Ik deel dat gevoel volledig niet. Het technische voordeel is nauwelijks bruikbaar wanneer kandidaten zelf technologie tot het minimum beperken.Creapix schreef op zondag 7 december 2025 @ 00:06:
Zou het wel een heel gaaf idee vinden als er een counter intelligence beweging zou opstaan om de hunters iets meer te dwarsbomen zoals acties als een vals positieve melding in het restaurant of de “hunted” helpen met locatie tracking van de “hunters”… kortom een kleine groep die het technische voordeel weer wat gelijk zou trekken…
Stel dat iemand een valse hint geeft van "ik heb twee mannen met rugzak in Maastricht gezien". Dna lijkt het mij dat de regie/spelleider wel ingrijpt om ervoor te zorgen dat de hunterteams niet te veel uit de regio gaan waar ze moeten zoeken.
Het blijft immers TV. Er moeten een aantal geplakr worden en een aantal moeten de finish halen
Het blijft immers TV. Er moeten een aantal geplakr worden en een aantal moeten de finish halen
Do { Ping } while ( LOL )
Nah dat denk ik eigenlijk niet. Waarom zou de regie dat tegenhouden? Als er 5 keer een melding is en 4 keer was het onzin, dan gaan de hunters de 5e keer daar toch niet weer op af? Zo dom zijn ze nietShadow_Agent schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:40:
Stel dat iemand een valse hint geeft van "ik heb twee mannen met rugzak in Maastricht gezien". Dna lijkt het mij dat de regie/spelleider wel ingrijpt om ervoor te zorgen dat de hunterteams niet te veel uit de regio gaan waar ze moeten zoeken.
Ik geloof ook niet dat de regie erop aan stuurt dat minimaal de helft van de teams gepakt wordt of zo. Moet je je voorstellen, een finale met 5 duo's. Hoe gestoord is dat
Exact expert nodig?
Ja dit. Volgens mij zijn er nog steeds meer dan genoeg mogelijkheden om te reizen zonder gevolgd te worden. En je _hoeft_ niet te pinnen. Je _hoeft_ niet steeds met telefoons van helpers in de weer om te kijken hoe het met afbeeldingen of andere statusmeldingen staat. En met een beetje verstandig gebruik van de telefoons (en ze niet te pas en te onpas uit laten zetten...) valt dat ook niet op. En je _hoeft_ je niet af te laten zetten in de bewoonde wereld, en je _hoeft_ ook niet letterlijk op die plek het volgende vervoer te zoeken....Wippie1234 schreef op zondag 7 december 2025 @ 08:51:
[...]
Ik deel dat gevoel volledig niet. Het technische voordeel is nauwelijks bruikbaar wanneer kandidaten zelf technologie tot het minimum beperken.
Exact expert nodig?
Nouja op het "je hoeft niet te pinnen". Kandidaten mogen geen geld lenen en alleen het geld gebruiken die op rekening staat, toch? Of eigenlijk voor het einde van de hunt terugbetalen. Wat m.i. neerkomt op hetzelfde.Crazy D schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
[...]
Ja dit. Volgens mij zijn er nog steeds meer dan genoeg mogelijkheden om te reizen zonder gevolgd te worden. En je _hoeft_ niet te pinnen. Je _hoeft_ niet steeds met telefoons van helpers in de weer om te kijken hoe het met afbeeldingen of andere statusmeldingen staat. En met een beetje verstandig gebruik van de telefoons (en ze niet te pas en te onpas uit laten zetten...) valt dat ook niet op. En je _hoeft_ je niet af te laten zetten in de bewoonde wereld, en je _hoeft_ ook niet letterlijk op die plek het volgende vervoer te zoeken....
Vorig seizoen met Pizza Peppi moesten ze het wel dus pinnen, want men kon alleen contant betalen. Dusja...
We krijgen best af en toe valse tips binnen hoor, we bellen daarom altijd terug om details te krijgen (en dat is meestal al genoeg om het te beoordelen). En als diegene wel de juiste details kent, dan is er waarschijnlijk contact geweest en dat kunnen we dan weer gebruiken.Crazy D schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:37:
[...]
Nah dat denk ik eigenlijk niet. Waarom zou de regie dat tegenhouden? Als er 5 keer een melding is en 4 keer was het onzin, dan gaan de hunters de 5e keer daar toch niet weer op af? Zo dom zijn ze niet. Het idee kan best werken, maar als ze normaal amper dit soort tips krijgen, is opeens een handje vol tips ook argwanend. En als dat over meerdere dagen heen gaat, is dat al een heel stuk minder zinvol. 1 team 1 keer per dag ver weg laten rijden win je niet veel mee als kandidaten. Dan kun je die tijd misschien beter steken in het regelen van voertuigen 'via via'. Maar ik weet niet in hoeverre het wordt toegestaan als je vooraf echt een team van tig auto's verdeelt over het land hebt geregeld.
Ik geloof ook niet dat de regie erop aan stuurt dat minimaal de helft van de teams gepakt wordt of zo. Moet je je voorstellen, een finale met 5 duo's. Hoe gestoord is dat
Was ook echt de eerste keer dat er gepind moest worden. Je mag gewoon alles bietsen.Dartlink schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:35:
[...]
Nouja op het "je hoeft niet te pinnen". Kandidaten mogen geen geld lenen en alleen het geld gebruiken die op rekening staat, toch? Of eigenlijk voor het einde van de hunt terugbetalen. Wat m.i. neerkomt op hetzelfde.
Vorig seizoen met Pizza Peppi moesten ze het wel dus pinnen, want men kon alleen contant betalen. Dusja...
Ik vind dit wel een goedeCrazy D schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:35:
[...]
Eigenlijk zou je, als je zo nodig je helper de telefoon uit wilt laten zetten, dat meteen met 10 anderen moeten laten doen (en die 'm dan ook echt een uurtje uit laten staan...)En ook dat die mensen vervolgens een andere kant op rijden. Moeten ze ineens 5 auto's volgen ipv 1
Leeg - Sinds 20180907