• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:51:
[...]
Wat we de spelleiding wel kwalijk mogen nemen, is dat Marktplaats waarschijnlijk niet zo'n handige keuze was. En ook dat dat dagen van tevoren was, waardoor de Hunters nu een enorm voordeel hebben. Maar het is eerder gelukt om informatie op te halen bij iemand die onder cameratoezicht stond. "All is not los, yet!"...
Dat de info pas een paar dagen later komt werkt normaal gesproken wel. Deze keer pakt het inderdaad verkeerd uit. Aan de andere kant moest de advertentie (of info op een andere manier) natuurlijk al online staan om de NFC tag te laten werken, en ik snap ook dat dit soort spelmomenten over meerdere dagen verspreid moeten worden om het voor de hunters niet onmogelijk te maken.

Het ziet er inderdaad niet goed uit voor de deelnemers, maar dat is al eerder zo geweest (toen iedereen nog dezelfde hints kreeg). Ook toen lukten het kandidaten alsnog om te winnen, ondanks dat de hunters een voorsprong hadden. Het spel is nog niet voorbij.

Wat ik vandaag niet snapte is hoe ze aan het contact (slaapadres) op de Veldstraat uitkwamen. Het waren toch onbekenden van Jesse en Jelle? Of heb ik daar iets gemist?

En: wat een gigantisch verschil in tempo vergeleken met de andere afleveringen. Vorige week gebeurde er relatief weinig, nu was het een extreem volle en bijna chaotische aflevering. Die balans kan in de edit misschien nog wat verbeterd worden volgende keer.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:24
@tszcheetah Die tags kan je ook naar een link laten verwijzen die doorlinkt. Dan kan je de doorverwijzing op elk gewenst moment veranderen.

Qua hoeveelheid actie per aflevering, zou het me niets verbazen als ze in de montage van de finale terugwerken naar het begin. Als er nu eenmaal niet zoveel te zien was in de eerste week, kun je die ook moeilijk overslaan. En nu rond het ophalen van de informatie gebeurde er ineens gewoon heel veel, en het zou ook weer raar zijn om die gebeurtenissen die die duidelijk op 1 dag gebeuren, over meer afleveringen te verdelen. Bovendien kun je met nog maar 2 of 3 teams ineens heel veel dagen in één aflevering krijgen...

iRacing Profiel

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-01 17:36
Shinji schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:38:
[...]

Alleen dan had ik geen telefoontje van de spelleiding verwacht omdat jullie zelf de info onder controle hebben toch? Of is dat voor dramatisch effect gedaan?
Yep

• SelmarSmit
Shinji schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:55:
[...]

Anders waren ze daarna toch weer langs geweest? Ik vind het jammer dat de spelleiding de tag niet onbruikbaar heeft gemaakt, normaal doen ze dat bij teams die uit het spel zijn.
Dat ging in dit geval niet zo makkelijk omdat ze de url er hard in hadden gezet. En ze waren te langzaam om hem weg te halen 🤣

• SelmarSmit
Le Mol schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:44:
De spelleiding heeft wel behoorlijk gefaald in deze aflevering:
- die NFC van het gepakte koppel laten zitten
- de marktplaats advertentie van het gepakte koppel niet helemaal weggehaald (hadden ze nooit moeten aanmaken)
- de camera auto bij die helper stond er met de snelheid van het licht
- de marktplaats advertenties allemaal met die zelfde teksten erin, heel erg jammer dit zo.
Die doet het dit jaar dan ook voor het eerst. Anton is weg na al die jaren

• SelmarSmit
[...]

[...]

Dat lijkt zo, maar je mag er vanuit gaan dat er een realistische tijd tussen zat, dat het zo snel lijkt komt door het editten.

[...]
Zoals je ziet in de beelden stond hij er echt. Er zat dan ook een uur of vijf tussen het ontdekken van de contatepersonen en het bezoeken van die coach door J&J.

• SelmarSmit
Slasher schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:00:
Hoe komen de hunters nu opeens met het adres van het slaapadres van Jelle en Jesse, die Lucia komt opeens met “ook een coachingbedrijf” hebben we een stuk niet gezien ofzo?
Ja, ze zijn al vaker bij coaches geweest. En ook hun contactpersoon was een mental coach / affirmatie coach/ weet-ik-wat-voor-coach. Alleen die hebben jullie niet gezien. Foutje van montage

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:16
SelmarSmit schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:33:
En ook hun contactpersoon was een mental coach / affirmatie coach/ weet-ik-wat-voor-coach.
Ze hadden beter naar de laat-je-niet-pakken-door-Selmar-coach kunnen gaan... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hoe stond die cameraauto geparkeerd? _O- midden op de weg? O-)

Verder heel erg matig van die MP advertenties... Behoorlijk nadelige gevolgen voor alle koppels. Vrees dat er weinig gaan overblijven zo.

Die twee broers zijn ook niet de meest snuggere. Eerst al hulp nodig bij het realiseren dat het Periodiek Systeem der Elementen op die chip stond en dat de code een hint was, nu weer met die NFC chip. Die kunnen het onmogelijk halen zou je zeggen. Nog afgezien van de productie hulp met die chip in het gras....

De dames zijn zo goed als gepakt. Als er vanuit de buurtapp ook nog wat gelekt wordt helemaal.

Blijven over Ricardo en Ilse. Daar hebben ze ook een cameraauto voor de deur staan.

Tsja....

Do { Ping } while ( LOL )

• riekssoepenberg
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-01 00:06
Heb weer genoten van deze aflevering. Wel twijfelde ik wat over de vorderingen. Opvragen alle marktplaatsbezoeken via een bepaalde gsm mast? Dus bij alle telco’s inhoud dataverkeer (mits hit op marktplaats) uitvragen? Dan zou je toch ook direct de betreffende marktplaats pagina hebben via de vordering? En met name de rode auto die het dorp verliet zonder de telefoon van de eigenaar erin? Is dat realistisch opsporingswerk?
Wel fijn speurwerk om alle MP advertenties/contactpersonen boven tafel te krijgen.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 17:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Blijf het bijzonder vinden hoe de onrealistische snelheid en uitgebreide zoekqueries van de lte taps te werk gaan bij hunted.

Imo had die zoekquerie van de rode auto die het dorp verlaat terwijl de telefoon van de eigenaar nog thuis ligt nooit erdoor mogen komen of we hebben iets niet gezien.

Hoe uitgebreid mag het hunterteam die requests maken?

Ik wacht nog steeds op de querie van 'als er 5x op een avond naar de wc wordt gegaan terwijl er maar 3 mensen wonen dan moeten ze daar wel zitten' request....
riekssoepenberg schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:07:
Dus bij alle telco’s inhoud dataverkeer (mits hit op marktplaats) uitvragen?
Wordt wel gelogged bij isp's maar niet op nationale schaal zoals hier wel wordt gespeeld.
Daarnaast is alles encrypted https, je kan niet zo diep monitoren en zeker niet met deze snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Woohooo op 29-12-2025 23:19 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-02 14:58

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dit was wel weer zo’n aflevering waarbij het verdacht snel gaat allemaal, dat komt de geloofwaardigheid van het programma niet ten goede voor mij.

Plots gaat het ineens allemaal net te makkelijk en in plaats van een shotgun lijkt het hunterteam plots een scherpschutter, elke gok is een hit.

Steam ID = Ackerfiets

• SelmarSmit
Heb weer genoten van deze aflevering. Wel twijfelde ik wat over de vorderingen. Opvragen alle marktplaatsbezoeken via een bepaalde gsm mast? Dus bij alle telco’s inhoud dataverkeer (mits hit op marktplaats) uitvragen? Dan zou je toch ook direct de betreffende marktplaats pagina hebben via de vordering? En met name de rode auto die het dorp verliet zonder de telefoon van de eigenaar erin? Is dat realistisch opsporingswerk?
Wel fijn speurwerk om alle MP advertenties/contactpersonen boven tafel te krijgen.
Ja, jouw telco slaat van je dataverkeer op via welke domeinnamen dat is verlopen. Dat is nodig om later te kunnen aantonen als je bezwaar maakt tegen je rekening.

• SelmarSmit
Family Guy schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:21:
Dit was wel weer zo’n aflevering waarbij het verdacht snel gaat allemaal, dat komt de geloofwaardigheid van het programma niet ten goede voor mij.

Plots gaat het ineens allemaal net te makkelijk en in plaats van een shotgun lijkt het hunterteam plots een scherpschutter, elke gok is een hit.
Het was ook wel een idioot snelle montage. Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet eens gezien dat we een camera-auto aanvroegen voor de woning van alle contactpersonen. Overigens was dat gewoon in een tijdsbestek van een paar uur.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:26:
[...]

Het was ook wel een idioot snelle montage. Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet eens gezien dat we een camera-auto aanvroegen voor de woning van alle contactpersonen. Overigens was dat gewoon in een tijdsbestek van een paar uur.
Er was een fractie te zien voor 2 camera auto’s, 1 bij die coach en 1 bij volgens mij iemand in flevoland???

Maar de conclusie is dus dat naast de nieuwe spelleiding, ook de montage echt steken laat vallen om het begrijpbaar te houden voor ons als kijkers?

[ Voor 13% gewijzigd door Le Mol op 29-12-2025 23:48 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:49
[...]

Dat was inderdaad niet handig, ik denk alleen dat het niet zoveel uitgemaakt had. De Hunters zaten ook zonder die tags al op het marktplaats spoor, dus het had denk ik niet veel gescheeld voor het resultaat.
Nee toch? Volgens mij kwamen ze op het Marktplaats-spoor puur en alleen door het scannen van de NFC van het reeds opgepakte duo. De rest volgde omdat ze advertenties vonden die qua text bijna hetzelfde waren en omdat ze een vordering hadden op telefoons die Marktplaats bezochten rondom die straten.
Of ik heb iets gemist :+

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:47
Vind ook dat de montage dit seizoen geen goed doet. Veel keuzes en acties van de hunters zijn voor de kijker niet duidelijk. Vond het nogal een agressieve tactiek om met alle teams achter die gasten in Zetten aan te gaan terwijl de andere deelnemers zich 2+ uur noordelijker bevinden. Wellicht omdat de marktplaatsadvertenties allemaal op Gelderland wijzen? En zie ook best wel wat slordigheden. Die meiden zitten bijvoorbeeld in nieuwbouwwijk Meerstad en niet in het dorpje Garmerwolde aan de andere kant van het kanaal.

Die gasten in Druten waren wel volkomen kansloos zo, met drie teams die ze op de huid zaten. Terwijl ze zelf eigenlijk weinig fouten maakten, ze hadden zelfs een rendez-vous plan geregeld met hun informant. Dat zie ik die andere koppels niet organiseren. Voor die Zeeuwse meiden zal het wel vrij snel klaar zijn komende aflevering. Dan laten ze die andere twee koppels voor de spanning misschien nog even bungelen, maar het lijkt me sterk dat er dit keer iemand ontsnapt.

• SelmarSmit
Jean-Bob schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:05:
Vind ook dat de montage dit seizoen geen goed doet. Veel keuzes en acties van de hunters zijn voor de kijker niet duidelijk. Vond het nogal een agressieve tactiek om met alle teams achter die gasten in Zetten aan te gaan terwijl de andere deelnemers zich 2+ uur noordelijker bevinden. Wellicht omdat de marktplaatsadvertenties allemaal op Gelderland wijzen? En zie ook best wel wat slordigheden. Die meiden zitten bijvoorbeeld in nieuwbouwwijk Meerstad en niet in het dorpje Garmerwolde aan de andere kant van het kanaal.

Die gasten in Druten waren wel volkomen kansloos zo, met drie teams die ze op de huid zaten. Terwijl ze zelf eigenlijk weinig fouten maakten, ze hadden zelfs een rendez-vous plan geregeld met hun informant. Dat zie ik die andere koppels niet organiseren. Voor die Zeeuwse meiden zal het wel vrij snel klaar zijn komende aflevering. Dan laten ze die andere twee koppels voor de spanning misschien nog even bungelen, maar het lijkt me sterk dat er dit keer iemand ontsnapt.
Aan de andere kant zie je dat andere duo’s echt veel wandelen tussen liften in en Jesse en Jelle gewoon en lift nemen in dezelfde straat. Ze bereiden juist de verkeerde dingen te goed voor.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Woohooo schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:12:
Imo had die zoekquerie van de rode auto die het dorp verlaat terwijl de telefoon van de eigenaar nog thuis ligt nooit erdoor mogen komen of we hebben iets niet gezien.

Hoe uitgebreid mag het hunterteam die requests maken?

Ik wacht nog steeds op de querie van 'als er 5x op een avond naar de wc wordt gegaan terwijl er maar 3 mensen wonen dan moeten ze daar wel zitten' request....
Valt mij ook op dat dit seizoen de queries vrij ruim zijn en dan 1 hit hebben. Niet alleen die rode wagen maar eerder ook al wel. Is natuurlijk ook een kat en muis spel met de kandidaten, ook het hunter team moet elk seizoen met iets nieuws komen. Benieuwd of het ook is omdat het Hunter team maximaal gebruik maakt van de (blijkbaar) nieuwe en onervaren spelleiding?

• SelmarSmit
nietorigineel schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:53:
[...]

Valt mij ook op dat dit seizoen de queries vrij ruim zijn en dan 1 hit hebben. Niet alleen die rode wagen maar eerder ook al wel. Is natuurlijk ook een kat en muis spel met de kandidaten, ook het hunter team moet elk seizoen met iets nieuws komen. Benieuwd of het ook is omdat het Hunter team maximaal gebruik maakt van de (blijkbaar) nieuwe en onervaren spelleiding?
De queries die ik uitzet zijn vaak veel complexer, maar ik heb met de eindredactie afgesproken om een versimpelde versie uit te spreken die ze kunnen gebruiken in de montage.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 15:31
Le Mol schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:44:
De spelleiding heeft wel behoorlijk gefaald in deze aflevering:
- die NFC van het gepakte koppel laten zitten
Nu is het de spelleiding, die weet dat het koppel gepakt is. In het echte leven zou dat een contactpersoon van de criminelen zijn, en die weet dus niet dat ze opgepakt zijn.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 19:00

Crazy D

I think we should take a look.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van de aflevering vind. Het ging erg snel. En iets te gemakkelijk, maar... als er 4 teams over zijn die nu bij iemand iets moeten ophalen, kunnen ze camera auto's neerzetten wat ze willen maar met 3 teams onderweg is er dan minimaal 1 koppel dat 'veilig' hun contactpersoon kan benaderen. Dus ik denk, dat de spelleiding hoopte/gokte dat er meer dan 3 teams over zijn. Aandacht moeten verdelen schept immers kansen voor de deelnemers. Zoals het er nu uit ziet wordt het kat in het bakkie voor de hunters. Wat qua tijdlijn (dag 9 zitten we nu?) en aantal afleveringen wel aardig zou kunnen uitkomen.

Het idee van de NFC chip vind ik leuk bedacht. Jammer dat die toch geplakt was voor het team dat al gepakt was. Wel weer goed dat die adverentie weg was, maar ja, daardoor wisten ze sowieso dat ze op marktplaats moesten zijn. Het had dan weer leuker geweest als het naar verschillende platformen verwijst. op zich natuurlijk wel weer goed speurwerk dat de hunters die andere advertenties konden vinden.

De montage was natuurlijk altijd al heel snel, het zou echt heel veel helpen als duidelijker wordt hoeveel tijd er echt tussen een aanvraag en een reactie zit. Ik snap dat het niet te doen is om een klok mee te laten lopen, aangezien de regie dan ook niet kan 'spelen' met de volgorde waarin ze dingen tonen. Wordt ook beetje gek als je eerst iets ziet van dag 3 om 15:00 en daarna switched naar dag 2 om 16:30.

Exact expert nodig?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-02 11:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Crazy D schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:26:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de aflevering vind. Het ging erg snel. En iets te gemakkelijk, maar... als er 4 teams over zijn die nu bij iemand iets moeten ophalen, kunnen ze camera auto's neerzetten wat ze willen maar met 3 teams onderweg is er dan minimaal 1 koppel dat 'veilig' hun contactpersoon kan benaderen. Dus ik denk, dat de spelleiding hoopte/gokte dat er meer dan 3 teams over zijn. Aandacht moeten verdelen schept immers kansen voor de deelnemers. Zoals het er nu uit ziet wordt het kat in het bakkie voor de hunters. Wat qua tijdlijn (dag 9 zitten we nu?) en aantal afleveringen wel aardig zou kunnen uitkomen.
Als ik iets moest ophalen bij iemand dan ging ik zeker niet via de voordeur. En dan is het ook nog zo spul ophalen en meteen weer wegwezen. Absoluut niet blijven plakken. De hunters hebben toch een redelijke tijd nodig om op locatie te komen en in 20 minuten kun je alweer een flink eind weg zijn.

"When you grow up your heart dies"

• Crazy D

Crazy D

sjaool schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:54:
[...]

Als ik iets moest ophalen bij iemand dan ging ik zeker niet via de voordeur. En dan is het ook nog zo spul ophalen en meteen weer wegwezen. Absoluut niet blijven plakken. De hunters hebben toch een redelijke tijd nodig om op locatie te komen en in 20 minuten kun je alweer een flink eind weg zijn.
Ja maar als er nog 3 koppels meespelen, kun je naast de camera auto gewoon een team zetten (en die kunnen een andere deur in de gaten houden dan de camera auto....). Dan moet het wel heel gek gaan lopen als ze niet gepakt worden zeg maar. Komen de hunters alleen in de problemen als de contactpersoon de deur uit gaat maandag om 10 uur. Moeten ze m volgen? Maar wat als hetgeen er opgehaald moet worden in de tuin is verstopt, en er een briefje op de achterdeur hangt voor de deelnemers? Als de contactpersoon gewoon thuis blijft en wacht tot de deelnemers komen, is het kat in het bakkie.

Wat ik gezien de tijd ook verwacht. Nog 2 afleveringen of zo, en nog 13 speeldagen te gaan.....

Exact expert nodig?

• sjaool

sjaool

Crazy D schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:04:
[...]

Ja maar als er nog 3 koppels meespelen, kun je naast de camera auto gewoon een team zetten (en die kunnen een andere deur in de gaten houden dan de camera auto....). Dan moet het wel heel gek gaan lopen als ze niet gepakt worden zeg maar. Komen de hunters alleen in de problemen als de contactpersoon de deur uit gaat maandag om 10 uur. Moeten ze m volgen? Maar wat als hetgeen er opgehaald moet worden in de tuin is verstopt, en er een briefje op de achterdeur hangt voor de deelnemers? Als de contactpersoon gewoon thuis blijft en wacht tot de deelnemers komen, is het kat in het bakkie.

Wat ik gezien de tijd ook verwacht. Nog 2 afleveringen of zo, en nog 13 speeldagen te gaan.....
Of je laat de contactpersoon het huis verlaten en een ander de boodschap aan je geven. Misleiding moet toch kunnen. Het is sommigen toch wel eens gelukt.

• Crazy D

Crazy D

sjaool schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:53:
[...]

Of je laat de contactpersoon het huis verlaten en een ander de boodschap aan je geven. Misleiding moet toch kunnen. Het is sommigen toch wel eens gelukt.
Ja, maar dan moet je wel eerst contact kunnen maken met die contactpersoon. Natuurlijk, het is niet onmogelijk, maar het wordt door deze 'misser' van de productie de hunters wel vele vele malen makkelijker gemaakt.

Exact expert nodig?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:16
sjaool schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:54:
Komt bij dat Hunters niet weten op welk moment ze langsgaan, 'niet voor maandag' kan om 9u in de ochtend maar ook op dinsdag zijn bijvoorbeeld.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Crazy D

Crazy D

hoevenpe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:15:
[...]

Komt bij dat Hunters niet weten op welk moment ze langsgaan, 'niet voor maandag' kan om 9u in de ochtend maar ook op dinsdag zijn bijvoorbeeld.
Camera auto op de voorkant, hunter team aan de achterzijde. Met 3 koppels en 3 hunterteams zou je een eind moeten komen....

Exact expert nodig?

• riekssoepenberg
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-01 00:06
SelmarSmit schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:25:
[...]

Ja, jouw telco slaat van je dataverkeer op via welke domeinnamen dat is verlopen. Dat is nodig om later te kunnen aantonen als je bezwaar maakt tegen je rekening.
Thnx @SelmarSmit ! En als ik je toch nog vragen mag: hoe kan je die rode auto icm de telefoon die thuis ligt uitvragen? Dat zijn toch mogelijk verschillende providers? Wie kan dan die data combineren en analyseren?

• SelmarSmit
riekssoepenberg schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:58:
[...]

Thnx @SelmarSmit ! En als ik je toch nog vragen mag: hoe kan je die rode auto icm de telefoon die thuis ligt uitvragen? Dat zijn toch mogelijk verschillende providers? Wie kan dan die data combineren en analyseren?
De politie, aangezien de van beide palen de celldump kan aanvragen

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 04:32
SelmarSmit schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:25:

Even een wat uitgebreidere uitleg. Telecombedrijven slaan inderdaad verkeer op. echter gaat alles via https tegenwoordig, dus via een versleutelde verbinding. De telcombedrijven kunnen daardoor niet meekijken in je verkeer. Dat wil zeggen, de INHOUD. Wat ze wel kunnen zien is met welke websites jij een verbinding maakt. Wat er vervolgens tussen jou en de website wordt uitgewisseld, is niet te zien, oftewel, het is niet te zien welke pagina's of advertentie jij opvraagt.
Wat ze dus hebben gedaan in deze aflevering is bij een gsmtoren in "the middle of nowhere" een tap zetten op marktplaats. Aangezien het niet een plek is waar normaal mensen op marktplaats gaan zitten. Dan vind je dus de aspergeboer.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 13:17
Toch maar DNS over HTTPS gebruiken voortaan. Weer een spoortje minder voor Selmar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54
Ozzie schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:18:
Toch maar DNS over HTTPS gebruiken voortaan. Weer een spoortje minder voor Selmar.
Onderwater verbind je alsnog gewoon met de marktplaats servers (ip), ga er maar vanuit dat ze dat alsnog gewoon kunnen zien.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Ze moeten dan toch maar TOR gebruiken, dan kan Selmar echt niks opvragen?

• bramassendorp
Theswitch schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:31:
Ze moeten dan toch maar TOR gebruiken, dan kan Selmar echt niks opvragen?
Dan word het vrij ingewikkeld, maar ook voor de gemiddelde huis, tuin en keuken gebruiker die ze onderweg vragen om te helpen.

Gok dat ze toch een soort van balans willen hebben in het spel :)

• Theswitch
  • Laatst online: 21:49
bramassendorp schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:37:
[...]

Dan word het vrij ingewikkeld, maar ook voor de gemiddelde huis, tuin en keuken gebruiker die ze onderweg vragen om te helpen.

Dat zou toch makkelijk kunnen met de USB linux stick?

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-02 10:25
bramassendorp schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:37:
[...]

Nou, je kunt gewoon een USB-stick meenemen met TOR portable daarop. Inpluggen in willekeurig welke Windows-machine en gaan!

• Ozzie
Onderweg word het dan dus lastig want een linux usb stick plug je niet in een telefoon.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• bramassendorp
Kroesss schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:45:
[...]

Nou, je kunt gewoon een USB-stick meenemen met TOR portable daarop. Inpluggen in willekeurig welke Windows-machine en gaan!
ja, .. Je zou de deelnemers ook een pgp telefoon kunnen geven en ze een bericht sturen "meld je over 3 weken op dit extractie punt .... succes"

;)

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 17:35

aap

bramassendorp schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:10:
ja, .. Je zou de deelnemers ook een pgp telefoon kunnen geven en ze een bericht sturen "meld je over 3 weken op dit extractie punt .... succes"
Het moet inderdaad om interessant te blijven voor de kijkertjes wel zo zijn dat de hunters ook echt een kans hebben om de voortvluchtigen op het spoort te komen.

Wat ik (en velen met mij, denk ik) wel jammer vind, is dat de manier waarop gekozen wordt om dit te bereiken, is om informatie die gewonnen wordt van opgepakte voortvluchtigen te gebruiken om andere voortvluchtigen te vinden.
Dus dan kan het steeds weer gebeuren dat kandidaten die eigenlijk zelf niets fout doen, toch relatief makkelijk gevonden worden. Dat is eigenlijk in ieder seizoen wel de kritiek.

Bijvoorbeeld in dit seizoen:
  • Alle kandidaten krijgen een aanwijzing over hun helper over de radio in de bus. Doordat één koppel de hele uitzending opgenomen heeft, kunnen de hunters makkelijk achter de helpers van alle koppels komen.
    Dit voelt enigszins oneerlijk, maar omdat het hier ook wel heel dom vluchtersgedrag is (ze hadden het spel ook kunnen spelen zonder het op te nemen), valt hier de redactie niet echt iets te verwijten.
  • De microdot heeft voor iedere koppel hetzelfde periodiek systeem, maar het stempel met de coordinaten is voor iedereen anders. De hunters kunnen aannemen dat alle koppels zo een locatie doorkrijgen, maar kunnen niet bepalen of iedereen naar dezelfde plek moet.
    Dit voelt voor mij als prima.
  • De marktplaatslink: hoewel ieder koppel een eigen advertentie had, was het (te) makkelijk voor de hunters om de andere advertenties te vinden. Hierdoor weten ze de naam van alle helpers en hoeven ze alleen maar te campen bij deze helpers om een goede kans te krijgen de voortluchtigen op te pakken, zoals al met één koppel gebeurd is.
    De voortvluchtigen hebben niets kunnen doen om dit te voorkomen. Dit voelt voor mij als unfair.

Ik zag de aflevering van vorige week gisteren pas. Ik ben benieuw hoe het nu verder gaat. De zeeuwse dames zijn er denk ik gloeiend bij - en dat is bij hen vooralsnog dan wel aan hun eigen naiviteit te danken.
Dan hebben we nog twee koppels over die tot nu toe een weinig sterke indruk gemaakt hebben, maar door voldoende mobiel te blijven, een dosis geluk en misschien wel een helpend handje van de redactie (?) nog onderweg zijn. Maar die moeten allemaal nog bij inmiddels bekende helpers langs en we hebben in een vorig seizoen gezien hoe moeilijk dat kan zijn. Met drie mobiele hunter teams tegen twee koppels, ben ik bang dat dit seizoen wel eens niemand de finale zou kunnen halen.

Wel vraag ik me af of de hunters Jelle en Jesse niet te enthousiast ingerekend hebben; ze hadden ook kunnen wachten tot de overdracht van informatie plaatsgevonden had, wat ze een kans gegeven had om hints over de extractielocatie te krijgen. Maar als ze alle kandidaten op dezelfde manier kunnen oppakken, dan is de extractielocatie wellicht helemaal niet relevant meer.

• Crazy D

Crazy D

aap schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:35:
  • De marktplaatslink: hoewel ieder koppel een eigen advertentie had, was het (te) makkelijk voor de hunters om de andere advertenties te vinden. Hierdoor weten ze de naam van alle helpers en hoeven ze alleen maar te campen bij deze helpers om een goede kans te krijgen de voortluchtigen op te pakken, zoals al met één koppel gebeurd is.
    De voortvluchtigen hebben niets kunnen doen om dit te voorkomen. Dit voelt voor mij als unfair.
Misschien dat de productie hier een paar dingen onderschat hadden, zoals het terug kunnen halen van de advertentie, ander marktplaats verkeer monitoren, relatief eenvoudig kunnen zoeken. Als ze bv niet allemaal een kaart hadden, maar de ene biedt een ansichtkaart aan, de ander een boek, een 3e een t-shirt met het gelderland logo, dan was het al lastiger geweest. De tekst iets minder identiek had ook al wel gescheelt. Extra advertenties plaatsen (per koppel nog 1 extra of zo) met een andere contactpersoon uit het netwerk. Niet overal de rare opmerking 'niet voor maandag en op berichten wordt niet gereageerd'. Je kunt het natuurlijk ook als goed speurwerk zien dat de hunters die andere advertenties konden vinden.
Wel vraag ik me af of de hunters Jelle en Jesse niet te enthousiast ingerekend hebben; ze hadden ook kunnen wachten tot de overdracht van informatie plaatsgevonden had, wat ze een kans gegeven had om hints over de extractielocatie te krijgen. Maar als ze alle kandidaten op dezelfde manier kunnen oppakken, dan is de extractielocatie wellicht helemaal niet relevant meer.
Goed punt. Ik weet eigenlijk niet of dat in Hunted weleens is gebeurt, want dan moeten ze er natuurlijk wel echt dicht op blijven zitten om ze niet uit het oog te verliezen. Dat zou wel leuke tv opleveren ;)

Mijn "angst" is en blijft dat het gewoon easy is: camera auto aan de ene kant, team hunters aan de achterkant, armen over elkaar en wachten maar. En het feit dat we qua dagen nog niet op de helft zitten, maar er niet zo heel veel afleveringen meer zijn. Ik ben "bang" dat alle teams gewoon voor dag 12 gepakt zijn... Maar ik hoop van harte dat ik het mis heb :) Even duimen dus.

Exact expert nodig?

• aap

aap

Iets wat me ook regelmatig dwars zit, is dat de zoekopdrachten van de hunters altijd zo succesvol (lijken te) zijn: bijvoorbeeld, we zoeken een voertuig* in een bepaald gebied dat in een bepaalde tijdspanne is gaan bewegen, zonder dat er een aangeschakelde telefoon meereist. Ik kan me voorstellen dat in de praktijk er zowel valse positieve als negatieve resultaten zijn. Er kan bijvoorbeeld iemand anders in dezelfde buurt toevallig ook een ritje zijn gaan maken zonder telefoon ("ik heb mijn telefoon bij Jaap laten liggen; ik ga hem gauw ophalen"). Of de telefoon van de berijder en zijn auto stralen allebei net op een andere mast aan (ik neem aan dat er een grijs gebied tussen masten in waar allerlei factoren kunnen bepalen met welke mast de telefoon verbindt), waardoor iemand die een geheel normaal patroon volgt, gezien kan worden als een verdachte.

In het echt kunnen dit soort dingen voorkomen, maar de redactie van Hunted heeft natuurlijk alleen informatie over de personen die wel bij de vlucht betrokken zijn. Ze kunnen natuurlijk niet zomaar het kenteken van een onbetrokken chauffeur doorgeven als false positive hit?

Ook lijken de resulaten altijd heel snel binnen te zijn. In mijn eigen werkervaring (niet in de opsporing), kan het soms vervelend lang duren om informatie boven te krijgen, vooral als daar andere mensen bij nodig zijn die misschien al met andere zaken bezig zijn of niet altijd bereikbaar zijn.
Maar misschien werken de systemen en organisaties in de opsporing wel veel efficienter dan ik durf te vermoeden?

Ik vraag me af of in de simulaties van Hunted, dit soort onzekerheden en vertragingen ook meegenomen worden.
Wordt er misschien net als in een RPG met een dobbelsteen gegooid om fouten en vertragingen te simuleren?

@SelmarSmit : kun je ons daar misschien iets over onthullen?
Ik hoop te horen dat dit soort fouten wel degelijk gesimuleerd worden, maar dat we die door de montage niet te zien krijgen O-)

* ik vind het nog steeds amusant dat de hunters het consistent over "voertuigen" hebben wanneer ze auto's (dus niet misschien ook een fiets, stoomboot of vliegtuig) bedoelen. Gezien de diverse achtergronden van de hunters, is dat een breed verspreid jargon? Wordt dat zo op de betreffende academies aangeleerd, of is het meer een werkcultuurdingetje?

• ZeRoC00L
  • Niet online
aap schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:35:

Wel vraag ik me af of de hunters Jelle en Jesse niet te enthousiast ingerekend hebben; ze hadden ook kunnen wachten tot de overdracht van informatie plaatsgevonden had, wat ze een kans gegeven had om hints over de extractielocatie te krijgen.
Hier spreek je je eigen bericht weer tegen:
Wat ik (en velen met mij, denk ik) wel jammer vind, is dat de manier waarop gekozen wordt om dit te bereiken, is om informatie die gewonnen wordt van opgepakte voortvluchtigen te gebruiken om andere voortvluchtigen te vinden.
Dus eigenlijk 'beter' dat de hunters de informatie (nog) niet hebben.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• tszcheetah
  • Niet online
aap schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:50:
Ook lijken de resulaten altijd heel snel binnen te zijn. In mijn eigen werkervaring (niet in de opsporing), kan het soms vervelend lang duren om informatie boven te krijgen, vooral als daar andere mensen bij nodig zijn die misschien al met andere zaken bezig zijn of niet altijd bereikbaar zijn.
Maar misschien werken de systemen en organisaties in de opsporing wel veel efficienter dan ik durf te vermoeden?
Reactie gevonden! :)

• aap

aap

ZeRoC00L schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:59:
[...]
Hier spreek je je eigen bericht weer tegen:
In het laatste stukje leefde ik me even in in de hunters. O-)

Dus voor de vluchters en de mensen die met ze sympathiseren is het goed dat ze J&J al vroeg gepakt hebben.
Voor de hunters en zij die met hen sympathiseren is het een gemiste kans. Of een teken van zelfvertrouwen dat ze alle vluchters al voor de finale gaan pakken.
Bedankt! Dit beantwoord mijn vraag over de vertraging, maar niet de vraag over de valse negatieve/positieve resultaten. Dus ik hoop nog op een reactie van @SelmarSmit.

[ Voor 28% gewijzigd door aap op 05-01-2026 15:38 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:32
Dat is hier al vaak voorbij gekomen. Het is precies zoals jij zelf al vermoedt: de hunters krijgen realiteitsgetrouwe resultaten, inclusief false positives. Maar die laatste laten ze niet in de uitzending zien omdat dat niet boeiend is.

Ik zou een 'behind the scenes' wel eens gaaf vinden om te zien. Inzicht in de echte tijdlijnen, het oneindige duimendraaien, hoe dit soort verzoeken bij de regie binnenkomt en wat er wordt teruggegeven als antwoord, hoe de false positives worden afgewerkt door de Hunters, ... En natuurlijk de kandidaten: hoe duidelijk is zo'n 'camjo' in het echt (bijv. met die snoekduik in het gras), plak eens een cameraatje op een pinautomaat, hunters die een camjo zien maar deze 'moeten' negeren, ... En natuurlijk de bloopers!

Mooi stageproject voor iemand, het hoeft de publieke omroep niets te kosten :).

• Ozzie
sjroorda schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:13:
Dat is hier al vaak voorbij gekomen. Het is precies zoals jij zelf al vermoedt: de hunters krijgen realiteitsgetrouwe resultaten, inclusief false positives. Maar die laatste laten ze niet in de uitzending zien omdat dat niet boeiend is.

Ik zou een 'behind the scenes' wel eens gaaf vinden om te zien. Inzicht in de echte tijdlijnen, het oneindige duimendraaien, hoe dit soort verzoeken bij de regie binnenkomt en wat er wordt teruggegeven als antwoord, hoe de false positives worden afgewerkt door de Hunters, ... En natuurlijk de kandidaten: hoe duidelijk is zo'n 'camjo' in het echt (bijv. met die snoekduik in het gras), plak eens een cameraatje op een pinautomaat, hunters die een camjo zien maar deze 'moeten' negeren, ... En natuurlijk de bloopers!

Mooi stageproject voor iemand, het hoeft de publieke omroep niets te kosten :).
Die camjo had je kunnen zien in de laatste aflevering als die twee jongens op dat bankje in dat parkje zitten. Als de hunters eraan komen zie je op hun beelden duidelijk de camjo staan.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
sjroorda schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:13:

Ik zou een 'behind the scenes' wel eens gaaf vinden om te zien. Inzicht in de echte tijdlijnen, het oneindige duimendraaien, hoe dit soort verzoeken bij de regie binnenkomt en wat er wordt teruggegeven als antwoord,
Het zou mijn inziens echt zoveel helpen als er gewoon een datum/tijd klokje meeliep rechtsonderin a la 24. Dat zou zoveel van de "huh dat is snel" gedachtes voorkomen :)

• bramassendorp
bluewalk schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:10:
[...]

Het zou mijn inziens echt zoveel helpen als er gewoon een datum/tijd klokje meeliep rechtsonderin a la 24. Dat zou zoveel van de "huh dat is snel" gedachtes voorkomen :)
Dat kan alleen als het chronologisch verloopt, maar ik gok van niet, dan zou de tijd steeds heen en weer verspringen, heb je nog niks aan :) Maar wel goed idee.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:58
bramassendorp schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:14:
[...]

Dat kan alleen als het chronologisch verloopt, maar ik gok van niet, dan zou de tijd steeds heen en weer verspringen, heb je nog niks aan :) Maar wel goed idee.
Per stel is het wel chronologisch lijkt me.
Het kan wel voorkomen dat stel 1 dag 2 te zien is en daarna stel 2 dag 1. Maar dat per stel te laten zien lijkt me niet echt een issue.

Alleen wat doe je met de gezamenlijke shots van de hunters als er meerdere stellen besproken worden.

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Ik vraag me af of de hunters tussendoor ook op zoek zijn naar echte voortvluchtigen.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Sieben schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:30:
Ik vraag me af of de hunters tussendoor ook op zoek zijn naar echte voortvluchtigen.
Zeker:
https://www.ad.nl/show/bi...gezochte-man-in~af516a31/

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
O ja, die had ik gezien.

Maar dat het spel een dag of wat stilgelegd moet worden.

• Pendora
Sieben schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:06:
O ja, die had ik gezien.

Maar dat het spel een dag of wat stilgelegd moet worden.
Nee. Ze zijn niet meer in dienst van de politie/recherche

• Crazy D

Crazy D

Shinji schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:21:
[...]

Het kan wel voorkomen dat stel 1 dag 2 te zien is en daarna stel 2 dag 1. Maar dat per stel te laten zien lijkt me niet echt een issue.

Alleen wat doe je met de gezamenlijke shots van de hunters als er meerdere stellen besproken worden.
Dat lijkt mij ook een hele goede verbetering. Misschien qua regie iets lastiger, maar het zou zoveel onduidelijkheid weghalen. Het lijkt nu idd soms alsof ze in 1 minuut iets gevonden hebben terwijl dat in werkelijkheid eerst 4 uur werk was en daarna 3 uur wachten op "de officier". Maar ik ben bang dat het zo complex wordt om dan nog de verschillende verhaallijnen begrijpelijk in beeld te tonen.... je ontkomt er dan niet aan dat je continue heen en weer springt in de tijd (dat is nou eenmaal met meerdere koppels, die tegelijkertijd dingen 'beleven').

Misschien dat een extra laatste uitzending met meer behind-the-scene beelden ook al een beter beeld zou geven.

Exact expert nodig?

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:00
Is dit trouwens de aflevering dat de echte politie even verhaal kwam halen bij de Hunters afgelopen zomer? :) Beetje hangen rond een huis kan me voorstellen dat mensen gaan bellen.

Edit: 60 uur tot extractie, ja de tijdlijn is niet helemaal duidelijk. Of is het niet meer 3 weken op de vlucht tegenwoordig maar stel 10 dagen?

[ Voor 29% gewijzigd door Dartlink op 05-01-2026 21:25 ]

• Pendora
Nog maar 60 uur? Dan is het ook niet drie weken zoals normaal

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-02 16:12
Dit is qua productie een beetje een jammer seizoen. Op deze manier gaat niemand ook maar in de buurt van een extractiepunt komen

• Shinji
Crazy D schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:11:
[...]

Dat lijkt mij ook een hele goede verbetering. Misschien qua regie iets lastiger, maar het zou zoveel onduidelijkheid weghalen. Het lijkt nu idd soms alsof ze in 1 minuut iets gevonden hebben terwijl dat in werkelijkheid eerst 4 uur werk was en daarna 3 uur wachten op "de officier". Maar ik ben bang dat het zo complex wordt om dan nog de verschillende verhaallijnen begrijpelijk in beeld te tonen.... je ontkomt er dan niet aan dat je continue heen en weer springt in de tijd (dat is nou eenmaal met meerdere koppels, die tegelijkertijd dingen 'beleven').

Misschien dat een extra laatste uitzending met meer behind-the-scene beelden ook al een beter beeld zou geven.
Ja en je springt ook telkens heen en weer tussen shots, zoals bij dat huis met die corola verso. Nu hebben ze het spannend gemonteerd, dat het lijkt alsof ze aankomen als de corola nog aan op de parkeerplek staat. Nu was die misschien al half uur weg. Met een klokje heb je dat meteen door en is er geen spanning.

Nu was het denk ik nog best close maar er kan ook een halve dag tussen zitten en dan kunnen ze de montage net zo spannend maken.

• SelmarSmit
aap schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:35:
[...]

In het laatste stukje leefde ik me even in in de hunters. O-)

Dus voor de vluchters en de mensen die met ze sympathiseren is het goed dat ze J&J al vroeg gepakt hebben.
Voor de hunters en zij die met hen sympathiseren is het een gemiste kans. Of een teken van zelfvertrouwen dat ze alle vluchters al voor de finale gaan pakken.
[...]

Bedankt! Dit beantwoord mijn vraag over de vertraging, maar niet de vraag over de valse negatieve/positieve resultaten. Dus ik hoop nog op een reactie van @SelmarSmit.
Ja, we krijgen ook geregeld false-positives, of gewoon de mededeling “te veel hits”

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 13:40
Nou, dat was 1. Volgende aflevering 2 en 3, dan was dit hem al weer...
Blijft een nare streek met dat marktplaats.

Maar hoe je dan weer het adres van een vriend die je opgeeft als helper niet kan weten, daar kan ik echt niet bij...

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• SelmarSmit
Shinji schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:21:
[...]

Het kan wel voorkomen dat stel 1 dag 2 te zien is en daarna stel 2 dag 1.
Correct

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je die Brandon 2x per jaar tegen komt bij een etentje: onthoud jij van zo'n kennis waar ie precies woont? Ik vond het niet gek. Maargoed alle auto's hebben een baken, overal camera auto's. Het is niet lastig meer om de andere twee koppels ook in te rekenen.

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-02 13:40
Joosie200 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:51:
Als je die Brandon 2x per jaar tegen komt bij een etentje: onthoud jij van zo'n kennis waar ie precies woont? Ik vond het niet gek. Maargoed alle auto's hebben een baken, overal camera auto's. Het is niet lastig meer om de andere twee koppels ook in te rekenen.
Nee zeker. Dat begrijp ik wel. Maar waarom hem dan opgeven als helper, dat begrijp ik niet.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• SelmarSmit
Sieben schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:30:
Om verstrengelen te voorkomen zijn wij allemaal niet meer in dienst bij politie of defensie. Ik heb in de eerste jaren wel gedubbeld

• jdh009
  • Laatst online: 20:43

jdh009

FP ProMod
Moeten jullie alle acties daadwerkelijk zelf uitvoeren met de middelen, hardware en software die op dat moment toegankelijk zijn? Of worden bepaalde taken gesimuleerd, waarbij jullie voor een vooraf bepaalde tijd buitenspel staan, vergelijkbaar met de tijd die er normaal gesproken voor zou staan, waarna jullie te horen krijgen of de actie geslaagd is of niet (en dan doel ik niet perse op de data opvragingen die we veel zien, maar meer op mogelijk andere zaken). Daarbij specifiek op beperkingen die voortkomen uit het ontbreken van overheidslicenties, specialistische softwarepakketten en infra. Veel kun je uit de opensource wereld halen, kan ik mij zo voorstellen, maar niet alles.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 05-01-2026 22:18 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kijk graag naar Hunted en heb vrijwel alle seizoenen wel gezien. Maar dit seizoen klopt er in mijn optiek toch een en ander niet. Jammer, wel. Nog 60 uur te gaan en als het goed is zien we volgende week de laatste aflevering. Deze keer wordt het de Hunters (sorry @SelmarSmit) iets te makkelijk gemaakt?

Al heb ik het idee dat de microdot door de spelleiding beschadigd is. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Vld1989
Ik vond het wel heel flauw dat ze na het oppakken van de broers nog bij Roxanne naar binnen gingen voor de informatie. Ik dacht eigenlijk zelfs dat helpers of contactpersonen benaderen na het oppakken niet eens mocht volgens de reglementen want ik had het nog nooit eerder gezien. Dat ze dan toevallig voor de deur stonden en het maar een paar minuten na de arrestatie was vind ik dan niet zo relevant meer.

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:55:
Al heb ik het idee dat de microdot door de spelleiding beschadigd is. :)
Dat zou een beetje onzinnig zijn, want we hadden alle informatie al.

• SelmarSmit
Vld1989 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:02:
Ik vond het wel heel flauw dat ze na het oppakken van de broers nog bij Roxanne naar binnen gingen voor de informatie. Ik dacht eigenlijk zelfs dat helpers of contactpersonen benaderen na het oppakken niet eens mocht volgens de reglementen want ik had het nog nooit eerder gezien. Dat ze dan toevallig voor de deur stonden en het maar een paar minuten na de arrestatie was vind ik dan niet zo relevant meer.
We doen het wel vaker. Maar meestal is er een wijze om de informatie ofwel onschadelijk te maken, of die al weg te halen voordat wij er zijn.

• One-eye864
  • Laatst online: 22:47
@SelmarSmit kan je helpen met de tijdlijn? Want de advertentie zagen ze op dag 8, vervolgens moesten ze info niet voor maandag ophalen (maar dat doen ze allemaal blijkbaar precies OP maandag) en op die maandag is het nog 60 uur tot de extractie?

Als dag 8 op dinsdag was (maximale afstand tot maandag) was die maandag op dag 14 dan is het tot dag 21 bij mij geen 60 uur??

• Vld1989
SelmarSmit schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:09:
[...]

We doen het wel vaker. Maar meestal is er een wijze om de informatie ofwel onschadelijk te maken, of die al weg te halen voordat wij er zijn.
Ah, ok en omdat jullie nu voor de deur stonden was daar niet genoeg tijd voor en was het due voor eerst relevant om in de uitzending te laten zien? :P

• jdh009
  • Laatst online: 20:43

jdh009

FP ProMod
Vld1989 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:02:
Was daar niet gemakkelijk omheen te werken? Dan hadden ze het contact door moeten laten gaan en daarna oppakken. Dat lijkt mij om het even voor het effect. Als Roxanne nu volhoudt, lijkt het mij voor de andere deelnemers beter dan dat ze het op de lichamen van de arrestanten vinden. Of je moet een helper hebben zoals Patty Brard, die het open en bloot laat liggen (al denk ik dat menig helper op zal geven als je eigen team er uit ligt). Zie volgend jaar al wel de deepfakes voorbijkomen die ze aan de helpers laten zien, waarin de voortvluchtigen al gearresteerd 'te zien zijn' om ze om de tuin te leiden.

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 05-01-2026 23:51 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jdh009 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:48:
[...]

Was daar niet gemakkelijk omheen te werken? Dan hadden ze het contact door moeten laten gaan en daarna oppakken. Dat lijkt mij om het even voor het effect. Als Roxanne nu volhoudt, lijkt het mij voor de andere deelnemers beter dan dat ze het op de lichamen van de arrestanten vinden. Of je moet een helper hebben zoals Patty Brard, die het open en bloot laat liggen (al denk ik dat menig helper op zal geven als je eigen team er uit ligt). Zie volgend jaar al wel de deepfakes voorbijkomen die ze aan de helpers laten zien, waarin de voortvluchtigen al gearresteerd 'te zien zijn' om ze om de tuin te leiden.
Dat had achteraf voor de hunters best als een mooi plan geleken, pas oppakken na de info overdracht. Het zal alleen nog even afwachten worden of ze bij Roxanne iets gevonden of los krijgen… (dat zou de rest waarschijnlijk wel erg schaden..)

[ Voor 3% gewijzigd door Le Mol op 06-01-2026 00:02 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• SelmarSmit
Vld1989 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:30:
[...]

Ah, ok en omdat jullie nu voor de deur stonden was daar niet genoeg tijd voor en was het due voor eerst relevant om in de uitzending te laten zien? :P
We hebben het vaker gedaan, geen idee meer welke seizoenen, maar ik kan mij nog een keer een Vinex locatie in Badhoevedorp (?) herinneren…

• Crazy D

Crazy D

Ik begin voorzichtig positief te worden. Al is het niet helemaal compleet duidelijk hoe de tijdstippen zich tot elkaar verhouden. In Arnhem waren ze met 2 teams, en 1 team moet die visboer gaan volgen dus die zitten in Zeeland/Zuid-Holland. Als de zoektocht naar Brandon tegelijk plaatsvind met de aanhouding in Arnhem, hebben ze daar dus enkel een baken en een camera auto. Dat geeft het stelletje weer de kans om weg te zijn voor de hunters daar kunnen zijn (mits ze die Brandon op tijd vinden....).

Ik snap wel als je die kerel 2 keer per jaar ziet bij een etentje, dat je niet precies weet waar die woont... Maar, je geeft hem wel op als contactpersoon! Dan noteer je die adressen toch even?! Ik weet ook echt niet van iedereen die ik ken de adressen uit mijn hoofd, maar daar hebben ze een magisch device voor dat heet een adressenboekje 8)7 Het is dus een beetje 50/50 of ze die rakker gaan vinden voordat er hunters in de buurt zijn (want op zeker dat minimaal 1 team die kant op gaat nadat ze in Arnhem klaar waren) en aangezien we geen idee van tijd hebben....

Ik vind het jammer dat de 2 broertjes zo makkelijk gepakt werden. Dit was wel echt 2 vingers in de neus voor de hunters. Gewoon wachten in de omgeving, je weet dat ze een keer gaan komen. Precies waar ik bang voor was maar gelukkig met 2 teams waardoor het koppeltje nu even geen hunters in de nek hebben hijgen. Maar vond ze ook niet heel snugger. Ze komen een dag eerder, zien de grijze auto met een camera (lekker verstopt :o) en gaan vervolgens de dag erna open en bloot er gewoon weer heen. Had dan gekeken of er een straat achter de appartementen ligt of zo, zodat je via de achterkant aan kunt komen. Alles is beter dan precies dezelfde route midden over de weg... Even los van het idee een helper te sturen.... Goed idee van ze om alvast iemand te charteren, al weet ik niet of ze dat adres terug hadden kunnen vinden :P

Ik dacht trouwens al dat ze vorige week de advertentie van marktplaats hadden gevonden van de 2 meisjes, dat ze die Jacco al in het vizier hadden. Of zat dat enkel in het voorstukje? Iig achteraf dom dat de meiden die sticker niet meenamen. Wel slim gevonden. Beetje mazzel, want de straat Denemarken lag nu vlak bij waar ze die WhatsApp profiel check deden. Maar toch, wel goed gevonden.

Exact expert nodig?

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 16:27
Wat mij in de uitzending van gisteren vooral opviel was dat zowel de twee Zeeuwse dames als de twee broers het over de camera-auto's hadden.
Die ene broer zag bij het huis van Roxanne ineens een camera-auto staan terwijl hij echt niet dichtbij de auto stond en een van de dames was bang dat er een camera-auto voor de deur van hun helper zou staan. Voor mijn gevoel zei ze dat 'opeens'.

Het zou mij niet verbazen dat de spelleiding hier wat tips over gegeven heeft om ze nog enigszins te helpen.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:00
Of natuurlijk het vorige seizoen even goed bekeken, toen stond er ook eentje bij Marnehuizen. Wellicht dat dat nog vers in het geheugen stond.

• aap

aap

Ik had verwacht dat Lisanne en Nadine opgepakt zouden worden. Een beetje vreemd dat de hunters wisten waar ze zaten, maar dan toch pas zo laat komen opdagen dat ze nog konden vertrekken.

Darryl en Mitchel waren kansloos. Dat ze ondanks dat ze de camera-auto gespot hadden toch nog erg relaxed naar die flat gingen hielp ze niet, maar zo'n flat is gewoon niet ongezien te benaderen als er twee hunter-teams in de struiken zitten. Achteraf gezien hadden ze natuurlijk contact moeten leggen om elders af te spreken of een tussenpersoon moeten sturen, maar dat heeft ook weer allerlei risico's. Het bevestigt nogmaals dat een contactpersoon benaderen die bekend is bij de hunters praktisch onmogelijk is.
De fietsachtervolging was wel een leuke twist!

Ik kan niet wachten om te zien of Roxanne nog gaat doorslaan. Tot nu toe weerde ze zich kranig ("als het niet belangrijk was zouden jullie er niet naar zoeken") en als ze dat volhoudt, is ze voor mij de held van dit seizoen! De vrouw van het logeeradres van Lisanne en Nadine deed het overigens ook niet slecht.

Ik ben benieuwd of het de zeeuwse dames wel gaat lukken, gezien de hunters ook een team op de visboer hebben en de dames nog niet echt een uitgedacht plan leken te hebben.
Het was me niet duidelijk hoe de hunters precies wisten welk busje bij hem hoorde, maar ik neem aan dat dat met diepgravend recherchewerk wel te achterhalen was.

Ilse en Ricardo hebben nu dan nog de beste papieren, hoewel ze al veel tijd verloren hebben aan het achterhalen van het adres van Brandon. (Ik ben wel nieuwsgierig wat Brandon doet op dat adres waar hij "af en toe woont").

Ik realiseerde me opeens gisteren dat de meeste vrouwelijke hunters een voornaam met een D hebben. Zover ik weet is er een Denise, een Dominique, een Dusty en een Desi. Is dit een job requirement? :)

• Pendora
@SelmarSmit Voor mijn gevoel klopt de totale tijd niet van dit seizoen, is het deze keer maar 2 weken in plaats van 3?
Of is de extractie vervroegd omdat er nog maar zo weinig teams over zijn?

• One-eye864
aap schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:35:
Ik kan niet wachten om te zien of Roxanne nog gaat doorslaan. Tot nu toe weerde ze zich kranig ("als het niet belangrijk was zouden jullie er niet naar zoeken") en als ze dat volhoudt, is ze voor mij de held van dit seizoen! De vrouw van het logeeradres van Lisanne en Nadine deed het overigens ook niet slecht.
Eens! Ze reageerde zeker goed ondanks de nogal doortastende Do (maar ook wel kudo's voor haar!)
Ik ben benieuwd of het de zeeuwse dames wel gaat lukken, gezien de hunters ook een team op de visboer hebben en de dames nog niet echt een uitgedacht plan leken te hebben.
Het was me niet duidelijk hoe de hunters precies wisten welk busje bij hem hoorde, maar ik neem aan dat dat met diepgravend recherchewerk wel te achterhalen was.
Bij het eerste bezoek aan de viszaak lieten ze Tommy zonder begeleiding het bedrijf in waar hij de nodige foto's maakte o.a. van de planning. Het zou me niks verbazen als ze hierdoor wisten in welke auto Jacco rijdt

• One-eye864
Pendora schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:42:
@SelmarSmit Voor mijn gevoel klopt de totale tijd niet van dit seizoen, is het deze keer maar 2 weken in plaats van 3?
Of is de extractie vervroegd omdat er nog maar zo weinig teams over zijn?
Die vraag had ik idd ook al aan Selmar gesteld maar omdat hij er niet op reageerde (wel op andere dingen) vrees ik dat hij er niks over kan/wil zeggen

• Pendora
One-eye864 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Die vraag had ik idd ook al aan Selmar gesteld maar omdat hij er niet op reageerde (wel op andere dingen) vrees ik dat hij er niks over kan/wil zeggen
Denk ik ook. Vandaar nog een keertje rechtstreeks.

• Vld1989
aap schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:35:
Ik heb er juist goede hoop op dat die het gaan redden. We hebben gezien dat het busje van Jacco in Amsterdam is uitgepeild en het mobiele Hunter-team dat in Zeeland stond daarheen is gestuurd. De dames zijn dan weer op weg naar Jacco z'n woning, dus ik heb goede hoop dat Jacco z'n vrouw/kind/postbode/goudvis thuis is om de informatie ongezien over te dragen.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 10:36
Dat die twee broers gepakt zijn verbaasd me totaal niet.
We hebben de afgelopen weken al gezien dat ze veel te veel fouten maken.

De hunters hadden het helaas wel te goed dicht gezet bij hun helper. Al hadden ze hier beter op kunnen anticiperen door een pizza/pakket bezorger te regelen die contact zou zoeken met hun helper.
Vooral in een portiek woning kun je de info dan snel via een mede bewoner het pand uit smokkelen naar een afgesproken plaats.
het analoog 'dossen' van het adres kan ook nog door mensen te zoeken die daar even willen aanbellen voor je waarbij je een willekeurig persoon info laat meenemen. Succes met 2 hunter teams om 20 potentiële overdrachten te controleren.

Wat me wel weer tegenstond deze uitzending is het naar binnen dringen/bluffen van de hunters op de adressen. Ze weten dat ze met deze tactiek alleen binnen komen bij een helper omdat die getekend heeft voor het programma. Als ze geen weerstand krijgen of iemand die naar zijn telefoon grijpt om 112 te bellen dan zitten ze altijd goed. Als die vrouwelijke hunter zo naar binnen komt bij een willekeurige Nederlander dan heeft ze een rechtse hoek te pakken en een aangifte wegens huisvredebreuk.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wceend schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:01:
Als die vrouwelijke hunter zo naar binnen komt bij een willekeurige Nederlander dan heeft ze een rechtse hoek te pakken en een aangifte wegens huisvredebreuk.
Als het allemaal echt was dan had ze een (politie)uniform aan gehad en een geldige legitimatie kunnen laten zien. In het kader van de simulatie moet je dat er nu zelf bij bedenken.
Daarmee is ze niet zomaar iemand die binnen komt.

Ook zoeken ze triple-A criminelen, dus zou maar zo kunnen dat ze in het echt niet eens netjes aan bellen, maar de deur zelf open maken. :+

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44
Wat me wel weer tegenstond deze uitzending is het naar binnen dringen/bluffen van de hunters op de adressen. Ze weten dat ze met deze tactiek alleen binnen komen bij een helper omdat die getekend heeft voor het programma. Als ze geen weerstand krijgen of iemand die naar zijn telefoon grijpt om 112 te bellen dan zitten ze altijd goed. Als die vrouwelijke hunter zo naar binnen komt bij een willekeurige Nederlander dan heeft ze een rechtse hoek te pakken en een aangifte wegens huisvredebreuk.
Uitgaande van triple-A verdachten, zou een machtiging voldoende moeten zijn om een compleet AT-team daar binnen te laten stormen. Alleen heb ik niet meegekregen dat er een machtiging voor dat huis was aangevraagd, danwel verkregen. Dus in een echte situatie zou het inderdaad bluffen/overompelen zijn, maar de bewoonster hoeft dan niets te doen, ook geen toegang te geven tot de kelderbox.

• Ozzie
Dat die twee broers gepakt zijn verbaasd me totaal niet.
We hebben de afgelopen weken al gezien dat ze veel te veel fouten maken.

De hunters hadden het helaas wel te goed dicht gezet bij hun helper. Al hadden ze hier beter op kunnen anticiperen door een pizza/pakket bezorger te regelen die contact zou zoeken met hun helper.
Vooral in een portiek woning kun je de info dan snel via een mede bewoner het pand uit smokkelen naar een afgesproken plaats.
het analoog 'dossen' van het adres kan ook nog door mensen te zoeken die daar even willen aanbellen voor je waarbij je een willekeurig persoon info laat meenemen. Succes met 2 hunter teams om 20 potentiële overdrachten te controleren.

Ik heb niet het idee dat die vrouwelijke hunter heel snel geintimideerd is. Volgens mij staat ze haar mannetje wel aardig. Meer dan sommige van de mannelijke hunters.

• Shinji
Kanseleur schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:29:
[...]

Uitgaande van triple-AAA verdachten, zou een machtiging voldoende moeten zijn om een compleet AT-team daar binnen te laten stormen. Alleen heb ik niet meegekregen dat er een machtiging voor dat huis was aangevraagd, danwel verkregen. Dus in een echte situatie zou het inderdaad bluffen/overompelen zijn, maar de bewoonster hoeft dan niets te doen, ook geen toegang te geven tot de kelderbox.
Bij het flatje is het inderdaad niet expliciet in beeld gebracht. Bij het huis waar de twee dames sliepen wel, toen ze daar voor de deur stonden was er even tussendoor een shot met "we hebben akkoord" of iets van die strekking. Dus dat kan redelijk snel gaan met een belletje met iemand van Justitie in het echt waarschijnlijk.

• Kanseleur
Shinji schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:31:
[...]

Bij het flatje is het inderdaad niet expliciet in beeld gebracht. Bij het huis waar de twee dames sliepen wel, toen ze daar voor de deur stonden was er even tussendoor een shot met "we hebben akkoord" of iets van die strekking. Dus dat kan redelijk snel gaan met een belletje met iemand van Justitie in het echt waarschijnlijk.
Ze gedroegen zich alsof ze een machtiging tot doorzoeking hadden (matras optillen etc.). Dat krijg je niet zomaar. Wellicht dat er in een echte situatie met concrete aanwijzingen voor dat adres (of helper) er snel geschakeld kan worden, maar voor zover ik weet is het niet met een simpel telefoontje af te doen. Tot binnentreding wel, maar dan mag er niet doorzocht worden, alleen bijv. een verdachte aanhouden.

• Wceend
Farmerwood schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Als het allemaal echt was dan had ze een (politie)uniform aan gehad en een geldige legitimatie kunnen laten zien. In het kader van de simulatie moet je dat er nu zelf bij bedenken.
Daarmee is ze niet zomaar iemand die binnen komt.

Ook zoeken ze triple-A criminelen, dus zou maar zo kunnen dat ze in het echt niet eens netjes aan bellen, maar de deur zelf open maken. :+
natuurlijk maar je zit nog steeds in een tv programma situatie waarbij je op deze manier heel snel weet of je beet hebt. De persoon die terug bijt en 112 wil bellen zal voor de hunters duidelijk maken dat ze verkeerd zitten.
Ozzie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Ik heb niet het idee dat die vrouwelijke hunter heel snel geintimideerd is. Volgens mij staat ze haar mannetje wel aardig. Meer dan sommige van de mannelijke hunters.
Dat idee heb ik ook zeker, het valt me namelijk op dat zij het meest doortastend is van iedere hunter

[ Voor 21% gewijzigd door Wceend op 06-01-2026 11:43 ]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wceend schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:42:
[...]
natuurlijk maar je zit nog steeds in een tv programma situatie waarbij je op deze manier heel snel weet of je beet hebt. De persoon die terug bijt en 112 wil bellen zal voor de hunters duidelijk maken dat ze verkeerd zitten.
Ze weten in feite altijd of/dat ze beet zullen hebben, want 'de officier van Justitie' zal nooit toestemming geven om binnen te vallen voordat de persoon in kwestie een krabbel gezet heeft onder een contract met de voorwaarden van het programma.
Dus de kans dat iemand (in het programma) 112 gaat bellen lijkt me 0.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:02
Maar welke voorwaarden zijn er als je die handtekening gezet hebt? Want sommige mensen geven heel makkelijk alles vrij en anderen juist niet. Je hoeft toch niks te zeggen dus in feite zouden ze nooit iets te weten moeten komen?

• sjaool

sjaool

WizzlerNL schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:50:
Maar welke voorwaarden zijn er als je die handtekening gezet hebt? Want sommige mensen geven heel makkelijk alles vrij en anderen juist niet. Je hoeft toch niks te zeggen dus in feite zouden ze nooit iets te weten moeten komen?
Mensen die niet mee willen doen aan het programma laten dat voor die tijd al wel weten lijkt mij. Er zal volgens mij altijd iemand van productie bij zijn die uitlegt wat de bedoeling van het spel is. Maar volgens mij heeft Selmar dit al eens uitgelegd.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:47
Wceend schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:42:
Dat idee heb ik ook zeker, het valt me namelijk op dat zij het meest doortastend is van iedere hunter
Ik vind het bij haar soms wel op het randje, zoals ze bijvoorbeeld die helper van die meiden in Groningen aanpakte waar jonge kinderen bij zaten..

• aap

aap

Ze is dan wel weer lief voor dieren: https://www.omroepbrabant...ba-op-dieet-stevig-regime

• Wceend
Jean-Bob schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Ik vind het bij haar soms wel op het randje, zoals ze bijvoorbeeld die helper van die meiden in Groningen aanpakte waar jonge kinderen bij zaten..
Dat was voor mij wel de reden om de opmerking te maken. De volwassene kan dit begrijpen maar met de kinderen in huis erbij vond ik het nogal wat ja.
Maar ja als ze getekend hebben dan snap ik het wel weer
Farmerwood schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:53:
[...]

Ze weten in feite altijd of/dat ze beet zullen hebben, want 'de officier van Justitie' zal nooit toestemming geven om binnen te vallen voordat de persoon in kwestie een krabbel gezet heeft onder een contract met de voorwaarden van het programma.
Dus de kans dat iemand (in het programma) 112 gaat bellen lijkt me 0.
Dat is dus altijd het grootste manco van dit programma. Je weet dat je beet hebt omdat je toestemming krijgt. Zo blijft het dus een spel tussen de hunters en de spelleiding en is het altijd lastig om in een simulatie te blijven omdat een vals spoor opzetten voor de spelleiding bijna niet mogelijk is.

[ Voor 44% gewijzigd door Wceend op 06-01-2026 13:29 ]

• Kanseleur
Wceend schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:27:
[...]

Dat was voor mij wel de reden om de opmerking te maken. De volwassene kan dit begrijpen maar met de kinderen in huis erbij vond ik het nogal wat ja.
Maar ja als ze getekend hebben dan snap ik het wel weer

[...]

Dat is dus altijd het grootste manco van dit programma. Je weet dat je beet hebt omdat je toestemming krijgt. Zo blijft het dus een spel tussen de hunters en de spelleiding en is het altijd lastig om in een simulatie te blijven omdat een vals spoor opzetten voor de spelleiding bijna niet mogelijk is.
Het is ook voorgekomen dat helpers aangepakt werden door de Hunters, maar dat ze geen kik gaven. Ook geen toestemming, niet de telefoon unlocken, geen extra informatie geven. Dus dan hebben ze kennelijk getekend om in beeld te komen, maar ze tekenen m.i. niet direct om ook informatie te geven.

• aap

aap

Maar wat @Wceend bedoelt is, dat de hunters voordat ze aanbellen eigenlijk al weten dat ze op het juiste adres zijn. In de echte wereld zou een goede leugenaar* de opsporingsdiensten misschien nog kunnen overtuigen dat ze op een verkeerd spoort zitten, maar bij Hunted is het hoogst haalbare dat je de Hunters ervan overtuigd dat je ze geen info gaat geven, no matter what.

Mijn grootste held wat dat betreft is een helper van een paar seizoenen geleden die zich van de domme bleef houden. Toen de hunters hem confronteerden met dat ze van alles wisten over de mensen die hij onderdak gegeven had antwoordde hij alleen met "als jullie alles al weten, waarom komen jullie het mij dan vragen?" De hunters dropen toen maar af, omdat ze doorhadden dat verspilling van hun tijd was om daar verder te proberen te komen.

* maar als ik iets van Hunters geleerd heb, is het wel hoe moeilijk het is om een geloofwaardig jokverhaal op te hangen. Vooral omdat de tactiek van de hunters vaak is om je in kleine hapjes los te laten wat ze al weten. Het is voor de meeste mensen blijkbaar moeilijk om eenmaal betrapt op een leugen, over te schakelen op een nieuwe leugen.

[ Voor 17% gewijzigd door aap op 06-01-2026 13:59 ]

• Kanseleur
Natuurlijk, dat snap ik ook. Maar goed, zoals zo vaak besproken is dit geen realityserie, maar een simulatie. Dus als je dat in acht neemt, dan kun je de rest van de mogelijkheden en bevoegdheden van opsporingsdiensten wel extrapoleren.
Pagina: 1 ... 54 ... 56 Laatste