☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De hunters weten hoe ze hun theoretisch kunnen afluisteren. Dat het in de praktijk misschien niet haalbaar is maakt dan niet uit, dat zijn typisch details die ze onder het mom van "spelshow" mooi weg laten.AW_Bos schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:20:
[...]
Denk je echt dat die alle frequenties afluisteren? En bovendien zijn er ook legale zendstations op bepaalde frequenties. Ik geef ze een goede kans dat de Hunters hun niet zo makkelijk kunnen volgen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als ex-piraat ben ik ook wel benieuwd naar hun belevenissen.AW_Bos schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:07:
Een overzichtje van de nieuwe kandidaten van dit seizoen:
https://www.npo3.nl/deelnemers-hunted-2019
[...]
Hier heb ik nu al respect voor
Waarschijnlijk via 3-punts uitpeiling.Brammos85 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:31:
[...]
Deze mensen gaan héél snel gepakt worden
Btw het hoeven natuurlijk geen FM-piraten te zijn. Tegenwoordig is het legaal om met laag vermogen uit te zenden op de AM-band. De benodigde vergunning kun je gewoon aanvragen. Maar ja, ben je dan nog wel piraat.
[ Voor 47% gewijzigd door sjaool op 04-10-2019 10:28 ]
"When you grow up your heart dies"
Wat vonden jullie er van?
[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 07-10-2019 21:28 ]
Wel briljant dat de Hunters via WhatsApp gevolgd worden
Maar als iemand de hunters iemands QR-code naar het HQ doorsturen, dan kan de eigenaar van die WhatsApp toch gewoon die sessie weer annuleren? Of snappen de meesten dat niet
Ja, ze lopen continue iedereen op te jagen en als ze dan zelf opgejaagd worden schieten ze in paniekAW_Bos schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:33:
Jep, weer spannende entertainment
Wel briljant dat de Hunters via WhatsApp gevolgd worden
Ja dat dacht ik ook. Ze gebruiken zelf volgens mij Telegram om elkaar op de hoogte te houden. Ik hoorde een van die mensen zeggen "Telegram het even door"Maar als iemand de hunters iemands QR-code naar het HQ doorsturen, dan kan de eigenaar van die WhatsApp toch gewoon die sessie weer annuleren? Of snappen de meesten dat niet?
Het is natuurlijk een beetje het alternatief van een 'tap'. Op deze manier kunnen ze dat zonder technisch ingrijpende dingen regelen. Er zal wel ergens iets in de overeenkomst tussen de deelnemers en productie staan dat het niet is toegestaan zo'n sessie te annuleren ofzo.AW_Bos schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:33:
Maar als iemand de hunters iemands QR-code naar het HQ doorsturen, dan kan de eigenaar van die WhatsApp toch gewoon die sessie weer annuleren? Of snappen de meesten dat niet?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb het gevoel dat het tempo nu meteen al hoger is dan in de vorige seizoenen en dat vind ik een goede zaak.Shinji schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:18:
Nou, de kop is er af, soms vraag ik me echt af hoeveel van de deelnemers de vorige edities hebben bekeken want ze blijven dezelfde fouten maken.
Wat vonden jullie er van?
Het komt bovendien bovenin het scherm van je toestel te staan dat Whatsapp Web actief is.ralpje schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:30:
[...]
Het is natuurlijk een beetje het alternatief van een 'tap'. Op deze manier kunnen ze dat zonder technisch ingrijpende dingen regelen. Er zal wel ergens iets in de overeenkomst tussen de deelnemers en productie staan dat het niet is toegestaan zo'n sessie te annuleren ofzo.
[ Voor 38% gewijzigd door sjaool op 08-10-2019 13:56 ]
Tegenwoordig wel ja, dat was vorig jaar volgens mij nog niet. Maar desondanks, als je de vorige edities heb gezien, weet je dat ze dit doen dus even alles uitloggen nadat ze zijn langs geweest is zo gedaan.sjaool schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:54:
[...]
Het komt bovendien bovenin het scherm van je toestel te staan dat Whatsapp Web actief is.
Ik neig dus ook naar dat het uitloggen in de voorwaarden verboden is maar dat maakt het nog wel een stuk onrealistischer. Strikt genomen, volgens mij gaan ze nooit of lastig de communicatie van Whatsapp krijgen als daar een gerechtelijk bevel voor is (in ieder geval niet binnen een paar weken) dus als ze een real life scenario willen nabootsen (want dat lijkt me de bedoeling) moeten ze deze optie ook gewoon niet gebruiken.
Ik vond het trouwens wel grappig om te zien dat ze zelf Telegram gebruiken. Had dan Signal ofzo gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 08-10-2019 15:43 ]
Bij het weigeren van dit contract moet de voortvluchtige een ander persoon zoeken, en zal er enigszins worden geknipt in de uitzending om het chronologisch te laten verlopen.
Alle personen die getekend hebben staan volgens het contract hun gesprekken af via een call recorder app, en op het moment dat de hunter's dit nodig hebben, trekken zij deze registers open.
Een stealth-sms om de locatie te traceren, zal wel via een GPS app op de telefoon van de cameraman werken.
ANPR Nummerplaat herkenning zal wel via de cameraman gaan die bij elke autorit het kenteken doorappt, of opslaat. Misschien hebben de Hunters wel een overzicht waar de ANPR-camera's staan en dit combineren met de GPS-gegevens die bij het juiste moment en een kenteken horen.
A person who never made a mistake never tried anything new.

Weer een makkelijk iets voor de voortvluchtigen om als prooi te dienen...

Ik denk dat mensen die een lift geven of onderdak bieden dondersgoed weten dat het om een TV programma gaat, anders zouden er niet zoveel mensen meewerken (beetje het scenario dat een paar posts hiervoor ook al werd geschetst). Zodoende kan het goed zijn dat ze de NPO of het productieteam heeft kunnen bereiken. Mocht ze het echt niet geweten hebben dan denk ik dat ze de normale politie heeft gebeld en ze via daar uiteindelijk is doorgeschakeld naar het Hunter team. Werd ook wel gemeld in het programma volgens mij, dat het via via kwam.AW_Bos schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:48:
Weer zijn weer bezig. Bart en Tim zijn een rugtas kwijt tijdens liften, en de vrouw die deze tas vond heeft het doorgeven aan het Hunter-team, zonder dat ze weet dat het van het spel Hunted is...
Weer een makkelijk iets voor de voortvluchtigen om als prooi te dienen...
Ja, dit idd. Snap niet dat kandidaten nog steeds niet doorhebben dat je niet bij mensen (of in hun netwerk) moet verblijven die je weggebracht hebben. Ze verbraken hun eigen strategie dat ze 6x liften op een dag wilden doen en bleven nu idd in het netwerk van die blonde vrouw. Sowieso vond ik het niet heel handig dat ze van benzinepomp naar benzinepomp leken te gaan. Dan kan je meerdere keren liften, maar kunnen ze je potentieel nog steeds volgen. Zorg ervoor dat je nieuwe lift geen enkele connectie heeft met je oude lift. Dat je oude lift de nieuwe lift niet kent, maar ook niet gezien heeft. En pak je lift op een plek waar geen camera's hangen... hoe moeilijk is het?joshje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:38:
Nja Bart en Tim maakte zelf de fout door in het netwerk te blijven hangen van die blonde meid. Ze hadden gewoon weer een random lift moeten pakken en ze waren weggeweest. Tim zei het nog (of was het Bart).
Maar ja, die andere kandidaat (Vera?) had het ook over dat ze gebruik wil maken van haar oude studentennetwerk. Dus die lijkt ook weer dezelfde fouten te gaan maken...
Ja inderdaad. Het beste is gewoon blijven liften maar dan gewoon langs de weg waar niks staat. (geen gebouwen met camera's ofzo).Tomcatter_31 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:49:
[...]
Ja, dit idd. Snap niet dat kandidaten nog steeds niet doorhebben dat je niet bij mensen (of in hun netwerk) moet verblijven die je weggebracht hebben. Ze verbraken hun eigen strategie dat ze 6x liften op een dag wilden doen en bleven nu idd in het netwerk van die blonde vrouw. Sowieso vond ik het niet heel handig dat ze van benzinepomp naar benzinepomp leken te gaan. Dan kan je meerdere keren liften, maar kunnen ze je potentieel nog steeds volgen. Zorg ervoor dat je nieuwe lift geen enkele connectie heeft met je oude lift. Dat je oude lift de nieuwe lift niet kent, maar ook niet gezien heeft. En pak je lift op een plek waar geen camera's hangen... hoe moeilijk is het?
Maar ja, die andere kandidaat (Vera?) had het ook over dat ze gebruik wil maken van haar oude studentennetwerk. Dus die lijkt ook weer dezelfde fouten te gaan maken...
Daarnaast was het ook erg dom van die pin actie (ik weet niet meer wie dat was). Die met de auto langs het pin apparaat rijdt als enige
Je zou verwachten dat die mensen die meedoen toch de eerste seizoenen hebben gezien of een beetje voorbereid hebben. Zo veel foutjes kunnen zo makkelijk voorkomen worden.
Wel mooi om te zien dat ze nu de opdracht voor het pick-up point wat lastiger hebben gemaakt. Vorige seizoenen infiltreerde de hunters er redelijk makkelijk in. Nu wat lastiger denk ik, want ze moeten dat pakketje onderscheppen dan.
[ Voor 20% gewijzigd door n9iels op 15-10-2019 10:58 ]
"Ja, ik denk dat we hier wel 2 dagen kunnen verblijven."
Korte tijd later: Busted!
Ook wel stom om ergens afgezet te worden, en dan bij alle buren daar aan te bellen voor onderdak. Heel de straat had die jongens gezien.
Idd, plus dat er zo maar een huiszoeking kan plaatsvinden of een AT op de dam staatsjaool schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:26:
Het eerste contact dat ze hebben met mensen is zonder dat die weten dat het voor Hunted is. Je ziet dan ook regelmatig dat ze geen lift krijgen of andere hulp. Pas als ze de hulp krijgen zullen ze naar mijn mening door de productie worden ingelicht over hoe het spel werkt en zullen ze waarschijnlijk iets moeten tekenen dat ze het goed vinden dat de hunters hun gegevens mogen inzien en dat ze gefilmd mogen worden. Je kunt het ook heel vaak wel herkennen aan de camera-standpunten etc.
Ja, ik dacht even huh. Product placement?SuperKneus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:02:
Is het nog iemand opgevallen dat ze gebruik gaan maken van protonmail?
Ik heb nu trouwens 1 aflevering gezien. Wat een sensatietelevisie zeg, muziek eronder om het allemaal spannend te maken. Elke pin-automaat heeft perfect scherpe beelden. Volgens mij wordt er een hoop in scene gezet.
[ Voor 32% gewijzigd door marapuru op 15-10-2019 23:32 ]
Ehm, wat denk je van dat alles in scene gezet wordt...marapuru schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:31:
[...]
Elke pin-automaat heeft perfect scherpe beelden. Volgens mij wordt er een hoop in scene gezet.
Een bank gaat niet zomaar beveiligingsbeelden afgeven voor een tv-show,dat mag niet vanuit wetgeving etc.
Een tv-show mag geen "stealth-sms" versturen etc. etc. etc.
Zou het niet in scene gezet zijn dan zou iedereen ontsnappen, want voordat de 1e beelden/gegevens binnen zijn is de show al afgelopen.
De hele show berust op verklaringen van de deelnemers dat alles in scene gezet gaat worden. En dat dus een "spannende" ontsnapping gewoon rustig 3 a 4 takes kost en een half uur tot een uur duurt om te filmen.
Dat is net zoiets als dat een hunterteam een locatie binnenvalt en dan enkel een camerateam van de hunted ziet, dan weet je ook automatisch dat je gewoon even verder moet zoeken want de hunted zijn daar op die locatie.
* marapuru loopt het topic maar weer uit
Vanavond mogen we iig weer kijken naar nieuwe faalacties.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Maar als dit gesprek via Whatsapp was gevoerd hadden de hunters het nog geen eens gezien! Erg jammer dus. (Of was dit gesprek via Whatsapp en spelen de hunters hier vals?)
[ Voor 12% gewijzigd door n9iels op 21-10-2019 21:20 ]

Oh, en verstoppen in Ruinerwold? Dat verzin je toch niet
[ Voor 18% gewijzigd door renegrunn op 21-10-2019 22:23 ]
Ik weet dat een (heel groot) gedeelte in scene wordt gezet, maar laat me maar een beetje in de waan
Maar in werkelijkheid hebben de hunters dan al contact gehad met deze Wilbert om zijn telefoon “af te luisteren” en daarna mag hij gewoon doen of hij nergens wat vanaf weet en ze in principe in de val lokken?
Of zij spelen het spelletje natuurlijk andersom. Zij bepalen In het begin dat ze Wilbert onder de tap hebben en wanneer er dan een gesprek naar deze Wilbert plaatsvindt is deze zogenaamd getapt...
[ Voor 21% gewijzigd door SWINX op 22-10-2019 00:56 ]
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Maar aan de andere kant, Waarom weer in je netwerk gaan vragen?
Domste wat er is

Ik kijk zo heel soms is a eens een aflevering, maar ik kan er gewoon niet naar kijken. Het is zo fake allemaal, op de seconden af is meneer nog even zijn slaapzak kwijt. Sure!renegrunn schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:53:
Wat een knuppels die Lars en Geertjan. Tuurlijk, ze wisten niet direct wat er gaande was, maar om dan op je dooie gemak je slaapzak zoeken...
Oh, en verstoppen in Ruinerwold? Dat verzin je toch niet

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar het gaat dan ook om een simulatie over hoe het zou zijn als je op de vlucht bent. Natuurlijk hebben ze geen echte bevoegdheden, maar ik kan er prima mee leven dat ze laten zien hoe het zou zijn als je echt een voortvluchtige was.Gomez12 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
Ehm, wat denk je van dat alles in scene gezet wordt...
Een bank gaat niet zomaar beveiligingsbeelden afgeven voor een tv-show,dat mag niet vanuit wetgeving etc.
Een tv-show mag geen "stealth-sms" versturen etc. etc. etc.
Dat er in werkelijkheid nu dan dingen anders gaan dan bij een echte crimineel is ook logisch, maar ik denk dat je dat idee even los moet laten en je gewoon in de personages moet verplaatsen. Volgens mij is het resultaat van de simulatie best aardig.
Zover als het mogelijk is inderdaad. Ik vind het prima om naar te kijken natuurlijk is het niet helemaal realistisch. Je moet het programma ook helemaal niet zien als "criminele op de vlucht" maar meer soort spelshow waarbij ze gewoon uit handen moet blijven.SWINX schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:33:
[...]
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar het gaat dan ook om een simulatie over hoe het zou zijn als je op de vlucht bent. Natuurlijk hebben ze geen echte bevoegdheden, maar ik kan er prima mee leven dat ze laten zien hoe het zou zijn als je echt een voortvluchtige was.
Dat er in werkelijkheid nu dan dingen anders gaan dan bij een echte crimineel is ook logisch, maar ik denk dat je dat idee even los moet laten en je gewoon in de personages moet verplaatsen. Volgens mij is het resultaat van de simulatie best aardig.
Tot nu toe vind ik dat het tempo er goed inzit. Ook ben ik benieuwd naar hoe Leo en Robin uit handen gaan blijven. Ze zitten constant in het netwerk van andere mensen verblijf en vervoer te regelen. Zodra ze 1 iemand in die keten te pakken hebben zal het niet lang duren voordat ze Leo en Robin te pakken hebben lijkt mij. Hetzelfde geldt voor Vera.
Als je bloemetjes gaat versturen, kun je ook wat extra aandacht voor jouw zoektocht verwachtenjoshje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:10:
Hetzelfde geldt voor Vera.
Nu ze twee teams hebben kunnen ze daar waarschijnlijk ook wel een pakket van in handen krijgen, wat de nog voortvluchtige teams ook ontvangen.
[ Voor 24% gewijzigd door SWINX op 22-10-2019 11:04 ]
Als het een simulatie zou moeten zijn over hoe het zou zijn als je op de vlucht bent dan is die bij voorbaat al keihard gefaald door de regels zelf.SWINX schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:33:
[...]
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar het gaat dan ook om een simulatie over hoe het zou zijn als je op de vlucht bent.
...
Volgens mij is het resultaat van de simulatie best aardig.
Een beetje crimineel gaat niet voor 7 tientjes per dag naar een pin-automaat met een pinpas die "hot" is, als het een gewelddadige crimineel is dan berooft hij gewoon een persoon die van een pin-automaat afkomt.
Of hij verkoopt de pin-pas voor 200 euro onderhands, of... of... of...
Hetzelfde met het elke dag moeten verplaatsen, waarom zou een crimineel dat doen?
Een beetje crimineel gaat gewoon in een auto zitten en 2 uur later is die gewoon de grens over als die naar het buitenland wil vluchten, die gaat niet 21 dagen in NL blijven onder rare voorwaarden.
En tja, als het geen AAA-crimineel zou zijn, dan vervallen 99% van de maatregelen van de hunters, je krijgt niet binnen 5 minuten akkoord voor een huis-inval bij een winkeldief.
Oftewel slechte simulatie, maar goede bangmakerij van big brother is watching you...
Mik je rugzak vol met een tentje, schep, water zuiveraar en kooktoestel en een hoop zakjes eten en ga 3 weken in het bos zitten. Leuke tv levert dat op en niet de demo die de programmamakers voor ogen hebben.
Hoewel ik het programma steeds minder leuk vind blijf ik nog wel kijken. Gisteren was ook wel weer typisch zo'n geval van te toevallig. Dat de Hunters net nu besloten een alternatieve auto te regelen en er net een slaapzak vergeten wordt waardoor ze precies op het goede moment elkaar tegen komen.
En hoe vaak hebben de hunters tot nu toe een hond mee gehad?
Al wel een paar keer. Het is ze ook al eens gelukt om een heli in te zetten en dan weet je bijna zeker dat ze je niet verliezen.Farmerwood schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:01:
Hoewel je natuurlijk gelijk hebt met die punten is het ook wel begrijpelijk dat die regels er zijn.
Mik je rugzak vol met een tentje, schep, water zuiveraar en kooktoestel en een hoop zakjes eten en ga 3 weken in het bos zitten. Leuke tv levert dat op en niet de demo die de programmamakers voor ogen hebben.
Hoewel ik het programma steeds minder leuk vind blijf ik nog wel kijken. Gisteren was ook wel weer typisch zo'n geval van te toevallig. Dat de Hunters net nu besloten een alternatieve auto te regelen en er net een slaapzak vergeten wordt waardoor ze precies op het goede moment elkaar tegen komen.
En hoe vaak hebben de hunters tot nu toe een hond mee gehad?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik heb het een paar seizoenen volgehouden, maar nu is het uit met de pret
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dat we hier geen documentatie kijken is inderdaad wel duidelijk. Dan zou je eigenlijk een cameraploeg mee moeten laten lopen met het FAST-team en dat lijkt me erg lastig gezien de aard van die werkzaamheden, privacy etc.Gomez12 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
Als het een simulatie zou moeten zijn over hoe het zou zijn als je op de vlucht bent dan is die bij voorbaat al keihard gefaald door de regels zelf.
Een beetje crimineel gaat niet voor 7 tientjes per dag naar een pin-automaat met een pinpas die "hot" is, als het een gewelddadige crimineel is dan berooft hij gewoon een persoon die van een pin-automaat afkomt.
Of hij verkoopt de pin-pas voor 200 euro onderhands, of... of... of...
Hetzelfde met het elke dag moeten verplaatsen, waarom zou een crimineel dat doen?
Een beetje crimineel gaat gewoon in een auto zitten en 2 uur later is die gewoon de grens over als die naar het buitenland wil vluchten, die gaat niet 21 dagen in NL blijven onder rare voorwaarden.
En tja, als het geen AAA-crimineel zou zijn, dan vervallen 99% van de maatregelen van de hunters, je krijgt niet binnen 5 minuten akkoord voor een huis-inval bij een winkeldief.
Oftewel slechte simulatie, maar goede bangmakerij van big brother is watching you...
Zoals het nu opgezet is als 'spel' waarbij het voor TV wel interessant moet blijven, is het logisch dat er regels zijn want anders ga je inderdaad z.s.m. ergens onderduiken waarvan je weet dat er geen spoor naar je onderduikadres is en ga je niet met bekenden contact opnemen.
Plus dat men zich aan de wet moet houden, een echte voortvluchtige zal het wat minder nauw nemen.
Ik moest eigenlijk denken aan het eerste seizoen waar die marinier de eerste dag en nacht ergens in een bos ging zitten (om zeker te zijn dat hij niet gevolgd werd) en vervolgens via kofferbak zich verplaatste naar vooraf geregelde overnachtingsadres(sen). Volgens mij zijn in latere seizoenen de regels en opdrachten aangescherpt met o.a. dat geld pinnen, omdat anders de kans op aanknopingspunten te klein wordt.
Voor dit seizoen valt me tot nu toe sowieso op dat er soms weinig geleerd lijkt te zijn van vorige seizoenen, denk aan vol in beeld zijn op camera's, gegevens openbaar op social media, contact opnemen met bekenden.
Het inzetten van de drone en speurhond is wel vernieuwend, de software op het HQ was vooral Google Maps en Streetview volgens mij
1. Blijf niet in Nederland
2. Blijf er meer dan 48 uur
3. Als je dan toch in het buitenland bent: Overtreed de Nederlandse wet!
In scene gezet of niet, Hunted laat op een héél treffende wijze zien dat Orwell er niet heel ver langs heeft gezeten, enig verschil is het jaartal... Die marinier uit seizoen 1: Briljant, de rest: Lucky fucks... Aan de andere kant wil ik het nog wel een keer zien als ze iemand met écht verstand van techniek (en een Vierdaagsekruis of 20) mee laten doen...
Dat is wat ze willen laten zien, alleen lukt het niet echt...Pannenkoekkie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 00:44:
In scene gezet of niet, Hunted laat op een héél treffende wijze zien dat Orwell er niet heel ver langs heeft gezeten, enig verschil is het jaartal...
Waardoor zijn de mensen nu gepakt :
- Iemand die eerst een lift geeft en daarna naar HQ gaat bellen om ze te verlinken (leuke bijvraag : Hoe achterhaal je het telefoonnummer van HQ?) waarna ze maar de hele A32 qua camera's gingen bekijken...
- Het compleet navolgen van een telefoontje over een verassing van een onbekend nr naar een getapt nr. Of je noemt dit heel veel "toeval" dat exact dit telefoontje ervoor uitgekozen werd, of je mag 100 man aan het werk gaan zetten om alle vriendinnen etc die onderling afspreken intensief te volgen.
Tja, daarom gaat er ook geen marinier meer geselecteerd worden, net zomin als iemand met echt verstand van techniek oid. Het is veel veiliger om een marketingmedewerker te kiezen met een groot vriendennetwerk, de kans is daar simpelweg veel groter dat die haar netwerk gaat benaderen etc.Die marinier uit seizoen 1: Briljant, de rest: Lucky fucks... Aan de andere kant wil ik het nog wel een keer zien als ze iemand met écht verstand van techniek (en een Vierdaagsekruis of 20) mee laten doen...
Precies dit.... hierbij had ik echt het idee 'oh ze moeten voor het programma iemand deze aflevering oppakken'.Gomez12 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:52:
[...]
- Het compleet navolgen van een telefoontje over een verassing van een onbekend nr naar een getapt nr. Of je noemt dit heel veel "toeval" dat exact dit telefoontje ervoor uitgekozen werd, of je mag 100 man aan het werk gaan zetten om alle vriendinnen etc die onderling afspreken intensief te volgen.
De cameraman heeft gewoon getipt dat ze Wilbert belde. En dan gaan ze in HQ doen alsof ze die tap ineens oppakken.
Ik dacht echt meteen: alsof die Wilbert en die 15 andere in de whatsapp groep die ze onder de tap hebben nooit bellen in die dagen dat ze al op de vlucht waren en de tap actief was.....
Degene die nu nog over zijn, zijn wel best goed bezig en het lijkt nu alsof het hunter team geen aanknopingspunten op ze heeft. Maar waarschijnlijk zal in de volgende aflevering wel weer minsten één toevalligheid eruit te halen zijn
Start ook een keer goed joh, laat ze een bankoverval of een aanslag simuleren oid. Dan snap ik nog wel waarom ze er zo hard op willen zitten, maar nu? Gemiste kans.
En dan kandidaten die keer op keer dezelfde fouten maken. Hallo? Je hebt 2 seizoenen kunnen kijken.
Jammer, vond het altijd wel grappig om te kijken. Maar nu is het gewoon te herhalend.
Volgens mij hebben ze daar een nieuw programma voor bedacht: De Buiteric.1 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:49:
Start ook een keer goed joh, laat ze een bankoverval of een aanslag simuleren oid. Dan snap ik nog wel waarom ze er zo hard op willen zitten, maar nu? Gemiste kans.
Van dezelfde makers wel...
Geen idee of er een nieuw seizoen van komt, en heb zelf het eerste ook niet gezien.
De buit was echt zo slecht en voorspelbaarPlenkske schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:53:
[...]
Volgens mij hebben ze daar een nieuw programma voor bedacht: De Buit
Van dezelfde makers wel...
Geen idee of er een nieuw seizoen van komt, en heb zelf het eerste ook niet gezien.
Een paar mensen ook uit hunted enz..
[ Voor 5% gewijzigd door Nick25 op 23-10-2019 11:27 ]
Wauw! In het eerste seizoen werdt doodleuk gezegd dat de Hunters dezelfde bevoegdheden hadden als de politie en dat de deelnemers ervoor getekend hadden dat hun privacygegevens opgevraagd mochten worden.PTish schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:53:
Dit artikel geeft wat achtergrond over hoe het wordt opgenomen;
https://nos.nl/l/2208242
In het artikel van de NOS wordt dus wel duidelijk dat alles gewoon in scene is gezet en dat de Hunters helemaal niks opvragen maar dat dit gewoon van de redactie komt.
Ik wist dat er wel enkele dingen nep zijn maar dit gaat me te ver
Toen ik dat artikel las had ik het hetzelfde gevoel, maar ik geloof ook dat ze het niet heel anders hadden kunnen doen. Ik kijk het programma nog steeds met plezier, maar het feit dat ze vorige week "toevallig" een hond hadden zegt me vaak wel genoegViperXL schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Wauw! In het eerste seizoen werdt doodleuk gezegd dat de Hunters dezelfde bevoegdheden hadden als de politie en dat de deelnemers ervoor getekend hadden dat hun privacygegevens opgevraagd mochten worden.
In het artikel van de NOS wordt dus wel duidelijk dat alles gewoon in scene is gezet en dat de Hunters helemaal niks opvragen maar dat dit gewoon van de redactie komt.
Ik wist dat er wel enkele dingen nep zijn maar dit gaat me te verjammer, leuk programma verpest.
Die tas bij de eerste 2 heren was wellicht wel per ongeluk blijven liggen in de auto, maar dat de bestuurster deze overhandigd aan de Hunters is dan wel toevallig.
Als ik me goed herinner had ik na het vorige seizoen ook het gevoel dat ze bij iedere aanhouding een andere showcase hadden van een opsporingstechniek. Op een bepaald punt hadden ze toevallig een helikopter beschikbaar bij toevallig iemand die over de heide aan het rennen was
Ik kijk het met plezier en ga er in op, maar na een aflevering realiseer me ook wel degelijk dat het in scene is gezet. Zo is dat eigenlijk ook met films.
[ Voor 16% gewijzigd door PTish op 23-10-2019 11:45 ]
Toch kun je zeggen dat er twee teams gepakt zijn door eigen fouten, namelijk het slordig zijn met spullen en het gebruik maken van telefonisch contact. Dat eerste is gewoon dikke pech, maar is wel als voortvluchtige een vrij stomme actie.Plenkske schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:28:
[...]
Precies dit.... hierbij had ik echt het idee 'oh ze moeten voor het programma iemand deze aflevering oppakken'.
De cameraman heeft gewoon getipt dat ze Wilbert belde. En dan gaan ze in HQ doen alsof ze die tap ineens oppakken.
Ik dacht echt meteen: alsof die Wilbert en die 15 andere in de whatsapp groep die ze onder de tap hebben nooit bellen in die dagen dat ze al op de vlucht waren en de tap actief was.....
Degene die nu nog over zijn, zijn wel best goed bezig en het lijkt nu alsof het hunter team geen aanknopingspunten op ze heeft. Maar waarschijnlijk zal in de volgende aflevering wel weer minsten één toevalligheid eruit te halen zijnHet zou mijns inziens veel leuker voor het programma zijn als er dalijk meerdere personen de finale in gaan.
Wat me dan weer wel stoorde was dat dat telefoontje van die tante met Wilbert als spoedhit binnenkwam. Je weet namelijk totaal niet of dit over die gasten gaat of niet. Logisch dat ze er wellicht wat aandacht aan zouden besteden, maar nu was het direct jackpot en zoeken die kerels.
Toch vermaak ik me wel met het programma, al snap ik niet dat steeds dezelfde fouten gemaakt worden. Zorg gewoon voor geen enkele vorm van contact met je netwerk of welke vorm van telefonisch of digitaal contact dan ook, dan kom je al een heel eind.
Alleen die extractie op het eind. Je kunt er nu al donder opzeggen dat ze door de gepakte teams erachter komen waar dat is. Is dat dan eerlijk voor de teams die dan nog overblijven? Je bent genaaid door medekandidaten, terwijl je zelf wellicht niemand op je spoor hebt gezet.
Straks betrappen die hunters een hitsige Wilbert...Wat me dan weer wel stoorde was dat dat telefoontje van die tante met Wilbert als spoedhit binnenkwam. Je weet namelijk totaal niet of dit over die gasten gaat of niet. Logisch dat ze er wellicht wat aandacht aan zouden besteden, maar nu was het direct jackpot en zoeken die kerels.
Erg nep dit imho. Lijkt wederom erg scripted dat elke aflevering 1 gepakt wordt.
Asus Zenbook i7 256gb
Het is inderdaad vreemd als je actief een voortvluchtige helpt, en vervolgens gaat contacten dat je een vergeten tas hebt gevonden.Gomez12 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:52:
[...]
- Iemand die eerst een lift geeft en daarna naar HQ gaat bellen om ze te verlinken (leuke bijvraag : Hoe achterhaal je het telefoonnummer van HQ?) waarna ze maar de hele A32 qua camera's gingen bekijken...
Maar op zich is het wel een realistisch scenario dat een voortvluchtige een lift krijgt zonder dat diegene weet dat het een voortvluchtige is. Als je dan een tas vind die vergeten is ga je die waarschijnlijk ook bij gemeente of politie brengen. Dan is er best een scenario denkbaar dat via politie bij het opsporingsteam een bericht binnenkomt dat er een verdachte tas is gevonden.
De vraag is alleen of dit in de praktijk ook zo snel gaat als nu in de uitzending. Voor hetzelfde geldt ligt zo'n geovnden tas eerst nog een aantal dagen op het plaatselijke bureau.
Tenzij men wist dat de voortvluchtige tassen bij zich had en zich al liftend verplaatst, en men actief naar tips vraagt daarover.
Precies dit, de vraag is of alle opsporingssystemen en informatie, dan wel de bevoegdheden, zodanig geavanceerd zijn dat dit een realistische weergave is van de praktijk. Dat lijkt me niet en geeft net iets te vaak het gevoel van 'toeval'.- Het compleet navolgen van een telefoontje over een verassing van een onbekend nr naar een getapt nr. Of je noemt dit heel veel "toeval" dat exact dit telefoontje ervoor uitgekozen werd, of je mag 100 man aan het werk gaan zetten om alle vriendinnen etc die onderling afspreken intensief te volgen.
Anders is er weinig aan inderdaad.[...]
Tja, daarom gaat er ook geen marinier meer geselecteerd worden, net zomin als iemand met echt verstand van techniek oid. Het is veel veiliger om een marketingmedewerker te kiezen met een groot vriendennetwerk, de kans is daar simpelweg veel groter dat die haar netwerk gaat benaderen etc.
Politie zou tegenwoordig gevonden voorwerpen niet meer mogen aannemen, maar je moeten doorverwijzen naar gemeente of internet... (Zie : https://www.verlorenofgevonden.nl/ )Wally2002 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
Maar op zich is het wel een realistisch scenario dat een voortvluchtige een lift krijgt zonder dat diegene weet dat het een voortvluchtige is. Als je dan een tas vind die vergeten is ga je die waarschijnlijk ook bij gemeente of politie brengen. Dan is er best een scenario denkbaar dat via politie bij het opsporingsteam een bericht binnenkomt dat er een verdachte tas is gevonden.
De vraag is alleen of dit in de praktijk ook zo snel gaat als nu in de uitzending. Voor hetzelfde geldt ligt zo'n geovnden tas eerst nog een aantal dagen op het plaatselijke bureau.
Dan praat je over alle gevonden voorwerpen in heel NL voor 3 weken?Tenzij men wist dat de voortvluchtige tassen bij zich had en zich al liftend verplaatst, en men actief naar tips vraagt daarover.
Volgens het programma hebben ze de bevoegdheden, oftewel dan is het enkel de vraag of de mankracht er is...[...]
Precies dit, de vraag is of alle opsporingssystemen en informatie, dan wel de bevoegdheden, zodanig geavanceerd zijn dat dit een realistische weergave is van de praktijk. Dat lijkt me niet en geeft net iets te vaak het gevoel van 'toeval'.
Reken voor jezelf maar even uit hoeveel directe kennissen, familieleden etc tot aan mensen die in 4 of 5 dezelfde whatsappgroepen zitten (laatste bevat wilbert dus laten we die maar als einde pakken) je kent en ze dus enkel voor jou al onder de tap moeten plaatsen (en doe dat even keer 12 voor alle kandidaten).
Dan mag je redelijk wat mankracht neerzetten om dat allemaal te volgen...
Het programma maakt helaas niet goed duidelijk welke bevoegdheden ze precies hebben, met name hoever ze in het netwerk mogen tappen.Gomez12 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:26:
Volgens het programma hebben ze de bevoegdheden, oftewel dan is het enkel de vraag of de mankracht er is...
Reken voor jezelf maar even uit hoeveel directe kennissen, familieleden etc tot aan mensen die in 4 of 5 dezelfde whatsappgroepen zitten (laatste bevat wilbert dus laten we die maar als einde pakken) je kent en ze dus enkel voor jou al onder de tap moeten plaatsen (en doe dat even keer 12 voor alle kandidaten).
Dan mag je redelijk wat mankracht neerzetten om dat allemaal te volgen...
Ik vraag me trouwens af of er echt veel mankracht nodig is. Met software kun je aan de hand van de communicatie denk ik wel snel een beeld krijgen van de relaties, ook wat er afwijkend is qua communicatie. Gesproken woord kan wellicht met speech2text omgezet worden? dit lijkt me toch redelijk makkelijk te volgen zonder dat je een hele batterij menskracht nodig hebt.
Verwijderd
Wat betreft dat het té toevallig is dat de Hunters net bij deze zoekactie de voortvluchtige pakken; hoeveel mislukte acties zijn er gefilmd maar worden niet uitgezonden? Ze moeten 21 dagen (alleen dagen trouwens en geen nachten, 's nachts mogen de hunters niet zoeken en de hunted zich niet verplaatsen) in 8 afleveringen van een uur stoppen. Logisch dat ze vrijwel alleen maar de succesvolle acties laten zien.
En wat betreft het feit dat ze net bij die zoeking in de boerderij een hond bij zich hadden en andere keren niet; nu hadden ze door de achtergelaten tas een verse geur van de hunted om de hond op te laten zoeken. Dat is niet altijd beschikbaar.
Eigenlijk moet je het zien als al die films die de laatste jaren uitkomen met aan het begin de tekst "based on a true story". Er zit een kern van waarheid in, maar uiteindelijk is het gewoon een spelshow a la Wie is de Mol, The Phone of expeditie Robinson, met als voordeel zonder bekende Nederlanders
Zo'n beetje het eerste wat ik hoorde was iemand die ff bij Slam FM op de radio de hunters wilde pesten...
Zo'n beetje het eerste wat ik dacht was "die gaat het einde van de uitzending niet halen"
Man, man, man. Ieder jaar hetzelfde liedje.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik heb het idee dat veel gebruikte opsporingstechnieken die we zien, gewoon in scene zijn gezet, en dat de voortvluchtigen voornamelijk getraceerd worden via een GPS-tracker van de cameraman. Want hoe wil je eerste en tweede graads vrienden onder de tap zetten vanaf het begin van het programma, terwijl zo'n kring al uit tientallen personen bestaat?
Gewoon doen alsof lijkt me. Vraag zogenaamd iets op en als er iets terugkomt dan betekend dat er iemand is geweest die meedoet en toestemming heeft gegeven dat zijn gegevens gebruikt mogen worden.AW_Bos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:02:
Ik snap dat ze in de productie een tap kunnen regelen met een opneem-app die de vrijwillige helpende personen verplicht lijken te moeten installeren. Maar hoe kan je een 020-nummer onder de tap gooien? En hoe kunnen ze alle aangestraalde telefoonnummers vanaf een zendmast opvragen?
Ze krijgen echt geen info van een provider.
uiteraard, ze geven ook toe dat ze camera beelden in scene zetten. Het opvragen van kentekens zal net zo nep zijn net als dus de eerste en tweede graads onder de tapIk heb het idee dat veel gebruikte opsporingstechnieken die we zien, gewoon in scene zijn gezet, en dat de voortvluchtigen voornamelijk getraceerd worden via een GPS-tracker van de cameraman. Want hoe wil je eerste en tweede graads vrienden onder de tap zetten vanaf het begin van het programma, terwijl zo'n kring al uit tientallen personen bestaat?
Dat is toch heel simpel? Ze doen gewoon alsof. Ze gebruiken wel de technieken die ook echt gebruikt worden maar gebruiken daar niet de technische middelen voor die de politie voor echte zaken wel gebruikt. Een kaart met masten en een animatie is zo snel gemaakt.AW_Bos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:02:
Ik snap dat ze in de productie een tap kunnen regelen met een opneem-app die de vrijwillige helpende personen verplicht lijken te moeten installeren. Maar hoe kan je een 020-nummer onder de tap gooien? En hoe kunnen ze alle aangestraalde telefoonnummers vanaf een zendmast opvragen?
Ik heb het idee dat veel gebruikte opsporingstechnieken die we zien, gewoon in scene zijn gezet, en dat de voortvluchtigen voornamelijk getraceerd worden via een GPS-tracker van de cameraman. Want hoe wil je eerste en tweede graads vrienden onder de tap zetten vanaf het begin van het programma, terwijl zo'n kring al uit tientallen personen bestaat?
Neem bijvoorbeeld het moment dat ze in de uitzending de nummerplaat van een auto die bijna haaks op de camera rijdt gewoon recht van voren en duidelijk zichtbaar in beeld krijgen. Dat is natuurlijk zo fake als wat. Ik maak mij er niet druk om omdat ik het gewoon een leuk spelprogramma vind.
Dat Vera gepakt zou worden was natuurlijk wel overduidelijk. Als je de hunters zo uit gaat dagen dan zou je moeten weten dat je het haasje bent.
@Tomcatter_31 Ik geloof niet dat het programma gescript is. Dat het allemaal wel heel toevallig lijkt komt naar mijn mening door de montage en ook door alles wat ze vooraf in beeld laten zien. De enigen die volgens mij behoorlijk onder de radar weten te blijven zijn Tizita en Betty. Daar zie je maar heel weinig van in de uitzending.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 29-10-2019 15:56 ]
Het probleem is, dat er écht mensen het als realiteit zien.sjaool schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:18:
Het is een spelshow dus moet je het ook zo benaderen en niet al te serieus nemen. Ik vermaak mij in ieder geval prima dit seizoen. Het programma is sneller op gang gekomen dan voorgaande seizoenen en het lijkt mij ook allemaal net iets sneller gemonteerd te zijn.
Vorige week een hele discussie met collega's ( nb beveiligers die dagelijk met best goede apparatuur werken ) over sommige elementen die gewoon niet mogelijk zouden zijn.
Er was een aflevering waarin ze het spoor van een hunted konden tracken door de telefoon en een app op de devices.
Hierdoor konden ze inzien waar ze waren, en daardoor waar ze naartoe zouden gaan ( meen de aflevering naar Texel )
Maar die twee waren (te) goed bezig, en zouden echt lastig op te zoeken zijn.
Toen hadden ze ineens dat, en het telefoontje van een extern persoon, naar de havenmeester over 'verdachte' figuren op de camera's ...
Nu ben ik best bereidt om dingen aan te nemen, omdat ik het ook allemaal niet weet, maar soms is het wel te toevallig allemaal
Verder is het aangenaam tijdverdrijf .. en soms denk je wel aan dingen die je inderdaad automatisch zomaar doet, die best een 'spoor' achter kunnen laten.
In principe is zoiets wel mogelijk door middel van social hacking/engineering natuurlijk. Maar goed, je moet het programma natuurlijk niet te serieus nemen omdat het natuurlijk gewoon een spel is.FreshMaker schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:39:
[...]
Het probleem is, dat er écht mensen het als realiteit zien.
Vorige week een hele discussie met collega's ( nb beveiligers die dagelijk met best goede apparatuur werken ) over sommige elementen die gewoon niet mogelijk zouden zijn.
Er was een aflevering waarin ze het spoor van een hunted konden tracken door de telefoon en een app op de devices.
Hierdoor konden ze inzien waar ze waren, en daardoor waar ze naartoe zouden gaan ( meen de aflevering naar Texel )
Maar die twee waren (te) goed bezig, en zouden echt lastig op te zoeken zijn.
Toen hadden ze ineens dat, en het telefoontje van een extern persoon, naar de havenmeester over 'verdachte' figuren op de camera's ...
Nu ben ik best bereidt om dingen aan te nemen, omdat ik het ook allemaal niet weet, maar soms is het wel te toevallig allemaal
Verder is het aangenaam tijdverdrijf .. en soms denk je wel aan dingen die je inderdaad automatisch zomaar doet, die best een 'spoor' achter kunnen laten.
Ik verwacht inderdaad hetzelfde. Vera zat er al gewoon aan te komen. Hetzelfde geldt voor andereTomcatter_31 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:31:
Ik vind programma nog steeds wel vermakelijk om te kijken, maar het is wel te veel gescript, te veel toevaligheden en regels ook te veel in voordeel van de hunters. Daarnaast heb je kandidaten die niks leren van voorgaande seizoenen en telkens dezelfde fouten maken. Zei paar weken terug al dat kwestie van tijd was dat Vera gepakt ging worden. Die bleef constant in haar eigen netwerk hangen. Daar bovenop de hunters uitdagen en dan ook nog eens op de radio verschijnen bij iemand die dus kennelijk in haar netwerk zat.... hoe stom kan je zijn? Leo en Robin blijven ook in hun 'netwerk' hangen van connecties. Die verblijven telkens bij een kennis van hun vorige overnachting zo te zien. Dus dat is ook kwestie van tijd lijkt me. Koen en Juul leken wel goed bezig te zijn, maar werden onzeker en gingen toen ook maar naar bekenden bellen. Dus ook erg handig...
"in netwerk" blijven hangen mensen.
Tizita en Betty doen het inderdaad verrassend goed en zie je erg weinig van. Ik ben erg benieuwd of iemand het einde weet te halen want tot nu toe hebben de hunters toch verrassend veel leads al.
Ja realisme en scripted ik denk dat dit programma wel een redelijke goede mix hierin heeft. Als alles volgens realisme zou gaan is het programma belachelijk saai en niet te kijken. Dat van de laatste aflevering met de auto die haaks op de camera stond was mij wel beetje te nep. Dat kenteken had je nooit kunnen aflezen. Voor de rest vind ik het nog steeds een vermakelijk programma en zou er bijna zelf aan mee willen doen. Vooral door alle ervaringen die je opdoet met het kijken
Het grote probleem is natuurlijk dat ze geen rekening houden met capaciteit en tijd van een echte opsporingsinstantie.sjaool schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:52:
[...]
Dat is toch heel simpel? Ze doen gewoon alsof. Ze gebruiken wel de technieken die ook echt gebruikt worden maar gebruiken daar niet de technische middelen voor die de politie voor echte zaken wel gebruikt. Een kaart met masten en een animatie is zo snel gemaakt.
Het simpelweg opvragen van alle gsm's op een bepaalde tijd op een mast geeft zoveel data dat je daar minstens een dag aan uitzoekwerk voor nodig hebt.
Net als bijvoorbeeld het tappen van een 1e en 2e graads netwerk voor een stuwmeer aan gesprekken zorgt waar dus een team van 100 man voor nodig is om dat een beetje snel te analyseren.
Uiteraard kijk maar eens naar opsporing verzocht wat voor beelden ze daar hebben. Daar maak je soms helemaal niets van. En net als hierboven heb je veels te veel data voor een snelle analyse.Neem bijvoorbeeld het moment dat ze in de uitzending de nummerplaat van een auto die bijna haaks op de camera rijdt gewoon recht van voren en duidelijk zichtbaar in beeld krijgen. Dat is natuurlijk zo fake als wat. Ik maak mij er niet druk om omdat ik het gewoon een leuk spelprogramma vind.
programma is compleet gescript volgens mij weten de deelnemers zelfs dat ze gepakt gaan worden. De cameraman speelt hierin vast een cruciale rol bij het doorgeven van de data. Die jongens in Ruinerworld waren net iets te toevallig hun slaapzak kwijt.Dat Vera gepakt zou worden was natuurlijk wel overduidelijk. Als je de hunters zo uit gaat dagen dan zou je moeten weten dat je het haasje bent.
@Tomcatter_31 Ik geloof niet dat het programma gescript is. Dat het allemaal wel heel toevallig lijkt komt naar mijn mening door de montage en ook door alles wat ze vooraf in beeld laten zien. De enigen die volgens mij behoorlijk onder de radar weten te blijven zijn Tizita en Betty. Daar zie je maar heel weinig van in de uitzending.
Het valt mij ook op dat door de voorvluchtigen geregeld wordt gedacht: "Ik ken die persoon alleen via-via, dus voor hen 100 anderen die eerder onder de tap zouden staan, en dat doen / kunnen ze toch niet"Plenkske schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:28:
Precies dit.... hierbij had ik echt het idee 'oh ze moeten voor het programma iemand deze aflevering oppakken'.
Terwijl dit programma juist de andere kant op redeneert: "Bij iedereen waarmee contact wordt opgenomen wordt gekeken of dit een bekende is" En zo ja wordt er gelijk een lead van gemaakt.
Je weet als voortvluchtige (hoop ik) ook wel dat ze niet honderden kennissen (familie/vrienden/kennissen/Facebook) écht gaan tappen.. Ze nemen alleen de gesprekken op die jij zelf maakt, (en waar de camera bij is) en beredeneren aan de hand van dat of die persoon aan jou te linken is, zo ja gaan ze er op af omdat die potientieel getapt had kunnen zijn.
Ik verbaas mij er trouwens best wel over hoe ze met privacy omgaan.. (Ik weet dat iedereen toestemming heeft gegeven, maar dan nog..)
In mijn ogen zijn veel mensen daarin te naief.. Misschien voelen ze zich lichtelijk gedwongen omdat ze een 'voortvluchtige' hebben geholpen dat ze daarom ook maar in moet stemmen met deze acties.
Als de voortvluchtige jouw toevallig aanspreekt (ook al is het familie/ kennis) en de hunters komen (obviously) daarna langs met een vragenlijst
wordt gelijk je complete telefoon & laptop doorgelicht.
Nou zou ik best kunnen leven met een paar gesprekken tonen aan die lui, maar no way dat ik mijn telefoon afgeef aan iemand die vervolgens mijn complete WhatsApp geschiedenis van de laatste 8+ jaar doorstuurt.. (Niets spannends te vinden, maar het gaat ze gewoon niets aan..)
naar een locatie in NL waar er tig onbekende mensen kunnen meekijken, laat staan uitzenden naar honderdduizenden kijkers..
Evenals het afgeven van een laptop, ze hebben al meerdere malen laten zien dat ze door de complete wachtwoordenlijst in Chrome aan het zoeken zijn!
Er is echt géén enkele reden waarom iemand door die lijst heen zou moeten scrollen, helemaaal niet een paar sensatiezoekende televisiemakers, of honderdduizenden kijkers. (vorig jaar werden deze ww's gewoon in plain text getoond in het programma)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Vergeet niet dat het qua tijd allemaal geknipt en geplakt is; dat ze er na 4 afleveringen nog inzitten betekend natuurlijk niet zoveel als je het volgende bedenkt:joshje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:40:
Tizita en Betty doen het inderdaad verrassend goed en zie je erg weinig van.
Aflevering 1: 5 seconden in beeld (iets boven Amsterdam)
Aflevering 2: 0 seconden in beeld
Aflevering 3: 5 seconden in beeld (in Dalen)
Aflevering 4: 0 seconden in beeld
Ze zijn volgens mij amper 10 seconden in beeld geweest

Het feit dat ze er in het programma geen tijd aan besteed hebben kan natuurlijk óók betekenen dat ze juist vrij snel zijn opgepakt. (en omdat het saai is als de helft er na 1 aflevering uit ligt ze dit later pas uitzenden)
Het zou me weinig verbazen dat ze doen lijken alsof ze al weken op de vlucht zijn maar dat ze in Dalen opgepakt worden.joshje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:40:
Ik ben erg benieuwd of iemand het einde weet
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Tja, en dat is dus valsspelen... Want je gaat nu dus gebruik maken van 20/20 hindsight en dat heeft verassend genoeg iedereen altijd...SmiGueL schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:20:
[...]
Het valt mij ook op dat door de voorvluchtigen geregeld wordt gedacht: "Ik ken die persoon alleen via-via, dus voor hen 100 anderen die eerder onder de tap zouden staan, en dat doen / kunnen ze toch niet"
Terwijl dit programma juist de andere kant op redeneert: "Bij iedereen waarmee contact wordt opgenomen wordt gekeken of dit een bekende is" En zo ja wordt er gelijk een lead van gemaakt.
Je weet als voortvluchtige (hoop ik) ook wel dat ze niet honderden kennissen (familie/vrienden/kennissen/Facebook) écht gaan tappen.. Ze nemen alleen de gesprekken op die jij zelf maakt, (en waar de camera bij is) en beredeneren aan de hand van dat of die persoon aan jou te linken is, zo ja gaan ze er op af omdat die potientieel getapt had kunnen zijn.
Met 20/20 hindsight zou er aan de ene kant geen crimineel meer rondlopen, en aan de andere kant zou er met diezelfde 20/20 hindsight er geen crimineel meer opgepakt worden.
Tja, ik vermoed dat dit gewoon allemaal geregeld is in contracten die de mensen eerst moeten tekenen en waar dit gewoon 100% duidelijk instaat, want je moet ook maar net tijd vrij kunnen maken voor die hunters...Ik verbaas mij er trouwens best wel over hoe ze met privacy omgaan.. (Ik weet dat iedereen toestemming heeft gegeven, maar dan nog..)
In mijn ogen zijn veel mensen daarin te naief.. Misschien voelen ze zich lichtelijk gedwongen omdat ze een 'voortvluchtige' hebben geholpen dat ze daarom ook maar in moet stemmen met deze acties.
Als de voortvluchtige jouw toevallig aanspreekt (ook al is het familie/ kennis) en de hunters komen (obviously) daarna langs met een vragenlijst
wordt gelijk je complete telefoon & laptop doorgelicht.
Nou zou ik best kunnen leven met een paar gesprekken tonen aan die lui, maar no way dat ik mijn telefoon afgeef aan iemand die vervolgens mijn complete WhatsApp geschiedenis van de laatste 8+ jaar doorstuurt..
En ik vermoed dat dat ook een belangrijke reden is dat men in van die netwerken blijft hangen, het is denk ik best wel moeilijk om bij een onbekende zo'n contract te laten tekenen, terwijl dat bij iemand die iemand anders kent veel en veel makkelijker is.
Kijk in wezen moet je als je de hunted helpt grofweg :
- 1 of meerdere dagdelen beschikbaar zijn voor ondervraging
- bereid zijn om je telefoon en/of laptop af te staan
- bereid zijn om je online te laten doorlichten en wachtwoorden etc af te geven
- tegenover de hunters niet liegen of jokken
Ben je daartoe niet bereid, dan zul je de hunted niet mogen helpen (/zal het niet uitgezonden mogen worden).
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Wat ze in elk geval wel goed deden was uitstappen bij degene die ze naar Boxtel bracht. Het feit dat ze al een tijdje in de cirkel van die Michou (?) verbleven ging op den duur gevaarlijk worden en dat hebben ze in elk geval wel ingezien. Dit in tegenstelling tot Leo en Robin die denken dat ze veilig zitten door steeds via de mensen die hen onderdak geven een volgend adres te regelen. Als ze een keer een lead op je hebben (door dat pinnen bijvoorbeeld) is die strategie gewoon gevaarlijk. Je kan dan beter een keer alle contact met die 'lijn' verbreken door ergens uit te stappen, een stuk te wandelen en weer mee te liften met een compleet vreemdePSV-EHV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:03:
Gister weer gekeken, die Juul en Koen zijn zo zenuwachtig dat ik er zelf ook nerveus van wordt. En dan verkeerde beslissingen maken op basis van verkeerde aannames en tóch ermee weg komen.
Ja dat uitstappen was een goede zet, maar wel op het nippertje en met het nodige geluk. Nu is die cirkel doorbroken, al is er nog een kansje dat die 'achtergebleven' Hunters ze op het spoor gaan komen terwijl ze op zoek zijn naar een lift.Joster schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:26:
[...]
Wat ze in elk geval wel goed deden was uitstappen bij degene die ze naar Boxtel bracht. Het feit dat ze al een tijdje in de cirkel van die Michou (?) verbleven ging op den duur gevaarlijk worden en dat hebben ze in elk geval wel ingezien. Dit in tegenstelling tot Leo en Robin die denken dat ze veilig zitten door steeds via de mensen die hen onderdak geven een volgend adres te regelen. Als ze een keer een lead op je hebben (door dat pinnen bijvoorbeeld) is die strategie gewoon gevaarlijk. Je kan dan beter een keer alle contact met die 'lijn' verbreken door ergens uit te stappen, een stuk te wandelen en weer mee te liften met een compleet vreemde
Over die Leo en Robin dacht ik inderdaad hetzelfde, een fout maken en de Hunters hebben je gepakt. Wat dat betreft kunnen ze die strategie beter afwisselen met om de 2-3 adresjes weer een random lift/slaapplek te vinden.
Voor die Tizita en Betty is het te hopen dat ze geen gebruik meer gaan maken van die vrouw die nu getracked wordt, dan hebben de Hunters 0.0 om op terug te vallen.
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Ook de toevaligheden blijven opvallen. Dat valse plan van Tizita en Betty. De voice over meldt over dat ze bewust een vals plan op hun kamer hebben laten liggen omhunters op een dwaalspoor te zetten...vlak daarna hoofdkwartier...hmm, dit kan wel eens een vals plan zijn. Ok, tuurlijk kan hoofdkwartier dat best bedenken, maar het komt wel wat krom over. Net zoals bezoek aan die oude vrouw. Hunters gaan daar volgens mij redelijk spontaan even kijken of er iets is. De vrouw laat ze niet binnen en ineens hebben ze een huiszoekingsbevel. Ik vind op zich wel vermakelijk. Maar wel te veel scripted en regels echt veel te veel in het voordeel van de hunters.
Er is een hoop op aan te merken, maar je maakt hier toch wel wat rare sprongen. Of eea gescript is weet ik niet, maar zeggen dat de kandidaten ook een script afwerken (Juanitto en Anne) lijkt me erg sterk. Je kon het zien aankomen want ze hadden mooi stukjes van hunters gemonteerd waarin ze zeiden dat mensen in paniek vaak terugvallen op hun bekende netwerk. Dat is natuurlijk hoe tv werkt, dat ze dat er zo net voor monteren. Het lijkt er wel op dat dat een echte domme actie van ze was.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:06:
Ja, aflevering van gisteren met Anne en Juanito deed mij weer denken aan vorig seizoen. Daar had ik ook al idee dat kandidaten best goed bezig zijn tot ze gepakt moeten worden. Zij waren hele tijd wel goed bezig onder de radar te blijven en ineens na het afspreken met die broer om telefoon te ontgrendelen raken ze in paniek over overnachting en gaan ze op het werk van die broer overnachten? WTF?
Ook de toevaligheden blijven opvallen. Dat valse plan van Tizita en Betty. De voice over meldt over dat ze bewust een vals plan op hun kamer hebben laten liggen omhunters op een dwaalspoor te zetten...vlak daarna hoofdkwartier...hmm, dit kan wel eens een vals plan zijn. Ok, tuurlijk kan hoofdkwartier dat best bedenken, maar het komt wel wat krom over. Net zoals bezoek aan die oude vrouw. Hunters gaan daar volgens mij redelijk spontaan even kijken of er iets is. De vrouw laat ze niet binnen en ineens hebben ze een huiszoekingsbevel. Ik vind op zich wel vermakelijk. Maar wel te veel scripted en regels echt veel te veel in het voordeel van de hunters.
Verder over dat valse plan, ze knippen en plakken stukken van de hunters door elkaar heen. Dus die opmerkingen over het mogelijke valse plan kunnen al wel eerder zijn gemaakt. Of ze hadden nu pas tijd om daar in te duiken omdat alle andere kandidaten zulke domme acties uithaalden en ze daar sneller en makkelijker succes op konden boeken.
Verder was "die oude vrouw" de vrouw van de man waarvan ze al wisten dat die twee gasten daarvan een lift hadden gekregen. Ze hadden eerst nog niet aangebeld omdat ze wilden afwachten waar hij heenging met z'n auto. Dat van die huiszoeking is natuurlijk wel "neppig". Zodra die man die lift aanbood, heeft hij moeten instemmen met dat er gefilmd ging worden en hun huis doorzocht mocht worden zodra dat gevraagd ging worden. Maar goed, het is niet ondenkbaar dat zo'n huiszoeking in een echte situatie geregeld kan worden. Misschien alleen niet op zo'n korte termijn.
PSN: Sluuz
Ook in de realiteit loopt de politie tegen mensen aan die flink staan te liegen.Gomez12 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:46:
[...]
- tegenover de hunters niet liegen of jokken
Ben je daartoe niet bereid, dan zul je de hunted niet mogen helpen (/zal het niet uitgezonden mogen worden).

En het nieuwste filmpje over de helper van Juul en Koen (Koen is overigens de mol
https://www.npo3.nl/hunted/AT_2056755 > Extra's

[ Voor 34% gewijzigd door schaduw op 12-11-2019 14:51 ]
Bij veel gebeurtenissen van Hunted denk ik aan toeval, maar dat net op de locatie van de nepplannen van Tizita en Betty een onderzoek gaande is met alle mobiele teams als ze daar willen gaan pinnen kan ik geen toeval meer noemen. Ik vond het dan ook ronduit fantastisch dat ze nog weg kwamen.Sluuz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:16:
[...]
Er is een hoop op aan te merken, maar je maakt hier toch wel wat rare sprongen. Of eea gescript is weet ik niet, maar zeggen dat de kandidaten ook een script afwerken (Juanitto en Anne) lijkt me erg sterk. Je kon het zien aankomen want ze hadden mooi stukjes van hunters gemonteerd waarin ze zeiden dat mensen in paniek vaak terugvallen op hun bekende netwerk. Dat is natuurlijk hoe tv werkt, dat ze dat er zo net voor monteren. Het lijkt er wel op dat dat een echte domme actie van ze was.
Verder over dat valse plan, ze knippen en plakken stukken van de hunters door elkaar heen. Dus die opmerkingen over het mogelijke valse plan kunnen al wel eerder zijn gemaakt. Of ze hadden nu pas tijd om daar in te duiken omdat alle andere kandidaten zulke domme acties uithaalden en ze daar sneller en makkelijker succes op konden boeken.
Verder was "die oude vrouw" de vrouw van de man waarvan ze al wisten dat die twee gasten daarvan een lift hadden gekregen. Ze hadden eerst nog niet aangebeld omdat ze wilden afwachten waar hij heenging met z'n auto. Dat van die huiszoeking is natuurlijk wel "neppig". Zodra die man die lift aanbood, heeft hij moeten instemmen met dat er gefilmd ging worden en hun huis doorzocht mocht worden zodra dat gevraagd ging worden. Maar goed, het is niet ondenkbaar dat zo'n huiszoeking in een echte situatie geregeld kan worden. Misschien alleen niet op zo'n korte termijn.
Gezien de middelen welke de hunters hebben en het gemak waarmee ze informatie verkrijgen, wat in real life toch echt niet altijd zo eenvoudig zal zijn, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat nog niet alle hunted teams zijn opgepakt omdat daarmee ook automatisch het programma afgelopen zou zijn. Hunted heeft niets met een simulatie te maken maar is gewoon tv vermaak.
En natuurlijk is het vermaak en zijn de regels daar ook vooral op afgestemd. Zoals ook eerder aangehaald; als iemand 2 weken in een bos gaat zitten met 30 blikken knakworst dan is er ook geen reet aan om te kijken.
PSN: Sluuz
De regels zijn nu te veel in het voordeel van de hunters. Moeten pinnen, de vooraf bepaalde finaleplek, tussendoor naar een kluisje of naar bekende moeten om de nodige info te verkrijgen over die finaleplek... en zoals hierboven gesteld de middelen die de hunters hebben en gemak waarmee ze informatie krijgen... maar kijk naar de finale in seizoen 1 met die heliplaats bij dat hotel. De enige reden dat die marinier won is omdat hij connecties had met die helipiloot. Iedereen die die connectie niet heeft is volstrekt kansloos.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomcatter_31 op 13-11-2019 09:51 ]
Klopt, ik vind die filmpjes zelf wel leuk om er nog extra bij te kijkenschaduw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:47:
In de extra filmpjes zie je iets meer van wat er gebeurt. Als je het filmpje Anne heeft een breakdown ziet, is het een stuk minder verrassend dat het nu zo mis gaat (misschien is Hunted niet het juiste programma voor hen).
En het nieuwste filmpje over de helper van Juul en Koen (Koen is overigens de mol, hij kiest altijd glimlachend de domste optie), laat ook zien dat er meer gebeurt dan je in de uitzending ziet.
https://www.npo3.nl/hunted/AT_2056755 > Extra's
Vind het wel heel stom van ze om bij de broer te crashen, de manier waarop ze met hem afspraken vond ik erg slim. Het bellen met die telefoon van die vriendin (niemand van de hunters kende haar nog, ze stond nog niet onder de tap, maar door het woord 'hunters' konden ze direct het gesprek terug luisteren, euuhhhh

spoiler:Super omslachtig om een filmpje te maken van de route naar het huis waar het pakket wordt bezorgd. Streetview anyone? Alsnog geen probleem als die helper niet gewoon verklapt dat ze dat filmpje gemaakt hebben. *heel goed, hij zit in het prullenbakje*
Ja precies, ik wilde deze ook al plaatsen. In 3 weken tijd gaan ze precies op hetzelfde moment naar de locaties / wandelroutes die Tizita en Betty vermeld hebben in hun 'nepplan' als dat hun daar gaan pinnen om een deel van hun plan in werking te laten treden. SureGH45T schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:32:
[...]
Bij veel gebeurtenissen van Hunted denk ik aan toeval, maar dat net op de locatie van de nepplannen van Tizita en Betty een onderzoek gaande is met alle mobiele teams als ze daar willen gaan pinnen kan ik geen toeval meer noemen. Ik vond het dan ook ronduit fantastisch dat ze nog weg kwamen.

Vond het wel goed gedaan trouwens, zelf pinnen maar bij een wildvreemde instappen en vrij snel weer uit stappen waardoor al je links weer verbroken zijn. Daarna kan je weer gaan en staan waar je wil omdat er geen leads zijn. Wat dat betreft zijn sommigen echt veel te naïef door veel te lang in dezelfde cirkel te blijven hangen.
Helemaal mee eens jaTomcatter_31 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:48:
Waarom niet? Dat is wat die marinier ook deed in eerste seizoen. En is het meer vermaak om alle kandidaten telkens dezelfde stomme fouten te zien maken? Ze nemen nu allemaal tent mee, maar blijven toch telkens bij mensen thuis slapen, veelal bij bekenden.
De regels zijn nu te veel in het voordeel van de hunters. Moeten pinnen, de vooraf bepaalde finaleplek, tussendoor naar een kluisje of naar bekende moeten om de nodige info te verkrijgen over die finaleplek... en zoals hierboven gesteld de middelen die de hunters hebben en gemak waarmee ze informatie krijgen... maar kijk naar de finale in seizoen 1 met die heliplaats bij dat hotel. De enige reden dat die marinier won is omdat hij connecties had met die helipiloot. Iedereen die die connectie niet heeft is volstrekt kansloos.
reacties op SPOILERS ook graag in SPOILERS ...Joster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:57:
[...]
Ze keken toch niet zozeer .....................
met de wetenschap van nu .... Is dat ook wel HEEL toevallig .....Tomcatter_31 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:48:
.... De enige reden dat die marinier won is omdat hij connecties had met die helipiloot. Iedereen die die connectie niet heeft is volstrekt kansloos.
[ Voor 61% gewijzigd door Ted038 op 13-11-2019 13:50 ]
point takenJoster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:27:
[...]
2 posts onder elkaar ook graag in 1 post ....
[ Voor 55% gewijzigd door Ted038 op 13-11-2019 13:51 ]
2 posts onder elkaar ook graag in 1 post ....Ted038 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:08:
[...]
reacties op SPOILERS ook graag in SPOILERS ...
ja, maar programma zit er vol mee. Vorig seizoen had je ook al die gast die bos in gevlucht was bij Utrechtse heuvelrug en de hunters hadden zijn positie bepaald omdat die auto daar heel even stil had gestaan, dus dat was verdacht... auto staat waarschijnlijk voor verschillende stoplichten, rotondes etc stil, maar precies die plek is verdacht en gaan ze kijken. En uiteraard had 1 van de hunters een vriend bij defensie en kon zo dus een heli van defensie regelen om die kandidaat op te sporen in het bos.Ted038 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:10:
[...]
met de wetenschap van nu .... Is dat ook wel HEEL toevallig .....
Net als wat Joster hierboven al zei over Tizita en Betty dat het ook te toevallig is dat de hunters precies op zelfde moment als hun pinactie daar in de buurt zijn om die wandelroutes na te checken.
Blijf sterk de indruk houden dat het allemaal gescript is en dat er (bijna) elke week gewoon een koppel af moet vallen.
[ Voor 44% gewijzigd door Tomcatter_31 op 13-11-2019 13:42 ]
Zo doorgestoken kaart dit programma!
Inderdaad wel weer erg toevallig.. Maar het valt ook weer in het niet bij de aflevering van vandaag.Joster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:57:
Ja precies, ik wilde deze ook al plaatsen. In 3 weken tijd gaan ze precies op hetzelfde moment naar de locaties / wandelroutes die Tizita en Betty vermeld hebben in hun 'nepplan' als dat hun daar gaan pinnen om een deel van hun plan in werking te laten treden. Sure
Omdat een ANDER team zich heeft laten pakken, hebben de Hunters een telefoon weten te bemachtigen.
Hiermee hebben ze de hint 'Radius: 6km' verkregen, en komen ze op het idee om op de dag voor de extractie een huis van iemand die wéken ervoor een keer heeft meegeholpen met meerdere wagens in de gaten te gaan houden.

T&B zijn dus eigenlijk gewoon doomed omdat het andere team het heeft verkloot.. lekker dan..
Twee dagen voor extractie even teruggaan en een telefoon hebben, echt te toevallig.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Dit sloeg idd nergens meer op. Ze hadden een auto die weken terug stond te posten bij van Gogh huis in de gaten gehouden en al die tijd niks mee gedaan. Bij andere kandidaten wordt het kleinste (te toevallige) aanknopingspunt aangegrepen om ze te vinden, maar een auto die verdacht was bij van Gogh huis doen ze niks mee... totdat Tizita en Betty besluiten terug te gaan naar de buurt waar ze in begin ook verbleven en waar deze betreffende auto dus ook terug te vinden is....dan gaan ze er ineens toch achteraan. Yeah right....SmiGueL schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:51:
[...]
Inderdaad wel weer erg toevallig.. Maar het valt ook weer in het niet bij de aflevering van vandaag.
Omdat een ANDER team zich heeft laten pakken, hebben de Hunters een telefoon weten te bemachtigen.
Hiermee hebben ze de hint 'Radius: 6km' verkregen, en komen ze op het idee om op de dag voor de extractie een huis van iemand die wéken ervoor een keer heeft meegeholpen met meerdere wagens in de gaten te gaan houden.
T&B zijn dus eigenlijk gewoon doomed omdat het andere team het heeft verkloot.. lekker dan..
En dan idd ook nog die telefoon die ze toevallig nog even weten te vinden vlak voor de finale, dus net als voorgaande seizoenen weten ze ook dit seizoen weer de finaleplek. En dat is dus wat ik laatst al zei dat de regels gewoon in het nadeel zijn van de kandidaten doordat je naar een vooraf bepaalde finaleplek moet. Echt kansloos weer...
Hier heb ik mij gisteren inderdaad ook compleet aan kapot geërgerd.Basholtman schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:26:
Hé wat toevallig om 2 dagen voor de extractie een telefoon in handen te krijgen door even toevallig terug te gaan naar de plek waar 2 van de kandidaten zijn opgepakt.
Zo doorgestoken kaart dit programma!
Dikke bullshit inderdaad dat zo even weten waar die telefoon ligt.
En daarnaast ook erg makkelijk dat de wachtwoorden/ gezichtsherkenning hetzelfde zijn gebleven.
En dan nog even toevallig langs Karin waar toevallig T&B zitten??? Erg jammer dit allemaal.
Vervolgens is dan weer wel vreemd dat die persoon waar nog wat spul waaronder de telefoon thuis lag, dat al klaar had staan in een plastic tasje, maar dus niet besloten had om de hunters daarover eerder in te lichten, maar vervolgens zonder morren dat wel meegaf aan de hunters. Dat gaf m.i. het vreemde gevoel van 'in scene gezet'.
Ook het spelelement van het moeten unlocken van de telefoon met faceID door een bekende maakt het nogal geforceerd (genereert uiteraard leads omdat de voortvluchtigen die bekende moeten opzoeken of moeten zorge n dat de telefoon daar komt en doorgeven van info).
Als de hunters vervolgens die hint van 6 km hebben plus het coördinaat vind ik het trouwens niet vreemd dat ze dan aanknopingspunten gaan zoeken bij dat gebied, hoe klein dat ook is. Ze zeggen notabene zelf dat ze nu beter iets moeten gaan doen dan wachten (en dus een risico nemen).
Waar ik me zelf vooral aan ergerde was de inconsistentie van de montage bij die actie bij die boomgaard. Het ene shot was het al donker, het andere nog licht of begon net te schemeren, en toen het team buiten (in het donker) in verbinding stond met HQ zag je op de grote beeldschermen in HQ linksboven beelden van traffic cams bij snelwegen op klaarlichte dag!
Het mooiste van dat stukje vind ik nog de editting. In wezen weten de hunters helemaal compleet niets van deze persoon, voor hetzelfde geld was het gewoon een bestuurder die voor het van Gogh huis even zijn gps ging instellen of weet ik veel wat (en dus niets met het programma te maken had).Tomcatter_31 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:46:
[...]
Bij andere kandidaten wordt het kleinste (te toevallige) aanknopingspunt aangegrepen om ze te vinden, maar een auto die verdacht was bij van Gogh huis doen ze niks mee... totdat Tizita en Betty besluiten terug te gaan naar de buurt waar ze in begin ook verbleven en waar deze betreffende auto dus ook terug te vinden is....dan gaan ze er ineens toch achteraan. Yeah right....
Maar op de beelden zie je de hunters schuren opentrekken, door het huis lopen etc...
Moet je als tv-programma eens bij een gewone burger proberen, gewoon even met 4 man sterk in 2 auto's aan komen rijden, schuur opentrekken en door het huis gaan banjeren zonder enige fatsoenlijke uitleg wie of wat je bent en enkel maar iets vaag schreeuwen over dat je voortvluchtigen zoekt.
Ik zou echt direct een paar vrienden bellen (het zijn geen 4 kleine gastjes die even binnenkomen, in mijn eentje begin ik niet zoveel) gevolgd door 112.
Maarja, dat is het kromme van dit programma, en het grote valsspelen van de hunters, ze kunnen niet bij een gewone burger belanden. Want ze krijgen of geen naam terug bij hun "opvragingen" en dan doet die auto dus niet mee, of ze krijgen wel een naam terug en dan doet die persoon dus mee en heeft die er iets mee te maken.
Simpelweg elk ANPR verzoek wat ze doen en wat iets oplevert heeft met de hunteds te maken, elk tapgesprek wat binnenkomt heeft of met de hunteds te maken of ze kunnen/mogen vanuit de regie er geen opvolging aan geven omdat de regie het nooit kan maken om de grappen die ze uitzenden bij een onschuldig persoon te flikken die geen contract heeft getekend met het programma.
Eens. Het is uiteraard een spel dus de hele inzet van het arsenaal aan opsporingsmiddelen is gesimuleerd. In het echt zouden wellicht veel meer sporen uitgelopen worden die op niets uitdraaien, hier zijn dat neem ik aan alleen de leads waarbij ze bewust op het verkeerde been worden gezet.Gomez12 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:02:
[...]
Moet je als tv-programma eens bij een gewone burger proberen, gewoon even met 4 man sterk in 2 auto's aan komen rijden, schuur opentrekken en door het huis gaan banjeren zonder enige fatsoenlijke uitleg wie of wat je bent en enkel maar iets vaag schreeuwen over dat je voortvluchtigen zoekt.
Ik zou echt direct een paar vrienden bellen (het zijn geen 4 kleine gastjes die even binnenkomen, in mijn eentje begin ik niet zoveel) gevolgd door 112.
Maarja, dat is het kromme van dit programma, en het grote valsspelen van de hunters, ze kunnen niet bij een gewone burger belanden. Want ze krijgen of geen naam terug bij hun "opvragingen" en dan doet die auto dus niet mee, of ze krijgen wel een naam terug en dan doet die persoon dus mee en heeft die er iets mee te maken.
Waarom zou je bijvoorbeeld continu bij dezelfde familie blijven rondhangen. Als de hunters daar achter komen (bijvoorbeeld op een beveiligingscamera het nummerbord zien van de auto waar je in bent gestapt) trekken ze gelijk alles na en ben je erbij. Of zoals die dames nu terug gaan naar een adres waar je al eerder bent geweest. Ook niet echt de slimste actie. Ik ben benieuwd hoe dat af gaat lopen. Ze zitten dan wel bij de achterbuurvrouw, maar die omgeving word nu toch in de gaten gehouden. Hoe gaan ze daar nog wegkomen.
Maar waar ik me het meest aan erger is de mensen die eerst een deelnemer helpen. En ze dan vervolgens meteen erbij lullen als de hunters aankloppen. Dan hou je toch gewoon je mond dicht en doe je alsof je van niks weet. En als ze al bewijs hebben dat je ze geholpen hebt, wat willen ze dan? Ze kunnen je niet dwingen te praten. En anders verzin je toch gewoon een groot onzin verhaal.
Net als die mensen die opendoen voor de hunters en dan maar meteen alle spullen + telefoon overhandigen. Ze waren op de vlucht.... Lijkt het je dan echt zo slim om die spullen aan hun te overhandigen.
Ik zou het zo anders aanpakken. Waarom zou je bijvoorbeeld de hunters uit gaan dagen. Dan vraag je er echt om. En je moet gewoon NIKS digitaal doen. Helemaal off the radar. Niet bellen, niet smsen. Alles van mond tot mond. Of met briefjes doen die je daarna gelijk ook weer vernietigt. Maar daaraan mee doen is niks voor mij. Ik zou te ver doordraaien.
Vraag me trouwens wel af hoe dat nou zit met camera personeel. Hebben de voortvluchtigen nou echt iemand achter zich aanrennen met een camera? Hoe opvallend wil je het hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door AngelBite op 21-11-2019 17:35 ]
Maar die Megane is vreemd daar hadden ze nooit echt aandacht aan besteed en nu de meiden daar onderdak vinden gaan ze ineens met 3 teams aan de bel trekken. Wat zeg ik, niet eens aan de bel, ze stormen het terrein op alsof ze al veel meer weten.
Ik ben ook benieuwd wat er nou zou gebeuren als ik dergelijke spelers een lift geef en de hunters daarna bij mij aan de deur staan. No way dat ze binnen komen, laat staan in mijn telefoon kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 21-11-2019 22:13 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans