Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:19
@SelmarSmit Waarom werd er geen SMS tap gebruikt? Jullie leken de telefoon echt fysiek te willen maar het lijkt mij dat je alles ook op afstand had moeten kunnen doen (SMS uitlezen en "oproepen blokkeren").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
Denk dat ze wilde voorkomen dat het duo de code daadwerkelijk kreeg, zodat ze later nogmaals een poging moeten gaan doen om de extractie informatie te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:38
RegularJohn schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:32:
Of een tellertje in beeld mee laten lopen die aangeeft hoe lang ze al vastzitten, of verhoord wordt. Het was nu echt alsof ze dit bij de eerste de beste vraag eruit vlapte.
Yup, en dit gebeurt nogal vaak. Enige aanduiding die laat zien dat het toch wat moeite heeft gekost zou wel handig zijn. Nu lijkt het hele programma wel heel erg van toevalligheden aan elkaar te hangen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Beide heren zijn nu idd gedwongen om nogmaals contact op te nemen. Ze hebben tot nu toe alleen dat eerste plaatje waarbij zowat heel NL binnen die cirkel valt, dus ze moeten wel actie ondernemen en een risico lopen.

Ben benieuwd of de extractie idd op exact dezelfde plek zal zijn. Lijkt er wel op met de huidige info die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 23:19
Luc45 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:48:
Denk dat ze wilde voorkomen dat het duo de code daadwerkelijk kreeg, zodat ze later nogmaals een poging moeten gaan doen om de extractie informatie te verkrijgen.
Dat snap ik, maar ik zou zeggen dat ze ook wel middelen hebben om op afstand te voorkomen dat hij niet bij de beoogde ontvanger aankomt. Ik vond het sowieso wel geinig dat de code uitgebreid werd doorgegeven als een stuk kritieke informatie terwijl ze d'r niks mee kunnen zonder codewoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Wat was nou de reden dat die Guus en Tim opeens helemaal achterdochtig gingen doen? Ze waren op die boerderij en liepen in eerste instantie op hun hoede/vluchtend rond, maar relatief relaxed. Toen konden ze niemand vinden en bleken ze op het geluid van koeien af te lopen en werden ze heel paranoide en gingen zich achter een aanhanger langs een vaag pad of iets dergelijks.

Heb ik iets gemist? Waren ze getipt dat de hunters al in het dorp waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
BlackMonkey schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:10:
[...]

Dat snap ik, maar ik zou zeggen dat ze ook wel middelen hebben om op afstand te voorkomen dat hij niet bij de beoogde ontvanger aankomt. Ik vond het sowieso wel geinig dat de code uitgebreid werd doorgegeven als een stuk kritieke informatie terwijl ze d'r niks mee kunnen zonder codewoord.
Dat is dus het verschil tussen Hunted en wat we in het echt zouden doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Farmerwood schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:54:
Beide heren zijn nu idd gedwongen om nogmaals contact op te nemen. Ze hebben tot nu toe alleen dat eerste plaatje waarbij zowat heel NL binnen die cirkel valt, dus ze moeten wel actie ondernemen en een risico lopen.

Ben benieuwd of de extractie idd op exact dezelfde plek zal zijn. Lijkt er wel op met de huidige info die ze hebben.
Ze hebben m.i. een kritieke fout gemaakt door te afhankelijk te worden van 1 helper (die nu dus ook volledig bekend is bij de hunters en ze zelfs een burgertje op de BBQ heeft gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik gok erop dat de jongens erop gokken dat ze naar het beginpunt moeten komen... Het wordt immers onmogelijk om nog info op te vragen bij Margriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 23:28
Of dat ze denken dat de verificatie sms misschien toch ook op een ander (willekeurig) nummer naartoe kan worden verstuurd. Dat deed die IT hunter ook toch ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Waarom maken de kandidaten niet gebruik van een dienst als https://www.freereceivesms.com/en/nl/17213.html ? Ja, alle berichten zijn daar te zien maar meestal werkt zo'n code maar een x tijd. Kwestie van er snel bij zijn en er bestaan ook sites waarbij het bericht na 20 min verdwijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Possible schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:35:
Of dat ze denken dat de verificatie sms misschien toch ook op een ander (willekeurig) nummer naartoe kan worden verstuurd. Dat deed die IT hunter ook toch ?
Alleen omdat we nog geen succesvolle ‘pair’ hadden gemaakt. Na 1 kee succesvol koppelen blijft het die koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:01

jdh009

FP ProMod
SelmarSmit schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:44:
[...]

Niet, maar je moet niet onderschatten wat de ontlading van drie weken spanning en dan een professionele onderhandelaar tegenover je met je doet.
Ze worden toch behandeld als de meest prio voortvluchtige, hoe komt het dat niemand dan na de arrestatie of in het verhoor om rechtsbijstand vraagt? Ze geven ‘meteen’ dingen toe en werken mee, in een echt scenario graaf je toch je eigen graf op die manier?

Ik ben nooit opgepakt geweest dus weet er niet zo heel veel van af maar als ik ergens van verdacht zou worden zou ik pas praten tot ik weet waar ik van beschuldigd ben en juridisch advies heb gehad.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
jdh009 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]

Ze worden toch behandeld als de meest prio voortvluchtige, hoe komt het dat niemand dan na de arrestatie of in het verhoor om rechtsbijstand vraagt? Ze geven ‘meteen’ dingen toe en werken mee, in een echt scenario graaf je toch je eigen graf op die manier?

Ik ben nooit opgepakt geweest dus weet er niet zo heel veel van af maar als ik ergens van verdacht zou worden zou ik pas praten tot ik weet waar ik van beschuldigd ben en juridisch advies heb gehad.
Ze worden niet echt ergens van beschuldigd hè, het stopt zodra ze gepakt zijn plus een beetje. Het hele traject erna wordt niet gesimuleerd dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Je wint/verliest er zelf niks mee door zaken te verzwijgen/vertellen. Alleen de andere teams hebben voor of nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Shinji schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:07:
[...]

Ze worden niet echt ergens van beschuldigd hè, het stopt zodra ze gepakt zijn plus een beetje. Het hele traject erna wordt niet gesimuleerd dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Je wint/verliest er zelf niks mee door zaken te verzwijgen/vertellen. Alleen de andere teams hebben voor of nadeel.
I know, maar dan is het dus helemaal een naaistreek om andere teams te benadelen. Echter, de informatie wordt wel gedeeld met de hunters en je zou dus als spelmaker, naar mijn mening, het door mij genoemde aspect en gedrag dus wel mee moeten nemen. Als er dus een flapuit zaken verpesten voor de overige teams waarmee ze geen directe banden hebben omdat het geen consequenties heeft dan is het niet echt realistisch/fair.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Elk jaar zijn er toch weer dingen waarvan je denkt, het wordt de laatste voortvluchtigen dermate moeilijk gemaakt, dat het alleen wordt gedaan om spannende tv te kunnen maken. En dat vindt ik elk jaar weer jammer.

In dit seizoen vond ik dat ten eerste bij het blokkeren van de bankrekening, en tweede bij het tappen van de sms server. Daardoor konden ze de ontvanger van de 2FA sms inzien, wat een grote impact had

De programmamakers hadden elke keer een andere sms server kunnen gebruiken of per team voortvluchtigen. Ze hadden eventueel tijdens het spel kunnen beslissen dat dit het scenario was om hun eigen fout, met erg veel impact, te herstellen.

Want deze mogelijkheid maakt het voor de voortvluchtigen wel heel moeilijk. Vooral 2 jongens die het keurig en gedisciplineerd doen, maar door een fout van de makers van het programma zeer benadeeld worden.

Hopelijk wordt dit een beter systeem in een eventueel volgend seizoen.

Overigens erg leuk dat Selmar hier meeleest en antwoord!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Snikker schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:43:
Elk jaar zijn er toch weer dingen waarvan je denkt, het wordt de laatste voortvluchtigen dermate moeilijk gemaakt, dat het alleen wordt gedaan om spannende tv te kunnen maken. En dat vindt ik elk jaar weer jammer.

In dit seizoen vond ik dat ten eerste bij het blokkeren van de bankrekening, en tweede bij het tappen van de sms server. Daardoor konden ze de ontvanger van de 2FA sms inzien, wat een grote impact had

De programmamakers hadden elke keer een andere sms server kunnen gebruiken of per team voortvluchtigen. Ze hadden eventueel tijdens het spel kunnen beslissen dat dit het scenario was om hun eigen fout, met erg veel impact, te herstellen.

Want deze mogelijkheid maakt het voor de voortvluchtigen wel heel moeilijk. Vooral 2 jongens die het keurig en gedisciplineerd doen, maar door een fout van de makers van het programma zeer benadeeld worden.

Hopelijk wordt dit een beter systeem in een eventueel volgend seizoen.

Overigens erg leuk dat Selmar hier meeleest en antwoord!
Nou eigenlijk is het hun eigen fout door zich zo van Margriet afhankelijk te maken. De dames laten zien dat het echt doordachter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Erwin537 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:39:
Wat was nou de reden dat die Guus en Tim opeens helemaal achterdochtig gingen doen? Ze waren op die boerderij en liepen in eerste instantie op hun hoede/vluchtend rond, maar relatief relaxed. Toen konden ze niemand vinden en bleken ze op het geluid van koeien af te lopen en werden ze heel paranoide en gingen zich achter een aanhanger langs een vaag pad of iets dergelijks.

Heb ik iets gemist? Waren ze getipt dat de hunters al in het dorp waren?
Ben nu de herhaling aan het kijken maar kon het niet zo zijn dat ze de dichtslaande autodeuren hoorden? Weet niet meer hoe ver ze hadden gelopen vanaf de plek dat ze de afstand hadden opgevraagd maar bij dat stuk (in de uitzending) komen we zo weer aan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
SelmarSmit schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]

Nou eigenlijk is het hun eigen fout door zich zo van Margriet afhankelijk te maken. De dames laten zien dat het echt doordachter kan.
Die hadden eigenlijk gewoon echt een luxe positie dat ze een prepaid sim gewoon konden krijgen toch? Guus en Tim hadden kunnen verwachten dat ze vaker SMSjes kregen, maar uiteindelijk lijkt dit vooral een mechanisme voor jullie (de hunters) om meer grip te krijgen. Voor de hunted voegt het nauwelijks iets toe: in het geval dat jullie het codewoord te weten komen kan het haast niet anders dan dat je ook de telefoon te pakken hebben waar de smsjes op binnen komen.

Doordachter dan ze nu hadden kon het zeker, maar grote kans dat het alsnog op hetzelfde was uitgekomen. Of ze hadden moeten pinnen (weet even niet of de rekening al geblokkeerd was) en een prepaid sim moeten halen.

Het valt me sowieso op dat ze altijd naar pinautomaten gaan, waarom niet naar een supermarkt wat drinken oid halen en bijpinnen? Ik kan me voorstellen dat de beelden van een supermarkt vorderen trager gaat dan van een hele specifieke pinautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Erwin537 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:57:
[...]
Ik kan me voorstellen dat de beelden van een supermarkt vorderen trager gaat dan van een hele specifieke pinautomaat.
Dat gaat even snel want de cameraman/vrouw die mee is filmt dit en stuurt het door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:04
jongetje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:36:
[...]

Dat gaat even snel want de cameraman/vrouw die mee is filmt dit en stuurt het door.
Het wordt gesimuleerd, als het goed is dus ook vertragingen die tussen de aanvraag en het leveren zitten.
De vraag is dan of in het echt beelden van een supermarkt langer duren om te leveren dan een automaat buiten.
Bij een supermarkt zie ik dan voor me dat men fysiek langs moet gaan, en beelden van ATM remote via een centrale meldkamer komen wat dan sneller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 04:04
[...]

Die hadden eigenlijk gewoon echt een luxe positie dat ze een prepaid sim gewoon konden krijgen toch? Guus en Tim hadden kunnen verwachten dat ze vaker SMSjes kregen, maar uiteindelijk lijkt dit vooral een mechanisme voor jullie (de hunters) om meer grip te krijgen. Voor de hunted voegt het nauwelijks iets toe: in het geval dat jullie het codewoord te weten komen kan het haast niet anders dan dat je ook de telefoon te pakken hebben waar de smsjes op binnen komen.
De vraag is of dit mechanisme de balans nu niet te ver in het voordeel van de opsporing laat doorslaan.
Dat er spelonderdelen zijn om leads te generen is wel duidelijk, noodzaak bleek al in seizoen 1 met die marinier die volledig onder de radar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
jongetje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:36:
[...]

Exact wat @Wally2002 zegt, bij een bank met pinautomaten denk ik dat dat allemaal naar een centrale server word opgeslagen en dat ze de procedures op orde hebben.
Bij een supermarkt of nog beter een sigarenboertje of klein winkeltje is dat denk ik in mindere mate het geval. Als ze het dan dus inderdaad realistisch zouden willen maken moeten ze langs de winkel, hopen dat die winkel überhaupt camera's heeft én dat ze werken. Dan de beelden opzoeken etc.

Ik verwacht dan inderdaad niet dat de spelleiding zegt: het camera systeem was kapot of iets als ze hebben alleen dummy camera's om af te schrikken. Maar toch, realistisch gezien is het naar mijn verwachting trager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Doordachter dan ze nu hadden kon het zeker, maar grote kans dat het alsnog op hetzelfde was uitgekomen. Of ze hadden moeten pinnen (weet even niet of de rekening al geblokkeerd was) en een prepaid sim moeten halen.

Het valt me sowieso op dat ze altijd naar pinautomaten gaan, waarom niet naar een supermarkt wat drinken oid halen en bijpinnen? Ik kan me voorstellen dat de beelden van een supermarkt vorderen trager gaat dan van een hele specifieke pinautomaat.
Weet ik eigenlijk niet, want je hebt gelijk op beelden uit de supermarkt moeten we altijd een eeuwigheid wachten. Beelden van de sigarenboer soms zelfs een dag. Misschien omdat de handeling zelf meer tijd kost dan bij een automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Erwin537 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:49:
[...]

Exact wat @Wally2002 zegt, bij een bank met pinautomaten denk ik dat dat allemaal naar een centrale server word opgeslagen en dat ze de procedures op orde hebben.
Bij een supermarkt of nog beter een sigarenboertje of klein winkeltje is dat denk ik in mindere mate het geval. Als ze het dan dus inderdaad realistisch zouden willen maken moeten ze langs de winkel, hopen dat die winkel überhaupt camera's heeft én dat ze werken. Dan de beelden opzoeken etc.

Ik verwacht dan inderdaad niet dat de spelleiding zegt: het camera systeem was kapot of iets als ze hebben alleen dummy camera's om af te schrikken. Maar toch, realistisch gezien is het naar mijn verwachting trager.
Waarbij ook nog een menselijke actie aan te pas komt er een dus (kleine) kans is op fouten. Een tijdje geleden is er een keer iemand in Opsporing Verzocht gekomen i.v.m. mogelijke pinpas fraude... Persoon op beeld bleek later verkeerd als verdachte aangemerkt te zijn en had toevallig in een ander filiaal op (ongeveer) dezelfde tijd ook gepind.

https://www.rtlnieuws.nl/...act-imagoschade-reputatie

Natuurlijk is bovenstaand voorbeeld nihil, echter zijn er waarschijnlijk tal van zaken die voor misinformatie kunnen zorgen die door de beperkingen van echte opsporing in het voordeel uitvallen van de hunters. Maar, zouden ze in het echt zouden niet gewoon een lokale politiecollega langssturen met een bevel om zo tijd te besparen en niet vanuit Rotterdam steeds het land door te kachelen? Kan me voorstellen dat ze dat stukje simuleren.

Al denk ik dat er ook clues gehaald kunnen worden aan de (meta)informatie die gegeven wordt aan de hunters door de redactie. Vraag je beelden op van punt x, y z en die zijn er niet dan kun je daar ook al conclusies uit trekken. Of word dit nog afgevangen? Daarnaast lijkt er continue een cameraploeg mee te fietsen/lopen/rijden bij elk team die natuurlijk opvalt. Op de hei zijn ze dus eigenlijk ook opzoek naar drie i.p.v. twee personen en soms heb ik het idee dat die ook redelijk zichtbaar zijn. Aan de andere kant, de vluchters gebruiken ook regelmatig de reden "ik ben op de vlucht en kunt u mij helpen." Ieder weldenkend mens zou direct de politie bellen om te melden dat ze een verdacht persoon hebben gezien die op de vlucht is.

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 15-12-2021 19:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
jdh009 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:49:
[...]
Daarnaast lijkt er continue een cameraploeg mee te fietsen/lopen/rijden bij elk team die natuurlijk opvalt. Op de hei zijn ze dus eigenlijk ook opzoek naar drie i.p.v. twee personen en soms heb ik het idee dat die ook redelijk zichtbaar zijn. Aan de andere kant, de vluchters gebruiken ook regelmatig de reden "ik ben op de vlucht en kunt u mij helpen." Ieder weldenkend mens zou direct de politie bellen om te melden dat ze een verdacht persoon hebben gezien die op de vlucht is.
Selmar heeft al eerder geschreven dat dat inderdaad zo is, maar dat ze proberen dat het feit dat de cameraman er is te negeren, maar dat dat heel moeilijk is in de praktijk.

Ook de begin gesprekken bij mensen waarin de deelnemers zeggen, 'we zijn op de vlucht,' zal in de praktijk ook wel heel wat haken en ogen hebben.

Neem aan dat het de deelnemers onderdak verschaffen veel meer omhanden heeft. Zoals toestemming geven dat ze je huis mogen doorzoeken (na toestemming van de fictieve officier), je telefoon mogen inzien etc. Maar daar zien we weinig van ;)

Hoop dat er ooit, misschien als het programma stopt, er meer kan worden laten gezien hoe het achter de schermen allemaal werkt.

Ik denk dat het best wel ingewikkeld is om te maken en het eerlijk te houden!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

apis29 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:08:
[...]

Ben nu de herhaling aan het kijken maar kon het niet zo zijn dat ze de dichtslaande autodeuren hoorden? Weet niet meer hoe ver ze hadden gelopen vanaf de plek dat ze de afstand hadden opgevraagd maar bij dat stuk (in de uitzending) komen we zo weer aan ...
Het is Schubbenkutteveen met inwonersaantal 2 en een koe. Als die testosteron bommen met hun dikke auto's schreeuwend aan komen rijden hoor je dat wel gok ik. Ze waren al redelijk paranoïde denk ik want ze hadden door dat Margriet bezoek had (gehad).

Default blanke hetero

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Snikker schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:43:
[...]
Selmar heeft al eerder geschreven dat dat inderdaad zo is, maar dat ze proberen dat het feit dat de cameraman er is te negeren, maar dat dat heel moeilijk is in de praktijk.
Zoals een paar seizoenen geleden. Ook op de heide, waarbij de hunters een helicopter van het leger hadden ingeschakeld vanaf Gilze-Rijen. De deelnemer zelf viel van boven niet zo op met camouflagekleuren en zwart. Tot je ineens snel in beeld de cameraman in een wit shirt zag meerennen.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
millerman_sf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:41:
[...]

Zoals een paar seizoenen geleden. Ook op de heide, waarbij de hunters een helicopter van het leger hadden ingeschakeld vanaf Gilze-Rijen. De deelnemer zelf viel van boven niet zo op met camouflagekleuren en zwart. Tot je ineens snel in beeld de cameraman in een wit shirt zag meerennen.
Tegen een heli kan je denk ik weinig doen als je op de hei loopt. Ik ga er vanuit dat die dingen ook uitgerust zijn met infrarood camera's en ze dus prima gezien worden in hun camouflage kleding. Al zal het natuurlijk niet helpen als er een derde persoon met een (vrij grootte) camera bij aanwezig.

Ik hoop inderdaad ook een keer op een making off special. Dat mag van mij een tweeluik zijn over de informatieverstrekking en werking van de communicatie tussen de redactie en de hunters en hoe de hunters echt te werk zijn gegaan in veel meer detail.

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 16-12-2021 16:26 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
RegularJohn schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:39:
Waarom zou je dat code woord geven als je opgepakt wordt. Dan wil je wel heel graag dat je collega's ook niet slagen...
Inderdaad, dat was zo ongeveer de voedingsbron van deze GEHELE uitzending. Meine gutte.

(Hebben zojuist pas gekeken, hadden niet eerder tijd helaas :) ).

[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 16-12-2021 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Super grappig, die gasten zijn hier praktisch voor de deur geweest zie ik nu!

Edit: op dat volkspark (vijfsluizen) ben je echt fucked als ze het dichtzetten. 1 ingang, 1 uitgang.

Edit2: het wrange; waren ze ipv rechtsaf linksaf gegaan voordat ze die wijk in gingen, dan hadden ze de metro kunnen pakken naar centrum Rotterdam, of richting een watertaxi. You chose poorly!

Edit3: moeten hunters zich eigenlijk aan verkeersregels houden? Denise reed 140 waar je 100 mag ;)

[ Voor 86% gewijzigd door dr.lowtune op 20-12-2021 21:17 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Nou. Dit is echt niet meer leuk zo. Hadden ze net zo goed helemaal niks kunnen doen dit jaar en wachten tot de vrachtwagen weer rijdt... Zo kijk ik volgend seizoen niet meer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
Wat een kul finale zo weer. Oh ik zie toevallig dat het Groeneboom is, hè ook daar die naam. Alles op Ridderkerk en dat alleen door de ANPR op het vrachtwagen kenteken. Wat saai

LOETKE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15

IkWilbert

Het is mij!

Sjonge jonge... niet leuk dit...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• whoutman
  • Laatst online: 04-01 11:03
Wat een belachelijk einde. Ik ga dit dus echt nooit meer kijken. Wat een anti climax

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:19
Dan roepen ze dat ze nog maar 35 min hebben en ineens staan ze op het containerterrein met alle teams en alle beelden. Right...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Nou, wat een kansloze finale dit. Al was je als kandidaat nog zo goed, je had dit nooit kunnen winnen.

Ik haak hier af als kijker, zonde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39
Wat een neppe vooropgezette shit. Hoe dom dat ze dezelfde fucking vrachtwagen nemen, dat weet je toch ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14
Tjomge jonge, wederom genaaid door productieteam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14
Knap gedaan van de hunters, als ze dat kenteken niet hadden ingevoerd was er maar een hunterteam op locatie. Mooi seizoen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ze hadden echt geen enkele kans, helemaal niks, jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Wat een kansloos einde zo. Geen schijn van kans en dan zo trots doen als hunters. Stop maar met deze serie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 23:44
Wat een neppe zooi zeg, einde Hunted voor mij. Hoe je een leuke serie om zeep kan helpen door zo veel toevalligheden en voordeel voor de hunters. 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Programma bedenkt dat serie start met vrachtwagen. Programma bedenkt datzelfde vrachtwagen op het einde ook weer ingezet wordt.

Nou knap werk hoor.. Applaus voor jezelf (letterlijk).

Die meiden waren erg goed bezig. Het enige stel wat ik mij kan herinneren dat zo degelijk de vervolgstappen aan het uitdenken waren.

Edit, op Twitter gaat het ook goed los. Tsja, waar heb je dan 8 weken naar zitten kijken...

[ Voor 38% gewijzigd door renegrunn op 20-12-2021 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tommy-D schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:21:
Wat een neppe vooropgezette shit. Hoe dom dat ze dezelfde fucking vrachtwagen nemen, dat weet je toch ?
Dat inderdaad, alsof een transportbedrijf maar 1 vrachtwagen heeft 8)7

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Wat mij betreft hebben de dames gewonnen :)
De hunters hebben ze afgelopen weken niet weten te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00

MJV

Héél matig dit. Meiden hebben het eigenlijk perfect gespeeld, gedisciplineerd, maar hoe dan ook kansloos. Jammer, want tot nu toe vond ik het mooi en realistisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy-D
_ferry_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:23:
[...]

Ze weten wat de start locatie was, blauwe container, zelfde trailer/kenteken gebruiken, ja sorry maar beetje jammer weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Wow wat een anti-climax.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@SelmarSmit - Kunnen we volgend jaar een Hunted Tweakers doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
@SelmarSmit zal vast wel een uitleg hebben. Maar dat is voor de kijkers niet meer interessant. Gewoon een hele slechte finale.
Ook al is het slecht ge-edit misschien, dat maakt niet uit. De manier waarop is gewoon direct kansloos.

De spelleiding moet het concept flink aanpassen willen ze nog kijkers overhouden. Maarja dat zeggen we hier al meerdere seizoenen...

Ik ben blij dat ik maar een paar afleveringen gekeken heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 20-12-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
HerZon schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:25:
@SelmarSmit - Kunnen we volgend jaar geen Hunted Tweakers doen?
Nee, want op tweakers zitten mensen die nog net even wat slimmer zijn. En nee, dan bedoel ik absoluut mezelf niet. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MJV

MJV

Hunters kunnen we dit niet eens kwalijk nemen, vanuit spelleiding begrijp ik het echter echt niet.

Zelfs als die meiden nóg meer voorbereidingstijd hadden gehad en bijv. per boot waren gekomen waren ze nog steeds kansloos geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
MJV schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:26:
Hunters kunnen we dit niet eens kwalijk nemen, vanuit spelleiding begrijp ik het echter echt niet.
Dit inderdaad. Mooie vangst voor de Hunters, ook mooi te zien hoe ze dat vieren. Maar deze meiden zijn grondig genaaid door de spelleiding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
HerZon schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:25:
@SelmarSmit - Kunnen we volgend jaar geen Hunted Tweakers doen?
Als die het, naar verwachting, perfect doen, staan de hunters nog mooi klaar met een kopje koffie op het extractiepunt om ze daar op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online

Zelfs als die meiden nóg meer voorbereidingstijd hadden gehad en bijv. per boot waren gekomen waren ze nog steeds kansloos geweest.
Per helicopter was het misschien gelukt, of met een parachute...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske

Inderdaad, want binnen die 35 min zat er ook uit het niets een hunter team op een bootje _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wh4ck0

Precies, in dit spel woordt je gepakt door medekandidaten die fouten maken, of fouten van spelleiding. Dat eerste is gelukkig wat aan gedaan, door individuele instructies te geven met wachtwoorden. En deze te blokkeren als iemand gepakt is. Het tweede punt mag nog sterk over nagedacht worden over de planning. Dit on je verwachten. Of in ieder geval ingrijpen, zoals het deactiveren van de accounts. Door een andere vrachtwagen in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Plenkske schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:29:
[...]

Inderdaad, want binnen die 35 min zat er ook uit het niets een hunter team op een bootje _O-
Heb ik een bootje gemist? Die container stond op het terrein, dus bootje af en dan waren ze toch alsnog de pineut?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
Haha, #hunted nr. 1 trending al op Twitter. Dat is sneller dan dat de hunters in een speedboot zaten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wh4ck0
MJV schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:30:
[...]

Heb ik een bootje gemist? Die container stond op het terrein, dus bootje af en dan waren ze toch alsnog de pineut?
Er wordt waarschijnlijk bedoeld, dat het nogal knap is om ZO snel een boot te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MJV schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:30:
[...]

Wat @Wh4ck0 zegt

Maar je hebt gelijk, dan waren ze alsnog gezien. Enige kans was nog erin sluipen via een andere route. Maar daar hadden ze geen tijd meer voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Plenkske op 20-12-2021 21:35 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
@SelmarSmit Het was weer een fantastisch seizoen!

Wel heel erg jammer dat de extra content alleen beschikbaar is via FB of Insta, juist voor een programma dat ons juist meer bewust maakt over onze privacy. Erg teleurstellend dat ik die content niet kan zien nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
voorstad schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:33:
@SelmarSmit Het was weer een fantastisch seizoen!

Wel heel erg jammer dat de extra content alleen beschikbaar is via FB of Insta, juist voor een programma dat ons juist meer bewust maakt over onze privacy. Erg teleurstellend dat ik die content niet kan zien nu....
Dat ook idd, geen instagram of Facebook hier.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pZHjFsqhe6-8E8wzLeYEGGvagA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn44jfZzHkNJkZNgtxKhR64p.jpg?f=fotoalbum_large

Zo lekker doorrijden op de A16 (permanent 100) die hunters :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Donstil schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:42:
[Afbeelding]

Zo lekker doorrijden op de A16 (permanent 100) die hunters :P
Lekker zo ja, daarnaast ook lekker mensen klemrijden in een woonwijk. Ze zijn toch gewoon burger... beetje roekeloos gedrag soms :(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• renegrunn
Plenkske schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:25:
@SelmarSmit zal vast wel een uitleg hebben. Maar dat is voor de kijkers niet meer interessant. Gewoon een hele slechte finale.
Ook al is het slecht ge-edit misschien, dat maakt niet uit. De manier waarop is gewoon direct kansloos.

De spelleiding moet het concept flink aanpassen willen ze nog kijkers overhouden. Maarja dat zeggen we hier al meerdere seizoenen...

Ik ben blij dat ik maar een paar afleveringen gekeken heb.
Eens, wat mij dwarszit is dat al was je als deelnemer de perfecte voortvluchtige en doe je alles goed, was je alsnog kansloos omdat notabene de redactie / spelleiding het voor de deelnemers verpest. Die hadden hier zelf nul invloed op.

En ik heb wel alle afleveringen zitten kijken. Voor nop dus.

Volgend seizoen elke deelnemer een gps tracker in de rugzak meekrijgen van de redactie?

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 20-12-2021 22:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hunters voor het eerst gewonnen?

Als je dan toch het kenteken gaat monitoren en uitlezen via ANPR waarom dan niet meteen alle info van het voertuig uitlezen? Tenaamstelling van voertuig, uitpeilen van medewerkers van dat bedrijf, uitzoeken wie er in de vrachtwagen zit.... -O-

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

Je moet tegenwoordig wel de oorlog hebben meegemaakt om gewoon een lulverhaal op te kunnen hangen tegen de Hunters, good job opa! :+

@SelmarSmit zag dat besmuikte lachje wel toen Tim en Guus erbij gelapt werden door een klein kind :p

[ Voor 28% gewijzigd door The Legend op 20-12-2021 22:41 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Plenkske schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:21:
Dan roepen ze dat ze nog maar 35 min hebben en ineens staan ze op het containerterrein met alle teams en alle beelden. Right...
En een klok die opeens op 7 minuten staat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:59:
Je moet tegenwoordig wel de oorlog hebben meegemaakt om gewoon een lulverhaal of te kunnen hangen tegen de Hunters, good job opa! :+

@SelmarSmit zag dat besmuikte lachje wel toen Tim en Guus erbij gelapt werden door een klein kind :p
😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Woohooo schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:50:
Hunters voor het eerst gewonnen?

Als je dan toch het kenteken gaat monitoren en uitlezen via ANPR waarom dan niet meteen alle info van het voertuig uitlezen? Tenaamstelling van voertuig, uitpeilen van medewerkers van dat bedrijf, uitzoeken wie er in de vrachtwagen zit.... -O-
Hadden we gegaan, en volgens die info zou hij gestolen zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:29:
[...]

Precies, in dit spel woordt je gepakt door medekandidaten die fouten maken, of fouten van spelleiding. Dat eerste is gelukkig wat aan gedaan, door individuele instructies te geven met wachtwoorden. En deze te blokkeren als iemand gepakt is. Het tweede punt mag nog sterk over nagedacht worden over de planning. Dit on je verwachten. Of in ieder geval ingrijpen, zoals het deactiveren van de accounts. Door een andere vrachtwagen in te schakelen.
Ik denk niet dat productie had verwacht dat we er met vier teams zouden staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
_ferry_ schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:23:
[...]

Oplegger, en die heeft drie weken in een garage gestaan. Anders hadden we de container al vee eerder gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
@SelmarSmit waarom hebben de hunters altijd dezelfde kleding aan? Is dat zodat ze achteraf shots kunnen gebruiken in de edit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 23:44
SelmarSmit schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:17:
[...]

Hadden we gegaan, en volgens die info zou hij gestolen zijn…
Maar dan is het toch juist totaal niet logisch om terug te rijden naar het bedrijf waar hij van gestolen is? De focus lag na de ANPR hit zo goed als direct volledig op die terminal in Ridderkerk.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchy88 op 20-12-2021 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
LarryD schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:23:
@SelmarSmit waarom hebben de hunters altijd dezelfde kleding aan? Is dat zodat ze achteraf shots kunnen gebruiken in de edit?
Ja :) Is al eerder in dit topic besproken, ze moeten meerdere dagen dezelfde kleren aan (hopelijk niet exact dezelfde, maar hetzelfde)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Zodat ze snijbeelden en beautyshots kunnen hergebruiken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Dutchy88 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:23:
[...]

Maar dan is het toch juist totaal niet logisch om terug te rijden naar het bedrijf waar hij van gestolen is? De focus lag na de ANPR hit zo goed als direct volledig op die terminal in Ridderkerk.
Nou, dat duurde in het echt wel iets langer 😃.
Het waren überhaupt 3 ANPR hits, waarin ik elke keer een nieuw plan moest maken (‘Selmar terug naar je computer’ 😃)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:29
Kunnen ze beter volgend jaar niet één iemand van jullie weg halen (of iemand die hetzelfde soort werk doet) en deze vervolgens het begin en eind script laten na lezen. Uiteindelijk win je zoiets nooit als je met auto's, boten, vrachtwagen of in dit geval trackbare containers wordt gedropt en vervolgens ook weer mee wordt op gehaald ga je het nooit winnen. Ik denk dat degene die volgend jaar mee doen dit topic is goed moet door lezen, want je hebt veel prijs gegeven. >:)

Wellicht contact leggen met de vlucht route en 1 van de 3/4/5 kiezen en de meest gekozen zou het dan worden. Zou het spannender maken (en realistischer?). Wel moeilijker voor jullie maar goed

[ Voor 16% gewijzigd door SlqmLqck op 20-12-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:30

JRR

Stom van de productie om dan een gestolen oplegger te gebruiken! Ik neem aan dat als er een gestolen melding op zit er inderdaad een ANPR melding op blijft staan. Ik ga er niet vanuit dat elk voertuig wat een link met de verdachten heeft continue drie weken in de ANPR blijft staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
JRR schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:34:
Stom van de productie om dan een gestolen oplegger te gebruiken! Ik neem aan dat als er een gestolen melding op zit er inderdaad een ANPR melding op blijft staan. Ik ga er niet vanuit dat elk voertuig wat een link met de verdachten heeft continue drie weken in de ANPR blijft staan.
Waarom moest die container überhaupt daar het laatste uur naartoe worden gereden? Die had daar prima al een paar dagen kunnen staan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

Ik baalde in eerste instantie ook van het einde, de dames waren volstrekt kansloos. Maar dat lag uiteindelijk niet aan de productie, maar door het goede recherche werk in het begin. Beelden van de container opvragen en bekijken, kenteken aflezen en invoeren in de ANPR-hitmachine en het boekje van de eerdere gepakten waaruit bleek dat de container betrokken zou worden bij de extractie. Als ze 1 van deze dingen niet hadden, dan waren de teams vermoedelijk gespreid over de verschillende mogelijke locaties en was de kans voor de dames een stuk groter geweest. Maar ja, dat is nu net het idee van het spel, de hunters doen zo goed mogelijk hun werk :p

Wat ik in dat verband opvallender vond, was dat er niet verder werd ingezet op de helpers van de laatste locatie (het tuincentrum). Bekend was immers dat met de sms-actie info werd vrijgespeeld via de tor-site. Ook was duidelijk dat ze vermoedelijk hals over kop zouden vluchten na uitlezen van de info. Als ze daar even de laptop hadden bekeken, dan hadden ze op dat moment dus al het exacte extractiepunt gehad. Ik meen dat de helper dat ook zei ‘ze hebben nu het eindpunt wel’.

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 20-12-2021 22:41 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jammer dit einde. Hunters worden flink geholpen, dit had niemand kunnen winnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Echt, wat een domper. Met deze manier van spelen ben je gewoon compleet kansloos. Het mag ze echt wel wat moeilijker gemaakt worden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:36:
[...]

Waarom moest die container überhaupt daar het laatste uur naartoe worden gereden? Die had daar prima al een paar dagen kunnen staan?
Dan hadden we hem nog eerder gevonden, dat lijkt me niet de bedoeling 😃

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Ten eerste gefeliciteerd @SelmarSmit 😄

Wel een beetje een dubbel gevoel aan gehouden om dezelfde redenen als anderen al aangaven. Volgende keer moeten de producenten maar een paar man met dezelfde kwaliteiten als het Hunter team inhuren om de extractiedata te beveiligen.

Het gevoel overheerst dat de productie het eigenlijk verpest heeft voor de kandidaten, door deze container te gebruiken, en door de sms server.

Verder wel complimenten aan Selmar hoe jij/jullie het juiste extractiepunt tussen de mogelijkheden al hadden gevonden!

En pfff, mensen die hier meelezen, laten we afspreken dat als we ooit deelnemers helpen, we niet zo makkelijk informatie delen met de Hunters en Magriet ons voorbeeld is 😀😀

En die mevrouw die de rode brandweerwagen doorgaf, mag absoluut niet ons voorbeeld zijn.

Natuurlijk eigenlijk wel een fout van de dames om de helpers elkaar te laten zien. Beste is natuurlijk als de ene helper niets weet van de ander, en dat je helpers zelfs met valse informatie opscheept 😄😄

[ Voor 17% gewijzigd door Snikker op 20-12-2021 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy-D
Oh ja die sms centrale idd, dat was ook wel erg jammer, maar dat was waarschijnlijk om de hunters toch nog iets van een spoor te laten genereren.
En Margriet is echt een baas _/-\o_ Iemand zou haar een bos bloemen moeten sturen :)

Nog een spontane ingeving, er bestaan toch van die sms forwarding diensten ? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Tommy-D op 20-12-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 23:28
Ja zou leuk zijn zo’n Tweakers team @SelmarSmit

Communicatie via signal.
Communicatie via tor achtig iets? Weet niet eens of dat bestaat.
Linux laptops met encrypted hardeschijven om data uit te wisselen. :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
SelmarSmit schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:49:
[...]

Dan hadden we hem nog eerder gevonden, dat lijkt me niet de bedoeling 😃
Bedoel uiteraard met een andere oplegger. Of zat er ook nog een gps zender in de container? ;)
Snikker schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:52:

En pfff, mensen die hier meelezen, laten we afspreken dat als we ooit deelnemers helpen, we niet zo makkelijk informatie delen met de Hunters en Magriet ons voorbeeld is 😀😀
Ik mag hopen dat die jongens haar een bloemetje hebben gestuurd.

[ Voor 38% gewijzigd door renegrunn op 20-12-2021 23:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Tommy-D schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:56:
Oh ja die sms centrale idd, dat was ook wel erg jammer, maar dat was waarschijnlijk om de hunters toch nog iets van een spoor te laten genereren.
En Margriet is echt een baas _/-\o_ Iemand zou haar een bos bloemen moeten sturen :)

Nog een spontane ingeving, er bestaan toch van die sms forwarding diensten ? ;)
Nope, dat was totaal niet de bedoeling. We hebben zelfs Anton op de set gehad aan wie we moesten uitleggen hoe dat nou kon. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
renegrunn schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:12:

[...]

Ik mag hopen dat die jongens haar een bloemetje hebben gestuurd.
Ze zal vast een deel van het gewonnen prijzengeld krijgen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Dat de hunters er zo dicht op zaten door de SMS-server te tappen is slim. Dat de productie een uur voor tijd een ANPR-hit genereert voor de vrachtwagen snap ik ook nog wel in het kader van een spannend einde. Net wel of net niet. Ik neem namelijk aan dat die vrachtwagen niet binnen het uur daar rijdt, gelost wordt en geparkeerd wordt achtergelaten. Dus ik vermoed een eerdere lossing, zodat die container al netjes klaar staat. Vervolgens een gesimuleerde ANPR-hit.

Alleen dat de bedrijfsnaam daar gewoon op staat is echt een kapitale fout geweest. Heel spijtig voor de dames die daar echt niets aan konden doen. En een enorme anti-climax in het programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Ik zie dat Hunted kijkers op Twitter zich aan dezelfde punten als wij (sms server, container) hebben gestoord.

Mensen hebben daarbij vooral het idee dat de deelnemers kansloos waren door de acties van de productie.

Hopelijk worden deze punten van kritiek meegenomen bij eventueel volgende seizoenen.

Er is nu weer een Hunted VIPS aankomende, wordt aan het eind van januari uitgezonden als ik het goed begrijp. Dat zal al wel opgenomen zijn vermoed ik, maar hopen dat dat seizoen beter is dan deze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Snikker schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:42:
Ik zie dat Hunted kijkers op Twitter zich aan dezelfde punten als wij (sms server, container) hebben gestoord.

Mensen hebben daarbij vooral het idee dat de deelnemers kansloos waren door de acties van de productie.

Hopelijk worden deze punten van kritiek meegenomen bij eventueel volgende seizoenen.

Er is nu weer een Hunted VIPS aankomende, wordt aan het eind van januari uitgezonden als ik het goed begrijp. Dat zal al wel opgenomen zijn vermoed ik, maar hopen dat dat seizoen beter is dan deze.
Die is net als vorig jaar direct na het reguliere seizoen opgenomen. En ik kan alvast verklappen dat die niet via een container weg hoeven, dus het einde is anders 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
Is ook voor de herkenning van de kijker.
Niet iedereen (elke kijker) zal de gezichten van elke hunter onthouden en steeds herkennen.
Maar als ze er in beeld telkens precies hetzelfde uitzien, worden ze herkend als hunter aan gezicht én kleding.

Gewoon het principe dat bepaalde beroepen/ functies/ rollen in uniform lopen. Of typetjes op tv in hetzelfde pakkie.
Pas als iemand meer bekend wordt, wordt ie ook overal aan zn gezicht herkend

En natuurlijk is het voor de productie ook handig voor edits 8)
Snikker schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:52:
...

Natuurlijk eigenlijk wel een fout van de dames om de helpers elkaar te laten zien. Beste is natuurlijk als de ene helper niets weet van de ander, en dat je helpers zelfs met valse informatie opscheept 😄😄
In het Vlaamse seizoen was een duo dat dat heel goed deed.
Telkens als ze ergens bij een helper weggingen, of op straat iemand iets vroegen, dan gaven ze andere informatie dan wat ze daadwerkelijk van plan waren. (y)

zo van;
"Hey Piet, bedankt voor het helpen! Het zal nog een flinke fietstocht worden richting Antwerpen"

En dan zag je ze uit het zicht van Piet een andere afslag nemen, juist niet in de richting van Antwerpen. :)
Mochten er dan Hunters bij Piet komen, dan kan hij ook niks anders dan daadwerkelijk zeggen, "Ze gingen die kant op en mompelden iets over Antwerpen"

[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 21-12-2021 09:24 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:56
Er waren vijf manieren het terrein op, maar je weet pas een paar uur van tevoren dat je daar moet zijn...

Ik vond dat ook al redelijk absurd, alsof je als deelnemer binnen een paar uur nog even een boot weet te regelen daarheen. Was het de voorgaande jaren ook niet zo dat de deelnemers de exacte locatie al echt wel langer van tevoren wisten en dit ook wat beter konden plannen..? Gevoelsmatig was enige optie ook zowat met een auto het terrein oprijden in de tijd die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
Chillz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
[...]

In het Vlaamse seizoen was een duo dat dat heel goed deed.
Telkens als ze ergens bij een helper weggingen, of op straat iemand iets vroegen, dan gaven ze andere informatie dan wat ze daadwerkelijk van plan waren. (y)

zo van;
"Hey Piet, bedankt voor het helpen! Het zal nog een flinke fietstocht worden richting Antwerpen"

En dan zag je ze uit het zicht van Piet een andere afslag nemen, juist niet in de richting van Antwerpen. :)
Mochten er dan Hunters bij Piet komen, dan kan hij ook niks anders dan daadwerkelijk zeggen, "Ze gingen die kant op en mompelden iets over Antwerpen"
Is de vlaamse serie ergens terug te kijken? Zou 'm ook graag zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
Na de loslippige dame, helpers die gewoon alle info weggeven en gisteren weer de productie die exact dezelfde oplegger gebruikt ben ik er ook wel klaar mee. Meest treurige vond ik nog dat de bedrijfsnaam waar vandaan de extractie zou plaats vinden op de oplegger stond :F

Wat dat betreft hadden de hunters genoeg gehad aan het kenteken en een goede foto op de eerste dag. Vervolgens hadden ze net zo goed 3 weken op vakantie kunnen gaan en de laatste ochtend kunnen beginnen. Na de ANPR hit + de naam van het containerbedrijf konden ze lekker met z'n allen in een strandstoel rondom de container gaan zitten :+

(Inderdaad, ze hadden dan nog niet geweten dat de deelnemers vanuit dezelfde container moesten vertrekken, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
voorstad schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:47:
Is de vlaamse serie ergens terug te kijken? Zou 'm ook graag zien.
officieel https://www.goplay.be/
vanuit NL zul je daar een VPN in België voor nodig hebben

Ik voldoe aan bovenstaande,
dus geen idee over de on-officiële kanalen.

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste