Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 07:24
Net als de meesten hier vond ik de laatste 10 minuten ook een behoorlijke afknapper. Los hiervan vond ik het wel een erg leuk seizoen om te volgen. Eerdere seizoenen had ik nog wel eens het idee had dat heel veel vooropgezet was (zie bv. inzet Apache helikopter) en de Hunters geregeld een toneelstukje aan het opvoeren waren. Dit seizoen kreeg je goed mee dat ook de Hunters erg hard moeten werken om aan kruimels informatie te komen en dat niet alles tot succes leidt.

De bijdragen van Selmar Smit hier op het forum droegen ook erg bij aan het begrip en het kijkplezier, veel dank hiervoor! Volgend jaar wellicht een blog bijhouden? (of de tijdsbesteding op het tweakersforum gewoon declareren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier ook wat gemengde gevoelens over de finale. Maar ik begrijp ook dat het een lastig format is om goede tv te maken. De hunters hadden nu voldoende info om al hun teams naar het juiste extractiepunt te sturen, waardoor je als kandidaat vrijwel kansloos bent. Zou je het helemaal dichttimmeren om informatie te lekken, dan kunnen de deelnemers op hun dooie akkertje naar het extractiepunt gaan en is het ook niet boeiend om te kijken.

Er zullen voorafgaand wel de nodige overwegingen gemaakt zijn, maar als het programma eenmaal gestart is heb je nog maar weinig in de hand. De container met dezelfde vrachtwagen/kenteken vervoeren vind ik wel een punt wat slecht is uitgedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

Ik vond het een leuk seizoen, jammer dat de productie niet heeft nagedacht op sommige momenten/ het spel eigenlijk al was beslist in het voordeel van de hunters na de 1e en 2e aflevering.

Mooiste moment vond ik het boksje in de auto van de 2 hunters toen ze de informatie doorkregen dat ze naar Ridderkerk moesten. Dan zie je gewoon dat ze het volste vertrouwen hebben in het analysewerk en dat ze weten dat ze de buit binnen hebben.

Ben benieuwd of de hunters bang zijn dat K.O. ze gaat laten slapen volgende maand :P

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 21-12-2021 12:42 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:19
SelmarSmit schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:33:
[...]
Maar wacht maar af, de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Ik ben nu eigenlijk toch wel benieuwd wat je hier mee bedoelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
pricing schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:26:
De bijdragen van Selmar Smit hier op het forum droegen ook erg bij aan het begrip en het kijkplezier, veel dank hiervoor! Volgend jaar wellicht een blog bijhouden? (of de tijdsbesteding op het tweakersforum gewoon declareren ;))
Helemaal mee eens! Je ziet de afgelopen seizoenen ook dat de opsporing van meer traditioneel steeds meer aan het verschuiven is naar digitaal. De 2 hackers en Selmar krijgen een steeds belangrijkere rol, logisch en realistisch lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:41
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:07:
[...]

Ik ben nu eigenlijk toch wel benieuwd wat je hier mee bedoelde.
Dat we dus niet konden blijven meekijken op de server (naar aanleiding van de image waar men ontevreden over was). Kwam overigens omdat ze de server hadden verplaatst - al heeft dat de uitzending niet gehaald (en heb ik dus 100x moeten uitleggen 😃)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:19
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:14:
[...]

Dat we dus niet konden blijven meekijken op de server (naar aanleiding van de image waar men ontevreden over was). Kwam overigens omdat ze de server hadden verplaatst - al heeft dat de uitzending niet gehaald (en heb ik dus 100x moeten uitleggen 😃)
Aah, duidelijk. Ik dacht dat je meer op het einde hintte. Denk trouwens dat je dan minimaal zo vaak mocht uitleggen waarom je hem dan eerst wel kon opvragen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:25:
[...]

Aah, duidelijk. Ik dacht dat je meer op het einde hintte. Denk trouwens dat je dan minimaal zo vaak mocht uitleggen waarom je hem dan eerst wel kon opvragen :+ .
Yep 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09

jdh009

FP ProMod
@SelmarSmit Zit er eigenlijk veel verschil in de softwarepakketten/-programma's die jullie gebruiken voor o.a. de opsporing in het echt en die jullie beschikbaar krijgen/hebben? tijdens het opsporen in het programma. Zijn jullie hier eigenlijk nog door gehinderd? Zie regelmatig o.a. Google Maps langskomen, maar kan met voorstellen dat jullie voor streetview achtige verkenningen graag recentere data willen hebben dan Google aanbied.

[ Voor 24% gewijzigd door jdh009 op 21-12-2021 14:43 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:31
Ik was eigenlijk ook wel blij dat er eens niet een deelnemer won. Volgens mij is het ieder seizoen nog geweest dat een duo of een enkeling (evt van een eerder duo) won waardoor ik langzaam het gevoel begon te krijgen dat het vooropgezet was om minimaal 1 deelnemer te laten winnen.

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:11
Chillz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:57:
[...]

officieel https://www.goplay.be/
vanuit NL zul je daar een VPN in België voor nodig hebben
De Vlaamse versie is een aanrader. Zelfde format maar je krijgt er gratis een cursus Vlaams bij! "Om de pot draaien", "Met de voeten spelen", "Ik zie u graag" en natuurlijk allerlei Waalse tussenwoordjes. Sommige dialecten zijn zonder ondertiteling bijna niet te verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:35:
@SelmarSmit Zit er eigenlijk veel verschil in de softwarepakketten/-programma's die jullie gebruiken voor o.a. de opsporing in het echt en die jullie beschikbaar krijgen/hebben? tijdens het opsporen in het programma. Zijn jullie hier eigenlijk nog door gehinderd? Zie regelmatig o.a. Google Maps langskomen, maar kan met voorstellen dat jullie voor streetview achtige verkenningen graag recentere data willen hebben dan Google aanbied.
Klopt, soms is dat irritant, maar soms kunnen we ook tools gebruiken die juist de politie nog niet kunnen/mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:58:
[...]

Klopt, soms is dat irritant, maar soms kunnen we ook tools gebruiken die juist de politie nog niet kunnen/mogen.
Is dat mogen dan weer niet tegen de regels van het programma? :+

Wat mis je het meest?

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 21-12-2021 15:02 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:01:
[...]

Is dat mogen dan weer niet tegen de regels van het programma? :+

Wat mis je het meest?
En tap- en baken systeem waardoor we gewoon live kunnen ‘meeluisteren’ ipv de vertraging die we nu hebben 😃

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb net de finale gezien. Wat een ramp. Wat een aanfluiting. Totaal in het voordeel van de Hunters gedraaid door de productie.

Met een gestolen oplegger een trigger genereren op uur U. Waar toevallig de naam van het bedrijf op staat waar de extractie plaats vindt. Dwingen om static SMS te gebruiken bij een TOR-site. Het lag er dit seizoen wel heel erg dik bovenop. Flinke teleurstelling. Ik zou er als Hunterteam geen seconde trots op zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Koen Hendriks schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:18:
Ik vind het altijd wel naar dat je theoretisch nog alles perfect kan doen op de vlucht, maar de Hunters dan klaar staan bij het extractie punt omdat ze de telefoon/notitieblokje/geheime code/etc van een ander stel hebben gevonden en het extractie punt weten.

Dan moet jij maar door die campers heen zien te komen naar de boot/vliegtuig/heli etc. terwijl je alles wel 'goed' hebt gedaan op de vlucht.
Called it!

Exact wat er gebeurt is dus...

Ondanks bar en bar slechte einde vond ik dat de Hunters het goed gedaan hebben hoor. Felicitaties zijn op z'n plaats @SelmarSmit

En ook heel tof dat je continu verheldering in dit blijft geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
dr.lowtune schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:55:
Super grappig, die gasten zijn hier praktisch voor de deur geweest zie ik nu!

Edit: op dat volkspark (vijfsluizen) ben je echt fucked als ze het dichtzetten. 1 ingang, 1 uitgang.

Edit2: het wrange; waren ze ipv rechtsaf linksaf gegaan voordat ze die wijk in gingen, dan hadden ze de metro kunnen pakken naar centrum Rotterdam, of richting een watertaxi. You chose poorly!

Edit3: moeten hunters zich eigenlijk aan verkeersregels houden? Denise reed 140 waar je 100 mag ;)
Te voet heb je 3 in/uitgangen. Snap ook niet dat die meneer dat ook zei dat het maar 1 ingang had. Met de auto klopt het maar te voet heb je 3 opties.
1. Auto / hoofdingang
2. Langs de molen heb je een klein grindpad het water over.
3. Andere kant zit een fietserstunneltje welke je moet hebben om naar Vlaardingen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:31:
[...]

Te voet heb je 3 in/uitgangen. Snap ook niet dat die meneer dat ook zei dat het maar 1 ingang had. Met de auto klopt het maar te voet heb je 3 opties.
1. Auto / hoofdingang
2. Langs de molen heb je een klein grindpad het water over.
3. Andere kant zit een fietserstunneltje welke je moet hebben om naar Vlaardingen te gaan.
Wij hadden ze ook gezien, dus die stonden alle drie dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:06
Gefeliciteerd @SelmarSmit met jullie eerste overwinning!!! *O*

Als de meiden eerder waren geweest i.p.v. op het laatste moment, hadden ze dan een kans gemaakt? Moest de timer op 0 voor extractie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:33:
[...]

Tenminste op het moment dat ik team drie door al die wegafsluitingen en eenrichtingsverkeer wegen op de goede plek had gekregen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
PEBKAC schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:33:

Als de meiden eerder waren geweest i.p.v. op het laatste moment, hadden ze dan een kans gemaakt? Moest de timer op 0 voor extractie?
Dat weten we eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@SelmarSmit bedankt voor je antwoord ;)

Ander vraagje waarom doet Jeroen eigenlijk niet meer mee met het veldwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:33:
[...]

Ja, het is zeker makkelijk dicht te zetten en dat had ik ook wel verwacht inderdaad, maar 1 in/uitgang klopt gewoon niet.

Ik ben nog wel benieuwd hoe de extractie zou zijn geweest, container aan een kraan, op een boot oid, was nog wel een mooi afsluitende shot geweest, een lege wegvliegende container.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:34:
[...]

Tenminste op het moment dat ik team drie door al die wegafsluitingen en eenrichtingsverkeer wegen op de goede plek had gekregen 😃
Ja als ze nog kans hadden willen maken hadden ze direct door moeten steken en niet moeten blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
PEBKAC schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:41:
@SelmarSmit bedankt voor je antwoord ;)

Ander vraagje waarom doet Jeroen eigenlijk niet meer mee met het veldwerk?
Omdat we meestal geen extra cameraman/vrouw hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
PEBKAC schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:33:

Nou, wat een overwinning. Uiteindelijk komt het er op neer dat de hele jacht tijdens de serie nergens voor nodig was. Met de vrachtwagen uit de 1e aflevering hadden ze in de laatste aflevering hoe dan ook iedereen opgepakt. Dit seizoen zat wel volledig van toevalligheden aan elkaar en was wel heel slecht opgezet.

En inderdaad zeker wel gefeliciteerd @SelmarSmit, maar dan wel voor het verslaan van de programmaleiding, want de deelnemers hadden dit seizoen echt totaal geen kans.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

redwing schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:23:
[...]

Nou, wat een overwinning. Uiteindelijk komt het er op neer dat de hele jacht tijdens de serie nergens voor nodig was. Met de vrachtwagen uit de 1e aflevering hadden ze in de laatste aflevering hoe dan ook iedereen opgepakt. Dit seizoen zat wel volledig van toevalligheden aan elkaar en was wel heel slecht opgezet.

En inderdaad zeker wel gefeliciteerd @SelmarSmit, maar dan wel voor het verslaan van de programmaleiding, want de deelnemers hadden dit seizoen echt totaal geen kans.
Dat is wel wat simpel gezegd achteraf. Eens dat het uiteindelijk zo ongeveer onmogelijk was om te winnen, maar daar was voor nodig dat de Hunters zelf zouden bedenken om de beelden van de container te bekijken, het kenteken te registreren in de ANPR, en de hint vinden van 1 van de gepakten waardoor duidelijk werkt dat dezelfde container zou worden gebruikt. Als ze die hint niet hadden, was dus spontaan de container opgedoken in de ANPR, maar hadden ze dan zo snel kunnen / durven schakelen? Of hadden ze toch moeten spreiden op de mogelijke alternatieve locaties. Die drie weken werken waren nodig zodat je achteraf kan zeggen dat die drie weken werk niet nodig waren ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
Maar er is nog geen seizoen geweest waarbij er niet kandidaten opgepakt werden inclusief hun informatie. Dat er iets met die container ging gebeuren was dus al snel duidelijk. Daarmee was ook gelijk die ANPR hit aan het eind een gegeven.

Maar de hunters hebben prima werk gedaan, alleen het programma zat dit seizoen gewoon slordig in elkaar. Eerst al die server en de informatie die ze konden krijgen via de telefoons waarvan al snel duidelijk werd dat het niet de bedoeling was dat die informatie gebruikt zou worden door de hunters. En zodra ze bij deze laatste aflevering vertelden dat dezelfde vrachtwagen gebruikt werd als aan het begin was het me al duidelijk dat daarmee de kandidaten geen kans meer hadden.

En wat daarnaast hier in het topic al vaker is gezegd, door de montage lijkt het net alsof de hunters alle antwoorden voorgeschotelt kregen en ze wel heel toevallig op de goede plek waren. Alleen doordat Selmar in dit topic uitleg geeft werd het duidelijk dat daar zeker wel moeite in is gestoken.

Dus hopelijk zit het programma volgende keer weer wat degelijker in elkaar, het blijft nl. leuk om te kijken :)

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Daar ben ik het wel mee eens, met name dat laatste zal een hoop doen voor de geloofwaardigheid van het simulatieaspect. Als de voice-over aan het begin van de aflevering bijvoorbeeld ook verteld hoe lang de hunters zijn bezig geweest met bepaalde leads, en hoe die op nul informatie uitkwamen, dan krijg je al minder het idee dat het ze op een presenteerblaadje komt aanwaaien doordat elke ‘gok’ de goede blijkt te zijn. Het proces daar achter is interessant genoeg (wmbt) om ook uit te zenden. Maar dat zal uiteindelijk ordinair door een wat-levert-het-meeste-kijkcijfers-op-mannetje worden bepaald :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is voor de Hunters heel hard werken, en heel veel losse rafeltjes blijken ook niet meer dan dat te zijn. Het is gewoon jammer dat ze dan door de productie in het zadel geholpen worden. Zonder die hulp waren ze kansloos geweest bij de twee dames die overbleven, echt kansloos. Ze hadden geen enkel idee van de exacte locatie en geen enkel idee van de laatste helper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

FirePuma142 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:55:
Het is voor de Hunters heel hard werken, en heel veel losse rafeltjes blijken ook niet meer dan dat te zijn. Het is gewoon jammer dat ze dan door de productie in het zadel geholpen worden. Zonder die hulp waren ze kansloos geweest bij de twee dames die overbleven, echt kansloos. Ze hadden geen enkel idee van de exacte locatie en geen enkel idee van de laatste helper.
Ik weet niet in hoeverre je die ‘hulp’ dan precies definieert, maar doorslaggevend was volgens mij de ANPR hit op de rijdende container met daarop de naam van het overslagbedrijf. Daarvoor hadden ze echter al drie waarschijnlijke locaties bepaald waarop ingezet zou worden, waaronder het bedrijf waar uiteindelijk vol op in werd gezet toen de beelden van de container met naam van het bedrijf verscheen. Dus kansloos waren ze volgens mij niet geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
The Legend schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet in hoeverre je die ‘hulp’ dan precies definieert, maar doorslaggevend was volgens mij de ANPR hit op de rijdende container met daarop de naam van het overslagbedrijf. Daarvoor hadden ze echter al drie waarschijnlijke locaties bepaald waarop ingezet zou worden, waaronder het bedrijf waar uiteindelijk vol op in werd gezet toen de beelden van de container met naam van het bedrijf verscheen. Dus kansloos waren ze volgens mij niet geweest.
Hulp als in die ANPR hit.
Het productieteam had niet dezelfde oplegger moeten gebruiken. En al helemaal niet met de naam van het bedrijf.
Volgens mij werd in de aflevering niet duidelijk of dit bedrijf onder die 3 viel, ze noemde enkel plaatsnamen. Maar als het daarbij was gebleven dan was er dus 1 team bij dat bedrijf in plaats van alle teams. Dan hadden de dames nog kans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Plenkske schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
[...]

Het productieteam had niet dezelfde oplegger moeten gebruiken. En al helemaal niet met de naam van het bedrijf.
Volgens mij werd in de aflevering niet duidelijk of dit bedrijf onder die 3 viel, ze noemde enkel plaatsnamen. Maar als het daarbij was gebleven dan was er dus 1 team bij dat bedrijf in plaats van alle teams. Dan hadden de dames nog kans.
Dat kan @SelmarSmit misschien nog ff ophelderen, maar we zijn het eens. Het zou wat mij betreft niet zo mogen zijn dat omstandigheden die volledig buiten de macht van kandidaten liggen, maken dat het feitelijk onmogelijk wordt om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik vraag mij af of de Hunters er (misschien wel met minder) dan als nog niet in de buurt waren geweest. De dames hebben op het einde best nog wel risico genomen.

Volgend jaar moet @SelmarSmit maar eens mee doen als voortvluchtige ;-). Ben nieuwsgierig hoever hij onder de radar kan blijven!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:35:
[...]

Dat kan @SelmarSmit misschien nog ff ophelderen, maar we zijn het eens. Het zou wat mij betreft niet zo mogen zijn dat omstandigheden die volledig buiten de macht van kandidaten liggen, maken dat het feitelijk onmogelijk wordt om te winnen.
We hadden in Ridderkerk zelf ook meerdere locaties op het oog.

Maar je kunt niet zomaar zeggen dat we dan niets hadden gehad. Want als die ANPR er niet was geweest, was het hele ‘voorspel’ ook anders geweest, zodat wij een kans hebben om het extractiepunt te vinden. Bijvoorbeeld door de laatste cirkel die wij zien veel kleiner te maken.

Spelleiding zal er altijd voor proberen te zorgen dat het einde spannend blijft. In Veenoord hadden wij bijvoorbeeld geen kans. Texel was volgens mij nooit gebalanceerd en deze keer hadden wij te veel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Er is ooit een programma op TV geweest waar duo's voortvluchtig waren in heel Nederland maar waar kijkers van het programma de voortvluchtige konden helpen of pakken.
Als zoiets terug komt met wat Hunted technologie opsporing erbij kan het wel eens realistisch worden.

Gewoon een programma maken van 3 weken met 2 tv uitzendingen per week en dagelijkse updates online.
Voor de voortvluchtige mega spannend want iedereen kan je tegenstander zijn en voor de kijker erg interessant omdat je dagelijks beelden kunt zien van de voortvluchtige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:04
redwing schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:37:
Maar er is nog geen seizoen geweest waarbij er niet kandidaten opgepakt werden inclusief hun informatie. Dat er iets met die container ging gebeuren was dus al snel duidelijk. Daarmee was ook gelijk die ANPR hit aan het eind een gegeven.
Staat me bij dat er een seizoen was met excrypted usb-drives met vingeraftdrukscanner, denk vóór 2018 :(.
Maar dat was ook echt te moeilijk voor de hunters.

Die afstemming is zo ongelofelijk moeilijk. Je probeert een puzzel te maken, die op precies de juiste manier gespeeld moet worden om op het juiste moment opgelost te gaan worden, door de juiste persoon. In dit geval was de SMS-server iets dat over het hoofd werd gezien en in combinatie met een foto van trailer met bedrijfsnaam, waren dat de 'foute' inschattingen, waardoor het spelletje (op het eind) helaas al bepaald was.

Ik hoop wel weer op een vorm van offline-extractiepunt-informatie. Dat is makkelijker te pakken voor de hunters, maar in combinatie met meerdere extractiepunten (1 per deelnemer/stel) is dat voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Plenkske schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:32:
[...]
Het was redelijk kansloos voor de kandidaten op deze manier inderdaad. Ik zat tijdens de aflevering de naam van het transportbedrijf al te google'n en toen had ik al zoiets van :F

Ik blijf de laatste twee finales toch erg zwak vinden, de hunters zijn er zwaar in het voordeel.
Ik hoop dat er voor de komende seizoenen toch wat voordeel komt voor de kandidaten in de finale.
Ik vond de finale met de vele eendje's geweldig: daar waren de hunters goed door afgeleid.

Ik denk dat op Texel, Heeg en nu in Ridderkerk wel één ding duidelijk is geworden en dat is dat er met één voertuig en/of plek veel te veel voordeel is voor de hunters. Op Texel hadden er gerust 5 waterscooters mogen komen, in Heeg hadden er van mij ook prima meerdere boten mogen gaan varen en nu hadden er ook op zijn minst twee of drie vrachtwagens mogen gaan rijden.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
DaWaN schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:46:
[...]

Het was redelijk kansloos voor de kandidaten op deze manier inderdaad. Ik zat tijdens de aflevering de naam van het transportbedrijf al te google'n en toen had ik al zoiets van :F

Ik blijf de laatste twee finales toch erg zwak vinden, de hunters zijn er zwaar in het voordeel.
Ik hoop dat er voor de komende seizoenen toch wat voordeel komt voor de kandidaten in de finale.
Ik vond de finale met de vele eendje's geweldig: daar waren de hunters goed door afgeleid.

Ik denk dat op Texel, Heeg en nu in Ridderkerk wel één ding duidelijk is geworden en dat is dat er met één voertuig en/of plek veel te veel voordeel is voor de hunters. Op Texel hadden er gerust 5 waterscooters mogen komen, in Heeg hadden er van mij ook prima meerdere boten mogen gaan varen en nu hadden er ook op zijn minst twee of drie vrachtwagens mogen gaan rijden.
Nou in Texel was er voor ons geen enkele mogelijkheid om achter gedetailleerdere info te komen dan ‘Texel’. Dat was toch een behoorlijk eerlijke strijd. Kandidaten die een exacte locatie kennen terwijl wij een heel eiland moeten uitkammen. En dan ook nog een extractie locatie kiezen die wij niet met auto’s konden bereiken (was nog 15min lopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

Het probleem lijkt me dat de productie een spannende finale wil: de hunters moeten er dus eigenlijk altijd achter kunnen komen waar de extractie plaats gaat vinden, want als kandidaten daar gewoon op hun gemak kunnen instappen zonder dat er een hunter in de buurt is, is het ook niet leuk.

Maar als er maar één paar vluchtelingen over is, dan kunnen ze nooit op tegen 3 of 4 teams hunters die de gehele omgeving van het extractiepunt klem kunnen zetten.
Als er meer vluchtelingen onderweg zijn, wordt het voor de hunters natuurlijk al iets lastiger, dus je kunt ook nog zeggen dat het wel een knappe prestatie van de hunters was om alle op een na koppels al te pakken voor de finale.

De productie zal m.i. iets moeten bedenken, zodat de hunters met de informatie die ze redelijkerwijs kunnen verkrijgen de extractielocatie niet exact kunnen bepalen en moeten inzetten op drie of meer locaties. Dan wordt het met goede wil een 1:1 bij het extractiepunt en hebben de kandidaten nog een kans.

Overigens, uitgaande van mijn stelling dat de productie hunters in de buurt van de extractie wilt krijgen, kun je je als kandidaat afvragen waarom je drie weken je stinkende best zou doen om onder de radar te blijven, als je eigenlijk weet dat je bij de finale nog steeds gepakt kan worden. Zoiets als wat Lewis Hamilton in Abu Dhabi overkwam :)

Edit:

Wat ik ook nog wel eens zou willen zien, is samenwerking tussen de vluchtelingen. Als ze kunnen coordineren hoe ze zich over het land verspreiden en de extractielocatie gelijktijdig van verschillende kanten benaderen, dan is het voor de hunters ook een stuk lastiger. En ze kunnen toch op zijn minst met elkaar afspreken dat ze geen "bewijsmateriaal" biij zich hebben in het geval ze gepakt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door aap op 22-12-2021 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

We zijn niet de enige met deze mening. Wordt grotendeels door de kijkers gedeeld en RTL heeft er ook een artikeltje over.

https://www.rtlboulevard....35/hunted-2021-finale-nep

Hunter productie wordt wel goed op de vingers getikt zo denk dat het volgende seizoen wat anders aangepakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Laatst online: 23:26
Beetje kansloos zo met die vrachtwagen eigenlijk. Beetje een deceptie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drucchi
Eureka! De oplegger is bewust geregistreerd als gestolen (opgegeven door de spelleiding), zodat daarmee de link met enige belettering op de oplegger verbroken is. DAT is wat de hunters hebben genegeerd!

@SelmarSmit Waarom zou een gestolen oplegger netjes worden terugbezorgd bij het bedrijf waar hij vandaan komt?

• SelmarSmit
Drucchi schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:04:
Eureka! De oplegger is bewust geregistreerd als gestolen (opgegeven door de spelleiding), zodat daarmee de link met enige belettering op de oplegger verbroken is. DAT is wat de hunters hebben genegeerd!

@SelmarSmit Waarom zou een gestolen oplegger netjes worden terugbezorgd bij het bedrijf waar hij vandaan komt?
Als het bedrijf zelf is betrokken bij duistere zaakjes gebeuren dat soort dingen wel meer. Andere reden kan ik niet verzinnen 😃

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Drucchi schreef op donderdag 23 december 2021 @ 01:04:

i

Maar als het je laatste kans is om de voortvluchtige te pakken zou ik dat ook negeren. Een betere optie was er niet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Drucchi
SelmarSmit schreef op donderdag 23 december 2021 @ 06:49:
[...]

Als het bedrijf zelf is betrokken bij duistere zaakjes gebeuren dat soort dingen wel meer. Andere reden kan ik niet verzinnen 😃
Ik snap dat in het licht van de laatste minuten en de paniek alom even vergeten wordt dat het ding "gestolen" was. Het past inderdaad net iets té mooi in het plaatje. Maar achteraf is het dan best wel een gok om daar zo vol op in te zetten. Ik denk dat ik het maar moet zien als een 'onbedoelde' "We starten in Made en eindigen in Edam." Wel een beetje jammer zo.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Drucchi schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:10:
[...]

Ik snap dat in het licht van de laatste minuten en de paniek alom even vergeten wordt dat het ding "gestolen" was. Het past inderdaad net iets té mooi in het plaatje. Maar achteraf is het dan best wel een gok om daar zo vol op in te zetten. Ik denk dat ik het maar moet zien als een 'onbedoelde' "We starten in Made en eindigen in Edam." Wel een beetje jammer zo.
Hier komt nog natuurlijk ook om de hoek kijken dat de Hunters weten dat het een TV-programma is. Tijdens de vlucht kan dat - door zo goed mogelijk te simuleren - op de achtergrond verdwijnen, maar bij zo’n extractie gaat het niet meer alleen om de psyche van de voortvluchtigen te doorgronden (wat zullen ze hoe gaan doen?) maar ook om hoe de redactie het eindspel zal creëren. Daar hebben ze in dit geval handig gebruik van gemaakt volgens mij. Je kunt op je klompen aanvoelen dat als je daadwerkelijke beelden krijgt van de container die onderweg is (in plaats van de uitgeschreven ‘beelden’ die ze tijdens het spel ook krijgen) dat die container de extractie zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 23-12-2021 10:13 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik vond het een fantastisch seizoen! Mooi dat de hunters eens gewonnen hebben.

Hoe dat precies gaat en of ze teveel "hulp" gehad hebben doet voor mij niet af aan het plezier dat ik heb.
De hunted hebben vaak genoeg geluk en worden flink geholpen, zoveel dat het ook niet altijd realistisch is. Dus dat brengt het geheel voor mij wel in balans. Daarnaast kunnen "criminelen" in het echt ook gewoon "dom" bezig zijn of afhankelijk zijn van een contact die het voor ze verprutst...dus het doet voor mij niet af aan het realisme.

Wel mooi om te zien hoe de reacties hier zijn, dat laat toch zien dat dit programma echt wel leeft!

Persoonlijk jammer dat er nu een VIP seizoen aankomt, ga weg met die BNers...ik kijk vooral weer uit naar het nieuwe normale seizoen volgend jaar.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Devian schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:40:

Hoe dat precies gaat en of ze teveel "hulp" gehad hebben doet voor mij niet af aan het plezier dat ik heb.
De hunted hebben vaak genoeg geluk en worden flink geholpen, zoveel dat het ook niet altijd realistisch is. Dus dat brengt het geheel voor mij wel in balans. Daarnaast kunnen "criminelen" in het echt ook gewoon "dom" bezig zijn of afhankelijk zijn van een contact die het voor ze verprutst...dus het doet voor mij niet af aan het realisme.

Wel mooi om te zien hoe de reacties hier zijn, dat laat toch zien dat dit programma echt wel leeft!

Persoonlijk jammer dat er nu een VIP seizoen aankomt, ga weg met die BNers...ik kijk vooral weer uit naar het nieuwe normale seizoen volgend jaar.
Vergeet ook vooral Hunted into the Wild niet te kijken. De mensen van montage die ik spreek zeggen dat hij prachtig gaat worden.

• The Legend

The Legend

*Plop*

SelmarSmit schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:55:
[...]

Vergeet ook vooral Hunted into the Wild niet te kijken. De mensen van montage die ik spreek zeggen dat hij prachtig gaat worden.
Wanneer kunnen we die op TV verwachten? Direct na VIPS hopelijk? :p

• The Legend

The Legend

*Plop*

Devian schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:40:

Moet wel zeggen dat ik de categorie VIPS wat beter vind dan de vorige keer. Nogal een aanname, maar deze groep lijkt me meer into dit spel dan de vorige club.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Koen Hendriks schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:58:
We zijn niet de enige met deze mening. Wordt grotendeels door de kijkers gedeeld en RTL heeft er ook een artikeltje over.

https://www.rtlboulevard....35/hunted-2021-finale-nep

Hunter productie wordt wel goed op de vingers getikt zo denk dat het volgende seizoen wat anders aangepakt gaat worden.
To be honest; dat Hunted nep is is toch al lang bekend? Zelfs de eindredacteur heeft eerder al eens aangegeven dat niet alles echt is. Ik verbaas mij er over dat deze serie het zo lang volhoudt eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42
Hoewel ik de finale zeker teleurstellend vond, moet ik wel zeggen dat ik wederom genoten heb van de rest van de afleveringen. Net als velen hier leef ik helemaal mee, denk ik het altijd beter te kunnen maar kom daar voor mezelf dan toch weer op terug :(.

Vergeet ook niet dat ook de voortvluchtigen het veel makkelijker hebben dan normale "triple-A-criminelen": ze komen overal binnen, worden vaak verholpen in plaats van verlinkt en last but not least: er zitten "maar" een paar hunterteams achter ze aan. In een echt scenario (echte crimineel) lijkt het me niet dat ze een uur rijden naar de laatste telefoonhit, maar gelijk regelen dat er een lokaal team op af gaat. Dan hoef je ook niet je paar man te spreiden over de mogelijke extractielocaties, maar zorg je voor sterke bezetting op ál die locaties.

Anyway, ik zal volgend seizoen weer kijken (en ik denk ook wel de VIPs). Bedankt weer!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:32

Qu3st

The Legend schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:43:
[...]

24 januari rond 20.30 op NPO 3 Never mind, is dus VIPS

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 23-12-2021 16:13 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Qu3st schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:04:
[...]

24 januari rond 20.30 op NPO 3
Nee, dan is Hunted VIPS :) niet into the wild als ik het zo zie?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:32

Qu3st

NeFoRcE schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:08:
[...]

Nee, dan is Hunted VIPS :) niet into the wild als ik het zo zie?
:X

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 07:24
Had er nog niet van gehoord maar ben benieuwd naar 'Into the wild' in de "rauwe natuur" van Europa! Wat meer het bushcraft/Belgische militair idee vermoed ik. Wel benieuwd hoe je dat op papier gigantische speelveld een beetje in toom houdt.. Wederom een battle-royale achtige cirkel die steeds kleiner wordt?

De voortvluchtigen worden dan vast afgezet met een bus ergens in de Ardennen... en hé, een ANPR-hit op diezelfde bus op de dag van de extractie in de buurt van de Arc de Triomphe. :+

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:53:
[...]

To be honest; dat Hunted nep is is toch al lang bekend? Zelfs de eindredacteur heeft eerder al eens aangegeven dat niet alles echt is. Ik verbaas mij er over dat deze serie het zo lang volhoudt eigenlijk.
Het is niveautje Bear Grylls natuurlijk. Prima entertainment maar je moet wel een beetje meebewegen, anders is het niet leuk kijken. Dat is mij pas na een paar seizoenen gelukt.

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Wceend schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:21:
Er is ooit een programma op TV geweest waar duo's voortvluchtig waren in heel Nederland maar waar kijkers van het programma de voortvluchtige konden helpen of pakken.
Als zoiets terug komt met wat Hunted technologie opsporing erbij kan het wel eens realistisch worden.

Gewoon een programma maken van 3 weken met 2 tv uitzendingen per week en dagelijkse updates online.
Voor de voortvluchtige mega spannend want iedereen kan je tegenstander zijn en voor de kijker erg interessant omdat je dagelijks beelden kunt zien van de voortvluchtige.
Was dat niet het programma Wanted? Waarbij ze vanuit een telefooncel moesten inbellen in de uitzending en zolang het live? programma duurde moesten ze op die plek blijven.

Wikipedia: Tros Wanted

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:56
jdh009 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:56:
[...]

Was dat niet het programma Wanted? Waarbij ze vanuit een telefooncel moesten inbellen in de uitzending en zolang het live? programma duurde moesten ze op die plek blijven.

Wikipedia: Tros Wanted
Het programma waar @Wceend naar refereert is The Hunt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Bor schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:53:
[...]

Dit heeft helemaal niks te maken met of het programma ‘nep’ is of niet. Het probleem van veel kijkers is dat het speleinde teveel in het voordeel is geweest van de hunters. De reden dat de serie populair is, is juist dat het een serieuze en m.i. goede poging is om een opsporingsonderzoek te simuleren en de daarbij gebruikte methodes en technieken te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:43:
[...]
Ik hoorde dat Into the Wild idd rond maart, dus (vrijwel) direct na VIPS uitgezonden gaat worden. Ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Intercity schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:30:
[...]

Het programma waar @Wceend naar refereert is The Hunt :)
ja dat was hem.
Zoiets zou na corona misschien wel weer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
@Wceend Met alle mobiele telefoons van tegenwoordig is iemand zo gepakt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:41
jongetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:23:
@Wceend Met alle mobiele telefoons van tegenwoordig is iemand zo gepakt volgens mij.
Die kunnen ook gewoon uit of omzeild worden toch?
Men redde zich vroeger ook prima zonder.

Dat kandidaten mobieltjes blijven gebruiken (los van de mobiel die afgelopen keer nodig was om de code te ontcijferen) en hun helpers niet beter instrueren, blijf ik me over verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
jongetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:23:
gewoon 24 uurs programma van maken dan kunnen de kandidaten ook 's nachts door het land verplaatsen.
Overdag verplaatsen door dunbevolkt gebied kan natuurlijk ook.
Of maak een variant dat ze verraden kunnen worden door gewone burgers maar alleen gepakt door een hunting team. Dan kun je alsnog overdag spelen je maakt dan geen programma op de technologie van opsporing maar meer op recherche werk en speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
m181087 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Die kunnen ook gewoon uit of omzeild worden toch?
Gaat me meer om de mensen die ze sneller signaleren omdat mensen nu sneller kunnen bellen. Voorheen moest je eerst naar huis of een telefoon zoeken om de reactie/hunters te bellen. Lijkt me niet dat je tijdens het spel alle telefoons van iedereen in het land even uitzet? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 10-01-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
jongetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:09:
[...]
Gaat me meer om de mensen die ze sneller signaleren omdat mensen nu sneller kunnen bellen. Voorheen moest je eerst naar huis of een telefoon zoeken om de reactie/hunters te bellen. Lijkt me niet dat je tijdens het spel alle telefoons van iedereen in het land even uitzet? ;)
Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen seizoenen iemand pro actief met de Hunters/hoofdkwartier zien bellen dat ze voortvluchtigen hebben gesignaleerd. Of ik heb iets gemist of niet onthouden.
Ze werken soms wel heel makkelijk mee met de Hunters, maar dan worden ze eerst door de Hunters aangesproken.

P.S. Ik herinner me wel de mevrouw die de Hunters belde toen voortvluchtigen een tas in haar auto hadden vergeten tijdens de vlucht, maar ook dat was dus geen spontaan telefoontje.

[ Voor 4% gewijzigd door m181087 op 10-01-2022 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

m181087 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen seizoenen iemand pro actief met de Hunters/hoofdkwartier zien bellen dat ze voortvluchtigen hebben gesignaleerd. Of ik heb iets gemist of niet onthouden.
Ze werken soms wel heel makkelijk mee met de Hunters, maar dan worden ze eerst door de Hunters aangesproken.

P.S. Ik herinner me wel de mevrouw die de Hunters belde toen voortvluchtigen een tas in haar auto hadden vergeten tijdens de vlucht, maar ook dat was dus geen spontaan telefoontje.
In vorige seizoenen hebben de Hunters beloningen uitgeloofd en dit via social media gedeeld. Hier zie ik er nog een oud nieuwsbericht van. Volgens mij kwam hier wel een reactie op.

Spoiler voor een buitenlandse versie van Hunted:
spoiler:
In de UK versie van Hunted - ook leuk om eens te bekijken - gebeurt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
m181087 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen seizoenen iemand pro actief met de Hunters/hoofdkwartier zien bellen dat ....
Ik reageerde op iemand die wilde dat The Hunt (spel waarbij mensen uit het land kunnen meedoen met de hunters of juist de voortvluchtigen) uit de jaren 90's weer terug kwam. Jij plaatst het nu in de context van het huidige Hunted waardoor alles uit zijn verband raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wceend schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:56:
[...]

gewoon 24 uurs programma van maken dan kunnen de kandidaten ook 's nachts door het land verplaatsen.
Overdag verplaatsen door dunbevolkt gebied kan natuurlijk ook.
Of maak een variant dat ze verraden kunnen worden door gewone burgers maar alleen gepakt door een hunting team. Dan kun je alsnog overdag spelen je maakt dan geen programma op de technologie van opsporing maar meer op recherche werk en speuren.
De camjo kan niet 24h per dag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@SelmarSmit Waar slaapt de cameramens eigenlijk als de kandidaten stoppen voor de nacht? Boeken die een hotel in de buurt?
Zelfde vraag ook voor eten, hebben ze een broodtrommel en fles drinken bij zich?

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 10-01-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
jongetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:41:
@SelmarSmit Waar slaapt de cameramens eigenlijk als de kandidaten stoppen voor de nacht? Boeken die een hotel in de buurt?
Zelfde vraag ook voor eten, hebben ze een broodtrommel en fles drinken bij zich?
Die slapen naast de kandidaten (waar kan wel in een andere ruimte). Ze blijven er echt 24/7 bij.

Ze krijgen inderdaad wel eten van het productieteam (tenzij ze mogen meeeten van de bewoners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

ik moet nog één aflevering kijken, maar vroeg me wel het volgende af:
1) Waarom zou je in godsnaam gaan pinnen? Misschien enkel om bij de start een heel snelle verplaatsing via de trein te kunnen maken, maar dan moet je ook heel snel weer onder de radar verdwijnen. Voor je dagelijkse levensvoorzieningen lijkt het me niet nodig (en als dat wel zo is, dan zou ik bij helpers toch een paar euro vragen voor een broodje onderweg). Te vaak worden kandidaten door pinacties toch gepakt.

2) Mag een kandidaat zelf bijvoorbeeld 10 burner sims/telefoons meenemen? Ik moet dus nog één aflevering kijken, maar die dames kwamen een stuk verder door het gebruik van die pre-paid sim. Het blijft natuurlijk lullig dat de hunters uiteindelijk konden zien naar welke sim de sms werd verstuurd, maar het helpt iig wel.

3) Waarom halen kandidaten niet nog meer via via hun info? Voorbeeld Guus en Tim: omdat Margriet onder de tap stond, wisten de hunters hen vrij snel te traceren. Wat nu als Guus en Tim een vriend in Zuid-Limburg hadden gevraagd om naar Margriet te bellen. Dan waren de hunters naar Zuid-Limburg gereisd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
greatgonzo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:27:
ik moet nog één aflevering kijken, maar vroeg me wel het volgende af:
1) Waarom zou je in godsnaam gaan pinnen? Misschien enkel om bij de start een heel snelle verplaatsing via de trein te kunnen maken, maar dan moet je ook heel snel weer onder de radar verdwijnen. Voor je dagelijkse levensvoorzieningen lijkt het me niet nodig (en als dat wel zo is, dan zou ik bij helpers toch een paar euro vragen voor een broodje onderweg). Te vaak worden kandidaten door pinacties toch gepakt.

2) Mag een kandidaat zelf bijvoorbeeld 10 burner sims/telefoons meenemen? Ik moet dus nog één aflevering kijken, maar die dames kwamen een stuk verder door het gebruik van die pre-paid sim. Het blijft natuurlijk lullig dat de hunters uiteindelijk konden zien naar welke sim de sms werd verstuurd, maar het helpt iig wel.

3) Waarom halen kandidaten niet nog meer via via hun info? Voorbeeld Guus en Tim: omdat Margriet onder de tap stond, wisten de hunters hen vrij snel te traceren. Wat nu als Guus en Tim een vriend in Zuid-Limburg hadden gevraagd om naar Margriet te bellen. Dan waren de hunters naar Zuid-Limburg gereisd.
Hoi,

Veel plezier met de laatste aflevering, hierbij alvast het antwoord op je vragen:

1) geld lenen mag niet, een krentenbol wel. Maar veel willen dus onderweg wat meer dan dat. Niet iedereen, er zijn elk jaar wel kandidaten die nooit pinnen.

2) je mag maar een paar dingen voorbereiden, maar je mag ze in ieder geval ophalen (heb je dit seizoen kunnen zien).

3) dat hadden ze zeker kunnen doen, en dat was er inderdaad een team naar Limburg gereden, maar het zou hun verder niet hebben geholpen (wat dan moeten ze dat persoon ook weer bellen, en die lijn kunnen we dan weer oppikken), en er was ook een team bij Margriet gebleven (Dusty en Sally om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

SelmarSmit schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Hoi,

Veel plezier met de laatste aflevering, hierbij alvast het antwoord op je vragen:

1) geld lenen mag niet, een krentenbol wel. Maar veel willen dus onderweg wat meer dan dat. Niet iedereen, er zijn elk jaar wel kandidaten die nooit pinnen.

2) je mag maar een paar dingen voorbereiden, maar je mag ze in ieder geval ophalen (heb je dit seizoen kunnen zien).

3) dat hadden ze zeker kunnen doen, en dat was er inderdaad een team naar Limburg gereden, maar het zou hun verder niet hebben geholpen (wat dan moeten ze dat persoon ook weer bellen, en die lijn kunnen we dan weer oppikken), en er was ook een team bij Margriet gebleven (Dusty en Sally om precies te zijn).
Dank voor het antwoord. Inmiddels gekeken, konden niet meer wachten :)

Mijn vrouw zat ook al te vloeken op de bank, geen eerlijke kans zo, maar dat is hier al meer besproken en jullie niet te verwijten.

Lessen van dit seizoen
1) vooral oudjes als helper kiezen, worden minder verdacht (vooral dat oude baasje op het einde vond ik wel een held!)
2) burner sim en telefoon gaan gebruiken. Als jullie niet op de server hadden gekunt was het zonder die anpr hit op het laatst onmogelijk geweest om het havengebied als extractie aan te merken
3) en wat hier genoemd is, helpers en simpele voorbijgangers op het verkeerde been zetten. Dus verkeerde info meegeven. Sommige helpers kunnen zo aan wie is de mol meedoen.. Trust no one!

Links om of rechtsom, het blijft een tv programma en is gebaad bij spanning. De spelleiding zal met kruimeltjes blijven strooien als de (concurrerende) kandidaten het zelf al niet doen.

Maar aub geen hele boterham geven in het laatste uur, dat is wel een echte afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:30
Die Margriet was wel een heldin zeg. _/-\o_ Toch maar even gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

En we zijn met de vips begonnen! Ik ben benieuwd of deze wat leuker gaat eindigen dan de normale versie....Wel leuk dat ze moeten vluchten uit Amsterdam, iedereen wil toch direct weg daar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
dr.lowtune schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:33:
En we zijn met de vips begonnen! Ik ben benieuwd of deze wat leuker gaat eindigen dan de normale versie....Wel leuk dat ze moeten vluchten uit Amsterdam, iedereen wil toch direct weg daar :+
Amsterdam, daar zit toch ook het "echte" hoofdkwartier :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gaan we nu weer elke aflevering een auto volgen dmv de simkaart? Ik snap dat dit makkelijk kan, maar het begint een beetje eentonig te worden.

Verder kijkt de eerste aflevering weer lekker weg en ben ik benieuwd of er een duo de laatste aflevering haalt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
TripleQ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:32:
Gaan we nu weer elke aflevering een auto volgen dmv de simkaart? Ik snap dat dit makkelijk kan, maar het begint een beetje eentonig te worden.

Verder kijkt de eerste aflevering weer lekker weg en ben ik benieuwd of er een duo de laatste aflevering haalt :P
Moet je maar niet in een auto stappen die we kennen. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
TripleQ schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:32:
Tja, al je met allemaal bekenden gaat liften zelfs via je eigen bedrijf en netwerk dan valt dat veel sneller op. Ik heb het idee dat een aantal kandidaten het programma nooit goed hebben bekeken en er vrij blanco in zijn gestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
eerste aflevering gezien, bij die beelden van de ijpont zie je duidelijk de cameraman in beeld.
Lijkt erop dat ze op de terugweg alleen maar hoefden te zoeken naar de cameraman de voortvluchtigen moeten dan ergens in de buurt lopen. Zeker als je "alle" ov beelden in de gaten moet houden dan vind je ze minder snel.
Natuurlijk wel enorm naief van de kandidaten om in Amsterdam te willen blijven.
Waarschijnlijk houd in hun gedachten de wereld op buiten de grachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Inderdaad, ook waren de mensen van HQ aan het kijken naar de beelden van de pont en aan het twijfelen of die man en de jongen Daniël en zijn zoon waren. Maar je zag duidelijk hun dasspeldmicrofoon zitten, dus dat was niet zo moeilijk lijkt me...

Ookal vind ik het concept van het programma an sich heel cool, ik blijf moeite houden met de uitvoering ervan. Zoveel dingen zijn zo onwaarschijnlijk. Natuurlijk weet ik dat een hoop is geënsceneerd (bv. doordat de productie camera's overal camera's ophangt), maar de indruk wordt gewekt alsof HQ overal realtime toegang heeft tot allerhande camerabeelden. Dat is misschien zo bij camera's in beheer bij politiediensten, maar echt niet van camera's bij winkels en openbaar vervoer. Die beelden moeten opgevraagd worden en daar gaat (lijkt mij) veel tijd overheen. En ook dat continu "vissen", in de zin van iedereen onder de telefoontap zetten en allerhande kentekens natrekken. Natuurlijk heeft de politie wel mogelijkheden, maar ik denk dat ze iedere tap/natrekking in goed overleg met de OvJ moeten doen en dat ze niet zomaar alles maar op mogen vragen.

En sowieso, dat ieder programma maar een "VIPS" variant moet krijgen... dat hoeft voor mij helemaal niet. Maar goed...

Ik zou wel eens een Hunted willen zien zonder de opschmuck maar dan meer documentarisch zodat we allemaal kunnen zien hoe de recherche echt te werk gaat en welke mogelijkheden ze hebben en hoeveel tijd daar dan overheen gaat. Lijkt mij persoonlijk veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gitarist schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
Ik zou wel eens een Hunted willen zien zonder de opschmuck maar dan meer documentarisch zodat we allemaal kunnen zien hoe de recherche echt te werk gaat en welke mogelijkheden ze hebben en hoeveel tijd daar dan overheen gaat. Lijkt mij persoonlijk veel interessanter.
Ik hoop een beetje dat Hunted into the Wild in ieder geval deels in die vraag voorziet.
Nog even wachten tot 7 maart daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
Gitarist schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
[...]
En sowieso, dat ieder programma maar een "VIPS" variant moet krijgen... dat hoeft voor mij helemaal niet. Maar goed...
[...]
Misschien ligt het aan mij, maar voor mij is dit net als de normale hunted. Ken echt geen van deze VIPs (met uitzondering van een enkeling van naam ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
@SelmarSmit Hoe gaan jullie om met de cameramensen die je op CCTV ziet? dat lijkt me een makkelijke manier om net iets beter te kijken of er toch niet een vermomde deelnemer zichtbaar is. m.a.w. cameramensen geven de deelnemers een extra nadeel. Is er een afspraak / gentlemen's agreement dat jullie die informatie (de cameraman in beeld) niet mogen gebruiken als aanleiding om aan te nemen dat je op het goede spoor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThirstyThursten
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-02 12:14
Hey allemaal,
Ben met mn vriendin heerlijk aan het Bingen!
Wij zijn nu het Seizoen van 2021 aan het kijken met de "doodnormale burgers".
Ik zie in dit seizoen, afgezien van een scherpe schifting in de hunter cast ook een leuke nieuwe portofoon?

Wat voor portofoon of communicatie middelen hebben de hunters nu ineens? Ze lijken bereik te hebben door heel nederland?

Voorheen belde ze gewoon met smartphones, nu hebben ze hippe portofoons, ik zou graag willen weten wat voor porto's dit zijn? 😁

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ThirstyThursten schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:47:
Hey allemaal,
Ben met mn vriendin heerlijk aan het Bingen!
Wij zijn nu het Seizoen van 2021 aan het kijken met de "doodnormale burgers".
Ik zie in dit seizoen, afgezien van een scherpe schifting in de hunter cast ook een leuke nieuwe portofoon?

Wat voor portofoon of communicatie middelen hebben de hunters nu ineens? Ze lijken bereik te hebben door heel nederland?

Voorheen belde ze gewoon met smartphones, nu hebben ze hippe portofoons, ik zou graag willen weten wat voor porto's dit zijn? 😁

Groetjes!
SelmarSmit in "[Serie] Hunted!" (niet welk type)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
increddibelly schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:50:
@SelmarSmit Hoe gaan jullie om met de cameramensen die je op CCTV ziet? dat lijkt me een makkelijke manier om net iets beter te kijken of er toch niet een vermomde deelnemer zichtbaar is. m.a.w. cameramensen geven de deelnemers een extra nadeel. Is er een afspraak / gentlemen's agreement dat jullie die informatie (de cameraman in beeld) niet mogen gebruiken als aanleiding om aan te nemen dat je op het goede spoor zit?
Als het even kan worden die eruit geknipt voor ze bij ons komen, anders is het inderdaad een gentlemens agreement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Het zijn Motorola’s; type heb ik even niet paraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThirstyThursten
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-02 12:14
SelmarSmit schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Het zijn Motorola’s; type heb ik even niet paraat
Ooh awesome Thanks @SelmarSmit Interessant! Vind het een erg leuk programma en vind jou job geweldig!
Ik ben zelf een Cyber Security Consultant en Ethical Hacker dus ik probeer vaak zo goed mogelijk mee te kijken naar de schermen om dingen te spotten. Maar zelfs met de kennis valt het nog niet mee om onder de radar te blijven! 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Oh jee, die gepakte acteur zingt als een kanarie….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben wel benieuwd hoe je met een telefoon tap een WhatsApp gesprek kunt traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:43:
Ik ben wel benieuwd hoe je met een telefoon tap een WhatsApp gesprek kunt traceren.
https://twitter.com/selmarsmit/status/1488253539461775366

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
jongetje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:43:
Niet met een telefoontap, maar wel met een datatap. Je vraagt aan je contactpersoon bij Facebook: “kun je ons een seintje geven als er nieuwe contacten contact maken met Dokus?”. En daar stuur je de papieren van het OM achteraan. En dan krijg je op een gegeven moment terug: “O ja, uren geleden heeft X contact opgenomen met Dokus. Het was om 10:21 en duurde 3 minuten. Gekoppelde telefoonnummer is 06-…..”. Daarna ga je bellen naar de telco en doe je hetzelfde voor de locatie geschiedenis van dat nummer rond 10:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Het is wel weer de aflevering van mag ik in je telefoon kijken? O ja natuurlijk.
Zo is het natuurlijk wel heel eenvoudig om mensen te achterhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Waarom blijven ze toch niet gewoon met hun poten van die klote telefoons af... Zo moeilijk is het toch niet..
Er zitten 3 dagen tussen de ontmoeting, stuur een brief. Die is er de volgende dag.. Adres opzoeken moet toch niet zo moeilijk zijn als je diegene toch al kent.

Inhoud is niet zo moeilijk.. Ik moet over 3 dagen contact met je opnemen, laten we op punt A afspreken. diegene aan de andere kant weet immers al waar het over gaat.

Neem een auto van minimaal X jaar oud, zijn er genoeg van.. Nee hoor, iedereen moet als een luxe paardje in een SUV vervoerd worden.

Weinig vertrouwen in deze groep dat er ook maar 1 iemand het gaat halen.. Kijk dan in ieder geval 1 seizoen terug, dan kan je zoveel valkuilen ontlopen. Die gisteren gepakt zijn waren wel echt het toppunt.. Vooral heel erg veel bezig zijn met koffie drinken..

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 01-02-2022 12:41 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:05
M@cer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:39:

Neem een auto van minimaal X jaar oud, zijn er genoeg van.. Nee hoor, iedereen moet als een luxe paardje in een SUV vervoerd worden.
Volgens mij is de afspraak deze seizoenen dat er een busje/MPV gebruikt moet worden voor vervoer ivm corona.

Dus lekker met 3 man op de achterbank van een oude Twingo mag helaas niet :P

Verder wel eens dat niet alle VIPS een hele goede voorbereiding hebben gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
noodgang schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Verder wel eens dat niet alle VIPS een hele goede voorbereiding hebben gedaan
Dat blijf je houden, en blijft jammer

Een hoop Vips die gevraagd worden voor een programma, doen dan mee omdat ze het programma zelf ook leuk vinden.
Helaas zie je af en toe ook nog wel eens iemand met een overduidelijke "Ik kijk eigenlijk nooit", "die-en-die zeiden dat ik echt mee moest doen, echt iets voor mij", "maar ik moest wel eerst een aantal afleveringen terugkijken" -houding...

Zo jammer altijd.
Daarmee ontneem je haast de kans van een ander/ "BN'er" die wel echt graag had meegedaan

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste