Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:39
Zo snel mogelijk weg ook, en dan wel wachten tot zon al lang op is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:01

Heeft iemand enig idee waarom het mercedes-logo geblurred is? En dan ook nog half...

eric.1 wijzigde deze reactie 03-12-2018 21:21 (4%)

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:39
Omdat ze geen reclame mogen maken, maar dan ondertussen wel het merk van die tereinwagens noemen ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Le Mol
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
fotografie999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:44:
Man man man dit is toch ook slecht.... Die vader en dochter lopen op een kade, de hunters hebben een livestream van die kade want er zijn natuurlijk maar een paar kades in Friesland. Vader en dochter stappen uit de auto, hunters: "hmmm wie zijn deze mensen?" "Zouden dit ze zijn?" Neejoh er loopt altijd een cameraman met iemand mee....
Dat was echt wel erg tenenkrommend ja, zetten een handvol kades op het scherm en spontaan duiken vader en dochter erop op... :'( :? :F

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:00

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Ik merk dat ik mij soms gewoon zit te ergeren tijdens het kijken hoe makkelijk het de hunters af gaat, terwijl het vorige seizoen echt goed spannend was. Het is meer en meer scripted aan het worden, zo jammer :-(

ThinkPad wijzigde deze reactie 03-12-2018 21:45 (15%)

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• detonatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:06
Betwijfel ook zeer hoe makkelijk ze de PS4 chat en voice kunnen afluisteren ...

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

• Genius-General
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:49

Genius-General

Expect the Unexpected

Vind het ook heel bijzonder hoe ze de whatsapp berichten van haar vriend en vader kunnen lezen.. Whatsapp web? Dan krijg je een melding op je telefoon

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
Genius-General schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:19:
Vind het ook heel bijzonder hoe ze de whatsapp berichten van haar vriend en vader kunnen lezen.. Whatsapp web? Dan krijg je een melding op je telefoon
Whatsapp web is toch ook helemaal niet te scannen met een andere telefoon? :+

Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Genius-General
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:49

Genius-General

Expect the Unexpected

vuurtjih schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:22:
[...]

Whatsapp web is toch ook helemaal niet te scannen met een andere telefoon? :+
Jawel ze maken gewoon een foto van de qr code :9

• vuurtjih
  • Nu online
eric.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:21:
[Afbeelding]
Heeft iemand enig idee waarom het mercedes-logo geblurred is? En dan ook nog half...
Was dat in eerdere afleveringen het ook zo? Het viel vandaag wel heel erg op.
Genius-General schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:58:
[...]

Zonder grappen, kan dat? Vraag ik me af.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:52

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Genius-General schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:58:
[...]

En de eigenaar van die whatsapp kan al die sessies met een druk op de knop afsluiten.
Dag Hunters :w

...

• eric.1
vuurtjih schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:04:
[...]

Was dat in eerdere afleveringen het ook zo? Het viel vandaag wel heel erg op.
Ik zou toch zweren dat in eerdere afleveringen het logo van bijv Volvo wel vol in beeld kwam. Toen dat busje terug kwam was het trouwens niet geblurred...

Dus geen idee, was me niet eerder opgevallen. Tot deze aflevering, ziet er maar apart uit. Net alsof we nu niet weten welke autos het zijn :+

Maar goed, zal wel een zoals DDX zei wel commerciele redenen hebben.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-01 15:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Le Mol schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:42:
[...]

Dat was echt wel erg tenenkrommend ja, zetten een handvol kades op het scherm en spontaan duiken vader en dochter erop op... :'( :? :F
Hoeveel camera's heb je in harlingen denk je? En hoeveel kade heeft Harlingen?
Enkel de bruggen hebben camera's maar die staan enkel in verbinding met RWS verwacht ik.

Hoe dan ook zou het enorm logisch zijn als ze alsnog een reguliere veerboot hadden genomen... Maar goed ik denk dat de camera crew het niet zag zitten om een paar nachten op terschelling rond te hangen. Zat vast niet in het script :z

Het incident met de vader en dochter was nog irritanter. Vroeger reed ik vaak langs die weg van de boerderij. Het zit daar vol met boerderijen... Héél toevallig spotten ze s'avonds de auto van de hunters :/ Ook de zoektocht later begint exact in de schuur ;w

Ghostrider wijzigde deze reactie 04-12-2018 10:14 (16%)

Asus Zenbook i7 256gb

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-01 15:09

Tjolk

FP ProMod
Ghostrider schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:10:
[...]

Hoeveel camera's heb je in harlingen denk je? En hoeveel kade heeft Harlingen?
Enkel de bruggen hebben camera's maar die staan enkel in verbinding met RWS verwacht ik.
Nou ja, de enige aanwijzing die ze hadden is dat ze zeker een paar dagen ervoor in Friesland waren en hoogstwaarschijnlijk 1 dag eerder in Bolsward. Verder was het gezien hun profiel zeer aannemelijk dat ze in Friesland zouden blijven en de kans bestond ook dat ze naar één van de eilanden zouden gaan.

Het aantal havens in Friesland, zelfs alleen de noordkust tellende, is echter niet op 2 handen en 2 voeten te tellen. Die allemaal met een vertraagde ("paar uur geleden" aldus de medewerker van de hunters) stream in de gaten houden is al een karwei waar je heel wat ogen voor nodig hebt. Dan toevallig een onbekende auto spotten waar 3 mensen in zitten waarvan 1 volwassen man (met pruik ipv kaal) een volwassen vrouw en een jonge vrouw, en die dan op die paar slechte pixels herkennen als je verdachten, nee...

https://tweakers.net/ext/f/tk8brOzmVTugpeiSBEEYYaUR/thumb.png
Gewoon 1 van de 5 auto's waar wat mensen rondhangen, wachtend op een boot. Dat is iets wat je nóóit ziet op een kade natuurlijk. 8)7
detonatic schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:47:
Betwijfel ook zeer hoe makkelijk ze de PS4 chat en voice kunnen afluisteren ...
Ja, dat vroeg ik mij ook nog af. Bewaart Sony serieus opnames van alle voicechats? Ik heb zelf zo'n ding niet, maar als dat waar is, is dat al een WTF op zich. 99,9% zal bestaan uit gevloek of complimenten, lekker boeiend om dat te gaan bewaren :?

Tjolk wijzigde deze reactie 04-12-2018 12:04 (13%)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• detonatic
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:06
Tjolk schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:01:
[...]

Nou ja, de enige aanwijzing die ze hadden is dat ze zeker een paar dagen ervoor in Friesland waren en hoogstwaarschijnlijk 1 dag eerder in Bolsward. Verder was het gezien hun profiel zeer aannemelijk dat ze in Friesland zouden blijven en de kans bestond ook dat ze naar één van de eilanden zouden gaan.

Het aantal havens in Friesland, zelfs alleen de noordkust tellende, is echter niet op 2 handen en 2 voeten te tellen. Die allemaal met een vertraagde ("paar uur geleden" aldus de medewerker van de hunters) stream in de gaten houden is al een karwei waar je heel wat ogen voor nodig hebt. Dan toevallig een onbekende auto spotten waar 3 mensen in zitten waarvan 1 volwassen man (met pruik ipv kaal) een volwassen vrouw en een jonge vrouw, en die dan op die paar slechte pixels herkennen als je verdachten, nee...

[Afbeelding]
Gewoon 1 van de 5 auto's waar wat mensen rondhangen, wachtend op een boot. Dat is iets wat je nóóit ziet op een kade natuurlijk. 8)7

[...]

Ja, dat vroeg ik mij ook nog af. Bewaart Sony serieus opnames van alle voicechats? Ik heb zelf zo'n ding niet, maar als dat waar is, is dat al een WTF op zich. 99,9% zal bestaan uit gevloek of complimenten, lekker boeiend om dat te gaan bewaren :?
Alle voice chat services op consoles en pc schijnen P2P te zijn en dus ook onmogelijk om op te slaan of er zo maar tussen te zitten. Wel een duimpje voor diegene die dit allemaal moeten monteren en "faken", lijkt me best wel een klus .. 8)7

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Hoewel ik het ook erg twijfelachtig vindt of de Hunters echt alle camera's in alle havens in de gaten kunnen houden zijn de beelden van die kade wel 'echt' beschikbaar.
De eerste hit op Google bracht me op deze openbare webcam: https://www.webcam-harlin...s/cameras/noorderpier.php

Ik vraag me bijna af waarom ze nog zelf beelden geschoten hebben... :X

Als je aanneemt dat het echt gevaarlijke voortvluchtigen zijn en er een groot rechercheteam op zit, dan is het best mogelijk dat deze beelden gezien zijn.
Al blijft het onwaarschijnlijk dat je ziet dat iemand een pruik draagt...

• Jape
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-01 19:55
DDX schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:54:
Zo snel mogelijk weg ook, en dan wel wachten tot zon al lang op is.
Inderdaad, en op de klok aan de muur zag je dat het kwart voor tien was. Kwart voor tien! In die paar uur die het al licht was hadden ze tientallen kilometers weg kunnen zijn.

• Sandertje1980
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-12-2018
Ze waren een beetje onduidelijk over de spelregels. Misschien dat het spel pas om 10 uur weer begint. Die cameramensen zijn natuurlijk ook gewoon werknemers die 8 uur op een dag werken. 9 uur beginnen, uurtje voorbereiden, van 10 tot 5 draaien en daarna zit de werkdag er weer op. Of zoiets.

• Onbekend
  • Laatst online: 16:46
Toch wel dan vreemd dat het programma met die teller van 500 naar 0 begon te tellen. (21 dagen x 24 uur = 504 uur).
En daarnaast neem ik aan dat zo'n hunterteam ook buiten kantooruren werkt, en de deelnemers dan ook buiten kantooruren beslissingen moeten maken. Ook dan moet die camera draaien.

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• Tanne1
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14:58
Sandertje1980 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:06:
Ze waren een beetje onduidelijk over de spelregels. Misschien dat het spel pas om 10 uur weer begint. Die cameramensen zijn natuurlijk ook gewoon werknemers die 8 uur op een dag werken. 9 uur beginnen, uurtje voorbereiden, van 10 tot 5 draaien en daarna zit de werkdag er weer op. Of zoiets.
Met ploegendiensten is dit makkelijk op te lossen.

De voice-over zei ook dat er 's nachts niet door de hunters gewerkt mag worden. Zal 10 uur wel het startsein voor de dag zijn..

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Het stomme is ook: je kunt nergens de volledige spelregels vinden. Het meeste in de buurt komt dit stukje, maar daar staat weer nergens iets in over dat 's nachts het spel stil ligt. Als dat soort dingen ineens om de hoek komen kijken maakt dat het niet veel beter te begrijpen als kritische volger.

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:13
eric.1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:21:
[Afbeelding]
Viel me ook al op bij andere programma's van de NPO.. Er wordt opeens veel meer geblurred.. Gisteren ook bij Lauren! bv.

Wat betreft de aflevering van afgelopen week was het hoogtepunt van ongeloofwaardigheid wel bereikt.. Dat het chatgesprek van je PS4 nog beschikbaar is lijkt me toch echt zeer onwaarschijnlijk.

M@cer wijzigde deze reactie 05-12-2018 10:03 (20%)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Even een vlotte google search gedaan daarover; in de privacy voorwaarden staat inderdaad dat Sony de chatgeschiedenis inclusief voice messages kan (oftewel zal) opslaan.

Maar dit artikel kwam ook naar voren, naar aanleiding van de aanslagen in Parijs eind 2015. Het gerucht ging toen (ongefundeerd) dat IS gebruik gemaakt had van het PSN om de aanslag te plannen. Op basis van dat gerucht wilde de toenmalige Italiaanse minister Orlando toegang tot die gegevens om aanslagen te voorkomen. Sony werd gevraagd om commentaar, en de reactie was:
“PlayStation 4 allows for communication amongst friends and fellow gamers, in common with all modern connected devices. We take our responsibilities to protect our users extremely seriously, and we urge our users and partners to report activities that may be offensive, suspicious, or illegal. When we identify or are notified of such conduct, we are committed to taking appropriate actions in conjunction with the appropriate authorities.”
Oftewel: Als er een redelijk vermoeden bestaat zal Sony meewerken. In hoeverre dat ook echt een redelijk vermoeden is, valt zeer zeker te betwisten. Maar 100% onrealistisch lijkt het me op basis van deze informatie ook weer niet.

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

En na Hunted, die nu op zijn eind zal lopen komt er een nieuwe spin-off:

De Buit:
Lukt het ‘gewone’ mensen een misdaad te plegen en te dealen met de gevolgen van hun actie? Zijn ze opgewassen tegen de spanning en de onzekerheid die hun criminele daad met zich meebrengt? Wat is de prijs die ze betalen als blijkt dat je moet liegen tegen iedereen die je lief is? In het nieuwe programma De Buit plegen tien normaal gesproken gezagsgetrouwe burgers de overval van hun leven en maken 80.000 euro buit. Wie het lukt om twee weken lang het hoofd koel te houden en uit handen te blijven van een speciaal rechercheteam, mag zijn buit behouden. De Buit, van de makers van Hunted, is te zien vanaf maandag 7 januari op NPO 3
Zal dit ook weer gescripted zijn :z :Z

...

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
De rest ook even gelezen :F

80.000 euro aan buit ja. Maar dan wel verdelen onder 10 personen, en je moet er delen van uitgeven. Geen idee hoeveel, maar waarschijnlijk mag je blij zijn als je er driekwart van overhoudt. Jippie, dan hou je dus hopelijk 6.000 euro over onderaan de streep. En dat in ruil voor 2 weken werk c.q. vakantiedagen opnemen en waarschijnlijk een hoop privacy opgeven (inclusief die van je naaste omgeving).

En dat is dus als je met ongetwijfeld alle lastige regels het voor elkaar krijgt om niet gepakt te worden.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:36

sjaool

Every life should have 9 cats

@Tjolk Vroeger won je een magnetron, sapcentrifuge of nog wat anders op televisie... dus circa €6000,- winnen? Niet zeuren vind ik. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Ja, maar die sapcentrifuge won je op 1 avondje en daarvoor hoefde je niet heel je privacy en die van je familie op te geven. Je (voor)naam, leeftijd en waar je woont, soms nog de vermelding van eventuele partner of kinderen en meer werd er niet over je bekend.
Geloof me, met die nieuwe serie gaan ze ook weer alles omspitten, inbreken op facebook/whatsapp, etc, huiszoekingen, noem maar op.

Laat ik het zo zeggen: ik heb het er niet voor over.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Het is wel publieke omroep hè, we betalen met z'n allen het prijzengeld..

Gescript of niet, ik blijf het wel een leuk programma vinden

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-01 19:15
fotografie999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:44:
Man man man dit is toch ook slecht.... Die vader en dochter lopen op een kade, de hunters hebben een livestream van die kade want er zijn natuurlijk maar een paar kades in Friesland. Vader en dochter stappen uit de auto, hunters: "hmmm wie zijn deze mensen?" "Zouden dit ze zijn?" Neejoh er loopt altijd een cameraman met iemand mee....
Dit was inderdaad het moment dat ik er wel klaar mee was. Prima dat je een camera op een haven zet, om iets te surveilleren. Dat je dan de juiste haven hebt, prima. Maar precies dat stukje van de kade waar normaal geen pepernoot gebeurd (men ging niet met de lijndienst) en je ziet die mensen? No f'in way. Dan weer dat gedoe met het extractiepunt wat waarschijnlijk al bekend is zodat iedereen daar opgewacht kan worden. Het maakt het voor de deelnemers nu niet bepaald eerlijker. En oh ja, wat is dat gezeik met het online bekijken van een deel van de vlucht van een koppel? Wordt er eindelijk eens TV gekeken, moet ik weer naar internet, ga toch weg.

Begreep iemand trouwens het idee achter het opsplitsen van papa en dochter? Had die man geen zin meer? Die had er toch zelf ook vandoor kunnen gaan en in een hoekje van een weiland kunnen blijven wachten tot die 'hunters' weg waren?

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:00
Brammos85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:50:
[...]

Dit was inderdaad het moment dat ik er wel klaar mee was. Prima dat je een camera op een haven zet, om iets te surveilleren. Dat je dan de juiste haven hebt, prima. Maar precies dat stukje van de kade waar normaal geen pepernoot gebeurd (men ging niet met de lijndienst) en je ziet die mensen? No f'in way. Dan weer dat gedoe met het extractiepunt wat waarschijnlijk al bekend is zodat iedereen daar opgewacht kan worden.
Dit was gewoon een bestaande stream hè. Dus niet een camera van het Hunted team.
Het maakt het voor de deelnemers nu niet bepaald eerlijker. En oh ja, wat is dat gezeik met het online bekijken van een deel van de vlucht van een koppel? Wordt er eindelijk eens TV gekeken, moet ik weer naar internet, ga toch weg.
Bij de publieke omroep hebben ze geen commercials tussendoor. Online hebben ze ongetwijfeld wel pre-rolls of andersoortige advertenties.
Begreep iemand trouwens het idee achter het opsplitsen van papa en dochter? Had die man geen zin meer? Die had er toch zelf ook vandoor kunnen gaan en in een hoekje van een weiland kunnen blijven wachten tot die 'hunters' weg waren?
Kansen spreiden. Er was een kans dat de hunters naar het huis gingen en een kans dat ze in de buurt gingen zoeken. Toegegeven dit was ook niet mijn keus geweest, maar op zich geen heel onlogische gedachtegang.

Oneplus One Review & Specificaties

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:42:
[...]

Dit was gewoon een bestaande stream hè. Dus niet een camera van het Hunted team.
Hoe wisten ze welke camera ze moesten bekijken dan ? :?

Is het al bijna vrijdag?

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:00
DennusB schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:44:
[...]

Super onlogisch dat wel, maar waar ik op reageer gaat daar niet over.

Oneplus One Review & Specificaties

• Brammos85
DennusB schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:44:
[...]

Dat. Het échte camera of hunted camera is niet relevant. Dat ze die haven checken is nog te begrijpen, maar niet dat ze zó veel geluk hebben ze op die camera van de haven precies te zien lopen.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Brammos85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:48:
[...]

Dat. Het échte camera of hunted camera is niet relevant. Dat ze die haven checken is nog te begrijpen, maar niet dat ze zó veel geluk hebben ze op die camera van de haven precies te zien lopen.
Nou ja, dat zou nog kunnen, "langs die camera zappen" en ze zien, maar ze zaten al een hele tijd naar die camera te kijken, en alleen die camera. Zonder aanwijzing. Heel bijzonder.

Is het al bijna vrijdag?

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18-01 16:10
[b]barrymossel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:42:
Kansen spreiden. Er was een kans dat de hunters naar het huis gingen en een kans dat ze in de buurt gingen zoeken. Toegegeven dit was ook niet mijn keus geweest, maar op zich geen heel onlogische gedachtegang.
Kansen spreiden is op zich te begrijpen, maar wat ik niet snap is dat die vader in dat huis gaat schuilen. Ren dan achter het huis het bos of struiken in om te schuilen of weg te komen. Dat huis wordt helemaal doorzocht en vinden ze je altijd. In een huis kan je geen kant op als de hunters daar eenmaal zijn. Snap sowieso niet dat mensen een huis in vluchten zodra de hunters in de buurt zijn. Dit is nu al meer keer gebeurd bij kandidaten die gepakt werden.

Maar ja, zijn genoeg besluiten onder de kandidaten die ik niet kan volgen. Het uitdagen van hunters. Langs je huis rijden om te zien of je geslaagd bent... ze hadden iemand vooruit gestuurd om te checken of kust veilig was. waarom geeft die persoon die vooruit ging dan niet gewoon door of de vlag uithing ipv zelf langs rijden? Je ziet dit seizoen erg vaak dat kandidaten goed bezig zijn om onder de radar te blijven tot de aflevering dat ze gepakt (moeten?) worden. dan gaan ze ineens tegen al hun eigen regels in en enorm stomme dingen doen.

• Brammos85
Een gesprek met de makers waarin ze eens antwoord geven op een hoop kritische vragen van kijkers zou toch érg fijn zijn :-)

• eric.1
Brammos85 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:34:
Een gesprek met de makers waarin ze eens antwoord geven op een hoop kritische vragen van kijkers zou toch érg fijn zijn :-)
Vorig jaar legde de eindredacteur al een paar dingen uit: https://nos.nl/op3/artike...isieprogramma-hunted.html

Pas die gedachtengang hier ook toe en je komt een eind om alles te verklaren; het is een spelshow.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:58
eric.1 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:53:
[...]

Vorig jaar legde de eindredacteur al een paar dingen uit: https://nos.nl/op3/artike...isieprogramma-hunted.html

Pas die gedachtengang hier ook toe en je komt een eind om alles te verklaren; het is een spelshow.
Bedankt voor deze link. Wel interessant om ff te lezen. Dat verklaart een hoop over de camerabeelden die we elke keer zien, van alle locaties en pinautomaten viel het me al op dat de kwaliteit zo goed was en altijd dezelfde kwaliteit ook. Ik zei namelijk net tegen mijn vrouw hoe opvallend goed de camerabeelden elke keer zijn dat ze kentekens kunnen lezen. In real life zijn de beelden lang niet zo scherp.

Ik heb net de aflevering pas terug kunnen kijken maar ben bij deze wel afgehaakt.
Het realisme is totaal verdwenen bij deze gescripte rommel.

Als ik naar een gescript verhaal wil kijken, kijk ik wel een film of serie.

yorroy wijzigde deze reactie 09-12-2018 08:55 (4%)

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:48:
[...]

Kansen spreiden is op zich te begrijpen, maar wat ik niet snap is dat die vader in dat huis gaat schuilen. Ren dan achter het huis het bos of struiken in om te schuilen of weg te komen. Dat huis wordt helemaal doorzocht en vinden ze je altijd. In een huis kan je geen kant op als de hunters daar eenmaal zijn. Snap sowieso niet dat mensen een huis in vluchten zodra de hunters in de buurt zijn. Dit is nu al meer keer gebeurd bij kandidaten die gepakt werden.

Maar ja, zijn genoeg besluiten onder de kandidaten die ik niet kan volgen. Het uitdagen van hunters. Langs je huis rijden om te zien of je geslaagd bent... ze hadden iemand vooruit gestuurd om te checken of kust veilig was. waarom geeft die persoon die vooruit ging dan niet gewoon door of de vlag uithing ipv zelf langs rijden? Je ziet dit seizoen erg vaak dat kandidaten goed bezig zijn om onder de radar te blijven tot de aflevering dat ze gepakt (moeten?) worden. dan gaan ze ineens tegen al hun eigen regels in en enorm stomme dingen doen.
òf ze vinden je altijd, òf de timing klopt niet.
Die vader zat al achter de banden toen de hunters al op het terrein waren. De cameraman vd vader filmde hem nog terwijl hij al verstopt zat. Die cameraman moest dus òf zichzelf ook verstoppen, òf ongemerkt naar buiten komen. Hoe dan ook...Zie je een cameraman, dan is de voortvluchtige erg dichtbij.

Dat blijft een verschrikkelijk euvel in deze serie. Er zijn genoeg plekken waar je je heel goed kan verstoppen, maar als er dan iemand bij is die met zijn camera blijft wijzen waar je verstopt zit, wordt het wel lastig om onvindbaar te worden.

Idem met elke lift.
Auto stopt, ze mogen mee.
Wacht... eerst ff camera's plaatsen. ok go...
Nee wacht...eerst ff wegrijden voor het shot. Dan stoppen en de cameraman inlaten stappen.
Yes, we kunnen...

Ok, we zijn er...snel uitstappen voor iemand ons ziet...En...Actie. Yes gelukt
Oh nee wacht. Even terug. De cameraman moet er nog uit en de dashcams moeten we nog even inpakken.
Yes...we kunnen weer verder....

• Tomcatter_31
readytoflow schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:24:
[...]

Die vader zat al achter de banden toen de hunters al op het terrein waren. De cameraman vd vader filmde hem nog terwijl hij al verstopt zat. Die cameraman moest dus òf zichzelf ook verstoppen, òf ongemerkt naar buiten komen. Hoe dan ook...Zie je een cameraman, dan is de voortvluchtige erg dichtbij.

Dat blijft een verschrikkelijk euvel in deze serie. Er zijn genoeg plekken waar je je heel goed kan verstoppen, maar als er dan iemand bij is die met zijn camera blijft wijzen waar je verstopt zit, wordt het wel lastig om onvindbaar te worden.

Idem met elke lift.
Nee wacht...eerst ff wegrijden voor het shot. Dan stoppen en de cameraman inlaten stappen.
Yes, we kunnen...

Oh nee wacht. Even terug. De cameraman moet er nog uit en de dashcams moeten we nog even inpakken.
ja, dat is zo idd. Ze zouden het beter kunnen doen zoals Manhunt op discovery met die Navy seal. Daar maakt de cameraman onderdeel uit van het vluchtteam en moet de cameraman dus ook schuilen zodra de hunters in de buurt komen.

• fotografie999
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Lotte maakt elke vrijdag een "vlog" waarin ze helpers bezoeken en soms uitleg geven over het programma.
Laatste: YouTube: Waarom is FRED GEPAKT?! #8 HUNTED PRAAT
Hieruit blijkt dat er uit het beeld van de camera toch nog een hele hoop heeft afgespeeld in die boerderij en Fred dus geen kans had.
Complete playlist: YouTube: Hunted Praat | PROMO

• Tomcatter_31
fotografie999 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:54:
Lotte maakt elke vrijdag een "vlog" waarin ze helpers bezoeken en soms uitleg geven over het programma.
Hieruit blijkt dat er uit het beeld van de camera toch nog een hele hoop heeft afgespeeld in die boerderij en Fred dus geen kans had.
Ok, interessant. Misschien vanavond even de youtube video kijken ook. Maar blijf het raar vinden en een voorbeeld van wat ik zeg van rare acties van kandidaten. Ze bleven de hele tijd onder de radar. Alleen op gegeven moment gingen ze de hunters uitdagen door bij Piet Paulusma te gaan staan. Ze verblijven bij bekenden en lieten zich (als ik me goed herinner) door bekenden bij die boerderij afzetten waar Fred uiteindelijk gepakt is. Waarom niet nog eerst met paar andere willekeurige auto's nog liften ergens anders naar toe om spoor uit te vegen en die bekenden ook echt niet meer weten waar je bent? En ze wilden ook nog per boot naar Terschelling? Waarom zou je naar een waddeneiland gaan? Als de hunters weten dat je daar bent, kan je helemaal geen kant meer op... dat eiland kom je niet zomaar af.

• PerryMr
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online

PerryMr

Ondernemer

Drucchi schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:34:
Ben ik de enige die de coordinaten van het extractiepunt heeft opgezocht?
Hoe toevallig zou het zijn als ze in Made beginnen en het eindpunt zou in Edam liggen?! Volgens de coordinaten valt dat wel binnen de mogelijkheden.

52.000176, 5.076050 = meest zuidelijk mogelijke coordinaat
52.519176, 5.076050 = op een steiger bij Edam
52.951176, 5.076050 = langs de weg op de afsluitdijk
52.999176, 5.076050 = meest noordelijk mogelijke coordinaat

[Afbeelding: Hunted 3 Extractiepunt]
Toeval bestaat inderdaad niet: coördinaten eindpunt: Edam >:)

If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

PerryMr schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:52:
[...]

Toeval bestaat inderdaad niet: coördinaten eindpunt: Edam >:)

[Afbeelding]
Damn, je bent nog beter dan de Hunters :P

Net vergeten te kijken, en hoor mijn huisgenoot roepen: "De jachthaven waar de boot van je oom en tante liggen op TV". Juist, Monnickendam. Straks even kijken van begin tot eind! Ook grappig dat ze vorige aflevering in Woerdense Verlaat waren, hier zo'n 4 kilometer verderop :).
fotografie999 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:54:
Toch eens interessant. Komen we nog eens meer te weet over Hunted en de werkwijze!

AW_Bos wijzigde deze reactie 10-12-2018 21:29 (38%)

...

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:36

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Idem met elke lift.
Yes, we kunnen...

Het blijft wel televisie hè. Om het een beetje aantrekkelijk te maken om te kijken moet je dit soort dingen wel doen. Of je moet natuurlijk een uur lang naar shaky cam opnames van de kandidaten willen kijken. ;)

"When you grow up your heart dies"

• M@cer
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:13
Volgens mij moet dat best wel mogelijk zijn. Er was een paar jaar terug een programma op NET5 waar mensen moesten overleven op een onbewoond eiland wat ze zelf filmde en dat was best wel gaaf om te kijken..

Maar het maakt het er natuurlijk ook niet beter op voor de opsporingsdiensten als van de 8 koppels aan het eind 7 koppels nog niet gevonden zijn :-)

M@cer wijzigde deze reactie 11-12-2018 10:48 (7%)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-01 14:58
[...]

Idem met elke lift.
Yes, we kunnen...

Dit is ietwat 100% optimistisch gedacht. Hang er maar even een zooi tijd aanvast want de bestuurders etc moeten papieren lezen / ondertekenen en toestemming geven om telefoons af te geven aan de hunters etc. etc. etc.

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2018
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:33:
Het zijn beveiligingsbeelden zoals deze ook te krijgen zouden zijn voor een opsporingsdienst. Welke camera's dat zijn is een kwestie van een goede voorbereiding door een groot aantal WOB verzoeken.
https://www.npo3.nl/hunted-the-facts

[...]
Dit staat natuurlijk kant nog wal. Op deze manier zijn alleen de camera's van de gemeente zelf te inventariseren. Camera's van RWS, de politie en nog interessanter die van particulieren kunnen met deze WOB verzoeken niet bekend zijn. De gemeente weet niet of ik camera's aan mijn woning heb hangen. Het programma leunt wel zwaar op zulke particuliere camera's.

Er wordt een camera gebruikt uit een fietsenwinkel om Debbie en Iris te zoeken. Dit gaat overduidelijk om een goedkope chinese IP camera met een resolutie van 640 bij 480. Hiermee zouden ze door de pui het kenteken van een Mini Cooper gelezen hebben.

Filenta zou gepakt zijn door beelden van de miniopslag. Er zijn 29 van deze locaties in Nederland met per locatie maar zo 10 camera's. Die worden zogenaamd allemaal tegelijk in de gaten gehouden? Dit is technisch gezien vast mogelijk maar economisch gezien bijna niet haalbaar. Daar moeten ongeveer 25 'rechercheurs' op gezet worden om het constant in de gaten te houden.

Het hunterteam gaat op zoek naar Fred en Lotte op het Heamiel Festival in Bolsward (wat sowieso al zwaar een losse flodder is). Alleen, dit festival duurt officieel 4 dagen. In het programma doen ze alsof het festival maar 1 dag duurt.

Scripted Reality if you ask me ;)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:29

Pierre

Zucht

Daan00 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:59:
[...]

Scripted Reality if you ask me ;)
Het is tv dus scripted.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Veel op TV is niet waar overigens :P
Een kennis heeft járen geleden meegedaan aan een spelprogramma op TV, tijdens de call-tv uurtjes overdag. Ze won als studiokandidaat een reis naar een zomers eiland. Achteraf kreeg ik van haar te horen dat het een weekendje Drenthe werd ofzo. De reis kon niet geboekt worden vanwege bepaalde redenen ;(.

...

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

De laatste Finale-aflevering van Hunted komt er zo weer aan _O_ oOo
(maar ik blijf erbij dat het gescripted is :P)

AW_Bos wijzigde deze reactie 17-12-2018 19:39 (29%)

...

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:50
Blijft gescript, ik vind de finale-opzet iets te lang duren voor het mooie

• vuurtjih
  • Nu online
DiedX schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:01:
Blijft gescript, ik vind de finale-opzet iets te lang duren voor het mooie
Zeg maar veels te lang. Heb niet een heel seizoen gekeken om in de finale alles weer terug te zien :/

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat een deceptie... tenenkrommende presentatie ook. Jammer.

Verbaas mij er ook over hoe je zoveel mensen kunt vinden die vrijwillig het water inrennen... iets te toevallig?

En een zeilboot zou nooit bij dat extractiepunt kunnen komen ivm de diepgang...

Asus Zenbook i7 256gb

• ThinkPad
  • Laatst online: 17:00

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Voor de mensen die nog moeten terugkijken, de laatste 10 min. is voldoende ;) Rest is allemaal recaps :|

Erg matig seizoen, ik kon er niet meer zo van genieten als bij het vorige seizoen.

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Ghostrider schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:27:
Wat een deceptie... tenenkrommende presentatie ook. Jammer.

Verbaas mij er ook over hoe je zoveel mensen kunt vinden die vrijwillig het water inrennen... iets te toevallig?

En een zeilboot zou nooit bij dat extractiepunt kunnen komen ivm de diepgang...
Off-screen:
"Je komt ook op tv :D"
"Ja, gaaf :D ...."

Met al die flashbacks vond ik het een treurige deceptie. Damn.....

...

• Gomez12
Tja, als ik het dus goed begrijp gaat het om de gevaarlijkste criminelen van NL, die worden opgehaald met 3 bootjes met militair uitziende mannetjes, tuurlijk dat je dan met 2 man gewoon het water inrent en ze gaat proberen te pakken.

De gevaarlijkste criminelen van NL hadden echt wel wat mannetjes met wapens ingehuurd en dan waren de hunters doodgegaan volgens hun eigen verhaaltje. Maarja uiteraard zijn de hunters echte helden die graag zelfmoord plegen om een aanhouding te verrichten.

En als je toch een heli tot je beschikking hebt, dan zet je die juist in bij zo'n finale...

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-01 22:52
Presentatie vond ik echt tenenkrommend vanavond. blijf het verder wel een leuke show vinden.

Met een zeilboot had je geen schijn van kans in de finale, een snelle rib, met een groep of via de lucht heb je kans.

• xiD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:32

xiD

12345

Wat grappig. Ik kom zelf uit Monnickendam en ken het gebied (Edam, Volendam, etc) waar ze waren aardig goed. Leuk om te zien.

Komt er ineens een shot voorbij van een ‘beveiligingscamera’ in de haven van Volendam waarvan ik dacht huh als ze dat shot hebben moet ik ‘t geweten hebben.

Ik heb zojuist de beelden vergeleken en waarschijnlijk heeft ‘t Hunted-team een camera vlak naast mijn camera gehangen. De hoek is namelijk net iets anders.

Als ze dit vaker doen is er dus meer gescript of de filmcrew die mee is heeft snel een GoPro aan de muur gehangen.

Ik ben benieuwd of iemand de datum van de extractie weet. Met een beetje geluk kan ik nog terug kijken hoe ze dat geflikt hebben.

xiD wijzigde deze reactie 17-12-2018 22:15 (7%)

67890

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Gomez12 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:35:
Tja, als ik het dus goed begrijp gaat het om de gevaarlijkste criminelen van NL, die worden opgehaald met 3 bootjes met militair uitziende mannetjes, tuurlijk dat je dan met 2 man gewoon het water inrent en ze gaat proberen te pakken.

De gevaarlijkste criminelen van NL hadden echt wel wat mannetjes met wapens ingehuurd en dan waren de hunters doodgegaan volgens hun eigen verhaaltje. Maarja uiteraard zijn de hunters echte helden die graag zelfmoord plegen om een aanhouding te verrichten.

En als je toch een heli tot je beschikking hebt, dan zet je die juist in bij zo'n finale...
Rofl...
Het blijft een spelprogramma.
Anders had ik wel een pakket met semtex naar HQ gestuurd. Boem....... Dag huntertjes :w

Anyway.... Ik moet deel 1 van Hunted nog eens kijken. Is die spannender?

AW_Bos wijzigde deze reactie 17-12-2018 21:56 (4%)

...

• eric.1
ThinkPad schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:28:
Voor de mensen die nog moeten terugkijken, de laatste 10 min. is voldoende ;) Rest is allemaal recaps :|
Thanks :D Ik zal dan maar een stukje skippen. Die presentatrice liet me binnen 10 seconde al gapen, man man.

eric.1 wijzigde deze reactie 17-12-2018 21:58 (4%)

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

eric.1 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:57:
[...]

Thanks :D Ik zal dan maar een stukje skippen. Die presentatrice liet me binnen 10 seconde al gapen, man man.
Ellie Rust toch...? _O-

...

• eric.1
Nou inderdaad :P Echt Lustig is het in ieder geval niet.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

eric.1 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:57:
[...]

Hier

De Tweet bekijken van @HuntedNL: https://twitter.com/HuntedNL/status/1074766435828813824?s=09

Kan je de escape direkt kijken.

Begreep uit een andere tweet dat het korps mariniers was ingezet voor de escape.

Ghostrider wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:16 (11%)

Asus Zenbook i7 256gb

• Gomez12
Het probleem is deels ook de finish-plaats plus de niet 's nachts reizen regel.

Het is in the middle of nowhere en dan ook nog eens in het water, oftewel je kan op grote afstand gespot worden. En je hebt een lang langzaam stuk door het water te ploeteren.

Idealiter zou ik vanaf de bank zeggen : Probeer wat duikflessen te regelen en ga gewoon in het riet liggen tot 10:00 en dan nog even 2 uurtjes met flessen en al onder water.
Alleen de pest is dat je niet weet of het veilig is om er om 10:00 heen te gaan en daarvoor is het maar de vraag of je er heen mag gaan.

En natuurlijk weer de toevalligheidjes, Lotte slaapt bij de havenmeester en er is een hele f*cking jachthaven vol met boten, dan is er toch wel een betere boot te regelen dan die van het huis waarin ze geslapen heeft.
Je ziet gewoon een paar 100 bootjes in die jachthaven liggen, kent de havenmeester echt niemand anders?
AW_Bos schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:53:
[...]
Rofl...
Het blijft een spelprogramma.
Anders had ik wel een pakket met semtex naar HQ gestuurd. Boem....... Dag huntertjes :w
Het blijft een spelprogramma met een extreem kromme verhouding. De hunters mogen alles inzetten en doen in het kader van dat het de meest gevaarlijke voortvluchtigen van NL zijn, maar de hunted mogen nog niet eens geld lenen van mensen...

Kijk, in wezen heeft het hele programma voor de hunted's maar 3 problematische momenten :
- Het ophalen van de cassettebandjes (want de kans is groot dat de hunters weten waar die zijn)
- deze serie het "vals spelen" van de redactie door de hunteds te dwingen contact met het thuisfront op te zoeken voor de coordinaten
- de finish zelf.
Oh ja en dan nog het verplichte pinnen zodat de hunters 100% weten waar je zit.

Voor de rest is het gewoon heel simpel : Geen contact met enige bekende voor 21 dagen en ze vangen je niet.

Alhoewel deze finale me wel een idee heeft gegeven voor het volgende seizoen : Regel gewoon een stuk of 20 uitsmijters oid en laat die de hunters vastzetten in de 1e of 2e aflevering en ga losgeld vragen voor de hunters :) Het is 2 man per auto en max 6 man totaal wat er op de weg zit, daar moet je geen meisjes voor vragen om ze te hinderen, daar moet je gewoon wat uitsmijters / me'ers etc tegenover gaan zetten die niet te beroerd zijn om een robbertje te gaan vechten met een flinke overmacht...

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Ghostrider schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:07:
[...]

Hier

De Tweet bekijken van @HuntedNL: https://twitter.com/HuntedNL/status/1074766435828813824?s=09

Begreep uit een andere tweet dat het korps mariniers was ingezet voor de escape.
PS: Je kan ook Tweets embedden op het forum door het tussen embed-tags te zetten ;)

...

• eric.1
Ghostrider schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:07:
[...]

Hier

Thanks, zat ook al door de Ziggo replay heen te scrollen...

Nee, waardeloos dit. Dit als laatste aflevering? Vage vragen ook..en dat zijn de "belangrijkste" die hij eruit vist. En dan winnen de stresskippen ook nog O-).

Hehe, die hunters nog even snel hun telefoon/hestje afdoen voordat ze het water in springen d:)b precies dat was hét moment van dit seizoen, by far.

Ach ja, het past wel bij dit seizoen; Het was het allemaal gewoon net niet. Ik miste ook wel zo'n heldfiguur zoals die marinier in seizoen 1.

• Gomez12
xiD schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:48:
Komt er ineens een shot voorbij van een ‘beveiligingscamera’ in de haven van Volendam waarvan ik dacht huh als ze dat shot hebben moet ik ‘t geweten hebben.

Ik heb zojuist de beelden vergeleken en waarschijnlijk heeft ‘t Hunted-team een camera vlak naast mijn camera gehangen. De hoek is namelijk net iets anders.

Als ze dit vaker doen is er dus meer gescript of de filmcrew die mee is heeft snel een GoPro aan de muur gehangen.

Ik ben benieuwd of iemand de datum van de extractie weet. Met een beetje geluk kan ik nog terug kijken hoe ze dat geflikt hebben.
Hoe bedoel je dat jij dat geweten moet hebben?
In principe zijn alle camera-beelden zelf gemaakt door de crew van hunted. Ze gebruiken alleen beveiligingscamera-posities om beelden vanaf te nemen. Ze vragen nergens beelden op, want daar hebben ze simpelweg geen bevoegdheid voor.

Hoe het exact gaat dat is een beetje een vraagteken, want of de hunted moeten bij elke camera stoppen om beelden te laten maken door de cameraman (wat extreem veel tijd kost en waarvan 99% weggegooid zal worden) of de regie stuurt het zo dat als er camerabeelden gemaakt zijn dat de hunters die camera wel moeten vinden.
Net zoals het ook onbekend is hoezeer de hunted van hun planning mogen afwijken. Mooi voorbeeld heb je deze serie waar iemand gaat pinnen en daarna het kenteken van een mini-cooper uitgelezen kan worden.
Dat betekent dus als deelnemer dat de cameraman even uitgestapt is, mini-cooper heeft gefilmd van te voren en dan dump je niet direct die auto op de 1e hoek?

• Steamwitz
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:46
M@cer schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:44:
Volgens mij moet dat best wel mogelijk zijn. Er was een paar jaar terug een programma op NET5 waar mensen moesten overleven op een onbewoond eiland wat ze zelf filmde en dat was best wel gaaf om te kijken..

Maar het maakt het er natuurlijk ook niet beter op voor de opsporingsdiensten als van de 8 koppels aan het eind 7 koppels nog niet gevonden zijn :-)
In de jaren 90 had je Tros wanted op TV. Zelfde concept als Hunted, alleen dan niet gescript. Als ze daar een remake van gemaakt hadden, had ik elke week voor de TV gezeten. :9~ Nu heb ik alleen 10 minuten van de finale zitten kijken en heb mij alleen maar zitten ergeren. Het is niet alleen gescript, maar voor iets wat realistisch moet overkomen ook nog eens slecht gescript. :X
Als vluchter ga je er vanuit dat de hunters (op het laatste moment) weten, of ongeveer weten, waar het ophaalpunt is. Toch? En dan ga je met een zeilboot die je van kilometers afstand aan ziet komen daar naar toe varen? |:(
Als je met 10 man/vrouw naar het strand gaat (wat best slim was) dan blijf je bij de hoofdingang van het strand staan wachten tot het tijd is, en stuur je vooral niemand vooruit om het strand te verkennen (zodat je indien de kust veilig is, je daar in het gras kunt gaan liggen en je 10x minder opvalt dan in een eenzame auto bij de hoofdingang). 8)7
En als je dan ontdekt wordt bij de ingang van het strand, dan ga je rennen en kom je op mysterieuze wijze niet te vroeg aan bij het ophaalpunt, maar precies op tijd. ;w

Nee, mooi concept, maar slecht uitgevoerd.

• xiD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:32

xiD

12345

Gomez12 schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:40:
[...]

Hoe bedoel je dat jij dat geweten moet hebben?
In principe zijn alle camera-beelden zelf gemaakt door de crew van hunted. Ze gebruiken alleen beveiligingscamera-posities om beelden vanaf te nemen. Ze vragen nergens beelden op, want daar hebben ze simpelweg geen bevoegdheid voor.
Ik dacht in eerste instantie dat het een shot was van 'mijn camera'. Er zijn namelijk maar twee personen die daar toegang tot hebben en ik ben daar één van. Ik zou dat geweten hebben. Na het vergelijken blijkt inderdaad dat ze een camera hebben opgehangen vlak naast mijn camera.

De camera moet daar wel aan de muur bevestigd zijn voordat de deelnemers er voorbij zouden rennen. Dit moet dan vlak van te voren gedaan zijn door de film crew die met de deelnemers mee is omdat ze verwachten dat ze daar heen rennen. Of verder vooruit gedacht doordat ze wisten dat de deelnemers er heen gingen.

De hunted-crew kan natuurlijk altijd achteraf vriendelijk vragen om beelden. Ze zouden kunnen kijken waar camera's hangen nadat er deelnemers in de buurt geweest zijn en dan vragen of ze de beelden aub mogen gebruiken. Nee heb je, ja kan je krijgen dat heeft niets met bevoegdheid te maken.

67890

• Gomez12
xiD schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:56:
[...]
De camera moet daar wel aan de muur bevestigd zijn voordat de deelnemers er voorbij zouden rennen. Dit moet dan vlak van te voren gedaan zijn door de film crew die met de deelnemers mee is omdat ze verwachten dat ze daar heen rennen. Of verder vooruit gedacht doordat ze wisten dat de deelnemers er heen gingen.
Of je roept de deelnemers simpelweg terug en laat ze een 2e keer langsrennen omdat je een camera hebt zien hangen.
In principe is het idee van het programma dat de deelnemers vrije keuze hebben, oftewel je kan niet voorspellen waarheen ze gaan en je kan dus alleen bij het zien van een camera ze vragen terug te gaan...
De hunted-crew kan natuurlijk altijd achteraf vriendelijk vragen om beelden. Ze zouden kunnen kijken waar camera's hangen nadat er deelnemers in de buurt geweest zijn en dan vragen of ze de beelden aub mogen gebruiken. Nee heb je, ja kan je krijgen dat heeft niets met bevoegdheid te maken.
Wat jij zegt heeft idd niets met bevoegdheid te maken, alleen je kan er geen programma omheen maken.
Voor het programma heb je binnen 24 uur de daadwerkelijke beelden nodig om ze te kunnen overhandigen aan de hunters (als er geen live-beelden noodzakelijk zijn).
En tja, dat kan je absoluut vergeten. Als ze jou al binnen 24 uur kunnen opsporen, dan is het maar net de vraag of jij wel bij de beelden kan (en bijv niet op vakantie bent) en of je überhaupt die beelden wel mag verspreiden (tv-programma is iets heel anders als een beveiligingscamera qua wet).

Als programmamaker ga je niet zo'n essentieel onderdeel als beelden af laten hangen van vriendelijk vragen, daar heb je gewoon een plan van aanpak voor zodat je alle beelden krijgt of je programma vindt gewoon nooit uitvoering.

Simplistisch gezegd : Of je hebt bevoegdheid nodig om alle camerabeelden op te mogen vragen, of je moet het zo regelen dat je geen enkel camerabeeld hoeft op te vragen. Een tussenweg is er niet als je een programma wilt maken.

Gomez12 wijzigde deze reactie 17-12-2018 23:17 (5%)

• queixume
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 02-01 15:09
Ze zijn begonnen op het powerweekend in Made, dat was 15-17 juni. Drie weken later is 6-8 juli, dus daar zou je in terug moeten zoeken als je je camerabeelden hebt bewaard. De extractie is rond 12u dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.
Zou wel erg interessant zijn om te weten hoe ze het doen met die camerabeelden! Moesten Sven en Anouk er bijv twee keer langs lopen, of werd er eerst een camera opgehangen? In beide gevallen kun je er best wat uit afleiden over hoe het programma wordt gemaakt

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Als beveiliger irl en online tech-gek een paar afleveringen van het programma bekeken.
Het idee vondt ik geweldig, inzage en kennis opdoen 'hoe doen hunnie het'

Maar het gescripte druipt er van af, de toevalligheden en 'data inzage' die de teams zogenaamd zouden hebben.
( vooral de HD beelden soms, die ze van 'getuigen'gekregen hebben )

Maar wat mij het meest stoorde was wel de domheid van de deelnemers.
De student die toch ECHT langs huis moest voor zijn examenuitslagen ?
Really ... wat is er mis met het 'moderne' doorschakelen van telefoon ?

Of logeren bij een familie, maar toch even langs je favoriete hobby-bijeenkomst, omdat je gezien moet worden ?

Wat moet het programma voorstellen, want het helpt je niet met de inzage in jouw 'privacy' en het beschermen ervan
De uitleg die de opsporingsteams doen over hoe je je privacy beter zou kunnen vbeschermen heeft helemaal geen raakvlak met wat er hier gebeurde.

Alleen al de klopjacht op de vader van Ruben en Julian in 2013 en de jacht op de moordenaar van Anne Faber moet toch wel laten zien dat het allemaal héél anders in zijn werk gaat.

* FreshMaker heeft dus echt al afgehaakt, dit is een slecht opgezette politieserie zonder realiteitszin

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hehe, die hunters nog even snel hun telefoon/hestje afdoen voordat ze het water in springen d:)b precies dat was hét moment van dit seizoen, by far.
Meeste telefoons zijn waterdicht, dit was wel een beetje apart imho. Als hij dat niet had afgedaan had hij haar net wel kunnen pakken... toeval?

Ook als je het nog eens goed bekijkt, zie je dat er wel wat geknipt/geplakt is in het laatste deel. Zou me niet verbazen als nog even snel gemeld werd dat tenminste 1 persoon moest winnen...
Sethro schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:47:

Met een zeilboot had je geen schijn van kans in de finale, een snelle rib, met een groep of via de lucht heb je kans.
Of een Jetski.

Vraag is hoe krijg je onopvallend zon snel voertuig mee zonder vaarbewijs...

Ghostrider wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:17 (33%)

Asus Zenbook i7 256gb

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:37
Hoe gaaf was het geweest als een van de hunted een duikpak + duikfles + onderwaterscooter had weten te regelen.

Maar vooral, wat een ergerlijke uitzending gisterenavond. Waarom moet elk leuk programma kapot worden gemaakt met dat gescript en gepraat in de studio. Het is nog net dat er "gewone Nederlanders" meedoen en geen BN-ers, daarmee zouden ze het programma nog verder kapot kunnen krijgen.

Ik denk dat dit het laatste seizoen was wat ik heb gekeken. De hulpmiddelen en mogelijkheden van de hunters zijn vrijwel onbeperkt en de hunted mogen/kunnen niets door de regels.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Wat ik het meest frappant (en ongeloofwaardig) vond
- de helicopter die opeens beschikbaar was
- de conversatie-log (gesproken) van de PS4
- een laptop met documenten waar alle info opstond

• Gomez12
Ghostrider schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:15:
[...]
Vraag is hoe krijg je onopvallend zon snel voertuig mee zonder vaarbewijs...
Tja, ik zou zeggen probeer het eens bij een havenmeester...
Sanction schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:45:
Wat ik het meest frappant (en ongeloofwaardig) vond
- de helicopter die opeens beschikbaar was
- de conversatie-log (gesproken) van de PS4
- een laptop met documenten waar alle info opstond
Tja, die PS4-log die blijft gewoon extreem problematisch, Sony NL zal daar geen toegang toe hebben en Sony HQ laat je er rustig voor naar de rechter gaan als politie zijnde.
Maarja, die was gewoon even nodig om de usb-sleutel in handen te krijgen... Oftewel dan kan de "realiteit" even de deur uit voor de spanning.

• queixume
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 02-01 15:09
Je hoort ook duidelijk dat die ps4 chat een opname is aan de kant van Sven en Anouk, degene aan de andere kant van de lijn hoor je via de speaker. Zo gaat het ook bij telefoongesprekken die ze 'afluisteren'; duidelijk opgenomen aan een kant van de lijn.
Maar het is simulatie, dus hoeven ze ook niet daadwerkelijke taps te hebben. En het feit dat het simulatie is geeft ook ruimte voor wat gescripte scenario's, zoals met die helikopter. Dat zou irl een scenario kunnen zijn, dus is het geoorloofd.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
https://www.ad.nl/show/ho...aniek-hoe-beter~a134061a/

( even in incognitovenaster ;) om het toepasselijk te houden )

Maar de marketing draaide volop, geen nachtelijke diensten, maar wel beelden opvragen ..

• Gomez12
queixume schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:26:
Je hoort ook duidelijk dat die ps4 chat een opname is aan de kant van Sven en Anouk, degene aan de andere kant van de lijn hoor je via de speaker. Zo gaat het ook bij telefoongesprekken die ze 'afluisteren'; duidelijk opgenomen aan een kant van de lijn.
Maar het is simulatie, dus hoeven ze ook niet daadwerkelijke taps te hebben. En het feit dat het simulatie is geeft ook ruimte voor wat gescripte scenario's, zoals met die helikopter. Dat zou irl een scenario kunnen zijn, dus is het geoorloofd.
Helicopter had irl helemaal geen scenario kunnen zijn, daarvoor klopt het hele tijdspad niet. Dan was die man allang weggeweest voordat de heli er was.

Net zoals het afluisteren van ps4-chat geen scenario is wat irl kan meespelen, daarvoor duurt het veels te lang, dan zijn ze nog een jaar aan het procederen met sony.

• Brammos85
FreshMaker schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:32:
https://www.ad.nl/show/ho...aniek-hoe-beter~a134061a/

( even in incognitovenaster ;) om het toepasselijk te houden )

Maar de marketing draaide volop, geen nachtelijke diensten, maar wel beelden opvragen ..
Spotify muziek in de auto? Daardoor mensen op het spoor gekomen? Heb ik iets gemist? Heeft er overigens iemand de moeite nog gedaan om de nazit van Hunted op internet te kijken? Is daar nog iets uitgekomen?

• Drucchi
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:20
't was op zich wel leuk om het laatste stukje te zien. Inderdaad de laatste aflevering, als je het zo mag noemen, was wel wat bedroevend. Presentatie was tenenkrommend en beelden waren allemaal herhalingen.

Goed om te zien dat die USB sticks met vingerafdruk voldoende waren om de coördinaten 'veilig' te houden. Maar jammer dat het zonder dat laatste stukje vrij obvious was waar het eindpunt zou zijn.

Het leukst vond ik nog die hunter, die precies op de steiger ging staan waarvan ik en ook de hunters, dachten dat het eindpunt zou zijn.

En als laatste wil ik kwijt dat het wel spijtig is dat het eindigt met touwtjetrek aan een dame die half in een boot hangt. Wat mij betreft mag er best wat meer echt puzzelen aan te pas komen à la AIVD kerstpuzzel (OK, een tikkeltje makkelijker) om bij het eindpunt te komen. En laat dat bijvoorbeeld gewoon een trein zijn die om X tijd vertrekt van station Y, zodat de hunters moeilijk alle ingangen kunnen blokkeren.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-01 09:02
Wat vonden we van de buit :) ?

| iPhone X | MacBook Pro 13 (2012) | Ipad Air | Airport Extreme | Apple tv 4 | Imac 2017 | PSN nv456789

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
Niet gekeken wegens dezelfde makers als Hunted...

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:53
Tjolk schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:36:
Niet gekeken wegens dezelfde makers als Hunted...
Dezelfde TV-maker. Er zit volgens mij 1 van die meiden in, maar voor de rest een ander team.

• Tjolk

Tjolk

FP ProMod
jongetje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:48:
[...]

Dezelfde TV-maker. Er zit volgens mij 1 van die meiden in, maar voor de rest een ander team.
Het ging mij ook niet om het hunterteam, maar om het productiebedrijf. ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True