Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

Als ik vanaf het middelpunt van het Pieterpad exact 140km naar het westen ga (tenminste, volgens afstandmeten.nl) dan kom ik hier uit overigens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BN_YIiRdzNnXIZtyhfBUQxL1ZA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fXrowdGi55NRnIsIKeBxsXk5.png?f=user_large

Het extractiepunt dat in de leader te zien is (en hier al eerder genoemd is) komt op (bijna) 141km uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dSwNWNBJkc_z02R0s0jzQvfQ6g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c1ZSlxpvRSp9eJtncwmR7DCR.png?f=user_large

Nou is die laatste natuurlijk een stuk logischer dan een parkeerplaats bij de plaatselijke Aldi, maar dan klopt of die 140km aanwijzing niet, of is die site afstandmeten.nl niet nauwkeurig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Misschien komt er nog een plus x km noordelijk of zuidelijk bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Pelle schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:40:

Het extractiepunt dat in de leader te zien is (en hier al eerder genoemd is) komt op (bijna) 141km uit:
Apart dat ze dat al in de leader spoilen, want dat is namelijk het eerste wat ik dacht toen ik het zag, dan weet je nog niet 100% waar het is maar toch.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:22
Slasher schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:57:
[...]

Apart dat ze dat al in de leader spoilen, want dat is namelijk het eerste wat ik dacht toen ik het zag, dan weet je nog niet 100% waar het is maar toch.
Volgens mij is zo'n beetje ieder jaar (en anders in ieder geval de recente jaren) de exacte extractielocatie in de leader getoond. Het maakt natuurlijk ook niet uit of de kijker weet wat de locatie is of niet. De spanning wordt er niet anders van in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Kroesss schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:49:
Kleine gok van mijn kant (even proberen of die glazen bol genoeg is opgepoetst :)).

Ik denk dat er 1 koppel is dat de informatie met succes weet te vinden. 1 ander koppel wordt opgepakt bij het proberen te krijgen van de info, en het derde koppel weet de info niet te vinden (ik gok op Dio en Geza omdat die de zaklamp niet hebben, en als ik de trailer goed heb gezien heb je die wel nodig op de locatie). Dio en Geza weten dan de info alsnog te krijgen van het eerste koppel, en dat is het elkaar helpen waar Selmar eerder op hintte.

Nou, ik ga kijken of ik goed gegokt heb komende aflevering.
Nou wil ik mezelf niet teveel op de borst kloppen (en het is ook nog niet helemaal uitgekomen), maar tot nu toe zit ik aardig goed.

1 koppel wat de info heeft (Britt en Willem).
Dio en Geza die de info niet hebben door de ontbrekende lamp, dat ze de info via Britt en Willem gaan krijgen is in mijn ogen ook wel heel waarschijnlijk door de email-connectie die ze blijkbaar hebben
1 koppel dat opgepakt wordt: als de dames echt teruggaan naar het middelpunt zoals het lijkt aan het eind van de aflevering, dan komt dat ook uit.

Die glazen bol is in ieder geval niet helemaal van matglas gemaakt lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Kroesss schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 23:05:
[...]

Volgens mij is zo'n beetje ieder jaar (en anders in ieder geval de recente jaren) de exacte extractielocatie in de leader getoond. Het maakt natuurlijk ook niet uit of de kijker weet wat de locatie is of niet. De spanning wordt er niet anders van in mijn ogen.
Mee eens, het gaat om het proces en of ze de uiteindelijke locatie weten (te vinden) en halen. Al is het in Metusalem... ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Crazy D

I think we should take a look.

Chillz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:16:
[...]

De Hunters hoeven niet eens te weten van het kistje met telefoons.
Ze kunnen sowieso zoeken op 'verdachte' telefoons (aan/uit) op dat moment op die locatie. Want helpers van de voorvluchtigen kunnen ze op die manier ook proberen in beeld te krijgen.
En als ze dat zien, zien ze mogelijk ook 3 nieuwe burners verschijnen...
Nou ja een kistje vinden zegt ook niets. Daar kunnen ook enveloppen in zitten. Enige is dat ze niet zo goed weten wanneer de mensen daar geweest zijn, en @SelmarSmit moet toch wel een periode opgeven? Of is "mag ik alle nummers die zijn aangezet de afgelopen 2 dagen"?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:17
Crazy D schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Nou ja een kistje vinden zegt ook niets. Daar kunnen ook enveloppen in zitten. Enige is dat ze niet zo goed weten wanneer de mensen daar geweest zijn, en @SelmarSmit moet toch wel een periode opgeven? Of is "mag ik alle nummers die zijn aangezet de afgelopen 2 dagen"?
Ze weten ongeveer de periode door Carla (niet Carla), dus als ze die hebben zien ze waarschijnlijk 2 burners aan gaan, ze weten dat er 3 teams zijn, dan kunnen ze vast op basis daarvan de periode iets uitbreiden om die andere te vinden? Hoewel ik het die eerste twee meer gun het te halen dan die frietjes gingen eten op de parkeerplaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 05:51
Crazy D schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Dat laatste kan ik doen, maar gaat op die specifieke locatie tientallen tot honderden hits opleveren. Ik kan hem natuurlijk specifieker maken om dat aantal omlaag te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het zijn burners, dus vermoedelijk "nieuwe" nummers (niet eerder aangestraald). Tenminste, dat was volgens mij ook de truc van een aantal jaar geleden, toen bij vertrek vanaf de veerboot een aantal kandidaten gelijk gevolgd kon worden dmv de burners die ze meteen inschakelden.

Nou weet ik niet hoeveel burners er verhandeld worden bij dat restaurant, maar het lijkt me dat met beperking tot de nieuwe nummers alleen de kandidaten overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:36
tszcheetah schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:11:
Het zijn burners, dus vermoedelijk "nieuwe" nummers (niet eerder aangestraald). Tenminste, dat was volgens mij ook de truc van een aantal jaar geleden, toen bij vertrek vanaf de veerboot een aantal kandidaten gelijk gevolgd kon worden dmv de burners die ze meteen inschakelden.

Nou weet ik niet hoeveel burners er verhandeld worden bij dat restaurant, maar het lijkt me dat met beperking tot de nieuwe nummers alleen de kandidaten overblijven.
Er staat me iets bij, maar weet het niet zeker, dat dat toen inderdaad gloednieuwe nummers waren die nog nooit waren aangezet. En dat ze ze later al een keer zijn gaan activeren zodat dat niet meer kon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:11:

In dit geval is er geanticipeerd op mijn aanvragen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Dat laatste kan ik doen, maar gaat op die specifieke locatie tientallen tot honderden hits opleveren. Ik kan hem natuurlijk specifieker maken om dat aantal omlaag te krijgen
Ja maar je hoeft (in het echt) dus niet heel nauwkeurig te zijn met het tijdstip, als jullie vermoeden dat er een telefoon is aangezet (wat je waarschijnlijk alleen vermoed als je ook denkt dat de voortvluchtigen een telefoon hebben ontvangen) mag je wel gewoon vragen: paal X, alles van datum 1 t/m 2. Of zou een officier in het echt dan zeggen, nou meneer Smit, ho ho ho even iets nauwkeuriger graag. Volgens mij weten jullie niet of er een telefoon is gekregen of niet, dus eigenlijk zou die aanvraag sowieso al een schot met hagel zijn (voortvluchtige die een telefoon krijgt, of een helper die mensen daar heeft afgezet en z'n telefoon aanzet voor de route terug naar huis). Blijf het in beide gevallen wel dom vinden omdat op die lokatie te doen, rij desnoods even naar een winkelstraat en ga naast een Vodafone winkel of zo staan om een telefoon aan te zetten :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:04:
[...]

Ja maar je hoeft (in het echt) dus niet heel nauwkeurig te zijn met het tijdstip, als jullie vermoeden dat er een telefoon is aangezet (wat je waarschijnlijk alleen vermoed als je ook denkt dat de voortvluchtigen een telefoon hebben ontvangen) mag je wel gewoon vragen: paal X, alles van datum 1 t/m 2. Of zou een officier in het echt dan zeggen, nou meneer Smit, ho ho ho even iets nauwkeuriger graag. Volgens mij weten jullie niet of er een telefoon is gekregen of niet, dus eigenlijk zou die aanvraag sowieso al een schot met hagel zijn (voortvluchtige die een telefoon krijgt, of een helper die mensen daar heeft afgezet en z'n telefoon aanzet voor de route terug naar huis). Blijf het in beide gevallen wel dom vinden omdat op die lokatie te doen, rij desnoods even naar een winkelstraat en ga naast een Vodafone winkel of zo staan om een telefoon aan te zetten :+
Een officier zou zeggen, “ho ho meneer Smit, is deze aanvraag wel proportioneel? En is er voldoende aanleiding?”

Dat is ook de reden waarom je behoorlijk specifieke queries moet aanvragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:53
Geluk hoor voor die 2 jongens! Veel betere aflevering dan vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Theswitch schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:41:
Geluk hoor voor die 2 jongens! Veel betere aflevering dan vorige week.
Hmm, is de aflevering dan toch al geweest. Toen ik ging kijken stond het dat het pas om 23:00 was in de app op Google TV. Nu om mijn mobiel zie ik wel 20:35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Man man, Die dames hebben mazzel. Eerst lopen ze bijna recht in de armen van de hunters die staan te posten bij het middelpunt. Alleen een random ingeving om helpers te checken schrikt ze af. En daarna lijken ze nu ook arrestatie te ontlopen doordat ze eindelijk eens hulp hebben gevraagd van iemand die niet in hun eigen netwerk zit.

Maar goed, ze hebben niet de info voor het extractiepunt compleet, dus voor hetzelfde geld zitten ze op het moment van de extractie ergens bovenin Groningen te zoeken en hebben ze nog niks.

En de actie van Dio om contact te onderhouden met Britt is wel extreem waardevol voor ze gebleken. Dit vind ik wel mooi om te zien. Eindelijk eens kandidaten die elkaar niet als competitie zien, maar snappen dat je samen gewoon verder komt. Ook bij het extractiepunt zelf wil je eigenlijk zoveel mogelijk kandidaten hebben. Als er dan Hunters zijn, heb je kans dat ze iemand anders pakken en jij misschien wel wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Het extractiepunt moet wel hier zijn op basis van eerdere screenshots hier en fragmenten in de intro.
https://maps.app.goo.gl/XBtRqQKGzy6McenCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kom met 140km net als de kandidaten uit op deze haven hoek: https://www.google.nl/map...JLDEwMjExNDUzSAFQAw%3D%3D

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Woohooo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:57:
Het extractiepunt moet wel hier zijn op basis van eerdere screenshots hier en fragmenten in de intro.
https://maps.app.goo.gl/XBtRqQKGzy6McenCA
😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:12:
Man man, Die dames hebben mazzel. Eerst lopen ze bijna recht in de armen van de hunters die staan te posten bij het middelpunt. Alleen een random ingeving om helpers te checken schrikt ze af. En daarna lijken ze nu ook arrestatie te ontlopen doordat ze eindelijk eens hulp hebben gevraagd van iemand die niet in hun eigen netwerk zit.
En de mazzel dat de hunters het kistje vinden, en constateren dat ze te laat zijn en dus dat posten geen zin meer heeft. Ik denk dat de dames veilig hadden kunnen gaan kijken. Maar ja, uiteraard doe je dat niet en vraag je ook niet iemand anders om te kijken of zo. Dus gok je, volg de voetstappen en ga dus 140km naar het zuiden....
En de actie van Dio om contact te onderhouden met Britt is wel extreem waardevol voor ze gebleken. Dit vind ik wel mooi om te zien. Eindelijk eens kandidaten die elkaar niet als competitie zien, maar snappen dat je samen gewoon verder komt. Ook bij het extractiepunt zelf wil je eigenlijk zoveel mogelijk kandidaten hebben. Als er dan Hunters zijn, heb je kans dat ze iemand anders pakken en jij misschien wel wegkomt.
Ja en ik vond het slim dat ze niet mailen maar concept mailtjes aanmaken. Maar die blik van die 2 inflluencers als ze horen dat die gasten die steen niet hebben gecheckt en hun burner telefoon kwijt zijn. Echt goud :o
En ergens zit iemand nu heel gelukkig snake te spelen ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:41:
Ja en ik vond het slim dat ze niet mailen maar concept mailtjes aanmaken. Maar die blik van die 2 inflluencers als ze horen dat die gasten die steen niet hebben gecheckt en hun burner telefoon kwijt zijn. Echt goud :o
En ergens zit iemand nu heel gelukkig snake te spelen ;)
Ja, vooral het moment dat bij Britt ineens binnenkwam dat ze die tekst op de steen niet hadden gevonden. Dat was een echte, onvervalste jaw-drop!

Maar zou het uitmaken of ze concept-mailtjes maken of niet? Je kunt ook de mails sturen naar het eigen adres. Dan heb je nog steeds 1 account waar je beiden op inlogt. Als de hunters het adres op een of andere manier weten te achterhalen, dan is het toch over en uit.

En trouwens: Britt en Willem zijn geen influencers, maar acteurs. Soms loopt dat door wat elkaar heen, maar ik wil hen op dit moment vooral niet tekort doen door ze te vergelijken met die Duncan en Roxanne.

[ Voor 44% gewijzigd door Kroesss op 04-03-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Ja, vooral het moment dat bij Britt ineens binnenkwam dat ze die tekst op de steen niet hadden gevonden. Dat was een echte, onvervalste jaw-drop!
Haha ja, meme-waardig :+
(doet me even terugdenken aan een beeld van een coureur op Zandvoort die in de opwarmronde spint, naast zijn auto staat en echt ouderwets stampvoette. Dat was hilarisch).
Maar zou het uitmaken of ze concept-mailtjes maken of niet? Je kunt ook de mails sturen naar het eigen adres. Dan heb je nog steeds 1 account waar je beiden op inlogt. Als de hunters het adres op een of andere manier weten te achterhalen, dan is het toch over en uit.
Ja, maar als concept wordt er niet daadwerkelijk een email verstuurd waar op getriggert zou kunnen worden. Als ze wel het mail adres achterhalen maar niet het wachtwoord, kunnen ze (denk ik) hooguit een tap plaatsen op het inloggen dat betreffende mail adres, maar niet op het feit dat er een mail verstuur of ontvangen wordt (als dat laatste al echt zou kunnen). Het voelt in ieder geval wel iets veiliger dan dat je ook echt mailt :) Nu is het wachten op een scrum-master die meedoet en communiceert via een tool a la DevOps scrumboard :P
En trouwens: Britt en Willem zijn geen influencers, maar acteurs. Soms loopt dat door wat elkaar heen, maar ik wil hen op dit moment vooral niet tekort doen door ze te vergelijken met die Duncan en Roxanne.
Je hebt gelijk. Nadeel van van die onbekende Nederlanders :+ Tegen de tijd dat het seizoen is afgelopen, ken ik ze wel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:50
Crazy D schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:41:
[...]

En de mazzel dat de hunters het kistje vinden, en constateren dat ze te laat zijn en dus dat posten geen zin meer heeft. Ik denk dat de dames veilig hadden kunnen gaan kijken. Maar ja, uiteraard doe je dat niet en vraag je ook niet iemand anders om te kijken of zo.
De Hunters hadden de steen meegenomen dus ze hadden er weinig aan gehad. Indien de tijdlijn anders is ge-edit en de steen er nog wel lag dan waren ze de hunters tegengekomen.
Dus gok je, volg de voetstappen en ga dus 140km naar het zuiden....
Ik snap die gok naar het zuiden niet. Je komt namelijk met 140km vanaf het middelpunt van het pieterspad naar het zuiden in Duitsland uit :? . Dus je houdt alleen het noorden (omgeving Vierhuizen) en westen (Scheveningen) over als mogelijke extractiepunten.

Ik denk dat ik zelf halverwege de route in Lelystad zou gaan zitten en een hulp zoeken die wil rijden op de dag van de extractie. Je zit dan +/- 1,5 uur rijden van beide punten. Tenzij je het exacte extractiepunt alleen op je telefoon krijgt als je al in de omgeving bent, dan ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
magneetje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:41:
Ik snap die gok naar het zuiden niet. Je komt namelijk met 140km vanaf het middelpunt van het pieterspad naar het zuiden in Duitsland uit :? . Dus je houdt alleen het noorden (omgeving Vierhuizen) en westen (Scheveningen) over als mogelijke extractiepunten.
De redenatie was dat het Pieterpad in zuidelijke richting gaat. Dus ze gaan 140km verder op het Pieterpad kijken (dus niet hemelsbreed, maar het pad volgen). Dat is grofweg de etappe Swolgen-Venlo. Daarom dat ze nu richting Venlo zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:50
tszcheetah schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:03:
[...]

De redenatie was dat het Pieterpad in zuidelijke richting gaat. Dus ze gaan 140km verder op het Pieterpad kijken (dus niet hemelsbreed, maar het pad volgen). Dat is grofweg de etappe Swolgen-Venlo. Daarom dat ze nu richting Venlo zijn gegaan.
Je hebt gelijk, ik was dat stuk helemaal vergeten. Dan klinkt het een stuk logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

tszcheetah schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Ja dat dus.

Maar, als je dan op de kaart kijkt, dan zie je dat er niet een grote rivier ligt waarmee je aan de overkant in het buitenland bent. Het ligt ook niet op de grens, dus met de lelijke eendjes naar de grenspost rijden zit er dan ook niet echt in. Als je weleens Hunted hebt gezien kun je toch wel gokken dat naar het noorden zou kunnen zijn (als je dan idd bij een water uitkomt waarmee je het land uit kunt gaan), of naar links naar zee. Nou ja, het zou ook een heli kunnen zijn bedenk ik me nu, wij weten vrijwel zeker dat het een boot is omdat dat in de leader zit maar die zien zij natuurlijk niet elke dag :+ Maar dan zou ik hopelijk toch denken, 140 km naar het zuiden en kom je ergens tussen Venlo en Swolgen uit. Dat voelt ook wel heel erg random. Helemaal als je eerst precies naar het midden moest, en daar ligt ook een tegel die aangeeft dat dat precies het midden is. Tenzij er echt een heel specifiek punt is in die etappe.... (dat zou trouwens een leuke mindfuck zijn zeg, als op 140km zuidelijk op het Pieterpad 1 of ander ding staat/ligt wat echt ook supergoed als extractiepunt met heli zou kunnen gelden). Ook leuk als de hunters dan wel 140km weten, maar ook niet de richting.... (ik zie @SelmarSmit al op google maps kijken en een vreugdesprongetje maken dat net onder Venlo echt een mooi punt is :+).

Afijn we gaan het wel zien :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Ja dat dus.

Maar, als je dan op de kaart kijkt, dan zie je dat er niet een grote rivier ligt waarmee je aan de overkant in het buitenland bent. Het ligt ook niet op de grens, dus met de lelijke eendjes naar de grenspost rijden zit er dan ook niet echt in. Als je weleens Hunted hebt gezien kun je toch wel gokken dat naar het noorden zou kunnen zijn (als je dan idd bij een water uitkomt waarmee je het land uit kunt gaan), of naar links naar zee. Nou ja, het zou ook een heli kunnen zijn bedenk ik me nu, wij weten vrijwel zeker dat het een boot is omdat dat in de leader zit maar die zien zij natuurlijk niet elke dag :+ Maar dan zou ik hopelijk toch denken, 140 km naar het zuiden en kom je ergens tussen Venlo en Swolgen uit. Dat voelt ook wel heel erg random. Helemaal als je eerst precies naar het midden moest, en daar ligt ook een tegel die aangeeft dat dat precies het midden is. Tenzij er echt een heel specifiek punt is in die etappe.... (dat zou trouwens een leuke mindfuck zijn zeg, als op 140km zuidelijk op het Pieterpad 1 of ander ding staat/ligt wat echt ook supergoed als extractiepunt met heli zou kunnen gelden). Ook leuk als de hunters dan wel 140km weten, maar ook niet de richting.... (ik zie @SelmarSmit al op google maps kijken en een vreugdesprongetje maken dat net onder Venlo echt een mooi punt is :+).

Afijn we gaan het wel zien :)
De Hunters hadden de tekst op de steen in de vorige aflevering al gevonden, en nu dus gewoon de hele steen maar ingepakt. Dat ze naar het westen moeten weten ze. Ze hebben alleen geen burner, dus de afstand hebben ze nog niet. En ook al hadden ze een van de burners gehad, dan denk ik niet dat die alsnog gebeld was. Dat was ook zo in vorige seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kroesss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:57:
[...]

De Hunters hadden de tekst op de steen in de vorige aflevering al gevonden, en nu dus gewoon de hele steen maar ingepakt. Dat ze naar het westen moeten weten ze. Ze hebben alleen geen burner, dus de afstand hebben ze nog niet. En ook al hadden ze een van de burners gehad, dan denk ik niet dat die alsnog gebeld was. Dat was ook zo in vorige seizoenen.
Naar het westen dan is de zee natuurlijk best een logische plek, zeker met de hint van de golfjes... Dan heb je helemaal geen burner nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:19
jongetje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Naar het westen dan is de zee natuurlijk best een logische plek, zeker met de hint van de golfjes... Dan heb je helemaal geen burner nodig.
Precies, als de hint is exact naar het westen vanaf het middelpunt dan kan je met een simpele lijn in maps meteen zien dat de enige logische spot de haven van Scheveningen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
WizzlerNL schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Precies, als de hint is exact naar het westen vanaf het middelpunt dan kan je met een simpele lijn in maps meteen zien dat de enige logische spot de haven van Scheveningen is.
Die lijn loopt wel op ongeveer een km van zowel Deelen als Soesterberg. En kruist de Oude Rijn bij Bodegraven en het Amsterdam Rijnkanaal in Utrecht.

Maar Scheveningen is dan nog steeds wel de meest voor de hand liggende.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Okee, ik wilde toch voor mezelf eens kijken waar exact de locatie uitkomt volgens de hints die de deelnemers hebben. Het punt is (als ik alles goed heb begrepen) exact 140 kilometer hemelsbreed van het middelpunt van het Pieterpad, en exact naar het westen. Nou ben ik gewend dat zodra Hunted begint met dit soort hints, dat de boel ook echt EXACT klopt.

Dus ik wil toch even gaan muggeziften. En voor de zekerheid: het is ook muggeziften hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar zoals bekend: technically correct is the best kind of correct.

Ik ben eens gaan kijken op javawa waar je dan uitkomt. Ik heb het middelpunt van het Pieterpad opgezocht (coordinaten N 52.10042° E 6.32227°), en van daaruit een lijn getrokken die exact 140 kilometer is, en dezelfde breedtegraad heeft. Ik kom dan uit op N 52.10042° E 4.25551°. En dat is niet in een haven, en al helemaal niet op een strand zoals de leader lijkt te suggereren. Om bij het strand te komen, moet je nog ruim anderhalf kilometer verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP4hKjoFTCb6PxpoF1m1IZo50TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NdEG6mRklwZkZPa0Tia3LfU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fI2cX4TI0aidWSdBA9TuNTwBkeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcnHDjGEeXNRfWNg91uNNtIz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Als ik even een afwijking van ~160 meter tolereer kom ik ook uit op de pier van Schevingen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WY61Ph-NCc7ahTIKxA4vA2hiB8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D6ZdxPKkwH3IEEcQnASPCvyQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
De tool die ze in de aflevering gebruikten kwam wel in de haven uit, dus blijkbaar zitten er verschillen in de tools die je hiervoor kan gebruiken.

Heb je ook rekening gehouden met de curve van de aarde? Of doet die tool dat (en andere tools misschien niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Als ik op Googlemaps vanaf de pin van het midden van het Pieterpad 140 km naar het westen ga, kom ik op de zeesluisweg uit. Ga ik naar het hoekje van de haven wat de deelnemers vonden, dan is dat 50 m verder dan 140 km.

Daarbij moet ik wel aantekenen, dat ik niet heb gekeken of dat exact naar het westen is. Als ik de pier aanhoud, zou dat 139,5 km zijn vanaf het middelpunt van het Pieterpad. Daar zou je dus nog 500 m zee in moeten.

[ Voor 34% gewijzigd door Wild Chocolate op 05-03-2025 08:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Shinji schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:37:
De tool die ze in de aflevering gebruikten kwam wel in de haven uit, dus blijkbaar zitten er verschillen in de tools die je hiervoor kan gebruiken.

Heb je ook rekening gehouden met de curve van de aarde? Of doet die tool dat (en andere tools misschien niet).
Ik ga er vanuit dat de tool dat doet. Maar even redenerend, als de curve er nog bij in moet, dan zou het punt alleen maar verder naar het oosten komen te liggen toch?

Maar het zal ongetwijfeld dat dit een verschil is tussen de tools, en de foutmarges die ze beide hebben. Ik vond het alleen wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Wild Chocolate schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:55:
Als ik op Googlemaps vanaf de pin van het midden van het Pieterpad 140 km naar het westen ga, kom ik op de zeesluisweg uit. Ga ik naar het hoekje van de haven wat de deelnemers vonden, dan is dat 50 m verder dan 140 km.

Daarbij moet ik wel aantekenen, dat ik niet heb gekeken of dat exact naar het westen is. Als ik de pier aanhoud, zou dat 139,5 km zijn vanaf het middelpunt van het Pieterpad. Daar zou je dus nog 500 m zee in moeten.
Hoe kun je op maps dit doen? Ik had even gekeken, maar kreeg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Ik ga er vanuit dat de tool dat doet. Maar even redenerend, als de curve er nog bij in moet, dan zou het punt alleen maar verder naar het oosten komen te liggen toch?

Maar het zal ongetwijfeld dat dit een verschil is tussen de tools, en de foutmarges die ze beide hebben. Ik vond het alleen wel grappig.
Ja, snap ik; ik wilde vooral aangeven dat er blijkbaar hier onderling tussen tweakers al verschil zit in waar ze uit komen en dat verschillende tools net andere resultaten kunnen geven (om wat voor reden dan ook). De kandidaten kwamen in hoekje van de haven uit, ik hoop voor ze dat dat ook zo bedoeld is. Het is een logische plek, dus ze hebben in mijn ogen niks fout gedaan hiermee als het dan ineens toch op de pier of het strand blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Shinji schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:12:
[...]

Ja, snap ik; ik wilde vooral aangeven dat er blijkbaar hier onderling tussen tweakers al verschil zit in waar ze uit komen en dat verschillende tools net andere resultaten kunnen geven (om wat voor reden dan ook). De kandidaten kwamen in hoekje van de haven uit, ik hoop voor ze dat dat ook zo bedoeld is. Het is een logische plek, dus ze hebben in mijn ogen niks fout gedaan hiermee als het dan ineens toch op de pier of het strand blijkt.
Dat laatste kon dus wel eens het geval zijn. De locatie in de leader is overduidelijk een natuurlijke waterlijn en geen haven.

Dat zou wat zijn: sta je in een haven op het juiste moment, mis je de extractie omdat je de verkeerde tool hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Dat laatste kon dus wel eens het geval zijn. De locatie in de leader is overduidelijk een natuurlijke waterlijn en geen haven.

Dat zou wat zijn: sta je in een haven op het juiste moment, mis je de extractie omdat je de verkeerde tool hebt gebruikt.
De locatie in de leader is ook al bekend.

https://maps.app.goo.gl/tvK7kK1m17FLsV2dA

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 19:49
Meestal krijgen ze op de dag van de extractie de exacte locatie. Ik verwacht via een sms op de burner.

In dat geval zitten 2 van de 3 koppels dus al bijna helemaal goed en hoeven ze alleen wat op te schuiven. Renée en Ortál daarin tegen moeten dan vermoedelijk nog zo snel mogelijk vanuit Limburg naar Scheveningen zien te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Hoeveel afleveringen is het nog, eigenlijk?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
One-eye864 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:57:
Meestal krijgen ze op de dag van de extractie de exacte locatie. Ik verwacht via een sms op de burner.

In dat geval zitten 2 van de 3 koppels dus al bijna helemaal goed en hoeven ze alleen wat op te schuiven. Renée en Ortál daarin tegen moeten dan vermoedelijk nog zo snel mogelijk vanuit Limburg naar Scheveningen zien te komen
Dio en Geza hebben de burner niet meer, dus die zouden dan gezien zijn. Tenzij ze daar ter plekke Britt en Willem tegenkomen natuurlijk, maar die kunnen ze ook heel goed niet tegen het lijf lopen als die al ietsje eerder een sms hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Family Guy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:00:
Hoeveel afleveringen is het nog, eigenlijk?
Maandag de finale volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 19:49
Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Dio en Geza hebben de burner niet meer, dus die zouden dan gezien zijn. Tenzij ze daar ter plekke Britt en Willem tegenkomen natuurlijk, maar die kunnen ze ook heel goed niet tegen het lijf lopen als die al ietsje eerder een sms hebben gehad.
Ze hebben afgesproken met Britt en Willem om via hun mailaccount contact te leggen op de dag van de extractie dus in dat opzichte maken ze nog een kans. Maar dit mailaccount is achteraf wel echt de gouden lifeline voor ze want anders waren ze inderdaad ten dode opgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
One-eye864 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:41:
[...]
Ze hebben afgesproken met Britt en Willem om via hun mailaccount contact te leggen op de dag van de extractie dus in dat opzichte maken ze nog een kans. Maar dit mailaccount is achteraf wel echt de gouden lifeline voor ze want anders waren ze inderdaad ten dode opgeschreven
Het is op dit moment hun enige hoop om de eindstreep te halen!

Maar dat mailaccount is natuurlijk wel een beetje slow-chat. Stel dat ze pas een uur voor de tijd een SMS krijgen, dan wordt het wel heel krap. Dan moeten Britt en Willem eerst iemand regelen bij wie ze op de telefoon mogen inloggen op dat mailaccount, en daarna moeten Dio en Geza dus nog iemand vinden om in te loggen om het te lezen. En daarbij hebben Britt en Willem niet direct een heel groot belang, die zullen eerst alles voor zichzelf regelen, voordat ze dit gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:06:
[...]

Hoe kun je op maps dit doen? Ik had even gekeken, maar kreeg het niet voor elkaar.
Rechtsklikken op de druppel van de locatie (of op willekeurig elke locatie op de kaart) en dan "afstand meten" kiezen uit het menu. Als je recht naar het westen wilt, moet je zorgen dat dat coördinaat deel gelijkblijft, of daar een makkelijke manier voor is, weet ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Wild Chocolate schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Rechtsklikken op de druppel van de locatie (of op willekeurig elke locatie op de kaart) en dan "afstand meten" kiezen uit het menu. Als je recht naar het westen wilt, moet je zorgen dat dat coördinaat deel gelijkblijft, of daar een makkelijke manier voor is, weet ik niet.
Aaaaah, daar zit het verstopt. Ik kom bij 140km dan op de rotonde uit die naast de haven ligt. inderdaad maar 50 meter van de kade af, dat is wel goed inderdaad. Het strand wat in de leader zit is bij maps 141.2km vanaf het middelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Het is op dit moment hun enige hoop om de eindstreep te halen!

Maar dat mailaccount is natuurlijk wel een beetje slow-chat. Stel dat ze pas een uur voor de tijd een SMS krijgen, dan wordt het wel heel krap. Dan moeten Britt en Willem eerst iemand regelen bij wie ze op de telefoon mogen inloggen op dat mailaccount, en daarna moeten Dio en Geza dus nog iemand vinden om in te loggen om het te lezen. En daarbij hebben Britt en Willem niet direct een heel groot belang, die zullen eerst alles voor zichzelf regelen, voordat ze dit gaan doen.
Nou ja je weet niet of het puur de lokatie is of dat ze daar nog niets moeten doen/checken/etc. Hoewel Dio en Geza dan ook niet de meest heldere lichten zijn dus als er toch nog iets gepuzzeld moet worden geloof ik niet dat je heel veel aan hun hebt :+ Maar als je op die manier wilt communiceren met elkaar, denk ik dat ze elkaar ook wel willen helpen. En... als je met z'n 4en bent, en de hunters zijn niet zeker van die lokatie (en zetten dus niet 4 teams in op die ene lokatie) is de kans dat je ontkomt wel groter want dan moeten de hunters aandacht verdelen. Dus heel gek om samen op te trekken is het misschien ook niet eens (denk aan de seizoenen waarin op het laatst een sprintje getrokken moest worden... meer voortvluchtigen is meer kans dat jij het redt).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:45:
[...]

Nou ja je weet niet of het puur de lokatie is of dat ze daar nog niets moeten doen/checken/etc. Hoewel Dio en Geza dan ook niet de meest heldere lichten zijn dus als er toch nog iets gepuzzeld moet worden geloof ik niet dat je heel veel aan hun hebt :+ Maar als je op die manier wilt communiceren met elkaar, denk ik dat ze elkaar ook wel willen helpen. En... als je met z'n 4en bent, en de hunters zijn niet zeker van die lokatie (en zetten dus niet 4 teams in op die ene lokatie) is de kans dat je ontkomt wel groter want dan moeten de hunters aandacht verdelen. Dus heel gek om samen op te trekken is het misschien ook niet eens (denk aan de seizoenen waarin op het laatst een sprintje getrokken moest worden... meer voortvluchtigen is meer kans dat jij het redt).
Absoluut waar, alleen is de tijd om te communiceren via conceptmailtjes wellicht wel gewoon te kort. In dat geval zullen Britt en Willem toch echt eerst voor zichzelf de boel regelen neem ik aan.

Daarbij zullen de hunters de locatie denk ik wel goed gokken. Ze weten inmiddels dat ze vanuit het middelpunt recht naar het westen moeten. Als je die lijn trekt, dan is deze haven wel echt de meest logische optie, ook al weten ze niet dat het 140km moet zijn.

Maar goed, we gaan het zien! Overmorgen is het al zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12
Kroesss schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Absoluut waar, alleen is de tijd om te communiceren via conceptmailtjes wellicht wel gewoon te kort. In dat geval zullen Britt en Willem toch echt eerst voor zichzelf de boel regelen neem ik aan.

Daarbij zullen de hunters de locatie denk ik wel goed gokken. Ze weten inmiddels dat ze vanuit het middelpunt recht naar het westen moeten. Als je die lijn trekt, dan is deze haven wel echt de meest logische optie, ook al weten ze niet dat het 140km moet zijn.

Maandag 10 maart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Oh ja, tuurlijk. Ik ben in de war met Wie is de Mol. De ontknoping daarvan is zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
[...]
Het is nu pas donderdag. In de war met de ontknoping van WIDM? :D

Voor Hunted moet je nog tot maandag wachten.

Edit: Spuit 11 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door tszcheetah op 06-03-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Met elkaar communiceren via concept-mails is in real life al eens gebeurd en is geen oplossing om onder de radar te blijven. Ik weet niet meer waar het over ging, maar de mailers kwamen er niet mee weg. Ging over Gmail, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

[...]

Overmorgen is het al zover!
Wud?

Volgens mij hadden Dio en Geza ook afgesproken om de dag erna precies om 07:00 of 19:00u weer contact te hebben.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tha Deo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:50:
Met elkaar communiceren via concept-mails is in real life al eens gebeurd en is geen oplossing om onder de radar te blijven. Ik weet niet meer waar het over ging, maar de mailers kwamen er niet mee weg. Ging over Gmail, geloof ik.
Zodra er toegang is tot de mailbox maakt het niets meer uit natuurlijk.
Ja als je het weet is het logisch. Maar onderweg kom je ook een hoop punten tegen waar een heli zou kunnen landen. En, de hunters weten ook niet of er nog meer info komt, het zou ook best kunnen zijn dat deze hint zegt, richting westen. En dat er een nieuwe hint komt met Otterlose Bos (dat toevallig op de hoogte van Vorden een officiële ingang heeft), ik noem maar even iets. Wij zien de intro en wij weten de hint 140 km. De hunters niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:31:
[...]

Zodra er toegang is tot de mailbox maakt het niets meer uit natuurlijk.

[...]

Ja als je het weet is het logisch. Maar onderweg kom je ook een hoop punten tegen waar een heli zou kunnen landen. En, de hunters weten ook niet of er nog meer info komt, het zou ook best kunnen zijn dat deze hint zegt, richting westen. En dat er een nieuwe hint komt met Otterlose Bos (dat toevallig op de hoogte van Vorden een officiële ingang heeft), ik noem maar even iets. Wij zien de intro en wij weten de hint 140 km. De hunters niet.
Klopt, het is wel gokken met voorkennis van ons inderdaad. Er staan wel golven op de steen die ze hebben, maar misschien dat de lijn ook wel door een andere rivier/kanaal gaat, dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Klopt, het is wel gokken met voorkennis van ons inderdaad. Er staan wel golven op de steen die ze hebben, maar misschien dat de lijn ook wel door een andere rivier/kanaal gaat, dat weet ik niet.
En de golven gaven de locatie van de boom aan 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:04:
[...]

En de golven gaven de locatie van de boom aan 🤣
Ah, waren ze daarvoor! Maar goed, als ik het daarmee verwar, kan het dus wel als hint gezien worden, ook al is het niet zo bedoeld door de productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:26
Tha Deo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:50:
Als dat met hun eigen Gmail is geweest (kan het me niet herinneren, zal wel zijn gebeurd voordat ik keek :P ), is dat natuurlijk wel een cruciaal verschil met de huidige situatie. De query die de Hunters moeten uitzetten bij de officier om achter een specifiek voor de vlucht aangemaakt Gmail-adres te komen lijkt me veel te specifiek. Het is ook maar de vraag of er überhaupt aanleiding gaat zijn voor een dergelijke query, zelfs een algemene versie ervan. Ik acht het al met al niet erg realistisch dat men achter dat emailadres gaat komen en ALS er überhaupt al een query wordt uitgezet dat dat afgewezen wordt door de officier omdat er simpelweg geen goede aanleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Vld1989 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:37:
[...]

Als dat met hun eigen Gmail is geweest (kan het me niet herinneren, zal wel zijn gebeurd voordat ik keek :P ), is dat natuurlijk wel een cruciaal verschil met de huidige situatie. De query die de Hunters moeten uitzetten bij de officier om achter een specifiek voor de vlucht aangemaakt Gmail-adres te komen lijkt me veel te specifiek. Het is ook maar de vraag of er überhaupt aanleiding gaat zijn voor een dergelijke query, zelfs een algemene versie ervan. Ik acht het al met al niet erg realistisch dat men achter dat emailadres gaat komen en ALS er überhaupt al een query wordt uitgezet dat dat afgewezen wordt door de officier omdat er simpelweg geen goede aanleiding is.
Zolang de hunters niet weten van een mailadres (ongeacht of er gemaild wordt, of alleen concepten opgeslagen worden of wat dan ook), zal er geen uitvraag gedaan worden naar nieuw aangemaakte mailadressen.

Als ze hun eigen bestaande mailadres gebruiken, dan zullen de Hunters deze zeker proberen te kraken. Je ziet dat ze daar af en toe ook in slagen door te makkelijke wachtwoorden of wachtwoorden die in een database met gelekte data staan. Ik neem aan dat ze standaard bij alle voortvluchtigen proberen in hun email te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Zolang de hunters niet weten van een mailadres (ongeacht of er gemaild wordt, of alleen concepten opgeslagen worden of wat dan ook), zal er geen uitvraag gedaan worden naar nieuw aangemaakte mailadressen.

Als ze hun eigen bestaande mailadres gebruiken, dan zullen de Hunters deze zeker proberen te kraken. Je ziet dat ze daar af en toe ook in slagen door te makkelijke wachtwoorden of wachtwoorden die in een database met gelekte data staan. Ik neem aan dat ze standaard bij alle voortvluchtigen proberen in hun email te komen.
Het is een nieuw aangemaakt e-mail adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:26
Kroesss schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Dat zeg ik dus ook :P Volgens mij (en ik zie dat @SelmarSmit dat inmiddels heeft bevestigd) ging dit om een gloednieuw emailadres, dus dan zie ik echt niet hoe dat bij de Hunters terecht zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:36
SelmarSmit schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Het is een nieuw aangemaakt e-mail adres
Zolang het maar niet op de thuisPC/ eigen telefoon is aangemaakt voor de vlucht begon... :X
Om een Gmailadres aan te maken heb je ook een geldig telefoonnummer ter verificatie nodig, dat valt misschien ook terug te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door noodgang op 07-03-2025 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
noodgang schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:58:
[...]
Om een Gmailadres aan te maken heb je ook een geldig telefoonnummer ter verificatie nodig, dat valt misschien ook terug te vinden.
Ik heb het speciaal net voor je geprobeerd maar ik kan zonder een teleofonnummer een nieuw gmail adres aanmaken. Je kunt gewoon op "overslaan" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Ben wel benieuwd hoeveel bruine truitjes die ene dame heeft, iedere keer als wij kijken heeft ze hetzelfde ding aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Pierre schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:34:
Ben wel benieuwd hoeveel bruine truitjes die ene dame heeft, iedere keer als wij kijken heeft ze hetzelfde ding aan.
Dat hebben ze op HQ allemaal, weet niet of het wat over jou zegt dat het je alleen bij haar opvalt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Shinji schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:38:
[...]

Dat hebben ze op HQ allemaal, weet niet of het wat over jou zegt dat het je alleen bij haar opvalt? ;)
:9 Zou kunnen het viel gewoon op. Vandaar de vraag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Pierre schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:46:
[...]

Farmerwood schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:33:
Selmar had dat toch allang opgehelderd? Heb laatst ergens een foto van hem voorbij zien komen met een kast vol identieke overhemden.

Leuke finale zo idd en afterhunt is een erg leuke toevoeging!

Edit: Was op Facebook.
[Afbeelding]
;)

Ben wel benieuwd of Selmar ook ineens een keer een andere kleur mag kiezen (uiteraard dan weer x6 ofzo).

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 07-03-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Pierre schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:46:
[...]

Dat heeft Selmar wel eens gezegd. Ze hebben iedere dag hetzelfde aan zodat de redactie van het programma stukken kan knippen en plakken in een volgorde. Als ze dan een wat langere actie opzetten zoals bijvoorbeeld tipgeld uitloven, of stemmen namaken met AI, dan kunnen ze het hele verhaal achter elkaar zetten zonder dat je wordt afgeleid door steeds wisselende kleding.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:21:
[...]

[...]

;)

Ben wel benieuwd of Selmar ook ineens een keer een andere kleur mag kiezen (uiteraard dan weer x6 ofzo).
Zeker, ik heb geregeld een andere kleur wit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:37

aap

Pierre schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:34:
Intussen ken ik de outfits wel een beetje:
Selmar heeft een witte bloes, Lucia een groen shirt, er is een vrouw met krullen waar ik de naam niet van weet die een blauwe jurk draagt, de vrouw die Dusty (?) heet is in het zwart en Sander heeft een blauw overhemd. En die vrouw met het korte kapsel is inderdaad altijd in het bruin.

Of de mobiele hunters ook een consistente outfit hebben, is me eerlijk gezegd nog niet opgevallen.

Hoe het met de voortvluchtigen zit, is me eigenlijk ook nog niet zo opgevallen. Maar die zijn wsl. al blij als ze genoeg schone onderbroeken mee kunnen nemen :)
(Nu vraag ik me af hoe de 3-weken vluchters dat doen; kunnen ze onderweg ergens wassen of kleding omruilen? Als ik op zomervakantie ga, neem ik al niet voor elke dag ondergoed mee en dan is mijn koffer toch een stuk voller dan wat de gemiddelde vluchter bij zich draagt.)

Mogen de hunters tijdens de opnames naar de kapper? (Voor de dames en die ene hunter met die lange krullen (heet hij Thijs?) geldt vast ook dat ze niet de ene dag hun haar los mogen dragen en de andere dag in een staart of knotje.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
aap schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:40:
[...]
(Nu vraag ik me af hoe de 3-weken vluchters dat doen; kunnen ze onderweg ergens wassen of kleding omruilen? Als ik op zomervakantie ga, neem ik al niet voor elke dag ondergoed mee en dan is mijn koffer toch een stuk voller dan wat de gemiddelde vluchter bij zich draagt.)
Ze vragen bij mensen om slaapplaatsen, eten, vervoer en meer. Een wasje draaien kan er dan vast ook nog wel bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Hunters kijken altijd op cameras, waarom kijken ze dan niet naar alle beelden van de haven in Scheveningen genoeg camera's daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik ben nog aan het kijken, loop half uurtje achter, maar ben blij dat de twee dames het deze aflevering eindelijk goed zeggen, Pieterpad ipv Pietenpad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Britt en Willem terecht gewonnen! Jammer dat ze Geza en Gio zo in het zadel bleven helpen. Gio die zo in de armen van de hunters rende. :-)

En jammer dat Renée en Ortál gepakt zijn, toch te makkelijke slaapplek gekozen.

Spannende aflevering!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Wel leuke aflevering jammer dat gio verkeerde kant op rende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Leuke close finish. Toch van de tweede haven naar het zeehondenstrandje moeten terwijl Britte en Willem sitting ducks waren met twee Hunted teams op de loer. Dio en Geza hebben mazzel gehad met dank aan Britte en Willem. En Ortal en Renee wisten zich goed van de domme te houden. Met name Renee deed een Rutte: pieterpad? Daar heb ik geen actieve herinnering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waar is nu after de hunt te bekijken?
Zie het nog niet op npo plus, of de website staan.

Dacht dat ze dat aan het einde vertelden, dat het op npo plus stond.

Verder leuke finale, wel lachen met die shovels. En dat terwijl ze het hele seizoen amper wat gevonden hebben haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Joosie200 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:37:
Leuke close finish. Toch van de tweede haven naar het zeehondenstrandje moeten terwijl Britte en Willem sitting ducks waren met twee Hunted teams op de loer. Dio en Geza hebben mazzel gehad met dank aan Britte en Willem. En Ortal en Renee wisten zich goed van de domme te houden. Met name Renee deed een Rutte: pieterpad? Daar heb ik geen actieve herinnering aan.
Doordat er opeens 4 vluchters waren was het voor Britte en Willem ook makkelijker. Zo erg was het voor hen niet dat Dio en Geza voor wat extra verwarring zorgden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:35
TripleQ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:39:
Waar is nu after de hunt te bekijken?
Zie het nog niet op npo plus, of de website staan.

Dacht dat ze dat aan het einde vertelden, dat het op npo plus stond.

Verder leuke finale, wel lachen met die shovels. En dat terwijl ze het hele seizoen amper wat gevonden hebben haha
Volgende week komt ATH.

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Inderdaad als Willem en Britta daar alleen hadden gestaan waren ze denk ik beide opgepakt. Geza leek wel soort van zich bewust op te offeren had ik het idee. Waarom zou je anders naar de hunters zo rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:03
Heat of the moment, je ziet een rib aan de kant.
Blind gaan en niet meer kijken hoe of wat.

Pakte voor Geza verkeerd uit, Gio met wat geluk ontsnapt al had Dominique? hem bijna te pakken.

Edit: Namen goed gezet

[ Voor 8% gewijzigd door MarchelHoek op 11-03-2025 08:48 ]

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:17
Geza is gepakt, Dio niet. Gio deed nog niet mee.
Maar inderdaad, ergens geluk voor Britt en Willem dat ze die andere twee ook mee kregen, daardoor waren ze met te veel voor de Hunters.

[ Voor 57% gewijzigd door kizke op 10-03-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Wel fijn dat de beide dames hun klep hielden, andere hadden alle 3 of 4 hunter teams rond de haven gezeten. Want ze hadden juist wel die 140km, die de hunters zelf miste.

Waarom ze dat kasteel vermoede blijft me wel een raadsel, 140km ten zuiden van Vorden zit je best een stuk in duitsland…

Uiteindelijk was het uiteindelijk nog best even een paar minuten echt spannend, shovels als hulp vond ik wel echt cool gevonden (en geregeld gekregen)

@SelmarSmit hebben jullie eigenlijk ooit een spoor van Willem en Britt gehad (buiten de start)?

[ Voor 10% gewijzigd door Le Mol op 10-03-2025 22:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kroesss
Toen Renee en Ortal gepakt waren was ik bang dat er een notitieboekje te zien zou zijn met de hint van 140km, maar dat ging gelukkig goed. Dat ze gepakt zijn is verder niet heel erg, die waren toch ergens in het verre zuiden geweest en niet in Scheveningen.

En het samenwerken heeft voor beide teams goed uitgepakt. Dio en Geza hadden geen benul van de extractielocatie zonder de hulplijn, dus dat Dio uiteindelijk op die boot zit is 100% te danken aan Britte en Willem. En voor Britte en Willem was het een enorm voordeel dat de 2 hunters die aanwezig waren eerst druk waren met het (proberen) te pakken van Dio en Geza. 4 voortvluchtigen, 2 hunters: dat zijn veel betere kansen dan 2 om 2.

Al met al leuk seizoen vind ik. In het begin wel teveel geërgerd aan Mart en zijn maat, en ook aan die 2 influencers, dat ging nergens over, maar de andere 3 teams waren zeker serieus bezig. Ook de hints waren goed uitgedacht door de productie, dat de Hunters de extractielocatie niet hebben weten te achterhalen zegt wel genoeg, dat is iets wat ze toch meestal wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Le Mol schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:20:
Waarom ze dat kasteel vermoede blijft me wel een raadsel, 140km ten zuiden van Vorden zit je best een stuk in duitsland…
Volgens mij was hun theorie 140km verder het Pieterpad op, niet 140km hemelsbreed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Le Mol schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:20:
Wel fijn dat de beide dames hun klep hielden, andere hadden alle 3 of 4 hunter teams rond de haven gezeten. Want ze hadden juist wel die 140km, die de hunters zelf miste.

Uiteindelijk was het uiteindelijk nog best even een paar minuten echt spannend, shovels als hulp vond ik wel echt cool gevonden (en geregeld gekregen)

@SelmarSmit hebben jullie eigenlijk ooit een spoor van Willem en Britt gehad (buiten de start)?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ik vond het een spannend einde van een verder wat matig seizoen. Er is aan beide kanten, maar vooral bij de kandidaten, naar mijn idee te veel geprutst. Alleen Britte en Willem hebben het goed gespeeld en terecht gewonnen.

Hoorde ik @SelmarSmit ergens nog "welk pand?" vragen toen Sander vroeg of ze het dicht hadden gezet (de woning van de helper van Renee en Ortal)? Of heb ik dat verkeerd verstaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:04:
Ik vond het een spannend einde van een verder wat matig seizoen. Er is aan beide kanten, maar vooral bij de kandidaten, naar mijn idee te veel geprutst. Alleen Britte en Willem hebben het goed gespeeld en terecht gewonnen.

Hoorde ik @SelmarSmit ergens nog "welk pand?" vragen toen Sander vroeg of ze het dicht hadden gezet (de woning van de helper van Renee en Ortal)? Of heb ik dat verkeerd verstaan?
Volgens mij riep ik “groot pand”, en dat was het ook 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Kroesss schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Volgens mij was hun theorie 140km verder het Pieterpad op, niet 140km hemelsbreed.
Als ik het zo optel qua etappes kom je dan ergens +/- 6km onder Swolgen uit, richting Grubbevorst. Dan zit je ergens bij huis Kaldenhove, die noemde ze inderdaad volgens mij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

THE_BASE schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:33:
Britt en Willem terecht gewonnen! Jammer dat ze Geza en Gio zo in het zadel bleven helpen. Gio die zo in de armen van de hunters rende. :-)
Die gegevens doormailen heeft hun gered...
En jammer dat Renée en Ortál gepakt zijn, toch te makkelijke slaapplek gekozen.
Ja het leek nog even goed te komen maar het was toch weer te dichtbij. Niet handig dat die man app-contact had gehad, had ie dat niet gehad was het misschien nog goed gekomen. Maar ja, stonden ze alsnog totaal verkeerd want ze hadden toch geen tijd meer om naar Scheveningen te rijden.
Spannende aflevering!
Ja dat zeker, erg vermakelijk :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 23:31:
[...]

Volgens mij riep ik “groot pand”, en dat was het ook 🤣
Ik verstond ook welk pand :P Kwam een beetje over als "huh, uh waar gaat dit over, welk pand?" :+
Groot pand was het zeker! Als ze zich daar verstopt hadden waren de hunters nog wel even bezig met verstoppertje spelen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
After the Hunt op NPO Start

Vanavond eens rustig kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:36
Ondanks een matig begin, toch weer een leuk seizoen en het is vooral Britte en Willem enorm gegund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:37

aap

Britte en Willem zijn inderdaad de verdiende winnaars. Zij deden niets fout, bleven zelfs op het laatst kalm terwijl de hunters om hen heen patrouilleerden in de haven en waren ook zo sociaal om hun info te delen met andere kandidaten.

Die eerste twee opgepakte koppels waren een aanfluiting. Dit was de eerste keer dat mijn sympathie bij de hunters lag en ik hoopte dat de vluchters snel opgepakt werden! Als er nog eens een VIPS seizoen komt, mag de redactie kandidaten wel even screenen op hun capaciteiten. Ik begrijp dat de selectiemogeljiheden onder BN'ers beperkter zijn, maar neem tenminste alleen kandidaten aan die het programma zelf al eens gezien hebben.

Renee en Ortal en vooral Dio en Geza begonnen veelbelovend. Maar Dio en Geza werden slordig/laks (geen zaklamp, telefoon verliezen) en Renee en Ortal leunden teveel op hun netwerk.

Ik heb nog wel genoten van de ondervraging van Renee en Ortal: Renee was ooit de mol, dus die kun je wel vertrouwen met het bewaren van een geheim!

Het einde vond ik een beetje flauw: de hunters die gewoon "campten" rondom de vluchtboot, maar het moet natuurlijk ook een spannende ontknoping zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:02:
Het einde vond ik een beetje flauw: de hunters die gewoon "campten" rondom de vluchtboot, maar het moet natuurlijk ook een spannende ontknoping zijn.
Komt wat mij betreft door de productie: ze hadden ook best een rib kunnen regelen vanaf kijkduin, of in ieder geval een stuk verderop, zodat die van ergens aanders aankomt voor de pick-up, in plaats vanaf 100m verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:02:

Die eerste twee opgepakte koppels waren een aanfluiting. Dit was de eerste keer dat mijn sympathie bij de hunters lag en ik hoopte dat de vluchters snel opgepakt werden! Als er nog eens een VIPS seizoen komt, mag de redactie kandidaten wel even screenen op hun capaciteiten. Ik begrijp dat de selectiemogeljiheden onder BN'ers beperkter zijn, maar neem tenminste alleen kandidaten aan die het programma zelf al eens gezien hebben.
Ik vermoed dat de kandidaten wel de juiste capaciteiten hebben, echter als je voorbereiding bestaat uit het kijken van 3 afleveringen Jachtseizoen (Mart en dinges) of geen voorbereiding (de influencers in de honeymoon suite), dan houdt het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nietorigineel schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:07:
[...]

Komt wat mij betreft door de productie: ze hadden ook best een rib kunnen regelen vanaf kijkduin, of in ieder geval een stuk verderop, zodat die van ergens aanders aankomt voor de pick-up, in plaats vanaf 100m verderop.
Eens, opvallende keuze en gemiste kans. Verder vond ik dit seizoen goed in elkaar zitten qua 'balancing', met kansen voor de hunters en de kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipeytje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:59
er zijn niet zoveel opties, scheveningen is de enige haven tussen rotterdam en ijmuiden
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste