidelijk(er) wordt gemaakt richting de kijker dat ze niet als de eerste de beste domme **** alles eruit geflapt heeft, maar nog wel een tijd stand gehouden heeft.

Hoeft misschien niet eens direct op TV, maar zou toch best leuk zijn als zulke details wel ergens terug te vinden zijn.
Zou toch best mogelijk moeten zijn om een soort live-log van de Hunters bij te houden waar je terug kan zien wat de Hunters zoal gedaan hebben in die 3 weken.

[ Voor 12% gewijzigd door Farmerwood op 13-12-2021 22:26 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:22:
[...]

Dat verklaart wel e.e.a dat het codewoord er uiteindelijk uit kwam. Wel jammer dat zoiets dan niet duidelijk(er) wordt gemaakt richting de kijker dat ze niet als de eerste de beste domme **** alles eruit geflapt heeft, maar nog wel een tijd stand gehouden heeft.

Hoeft misschien niet eens direct op TV, maar zou toch best leuk zijn als zulke details wel ergens terug te vinden zijn.
Zou toch best mogelijk moeten zijn om een soort live-log van de Hunters bij te houden waar je terug kan zien wat de Hunters zoal gedaan hebben in die 3 weken.
Zal eens kijken wat ik kan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Of een tellertje in beeld mee laten lopen die aangeeft hoe lang ze al vastzitten, of verhoord wordt. Het was nu echt alsof ze dit bij de eerste de beste vraag eruit vlapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Paar korte punten:

Oh nice, dus tussen jullie als hunters en degenen die de extractie regelen is ook echt alles gescheiden? Zouden jullie dan, in theorie, ook de vrijheid hebben om daar achteraan te gaan? (Dus in dit seizoen vol inzetten op aanhouden en verhoren van de chauffeur van de truck met blauwe container).

Ik ben trouwens zeer benieuwd naar wat voor extractie het is dit jaar. Tot nu toe vond ik de extractie met die gasten (ik denk mariniers?) die dame zo de boot in trokken (en volgens mij een hunter een stoot gaven :p ) het vetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:04
Mathijs14 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:44:
[...]

Ja dit was echt intens treurig. Hopelijk maken ze volgend jaar per team eigen extractie informatie oid, want dat je zo genaaid wordt is ook voor het programma niet leuk.
Als je het helemaal gaat compartimenteren, en andere kandidaten dus niets over de extractie van de andere teams weten/kunnen delen met hunters, wordt het waarschijnlijk te makkelijk voor de voortvluchtigen. Je ziet dat met de nodige discipline (en ook wel beetje charme/betrouwbaar overkomen) een aantal teams het behoorlijk lang vol houden.

Het spel ontkomt er denk ik niet aan om op een bepaalde manier toch wat leads te generen voor de hunters. In eerdere seizoenen was dat vooral het pinnen.

Meerdere extractiepunten (uniek per team) gaan ze denk ik ook niet doen, want dat is geen spannende tv en zou het een beetje lafjes eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

In hoe verre zijn de deelnemers dan verplicht om antwoorden te geven of deel te nemen aan het verhoor van Marcel en consorten? Ik neem aan dat de deelnemers niet nadien nog een tijdje 'vast' moeten zitten zoals wel eens wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Paar korte punten:

En de sms dienst is niet ook aangepast?

Ik blijf het van dit programma toch erg jammer vinden, ondanks dat ik er graag naar kijk, dat de gepakten het voor de voortvluchtigen zo kunnen fucken, geef ze op z’n minst allemaal hun eigen unieke url bijvoorbeeld? (Wel fijn dat de gepakte logins uiteindelijk redelijk op tijd geblokkeerd lijken te worden)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
dr.lowtune schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:44:
[...]

Oh nice, dus tussen jullie als hunters en degenen die de extractie regelen is ook echt alles gescheiden? Zouden jullie dan, in theorie, ook de vrijheid hebben om daar achteraan te gaan? (Dus in dit seizoen vol inzetten op aanhouden en verhoren van de chauffeur van de truck met blauwe container).

Ik ben trouwens zeer benieuwd naar wat voor extractie het is dit jaar. Tot nu toe vond ik de extractie met die gasten (ik denk mariniers?) die dame zo de boot in trokken (en volgens mij een hunter een stoot gaven :p ) het vetst.
Nou, gescheiden als zo’n one-way spiegel. Wij zitten opgesloten in een donker hok, en zij zitten twee verdiepingen hoger en kunnen ons de hele dag afluisteren 😃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Woohooo schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:26:
In hoe verre zijn de deelnemers dan verplicht om antwoorden te geven of deel te nemen aan het verhoor van Marcel en consorten? Ik neem aan dat de deelnemers niet nadien nog een tijdje 'vast' moeten zitten zoals wel eens wordt aangegeven.
Niet, maar je moet niet onderschatten wat de ontlading van drie weken spanning en dan een professionele onderhandelaar tegenover je met je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
SelmarSmit schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:11:
[...]

Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als de tijd meeloopt in beeld. Dan zie je ook echt hoelang iemand bij een verhoorder zit en hoever ze echt van de kandidaten of zitten. Nu lijkt het in de montage of ze direct achter iemand zitten terwijl in de praktijk hier 20 minuten of langer tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jongetje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:45:
[...]

Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als de tijd meeloopt in beeld. Dan zie je ook echt hoelang iemand bij een verhoorder zit en hoever ze echt van de kandidaten of zitten. Nu lijkt het in de montage of ze direct achter iemand zitten terwijl in de praktijk hier 20 minuten of langer tussen zit.
Het lijkt in de montage zelfs alsof we twee verhoorkamers hebben 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:41:
[...]

Nou, gescheiden als zo’n one-way spiegel. Wij zitten opgesloten in een donker hok, en zij zitten twee verdiepingen hoger en kunnen ons de hele dag afluisteren 😃
Dus als je als kandidaat echt een stunt uit wit halen, dan neem je een baantje als schoonmaker in dat gebouw en plaats je op een avond op beide verdiepingen een aantal camera's en microfoontjes. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Moet je niet de fout maken om naar De Rotterdam te gaan ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste