Ja dit bedoel ik. Het zorgt een beetje voor metagaming, doordaat je bepaalde zaken weet kun je er in de opname gebruik van maken. Dit programma is daar heel gevoelig voor en dat maakt het soms wat lastig uit te leggen.aap schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:56:
Maar wat @Wceend bedoelt is, dat de hunters voordat ze aanbellen eigenlijk al weten dat ze op het juiste adres zijn. In de echte wereld zou een goede leugenaar* de opsporingsdiensten misschien nog kunnen overtuigen dat ze op een verkeerd spoort zitten, maar bij Hunted is het hoogst haalbare dat je de Hunters ervan overtuigd dat je ze geen info gaat geven, no matter what.
Mijn grootste held wat dat betreft is een helper van een paar seizoenen geleden die zich van de domme bleef houden. Toen de hunters hem confronteerden met dat ze van alles wisten over de mensen die hij onderdak gegeven had antwoordde hij alleen met "als jullie alles al weten, waarom komen jullie het mij dan vragen?" De hunters dropen toen maar af, omdat ze doorhadden dat verspilling van hun tijd was om daar verder te proberen te komen.
* maar als ik iets van Hunters geleerd heb, is het wel hoe moeilijk het is om een geloofwaardig jokverhaal op te hangen. Vooral omdat de tactiek van de hunters vaak is om je in kleine hapjes los te laten wat ze al weten. Het is voor de meeste mensen blijkbaar moeilijk om eenmaal betrapt op een leugen, over te schakelen op een nieuwe leugen.
Die advocate die doodleuk zei "Ik moet een client bellen en ivm geheimhoudingsplicht mogen jullie daar niet bij zijn" om daarna doodleuk de voortvluchtigen te bellen vond ik ook erg goed.aap schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:56:
Mijn grootste held wat dat betreft is een helper van een paar seizoenen geleden die zich van de domme bleef houden. Toen de hunters hem confronteerden met dat ze van alles wisten over de mensen die hij onderdak gegeven had antwoordde hij alleen met "als jullie alles al weten, waarom komen jullie het mij dan vragen?" De hunters dropen toen maar af, omdat ze doorhadden dat verspilling van hun tijd was om daar verder te proberen te komen.
Zojuist hoorde ik in de podcast "Op de vlucht" dat ze o.a. na aanleiding van mijn vraag contact hebben gehad met de mensen bij de productie (hebben ze sowieso al langer warme banden mee) en het blijkt dat dit seizoen in 2 weken opgenomen is in plaats van in 3 weken. Het zou agenda technisch zo beter uitkomen zijn.
Naar mijn weten (en die van hun) is dit nergens vermeld en ik heb het vermoeden dat ze dit stil wilden houden aangezien @SelmarSmit er verder ook niet op in ging.
EDIT: Ik heb net de trailer en aflevering 1 nog even teruggekeken en er wordt (in tegenstelling tot vorige jaren) niks gezegd over de 500uur
Naar mijn weten (en die van hun) is dit nergens vermeld en ik heb het vermoeden dat ze dit stil wilden houden aangezien @SelmarSmit er verder ook niet op in ging.
EDIT: Ik heb net de trailer en aflevering 1 nog even teruggekeken en er wordt (in tegenstelling tot vorige jaren) niks gezegd over de 500uur
[ Voor 11% gewijzigd door One-eye864 op 06-01-2026 15:06 ]
die moeder had ook even kunnen zeggen "kinderen ga even naar buiten of naar je kamer"Jean-Bob schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:24:
[...]
Ik vind het bij haar soms wel op het randje, zoals ze bijvoorbeeld die helper van die meiden in Groningen aanpakte waar jonge kinderen bij zaten..
Het blijft TV
Do { Ping } while ( LOL )
Precies, ik had exact datzelfde. Dit ging mijn inziens wel wat ver zonder dat het indrukken bij het jonge meisje achter laat.Jean-Bob schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:24:
[...]
Ik vind het bij haar soms wel op het randje, zoals ze bijvoorbeeld die helper van die meiden in Groningen aanpakte waar jonge kinderen bij zaten..
Die moeder of de productie had echt even het kind/de kinderen naar de tuin moeten sturen.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat hadden ze prima kunnen stellen ergens en verklaard nogal wat. Jammer dat ze dat niet ergens hebben verteld.One-eye864 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:57:
Zojuist hoorde ik in de podcast "Op de vlucht" dat ze o.a. na aanleiding van mijn vraag contact hebben gehad met de mensen bij de productie (hebben ze sowieso al langer warme banden mee) en het blijkt dat dit seizoen in 2 weken opgenomen is in plaats van in 3 weken. Het zou agenda technisch zo beter uitkomen zijn.
Eens, misschien dat ze het daarom de hunters ook iets makkelijker gemaakt hebben. Al denk ik dat dat ook vooral te wijten is aan het vertrek van Anton en daarmee de nieuwe, minder ervaren, spelleidingPendora schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:46:
[...]
Dat hadden ze prima kunnen stellen ergens en verklaard nogal wat. Jammer dat ze dat niet ergens hebben verteld.
Dat zou een hoop verklaren, want in een normaal seizoen krijg je niet op dag 12 de extractie informatie. Die krijg je normaal 2 dag of zo voor extractie.Pendora schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:46:
[...]
Dat hadden ze prima kunnen stellen ergens en verklaard nogal wat. Jammer dat ze dat niet ergens hebben verteld.
Exact expert nodig?
Heb ik wat gemist:
Die baken bij de visboer... hoe wisten ze dat ze precies dat ene busje (van de 8 stuks) moesten hebben?
Die baken bij de visboer... hoe wisten ze dat ze precies dat ene busje (van de 8 stuks) moesten hebben?
Mijn theorie maar (nog) niet bevestigd door @SelmarSmitMagic666 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:27:
Heb ik wat gemist:
BevestigtOne-eye864 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:36:
[...]
Mijn theorie maar (nog) niet bevestigd door @SelmarSmit
ah! Check, dat heb ik dan even gemist ja
Ik loop nog wat achter met de afleveringen maar heb mij hierover ook enorm verbaasd. De een heeft geen kaart maar ik snap niet dat twee de koninginhint helemaal niet lijken te hebben. De VO maakt er ook geen notie van. Opvallend..aap schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:21:
[...]
Ik kan nog begrijpen dat je de (precieze) inhoud van de boodschap kunt vergeten, zeker in zo'n stressvol moment. Maar goed, zelfs die dronken vriend van die andere jongens was zo helder om het op te schrijven.
Maar volgens mij was de helper heel stellig dat er uberhaupt geen bericht was en ik kan me niet voorstellen dat je kunt vergeten dat er een bericht overgedragen was.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Het was dan ook totaal geen cruciale hintEagle Creek schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:37:
[...]
Ik loop nog wat achter met de afleveringen maar heb mij hierover ook enorm verbaasd. De een heeft geen kaart maar ik snap niet dat twee de koninginhint helemaal niet lijken te hebben. De VO maakt er ook geen notie van. Opvallend..
Exact expert nodig?