Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
HappyPinguin schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:58:
[...]

Dat is vreemd, vanmiddag stond de aflevering nog wel op NPO Start. Kun je de aflevering niet via Ziggo Go terugkijken?
Ziggo Go ook niet helaas. Hopelijk een tijdelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:47
downloadgemist.nl en dan de aflevering-URL invullen: https://www.npostart.nl/hunted/16-11-2020/AT_2151052 (Als het niet de bedoeling is dat ik het plaats moet iemand het maar weghalen, het is alleen maar twee dagen geleden gratis op tv uitgezonden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hij staat nog voor morgen avond in de TV gids, dus misschein dat hij daarna terug te kijken is.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:58
Intercity schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:54:
downloadgemist.nl en dan de aflevering-URL invullen: https://www.npostart.nl/hunted/16-11-2020/AT_2151052 (Als het niet de bedoeling is dat ik het plaats moet iemand het maar weghalen, het is alleen maar twee dagen geleden gratis op tv uitgezonden ;) )
Heb je zelf je eigen link ook bekeken? Want dan zie je dus dat je de melding krijgt dat het programma niet (meer) beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
Thy... schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:59:
[...]

Heb je zelf je eigen link ook bekeken? Want dan zie je dus dat je de melding krijgt dat het programma niet (meer) beschikbaar is.
Yes, vandaar dat ik adviseer die link op downloadgemist.nl in te vullen om het te kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
Intercity schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:00:
[...]

Yes, vandaar dat ik adviseer die link op downloadgemist.nl in te vullen om het te kijken :P
Excuus, niet goed gelezen. Ik had m'n koffie nog niet op :P Je hebt gelijk dan werkt het wel! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Hij is hier toch gewoon online terug te kijken?
https://www.avrotros.nl/h...nted-s5-afl-4-16-11-2020/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
Nu wel weer ja, maar de afgelopen 24 uur niet. De uitzenddatum volgens de site en NPO app is morgen/19 november. Dus ik denk dat er iemand bij het uploaden een foutje had gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Eerste seizoen dat ik volg dus wellicht zeg ik nu wat 'algemeen bekend' is.

spoiler:
Ah, zo jammer van Guy & Jasper, vond het wel een mooi idee dat ze met een 'rookgordijn' de de hunters op een dwaalspoor wilden houden. Alleen thuis je zo je muziek aanzetten was te dom voor woorden. Zeker als je ziet dat ze bij je langs zijn geweest kan je er vergif op in nemen dat ze al je accounts hebben en die monitoren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lanfear89 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:24:
Alleen thuis je zo je muziek aanzetten was te dom voor woorden. Zeker als je ziet dat ze bij je langs zijn geweest kan je er vergif op in nemen dat ze al je accounts hebben en die monitoren.
Gewoon even een tussendoor vraagje, maar besef je wel wat je hier zegt als dit echt zou zijn?
Dat de NL-politie even een Amerikaans bedrijf als Google gaat zitten hacken... En dan hebben we het nog maar over 1 account, Amazon accountje erbij, PSN-accountje erbij etc. etc. etc.

Het zou een internationaal incident zijn als dit uitkomt.

Dat is ook net de grap, in werkelijkheid hoef je je hier helemaal niet zorgen over te maken, alleen in dit tv-programma moet je je er zorgen over maken omdat de regie alles wat ze maar op camera-beeld voorbij zien komen kan gebruiken om je tegen te werken.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Gomez12 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:32:
[...]

Gewoon even een tussendoor vraagje, maar besef je wel wat je hier zegt als dit echt zou zijn?
Dat de NL-politie even een Amerikaans bedrijf als Google gaat zitten hacken... En dan hebben we het nog maar over 1 account, Amazon accountje erbij, PSN-accountje erbij etc. etc. etc.

Dat is ook net de grap, in werkelijkheid hoef je je hier helemaal niet zorgen over te maken, alleen in dit tv-programma moet je je er zorgen over maken omdat de regie alles wat ze maar op camera-beeld voorbij zien komen kan gebruiken om je tegen te werken.
Ze hacken Google niet, maar ze achterhalen het wachtwoord wat je voor Google gebruikt en waarmee je vaak nog ingelogd bent.

• Gomez12
macmellow schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:53:
[...]
Ze hacken Google niet, maar ze achterhalen het wachtwoord wat je voor Google gebruikt en waarmee je vaak nog ingelogd bent.
https://www.om.nl/onderwe...ime/hack-right/hacken-art
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk voor de opslag of verwerking van gegevens, of in een deel daarvan, indien hij
a. daarbij enige beveiliging doorbreekt of
b. de toegang verwerft door een technische ingreep, met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.
Social engineering is nog steeds hacken in NL hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
Uiteraard is het in een normaal geval computervredebreuk. De mensen zelf zullen dan wel ‘gehackt’ zijn, maar ze hebben niet Google gehackt.

• Lanfear89
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:32:
[...]

Hier sla je imo nogal door.. ze nemen de volledige PC mee of maken een kloon van je HDD, in beide gevallen ga ik er van uit dat ze zonder al te veel moeite voorbij het login scherm te geraken. Afhankelijk van wat je op je eigen PC doet kan het maar zo zijn dat ze heel makkelijk overal bij kunnen. Oh, discord start automatisch op, ingelogd en wel? Een email client, ook fijn. Verzuimd fatsoenlijk om te gaan met wachtwoorden en je browser heeft er behulpzaam 1 onthouden etc etc.

Verder lijkt het erop dat het exacte begin moment onbekend is, en om nou elke dag je PC opnieuw te formateren..

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Het lek zit inderdaad in je Windows computer, binnen 5 min heb ik met een tool van Microsoft het wachtwoord gereset... en dan kun je bijna overal in zolang je dat doet op dezelfde locatie. Als je een password manager gebruikt die bijvoorbeeld ingelogd blijft dan ben je dubbel de pineut. Deze tips koken niet voor in het programma, wel enorm jammer want dat zijn nou net de tips die het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelBite
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Lanfear89 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:24:
Eerste seizoen dat ik volg dus wellicht zeg ik nu wat 'algemeen bekend' is.

spoiler:
Ah, zo jammer van Guy & Jasper, vond het wel een mooi idee dat ze met een 'rookgordijn' de de hunters op een dwaalspoor wilden houden. Alleen thuis je zo je muziek aanzetten was te dom voor woorden. Zeker als je ziet dat ze bij je langs zijn geweest kan je er vergif op in nemen dat ze al je accounts hebben en die monitoren.
Ik vond het juist top dat ze gepakt werden. Bij de anderen hoop ik dat ze uit handen kunnen blijven. Maar als je de hunters de hele tijd gaat uitdagen en zulke domme fouten gaat maken. Naar je eigen huis terug gaat. Google je muziek laat afspelen. Dat soort risico’s neemt en in de waan bent dat je ze allemaal te slim af bent. Ik vond het juist wel mooi om te zien van we hebben jullie. Het frustreerde me dat 1 van de twee eerst nog ontkwam. Ook nog de manier waarop de hunters het aanpakten. Vanaf een afstandje gaan roepen dat ze moeten blijven staan. Serieus. Alsof ze dat doen. Je zorgt toch eerst dat je ongezien zo dichtbij mogelijk komt, zodat ze niet weg kunnen komen.

En dat van Google. Ik heb ook een Google home. Als je je geschiedenis niet uitzet (wat volgens mij wel kan). Komt alles dus gewoon in je geschiedenis te staan wat je tegen dat apparaat hebt gezegd. Dus als Guy en Jasper roepen “Hey Google, speel muziek af”. Dan is dat gewoon terug te vinden. Ik heb volgens mij een app ervan op mijn Ipad, waarop die geschiedenis binnenkomt en bijgehouden word. Maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Doe er niet zoveel mee. Je moet de Google home speaker eerst ook activeren en instellen met behulp van een ander apparaat. Dus ik geloof wel dat de hunters het via een ander apparaat of 1 van hun accounts waar ze toegang toe hadden, konden inzien. Vond het zelfs vreemd dat ze er pas de volgende dag achter kwamen. Dat ze daadwerkelijk mee konden luisteren vind ik wel vreemd. Kan me niet voorstellen dat je verzoek echt opgenomen word. Maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk. Of de hunters moeten zelf opname apparatuur in het huis hebben geplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door AngelBite op 20-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Wanneer leren kandidaten nu eens dat je niet moet bellen... :X

Bellen met FaceTime is dan wel weer slim?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
aerofreak schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:11:

Bizar inderdaad. En bellen is 1, maar dan ook nog blijven hangen nadat je te horen hebt gekregen dat de hunters je op het spoor zijn |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
aerofreak schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:11:

Je zou haast zeggen dat de productie het verplicht. Het is duidelijk dat het hele probleem al is opgelost als je gaat bellen via Whatsapp. Om inzicht in Whatsapp te krijgen moeten ze nu namelijk steeds vrij lomp de web Whatsapp QR code fotograferen om toegang te krijgen.

Ach in dit geval kan je de productie ook weinig kwalijk nemen, hoe stom zij steeds te werk gingen zou het sowieso al lastig worden :+ . Kon het wel waarderen hoe ze de auto gingen spuiten maar zinvol is het niet. Als je auto bekend is gaat het op kenteken en dan ben je nog steeds de sjaak. Kenteken wijzigen mag niet want dan overtreed je de wet (tegen de regels). Een afwijkende kleur is juist opvallend, al was het wel ironisch geweest als ze door de echte politie een verkeerscontrole kregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zou als ik dan toch moet bellen eerst 10 km rijden.. ergens aanbellen en bellen, en dan vervolgens terug naar je schuilplaats. Je moet toch 3 weken overbruggen, dan kunnen die 20 minuten reistijd er toch wel van af?
Zeker op het platteland waar amper camera's staan kun je denk ik redelijk onopgemerkt verplaatsen. Maar bellen vanaf je schuilplaats is natuurlijk wel ontzettend dom.

En ik begin me steeds meer te ergeren aan die Miljo en Sofia, met dat paranoia gedrag. Gezonde argwaan is goed, maar ik zie een van de twee nog wel snappen daardoor

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 24-11-2020 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:18:
[...]

Bizar inderdaad. En bellen is 1, maar dan ook nog blijven hangen nadat je te horen hebt gekregen dat de hunters je op het spoor zijn |:(
Man, hoeveel aanwijzingen hadden moeder en zoon nodig voordat ze in de gaten zouden hebben dat ze onder de loep laten? Die 2 meiden in de auto waren uitgelicht (dat wisten ze via dochter), dan ga je er toch niet meer mee bellen? Herhaaldelijk ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

BreadFan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:42:
[...]

Man, hoeveel aanwijzingen hadden moeder en zoon nodig voordat ze in de gaten zouden hebben dat ze onder de loep laten? Die 2 meiden in de auto waren uitgelicht (dat wisten ze via dochter), dan ga je er toch niet meer mee bellen? Herhaaldelijk ook nog.
Inderdaad, ben wel blij dat ze er uit zijn :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

BlackMonkey schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:30:
[...]
Kon het wel waarderen hoe ze de auto gingen spuiten maar zinvol is het niet. Als je auto bekend is gaat het op kenteken en dan ben je nog steeds de sjaak. Kenteken wijzigen mag niet want dan overtreed je de wet (tegen de regels).
Ik zat me nog af te vragen of het overspuiten van de auto niet al tegen de regels in ging. De kleur van je auto staat toch ook op je kentekenbewijs?
https://www.rdw.nl/partic...et%20kentekenbewijs%20aan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
greatgonzo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:24:
En ik begin me steeds meer te ergeren aan die Miljo en Sofia, met dat paranoia gedrag. Gezonde argwaan is goed, maar ik zie een van de twee nog wel snappen daardoor
Ze worden steeds getipt dat er iets is, terwijl er niks aan de hand is. Dat is wel gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Die handlanger trouwens van dat koppel wat gepakt is, die dacht dat de dia een trackingdevice was... 8)7 , Gelukkig dat ze dat dacht anders hadden de hunters de dia ook gelijk in bezit.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:40
BreadFan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:42:
[...]

En die moeder had bij de politie gewerkt, die wist wel hoe het werkt riep ze nog in afl 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43
ralpje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:57:
[...]

Ik zat me nog af te vragen of het overspuiten van de auto niet al tegen de regels in ging. De kleur van je auto staat toch ook op je kentekenbewijs?
Alleen bij personenwagens, bedrijfswagens hebben geen kleurvermelding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
aerofreak schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:15:
Die handlanger trouwens van dat koppel wat gepakt is, die dacht dat de dia een trackingdevice was... 8)7 , Gelukkig dat ze dat dacht anders hadden de hunters de dia ook gelijk in bezit.
Als ze die dia wel had meegenomen hadden ze ook niet hoeven bellen.

Ik voel me wel oud worden dat ik op de basisschool nog weleens een les had met dia's, op de middelbare school bijna elke les met een overhead projector waarop de docent schreef. Muziek opnam van de radio met cassette bandjes. Mensen van onder de 25 hebben gewoon geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Dat is waar, maar ik verwacht zomaar dat ze dan gewoon lekker hadden gebleven waar ze zaten en de hunters ze toch wel hadden gepakt.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
greatgonzo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:24:
ik zou als ik dan toch moet bellen eerst 10 km rijden.. ergens aanbellen en bellen, en dan vervolgens terug naar je schuilplaats. Je moet toch 3 weken overbruggen, dan kunnen die 20 minuten reistijd er toch wel van af?
Zeker op het platteland waar amper camera's staan kun je denk ik redelijk onopgemerkt verplaatsen. Maar bellen vanaf je schuilplaats is natuurlijk wel ontzettend dom.
Idd erg dom bezig. Zoals BreadFan al schreef gaan lopen bellen met mensen waarvan je via dochter weet dat ze doorzocht zijn. Vervolgens rustig op je schuilplaats blijven wachten tot je terug gebeld wordt. Zelfs nog opmerken dat de telefoon raar klinkt en dat je vermoed dat deze afgeluisterd wordt....om vervolgens nog steeds niet te vertrekken.... nee, gewoon lekker rustig door blijven bellen. En ook nog sex, drugs en rock & roll blijven zingen omdat je denkt ze te slim af te zijn... lol.
ja en uiteindelijk zijn zij nu ook terug gegaan naar vrienden, blijven daar slapen en hebben vervolgens een slaapplaats de volgende dag geregeld bij vrienden van vrienden en een huis in Utrecht van degene waar ze nu slapen. Ofwel, zoals Miljo al zei, ze breken met al hun eigen regels. En gaan ook weer in hun netwerk hangen. Ofwel, zij zullen volgende week wel gepakt worden?

Ik heb nog steeds het idee dat het spel scripted is. Kandidaten blijven elk seizoen weer dezelfde fouten maken. En je ziet ook elk seizoen weer terug komen dat kandidaten tot een bepaald moment goed bezig zijn, tot de aflevering dat ze gepakt (moeten) worden, dan ineens gaan ze stomme dingen doen....hunters uitdagen, terug naar hun eigen netwerk of iets in die trand... elk seizoen is weer hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik vind het jammer dat er geen evenwicht is in de kandidaten op tv.
Alle aandacht gaat naar de mensen waar "sensatie" van te maken is.
Zo zie je Armani & Maarten alsook Ralph niet al te veel.

Van Ralph lijkt het geniaal om zich te verplaatsen tussen de vakantiehuisjes!
Ben benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Ik heb het idee dat de aandacht vooral ligt op de kandidaten die er bijna uit gaan. Nu zijn de kandidaten die het meest opzichtig fouten maakten eruit, dus zal de aandacht gaan schuiven naar andere groepjes.

Ralph lijkt goed bezig te zijn, wie weet gaat hij dit seizoen winnen. Hoewel die vakantiehuisjes volgens mij ook wel in zijn netwerk zitten. Dacht dat dat eerste huisje was van iemand in zijn netwerk en zo via via in de andere huisjes terecht kwam. Zoiets staat me bij dat ze zeiden in een van de vorige afleveringen, maar weet niet meer zeker. Maar goed, als de hunters dus op dat spoor komen van die vakantiehuisjes, wordt dat ook gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:00
Al sinds seizoen 1 is het inderdaad zo dat de kandidaten die het eerste eruit gaan in het begin meer zendtijd hebben, en naarmate het seizoen vordert de focus verschuift naar de kandidaten die wel dichter bij de eindstreep komen.

Ralph geef ik inderdaad wel goede kansen, maar hij moet nog wel achter de info m.b.t. de extractie zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:34:

Ik heb nog steeds het idee dat het spel scripted is. Kandidaten blijven elk seizoen weer dezelfde fouten maken. En je ziet ook elk seizoen weer terug komen dat kandidaten tot een bepaald moment goed bezig zijn, tot de aflevering dat ze gepakt (moeten) worden, dan ineens gaan ze stomme dingen doen....hunters uitdagen, terug naar hun eigen netwerk of iets in die trand... elk seizoen is weer hetzelfde.
Inderdaad. Ik neem aan dat als je deelneemt aan Hunted dat je alle eerdere seizoenen hebt gekeken en dan moet je weten welke fouten je niet moet maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vind die nep brief van de Hunters eigenlijk net ff wat te ver gaan... Er is geen mogelijkheid voor de kandidaten om te weten wat nou echt is... Ook geen afspraken gemaakt dus met productie hoe ze kunnen weten wat echt is....

Jammer dat die 2 gasten er in trappen, had nog even hoop dat zijn twijfels door hadden gezet, maar ze lijken toch naar Utrecht te gaan.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:40

drooger

Falen is ook een kunst.

TepelStreeltje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:34:
Vind die nep brief van de Hunters eigenlijk net ff wat te ver gaan... Er is geen mogelijkheid voor de kandidaten om te weten wat nou echt is... Ook geen afspraken gemaakt dus met productie hoe ze kunnen weten wat echt is....

Jammer dat die 2 gasten er in trappen, had nog even hoop dat zijn twijfels door hadden gezet, maar ze lijken toch naar Utrecht te gaan.
Wat mij opviel is dat er juist duidelijk in hun instructie stond dat er NA 7 dagen bij een bekende...
Vervolgens ligt de nepbrief van de hunters daarvoor al bij een bekende.

Dat + terug naar het startpunt gaan + bagage ophalen waarvan je gerust kunt vermoeden dat hunters erbij konden en dus onzeker is of het er uberhaubt nog ligt...

Iedereen met een gezonde dosis achterdocht, wat toch wel nodig is als je op de vlucht bent, moet toch wel ernstige twijfels hebben over de legaliteit van die brief.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
drooger schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:55:
[...]

Wat mij opviel is dat er juist duidelijk in hun instructie stond dat er NA 7 dagen bij een bekende...
Vervolgens ligt de nepbrief van de hunters daarvoor al bij een bekende.
Maar de echte info waar het om ging was toch ook al voor die 7 dagen bij die Yentl? Die had namelijk die dia die behoorde tot de info die wel degelijk moest worden overgedragen.. Dus zij had zowel de echte als de valse info ontvangen voor de 7 dagen om was..

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Joster schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:03:
[...]

Maar de echte info waar het om ging was toch ook al voor die 7 dagen bij die Yentl? Die had namelijk die dia die behoorde tot de info die wel degelijk moest worden overgedragen.. Dus zij had zowel de echte als de valse info ontvangen voor de 7 dagen om was..
Dat heb ik niet zo meegekregen.
Ik weet wel dat Yentl beide had, maar het was ook vaag over op hoeveelste dag ze contact hebben gehad met Yentl.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Sowieso ga je na 7 dagen toch niet terug voor je bagage waarvan je weet dat die al helemaal doorzocht is? En je hebt al 7 dagen gehad, dus die bagage heb je duidelijk niet nodig.

[removed]

• Thy...
TepelStreeltje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:34:

Als alle kandidaten het briefje "over 7 dagen krijgen jullie meer informatie via een bekende" netjes uit hun cel mee hadden genomen, hadden de hunters deze val niet kunnen zetten. Dus, hoewel het ver gaat, is het wel de schuld van de kandidaten. En op zich viel het nog mee doordat ze melde dat je je spullen terug kreeg, de deelnemers kunnen nu zelf kiezen of ze dat het risico waard vinden. De hunters hadden ook kunnen zeggen dat ze kritieke informatie zouden krijgen, dan hebben ze eigenlijk geen keuze om in de val te lopen.

Zodra de hunters iemand pakken die de dia op zak heeft zullen ze dat ook gebruiken om het extractiepunt te achterhalen. Hadden ze het maar moeten vernietigen. Dat is het nadeel van één extractiepunt, dan ben je afhankelijk van de andere spelers.
Slasher schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:44:
[...]

Inderdaad. Ik neem aan dat als je deelneemt aan Hunted dat je alle eerdere seizoenen hebt gekeken en dan moet je weten welke fouten je niet moet maken.
Ze zullen bij het selecteren van de kandidaten niet alleen maar survival-experts kiezen die alle seizoenen uit hun hoofd kennen, dat wordt een vrij saai programma. Er zit een redelijke diversiteit in naar mijn idee. Degene die goed bezig zijn zijn nu nog weinig in beeld, waarschijnlijk omdat ze het ver gaan schoppen omdat ze wel de eerdere seizoenen goed bekeken hebben.

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 10:03
Het is natuurlijk wel lastig om buiten je eigen netwerk te blijven als het programma je dwingt binnen je netwerk op zoek te gaan naar informatie over het extractiepunt. Ik kan me voorstellen dat als je op de "vlucht" bent die informatie soort van brand in je hoofd. De wetenschap dat je die info moet zien te krijgen, kan me voorstellen dat dat toch een soort focus wordt voor je. Dan ga je toch risico's nemen die je normaal gesproken niet zou nemen.

Nu ben ik een nieuwe kijker, maar ben ook oude seizoenen aan het terugkijken. Wel grappig om te zien dat vooral in seizoen 1 deelnemers toch minder bewust leken van de mogelijkheden die de opsporingsdiensten ter beschikking hebben en hoe breed ze deze in kunnen zetten, bijvoorbeeld met betrekking tot het aftappen van telefoongesprekken.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Thy... schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:06:
[...]

Als alle kandidaten het briefje "over 7 dagen krijgen jullie meer informatie via een bekende" netjes uit hun cel mee hadden genomen, hadden de hunters deze val niet kunnen zetten.
Jawel, want de 2 meiden die al binnen iets van 24 uur gepakt werden hadden dat briefje bij. In de cellen had zo ongeveer iedereen laten hangen dat ze 1 telefoontje mochten plegen waardoor de hunters de uitgaande gesprekken vanuit de gevangenis gingen na struinen.
Dus, hoewel het ver gaat, is het wel de schuld van de kandidaten. En op zich viel het nog mee doordat ze melde dat je je spullen terug kreeg, de deelnemers kunnen nu zelf kiezen of ze dat het risico waard vinden. De hunters hadden ook kunnen zeggen dat ze kritieke informatie zouden krijgen, dan hebben ze eigenlijk geen keuze om in de val te lopen.

Zodra de hunters iemand pakken die de dia op zak heeft zullen ze dat ook gebruiken om het extractiepunt te achterhalen. Hadden ze het maar moeten vernietigen. Dat is het nadeel van één extractiepunt, dan ben je afhankelijk van de andere spelers.
Hier ben ik het wel mee eens idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
Pfff hoe Miljo en Sophia soms met elkaar omgaan; ik snap dat je soms ruzie kan maken maar het ligt voor mij echt ver van mijn norm vandaan :P

En best grappig dat de Hunters totaal niet hadden ingezet op dat er vluchters te laat zouden verschijnen op hun eigen uitlokactie. En dan grappig dat Boyd en Roel teruggingen de volgende ochtend.
spoiler:
En ook weer sneu, want zonder foute aanwijzingen zaten ze er nog gewoon in... (Ik ga er dan gemakshalve van uit dat Roel volgende week als eerste de pineut is.)
Guess that's the game; you win some, you lose some.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:15
Intercity schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:30:
En best grappig dat de Hunters totaal niet hadden ingezet op dat er vluchters te laat zouden verschijnen op hun eigen uitlokactie. En dan grappig dat Boyd en Roel teruggingen de volgende ochtend.
spoiler:
En ook weer sneu, want zonder foute aanwijzingen zaten ze er nog gewoon in... (Ik ga er dan gemakshalve van uit dat Roel volgende week als eerste de pineut is.)
Guess that's the game; you win some, you lose some.
spoiler:
Daarentegen wel fijn dat ze niet de juiste aanwijzingen ook bij zich hebben, want daardoor missen de Hunters informatie over het extractiepunt. En ook al blijft Roel wel in het spel, hij weet nog steeds niet dat er een "echte" brief is met de extra informatie. Dus ben bang dat hij het sowieso niet heel lang vol gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

spoiler:
Het zal me niks verbazen als de hunters gaan vissen bij de contactpersonen van mensen die al gepakt zijn om die dia alsnog te pakken te krijgen. Ik meen dat ze zoiets vorig seizoen ook deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:00
Miljo en Sophia werden gevolgd door checkins met de ov-chipkaart. Nu hangen de chippoorten en -paaltjes van NS aan een permanente internetverbinding, en zouden de hunters die checkins vrijwel realtime moeten kunnen volgen. Maar de kaartlezers in bussen en trams worden toch pas 's nachts uitgelezen? Of hebben die tegenwoordig ook een permanente dataverbinding?
Ik vond het opvallend dat de hunters daarvan ook de realtime transacties hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Wally2002 Volgens mij is dat allemaal gekoppeld, in veel streekbussen kun je ook je kaart opladen (en heb je ook vaak Wi-Fi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Wally2002 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:25:
Miljo en Sophia werden gevolgd door checkins met de ov-chipkaart. Nu hangen de chippoorten en -paaltjes van NS aan een permanente internetverbinding, en zouden de hunters die checkins vrijwel realtime moeten kunnen volgen. Maar de kaartlezers in bussen en trams worden toch pas 's nachts uitgelezen? Of hebben die tegenwoordig ook een permanente dataverbinding?
Ik vond het opvallend dat de hunters daarvan ook de realtime transacties hadden.
Los daarvan was het natuurlijk oerstom dat ze gingen uitchecken. Inchecken moet nou eenmaal, maar met 70 euro op je OV chipkaart kan je makkelijk even "vergeten" uit te checken om die Hunters op het verkeerde spoor te zetten. Kost je max 4 euro ofzo.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Leukste aflevering van het seizoen voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
Ha. Extractiepunt.nl is wel netjes vastgelegd op 10 juni door de digitaal rechercheur van Hunted (volgens de whois en met wat zoeken op het genoemde e-mailadres ha :P ). Benieuwd naar de finale!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zal me benieuwen of de hunters er nog achter komen in de komende dagen of ze op texel moeten zijn, via de opgepakte dia’s, want dat vond ik de vorige keren zo f*ckedup aan het programma, dan heb je het alle dagen weten te redden, liggen ze bij het eindpunt gewoon op iedereen te wachten...

Maar deze aflevering was wel erg goed en leuk!

[ Voor 7% gewijzigd door Le Mol op 07-12-2020 21:57 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ha, een duo stond gewoon letterlijk voor de deur van mijn ouders geparkeerd in Dronten. Werd gebracht alsof ze er maar eventjes stonden. Maar mijn vader kon zich herinneren dat hij ze die dag heeft gezien..wel een uur lang stonden ze daar. Hij twijfelde zelfs om de politie te bellen, zo verdacht vond die het :D . Totdat die een cameraman erbij zag en er eentje ineens weg fietste.

Al sinds afgelopen juni zat mijn vader dus met die rare gebeurtenis in zijn hoofd :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Ik vond het wel weer makkelijk dat ze die camper maar kozen om te gaan zoeken in plaats van de vele andere auto's die langsreden. Ook was het met die beelden volgens mij niet te doen om een kenteken te zien, maar dat weet ik even niet zeker.
Ontcijferen van het geheimtaal ging ook wel erg makkelijk.

Verder wel veel kudo's voor de deelnemers die er nu nog in zitten. Ze doen het goed :)

[ Voor 13% gewijzigd door Plenkske op 07-12-2020 23:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dat zusje had wel gezien dat ze het wachtwoord hadden achterhaald en de 'backdoor' gespot, wachtwoord verandert etc, maar niet computer zo ingesteld dat ze niet automatisch ingelogd was de 2e keer?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Le Mol schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:57:
Het zal me benieuwen of de hunters er nog achter komen in de komende dagen of ze op texel moeten zijn, via de opgepakte dia’s, want dat vond ik de vorige keren zo f*ckedup aan het programma, dan heb je het alle dagen weten te redden, liggen ze bij het eindpunt gewoon op iedereen te wachten...

Maar deze aflevering was wel erg goed en leuk!
Nu ze Miljo en Sophia gepakt hebben, hebben ze ook de dia.
Combineer dat met de landkaart die ze ook al bij andere voortvluchtigen aangetroffen hebben en ze weten net als de andere deelnemers dat ze op Texel moeten zijn.

Wat dat betreft blijf ik het jammer vinden dat het succes van je avontuur negatief beïnvloed kan worden door andere voortvluchtigen.
Als Miljo en Sophia niet gepakt zouden zijn, dan was de kans groot dat men niet zou kunnen weten dat ze naar Texel moesten.
Al zou het me niets verbazen als ze daar toch op een magische wijze achter zouden komen voor die 'spannende finale'.

Wat ik ook wel triest vond is dat de hunters de pinpas geblokkeerd hebben van Armani en Maarten puur
omdat het koppel te goed bezig was.

Verder wel een vermakelijke aflevering. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
drooger schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:39:
[...]
Combineer dat met de landkaart die ze ook al bij andere voortvluchtigen aangetroffen hebben en ze weten net als de andere deelnemers dat ze op Texel moeten zijn.

Wat dat betreft blijf ik het jammer vinden dat het succes van je avontuur negatief beïnvloed kan worden door andere voortvluchtigen.
Als Miljo en Sophia niet gepakt zouden zijn, dan was de kans groot dat men niet zou kunnen weten dat ze naar Texel moesten.
Al zou het me niets verbazen als ze daar toch op een magische wijze achter zouden komen voor die 'spannende finale'.

Wat ik ook wel triest vond is dat de hunters de pinpas geblokkeerd hebben van Armani en Maarten puur

Ik zie ze wel vaker dingen plotseling heel makkelijk te weten komen als een koppel echt uit zicht weet te blijven. Of juist precies de goede keuzes maken (camper ipv 10 fietsers/auto's, terwijl ze helemaal niet weten waarnaar ze op zoek zijn). En volgens mij wordt ook nog wel eens tegen bekenden gezegd dat ze wat meer moeten vertellen. Sommige vertellen veel meer dan je zou verwachten.

Al met al lijkt het mij nogal vaak gescript. En op zich is dat natuurlijk ook logisch, het moet wel spannend blijven. Het maakt het echter wel een stuk minder realistisch.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

redwing schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:18:
[...]

Ik zie ze wel vaker dingen plotseling heel makkelijk te weten komen als een koppel echt uit zicht weet te blijven. Of juist precies de goede keuzes maken (camper ipv 10 fietsers/auto's, terwijl ze helemaal niet weten waarnaar ze op zoek zijn). En volgens mij wordt ook nog wel eens tegen bekenden gezegd dat ze wat meer moeten vertellen. Sommige vertellen veel meer dan je zou verwachten.

Al met al lijkt het mij nogal vaak gescript. En op zich is dat natuurlijk ook logisch, het moet wel spannend blijven. Het maakt het echter wel een stuk minder realistisch.
Idd: Hoezo konden ze opeens die pinpas van die twee jongens blokkeren die lang uit zicht was gebleven??

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
naitsoezn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:36:
[...]

Idd: Hoezo konden ze opeens die pinpas van die twee jongens blokkeren die lang uit zicht was gebleven??
En heel eerlijk gezegd vind ik het ook flauw dat ze dat mogen doen. Aan de ene kant tegen de kandidaten zeggen dat ze het moeten doen met die ene rekening en pas. Maar hem dan wel mogen blokkeren. Als je echt op de vlucht bent pin je helemaal niet en regel je je geld wel op een andere manier (b.v. via vrienden). Maar dat mag niet in dit programma, wat mij betreft mag je dan ook geen pas blokkeren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Wel apart dat ze die pinpas geblokkeerd hebben. Volgens mij mogen de kandidaten alleen maar geld uitgeven dat ze gepind hebben, dat wordt wel lastig op deze manier. En waarom blokkeren ze dan niet standaard alle pinpassen van de deelnemers...?

Verder: ik dacht dat (in een vorig seizoen) het zo was dat het spel 's avonds wordt stilgelegd tot de volgende ochtend, zowel voor kandidaten als hunters. Maar ik zag nu toch duidelijk ook opnames in de avond. Weet iemand hoe dat zit?

Thank God for the Internet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja..hoe moeten ze nu de boot pakken naar Texel zonder geld?

spoiler:
Overigens was Texel al best lang bekend als locatie. Google maar eens op "Hunted Texel". Nieuwsberichten van 19 juni vind je dan al.
Als je geen spoilers wilt moet je dat ook niet doen dus :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Zou idd eerlijker zijn als ze allemaal een ander extractiepunt zouden hebben.

Dat van die pinpas vond ik ook erg flauw. Je weet toch al waar ze zitten, geef ze dan ook die 70euro mee.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 08-12-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
TripleQ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:23:
Ja..hoe moeten ze nu de boot pakken naar Texel zonder geld?

spoiler:
Overigens was Texel al best lang bekend als locatie. Google maar eens op "Hunted Texel". Nieuwsberichten van 19 juni vind je dan al.
Als je geen spoilers wilt moet je dat ook niet doen dus :-p
Achterin de camper van iemand? Daarnaast, als ik wist dat ik op Texel moest zijn was ik via Vlieland gegaan wetende dat er minder vaarten zijn, en je je niet in een auto /camper kan verstoppen of iemand daar proberen te ritselen om je over te varen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Heb dit seizoen toch wel meer het gevoel van scripted ten opizchte van vorig seizoenen.
De aflevering van gisteren bijvoorbeeld:
- Het camper verhaal, wel heel toevallig dat ze daar op in zetten....
- Kraken van de geheimtaal in een dag (misschien 2).
- Pinpas blokkeren omdat ze te goed bezig zijn (voelt aan als valsspelen).

Ik kan wel erg waarderen dat Ralph en Armani (en de ander), Gebruik maken van VPN om zo geen IP achter te laten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
redwing schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:18:
[...]

Dat vind ik al meerdere seizoenen dat het erg gescript lijkt. Dingen zijn te toevallig idd. Van alle auto's en andere voorbijgangers idd precies die camper eruit pikken en ook meteen weten welke het is, zonder dat ze het kenteken kunnen zien vanaf dat punt. Ze wisten gisteren ook wel erg makkelijk die code van π te kraken. Al had ik zelf denk ik ook niet het nepbericht in hetzelfde bericht eronder geplaatst.
Het is idd zo dat de spanning erin moet blijven, maar elk seizoen is het weer zo dat de hunters achter het extractiepunt weten te komen. Elk seizoen verloopt gewoon hetzelfde dat op het eind maar een paar koppels/kandidaten overblijven en een koppel wint en de anderen worden gepakt. Het eerste seizoen was dat al heel erg met die heliplaats bij hotel in Noordwijk. Daar was je gewoon volledig kansloos als kandidaat om weg te komen. Alleen die marinier wist te ontsnappen omdat die toevallig vriendjes was met de helicopter piloot en dus al vooraf in de heli zat...
Ik zie ook te vaak kandidaten alles goed doen tot de aflevering dat ze gepakt (moeten) worden. Dan ineens gaan ze tegen al hun eigen regels in en gaan ze domme dingen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Plenkske schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:09:
Ontcijferen van het geheimtaal ging ook wel erg makkelijk.
Onderschat wat dat betreft niet wat voor programma's er simpelweg bestaan...
Zolang ze maar statistisch genoeg berichten hebben
Roo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:04:
En waarom blokkeren ze dan niet standaard alle pinpassen van de deelnemers...?
Omdat dat juist een verplicht contact moment voor de deelnemers is, door te pinnen weten de hunters minimaal waar ze zitten.

Maar ook flauw om het extractiepunt op texel te zetten, daardoor dwing je de deelnemers bijna door 1 knelpunt te gaan (boot die per uur gaat). En ze mogen er ook niet te vroeg zijn omdat ze maar max 2 dagen op het eiland mogen zijn (vanwege de 10 km verplaatsing).

Vanwege corona kan je ook niet even op een klein bootje mee overvaren.

Trouwens even een bijvraagje, wat zou er nou gebeuren als je tijdens een ontsnapping aan de hunters je cameraman kwijtraakt? Want die hunters hebben redelijke tot goede conditie, als nou een deelnemer ook gewoon echt hard kan rennen moet die dan inhouden om de cameraman erbij te houden of mag die dan voluit gaan en de cameraman en de hunters verliezen?
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:
[...]
Ik zie ook te vaak kandidaten alles goed doen tot de aflevering dat ze gepakt (moeten) worden. Dan ineens gaan ze tegen al hun eigen regels in en gaan ze domme dingen doen.
Dat is gewoon simpel de regie aan het werk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Gomez12 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:50:
[...]
Trouwens even een bijvraagje, wat zou er nou gebeuren als je tijdens een ontsnapping aan de hunters je cameraman kwijtraakt? Want die hunters hebben redelijke tot goede conditie, als nou een deelnemer ook gewoon echt hard kan rennen moet die dan inhouden om de cameraman erbij te houden of mag die dan voluit gaan en de cameraman en de hunters verliezen?
[...]
Alle deelnemers hebben een telefoon (oid) om hun arm, ik neem aan dat de regie de deelnemers altijd kan bereiken of vinden. Anders zou het format een beetje in het water vallen.

Als de deelnemers ergens rennen of sluipen, zie ik altijd voor me hoe de cameraman daar onhandig achteraan hobbelt. En waarschijnlijk meer opvalt dan de deelnemers.

Thank God for the Internet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Dat zou wat zijn! :*)
Als een deelnemer in aflevering 1 gewoon z'n cameraman afschut, en vervolgens 2 weken echt onder de radar blijft. Er vervolgens op het extractiepunt komt opdagen :+

En vervolgens wel zelf met een handcamera dan 2 weken lang beelden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het valt mij op dat de onderzoekers (?) op het hoofdkwartier (bijna) altijd dezelfde kleding aanhebben. Ten minste, ik heb die vrouw met het rode haar al diverse keren met dezelfde jurk aan gezien. Ik krijg daarom het vermoeden alsof ze die opnames op het hoofdkwartier in enkele dagen hebben gemaakt.

Dit is het eerste seizoen dat ik meekijk met m'n vrouw, maar ik vind (net zoals zo veel mensen hier aangeven) wel heel veel dingen te toevallig of te gemakkelijk gaan. Dat ergert me en komt niet waarheidsgetrouw op mij over. Zo zal het ook niet bedoeld zijn, maar doordat ik te veel nadenk/doordenk (?) denk ik dat ik (eigenlijk net zoals zovelen hier ;) ) daarom niet de beoogde doelgroep ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Wat betreft dat geheimtaal begreep ik dat hij in zijn rugzak die achter bleef een tabel had zitten om snel te ontcijferen.

Daarnaast heb je anders tools die dergelijke methodes proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Dit is exact het boek van Stephan King, the running man (verfilmd: https://stephenking.com/works/movie/running-man.html).

Daar moesten ze dagelijks de video tapes opsturen, net als met het pinnen een mogelijkheid om te traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

jongetje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:14:
Wat betreft dat geheimtaal begreep ik dat hij in zijn rugzak die achter bleef een tabel had zitten om snel te ontcijferen.

Daarnaast heb je anders tools die dergelijke methodes proberen.
Oh ja, die leuke actie dat ze de helft van hun bagage niet mee konden meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
-- Mag verwijderd worden --

[ Voor 107% gewijzigd door webgangster op 08-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Gitarist schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:06:
Het valt mij op dat de onderzoekers (?) op het hoofdkwartier (bijna) altijd dezelfde kleding aanhebben. Ten minste, ik heb die vrouw met het rode haar al diverse keren met dezelfde jurk aan gezien. Ik krijg daarom het vermoeden alsof ze die opnames op het hoofdkwartier in enkele dagen hebben gemaakt.
Natuurlijk zijn die hq opnames in enkele dagen gemaakt. Waarom zou je een volledige camera-ploeg complete dagen laten filmen, als je ook gewoon die mensen hun werk kan laten doen, op laten schrijven wat ze gedaan hebben om aan het einde als regie even te beslissen welke momenten je de moeite waard vind om op te nemen.
Plus dat als je de opnames pas aan het einde maakt, dan heb je alle tijd om "bewakingsbeelden" te filmen en die te tonen op de schermen van de hunters, terwijl die er in real-time nog niet waren.

Hetzelfde heb je met de hunters in de auto, waarom 21 dagen een cameraman meesturen als je ook gewoon in 2 dagen alle autogesprekken kan opnemen.

Hetzelfde met vele staandehoudingspogingen, die zijn ook gewoon even tig keer herhaald om een beter camera-standpunt te krijgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gomez12 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:36:
[...]

Natuurlijk zijn die hq opnames in enkele dagen gemaakt. Waarom zou je een volledige camera-ploeg complete dagen laten filmen, als je ook gewoon die mensen hun werk kan laten doen, op laten schrijven wat ze gedaan hebben om aan het einde als regie even te beslissen welke momenten je de moeite waard vind om op te nemen.
Plus dat als je de opnames pas aan het einde maakt, dan heb je alle tijd om "bewakingsbeelden" te filmen en die te tonen op de schermen van de hunters, terwijl die er in real-time nog niet waren.
Nou, de indruk wordt gewekt dat HQ realtime meekijkt met de deelnemers. En dat is dus totaal niet zo, behalve dan misschien wanneer een deelnemer aangehouden wordt of wanneer een locatie wordt onderzocht.
Hetzelfde heb je met de hunters in de auto, waarom 21 dagen een cameraman meesturen als je ook gewoon in 2 dagen alle autogesprekken kan opnemen.

Hetzelfde met vele staandehoudingspogingen, die zijn ook gewoon even tig keer herhaald om een beter camera-standpunt te krijgen etc.
Ik snap dat er waarschijnlijk heel veel in scene is gezet, maar dat vind ik dan ook wel meteen weer erg jammer en maakt het kijken voor mij zo 'irritant'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gomez12 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:36:
[...]

You just burst my bubble :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intercity
TripleQ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:59:
Dat zou wat zijn! :*)
Als een deelnemer in aflevering 1 gewoon z'n cameraman afschut, en vervolgens 2 weken echt onder de radar blijft. Er vervolgens op het extractiepunt komt opdagen :+

En vervolgens wel zelf met een handcamera dan 2 weken lang beelden maken.
Ha ja, je zou The Hunt eens moeten terugkijken (vrees wel dat je er voor naar het museum voor beeld en geluid moet).
Wikipedia: The Hunt (televisieprogramma)
Kon je prijzengeld van ze afpakken als burger :P

(Ik zie nu ook dat ik dat al eens eerder genoemd heb in dit topic drie jaar geleden :o )
Intercity schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:14:
Ze hadden er een element van The Hunt in moeten stoppen (weet niet of iemand dat ooit gekeken heeft, begin jaren '00) — kijken of mensen dan nog zo behulpzaam zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 01:26
joshje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:40:
Heb dit seizoen toch wel meer het gevoel van scripted ten opizchte van vorig seizoenen.
De aflevering van gisteren bijvoorbeeld:
- Het camper verhaal, wel heel toevallig dat ze daar op in zetten....
- Kraken van de geheimtaal in een dag (misschien 2).
- Pinpas blokkeren omdat ze te goed bezig zijn (voelt aan als valsspelen).
Ik zie dit topic weer voorbij komen als actieve topic. Ben zelf al afgehaakt met de hele serie vorig seizoen maar het is nog steeds nep toch? De vraag alleen is, hoe goed kunnen ze het verdoezelen waardoor het realistisch lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Robkazoe schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:02:
[...]

Ik zie dit topic weer voorbij komen als actieve topic. Ben zelf al afgehaakt met de hele serie vorig seizoen maar het is nog steeds nep toch? De vraag alleen is, hoe goed kunnen ze het verdoezelen waardoor het realistisch lijkt.
Ja, het is helemaal nep. Ze 'simuleren' hoe het in het echt zou kunnen gaan. In die simulatie gaan ze echter wel gelijk uit van alle middelen welke ze normaal gesproken alleen in kunnen zetten zijn als er b.v. een terrorist rond loopt. En zelfs dan is het nog wat lastiger als dat ze het hier laten zien.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fusterclucker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-07 15:11
Selmar van Hunted heeft wat interessante tweets geplaatst. https://twitter.com/selmarsmit/with_replies
Zo bleek die code niet gelijk gekraakt te zijn en lopen vrijwel al hun sporen dood. De productie laat zulke beelden niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Robkazoe schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:02:
[...]

Het is inderdaad nog steeds nep.
Je hoeft ook niet eens elke aflevering van de serie te zien. Er wordt veel herhaald. Volgens mij heb ik dit seizoen 2 hele afleveringen gezien en het is prima te volgen :D

De leukste deelnemers vind ik degene die de boel goed voorbereiden en slim zijn.
Het is jammer dat dan daarna dankzij het neppe gedeelte van de serie, ze toch dichterbij die deelnemer komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Fusterclucker schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:11:
Selmar van Hunted heeft wat interessante tweets geplaatst. https://twitter.com/selmarsmit/with_replies
[...]
Aaah wel interessant om zijn timeline door te lezen.
Hij zegt ook ergens dat er wel degelijk drie weken lang gefilmd is, maar dat ze i.v.m. gemakkelijker monteren meerdere dezelfde kledingstukken dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
naitsoezn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:22:
Dat zusje had wel gezien dat ze het wachtwoord hadden achterhaald en de 'backdoor' gespot, wachtwoord verandert etc, maar niet computer zo ingesteld dat ze niet automatisch ingelogd was de 2e keer?
Ik zat daar later nog over na te denken. Ze heeft volgens mij voor beide keren sowieso haar eigen wachtwoord moeten geven. In safari krijg je meen ik een pop-up om het wachtwoord van je keychain in te voeren als je het wachtwoord wil weergeven. Dat zou ook wel verklaren waarom ze op HQ zo compleet verrast waren door haar actie omdat ze niet verwachten hadden dat ze hem daarna nog zou aanpassen. Ik vraag mij enkel af of ze dat wachtwoord had moeten geven wettelijk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Gomez12 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:50:

Dat is gewoon simpel de regie aan het werk...
Ja, veel zal idd regiewerk zijn. Maar toch zie je geregeld kandidaten tegen hun eigen regels in gaan. Zoals die vader en dochter van een vorig seizoen. Die hadden strikt als regels voor zichzelf om niet bij bekenden te verblijven. En vervolgens gingen ze dat toch doen waardoor die vader gepakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelBite
naitsoezn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:22:
Vond dat zo lomp. Was eerst helemaal onder de indruk en vond haar zo ontzettend slim. Dacht wauw ze is de hunters gewoon te slim af geweest. Snel dat e-mail account weer veilig gesteld, door wachtwoord en backup email te veranderen. Is ze vervolgens serieus zo dom om voor de tweede keer het wachtwoord automatisch te laten onthouden. Hoe kan je daar niet bij nadenken. Ben je zo slim bezig en dan maak je zo'n domme fout. Je weet dat ze het veranderd hadden. Dan kan je er ook van uit gaan dat als je het terug veranderd, ze vervolgens gewoon weer aan je deur verschijnen. Zo jammer. Gelukkig had ze de dia nog achtergehouden. Apart dat de Hunters blijkbaar dus niet goed genoeg gezocht hebben en alleen gefocust waren op die laptop, zodat ze dat dus over het hoofd hebben gezien.

Ben benieuwd of hij het einde nog weet te gaan halen, zonder toegang tot de laatste informatie op de Proton mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelBite
[...]

Dat laatste vond ik echt een naaistreek. Voelt voor mij echt als vals spelen. Al is en blijft het een spel. Die deelnemers krijgen maar een bepaald aantal dingen mee. Een bepaald bedrag aan cash (op die pas). En dan gaan ze dat dus blokkeren. Vraag me af of dat zomaar moet kunnen. Maar ik ben het wel met meer dingen niet eens. Haha. Kan er bijvoorbeeld ook niet tegen dat ze fake informatie planten. Zoals die brief om terug te komen naar het beginpunt. En nu die nep mail via de Proton mail. Ik kan niet anders dan dat vals spel vinden. De deelnemers zijn verplicht om dat soort dingen te doen, de mail te openen. En moeten per se op zoek naar het extractiepunt. Om daar dan mee te gaan klooien. Hoe moeten ze dan nog een eerlijke kans krijgen om het tot een goed einde te brengen. Was blij dat twee deelnemers gelukkig doorhadden dat de informatie nep was. En dat ze het in hun voordeel proberen te gebruiken. Prachtig dat de Hunters nu echt naar Groningen onderweg gaan omdat er vanuit daar op die link ''geklikt'' is.

Wel jammer dat ze die geheimtaal hebben weten te ontcijferen. Leek nog zo goed aangepakt.

Ook klote dat je afhankelijk bent van andere deelnemers. Doe jij het nog zo goed, worden je kansen verminderd omdat andere deelnemers het verpest hebben en alle informatie nog bij hadden. Wat dus alsnog in handen van de Hunters is nu.

Die Miljo en Sophia waren wel echt super lomp bezig. Ga je op een computer, En ook nog op een link klikken. En dan vervolgens nog een eeuw daar blijven hangen. Als je slim bent ga je snel weg nadat je iets digitaal hebt gedaan. Of het nou contact zoeken met iemand is. Een mail bekijken. Of wat dan ook. Je weet dat alles getracked kan worden. Had nog even hoop toen ze met het plan kwamen om met meerdere busjes weg te rijden. Alsof ze het aan voelden komen. Maar helaas het was al te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Wel een goeie voor de redactie voor een volgend seizoen: elke deelnemer ontvangt op een andere manier informatie en andere hints over het eindpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
AngelBite schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:08:
[...]
Dat laatste vond ik echt een naaistreek. Voelt voor mij echt als vals spelen. Al is en blijft het een spel. Die deelnemers krijgen maar een bepaald aantal dingen mee. Een bepaald bedrag aan cash (op die pas). En dan gaan ze dat dus blokkeren. Vraag me af of dat zomaar moet kunnen. Maar ik ben het wel met meer dingen niet eens. Haha. Kan er bijvoorbeeld ook niet tegen dat ze fake informatie planten. Zoals die brief om terug te komen naar het beginpunt. En nu die nep mail via de Proton mail. Ik kan niet anders dan dat vals spel vinden. De deelnemers zijn verplicht om dat soort dingen te doen, de mail te openen. En moeten per se op zoek naar het extractiepunt. Om daar dan mee te gaan klooien. Hoe moeten ze dan nog een eerlijke kans krijgen om het tot een goed einde te brengen. Was blij dat twee deelnemers gelukkig doorhadden dat de informatie nep was. En dat ze het in hun voordeel proberen te gebruiken. Prachtig dat de Hunters nu echt naar Groningen onderweg gaan omdat er vanuit daar op die link ''geklikt'' is.
Ik had wel hetzelfde met die valse brieven en mails idd, maar aan andere kant is dat natuurlijk wel wat politie in het echt ook zal proberen als ze de kans krijgen. maar voor het spel waar kandidaten toch al in het nadeel zijn, voelt het wel wat aan als vals idd. mnet als dat er in de season preview een Apache heli voorbij kwam. Die zal in de finale wel gaan komen vermoed ik. Dacht toen al van hmmm... maar ook daar zal politie wel gebruik van maken om mensen op te sporen als het kan. Weet ook dat er aantal jaar geleden een Apache is gebruikt om een schuolende bankrover in een park op te sporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja, en ik kan mij nog een helicopter herinneren die dat kleine mannetje in het bos op spoorde. Hilarisch was dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
BlackMonkey schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:38:
[...]
Ik vraag mij enkel af of ze dat wachtwoord had moeten geven wettelijk gezien.
Wet is hier niet van toepassing. Dit is gewoon 100% de regels van het spel...

Het probleem is hierbij simpelweg dat de echte politie druk kan zetten terwijl de hunters in de praktijk totaal geen druk kunnen zetten buiten de regels van het spel om.
Oftewel als meehelper / familie lid is er totaal geen enkele reden om enige medewerking aan de hunters te verlenen, je kan ze gewoon voor je deur laten staan terwijl de hunteds binnen zitten en hunters/hunteds elkaar aankijken door het raam. Als de hunters je huis binnenvallen is het gewoon huisvredebreuk.

Oftewel er zijn gewoon regels waar de meehelpers mee akkoord moeten gaan in de trant van dat als de hunters komen dat zij dan met de hunters moeten meewerken etc.
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:52:
[...]
Ja, veel zal idd regiewerk zijn. Maar toch zie je geregeld kandidaten tegen hun eigen regels in gaan. Zoals die vader en dochter van een vorig seizoen. Die hadden strikt als regels voor zichzelf om niet bij bekenden te verblijven. En vervolgens gingen ze dat toch doen waardoor die vader gepakt werd.
Het probleem is voornamelijk wat je niet ziet...
Als jij elke dag 80 huizen af moet lopen om een slaapplaats geregeld te krijgen, dan wordt jij dat heel erg snel moe. Terwijl de redactie enkel maar uitzend dat je een slaapplaats hebt.
Dan lijkt het alsof je spontaan tegen je eigen regels ingaat, maar je bent murw gebeukt doordat het gewoon niet zo simpel is om bij een onbekende een slaapplaats te regelen.
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:17:
[...]
Ik had wel hetzelfde met die valse brieven en mails idd, maar aan andere kant is dat natuurlijk wel wat politie in het echt ook zal proberen als ze de kans krijgen.
Alleen in het echt zal de politie het niet zo snel doen, omdat het gewoon een heel groot risico is dat de politie in de kaart gekeken wordt.
Kijk, de deelnemers weten nog niet eens wie de info krijgt, en dan moet de politie hun fake-info wel bij exact de juiste persoon krijgen? Op basis waarvan? Gewoon een beetje random gokken waar de redactie het heengestuurd zal hebben?
Dacht toen al van hmmm... maar ook daar zal politie wel gebruik van maken om mensen op te sporen als het kan. Weet ook dat er aantal jaar geleden een Apache is gebruikt om een schuolende bankrover in een park op te sporen.
Het probleem is dat het theoretisch mogelijk is, alleen praktisch gezien zal er zo goed als nooit een apache eerder startklaar gemaakt zijn dan een standaard politiehelicopter. Plus dat een politiehelicopter gewoon betere apparatuur aan boord heeft dan een apache voor het opsporen van mensen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:42
redwing schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:01:
[...]

En heel eerlijk gezegd vind ik het ook flauw dat ze dat mogen doen. Aan de ene kant tegen de kandidaten zeggen dat ze het moeten doen met die ene rekening en pas. Maar hem dan wel mogen blokkeren. Als je echt op de vlucht bent pin je helemaal niet en regel je je geld wel op een andere manier (b.v. via vrienden). Maar dat mag niet in dit programma, wat mij betreft mag je dan ook geen pas blokkeren.
Volgens Selmar (diegene die de pi code gekraakt heeft) mogen de kandidaten pinnen van de rekening. De hunters laten de bank zoveel mogelijk met rust om de optie van tracking te houden. Omar die in een van de vorige seizoenen gewonnen heeft had nooit gepind, deze verdiende zijn geld met klusjes. Als de kandidaten geld lenen tijdens de vlucht moeten ze die ook terug betalen tijdens de vlucht. Dus advies als je wilt pinnen doe het zo snel mogelijk of doe het niet (nog slimmer).

Selmar meldde ook dat iedereen in het HQ 10 sets van dezelfde kleding heeft. Dit doen ze om het monteren makkelijker te maken. Je ziet steeds kleine stukken van de opnames op het HQ. Het kraken van de pi code duurde langer dan wat op TV te zien was. Er was nog een opname dat ze bezig waren en toen oplostten. Ze stonden als een gek te springen van enthousiasten. Waarom dit niet te zien wist hij ook niet. Misschien geheime "kraak" programma's.....

[ Voor 1% gewijzigd door MichelJ op 08-12-2020 17:29 . Reden: logischer verhaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
The pi codering code komt gewoon van internet

http://www.cadaeic.net/picode.htm

Martin Gardner's fictional "Doctor Matrix" used to say that,
properly interpreted, the number π (the ratio of the circumference
of a circle to its diameter, whose decimal expansion begins
3.14159265358979323846...) contains the entire history of mankind.
In this article I give some results of looking at π in a
relatively new way: as an infinite string of letters derived from
its expansion in base 26 or base 27.

(Side note: Ivars Peterson's MathTrek column for April 2000 reports
on some of these findings in a tongue-in-cheek style very reminiscent
of the aforementioned Dr. Matrix.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Sowieso had hij het ze nog moeilijker kunnen maken door niet de zin 'dit is nep', maar bijvoorbeeld 'apfel nep niodaw' of een andere combinatie van letters en woorden te gebruiken.
Zijn vrienden zouden al genoeg moeten hebben aan het woord nep in de zin, een volzin is overbodig.

Daardoor zouden de hunters niet zo snel door zouden hebben dat ze de juiste encryptie te pakken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
drooger schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:21:
Sowieso had hij het ze nog moeilijker kunnen maken door niet de zin 'dit is nep', maar bijvoorbeeld 'apfel nep niodaw' of een andere combinatie van letters en woorden te gebruiken.
Zijn vrienden zouden al genoeg moeten hebben aan het woord nep in de zin, een volzin is overbodig.

Daardoor zouden de hunters niet zo snel door zouden hebben dat ze de juiste encryptie te pakken hebben.
Of in plaats van nep een codewoord afspreken.
Als er "supermarkt" in voorkomt is het nep, maar waarschijnlijk bedacht hij dit plan ook maar spontaan om de Hunters te misleiden, dus die mogelijheid had hij nu niet.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ

ik denk dat hij zich oppermachtig voelde en niet doorhad dat de "hackers" op het HQ echte specialisten zijn. Ik vond het stom dat hij hiermee zijn truc dus helemaal open legt. Het uitdagen van de Hunters is sowieso dom.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MichelJ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:14:
[...]

ik denk dat hij zich oppermachtig voelde en niet doorhad dat de "hackers" op het HQ echte specialisten zijn. Ik vond het stom dat hij hiermee zijn truc dus helemaal open legt. Het uitdagen van de Hunters is sowieso dom.
Net alsof de Hunters nu helemaal naar Groningen gaan rijden :+

Ik vermoed dat dit ivm, niet echt spannende TV,snel gepareerd zal gaan worden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing

Zo'n zin moet hij er gewoon helemaal niet onder zetten. Stuur dan eerst via dat spel een berichtje dat de volgende mail nep is en stuur dan de mail. Want het is nogal logisch dat ze zo'n code gaan kraken en ook gekraakt krijgen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joshje
redwing schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
[...]

Zo'n zin moet hij er gewoon helemaal niet onder zetten. Stuur dan eerst via dat spel een berichtje dat de volgende mail nep is en stuur dan de mail. Want het is nogal logisch dat ze zo'n code gaan kraken en ook gekraakt krijgen.
Gevolg is nu ook dat ze de mensen gaan na kijken aan wie die mail is gestuurd. Zoals bijvoorbeeld Martijn. Die gaan ze nu ook uitpluizen en zullen ze achter de manier van communiceren komen....

De twitter berichten van Selmar zijn wel erg fijn om wat achtergrondinformatie te krijgen van het programma. En waarom sommige keuzes gemaakt worden. Zoals bijvoorbeeld de camper, op tv leek het alsof ze meteen achter die camper aan gingen (van de camera beelden). Terwijl ze zelfs de langsrijdende bakfiets hebben gevolgd. Er gebeurt zoveel meer dan wij kunnen zien en dat vind ik eigenlijk wel jammer dat dat niet de tv haalt. Nu lijkt het altijd alsof bijna al hun leads goed zijn terwijl ze veel vaker op een doodspoor eindigen.

Al met al is het nog steeds wel een leuk/vermakelijk programma waar we blijkbaar behoorlijk in opgaan :+

[ Voor 4% gewijzigd door joshje op 10-12-2020 15:06 ]

• Plenkske
redwing schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
[...]

Dat is ook weer zo.
Want tot dit punt hadden ze nog geen idee van deze codetaal toch ?

• Plenkske
joshje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:05:
[...]

Gevolg is nu ook dat ze de mensen gaan na kijken aan wie die mail is gestuurd. Zoals bijvoorbeeld Martijn. Die gaan ze nu ook uitpluizen en zullen ze achter de manier van communiceren komen....

De twitter berichten van Selmar zijn wel erg fijn om wat achtergrondinformatie te krijgen van het programma. En waarom sommige keuzes gemaakt worden. Zoals bijvoorbeeld de camper, op tv leek het alsof ze meteen achter die camper aan gingen (van de camera beelden). Terwijl ze zelfs de langsrijdende bakfiets hebben gevolgd. Er gebeurt zoveel meer dan wij kunnen zien en dat vind ik eigenlijk wel jammer dat dat niet de tv haalt. Nu lijkt het altijd alsof bijna al hun leads goed zijn terwijl ze veel vaker op een doodspoor eindigen.

Al met al is het nog steeds wel een leuk/vermakelijk programma waar we blijkbaar behoorlijk in opgaan :+
Mja, het is natuurlijk wel een wij van wc-eend verhaal wat hij op Twitter zet he.
Ik geloof best dat een deel echt is. Maar het blijft TV dus er zijn zeker dingen die niet overeenkomen met de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
Plenkske schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:10:
[...]

Mja, het is natuurlijk wel een wij van wc-eend verhaal wat hij op Twitter zet he.
Ik geloof best dat een deel echt is. Maar het blijft TV dus er zijn zeker dingen die niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Dat blijft natuurlijk altijd zo maar het is wel goed om te weten dat niet alles zo snel gaat en makkelijk als ze ons doen voorkomen op tv.
Pagina: 1 ... 8 ... 49 Laatste