• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:35

aap

Crazy D schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:50:
[...]
Zij wisten natuurlijk niet dat het nummer onbruikbaar zou worden, dat alle kandidaten hetzelfde nummer moesten bellen, en dat de hunters daardoor konden doen alsof ze Ilse waren...
De instructie om het nummer na lezen te vernietigen was wel een sterke hint dat het nummer niet uniek was.
Edit:
Het is me niet helemaal duidelijk wat de redactie beoogd had met deze instructie. Als ze wilden dat het ene team niet het andere team kon verlinken, dan hadden ze unieke telefoonnummers kunnen gebruiken. Als ze de hunters wel een kans wilden geven, waarom zou je dan benadrukken dat het vernietigd moest worden?
Heeft de redactie het dan zo bedacht dat alleen als de hunters erin zouden slagen het nummer te onderscheppen voordat het overgedragen was (wat ze ironisch gezien zelfs tweemaal gelukt is), zij verdiend hadden het telefoonnummer te bemachtigen?

Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...

[ Voor 63% gewijzigd door aap op 13-01-2026 14:15 ]

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-02 10:25
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:59:
[...]
Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...
Ik denk dat je als productie bij het ontwerpen van de opdrachten niet teveel moet plannen om een paar mensen vroeg te laten pakken. Dat plan je min of meer in bij de selectie van de deelnemers. Als je dan 1 of 2 koppels selecteert waarvan je het idee hebt dat ze wat minder gedisciplineerd zijn, dan weet je eigenlijk wel zeker dat er een paar vroeg opgepakt worden. En als het wat langer duurt, kun je in de editing achteraf de eerste week gewoon snel voorbij laten gaan, dan is het in de serie alsnog goed verdeeld.

Maar inderdaad, ik geloof ook wel dat er soms geholpen wordt door de productie. Afhankelijk van de situatie een hint aan de kandidaten of juist aan de Hunters. Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon een TV-programma.

[ Voor 16% gewijzigd door Kroesss op 13-01-2026 15:04 ]

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-01 17:36
Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Met de 2e boot kan je wel nog voor enige afleiding zorgen, op 2 verschillende punten aanmeren, bijvoorbeeld. En één zo'n grote RIB was net zo opvallend geweest, zoveel varen er daar niet van in die omgeving.

@SelmarSmit Kan jij de volgende keer in het gelegenheidsteam op locatie? Zoveel mensen op kantoor heb je de laatste dag toch geen hol aan, en het lijkt me leuk om jou voor de verandering achter de kandidaten aan te zien rennen :*) En bedankt voor jouw aanwezigheid in dit topic!
Ik denk dat ik de aller aller allerlaatste ben die HQ uit mag 🤣

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:16:
[...]
In het spel hebben de hunters altijd de mogelijkheid om de locatie te achterhalen door fouten van kandidaten die nog in het spel zitten (in dit geval bijv. door gewoon te bellen, ipv via Signal) in combinatie met eerder verkregen info. Het helemaal uniek maken per kandidatenkoppel maakt dat compleet onmogelijk.
Was dat niet een paar jaar terug dat de regie uiteindelijk zelf het extractiepunt verraden had met die dieplader die bij de start en extractie gebruikt werd en waarvan het kenteken door de Hunters in de ANPR gezet was?
M@cer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Het is wel een beetje jammer dat 1 van de hunters al meeleest op tweakers en al heel veel ideeen kan teruglezen ;)
Kun je ook als een uitdaging zien. Met @SelmarSmit volledig op de hoogte van je tactiek toch de finish zien te halen.
Al vrees ik dat het een illusie is om te denken dat de Hunters welke tactiek dan ook niet al meenemen in hun analyses.

En de vraag is of elke tactiek wel mogelijk is. Stel je bent van plan om zsm ergens een racefiets te regelen omdat je topfit bent en daarmee het land door te rijden i.p.v. liften. Dan moet je maar net het geluk hebben dat je een sportieve camjo treft die dat ook ziet zitten EN er de conditie voor heeft EN er iets te regelen valt voor de spullen van de camjo. En zelfs als dat allemaal lukt zal er wel iets verzonnen worden door de regie waardoor ook jij je een keer bloot moet geven richting de Hunters.

Aka je kunt een hoop richtlijnen voor jezelf opschrijven, maar een volledige tactiek uitschrijven EN volgen zal echt niet gaan lukken. Daarvoor ben je te afhankelijk van zaken die je niet kunt sturen.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59
xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
@SelmarSmit Kunnen we niet een keer een speciale "Tweakers edition" laten maken, dan kunnen alle betweters laten zien wat we in onze mars hebben ;-)

EDIT: Battle tussen Nerds/Betweters en Profie's die waarschijnlijk ook Nerd zijn.
Met in het achterhoofd de bezuinigingen bij de publieke omroep: wie zet een crowdfundingactie op? :)

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Leuk en interessant, Hunted, maar we werken vrijwillig mee aan het dichttimmeren van onze privacy en vrijheid, dus een crowdfundingactie hiervoor is nogal bizar.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58
SelmarSmit schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:15:
Ik denk dat ik de aller aller allerlaatste ben die HQ uit mag 🤣
Je snapt dat een wit overhemd onder de grasvlekken en modder bij voorbaat het hoogtepunt van het seizoen is toch? Kom op, alles voor de kijkcijfers... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Selmar heeft er tóch 38.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Elk shot weer een nieuwe aan :+

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:58

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Sieben schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:18:
Leuk en interessant, Hunted, maar we werken vrijwillig mee aan het dichttimmeren van onze privacy en vrijheid, dus een crowdfundingactie hiervoor is nogal bizar.
Ik heb niets te verbergen, dus ik doneer wel. Vermaak me elk jaar opnieuw, dat is best een paar vijfjes waard. :P

Steam ID = Ackerfiets

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb vooral het idee dat ook de spelleiding werd overvallen door het dit jaar wel ernstig naieve spel van veel van de deelnemers. Alsof ze werkelijk nog nooit een aflevering hadden gezien. Ik weet het niet, maar het voelt wel alsof er zonder flinke hulp al na 5 afleveringen niemand meer over was geweest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Family Guy

Family Guy

FirePuma142 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:13:
Ik heb vooral het idee dat ook de spelleiding werd overvallen door het dit jaar wel ernstig naieve spel van veel van de deelnemers. Alsof ze werkelijk nog nooit een aflevering hadden gezien. Ik weet het niet, maar het voelt wel alsof er zonder flinke hulp al na 5 afleveringen niemand meer over was geweest.
Ja, ook eens. De ICT'er met zijn linux had een leuk ideetje, maar dacht verder helemaal niet na over de acties en waande zich continu veilig. De dames, die het wonderbaarlijk lang volgehouden hebben, hadden ook vrij weinig strategie behalve vooral hopen dat ze niet gepakt worden.

De jongens die in aflevering 2 gepakt werden toonden wederom weer aan dat je digitaal gewoon ontzettend fragiel bent, vooral als je specifieke informatie op gaat zoeken (profielfoto's, websites, plaatsen op Maps etc.). Wanneer dat noodzaak is, is het zaak om direct daarna direct je biezen te pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Family Guy op 14-01-2026 11:18 ]

Steam ID = Ackerfiets

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Family Guy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Ja, ook eens. De ICT'er met zijn linux had een leuk ideetje, maar dacht verder helemaal niet na over de acties en waande zich continu veilig. De dames, die het wonderbaarlijk lang volgehouden hebben, hadden ook vrij weinig strategie behalve vooral hopen dat ze niet gepakt worden.
Ik denk dat mensen met een plan ook een patroon hanteren en daar zit het gevaar, juist de onvoorspelbaarheid zou wel eens goed uit kunnen pakken.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Family Guy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Die dames hebben ergens een scene in een tuin, waarin ze ineens heel planmatig en bewust hun volgende stappen bespreken. Ontzettend out-of-character, ze doen daarna ook weer dingen die daar totaal niet mee in lijn zijn. Dat voelde wel echt als een flinke zet in de rug van de spelleiding.

• Kroesss
xxs schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat mensen met een plan ook een patroon hanteren en daar zit het gevaar, juist de onvoorspelbaarheid zou wel eens goed uit kunnen pakken.
Een plan hoeft natuurlijk niet direct te betekenen dat je een herkenbaar patroon achterlaat. Als je kijkt naar die USB-stick, dan is dat een plan, maar hoe je dat inzet is gewoon afhankelijk van de dingen die je tegenkomt tijdens je vlucht.
Overigens zie je het meest dat kandidaten soms hele mooie plannen hebben, maar als op dag 2 de paranoia toeslaat het plan gelijk weggegooid wordt en men terugvalt op wat vertrouwd voelt. En dat is precies waar de hunters zich dan ook in het begin op richten. Het samenstellen van een beeld van de personen en hun omgeving, zodat ze op basis daarvan kunnen proberen te gokken wat ze gaan doen in bepaalde situaties.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:00

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk dat we wellicht ook onderschatten hoeveel impact het geheel heeft. Ook al is het een spelletje, je wordt wel achterna gezeten. Volgens mij moet je echt een boekje meenemen waarin je wat uitgangspunten opschrijft (zoals het niet-checken van profielfoto's op WhatsApp :P) en dat steeds weer openslaan. Ik denk dat je na een paar dagen echt paranoia wordt, en dan moet je sterk zijn en het "plan" (geen plan is ook een plan) aanhouden.

Ik denk op zich niet dat de productie heel veel gestuurd heeft eigenlijk. Ja, die microdot bij de 2 broers in de tuin ben ik ook wel van overtuigd. Je zou kunnen denken bij Brandon die camera auto weghalen, maar goed, als je daar na 2 dagen posten niets uit krijgt is de gok om 'm te verplaatsen naar het werk van die knul ook niet zo heel gek. Maar met een dosis geluk uiteindelijk op het juiste extractiepunt staan om de laatste deelnemers te pakken... (of onderbuikgevoel, ze hadden in ieder geval geen aantoonbare reden om die uit te kiezen). Ik denk dat de spelleiding wel ervoor heeft gekozen om deelnemers terug te laten gaan naar hun helper, omdat het maar 2 weken was en het is uiteindelijk toch een tv programma. Selmar zei al eens eerder: iemand 3 weken laten verdwijnen in een tentje op de hei is supereffectief, maar geen leuke TV. Het is een TV programma. Dus om te zorgen dat het ook leuke TV is moet je wel wat opdrachten bedenken waarmee de Hunters een kans maken. En dus zeker als het maar 2 weken is. Natuurlijk had het leuker geweest als de marktplaats advertenties niet zo makkelijk gevonden waren (of als de link die ze te pakken hadden nergens heen ging in plaats van "deze advertentie is verwijdert"). En dat elk telefoonnummer hetzelfde was. Misschien hadden ze in de 3-weken variant van dit seizoen die marktplaats link ook anders gedaan.

En de Zeeuwse meisjes... als die iets beter verstopt waren in die boomgaard, is er een redelijke kans dat ze niet eens opgemerkt waren. Is het nog even de vraag of ze Jacco wel zouden ontmoeten want die was natuurlijk wel zwaar onder de aandacht. Dat hadden ze beter kunnen door-denken door bv op het werk te zeggen: laat Jacco geven wat hij heeft en laat iemand anders rijden, en laat Jacco naar z'n tante in Den Haag rijden in z'n Golfje. Maar doordat de meisjes niet opletten op het verkeer ('goh wat rijden ze hard hier') en dus bij oplettendheid wel zichtbaar waren (en de Hunters zijn natuurlijk wel getraind om op te letten....) werden ze gepakt. Die helpster die ff naar de Mac rijdt, vervolgens ergens anders staat te wachten. Vrolijk zegt "ja, ik ben lekker aan het rondrijden om jullie af te lij/eiden" echt helemaal goud. Maar net niet goud genoeg zeg maar ;) En, ook daar weer, even snel een keuze van Selmar: hierheen of daarheen.. doe toch die boomgaard maar. Onderbuikgevoel wellicht? Maar als hij daar een andere keuze had gemaakt was het totaal anders geweest. En opnieuw dus, een mazzeltje.

Misschien vind ik het allergrootste negatieve punt het feit dat het 2 weken was, en dat dit niet duidelijk was. Waardoor het in aflevering 6 leek, ok, nu pas dag 8. Bijna 2 weken speeltijd in 2 afleveringen? Dat gaat m niet worden.... Terwijl als in het begin gewoon was gezegd "2 weken op de vlucht voor Hunters" was die "mood" al meteen wat anders geweest. De rest vind ik, als ik er zo over terug denk, vooral gevolgen van het feit dat het korter was.

Ik vond het toch een leuk seizoen :) En jammer dat zo te lezen @SelmarSmit dus niet in zijn trainingspakkie door het gras heen kruipt om de boeven te pakken :+

Exact expert nodig?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vond het ook een leuk seizoen, ik merk dat ik in latere seizoenen eigenlijk een neutrale kijker ben geworden, met in het achterhoofd, op TV is alles nep. Niet kniezen op regeltjes hier en missertjes daar, gewoon go-with-the-flow.

• Crazy D

Crazy D

Farmerwood schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:40:
Was dat niet een paar jaar terug dat de regie uiteindelijk zelf het extractiepunt verraden had met die dieplader die bij de start en extractie gebruikt werd en waarvan het kenteken door de Hunters in de ANPR gezet was?
Oplegger ja. Al wisten ze natuurlijk niet dat die gebruikt zou worden bij de extractie, dankzij de ANPR hit werd dat wel een stuk makkelijker toen.
En de vraag is of elke tactiek wel mogelijk is. Stel je bent van plan om zsm ergens een racefiets te regelen omdat je topfit bent en daarmee het land door te rijden i.p.v. liften. Dan moet je maar net het geluk hebben dat je een sportieve camjo treft die dat ook ziet zitten EN er de conditie voor heeft EN er iets te regelen valt voor de spullen van de camjo. En zelfs als dat allemaal lukt zal er wel iets verzonnen worden door de regie waardoor ook jij je een keer bloot moet geven richting de Hunters.
Paar jaar terug was er een team dat heel veel op de fiets deed. Maar in de opzet van Hunted zit dat je altijd wel ergens informatie moet ophalen, en dan weer ergens heen om vervolg-info te halen. Dus dat hoeft de regie niet te verzinnen, dat gebeurt juist al. Dat is de opzet :) En zodra je dan toch een keer gaat pinnen, komen ze er snel achter dat je op de fiets zit en gaan ze dus camera's afspeuren naar 2 fietsers met flinke rugtassen.

Exact expert nodig?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik had wel het idee (onderbuik) dat er dit jaar bovengemiddeld veel hulp vanuit de burgers kwam. Niet alleen vanuit de helpers maar ook van buitenstaanders. Ik weet niet of er juist minder digitale sporen waren waardoor het analoge gewoon meer aanwezig was dan normaal of dat er veel mensen waren die graag hun zegje wilden doen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
FirePuma142 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:13:
En toch vond ik dat ook Jesse en Jelle het niet onaardig deden, ook al zijn ze vrij snel gepakt. Die hadden vooral de pech dat ze dit keer niet wandelden tussen 2 liften in (hoeft soms niet zoveel uit te maken) én dat de hunters op dat moment behoorlijk veel tijd vrij hadden / maakten voor hen. Anders had ik hen ook wel ver zien komen.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Joster schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:27:
[...]

En toch vond ik dat ook Jesse en Jelle het niet onaardig deden, ook al zijn ze vrij snel gepakt. Die hadden vooral de pech dat ze dit keer niet wandelden tussen 2 liften in (hoeft soms niet zoveel uit te maken) én dat de hunters op dat moment behoorlijk veel tijd vrij hadden / maakten voor hen. Anders had ik hen ook wel ver zien komen.
Die hadden pech dat ze toevallig bij een coach waren aanbeland, die helemaal niet uit het eigen netwerk kwam. Tenzij ik iets gemist heb. Ik vond ze wel vrij nonchalant. Ik vond het wel aan een godswonder grenzen dat Darryl en Mitchell er niet in 10 minuten uit lagen. Een Boissevainnetje zeg maar. Ik hoop dat het zo gemonteerd was, maar deze mannen leken echt een stel kippen zonder kop.

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pendora schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:25:
Ik had wel het idee (onderbuik) dat er dit jaar bovengemiddeld veel hulp vanuit de burgers kwam. Niet alleen vanuit de helpers maar ook van buitenstaanders. Ik weet niet of er juist minder digitale sporen waren waardoor het analoge gewoon meer aanwezig was dan normaal of dat er veel mensen waren die graag hun zegje wilden doen.
Die trend was vorig jaar al een beetje ingezet wat betreft tips via social media, en leek dit jaar inderdaad ook weer iets meer aanwezig. Vooral aan het begin van het seizoen.

Een deel zal ook tactiek zijn, ik heb het idee dat Kalile iets meer inzet op buurtonderzoeken dan z'n voorgangers.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:38
Joster schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Het voelde random dat er zoveel capaciteit tegelijk op hun werd ingezet. Dat is voor mij ook het onbevredigende aan dit seizoen. Ze kwamen op de radar door informatie afgeleid uit fouten van anderen en kregen vervolgens alle hunter-teams achter zich aan, waardoor minder sterke spelers die zelf meer/grotere fouten maakten langer in het spel bleven.

Het programma zou wat mij betreft ook baat hebben bij wat meer transparantie over en wellicht strengere spelregels voor de hunters. Niet per sé qua (simulatie van) bevoegdheden maar meer in de trant van: maximaal 2 teams tegelijk achter 1 stel aan, geen huisbezoek bij informanten van opgepakte spelers etc.

• Kroesss
Dat huisbezoek nadat de bijbehorende kandidaten waren opgepakt is niet nieuw. Op zich vind ik dat ook prima. Er wordt gesimuleerd dat er criminelen op de vlucht zijn, en de hunters zoeken naar aanwijzingen.

Die heftige inzet op 1 stel is wel iets wat je nu meer ziet dan eerder. Ietsje later gebeurde dat in mijn optiek ook bij Darryl en Mitchel, zij het in net iets minder heftige mate. Toen waren er 3 koppels over, en van alledrie was de contactpersoon bekend. In plaats van 1 hunter-team op ieder koppel werd er besloten om er 2 bij die Roxanne in de buurt te zetten, en dus geen bij die Brandon. Maar misschien is dat ook iets wat komt door de wisseling van de persoon die leiding geeft bij de Hunters. Eerst was dat Marcel, toen 1(?) seizoen Sander, en nu dus Kalile. Wellicht dat hij meer dan Marcel en Sander meerwaarde ziet in heftiger inzetten op 1 specifiek stel in de hoop ze zo ook daadwerkelijk binnen te trekken, dan de teams meer verdelen en het risico lopen dat ze allemaal ontkomen?

• tszcheetah
  • Niet online
Jean-Bob schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:13:
[...]

Het voelde random dat er zoveel capaciteit tegelijk op hun werd ingezet. Dat is voor mij ook het onbevredigende aan dit seizoen. Ze kwamen op de radar door informatie afgeleid uit fouten van anderen en kregen vervolgens alle hunter-teams achter zich aan, waardoor minder sterke spelers die zelf meer/grotere fouten maakten langer in het spel bleven.
Heel random was het denk ik niet: ze zorgden voor een directe lead (langsgaan bij de informant) een paar dagen voordat de rest actief werd. Andere kandidaten hielden zich schuil op dat moment, dus daar is weinig inzet nodig door de mobiele teams.

Ze deden het verder waarschijnlijk ook best goed (afgaand op hoe weinig we ze gezien hebben in de voorafgaande afleveringen). Als dit een van de weinige leads was op Jesse en Jelle tot dat moment, snap ik ook dat de hunters zwaarder inzetten om de kans op arrestatie te vergroten.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:38
tszcheetah schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:32:
[...]

Heel random was het denk ik niet: ze zorgden voor een directe lead (langsgaan bij de informant) een paar dagen voordat de rest actief werd. Andere kandidaten hielden zich schuil op dat moment, dus daar is weinig inzet nodig door de mobiele teams.

Ze deden het verder waarschijnlijk ook best goed (afgaand op hoe weinig we ze gezien hebben in de voorafgaande afleveringen). Als dit een van de weinige leads was op Jesse en Jelle tot dat moment, snap ik ook dat de hunters zwaarder inzetten om de kans op arrestatie te vergroten.
Maar die lead kwam via een camera-auto op basis van de marktplaatsadvertenties die door een combinatie van opgepakte deelnemers, matig spelontwerp en, toegegeven, goed speurwerk achterhaald was. Voelt toch wat flauw om daar vervolgens full pull op te gaan. Dat de andere deelnemers op dat moment volledig onder de radar waren is niet zeker omdat de tijdslijnen niet duidelijk zijn. Uitleggen dat ze volle bak gaan omdat het de enige lead is en ze met sterke spelers te maken denken te hebben zou voor mij een verbetering van de kijkervaring zijn, dat bedoel ik met transparantie. Dat Ilse en Ricardo met rust worden gelaten na het pakken van Lisanne en Nadine kan je verklaren omdat ze op dat moment geen leads meer op ze hebben (lijkt me onwaarschijnlijk) en zich willen concentreren op de extractie. Maar ook dat blijft in het midden en het voelt voor de kijker logischer om te blijven jagen met drie mobiele teams in plaats van met vier teams tien mogelijke extractielocaties proberen af te dekken. Een toelichting op een spelregel als: laatst overgebleven team krijgt de mogelijkheid om de finale te spelen voelt voor mij dan beter.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:35

aap

Kroesss schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:25:
Dat huisbezoek nadat de bijbehorende kandidaten waren opgepakt is niet nieuw. Op zich vind ik dat ook prima. Er wordt gesimuleerd dat er criminelen op de vlucht zijn, en de hunters zoeken naar aanwijzingen.

Die heftige inzet op 1 stel is wel iets wat je nu meer ziet dan eerder. Ietsje later gebeurde dat in mijn optiek ook bij Darryl en Mitchel, zij het in net iets minder heftige mate. Toen waren er 3 koppels over, en van alledrie was de contactpersoon bekend. In plaats van 1 hunter-team op ieder koppel werd er besloten om er 2 bij die Roxanne in de buurt te zetten, en dus geen bij die Brandon.
Het was misschien (zeker achteraf gezien) ook gewoon een slimme strategie: zet sterk in op een koppel waarop je een goede lead hebt, pak ze op en bemachtig zo informatie die je weer op het spoor van de andere koppels kan zetten.

Dit werkt misschien beter dan een hunterteam op ieder koppel en riskeren dat je geen van allen te pakken krijgt.

• Crazy D

Crazy D

Jean-Bob schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:03:
Dat Ilse en Ricardo met rust worden gelaten na het pakken van Lisanne en Nadine kan je verklaren omdat ze op dat moment geen leads meer op ze hebben (lijkt me onwaarschijnlijk) en zich willen concentreren op de extractie. Maar ook dat blijft in het midden en het voelt voor de kijker logischer om te blijven jagen met drie mobiele teams in plaats van met vier teams tien mogelijke extractielocaties proberen af te dekken. Een toelichting op een spelregel als: laatst overgebleven team krijgt de mogelijkheid om de finale te spelen voelt voor mij dan beter.
Waarschijnlijk is er wel gezegd op HQ: geen idee waar die zijn, we gaan vol voor de extractielokatie. Als we die hebben, hebben we hun ook :) Er was ook geen lead meer, ze hadden geen sporen achtergelaten die je in het programma zag in ieder geval. En waarom zou je met 24 uur op de klok nog volle bak een team willen laten zoeken? Duik dan vol op de mogelijke lokaties. Tenzij er natuurlijk een duidelijke pinhit of zo voorbij komt, dan duik je er wel vol op. Ik vind dat heel logisch.

Exact expert nodig?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het zou toch weleens leuk zijn als de Hunters 1 seizoen geen idee hebben wat de extractielocatie is. Dan kunnen de overgebleven kandidaten helemaal vol adrealine naar het punt, en uiteindelijk rustig in het vervoersmiddel stappen. En telt de klok bij de Hunters rustig richting 0.

Al zou je elk team al een eigen extractielocatie met hun eigen 9 dummies geven. Dan moeten de Hunters echt de info van de betreffende teams achterhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 14-01-2026 18:40 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:39:
Het zou toch weleens leuk zijn als de Hunters 1 seizoen geen idee hebben wat de extractielocatie is. Dan kunnen de overgebleven kandidaten helemaal vol adrealine naar het punt, en uiteindelijk rustig in het vervoersmiddel stappen. En telt de klok bij de Hunters rustig richting 0.

Al zou je elk team al een eigen extractielocatie met hun eigen 9 dummies geven. Dan moeten de Hunters echt de info van de betreffende teams achterhalen.
Is al eens gebeurd, ik dacht toen in Limburg aan de Maas. Toen stonden ze op een andere locatie te wachten. Het werd ontzettend spannend in beeld gebracht maar viel volgens mij wel mee.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
Shinji schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:00:
[...]

Is al eens gebeurd, ik dacht toen in Limburg aan de Maas. Toen stonden ze op een andere locatie te wachten. Het werd ontzettend spannend in beeld gebracht maar viel volgens mij wel mee.
Was dat met die extractie met al die auto's toen? Hele rij aan verkeer, landbouwvoertuigen, overal opstoppingen en op HQ konden ze enkel naar de klok kijken >:)

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:23
Joster schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:44:
[...]

Was dat met die extractie met al die auto's toen? Hele rij aan verkeer, landbouwvoertuigen, overal opstoppingen en op HQ konden ze enkel naar de klok kijken >:)
Waren allemaal 2cv´s in Drenthe toch?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:02

The Legend

*Plop*

Ik vond het wel weer een leuk seizoen. Als de kandidaten iets minder sterk zijn, dan haal ik het plezier meer uit de recherche kant. Hoe maak je een opsporingsstrategie, welke beslissingen neem je. Het is soms gokken voor de Hunters, maar wel altijd beredeneerd en je ziet gewoon dat ervaring echt telt. De split-second beslissingen op HQ (gaan we op locatie A of B, wat zou het meest logisch zijn?), maar ook in het veld zoals de wijze van scannen van de omgeving door bv. Ricardo en Tommy. Dit seizoen gewoon +1 voor de Hunters :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 06:44
The Legend schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:
Ik vond het wel weer een leuk seizoen. Als de kandidaten iets minder sterk zijn, dan haal ik het plezier meer uit de recherche kant. Hoe maak je een opsporingsstrategie, welke beslissingen neem je. Het is soms gokken voor de Hunters, maar wel altijd beredeneerd en je ziet gewoon dat ervaring echt telt. De split-second beslissingen op HQ (gaan we op locatie A of B, wat zou het meest logisch zijn?), maar ook in het veld zoals de wijze van scannen van de omgeving door bv. Ricardo en Tommy. Dit seizoen gewoon +1 voor de Hunters :)
Terugblikkend op dit seizoen ben ik het met je eens. Petje af voor de speurders. Het zou leuk zijn om weer eens een oud-overheids dienaar als kandidaat te hebben. De marinier Evert uit seizoen 1 blijft legendarisch.

Het zou tof zijn als bijvoorbeeld Ray en Dai bij een Hunted VIPS mee zouden doen, die zie je hopelijk pas in beeld op de dagen van de hint en extractie :+ hoewel hun bekendheid gigantisch tegen zou kunnen werken -O- Of partijleiders: degene die wint mag premier worden , maar dan worden de hunters vast erg goed geholpen >:)

Merely a passerby in this world

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-02 08:16
Nog liever dan bij Hunted VIPS, zou ik Ray en Dai bij Hunted Into The Wild willen zien. Succes voor de camjo dan ook.

Ik heb dit seizoen ook gewoon weer genoten. Genoeg domme acties van de teams, waarmee ze wonderwel wegkomen en goed speurwerk. Dat er hier en daar geholpen wordt (microdot) en dat het niet altijd precies zo gaat als in het eggie kan mij minder boeien. Het is ook entertainment.

Vooral leuk dat ik het ene moment voor de hunters ben en het andere moment voor de teams. Als kijker 'win' ik atlijd.

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 06:44
Sleepoog schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:39:
Nog liever dan bij Hunted VIPS, zou ik Ray en Dai bij Hunted Into The Wild willen zien. Succes voor de camjo dan ook.

Ik heb dit seizoen ook gewoon weer genoten. Genoeg domme acties van de teams, waarmee ze wonderwel wegkomen en goed speurwerk. Dat er hier en daar geholpen wordt (microdot) en dat het niet altijd precies zo gaat als in het eggie kan mij minder boeien. Het is ook entertainment.

Vooral leuk dat ik het ene moment voor de hunters ben en het andere moment voor de teams. Als kijker 'win' ik atlijd.
Hunted Into The Wild ... die was ik helemaal vergeten. Dat zou idd een PERFECT MATCH zijn ... _/-\o_ met een voice over a "There is a plot twist ... the hunters are being HUNTED now..." :+

Merely a passerby in this world

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:22
The Legend schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:
In het begin staan we altijd wat meer aan de kant van kandidaten, maar als kandidaten domme dingen doen, shift onze voorkeur en aandacht ook meer naar de Hunters inderdaad. Ik kan niet juichen voor een ontsnapping van de rijschoolhouders, wetende dat ze gewoon oneindig meer geluk dan wijsheid hebben gehad bijvoorbeeld.

• Crazy D

Crazy D

millerman_sf schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:08:
[...]

In het begin staan we altijd wat meer aan de kant van kandidaten, maar als kandidaten domme dingen doen, shift onze voorkeur en aandacht ook meer naar de Hunters inderdaad. Ik kan niet juichen voor een ontsnapping van de rijschoolhouders, wetende dat ze gewoon oneindig meer geluk dan wijsheid hebben gehad bijvoorbeeld.
Maar de hunters hebben soms ook gewoon poepmazzel :P

Exact expert nodig?

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-02 13:00
Ik vond wel dat de finale aflevering wel heel abrupt klaar was. Ik had best nog wel een paar shots willen zien van de uitzinnige Hunters.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:30

sjaool

Every life should have 9 cats

PEBKAC schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:55:
Ik vond wel dat de finale aflevering wel heel abrupt klaar was. Ik had best nog wel een paar shots willen zien van de uitzinnige Hunters.
Soms hebben ze nog een uitzending met een terugblik op het seizoen maar nu schijnbaar niet.

"When you grow up your heart dies"

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:22:
[...]

Soms hebben ze nog een uitzending met een terugblik op het seizoen maar nu schijnbaar niet.
Dat is alleen met de vips

• One-eye864
  • Laatst online: 13:18
sjaool schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:22:
[...]

After the Hunt doen ze alleen na een "VIPS" seizoen

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Eigenlijk best jammer want iedereen wil wel graag wat meer behind the scenes zien. De VIPS vind ik wat dat betreft een stuk minder interessant.

"When you grow up your heart dies"

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-01 17:36
PEBKAC schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:55:
De rest van het publiek ziet dat meestal liever niet 🤣

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:39:
[...]

Eigenlijk best jammer want iedereen wil wel graag wat meer behind the scenes zien. De VIPS vind ik wat dat betreft een stuk minder interessant.
Je kunt VIPS gewoon kijken als normaal seizoen, althans ik ken de VIPS meestal toch niet :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kroesss
Donstil schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:50:
[...]
Je kunt VIPS gewoon kijken als normaal seizoen, althans ik ken de VIPS meestal toch niet :P
Zeker, maar ik herken de opmerking wel.

VIPS zijn naar mijn mening veel slechter voorbereid dan onbekende Nederlanders. Ik denk dat veel van hen meer meedoen om de eigen bekendheid te vergroten waar de onbekende deelnemers vaker echt willen winnen. Het is een andere sfeer om het zo maar te zeggen. Daarbij komt dat de VIPS maar 1 week hoeven te vluchten, daar krijg je ook een iets ander spel van. Al met al voelt het programma gewoon anders dan de "reguliere" versie.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Komt er een VIPS seizoen eigenlijk dit jaar?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21
Donstil schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:03:
Komt er een VIPS seizoen eigenlijk dit jaar?
Als het goed is wel

Een bekende van me zegt ook er ook aan mee gedaan te hebben. Maar (gelukkig) laat deze persoon er verder niks over los :P

Join het GoT Pulse-Team!

• One-eye864
Kroesss schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Zeker, maar ik herken de opmerking wel.

VIPS zijn naar mijn mening veel slechter voorbereid dan onbekende Nederlanders. Ik denk dat veel van hen meer meedoen om de eigen bekendheid te vergroten waar de onbekende deelnemers vaker echt willen winnen. Het is een andere sfeer om het zo maar te zeggen. Daarbij komt dat de VIPS maar 1 week hoeven te vluchten, daar krijg je ook een iets ander spel van. Al met al voelt het programma gewoon anders dan de "reguliere" versie.
Ja ik heb bij veel "VIPS" het idee dat ze denken mee te doen aan Jachtseizoen

• Crazy D

Crazy D

One-eye864 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:00:
[...]

Ja ik heb bij veel "VIPS" het idee dat ze denken mee te doen aan Jachtseizoen
Ja dat is een goede vergelijking ja.

Al waren er wel een paar VIPS in het verleden die het wel goed deden. Het lijkt soms wel een beetje (even overdrijven) "we hoppen lekker van BN'er naar BN'er, en krijgen lekker wat air-time, geven hun ook wat airtime en hopelijk krijgen we via hun een opdrachtje als dank". Terwijl volgens mij een BN'er 100 keer zo makkelijk een lift krijgt of ergens kan slapen bij random people. Maar ja, omdat hun kringetje alsnog redelijk groot is (groter dan bij de gemiddelde burger schat ik zo in), is dat voor de Hunters nog steeds lastig. En met welke BN'er zijn ze innig, en welke "kennen ze uit de scene".

Ik zou liever 2 seizoenen van 2 weken met onbekenden zien, dan 3 weken onbekenden (of 2 dan zoals dit jaar) en 1 week VIPS.

Exact expert nodig?

• One-eye864
Nieuw seizoen Hunted VIPS wordt vanaf 27 april uitgezonden aldus TvGids

• Family Guy

Family Guy

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/JtfgVMguRrQAAAAM/dmitry-finds-out-dmitry.gif

Steam ID = Ackerfiets

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste