• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:51:
[...]
Wat we de spelleiding wel kwalijk mogen nemen, is dat Marktplaats waarschijnlijk niet zo'n handige keuze was. En ook dat dat dagen van tevoren was, waardoor de Hunters nu een enorm voordeel hebben. Maar het is eerder gelukt om informatie op te halen bij iemand die onder cameratoezicht stond. "All is not los, yet!"...
Dat de info pas een paar dagen later komt werkt normaal gesproken wel. Deze keer pakt het inderdaad verkeerd uit. Aan de andere kant moest de advertentie (of info op een andere manier) natuurlijk al online staan om de NFC tag te laten werken, en ik snap ook dat dit soort spelmomenten over meerdere dagen verspreid moeten worden om het voor de hunters niet onmogelijk te maken.

Het ziet er inderdaad niet goed uit voor de deelnemers, maar dat is al eerder zo geweest (toen iedereen nog dezelfde hints kreeg). Ook toen lukten het kandidaten alsnog om te winnen, ondanks dat de hunters een voorsprong hadden. Het spel is nog niet voorbij.

Wat ik vandaag niet snapte is hoe ze aan het contact (slaapadres) op de Veldstraat uitkwamen. Het waren toch onbekenden van Jesse en Jelle? Of heb ik daar iets gemist?

En: wat een gigantisch verschil in tempo vergeleken met de andere afleveringen. Vorige week gebeurde er relatief weinig, nu was het een extreem volle en bijna chaotische aflevering. Die balans kan in de edit misschien nog wat verbeterd worden volgende keer.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@tszcheetah Die tags kan je ook naar een link laten verwijzen die doorlinkt. Dan kan je de doorverwijzing op elk gewenst moment veranderen.

Qua hoeveelheid actie per aflevering, zou het me niets verbazen als ze in de montage van de finale terugwerken naar het begin. Als er nu eenmaal niet zoveel te zien was in de eerste week, kun je die ook moeilijk overslaan. En nu rond het ophalen van de informatie gebeurde er ineens gewoon heel veel, en het zou ook weer raar zijn om die gebeurtenissen die die duidelijk op 1 dag gebeuren, over meer afleveringen te verdelen. Bovendien kun je met nog maar 2 of 3 teams ineens heel veel dagen in één aflevering krijgen...

iRacing Profiel

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:53
Shinji schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:38:
[...]

Alleen dan had ik geen telefoontje van de spelleiding verwacht omdat jullie zelf de info onder controle hebben toch? Of is dat voor dramatisch effect gedaan?
Yep

• SelmarSmit
Shinji schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:55:
[...]

Anders waren ze daarna toch weer langs geweest? Ik vind het jammer dat de spelleiding de tag niet onbruikbaar heeft gemaakt, normaal doen ze dat bij teams die uit het spel zijn.
Dat ging in dit geval niet zo makkelijk omdat ze de url er hard in hadden gezet. En ze waren te langzaam om hem weg te halen 🤣

• SelmarSmit
Le Mol schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:44:
De spelleiding heeft wel behoorlijk gefaald in deze aflevering:
- die NFC van het gepakte koppel laten zitten
- de marktplaats advertentie van het gepakte koppel niet helemaal weggehaald (hadden ze nooit moeten aanmaken)
- de camera auto bij die helper stond er met de snelheid van het licht
- de marktplaats advertenties allemaal met die zelfde teksten erin, heel erg jammer dit zo.
Die doet het dit jaar dan ook voor het eerst. Anton is weg na al die jaren

• SelmarSmit
[...]

[...]

Dat lijkt zo, maar je mag er vanuit gaan dat er een realistische tijd tussen zat, dat het zo snel lijkt komt door het editten.

[...]
Zoals je ziet in de beelden stond hij er echt. Er zat dan ook een uur of vijf tussen het ontdekken van de contatepersonen en het bezoeken van die coach door J&J.

• SelmarSmit
Slasher schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:00:
Hoe komen de hunters nu opeens met het adres van het slaapadres van Jelle en Jesse, die Lucia komt opeens met “ook een coachingbedrijf” hebben we een stuk niet gezien ofzo?
Ja, ze zijn al vaker bij coaches geweest. En ook hun contactpersoon was een mental coach / affirmatie coach/ weet-ik-wat-voor-coach. Alleen die hebben jullie niet gezien. Foutje van montage

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
SelmarSmit schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:33:
En ook hun contactpersoon was een mental coach / affirmatie coach/ weet-ik-wat-voor-coach.
Ze hadden beter naar de laat-je-niet-pakken-door-Selmar-coach kunnen gaan... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Hoe stond die cameraauto geparkeerd? _O- midden op de weg? O-)

Verder heel erg matig van die MP advertenties... Behoorlijk nadelige gevolgen voor alle koppels. Vrees dat er weinig gaan overblijven zo.

Die twee broers zijn ook niet de meest snuggere. Eerst al hulp nodig bij het realiseren dat het Periodiek Systeem der Elementen op die chip stond en dat de code een hint was, nu weer met die NFC chip. Die kunnen het onmogelijk halen zou je zeggen. Nog afgezien van de productie hulp met die chip in het gras....

De dames zijn zo goed als gepakt. Als er vanuit de buurtapp ook nog wat gelekt wordt helemaal.

Blijven over Ricardo en Ilse. Daar hebben ze ook een cameraauto voor de deur staan.

Tsja....

Do { Ping } while ( LOL )

• riekssoepenberg
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-12 23:13
Heb weer genoten van deze aflevering. Wel twijfelde ik wat over de vorderingen. Opvragen alle marktplaatsbezoeken via een bepaalde gsm mast? Dus bij alle telco’s inhoud dataverkeer (mits hit op marktplaats) uitvragen? Dan zou je toch ook direct de betreffende marktplaats pagina hebben via de vordering? En met name de rode auto die het dorp verliet zonder de telefoon van de eigenaar erin? Is dat realistisch opsporingswerk?
Wel fijn speurwerk om alle MP advertenties/contactpersonen boven tafel te krijgen.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21

Woohooo

Smilie, James Smilie

Blijf het bijzonder vinden hoe de onrealistische snelheid en uitgebreide zoekqueries van de lte taps te werk gaan bij hunted.

Imo had die zoekquerie van de rode auto die het dorp verlaat terwijl de telefoon van de eigenaar nog thuis ligt nooit erdoor mogen komen of we hebben iets niet gezien.

Hoe uitgebreid mag het hunterteam die requests maken?

Ik wacht nog steeds op de querie van 'als er 5x op een avond naar de wc wordt gegaan terwijl er maar 3 mensen wonen dan moeten ze daar wel zitten' request....
riekssoepenberg schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:07:
Dus bij alle telco’s inhoud dataverkeer (mits hit op marktplaats) uitvragen?
Wordt wel gelogged bij isp's maar niet op nationale schaal zoals hier wel wordt gespeeld.
Daarnaast is alles encrypted https, je kan niet zo diep monitoren en zeker niet met deze snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Woohooo op 29-12-2025 23:19 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dit was wel weer zo’n aflevering waarbij het verdacht snel gaat allemaal, dat komt de geloofwaardigheid van het programma niet ten goede voor mij.

Plots gaat het ineens allemaal net te makkelijk en in plaats van een shotgun lijkt het hunterteam plots een scherpschutter, elke gok is een hit.

Steam ID = Ackerfiets

• SelmarSmit
riekssoepenberg schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:07:
Heb weer genoten van deze aflevering. Wel twijfelde ik wat over de vorderingen. Opvragen alle marktplaatsbezoeken via een bepaalde gsm mast? Dus bij alle telco’s inhoud dataverkeer (mits hit op marktplaats) uitvragen? Dan zou je toch ook direct de betreffende marktplaats pagina hebben via de vordering? En met name de rode auto die het dorp verliet zonder de telefoon van de eigenaar erin? Is dat realistisch opsporingswerk?
Wel fijn speurwerk om alle MP advertenties/contactpersonen boven tafel te krijgen.
Ja, jouw telco slaat van je dataverkeer op via welke domeinnamen dat is verlopen. Dat is nodig om later te kunnen aantonen als je bezwaar maakt tegen je rekening.

• SelmarSmit
Family Guy schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:21:
Dit was wel weer zo’n aflevering waarbij het verdacht snel gaat allemaal, dat komt de geloofwaardigheid van het programma niet ten goede voor mij.

Plots gaat het ineens allemaal net te makkelijk en in plaats van een shotgun lijkt het hunterteam plots een scherpschutter, elke gok is een hit.
Het was ook wel een idioot snelle montage. Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet eens gezien dat we een camera-auto aanvroegen voor de woning van alle contactpersonen. Overigens was dat gewoon in een tijdsbestek van een paar uur.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:26:
[...]

Het was ook wel een idioot snelle montage. Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet eens gezien dat we een camera-auto aanvroegen voor de woning van alle contactpersonen. Overigens was dat gewoon in een tijdsbestek van een paar uur.
Er was een fractie te zien voor 2 camera auto’s, 1 bij die coach en 1 bij volgens mij iemand in flevoland???

Maar de conclusie is dus dat naast de nieuwe spelleiding, ook de montage echt steken laat vallen om het begrijpbaar te houden voor ons als kijkers?

[ Voor 13% gewijzigd door Le Mol op 29-12-2025 23:48 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
[...]

Dat was inderdaad niet handig, ik denk alleen dat het niet zoveel uitgemaakt had. De Hunters zaten ook zonder die tags al op het marktplaats spoor, dus het had denk ik niet veel gescheeld voor het resultaat.
Nee toch? Volgens mij kwamen ze op het Marktplaats-spoor puur en alleen door het scannen van de NFC van het reeds opgepakte duo. De rest volgde omdat ze advertenties vonden die qua text bijna hetzelfde waren en omdat ze een vordering hadden op telefoons die Marktplaats bezochten rondom die straten.
Of ik heb iets gemist :+

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:58
Vind ook dat de montage dit seizoen geen goed doet. Veel keuzes en acties van de hunters zijn voor de kijker niet duidelijk. Vond het nogal een agressieve tactiek om met alle teams achter die gasten in Zetten aan te gaan terwijl de andere deelnemers zich 2+ uur noordelijker bevinden. Wellicht omdat de marktplaatsadvertenties allemaal op Gelderland wijzen? En zie ook best wel wat slordigheden. Die meiden zitten bijvoorbeeld in nieuwbouwwijk Meerstad en niet in het dorpje Garmerwolde aan de andere kant van het kanaal.

Die gasten in Druten waren wel volkomen kansloos zo, met drie teams die ze op de huid zaten. Terwijl ze zelf eigenlijk weinig fouten maakten, ze hadden zelfs een rendez-vous plan geregeld met hun informant. Dat zie ik die andere koppels niet organiseren. Voor die Zeeuwse meiden zal het wel vrij snel klaar zijn komende aflevering. Dan laten ze die andere twee koppels voor de spanning misschien nog even bungelen, maar het lijkt me sterk dat er dit keer iemand ontsnapt.

• SelmarSmit
Jean-Bob schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:05:
Vind ook dat de montage dit seizoen geen goed doet. Veel keuzes en acties van de hunters zijn voor de kijker niet duidelijk. Vond het nogal een agressieve tactiek om met alle teams achter die gasten in Zetten aan te gaan terwijl de andere deelnemers zich 2+ uur noordelijker bevinden. Wellicht omdat de marktplaatsadvertenties allemaal op Gelderland wijzen? En zie ook best wel wat slordigheden. Die meiden zitten bijvoorbeeld in nieuwbouwwijk Meerstad en niet in het dorpje Garmerwolde aan de andere kant van het kanaal.

Die gasten in Druten waren wel volkomen kansloos zo, met drie teams die ze op de huid zaten. Terwijl ze zelf eigenlijk weinig fouten maakten, ze hadden zelfs een rendez-vous plan geregeld met hun informant. Dat zie ik die andere koppels niet organiseren. Voor die Zeeuwse meiden zal het wel vrij snel klaar zijn komende aflevering. Dan laten ze die andere twee koppels voor de spanning misschien nog even bungelen, maar het lijkt me sterk dat er dit keer iemand ontsnapt.
Aan de andere kant zie je dat andere duo’s echt veel wandelen tussen liften in en Jesse en Jelle gewoon en lift nemen in dezelfde straat. Ze bereiden juist de verkeerde dingen te goed voor.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Woohooo schreef op maandag 29 december 2025 @ 23:12:
Imo had die zoekquerie van de rode auto die het dorp verlaat terwijl de telefoon van de eigenaar nog thuis ligt nooit erdoor mogen komen of we hebben iets niet gezien.

Hoe uitgebreid mag het hunterteam die requests maken?

Ik wacht nog steeds op de querie van 'als er 5x op een avond naar de wc wordt gegaan terwijl er maar 3 mensen wonen dan moeten ze daar wel zitten' request....
Valt mij ook op dat dit seizoen de queries vrij ruim zijn en dan 1 hit hebben. Niet alleen die rode wagen maar eerder ook al wel. Is natuurlijk ook een kat en muis spel met de kandidaten, ook het hunter team moet elk seizoen met iets nieuws komen. Benieuwd of het ook is omdat het Hunter team maximaal gebruik maakt van de (blijkbaar) nieuwe en onervaren spelleiding?

• SelmarSmit
nietorigineel schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 08:53:
[...]

Valt mij ook op dat dit seizoen de queries vrij ruim zijn en dan 1 hit hebben. Niet alleen die rode wagen maar eerder ook al wel. Is natuurlijk ook een kat en muis spel met de kandidaten, ook het hunter team moet elk seizoen met iets nieuws komen. Benieuwd of het ook is omdat het Hunter team maximaal gebruik maakt van de (blijkbaar) nieuwe en onervaren spelleiding?
De queries die ik uitzet zijn vaak veel complexer, maar ik heb met de eindredactie afgesproken om een versimpelde versie uit te spreken die ze kunnen gebruiken in de montage.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:34
Le Mol schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:44:
De spelleiding heeft wel behoorlijk gefaald in deze aflevering:
- die NFC van het gepakte koppel laten zitten
Nu is het de spelleiding, die weet dat het koppel gepakt is. In het echte leven zou dat een contactpersoon van de criminelen zijn, en die weet dus niet dat ze opgepakt zijn.
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste