Wij zijn er ook 🤣Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:50:
[...]
Dat zal bij sommige seizoenen een eenzame bijeenkomst zijn geweest dan.
En vorig seizoen Pizza Peppi voor de catering
geloof ik best bij een leasemaatschappij maar niet bij een bedrijfsauto.SelmarSmit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:51:
[...]
Het kenteken van je leaseauto is bekend bij de belastingdienst.
Bovendien moet je dan eerst maar eens achterhalen van wie dat mobiele nummer is van een bedrijf met 40.000 werknemers. (bijvoorbeeld).
Ik snap heel goed dat jullie de redactie ondertussen heel slim kunnen bevragen maar misschien moeten zij een kopie Selmar neerzetten die gaten in je gesloten vragen schiet
Nee, ik had het ook niet over een bedrijfsauto. En die kopie ben ik meestal zelf. Soms moet ik even “naar boven”Wceend schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:53:
[...]
geloof ik best bij een leasemaatschappij maar niet bij een bedrijfsauto.
Bovendien moet je dan eerst maar eens achterhalen van wie dat mobiele nummer is van een bedrijf met 40.000 werknemers. (bijvoorbeeld).
Ik snap heel goed dat jullie de redactie ondertussen heel slim kunnen bevragen maar misschien moeten zij een kopie Selmar neerzetten die gaten in je gesloten vragen schiet
[ Voor 5% gewijzigd door SelmarSmit op 15-12-2025 18:22 ]
Toen mijn zus mee deed heeft ze een lijstje mensen door moeten geven en uiteindelijk heeft de regie daaruit kunnen putten voor helpers. Ik stond ook op die lijst en heb 1 mailtje van de regie gehad met wat vragen. Netjes geantwoord en daarna nooit meer wat op gehoord en heb het ook niet gered tot helper oid. Helaasaap schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:23:
[...]
weet jij hoe die helpers gekozen worden? Mogen deelnemers een lijstje van kandidaat-helpers aanleveren of zoekt de redactie zelf in het sociaal netwerk van de vluchters?
Ze deed mee aan Into the Wild, maar zal bij de reguliere Hunted neem ik aan niet anders zijn.
Robert kan toch niet echt een Tweaker zijn als je t zo ziet…
Dus je doet de moeite om linux te kunnen booten vanaf die usb, etcetera etcetera, en vervolgens ga je op de telefoon van je helper mensen hun profielen opzoeken. Ik denk dat je beter gewoon die coördinaten had kunnen opzoeken, liefst met een flinke lading coördinaten die je daarvoor en daarna ook opzoekt zodat ze niet weten welke de juiste is.
En vervolgens denk je dat ze er binnen 1,5 uur zijn en ga je niet weg, maar ga je je verstoppen bij diezelfde helpers. Ik begrijp de logica van dit koppel op het moment niet helemaal...
En vervolgens denk je dat ze er binnen 1,5 uur zijn en ga je niet weg, maar ga je je verstoppen bij diezelfde helpers. Ik begrijp de logica van dit koppel op het moment niet helemaal...
Gewoon 2 koppels die die microdot laten vallenhgwj1983 schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:22:
Je microdot uitpakken boven het gras 🫣
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Plus al je wachtwoorden in Google opslaanevil_lemon schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:25:
Dus je doet de moeite om linux te kunnen booten vanaf die usb, etcetera etcetera, en vervolgens ga je op de telefoon van je helper mensen hun profielen opzoeken. Ik denk dat je beter gewoon die coördinaten had kunnen opzoeken, liefst met een flinke lading coördinaten die je daarvoor en daarna ook opzoekt zodat ze niet weten welke de juiste is.
Wachtwoord van je telefoon 4 cijfers?
Do { Ping } while ( LOL )
Kans dat ze die nog vinden is wel echt heel klein..hgwj1983 schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:22:
Je microdot uitpakken boven het gras 🫣
Dan maar voor ze te hopen dat iemand de tekst op de postzegel herkend als elementen uit het periodieke systeem. Dan kunnen ze het coordinaat nog wel achterhalen.
Maar als je de andere voortvluchtigen zo hoort duurt het nog een paar dagen tot dag 8, dus dan is er weer de kans dat ze wellicht onterecht denken dat ze toch verkeerd zitten maar simpelweg te vroeg zijn.
Wel zuur voor die gasten, eerst zo'n ontsnapping en dan gaat het daarna op deze manier (mogelijk) mis. Ik hoop dat ze dat ding nog vinden of in ieder geval die coördinaten alsnog weten te ontcijferen.
En grappig dat de incompetentie van de helper van Berend en Mees de andere koppels helpt, de hunters worden mooi op een dwaalspoor gebracht zo.
En grappig dat de incompetentie van de helper van Berend en Mees de andere koppels helpt, de hunters worden mooi op een dwaalspoor gebracht zo.
Met een beetje puzzelen zou je het ook moeten kunnen met enkel de letters. Alleen dag 8 mis je dan.Jean-Bob schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:32:
Wel zuur voor die gasten, eerst zo'n ontsnapping en dan gaat het daarna op deze manier (mogelijk) mis. Ik hoop dat ze dat ding nog vinden of in ieder geval die coördinaten alsnog weten te ontcijferen.
Tja. Ik zou toch echt een stuk hebben gestofzuigd in dat gras. Anders ga je die nooit terugvinden.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Alles opzuigen en dan maar zand zeven om de microdot aan de oppervlakte te krijgen. Maar zelfs het koppel van Ilse deden ook non chalant in de winkelstraat. Scheelt wel dat je op gekleurde bestrating zo'n microdot sneller terug vind dan tussen het gras.
En die ai expert met zijn bootable linux usb. Maar dan wel wachtwoorden opslaan op Google in een excel. Ben weleens langs die Canada straat en het Canadameer gereden. Rondje internationaal door NL tijdens corona tijd. Het gehucht Nederland, de straat Frankrijk en New Delhi of Bombai zit er niet ver vanaf.
En die ai expert met zijn bootable linux usb. Maar dan wel wachtwoorden opslaan op Google in een excel. Ben weleens langs die Canada straat en het Canadameer gereden. Rondje internationaal door NL tijdens corona tijd. Het gehucht Nederland, de straat Frankrijk en New Delhi of Bombai zit er niet ver vanaf.
Dat is waar, als ze die sequentie in een AI tool gooien komen ze er ook wel uit. ChatGPT heeft me al verklapt waar ze moeten zijn iig.SelmarSmit schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:37:
[...]
Met een beetje puzzelen zou je het ook moeten kunnen met enkel de letters. Alleen dag 8 mis je dan.
Mijn wachtwoorden staan ook allemaal opgeslagen in m'n Google-account. Ik ben alleen geen IT'er die tof loopt te doen met een Linux-bootShadow_Agent schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:34:
[...]
Plus al je wachtwoorden in Google opslaan![]()
Wachtwoord van je telefoon 4 cijfers?
Zou me inderdaad niet verbazen als de overige plekken ook internationaal van aard zijn. Dat zou de Hunters wel kunnen voorbereiden als ze 1 locatie achterhalen. Dan pakken ze de kaart van NL en gokken ze 3 plekken…Joosie200 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:19:
Alles opzuigen en dan maar zand zeven om de microdot aan de oppervlakte te krijgen. Maar zelfs het koppel van Ilse deden ook non chalant in de winkelstraat. Scheelt wel dat je op gekleurde bestrating zo'n microdot sneller terug vind dan tussen het gras.
Volgens mij werd er gezegd dat hij het had opgeslagen in Google (ik neem aan dat hier Chrome bedoeld wordt), en dat de hunters het zelf hadden geexporteerd naar een excel-bestand. Dus niet dat hij het zelf bijhield in een excel-bestand.Joosie200 schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:19:
En die ai expert met zijn bootable linux usb. Maar dan wel wachtwoorden opslaan op Google in een excel.
Nog steeds niet heel slim als AI-expert, maar toch net iets minder erg dan alles in een excel-sheet.
Volgens mij werd gezegd dat hij ze in een Excelsheet (waarschijnlijk dan de Google variant binnen Google Drive)Kroesss schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:41:
[...]
Volgens mij werd er gezegd dat hij het had opgeslagen in Google (ik neem aan dat hier Chrome bedoeld wordt), en dat de hunters het zelf hadden geexporteerd naar een excel-bestand. Dus niet dat hij het zelf bijhield in een excel-bestand.
Nog steeds niet heel slim als AI-expert, maar toch net iets minder erg dan alles in een excel-sheet.
Do { Ping } while ( LOL )
Ik denk bij Robbert trouwens wel dat hij voor een IT-expert wel wat meer fouten maakt dan zijn wachtwoorden alleen. Hij maakt dus verbinding met die Linux-USB, wat op zich een goed idee is om sporen op de laptop te voorkomen, maar hoevaak hebben de Hunters nou echt gebruik kunnen maken van sporen op een laptop van een helper? Verreweg de meeste gebruiken een incognito-venster, of verwijderen hun acties uit de historie en dat werkt ook prima.
Tegelijk maakt hij dus onder Linux ook gebruik van een VPN, wat de Hunters WEL eerder hebben gebruikt door te vorderen dat ze een seintje krijgen als datzelfde account ergens inlogt.
Lijkt dus een gevalletje waarbij iets goeds wordt gedaan waar dat niet direct nodig is, terwijl er tegelijkertijd een andere fout wordt begaan zonder dat ze het zelf door hebben.
En dan zoals al eerder hier vermeld ook nog gaan verstoppen in een zeecontainer als je bang bent dat de Hunters naar het adres komen waar je op dat moment zit. Als ze dan komen, weet je in ieder geval zeker dat je niet meer kunt vluchten...
Ze zijn wel van alle koppels het beste in hun helpers zo min mogelijk informatie geven, dat doen ze dan wel weer heel erg goed. Ze praten niet over wat ze precies gevonden hebben als ze bij iemand in een auto zitten, en sturen helpers dus ook naar buiten als ze een aanwijzing gaan bekijken.
Tegelijk maakt hij dus onder Linux ook gebruik van een VPN, wat de Hunters WEL eerder hebben gebruikt door te vorderen dat ze een seintje krijgen als datzelfde account ergens inlogt.
Lijkt dus een gevalletje waarbij iets goeds wordt gedaan waar dat niet direct nodig is, terwijl er tegelijkertijd een andere fout wordt begaan zonder dat ze het zelf door hebben.
En dan zoals al eerder hier vermeld ook nog gaan verstoppen in een zeecontainer als je bang bent dat de Hunters naar het adres komen waar je op dat moment zit. Als ze dan komen, weet je in ieder geval zeker dat je niet meer kunt vluchten...
Ze zijn wel van alle koppels het beste in hun helpers zo min mogelijk informatie geven, dat doen ze dan wel weer heel erg goed. Ze praten niet over wat ze precies gevonden hebben als ze bij iemand in een auto zitten, en sturen helpers dus ook naar buiten als ze een aanwijzing gaan bekijken.
Nee, wij hebben ze naar een excelfile geëxporteerd zodat we er allemaal bij kondenShadow_Agent schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:42:
[...]
Volgens mij werd gezegd dat hij ze in een Excelsheet (waarschijnlijk dan de Google variant binnen Google Drive)
Ja en dat ie al die inlog mails niet even verwijdert heeft (sowieso waarom zou je die bewaren). Maar goed, nu weten ze dat hij een Linux stick gebruikt nou ja boeien. Onhandiger is dat ze weten welke VPN hij gebruikt.Kroesss schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:42:
Ik denk idd ook dat incognito scherm net zo handig is, al weet je natuurlijk van te voren niet precies wat je allemaal moet opzoeken. Iets op google maps is wel heel voorspelbaar dat dat nodig gaat zijn. Maar verder? Loop je dan moeilijk te doen met die stick.
Maar 2 teams die de microdot laten vallen. Echt, hoe dan. En dan helemaal die 2 in die winkelstraat
En die anderen, in het gras even lekker liggend op de buik... echt, ik doe heus ook weleens iets doms maar zoiets kleins uitpakken doe je gewoon uit de wind, binnen, ondergrondje op 1 cm onder je handen zodat als er iets valt dit niet weg kan dwarrelen. Zucht. Wel mooie ontsnapping trouwens van die gasten, beetje lastig om te zien als kijker waar de hunters nu precies liepen en waar zij in het gras lagen (vette duik trouwens
Exact expert nodig?
Moeten de koppels allen naar een andere plek op dag 8, of hebben ze dezelfde coordinaten?CarpeVentum schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 05:55:
Zou me inderdaad niet verbazen als de overige plekken ook internationaal van aard zijn. Dat zou de Hunters wel kunnen voorbereiden als ze 1 locatie achterhalen. Dan pakken ze de kaart van NL en gokken ze 3 plekken…
was me nog niet echt duidelijk
Zo'n rare actie vond ik datKroesss schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:42:
Oh, we verwachten dat de hunters hier wel eens in een half uurtje zouden kunnen zijn.
Dus verstoppen we ons maar op het terrein waar ze waarschijnlijk heen komen, op een plek waar we zelf niet uit kunnen.
Totaal niet logisch
Persoonlijk zou ik bij bijvoorbeeld de (over-)buren gaan zitten.
Als je ergens zit en contact maakt met je netwerk, waarbij je vermoed dat het de hunters triggert. Gewoon een deurtje verder gaan zitten en dan kun je vanaf daar kijken of ze langskomen.
een overzichtskaartje had mooi geweest,Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:00:
... Wel mooie ontsnapping trouwens van die gasten, beetje lastig om te zien als kijker waar de hunters nu precies liepen en waar zij in het gras lagen (vette duik trouwens). En profi van de hunters dat ze de cameraman wel dik negeerden toen ze langsreden. Dat was wel close (of zo leek het in ieder geval).
dat je kon zien hoe dicht ze langs en bij elkaar zijn geweest
[ Voor 16% gewijzigd door Chillz op 16-12-2025 09:07 ]
Leeg - Sinds 20180907
Eens met dat het dom is om dat ding te laten vallen. Dat geldt dan vooral voor dat stel die hem in de winkelstraat liet vallen. Die wisten hoe klein het ding was, en er was letterlijk geen enkele reden om hem daar uit dat papiertje te halen.Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:00:
[...]
Maar 2 teams die de microdot laten vallen. Echt, hoe dan. En dan helemaal die 2 in die winkelstraatWelk restantje van 1 hersencel activeert de handeling om daar een wildvreemde die microdot te gaan laten zien. Beschrijven dat dat ding tyfusklein is, is best genoeg. En volgens mij deden ze dat uiteindelijk ook en dat triggerde die helper om ze mee te nemen want hij weet wel een plek met een microscoop.
En die anderen, in het gras even lekker liggend op de buik... echt, ik doe heus ook weleens iets doms maar zoiets kleins uitpakken doe je gewoon uit de wind, binnen, ondergrondje op 1 cm onder je handen zodat als er iets valt dit niet weg kan dwarrelen. Zucht. Wel mooie ontsnapping trouwens van die gasten, beetje lastig om te zien als kijker waar de hunters nu precies liepen en waar zij in het gras lagen (vette duik trouwens). En profi van de hunters dat ze de cameraman wel dik negeerden toen ze langsreden. Dat was wel close (of zo leek het in ieder geval).
Voor die 2 broers is het net ietsje anders denk ik. Die wisten gewoon nog helemaal niet wat het was. Ze zagen net dat de postzegel met een stukje plakband was vastgeplakt, en hadden op dat moment nog geen idee wat er achter zat. Achteraf kun je zeggen dat ze dat beter niet hadden kunnen doen, maar ik kan me voorstellen dat het dan gebeurd. Voor hetzelfde geldt is er gewoon iets op de kaart geschreven achter de postzegel.
Je zag shots vanuit het gras zelf (erg dichtbij, dus cameraman waarschijnlijk ook in het gras gedoken en laag gebleven), maar ook shots die staand waren opgenomen, waar je de broers van bovenaf zag. Gokje, zonder verder al te veel naar details te hebben gekeken om het zeker te weten: die laatste beelden zijn achteraf nog eens opgenomen, nadat het spel klaar was.Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:00:
[...]
En profi van de hunters dat ze de cameraman wel dik negeerden toen ze langsreden. Dat was wel close (of zo leek het in ieder geval).
Mijn vriendin zei ok al "je gaat toch niet zo hard praten als je je aan het verrtoppen bent!"tszcheetah schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:12:
[...]
Gokje, zonder verder al te veel naar details te hebben gekeken om het zeker te weten: die laatste beelden zijn achteraf nog eens opgenomen, nadat het spel klaar was.
Ik ging er ook van uit dat die scenes later nog eens nagespeeld waren om betere beelden te krijgen.
Ik vraag me nu af hoeveel beelden die wij zien authentiek zijn. Het zou me niet verbazen als het meeste nagespeeld is.
[ Voor 11% gewijzigd door aap op 16-12-2025 09:19 ]
Ik snapte dat van het verstoppen in die container ook niet zo. Denken ze dat als de hunters het hele terrein overhoop halen ze die container niet openmaken???
Als je dan denkt dat ze naar je onderweg zijn is er maar 1 optie en dat is ergens anders heen. Doet me een beetje denken aan kleine kinderen die denken dat als ze hun handen voor hun ogen doen dat je ze dan niet ziet.
Verder doet een gemiddelde AI "expert" volgens mij gewoon slimme vragen fabriceren. Als hij echt een hardcore ITer is sla je je wachtwoorden niet op in Google en gebruik je al zeker geen VPN die je op je eigen naam (en opgeslagen in datzelfde google account) hebt afgesloten. Dan kun je nog beter gewoon die computer van een helper gebruiken.
En wanneer stoppen ze eens met dat kijken naar WhatsApp profielen, daar heb je toch niets aan. Je moet er altijd vanuit gaan dat ze je voorgaande helper hebben gesproken dus zorgen dat er geen spoor tussen elke helper is. En niet achterin een auto je hele taktiek gaan bespreken.
Als laatste, serieus, zijn er echt mensen die het leuk vinden om mensen te verklikken? Die een hunter op socialmedia gaan opzoeken om te melden dat ze kandidaten gezien hebben...
Als je dan denkt dat ze naar je onderweg zijn is er maar 1 optie en dat is ergens anders heen. Doet me een beetje denken aan kleine kinderen die denken dat als ze hun handen voor hun ogen doen dat je ze dan niet ziet.
Verder doet een gemiddelde AI "expert" volgens mij gewoon slimme vragen fabriceren. Als hij echt een hardcore ITer is sla je je wachtwoorden niet op in Google en gebruik je al zeker geen VPN die je op je eigen naam (en opgeslagen in datzelfde google account) hebt afgesloten. Dan kun je nog beter gewoon die computer van een helper gebruiken.
En wanneer stoppen ze eens met dat kijken naar WhatsApp profielen, daar heb je toch niets aan. Je moet er altijd vanuit gaan dat ze je voorgaande helper hebben gesproken dus zorgen dat er geen spoor tussen elke helper is. En niet achterin een auto je hele taktiek gaan bespreken.
Als laatste, serieus, zijn er echt mensen die het leuk vinden om mensen te verklikken? Die een hunter op socialmedia gaan opzoeken om te melden dat ze kandidaten gezien hebben...
[ Voor 76% gewijzigd door jongetje op 16-12-2025 10:02 ]
Pro-actief de hunters helpen zou niet direct in me op komen.jongetje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:56:
Zelf heb ik als stelregel dat als ik eenmaal de deelnemers heb geholpen, ik dat ook zou blijven doen.
Maar word ik eerst benaderd door Hunters, dan zou ik hun blijven helpen.
Ik snap die mensen ook niet die zomaar hun telefoon unlocken voor de hunters. Ik zou dan op z'n minst een (gesimuleerde) dwangbevel o.i.d. willen zien.
irl : zou ik altijd de hunters helpen natuurlijk.
Eens, leuk dat je hebt bedacht een VPN te gebruiken, maar dan niet nadenken dat ze die prima (maximaal na 1-2 keer) kunnen traceren. Dat maakt het de hunters juist weer makkelijker.Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:00:
[...]
Ja en dat ie al die inlog mails niet even verwijdert heeft (sowieso waarom zou je die bewaren). Maar goed, nu weten ze dat hij een Linux stick gebruikt nou ja boeien. Onhandiger is dat ze weten welke VPN hij gebruikt.
De enige VPN, die ik beperkt zou durven te gebruiken is Mullvad. En die dan cash betalen met het geld dat je hebt gepind. Maak 2-3 tokens aan en stuur voor ieder token €5 op. Gebruik dan voor iedere actie/stap in de zoektocht een nieuw token om in te loggen. Maar ook dat heeft een beperkte geldigheid. Zodra ze je MO door zouden kunnen hebben, moet het stoppen.
Maar had gewoon ff TOR op je linux-usb gezet, dan kan je die gewoon overal gebruiken. Of makkelijker nog, gewoon een portable TOR install, zodat je sneller aan de slag kunt.
Ik denk dat dit voor meer mensen geldt, maar zoals we inmiddels weten niet voor iedereen.Pat911 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:29:
[...]
Pro-actief de hunters helpen zou niet direct in me op komen.
Zelf heb ik als stelregel dat als ik eenmaal de deelnemers heb geholpen, ik dat ook zou blijven doen.
Maar word ik eerst benaderd door Hunters, dan zou ik hun blijven helpen.
Ik snap die mensen ook niet die zomaar hun telefoon unlocken voor de hunters. Ik zou dan op z'n minst een (gesimuleerde) dwangbevel o.i.d. willen zien.
irl : zou ik altijd de hunters helpen natuurlijk.
Er is ook een seizoen geweest waar deelnemers een VPN gebruikten waar je geen account voor hoeft te hebben. Die installeerden ze dan op de telefoon van de helper, deden wat ze moesten doen en verwijderden die app dan weer. Geen account betekent ook dat er geen vordering gedaan kan worden op de activiteit van een bepaald account. Ik weet even niet of ze gewonnen hebben of niet, maar die VPN is destijds wel effectief geweest.Drucchi schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:41:
[...]
Eens, leuk dat je hebt bedacht een VPN te gebruiken, maar dan niet nadenken dat ze die prima (maximaal na 1-2 keer) kunnen traceren. Dat maakt het de hunters juist weer makkelijker.![]()
De enige VPN, die ik beperkt zou durven te gebruiken is Mullvad. En die dan cash betalen met het geld dat je hebt gepind. Maak 2-3 tokens aan en stuur voor ieder token €5 op. Gebruik dan voor iedere actie/stap in de zoektocht een nieuw token om in te loggen. Maar ook dat heeft een beperkte geldigheid. Zodra ze je MO door zouden kunnen hebben, moet het stoppen.
Maar had gewoon ff TOR op je linux-usb gezet, dan kan je die gewoon overal gebruiken. Of makkelijker nog, gewoon een portable TOR install, zodat je sneller aan de slag kunt.
[...]
Ik denk dat dit voor meer mensen geldt, maar zoals we inmiddels weten niet voor iedereen.
Was zelf ook wel heel benieuwd, dus ben even gaan sneupen.Chillz schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:04:
een overzichtskaartje had mooi geweest,
De boot-pickup was hier.
De boot drop-off was hier (bij benadering)
De prachtige snoekduik was hier.
Zoals je in de aflevering ziet blijven de hunters in het schoteroog en rondom de waterzuivering zoeken. Ondertussen zijn onze twee struukduukers er dus met het bootje tussenuit geknepen en een stukje verderop aan op de andere oever afgezet.
Vergeef mijn kaartmaakskills, maar groen is het zoekgebied van de hunters, paars is de daadwerkelijke verstopplek. De lijnen geven de vermoedelijke route van de boot aan.
Het geluk dat ze gehad hebben, is dat zodra het bootje de eerste draai naar het zuiden maakt, het vrij snel uit het zicht van het zoekgebied is. Op dat moment lopen de hunters nog op de berg.
Dat rennen naar de opstapplek en het opstappen moet dan wel weer erg snel gegaan zijn.
Al met al, knappe ontsnapping! Maar na het boottochtje iets minder close dan het in de aflevering leek.
Ik weet vrij zeker dat het überhaupt geen Hunters waren die langs reden, die hebben geen witte auto'stszcheetah schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:12:
[...]
Je zag shots vanuit het gras zelf (erg dichtbij, dus cameraman waarschijnlijk ook in het gras gedoken en laag gebleven), maar ook shots die staand waren opgenomen, waar je de broers van bovenaf zag. Gokje, zonder verder al te veel naar details te hebben gekeken om het zeker te weten: die laatste beelden zijn achteraf nog eens opgenomen, nadat het spel klaar was.
Dan kan de cameraman dus ook prima blijven staan, volgens mij weet die ook waar de Hunters zijn zodat hij op tijd kan verstoppen.
Zij waren met het bootje naar de overkant gevaren. Wij waren dus helemaal niet in de buurt meer (we rijden ook geen witte SUV). We waren gewoon paranoia geworden op alles wat ook maar een beetje op hunters kan lijken.Chillz schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:04:
[...]
een overzichtskaartje had mooi geweest,
Dat dus 😀Vld1989 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:52:
[...]
Ik weet vrij zeker dat het überhaupt geen Hunters waren die langs reden, die hebben geen witte auto's![]()
Dan kan de cameraman dus ook prima blijven staan, volgens mij weet die ook waar de Hunters zijn zodat hij op tijd kan verstoppen.
Oh lachen dat is vlak bij een vriend van me. Ik zoom uit op de snoekduik lokatie en zie meteen de Zoete Inval (hotel), diverse keren geslapen. Maar dan hebben ze nog best een stuk terug moeten wandelen want die fietsen hadden ze geleend was wel weer aan de andere kant van het water. Nou ja 1 en ander verklaart wel wat meer
Had even niet meer op m'n netvlies dat het een witte SUV was die langs reed. Maar al met al toch best nog een close call die makkelijk compleet anders had kunnen uitpakken.
@Kroesss ja dat is waar, de broertjes wisten niet wat er onder de postzegel zat. Dat maakt het iets minder dom
maar nog steeds klungelig
@Kroesss ja dat is waar, de broertjes wisten niet wat er onder de postzegel zat. Dat maakt het iets minder dom
Exact expert nodig?
Ik denk niet het meeste, maar er zullen best een paar dingen nagespeeld worden om het tv-technisch wat beter in beeld te krijgen. In ieder geval, ik hoop dat dat om niet al teveel dingen gaat maar echt om wat uitzonderingen.aap schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:18:
[...]
Mijn vriendin zei ok al "je gaat toch niet zo hard praten als je je aan het verrtoppen bent!"
Ik ging er ook van uit dat die scenes later nog eens nagespeeld waren om betere beelden te krijgen.
Ik vraag me nu af hoeveel beelden die wij zien authentiek zijn. Het zou me niet verbazen als het meeste nagespeeld is.
Exact expert nodig?
Ik weet dat dit voor velen een spel is waarbij de sympathie bij de deelnemers van de spelshow aan de vluchtkant ligt, maar uiteindelijk is het idee om een vlucht na te bootsen waarbij opsporingsmiddelen worden ingezet die normaal worden gebruikt bij zware criminelen. Vanuit dat kader zou ik dit niet snel verklikken noemen, maar eigenlijk de enige logische reactie op de vraag: "wij zijn op de vlucht, kunt u ons helpen?".jongetje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:56:
Helaas is de kans klein dat ze bij mij langskomen, maar mijn reactie, mocht ik ze tegenkomen, zou ook zijn: helpen en tijdrekken, proberen een tracker op ze te plakken (AirTag of iets dergelijks), en een bericht richting Selmar (daar gaat mijn kans mocht een Tweaker ooit op de vlucht gaan). Zolang opsporingsmiddelen niet misbruikt worden en er geen technieken worden gebruikt die illegaal zijn, heeft ‘team politie’ voor mij altijd een streepje voor. Al vraag ik mij af of ik zomaar zou helpen in verband met alle privacybezwaren en dergelijke die dat met zich meebrengt. Wachtwoorden of computers zou ik nooit voor een spelshow afgeven, nog los van het feit dat ik dit contractueel niet eens mag als het ook iets met mijn werk te maken heeft.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Klein voorbeeldje daarvan; dit shot is duidelijk op een ander moment opgenomen. Schaduwen zeggen ergens in de ochtend, 10:00 ofzo. Het daadwerkelijke 'boot moment' was ergens tussen 15:00 en 16:30.Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:20:
[...]
Ik denk niet het meeste, maar er zullen best een paar dingen nagespeeld worden om het tv-technisch wat beter in beeld te krijgen. In ieder geval, ik hoop dat dat om niet al teveel dingen gaat maar echt om wat uitzonderingen.
Vanuit een TV-productie natuurlijk logisch om achteraf nog wat shots te pakken.
Er was in dit specifieke geval een probleem met de camjo die allemaal dure apparatuur mee had… normaal draaien we vrijwel uitsluitend arrestaties na.SpelFaut schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:33:
[...]
Klein voorbeeldje daarvan; dit shot is duidelijk op een ander moment opgenomen. Schaduwen zeggen ergens in de ochtend, 10:00 ofzo. Het daadwerkelijke 'boot moment' was ergens tussen 15:00 en 16:30.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door SelmarSmit op 16-12-2025 11:52 ]
.. dubbel
[ Voor 95% gewijzigd door SelmarSmit op 16-12-2025 11:52 ]
Vroeg me nog wel af wat ze met die geleende fietsen gedaan hadden ja, want die stonden volgens mij nog steeds op de plek waar ze die even 'geparkeerd' hadden aangezien ze lopend terug kwamen bij hun helpers. Fietsen werden volgens mij ook niet gevonden door de hunters - dat was althans niet in beeld.Crazy D schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:12:
Oh lachen dat is vlak bij een vriend van me. Ik zoom uit op de snoekduik lokatie en zie meteen de Zoete Inval (hotel), diverse keren geslapen. Maar dan hebben ze nog best een stuk terug moeten wandelen want die fietsen hadden ze geleend was wel weer aan de andere kant van het water. Nou ja 1 en ander verklaart wel wat meerHad even niet meer op m'n netvlies dat het een witte SUV was die langs reed. Maar al met al toch best nog een close call die makkelijk compleet anders had kunnen uitpakken.
Ik neem aan dat ze die wel gezien hadden, maar voor het verhaal van de vlucht zou het in mijn ogen alleen relevant zijn om dit te benoemen als het later ook nog impact heeft, doordat ze er bijvoorbeeld naar terugkeren om ze terug te brengen oid.Joster schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:53:
[...]
Vroeg me nog wel af wat ze met die geleende fietsen gedaan hadden ja, want die stonden volgens mij nog steeds op de plek waar ze die even 'geparkeerd' hadden aangezien ze lopend terug kwamen bij hun helpers. Fietsen werden volgens mij ook niet gevonden door de hunters - dat was althans niet in beeld.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
In aflevering 2 waren alle briefkaarten te zien en daarop was te zien dat de codes over de postzegels voor alle teams anders zijn. Kortom ieder koppel een eigen coördinaat.Chillz schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:04:
[...]
Moeten de koppels allen naar een andere plek op dag 8, of hebben ze dezelfde coordinaten?
[...]
Je zult dat zwarte micro-filmpje maar in het gras laten vallen joh. Dan is het spel meteen klaar. Bovendien, hoe herkennen ze dat ding terug? Vond het al bizar dat ze hem in die stoeptegel gevonden kregen (of überhaupt herkenden).
Zo zie je maar dat je met alle info extreem voorzichtig om moet gaan. Altijd uit de wind (binnen) en op tafel. Zonder houtspleten
Zo zie je maar dat je met alle info extreem voorzichtig om moet gaan. Altijd uit de wind (binnen) en op tafel. Zonder houtspleten
[ Voor 22% gewijzigd door Family Guy op 16-12-2025 15:13 ]
Steam ID = Ackerfiets
Dat vind ik inderdaad niet realistisch: bij een normale zoektocht zal dit nooit voorkomen, tenzij alle kandidaten deze zomer met signalement op de site van Hunted waren geplaatst.jongetje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:56:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
"Gewone burgers" hebben ook nog het oneerlijke voordeel dat ze de cameraman niet hoeven te negeren.hoevenpe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:29:
[...]
Dat vind ik inderdaad niet realistisch: bij een normale zoektocht zal dit nooit voorkomen, tenzij alle kandidaten deze zomer met signalement op de site van Hunted waren geplaatst.
Als ik twee mensen met een rugzak zie lopen, dan denk ik "die zijn vast aan het oefenen voor de vierdaagse".
Als ik twee mensen met een rugzak zie lopen, met een cameraman erbij, dan denk ik pas "die doen misschien wel mee aan Hunted".
Triple-A boeven zullen misschien ook wel met signalement bekend gemaakt worden in de media, maar die zul je toch niet zo snel van grote afstand kunnen herkennen.
Fijn!One-eye864 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:03:
[...]
In aflevering 2 waren alle briefkaarten te zien en daarop was te zien dat de codes over de postzegels voor alle teams anders zijn. Kortom ieder koppel een eigen coördinaat.
[Afbeelding]
Als dan 1 team gepakt wordt, kunnen ze het wat betreft coordinaten in ieder geval niet verpesten voor de rest
Leeg - Sinds 20180907
Ik kreeg ook wel een sterk 'het hunted team moet vooruit geholpen worden'-vibe want ze hadden verder maar weinig actieve leads op meerdere duo's. Wellicht een ingreep van de redactie dus.aap schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:43:
[...]
"Gewone burgers" hebben ook nog het oneerlijke voordeel dat ze de cameraman niet hoeven te negeren.
Als ik twee mensen met een rugzak zie lopen, dan denk ik "die zijn vast aan het oefenen voor de vierdaagse".
Als ik twee mensen met een rugzak zie lopen, met een cameraman erbij, dan denk ik pas "die doen misschien wel mee aan Hunted".
Triple-A boeven zullen misschien ook wel met signalement bekend gemaakt worden in de media, maar die zul je toch niet zo snel van grote afstand kunnen herkennen.
Steam ID = Ackerfiets
Volgens mij andere plekken, ik dacht andere elementen van het periodiek systeem te zienChillz schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:04:
[...]
Moeten de koppels allen naar een andere plek op dag 8, of hebben ze dezelfde coordinaten?
Ik krijg zelfs tips binnen over deelnemers aan jachtseizoen… redactie gaat echt niet actief ons tippen hoor.Family Guy schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:30:
[...]
Ik kreeg ook wel een sterk 'het hunted team moet vooruit geholpen worden'-vibe want ze hadden verder maar weinig actieve leads op meerdere duo's. Wellicht een ingreep van de redactie dus.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat kandidaten veel meer voordeel hebben van de camjo dan nadeel. Anders krijgen ze echt niet zo snel een lift of slaapplaats. Die ene keer dat ze vertipt (copyright) worden weegt daar niet tegen op.
:strip_exif()/f/image/3592Srb45digi72PL3wJOWYx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WEStuyoIRhGdKtO1m2olptls.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B7Ud9K3ZQBKnQR7DYs9dcWgc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door SelmarSmit op 16-12-2025 17:20 ]
Precies, hoeveel mensen zouden een lift of een slaapplek geven aan iemand die zegt op de vlucht te zijn, als het niet voor de televisie is?SelmarSmit schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:19:
[...]
Ik krijg zelfs tips binnen over deelnemers aan jachtseizoen… redactie gaat echt niet actief ons tippen hoor.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat kandidaten veel meer voordeel hebben van de camjo dan nadeel. Anders krijgen ze echt niet zo snel een lift of slaapplaats. Die ene keer dat ze vertipt (copyright) worden weegt daar niet tegen op.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik beschouw het meer als een Enemy of the State setting. Echte voortvluchtige criminelen gebruiken ook hun criminele netwerken en (vuur)wapens. Daar hebben de deelnemers geen beschikking over en ik zou ze ook altijd helpen aangezien ze voor mij onterecht met deze opsporingsmiddelen opgejaagd worden. Het voordeel van de meelopende camera zorgt daarbij voor een zeker evenwicht waardoor het (op tv in ieder geval) een redelijk gelijke strijd lijkt. En vermakelijk is om te kijken.jdh009 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:27:
[...]
Ik weet dat dit voor velen een spel is waarbij de sympathie bij de deelnemers van de spelshow aan de vluchtkant ligt, maar uiteindelijk is het idee om een vlucht na te bootsen waarbij opsporingsmiddelen worden ingezet die normaal worden gebruikt bij zware criminelen. Vanuit dat kader zou ik dit niet snel verklikken noemen, maar eigenlijk de enige logische reactie op de vraag: "wij zijn op de vlucht, kunt u ons helpen?".
Helaas is de kans klein dat ze bij mij langskomen, maar mijn reactie, mocht ik ze tegenkomen, zou ook zijn: helpen en tijdrekken, proberen een tracker op ze te plakken (AirTag of iets dergelijks), en een bericht richting Selmar (daar gaat mijn kans mocht een Tweaker ooit op de vlucht gaan). Zolang opsporingsmiddelen niet misbruikt worden en er geen technieken worden gebruikt die illegaal zijn, heeft ‘team politie’ voor mij altijd een streepje voor. Al vraag ik mij af of ik zomaar zou helpen in verband met alle privacybezwaren en dergelijke die dat met zich meebrengt. Wachtwoorden of computers zou ik nooit voor een spelshow afgeven, nog los van het feit dat ik dit contractueel niet eens mag als het ook iets met mijn werk te maken heeft.
Wat een geluk voor de andere kandidaten dat de helper van en het gepakte duo zelf niet het meest snugger waren. Nu zitten de Hunters met een verkeerde hint zonder aanvullende envelop. Dat had nog veel slechter uit kunnen pakken.
Klopt! Ik snap er ook werkelijk helemaal niets van.
Je doet dus mee aan een programma waarvan je hoopt/verwacht dat het 3 weken van je leven compleet gaat overnemen. Je krijgt dan de eerste hint die je door dat hele spektakel moet gaan helpen. Hij is niet ingewikkeld, 1 zin van maar een paar woorden. En op een of andere manier krijg je het niet voor elkaar om die dan goed op te schrijven?
Je doet dus mee aan een programma waarvan je hoopt/verwacht dat het 3 weken van je leven compleet gaat overnemen. Je krijgt dan de eerste hint die je door dat hele spektakel moet gaan helpen. Hij is niet ingewikkeld, 1 zin van maar een paar woorden. En op een of andere manier krijg je het niet voor elkaar om die dan goed op te schrijven?
Maar die hint was ook niet zo cruciaal, het is niet alsof het helemaal niet te zien is dat er iets onder de postzegel zit. Belangrijker is die kaart. De broertjes hebben immers ook gewoon ontdekt dat er iets onder de postzegel zit. Maar goed dat weet je natuurlijk wel pas achteraf. Dus in dat opzicht idd niet zo heel snugger.Kroesss schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:41:
Klopt! Ik snap er ook werkelijk helemaal niets van.
Exact expert nodig?
Dat is nog veel erger dat zij helemaal nooit de daadwerkelijke hint hebben gekregen (de kaart). Want die peenvogel student is die verloren. Precies om deze reden zou ik bv mijn broer ook nooit opgeven als helper als ik mee zou doen want die zou het ook presteren iets kwijt te raken of een hint zo te verbasteren dat je helemaal op het verkeerde spoor word gezet.
Zodra die helper die brief is verloren, waren zij totaal kansloos. En dat is maar goed ook voor de overige kandidaten.
Zodra die helper die brief is verloren, waren zij totaal kansloos. En dat is maar goed ook voor de overige kandidaten.
[ Voor 60% gewijzigd door Sluuz op 17-12-2025 09:30 ]
PSN: Sluuz
Ik vraag me af hoe de overdracht van de enveloppen van de redactie aan de helpers gaat. Want waarom had die Nietcheu de envelop in zijn broekzak toen hij ging stappen? Vond de overdracht in de kroeg plaats?
Of had hij die envelop dag en nacht bij zich voor het geval hij Mees en Berend onverwachts zou treffen?
Of had hij die envelop dag en nacht bij zich voor het geval hij Mees en Berend onverwachts zou treffen?
Het meest bizarre is nog dat Nitcheu het deed voorkomen alsof alle informatie overgedragen is tegen Mees en Berend
Volgens mij dacht die dat ook werkelijk.Wippie1234 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:00:
Het meest bizarre is nog dat Nitcheu het deed voorkomen alsof alle informatie overgedragen is tegen Mees en Berend
Hij wist initieel wel dat ze een envelop zochten, die in een broekzak moest zitten of dat hij hem anders verloren was.
Het is wel vreemd dat toen ze het kladje met zijn handgeschreven notitie vonden, hij zich niet realiseerde dat dat niet alles was.
Het zou me niets verbazen als hij dat wel wist, maar het op dat moment niet durfde te zeggen.
Die kon dus niet ff mee duiken het water in.SelmarSmit schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:51:
[...]
Er was in dit specifieke geval een probleem met de camjo die allemaal dure apparatuur mee had…
Maar dan hebben de hunters toch de cameraman 'opgepakt' of begrijp ik dat verkeerd? Kon die ondervraagd worden over de richting van de boot.Le Mol schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:36:
Die kon dus niet ff mee duiken het water in.
[ Voor 10% gewijzigd door hoevenpe op 17-12-2025 12:08 ]
Cameramannen bestaan voor ons niethoevenpe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:08:
[...]
Maar dan hebben de hunters toch de cameraman 'opgepakt' of begrijp ik dat verkeerd? Kon die ondervraagd worden over de richting van de boot.
Die wordt genegeerd lijkt me als ze die zien. Misschien even hoi ofzo maar geen inhoudelijke vragen.hoevenpe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:08:
[...]
Maar dan hebben de hunters toch de cameraman 'opgepakt' of begrijp ik dat verkeerd? Kon die ondervraagd worden over de richting van de boot.
toch wel fijn dat ze eigenlijk een 'adviseur' nodig hebben bij de redactie en dat je dat zelf even kunt doen.SelmarSmit schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:21:
[...]
Nee, ik had het ook niet over een bedrijfsauto. En die kopie ben ik meestal zelf. Soms moet ik even “naar boven”
Zelfs als je dat doet (niet slim) dan zorg je er toch voor dat je voor je USB stick nieuwe VPN diensten gebruikt die nergens te vinden zijn.Vld1989 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 01:19:
[...]
Mijn wachtwoorden staan ook allemaal opgeslagen in m'n Google-account. Ik ben alleen geen IT'er die tof loopt te doen met een Linux-boot![]()
[ Voor 36% gewijzigd door Wceend op 17-12-2025 12:28 ]
Lijkt me raar. Fiets je ergens als hunter ergens, zie je een cameraman. Wie bepaalt dan of je wel of niet ook de voortvluchtigen ziet? Lijkt me dat in deze de cameraman ook de vluchtelingen een soort van beschermt.Shinji schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:23:
[...]
Die wordt genegeerd lijkt me als ze die zien. Misschien even hoi ofzo maar geen inhoudelijke vragen.
Steam ID = Ackerfiets
Zoek voor de grap eens op "cameraman" in dit topic, dan krijg je 10 pagina's met dezelfde discussies en vragen te zienFamily Guy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:11:
[...]
Lijkt me raar. Fiets je ergens, zie je een cameraman. Wie bepaalt dan of je wel of niet ook de voortvluchtigen ziet? Lijkt me dat in deze de cameraman ook de vluchtelingen een soort van beschermt.
PSN: Sluuz
'als hunter' toegevoegd. Dus niet iemand in het algemeen.Sluuz schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:17:
[...]
Zoek voor de grap eens op "cameraman" in dit topic, dan krijg je 10 pagina's met dezelfde discussies en vragen te zien
Steam ID = Ackerfiets
Als ze 2 deelnemers en een cameraman zien, kunnen ze m moeilijk negeren maar dan zien ze de deelnemers dus al. Als ze een cameraman een bosje zien filmen, rijden ze door. Dat ideeFamily Guy schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:11:
[...]
Lijkt me raar. Fiets je ergens als hunter ergens, zie je een cameraman. Wie bepaalt dan of je wel of niet ook de voortvluchtigen ziet? Lijkt me dat in deze de cameraman ook de vluchtelingen een soort van beschermt.
Exact expert nodig?
Komt dus op integriteit aan dan. Dat siert ze.Crazy D schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:26:
[...]
Als ze 2 deelnemers en een cameraman zien, kunnen ze m moeilijk negeren maar dan zien ze de deelnemers dus al. Als ze een cameraman een bosje zien filmen, rijden ze door. Dat idee
Steam ID = Ackerfiets
Als er twee kandidaten in een bosje liggen, en wij komen er aan, dan heeft de camjo al ruim daarvoor in zijn oortje te horen gekregen “VERSTOPPEN! DE HUNTERS ZIJN DICHTBIJ!”Crazy D schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:26:
[...]
Als ze 2 deelnemers en een cameraman zien, kunnen ze m moeilijk negeren maar dan zien ze de deelnemers dus al. Als ze een cameraman een bosje zien filmen, rijden ze door. Dat idee
Wat weer handig is voor de deelnemersSelmarSmit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:41:
[...]
Als er twee kandidaten in een bosje liggen, en wij komen er aan, dan heeft de camjo al ruim daarvoor in zijn oortje te horen gekregen “VERSTOPPEN! DE HUNTERS ZIJN DICHTBIJ!”
Exact expert nodig?
En daarom moeten die camjo’s dat ook met een beetje handigheid doen 😀
Maar in dit specifieke geval zullen ze de cameraman toch wel gevonden hebben? Ze hebben die locatie minutieus uitgekamd, mag de cameraman iets zeggen of is alleen zijn fysieke locatie iets waar jullie wat mee kunnen?SelmarSmit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:41:
Als er twee kandidaten in een bosje liggen, en wij komen er aan, dan heeft de camjo al ruim daarvoor in zijn oortje te horen gekregen “VERSTOPPEN! DE HUNTERS ZIJN DICHTBIJ!”
Ze moeten de cameramensen negeren, die doen niet mee aan het spel.hoevenpe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:50:
[...]
Maar in dit specifieke geval zullen ze de cameraman toch wel gevonden hebben? Ze hebben die locatie minutieus uitgekamd, mag de cameraman iets zeggen of is alleen zijn fysieke locatie iets waar jullie wat mee kunnen?
De camjo die was achtergebleven toen de mannen in het bootje sprongen? Of de camjo die stond te filmen toen ze in het riet sprongen omdat ze een witte auto zagen?hoevenpe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:50:
[...]
Maar in dit specifieke geval zullen ze de cameraman toch wel gevonden hebben? Ze hebben die locatie minutieus uitgekamd, mag de cameraman iets zeggen of is alleen zijn fysieke locatie iets waar jullie wat mee kunnen?
Die bij de boot, daar waren hunters vlakbij. De witte auto had als ik goed begrijp niets met het programma te maken.SelmarSmit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:40:
De camjo die was achtergebleven toen de mannen in het bootje sprongen? Of de camjo die stond te filmen toen ze in het riet sprongen omdat ze een witte auto zagen?
Die achtergelaten camjo hebben we inderdaad gezien 😀hoevenpe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:50:
[...]
Die bij de boot, daar waren hunters vlakbij. De witte auto had als ik goed begrijp niets met het programma te maken.
Wel heel knap dat de beste heren ontsnapt zijn. Meestal is dat een schier onmogelijke opgave, ook omdat in ieder geval de Hunter-buitendienst wel getrainde dames & heren zijn en niet vies zijn van een mini-marathonnetje.
Steam ID = Ackerfiets
Hoe kan de spelleiding na zo'n ontsnapping de kandidaten weer vinden? Zonder camjo tasten niet alleen de hunters in het duister lijkt me, of hebben ze een ontraceerbare telefoon voor contact met de organisatie bij zich?SelmarSmit schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:29:
Die achtergelaten camjo hebben we inderdaad gezien 😀
Wellicht een airtag in de audio apparatuur en/of de bagage.hoevenpe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:45:
[...]
Hoe kan de spelleiding na zo'n ontsnapping de kandidaten weer vinden? Zonder camjo tasten niet alleen de hunters in het duister lijkt me, of hebben ze een ontraceerbare telefoon voor contact met de organisatie bij zich?
......dubbel.....hoevenpe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:45:
[...]
Hoe kan de spelleiding na zo'n ontsnapping de kandidaten weer vinden? Zonder camjo tasten niet alleen de hunters in het duister lijkt me, of hebben ze een ontraceerbare telefoon voor contact met de organisatie bij zich?
[ Voor 9% gewijzigd door Wippie1234 op 18-12-2025 08:50 ]
Wachten tot ze ergens een telefoon regelen en het noodnummer bellen…hoevenpe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:45:
[...]
Ze mogen dus niet lekker zonder camera man verder? 🤪Echt off grid.SelmarSmit schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:13:
[...]
Wachten tot ze ergens een telefoon regelen en het noodnummer bellen…
Zou nogal saaie tv zijn als je alleen HQ ziet...WizzlerNL schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:08:
[...]
Ze mogen dus niet lekker zonder camera man verder? 🤪Echt off grid.
Dan zou dat de nieuwe trend worden, hoe snel kunnen we de cameraman/vrouw kwijt maken ;-)WizzlerNL schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:08:
[...]
Ze mogen dus niet lekker zonder camera man verder? 🤪Echt off grid.
**kuch**Shadow_Agent schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:40:
Stel dat iemand een valse hint geeft van "ik heb twee mannen met rugzak in Maastricht gezien". Dna lijkt het mij dat de regie/spelleider wel ingrijpt om ervoor te zorgen dat de hunterteams niet te veel uit de regio gaan waar ze moeten zoeken.
Het blijft immers TV. Er moeten een aantal geplakr worden en een aantal moeten de finish halen
Bij Jachtseizoen Most Wanted van StukTV was dat wel zo. Ik had voor de grap gebeld dat ik twee voortvluchtigen zag in Woerden, bij de Van der Valk Bouwmanlaan. En meteen kreeg ik de redactie aan de lijn die mij vertelde dat daar geen boeven waren.
Ik denk dat de regie van Hunted toch wel zulke grappen probeert te beperken. Je moet maar net weten dat Hunted opgenomen wordt, en je gaat een telefonische ddos houden met de Hunters
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het lijkt me sowieso verstandig dat de redactie dat filtert, anders kon het best een goede tactiek worden om als deelnemer elke dag een andere vriend te laten bellen met een valse tip...AW_Bos schreef op donderdag 18 december 2025 @ 23:07:
[...]
**kuch**
Bij Jachtseizoen Most Wanted van StukTV was dat wel zo. Ik had voor de grap gebeld dat ik twee voortvluchtigen zag in Woerden, bij de Van der Valk Bouwmanlaan. En meteen kreeg ik de redactie aan de lijn die mij vertelde dat daar geen boeven waren.
Ik denk dat de regie van Hunted toch wel zulke grappen probeert te beperken. Je moet maar net weten dat Hunted opgenomen wordt, en je gaat een telefonische ddos houden met de Hunters.
In principe is het filteren van valse tips aan ons. We hebben al meerdere keren valse tips (of vooral verkeerde tips) gehad en uitgeplozen. Meestal is dat redelijk eenvoudig.AW_Bos schreef op donderdag 18 december 2025 @ 23:07:
[...]
**kuch**
Ik denk dat de regie van Hunted toch wel zulke grappen probeert te beperken. Je moet maar net weten dat Hunted opgenomen wordt, en je gaat een telefonische ddos houden met de Hunters.
Mijn vrienden/vriendin haten mij al omdat ik altijd aangeef wat er niet "realistisch" is bij een programma, maar jij bent nog een stukje extremer hierin hahaSpelFaut schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:33:
[...]
Klein voorbeeldje daarvan; dit shot is duidelijk op een ander moment opgenomen. Schaduwen zeggen ergens in de ochtend, 10:00 ofzo. Het daadwerkelijke 'boot moment' was ergens tussen 15:00 en 16:30.
[Afbeelding]
Oh en die "AI expert" is precies wat ik me voorstel van iemand die zichzelf een AI expert noemt
Neemt niet weg dat ik het gewoon een leuk program vind en er maandags weer naar uit kan kijken hoor! Een productie kan de werkelijkheid tot zekere hoogte nabootsen en daar hoef je ook niet blind voor te zijn.imoul schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:05:
[...]
Mijn vrienden/vriendin haten mij al omdat ik altijd aangeef wat er niet "realistisch" is bij een programma, maar jij bent nog een stukje extremer hierin haha
Het zit gewoon goed in elkaar en wordt met plezier en veel betrokkenheid gemaakt, getuige Selmar die hier vaak komt buurten.
Wauw die Daryl en Mitchel hebben een partij geluk zeg... Ook echt die helper die maar blijft aandringen, wauw.
Je gaat bijna twijfelen of de productie niet een nieuwe microdot heeft neergelegd
Je gaat bijna twijfelen of de productie niet een nieuwe microdot heeft neergelegd
[ Voor 28% gewijzigd door CarpeVentum op 22-12-2025 20:46 ]
Ik vind het een behoorlijk eigenwijs stel.CarpeVentum schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:46:
Wauw die Daryl en Mitchel hebben een partij geluk zeg... Ook echt die helper die maar blijft aandringen, wauw.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Die mail kunnen ze dan toch zo verwijderen aangezien ze ook in z'n mail kunnen?THE_BASE schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:06:
Ze hebben bij Robert in z’n Proton een functie aangezet. Maar ik zou verwachten dat hij daar een e-mail van krijgt?
Dat is waar. Was even in de veronderstelling dat het een push notificatie is. Maar ze hebben natuurlijk geen telefoon bij zich.reiniero schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:08:
[...]
Die mail kunnen ze dan toch zo verwijderen aangezien ze ook in z'n mail kunnen?
Wat een mazzel hadden die broers! Ze waren ook nog heel dichtbij in mijn dorp, niks van meegekregen maar wel leuk.
Xbox: Didoekoe
De AI man met z’n Excel bestand met 700 wachtwoorden 🙃 dit gaat weer een hoop andere kandidaten de kop kosten denk ik..
Het wordt steeds ongeloofwaardiger, dat ding valt in het gras en die gasten zoeken 30-50 cm van de plaats waar het gevonden wordt.CarpeVentum schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:46: