• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 10:36
aap schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:56:
Maar wat @Wceend bedoelt is, dat de hunters voordat ze aanbellen eigenlijk al weten dat ze op het juiste adres zijn. In de echte wereld zou een goede leugenaar* de opsporingsdiensten misschien nog kunnen overtuigen dat ze op een verkeerd spoort zitten, maar bij Hunted is het hoogst haalbare dat je de Hunters ervan overtuigd dat je ze geen info gaat geven, no matter what.

Mijn grootste held wat dat betreft is een helper van een paar seizoenen geleden die zich van de domme bleef houden. Toen de hunters hem confronteerden met dat ze van alles wisten over de mensen die hij onderdak gegeven had antwoordde hij alleen met "als jullie alles al weten, waarom komen jullie het mij dan vragen?" De hunters dropen toen maar af, omdat ze doorhadden dat verspilling van hun tijd was om daar verder te proberen te komen.

* maar als ik iets van Hunters geleerd heb, is het wel hoe moeilijk het is om een geloofwaardig jokverhaal op te hangen. Vooral omdat de tactiek van de hunters vaak is om je in kleine hapjes los te laten wat ze al weten. Het is voor de meeste mensen blijkbaar moeilijk om eenmaal betrapt op een leugen, over te schakelen op een nieuwe leugen.
Ja dit bedoel ik. Het zorgt een beetje voor metagaming, doordaat je bepaalde zaken weet kun je er in de opname gebruik van maken. Dit programma is daar heel gevoelig voor en dat maakt het soms wat lastig uit te leggen.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:22
aap schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:56:
Mijn grootste held wat dat betreft is een helper van een paar seizoenen geleden die zich van de domme bleef houden. Toen de hunters hem confronteerden met dat ze van alles wisten over de mensen die hij onderdak gegeven had antwoordde hij alleen met "als jullie alles al weten, waarom komen jullie het mij dan vragen?" De hunters dropen toen maar af, omdat ze doorhadden dat verspilling van hun tijd was om daar verder te proberen te komen.
Die advocate die doodleuk zei "Ik moet een client bellen en ivm geheimhoudingsplicht mogen jullie daar niet bij zijn" om daarna doodleuk de voortvluchtigen te bellen vond ik ook erg goed.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Zojuist hoorde ik in de podcast "Op de vlucht" dat ze o.a. na aanleiding van mijn vraag contact hebben gehad met de mensen bij de productie (hebben ze sowieso al langer warme banden mee) en het blijkt dat dit seizoen in 2 weken opgenomen is in plaats van in 3 weken. Het zou agenda technisch zo beter uitkomen zijn.

Naar mijn weten (en die van hun) is dit nergens vermeld en ik heb het vermoeden dat ze dit stil wilden houden aangezien @SelmarSmit er verder ook niet op in ging.

EDIT: Ik heb net de trailer en aflevering 1 nog even teruggekeken en er wordt (in tegenstelling tot vorige jaren) niks gezegd over de 500uur

[ Voor 11% gewijzigd door One-eye864 op 06-01-2026 15:06 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Jean-Bob schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Ik vind het bij haar soms wel op het randje, zoals ze bijvoorbeeld die helper van die meiden in Groningen aanpakte waar jonge kinderen bij zaten..
die moeder had ook even kunnen zeggen "kinderen ga even naar buiten of naar je kamer"

Het blijft TV ;)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jean-Bob schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Ik vind het bij haar soms wel op het randje, zoals ze bijvoorbeeld die helper van die meiden in Groningen aanpakte waar jonge kinderen bij zaten..
Precies, ik had exact datzelfde. Dit ging mijn inziens wel wat ver zonder dat het indrukken bij het jonge meisje achter laat.

Die moeder of de productie had echt even het kind/de kinderen naar de tuin moeten sturen.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
One-eye864 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:57:
Zojuist hoorde ik in de podcast "Op de vlucht" dat ze o.a. na aanleiding van mijn vraag contact hebben gehad met de mensen bij de productie (hebben ze sowieso al langer warme banden mee) en het blijkt dat dit seizoen in 2 weken opgenomen is in plaats van in 3 weken. Het zou agenda technisch zo beter uitkomen zijn.

Naar mijn weten (en die van hun) is dit nergens vermeld en ik heb het vermoeden dat ze dit stil wilden houden aangezien @SelmarSmit er verder ook niet op in ging.

EDIT: Ik heb net de trailer en aflevering 1 nog even teruggekeken en er wordt (in tegenstelling tot vorige jaren) niks gezegd over de 500uur
Dat hadden ze prima kunnen stellen ergens en verklaard nogal wat. Jammer dat ze dat niet ergens hebben verteld.

• One-eye864
Pendora schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:46:
[...]
Dat hadden ze prima kunnen stellen ergens en verklaard nogal wat. Jammer dat ze dat niet ergens hebben verteld.
Eens, misschien dat ze het daarom de hunters ook iets makkelijker gemaakt hebben. Al denk ik dat dat ook vooral te wijten is aan het vertrek van Anton en daarmee de nieuwe, minder ervaren, spelleiding

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:00

Crazy D

I think we should take a look.

Pendora schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:46:
[...]

Dat zou een hoop verklaren, want in een normaal seizoen krijg je niet op dag 12 de extractie informatie. Die krijg je normaal 2 dag of zo voor extractie.

Exact expert nodig?

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Magic666

No one's neighbour!

Heb ik wat gemist:

Die baken bij de visboer... hoe wisten ze dat ze precies dat ene busje (van de 8 stuks) moesten hebben?

• One-eye864
Magic666 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:27:
Heb ik wat gemist:

Die baken bij de visboer... hoe wisten ze dat ze precies dat ene busje (van de 8 stuks) moesten hebben?
Mijn theorie maar (nog) niet bevestigd door @SelmarSmit

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-01 17:36
Bevestigt

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Magic666

No one's neighbour!

ah! Check, dat heb ik dan even gemist ja :)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:45

Eagle Creek

Breathing security

aap schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:21:
[...]

Ik kan nog begrijpen dat je de (precieze) inhoud van de boodschap kunt vergeten, zeker in zo'n stressvol moment. Maar goed, zelfs die dronken vriend van die andere jongens was zo helder om het op te schrijven.

Maar volgens mij was de helper heel stellig dat er uberhaupt geen bericht was en ik kan me niet voorstellen dat je kunt vergeten dat er een bericht overgedragen was.
Ik loop nog wat achter met de afleveringen maar heb mij hierover ook enorm verbaasd. De een heeft geen kaart maar ik snap niet dat twee de koninginhint helemaal niet lijken te hebben. De VO maakt er ook geen notie van. Opvallend..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Crazy D

Crazy D

Eagle Creek schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:37:
[...]

Ik loop nog wat achter met de afleveringen maar heb mij hierover ook enorm verbaasd. De een heeft geen kaart maar ik snap niet dat twee de koninginhint helemaal niet lijken te hebben. De VO maakt er ook geen notie van. Opvallend..
Het was dan ook totaal geen cruciale hint :) Kon wel voor wat verwarring zorgen bij de hunters (of, had gekund...). Het had mooi(er) geweest als de GPS locaties verwijzen naar een plek waar dan ook iets met een beeld van een koningin staat (er zijn er vast wel meerdere in NL :)). Dan had het nog een soort meerwaarde. Nu viel het iedereen sowieso al op dat er iets met de postzegel was.

Exact expert nodig?

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:23
Maar ik wil wel even de kanttekening maken @SelmarSmit dat Meerstad(groningen) geen Garmerwolde is ;)

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik vraag mij af wat er gebeurt als ze iedereen hebben voor de finale, is het dan gewoon meer tijd in de afleveringen aan alles besteden en helaas geen finale met mogelijke ontsnapping of gaat productie het spel element de overhand geven en in ieder geval zorgen dat er een finale komt.

Dit omdat de laatste aflevering ze echt oog hadden op alledrie de helpers.

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 09-01-2026 18:32 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 20:58

skate master

Autodesk Educator Expert

Rubman schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:31:
Ik vraag mij af wat er gebeurt als ze iedereen hebben voor de finale, is het dan gewoon meer tijd in de afleveringen aan alles besteden en helaas geen finale met mogelijke ontsnapping of gaat productie het spel element de overhand geven en in ieder geval zorgen dat er een finale komt.

Ik heb zo'n idee dat de spelleiding dan voor wat foutieve info zorgt of een tracker wie ineens niet meer werkt. Kan toch niet zo zijn dat er geen finale is.

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Rubman schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:31:

Ik zou het pas echt vreemd vinden als ze niet iedereen voor de finale al te pakken hebben.
Ze hebben met minder informatie al meer kandidaten opgepakt.

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-02 10:25
Nou, vanavond de finale-aflevering. Ik heb het gevoel dat die een heel stuk minder spannend zal zijn dan we gewend zijn. De mooie beelden van hunters die achter de laatste voortvluchtigen aanrennen op de extratielocatie verwacht ik dit keer niet. Ik hoop dat de nieuwe producent er lering uit trekt, en het systeem de volgende keer beter opzet. Het is geen ramp dat dit een keer gebeurd, we zijn al heel wat jaren best wel verwend denk ik, maar als het vaker op deze manier gaat, dan denk ik dat veel mensen wel af gaan haken.

De hints/aanwijzingen waren gewoon niet goed genoeg verstopt. De Hunters hebben tot 2 maal toe met onvolledige informatie de boel ontrafelt (eerst door het ontcijferen van de stempels zonder de aanwijzing van het periodiek systeem, de tweede keer door het vinden van de Marktplaats-advertenties zonder het hebben van de NFC-stickers van alle kandidaten).

Vanavond dus even kijken hoe de resterende voortvluchtigen worden opgepakt terwijl ze de aanwijzing in handen proberen te krijgen, en dan op naar volgend jaar.

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:51
Ze hebben vast nog een aantal leuke gescripte situaties voor ons klaar staan vanavond.

• Kroesss
Ik weet niet of het gescripte situaties zullen zijn, eerlijk gezegd denk ik dat die omschrijving wel een stap te ver is. Wellicht dat de kandidaten nog een klein beetje worden geholpen door de productie, of juist de Hunters wat worden tegengewerkt door de productie. In de basis is het echter (zoals al vaker aangegeven in dit topic) over en sluiten. Nog 2 koppels die op de vlucht zijn, en van beiden is bekend bij wie ze moeten zijn op maandag om de informatie op te halen. In principe gaan ze dus de finale nooit kunnen halen.

Maar goed, zoals ik al zei, zijn we echt wel verwend de afgelopen jaren. Ik schrijf het format dan ook zeker nog niet af, maar ik vind wel dat de uitvoering dit seizoen gewoonweg niet echt geleverd heeft. Aan de andere kant moet je dan ook zeggen dat veel mensen het teveel entertainment vinden en te weinig reële simulatie. Dat geen enkele kandidaat de echte finale haalt zou dan juist wel een weerwoord voor die mensen zijn.

• tszcheetah
  • Niet online
Op naar volgend jaar? Eerst nog een VIPS-seizoen, ergens richting de zomer met een dagelijkse uitzending :D

Ik ben wel nieuwsgierig naar de afloop vanavond. Het zal vast niet het meest spectaculaire seizoen ooit worden. Maar ik hoop wel - en ga er ook vanuit - dat we het eerlijke spelverloop te zien krijgen. En tja, na 10 seizoenen zal het bijzonder ingewikkeld zijn om de spelelementen goed vorm te geven, zodat het voor zowel kandidaten als hunters te doen blijft... Dus dat het nu een keer iets minder in balans is (of in ieder geval lijkt te zijn) is dan misschien jammer, maar meer ook niet. Dat komt volgende keer vast wel weer goed!

• Kroesss
Krijgt het VIP-seizoen dagelijks een aflevering ja? Die had ik nog even gemist.

Het is bijna Netflix waar je het hele seizoen in 2 avondjes kunt bingen!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Oh de camera-auto was toevallig net verplaatst :+

• Pendora
Mathijs14 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:51:
Denk dat ze maar 1 per koppel mogen gebruiken. Dan heb je natuurlijk daadwerkelijk de kans dat het verplaatst wordt.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Pendora schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:56:
[...]

Denk dat ze maar 1 per koppel mogen gebruiken. Dan heb je natuurlijk daadwerkelijk de kans dat het verplaatst wordt.
Ja maar ze hadden een tracker op de auto van de helper geplaatst. Waarom zou je dan de camera-auto bij het werk van hem laten staan terwijl hij alweer thuis is?

• Pendora
Mathijs14 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:57:
[...]

Ja maar ze hadden een tracker op de auto van de helper geplaatst. Waarom zou je dan de camera-auto bij het werk van hem laten staan terwijl hij alweer thuis is?
In de gedachte dat hij misschien de auto niet gebruikt. Twee opties houdt je dan open.

Nog een fout van de productie door hetzelfde nummer te gebruiken….

[ Voor 9% gewijzigd door Pendora op 12-01-2026 21:05 ]

• xxs
  • Niet online

xxs

Waarom belden de Hunters zelf dat 06 whatsapp nummer niet?

EDIT: Ik was te vroeg met de vraag 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door xxs op 12-01-2026 21:17 ]

• xxs
  • Niet online

xxs

Waarom is het horloge van die donkere dame (hunter) geblurred? Of zie ik dat fout?

• THE_BASE
  • Niet online
xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:22:
Waarom is het horloge van die donkere dame (hunter) geblurred? Of zie ik dat fout?
Tijdstip te zien?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• SMSfreakie
  • Niet online
Ik zet in.... Op gepakt worden

404 Signature not found

• THE_BASE
  • Niet online
Jammer dat de meiden gepakt zijn. Sterk verhaal van hun helper dat ze de Hunters om de tuin aan het leiden was.

Benieuwd of Ricardo en Ilse nog ergens komen met alle Hunters achter je aan. Jammer dat het deze keer voor HQ wel wat makkelijk wordt gemaakt, voor mijn gevoel dan.

• xxs
  • Niet online

xxs

Het tijdstip is niet te zien, dat is waarschijnlijk de reden van blurren maar waarom zouden ze dat willen verbloemmen?

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Freak187

geen

Anti climax

Kia Niro-EV 2024

• xxs
  • Niet online

xxs

Een aantal tè toevalligheden. Lessons learned hoop ik.

• Boele009
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 10:47
Hele seizoen niet gekeken, laatste aflevering weet ik weer waarom.
Je bent altijd de sigaar door de fouten van anderen...

• THE_BASE
  • Niet online
Anti-climax. Wat een aanfluiting. Totaal onbegonnen werk. Al had Ricardo beter richting water kunnen rennen.

Jammer voor het harde werk, maar dit was het minst spannende seizoen ooit.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Er moet nu echt wel wat aangepast worden. Echt heel zuur dat ze altijd gepakt worden door fouten, of luiheid van de andere duos en hun netwerken.

• xxs
  • Niet online

xxs

@SelmarSmit Kunnen we niet een keer een speciale "Tweakers edition" laten maken, dan kunnen alle betweters laten zien wat we in onze mars hebben ;-)

EDIT: Battle tussen Nerds/Betweters en Profie's die waarschijnlijk ook Nerd zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door xxs op 12-01-2026 22:29 ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Freak187

geen

THE_BASE schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:32:
Anti-climax. Wat een aanfluiting. Totaal onbegonnen werk. Al had Ricardo beter richting water kunnen rennen.

Jammer voor het harde werk, maar dit was het minst spannende seizoen ooit.
Ja het is jammer dat de terug moesten naar bekenden dus dan is het lastig om verborgen te blijven.

Lessons learned moet zijn dat ze direct hun bewijs moeten vernietigen en op een of andere manier moeten coderen voor het geval ze gepakt worden. Anders wordt de puzzel te makkelijk gelegd.

Kia Niro-EV 2024

• Gerben1111
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-01 23:14
@SelmarSmit misschien https://main.XXX.amplifyXXX.com even wat beter dicht tikken (: De URL was zichtbaar in de aflevering (:

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:16
RegularJohn schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
Er moet nu echt wel wat aangepast worden. Echt heel zuur dat ze altijd gepakt worden door fouten, of luiheid van de andere duos en hun netwerken.
Met 10 mogelijke extractiepunten en 4 hunter teams snap ik niet goed waarom iedereen op het eind vol voor de spoorbrug ging.

Waarom vielen die andere punten eerder af?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• jdh009
  • Laatst online: 20:43

jdh009

FP ProMod
Wat mij betreft een prima einde voor het minste seizoen in jaren (op enkele 'VIP' seizoenen na), echter de winst naar Ricardo en Ilse zou helemaal een aanfluiting zijn geweest voor het programma. Jammer dat het een week korter was dan normaal en daar lijkt in het spel ook rekening mee te zijn gehouden mbt de pakkans... Komt dat door de bezuinigingen op de NPO, die inkorting?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• hoevenpe
jdh009 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:56:
Wat mij betreft een prima einde voor het minste seizoen in jaren (op enkele 'VIP' seizoenen na), echter de winst naar Ricardo en Ilse zou helemaal een aanfluiting zijn geweest voor het programma.
Wat hebben Ricardo en Ilse verkeerd gedaan? Ze zijn relatief goed onder de radar gebleven, hebben de NFC sticker meegenomen en waren vlak voor tijd bij het extractiepunt.

Met een hunterteam voor hun neus hadden ze geen schijn van kans.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
Het is ook wel lastig om het goed te doen he :p
Ik vond het leuk seizoen maar ik kijk het ook met een simulatie bril

Je zet wat raadsels van tevoren op en je kan als regie maar aan een paar variabelen draaien. Ik denk dat er in de laatst aflevering flink aan die variabelen is gedraaid
- net doen alsof ilse/ricardo het nummer net eerder hadden gebeld toen ze het juiste antwoord hadden
- heli inhuren en rondjes laten vliegen
- infuisteren om signal te gebruiken om te bellen

Erg? Nee denk het niet, ik kijk het ter lering en vermaak dus toch nog een spannend einde. Wel sneu om te zien dat Ilse fysiek iets overkwam, ze hadden zo te zien niet heel ver gerend.

Ik vond de decoy van audi mevrouw wel goud en fascinerend hoe selmar in de gedachten van de voortvluchtigen weet te kruipen :)

Tof weer

CISSP! Drop your encryption keys!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:47
De afleidingen op het einde waren leuk gedaan. Wel duidelijk dat ze uiteindelijk Ilse en Ricardo tot de finale hebben laten komen, er was genoeg capaciteit om daar dichter op te gaan zitten. Op deze manier nog wel spanning tot het eind, met behulp van wat trucjes inderdaad. Dat er een onervaren spelleiding op zat zag je stiekem toch wel behoorlijk doorschemeren in veel dingen, maar daar is hopelijk ook van geleerd..

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jammer dat Ricardo en Ilse het net niet konden redden, ze hebben het spel best heel goed gespeeld volgens mij, met wat geluk deels natuurlijk.

Als ze iedereen 10 (deels) andere coordinaten zouden geven, wordt het voor de hunters alleen maar makkelijker, dan zouden ze kunnen wegstrepen welke er niet dubbel voorkomen (want de extractie plek is voor iedereen het zelfde, of dat zouden ze los moeten gaan laten)

[ Voor 4% gewijzigd door Le Mol op 13-01-2026 03:33 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• xxs
  • Niet online

xxs

THE_BASE schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:24:
Jammer dat de meiden gepakt zijn. Sterk verhaal van hun helper dat ze de Hunters om de tuin aan het leiden was.
Selmar gokte goed met zijn 50/50, Manege of Groeweg, daar waar ze al geweest waren en geen meiden hadden aangetroffen en waar notabene 'niks' was. M.i. zou een logischer keuze de manege met onderdak geweest zijn. Maar ik ben dan ook geen Hunter 8)7

• laurens0619
Ze kwamen wel heel gemakkelijk aan die coordinaten via de usb stick.

Aan de ene kant een realistische truuc, susanne die tussendoor komt en de setting zo maakt dat je het snel automatisch doet

Anderzijds als je in andere afleveringen kijkt hoe lastig gepakte mensen iets los lieten ongeloofwaardig.
Dus denk toch ook wel dat in dit geval hunters beetje hulp van regie hebben gehad, finale zonder die inhoud van usb was lastig geweest

Opnieuw niet erg.
Denken dat je en een leuke serie kunt neerzetten met een zo spannend mogelijke finale zonder tussentijdse beïnvloeding is gewoon niet realistisch

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 12-01-2026 22:31 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik vermoed dat @SelmarSmit geen tap op de coördinaten bij googlemaps mocht doen. Anders hadden ze dat gedaan en was er geen finale geweest.

• SelmarSmit
Mathijs14 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:51:
Dat zag je mij (inclusief mijn redenering) vorige week doen.

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:37:
[...]

Met 10 mogelijke extractiepunten en 4 hunter teams snap ik niet goed waarom iedereen op het eind vol voor de spoorbrug ging.

Waarom vielen die andere punten eerder af?
Er stond 1 team

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Wat hebben Ricardo en Ilse verkeerd gedaan? Ze zijn relatief goed onder de radar gebleven, hebben de NFC sticker meegenomen en waren vlak voor tijd bij het extractiepunt.

Later aankomen. Beter plan voor extractie eventueel. Maar zoals ik altijd zeg: als je de laatste dag haalt ben je een winnaar. De extractie is als een penalty-serie; een loterij.

• xxs
  • Niet online

xxs

laurens0619 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:01:
Het is ook wel lastig om het goed te doen he :p
Ik vond het leuk seizoen maar ik kijk het ook met een simulatie bril

Je zet wat raadsels van tevoren op en je kan als regie maar aan een paar variabelen draaien. Ik denk dat er in de laatst aflevering flink aan die variabelen is gedraaid
- net doen alsof ilse/ricardo het nummer net eerder hadden gebeld toen ze het juiste antwoord hadden
- heli inhuren en rondjes laten vliegen
Heli's kan je gemakkelijk monitoren (mits transponder aanstaat wat volgens mij verplicht is voor burger toestellen) op b.v. https://www.adsbexchange.com/ dus dat ze eerst een melding van het veld team moesten krijgen dat er een heli rond vloog is wel vreemd.

• SelmarSmit
jongetje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:28:
Ik vermoed dat @SelmarSmit geen tap op de coördinaten bij googlemaps mocht doen. Anders hadden ze dat gedaan en was er geen finale geweest.
Jawel, maar ze gebruikten een offline versie van Google earth (?)

• hoevenpe
SelmarSmit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:36:
Jawel, maar ze gebruikten een offline versie van Google earth (?)
Was dat ingegeven door de spelleiding? Anders best slim verzonnen van ze net als Signal.

• laurens0619
xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:34:
[...]

Heli's kan je gemakkelijk monitoren (mits transponder aanstaat wat volgens mij verplicht is voor burger toestellen) op b.v. https://www.adsbexchange.com/ dus dat ze eerst een melding van het veld team moesten krijgen dat er een heli rond vloog is wel vreemd.
True dat was wel gek die hielde ze voorgaande jaren wel pro actief in de gaten

Ook gek was dat ze niet, met een drone ofzo, hebben afgezocht naar locaties waar de rib vandaan kon komen en die volgen. Alles lag toch aan de rivier? Kon niet uit heel veel kanten komen

Dat deden ze vorig jaar wel toen in scheveningen (maar was ook wel jammer)

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 12-01-2026 22:41 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:46

3DDude

I void warranty's

SelmarSmit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:34:
[...]

Later aankomen. Beter plan voor extractie eventueel. Maar zoals ik altijd zeg: als je de laatste dag haalt ben je een winnaar. De extractie is als een penalty-serie; een loterij.
Ik weet niet of dat mag; 10 man meenemen om je heen te staan en alle hunters tegenhouden. Of idd decoy sturen met 3 stellen die op je lijken naar de andere punten hahah.

Maargoed ze waren vrij kansloos.
Offline maps zou ik een gedownloade variant van openstreetmap ofzo pakken.
Maarja er viel weinig aan te doen.
Dat ze op dr werk signal gebruikt geloof ik niks van haha. :+ Die gebruiken gewoon whatsapp net als de rest van NL.

Be nice, You Assholes :)

• SelmarSmit
3DDude schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Ik weet niet of dat mag; 10 man meenemen om je heen te staan en alle hunters tegenhouden. Of idd decoy sturen met 3 stellen die op je lijken naar de andere punten hahah.
Dat mag prima en is in eerdere jaren ook al gedaan. Bijvoorbeeld bij Sofie en Eileen

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-01 19:36
Voor mijn gevoel ging het een beetje mis bij die Markplaats advertenties.

Dit was gewoon veel te makkelijk voor de hunters vooral als je van die inspiratieloze fake advertenties plaatst.

Voor rest waren de deelnemers best naïef en zagen veel over het hoofd

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:42
Maar gefeliciteerd @SelmarSmit!

Het is jullie weer gelukt.
Goed gedaan Hunters jullie mogen trots zijn op jullie prestatie!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-02 11:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Tip voor de volgenden die op de vlucht gaat. Als je in een boomgaard gaat staan en de weg kunt zien, kun je er ook vanuit gaan dat degenen die op de weg rijden jou ook zien staan.

En onderhand moet het ook wel duidelijk zijn dat je beter helpers kunt hebben met oude bakkies van auto's.

Ook denken medekandidaten niet echt na. Een vingerafdruk geven zonder enige tegenwerking is wel zwak.

En als laatste vluchten is praktisch onmogelijk blijkt maar weer. Ik hoop op een seizoen waarbij de voortvluchtigen niet hoeven teruggrijpen op hun interne cirkel want het blijkt dat de hunters toch wel aan info over de teams en hun positie kunnen komen zonder dat dit nodig is.

"When you grow up your heart dies"

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
@SelmarSmit Kunnen we niet een keer een speciale "Tweakers edition" laten maken, dan kunnen alle betweters laten zien wat we in onze mars hebben ;-)

EDIT: Battle tussen Nerds/Betweters en Profie's die waarschijnlijk ook Nerd zijn.
"Hoi mogen we vannacht op jouw zolderkamer overnachten?"

:+

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Beetje gemengde gevoelens bij dit seizoen.
Het voelde hier en daar, zoals eerder opgemerkt, alsof het de Hunters wel makkelijk gemaakt werd, maar anderzijds hebben kandidaten ook hulp gehad. (Iets met microdot en gras)

Desondanks hebben de Hunters het wel gewoon voor elkaar gekregen iedereen te pakken en daar kwam ook gewoon goed speurwerk bij kijken. Dus is een felicitatie ook op absoluut zijn plaats voor de Hunters / @SelmarSmit.

Een speciale "Tweakers edition" zal er vast niet van komen, maar aanmelden voor seizoen 11 lijkt hier nog wel te kunnen. Er staat niks specifieks bij over 14 vs 21 dagen. Misschien na het aanmaken van een account...

• xxs
  • Niet online

xxs

Natuurlijk felicitaties voor de Hunters en voor alweer een vermakelijke serie. Ik geef het je te doen om zoiets 100% waterdicht inelkaar te timmeren.

• tszcheetah
  • Niet online
Werd het toch nog spannender dan ik dacht. Dat Ricardo en Ilse via Signal gingen bellen vond ik niet raar, heel het seizoen zag je ze al best goed nadenken over hun digitale acties. Ook goed om wat foutjes van de hunters te zien, zoals het heen en weer sturen van teams in Zeeland en het verplaatsen van de camera-auto. Ik ben wel benieuwd naar de tijd tussen het krijgen van de info door Ricardo en Ilse en de voicemail bij de hunters. De montage was wel erg spannend, de werkelijkheid vast iets minder.

Ondanks alles hadden de hunters uiteindelijk geen zekerheid over de locatie, dus stonden ze met een beetje geluk en goede intuitie op de goede plek. Goed gespeeld dus, gefeliciteerd @SelmarSmit en co!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:35

aap

Vorige week zei ik nog hoopvol dat Roxanne mijn held kon worden, maar ze brak toch teleurstellend snel toen ze zag dat haar kandidaten gearresteerd waren.

Het net leek zich te sluiten om Lisanne en Nadine, maar er was opeens een sprankje hoop toen de hunters trapten in de leugen van de liftgever. Maar met een helper die onder de tap zat en een liftgever die tot op de minuut gevolgd kon worden, mocht dit eigenlijk niet fout gaan voor de hunters en dat ging het ook niet.
Van de andere kant waren de dames ook zo gefocust op de ontmoeting met Jacco, dat ze helemaal gestopt waren met nadenken over of ze misschien niet te makkelijk vindbaar waren. Als je je de hele dag door één en dezelfde helper laat rondrijden in een luxe auto met LTE, waarmee je bij twee bij de hunters bekende addressen langsgaat, dan verdien je de finale ook niet.

Ilse en Ricardo deden op het einde eigenlijk niets fout en hadden geluk dat de aandacht van de hunters net even niet op hen lag. Maar in de finale waren ze ook kansloos tegen 4 hunterteams. Waren er 2 koppels over geweest, dan hadden wellicht 1 of 2 personen het tot in de boot kunnen redden.

En dat bruidspaar! Was dat nou toeval of was het net als de helikopter een helpend handje van de redactie? (Staat er misschien in het draaiboek dat er extra afleidingen vrijgespeeld worden als er 5 koppels opgepakt zijn?)

Ik begrijp dat de hunters ook een goede kans moeten hebben om kandidaten op te sporen, maar ook dit seizoen was het weer te makkelijk om met informatie van één koppel ook de andere op het spoor te komen.
Het lekken van de radiohints kan nog als stommiteit van de vluchters aangerekend worden, maar ik hoop dat ook de redactie onderschat had hoe makkelijk het voor de hunters was om de marktplaatsadvertenties te vinden. Want het bekend worden van alle helpers van alle voortvluchtigen, was voor mij toch wel de fun killer van dit seizoen. Het gevolg was het real-life equivalent van campen en dat is nooit leuk.

Ik begreep ook niet goed wat het nut was van de tip om het telefoonnummer te verbranden, wanneer dat telefoonnummer voor alle kandidaten hetzelfde is en er dus een gerede kans is dat de hunters hier toch wel achterkomen. Dan had het zo ingestoken moeten worden dat de helpers het nummer al hadden moeten vernietigen, zodat het alleen mondeling overgedragen kon worden aan de vluchters. Dat het de hunters toch niet lukte om de definitieve extractielocatie te achterhalen, was of heel gelukkig voor I&R, of misschien toch de hand van god van de redactie?

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-02 21:00
Er zat een tap op het 06 nummer dat de laatste 3 uur gebeld moest worden. Er werd al gezegd dat de inhoud van Whatsapp gesprekken niet te horen zal zijn (dus alleen meta gegevens), gesprekken via normale lijn dus blijkbaar wel.
Volgens mij belden ze met de telefoon van de laatste helper naar het 06 nummer. Dan moeten de meta gegevens van deze beller, dan de auto (volgens mij ook vrij nieuw dus LTE kaart) tevoorschijn komen dus dan zijn ze beter peilen.
@SelmarSmit Hebben jullie van het belletje van de vluchters met Signal naar het nummer onder de tap wel de meta gegevens gekregen of is Signal hierin voor vluchters wel veilig?

• SelmarSmit
MaVeNwg schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 04:05:
Er zat een tap op het 06 nummer dat de laatste 3 uur gebeld moest worden. Er werd al gezegd dat de inhoud van Whatsapp gesprekken niet te horen zal zijn (dus alleen meta gegevens), gesprekken via normale lijn dus blijkbaar wel.
Volgens mij belden ze met de telefoon van de laatste helper naar het 06 nummer. Dan moeten de meta gegevens van deze beller, dan de auto (volgens mij ook vrij nieuw dus LTE kaart) tevoorschijn komen dus dan zijn ze beter peilen.
@SelmarSmit Hebben jullie van het belletje van de vluchters met Signal naar het nummer onder de tap wel de meta gegevens gekregen of is Signal hierin voor vluchters wel veilig?
Signal werkt wel mee, maar wel met zo veel haken, ogen, regelgezeur dat als je de info uiteindelijk hebt, die meestal niet meer relevant is.

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-01 19:36
Farmerwood schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:25:
Beetje gemengde gevoelens bij dit seizoen.
Het voelde hier en daar, zoals eerder opgemerkt, alsof het de Hunters wel makkelijk gemaakt werd, maar anderzijds hebben kandidaten ook hulp gehad. (Iets met microdot en gras)

Desondanks hebben de hunter het wel gewoon voor elkaar gekregen iedereen te pakken en daar kwam ook gewoon goed speurwerk bij kijken. Dus is een felicitatie ook op absoluut zijn plaats voor de Hunters / @SelmarSmit.

Een speciale "Tweakers edition" zal er vast niet van komen, maar aanmelden voor seizoen 11 lijkt hier nog wel te kunnen. Er staat niks specifieks bij over 14 vs 21 dagen. Misschien na het aanmaken van een account...
21 dagen :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 07:32
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:37:
[...]

Was dat ingegeven door de spelleiding? Anders best slim verzonnen van ze net als Signal.
Volgens mij was dat ingegeven door die helper. Ze waren daar eerder geweest om de gevonden coördinaten (van de code op de envelop icm het periodiek systeem) op te zoeken en die gebruikte een offline versie. Daardoor keerden ze hier nu terug om de 10 coördinaten wederom offline op te zoeken. Dat was best slim gedaan van ze.

• M@cer
  • Laatst online: 15:15
Farmerwood schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:25:

Het is wel een beetje jammer dat 1 van de hunters al meeleest op tweakers en al heel veel ideeen kan teruglezen ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Vond het nog best spannend met Ricardo en Ilse :D

Wat mij opviel in de montage: ze begonnen met 3 uur op de klok. Gaan bellen met dat nummer en krijgen een vraag. Vervolgens bellen ze nogmaals maar toen stond de klok op 1,5 uur ofzo. Daar is dus wel wat tijd overheen gegaan ;)

Kreeg wel sterk het vermoeden dat de spelleiders R&I nog een kans wilde geven. Tevens wat @laurens0619 zegt: waarom niet een drone de lucht in sturen? Of mag dat niet?

Wat was trouwens de reden dat er twee boten waren i.p.v. 1? Dit viel nog meer op dan eentje.

Uiteindelijk prima vermaakt met dit seizoen ondanks de Marktplaats flater.

Dank aan @SelmarSmit voor zijn bijdrages hier d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-01-2026 09:11 ]

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:31
xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
Gewoon 1 tweakers-team, en dan @SelmarSmit Selmar als mol laten opereren die de hunters telkens de verkeerde kant opstuurt >:)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Pat911 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
[...]

Gewoon 1 tweakers-team, en dan @SelmarSmit Selmar als mol laten opereren die de hunters telkens de verkeerde kant opstuurt >:)
Dit begint 24-achtige vormen aan te nemen! Daar zat ook in ieder seizoen een mol bij CTU _O-

• Joster
Pat911 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
[...]

Hahah ja, corrupte agenten is ook niet helemaal onrealistisch uiteindelijk :Y)

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Ik wil het Hunterteam wel op de vlucht zien gaan en dan door een niet gepensioneerd Hunterteam gezocht worden.

• Crazy D

Crazy D

aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:04:
Ilse en Ricardo deden op het einde eigenlijk niets fout en hadden geluk dat de aandacht van de hunters net even niet op hen lag. Maar in de finale waren ze ook kansloos tegen 4 hunterteams. Waren er 2 koppels over geweest, dan hadden wellicht 1 of 2 personen het tot in de boot kunnen redden.
Er was 1 team op die plek, en dat een beetje een educated guess. Dat echtpaartje was mooie afleiding, maar snel geredeneerd dat je dat niet doet op een plek naast de echte extractie dus vallen die punten daaromheen weg. En uiteindelijk gokken, welke van de 2 punten gaan we op af? En ze gokten de juiste. Met maar 1 team, dus er was echt nog wel een kans.

De Google Earth offline gebruiken was volgens mij vooral dat de 1e keer dat ze daar waren die bewoner zei dat ie google earth had (goed meegedacht) en dat hadden die meiden onthouden. Wel slim ook van die helper dus.

Ik heb ook wat gemengde gevoelens, vooral de marktplaats advertentie heeft veel verziekt. Daardoor had het gewoon inkoppen moeten zijn bij de helpers. Dat dat niet gebeurde was meer mazzel.

Voor de rest weer de nodige ondoordachte acties van de koppels, slim redeneren door de hunters. Vond het op zich overall wel een vermakelijk seizoen, maar dat na zoveel seizoenen mensen nog steeds die klote WhatsApp profielfoto's in de gaten houden |:(

Exact expert nodig?

• hoevenpe
Joster schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:36:
Volgens mij was dat ingegeven door die helper. Ze waren daar eerder geweest om de gevonden coördinaten (van de code op de envelop icm het periodiek systeem) op te zoeken en die gebruikte een offline versie. Daardoor keerden ze hier nu terug om de 10 coördinaten wederom offline op te zoeken. Dat was best slim gedaan van ze.
Volgend jaar als team een tablet in de rugzak met daarop offline kaarten (google earth offline) en zoveel mogelijk andere informatie? Kan je gebruiken om rustig coordinaten te zoeken, verder in te zoomen dan op een fysieke kaart en zaken als usb-sticks af te spelen zonder connectie met de buitenwereld. Maak je een keer connectie met een openbaar wifi-punt dan zal dat niet gelijk opvallen zolang je niet heel specifiek zoekt.

Als ik de speelleiding iets zou mogen meegeven is het dit: zorg dat het extractiepunt van meerdere zijden bereikbaar is, deze pier was eenvoudig volledig af te sluiten en slechts op één manier te benaderen. Altijd prijs voor de hunters, verschillende richtingen om af te dekken maakt het een stuk spannender/eerlijker.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:24
Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
(...)
Wat was trouwens de reden dat er twee boten waren i.p.v. 1? Dit viel nog meer op dan eentje.
(...)
Met de 2e boot kan je wel nog voor enige afleiding zorgen, op 2 verschillende punten aanmeren, bijvoorbeeld. En één zo'n grote RIB was net zo opvallend geweest, zoveel varen er daar niet van in die omgeving.

@SelmarSmit Kan jij de volgende keer in het gelegenheidsteam op locatie? Zoveel mensen op kantoor heb je de laatste dag toch geen hol aan, en het lijkt me leuk om jou voor de verandering achter de kandidaten aan te zien rennen :*) En bedankt voor jouw aanwezigheid in dit topic!

[ Voor 24% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-01-2026 09:41 ]

iRacing Profiel

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:57:
[...]

Dit begint 24-achtige vormen aan te nemen! Daar zat ook in ieder seizoen een mol bij CTU _O-
Dacht al het 24 geluidje te herkennen in de klok :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Kroesss
Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
@SelmarSmit Kan jij de volgende keer in het gelegenheidsteam op locatie? Zoveel mensen op kantoor heb je de laatste dag toch geen hol aan, en het lijkt me leuk om jou voor de verandering achter de kandidaten aan te zien rennen :*) En bedankt voor jouw aanwezigheid in dit topic!
Heel veel mensen op HQ heb je op dat moment inderdaad wat minder aan op dat moment, maar juist Selmar is iemand waar je dan nog wel wat aan hebt.
En hij moet natuurlijk voorkomen dat zijn mooie overhemd vies wordt he ;)

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:49
Uiteindelijk hebben Ricardo & Ilse eigenlijk maar vrij weinig steken laten vallen, op het verliezen van de microdot na. Bellen via Signal, de coördinaten offline opzoeken en terug gaan naar diezelfde persoon en ze waren heel goed in het verbreken van schakels. Jammer dat ze het niet gered hebben.

Verder gemengde gevoelens. Het achterhalen van de extractieinfo was niet enorm geraffineerd opgezet waardoor het de Hunters redelijk makkelijk werd gemaakt, maar aan de andere kant vond ik de andere koppels allemaal dusdanig matig dat ik mijn geld er wel op in durf te zetten dat ze het ook niet gered hadden met een hele slimme opzet.

• Kroesss
De laatste aflevering was leuker dan ik had verwacht. Het bellen via Signal voelt alsof het was ingefluisterd, maar goed. Verder was het wel vermakelijk. Ik denk dat de hunters maar 1 camera-auto per koppel in mochten zetten, dat was een gelukje voor Ricardo en Ilse. Anders hadden ze die van een ander koppel dat was opgepakt gewoon bij het werk van die Brandon gezet en hadden ze zowel zijn werk als zijn huis in de gaten gehouden.

Dat die vingerafdruk door Mitchel/Darryl (geen idee welke van de twee hij is) werd gegeven verbaasd mij niet echt. Tijdens hun vlucht gaven ze mij nou niet direct de indruk dat ze heel veel over dingen nadachten. zoals bijvoorbeeld de actie bij Roxanne waar ze gewoon alsnog zelf heen fietsten terwijl ze wisten dat er een camera-auto stond. Of de (beruchte) actie van het weggooien van de microdot nadat de helper deze de eerste keer in het gras "terugvond".

Dat Roxanne die aanwijzing weggeeft is heel jammer, maar ik snap het van haar ergens ook wel. Ze doet het om die jongens te helpen, en die zijn klaar. Hoeveel gezeik ga je jezelf dan nog op de hals halen voor een paar compleet onbekenden, terwijl je net een teleurstelling hebt gehad toen je hoorde dat jou vrienden eruit zijn.

Per saldo heeft de productie denk ik alleen echt een fout gemaakt met de marktplaats-advertenties. Die waren te makkelijk te vinden voor de Hunters. Die hadden iets meer variatie moeten hebben dan ze nu hadden, en ik denk dat het handig was geweest om die NFC-sticker naar een eigen link te laten vverwijzen die gewoon doorverwijst naar de advertentie. Als er dan een koppel wordt opgepakt, en de sticker was al geplaatst zoals nu, dan kun je die doorverwijzing per direct de nek omdraaien en dan hadden de Hunters helemaal niet geweten dat het via Marktplaats liep. Buiten dat stukje waren er nog wel wat kleine schoonheidsfoutjes, maar dat is ook niet te voorkomen.

En ondanks de foutjes van de productie, vond ik de Hunters ook bijzonder scherp! Bedenk dat ze het periodiek systeem niet nodig hebben gehad om te ontcijferen dat ze die moesten gebruiken op de stempel. Ook het deduceren van de uiteindelijke extractielocatie is gewoonweg erg goed gedaan! Felicitaties dus aan de Hunters

• aap

aap

Nog een tipje voor je redactie: als ik het goed begreep was het filmpje met de extractiecoordinaten voor alle kandidaten hetzelfde, dus ook de volgorde.
Door de volgorde voor ieder koppel anders te maken, zou het voor de hunters al moeilijker te zijn om de extractielocatie te achterhalen.

Zoals het nu was, als de hunters het gesprek van Ilse en Ricardo hadden kunnen onderscheppen of als ze succesvol hadden kunnen doen alsof ze zelf Ilse waren, dan hadden ze geweten dat het de 2e coordinaat was. Maar als de volgorde van de coordinaten voor iedereen gelijk was geweest, dan hadden ze niets aan die informatie gehad, tenzij ze ook de USB stick van I&R in handen hadden gehad.

• Kroesss
@aap Sterke suggestie! Ik weet alleen niet of het dan misschien wel te moeilijk was geworden voor de Hunters. Het moet natuurlijk ook voor hen wel mogelijk blijven om iets te achterhalen. Dat is een beetje hetzelfde als wat er in de vorige jaren vaak is geroepen: ieder koppel een eigen extractielocatie geven zodat de informatie van een opgepakt koppel er niet voor zorgt dat een koppel wat nog op de vlucht is gepakt kan worden. Erg leuk, maar dan wordt het voor de Hunters zo goed als onmogelijk natuurlijk.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:47
hoevenpe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:33:
[...] Als ik de speelleiding iets zou mogen meegeven is het dit: zorg dat het extractiepunt van meerdere zijden bereikbaar is, deze pier was eenvoudig volledig af te sluiten en slechts op één manier te benaderen. Altijd prijs voor de hunters, verschillende richtingen om af te dekken maakt het een stuk spannender/eerlijker.
Over water het punt benaderen was volgens mij ook goed te doen. Aan de Lek liggen meerdere jachthavens en ze hadden ook met sups/kano's vanaf de overkant een poging kunnen wagen. Als ze dat gecombineerd hadden met een afleidingsmanoeuvre per auto vanaf land had het prima kunnen lukken. Beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal, zeker in dit topic, maar dit leek vooral een God zegene de greep poging en weinig uitgedacht.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Inderdaad,
met een beetje creativiteit was ook dit extractiepunt wel op meerdere manieren te bereiken.

Wat zouden de "ophalers" bijvoorbeeld doen als je als kandidaat aan de overkant zou staan?
Zouden ze je dan laten staan, "want je staat niet exact op het aangegeven coordinaat", of varen ze even naar de overkant en pikken je daar op, want redden is redden...
Benieuwd!

De grootste valkuil voor R&I rond het extractiepunt zat hem er denk ik in dat ze maar weinig tijd hadden tussen ontdekken waar de eindlocatie was en de eindtijd.
De rest van de rit zijn ze nog best goed bezig geweest (ondanks bijv teruggaan naar en blijven bij helpers waar ze horen dat de hunters al geweest zijn). Dus met iets meer tijd hadden ze misschien ook over een betere exit-strategie na kunnen denken...

Leeg - Sinds 20180907

• Joster
Jean-Bob schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:40:
[...]

Over water het punt benaderen was volgens mij ook goed te doen. Aan de Lek liggen meerdere jachthavens en ze hadden ook met sups/kano's vanaf de overkant een poging kunnen wagen. Als ze dat gecombineerd hadden met een afleidingsmanoeuvre per auto vanaf land had het prima kunnen lukken. Beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal, zeker in dit topic, maar dit leek vooral een God zegene de greep poging en weinig uitgedacht.
Dat je pas een paar uur voor de extractie weet welke van de 10 locaties het exact is maakt het natuurlijk wel lastiger om iets 'groots' te plannen waarmee je op de juiste tijd op de juiste plaats bent. Verder wel eens dat ze dit zeker beter hadden kunnen doen ja.

• tszcheetah
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:11:
Zoals het nu was, als de hunters het gesprek van Ilse en Ricardo hadden kunnen onderscheppen of als ze succesvol hadden kunnen doen alsof ze zelf Ilse waren, dan hadden ze geweten dat het de 2e coordinaat was. Maar als de volgorde van de coordinaten voor iedereen gelijk was geweest, dan hadden ze niets aan die informatie gehad, tenzij ze ook de USB stick van I&R in handen hadden gehad.
Maar de USB stick krijg je niet zonder het koppel op te pakken... dus dan wordt het haast onmogelijk voor hunters. Ik weet niet hoe laat Ricardo en Ilse uiteindelijk hadden gebeld, maar ze hadden de kans om rond 9:00 direct te bellen en het nummer onbruikbaar te maken voor de hunters. Wachten met bellen gaf de hunters nu een kans (maar heeft ze ook tijd gekost). Ze hadden de voorbereiding natuurlijk ook een avondje eerder kunnen doen, ipv op de ochtend zelf :)

Wat je ook zag: veel van de 10 locaties waren als geschikt aangemerkt door hunters; dit is eerder ook wel eens anders geweest, waardoor veel locaties door redeneren al afvielen. Het bleef dus enigszins een gok. Wat de hunters nu wel iets hielp is dat de locaties in clusters bij elkaar lagen, waardoor (zo lijkt het) in elk gebied in ieder geval een team aanwezig kon zijn. Maar dan nog: als je als hunter een paar honderd meter verderop staat heb je snel alsnog het nakijken.

Al met al: de marktplaatsadvertentie dit seizoen was een beetje jammer, maar de balans van de finale was prima.

• aap

aap

tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:51:
[...]
Maar de USB stick krijg je niet zonder het koppel op te pakken... dus dan wordt het haast onmogelijk voor hunters.
ik denk dat de situatie zoals hij nu in de finale was optimaal is: de hunters weten wel ongeveer waar ze moeten zijn, maar niet precies.

Als de hunters achter de exacte locatie hadden kunnen komen, dan was het helemaal kansloos geweest voor de kandidaten, zelfs als er nog meer op vrije voeten waren geweest. Dan hadden de hunters al hun teams op één locatie kunnen concentreren en ook Selmar nog in kunnen vliegen.
Nu hadden de kandidaten in principe nog een kans.

Als de hunters helemaal geen coordinaten hadden gehad, dan hadden zo op het hoofdkwartier naar de aftellende klok zitten kijken; dat zou ook voor niemand leuk zijn geweest.

• jdh009
  • Laatst online: 20:43

jdh009

FP ProMod
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:00:
[...]

aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:58:
[...]

ik denk dat de situatie zoals hij nu in de finale was optimaal is: de hunters weten wel ongeveer waar ze moeten zijn, maar niet precies.
Inderdaad. Een beetje voorbereiding was dit mogelijk prima te doen geweest. Zeker gezien achteraf bleek dat er maar één hunterteam in de buurt was. In deze casus hadden dus meerdere geslaagde tactieken die reeds uitgevoerd zijn bij extracties in vorige versies van Hunted NL en Hunted-versies buiten Nederland hergebruikt kunnen worden. Daarbij komt het ook regelmatig voor dat de hunters bij een extractie geen mogelijkheid hebben om zelf het water op te gaan, wat dit keer ook zo was, waardoor een overstap van boot op boot op het water ook prima tot de mogelijkheden behoorde. Daar hadden ze niets tegen kunnen doen. Ik zie ze niet snel een rivier in springen en ernaartoe zwemmen... Spelers weten dat de extractie lastig kan zijn, dus dan zorg je er toch voor dat je in ieder geval een paar scenario’s hebt uitgewerkt. Dit was gewoon op de gok ernaartoe gaan en hopen dat je niet gepakt wordt... geen afleiding, geen extra mensen, tot het laatst bij elkaar. Daarmee lag het risico volledig bij henzelf en was dit geen onvermijdelijke uitkomst, maar een gevolg van gemaakte keuzes. Is het lastig? Zeker, maar helemaal niets doen behalve komen aanwandelen... dan verdien je de winst ook niet.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 04:32
Kroesss schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:30:
@aap Sterke suggestie! Ik weet alleen niet of het dan misschien wel te moeilijk was geworden voor de Hunters. Het moet natuurlijk ook voor hen wel mogelijk blijven om iets te achterhalen. Dat is een beetje hetzelfde als wat er in de vorige jaren vaak is geroepen: ieder koppel een eigen extractielocatie geven zodat de informatie van een opgepakt koppel er niet voor zorgt dat een koppel wat nog op de vlucht is gepakt kan worden. Erg leuk, maar dan wordt het voor de Hunters zo goed als onmogelijk natuurlijk.
Hoezo was dat te moeilijk geweest? Ze hadden de informatie nu ook niet, en moesten dus over meerdere locaties spreiden, en ze hebben iedereen opgepakt. Het voordeel van de coordinaten husselen is dat de hunters EVENTUEEL no in de war hadden kunnen worden gebracht als ze bijvoorbeeld maar 1 USB stick hadden, en wel een gesprek hadden kunnen horen. Dan hadden ze mogelijk ingezet op totaal de verkeerde locatie. Nu wisten ze eigenlijk al veel meer.

• tszcheetah
  • Niet online
Wh4ck0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Hoezo was dat te moeilijk geweest? Ze hadden de informatie nu ook niet, en moesten dus over meerdere locaties spreiden, en ze hebben iedereen opgepakt. Het voordeel van de coordinaten husselen is dat de hunters EVENTUEEL no in de war hadden kunnen worden gebracht als ze bijvoorbeeld maar 1 USB stick hadden, en wel een gesprek hadden kunnen horen. Dan hadden ze mogelijk ingezet op totaal de verkeerde locatie. Nu wisten ze eigenlijk al veel meer.
In het spel hebben de hunters altijd de mogelijkheid om de locatie te achterhalen door fouten van kandidaten die nog in het spel zitten (in dit geval bijv. door gewoon te bellen, ipv via Signal) in combinatie met eerder verkregen info. Het helemaal uniek maken per kandidatenkoppel maakt dat compleet onmogelijk.

Net zoals we niet willen dat hunters teveel geholpen worden door fouten van eerder afgevallen koppels, zou het ook niet leuk of eerlijk zijn als hunters op deze manier misleid worden omdat de puzzel voor hun onoplosbaar (of zelfs misleidend) wordt gemaakt.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:12
jdh009 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:34:
[...]

[...]

Inderdaad. Een beetje voorbereiding was dit mogelijk prima te doen geweest. Zeker gezien achteraf bleek dat er maar één hunterteam in de buurt was. In deze casus hadden dus meerdere geslaagde tactieken die reeds uitgevoerd zijn bij extracties in vorige versies van Hunted NL en Hunted-versies buiten Nederland hergebruikt kunnen worden. Daarbij komt het ook regelmatig voor dat de hunters bij een extractie geen mogelijkheid hebben om zelf het water op te gaan, wat dit keer ook zo was, waardoor een overstap van boot op boot op het water ook prima tot de mogelijkheden behoorde. Daar hadden ze niets tegen kunnen doen. Ik zie ze niet snel een rivier in springen en ernaartoe zwemmen... Spelers weten dat de extractie lastig kan zijn, dus dan zorg je er toch voor dat je in ieder geval een paar scenario’s hebt uitgewerkt. Dit was gewoon op de gok ernaartoe gaan en hopen dat je niet gepakt wordt... geen afleiding, geen extra mensen, tot het laatst bij elkaar. Daarmee lag het risico volledig bij henzelf en was dit geen onvermijdelijke uitkomst, maar een gevolg van gemaakte keuzes. Is het lastig? Zeker, maar helemaal niets doen behalve komen aanwandelen... dan verdien je de winst ook niet.
Ergens wel jammer dat het voor de kandidaten pas drie uur van tevoren bekend was wat de extractielocatie was. Dan is het regelen van een boot, een groep mensen of iets anders creatiefs lastig (dat ga je natuurlijk niet voor 10 locaties kunnen fixen).
Maar iets meer creativiteit dan nu had wel gemogen inderdaad.

• hoevenpe
noodgang schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:33:
Met reistijd erbij nog minder tijd, op deze plek was iets anders dan een bootje de enige optie geweest en dat regel je niet zomaar.

• Kroesss
noodgang schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Ergens wel jammer dat het voor de kandidaten pas drie uur van tevoren bekend was wat de extractielocatie was. Dan is het regelen van een boot, een groep mensen of iets anders creatiefs lastig (dat ga je natuurlijk niet voor 10 locaties kunnen fixen).
Dat doe je niet 10 keer natuurlijk. Net zoals jijzelf niet op 10 plekken tegelijk bent. Een groep personen kun je van tevoren regelen. Je zorgt dat die 's ochtends naar een centrale plek gaan, en dan geef je de definitieve locatie door zodra je het weet. Dan ontmoet je ze daar.
Een boot had je ook van tevoren kunnen regelen aangezien er best veel punten aan het water lagen. Deze is wel ietsje lastiger dan een groep helpers inderdaad, maar ook niet onmogelijk.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:58:
[...]

Als de hunters achter de exacte locatie hadden kunnen komen, dan was het helemaal kansloos geweest voor de kandidaten, zelfs als er nog meer op vrije voeten waren geweest. Dan hadden de hunters al hun teams op één locatie kunnen concentreren en ook Selmar nog in kunnen vliegen.
Nu hadden de kandidaten in principe nog een kans.

Als de hunters helemaal geen coordinaten hadden gehad, dan hadden zo op het hoofdkwartier naar de aftellende klok zitten kijken; dat zou ook voor niemand leuk zijn geweest.
Precies, vond het ook nog een prima eind van het seizoen zo. Als van de 4 teams toevallig niet 1 bij die brug was geweest hadden Ricardo en Ilse het misschien wel gewoon gehaald. Daar hadden ze dan wel een dosis geluk voor nodig, maar aan de andere kant worden er ook kandidaten opgepakt met een dosis pech.

Enige dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of het nu echt gepland was van tevoren als 2 weken hunt dit keer, of dan toen er na een week nog wel erg weinig koppels overwaren het ingekort is omdat anders de hunters wel erg veel tijd zouden hebben om voor de finale iedereen binnen te halen.

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:50:
Wat zouden de "ophalers" bijvoorbeeld doen als je als kandidaat aan de overkant zou staan?
Zouden ze je dan laten staan, "want je staat niet exact op het aangegeven coordinaat", of varen ze even naar de overkant en pikken je daar op, want redden is redden...
Benieuwd!
Laten staan. Afspraak is tijdstip + lokatie. Ze blijven ook niet een minuut langer wachten omdat een voortvluchtige er bijna is. Je moet op tijd zijn op de afgesproken plek.
Chillz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:50:
De grootste valkuil voor R&I rond het extractiepunt zat hem er denk ik in dat ze maar weinig tijd hadden tussen ontdekken waar de eindlocatie was en de eindtijd.
Maar dat was misschien ook hun beste kans. Hoe vroeger je in de buurt bent, hoe langer je je moet verstoppen.
tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:51:
Maar de USB stick krijg je niet zonder het koppel op te pakken... dus dan wordt het haast onmogelijk voor hunters. Ik weet niet hoe laat Ricardo en Ilse uiteindelijk hadden gebeld, maar ze hadden de kans om rond 9:00 direct te bellen en het nummer onbruikbaar te maken voor de hunters. Wachten met bellen gaf de hunters nu een kans (maar heeft ze ook tijd gekost). Ze hadden de voorbereiding natuurlijk ook een avondje eerder kunnen doen, ipv op de ochtend zelf :)
Zij wisten natuurlijk niet dat het nummer onbruikbaar zou worden, dat alle kandidaten hetzelfde nummer moesten bellen, en dat de hunters daardoor konden doen alsof ze Ilse waren...
Wat je ook zag: veel van de 10 locaties waren als geschikt aangemerkt door hunters; dit is eerder ook wel eens anders geweest, waardoor veel locaties door redeneren al afvielen. Het bleef dus enigszins een gok. Wat de hunters nu wel iets hielp is dat de locaties in clusters bij elkaar lagen, waardoor (zo lijkt het) in elk gebied in ieder geval een team aanwezig kon zijn. Maar dan nog: als je als hunter een paar honderd meter verderop staat heb je snel alsnog het nakijken.
Goed punt. Het waren eigenlijk allemaal wel serieus mogelijke extractielocaties. Dat is zeker weleens anders geweest.

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

nietorigineel schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:47:
Precies, vond het ook nog een prima eind van het seizoen zo. Als van de 4 teams toevallig niet 1 bij die brug was geweest hadden Ricardo en Ilse het misschien wel gewoon gehaald. Daar hadden ze dan wel een dosis geluk voor nodig, maar aan de andere kant worden er ook kandidaten opgepakt met een dosis pech.
Als de hunters niet goed hadden gegokt had er geen enkel team gestaan en waren die 2 gewoon vrolijk weggevaren.
Enige dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of het nu echt gepland was van tevoren als 2 weken hunt dit keer, of dan toen er na een week nog wel erg weinig koppels overwaren het ingekort is omdat anders de hunters wel erg veel tijd zouden hebben om voor de finale iedereen binnen te halen.
Wat ik begreep is dat het bewust korter was omdat het lastig was voor alle hunters om vrij te nemen. Of het waar is, geen idee...

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste