• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:34

aap

Crazy D schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:50:
[...]
Zij wisten natuurlijk niet dat het nummer onbruikbaar zou worden, dat alle kandidaten hetzelfde nummer moesten bellen, en dat de hunters daardoor konden doen alsof ze Ilse waren...
De instructie om het nummer na lezen te vernietigen was wel een sterke hint dat het nummer niet uniek was.
Edit:
Het is me niet helemaal duidelijk wat de redactie beoogd had met deze instructie. Als ze wilden dat het ene team niet het andere team kon verlinken, dan hadden ze unieke telefoonnummers kunnen gebruiken. Als ze de hunters wel een kans wilden geven, waarom zou je dan benadrukken dat het vernietigd moest worden?
Heeft de redactie het dan zo bedacht dat alleen als de hunters erin zouden slagen het nummer te onderscheppen voordat het overgedragen was (wat ze ironisch gezien zelfs tweemaal gelukt is), zij verdiend hadden het telefoonnummer te bemachtigen?

Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...

[ Voor 63% gewijzigd door aap op 13-01-2026 14:15 ]

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:18
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:59:
[...]
Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...
Ik denk dat je als productie bij het ontwerpen van de opdrachten niet teveel moet plannen om een paar mensen vroeg te laten pakken. Dat plan je min of meer in bij de selectie van de deelnemers. Als je dan 1 of 2 koppels selecteert waarvan je het idee hebt dat ze wat minder gedisciplineerd zijn, dan weet je eigenlijk wel zeker dat er een paar vroeg opgepakt worden. En als het wat langer duurt, kun je in de editing achteraf de eerste week gewoon snel voorbij laten gaan, dan is het in de serie alsnog goed verdeeld.

Maar inderdaad, ik geloof ook wel dat er soms geholpen wordt door de productie. Afhankelijk van de situatie een hint aan de kandidaten of juist aan de Hunters. Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon een TV-programma.

[ Voor 16% gewijzigd door Kroesss op 13-01-2026 15:04 ]

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:58
Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Met de 2e boot kan je wel nog voor enige afleiding zorgen, op 2 verschillende punten aanmeren, bijvoorbeeld. En één zo'n grote RIB was net zo opvallend geweest, zoveel varen er daar niet van in die omgeving.

@SelmarSmit Kan jij de volgende keer in het gelegenheidsteam op locatie? Zoveel mensen op kantoor heb je de laatste dag toch geen hol aan, en het lijkt me leuk om jou voor de verandering achter de kandidaten aan te zien rennen :*) En bedankt voor jouw aanwezigheid in dit topic!
Ik denk dat ik de aller aller allerlaatste ben die HQ uit mag 🤣

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:16:
[...]
In het spel hebben de hunters altijd de mogelijkheid om de locatie te achterhalen door fouten van kandidaten die nog in het spel zitten (in dit geval bijv. door gewoon te bellen, ipv via Signal) in combinatie met eerder verkregen info. Het helemaal uniek maken per kandidatenkoppel maakt dat compleet onmogelijk.
Was dat niet een paar jaar terug dat de regie uiteindelijk zelf het extractiepunt verraden had met die dieplader die bij de start en extractie gebruikt werd en waarvan het kenteken door de Hunters in de ANPR gezet was?
M@cer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Het is wel een beetje jammer dat 1 van de hunters al meeleest op tweakers en al heel veel ideeen kan teruglezen ;)
Kun je ook als een uitdaging zien. Met @SelmarSmit volledig op de hoogte van je tactiek toch de finish zien te halen.
Al vrees ik dat het een illusie is om te denken dat de Hunters welke tactiek dan ook niet al meenemen in hun analyses.

En de vraag is of elke tactiek wel mogelijk is. Stel je bent van plan om zsm ergens een racefiets te regelen omdat je topfit bent en daarmee het land door te rijden i.p.v. liften. Dan moet je maar net het geluk hebben dat je een sportieve camjo treft die dat ook ziet zitten EN er de conditie voor heeft EN er iets te regelen valt voor de spullen van de camjo. En zelfs als dat allemaal lukt zal er wel iets verzonnen worden door de regie waardoor ook jij je een keer bloot moet geven richting de Hunters.

Aka je kunt een hoop richtlijnen voor jezelf opschrijven, maar een volledige tactiek uitschrijven EN volgen zal echt niet gaan lukken. Daarvoor ben je te afhankelijk van zaken die je niet kunt sturen.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
@SelmarSmit Kunnen we niet een keer een speciale "Tweakers edition" laten maken, dan kunnen alle betweters laten zien wat we in onze mars hebben ;-)

EDIT: Battle tussen Nerds/Betweters en Profie's die waarschijnlijk ook Nerd zijn.
Met in het achterhoofd de bezuinigingen bij de publieke omroep: wie zet een crowdfundingactie op? :)
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste