Via een ander forum heeft Selmar hier al op gereageerd. Alleen zijn sociale kanalen gingen via de productie, de rest van het team niet. De tipgever wist dit of heeft naar iedereen een bericht gestuurd en zo kwam het toch op HQ terecht. Productie heeft hierna wel ingegrepen en als het goed is gaan nu alle sociale kanalen van de Hunters via de productie.Mr Magic schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:35:
Toch weer een hunter die geholpen werd door een DM in z'n insta? Ik dacht dat dat niet meer mocht van de productie na vorig seizoen?
Nouja, er loopt wel een cameraman bij natuurlijkEl-Vder schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:51:
[...]
En dan vooral zo snel, alsof zo’n vraag zo verdacht is dat je gelijk de hunters inschakelt.
(Daarom zei diegene van de Appie ook dat ze met tweeën waren).
Correctmarijn15 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 01:26:
[...]
Via een ander forum heeft Selmar hier al op gereageerd. Alleen zijn sociale kanalen gingen via de productie, de rest van het team niet. De tipgever wist dit of heeft naar iedereen een bericht gestuurd en zo kwam het toch op HQ terecht. Productie heeft hierna wel ingegrepen en als het goed is gaan nu alle sociale kanalen van de Hunters via de productie.
Je kunt wel weer zien aan de aandacht voor bepaalde koppels wie het eerst gepakt gaan worden.
Dit jaar nog geen koppels die grote fouten gemaakt hebben. Vorig seizoen waren er twee koppels die zo naief te werk gingen dat je gewoon wenste dat ze snel gepakt zouden worden.
Alleen bij die Zeeuwse meiden moest ik mezelf even inhouden om niet tegen de tv te schreeuwen toen ze toch meer details dan noodzakelijk gingen vertellen aan hun liftgevers.
Toen ik zag waar de mobiele hunterteams zich opgesteld hadden bij de start, vond ik dat ze toch best wel centraal gebleven waren, maar ze hadden geluk dat de startlocatie ook erg centraal lag. Gelukkig dat er in zo'n klein dorp toch voldoende bouwvakkers in de weer zijn die er geen probleem mee hebben om hun werk te laten liggen om een paar voorvluchtigen op weg te helpen!
Ik had het een beetje te doen met de wegenwachter die gecharterd was voor een vervolgslinger, maar voor wiens diensten toch bedankt werd.
De nieuwe hunter-leider beperkt zich niet tot een ceremoniele rol en is er niet vies van om zichzelf ook in te zetten voor de opsporing. Dat leidde geloof ik wel tot een false positive bij het restaurant. (Het was me niet helemaal duidelijk of de hunters bewust fout getipt waren of dat gewone gasten per ongeluk aangezien waren voor voortvluchtigen.)
Het valt ook wel op dat het programma bij een groot publiek bekend is en dat dit twee kanten op werkt: liften en slaapadressen zijn makkelijk gescoord, maar er zijn ook veel mensen die als getuigen/verklikkers functioneren.
Dit jaar nog geen koppels die grote fouten gemaakt hebben. Vorig seizoen waren er twee koppels die zo naief te werk gingen dat je gewoon wenste dat ze snel gepakt zouden worden.
Alleen bij die Zeeuwse meiden moest ik mezelf even inhouden om niet tegen de tv te schreeuwen toen ze toch meer details dan noodzakelijk gingen vertellen aan hun liftgevers.
Toen ik zag waar de mobiele hunterteams zich opgesteld hadden bij de start, vond ik dat ze toch best wel centraal gebleven waren, maar ze hadden geluk dat de startlocatie ook erg centraal lag. Gelukkig dat er in zo'n klein dorp toch voldoende bouwvakkers in de weer zijn die er geen probleem mee hebben om hun werk te laten liggen om een paar voorvluchtigen op weg te helpen!
Ik had het een beetje te doen met de wegenwachter die gecharterd was voor een vervolgslinger, maar voor wiens diensten toch bedankt werd.
De nieuwe hunter-leider beperkt zich niet tot een ceremoniele rol en is er niet vies van om zichzelf ook in te zetten voor de opsporing. Dat leidde geloof ik wel tot een false positive bij het restaurant. (Het was me niet helemaal duidelijk of de hunters bewust fout getipt waren of dat gewone gasten per ongeluk aangezien waren voor voortvluchtigen.)
Het valt ook wel op dat het programma bij een groot publiek bekend is en dat dit twee kanten op werkt: liften en slaapadressen zijn makkelijk gescoord, maar er zijn ook veel mensen die als getuigen/verklikkers functioneren.
Euh,
Ik twijfelde gisteren bij het kijken over de voice-over...
Is het nog Pieter Jan Hagens?
Of is het iemand anders die op dezelfde manier probeert te praten?
Het klonk me in ieder geval een beetje off...
Leeg - Sinds 20180907
Wat ik niet zo goed snapte, is dat stuk bij Restaurant Roer. Er werd gebeld met Khalile (hoop dat dit goed is) dat er voortvluchtigen waren, maar dat bleek bij aankomst vals alarm te zijn...
Maar deze serie wordt in de zomer opgenomen, dus dan zijn de meeste mensen helemaal niet bezig met "er is weer een Hunted seizoen bezig". Dus hoe komt iemand er daar bij, om bij het zien van mensen bij een restaurant, ineens HQ te bellen? Was het niet een verkapte vorm van aandacht vragen van de restauranthouder om op tv te komen? Of mis ik iets?
Maar deze serie wordt in de zomer opgenomen, dus dan zijn de meeste mensen helemaal niet bezig met "er is weer een Hunted seizoen bezig". Dus hoe komt iemand er daar bij, om bij het zien van mensen bij een restaurant, ineens HQ te bellen? Was het niet een verkapte vorm van aandacht vragen van de restauranthouder om op tv te komen? Of mis ik iets?
PSN: Sluuz
Kalile was actief aan het rondbellen in de omgeving van waar de jongens afgezet waren. Mogelijk dat ze bij het restaurant Kalile/Hunted herkende en daarom dachten de hunters te pesten of idd gratis reclameSluuz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:13:
Wat ik niet zo goed snapte, is dat stuk bij Restaurant Roer. Er werd gebeld met Khalile (hoop dat dit goed is) dat er voortvluchtigen waren, maar dat bleek bij aankomst vals alarm te zijn...
Deze serie is precies in dezelfde periode opgenomen als we altijd opnemen.Sluuz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:13:
Dus weer later in het seizoen dan vorig jaar? Ik meen me namelijk te herinneren dat het vorig jaar wat eerder opgenomen was in verband met beschikbaarheid waardoor het soms al donker was tijdens het laatste speeluur van de dagSelmarSmit schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:57:
[...]
Deze serie is precies in dezelfde periode opgenomen als we altijd opnemen.
Pieter Jan Hagens is gestopt (dacht ik)Chillz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:32:
Euh,
Ah was het andersom! Dat had ik dan gemist.One-eye864 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:37:
[...]
Kalile was actief aan het rondbellen in de omgeving van waar de jongens afgezet waren. Mogelijk dat ze bij het restaurant Kalile/Hunted herkende en daarom dachten de hunters te pesten of idd gratis reclame
Zijn er echt mensen die daar dan actief mee bezig zijn om voortvluchtigen/hunters te spotten in die periode?SelmarSmit schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:57:
[...]
Deze serie is precies in dezelfde periode opgenomen als we altijd opnemen.
Kalile was aan het rondbellen, zoals gemeld. Maar ik had ook sterk het vermoeden dat de eigenaar wellicht snel reageerde voor wat gratis promotie op TV. Slim gedaanSluuz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:13:
Hier op de bank weer even de strategie besproken over pinnen. Zodra je het doet, trek je de aandacht en geef je je locatie prijs. Ik denk dat het inderdaad slim is om dit z.s.m. te doen. Ze hebben toch al het start van het spoor op HQ. Als je 4 dagen wacht, heb je net 4 dagen alle sporen geheimgehouden en ineens ben je weer bekend. Beter meteen dat risico nemen en weer verdwijnen zolang er nog veel concurrerende teams zijn die aandacht krijgen.
Aan de andere kant weet je dat de hunters in de eerste paar uren vaak dichtbij zijn. Je wil dan niet juist net dat koppel zijn dat het meeste aandacht trekt en sporen achterlaat waardoor je de volledige aandacht krijgt.millerman_sf schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:20:
[...]
Kalile was aan het rondbellen, zoals gemeld. Maar ik had ook sterk het vermoeden dat de eigenaar wellicht snel reageerde voor wat gratis promotie op TV. Slim gedaan
Hier op de bank weer even de strategie besproken over pinnen. Zodra je het doet, trek je de aandacht en geef je je locatie prijs. Ik denk dat het inderdaad slim is om dit z.s.m. te doen. Ze hebben toch al het start van het spoor op HQ. Als je 4 dagen wacht, heb je net 4 dagen alle sporen geheimgehouden en ineens ben je weer bekend. Beter meteen dat risico nemen en weer verdwijnen zolang er nog veel concurrerende teams zijn die aandacht krijgen.
Ik zou denk ik toch even wachten om niet die eerste heat te pakken.
als ik zou willen pinnen zou ik dat ook denk ik vrij vlot doen.. meer deelnemers in het spel, iets grotere kans om de hunters te kunnen ontlopen.
immers als de mobiele teams al de focus hebben op andere deelnemers en jij pint, en zit niet in de richting van de mobiele teams.. tjah dan moet het HQ sowieso meer info zien te verzamelen.. en een buurt onderzoek zal denk ik het meest opleveren als het nog vers is
immers als de mobiele teams al de focus hebben op andere deelnemers en jij pint, en zit niet in de richting van de mobiele teams.. tjah dan moet het HQ sowieso meer info zien te verzamelen.. en een buurt onderzoek zal denk ik het meest opleveren als het nog vers is
404 Signature not found
Je zag gisteren aan die meiden dat pas later, onderweg, pinnen de hunters helpt om te bepalen waar ze heen gaan. Richting bekend gebeid in dit geval.
Xbox: Didoekoe
Ik krijg geregeld in april, mei, juni, juli tips in mijn DM binnen met foto’s van willekeurige mensen met een rugzak.Sluuz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:06:
[...]
Ah was het andersom! Dat had ik dan gemist.
[...]
Zijn er echt mensen die daar dan actief mee bezig zijn om voortvluchtigen/hunters te spotten in die periode?
Daarmee ondermijnt de 'snitch' en de lezende Hunter eigenlijk ook het programma, omdat je zo aan info komt die je normaal gesproken niet zou hebben (of zomaar zou krijgen, tenzij er natuurlijk door heel het land "Wanted: Dead or Alive" posters hangen).SelmarSmit schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:51:
[...]
Ik krijg geregeld in april, mei, juni, juli tips in mijn DM binnen met foto’s van willekeurige mensen met een rugzak.
Goed dat de productie daar de regie over neemt tijdens het programma.
[ Voor 6% gewijzigd door Family Guy op 26-11-2025 09:33 ]
Steam ID = Ackerfiets
Nou, ook de eerste aflevering gezien. Wat mij opviel was dat Ilse en Ricardo dus blijkbaar het voornemen hadden om buiten hun eigen netwerk te blijven, maar op dag 1 gelijk aanbellen bij een oom & tante omdat ze het moeilijk vinden hulp te vragen aan vreemden. Dat heeft er voor mij alle schijn van een korte vlucht te worden.
Verder zijn ze misschien niet allemaal even handig bezig, maar toch staan verreweg de meeste koppels wel goed in de wedstrijd volgens mij. Je hoort ze bijna allemaal praten over het verbreken van schakels, en stukken lopen tussen liften. Ook wordt er nagedacht over wanneer het beste moment is om te gaan pinnen, en ook afzetten op locaties waar geen camera's zijn.
Ben dus heel benieuwd naar de rest van het seizoen! Het begin is in ieder geval goed!
Verder zijn ze misschien niet allemaal even handig bezig, maar toch staan verreweg de meeste koppels wel goed in de wedstrijd volgens mij. Je hoort ze bijna allemaal praten over het verbreken van schakels, en stukken lopen tussen liften. Ook wordt er nagedacht over wanneer het beste moment is om te gaan pinnen, en ook afzetten op locaties waar geen camera's zijn.
Ben dus heel benieuwd naar de rest van het seizoen! Het begin is in ieder geval goed!
Het is ook niet zo dat ze helemaal onzichtbaar zijn... noodgang in "[Serie] Hunted!"Sluuz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:13:
Maar deze serie wordt in de zomer opgenomen, dus dan zijn de meeste mensen helemaal niet bezig met "er is weer een Hunted seizoen bezig".
En daarbij zijn er flink wat kijkers, zie alleen dit forum al, waarbij ook wel ongeveer bekend is wanneer er opgenomen wordt. Ik vermoed dat ook hier wel Tweakers tussen zitten die Selmar of Martijn een berichtje zouden kunnen sturen als er opeens twee rugzaktoeristen een slaapplek/lift/whatever vragen. Zelf nooit gezien (en ik sta aan de kant van de voortvluchtigen
Ik vraag me ook altijd af waarom mensen zo graag willen verklikken. Ik zou ze een slaapplek aanbieden en een maaltijd, lijkt me wel leuk om mee te helpen.
Bij de 2 Zeeuwse dames vraag ik me serieus af waarom je je hele strategie achterin een auto bij een wildvreemde gaat bespreken. Als die op de radar komen dan kunnen die best veel vertellen.
Bij de 2 Zeeuwse dames vraag ik me serieus af waarom je je hele strategie achterin een auto bij een wildvreemde gaat bespreken. Als die op de radar komen dan kunnen die best veel vertellen.
Omdat het in principe verdachten zijn van een zwaar misdrijf. Waarom zou je in godsnaam die in huis nemen, als je geen familiaire band ofzo met ze hebt?jongetje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:45:
Ik vraag me ook altijd af waarom mensen zo graag willen verklikken. Ik zou ze een slaapplek aanbieden en een maaltijd, lijkt me wel leuk om mee te helpen.
Je kan het van twee kanten bekijken:jongetje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:45:
1. Overheid is evil (bezetting ofzo)
Als in de tweede wereld oorlog, de 'voortvluchtigen' zijn verzets strijders die je helpt.
2. Overheid is goed (nu)
Je ziet de voortvluchtigen als plegers van een aanslag, bijvoorbeeld zoals de moord op Peter R. de Vries.
Je mag zelf kiezen hoe je er naar kijkt.
Omdat het onderaan de streep een spelletjes programma is. Een echt verdachte hoeft ook niet te pinnen om mogelijk gel voor een toekomstige opdracht te hebben, naar een bekende om informatie op te halen, naar een extractiepunt in Nederland, etc.Sluuz schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:46:
[...]
Omdat het in principe verdachten zijn van een zwaar misdrijf. Waarom zou je in godsnaam die in huis nemen, als je geen familiaire band ofzo met ze hebt?
Een echte verdachte helpt toch niemand. Als echt heel Nederland zou helpen dan krijg je zoiets als "Waar de f*ck is Stuk" (erg grappig programma trouwens op Videoland). Dan helpt iedereen in heel Europa mee om ze te vinden en dan zie je ook wat er gebeurd als influencers via social media hun netwerk inzetten. Als je dat concept zou doen met Hunted is iedereen in 2 uur gepakt.
Ik heb me behoorlijk ge-ergerd aan het zsm pinnen in de directe nabijheid van de drop-off locatie, ik vind het niet slim van de betreffende deelnemers. Je weet dat de reisafstand maximaal 10 minuten is van de locatie van de meerdere hunterteams naar de pinautomaat, op die manier laat je de hunters wel erg dichtbij komen. Wel heb ik het idee dat dit door de deelnemers zelf als een 'calculated risk' is beoordeeld.millerman_sf schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:20:
[...]
Kalile was aan het rondbellen, zoals gemeld. Maar ik had ook sterk het vermoeden dat de eigenaar wellicht snel reageerde voor wat gratis promotie op TV. Slim gedaan
Ik vind het juist wel slim, ze weten toch al dat je in die omgeving bent. Als je na 2 of 3 dagen gaat pinnen heb je of kans dat ze je rekening hebben geblokkeerd (is vaak genoeg gedaan) en dat je daarmee je locatie bekend maakt die je de dagen ervoor hebt proberen te verbergen.Wippie1234 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb me behoorlijk ge-ergerd aan het zsm pinnen in de directe nabijheid van de drop-off locatie, ik vind het niet slim van de betreffende deelnemers.
Denk dat de productie daarom ook midden in de polder is gestart want bij de VIPS zat er een pinautomaat direct bij de startlocatie (Metro) en ging dus bijna iedereen meteen pinnen.
Dit inderdaad! Zelfs als je een tijdje wacht met pinnen dan geef je info weg over richting waarin je aan het bewegen bent. Direct na de start pinnen zorgt ervoor dat je geen extra info aan de hunters geeft, want ze weten toch al dat je daar bent.jongetje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:05:
[...]
Ik vind het juist wel slim, ze weten toch al dat je in die omgeving bent. Als je na 2 of 3 dagen gaat pinnen heb je of kans dat ze je rekening hebben geblokkeerd (is vaak genoeg gedaan) en dat je daarmee je locatie bekend maakt die je de dagen ervoor hebt proberen te verbergen.
Denk dat de productie daarom ook midden in de polder is gestart want bij de VIPS zat er een pinautomaat direct bij de startlocatie (Metro) en ging dus bijna iedereen meteen pinnen.
Buiten dat is het nogal een aanname dat er meerdere hunterteams al bij die startlocatie zijn. Het duurt even voordat de hunters op de startlocatie zijn, het ene hunter team is daar sneller dan het andere. Als je een beetje snel bent met pinnen is de kans aanwezig dat er 1 of max 2 teams in de buurt zijn, plus er is chaos op het hoofdkantoor omdat er mega veel info tegelijk binnenkomt.
Volgens mij was er wel een team dat ging pinnen zonder dat ze een lift klaar hadden staan, dat vond ik dan wel weer een domme keuze. Als je gaat pinnen, zorg dan dat je daar direct weg kan, laat je ergens 20-30 minuten verderop afzetten en fix daar een volgende, niet gerelateerde lift.
Rekening blokkeren is volgens mij nog nooit in de eerste week gebeurd (al blijven de tijdlijnen in Nederland altijd onduidelijk in de uitzending). Het nadeel is namelijk dat nadat de rekening geblokkeerd is, er nog maximaal 1 pin-poging door dat team zal plaatsvinden, daarna is het stuk. Door de rekening open te laten krijg je misschien nog iets vaker een pin-hit en dus meer pakkansen, mocht de eerste mislukken. Dat lijkt me (als hunter) zeker handig bij de betere spelers die verder goed onder de radar weten te blijven.jongetje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:05:
[...]
Als je na 2 of 3 dagen gaat pinnen heb je of kans dat ze je rekening hebben geblokkeerd (is vaak genoeg gedaan)
Dit klopt natuurlijk niet. Ik weet even niet meer wat de aanrijtijd was van de hunter-teams naar de start-locatie, maar dat was zeker niet 10 minuten.Wippie1234 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:58:
[...]
Je weet dat de reisafstand maximaal 10 minuten is van de locatie van de meerdere hunterteams naar de pinautomaat
Als je eerst anderhalf uur rond blijft hangen en dan gaat pinnen, dan weet je wel zeker dat ze er met een paar minuten zijn, maar juist zo snel mogelijk na de start pinnen is in mijn optiek de manier om zo min mogelijk info weg te geven. Plus dat ze dan nog bezig zijn met 6 teams van kandidaten tegelijk, dus de aandacht van de hunters wordt verdeeld.
Na het dropoff point redelijk snel pinnen, en daarna weer tegengesteld reizen. Dan trekken de hunters misschien je reisweg verkeerd door.
Dat is juist slim. In het begin is het chaos, hunter teams zijn niet op 10 minuten afstand (of eigenlijk: dat weten wij maar zij natuurlijk niet). het is de buurt van je drop-off plek dus je verteld weinig nieuws. Eerst 1,5 uur rijden naar Rotterdam (helemaal als je zelf uit Zeeland komt) verraad al veel meer van wat je mogelijk van plan bent.Wippie1234 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb me behoorlijk ge-ergerd aan het zsm pinnen in de directe nabijheid van de drop-off locatie, ik vind het niet slim van de betreffende deelnemers. Je weet dat de reisafstand maximaal 10 minuten is van de locatie van de meerdere hunterteams naar de pinautomaat, op die manier laat je de hunters wel erg dichtbij komen. Wel heb ik het idee dat dit door de deelnemers zelf als een 'calculated risk' is beoordeeld.
Exact expert nodig?
Nou, ben nu net over de helft van het UK seizoen… en onze voortvluchtigen zijn echt 10x zo goed. Deze maken echt allemaal beginnersfouten.hgwj1983 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:10:
Seizoen 8 in UK is begonnen. Kijken we die toch eerst
Klopt en het niveau van de hunters ligt hier in NL gelukkig ook veeeeeel hoger!SelmarSmit schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:25:
[...]
Nou, ben nu net over de helft van het UK seizoen… en onze voortvluchtigen zijn echt 10x zo goed. Deze maken echt allemaal beginnersfouten.
Thanks!One-eye864 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:47:
[...]
Klopt en het niveau van de hunters ligt hier in NL gelukkig ook veeeeeel hoger!
Net de laatste aflevering teruggekeken. Dat “tracken” van wie je whatsapp profiel heeft bekeken kan toch helemaal niet?
Politie kan gewoon Meta vragen om dergelijk activiteit te loggen (dat doen ze niet automatisch). Meta is over het algemeen heel meewerkend, en heeft zelfs een speciaal teampje om aan dergelijke verzoeken te voldoen.Mathijs14 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:14:
Net de laatste aflevering teruggekeken. Dat “tracken” van wie je whatsapp profiel heeft bekeken kan toch helemaal niet?
En onze vrienden van Signal, hebben die ook zo'n teampje?SelmarSmit schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:19:
[...]
Politie kan gewoon Meta vragen om dergelijk activiteit te loggen (dat doen ze niet automatisch). Meta is over het algemeen heel meewerkend, en heeft zelfs een speciaal teampje om aan dergelijke verzoeken te voldoen.
Vast, maar hun houding is in principe: we zeggen niets, probeer ons maar te dwingen.voorstad schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:46:
[...]
En onze vrienden van Signal, hebben die ook zo'n teampje?
Zou toch lekker zijn he, als echte criminelen ook zo over de tafel zouden gaan bij een random restaurant zodat de opsporingsdiensten alleen maar overal te hoeven lunchen om wat extra info te vergaren
Leuke aflevering gisteren, zeker omdat ik dus blijkbaar 2 voortvluchtigen in mijn nabije omgeving heb (had) zitten.
Wel duf dat ze al whatsapp gingen checken terwijl ze daar wilden blijven. Dat soort acties moet je altijd vlak voor vertrek doen.
Wel duf dat ze al whatsapp gingen checken terwijl ze daar wilden blijven. Dat soort acties moet je altijd vlak voor vertrek doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Pat911 op 02-12-2025 10:36 ]
Nou, duf zou ik het niet willen noemen. Het veranderen van profielfoto's in Whatsapp wordt al jaren gebruikt door de kandidaten, maar hier is voor zover ik weet nog nooit eerder een tap op gezet door de Hunters. Het was dus een manier die tot nu toe altijd veilig was om te gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik ze wel wat onvoorzichtig vond. Volgens mij hebben ze al hun liften zo'n beetje geregeld op locaties waar gewoon heel veel camera's hangen. Ik vind het dus niet vreemd dat zij vrij vlot in het programma aan de beurt zijn (of lijken te zijn), alleen had ik een andere aanleiding verwacht.
Ik moet zeggen dat ik ze wel wat onvoorzichtig vond. Volgens mij hebben ze al hun liften zo'n beetje geregeld op locaties waar gewoon heel veel camera's hangen. Ik vind het dus niet vreemd dat zij vrij vlot in het programma aan de beurt zijn (of lijken te zijn), alleen had ik een andere aanleiding verwacht.
Dat had ik ookPat911 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:36:
Leuke aflevering gisteren, zeker omdat ik dus blijkbaar 2 voortvluchtigen in mijn nabije omgeving heb (had) zitten.
Een van de huizen waar gisteren werd aangebeld is hier 4 straten verderop. Herkende gelijk waar het was.
Altijd leuk iets te herkennen
Maar dat gebeurd toch ook welSluuz schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:25:
Zou toch lekker zijn he, als echte criminelen ook zo over de tafel zouden gaan bij een random restaurant zodat de opsporingsdiensten alleen maar overal te hoeven lunchen om wat extra info te vergaren
Ook met echte criminelen
Mensen zitten op een terras en bespreken dingen die gebeurd zijn in hun omgeving.
Het gaat er maar net om wat er besproken wordt (en hoe luid
Gewoon een kwestie heel veel toeval denk ik
-----
Die 2 gasten in hun kleine rode autootje, wel mooi dat ze zo enthousiast mee werkten.
Maar ondertussen moeten mensen (kandidaten) toch ook wel gaan snappen dat "zet je telefoon uit" geen handige strategie is.
Er wordt juist gezocht op telefoons die aan/ uit gaan. Zeker waar het niet verwacht wordt.
Iemand die zn telefoon altijd aan heeft staan; en nu, terwijl verplaatsend, ineens uitzet. Dat is verdacht en wordt door Selmar zo uitgefilterd.
Dan kan je 'm volgens mij nog altijd gewoon beter aan laten, maar geen verdachte dingen mee doen. Geen belletjes plegen of bepaalde zaken opzoeken.
Als die gasten gewoon hun weg hadden vervolgd, telefoons aan - maar met 2 personen extra in de auto, die ergens langs hun gebruikelijke route er ook weer uit waren gestapt... dan had het denk ik weinig opvallend geweest
Leeg - Sinds 20180907
ik kan me herinneren dat vorig seizoen dit ook wel getapt was. in mijn beleving was het niet helemaal nieuw.Kroesss schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:32:
Nou, duf zou ik het niet willen noemen. Het veranderen van profielfoto's in Whatsapp wordt al jaren gebruikt door de kandidaten, maar hier is voor zover ik weet nog nooit eerder een tap op gezet door de Hunters. Het was dus een manier die tot nu toe altijd veilig was om te gebruiken.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Klopt dacht ik ook meteen! Vorig seizoen was dit al een een ding zie ookpc_freak1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:36:
[...]
ik kan me herinneren dat vorig seizoen dit ook wel getapt was. in mijn beleving was het niet helemaal nieuw.
Als kandidaat heb je toch de vorige seizoenen gezien en weet je dat profielfoto's/statussen niet meer veilig zijn en je wat nieuws moet verzinnen.....pricing schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:04:
Het valt me op dat niemand hier nog begonnen is over de wijze waarop Walter en Leonie tegen de lamp zijn gelopen. Het checken van profielfoto's van helpers is al heel wat seizoenen een strategie die tot nu toe altijd probleemloos kon worden gehanteerd. Doordat dit nu plotseling niet meer veilig blijkt is een verder prima spelend koppel direct game over.
Ogenschijnlijk binnen een uur na de niet te vermoeden 'fout' waren ze al opgepakt, best wel hard imo..
Plus ik snap persoonlijk niet zo goed waarom sommige koppels vaak zo geobsedeerd zijn met het checken van vorige schakels. Dat je soms wil weten of ze dichtbij zijn snap ik maar ik heb nu het idee dat sommige koppels meerdere keren per dag alle schakels terug aan het checken zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door One-eye864 op 02-12-2025 13:31 ]
Dan had ik even niet meer scherp dat dat vorig seizoen ook is gedaan door de Hunters. In dat geval is het niet handig inderdaad. Als kandidaat moet je dat dan inderdaad gewoon weten.
Het veelvuldig checken snap ik op zich wel. Het is echt een soort paranoia waardoor je continue wilt checken denk ik. Niet heel handig, maar ik snap wel dat je die neiging hebt.
Het veelvuldig checken snap ik op zich wel. Het is echt een soort paranoia waardoor je continue wilt checken denk ik. Niet heel handig, maar ik snap wel dat je die neiging hebt.
Volgens mij is de enige manier hoe je een beetje onder de radar kan blijven is veel korte ritjes, met tussentijds iedere keer een goed blok verder lopen.
Maar goed, camera toezicht is ook wel een dingetje in Nederland :-).
Welke APP je ook gaat gebruiken (Meta / Telegram / Signal / Discord / X / Y / Z) alles laat wel eits achter van meta achtige data. Zelfs als je iets van VPN achtig iets gebruikt zou kunnen gaan opvallen (wellicht langer van duur).
Het spel element dat je iets fysiek moet ophalen, met een eventuele zin, zorgt er voor dat je wel naar buiten moet gaan en naar je veilige bubble.
Maar goed, camera toezicht is ook wel een dingetje in Nederland :-).
Welke APP je ook gaat gebruiken (Meta / Telegram / Signal / Discord / X / Y / Z) alles laat wel eits achter van meta achtige data. Zelfs als je iets van VPN achtig iets gebruikt zou kunnen gaan opvallen (wellicht langer van duur).
Het spel element dat je iets fysiek moet ophalen, met een eventuele zin, zorgt er voor dat je wel naar buiten moet gaan en naar je veilige bubble.
Eigenlijk is het in theorie tamelijk simpel: volg geen patronen, wees onvoorspelbaar. Dat veranderen van foto of toevoegen in je status: een patroon. Checken van al die wijzigingen: een patroon. Telefoons uitzetten: patroon.
Dat is exact wat Selmar en collega's telkens doen: welk (nieuw) patroon kunnen we ontdekken? Laten we dat gaan proberen te monitoren/extrapoleren.
In de praktijk dat goed toepassen, is toch verdomd moeilijk.
Dat is exact wat Selmar en collega's telkens doen: welk (nieuw) patroon kunnen we ontdekken? Laten we dat gaan proberen te monitoren/extrapoleren.
In de praktijk dat goed toepassen, is toch verdomd moeilijk.
En sowieso enkel de laatste is relevant, niet 3 helpers geleden. Maar hoe vaak moet je dat doen? Besteed die energie liever aan uitstappen op een plek zonder camera's, een stuk lopen om ergens anders pas weer ander vervoer te regelen. Niet vertellen tegen helpers waar je bent geweest en waar je heen gaat. Energie aan de juiste dingen besteden.One-eye864 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:30:
[...]
Klopt dacht ik ook meteen! Vorig seizoen was dit al een een ding zie ook
[...]
Als kandidaat heb je toch de vorige seizoenen gezien en weet je dat profielfoto's/statussen niet meer veilig zijn en je wat nieuws moet verzinnen.....
Plus ik snap persoonlijk niet zo goed waarom sommige koppels vaak zo geobsedeerd zijn met het checken van vorige schakels. Dat je soms wil weten of ze dichtbij zijn snap ik maar ik heb nu het idee dat sommige koppels meerdere keren per dag alle schakels terug aan het checken zijn.
Exact expert nodig?
Het probleem daarmee is dat je iets wil hebben waarmee je makkelijk informatie kunt krijgen van je helpers. Signal is bij de gemiddelde Nederlander domweg niet populair genoeg daarvoor. Dan zouden ze dus allemaal die app moeten downloaden, aanmelden enzovoorts. Whatsapp daarentegen staat op 99% van de Nederlandse smartphones geinstalleerd.voorstad schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:46:
[...]
En onze vrienden van Signal, hebben die ook zo'n teampje?
Het helpt ook niet echt dat die jongens de Whatsapp checken op telefoons van hun eigen helpers. In voorgaande seizoenen gebruikten anderen tenminste nog telefoons van willekeurige voorbijgangers op straat oid. Ook niet waterdicht, maar wel beter.
Dan geef je in deze situatie alleen je locatie op dat moment prijs (eigenlijk hetzelfde als een PIN-actie dus). Een heel stuk beter inderdaad, maar voor volgend seizoen wordt het dus de uitdaging voor de volgende kandidaten om iets te verzinnen met andere dienst.
Ik kan me herinneren dat er niet zo heel lang geleden ook een koppel is geweest dat communiceerde via de comments op een of andere hele oude YouTube-video. Wellicht zoiets?
Ik kan me herinneren dat er niet zo heel lang geleden ook een koppel is geweest dat communiceerde via de comments op een of andere hele oude YouTube-video. Wellicht zoiets?
Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar ik geloof wel dat de deelnemers (voor een langere tijd) in een soort overlevingsmodus zitten waardoor het nadenken ook niet altijd even rationeel gaat. Je ziet bij sommigen de paranoia enorm aanwezig. Mart Hoogkamer anyone?
Steam ID = Ackerfiets
Ergens ben ik wel blij dat de Whatsapp-profielfotocheck genadeloos de nek om wordt gedraaid dit seizoen. Het is inmiddels wel een bekend trucje wat weinig info oplevert voor kandidaten - en obsessief in de gaten blijven houden helpt natuurlijk niet. Sowieso zijn Mees en Berend veel te bezig met de hunters (continu klieren richting camera's; uitdagend gedrag vertonen loopt vrijwel nooit goed af in dit programma) en te weinig met hun eigen vlucht.
Het is ook wel een klein beetje jammer dat het in de montage zo gerekt wordt (we hebben net dag 2 gezien, misschien stukjes van dag 3?). Van mij had de arrestatie in deze aflevering mogen zitten in plaats van het nog een aflevering verder te rekken, kunnen we door met de koppels waarvan we nog vrijwel niks hebben gezien. Maar die zijn vast te saai voor tv
Het is ook wel een klein beetje jammer dat het in de montage zo gerekt wordt (we hebben net dag 2 gezien, misschien stukjes van dag 3?). Van mij had de arrestatie in deze aflevering mogen zitten in plaats van het nog een aflevering verder te rekken, kunnen we door met de koppels waarvan we nog vrijwel niks hebben gezien. Maar die zijn vast te saai voor tv
Er was een keer een koppel dat communiceerde van Playstation Network geloof ik. En dat werd wel inzichtelijk, ik dacht omdat ze een apparaat met hun Google-account hadden achtergelaten, inclusief locatie delen etc. En vorig jaar zat bij de VIPS Geza Weiss die communiceerde via het reserveringssysteem van zijn restaurant. Dat werd opgepakt bij een inval bij dat restaurant.Kroesss schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:23:
Dan geef je in deze situatie alleen je locatie op dat moment prijs (eigenlijk hetzelfde als een PIN-actie dus). Een heel stuk beter inderdaad, maar voor volgend seizoen wordt het dus de uitdaging voor de volgende kandidaten om iets te verzinnen met andere dienst.
Zou een van de vele games in de Appstore geen goed alternatief zijn om te communiceren?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Paar jaar terug communiceerden een aantal ook via een spel volgens mij. Dachten onoverwinnelijk te zijn. Gingen naar hun eigen huis, en gebruikten de Google Home hub ding om wat muziek af te spelen... niet veel later werden ze gepakt.
Exact, deze bedoel ik!Shinji schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:59:
Paar jaar terug communiceerden een aantal ook via een spel volgens mij. Dachten onoverwinnelijk te zijn. Gingen naar hun eigen huis, en gebruikten de Google Home hub ding om wat muziek af te spelen... niet veel later werden ze gepakt.
De hunters hadden inmiddels toegang gekregen tot het Google-account wat met die hub verbonden wsa, en toen ze muziek gingen aanzetten met "Hey Google" kregen ze een seintje. Ik was even vergeten hoe het exact ging, maar dit was het.
Ja, zo ging het ja!Shinji schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:59:
Dan moet je toch iets gaan doen met een nieuwe iPhone, nieuwe Apple ID, simkaart die ergens aanstraalt. Ik ga ervanuit dat je eigen Apple ID incl. iCloud niet meer veilig is.M@cer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:55:
Zou een van de vele games in de Appstore geen goed alternatief zijn om te communiceren?
Idealiter gebruik je een random forum waar je berichten kunt plaatsen zonder account, maar die zijn er om duidelijke redenen nagenoeg niet meer.
Tweakers PM'sM@cer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:55:
Steam ID = Ackerfiets
Met de hartelijke groeten van Selmar die de opvallende groei van Tweakeraccounts monitort en alle IP's laat loggen.
Maar waarom wil je weten of je oude schakels ontdekt zijn? Door daar naar terug te grijpen maak je juist weer een connectie en door die op een kaart te plotten is je route ineens weer inzichtelijk.
In de basis is het toch niet meer als lift regelen, stuk lopen (liefst in een gebied zonder camera's), lift regelen, stuk lopen.
Waarom wil je dan weten dat je oude schakels met de Hunters in contact zijn?
In de basis is het toch niet meer als lift regelen, stuk lopen (liefst in een gebied zonder camera's), lift regelen, stuk lopen.
Het geeft een gevoel van controle als je weet of je vorige helpers wel of niet ontdekt zijn. Het geeft je informatie hoe dicht de hunters je op de hielen zitten. Of het nut van die informatie opweegt tegen het extra risico wat je loopt is een discussie op zich, het kan namelijk wel degelijk nut hebben.
Maar uiteindelijk zie je (zoals ook dit jaar weer) dat het door paranoia veels te vaak gecheckt wordt. En dan krijgen de hunters ineens een prachtig spoor te zien.
Maar uiteindelijk zie je (zoals ook dit jaar weer) dat het door paranoia veels te vaak gecheckt wordt. En dan krijgen de hunters ineens een prachtig spoor te zien.
Dus, in mijn beleving, is het veel effectiever om echt van die radar af te blijven. Ondanks dat je zelf dan ook minder weet.Kroesss schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:54:
Het geeft een gevoel van controle als je weet of je vorige helpers wel of niet ontdekt zijn. Het geeft je informatie hoe dicht de hunters je op de hielen zitten. Of het nut van die informatie opweegt tegen het extra risico wat je loopt is een discussie op zich, het kan namelijk wel degelijk nut hebben.
Correct, iedereen roept altijd dat je “schakels moet doorbreken” en na de ene lift eerst een stuk moet gaan wandelen (noemen wij airgappen). Maar door profielen te gaan checken creëer je juist lijntjes tussen je schakels.WizzlerNL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:50:
Maar waarom wil je weten of je oude schakels ontdekt zijn? Door daar naar terug te grijpen maak je juist weer een connectie en door die op een kaart te plotten is je route ineens weer inzichtelijk.
Je maakt een patroon en dat valt op, dat geeft de hunters ook de kans je volgende stap te voorspellen, erop te anticiperen of zelfs je in de val te lokken. Als je alles 1x doet, schakels verbreekt, soms stukken wandelt, fietst, dan weer lift, buiten slaapt, etc, wordt het een stuk ingewikkelder om je te volgen. Zeg ik uiteraard vanaf de bank.
De info heeft nut als je er ook naar handelt. Dus: direct verder als de hunters dichtbij blijken te zijn, of blijven zitten waar je bent. En dan heeft dus vooral info over je laatste schakel waarde, verder terug is de invloed op die keuze een stuk kleiner en dus minder waardevol. Oh, en heel misschien kun je even reflecteren over welke sporen je hebt achtergelaten, maar dat lijkt me lastig als je aan het spel meedoet en je dus al opgejaagd voelt.Kroesss schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:54:
Of het nut van die informatie opweegt tegen het extra risico wat je loopt is een discussie op zich, het kan namelijk wel degelijk nut hebben.
Mees en Berend lijken vooral nieuwsgierig, maar doen verder schijnbaar niks met wat ze te weten komen. Als ze erachter komen dat hunters ze op het spoor zijn roepen ze van verbazing wel "hoe dan?!"... en daar blijft het dan bij (als ik de beelden mag geloven). Misschien doen ze dit dus vooral omdat ze het iedereen hebben zien doen in eerdere seizoenen, zonder goed na te denken waarom?
Een trainer zou zeggen dat de kennis of oude schakels exposed zijn "niet actionabel" is: het maakt niet uit of ze wel of niet exposed zijn en of je daarvan op de hoogte bent.One-eye864 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:30:
Zelfs als je weet dat een van je vorige schakels bekend is bij de hunters, dan kun je toch niet meer doen dan zorgen dat je geen link meer met die schakel hebt. En dan is zo'n profielfoto checken het domste wat je kunt doen, want dan creeer je juist zo'n link.
Als voortvluchtige moet je er eigenlijk gewoon van uitgaan dat de hunters op je hielen zitten en alles van je weten en dan het verstandigste doen. Als het dan niet zo is, gaat er ook niets fout.
Als je weet dat je laatste helper bezocht is, is de kans dat ze je op de hielen zitten groter. Dat zal in ieder geval het idee zijn denk ik. Maar goed, door te zorgen dat de helpers niet aan elkaar te schakelen zijn (dus een stuk verderop een lift regelen nadat je ergens bent afgezet) maakt dat een heel stuk minder uit. Maar ja, als je je voor de Ikea laat afzetten en op die plek ook weer een lift regelt is het wel heel makkelijk om je spoor te volgen.... Dus, je moet vooruit kijken. En niet terugkijken.aap schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:15:
[...]
Een trainer zou zeggen dat de kennis of oude schakels exposed zijn "niet actionabel" is: het maakt niet uit of ze wel of niet exposed zijn en of je daarvan op de hoogte bent.
Zelfs als je weet dat een van je vorige schakels bekend is bij de hunters, dan kun je toch niet meer doen dan zorgen dat je geen link meer met die schakel hebt. En dan is zo'n profielfoto checken het domste wat je kunt doen, want dan creeer je juist zo'n link.
Als voortvluchtige moet je er eigenlijk gewoon van uitgaan dat de hunters op je hielen zitten en alles van je weten en dan het verstandigste doen. Als het dan niet zo is, gaat er ook niets fout.
Die communicatie via dat PlayStation netwerk was met wat bekenden niet voor random helpers. Waren wel 2 seizoenen waarin ze gevraagd werden te reageren op een oude YouTube video en op een marktplaats advertentie. Dat was idd minder eenvoudig te achterhalen. Tenzij jouw helper in de browserhistorie op de telefoon als laatste site die site heeft, en verder nooit op marktplaats komt natuurlijk
Maar je weet natuurlijk niet nu hoe je zou reageren. Ik kan me voorstellen dat als je in het spel zit, het allemaal spannend genoeg is en ook al heb je alle seizoenen gezien, je alsnog alle fouten maakt
Trouwens wel leuk bij de op de vlucht podcast, die constateerden dat uh vergeten-wie-precies wel heel sterk waren in het regelen van vervoer. Niet vragen, mag ik mee, maar "hey waar ga je naartoe"? En dan gewoon reageren zo van, oh dat is handig daar willen wij ook heen
Exact expert nodig?
Dat valt best mee, wij zijn juist regelmatig in staat om de volgende schakel te vinden, zonder dat we bij de schakel ervoor zijn geweest (en diegene dus zijn foto gaat aanpassen). Bijvoorbeeld door telefoons te volgen. De kans dat we dat bij drie opvolgende schakels kunnen is heel klein.tszcheetah schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:25:
[...]
En dan heeft dus vooral info over je laatste schakel waarde,
Ik kom wel eens bij die winkel (woon er in de buurt) dus de link was snel gemaaktEl-Vder schreef op maandag 24 november 2025 @ 23:51:
[...]
En dan vooral zo snel, alsof zo’n vraag zo verdacht is dat je gelijk de hunters inschakelt.
Dit was een van mijn eerste seizoenen, wist niet wat me overkwam toen ik dat voiceclipje uit zijn account had gedownload! HahahaKroesss schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:05:
[...]
Exact, deze bedoel ik!
De hunters hadden inmiddels toegang gekregen tot het Google-account wat met die hub verbonden wsa, en toen ze muziek gingen aanzetten met "Hey Google" kregen ze een seintje. Ik was even vergeten hoe het exact ging, maar dit was het.
Welk seizoen was dat ook al weer? Ik heb wel zin om eens een paar oude afleveringen terug te kijkenTijnoz schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:29:
[...]
Dit was een van mijn eerste seizoenen, wist niet wat me overkwam toen ik dat voiceclipje uit zijn account had gedownload! Hahaha
Seizoen 5 (2020). Ging om Guy en Jasper. Het communiceren via een game was ook dat seizoen, maar dat was RalphKroesss schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:44:
[...]
Welk seizoen was dat ook al weer? Ik heb wel zin om eens een paar oude afleveringen terug te kijken
Weet iemand misschien of seizoen 1 nog op 1 of andere manier (legaal) terug te kijken is? Alle andere seizoenen zijn geen probleem maar alleen seizoen 1 is nergens te zien lijkt het
Deze?One-eye864 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:45:
Weet iemand misschien of seizoen 1 nog op 1 of andere manier (legaal) terug te kijken is? Alle andere seizoenen zijn geen probleem maar alleen seizoen 1 is nergens te zien lijkt het
https://youtube.com/playl...LhJr5&si=T8QAFSCqMeiMFLNJ
Wauw wat stom dat ik overal gekeken heb maar simpel YouTube over heb geslagen... Thanks!!
Het blijft me verbazen dat kandidaten dit niet vaker doen.NL_NaToR schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:33:
Volgens mij is de enige manier hoe je een beetje onder de radar kan blijven is veel korte ritjes, met tussentijds iedere keer een goed blok verder lopen.
Bij het vinden van een nieuwe lift eerst een flink stuk lopen zodat je minder makkelijk te volgen bent.
het mooiste is bij een natuurgebied of park uitstappen en daarna door het gebied heen trekken om aan de andere kant een lift te zoeken. Camera's zijn dan moeilijker te tracen.
Ook bij het uitstappen is toch ondertussen bekend dat ze weten waar de auto stopt. Stap dan uit bij stoplichten of laat je lift meerdere malen stoppen zodat het lastiger wordt om iets met die info te doen.
Vooral Mees en Berend hebben dit aan hun laars gelapt. Overstappen bij de Ikea, waarvan je gewoon weet dat iedere milimeter door camera's opgenomen wordt, en nog een paar keer op punten waar dat ook het geval was. Ze gaan nu hoofdzakelijk gepakt worden door het Whatsapp-verhaal, maar deze manier van liften is wat mij betreft genoeg aanleiding om ze te kunnen pakken.Wceend schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:29:
[...]
Het blijft me verbazen dat kandidaten dit niet vaker doen.
Bij het vinden van een nieuwe lift eerst een flink stuk lopen zodat je minder makkelijk te volgen bent.
het mooiste is bij een natuurgebied of park uitstappen en daarna door het gebied heen trekken om aan de andere kant een lift te zoeken. Camera's zijn dan moeilijker te tracen.
Ook bij het uitstappen is toch ondertussen bekend dat ze weten waar de auto stopt. Stap dan uit bij stoplichten of laat je lift meerdere malen stoppen zodat het lastiger wordt om iets met die info te doen.
Ik zou inderdaad ook bij stoplichten uitstappen. Dat is het meest "natuurlijke" punt om onderweg te stoppen. Als je meerdere keren gaat stoppen, dan is dat welliswaar verwarrend voor de hunters, maar als ze bij de helper aan de keukentafel zitten, hebben ze dan wel meer munitie om druk te zetten. Als je alleen bij stoplichten een kleine minuut stil hebt gestaan dan hebben ze minder om de helper mee te confronteren tijdens een gesprek.
Wat Selmar zegt dat airgappen werkt dus mogelijk wel gewoon.
Toch lukt het de hunters blijkbaar wel om schakels over te slaan maar wel de personen te volgen.
Blijkbaar is het toch een aaneenschakeling van fouten waardoor de kandidaten steeds weer gevonden worden.
Door het spelelement moeten ze natuurlijk ook steeds contact zoeken met hun eigen netwerk om de hint te achterhalen. Dat bied de hunters de optie om toch steeds weer een spoor op te pakken.
het is nu wachten op de eeste duo's die gepakt worden. Ik neem aan dat maandag het eerste duo wel aan de beurt is.
Toch lukt het de hunters blijkbaar wel om schakels over te slaan maar wel de personen te volgen.
Blijkbaar is het toch een aaneenschakeling van fouten waardoor de kandidaten steeds weer gevonden worden.
Door het spelelement moeten ze natuurlijk ook steeds contact zoeken met hun eigen netwerk om de hint te achterhalen. Dat bied de hunters de optie om toch steeds weer een spoor op te pakken.
het is nu wachten op de eeste duo's die gepakt worden. Ik neem aan dat maandag het eerste duo wel aan de beurt is.
Wat ik mij afvraag is of de regie (en de rest van 't team) weddenschappen zet over wie het eerste gepakt is. ;-)
De kandidaten worden gecast door de regie, dus die hebben invloed op de kandidaten. Ze willen de onzichtbare militair uit het eerste seizoen niet herhalen, dus juist de mensen met de effectieve technieken worden minder snel gecast lijkt mij.
De kandidaten worden gecast door de regie, dus die hebben invloed op de kandidaten. Ze willen de onzichtbare militair uit het eerste seizoen niet herhalen, dus juist de mensen met de effectieve technieken worden minder snel gecast lijkt mij.
Regie en productie/ spelleiding zijn 2 verschillende partijen, denk ik zo.consolefreak schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:17:
Wat ik mij afvraag is of de regie (en de rest van 't team) weddenschappen zet over wie het eerste gepakt is. ;-)
Mensen met effectieve technieken zijn juist wel interessant zou ik zeggen.
Maar ze willen natuurlijk nog altijd wel een programma maken. Dus is het niet interessant om iemand te hebben die dag 1 'verdwijnt' en pas in de laatste 10 minuten weer opduikt bij het extractiepunt.
Dat is juist waarom de spelelementen ingebouwd zijn; meerdere punten binnen de vluchtperiode waarop contact en mogelijke zichtbaarheid zeker benodigd is.
Er moet wat te beleven en te kijken blijven. Maar dat kan natuurlijk ook goed met kandidaten die wel heel effectief te werk gaan.
Leeg - Sinds 20180907
Casting, regie en spelleiding zijn drie verschillende groepen mensen.Chillz schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:26:
[...]
Regie en productie/ spelleiding zijn 2 verschillende partijen, denk ik zo.
Mensen met effectieve technieken zijn juist wel interessant zou ik zeggen.
Maar ze willen natuurlijk nog altijd wel een programma maken. Dus is het niet interessant om iemand te hebben die dag 1 'verdwijnt' en pas in de laatste 10 minuten weer opduikt bij het extractiepunt.
Dat is juist waarom de spelelementen ingebouwd zijn; meerdere punten binnen de vluchtperiode waarop contact en mogelijke zichtbaarheid zeker benodigd is.
Er moet wat te beleven en te kijken blijven. Maar dat kan natuurlijk ook goed met kandidaten die wel heel effectief te werk gaan.
Moet denken aan die marinier in het eerste seizoen, die hebben ze geen moment in de smiezen gehad. Eerste pin hit bij z'n vriendin, daarna diep het bos en en verdwenen.Chillz schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:26:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bedankt voor de verduidelijking, en wat over de weddenschappen?SelmarSmit schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:30:
[...]
Casting, regie en spelleiding zijn drie verschillende groepen mensen.
Nog steeds mooi, dat beeld van hem in de helicopter met alle hunters om het helicopterplatform heen, kijkend of ze hem kunnen zienhoevenpe schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:54:
[...]
Moet denken aan die marinier in het eerste seizoen, die hebben ze geen moment in de smiezen gehad. Eerste pin hit bij z'n vriendin, daarna diep het bos en en verdwenen.
Of stap uit bij een winkel, waar de helper dan ook nog even een kwartiertje blijft staan. Of idealiter ook echt even wat kan kopen. Eten is altijd handig om op voorraad te hebbenKroesss schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:36:
[...]
Vooral Mees en Berend hebben dit aan hun laars gelapt. Overstappen bij de Ikea, waarvan je gewoon weet dat iedere milimeter door camera's opgenomen wordt, en nog een paar keer op punten waar dat ook het geval was. Ze gaan nu hoofdzakelijk gepakt worden door het Whatsapp-verhaal, maar deze manier van liften is wat mij betreft genoeg aanleiding om ze te kunnen pakken.
Ik zou inderdaad ook bij stoplichten uitstappen. Dat is het meest "natuurlijke" punt om onderweg te stoppen. Als je meerdere keren gaat stoppen, dan is dat welliswaar verwarrend voor de hunters, maar als ze bij de helper aan de keukentafel zitten, hebben ze dan wel meer munitie om druk te zetten. Als je alleen bij stoplichten een kleine minuut stil hebt gestaan dan hebben ze minder om de helper mee te confronteren tijdens een gesprek.
Exact expert nodig?
Als je de hunters gek wilt krijgen zorg je dat je tijdens de start de pinpassen met elkaar uitwisselt. En dan tijdens het spel een helper 1 of 2 dagen later op een totaal andere plek laten pinnen.
Hoezo krijg je ze dan gek? Ze staan op naam denk ik van de spelleiding. Ze zien pas wie er bij hoort door de camera beelden. Dan kan dus alleen als je ze tussen twee pin transacties om wisselt maar dan wordt het gewoon een nieuwe lead lijkt me, en de communicatie tussen de duo's is dan ook een aandachtspunt voor de hunters.jongetje schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:56:
Als je de hunters gek wilt krijgen zorg je dat je tijdens de start de pinpassen met elkaar uitwisselt. En dan tijdens het spel een helper 1 of 2 dagen later op een totaal andere plek laten pinnen.
Wel steeds iemand anders laten pinnen zodat je zelf niet in beeld bent.jongetje schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:56:
Dat vond ik juist de zwakke plek van zo'n open extractiepunt: wat kandidaten ook gedaan hadden, ze waren altijd gepakt (tenzij je in de heli zit natuurlijk).Kroesss schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:13:
Nog steeds mooi, dat beeld van hem in de helicopter met alle hunters om het helicopterplatform heen, kijkend of ze hem kunnen zien
Natuurlijk staan ze op naam van de spelleiding, maar wel gekoppelt aan een duo. Dat zijn de camerabeelden, npr-hits, welke telefoons er aan of uit zijn gegaan etc. ook. Alles is simulatie.Shinji schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:08:
[...]
Hoezo krijg je ze dan gek? Ze staan op naam denk ik van de spelleiding. Ze zien pas wie er bij hoort door de camera beelden. Dan kan dus alleen als je ze tussen twee pin transacties om wisselt maar dan wordt het gewoon een nieuwe lead lijkt me, en de communicatie tussen de duo's is dan ook een aandachtspunt voor de hunters.
Ik hoor in het programma "pin hit in de zaak xxxxx" en dat is dan juist voor de hunters allemaal tijdverspilling die ze niet aan echte leads kunnen besteden.
Zijn er ook regels hoeveel km of hoeveel uur je met iemand mee mag rijden en hoeveel nachten je ergens mag blijven?
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Ja, km zijn onbeperkt, maar je mag maar 48 uur op dezelfde plek blijven (straal 25km)Le Mol schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:06:
Zijn er ook regels hoeveel km of hoeveel uur je met iemand mee mag rijden en hoeveel nachten je ergens mag blijven?
Die zijn er in HQ in ieder geval 😀consolefreak schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:04:
[...]
Bedankt voor de verduidelijking, en wat over de weddenschappen?
Dat is de side-hustle van Selmar. De bookmaker van Hunted HQ.
Het is wel een echte lead alleen op de verkeerde naam. Maar vervolgens kijken ze weer in het aanstralen op de telefoonpalen, en als er dan weer eentje is die z'n telefoon net uitzet of aanzet, dan ga je daar toch achteraan. Volgens mij gebeurt het vaker dat ze denken dat ze ergens heen gaan voor zaak Pietje en blijkt het toch Henkie te zijn die daar is. En je ziet ook best regelmatig dat er in kleinere dorpen gepint wordt, ,dan is het ook weer veel makkelijker om auto's te volgen dan wanneer dat bij een Rotterdam Alexandrium is (maar daar heb je dan weer de pech dat er 18 miljard camera's hangen...). Volgens mij moet je na pinnen zo snel mogelijk weg naar buiten de bebouwde kom, stuk lopen zonder camera's zodat je heel ergens anders weer een lift regelt en die link echt compleet foetsie is.jongetje schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:00:
[...]
Natuurlijk staan ze op naam van de spelleiding, maar wel gekoppelt aan een duo. Dat zijn de camerabeelden, npr-hits, welke telefoons er aan of uit zijn gegaan etc. ook. Alles is simulatie.
Ik hoor in het programma "pin hit in de zaak xxxxx" en dat is dan juist voor de hunters allemaal tijdverspilling die ze niet aan echte leads kunnen besteden.
Eigenlijk zou je, als je zo nodig je helper de telefoon uit wilt laten zetten, dat meteen met 10 anderen moeten laten doen (en die 'm dan ook echt een uurtje uit laten staan...)
Exact expert nodig?
Alleen simuleren ze alles. Als de cameraman en de volgploeg van de hunterkoppels dat niet weten dan kunnne ze dat doorgeven aan de spelleiding en krijgt Selmar toch maar weer 1 of 2 telefoons die in vliegtuigstand staan.
Wel als ze vragen dat te doen als de cameraman erbij staatTheswitch schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:00:
Alleen simuleren ze alles. Als de cameraman en de volgploeg van de hunterkoppels dat niet weten dan kunnne ze dat doorgeven aan de spelleiding en krijgt Selmar toch maar weer 1 of 2 telefoons die in vliegtuigstand staan.
Exact expert nodig?
Zou het wel een heel gaaf idee vinden als er een counter intelligence beweging zou opstaan om de hunters iets meer te dwarsbomen zoals acties als een vals positieve melding in het restaurant of de “hunted” helpen met locatie tracking van de “hunters”… kortom een kleine groep die het technische voordeel weer wat gelijk zou trekken…