De instructie om het nummer na lezen te vernietigen was wel een sterke hint dat het nummer niet uniek was.Crazy D schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:50:
[...]
Zij wisten natuurlijk niet dat het nummer onbruikbaar zou worden, dat alle kandidaten hetzelfde nummer moesten bellen, en dat de hunters daardoor konden doen alsof ze Ilse waren...
Edit:
Het is me niet helemaal duidelijk wat de redactie beoogd had met deze instructie. Als ze wilden dat het ene team niet het andere team kon verlinken, dan hadden ze unieke telefoonnummers kunnen gebruiken. Als ze de hunters wel een kans wilden geven, waarom zou je dan benadrukken dat het vernietigd moest worden?
Heeft de redactie het dan zo bedacht dat alleen als de hunters erin zouden slagen het nummer te onderscheppen voordat het overgedragen was (wat ze ironisch gezien zelfs tweemaal gelukt is), zij verdiend hadden het telefoonnummer te bemachtigen?
Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...
[ Voor 63% gewijzigd door aap op 13-01-2026 14:15 ]