• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:32
AngelBite schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:34:
Maar waar ik me het meest aan erger is de mensen die eerst een deelnemer helpen. En ze dan vervolgens meteen erbij lullen als de hunters aankloppen. Dan hou je toch gewoon je mond dicht en doe je alsof je van niks weet. En als ze al bewijs hebben dat je ze geholpen hebt, wat willen ze dan? Ze kunnen je niet dwingen te praten. En anders verzin je toch gewoon een groot onzin verhaal.
Hoewel ik het volledig met je eens ben, heb ik wel gemerkt dat het er wat anders aan toe gaat..
Ze dwingen je bijvoorbeeld wel X tevoorschijn te halen omdat anders een paar opgepompte harries je keet overhoop halen..

VB1: (aflevering 6)
Hunters: "Ik heb een machtiging tot doorzoeking van uw huis, zou ik even bij u binnen kunnen kijken"
Vrouw: "Van wie heeft u die machtiging?"
Hunters: "Van de officier van Justitie"
Vrouw twijfelt zichtbaar... Als dat bij het programma hoort dan zal het wel moeten.
Vrouw: "Ok kom maar binnen."

VB2: (aflevering 6)
Hunters: "Wij zoeken een SD kaartje, heeft u die hier liggen?"
Vrouw: "Nee, wij hebben hem niet"
Hunters: "Jawel"
Vrouw: "Maar ik heb hem hier niet"
Hunters: "Wij gaan het hele huis doorzoeken"
Hunters: "Wij geven u nog 1 kans om het kaartje te overhandigen, anders moeten we alles, alles overhoop halen om dat kaartje te vinden"
Vrouw: "Ok ik zal nog 1x kijken, want ik wil niet dat het hele huis overhoop wordt gehaald"
*Vrouw zoekt uiteraard net zo lang totdat ze die stick heeft gevonden..
Net als die mensen die opendoen voor de hunters en dan maar meteen alle spullen + telefoon overhandigen. Ze waren op de vlucht.... Lijkt het je dan echt zo slim om die spullen aan hun te overhandigen.
Ze geven zelf al aan dat ze van het programma Hunted zijn, en zeggen dat er nog wat ligt.
Hoe moet je als niet-kijker van het programma weten dat je het wel aan 'de makers' van het programma mee mag geven (die spullen moeten hoe dan ook terug, dus logisch dat ze het al 'klaar' hebben liggen) maar niet aan een paar personen die zich voordoen alsof ze van het programma zijn maar helaas ook de hunters zijn?

Dat iedereen al deze informatie/spullen meegeeft zegt meer iets over de informatievoorziening van het programma naar die helpende personen toe, dan over deze mensen zelf. Die kun je echt niet kwalijk nemen dat ze de precieze spelregels niet kennen.. Als die camera's er niet bij waren geweest, hadden ze echt niet iedereen binnen gelaten.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Donstil schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:08:
Ik ben ook benieuwd wat er nou zou gebeuren als ik dergelijke spelers een lift geef en de hunters daarna bij mij aan de deur staan. No way dat ze binnen komen, laat staan in mijn telefoon kijken.
Wel eens van een quit-claim gehoord? Ik durft te wedden dat ze dit gebruiken.
Schijnt ook dat een camera macht geeft, dat heeft het Vlaamse programma 'Zonde van de Zendtijd' ooit ontdekt. Al wandelend met een pratende presentator en een flinke camera konden ze zo door de ingang van een evenement lopen. Want wie gaat nu een opname verpesten om toegang te controleren :P?

Wat zou jij doen als er opeens een paar mensen bij je aanbellen, en er staat een cameraman achter hen? De meeste mensen zullen wel denken: "Jippie, ik kom op TV!!!! :D "

Uiteraard zullen ze buiten de camera vertellen dat het voor Hunted is. En als je een quitclaim tekent om in beeld te komen, dan neem je dus afstand van je portretrecht en mogelijk staan er ook extra voorwaarden is, dat je meewerkt met het programma en dus ook met de Hunters. (al hoewel je niet eerlijk hoeft te zijn ;) ).

Weiger je de quitclaim, dan denk ik dat de voortvluchtigen geen onderdak mogen krijgen, of misschien zelfs verder moeten zoeken naar iemand die wel meewerkt. Je kan het na het tekenen van de quitclaim natuurlijk wel verstieren en de Hunters recht in hun bek uitlachen en toegang weigeren en de politie op ze afsturen, maar ik denk dat de editor van het programma dit er dan uit zal knippen, en misschien dat de voortvluchtige ook instructies krijgt om het ergens anders te proberen.

In het ergste geval kan in de quit-claim een wurgcontract zijn, waarbij er op straffe van overtreding een bepaald bedrag aan boete moet worden betaald, maar dat geloof ik niet zo voor dit programma.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2019 22:24 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:20:
[...]

Wel eens van een quit-claim gehoord?
Schijnt dat een camera macht geeft, heeft het Vlaamse programma 'Zonde van de Zendtijd' ooit ontdekt heeft.
Wat zou jij doen als er opeens een paar mensen bij je aanbellen, en er staat een cameraman achter hen? Uiteraard zullen ze buiten de camera vertellen dat het voor Hunted is. En als je een quitclaim tekent om in beeld te komen, dan neem je dus afstand van je portretrecht en mogelijk staan er ook extra voorwaarden is, dat je meewerkt met het programma en dus ook met de Hunters. (al hoewel je niet eerlijk hoeft te zijn ;) ).

Weiger je de quitclaim, dan denk ik dat de voortvluchtigen geen onderdak mogen krijgen, of misschien zelfs verder moeten zoeken naar iemand die wel meewerkt. Je kan het natuurlijk wel verstieren en de Hunters recht in hun bek uitlachen en toegang weigeren, maar ik denk dat de editor van het programma dit er dan uit zal knippen, en misschien dat de voortvluchtige ook instructies krijgt om het ergens anders te proberen.

In het ergste geval kan in de quit-claim een wurgcontract zijn, waarbij er op straffe van overtreding een bepaald bedrag aan boete moet worden betaald, maar dat geloof ik niet zo.
Nou het gaat mij er niet om dat ik op tv ben (liever niet zelfs) dus een dergelijke quitclaim zou ik dan ook nooit tekenen, ik bedoelde meer “ik pik niets vermoedend lifters op en dan”.

Of zeggen ze tegen iedereen die stopt “als u ons mee wilt nemen dan doe je automatisch mee aan hunted en moet u dit even tekenen”?

Edit: of wat gebeurd er bijvoorbeeld als er een collega of vriend mee doet, mogen die mij dan alleen bellen voor hulp nadat ik ergens voor getekend heb? Of mogen ze niet mee doen voor ik teken?

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-11-2019 22:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• AW_Bos

AW_Bos

Die quitclaim moet altijd wel. Is algemeen in de wereld waarbij je op beeld wordt vastgelegd.
Anders kan iemand een zaak aanspannen en zeggen dat hij vanwege inbreuk op zijn levenssfeer wil dat de video/foto offline wordt gehaald. Als het getekend is, dan is er geen weg meer terug!

Ik ben menig malen vol in beeld gefotografeerd bij evenementen, en daarbij heb ik altijd een quitclaim moeten tekenen. Ik geloof zelfs dat ik ergens in de ANP afbeeldingdatabank sta :+
Het zou dus zomaar kunnen dat ik morgen in de krant sta...

Bij evenementen met sfeerfoto's en met name op afgesloten/omheinde terreinen geldt vaak de regel dat je bij het betreden van het terrein automatisch akkoord gaat met de regel dat je akkoord gaat dat er foto's van je kunnen worden gemaakt voor promotionele doeleinden. Bij een evenement gingen ze een stapje verder....
Als je een rode sticker op je voorhoofd plakte, werd je niet gebruikt voor publicaties. Dat trok overigens een hoop vragen omdat dit bij Hindoes weer averecht werkt :P Ik geloof dat het een andere kleur stip werd...
https://nos.nl/artikel/22...-niet-op-de-foto-wil.html

[ Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 21-11-2019 22:33 ]

• Donstil
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:28:
Die quitclaim moet altijd wel. Is algemeen in de wereld waarbij je gefilmd wordt.
Ja maar ik wil dus niet gefilmd worden, dat is mijn doel niet. Ook niet de vraagstelling hierboven.
Ik wilde alleen maar die fictieve lifters helpen.

• AW_Bos

AW_Bos

Donstil schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:32:
[...]

Ja maar ik wil dus niet gefilmd worden, dat is mijn doel niet. Ook niet de vraagstelling hierboven.
Of ik vrees ik dat de voortvluchtige geen gebruik mag maken van je lift.
Of misschien nog net wel omdat het niet echt een behoorlijk waardevol onderdeel is van een hele trip van de voortvluchtige. En dat de voiceover prima kan spreken over een "snelle lift" zonder beeldmaterieel erbij te tonen.

Er zal vast wel in zo'n quitclaim / contract een hoop leuke regels staan. Maar ik denk dat we die niet zo snel in zullen zien. Maar toch blijf ik wel benieuwd :P.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:40
AW_Bos schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:39:
[...]

Of ik vrees ik dat de voortvluchtige geen gebruik mag maken van je lift.
Of misschien nog net wel omdat het niet echt een behoorlijk waardevol onderdeel is van een hele trip van de voortvluchtige. En dat de voiceover prima kan spreken over een "snelle lift" zonder beeldmaterieel erbij te tonen.

Er zal vast wel in zo'n quitclaim / contract een hoop leuke regels staan. Maar ik denk dat we die niet zo snel in zullen zien. Maar toch blijf ik wel benieuwd :P.....
Idd, over Koen en Juul werd gezegd dat ze afgelopen aflevering iets van 8 willekeurige liften hadden genomen. Daarvan was er maar 1 te zien geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Joster schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:55:
[...]

Idd, over Koen en Juul werd gezegd dat ze afgelopen aflevering iets van 8 willekeurige liften hadden genomen. Daarvan was er maar 1 te zien geloof ik.
Is natuurlijk ook niet zulke spannende tv..

Ze gebruiken sowieso de cameramannen van iedere voorvluchtige of informatie door te spelen naar HQ. Het een en ander is dus wel in scene gezet wat natuurlijk ook logisch is. Wat ik wel niet zo leuk vind van het programma is dat de Hunters uiteindelijk gewoon op het extractie punt aan het wachten zijn omdat ze ook weten waar dit punt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21

aerofreak

Steve Jobs

Yeah right.... een huiszoekingsbevel na een telefoontje van een buurvrouw 8)7

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik vind het nu wel heel erg gescript allemaal. Dat ze door 1 telefoontje meteen een huiszoekingsbevel hebben gekregen van de buurvrouw...

Nee totaal niet geloofwaardig meer. Ik weet dat het televisie is maar dit is wel heel erg in mijn ogen....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:37
Vondt het einde toch weer leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Raar verhaal weer, waarom nu ineens drone (?) beelden van vertrekkende 2cv’s?

Edit: Wat winnen ze eigenlijk?

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 25-11-2019 21:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Die tractor stond er ook héél toevallig _O-

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKPsG9zW4AEtWto?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die tractor zou de hunters net zo tegenhouden als de kandidaten, maar is natuurlijk wel onderdeel van het ontsnappingsplan. Ik vond het een leuk ontsnappingsplan. Veel creatiever en onmogelijker dan vorige jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja, het einde was zeker wel spannend gemaakt (net als sommige andere stukjes van het programma). Maar eigenlijk hadden ze alle 3 prima de eindstreep moeten kunnen halen, want de leads bij de gepakte laatste 2 sets waren best vergezocht...

Ik vind het wel een leuk/grappig programma om naar te kijken, maar ze nemen wel erg vaak een loopje met de werkelijkheid, c.q. komen net wat te gescript over, om nog leuk te zijn.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
De Hunters hadden inmiddels 2 telefoons waarop de exacte locatie van die 25 auto's werd door-geSMS't..
Met 5 rondrijdende auto's in dat gebied ben je daar toch áltijd sneller dan de voortvluchtigen die nog tig km verderop waren?..

Maar nee, ze gaan een beetje doelloos rondrijden en komen het andere team toevallig tegen. :P 8)7

@ hieronder:
Ah, had ik gemist.. :P
Net of die telefoons dan ineens niet meer werken. 8)7

Hoe blijf ik er elk jaar toch weer intrappen om dit programma te bekijken. :z

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 26-11-2019 10:50 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

De voice-over zei op gegeven moment dat alleen de telefoons van de kandidaten de sms kregen, dus de hunters wisten niet van de locatie van de loods.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:40
Heb gisteren niet alles heel aandachtig kunnen zien, maar waarom kregen de hunters ineens beeld van die vertrekkende 2CV's? Leek vanuit het niets te komen en lekkere tip weer voor de hunters zodat ze weten waar ze naar moeten zoeken. Had wel idee dat Koen en Juul weg zouden komen eenmaal in die auto's... de rest was al gepakt en programma is volgens mij zo opgezet dat 1 koppel moet winnen en rest wordt gepakt gaandeweg het seizoen. En dat is idd gescript naar het lijkt. De laatste weken sloegen gewoon nergens meer op met hoe de hunters achter informatie kwamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 26-11-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat ik jammer en onrealistisch vind aan het programma, is dat je genaaid kan worden door andere teams die informatie lekken of anderszins prijsgeven. Je kunt niet puur en alleen op je eigen vluchtgedrag vertrouwen. Als de Hunters via een ander team informatie achterhalen kan dat voor jou ook nadelig zijn. Vind ik niet fair.

Toch vind ik het interessant en leuk om te kijken, ondanks een aantal vergezochte en onrealistische factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SmiGueL schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:42:
@ hieronder:
Ah, had ik gemist.. :P
Net of die telefoons dan ineens niet meer werken. 8)7
Vond dat wel zo eerlijk. Anderen voortvluchtigen zijn gepakt, 'criminele organisatie' weet daar van en zodoende krijgen die teams geen informatie meer omdat hun telefoons in de verkeerde handen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:47:
Heb gisteren niet alles heel aandachtig kunnen zien, maar waarom kregen de hunters ineens beeld van die vertrekkende 2CV's? Leek vanuit het niets te komen en lekkere tip weer voor de hunters zodat ze weten waar ze naar moeten zoeken.
Om dezelfde reden dat de hunters ook beeld kregen in de allereerste uitzending, van het startpunt.
Het is uiteindelijk een spel en vooral TV-programma, het moet wel spannend blijven tot het laatste moment. Nu moesten de hunters gaan uitkijken naar die 2CV's, werden ze op een dwaalspoor gezet en was het tot het laatste moment spannend.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik mis wel een beetje een nabeschouwing, vorig jaar hadden ze dat toch tijdens de finale gedaan?

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SpeedQber schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:04:
Ik mis wel een beetje een nabeschouwing, vorig jaar hadden ze dat toch tijdens de finale gedaan?
Aan het einde van de aflevering kwam er iets voorbij dat er via Instagram nog iets te zien was van een nabespreking. Zoiets deden ze vorig jaar geloof ik ook, maar dan via Facebook.
Heb zelf geen Instagram, dus niet naar gekeken.

Vond ik wel humor wat betreft privacy. :P

• SpeedQber
Farmerwood schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:08:
[...]
Aan het einde van de aflevering kwam er iets voorbij dat er via Instagram nog iets te zien was van een nabespreking. Zoiets deden ze vorig jaar geloof ik ook, maar dan via Facebook.
Heb zelf geen Instagram, dus niet naar gekeken.

Vond ik wel humor wat betreft privacy. :P
Oja ik zag wel zo'n dingetje. Heb ook geen Instagram, maar vorig jaar kon ik het wel gewoon zien (zonder Facebook).

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Le Mol schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:36:
Tja, het einde was zeker wel spannend gemaakt (net als sommige andere stukjes van het programma). Maar eigenlijk hadden ze alle 3 prima de eindstreep moeten kunnen halen, want de leads bij de gepakte laatste 2 sets waren best vergezocht...

Ik vind het wel een leuk/grappig programma om naar te kijken, maar ze nemen wel erg vaak een loopje met de werkelijkheid, c.q. komen net wat te gescript over, om nog leuk te zijn.
Ik zie het meer als een soort spelprogramma, alleen met allerlei regels die je niet ziet of kent om ze de illusie te wekken dat het een 'echte' achtervolging is. Binnen de kaders is het denk ik niet gescript, maar er zijn wel allerlei kaders die we niet precies kennen.

Die regels kunnen ook misbruikt worden. Zo zullen Hunters nooit toestemming voor een huiszoeking krijgen als ze op een vals spoor zit, omdat de eigenaar wel vooraf toestemming moet geven en dat waarschijnlijk (buiten beeld) doet zodra hij de kandidaten ontmoet. Als de Hunters globaal een gebied kennen waar een kandidaat zit vragen ze misschien wel gewoon voor alle gebouwen een huiszoeking aan en krijgen ze als antwoord dat ze in 1 gebouw mogen kijken. :P

Ik vind het vrij boeiend om te kijken als je het niet te serieus neemt (al zou ik het zelf niet opzetten als mn vrouw het niet deed). En dan te bedenken wat je zelf zou doen in zo'n situatie, ik zou - als dat is toegestaan - bijv. niet op zolder blijven wachten als ik weet dat ze in het huis zijn. Ik zou door het raam klimmen. Ik denk ook dat ik zou beginnen met proberen de camera man af te schudden, dat is alleen maar ballast en een potentieel lek. :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Farmerwood
  • Niet online
Het verbaasd mij nog steeds dat niemand op het idee gekomen is om gewoon lopend of op een fiets langs boerderijen op het platteland te trekken. Biedt de boer aan wat klusjes te doen in ruil voor een slaapplek en een bord eten.
Dan kom je die 3 weken prima door zonder te bellen of te pinnen (wat nog steeds een van de belangrijkste leads is naar de voortvluchtigen)

Enige waar je mee moet dealen zijn die opdrachten die je dwingen bekenden op te zoeken.
Dat kun je eventueel oplossen door wat goede verkleedspullen mee te nemen en te kunnen gebruiken. Ik zou als een oude opa met wandelstok gaan lopen (andere houding/postuur) want dat verwachten ze nooit.

• SmiGueL
Farmerwood schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:43:
Dat kun je eventueel oplossen door wat goede verkleedspullen mee te nemen en te kunnen gebruiken. Ik zou als een oude opa met wandelstok gaan lopen (andere houding/postuur) want dat verwachten ze nooit.
Nee, die cameraman die er achteraan slentert doet natuurlijk niets vermoeden. :+

Volgens mij hadden ze het hier op 18:37 ook minder snel/niet gezien als er geen cameraman met filmuitrusting aan tafel zat, dat trekt gewoon veel te veel aandacht.

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 28-11-2019 14:21 ]

• Farmerwood
  • Niet online
SmiGueL schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:53:
[...]

Nee, die cameraman die er achteraan slentert doet natuurlijk niets vermoeden. :+

Volgens mij hadden ze het hier op 18:37 ook minder snel/niet gezien als er geen cameraman met filmuitrusting aan tafel zat, dat trekt gewoon veel te veel aandacht.
Die loopt er uiteraard als oud omaatje naast. :+

Dat blijft idd wel een nadeel. Ze kunnen wel leuk tegen die Hunters zeggen dat ze zich niet moeten laten leiden door een cameraman, maar dat blijft wel lastig...

• AW_Bos

AW_Bos

Het verbaasd mij nog steeds dat niemand op het idee gekomen is om gewoon lopend of op een fiets langs boerderijen op het platteland te trekken. Biedt de boer aan wat klusjes te doen in ruil voor een slaapplek en een bord eten.
Dan kom je die 3 weken prima door zonder te bellen of te pinnen (wat nog steeds een van de belangrijkste leads is naar de voortvluchtigen)

Enige waar je mee moet dealen zijn die opdrachten die je dwingen bekenden op te zoeken.
Was dat niet de tactiek van Onur toen, één of twee seizoenen geleden?
Ik kan me herinneren dat hij ook wat klusjes deed, en dat hij vrienden had die voor hem de pakketjes, en het geld voor hem fiksten. Ik meen dat hij op die manier door de mand was gevallen. Ook verloor hij zijn rugzak waarop ook iets van de AVRO-TROS te vinden was, waarna de Hunters op het juiste pad gebracht werden met dank aan een omstander.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
Ja precies dat met die 3 auto's. Ze volgen die predikant met zijn telefoon en auto. Vervolgens staan er 3 auto's en welke auto volgen ze? Die met de schoonzoon ipv die met het kenteken en telefoon die ze tracken... Ben ook wel benieuwd hoe het programma zou zijn als de deelnemers zelf filmen ipv een cameraman mee hebben.

Wat ik wel goed vond is dat alleen de telefoons van de kandidaten die nog meededen de berichtjes kregen en de hunters dus niet die info hadden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jongetje schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:11:
Ja precies dat met die 3 auto's. Ze volgen die predikant met zijn telefoon en auto. Vervolgens staan er 3 auto's en welke auto volgen ze? Die met de schoonzoon ipv die met het kenteken en telefoon die ze tracken... Ben ook wel benieuwd hoe het programma zou zijn als de deelnemers zelf filmen ipv een cameraman mee hebben.

Wat ik wel goed vond is dat alleen de telefoons van de kandidaten die nog meededen de berichtjes kregen en de hunters dus niet die info hadden.
De makers van het programma hebben natuurlijk niet echt toegang tot alle NAW gegevens. Deze worden dus gewoon door de cameraman doorgespeeld afhankelijk van wat de kandidaat doet.
In een vorig seizoen zat een marinier die gewoon 3 weken lang ging kamperen, die kwam dus ook amper voor in de uitzendingen omdat de Hunters op hem nooit een lead kregen. Pas toen de finale aanbrak kwamen er meer beelden van deze man in de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelBite
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Possible schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:56:
Ik vind het nu wel heel erg gescript allemaal. Dat ze door 1 telefoontje meteen een huiszoekingsbevel hebben gekregen van de buurvrouw...

Nee totaal niet geloofwaardig meer. Ik weet dat het televisie is maar dit is wel heel erg in mijn ogen....
Inderdaad. Kan me niet voorstellen dat dat zo werkt. Een buurvrouw belt met de vraag of ze even ergens mee wil komen helpen. En vervolgens stormen een paar mannen (terwijl je niet eens thuis bent) je huis binnen om alles te doorzoeken. Hoezo krijgen ze daar toestemming voor. Zo kunnen ze dus overal een huiszoekingsbevel voor krijgen. Als er zo weinig voor nodig is.

Maar tegelijkertijd. Waarom waren de deuren niet op slot... Ze konden wel erg makkelijk binnen komen. Die meiden leken trouwens ook geen enkele poging te doen om zich te verstoppen.

Wel echt zuur om zo vlak voor het einde nog gevonden te worden. Vooral die twee in die auto. Maar hoe dom wil je ook zijn, gewoon rond gaan rijden en dan op dat soort plekken, met drie voertuigen achter elkaar stil te gaan staan. Valt natuurlijk niet op dat er dan iets gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Nu wel, want ze komen dan deze post tegen en hatsa gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
AngelBite schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:39:
[...]
Inderdaad. Kan me niet voorstellen dat dat zo werkt. Een buurvrouw belt met de vraag of ze even ergens mee wil komen helpen. En vervolgens stormen een paar mannen (terwijl je niet eens thuis bent) je huis binnen om alles te doorzoeken. Hoezo krijgen ze daar toestemming voor. Zo kunnen ze dus overal een huiszoekingsbevel voor krijgen. Als er zo weinig voor nodig is.

Maar tegelijkertijd. Waarom waren de deuren niet op slot... Ze konden wel erg makkelijk binnen komen. Die meiden leken trouwens ook geen enkele poging te doen om zich te verstoppen.
Deuren op slot gaat niets helpen, dan beuken ze gewoon door die deur heen (in het echt als ze echt een bevel ervoor hebben)
Wel echt zuur om zo vlak voor het einde nog gevonden te worden. Vooral die twee in die auto. Maar hoe dom wil je ook zijn, gewoon rond gaan rijden en dan op dat soort plekken, met drie voertuigen achter elkaar stil te gaan staan. Valt natuurlijk niet op dat er dan iets gaande is.
Wat is daar dom aan?
Als ik ook naar de extra-aflevering erover kijk, dan zijn ze alleen maar aangehouden door het spel en niet door de hunters...

- Hoofdkwartier vraagt zich nog af wat de hunters gaan doen want dat was toch niet het plan.
- In de realiteit hadden de hunters nieuwe telefooncoordinaten doorgekregen na het splitsen en hadden ze waarschijnlijk de achtervolging gestopt (alleen tja, de cameraman zat niet bij de predikant in de auto, oftewel er kon geen coordinaat meer doorgegeven worden, dat is het voordeel van geen valse leads kunnen volgen)
- Je ziet de hunter gewoon ernaast rijden terwijl hij de auto inkijkt, oftewel de hunter ziet de camera en cameraman, tja dan ben je weg, dan kan je nog je verstoppen onder een deken op de achterbank...
Wally2002 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:20:
[...]
Het is uiteindelijk een spel en vooral TV-programma, het moet wel spannend blijven tot het laatste moment. Nu moesten de hunters gaan uitkijken naar die 2CV's, werden ze op een dwaalspoor gezet en was het tot het laatste moment spannend.
Het is alleen wel een vooropgezet spel in het voordeel van de hunters. De regie kan en zal wanneer ze dat willen de hunters hints geven...
Donstil schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:32:
[...]
Ik vermoed dat dat alleen de 1e paar afleveringen oid mag en dan nog alleen maar bij liften (dat is volgens mij ook hoe mensen gewoon niet genoemd worden in hele afleveringen).
Want op het einde dan stoppen ze auto's etc en dat kan alleen als ze zeker weten dat het ook mag uitgezonden worden etc.
ph4ge schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:31:
[...]
Ik vind het vrij boeiend om te kijken als je het niet te serieus neemt (al zou ik het zelf niet opzetten als mn vrouw het niet deed). En dan te bedenken wat je zelf zou doen in zo'n situatie, ik zou - als dat is toegestaan - bijv. niet op zolder blijven wachten als ik weet dat ze in het huis zijn. Ik zou door het raam klimmen. Ik denk ook dat ik zou beginnen met proberen de camera man af te schudden, dat is alleen maar ballast en een potentieel lek. :P
Tja, cameraman zal je niet mogen afschudden (lijkt me opzich ook wel leuk als je een echt sportief stel hebt wat gewoon hardlopend de cameraman eruit loopt (bijv een marathonloper die "eventjes" besluit 20km te gaan rennen, veel plezier cameraman :) ).
En op zolder gaan zitten is gewoon dom, vanwege het feit dat de hunters binnen mogen kijken weten ze al dat je er zit of minimaal hebt gezeten en dat ze dus overal zullen kijken. Oftewel op zolder zit je compleet opgesloten. Want je zal niets gevaarlijks mogen doen, oftewel je zal niet het dak op mogen gaan / door het raam mogen klimmen, want het zou slechte tv zijn als een hunted op tv van een dak afvalt en een been breekt oid als ze achtervolgd worden door de hunters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Ze moeten de cameraman gewoon onderdeel van het vluchtteam maken zoals in die serie manhunt met die navy seal op discovery. Daar moest de cameraman gewoon mee met de vlucht en mee schuilen. Maar ja, nu worden er idd ook tips vanuit de regie gegeven en is het idd een vooropgezet spel in voordeel van de hunters. Het idee van hunted is leuk, de uitvoering helaas een stuk minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomcatter_31 op 01-12-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tomcatter_31 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:45:
Ze moeten de cameraman gewoon onderdeel van het vluchtteam maken zoals in die serie manhunt met die navy seal op discovery. Daar moest de cameraman gewoon mee met de vlucht en mee schuilen. Maar ja, nu worden er idd ook tips vanuit de regie gegeven en is het idd een vooropgezet spel in voordeel van de hunters. Het idee van hunted is leuk, de uitvoering helaas een stuk minder.
Het nadeel is simpelweg dat de cameramensen wel de tips moeten geven anders kunnen de hunters geen bevoegdheden faken.

Je kan moeilijk een npr-aanvraag uitzetten als er niemand reageert omdat die meevlucht.
Je kan moeilijk een pin-automaat als hot verklaren en beelden ervan hebben als niemand je meldt dat er uberhaupt een pin-actie is geweest.
Je kan moeilijk claimen mensen onder de tap te hebben, als je niet weet met wie de hunteds bellen, de cameraman moet melden dat er gebeld wordt en met wie zodat de regie het kan vergelijken met een lijst afgegeven door de hunters met "getapte nrs" komt dat overeen dan krijgen de hunters een berichtje.
Etc.etc.

En dat kan je niet allemaal technisch oplossen, want dan laat je altijd ergens een gaatje vallen waar de deelnemer gebruik van maakt. Terwijl je nu elke actie van de deelnemers kan beoordelen en bekijken of het goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@Tomcatter_31 de vergelijking met Manhunt navy seal gaat hier mank omdat daar professionele opsporingsdiensten aan mee doen, en het veelal in the middle of nowhere is. Het is dan eigenlijk een training excersise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Wally2002 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:08:
@Tomcatter_31 de vergelijking met Manhunt navy seal gaat hier mank omdat daar professionele opsporingsdiensten aan mee doen, en het veelal in the middle of nowhere is. Het is dan eigenlijk een training excersise.
Qua professionele opsporingsdiensten...

Dit zegt hunted er zelf over : https://www.npo3.nl/hunted-head-quarter
ONDER LEIDING VAN OUD RECHERCHE CHEF SANDER SCHAEPMAN JAAGT EEN TEAM VAN ERVAREN SPECIALISTEN OP HET HOOFDKWARTIER OP DE ‘VOORTVLUCHTIGEN’. WIE IS WIE EN WAT IS HUN ACHTERGROND?
Manhunt zal niet echt professionals even van hun werkplaats kunnen halen, oftewel dat zijn waarschijnlijk ook ex-professionals oid. Dus op het personeel zou het niet echt mank moeten gaan, op omgeving wel uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Gomez12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:40:
Manhunt zal niet echt professionals even van hun werkplaats kunnen halen, oftewel dat zijn waarschijnlijk ook ex-professionals oid. Dus op het personeel zou het niet echt mank moeten gaan, op omgeving wel uiteraard...
In Manhunt (oorspronkelijke titel is trouwens Lone Target) zijn de hunters dus wel professionals, zoals border guards, army, politie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lone_Target
Het is dus echt een trainings excersise.

Maar het gaat niet zozeer om het personeel zelf (want ex-profesionals kunnen idd ook heel goed zijn) maar meer de mogelijkheden waarover ze beschikken (materieel, bevoegdheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Wally2002 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:08:
Ik doelde met de vergelinking ook alleen op dat je de cameraman onderdeel van het team moet maken, zodat die mee moet schuilen met de kandidaten, meer niet. In dat opzicht gaat de vergelijking niet mank. Enige is dat de camera/regie idd informatie door moet spelen om bepaalde opsporingstechnieken te simuleren. Maar nadeel daarvan is dus zoals eerder werd gesteld dat hunters nooit achter een vals spoor aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Tomcatter_31 schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:48:
[...]

Ik doelde met de vergelinking ook alleen op dat je de cameraman onderdeel van het team moet maken, zodat die mee moet schuilen met de kandidaten, meer niet. In dat opzicht gaat de vergelijking niet mank. Enige is dat de camera/regie idd informatie door moet spelen om bepaalde opsporingstechnieken te simuleren. Maar nadeel daarvan is dus zoals eerder werd gesteld dat hunters nooit achter een vals spoor aan gaan.
ok, dat nuanceert e.e.a., als de camera geen info kan doorgeven (zoals in Manhunt) dan werkt het concept denk ik inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:54
hoe was die nieuwe serie van de makers van Hunted?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@Nick25 Bedoel je De Buit, of I Spy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:54
I spy de buit was echt slecht :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Nick25 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:25:
[...]

I spy de buit was echt slecht :p
Heb de eerste aflevering gezien van I SPY en vond het wel vermakelijk. Weet nog niet echt wat ik er van moet vinden verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Het gaat weer beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 08:37
Ik ben het nu aan het terugkijken. Waarom legt hij die fiets op dat busje ipv in de cabine? Dan zien ze toch erg snel dat hij een fiets heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Weet iemand waar die dingen voor zijn om de deelnemers armen ? Wij hadden de eerste paar min gemist dus ik weet niet of het toen werd uitgelegd ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
@Plenkske vanwege corona mogen de hunters niet te dicht bij de deelnemers komen. Dus nu hebben ze bedacht dat de deelnemers gepakt zijn als ze binnen 1,5 meter van de hunters zijn. Het kastje meet de afstand tussen deelnemer en Hunter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Plenkske schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:00:
Weet iemand waar die dingen voor zijn om de deelnemers armen ? Wij hadden de eerste paar min gemist dus ik weet niet of het toen werd uitgelegd ?
Ze zeiden iets over een apparaat dat geactiveerd wordt bij visueel contact, binnen 1.5 meter, met de hunters. Zal dus wel met een Corona maatregel te maken hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Onopvallend of met een pruik over straat lopen of pinnen is er op die manier ook niet meer bij. Ik zag althans niemand dat ding verstoppen.

Ook de makkelijke start voor de Hunters, die inzicht kregen in de spullen van de deelnemers, vind ik persoonlijk erg jammer. Dat is gewoon gratis informatie waar ze niks voor hebben hoeven doen.

Straks lekt er 1 duo weer een extractiepunt en dan hebben alle deelnemers daar weer nadeel van. Het programma mag wat anders opgezet worden wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
BreadFan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:41:
Onopvallend of met een pruik over straat lopen of pinnen is er op die manier ook niet meer bij. Ik zag althans niemand dat ding verstoppen.
Dat kastje valt een stuk minder op dan die cameraman die ook continu om ze heen drentelt hoor..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beelden vanuit het HQ zijn ook wel apart. Kleine spatschermen en met zijn allen rondom een beeldscherm.
Hen je zo goed nagedacht over die apparaatjes gaat het daar mis.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Bedankt voor de reminder om te kijken! Wist niet dat het maandag weer begonnen was.
Het is toch ook niet te doen in corona tijd. En dan wordt ook nog eens een groot deel van de spullen afgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

BreadFan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:41:

Ook de makkelijke start voor de Hunters, die inzicht kregen in de spullen van de deelnemers, vind ik persoonlijk erg jammer. Dat is gewoon gratis informatie waar ze niks voor hebben hoeven doen.

Straks lekt er 1 duo weer een extractiepunt en dan hebben alle deelnemers daar weer nadeel van. Het programma mag wat anders opgezet worden wat mij betreft.
Alleen al dat je de grens niet over mag! Dat is compleet onrealistisch.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mx. Alba schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:25:
[...]

Alleen al dat je de grens niet over mag! Dat is compleet onrealistisch.
Ze hebben geen bevoegdheden over de grens dus dan is het programma vrij kansloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jongetje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:29:
Ze hebben geen bevoegdheden over de grens dus dan is het programma vrij kansloos.
Klopt, maar alleen al daardoor is het dus puur een spelletje en op geen enkele manier een afspiegeling van de werkelijkheid. Waar op zich niets mis mee is, het is een leuk spelletje. Zolang het maar niet pretendeert iets met de werkelijkheid te maken te hebben. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Mx. Alba Dat lijkt me logisch. Als jij op de vlucht slaat wordt ook niet je halve bagage achter een hek geplaatst, een camera man(/vrouw) meegestuurd en moet je een extractie punt zoeken na een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Deze discussie is hier wel vaker gevoerd. Natuurlijk is het onrealistisch, het is een spel en geen documentaire.
In het echt hoef je je niet houden aan spelregels:
De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan een paar regels: Maximaal 48 uur op dezelfde plek blijven, de Nederlandse wet niet overtreden, binnen de landsgrenzen blijven, alleen gebruikmaken van de pinpas van het programma (limiet 70 Euro per dag).
Overigens, die OV-chipkaarten zaten als ik het goed begrepen heb in die envelop die in hun bagage was gestopt. Stond daar nu wel of geen saldo op? Er wordt mee in een bus gereisd, maar volgens mij werd gezegd dat er geen saldo op stond.

[ Voor 19% gewijzigd door Wally2002 op 28-10-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
70 euro per dag? Dat maakt het wel een stuk makkelijker zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
webgangster schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:07:
Hoe bedoel je? Elke keer pinnen is juist je locatie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
jongetje schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:30:
[...]

Hoe bedoel je? Elke keer pinnen is juist je locatie delen.
Ja maar wel met 70 euro op zak :) Als je slimme dingen doet dan ben je zo weer weg daar zonder dat je gevonden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

webgangster schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:07:
Er staat 350 euro op hun bankrekening, waarbij er maximaal 70 euro per dag gepind mag worden.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelBite
Ik verbaas me elke aflevering weer over bepaalde domme acties.
En het word de hunters soms ook wel erg makkelijk gemaakt. Waarom praten de familie en andere helpers altijd zoveel. Dat ze je verhoren wil nog niet zeggen dat je meteen alle informatie tot in detail ook daadwerkelijk moet geven.

Net als die dames die als eerste gevonden zijn. Gelijk vertellen wat voor informatie ze hebben gekregen. En dat ze binnen 7 dagen informatie krijgen via een bekende. Zwijg gewoon... In plaats van het ook te verpesten voor de andere deelnemers. In dit geval vonden ze het informatie briefje ook gewoon nog in de rugzak. Dat soort informatie verscheur en vernietig je toch gewoon gelijk. I don’t get it,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 11-09 09:20
Vergeet niet dat die gasten die de interviews afnemen daar op getraind zijn. Het zijn oud agenten die een degelijke training hebben gehad en jaren hebben gebruikt.

Dat zeggende als je de juiste vragen steld en iemand verteld iets onwaars en je blijft daarop drukken denk ik dat je wel gaat praten.

Over die dames die nu gepakt zijn ja dom. Als je de weg niet weet en je blijft in de buurt rijden waar je de auto opgehaald heb. Rij dan paar dorpen verder en ga opnieuw je locatie en route bepalen.
Maar je mind setting is ook anders. Stress wat moet ik doen waar ben ik. Zorgt er voor dat je niet rationeel meer denkt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Deze aflevering was toch voor een groot deel het bekende Hunted-gevoel, met de gebruikelijke opsporingstechnieken.
Nieuw was het uitlezen van tablets/iPad met GrayKey. Ik dacht dat dit met moderne iOS niet meer kon?
To_Tall schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:18:
Vergeet niet dat die gasten die de interviews afnemen daar op getraind zijn. Het zijn oud agenten die een degelijke training hebben gehad en jaren hebben gebruikt.

Dat zeggende als je de juiste vragen steld en iemand verteld iets onwaars en je blijft daarop drukken denk ik dat je wel gaat praten.
Dat denk ik ook, als je je verhaal niet goed voorbereid prikken ze al snel door zaken heen die niet kloppen, en de meeste zullen hun verhaal niet echt goed voorbereiden/testen.
Over die dames die nu gepakt zijn ja dom. Als je de weg niet weet en je blijft in de buurt rijden waar je de auto opgehaald heb. Rij dan paar dorpen verder en ga opnieuw je locatie en route bepalen.
Maar je mind setting is ook anders. Stress wat moet ik doen waar ben ik. Zorgt er voor dat je niet rationeel meer denkt.
Hun richtinggevoel lijkt niet echt aanwezig, waarschijnlijk al niet in normale situaties en nu met veel stress zeker niet aanwezig.
Maar ze zijn natuurlijk mede gepakt doordat de hunters vanaf de vlucht alle stappen hebben kunnen achterhalen en dus in die buurt uit waren gekomen.

Guy en Jasper willen iets spectaculairs doen en veel aanwijzingen voor de hunters achterlaten, maar ik betwijfel of dat goed voorbereid is als het met die 2nd factor van die discord al mis gaat...

Miljo en Sophia zijn wel erg voorzichtig, lees paranoïde, waardoor ze weinig meters maken en lang in hetzelfde gebied hangen.

Joshua lijkt wel handig te zijn met digitale zaken, maar lijkt niet precies te weten hoe de achterliggende techniek werkt (verhaal over telefoon aanlaten/GPS), dat zou nog wel eens een valkuil kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mx. Alba schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Klopt, maar alleen al daardoor is het dus puur een spelletje en op geen enkele manier een afspiegeling van de werkelijkheid. Waar op zich niets mis mee is, het is een leuk spelletje. Zolang het maar niet pretendeert iets met de werkelijkheid te maken te hebben. :)
Dat zijn meer mensen die dat doen die denken dat dit soort spelletjes een afspiegeling zijn van iets ofzo. En gaan dan heel auti...nauwkeurig alles zitten analyseren terwijl het duidelijk een spelopzet is. Ik weet niet zo goed wat je verwachtingen anders zijn?

Dat toekomstige mensen hinder ondervinden van de huidige onhandigheid vind ik juist wel geinig. Kan je zeggen dat de hunters ervaring hebben opgebouwd.

Overigens is het een beetje raar om het woord realistisch in de context van een spel te gebruiken, het is realistisch want ze spelen niks na?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
AngelBite schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:42:
Ik verbaas me elke aflevering weer over bepaalde domme acties.
En het word de hunters soms ook wel erg makkelijk gemaakt. Waarom praten de familie en andere helpers altijd zoveel. Dat ze je verhoren wil nog niet zeggen dat je meteen alle informatie tot in detail ook daadwerkelijk moet geven.

Net als die dames die als eerste gevonden zijn. Gelijk vertellen wat voor informatie ze hebben gekregen. En dat ze binnen 7 dagen informatie krijgen via een bekende. Zwijg gewoon... In plaats van het ook te verpesten voor de andere deelnemers. In dit geval vonden ze het informatie briefje ook gewoon nog in de rugzak. Dat soort informatie verscheur en vernietig je toch gewoon gelijk. I don’t get it,
Het spel blijft op zich wel leuk, maar elk seizoen is weer zelfde. Hunters zijn erg in het voordeel en kandidaten maken telkens dezelfde fouten. Dacht dat die Joyce en Kim vorige week al gepakt zouden worden met hun grote mond dat ze wel 3 weken de hunters voor zouden blijven. Ondertussen wel hele tijd op zelfde plek blijven hangen en weg niet kunnen vinden (ok, dat zal stress zijn) en uiteraard weer in je eigen netwerk blijven hangen. Wanneer leren kandidaten dat nu eens af? maar ja, misschien zit zoiets ook in de regels van het spel omdat mensen anders moeilijk opgespoord kunnen worden....geen idee....En idd hun vrienden die meteen alle informatie prijsgeven. With friends like that, who needs enemies.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:45
Wally2002 schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:52:
Deze aflevering was toch voor een groot deel het bekende Hunted-gevoel, met de gebruikelijke opsporingstechnieken.
Nieuw was het uitlezen van tablets/iPad met GrayKey. Ik dacht dat dit met moderne iOS niet meer kon?
Als ik dit bericht uit 2018 mag geloven kan het in ieder geval tot iOS 11.2.5. Geen idee natuurlijk hoe oud de iPad al is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

volg het voor het eerst.. maar vroeg me een ding af.
Het is een serie, het zijn geen echte agenten. Zijn medeplichtigen dan toch verplicht om antwoorden te geven?
Ik zou anders mijn mond dichthouden, ze kunnen je toch niet in de bak gooien.

Of is het een van de spelregels van het spel: je bent wel tot antwoorden verplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Nee ze zijn niets verplicht lijkt me. In vorige seizoenen is er weleens gedreigd met "Als je niet antwoordt nemen we je mee", of iets van die strekking.

Maar het valt me met name van de kandidaten die opgepakt worden vaak tegen hoeveel en vooral hoe makkelijk ze gaan praten. Maar die binkies maken ook wel goed gebruik van hun overrompelingstechniek ;) Ze weten de druk wel op te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
greatgonzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:
Het is een serie, het zijn geen echte agenten. Zijn medeplichtigen dan toch verplicht om antwoorden te geven?

Of is het een van de spelregels van het spel: je bent wel tot antwoorden verplicht?
Van de informatie uit de verschillende seizoenen lijkt het een beetje per situatie anders te zijn.

Vaak helpen ze de voortvluchtigen om vervolgens alles eerlijk op te biechten - dat lijkt een keuze te zijn van de productie. Anders kunnen ze niet verder met zoeken en dat is geen leuke tv.

Maar er zijn ook enkele gevallen waarin een bekende zwijgt of een verzinsel doorgeeft aan de Hunters. Waarschijnlijk ook een keuze van de productie om een en ander wat spannender te maken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
HappyPinguin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:06:
[...]

Als ik dit bericht uit 2018 mag geloven kan het in ieder geval tot iOS 11.2.5. Geen idee natuurlijk hoe oud de iPad al is.
Ik geloof er weinig van dat ze die iPad echt gekraakt hebben. Hij laat duidelijk zien dat het gaat om een 6-cijferige code:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcRK7g2zagDTCRWeQEIc4--d6F8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l44Yw0zlWwme5F358oD0rYEt.png?f=fotoalbum_large

Waarbij hij al aan het aantal pogingen zit dat je even moet wachten (bij de poging in beeld 1 minuut). Zoals het door jou gelinkte artikel al vermeld, bij een 6-cijferige code duurt dat dagen. Dan is een paar uur wel heeel snel. Ook geven ze aan zijn google wachtwoord uit de iPad getrokken te hebben, dat kan als het bijvoorbeeld in zijn notities staat maar anders heb je toch al snel een extra wachtwoord nodig om de keychain te bekijken. Niet dat ik vermoed dat het uitmaakt, Joshua krijgt t toch wel voor elkaar dat ze hem volgen door zijn GPS :+

Persoonlijk vermoed ik dat de deelnemers voor de wat diepgaandere info toch wat gegevens hebben afgestaan om het programma te helpen. Zoals ook Jasper die aangeeft dat de Hunters waarschijnlijk al in zijn mail kunnen. Die hebben echt geen verzoek aan Gmail gestuurd voor toegang. Wel een prachtig moment trouwens, heel slim bedacht om Discord te gebruiken voor de onderlinge communicatie wat je redelijk ontraceerbaar kan doen. Gebruik je persoonlijke accounts _O- , kan je het hele idee zo de prullenbak ingooien. Nog los van dat je dat soort ideeën toch wel even test?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelBite
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:51:
[...]

Het spel blijft op zich wel leuk, maar elk seizoen is weer zelfde. Hunters zijn erg in het voordeel en kandidaten maken telkens dezelfde fouten. Dacht dat die Joyce en Kim vorige week al gepakt zouden worden met hun grote mond dat ze wel 3 weken de hunters voor zouden blijven. Ondertussen wel hele tijd op zelfde plek blijven hangen en weg niet kunnen vinden (ok, dat zal stress zijn) en uiteraard weer in je eigen netwerk blijven hangen. Wanneer leren kandidaten dat nu eens af? maar ja, misschien zit zoiets ook in de regels van het spel omdat mensen anders moeilijk opgespoord kunnen worden....geen idee....En idd hun vrienden die meteen alle informatie prijsgeven. With friends like that, who needs enemies.... :D
Ik snap vele keuzes ook niet. Heel de tijd je eigen vrienden en familie gebruiken. Dat zijn de eerste mensen waar ze bij gaan zoeken. En als je het dan al doet, pak het dan tenminste slimmer aan. Ga er 1 keer heen en blijf er niet te lang hangen.

Ook het feit dat de deelnemers continu social media, telefoons, computers en iPads blijven gebruiken. Je weet dat ze dat zo allemaal kunnen achterhalen. Waarom zou je überhaupt bellen. Toen ze aan het begin nog 1 telefoontje mochten plegen gingen bij mij al direct de alarmbellen af. Je weet waar je aan mee doet. Je kan er van uit gaan dat ze mee kunnen luisteren of op zijn minst kunnen zien naar wie er gebeld werd.

En ook elk seizoen weer deelnemers die de hunters gaan uitdagen. Expres de aandacht opzoeken. In beeld lopen, berichten sturen. Je weet onderhand nu wel dat dat vroeg of laat altijd fout gaat.

Ik zou het echt totaal anders aanpakken. Maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen vanaf de zijlijn. Wie weet wat voor regels ze mee krijgen waar de kijker niet van weet. Dingen die ze verplicht zijn te doen, of verplicht zijn te laten.

Ik weet dat het een spel is, maar tegelijkertijd doen de hunters net alsof het realistisch is. Met al hun technieken en opsporingsmethodes. Vind het jammer want de voortvluchtigen krijgen steeds meer verboden en minder kansen. Moeten ontsnappen vanaf een locatie die doorgegeven word aan de hunters. Waar omheen allemaal camera’s hangen. Een deel van de spullen al meteen afpakken. Nu moeten ze ook al rond gaan lopen met een ding aan hun arm. Vraag me af of ze die mogen bedekken, anders vallen ze daardoor ook al weer veel meer op. Dan ook altijd op zoek moeten naar hetzelfde extractiepunt. Daarvoor verplicht op een telefoon moeten of contact moeten leggen met bekenden, die al lang in de gaten gehouden worden tegen die tijd. Naar mijn mening zou hoe realistischer hoe beter zijn.

Ben ook altijd al benieuwd geweest naar hoe echt het huiszoekingsbevel in deze serie is. De deelnemers kiezen ervoor om mee te doen. Die gaan akkoord met dat hun telefoons, social media accounts en huizen doorgespit worden en er dingen in beslag genomen worden. Maar als ze toevallig bij iemand naar binnen gaan, of ergens even mochten blijven. Een wildvreemde ze onderweg een lift geeft. Of de hunters hebben gewoon het idee dat een voortvluchtige ergens zit. Hoeveel recht hebben ze dan om van die persoon de telefoon door te spitten, in beslag te nemen. Of een huis binnen te stormen. Ik weet nog bij een vorig seizoen. Toen zaten er twee deelnemers boven in een zolderkamertje bij een of andere vreemde. De hunters waren daar al wezen kijken. Weer weg gegaan en uiteindelijk nog een keer terug gekeerd. De eigenaar van de woning was er op dat moment niet eens. De deuren waren wel open. Toen stormden ze gewoon dat huis binnen en begonnen heel dat huis te doorzoeken. Vond dat zo vreemd. Die eigenaar was niet eens thuis en dan lopen er vreemde mensen zonder dat je het weet, zonder toestemming je hele huis te doorzoeken. Die dames zaten daar toen wel en werden ook gevonden. Maar wat als ze daar op dat moment niet eens waren geweest. Ze hadden toen helemaal niet zoveel bewijs dat ze daar zouden zitten. Vraag me af of dit gewoon mag, in een spel. Het is niet dat het echte voortvluchtigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:40

drooger

Falen is ook een kunst.

AngelBite schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:46:
En ook elk seizoen weer deelnemers die de hunters gaan uitdagen. Expres de aandacht opzoeken. In beeld lopen, berichten sturen. Je weet onderhand nu wel dat dat vroeg of laat altijd fout gaat.

Ik zou het echt totaal anders aanpakken. Maar dat is natuurlijk makkelijk zeggen vanaf de zijlijn. Wie weet wat voor regels ze mee krijgen waar de kijker niet van weet. Dingen die ze verplicht zijn te doen, of verplicht zijn te laten.
Ze vragen ook bij opgave wat jouw plan is.
Het is vrij saaie televisie als alle deelnemers 3 weken lang enkel in een bos gaan kamperen.
Wat dat betreft proberen ze er elke keer wel een leuke mix van te maken, van mensen die zich compleet afzonderen, tot mensen die de hunters (te veel) uitdagen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Ik snap vele keuzes ook niet. Heel de tijd je eigen vrienden en familie gebruiken. Dat zijn de eerste mensen waar ze bij gaan zoeken. En als je het dan al doet, pak het dan tenminste slimmer aan. Ga er 1 keer heen en blijf er niet te lang hangen.

Ook het feit dat de deelnemers continu social media, telefoons, computers en iPads blijven gebruiken. Je weet dat ze dat zo allemaal kunnen achterhalen. Waarom zou je überhaupt bellen. Toen ze aan het begin nog 1 telefoontje mochten plegen gingen bij mij al direct de alarmbellen af. Je weet waar je aan mee doet. Je kan er van uit gaan dat ze mee kunnen luisteren of op zijn minst kunnen zien naar wie er gebeld werd.

Ik weet dat het een spel is, maar tegelijkertijd doen de hunters net alsof het realistisch is. Met al hun technieken en opsporingsmethodes. Vind het jammer want de voortvluchtigen krijgen steeds meer verboden en minder kansen. Moeten ontsnappen vanaf een locatie die doorgegeven word aan de hunters. Waar omheen allemaal camera’s hangen. Een deel van de spullen al meteen afpakken. Nu moeten ze ook al rond gaan lopen met een ding aan hun arm. Vraag me af of ze die mogen bedekken, anders vallen ze daardoor ook al weer veel meer op. Dan ook altijd op zoek moeten naar hetzelfde extractiepunt. Daarvoor verplicht op een telefoon moeten of contact moeten leggen met bekenden, die al lang in de gaten gehouden worden tegen die tijd. Naar mijn mening zou hoe realistischer hoe beter zijn.

Ben ook altijd al benieuwd geweest naar hoe echt het huiszoekingsbevel in deze serie is. De deelnemers kiezen ervoor om mee te doen. Die gaan akkoord met dat hun telefoons, social media accounts en huizen doorgespit worden en er dingen in beslag genomen worden. Maar als ze toevallig bij iemand naar binnen gaan, of ergens even mochten blijven. Een wildvreemde ze onderweg een lift geeft. Of de hunters hebben gewoon het idee dat een voortvluchtige ergens zit. Hoeveel recht hebben ze dan om van die persoon de telefoon door te spitten, in beslag te nemen. Of een huis binnen te stormen. Ik weet nog bij een vorig seizoen. Toen zaten er twee deelnemers boven in een zolderkamertje bij een of andere vreemde. De hunters waren daar al wezen kijken. Weer weg gegaan en uiteindelijk nog een keer terug gekeerd. De eigenaar van de woning was er op dat moment niet eens. De deuren waren wel open. Toen stormden ze gewoon dat huis binnen en begonnen heel dat huis te doorzoeken. Vond dat zo vreemd. Die eigenaar was niet eens thuis en dan lopen er vreemde mensen zonder dat je het weet, zonder toestemming je hele huis te doorzoeken. Die dames zaten daar toen wel en werden ook gevonden. Maar wat als ze daar op dat moment niet eens waren geweest. Ze hadden toen helemaal niet zoveel bewijs dat ze daar zouden zitten. Vraag me af of dit gewoon mag, in een spel. Het is niet dat het echte voortvluchtigen zijn.
Precies. Vind het ook raar dat mensen gebruik blijven maken van social media, idd hunters uitdagen en in eigen netwerken blijven hangen etc. Die Joyce en Kim vorige week ook. Jezelf laten volgen door die zwarte auto terwijl ze de stad uit proberen te lopen, vervolgens naar kennisen rijden met nog steeds die zwarte auto die ze volgt. En uiteindelijk vluchten ze van dat adres met nog steeds diezelfde zwarte auto. Misschien idd wat drooger zegt dat ze vragen naar je plan en mensen daarop uitkiezen zodat niet iedereen in het bos gaat zitten, maar mensen elk seizoen dezelfde fouten zien maken, vind ik ook geen vermakelijke tv meer. Ok, dan is het aan mij natuurlijk om te stoppen met kijken... :P

Hunters zijn idd ook te veel in het voordeel. De tassen stonden achter tralies, waardoor de hunters bij voorbaat al heel veel informatie krijgen over kandidaten...Nu moet je ook weer na 7 dagen contact opnemen met een bekende van je om informatie in te winnen. Vorige seizoenen was dat ook al of dat je uit een kluis van een druk station informatie moet halen... Zelfs eerste seizoen was dat al irritant. Toen moest je vluchten bij dat heli platform van dat hotel in Noordwijk. Dat werd compleet omsingeld door hunters. Het is dat die marinier kennisen had waardoor hij al met die heli daarheen kon vliegen. Anders had niemand kunnen winnen dat seizoen. Maar ja, zo zit het programma wel vol met rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Dat heet gewoon kandidaten selecteren. Er moet toch een programma gemaakt worden...
greatgonzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:

Waarschijnlijk ben je wel tot antwoorden verplicht, anders hebben de hunters namelijk gewoon geen poot om op te staan. Dan bel je namelijk gewoon de politie dat er een stel gasten voor je deur staat die dreigt je hele huis overhoop te halen.

Ikzelf heb bij die medeplichtigen toch altijd het gevoel dat het eerst een half uurtje off-camera praten is om bij de medeplichtige duidelijk te krijgen wat voor contract ze nou daadwerkelijk getekend hebben. Om daarna 5 minuten opnamen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:51:
[...]

Het spel blijft op zich wel leuk, maar elk seizoen is weer zelfde.
Ik vind dat de kandidaten dit jaar wel inventiever zijn. Zoals die twee jongens die een rookgordijn proberen op te trekken en die jongen die alles met de fiets probeert te doen. Of het ze ook lukt, valt nog te bezien. Ik denk dat die twee jongens op Discord op een gegeven moment hun eigen glazen gaan ingooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Ik denk dat Corona-maatregelen hier wel mee spelen. In vorige seizoenen was het een beproefde strategie om met willekeurige vreemden mee te liften, die niet uit je netwerk komen. Liften gaat nu eigenlijk niet, en waar wel iets met een auto geregeld wordt komt er een hoop bij kijken zoals een tweede auto.
Daarom nu ook veel actie op de fiets, dat zagen we eigenlijk amper in vorige seizoenen.
Inderdaad, maar dat ze daar zouden starten was voor hun een verrassing en sloot niet aan op hun plannen. Men schiet dan in de stress en ga je mensen in je netwerk bellen om een pickup te regelen.
Het is een spel en het moet interessante tv zijn, dus dat er van dat soort types in het programma komen is te verwachten.
En vanavond bleek wel dat het idee van veel dwaalsporen op zich wel werkte. Echter lag het er uiteindelijk te dik bovenop (toevallig op alle adressen een papiertje met aanwijzingen vinden), waardoor ze het door hebben. Dan is de kans groot dat ze een andere strategie gaan toepassen, zoals je woning doorzoeken.
En je moet je zaakjes dan wel goed voor elkaar hebben dat ze niet met een huiszoeking al je inloggegevens enzo te pakken hebben...
Eens, daar is bij eerdere seizoenen hier in dit draadje ook over gediscussieerd, er lijken wel meer spelregels te zijn dan wat er op de website staat.
Ik weet dat het een spel is, maar tegelijkertijd doen de hunters net alsof het realistisch is. Met al hun technieken en opsporingsmethodes. Vind het jammer want de voortvluchtigen krijgen steeds meer verboden en minder kansen.
Er wordt volgens mij idd wel geclaimd dat de technieken en bevoegdheden van de hunters net zoals de echte politie zijn. Alleen lijkt het idd wel dat allerlei toestemmingen en machtigingen in no-time geregeld zijn, maar dat kan ook de montage zijn.
Moeten ontsnappen vanaf een locatie die doorgegeven word aan de hunters. Waar omheen allemaal camera’s hangen. Een deel van de spullen al meteen afpakken.
Nu moeten ze ook al rond gaan lopen met een ding aan hun arm. Vraag me af of ze die mogen bedekken, anders vallen ze daardoor ook al weer veel meer op.
niet veel meer dan de cameraman die erbij loopt.
Dan ook altijd op zoek moeten naar hetzelfde extractiepunt. Daarvoor verplicht op een telefoon moeten of contact moeten leggen met bekenden, die al lang in de gaten gehouden worden tegen die tijd. Naar mijn mening zou hoe realistischer hoe beter zijn.
Het is een spel, dus dat soort momenten is nodig om voldoende leads te geven en leuke tv te maken. Hoe realistischer het wordt, hoe minder interessant voor tv (dan krijg je die marinier uit seizoen 1 die de hele dag schuil houdt en steeds een korte verplaatsing doet; en ze op het laatst nog iets met een helikopter verzinnen om het nog een beetje spannend te maken).
Ben ook altijd al benieuwd geweest naar hoe echt het huiszoekingsbevel in deze serie is. De deelnemers kiezen ervoor om mee te doen. Die gaan akkoord met dat hun telefoons, social media accounts en huizen doorgespit worden en er dingen in beslag genomen worden. Maar als ze toevallig bij iemand naar binnen gaan, of ergens even mochten blijven. Een wildvreemde ze onderweg een lift geeft. Of de hunters hebben gewoon het idee dat een voortvluchtige ergens zit. Hoeveel recht hebben ze dan om van die persoon de telefoon door te spitten, in beslag te nemen. Of een huis binnen te stormen.
Het is een spel dus in die zin is alles 'nep', maar er wordt wel de suggestie gewekt dat een huiszoeking wel erg makkelijk wordt toegestaan door de rechter-commisaris (of de officier van justitie als het spoedeisend is). Verder zie je eigenlijk ook nooit de toetsing achteraf van de huiszoeking.
Ik weet nog bij een vorig seizoen. Toen zaten er twee deelnemers boven in een zolderkamertje bij een of andere vreemde. De hunters waren daar al wezen kijken. Weer weg gegaan en uiteindelijk nog een keer terug gekeerd. De eigenaar van de woning was er op dat moment niet eens. De deuren waren wel open. Toen stormden ze gewoon dat huis binnen en begonnen heel dat huis te doorzoeken. Vond dat zo vreemd. Die eigenaar was niet eens thuis en dan lopen er vreemde mensen zonder dat je het weet, zonder toestemming je hele huis te doorzoeken. Die dames zaten daar toen wel en werden ook gevonden. Maar wat als ze daar op dat moment niet eens waren geweest. Ze hadden toen helemaal niet zoveel bewijs dat ze daar zouden zitten. Vraag me af of dit gewoon mag, in een spel. Het is niet dat het echte voortvluchtigen zijn.
IANAL maar er is ook nog het 'rondkijken' door een opsporingsambtenaar, als er sprake is van verdenking van strafbaar feit dan hoeft er geen toestemming bij de officier of rechter-commissaris te worden gevraagd. Maar dat kan dan alleen als de deur al openstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Sandertje1980 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:51:
[...]

Ik vind dat de kandidaten dit jaar wel inventiever zijn. Zoals die twee jongens die een rookgordijn proberen op te trekken en die jongen die alles met de fiets probeert te doen. Of het ze ook lukt, valt nog te bezien. Ik denk dat die twee jongens op Discord op een gegeven moment hun eigen glazen gaan ingooien.
Ja, die 2 jongens zijn wel inventief en op zich goede tactiek om de hunters te overspoelen met data zodat ze te veel informatie hebben om alles uit te zoeken. Vraag me alleen af of die jongens niet verstrikt raken in hun eigen web. En zij besloten gisteren toch weer om terug naar huis te gaan. Ik had wel gelachen als ze hun huis binnen waren gestapt op moment dat hunters het aan het doorzoeken waren. :)
Die jongen op de fiets is ook wel goed bezig. Behalve dan dat hij nog op zijn fiets zat op moment dat hij ging pinnen. Daardoor weten de hunters nu dat hij die fiets heeft en dat hij met die auto's is weggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Wally2002 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:19:
[...]
Dan is de kans groot dat ze een andere strategie gaan toepassen, zoals je woning doorzoeken.
En je moet je zaakjes dan wel goed voor elkaar hebben dat ze niet met een huiszoeking al je inloggegevens enzo te pakken hebben...
Wat versta je onder goed voor elkaar hebben? Want in principe hoef je enkel je inloggegevens niet op papier (of plaintext) te hebben staan.
En heb je het toch op papier staan (in een boekje oid) dan kan je dat boekje aan je buurman/buurvrouw geven en ze mogen er al niet meer bij.
[...]
Er wordt volgens mij idd wel geclaimd dat de technieken en bevoegdheden van de hunters net zoals de echte politie zijn. Alleen lijkt het idd wel dat allerlei toestemmingen en machtigingen in no-time geregeld zijn, maar dat kan ook de montage zijn.
Het probleem is dat ze niet specificeren wat de hunteds gedaan hebben, waardoor je de technieken en bevoegdheden niet kan toetsen.
Waardoor men lekker kan cherrypicken uit wat er technisch beschikbaar is ipv praktisch beschikbaar.
[...]
Verder zie je eigenlijk ook nooit de toetsing achteraf van de huiszoeking.
Lol, hoe zie je die voor je als je een 100% succes-rate hebt?
Er kan alleen een huiszoeking afgegeven worden voor mensen die een vrijwaring hebben getekend en die dus erbij horen. Ze kunnen geen fouten maken.

In theorie zouden ze 17 miljoen huiszoekingsbevelen kunnen aanvragen, dan krijgen ze enkel de huidige en voormalige adressen van de hunted als mogelijk goedgekeurd.
[...]
IANAL maar er is ook nog het 'rondkijken' door een opsporingsambtenaar, als er sprake is van verdenking van strafbaar feit dan hoeft er geen toestemming bij de officier of rechter-commissaris te worden gevraagd. Maar dat kan dan alleen als de deur al openstaat.
Heb je hier iets van onderbouwing voor? Want het klinkt mij toch wel heel erg als huisvredebreuk in de oren en het opent 1000'en deuren naar machtsmisbruik vanuit de politie (even 'rondkijken' als er geen collega's zijn en dan wat bewijs ergens dumpen, dan later terugkomen met een officieel bevel).
Je mag rondkijken in tuinen en door ramen etc dat ken ik wel, alleen als er een deur is mag je daar afaik niet doorheen gaan ook al staat die open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
Sandertje1980 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:51:
[...]

Joh, die zijn al lang busted. Google, play some music. Really?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 15:37
DiedX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:51:
[...]

Daar dacht ik ook direct aan ... Of het is onderdeel van het plan om de Hunters weer terug te laten keren. En tot hun dan alweer lang en breed weg zijn.

Ben ook wel benieuwd of er deelnemers nu zijn (of zijn geweest) die hier mee lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
NL_NaToR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:05:
[...]

Daar dacht ik ook direct aan ... Of het is onderdeel van het plan om de Hunters weer terug te laten keren. En tot hun dan alweer lang en breed weg zijn.

Ben ook wel benieuwd of er deelnemers nu zijn (of zijn geweest) die hier mee lezen :).
Gezien hun voorbereiding kan ik me bijna niet voorstellen dat dit niet een vooropgezet plan is. Als het dat niet is, dan is het echt heel erg dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
NL_NaToR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:05:
[...]

Gezien het feit dat zij heel graag thuis wilden zijn, denk ik dat ze busted zijn. Maar we zien het volgende week :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 22:43
DiedX schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:51:
[...]

ging bij mij overigens daardoor ook muziek spelen ipv het tv geluid :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Gomez12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:46:
[...]

Wat versta je onder goed voor elkaar hebben? Want in principe hoef je enkel je inloggegevens niet op papier (of plaintext) te hebben staan.
En heb je het toch op papier staan (in een boekje oid) dan kan je dat boekje aan je buurman/buurvrouw geven en ze mogen er al niet meer bij.
goed voor elkaar is m.i. inderdaad in ieder geval geen toegang tot inloggegevens, maar dus ook geen toegang tot gekoppelde apparaten die via de cloud verbonden zijn. Om het goed te doen zou je alle aanvalsvectoren moeten analyseren en daarom maatregelen treffen.
[...]

Het probleem is dat ze niet specificeren wat de hunteds gedaan hebben, waardoor je de technieken en bevoegdheden niet kan toetsen.
Waardoor men lekker kan cherrypicken uit wat er technisch beschikbaar is ipv praktisch beschikbaar.
Helemaal mee eens, het wordt nu voorgedaan alsof ze alles kunnen en daarvoor opbeperkte capaciteit hebben, maar ik heb wel een vermoeden dat ze off screen medewerking krijgen van de ondervraagden en op die manier simuleren ze de feitelijke technieken terwijl het in het echt veel lastiger is, langer duurt op beperkte onderzoekscapaciteit is.
op zich is dit niets nieuws en ook wel inherent aan het feit dat het een spel is en geen realiteit, bijvoorbeeld al in het eerste seizoen worden camerabeelden van pintransacties niet daadwerkelijk opgevraagd maar ter plaatse door de cameraman gefilmd en dan zogenaamd opgevraagd.
En door de montage lijkt het allemaal in no-time gergeld te zijn, terwijl het best een tijd kan hebben geduurd in de praktijk en de hunters dus hebben moeten wachten op de onderzoeksresultaten. Maar dat zie je niet.
[...]

Lol, hoe zie je die voor je als je een 100% succes-rate hebt?
het spel en hoe het in het echt gaat lopen hier door elkaar. Ik het echt zal een rechter toetsen of de machtiging terecht is afgegeven, en zonodig bewijsmateriaal als onrechtmatig verkregen aanmerken.
Voor de serie is dit dan alleen relevant als je de rechtzaak er ook bij gaat spelen, maar het gaat hier alleen om het aanhouden waardoor dit dus niet relevant is.
Maar de suggestie wordt nu wel gewekt dat men vrij gemakkelijk overal een machtiging tot binnentreden voor krijgt terwijl daar wel wat meer bij komt kijken, ook in de zitting daarna.
Er kan alleen een huiszoeking afgegeven worden voor mensen die een vrijwaring hebben getekend en die dus erbij horen. Ze kunnen geen fouten maken.
Snap ik, het gaat hier dus om de spelsituatie waarin een huiszoeking nagespeeld wordt, daarvoor is een vrijwaring nodig.
In theorie zouden ze 17 miljoen huiszoekingsbevelen kunnen aanvragen, dan krijgen ze enkel de huidige en voormalige adressen van de hunted als mogelijk goedgekeurd.
In het echt is daar dus een procedure voor, dat per geval wordt bekeken.
[...]

Heb je hier iets van onderbouwing voor? Want het klinkt mij toch wel heel erg als huisvredebreuk in de oren en het opent 1000'en deuren naar machtsmisbruik vanuit de politie (even 'rondkijken' als er geen collega's zijn en dan wat bewijs ergens dumpen, dan later terugkomen met een officieel bevel).
Je mag rondkijken in tuinen en door ramen etc dat ken ik wel, alleen als er een deur is mag je daar afaik niet doorheen gaan ook al staat die open.
Ik ben geen jurist, ik ga hierin vooral af op wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:14
Haha, de fiets/discord jongens... Zijn we overmoedig geweest: nee

Dan snap je het echt niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Haha, ja die zijn echt veel te ver gegaan en de hunters behoorlijk onderschat, maar wel leuke TV gemaakt zo 8)

Die ‘he google play some music’ was wel hun doodsteek :X 8)7 :F

@Wally2002 en @Gomez12 je moet het vooral zien als een spel programma, waarbij de bevoegdheden en procedures van de politie/de hunters wat versimpeld worden om de vaart erin te houden en het leuk te houden om naar te kijken

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik ben zo onderhand wel echt benieuwd naar alle aanvullende regels. Want dat ze met whatsapp mee kunnen kijken door de QR code door te sturen en WA web in te loggen weten we nu al een paar seizoenen. Ik zou al mijn bekenden instrueren om zodra de hunters geweest zijn "alles uitloggen" te gebruiken. Maar vermoedelijk mag dat niet of mensen zijn echt hardleers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Dat zijn vast regels. Ik zou eigenlijk mijn whatsapp willen instrueren om helemaal nooit geen qrcode te geven. Dat lijkt niet te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Als je dan zo snugger bent om te willen appen, gebruik dan iets als signal. Dan kun je niet met een QR code deze overnemen. Maar nog beter, niet appen over de vluchters en ook nooit een plan maken. Komt vaak genoeg uit, dat zie je nu ook weer.
Daarbij mogen ze best vragen naar je telefoon, maar ik zou hem nooit afstaan. Volgens mij is daar helemaal geen wettelijke basis voor. Snap ook niet dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Veel geven de telefoon vrijwillig zonder te klagen.

"Mag ik je telefoon eens zien..." :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
jongetje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:36:
Als je dan zo snugger bent om te willen appen, gebruik dan iets als signal. Dan kun je niet met een QR code deze overnemen. Maar nog beter, niet appen over de vluchters en ook nooit een plan maken. Komt vaak genoeg uit, dat zie je nu ook weer.
Daarbij mogen ze bet vragen naar je telefoon, maar ik zou hem nooit afstaan. Volgens mij is daar helemaal geen wettelijke basis voor. Snap ook niet dat ze dat doen.
De wet heeft niets met dit programma te maken, het gaat hier gewoon om contracten en afspraken.

Als jij voor het meenemen van de hunteds gewoon een contract hebt getekend dat jij je telefoon afstaat als er hunters naar vragen dan heb je je gewoon aan het contract te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Gomez12 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:52:
[...]

De wet heeft niets met dit programma te maken, het gaat hier gewoon om contracten en afspraken.

Als jij voor het meenemen van de hunteds gewoon een contract hebt getekend dat jij je telefoon afstaat als er hunters naar vragen dan heb je je gewoon aan het contract te houden.
Dat lijkt me ook, maar in de discussie heeft de wet er juist alles mee te maken, omdat de hunters een opsporingsteam 'naspelen' dat binnen de NL wetgeving opereert. Ook al wordt alles in privaatrechtelijke contracten afgesproken, claimen ze wel volgens de wetten te opereren.

We kunnen dit alleen niet spiegelen/toetsen hoe het 'in het echt' zou gaan, omdat het een spel is en geen documentaire en we de exacte spelregels en contractuele afspraken niet kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Wally2002 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:45:
[...]

Dat lijkt me ook, maar in de discussie heeft de wet er juist alles mee te maken, omdat de hunters een opsporingsteam 'naspelen' dat binnen de NL wetgeving opereert. Ook al wordt alles in privaatrechtelijke contracten afgesproken, claimen ze wel volgens de wetten te opereren.
Ze spelen juist geen opsporingsteam na. Ze spelen een soort worst-case scenario na van wat men mogelijk zou kunnen doen als men alle wetten bij elkaar pakt en onder hun bevoegdheid douwt onder de meest gunstige omstandigheden.

Omdat er ergens een wet is dat je computervredebreuk mag doen bij verdachten onder bepaalde specifieke omstandigheden, daarom laten ze hier maar even zien dat ze dat kunnen toepassen op mensen bij wie men een uurtje in de auto heeft gezeten / een nachtje heeft overnacht.
De wet heeft hier niets met wat er getoond wordt te maken.

Want je gaat als agent never nooit geen toestemming krijgen voor computervredebreuk als het enige wat je hebt is dat die persoon 1 nacht bij die ander geslapen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Natuurlijk moeten ze zich aan de "wet" houden in dit spel. Anders hoeven ze ook geen toestemming tot huiszoeking aan te vragen bij de officier. Ik blijf het daarom gek vinden dat iedereen zijn telefoon unlocked. Ik egrijp dat je die zou moeten afgeven voor onderzoek, maar ze kunnen je nooit verplichten deze te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 07:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Weet iemand waar de aflevering van gisteren is? NPO Start heeft 'm niet. :/

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:45
PD2JK schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:20:
Weet iemand waar de aflevering van gisteren is? NPO Start heeft 'm niet. :/
Dat is vreemd, vanmiddag stond de aflevering nog wel op NPO Start. Kun je de aflevering niet via Ziggo Go terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:58
Ik kan hem ook niet terugkijken. Niet online, niet in de app en niet via KPN terugkijken :\
Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste