Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30
Mocht iemand zin hebben:

https://www.avrotros.nl/h...an-voor-hunted-seizoen-6/

En daarna ook graag de randvoorwaarden delen ;) Ik verwacht een kleine rond juni dus ik laat het even aan mij voorbij gaan. Misschien over een paar jaar als het dan nog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
AngelBite schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:08:
[...]

Dat laatste vond ik echt een naaistreek. Voelt voor mij echt als vals spelen. Al is en blijft het een spel. Die deelnemers krijgen maar een bepaald aantal dingen mee. Een bepaald bedrag aan cash (op die pas). En dan gaan ze dat dus blokkeren. Vraag me af of dat zomaar moet kunnen. Maar ik ben het wel met meer dingen niet eens. Haha. Kan er bijvoorbeeld ook niet tegen dat ze fake informatie planten. Zoals die brief om terug te komen naar het beginpunt. En nu die nep mail via de Proton mail. Ik kan niet anders dan dat vals spel vinden. De deelnemers zijn verplicht om dat soort dingen te doen, de mail te openen. En moeten per se op zoek naar het extractiepunt. Om daar dan mee te gaan klooien. Hoe moeten ze dan nog een eerlijke kans krijgen om het tot een goed einde te brengen. Was blij dat twee deelnemers gelukkig doorhadden dat de informatie nep was. En dat ze het in hun voordeel proberen te gebruiken. Prachtig dat de Hunters nu echt naar Groningen onderweg gaan omdat er vanuit daar op die link ''geklikt'' is.
Helemaal eens ja, dit soort fratsen zet de deelnemers wel erg op achterstand.
Wel jammer dat ze die geheimtaal hebben weten te ontcijferen. Leek nog zo goed aangepakt.
Imo gewoon dom om dat zo onder die mail te gooien zoals hier al vaker benoemd is. Hij had dat beter aan moeten pakken en bijvoorbeeld een afspraak over moeten maken met die vriend die hij ontmoette in de bossen.
Ook klote dat je afhankelijk bent van andere deelnemers. Doe jij het nog zo goed, worden je kansen verminderd omdat andere deelnemers het verpest hebben en alle informatie nog bij hadden. Wat dus alsnog in handen van de Hunters is nu.
Dit vind ik misschien nog wel het grootste manco. Wat mij betreft krijgen de deelnemers een verschillend extractiepunt of ten minste allemaal verschillende informatie waardoor de puzzel voor de hunters niet zo eenvoudig te leggen valt als er een paar faalhazen bij lopen.
Die Miljo en Sophia waren wel echt super lomp bezig. Ga je op een computer, En ook nog op een link klikken. En dan vervolgens nog een eeuw daar blijven hangen. Als je slim bent ga je snel weg nadat je iets digitaal hebt gedaan. Of het nou contact zoeken met iemand is. Een mail bekijken. Of wat dan ook. Je weet dat alles getracked kan worden. Had nog even hoop toen ze met het plan kwamen om met meerdere busjes weg te rijden. Alsof ze het aan voelden komen. Maar helaas het was al te laat.
Wat ik dan wel opvallend vond na de IP hit is dat de hunters op een ETA van 7 minuten zaten en dat binnen die tijd 'alles' al geregeld was om binnen te treden. Lijkt me erg sterk dat dat irl allemaal zo snel geregeld is.

En idd, achteraf bezien hadden ze eerst alles klaar moeten zetten voor vertrek inclusief die meerdere bussen en daarna pas op die link moeten klikken als ze dat zo nodig vonden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 09:08
Ik heb weinig technische kennis, maar met een IP hit moet je toch nog naar de provider om de naw gegevens op te vragen? Dit kan toch never nooit zo snel geregeld zijn in real life?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-04 23:52
Brammos85 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:57:
Ik heb weinig technische kennis, maar met een IP hit moet je toch nog naar de provider om de naw gegevens op te vragen? Dit kan toch never nooit zo snel geregeld zijn in real life?
Er werd gebruik gemaakt van een zakelijke KPN verbinding. KPN zet de gegevens van het bedrijf netjes in de wois gegevens van dit IP adres :)
In het geval van een consumenten IP adres of bij sommige andere providers zal er inderdaad een NAW opvraag gedaan moeten worden bij de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Neem aan dat de inlichtingendiensten wel een direct lijntje hebben met alle providers voor het geval de rechter toestemming geeft voor de naw gegevens. Kan toch in een paar minuten geregeld zijn als dat nodig is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:43
De CIOT database wordt dagelijks geupdate, dus als je je modem niet uitgezet hebt, dan staat gewoon je huidige naw erin dat hoort bij het IP
https://nl.wikipedia.org/wiki/CIOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelBite
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Shinji schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:54:
Mocht iemand zin hebben:

En daarna ook graag de randvoorwaarden delen ;) Ik verwacht een kleine rond juni dus ik laat het even aan mij voorbij gaan. Misschien over een paar jaar als het dan nog is.
Ik wil mezelf wel opgeven, maar zoek nog iemand. Zodat ik niet alleen op de vlucht hoef. En mijn conditie is niet echt geweldig. Maar daar zijn ook dingen voor te bedenken.

Denk trouwens niet dat je die voorwaarden allemaal mag delen. Zal ook wel een regel over zijn om dat voor je te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door AngelBite op 13-12-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
OverTheTop schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:30:
De CIOT database wordt dagelijks geupdate, dus als je je modem niet uitgezet hebt, dan staat gewoon je huidige naw erin dat hoort bij het IP
https://nl.wikipedia.org/wiki/CIOT
Alleen het probleem met deze databases is dat dit programma uitgaat van de hoogste categorie crimineel, oftewel het soort crimineel wat ergens wel een it-vriendje heeft die hun verteld heeft dat ze risico lopen als ze niet het modem voor 10 minuten uitschakelen voor gebruik...

Maar sowieso is het maar net de vraag of je de OvJ al binnen 7 minuten aan de telefoon kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Shinji schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:54:
Mocht iemand zin hebben:

Het begint al goed, alhoewel ik geen zin heb om me aan te melden (ik zou sowieso niet door de selectie heenkomen, omdat familie en kennissen niet zouden meewerken :) )

De privacy voorwaarden om je in te schrijven : https://ez-env-mteu1-asse...8cc-826a-bc5ed462bfc6.pdf

Volgens mij zijn die op zich al onrechtmatig.
- Ik meende dat je exact op moest geven waarvoor je de gegevens verwerkte, niet een random lijstje geven en zeggen dat dat de mogelijkheden zijn.
- Bij potentiele kandidaten het tot 7 jaar bewaren van gegeven is extreem lang.

En dat zijn dan enkel de voorwaarden om je in te schrijven, laat staan als je echt gaat meedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 15:58
Gomez12 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:15:
[...]

Het begint al goed, alhoewel ik geen zin heb om me aan te melden (ik zou sowieso niet door de selectie heenkomen, omdat familie en kennissen niet zouden meewerken :) )

De privacy voorwaarden om je in te schrijven : https://ez-env-mteu1-asse...8cc-826a-bc5ed462bfc6.pdf

Volgens mij zijn die op zich al onrechtmatig.
- Ik meende dat je exact op moest geven waarvoor je de gegevens verwerkte, niet een random lijstje geven en zeggen dat dat de mogelijkheden zijn.
- Bij potentiele kandidaten het tot 7 jaar bewaren van gegeven is extreem lang.

En dat zijn dan enkel de voorwaarden om je in te schrijven, laat staan als je echt gaat meedoen.
Kopieer dan wel het gehele stuk hierin:
a) Niet geselecteerde kandidaat
Producent verwijdert jouw persoonsgegevens zo spoedig
mogelijk (en uiterlijk binnen 2 maanden na afloop van de
productieperiode van het seizoen waarvoor je je hebt
aangemeld
) indien jij – naar het oordeel van Producent -
definitief niet geschikt bent en geselecteerd wordt voor het
Programma. De Website onthoudt in dat geval wel of je je
al eerder hebt aangemeld in het kader van een eventueel
toekomstige aanmelding.
b) Potentiele kandidaat
Indien een kandidaat wél wordt aangemerkt als zijnde een
potentiele deelnemer voor het Programma, maar om
welke reden dan ook niet (direct) kan/mag deelnemen aan
het Programma, dan bewaart Producent jouw
aanmeldgegevens - voor (mogelijke vervolgseries van) het
Programma - tot maximaal 7 jaar na afloop van het
kalenderjaar waarin de aanmelding heeft plaatsgevonden.
Producent zal je jaarlijks een e-mail sturen ter herinnering
aan jouw registratie (gepaard met een mogelijkheid om je
aanmelding te verwijderen en/of wijzigingen).
Uiteraard
kun je te allen tijde aan ons een verzoek sturen ten aanzien
van jouw persoonsgegevens - zoals wijziging en/of
verwijdering van de gegevens - zoals omschreven in artikel
Endemol Shine Nederland
MediArena 2, 1114 BC Amsterdam-Duivendrecht
Nederland
+31 (0) 20 893 1000
https://endemolshine.nl/
c) Deelnemer
Indien je deelnemer bent van het Programma, dan worden
de noodzakelijke persoonsgegevens zorgvuldig door
Producent bewaard zolang noodzakelijk, en in ieder geval
zolang het Programma wordt geproduceerd, gepromoot,
gearchiveerd en/of (mogelijk) geëxploiteerd (voor
eventuele toekomstige exploitatie). De Programma
specifieke productiegegevens kunnen in een eerder
stadium verwijderd worden door Producent, bijv. na afloop
van de uitzendperiode, omdat Producent die niet langer
noodzakelijk acht. De bijzondere persoonsgegevens
worden binnen 2 maanden na afloop van de
productieperiode en eerste uitzendperiode verwijderd,
tenzij deze bewaard dienen te blijven voor onderstaande
toekomstige doeleinden (bijvoorbeeld omdat de gegevens
zijn vervat in het Programma).
Niettemin, Producent bewaart en archiveert jouw
persoonsgegevens ook na afloop van het bewaartermijn
indien bepaalde gegevens noodzakelijk zijn om te
behouden voor een van de toekomstige doeleinden:
- documenten die een rechtenoverdracht bevatten en
noodzakelijk zijn voor toekomstige exploitatie van een
programma;
- overeenkomsten op basis waarvan is uitbetaald (fiscale
bewaartermijn van 7 jaar);
- persoonsgegevens die in de toekomst wellicht nodig zijn
in verband met claims of een gerechtelijke procedure (ten
behoeve van de bewijspositie);
- persoonsgegevens die in de toekomst wellicht nodig zijn
om contact met je op te kunnen nemen in het kader van
(verdere) openbaarmaking of exploitatie van het
Programma;
- een wettelijk bewaartermijn;
- in het kader van een zwarte lijst
Even wat stukje vet gemaakt in de quote, al blijft het dodgy zulke voorwaarden daar ben ik het uiteraard wel met je eens. Wanneer ben je volgens hun een geschikte kandidaat?

Verder vrijdagavond oude afleveringen terug gekeken van seizoen 2, de opmerking zo... daar ligt de complete pabo-voorraad viel bij mijn vrouw wat verkeerd. Meedoen is 1, privacy vrijgeven is 2, maar respectvol daar mee omgaan is 3. Dat de lui on-site dat zeggen tegen elkaar is nog te begrjipen, maar moest dat nou zo nodig in de final cut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

dr.lowtune

Deugt niet

Zit nu te kijken......dit is wel heel erg against the hunted, met die apaches....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:26
Wat een slechte aflevering zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:25
VIP’s. Nu ben benieuwd

Ik vond het overigens ook mega overdreven en allemaal te makkelijk met die helicopters dat het allemaal toevallig kan

[ Voor 73% gewijzigd door Possible op 14-12-2020 21:24 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:03

The Legend

*Plop*

Maar, de hunters hebben toch weer verloren ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Dit ging natuurlijk helemaal nergens meer over. Alle huizen gewoon openen zonder enige reden. Je bent op deze manier wel heel kansloos.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
We mooi dat de hunters nu eindelijk een keer niet de exacte plek wisten, maar die Apaches waren leuk bedacht maar wel behoorlijk overdreven. Maar goed een normale politie heli zou natuurlijk in het echt best kunnen bij zo’n zoekactie.

En dat Ralph zijn schuiladres gaat mailen naar mensen waarbij de hunters in de PC hebben gezeten was natuurlijk wel zijn doodsteek, vond het niet heel gek dat ze even verder gingen kijken in de buurt, of het juridisch ook zou mogen, tja.. Maar hoe kwamen ze bij de relatie tussen 38 en 10?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:45

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gelukkig toch nog een team ontsnapt! Bijna niet te doen zoveel middelen als de hunters hebben, zeker die apaches gaat wel ff te ver :p

Uiteindelijk hadden ze er niet zo heel veel aan, Ralph hadden ze er niet door gevonden en dat ze de jetskis zagen maakte ook niets uit.

Wel weer erg jammer dat ze met VIPS gaan doen, hopelijk dan maar 1 seizoen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:56
Le Mol schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:43:
En hoe kwamen ze bij de relatie tussen 38 en 10?
Ze waren er achter gekomen dat de eigenaar van nr. 38 een restaurant had. Hier hebben ze de werknemerslijst van opgevraagd en daar kwam werknemer met adres nr. 10 naar boven. Wat ik daarentegen frappant vind is dat de officier toestemming geeft tot binnentreding bij zowel 9 als 11, zonder een (in mijn optiek) gegronde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Le Mol schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:43:
We mooi dat de hunters nu eindelijk een keer niet de exacte plek wisten, maar die Apaches waren leuk bedacht maar wel behoorlijk overdreven. Maar goed een normale politie heli zou natuurlijk in het echt best kunnen bij zo’n zoekactie.

En dat Ralph zijn schuiladres gaat mailen naar mensen waarbij de hunters in de PC hebben gezeten was natuurlijk wel zijn doodsteek, vond het niet heel gek dat ze even verder gingen kijken in de buurt, of het juridisch ook zou mogen, tja.. Maar hoe kwamen ze bij de relatie tussen 38 en 10?
Denk dat daarom die vraag er ook was (wat was je favo leraar).

Adres had hij anders moeten doen, maar hij wist niet dat de Hunters die cypher en de link naar dat spelletje hadden.

Nummer 10 was de kok van nummer 38 (eigenaar restaurant)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 20:26
Ik vond dit wel heel ver gaan en onrealistisch worden.

In het echt zullen ze vast al deze middelen wel inzetten als ze een crimineel willen pakken. Het is echter niet echt een eerlijke strijd dat de hunters alles mogen inzetten, terwijl de hunted zich wel aan bepaalde regels moeten houden. Die bankpas die ze geblokkeerd hadden in de vorige afdeling was gewoon een smerige actie. Ik vind sommige zaken ook net iets te toevallig, dat ze bij Miljo en Sophia toevallig achter de juiste camper aan gingen bijvoorbeeld. Zo is de lol er wel een beetje af..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:47

aerofreak

Steve Jobs

Wat was ik blij met controlevraag in de mail, anders was het er niet leuker op geworden. Blij dat ze ontsnapt zijn. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Dat 10 de kok was van nr 38 had ik mee gekregen, maar is het realistisch dat ze dat zo snel zouden weten? Dat zijn volgens mij geen gegevens waar je als politie met een druk op een knop even bij kan?

Die vraag was inderdaad een mooie methode om de hunters niet zomaar het eindpunt te geven, die mogen ze erin houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:56
Erwin186 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:50:
Ik vind sommige zaken ook net iets te toevallig, dat ze bij Miljo en Sophia toevallig achter de juiste camper aan gingen bijvoorbeeld. Zo is de lol er wel een beetje af..
Ondanks dat het op tv zo leek heeft Selmar Smit (één van de technische mensen op HQ) aangegeven dat ze nog wel meer voertuigen opgespoord hebben. Alleen dat heeft nergens toe geleid, en was dus voor de productie blijkbaar niet interessant genoeg om te tonen.

Maar verder mee eens, sommige stukken lijken erg toevallig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54

Vos

AFCA

In het echt zullen ze vast al deze middelen wel inzetten als ze een crimineel willen pakken. Het is echter niet echt een eerlijke strijd dat de hunters alles mogen inzetten, terwijl de hunted zich wel aan bepaalde regels moeten houden. Die bankpas die ze geblokkeerd hadden in de vorige afdeling was gewoon een smerige actie. Ik vind sommige zaken ook net iets te toevallig, dat ze bij Miljo en Sophia toevallig achter de juiste camper aan gingen bijvoorbeeld. Zo is de lol er wel een beetje af..
Je weet dat het deels scripted is? Niet te serieus nemen allemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

HappyPinguin schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:46:
[...]

Ze waren er achter gekomen dat de eigenaar van nr. 38 een restaurant had. Hier hebben ze de werknemerslijst van opgevraagd en daar kwam werknemer met adres nr. 10 naar boven. Wat ik daarentegen frappant vind is dat de officier toestemming geeft tot binnentreding bij zowel 9 als 11, zonder een (in mijn optiek) gegronde reden.
Ze kregen toestemming van de bewoners om binnen te mogen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 20:26
Vos schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:14:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik vond het in sommige gevallen wel een beetje te dik bovenop liggen. Bij zo’n programma zal het denk ik altijd deels gescript moeten zijn, maar het moet niet teveel gaan opvallen.

Ik vind het dan wel weer mooi om te zijn wat ze tegenwoordig allemaal kunnen in de opsporing.

Wat @HappyPinguin zal overigens ook zo zijn. Ze doen natuurlijk meer dan wat je ziet op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op zich wel verhelderend die tweets van Selmar. Zo dacht ik ook dat die pasblokkade weer een nieuwe truuk was van de Hunters, maar kennelijk doen ze dat alle seizoenen al in de laatste week (en ook niet eerder, omdat de pintransacties natuurlijk juist een hele belangrijke bron van informatie zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelBite
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Zo blij dat ze wisten te ontsnappen. Thank god!

Had gehoopt dat het Ralph ook was gelukt. Die is het hele programma zo goed bezig geweest. Jammer dat hij het aan het einde verknalde door toch nog even een mail te versturen met daarin zelfs zijn locatie. Hoe slim kan je zijn..

Maar wat een aanfluiting die Apaches, Wel al een hele tijd de drie Jetski's zien. Maar ondertussen pas veel te laat opmerken dat er twee personen door de duinen rennen (gezien de nog redelijk grote afstand die ze rennend nog moesten overbruggen). En dat er dan ook geen enkel Hunter team nog op de grond is. Allemaal op het water. Ben je met zoveel teams en dan maak je de keus om met zijn allen het water op te gaan....

Net als al eerder bij Ralph. Verplaatst zich van het ene huis naar het andere. Terwijl ze al onderweg daar naar toe zijn. En dat word ook niet opgemerkt. Vervolgens terwijl ze binnen willen vallen in dat huis, weet hij ongezien naar het nabij gelegen huis te komen. Terwijl er Apaches in de lucht hangen, met zicht op de woningen en blijkbaar warmte beeld mogelijkheden, en ook dat word niet opgemerkt. Lijkt me dat je dan de voor en achterkant van de woning vanuit de lucht in de gaten houd.

Ook de andere deelnemer op de fiets (Ik vergeet altijd de namen) werd niet opgemerkt door de Apaches. Terwijl hij ook al lange tijd out in the open rond fietste (Met een camera man achter zich aan?) en zelfs nog een spoor achter liet met zijn pogingen om zijn zus te bellen. Waar waren ze mee bezig? Maar alleen maar goed, van mij hadden ze allemaal mogen ontsnappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59

ralpje

Deugpopje

Ik zat hier ook nog over na te denken.
Mijn grootste bezwaar met hoe de serie is opgezet is dat alle 'voortvluchtigen' hetzelfde extractiepunt moeten gebruiken. Is er één team kapot, heb je daardoor als hunters al informatie over alle andere teams.

Dat er grote / zware middelen worden ingezet vind ik prima, dat zal IRL ook gebeuren. Maar geef dan elk koppel z'n eigen 'traject', dat is imho meer waarheidsgetrouw dan de huidige opzet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Meer waarheidsgetrouw ja, maar geen reet aan om naar te kijken, omdat alle spanning weg is doordat de Hunters nu eenmaal niet op 5 plaatsen tegelijk kunnen zijn. Het programmabudget is vermoedelijk niet groot genoeg om het aantal Hunterteams te vervijfvoudigen, inclusief verhoogde bezetting op HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer de link tussen Ralph en het computerspel is komen? De hunters hebben eerder wel een mail gezien met de geheimtaal dus ik snap dat ze die hebben kunnen ontcijferen. Maar de mail was expres door Ralph gestuurd.

hoe wisten de hunters van de communicatie in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Laatst online: 01-05 17:15
Met het script. ;)
Het is elk seizoen weer zelfde. Exact hetzelfde draaiboek op een andere locatie. De details zijn elk seizoen iets anders ingevuld, maar in hoofdlijnen verloopt elk seizoen precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Awaken1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:12:
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is wanneer de link tussen Ralph en het computerspel is komen? De hunters hebben eerder wel een mail gezien met de geheimtaal dus ik snap dat ze die hebben kunnen ontcijferen. Maar de mail was expres door Ralph gestuurd.

uit de history van de browser van dat maatje van em

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Vos schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:16:
[...]

Ze kregen toestemming van de bewoners om binnen te mogen kijken?
Nee, helemaal niet. Ze hadden binnen een paar tellen een machtiging van de officier om op nummer 9 en 11 te kijken :/ Werd duidelijk gezegd toen een van die hunters over het hekje de tuin in sprong van nummer 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 14:55

De hunters hadden een 'backdoor' geïnstalleerd op één van de laptops van die vriend van Ralph, volgens mij 2 afleveringen geleden toen ze een huisdoorzoeking deden.
Joster schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:12:
[...]

Nee, helemaal niet. Ze hadden binnen een paar tellen een machtiging van de officier om op nummer 9 en 11 te kijken :/ Werd duidelijk gezegd toen een van die hunters over het hekje de tuin in sprong van nummer 9.
Je zag ook heel kort die blonde jongedame op HQ in beeld die telefoneerde met de officier om de machtiging te vragen voor nummer 9 en 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:29

Ze hadden een zogenaamde "backdoor" geïnstalleerd op de laptop van de vriend van Ralph.
TepelStreeltje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:17:
[...]

uit de history van de browser van dat maatje van em
Dat je dit onderschept vind ik nog wel realistisch.
Waarschijnlijk was die "backdoor" simpelweg live meekijken met het laptop scherm ? Zal in het echt vast kunnen maar in het echt zou die vriend toch nooit meer diezelfde laptop gebruiken om in het spel te gaan kijken. Aangezien hij weet dat ze eraan hebben gezeten, en ze dit in eerdere seizoenen ook deden.
(edit)
Zonder het live meekijken is het namelijk onmogelijk om zomaar in het spel te kijken.
Tenzij die vriend ook nog zo dom is om ergens de inloggegevens plain text op te slaan. Maar gezien alle voorbereiding van hun, acht ik die kans klein.

Dus zonder dit scripted stuk had Ralph het denk ik ook gewoon gehaalt.
En achteraf had hij trouwens moeten proberen die garagedeur van de stroom te halen :P Maargoed, daar denk je op dat moment niet aan vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 15-12-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Joster schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:12:
[...]

Klopt ja. Dat is wel erg snel en nep ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
PatrickPR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:37:
[...]

De hunters hadden een 'backdoor' geïnstalleerd op één van de laptops van die vriend van Ralph, volgens mij 2 afleveringen geleden toen ze een huisdoorzoeking deden.
Alleen of ik heb het helemaal gemist in het programma of er is bijna geen verkeer geweest via dat spelletje...
En als je er zo bij betrokken bent, dan zou ik denk ik simpelweg zeggen : Computer blijft gewoon 21 dagen aanstaan, beetje software erop die elke 5 minuten de muis ietwat beweegt.
En veel plezier hunters als je software erop gooit, je mag nu 24/7 beeld gaan analyseren.
[...]
Je zag ook heel kort die blonde jongedame op HQ in beeld die telefoneerde met de officier om de machtiging te vragen voor nummer 9 en 11.
Alleen de grote vraag is : Waarom zou de OvJ die machtiging afgeven?
Waarom is niet diezelfde machtiging aangevraagd voor nr 37/39?
Waarom is er niet gelijk gekeken bij de voetbalvriend die op nr 2 woonde, of op de oude schoolvriend die op nr 100 woonde. Het is een dorp op een eiland, heel grote kans dat iedereen iedereen kent.
Elke medewerker van het restaurant zal minimaal op het eiland wonen, zoniet in het dorp...

Er is voor zover ik zag geen enkele aanleiding om van de restauranthouder naar de kok te gaan en al helemaal niet om dan maar de buren van de kok te bekijken. Dan zijn de buren van de restauranthouder nog logischer.

Het slaat totaal nergens op hoe ze Ralph hebben opgepakt, maarja het is ook minder leuk als er 2 teams over het strand rennen waarschijnlijk...

Maar ik blijf gewoon benieuwd naar de regels die gelden voor de "helpers", want die restauranthouder toen die zei dat die een slechte dag had en zich niets herinnerde, toen zei die hunter "Dan heb je een hele slechte dag, want dan blijf je voorlopig even hier". En ik vraag me toch ten zeerste af wat het programma wil gaan doen als jij gewoon je restaurant gaat openen etc en gewoon de hunters laat staan.
Wettelijk mag een tv-programma je niet zomaar staande houden en aan vrijheidsbeperking doen, oftewel dat soort ongein moet in de regels staan, anders lach je de hunters toch compleet uit als ze dit soort onzin uitslaan...

Alleen de grote grap is, als dat in de regels staat dan heeft die kok die dus ook gewoon gelezen en klopt hetgene wat er getoond is simpelweg niet meer (dat soort regels lees je niet in 2 minuten door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Gomez12 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:31:
[...]

Alleen of ik heb het helemaal gemist in het programma of er is bijna geen verkeer geweest via dat spelletje...
En als je er zo bij betrokken bent, dan zou ik denk ik simpelweg zeggen : Computer blijft gewoon 21 dagen aanstaan, beetje software erop die elke 5 minuten de muis ietwat beweegt.
En veel plezier hunters als je software erop gooit, je mag nu 24/7 beeld gaan analyseren.

[...]

Waarom is niet diezelfde machtiging aangevraagd voor nr 37/39?
Waarom is er niet gelijk gekeken bij de voetbalvriend die op nr 2 woonde, of op de oude schoolvriend die op nr 100 woonde. Het is een dorp op een eiland, heel grote kans dat iedereen iedereen kent.
Elke medewerker van het restaurant zal minimaal op het eiland wonen, zoniet in het dorp...

Er is voor zover ik zag geen enkele aanleiding om van de restauranthouder naar de kok te gaan en al helemaal niet om dan maar de buren van de kok te bekijken. Dan zijn de buren van de restauranthouder nog logischer.

Het slaat totaal nergens op hoe ze Ralph hebben opgepakt, maarja het is ook minder leuk als er 2 teams over het strand rennen waarschijnlijk...

Maar ik blijf gewoon benieuwd naar de regels die gelden voor de "helpers", want die restauranthouder toen die zei dat die een slechte dag had en zich niets herinnerde, toen zei die hunter "Dan heb je een hele slechte dag, want dan blijf je voorlopig even hier". En ik vraag me toch ten zeerste af wat het programma wil gaan doen als jij gewoon je restaurant gaat openen etc en gewoon de hunters laat staan.
Wettelijk mag een tv-programma je niet zomaar staande houden en aan vrijheidsbeperking doen, oftewel dat soort ongein moet in de regels staan, anders lach je de hunters toch compleet uit als ze dit soort onzin uitslaan...

Alleen de grote grap is, als dat in de regels staat dan heeft die kok die dus ook gewoon gelezen en klopt hetgene wat er getoond is simpelweg niet meer (dat soort regels lees je niet in 2 minuten door)
Huh? Ralph heeft z’n verblijf adres gemaild naar zijn vrienden. Op die manier kwamen ze bij het huis, daar was niemand te vinden, maar op basis van het gedrag van de ‘helper’ wisten ze dat hij daar was of was geweest. Is het dan zo raar om te denken dat hij over het lage schuttinkje aan de linker of de rechter kant is gesprongen? Volgens mij is dit gewoon recherchewerk, en helemaal niet zo ver gezocht. Ook het feit dat die machtiging zo snel kwam is toch niet vreemd. Je moet alleen wel in je achterhoofd houden dat de bevoegdheden gebruikt worden die ook ingezet worden bij de opsporing van bv. Ridouan Taghi. Als ze daarvan communicatie onderscheppen van een exacte verblijfplaats, denk je dan niet dat de OvJ snel goedkeuring zou geven voor het doorzoeken van de direct aangrenzende panden?

Ten aanzien van het overige: het blijft natuurlijk een spel. Ik vind het juist heel leuk om te zien hoe de hunters juist gebruik maken van de overrompelingstechniek en een beetje bluf om feitelijk uit te komen op toestemming van de betreffende derde. Hoe vaak hoor je wel niet “we hebben een machtiging tot binnentreden, mogen we even binnenkomen?”. Natuurlijk kan dat allemaal niet allemaal in het echt, maar ze proberen gewoon zo dicht mogelijk bij de werkelijke werkwijze te blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 15-12-2020 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 14:55
Ik geef alleen antwoord op de vraag hoe ze bij dat online spel uit kwamen. Persoonlijk vind ik het ook nogal vergezocht en onrealistisch eerlijk gezegd. Als zo'n Hunterteam bij mij binnen was geweest en achter mijn laptops/PC's had gezeten, zou ik toch echt eerst nagaan of er niet iets op is gezet. Ook zo'n backdoor moet toch sporen achterlaten die je weer ongedaan kunt maken lijkt me?
Hetzelfde als wat ik hierboven al zeg. Ben het helemaal met je eens, ik geef alleen antwoord op een vraag. Het gaat allemaal wel erg gemakkelijk vanuit de kant van de Hunters, vaak ook zonder enige duidelijk aanleiding. Het zal er vast allemaal wel bij horen 'in het echt', maar het gaat zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
PatrickPR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:46:
[...]

Ik geef alleen antwoord op de vraag hoe ze bij dat online spel uit kwamen. Persoonlijk vind ik het ook nogal vergezocht en onrealistisch eerlijk gezegd. Als zo'n Hunterteam bij mij binnen was geweest en achter mijn laptops/PC's had gezeten, zou ik toch echt eerst nagaan of er niet iets op is gezet. Ook zo'n backdoor moet toch sporen achterlaten die je weer ongedaan kunt maken lijkt me?

[...]

Hetzelfde als wat ik hierboven al zeg. Ben het helemaal met je eens, ik geef alleen antwoord op een vraag. Het gaat allemaal wel erg gemakkelijk vanuit de kant van de Hunters, vaak ook zonder enige duidelijk aanleiding. Het zal er vast allemaal wel bij horen 'in het echt', maar het gaat zo snel.
En als je de backdoor niet kan vinden dan zorg je voor een valstrik voor ze. Of je gebruikt de laptop niet meer.
Dit is in eerdere seizoenen ook gedaan dus dat kan je gewoon weten.
Was dus een duidelijk scripted gedeelte.

In het echt gaat alles natuurlijk niet zo snel, maar dat laten ze niet zien anders wordt het een saai programma.

Misschien moeten ze Hunted een keer als bigbrother uitzenden. 3 weken 24/7 live :P
Het wordt dan voor de hunters moeilijker, voor de deelnemers makkelijker.
Maar het scripted deel wordt dan overduidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
The Legend schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:41:
[...]

Huh? Ralph heeft z’n verblijf adres gemaild naar zijn vrienden. Op die manier kwamen ze bij het huis, daar was niemand te vinden, maar op basis van het gedrag van de ‘helper’ wisten ze dat hij daar was of was geweest. Is het dan zo raar om te denken dat hij over het lage schuttinkje aan de linker of de rechter kant is gesprongen?
Nee zo ging het dus niet. Vanaf dat adres (nr. 38) ging hij naar het huis van een medewerker (nr. 10) en vanaf daar ging hij naar de buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:39:

[...]

Dat je dit onderschept vind ik nog wel realistisch.
Waarschijnlijk was die "backdoor" simpelweg live meekijken met het laptop scherm ? Zal in het echt vast kunnen maar in het echt zou die vriend toch nooit meer diezelfde laptop gebruiken om in het spel te gaan kijken. Aangezien hij weet dat ze eraan hebben gezeten, en ze dit in eerdere seizoenen ook deden.
(edit)
Zonder het live meekijken is het namelijk onmogelijk om zomaar in het spel te kijken.
Tenzij die vriend ook nog zo dom is om ergens de inloggegevens plain text op te slaan. Maar gezien alle voorbereiding van hun, acht ik die kans klein.

Dus zonder dit scripted stuk had Ralph het denk ik ook gewoon gehaalt.
En achteraf had hij trouwens moeten proberen die garagedeur van de stroom te halen :P Maargoed, daar denk je op dat moment niet aan vermoed ik.
Nu ik de reacties lees, denk ik toch ook dat het meer scripted is dan idd uitlezen uit zijn history...
Hoewel je natuurlijk een hoop kan halen uit opgeslagen wachtwoorden.
Maar als die vrienden van Ralph al zo ver gaan dat ze via een spelletje communiceren, dan zijn toch wel tech savy genoeg om te weten wat een keylogger, backdoor en wachtwoord manager is?
Pak dan idd een andere PC of doe een Virus scan ofzo...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Pffff, ik heb maar weer eens een seizoen gekeken maar het blijft jeuk. Al die kekke uitspraken en jeukwoordjes. Het extreem gescripte einde met als dieptepunt de inzet van apaches...... |:( En zit die Roel (of Boyd) nog steeds op Texel nu? Arme jongen.

En ligt het aan mij of is de nummering van huisnummers wat vreemd in Texel? "Hij zit niet in nummer 10" - "Oh check dan ook nummer 9 en 11". 8)7 Dus bij de overburen?

Maar goed, op de finale na vond ik het wel vermakelijk. Ik ga nog maar eens wat oude seizoenen terugkijken.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Joster schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:54:
[...]

Nee zo ging het dus niet. Vanaf dat adres (nr. 38) ging hij naar het huis van een medewerker (nr. 10) en vanaf daar ging hij naar de buren.
Maar ze hebben de connecties van nummer 38, en de dichtstbijzijnde is nummer 10. Ik vind het dan nog steeds niet vreemd dat je bij de dichtstbijzijnde connectie gaat kijken als je op 38 niks vind, zeker niet als je ziet dat de persoon van nummer 38 100% betrokken is. Los daarvan: dit is volgens mij echt gewoon recherchewerk, alle leads ‘uitlopen’ en bij 90% daarvan vind je niks, en bij 10% wel. Dat ze de 90% niet laten zien snap ik wel als je een uurtje vermakelijke tv wil bieden.

Ik denk dat het realisme dat de serie volgens mij echt wel biedt, te lijden heeft onder de regie die van heel veel uur materiaal maar een klein beetje kan laten zien. Dan ga je al snel naar de actiemomenten, en niet naar het uitpluizen van camerabeelden waarop een bakfiets is te zien die er niks mee te maken bleek te hebben.

Ik heb geen Twitter, maar als jullie dat wel hebben: stel je kritische vragen eens aan Selmar Smit. Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden :)

[ Voor 24% gewijzigd door The Legend op 15-12-2020 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
The Legend schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:41:
[...]

Huh? Ralph heeft z’n verblijf adres gemaild naar zijn vrienden. Op die manier kwamen ze bij het huis, daar was niemand te vinden, maar op basis van het gedrag van de ‘helper’ wisten ze dat hij daar was of was geweest. Is het dan zo raar om te denken dat hij over het lage schuttinkje aan de linker of de rechter kant is gesprongen? Volgens mij is dit gewoon recherchewerk, en helemaal niet zo ver gezocht.
Dan zit je dus op nr 37 en nr 39, waar ze niet zijn geweest...
Als ze daarvan communicatie onderscheppen van een exacte verblijfplaats, denk je dan niet dat de OvJ snel goedkeuring zou geven voor het doorzoeken van de direct aangrenzende panden?
Ik weet wel zeker dat de OvJ dat niet gaat doen, dat is ook helemaal overbodig want dat wordt gewoon van te voren aangevraagd met een behoorlijke reden etc.
Alleen nogmaals, dan zit je dus op 37 en 39 en niet op nr 9 en 11
Ik vind het juist heel leuk om te zien hoe de hunters juist gebruik maken van de overrompelingstechniek en een beetje bluf om feitelijk uit te komen op toestemming van de betreffende derde. Hoe vaak hoor je wel niet “we hebben een machtiging tot binnentreden, mogen we even binnenkomen?”. Natuurlijk kan dat allemaal niet allemaal in het echt, maar ze proberen gewoon zo dicht mogelijk bij de werkelijke werkwijze te blijven.
En wat doe je dus als standaard vluchteling, je zegt tegen je helpers dat ze daar nee op moeten antwoorden.
En overrompelingstechnieken werken leuk voor de vluchtende, die leven 3 weken in spanning en vol adrenaline.
Maar bij een gemiddelde helper die te horen heeft gekregen dat het om een spelletje op tv gaat gaat een overrompelingstechniek echt niet werken hoor, die lacht je dan gewoon weg.

Het einde is wat dat betreft een mooi voorbeeld van wat wel overrompeling is en wat niet.
Die vrouw op nr 9, dat wordt echt gebracht als overrompeling, die kent Ralph niet, die heeft enkel net iemand van de buren in haar schuur gelaten, die kan je overdonderen.
Maar als je gewoon een avond/nacht met een voortvluchtige hebt doorgebracht dan wordt je echt niet meer overrompeld hoor, dan is het gewoon dat jou de regels 100x zijn uitgelegd.
The Legend schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:05:
[...]
Maar ze hebben de connecties van nummer 38, en de dichtstbijzijnde is nummer 10. Ik vind het dan nog steeds niet vreemd dat je bij de dichtstbijzijnde connectie gaat kijken als je op 38 niks vind, zeker niet als je ziet dat de persoon van nummer 38 100% betrokken is.
Maar waarom is de dichtsbijzijnde connectie dan de kok op nr 10 en niet de voetbalvriend op nr 80 of... of ...
Het is een dorp waar iedereen iedereen kent...
Los daarvan: dit is volgens mij echt gewoon recherchewerk, alle leads ‘uitlopen’ en bij 90% daarvan vind je niks, en bij 10% wel. Dat ze de 90% niet laten zien snap ik wel als je een uurtje vermakelijke tv wil bieden.
Het probleem is een beetje dat ze die 90% niet kunnen uitlopen omdat de regie er geen info van heeft...

Neem nu die kok in de finale, als Ralph daar niet had gezeten dan hadden ze dat huis niet binnengekund en hadden ze al helemaal niet bij de buren daarvan kunnen zoeken.

In principe kunnen de hunters gewoon huiszoekingsbevelen voor heel Texel aanvragen en dan krijgen ze max 3 adressen. De andere 99% is al uitgelopen op het moment dat je het verzoek indient.
Hetzelfde heb je met meerdere auto's volgen/uitlopen (zoals bijv met die camper) alleen van de camper zijn er nog vervolgbeelden/"anpr" info. Voor alle andere auto's is die info er simpelweg niet en zal de lead heel snel doodlopen.
Ik denk dat het realisme dat de serie volgens mij echt wel biedt, te lijden heeft onder de regie die van heel veel uur materiaal maar een klein beetje kan laten zien. Dan ga je al snel naar de actiemomenten, en niet naar het uitpluizen van camerabeelden waarop een bakfiets is te zien die er niks mee te maken bleek te hebben.
De hunters maken wmb toch echt wel duidelijk gebruik van het feit dat elke lead een goede lead is, er wordt niets voorbereid richting de OvJ, er wordt alleen maar even een snel telefoontje gepleegd met ip-nr of kenteken of straat+huisnr waar ze info van willen hebben.

Je kan niet zomaar over straat lopen en bij een willekeurig huis met een camera aan de deur aanbellen om te vragen of je de camera beelden mag zien (en laten zien op tv), dan moet eerst de regie even een gesprekje met die bewoner gaan hebben of die bewoner wel wil meedoen aan het programma etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@The Legend Hij geeft wel leuk antwoord die Selmar. Denk dat het een lastig format ook is om het én interessant te houden én enigszins realistisch. Op de Apache na was het wel acceptabel. Dingen zoals de bagage truck en de linkjes in de e-mail vond ik eigenlijk wel geinig. Maar dat gaat een volgend seizoen niet meer werken gok ik :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Als je Selmar zijn tweets en antwoorden leest geeft hij selectief antwoord. Sommige dingen reageert hij niet op. Gek he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Gomez12 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:21:

Het einde is wat dat betreft een mooi voorbeeld van wat wel overrompeling is en wat niet.
Die vrouw op nr 9, dat wordt echt gebracht als overrompeling, die kent Ralph niet, die heeft enkel net iemand van de buren in haar schuur gelaten, die kan je overdonderen.
Maar als je gewoon een avond/nacht met een voortvluchtige hebt doorgebracht dan wordt je echt niet meer overrompeld hoor, dan is het gewoon dat jou de regels 100x zijn uitgelegd.
Precies. Die vrouw had als een van de weinige een excuus klaar en hielp nergens aan mee. Iets wat elke helper normaal zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

En wat doe je dus als standaard vluchteling, je zegt tegen je helpers dat ze daar nee op moeten antwoorden.
En overrompelingstechnieken werken leuk voor de vluchtende, die leven 3 weken in spanning en vol adrenaline.
Maar bij een gemiddelde helper die te horen heeft gekregen dat het om een spelletje op tv gaat gaat een overrompelingstechniek echt niet werken hoor, die lacht je dan gewoon weg.

De serie bewijst je ongelijk. Herinner je je de twee heren die Ralph hielpen bij het pinnen en hem afzetten in het bos? Die hadden het grootste woord dat ze niets zouden loslaten, maar toen de hunters een beetje drukten braken ze heel snel. Ik denk dat je onderschat hoe goed dit soort technieken werken. Tegelijkertijd zie je dat het niet bij iedereen werkt, zie de vriend van Ralph, maar daar zag je dat die echt alleen maar z’n lippen op elkaar wist te houden door een mantra in z’n hoofd af te spelen ‘het is maar een spel’, want die deed het bijna in z’n broek :p De vrouw op nummer 9 gaf trouwens ook niks prijs, daar kwamen ze de garage binnen met de RF bediening die in de auto lag.
Maar waarom is de dichtsbijzijnde connectie dan de kok op nr 10 en niet de voetbalvriend op nr 80 of... of ...
Omdat dat simpelweg de eerste connectie die ze hadden en die het snelst te vinden was. Van bedrijf naar werknemer is natuurlijk veel makkelijker te vinden dan van bedrijf naar voetbalvriend. Je acteert op informatie die je wel hebt, niet op info die je niet hebt.
Het probleem is een beetje dat ze die 90% niet kunnen uitlopen omdat de regie er geen info van heeft...

Neem nu die kok in de finale, als Ralph daar niet had gezeten dan hadden ze dat huis niet binnengekund en hadden ze al helemaal niet bij de buren daarvan kunnen zoeken.

In principe kunnen de hunters gewoon huiszoekingsbevelen voor heel Texel aanvragen en dan krijgen ze max 3 adressen. De andere 99% is al uitgelopen op het moment dat je het verzoek indient.
De locatie van Ralph kregen ze pas een uur voor de extractie, dan kun je natuurlijk nooit al die leads uitlopen.
De hunters maken wmb toch echt wel duidelijk gebruik van het feit dat elke lead een goede lead is, er wordt niets voorbereid richting de OvJ, er wordt alleen maar even een snel telefoontje gepleegd met ip-nr of kenteken of straat+huisnr waar ze info van willen hebben.

Je kan niet zomaar over straat lopen en bij een willekeurig huis met een camera aan de deur aanbellen om te vragen of je de camera beelden mag zien (en laten zien op tv), dan moet eerst de regie even een gesprekje met die bewoner gaan hebben of die bewoner wel wil meedoen aan het programma etc.
Dat zijn natuurlijk de aspecten die het een spel maken en niet de werkelijkheid. Volgens mij proberen ze gewoon oprecht het echte proces van boeven vangen in beeld te brengen. En dat kan alleen maar als je wel kaders hebt die er normaal natuurlijk niet zijn, omdat je anders een tv programma krijgt wat jaren kan duren en 90% van de tijd geen reet aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:57

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dan zit je dus op nr 37 en nr 39, waar ze niet zijn geweest...

[...]

Ik weet wel zeker dat de OvJ dat niet gaat doen, dat is ook helemaal overbodig want dat wordt gewoon van te voren aangevraagd met een behoorlijke reden etc.
Alleen nogmaals, dan zit je dus op 37 en 39 en niet op nr 9 en 11

[...]

[...]

[...]

Hetzelfde heb je met meerdere auto's volgen/uitlopen (zoals bijv met die camper) alleen van de camper zijn er nog vervolgbeelden/"anpr" info. Voor alle andere auto's is die info er simpelweg niet en zal de lead heel snel doodlopen.

[...]

De jongen op nr. 10 was een werknemer van degene op nr. 38. Dus niet zo vreemd dat ze dan ook daar in de buurt gaan zoeken.

Wat ik wel jammer vind is dat Hunted nadat de teller op 00:00:00 komt te staan ook meteen afgelopen is. Ik zou graag willen weten wat er daarna gebeurd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Wat ik vooral niet snap is dat mensen gewoon met de computer/laptop blijven werken terwijl er hunters op bezoek zijn geweest. In alle vorige jaren weet je gewoon dat er een backdoor wortdt geinstalleerd, dan pak je toch even een andere computer om te communiceren?

Spreek af dat je elke 3 dagen een andere prepaid telefoon hebt waar je contact mee kan opnemen, dat kan je toch makkelijk van te voren regelen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
The Legend schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
[...]
De serie bewijst je ongelijk. Herinner je je de twee heren die Ralph hielpen bij het pinnen en hem afzetten in het bos? Die hadden het grootste woord dat ze niets zouden loslaten, maar toen de hunters een beetje drukten braken ze heel snel. Ik denk dat je onderschat hoe goed dit soort technieken werken.
Ik denk eerder dat jij zwaar overschat hoe dit soort technieken werken als er geen gevolg aan gegeven kan worden... Kijk vanuit politie werken dit soort technieken wel, want die kunnen je gewoon voor een paar uur vastzetten ter verhoor. Alleen een tv-programma dat heeft zonder additionele regels 0 druk.
De vrouw op nummer 9 gaf trouwens ook niks prijs, daar kwamen ze de garage binnen met de RF bediening die in de auto lag.
Waar ze geen machtiging voor hadden.
[...]
Omdat dat simpelweg de eerste connectie die ze hadden en die het snelst te vinden was. Van bedrijf naar werknemer is natuurlijk veel makkelijker te vinden dan van bedrijf naar voetbalvriend. Je acteert op informatie die je wel hebt, niet op info die je niet hebt.
Ok en als je dus de buren wilt doorzoeken, wat is dan logischer volgens jou : De buren te pakken van het huis waar je info van hebt (dus 37 en 39) of de buren te pakken van het huis waar je geen info van hebt (dus 9 en 11)
[...]
De locatie van Ralph kregen ze pas een uur voor de extractie, dan kun je natuurlijk nooit al die leads uitlopen.
Al geef je ze een jaar de tijd, ze kunnen alsnog geen leads uitlopen die niet naar de verdachte leiden.
Ze hebben geen toegang tot anpr-database, ze faken dit doordat de cameraman weet waar de verdachten zitten en dan kunnen ze dus reconstrueren welke anpr-punten ze gepasseerd moeten zijn.
Alleen dat gaat enkel maar op voor de daadwerkelijke leads waar de cameraman bij betrokken is.

Ze kunnen geen leads uitlopen die foutief zijn, omdat die gewoon direct dood zijn.
Ze kunnen niet op zoek gaan naar een auto + telefoonnr van iemand die niet aan het spel meedoet, want ze hebben geen idee waar die zijn.
[...]
Dat zijn natuurlijk de aspecten die het een spel maken en niet de werkelijkheid. Volgens mij proberen ze gewoon oprecht het echte proces van boeven vangen in beeld te brengen. En dat kan alleen maar als je wel kaders hebt die er normaal natuurlijk niet zijn, omdat je anders een tv programma krijgt wat jaren kan duren en 90% van de tijd geen reet aan is.
Oftewel wat je eigenlijk zegt is dat het simpelweg wonderbaarlijk is dat de politie uberhaupt een crimineel vangt...
Binnen normale kaders zou dit hunter-team dus gewoon waardeloos zijn.
sjaool schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:54:
[...]
De jongen op nr. 10 was een werknemer van degene op nr. 38. Dus niet zo vreemd dat ze dan ook daar in de buurt gaan zoeken.
Het is geen ook, het is nr 38 is bevestigd en bekend, daar worden ook daadwerkelijke spullen gevonden en na een korte huiszoeking wordt 38 gepasseerd en nr 10 + buren van nr 10 gepakt...
De hele buren van 38 is niets mee gedaan.
Wat ik wel jammer vind is dat Hunted nadat de teller op 00:00:00 komt te staan ook meteen afgelopen is. Ik zou graag willen weten wat er daarna gebeurd.
LOL, niet zoveel hoor.
Het doel is om uit het land te vluchten. Dat is een redelijke fail als je dat vanaf texel probeert met jetski's...
Veel plezier met onopvallend te gaan jetski'en naar Engeland of Duitsland vanaf Texel...

Apaches daargelaten zou normaliter de kustwacht ingeschakeld worden en als die gewoon alles mogen inzetten (oftewel inclusief schieten etc) dan hebben die je zo, ik bedoel ik denk dat je snel 3 a 4 uur onderweg bent naar Engeland en naar Duitsland is het nog langer...
Het klinkt heel leuk dat een jetski 100 km/u kan, maar met dat tempo hadden de deelnemers na 10 minuten in het water gelegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
M@cer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:13:
Wat ik vooral niet snap is dat mensen gewoon met de computer/laptop blijven werken terwijl er hunters op bezoek zijn geweest. In alle vorige jaren weet je gewoon dat er een backdoor wortdt geinstalleerd, dan pak je toch even een andere computer om te communiceren?

Spreek af dat je elke 3 dagen een andere prepaid telefoon hebt waar je contact mee kan opnemen, dat kan je toch makkelijk van te voren regelen.
Maar dat is dus het ding in hunted. Kandidaten leren nooit van voorgaande seizoenen. Dat is nu elk seizoen al het ding. maar dat is ook wat ik met mijn eerdere post bedoelde. Elk seizoen weer wordt hetzelfde script gedraaid voor hunted. Een iets andere invulling, maar in hoofdlijnen is elk seizoen gewoon hetzelfde script.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:35:
[...]

Maar dat is dus het ding in hunted. Kandidaten leren nooit van voorgaande seizoenen. Dat is nu elk seizoen al het ding. maar dat is ook wat ik met mijn eerdere post bedoelde. Elk seizoen weer wordt hetzelfde script gedraaid voor hunted. Een iets andere invulling, maar in hoofdlijnen is elk seizoen gewoon hetzelfde script.
Kandidaten leren wel van vorige seizoenen, maar het script wordt aangepast zodat kandidaten wel contact op moeten nemen met bekenden, op x moment op y locatie moeten zijn, internet moeten gebruiken etc etc.
Daarnaast: elke keer verhuizen, drie weken lang, is intensief. Dan heb je 10 of 15 locaties achter de rug. 15 keer socializen voor een slaapplekkie..
Daarnaast weten de hunters elke keer grofweg het extractiepunt te vinden. Als ze hadden gezegd: "zie maar dat je binnen 500 uur de landsgrenzen verlaat..." Dan pakt zo'n hunterteam nog niet 1 uit 100 vluchtelingen. Zonder die regels is onderduiken een eitje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
Tehh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:57:
[...]

Kandidaten leren wel van vorige seizoenen, maar het script wordt aangepast zodat kandidaten wel contact op moeten nemen met bekenden, op x moment op y locatie moeten zijn, internet moeten gebruiken etc etc.
En dat wordt ook elk seizoen erger en makkelijker.

Vorig seizoen kregen ze nog een foto van wie de extra info zou bezitten, nu is het gewoon "een bekende" ga je hele netwerk maar contacten zodat de hunters minstens 10 leads kunnen krijgen.

Had je dus dit seizoen een leuke encryptie bedacht en die in je bagage verstopt (zoals Ralph had gedaan) helaas, je halve bagage is weg en je encryptiesleutel zit uiteraard net in de andere bagage (net zoals de landkaart in je huidige bagage zit, dat is niet random verspreid, dat is gewoon zorgvuldig uitgesorteerd).

Als je toch als redactie proton-mails aan gaat maken, dan is het natuurlijk te ingewikkeld om gewoon random emailadressen aan te maken, nee je moet ze echt gokbaar aanmaken zodat de hunters ze kunnen gokken.
Daarnaast weten de hunters elke keer grofweg het extractiepunt te vinden.
Wat ook steeds makkelijker wordt, in wezen was het dit keer gewoon van 2 gepakte stellen de spullen bekijken en dan vind je dezelfde kaart, dan nog een dia verkrijgen en je weet binnen het spel dat het texel is.

Buiten het spel zou niemand dit hoeven weten, aangezien men gewoon ook met protonmail had kunnen sturen : Koop kaart Nederland a2 bij de anwb en leg de dia op 10 cm links en 20 cm van onder. Daar is het extractiepunt.

En dat is nog even daargelaten wat een jet-ski'er zou gaan doen die een crimineel op moet pikken maar daar f*cking 2 apaches boven ziet hangen...
Die jet-ski'er die denkt wegwezen en ik stuur morgen wel een nieuw proton-mailtje met een andere plek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Gomez12 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:29:
[...]

Ik denk eerder dat jij zwaar overschat hoe dit soort technieken werken als er geen gevolg aan gegeven kan worden... Kijk vanuit politie werken dit soort technieken wel, want die kunnen je gewoon voor een paar uur vastzetten ter verhoor. Alleen een tv-programma dat heeft zonder additionele regels 0 druk.
Nogmaals, de beelden bewijzen je ongelijk. Je ziet zeer regelmatig mensen die zich klaarblijkelijk voornemen om niks te zeggen, tóch wat zeggen. En dat komt gewoon doordat er druk wordt gezet door mensen die dat ook werkelijk voor hun werk hebben gedaan. Zoals ik al zei, werkt dat inderdaad niet bij de mensen die vast genoeg in hun schoenen staan en kunnen blijven bedenken dat het maar een spelletje is en dat ze je niks kunnen maken. Ik heb werkelijk niemand ‘de hunters zien uitlachen in hun gezicht want ze konden ze toch niks maken’. Iedereen die ondervraagd wordt staat er op zijn minst ongemakkelijk bij, al dan niet voorzien van een krampachtig ‘mij maak je niks’-gezicht.
Waar ze geen machtiging voor hadden.
Ik ben geen strafprocesrecht specialist (wel mr. in de rechten overigens :p), maar ik kan mij voorstellen dat bij het aanhouden van een voortvluchtige het belangrijker is om de persoon te pakken, dan om ieder vormvoorschrift te volgen. Het pakken van een voortvluchtige is natuurlijk ook iets anders dan het verzamelen van bewijs om tot een veroordeling te komen, waarbij die vormvoorschriften wel heel belangrijk zijn.
Ok en als je dus de buren wilt doorzoeken, wat is dan logischer volgens jou : De buren te pakken van het huis waar je info van hebt (dus 37 en 39) of de buren te pakken van het huis waar je geen info van hebt (dus 9 en 11).
Zo ging het niet, ze doorzochten nummer 38 waarna de helper ineens op de vlucht sloeg en ze gingen kijken bij nummer 10. Waarna ze bij nummer 10 ook weer onraad roken en gingen kijken bij de buren. Ik denk oprecht dat dit gewoon recherchewerk en gutfeeling van ex-rechercheurs was.
Al geef je ze een jaar de tijd, ze kunnen alsnog geen leads uitlopen die niet naar de verdachte leiden.
Ze hebben geen toegang tot anpr-database, ze faken dit doordat de cameraman weet waar de verdachten zitten en dan kunnen ze dus reconstrueren welke anpr-punten ze gepasseerd moeten zijn.
Alleen dat gaat enkel maar op voor de daadwerkelijke leads waar de cameraman bij betrokken is.

Ze kunnen geen leads uitlopen die foutief zijn, omdat die gewoon direct dood zijn.
Ze kunnen niet op zoek gaan naar een auto + telefoonnr van iemand die niet aan het spel meedoet, want ze hebben geen idee waar die zijn.
Dit klopt deels natuurlijk, net als dat de beelden van pintransacties niet van de camera van de pinautomaat komen maar van de GoPro van de cameraman. Maar ze kunnen de werkelijkheid wel benaderen. Zoals het bellen met de telefoon van een onbekende naar een telefoon ‘onder de tap’. Dan kunnen ze in het spel natuurlijk niet de locatie van de telefoon van de onbekende derde achterhalen, maar in het echt zou het wel kunnen, en dit simuleren ze (denk ik) door de cameraman dan een locatie te laten pingen.
Oftewel wat je eigenlijk zegt is dat het simpelweg wonderbaarlijk is dat de politie uberhaupt een crimineel vangt...
Binnen normale kaders zou dit hunter-team dus gewoon waardeloos zijn.
Nee, ik zeg dat echt recherchewerk geen interessant tv programma zal opleveren omdat 90% daarvan doodsaai is. Ze proberen gewoon zo echt mogelijk te opereren met de kaders van een tv programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Deels zal het inderdaad de ervaring zijn van rechercheurs, deel gutfeeling, maar een stukje (hoe klein dan ook) scripted zijn. De rechercheurs zien ook extra cameralui, dat valt toch op?

Maar goed, het zal deels (na)gespeeld zijn, maar ook zeker ook op de waarheid berust zijn. Ik vind het persoonlijk vermakelijk televisie.

Zeer benieuwd naar de VIP versie, maar hoop tot dat een experiment is. Ik zou zeer nieuwsgierig zijn als een rechercheur mee zou doen uit zijn rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik vraag mij af als je een deelnemer zelf vraagt, hoe zij aan het scripted hebben moeten meewerken. Ik vind het sterk lijken als of het hele gedeelte rond Ralph in scene is gezet voor de TV, om het maar 'leuker' te maken.

Voorbeelden als
Wegrennen van de handlanger, waardoor net tijd om te verplaatsen
De smoes van de buurvrouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Misschien kan @Farmerwood daar antwoord op geven want die kent kennelijk 1 van de deelnemers uit een eerder seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ebayzo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:05:
En ligt het aan mij of is de nummering van huisnummers wat vreemd in Texel? "Hij zit niet in nummer 10" - "Oh check dan ook nummer 9 en 11". 8)7 Dus bij de overburen?
Huh? Hoezo bij de overburen? Dat om en om nummeren is echt niet overal zo hoor. Niks vreemds aan.

Overigens gingen ze ook bij de buren zoeken omdat ze de apache hadden en ze anders iemand hadden weg zien rennen op de infra rood camera. Dus ze wisten dat die nog in de buurt moest zijn. Vermoedelijk hadden ze na 9 en 11 inderdaad de buren van 38 geprobeerd. Sterker nog, misschien hebben ze dat wel tegelijk gedaan maar was daar niks en was het niet interessant om uit te zenden.

Die apaches waren wel realistisch natuurlijk als je de deelnemers beschouwd als iemand die ergens in NL een aanslag heeft gepleegd (en dat is het scenario wat ze spelen qua rechten). Dat maakt het verder voor de deelnemers wel echt heel lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Shinji lol, ben al mijn hele leven in de veronderstelling dat je even en oneven zijdes hebt in een straat :p

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ebayzo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:36:
@Shinji lol, ben al mijn hele leven in de veronderstelling dat je even en oneven zijdes hebt in een straat :p
Je hebt ook straten met één zijde ;) Al kunnen ze dat overigens dan nog steeds doen hoor.

Wikipedia: Huisnummer

[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 15-12-2020 20:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:38
Wat ik denk dat heel erg heeft geholpen is zowel de hartelijkheid als botheid van de Texelaars. Ik heb niet eerder in een seizoen gezien dat er zo makkelijk helpers werden ingeschakeld en ook niet zo makkelijk werd gelogen tegenover de Hunters.

De botheid zie je terug tegen zowel de voortvluchtigen ("Kom op, man. Je denkt toch zeker niet dat defensie straaljagers uit laat rukken om jullie te zoeken?", "De eitjes zijn klaar, ik wacht niet langer, anders zijn ze weer ijskoud", alllebei goed bedoeld, maar niet bepaald beleefd), maar ook de vanzelfsprekendheid om te liegen tegen die Hunters. Texelaars hebben een broertje dood aan autoriteit en dat zag je terug. Die mevrouw op 9 (of 11?) met de baby op de arm vond het vanzelfsprekend om te liegen (tegen die overkanters). En dan nog die werkgever die 't op een lopen zette om tijd te rekken. Ze gaan er vol voor.

Misschien beeld ik het me ook wel een beetje in hoor, maar als (oud-)Texelaar voelde het gedrag zo vertrouwd en ik was stiekem ook wel een beetje trots.

[edit]Nog wat voorbeelden, maar nu tegenover de Hunters:
"Wat doe je hier?"
- "Ik woon hier"

"Waarom zijn je gordijnen dicht?"
- "Die is altijd dicht en deze is nog dicht omdat ik net wakker ben"

"Is Ralph hier?"
- "Welke Ralph?"

"Ik krijg een surprise-party, dus de schuur is op slot en mijn man is op zee."

[ Voor 13% gewijzigd door Het_Eendje op 15-12-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Het_Eendje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:03:
Wat ik denk dat heel erg heeft geholpen is zowel de hartelijkheid als botheid van de Texelaars. Ik heb niet eerder in een seizoen gezien dat er zo makkelijk helpers werden ingeschakeld en ook niet zo makkelijk werd gelogen tegenover de Hunters.

...

[edit]Nog wat voorbeelden, maar nu tegenover de Hunters:
"Wat doe je hier?"
- "Ik woon hier"

"Waarom zijn je gordijnen dicht?"
- "Die is altijd dicht en deze is nog dicht omdat ik net wakker ben"

"Is Ralph hier?"
- "Welke Ralph?"

"Ik krijg een surprise-party, dus de schuur is op slot en mijn man is op zee."
Viel mij ook op inderdaad! Stuk voor stuk mensen die goed een leugentje kunnen vertellen. Ik vond de buurvrouw met de poepexplosiebaby ook wel goed overtuigend. De finale vond ik nogal over the top met de Apaches, maar het is wel lekker spectaculair. Mijn zoon van 10 genoot er volop van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Vos schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:14:
[...]

Scripted is niet het goede woord. Dat zou betekenen dat de opsporing van tevoren is geënsceneerd. Gesimuleerd is een betere omschrijving.

De vluchtelingen krijgen de 'triple A status' wat wil zeggen dat de hunters alle mogelijke bevoegdheden krijgen om ze op te sporen.

De echte politie werkt niet mee aan het programma, omdat het niet om echte voortvluchtigen gaat. In het echt hebben de hunters dus nul bevoegdheden. Om toch de serie zo realistisch mogelijk te maken is veel informatie gesimuleerd. Dus camera's op openbare plaatsen zijn vanaf dezelfde hoek gefilmd door de productie. Helpers van de hunters moeten een contract tekenen waarbij ze de hunters toestemming geven om hun hele huis overhoop mogen gooien. ANPR data is ook eenvoudig te simuleren doordat bekend is waar alle meetstations staan en de productie weet waar de auto's van de deelnemers rijden.

En dat het een ongelijke strijd is, is gewoon onderdeel van het spel, omdat ze het zo realistisch mogelijk willen maken. Je zult dus echt onder de radar moeten blijven om niet gepakt te worden.

Waar ik wel mijn twijfels over heb: aangezien deelnemers en helpers de Hunters bevoegdheden hebben gegeven, kunnen Hunters heel makkelijk verdachte helpers uitsluiten als ze geen toegang hebben tot hun gegevens. Op die manier is het heel makkelijk om bij familie en vrienden te zien wie helpt (zus is een helper, want die heeft toestemming gegeven en broer niet).

Maar goed, ik vind het hoe dan ook wel vermakelijke tv. Hoewel ze het wat mij betreft iets trager mogen monteren. Soms hebben deelnemers ineens een lift of auto, of hebben de hunters ineens een spoor - hoe dan? Als ze meer beelden hadden laten zien, dan was dat duidelijker - en dan heb je ook meer afleveringen :)

Zo ben ik heel benieuwd hoe ze de pi-code hebben ontcijferd. Ik heb het zelf ook bekeken. Als je weet dat het met pi te maken heeft, en weet dat er staat "dit is nep" dan is het makkelijk. Maar anders zou ik geen idee hebben hoe je dat moet doen (en ik heb scheikunde gestudeerd, dus ben redelijk wiskundig onderlegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Sandertje1980 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:32:
[...]

Waar ik wel mijn twijfels over heb: aangezien deelnemers en helpers de Hunters bevoegdheden hebben gegeven, kunnen Hunters heel makkelijk verdachte helpers uitsluiten als ze geen toegang hebben tot hun gegevens. Op die manier is het heel makkelijk om bij familie en vrienden te zien wie helpt (zus is een helper, want die heeft toestemming gegeven en broer niet).
Ik meen mij te herinneren dat een voorwaarde voor deelname is dat je _hele_ netwerk toestemming geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

greatgonzo

schit-te-rend!

als ik mee zou doen zou ik idd de helpers allemaal een setje no-name prepaids geven.
En misschien werkt de truuk die ze in Casa de papel gebruiken ook?
Bel met telefoon 1 naar telefoon 2 en zet deze op speaker. Met telefoon 2 bel je vervolgens naar telefoon 3.
Zo hebben ze iig twee locaties waar ze moeten onderzoeken

En zoals ik al eerder schreef (maar daar was in de finale geen tijd voor).. Nooit bellen vanaf je verblijfplaats. Gewoon naar the middle of nowhere rijden en daar gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sandertje1980 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:32:
[...]
Zo ben ik heel benieuwd hoe ze de pi-code hebben ontcijferd. Ik heb het zelf ook bekeken. Als je weet dat het met pi te maken heeft, en weet dat er staat "dit is nep" dan is het makkelijk. Maar anders zou ik geen idee hebben hoe je dat moet doen (en ik heb scheikunde gestudeerd, dus ben redelijk wiskundig onderlegd).
Ze hadden een matrix met pi en getallen in zijn achtergebleven spullen gevonden.

En het is onduidelijk hoeveel berichten er bijv via dat spel zijn geweest...

Kijk het zinnetje "dit is nep" is op zichzelf bijna niet te kraken (je hebt te veel correcte mogelijkheden waarop je kan uitkomen met net iets andere codes).

Maar als je iets meer zinnen (en vooral langere woorden) hebt dan kan je letter-statistiek etc tegenaan gooien en daarmee dingen doen.
The Legend schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:08:
[...]
Ik meen mij te herinneren dat een voorwaarde voor deelname is dat je _hele_ netwerk toestemming geeft.
Dat is praktisch onmogelijk als je ziet dat het in eerdere seizoenen ook mensen betrof die ze enkel binnen xbox spelletjes etc kenden.
Ik denk echter dat je wel een lijst met mensen moet opgeven die jij kent en waarmee je wel contact zou willen maken en die moeten dan allemaal toestemming geven, geen toestemming betekent geen contact mee maken.

En dan is het dus zo verstandig mogelijk om die lijst zo groot mogelijk te krijgen...

Wat ik me trouwens net bedenk, zou je ook mensen in het buitenland mogen contacteren / inzetten als tussen-personen? Gewoon even naar iemand in duitsland bellen die het verder coordineert met je hele netwerk in NL.
greatgonzo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:26:
als ik mee zou doen zou ik idd de helpers allemaal een setje no-name prepaids geven.
Nu heb ik het begin gemist, maar in vorige seizoenen kregen de deelnemers het pas 1 uur van te voren te horen dat ze deelnemer waren, oftewel dan moet je al dat setje no-name prepaids gaan aanschaffen als je enkel nog maar kandidaat bent... Wordt redelijk duur met een heel kleine kans om mee te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 05-05 10:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Gomez12 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:46:

Nu heb ik het begin gemist, maar in vorige seizoenen kregen de deelnemers het pas 1 uur van te voren te horen dat ze deelnemer waren, oftewel dan moet je al dat setje no-name prepaids gaan aanschaffen als je enkel nog maar kandidaat bent... Wordt redelijk duur met een heel kleine kans om mee te doen...
dus, laten we zeggen, bijvoorbeeld 50 kandidaat-deelnemers moeten 3 weken vrijnemen, met het risico dat ze geen deelnemer zijn?

Er waren er dit jaar toch flink wat die voorbereidingen getroffen hadden.

Overigens denk ik nog steeds dat die Guy en Jasper ook het einde hadden gehaald, met hun tactiek van zoveel mogelijk kruimels achter laten. Als ze tenminste niet zo risicovol hadden gespeeld door op een gegeven moment gewoon thuis te gaan pitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Ik vond het wel een vermakkelijke aflevering, helaas wel zo zijn fouten maarja dat ben ik ondertussen wel gewend van Hunted.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat Ralph heel erg werkt via zijn eigen regels. En dan op de laatste dag ineens niet meer.....

Daarnaast valt het me op dat niemand het hier heeft over de camera beelden op de achtergrond van HQ van de hunters. Hier kon je al vanaf het begin van de aflevering de haven van Den Helder zien 8)7. Terwijl ze de locatie nog niet eens wisten want dat moest nog uitgezocht worden.... Misschien dat het stom geedit is maar dit viel me zo erg op. Daarnaast vind ik de winnaars zeer terecht.

Binnenkort dus "VIPS" daar verwacht ik persoonlijk gezegd erg weinig van. Veel drama en onzin zoals we zien bij veel programma's met "VIPS".

Al met al ik heb me opgegeven voor Seizoen 6 lijkt me toch wel leuk. De vraag of ik dan ook echt kan is nog afwachten maar we gaan het zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
joshje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:04:
Ik vond het wel een vermakkelijke aflevering, helaas wel zo zijn fouten maarja dat ben ik ondertussen wel gewend van Hunted.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat Ralph heel erg werkt via zijn eigen regels. En dan op de laatste dag ineens niet meer.....
Dit is iets wat vaker gebeurt in hunted en heb ik ook al vaker gezegd in deze draad, dat kandidaten vaak goed bezig zijn tot de aflevering dat ze gepakt (moeten) worden. Dan ineens gaan ze tegen hun eigen regels in en rare dingen doen.
Al met al ik heb me opgegeven voor Seizoen 6 lijkt me toch wel leuk. De vraag of ik dan ook echt kan is nog afwachten maar we gaan het zien :+
Cool, benieuwd of je door de selectie komt. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
greatgonzo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:53:
[...]
Overigens denk ik nog steeds dat die Guy en Jasper ook het einde hadden gehaald, met hun tactiek van zoveel mogelijk kruimels achter laten. Als ze tenminste niet zo risicovol hadden gespeeld door op een gegeven moment gewoon thuis te gaan pitten
Ik denk als ze thuis geen aan internet verbonden apparaat hadden gebruikt (google home in hun geval), dat ze met dat thuis slapen best weggekomen hadden kunnen zijn. Maar of ze het einde zouden kunnen halen terwijl je steeds de hunters aan het provoceren bent, is de kans dat je dan ergens een steekje laat vallen qua contact traceerbaarheid wel erg groot...
Daarnaast valt het me op dat niemand het hier heeft over de camera beelden op de achtergrond van HQ van de hunters. Hier kon je al vanaf het begin van de aflevering de haven van Den Helder zien 8)7. Terwijl ze de locatie nog niet eens wisten want dat moest nog uitgezocht worden.... Misschien dat het stom geedit is maar dit viel me zo erg op.
Het was mij ook opgevallen, vond het vooral vreemd dat het zo prominent in beeld is, maar dat ze er nooit wat mee gedaan hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Le Mol op 16-12-2020 14:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Toch nog even uit nieuwsgierigheid aan het terugkijken om te bevestigen of het inderdaad de haven is.

Nu kom ik tot nog een leuke andere ontdekking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EOBVRl_aJVCsLnN3A_DrwGEgf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vl4B4Qq3nn2LVacZft4adiyl.png?f=fotoalbum_large

Links onderin beeld van jachthaven Texel.....
https://www.waddenhaventexel.nl/onze-haven/onze-webcam

Linksboven in de haven van Texel (het Horntje).
https://www.texel.net/nl/...cams/webcam-veerboot-teso

Erg toevallig dat Maps ook openstaat op Texel.
Terwijl de hunters nog niet eens wisten dat ze naar Texel zouden moeten (ja een mogelijke locatie). Ze zijn hier bezig met de inval in Groningen.....

De screenshot is gemaakt op 6.18.
Bron: https://www.avrotros.nl/h...nted-s5-afl-8-14-12-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:38
Zulke dingen gaan heel makkelijk bij 't editen. Ik heb zelf eens meegedaan aan een programma en er wordt me wat geknipt en geplakt. Het gaat er vooral om dat het geheel klopt en soms sluipt er een foutje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:38
Het_Eendje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:12:
Zulke dingen gaan heel makkelijk bij 't editen. Ik heb zelf eens meegedaan aan een programma en er wordt me wat geknipt en geplakt. Het gaat er vooral om dat het geheel klopt en soms sluipt er een foutje in.
daarom heeft iedereen op HQ ook 10 dezelfde sets kleding. Het wordt gelijk al een zooitje met monteren en sommige beelden worden dubbel gebruikt. Probleem is dat de regisseur het er mooi eruit wil laten zien.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Laatst online: 01-05 09:33
Plenkske schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:28:
Als je Selmar zijn tweets en antwoorden leest geeft hij selectief antwoord. Sommige dingen reageert hij niet op. Gek he :)
Soms moet je de magie zijn werk laten doen. Maar ik probeer zo goed mogelijk antwoord te geven op alle vragen.

(Vanaf VIPs zal ik proberen ook GoT mee te lezen en vragen te beantwoorden)

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:10:
[...]

Soms moet je de magie zijn werk laten doen. Maar ik probeer zo goed mogelijk antwoord te geven op alle vragen.

Het enige magische woord dat een tweaker kent is 'automagisch' ;)

Maar bij voorbaat alvast dank voor het mee lezen en beantwoorden van vragen! Ben benieuwd naar de VIPs versie.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[...]

Cool, een bekend persoon in het topic :+ Blijf af van mijn privé! O-)

Default blanke hetero

• NL_NaToR
[...]

Denk tot veel mensen hier dit best zullen waarderen. Dat er een wereld van verschil is hoe jullie daar de dagen mee maken en wij zien qua uitzending zie ik niet als iets raars. Natuurlijk zien wij vermoed ik alleen maar de goed nieuws stukjes.

Een after-aflevering na een seizoen waarin bepaalde zaken extra worden uitgelegd rondom stukjes onderzoek en welke nieuwe technieken er van jaar-tot-jaar er gebruikt kunnen worden lijkt mij juist gaaf!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

Zou je vast een tipje van de sluier kunnen oplichten ten aanzien van de hier veelvuldig gestelde vraag hoe het nu zit met dat ‘echte’ recherchewerk wat wordt uitgevoerd. Zeker het online rechercheren, zal dicht bij de werkelijkheid liggen denk ik. Maar hoe zit het met het offline werk. Op Twitter noemde je volgens mij, in het kader van 90% van het gedane onderzoek leidt tot niets, het voorbeeld van de bakfiets die zou zijn gevolgd op camerabeelden. Maar hoe kan die bakfiets zijn gevolgd als er geen beelden zijn van de cameraman op locatie, en er natuurlijk niet werkelijk toegang is tot (openbare) beveiligingscamera’s. Of is dit magie? :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:50:
[...]

Zou je vast een tipje van de sluier kunnen oplichten ten aanzien van de hier veelvuldig gestelde vraag hoe het nu zit met dat ‘echte’ recherchewerk wat wordt uitgevoerd. Zeker het online rechercheren, zal dicht bij de werkelijkheid liggen denk ik. Maar hoe zit het met het offline werk. Op Twitter noemde je volgens mij, in het kader van 90% van het gedane onderzoek leidt tot niets, het voorbeeld van de bakfiets die zou zijn gevolgd op camerabeelden. Maar hoe kan die bakfiets zijn gevolgd als er geen beelden zijn van de cameraman op locatie, en er natuurlijk niet werkelijk toegang is tot (openbare) beveiligingscamera’s. Of is dit magie? :p
Klopt ‘online’ kunnen we autonoom, met als kanttekening dat we erg veel mogen (omdat het de hoogste graad aan criminaliteit simuleren). ‘Offline’ is inderdaad anders, daar zijn we deels afhankelijk van wat er ‘beschikbaar is’ als we de juiste beelden opvragen of van wat er ‘beschikbaar zou moeten zijn’. Ook dat is trouwens niet anders dan normaal, want ook het uitkijken van beelden, uitluisteren van taps etc. zou normaal niet worden gedaan door rechercheurs en ontvang je enkel het rapport van de bevindingen. De vertraging die zo’n proces oplevert hebben wij ook. Het gaat om het stellen van de juiste vraag. Met de juiste vraag, krijg je het juiste antwoord (eventueel verpakt in ruis). Met het stellen van de verkeerde vraag, krijg je niets of een willekeurig antwoord.

Maar in sommige gevallen (zoals deze keer goed in beeld), kunnen we nog beelden vinden bij mensen thuis, bedrijfspanden etc. door een buurtonderzoek. Dat is met de drie teams die we maar hebben (ten opzichte van een heel korps in ‘het echie’) natuurlijk wel een grote tijdsinvestering. Maar soms creeer je daarmee een ‘onverwachte opening’.

[ Voor 15% gewijzigd door SelmarSmit op 25-12-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Bedankt voor je antwoord @SelmarSmit Ik begin het beter te begrijpen :) Het voordeel voor jullie bij het offline werk is dus wel dat je snel merkt of de ‘goede vraag’ is gesteld. Je hebt wel tijdverlies door de gesimuleerde vertraging bij een verkeerde vraag, maar als ik het goed begrijp zul je dus nooit op een echt fysiek dwaalspoor kunnen komen (omdat dat simpelweg niet te simuleren is)?

En zo’n buurtonderzoek staat dan los van de spelleiding zeg maar? Het voordeel voor jullie is dus dat je dan niet vastzit aan de gesimuleerde vertraging bij het opvragen van ‘de beelden’ bij de spelleiding?

En once and for all: het spel is niet scripted? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05 22:01
joshje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:53:
Toch nog even uit nieuwsgierigheid aan het terugkijken om te bevestigen of het inderdaad de haven is.

Nu kom ik tot nog een leuke andere ontdekking.

[Afbeelding]

Links onderin beeld van jachthaven Texel.....
https://www.waddenhaventexel.nl/onze-haven/onze-webcam

Linksboven in de haven van Texel (het Horntje).
https://www.texel.net/nl/...cams/webcam-veerboot-teso

Erg toevallig dat Maps ook openstaat op Texel.
Terwijl de hunters nog niet eens wisten dat ze naar Texel zouden moeten (ja een mogelijke locatie). Ze zijn hier bezig met de inval in Groningen.....

De screenshot is gemaakt op 6.18.
Bron: https://www.avrotros.nl/h...nted-s5-afl-8-14-12-2020/
Ik was dus niet de enige die dat opgevallen is 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:01:
Bedankt voor je antwoord @SelmarSmit Ik begin het beter te begrijpen :) Het voordeel voor jullie bij het offline werk is dus wel dat je snel merkt of de ‘goede vraag’ is gesteld. Je hebt wel tijdverlies door de gesimuleerde vertraging bij een verkeerde vraag, maar als ik het goed begrijp zul je dus nooit op een echt fysiek dwaalspoor kunnen komen (omdat dat simpelweg niet te simuleren is)?

En zo’n buurtonderzoek staat dan los van de spelleiding zeg maar? Het voordeel voor jullie is dus dat je dan niet vastzit aan de gesimuleerde vertraging bij het opvragen van ‘de beelden’ bij de spelleiding?

En once and for all: het spel is niet scripted? :P
Niet helemaal, als we beelden krijgen weten we natuurlijk dat er iets mee is (met uitzondering van start en finish, want daar kunnen ze op plannen), maar we krijgen ook geregeld alleen het ‘rapport’ en dat kan zowel echt zijn als gefabriceerd. Niets is zo makkelijk als zeggen “op de camerabeelden zie je de bakfiets rechtsaf slaan”.

En een buurtonderzoek is inderdaad efficiënter als het wat oplevert en anders vooral moeilijker.

En nee, het is gesimuleerd, niet gescript. Wij zijn ook geen acteurs, dus waarom zouden ze ons anders nodig hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Duidelijk! Zijn jullie trouwens uiteindelijk (naast de opnames) gewoon onderdeel van het productieteam, of nemen jullie eigenlijk net als de vluchters deel aan het programma?

Laatste vraag op deze 1e kerstdag :P Klopt mijn eerdere observatie m.b.t. de werkwijze van de veldteams? Dat de hunters mensen feitelijk bewegen tot het geven van instemming, terwijl het lijkt alsof ze het zonder ook zouden mogen?
Ten aanzien van het overige: het blijft natuurlijk een spel. Ik vind het juist heel leuk om te zien hoe de hunters juist gebruik maken van de overrompelingstechniek en een beetje bluf om feitelijk uit te komen op toestemming van de betreffende derde. Hoe vaak hoor je wel niet “we hebben een machtiging tot binnentreden, mogen we even binnenkomen?”. Natuurlijk kan dat allemaal niet allemaal in het echt, maar ze proberen gewoon zo dicht mogelijk bij de werkelijke werkwijze te blijven.
Of is het bij derden eigenlijk altijd nodig om een off-camera instemmingsgesprek te hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:44:
Duidelijk! Zijn jullie trouwens uiteindelijk (naast de opnames) gewoon onderdeel van het productieteam, of nemen jullie eigenlijk net als de vluchters deel aan het programma?

Laatste vraag op deze 1e kerstdag :P Klopt mijn eerdere observatie m.b.t. de werkwijze van de veldteams? Dat de hunters mensen feitelijk bewegen tot het geven van instemming, terwijl het lijkt alsof ze het zonder ook zouden mogen?

[...]

Of is het bij derden eigenlijk altijd nodig om een off-camera instemmingsgesprek te hebben?
Wij zijn op een bepaalde manier ook ‘kandidaten’ en hebben maar heel beperkt contact met de redactie (anders dan via aanvragen van informatie).

En de hunters zijn inderdaad getraind op druk zetten (zelfs zonder machtsmiddel). De truc is vooral om mensen tot leugentjes te dwingen, want je bent sneller geneigd te praten als je met je leugens wordt geconfronteerd.

Natuurlijk moet iedereen die helpt er voor tekenen dat ze in beeld kunnen komen en dat er hunters op bezoek kunnen komen, maar ze zijn verder niet verplicht tot ‘praten’, laat staan het vertellen van de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
@SelmarSmit super leuk dat je hier (zelfs op 2de kerstdag) antwoorden geeft. Dit geeft mij nog meer plezier om het volgende seizoen weer te gaan kijken.

Ik zou stiekem ook wel eens benieuwd zijn, hoe jullie team er mee om zou gaan als er een lek in jullie team zou zitten. Of andersom, hoe 1 van jullie team juist op de vlucht zou moeten slaan. Zou die persoon gepakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

NL_NaToR schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:10:
@SelmarSmit super leuk dat je hier (zelfs op 2de kerstdag) antwoorden geeft. Dit geeft mij nog meer plezier om het volgende seizoen weer te gaan kijken.

Ik zou stiekem ook wel eens benieuwd zijn, hoe jullie team er mee om zou gaan als er een lek in jullie team zou zitten. Of andersom, hoe 1 van jullie team juist op de vlucht zou moeten slaan. Zou die persoon gepakt kunnen worden?
In één van de vorige jaren (ik dacht twee of drie seizoenen geleden) was één van de kandidaten iemand die eerder onderdeel was van het hunters-team, als ik het me goed kan herinneren. Die werd destijds vrij snel gepakt. Ik weet even niet meer wie of in welk jaar, maar de hunters hadden er extra schik in dat ze iemand konden oppakken die ze kennen :P

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 27-12-2020 10:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
naitsoezn schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:25:
[...]

In één van de vorige jaren (ik dacht twee of drie seizoenen geleden) was één van de kandidaten iemand die eerder onderdeel was van het hunters-team, als ik het me goed kan herinneren. Die werd destijds vrij snel gepakt. Ik weet even niet meer wie of in welk jaar, maar de hunters hadden er extra schik in dat ze iemand konden oppakken die ze kennen :P
Het lag iets complexer, hij was de business-partner van een van de hunters en ict’er bij politie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 23:32

RedFox

Heb je een OV ofzo?

De deelnemers van het Vips seizoen zijn bekend: https://www.npo3.nl/voortvluchtigen-hunted-vips
Vanaf 25 januari begint het weer. Ben vooral benieuwd naar Dennis en Klaas, volgens mij wel een komisch duo.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat belooft idd wel leuk te worden. In ieder geval anders dan de eerdere seizoenen, want als BN'er anoniem op de vlucht lijkt me lastig.

[ Voor 95% gewijzigd door Farmerwood op 24-02-2021 08:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Morgen begint de nieuwe serie met BN’ers. Ben benieuwd, dat zal een heel andere dynamiek opleveren denk ik. Op Fok! loopt een Vraag-wat-je-wilt-topic met @SelmarSmit. Maar ja, dat hebben wij nu dagdagelijks :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heel benieuwd naar dit seizoen!

Heb wel twee vragen aan @SelmarSmit: als de hunters zoekende zijn naar de voortvluchtigen kan het zijn dat de cameraman (of -vrouw) wél zichtbaar is, maar de voortvluchtige verstopt is. Hoe wordt hiermee omgegaan,

Én ik heb begrepen dat sommige beelden van bijvoorbeeld een pinautomaat in de muur of vanuit een bus niet de échte beelden zijn, maar dat de cameraman (of -vrouw dus) snel een GoPro ophangt. Klopt dit?

Verder benieuwd naar dit seizoen!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:03:
Heel benieuwd naar dit seizoen!

Heb wel twee vragen aan @SelmarSmit: als de hunters zoekende zijn naar de voortvluchtigen kan het zijn dat de cameraman (of -vrouw) wél zichtbaar is, maar de voortvluchtige verstopt is. Hoe wordt hiermee omgegaan,
Die moeten we negeren, hoe moeilijk dat ook is. Maar er is (natuurlijk) altijd contact met de camjo's dus die worden altijd gewaarschuwd door redactie als we dichtbij komen.
Én ik heb begrepen dat sommige beelden van bijvoorbeeld een pinautomaat in de muur of vanuit een bus niet de échte beelden zijn, maar dat de cameraman (of -vrouw dus) snel een GoPro ophangt. Klopt dit?
Dat klopt, zowel uit veiligheid als rechtentechnisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 15:10

Kan je mooi communiceren via Tweakers :+ via de Huiskamer, of misschien tijdelijk modje :D O-)

Wel weer genoten van de serie. Het fake-linkje in de mail vond ik wel prachtig _/-\o_ zowel toen het voor de hunters goed uitviel, als toen het niet goed uitviel. (al was de "race" naar de veerpont onzin. De hunters moesten van Den Haag naar Groningen, en weer terug naar Noord Holland. Dus met een beetje kennis van NL wist je dat ze daar wel wat uurtjes zoet mee waren....)

Enige minpunt en een enorme turn-off voor Miss Waah en mijzelf: De 'nepbrief' om terug te gaan naar de gevangenis. dat konden ze alleen doen omdat ze vooraf wisten dat er berichten zouden komen. Maar voor het bestaan van zo'n bericht was nog geen bewijs.... enkel ervaring uit vorige seizoenen. Dus die vond ik wat flauw. En als dat niet gedaan was, waren er nog 2 échte kanshebbers. IMHO deden ze weinig fout, behalve misschien de volgende dag terugkomen :+

[ Voor 54% gewijzigd door Waah op 25-01-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SelmarSmit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Die moeten we negeren, hoe moeilijk dat ook is. Maar er is (natuurlijk) altijd contact met de camjo's dus die worden altijd gewaarschuwd door redactie als we dichtbij komen.
Zijn er ook gevallen geweest dat de cameramensen wel gezien zijn, maar dat de hunted toch ontsnapten?

Want elke keer dat ik denk dat er gevaar is dat de cameramensen gezien worden, wordt er ook direct net zo lang gezocht tot ze gevonden zijn.

Zeker in finales heeft men nogal eens een perfecte gut-feeling die onfeilbaar is (zie seizoen 2 met bootje voor de 2e x doorzoeken, of dit seizoen met feilloos naar de buren van nr 18 gaan)

En ten tweede, zouden jullie uberhaupt iemand oppakken als we de kandidaten een gopro meegeven en noch redactie noch jullie weten waar ze 21 dagen zijn, alleen na 21 dagen krijgt de redactie de beelden?
Want volgens mij hangt het hele programma nu simpelweg op de cameraman :
- Die kan de fake-filmpjes maken
- Die kan de anpr-controle doen
- Die kan de taps doen
- Die is simpelweg goed herkenbaar als de kandidaten verstopt zijn.

Oftewel wat gebeurt er als we die buiten beeld laten?
Waah schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:13:
[...]
al was de "race" naar de veerpont onzin. De hunters moesten van Den Haag naar Groningen, en weer terug naar Noord Holland. Dus met een beetje kennis van NL wist je dat ze daar wel wat uurtjes zoet mee waren....
De hunters zijn nooit naar Groningen gegaan...

[ Voor 13% gewijzigd door Gomez12 op 25-01-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 15:10
Gomez12 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:47:

De hunters zijn nooit naar Groningen gegaan...
Dan heb je niet goed opgelet :+
Laatste minuut van de één na laatste aflevering O-)
En het begin van de finale. Met beide teams.

Heb het net teruggekeken, dus weet het 100% zeker :+

Zitten ze in een studentenhuis. Eenmaal daar en bij de check komt men erachter dat de glazenwasser waar ze mee zijn óók naar die jongen hebben gebeld die op het linkje had geklikt om de hunters te misleiden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59

ralpje

Deugpopje

Gomez12 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:47:
[...]

Want volgens mij hangt het hele programma nu simpelweg op de cameraman :
- Die kan de fake-filmpjes maken
- Die kan de anpr-controle doen
- Die kan de taps doen
- Die is simpelweg goed herkenbaar als de kandidaten verstopt zijn.
Tja, dat is natuurlijk de beperking van een TV-programma ten opzichte van een real-life scenario.
Voor een TV-programma kun je geen tap zetten bij een ISP of ANPR-controles doen. In een real-life scenario kan dat wel.
Omdat ze dat real-life scenario zoveel mogelijk willen benaderen, wordt dit soort dingen 'geproduceerd'.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Pff, denk dat een aantal van de kandidaten van de VIPS editie het nog nooit gezien hebben, wat een hoogmoed.
Pagina: 1 ... 9 ... 49 Laatste