Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 07:26
Shadow_Agent schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:21:
Ik kreeg sterk het idee dat het moment dat de dames de fietsen van de auto haalden en de cameraauto ze zag opnieuw opgenomen was. Heb de scene even teruggekeken;

Op 46:51 zie je ze rijden bij Activiteitencentrum Lauersnest zoals de voice over iets daarvoor ook aangeeft. Als de auto parkeert zie je vanuit de Hunter cameraauto dit

[Afbeelding]

De beugel zit onder het frame

Echter, als je terugkijkt naar hoe ze wegrijden, zit de beugel bovenaan en ook de stand van de derailleur is anders
[Afbeelding]

In het shot dat ze de parkeerplaats oprijden zie je de originele situatie
[Afbeelding]

Tijdens de shots op de parkeerplaats zie je wel meer inconsistentie zoals deze fietsen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die zijn in het shot vanuit de camera auto niet te zien.
[URL="https://tweakers.net/i/bxDEL4zk-NQA49zYKxJ_kwJ4Xgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ASfBOB0S17b42TJy8eFoN38r.png?f=user_large",,"1"][Afbeelding]
Ergo overduidelijk opnieuw opgenomen :+ Ik vond het acteerwerk al niet even overtuigend en ik heb sterk het idee dat (tenminste een deel van) de dialoog later opnieuw opgenomen is. In de auto zie je de dames behoorlijk nerveus ook, terwijl ze op de parkeerplaats ineens een stuk rustiger zijn.

Oh ja: die parkeerplaats is een langgerekt geheel zoals op Google Maps is te zien. Dus waarom zou deze cameraauto op deze manier aan het einde van de parkeerplaats gesitueerd zijn? En ook precies daar waar de auto gaat parkeren? ;) Ik snap het; het is TV. Mijn aanname zou zijn dat de echte cameraauto (als die er inderdaad echt was) aan het begin van de parkeerplaats stond en de dames op een gegeven moment heeft zien fietsen. Daarop is toen actie ondernomen maar toen was het al veel te laat natuurlijk voor de hunters om daar nog op tijd te zijn.

Verder leuke laatste aflevering hoor en blij dat de 2 koppels het gehaald hebben *O*
toon volledige bericht
O, dat is vast een keer over gedaan. Dat gebeurt met heel wat belangrijke momenten. En wat betreft die camera auto, weet niet of de exacte locatie waar wij een auto neerzetten altijd even goed aankomt en daar wat artistieke vrijheid in zit 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:15

jdh009

FP ProMod
Moet zeggen dat ik met zulke vergelijkingen ben gestopt toen ik dit voor het eerst ontdekte in mijn eerste seizoen. Het is en blijft een TV productie die er natuurlijk wel een beetje goed uit moet zien. Ik geloof best dat het spel, binnen de opgestelde spelregels, eerlijk verloopt maar er dat is in de heat of the moment niet altijd goed vast te leggen.

@SelmarSmit Komt er nog een achter de schermen of reactie-aflevering?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:30:
Moet zeggen dat ik met zulke vergelijkingen ben gestopt toen ik dit voor het eerst ontdekte in mijn eerste seizoen. Het is en blijft een TV productie die er natuurlijk wel een beetje goed uit moet zien. Ik geloof best dat het spel, binnen de opgestelde spelregels, eerlijk verloopt maar er dat is in de heat of the moment niet altijd goed vast te leggen.

@SelmarSmit Komt er nog een achter de schermen of reactie-aflevering?
Nee, alleen die stukjes van Dominique en ik die je al hebt gezien. Na VIPs komt er wel een After the Hunt (ga ik binnenkort opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
SelmarSmit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:33:
[...]

Nee, alleen die stukjes van Dominique en ik die je al hebt gezien. Na VIPs komt er wel een After the Hunt (ga ik binnenkort opnemen)
Leuk! Zal vast niet door jou bepaald worden maar zou zeker lekker technisch mogen. Zeker op het gebied van gis en de geo-analyses die jullie doen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:32
Maar nu de belangrijke vraag: zitten wij inmiddels allemaal onder de tap? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
hoevenpe schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:55:
Maar nu de belangrijke vraag: zitten wij inmiddels allemaal onder de tap? :P
Wel zodra ze Hunted: International Showdown maken, waarin de hunters van één land op de hunters van een ander land jagen. Dan zitten we pas écht overal onder de tap! Lijkt me eigenlijk nog een best leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:54
SelmarSmit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:45:
[...]

Die camera-auto hadden we daar natuurlijk neergezet toen we op de andere 4 locaties mikten. Er stonden er zelfs drie.
Ik heb nog even snel wat scenes teruggekeken, maar ik kan niet achterhalen waarom die camera-auto bij het Lauwersnest staat. Tenzij dat een van de andere mogelijke extractiepunten was en de dames dus al dan niet toevallig precies een van die andere punten uitkozen om op de fiets te stappen? Dat is dan wel stom toeval…

Verder mooi einde, mijn hartslag gaat altijd wel iets omhoog in de finale-uitzending :).

+1 voor een ‘after the hunt’, na ieder seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
sjroorda schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:44:
[...]

Ik heb nog even snel wat scenes teruggekeken, maar ik kan niet achterhalen waarom die camera-auto bij het Lauwersnest staat. Tenzij dat een van de andere mogelijke extractiepunten was en de dames dus al dan niet toevallig precies een van die andere punten uitkozen om op de fiets te stappen? Dat is dan wel stom toeval…

Verder mooi einde, mijn hartslag gaat altijd wel iets omhoog in de finale-uitzending :).

+1 voor een ‘after the hunt’, na ieder seizoen!
Er stonden drie camera-auto’s op de drie logische aanrijroutes naar Marnehuizen. Marnehuizen zelf kun je niet in de buurt komen met een (burger)auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 20:10
Mooi seizoen!
De extractie-locatie was heel snel gevonden.

Toen leek dat nog opvallend vlot.
Achteraf denk ik nu; misschien toch wel bewust door de productie zo in de leader gezet...
Want voor degenen die het wisten deed het niks af aan de beleving van de finale. Het werd er misschien wel mooier door; juist omdat we zagen gebeuren dat de kandidaten de goede kant op gingen, terwijl de hunters nog in het donker tastten.

Bewust of onbewust - goed gedaan van productie :)

--
Anne en Noor - slim dat ze op de fiets gingen; minder opvallend, maar ook sneller
Ik snapte alleen niet dat ze zo ver buiten het terrein ineens hun fietsen achterlieten. Waarom zouden ze niet gewoon op de fiets het dorp ingaan..?

--
Daarna snapte ik de toevoeging van de tunnel niet echt.
Ja, je kon via gemeentehuis door de tunnen meer beschut naar de extractie locatie.
Maar ook: Er komt een helicopter aan!! Die maakt geluid en is zichtbaar in de lucht. En zoals je bij de dames zag, door beeld en geluid te volgen kom je gewoon ruim op tijd bovengronds bij het juiste punt uit.

Al met al toch weer top
VIPS staat al in de kalender :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 19:24
Chillz schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:13:
De extractie-locatie was heel snel gevonden.

Toen leek dat nog opvallend vlot.
Achteraf denk ik nu; misschien toch wel bewust door de productie zo in de leader gezet...
Want voor degenen die het wisten deed het niks af aan de beleving van de finale. Het werd er misschien wel mooier door; juist omdat we zagen gebeuren dat de kandidaten de goede kant op gingen, terwijl de hunters nog in het donker tastten.

Bewust of onbewust - goed gedaan van productie :)
Volgens mij zie al jaren het eindpunt in de leader. En ieder jaar wordt het (in ieder geval hier op GoT) razendsnel gevonden. Ze maken er ook geen geheim van, vaak komt het beeld exact tegelijk met het moment waarop de voice-over aangeeft dat ze een extractiepunt moeten bereiken. Als kijker maakt het ook niet uit of je het punt al weet of nog niet, dus dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:59

Crazy D

I think we should take a look.

Kroesss schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:16:
[...]

Volgens mij zie al jaren het eindpunt in de leader. En ieder jaar wordt het (in ieder geval hier op GoT) razendsnel gevonden. Ze maken er ook geen geheim van, vaak komt het beeld exact tegelijk met het moment waarop de voice-over aangeeft dat ze een extractiepunt moeten bereiken. Als kijker maakt het ook niet uit of je het punt al weet of nog niet, dus dikke prima.
Eens, en eigenlijk maakt het mij totaal niet uit. Het is leuk om te kijken hoe de teams te werk gaan om dat punt te achterhalen maar er is geen moment dat ik denk "nee, niet daar |:(" :D En ook dit seizoen boeide dat me weer niets, ik vond het vooral leuk hoe de regie de "vetvlek" gebruikte, en hoe sommige teams dat ook doorhadden ;) En dus ook bij de coordinaten op het menu al snel doorhadden, welke het zouden kunnen zijn. Het gaat als kijker niet om het extractiepunt, maar welke teams het redden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 14:02
AVRO heeft de namen van de VIPS bekendgemaakt. Het is maar goed dat ze 'VIPS' worden genoemd en niet "BN'ers" want moest toch wel even googelen in een aantal gevallen.

Het zijn:
- Renée Fokker en Ortál Vriend (acteurs)
- Mart Hoogkamer (zanger) en Chahid Charrak (influencer)
- Willem Voogd en Britte Lagcher (acteurs)
- Roxanne Kwant en Duncan Tromp (TikTokkers)
- Geza Weisz (acteur) en Dio (rapper)

Bron:
https://www.avrotros.nl/a...ver-hunted-vips-2025~871/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 12:54
Vanavond gaan ze op de vlucht!

Nou ja, worden de opnames van die vlucht getoond!

NPO 1 ·
20:35 - 21:35

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pricing schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:24:
AVRO heeft de namen van de VIPS bekendgemaakt. Het is maar goed dat ze 'VIPS' worden genoemd en niet "BN'ers" want moest toch wel even googelen in een aantal gevallen.

Het zijn:
- Renée Fokker en Ortál Vriend (acteurs)
- Mart Hoogkamer (zanger) en Chahid Charrak (influencer)
- Willem Voogd en Britte Lagcher (acteurs)
- Roxanne Kwant en Duncan Tromp (TikTokkers)
- Geza Weisz (acteur) en Dio (rapper)

Bron:
https://www.avrotros.nl/a...ver-hunted-vips-2025~871/
Haha of iets "VIPS" zijn is ook in the eye of the beholder natuurlijk. Ik ken ze allemaal niet zo te lezen maar dat vind ik eigenlijk wel prima. Voor mij is het gewoon "Nog een seizoen Hunted, lekker snel achter het vorige".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
Ja, ben wel een beetje klaar met 'influencers' en 'tiktokkers'. Maar goed, wel weer Hunted!

Zag overigens dat de laatste Belgische 'klopjacht' begon met het beroven van een bank door de deelnemers. Het effect van 3 weken lang met je gestolen geld op de vlucht zijn (die de winnaars dus mochten houden) gaf wel een extra motivatie bij de deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

De "bekende Nederlanders" geeft weer een wat andere dimensie. Hoewel ze voor mij zo goed als allemaal onbekend zijn, kennen jongeren ze wel. Dat valt weer meer op, meer kansen op en social media post dat ze gespot zijn, etc.

Laatste seizoen klopjacht heb ik volgens mij nog niet gezien. Ook maar eens aan beginnen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
voorstad schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:24:
Ja, ben wel een beetje klaar met 'influencers' en 'tiktokkers'. Maar goed, wel weer Hunted!

Zag overigens dat de laatste Belgische 'klopjacht' begon met het beroven van een bank door de deelnemers. Het effect van 3 weken lang met je gestolen geld op de vlucht zijn (die de winnaars dus mochten houden) gaf wel een extra motivatie bij de deelnemers.
Kan ik dat nog ergens legaal online kijken oid? Of moet ik daarvoor "in België zijn"?

Edit: Ik zie op goplay.be wel oudere seizoenen maar dat lijkt tot/met 2024 te gaan. Terwijl er volgens Sonarr ook een seizoen in 2024 geweest is.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 03-02-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:05:
[...]

Kan ik dat nog ergens legaal online kijken oid? Of moet ik daarvoor "in België zijn"?

Edit: Ik zie op goplay.be wel oudere seizoenen maar dat lijkt tot/met 2024 te gaan. Terwijl er volgens Sonarr ook een seizoen in 2024 geweest is.
Ja daarvoor ben ik een tijdje naar Belgie 'verhuisd' :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
voorstad schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:13:
[...]

Ja daarvoor ben ik een tijdje naar Belgie 'verhuisd' :-)
Weet jij hoe dat 2024 seizoen heet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voorstad
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Weet jij hoe dat 2024 seizoen heet?
Waar ik Belgie zei, moet het de UK zijn en waar ik Klopjacht zei, moet het Hunted Australia zijn. Stop de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

voorstad schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:44:
[...]

Waar ik Belgie zei, moet het de UK zijn en waar ik Klopjacht zei, moet het Hunted Australia zijn. Stop de tijd.
Die wel van het niveau ik vraag om een patatje met en ik krijg een broodje kebab 8)7 :+ Is die ergens legaal te kijken?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Crazy D schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Die wel van het niveau ik vraag om een patatje met en ik krijg een broodje kebab 8)7 :+ Is die ergens legaal te kijken?
In België (goplay.be) heet Hunted 'Klopjacht'. Je moet een account hebben en vanuit België verbinding maken om Klopjacht te kunnen bekijken.

In de UK kun je Hunted bekijken bij Channel4. Je hebt een account nodig en vanuit de UK verbinding maken om Hunted UK te kunnen bekijken. Bij Channel4 kun je dan ook de Australische versie van Hunted bekijken.

:-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 19:55
Mart en chahid zijn nog niet de slimste twee, ben benieuwd hoelang ze het volhouden. De hunters kunnen bijna live met hun meekijken, waar ze naartoe rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zephyrus_NL
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:59
Heeft überhaupt 1 van deze koppels zich vooraf een beetje voorbereid/ingelezen? Binnen 10 minuten van de uitzending zijn alle beginnersfouten al gemaakt. Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Zephyrus_NL schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:08:
Heeft überhaupt 1 van deze koppels zich vooraf een beetje voorbereid/ingelezen? Binnen 10 minuten van de uitzending zijn alle beginnersfouten al gemaakt. Man man man
Volgensmij zie je nu de drie koppels die de komende 3 aflevering afvalt, de rest zie je veel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:31
Heerlijk knullig dit! :o

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:06

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb het idee dat ik naar een aflevering van Bassie en Adriaan aan het kijken was. Vooral met Mart en Chahid. Niet mijn naam zeggen!

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Die verblijfplaatsen zijn ook wel niveau VIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat ook maar een van deze duo's de eindstreep gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En maar 7 dagen voortvluchtig zijn.
Gewoon even de luxe suite regelen.
Praktisch de meeste koppels staan al binnen 24 uur bij degene met intel.

En dat de meeste direct pinnen is ook anders tov niet vips. Wel slim, hoef je niet nog eens te pinnen. Maar extractiepunt dus halverwege het Pieterpad hmm? Dan zit je ergens rondom de etappe Vorden - Zelhem, en laat Zelhem nu dichtbij de Duitse grens liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb het idee dat ik naar het jachtseizoen zat te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:56:
Maar extractiepunt dus halverwege het Pieterpad hmm? Dan zit je ergens rondom de etappe Vorden - Zelhem, en laat Zelhem nu dichtbij de Duitse grens liggen.
In de leader zie je een strand als extractiepunt (zie 0:32 in de aflevering op NPO Start), maar het lijkt niet bij de zee (water is erg rustig). Er is ook een pier ofzo naast het strand te zien.

Iets verder dan de helft van het Pieterpad kom ik bij de regio Tolkamer als optie uit. Ligt aan de Rijn, niet ver van de Duitse grens. Niet precies op de helft dus, maar lijkt me wel geschikt als extractiepunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 10-05 22:24
Volgens mij moeten ze halverwege het Pieterpad een steen vinden waar ook onder de blacklight iets op staat (zie NPO start leader op 0:46) daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze na deze tweede aanwijzing het extractie punt al kunnen vinden.

Maar wel eens dat het niveau tot nu toe niet heel hoog is met Mart en Chahid als dieptepunt. Al zal het einde iets spannender gemonteerd zijn dan de werkelijkheid (zowel de lift als hunters een eta van 5 minuten) toch geloof ik niet dat zij alfevering 3 halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33
One-eye864 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:15:
Volgens mij moeten ze halverwege het Pieterpad een steen vinden waar ook onder de blacklight iets op staat (zie NPO start leader op 0:46) daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze na deze tweede aanwijzing het extractie punt al kunnen vinden.

Maar wel eens dat het niveau tot nu toe niet heel hoog is met Mart en Chahid als dieptepunt. Al zal het einde iets spannender gemonteerd zijn dan de werkelijkheid (zowel de lift als hunters een eta van 5 minuten) toch geloof ik niet dat zij alfevering 3 halen.
Die gasten hebben ook de kaart weggegooid waar dus dat pad op staat met blacklight dus die gaan nooit ver komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Crysania schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:23:
[...]

Die gasten hebben ook de kaart weggegooid waar dus dat pad op staat met blacklight dus die gaan nooit ver komen
Eens! Enige redding kan nog zijn hulp van andere voortvluchtigen (waar @SelmarSmit het hier eerder over had).

Maar nogmaals ik denk dat ze na volgende week "Achter de dikke deur zitten" zoals Marcel zou zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Jachtseizoen is wel de beste omschrijving ja, een paar koppels gedragen zich wel zo. Dat Mart en die knakker nog niet gepakt zijn is vooral mazzel in de chaos van het begin. Bellen met je eigen telefoon, z'n eigen auto...

Op zich wel slim dat de meesten direct gepint hebben. En zo snel naar hun bekende voor de intel moet natuurlijk wel als je maar 7 dagen op pad bent. Ook wel geinig dat je de kaart nog wel nodig gaat hebben en heel slim dat Mart 'm dan weggooit.

En die Renee die wel even een lift regelt bij d'r ex. Superhandig natuurlijk 8)7

Het is maar goed dat het maar een week is, dan zie ik nog wel een koppel de eindstreep halen. Maar langer moet het ook niet duren...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:32
marijn15 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:07:
Mart en chahid zijn nog niet de slimste twee, ben benieuwd hoelang ze het volhouden. De hunters kunnen bijna live met hun meekijken, waar ze naartoe rijden.
Selmar hoeft alleen maar uit te zoeken waar buitensporig veel Bacardi lemon wordt verkocht... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:40:
Jachtseizoen is wel de beste omschrijving ja, een paar koppels gedragen zich wel zo. Dat Mart en die knakker nog niet gepakt zijn is vooral mazzel in de chaos van het begin. Bellen met je eigen telefoon, z'n eigen auto...
ergerlijk

Die gast heet ook "Chahid", maar het lijkt heel de tijd dat Mart "Said" zegt...
Dat je je afvraagt of die 2 elkaar uberhaubt wel een beetje kennen.

En dan krijgen ze een kaart met "RF" erop. Ze hebben beide kinderen van Froger al gesproken, ze hebben het over Rene Froger gehad. En toch denkt er iemand dat het een goed idee is om naar een fietsenmaker te rijden die ook RF als initialen heeft..... heel vaag

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:58

aap

Sander is af! Ik hoorde hem een keer "auto" zeggen i.p.v. "voertuig", wat toch het hunters-jargon is.

Ik vraag me ook af of voor de VIPs een andere pinbudget geldt als voor de "gewone" voortvluchtigen, want logeren in de bruidssuite kan nog net, alleen dan moet er iets ingeleverd worden op het diner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

aap schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:19:
Sander is af! Ik hoorde hem een keer "auto" zeggen i.p.v. "voertuig", wat toch het hunters-jargon is.

Ik vraag me ook af of voor de VIPs een andere pinbudget geldt als voor de "gewone" voortvluchtigen, want logeren in de bruidssuite kan nog net, alleen dan moet er iets ingeleverd worden op het diner.
Betaalde de pappie van die dame dat niet?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Slasher schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Jazeker 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Die profiler van Hunted gaf aan dat ze graag in luxe leven, dat was wel te zien ja.
Ik ben echt te oud voor al dat influencer gebeuren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Slasher schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Ik meende dat er een spelregel was dat je ook geen geld van derden mag aannemen. Maar voor VIPs gelden blijkbaar VIP-regels..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
aap schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Ik meende dat er een spelregel was dat je ook geen geld van derden mag aannemen. Maar voor VIPs gelden blijkbaar VIP-regels..
Tja geld aannemen is wel iets anders dan een slaapplek. In het gewone seizoen mag iemand ook een slaapplek en eten aannemen.

Wel ben ik met je eens dat een bruidssuite totaal van de zotte is! @SelmarSmit heeft in het laatste echte seizoen ook al aangegeven het jammer te vinden dat deelnemers steeds meer van huis naar huis en van gratis sushi naar gratis chinees hoppen ipv in een tent te slapen. Dit is wel echt next level tenenkrommend en totaal tegen de geest van het programma in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:40
aap schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:34:
[...]

mogelijk kon 'pappie' dat gratis regelen omdat hij connecties heeft? Vind het zelf niet heel erg leuk om naar te kijken overigens.. Denk dat de doelgroep voor dit seizoen wat jonger is dan de gemiddelde Tweaker :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33
Het is wel een beetje vaag wat wel/niet mag.

zoals net gezegd mogen mensen wel chinees of sushi voor je bestellen (wat geld kost). ze mogen je ook 50km met een auto wegbrengen (wat geld kost). is een hotel kamer boeken (wat geld kost) dan brug te ver?

Ik vind het inderdaad een stuk minder leuk om naar te kijken en voelt meer als jachtseizoen dan hunted idd. Ik zie totaal de waarde niet van VIPS. Maar dat geld voor bijna alle programmas met VIPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
One-eye864 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:38:
[...]
Wel ben ik met je eens dat een bruidssuite totaal van de zotte is! @SelmarSmit heeft in het laatste echte seizoen ook al aangegeven het jammer te vinden dat deelnemers steeds meer van huis naar huis en van gratis sushi naar gratis chinees hoppen ipv in een tent te slapen. Dit is wel echt next level tenenkrommend en totaal tegen de geest van het programma in
Misschien wel de bestaansreden van Hunted into the wilds? Daar hop je niet van suhsi naar sushi, zul je zelfs moeite moeten doen voor drinkwater. Kunnen ze de vips natuurlijk niet aandoen. Verder eens dit meer klopjacht esque vormen aanneemt. Al die influencers en tiktokkers ken ik trouwens niet, ik word oud :+ Dus dat die als eerste door de mand vallen volgende keer dikke prima.

Dan liever supporteren voor Renee Fokker en Ortal. 1 mol en 1 Flikken Rotterdam. Meer mijn programma's. Maar ook die maken het zichzelf makkelijk. Even langs de ex, alles en iedereen in de inner circle als taxi charteren. Wel zo makkelijk want oh jee je zult eens een volstrekt onbekende moeten aanspreken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:57
Geza en Dio zijn zo weinig in beeld geweest dat ik daar nog geen oordeel over kan vellen (en omdat ze zo weinig in beeld zijn geweest vermoed ik dat die ook ver gaan komen), maar de rest zit ergens tussen kinderlijk naïef en oerdom. Ik dacht dat ik alles had gezien met die vader en z'n dochter die elke dag hun mail checkten en op haar studentenkamer wilden gaan slapen, maar Mart en Chahid slaan echt alle voorzorgsmaatregelen in de wind. Kan nog niet zeggen dat ik ervan genoten heb en dit zou zomaar eens de eerste keer kunnen zijn dat ik vol de Hunters support.

Dat ik nu voor de Hunters ben doet me wel terug doet denken aan het reguliere seizoen trouwens. Toen waren mensen enorm verbolgen over die ene jongen die Selmar belde om te vertellen dat er voortvluchtigen in de auto van z'n maat zaten. Ik durf te wedden dat mensen nu zouden staan te juichen als iemand op exact dezelfde wijze pak hem beet die influencende luxepoezen zou verraden. Dat zou natuurlijk ook een beetje krom zijn (al hoop ik het wel :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vld1989 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:26:
Dat ik nu voor de Hunters ben doet me wel terug doet denken aan het reguliere seizoen trouwens. Toen waren mensen enorm verbolgen over die ene jongen die Selmar belde om te vertellen dat er voortvluchtigen in de auto van z'n maat zaten. Ik durf te wedden dat mensen nu zouden staan te juichen als iemand op exact dezelfde wijze pak hem beet die influencende luxepoezen zou verraden. Dat zou natuurlijk ook een beetje krom zijn (al hoop ik het wel :+ ).
Heb uit verveling seizoen 2018 en 2019 teruggekeken. In 2018 werden er op een lokale nieuwssite uit Drente oid foto's gepost en een mooi artikeltje, en in 2019 werden tijdens de finale posters opgehangen met tiplijn (beloning 250 euro). In dat opzicht dus niets nieuws.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:08
Crazy D schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Heb uit verveling seizoen 2018 en 2019 teruggekeken. In 2018 werden er op een lokale nieuwssite uit Drente oid foto's gepost en een mooi artikeltje, en in 2019 werden tijdens de finale posters opgehangen met tiplijn (beloning 250 euro). In dat opzicht dus niets nieuws.
Dat de hunters ergens een oproep doen en dat er dan tips binnen komen vind ik toch wel wat anders dan doen alsof je iemand helpt en die vervolgens effectief bij de hunters afleveren. Strikt genomen waren het vorig seizoen twee verschillende personen maar degene die contact had met de hunters had wel invloed op waar ze heen gingen om te lunchen enzo en dat ze daar vervolgens geen kant meer op konden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
Deze eerste aflevering voelde als kijker een beetje alsof deze Hunted serie ineens door RTL/SBS werd gemaakt ipv door de NPO. Waarom is dit nou een goed idee om dit soort "vips" te gebruiken voor een serie?

Het enige interessante is te zien wat bekendheid doet voor een vlucht. Je wordt sneller herkend door jan en alleman (al zal dat bij sommige koppels wel meevallen want zo bekend zijn ze niet), maar je krijgt waarschijnlijk ook sneller iets gedaan (een lift krijgen of een slaapplek). Verder mag de screening wel wat strenger zijn want niemand zit toch te wachten op van die loempia's zoals Mart en Chahid?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 11-05 21:10
Sluuz schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:13:
Deze eerste aflevering voelde als kijker een beetje alsof deze Hunted serie ineens door RTL/SBS werd gemaakt ipv door de NPO. Waarom is dit nou een goed idee om dit soort "vips" te gebruiken voor een serie?

Het enige interessante is te zien wat bekendheid doet voor een vlucht. Je wordt sneller herkend door jan en alleman (al zal dat bij sommige koppels wel meevallen want zo bekend zijn ze niet), maar je krijgt waarschijnlijk ook sneller iets gedaan (een lift krijgen of een slaapplek). Verder mag de screening wel wat strenger zijn want niemand zit toch te wachten op van die loempia's zoals Mart en Chahid?
Er is al zo vaak een VIPS editie gemaakt van hunted.

Ik ken alle deelnemers niet. Behalve Britte en die jongen met wie ze samen is, want die deden ook mee aan Expeditie Robinson paar jaar terug. Sowieso is dat bij al die programma's met bekende nederlanders zo. Ken ze alleen van programma's waar BN'ers aan meedoen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pricing
  • Laatst online: 08-05 14:02
Na enig zoeken heb ik iets gevonden wat op het extractiepunt lijkt. Wat opvalt is dat dit soort dammen doorgaans gebouwd zijn met losse blokken, maar hier (en bij andere vergelijkbare dammen t/m Neeltje Jans) niet. Zie: 51.843918,4.066760

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8IetOItyXlY8USvuzsChHasoPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0i3EMuzpRXJ9F35CiIA4Idz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEM6AhNdeiAzvbHVE-O0cYptexs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDrfdpPNyCiRVbqXHEkBAJqv.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat denken jullie? Match of toch niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:34
Joosie200 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:48:
[...]

Misschien wel de bestaansreden van Hunted into the wilds? Daar hop je niet van suhsi naar sushi, zul je zelfs moeite moeten doen voor drinkwater. Kunnen ze de vips natuurlijk niet aandoen.
Er is vorig jaar ook een Hunted into the Wild met VIP's geweest hoor. Was in Noorwegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
Ozzie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Er is al zo vaak een VIPS editie gemaakt van hunted.

Ik ken alle deelnemers niet. Behalve Britte en die jongen met wie ze samen is, want die deden ook mee aan Expeditie Robinson paar jaar terug. Sowieso is dat bij al die programma's met bekende nederlanders zo. Ken ze alleen van programma's waar BN'ers aan meedoen.
Ik weet dat het al vaker is gedaan, en elke keer weer krijg ik hetzelfde gevoel erbij. Ik zou liever 2 keer per jaar een Hunted seizoen hebben met mensen die er wel echt voor gaan en het spel serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 11-05 21:10
Sluuz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:37:
[...]

Ik weet dat het al vaker is gedaan, en elke keer weer krijg ik hetzelfde gevoel erbij. Ik zou liever 2 keer per jaar een Hunted seizoen hebben met mensen die er wel echt voor gaan en het spel serieus nemen.
Owh zo, mja ik vind het bij de vips altijd beetje 50/50. Ene deel doet mee omdat ze dan weer met hun kop op tv zijn en het andere deel omdat ze het echt leuk vinden en willen winnen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-05 03:11
VIPS doen het gewoon goed bij het normale volk, ze zijn meer brainrot entertainment. Normale spelers zijn minder entertainment en dat vind het technische volk hier weer leuker. Even platgeslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 19:24
Ik ken 4 van de deelnemers, wat voor mij wel een record is bij een VIPS-editie van ongeacht welk programma :) Of ze bekend zijn of niet is uiteraard ook afhankelijk van de doelgroep. Ik heb helemaal niks met TikTok, dus die Duncan kennen wordt dan altijd een lastig verhaal natuurlijk.

Maar dat vind ik ook totaal niet boeiend. Ik kijk het voor het spelletje, en niet om te zien of mijn idool het er goed vanaf brengt. Het leuke aan deze editie vind ik altijd wel het feit dat het dus maar 1 week is. Het is Hunted, maar dan in een soort snelkookpan. Dat brengt weer andere dingen met zich mee. Zo werd het startpunt extreem makkelijk gemaakt voor de Hunters, dat was bij de normale editie iets meer werk om uit te vogelen volgens mij. En ook bij de kandidaten zie je meer gehaast, en dan krijg je dus acties zoals die van Mart en Chahid. Wel eens dat die eigenlijk zo snel mogelijk opgepakt mogen worden trouwens. Als je al deze acties doet heb je je gewoon totaal niet voorbereid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Het is volgens mij een feit dat de meeste "BN'ers" meedoen aan televisieprogramma's om relevant te blijven. Hierdoor verwacht ik dat zij minder voorbereidingen treffen dan deelnemers van de reguliere versie. Dus met de insteek "gewoon vet om mee te doen en we zien wel hoever we komen". Voor mij is dit de VIP-versie gewoon vermaak zonder er al teveel bij na te denken, want dat doen de deelnemers ook niet.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Tenenkrommend dat iedereen in z’n netwerk blijft en de hunters die overstap naar de Porsche misten. Wellicht helpt de montage niet mee…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Sluuz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:14:
Tenenkrommend dat iedereen in z’n netwerk blijft en de hunters die overstap naar de Porsche misten. Wellicht helpt de montage niet mee…
Dat is nog lang niet zo triviaal om te zien (zonder achterafkennis)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillz
Toch een ander duo dat als eerste van de straat af wordt gehaald, dan degene die je als eerste zou verwachten (na vorige aflevering).

Maar van deze 2 verbaas ik me er eigenlijk ook niet over :w

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank071
  • Laatst online: 07-04 14:16
SelmarSmit schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:29:
[...]
Twee dingen die wel wat vreemd overkwamen:
1) de tijd die het kostte voordat jullie die Eelco gingen uitpeilen - dat had misschien ook gelijk na het telefoongesprek vanuit de vorige vlucht auto gekund? (Misschien te weinig grond)
2) dat de Hunters de stilstaande auto voorbij rijden die op het drop off point staat. Waarom sowieso daar niet uitgestapt (er was een ander team aanrijdend op die tegelhal) en helemaal met een auto in de berm.

Overigens was het niet heel vreemd dat duo influencer tegen de lamp liep, hoewel het mij niet helemaal duidelijk was waarom ze daar gepakt werden (je zag ze eerder over een weggetje weglopen, dus wat deden ze bij dat restaurant?)

[ Voor 16% gewijzigd door Frank071 op 10-02-2025 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Chillz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:04:
Toch een ander duo dat als eerste van de straat af wordt gehaald, dan degene die je als eerste zou verwachten (na vorige aflevering).

Maar van deze 2 verbaas ik me er eigenlijk ook niet over :w
Kun je je voorstellen hoe groot de chaos was op HQ met twee dwars door elkaar heen lopende zaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:29:
[...]

Twee dingen die wel wat vreemd overkwamen:
1) de tijd die het kostte voordat jullie die Eelco gingen uitpeilen - dat had misschien ook gelijk na het telefoongesprek vanuit de vorige vlucht auto gekund? (Misschien te weinig grond)
2) dat de Hunters de stilstaande auto voorbij rijden die op het drop off point staat. Waarom sowieso daar niet uitgestapt (er was een ander team aanrijdend op die tegelhal) en helemaal met een auto in de berm.

Overigens was het niet heel vreemd dat duo influencer tegen de lamp liep, hoewel het mij niet helemaal duidelijk was waarom ze daar gepakt werden (je zag ze eerder over een weggetje weglopen, dus wat deden ze bij dat restaurant?)
Tja, was in dit geval gewoon een overload aan informatie in twee zaken. Daar hebben we vast fouten in gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Laatst online: 07-04 14:16
SelmarSmit schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:31:
[...]

Tja, was in dit geval gewoon een overload aan informatie in twee zaken. Daar hebben we vast fouten in gemaakt.
Nou ja, het leverde wel een spannende montage op...

Oh en hoezo bellen Mart cs. naar Maxime op 14 minuten van Blaricum en peilen jullie het voertuig vervolgens bij Zoeterwoude? Ik verkeerd verstaan of verkeerde montage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

Woohooo

Smilie, James Smilie

pricing schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:21:
Na enig zoeken heb ik iets gevonden wat op het extractiepunt lijkt. Wat opvalt is dat dit soort dammen doorgaans gebouwd zijn met losse blokken, maar hier (en bij andere vergelijkbare dammen t/m Neeltje Jans) niet. Zie: 51.843918,4.066760

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat denken jullie? Match of toch niet?
Zou goed kunnen ja, kom daar al jaren om te kitesurfen. Herkende het gelijk als mogelijke extractie plek.

Wat een tenenkrommende eerste 2 afleveringen zeg. 1 en al chaos. Als je zo weinig weet van het programma en je wil alleen wat roem, doe dan lekker mee met expeditie Robinson oid. Prins en princess in de bruidssuite ^) hebben echt geen idee wat ze aan het doen zijn. Mart en zn buddy racen als een kip zonder kop van depot naar depot. 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ik heb me nog nooit zo geërgerd aan de deelnemers, met alle meest basale fouten die ze aan de lopende band maken. Maar ook de hunter die ging bellen was niet handig (achteraf gezien), ze hadden beter binnen ze kunnen opwachten.

Twee cliffhangers op hetzelfde duo geeft ook wel aan dat het meer geluk dan wijsheid is dat ze er nog in zitten. Dat ze komende week maar snel opgepakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Man man man, die Mart en Chahid, tenenkrommend en irritante mannetjes zijn dat zeg.

Die "influencers" verdienden het ook gepakt te worden maar Mart en Chahid toch wel meer. Hopelijk worden ze in de volgende aflevering gepakt en kunnen we door met deelnemers die het wel serieuzer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
SelmarSmit schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:29:
[...]

Dat snap ik, als je net buiten het zicht bent, en ik bedoelde het ook niet om de hunters af te zeiken. Meer het gevoel wat je er als kijker aan overhoudt. Het lijkt er ook behoorlijk op dat jullie deze specifieke kandidaten iets te hoog hebben ingeschat in de zin van "ze zullen toch niet..." en dat ze het dan toch doen (meerdere keren naar dezelfde persoon voor hulp, stilstaan met een bekende auto, naast de weg blijven staan op een plek waar een hulpauto stil heeft gestaan enz enz). Je zag het ook aan de reactie van Lucia over het inzetten van de broer van Roxanne.

Wel nog een vraagje: Bo en Do zetten hun auto stil naast die stilstaande Mercedes die vervolgens hard wegrijdt. Ik kan me voorstellen dat jullie geen echte achtervolging inzetten. Is het dan gewoon maximale snelheid rijden en hopen dat je ze ergens tegenkomt? In dat geval snap ik wat beter dat jullie die overstap misten.

[ Voor 22% gewijzigd door Sluuz op 11-02-2025 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Het jachtseizoen gevoel was bij deze aflevering nog groter dan bij de eerste.

Het was voor het eerst dat ik bij mezelf merkte dat ik voor de hunters was. Het irriteerde me dat Mart en Chahid nog niet gepakt zijn!

Wat is het met de VIPs dat ze alleen in hun eigen netwerk blijven? Bij iedere tegelhal hadden M&C de kans gehad de straat op te lopen en een vreemde om een lift te vragen, maar ze vroegen steeds weer de volgende filiaalmanager om een lift.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vond het ergens ook wel weer vermakelijk om te zien dat met de overdaad aan leads en informatie de hunters zelf ook een beetje het spoor kwijtraakte.
Dat ze die lege Renault laten voor wat het was vond ik wel opmerkelijk, die stond letterlijk te wachten om het duo op te pikken _O-
Mag hopen dat Mart en Chahid ergens begin van de volgende aflevering gepakt worden, die hebben wel weer genoeg aandacht gehad zo.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Sluuz schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:03:
[...]

Dat snap ik, als je net buiten het zicht bent, en ik bedoelde het ook niet om de hunters af te zeiken. Meer het gevoel wat je er als kijker aan overhoudt. Het lijkt er ook behoorlijk op dat jullie deze specifieke kandidaten iets te hoog hebben ingeschat in de zin van "ze zullen toch niet..." en dat ze het dan toch doen (meerdere keren naar dezelfde persoon voor hulp, stilstaan met een bekende auto, naast de weg blijven staan op een plek waar een hulpauto stil heeft gestaan enz enz). Je zag het ook aan de reactie van Lucia over het inzetten van de broer van Roxanne.

Wel nog een vraagje: Bo en Do zetten hun auto stil naast die stilstaande Mercedes die vervolgens hard wegrijdt. Ik kan me voorstellen dat jullie geen echte achtervolging inzetten. Is het dan gewoon maximale snelheid rijden en hopen dat je ze ergens tegenkomt? In dat geval snap ik wat beter dat jullie die overstap misten.
Yep, en eigenlijk mogen zij ook niet harder dan de maximum snelheid, maar onder de adrenaline willen kandidaten en helpers dat nog wel eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:15
aap schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:15:
Het was voor het eerst dat ik bij mezelf merkte dat ik voor de hunters was.
Ook bij de 'normale' uitzendingen was ik regelmatig voor de hunters, zoals bij die arrogante jongens die een brief afleveren in het hoofdkantoor.
Wat is het met de VIPs dat ze alleen in hun eigen netwerk blijven? Bij iedere tegelhal hadden M&C de kans gehad de straat op te lopen en een vreemde om een lift te vragen, maar ze vroegen steeds weer de volgende filiaalmanager om een lift.
Als ze bij een wildvreemde in de auto stappen is er grotere kans dat die er iets van plaatst op Facebook/TikTok/Twitter/BeReal of welke andere social media dan ook. Dus bij 'vips' snap ik dat nog wel. Hoewel ik van deze groep alleen Mart Hoogkamer zou herkennen (en dat is niet omdat ik zijn muziek zo goed vind).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
Ik zou zelf al helemaal gillend gek worden als een helper zou zeggen: "ja we hebben een blacklight/UV lamp, maar dan moet je mee naar Meppel". En dat je daar dan aankomt en het gewoon een discolamp is...

Voortaan eerst de controlevraag stellen of diegene op Tweakers zit of niet :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
Wat me nog het meeste tegenstaat is hoe Chahid omgaat met zijn personeel. Onder werktijd komen schreeuwen dat je in de auto moet springen omdat de chef als 'mediapersoonlijkheid' zo nodig mee moet doen aan een tv program. Wat een nare, egoïstische man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
SelmarSmit schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Yep, en eigenlijk mogen zij ook niet harder dan de maximum snelheid, maar onder de adrenaline willen kandidaten en helpers dat nog wel eens vergeten.
Net als hunters zonder gordel rijden. Mag ook niet lijkt me vaak genoeg in beeld.

Ja bij het afremmen eigenlijk altijd, maar is gewoon strafbaar en zouden ze niet moeten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:21
SpelFaut schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:24:
Wat me nog het meeste tegenstaat is hoe Chahid omgaat met zijn personeel. Onder werktijd komen schreeuwen dat je in de auto moet springen omdat de chef als 'mediapersoonlijkheid' zo nodig mee moet doen aan een tv program. Wat een nare, egoïstische man.
Hij zei nog dat hij gewoon door betaalde :). Volgens mij zat hij gewoon vol adrenaline en zat vol in het spel. Eentje zei ook dat hij niet kon omdat hij naar het ziekenhuis moest geloof ik? Op mij kwam het in ieder geval niet zo over, kreeg meer de indruk dat het een soort vrienden waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Man man man. Echt, zelfs als die gasten even een samenvatting hadden gekeken van 1 seizoen hadden ze het nog beter gedaan dan nu. Slapen in een door papa geregeld hotel. De volgende ochtend een paar belletjes doen. Je broer als lift regelen. Man man man. Welke categorie van dom valt dit onder?

En Mart en dinges. Wat een paniekvoetbal. De enige reden dat die er nog in zitten is dat het snel genoeg ging om de hunters letterlijk voor te blijven. Ben heel benieuwd of ze die zaklamp nog gaan krijgen en de verbazing wat ze er mee moeten. Want die kaart is weggepleurt.

Wel mooi van de redactie dat ze de boodschap van precies halverwege niet op papier hebben aangeleverd. Hopelijk houden die influencers hun bakkes.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:57
Dat opgepakte duo en (met name) Mart en Chahid spelen dit alsof het Jachtseizoen is. M&C zouden dat nog glansrijk winnen ook met deze manier van spelen. Die influencers vond ik behoorlijk irritant, maar om M&C kan ik nog wel lachen eerlijk gezegd.

Renée en Ortal doen het wel ok en die andere 2 zie je nauwelijks. Ben benieuwd hoe die het er uiteindelijk vanaf zullen gaan brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Net de aflevering van gisteren teruggekeken en me flink lopen ergeren. De VIPs-versie is duidelijk ondermaats vergeleken met de normale editie, die niet alleen langer duurt qua vlucht, maar waarin de kandidaten het ook veel serieuzer nemen.

Daarnaast had de spelleiding wat mij betreft moeten ingrijpen op het moment dat Mart en Chahid op deze manier in de auto werden gespot. Het programma doet alsof het opsporingsmiddelen inzet zoals bij echte criminelen, maar in de praktijk komen deelnemers in de VIPs-versie er te makkelijk mee weg.

Normaal gesproken zouden de hunters de zwaailichten hebben aangezet zodra de verdachten werden gespot en (bijna) geen rekening hoeven te houden met de rest van het verkeer. In zo’n situatie zou de spelleiding als compromis nog kunnen sturen op een ‘vlucht te voet’, om te zien of ze alsnog weten te ontkomen. Maar hoe het nu in beeld is gebracht, is totaal onrealistisch en ondermijnt in mijn ogen de geloofwaardigheid van de jacht/simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jdh009 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:48:

Normaal gesproken zouden de hunters de zwaailichten hebben aangezet zodra de verdachten werden gespot en (bijna) geen rekening hoeven te houden met de rest van het verkeer. In zo’n situatie zou de spelleiding als compromis nog kunnen sturen op een ‘vlucht te voet’, om te zien of ze alsnog weten te ontkomen. Maar hoe het nu in beeld is gebracht, is totaal onrealistisch en ondermijnt in mijn ogen de geloofwaardigheid van de jacht/simulatie.
De echte politie had inderdaad blauw aangezet en ze echt kunnen achtervolgen, dat ze ermee wegkomen door te hard van ze weg te rijden is wel wat jammer inderdaad, dat mag wel voorkomen worden in een eventuele volgende vips editie (al hoeft de vips versie zo in basis helemaal niet meer voor mij, zoek dan minstens wat zinnigere kandidaten)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:11:
Wel mooi van de redactie dat ze de boodschap van precies halverwege niet op papier hebben aangeleverd. Hopelijk houden die influencers hun bakkes.
Maar die griet trapt wel in de oudste politie truc: Als de man zegt "Ik weet het al van je vriend dus zeg het maar gewoon" gaat ze zeggen dat er een zaklamp is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:15:
[...]

Maar die griet trapt wel in de oudste politie truc: Als de man zegt "Ik weet het al van je vriend dus zeg het maar gewoon" gaat ze zeggen dat er een zaklamp is.
Beetje nadenken en je mond houden is nou eenmaal erg lastig voor "influencers". :X
Hopelijk worden die Mart en z'n tegelmaatje snel gepakt en dan kunnen we verder met deelnemers die het wel serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
bluewalk schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:30:
[...]

Beetje nadenken en je mond houden is nou eenmaal erg lastig voor "influencers". :X
Hopelijk worden die Mart en z'n tegelmaatje snel gepakt en dan kunnen we verder met deelnemers die het wel serieus nemen.
Precies, en die hebben geen kaart, zaklamp etc. dus dat is ook niet nadelig voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SpelFaut schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:24:
Mediapersoonlijkheid? Ik heb nog nooit van die gast gehoord, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:48:
Net de aflevering van gisteren teruggekeken en me flink lopen ergeren. De VIPs-versie is duidelijk ondermaats vergeleken met de normale editie, die niet alleen langer duurt qua vlucht, maar waarin de kandidaten het ook veel serieuzer nemen.

Daarnaast had de spelleiding wat mij betreft moeten ingrijpen op het moment dat Mart en Chahid op deze manier in de auto werden gespot. Het programma doet alsof het opsporingsmiddelen inzet zoals bij echte criminelen, maar in de praktijk komen deelnemers in de VIPs-versie er te makkelijk mee weg.

Eens, maar dat vraagt een mate van regie (en het in scène zetten) dat wij ook weer niet willen. Is een beetje kiezen tussen kwaden. Net zoals we geen mensen kunnen meenemen voor verhoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Joostje123 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:31:
[...]

Net als hunters zonder gordel rijden. Mag ook niet lijkt me vaak genoeg in beeld.

Ja bij het afremmen eigenlijk altijd, maar is gewoon strafbaar en zouden ze niet moeten doen.
Politie heeft natuurlijk wel vrijstelling van bepaalde regels. Maar ook daar geldt dan weer voor dat het wel noodzakelijk moet zijn. Dichtbij de auto van een verdachte mag de gordel af om snel uit te kunnen stappen. Op de snelweg op weg naar een andere locatie zou dat niet moeten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:34
Pat911 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:05:
[...]

Politie heeft natuurlijk wel vrijstelling van bepaalde regels. Maar ook daar geldt dan weer voor dat het wel noodzakelijk moet zijn. Dichtbij de auto van een verdachte mag de gordel af om snel uit te kunnen stappen. Op de snelweg op weg naar een andere locatie zou dat niet moeten mogen.
Klopt maar dit zijn geen politie mensen, dit zijn acteurs die hunters/politie mensen naspelen op de openbare weg.

En daar gaat die vrijstelling niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Joostje123 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:31:
[...]

Klopt maar dit zijn geen politie mensen, dit zijn acteurs die hunters/politie mensen naspelen op de openbare weg.

En daar gaat die vrijstelling niet voor.
Of de hunters opsporingsbevoegd zijn en/of vrijstellingen hebben op dit moment weet ik niet. Maar ze hebben allemaal een achtergrond bij politie of defensie, vaak ook in verband met opsporing van voortvluchtigen. Om ze weg te zetten als acteur lijkt me niet gepast.

zie https://npo.nl/npo3/dit-zijn-de-hunters-van-into-the-wild (is van into the wild, maar de meeste doen ook mee aan de urban-serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Acteurs zijn het niet.

Maar inderdaad, tijdens de Hunted opnames zijn ze ook niet "in functie" (als ze dat in hun normale dayjob al zijn), dus hebben ze niet de echte bevoegdheden.

Qua voorbeeldfunctie is het misschien niet goed om in beeld (te veel) zonder gordel of te hard te rijden.
Voor het spel snap ik wel dat het gebeurd; zeker bij zo'n "heat of the moment" situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Chillz op 12-02-2025 11:53 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
Pat911 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:40:
[...]

Of de hunters opsporingsbevoegd zijn en/of vrijstellingen hebben op dit moment weet ik niet. Maar ze hebben allemaal een achtergrond bij politie of defensie, vaak ook in verband met opsporing van voortvluchtigen. Om ze weg te zetten als acteur lijkt me niet gepast.
Hoezo? Deze mensen werken voor een productiekantoor (SimpelZodiak) wat programmas maakt voor o.a. de NPO. Binnen dat kader hebben ze net zoveel opsporingsbevoegdheden als jij en ik; Geen.
Ze spelen in de serie een rol en zijn dus zeker acteur. Al waren ze in hun vorige baan directeur-generaal van de AIVD, dat maakt voor deze productie geen bal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:02
SpelFaut schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:53:
[...]

Hoezo? Deze mensen werken voor een productiekantoor (SimpelZodiak) wat programmas maakt voor o.a. de NPO. Binnen dat kader hebben ze net zoveel opsporingsbevoegdheden als jij en ik; Geen.
Ze spelen in de serie een rol en zijn dus zeker acteur. Al waren ze in hun vorige baan directeur-generaal van de AIVD, dat maakt voor deze productie geen bal uit.
Een acteur houdt zich aan een script, heeft dialogen te volgen, etc. Dit zijn geen acteurs, dit is meer een soort reality-tv. Bigbrotherdeelnemers noem je ook geen acteurs toch?

En niks vorige baan, maak er maar andere baan van, deze productie draaien ze ernaast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
marana schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Een acteur houdt zich aan een script, heeft dialogen te volgen, etc. Dit zijn geen acteurs, dit is meer een soort reality-tv. Bigbrotherdeelnemers noem je ook geen acteurs toch?

En niks vorige baan, maak er maar andere baan van, deze productie draaien ze ernaast.
Ik begrijp wat je zegt hoor!
Mijn punt is dat hun bevoegdheden van hun vorige/andere baan natuurlijk niet meenemen naar hun andere werkgever (TV).
Het programma doet overkomen/ simuleert dat ze deze wel hebben en moeten ze dus 'spelen' dat er bepaalde bevoegdheden en of vrijstellingen zijn. Het 'spelen' van die rol zou ik wel acteren durven noemen.

Je punt rond bigbrother-deelnemers en reality-tv snap ik ook. Al zijn ze daar natuurlijk vooral als hunzelf en deelnemer aan en spel. Dat zou je heel goed kunnen vergelijken met de vluchters in Hunted.
Dat vind ik toch wat anders dan een hunter team, of HQ personeel wat de rol van opspoorder speelt/ simuleert/acteert.
De boel wordt immers wel en enige mate geregisseerd door de productie en spelleiding. Even een shot opnieuw, even een scene een dag later naspelen, even een 1-1 met Selmar en Martijn over welke mast er nou precies aangestraald is omdat dit de verhaallijn beter te volgen maakt, etc. Ook dat zou ik wel acteren durven noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:02
Dat ze in deze functie niet dezelfde officiele bevoegdheden hebben als irl klopt inderdaad, dat wordt gesimuleerd.

Maar wat dit betreft
SpelFaut schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:40:

De boel wordt immers wel en enige mate geregisseerd door de productie en spelleiding. Even een shot opnieuw, even een scene een dag later naspelen, even een 1-1 met Selmar en Martijn over welke mast er nou precies aangestraald is omdat dit de verhaallijn beter te volgen maakt, etc. Ook dat zou ik wel acteren durven noemen.
heb ik een andere visie. Ik noem dat geen acteren. Dit gebeurt ook bij programma's als Wie Is De Mol en Expeditie Robinson. En ik verwacht eerlijk gezegd dat ook bij Big Brother wel eens wordt gevraagd om iets opnieuw te zeggen omdat het even niet goed was opgenomen.

In mijn ogen zitten ze er wel als zichzelf, met een zelfde soort werk als dat ze buiten deze productie uitoefenen. Maar wel met gekunsteld gedoe rondom bevoegdheden, het verkrijgen van beeld, contact met de officier, etc.
Niet iedereen op HQ is even makkelijk met gebruiken van woorden als subject en voertuig, zoals bijv Denise dat doet. Zij is dat duidelijk wel gewend in haar normale werk, Selmar bijv niet zo (gelukkig maar, ik vind dat soort woordgebruik vrij irritant, maar dat ligt aan mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
Iemand die even een zinnetje opnieuw inspreekt (- acteert) is niet gelijk een acteur.

Anders kan je iedereen die koffie zet ook gelijk barista noemen; iemand met een auto een coureur; iedereen in bezit van een schroevendraaien een timmerman... etc, etc

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
marana schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:59:
Niet iedereen op HQ is even makkelijk met gebruiken van woorden als subject en voertuig, zoals bijv Denise dat doet. Zij is dat duidelijk wel gewend in haar normale werk, Selmar bijv niet zo (gelukkig maar, ik vind dat soort woordgebruik vrij irritant, maar dat ligt aan mij).
Je ziet vooral het verschil in taalgebruik tussen politie en defensie. Aangezien er meer mensen van defensie rondlopen hanteren we dat taalgebruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 07-05 09:32
SelmarSmit schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:31:
[...]

Mjah, dat mogelijke drop-off point langs de weg werd wel specifiek benoemd door HQ omdat de Porsche daar stil had gestaan en het niet ver van de vestiging in Meppel was. Volgens mij werd dat adres / die exacte locatie zelfs doorgegeven aan de hunters die onderweg waren. Dan had die stilstaande Renault toch wel een belletje moeten doen rinkelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Niet online
Tenenkrommende aflevering. Deelnemers zonder enige voorbereiding mogen wat mij betreft direct gepakt worden. Blij dat die ‘influencers’ opgepakt zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Wippie1234 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:28:
Tenenkrommende aflevering. Deelnemers zonder enige voorbereiding mogen wat mij betreft direct gepakt worden. Blij dat die ‘influencers’ opgepakt zijn
Ik had liever gezien dat ze überhaupt niet door de screening heen kwamen.

Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste