Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:18
Ik vond ook wel aso van hunters dat ze allemaal thuisbezorgd mensen gingen aanhouden.
Allemaal onherkenbaar in beeld gebracht dus die wouden allemaal niet mee werken.

Maar je kan toch prima afspraak maken als hunters de echte pizza bezorger zou aanhouden hij direct ja kan zeggen.

Nu staan daar allemaal mensen te werken worden gewoon 5-10 minuten stilgehouden ja leuk voor je tv programma. Maar het is een TV Programma. Die mensen moeten ook voor een paar centen de hele dag werken en dan trek je die bezorgers aso van de fiets.

Dat kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:00

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Shinji schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:34:
[...]

En telefoon gegevens, stel er zijn rond Groningen 3000 vrouwen die uit de gezichtsherkenning komen, en ze hebben bijvoorbeeld 100 nummers van dat moment die op de masten gezien zijn die minuut. Dan zullen het er naar mijn schatting hoogstens een handvol zijn die in beide lijsten voor komen.
Ik heb nog eens gekeken maar het beeld is echt superslecht. je ziet op de uitsnede die genomen wordt ook vrijwel niets van details van haar. Als ze nu full face op beeld stond dan kan ik mij er iets bij voorstellen maar dit is gewoonweg onmogelijk (denk ik)

Overigens is het profiel en public met foto's prima te vinden dus als deze software inderdaad zo goed is als men zegt, dan is het een simpele match :+

-edit- vanaf +- minuut 31 https://www.avrotros.nl/program/hunted~29/

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 17-12-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Joostje123 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:51:
Ik vond ook wel aso van hunters dat ze allemaal thuisbezorgd mensen gingen aanhouden.
Allemaal onherkenbaar in beeld gebracht dus die wouden allemaal niet mee werken.

Maar je kan toch prima afspraak maken als hunters de echte pizza bezorger zou aanhouden hij direct ja kan zeggen.

Nu staan daar allemaal mensen te werken worden gewoon 5-10 minuten stilgehouden ja leuk voor je tv programma. Maar het is een TV Programma. Die mensen moeten ook voor een paar centen de hele dag werken en dan trek je die bezorgers aso van de fiets.

Dat kan beter.
en dus koude pizza's! :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 21:22
Dat blokken van die bankrekening gister vond ik maar matig. Als dat mag, waarom zouden ze dat niet vanaf het begin doen? Meestal pinnen de deelnemers toch maar 1 keer en je moet sowieso 1 keer pinnen om erachter te komen dat je bankrekening geblokkeerd is. Lijkt me dat ze op een gegeven moment 'toestemming' van het programma hebben gekregen om de rekening te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
@Bartske Dit komt elk jaar weer voorbij.

Elk pinmoment is een ping dat je ze kan traceren. Als je te vroeg blokkeert heb je dus kans dat je die momenten mist, als ze vaker dan 1 keer pinnen.
Er is al een keer uitgelegd dat ze standaard 1 of 2 dagen voor het einde blokkeren, maar dat komt niet altijd in beeld omdat het dan niet interessant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:42
Bartske schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:57:
Dat blokken van die bankrekening gister vond ik maar matig. Als dat mag, waarom zouden ze dat niet vanaf het begin doen? Meestal pinnen de deelnemers toch maar 1 keer en je moet sowieso 1 keer pinnen om erachter te komen dat je bankrekening geblokkeerd is. Lijkt me dat ze op een gegeven moment 'toestemming' van het programma hebben gekregen om de rekening te blokkeren.
Selmar heeft daar nog op gereageerd. Voor de hunters is het de afweging dat ze wel de pin-hit willen. Als ze meteen gaan blokkeren zullen deelnemers waarschijnlijk al snel pinnen in zijn geheel opgeven. Wat Selmar dus eigenlijk aangaf is dat ze voor de laatste pin actie de rekeningen willen bevriezen.

Selmar blijft altijd nog wel een beetje geheimzinnig over sommige details, dus of het echt is dat de hunters niet meteen alles blokkeren omdat dat voor toekomstige seizoenen deelnemers zal weerhouden van pinnen of omdat de spelleiding het misschien niet toelaat is gissen.

Ik heb het idee dat er inderdaad altijd maar één keer gepind word per deelnemerskoppel in een seizoen. Maar zoals @Logic Lion zegt houden ze wellicht ook rekening met meerdere pin-acties per koppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
Erwin537 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:19:
[...]
Selmar blijft altijd nog wel een beetje geheimzinnig over sommige details, dus of het echt is dat de hunters niet meteen alles blokkeren omdat dat voor toekomstige seizoenen deelnemers zal weerhouden van pinnen of omdat de spelleiding het misschien niet toelaat is gissen.

Ik heb het idee dat er inderdaad altijd maar één keer gepind word per deelnemerskoppel in een seizoen. Maar zoals @Logic Lion zegt houden ze wellicht ook rekening met meerdere pin-acties per koppel.
Volgens mij is het een regel dat je minimaal 1 keer tijdens je vlucht moet pinnen. Ik denk dan ook dat de hunters het nog niet direct zullen mogen blokkeren zodra de kandidaat de deur achter dicht heeft getrokken. Ik gok zomaar dat de "officier van justitie" dan gaat zeggen dat het op dat moment een te zwaar middel is of iets dergelijks. Dat ze eerst andere methodes moeten proberen. Maar ik geloof ook wel dat het voor de Hunters zelf niet het meest handige is. Als ze inderdaad om welke reden dan ook verderop tijdens de vlucht geld nodig hebben, dan krijg je een nieuwe locatie zomaar in je schoot geworpen. Als de kandidaten weten dat de pas geblokkeerd is, dan mis je die. Het is nu namelijk zo dat de Hunters het pas hebben gedaan terwijl ze wisten waar iedereen grofweg was (namelijk allemaal in Groningen), en dat ze wisten dat er blijkbaar cash geld nodig was, want waarom zouden er anders 2 duo's vlak na elkaar pinnen. Dan wordt de overweging dus anders (en er is ook nog maar een paar dagen te spelen, dus nog weer een nieuwe pinhit in de volgende dagen is erg onwaarschijnlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Kroesss op 17-12-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:58

Crazy D

I think we should take a look.

Erwin537 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:19:
[...]

Selmar heeft daar nog op gereageerd. Voor de hunters is het de afweging dat ze wel de pin-hit willen. Als ze meteen gaan blokkeren zullen deelnemers waarschijnlijk al snel pinnen in zijn geheel opgeven. Wat Selmar dus eigenlijk aangaf is dat ze voor de laatste pin actie de rekeningen willen bevriezen.

Volgens mij zei Selmar dat deelnemers niet per se hoeven te pinnen. Maar, mijn vermoeden: het is niet ongebruikelijk als je op de vlucht bent dat je iets aan geld moet fixen. Dan is pinnen misschien niet mega-snugger, maar als je niet meteen nog iemand wil beroven oid is dat wel een legale manier om cash te krijgen. Er wordt gepint, hunters krijgen die hit, en gaan dan rekeningen blokkeren. Maar, doe je dat te snel, krijgen mensen die op de vlucht zijn dat door en gaan ze dat sowieso nooit meer proberen dus volgens mij is het opsporingstechnisch helemaal niet onhandig om rekeningen niet te blokkeren...

Nu is er toevallig ook een keer een opdracht waar echt geld voor nodig is, dat is nooit eerder geweest. Dat hebben de hunters door. Dan is het niet gek om dan te denken, hey, er wordt gepint in die omgeving. Wellicht is er geld nodig (helemaal in combinatie met de Pizza Peppi hint). Blokkeer die rekening van die gasten die nog niet gepint hebben....

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 14:33
Kroesss schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:27:
[...]

Volgens mij is het een regel dat je minimaal 1 keer tijdens je vlucht moet pinnen.
Nee, je hoeft niet te pinnen (behalve dit jaar voor de pizza) en er zijn voldoende voorbeelden van winnaars van de afgelopen jaren die niet hebben gepind

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SelmarSmit
Krijgen we een keer geen hulp, en laten ze ons een dag kansloos rondlopen, is het weer niet goed 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:18
SelmarSmit schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:00:
[...]

Krijgen we een keer geen hulp, en laten ze ons een dag kansloos rondlopen, is het weer niet goed 🤣
Die thuisbezorgers kiezen daar toch niet voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Joostje123 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:03:
[...]

Die thuisbezorgers kiezen daar toch niet voor?
Nee, die kiezen daar niet voor. Echter kiezen de mensen die door de kandidaten benaderd worden er ook niet altijd voor. Vaak genoeg dat mensen niet helpen. Die hebben ook 5 minuten tijd verloren, vaak genoeg ook dat je hoort dat ze op dat moment voor het werk onderweg zijn. Is dat dan allemaal zo erg?

En daarbij: ze kiezen er niet voor, maar ze begeven zich gewoon op de openbare weg. En die is niet alleen van hun. Ik vind hierover vallen een beetje spijkers zoeken op laag water om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:56
Zou het graag doen, maar er staat bij het invullen duidelijk dat ze alleen opzoek zijn naar duo's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI4g8MQqfPwxm6fqBqeTF_VBASI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GLFJUuIhCQJ8RxUnwroXCIK4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door marijn15 op 17-12-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 14:17
Kroesss schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:07:
[...]

Nee, die kiezen daar niet voor. Echter kiezen de mensen die door de kandidaten benaderd worden er ook niet altijd voor. Vaak genoeg dat mensen niet helpen. Die hebben ook 5 minuten tijd verloren, vaak genoeg ook dat je hoort dat ze op dat moment voor het werk onderweg zijn. Is dat dan allemaal zo erg?

En daarbij: ze kiezen er niet voor, maar ze begeven zich gewoon op de openbare weg. En die is niet alleen van hun. Ik vind hierover vallen een beetje spijkers zoeken op laag water om eerlijk te zijn.
Het is natuurlijk wel een verschil of je door een paar "voortvluchtigen" gevraagd wordt om te helpen of door een hunter die druk uitoefent om in je tas te mogen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loginerror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 22:42

Dat kan beter.
Wat ik me vooral afvraag is of dit echt "crème de la crème" hunters zijn, want zij zei sorry voor het aanhouden dus ze lijkt het verschil tussen aanhouden en een staandehouding niet te kennen.

Ik vind het tot nu toe wel een leuk seizoen, ben benieuwd of de finish gehaald wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
loginerror schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:14:
[...]

Wat ik me vooral afvraag is of dit echt "crème de la crème" hunters zijn, want zij zei sorry voor het aanhouden dus ze lijkt het verschil tussen aanhouden en een staandehouding niet te kennen.

Ik vind het tot nu toe wel een leuk seizoen, ben benieuwd of de finish gehaald wordt.
Dominique komt dan ook van defensie, daar speelt dat verschil niet echt 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loginerror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 22:42
SelmarSmit schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:25:
[...]

Dominique komt dan ook van defensie, daar speelt dat verschil niet echt 🤣
Ah, dat verklaart een hoop, haha, thanks voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:40
SelmarSmit schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:56:
[...]

Nee, je hoeft niet te pinnen (behalve dit jaar voor de pizza) en er zijn voldoende voorbeelden van winnaars van de afgelopen jaren die niet hebben gepind
Niet meer maar als ik het mij goed herinner moest je tot 2019 oid verplicht (meerdere malen?) pinnen als ping moment. Vind het wel leuker voor het spel dat dit er niet meer in zit

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
laurens0619 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:31:
[...]

Niet meer maar als ik het mij goed herinner moest je tot 2019 oid verplicht (meerdere malen?) pinnen als ping moment. Vind het wel leuker voor het spel dat dit er niet meer in zit
Het heeft er nooit in gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vroegahh sliepen ze ook in tentjes in de bossen, deden regelmatig een "heitje voor een karweitje" om aan geld te komen.
Zo evolueert het spel, net als de omstandigheden IRL met gezichtsherkenning, auto's met een mobiele verbinding etc. etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 10:32
Het lijkt me eigenlijk het slimste om direct bij de start te pinnen. De eerste de beste pinautomaat die je tegenkomt. Dan geef je maar weinig nieuws prijs over je locatie, want de start is toch al bekend. Dat geldt eigenlijk voor elke opdracht, gewoon z.s.m. uitvoeren. Dan heb je het minste risico dat een medekandidaat het voor je kan verkloten.

Overigens had ik altijd het idee dat het niet was toegestaan geld aan te nemen van helpers, anders zou dat toch vaker gebeuren lijkt me? Je kunt ook prima beloven dat tientje na de opnames netjes terug te betalen. Is dat een regel of wordt het pas toegestaan na blokkade van de pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-10 16:29
millerman_sf schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:46:
Het lijkt me eigenlijk het slimste om direct bij de start te pinnen. De eerste de beste pinautomaat die je tegenkomt. Dan geef je maar weinig nieuws prijs over je locatie, want de start is toch al bekend. Dat geldt eigenlijk voor elke opdracht, gewoon z.s.m. uitvoeren. Dan heb je het minste risico dat een medekandidaat het voor je kan verkloten.

Overigens had ik altijd het idee dat het niet was toegestaan geld aan te nemen van helpers, anders zou dat toch vaker gebeuren lijkt me? Je kunt ook prima beloven dat tientje na de opnames netjes terug te betalen. Is dat een regel of wordt het pas toegestaan na blokkade van de pinpas?
SelmarSmit schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:57:
[...]

Al het geld wat je krijgt moet je tijdens de opnameperiode terugbetalen. Dus lenen heeft niet veel zin.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Dankje, even gemist. Maar dat zien ze hier dan door de vingers na de pinblokkade lijkt me, want hoe gaan die gasten dat nu terugbetalen? Is het toegestaan een product of dienstverlening tegenover een betaling te zetten? "Ik was je auto wel voor €10" of "Wil je deze zonnebril kopen voor €10"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
millerman_sf schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:46:
Het lijkt me eigenlijk het slimste om direct bij de start te pinnen. De eerste de beste pinautomaat die je tegenkomt.
Hoe weten de hunters de rekeninggevens van de voortvluchtigen eigenlijk? Eerste paar uur zijn ze nog volop bezig met uitzoeken wie het zijn, ze gebruiken neem ik aan niet hun eigen pinpas.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-10 16:29
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:05:
[...]

Hoe weten de hunters de rekeninggevens van de voortvluchtigen eigenlijk? Eerste paar uur zijn ze nog volop bezig met uitzoeken wie het zijn, ze gebruiken neem ik aan niet hun eigen pinpas.
Pinpassen verstrekt door de productie. Daarnaast is het allemaal gesimuleerd hè.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Slappyjoez schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:09:
Pinpassen verstrekt door de productie. Daarnaast is het allemaal gesimuleerd hè.
Dat snap ik, maar neem aan dat ze die passen niet vanaf t=0 onder de trap hebben. De eerste uren al deze informatie verzameld en aangevraagd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:32
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:11:
[...]

Dat snap ik, maar neem aan dat ze die passen niet vanaf t=0 onder de trap hebben. De eerste uren al deze informatie verzameld en aangevraagd moet worden.
Als je alle informatie verzameld en aangevraagd hebt zullen ook rekeninggegevens aangevraagd zijn en dus verstrekt zijn (door de productie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Overdrive97 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:13:
Als je alle informatie verzameld en aangevraagd hebt zullen ook rekeninggegevens aangevraagd zijn en dus verstrekt zijn (door de productie).
Dus bij de start direct naar de dichtstbijzijnde pinautomaat en maximaal opnemen. Tegen de tijd dat ze die pas onder de tap hebben zijn ze uren verder en jij gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:32
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:16:
[...]

Dus bij de start direct naar de dichtstbijzijnde pinautomaat en maximaal opnemen. Tegen de tijd dat ze die pas onder de tap hebben zijn ze uren verder en jij gevlogen.
Lijkt mij persoonlijk de beste tactiek ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je maakt jezelf wel het nummer 1 koppel om achteraan te gaan dan, dus je moet zeker weten dat je uit het zicht van evt camera's dan snel een lift regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 21:22
nietorigineel schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:37:
Je maakt jezelf wel het nummer 1 koppel om achteraan te gaan dan, dus je moet zeker weten dat je uit het zicht van evt camera's dan snel een lift regelt.
Ja dat is wel spannend inderdaad dan. Misschien zou de beste tactiek zijn: meteen geld pinnen, dan een paar onafankelijke liften nemen, je in de buurt van een bos laten afzetten uiteindelijk en met je tentje in het bos slapen. Je hoeft waarschijnlijk de eerste dag toch nog niet direct naar een locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Ze weten de startlocatie toch altijd al en gaan dan alle camera's in de buurt af. Als er een pinautomaat om de hoek zit, geeft dat weinig extra informatie. De enige onzekerheid als deelnemer, is dat je niet weet hoe dicht de Hunters er op zitten en of je wel tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

nietorigineel schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:37:
Want? Als je geen enkel idee hebt wie je zoekt dan kun je iedere pinautomaat bijlangs gaan die je wilt, no way dat ze er dan achter gaan komen de eerste dagen. Daarbij: doe een sjaal of desnoods een bizakmuts op tijdens het pinnen en ze herkennen je ook niet :+

Vind dit eerlijk gezegd een plothole in het concept. Ook met die twee Marokkaanse mannen: je mag niet geld aannemen als je pas niet geblocked is. Maar hun pas was geblocked DUS moeten ze wel geld aannemen want anders komen ze niet verder in het spel. Catch22 situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
hoevenpe schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:11:
[...]

Ik meen me te herinneren dat Selmar in dit topic vorig jaar (of misschien wel nog een jaar eerder) aangaf dat ze inderdaad niet direct de pin onder de tap hebben. Ze zoeken eerst uit me wie ze te maken hebben, waarna ze alles (inclusief bankrekening) opvragen. Als je dus snel genoeg pint (lees: in het eerste uur/twee uur), dan verschijnt die pin-actie niet bij de Hunters.

Maar als je dan gaat pinnen, dan is de actie van die dames wel slim. Bij een klein winkeltje zonder camera's gaan pinnen. Is vorig seizoen volgens mij ook 1 keer gedaan door een koppel. Ik heb ook wel eens gedacht of het handig zou zijn om iemand die een mobiel pinapparaat heeft te vragen om 50 euro mee te nemen, en vervolgens ergens in een of ander bos te gaan pinnen. Daarna gaat de helper met pin-automaat naar huis en jij loopt aan de andere kant het bos uit en gaat liften. Dan komt de hit natuurlijk via de gekoppelde telefoon van diegene, maar dan hebben de hunters geen enkele camera in de buurt, en degene die de pin-actie gefaciliteerd heeft weet ook oprecht niet waar jij heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Shadow_Agent schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:59:
[...]
Vind dit eerlijk gezegd een plothole in het concept. Ook met die twee Marokkaanse mannen: je mag niet geld aannemen als je pas niet geblocked is. Maar hun pas was geblocked DUS moeten ze wel geld aannemen want anders komen ze niet verder in het spel. Catch22 situatie.
Ik ben ook erg benieuwd of dat daadwerkelijk de regel is. Selmar gaf eerder aan dat ze het gedurende de vlucht terug zullen moeten gaan geven. Dat gaat nog wel een dingetje worden. En als ze het niet doen, wat dan? Wordt het voor de mooie TV door de vingers gezien? Ik zou dat onterecht vinden, de Hunters hebben hun namelijk vastgezet in het spel, dan houd het op. Het is en blijft een spel waarin je dus ook kunt verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:27:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd of dat daadwerkelijk de regel is. Selmar gaf eerder aan dat ze het gedurende de vlucht terug zullen moeten gaan geven. Dat gaat nog wel een dingetje worden. En als ze het niet doen, wat dan? Wordt het voor de mooie TV door de vingers gezien? Ik zou dat onterecht vinden, de Hunters hebben hun namelijk vastgezet in het spel, dan houd het op. Het is en blijft een spel waarin je dus ook kunt verliezen.
Antwoorden:
- we krijgen pas pin-hits door als we de volledige naam en woonplaats kennen, en dus de bankrekening kunnen laten monitoren. Maar zelfs als we ze direct zouden krijgen hadden we er weinig mee gekund omdat het de eerste uren chaos is 😀

- normaal moet je het terugbetalen, maar in dit geval zou dat niet eerlijk zijn. Ze mochten dus ook niet 50 euro lenen, enkel het bedrag voldoende voor het spelelement (pizza).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

Kroesss schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:27:
[...]

Hunters hebben hun wel vast gezet, maar stel dat het echt Triple A voortvluchtigen waren. Zouden die echt tegen gehouden worden door een geblokkeerde rekening? Vind het wel mooi, er wordt toch even paniek gecreeerd met mogelijk een domme actie tot gevolg wat de Hunters in de kaart speelt. In dit geval hebben ze slim gehandeld en het geld kunnen lenen. Wat mij beteft hebben ze de 1-0 van de hunters netjes weggewerkt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
skate master schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:32:
[...]
Hunters hebben hun wel vast gezet, maar stel dat het echt Triple A voortvluchtigen waren. Zouden die echt tegen gehouden worden door een geblokkeerde rekening?
Met die redenering kun je het hele spel wel onderuit halen natuurlijk. Waarom zouden ze zich aan de landsgrenzen houden? Dat doen echte criminelen ook niet. En waarom zouden ze om de zoveel uur moeten verplaatsen? Een echte crimineel zou gewoon een paar weken op 1 adres kunnen blijven als dat veilig geacht wordt.

Het is een simulatie, maar ook een spel met regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 23:40
Ook wel eens leuk, een aflevering waarin je bij elk spoor dat de Hunters volgen al weet dat het afgekoeld is ;-)

Ik vond de scene op de Grote Markt, waarbij elke pizzabezorger werd ondervraagd, wel grappig. Daar heeft de productie-stagiaire overuren gedraaid om uit te leggen wat er aan de hand was... Willekeurige voorbijgangers weten natuurlijk van niets. Bij "echte" helpers wordt er (waarschijnlijk) direct afgesproken dat ze op een bepaalde manier moeten meewerken als er een hunter langskomt. Je weet, door de cameravoering, ook al vrij snel of iemand onderdak geeft of niet: niet in beeld -> nee.

De snelheid waarmee sommige helpers doorslaan, verbaast me ook altijd weer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het spel van Redouan en Achraf gaat naar mijn idee meer om geluk dan wijsheid. Zijn ze nu 2 nachten gebleven op datzelfde adres in Amersfoort? De montage is weer eens niet heel duidelijk hierover, maar de gesprekken suggereren van wel.

Slechte reclame voor Pizza Peppi was het wel. Ik neem aan dat de pizza aan de helpers gegeven is. Vervolgens ligt de vrouw een dag later ziek op bed :D

Ik kijk uit naar de finale. De hunters hebben het duidelijk erg lastig dit jaar. Misschien net té, maar dat mag ook wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

millerman_sf schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:53:
Ze weten de startlocatie toch altijd al en gaan dan alle camera's in de buurt af. Als er een pinautomaat om de hoek zit, geeft dat weinig extra informatie. De enige onzekerheid als deelnemer, is dat je niet weet hoe dicht de Hunters er op zitten en of je wel tijd hebt.
Startlokatie weten ze ook niet altijd, eerdere seizoenen moesten ze eerst de startlocatie zelf achterhalen. Dat dat niet ergens op een onmogelijke totaal onherkenbare plek is, is dan wel weer logisch maar goed. En ook dit seizoen was het in het begin ook een beetje onduidelijk wat er gebeurde. Maar goed, dan ben je nog steeds wel safe als je direct pint want dat doe je dan dicht bij de startlocatie. Ik denk ook dat dat financieel gezien wel heel handig is, dan heb je cash, en niet teveel vrijgegeven.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:04:
Het spel van Redouan en Achraf gaat naar mijn idee meer om geluk dan wijsheid. Zijn ze nu 2 nachten gebleven op datzelfde adres in Amersfoort? De montage is weer eens niet heel duidelijk hierover, maar de gesprekken suggereren van wel.
Correct, ze zijn daar 2 dagen gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
skate master schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:32:
Hunters hebben hun wel vast gezet, maar stel dat het echt Triple A voortvluchtigen waren. Zouden die echt tegen gehouden worden door een geblokkeerde rekening? Vind het wel mooi, er wordt toch even paniek gecreeerd met mogelijk een domme actie tot gevolg wat de Hunters in de kaart speelt. In dit geval hebben ze slim gehandeld en het geld kunnen lenen. Wat mij beteft hebben ze de 1-0 van de hunters netjes weggewerkt op deze manier.
Maar de Hunters hebben hiermee ook wel weer wat tijd gewonnen op ze.
tszcheetah schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:04:
Slechte reclame voor Pizza Peppi was het wel. Ik neem aan dat de pizza aan de helpers gegeven is. Vervolgens ligt de vrouw een dag later ziek op bed :D
Ik ben er vrij zeker van dat Pizza Peppi niet écht bestaat.
Dus zullen ze ook niet zo wakker liggen van slechte reclame... :D

Daarnaast ben ik er ook haast vrij zeker van dat de betreffende mevrouw niet écht ziek was,
maar dat dat een mooi excuus was van meneer om de hunters nog even een uurtje met een kluitje het riet in te sturen (en de jongens een extra uurtje voorsprong te bezorgen) 8)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:37:
[...]

Maar de Hunters hebben hiermee ook wel weer wat tijd gewonnen op ze.

[...]

Ik ben er vrij zeker van dat Pizza Peppi niet écht bestaat.
Dus zullen ze ook niet zo wakker liggen van slechte reclame... :D

Daarnaast ben ik er ook haast vrij zeker van dat de betreffende mevrouw niet écht ziek was,
maar dat dat een mooi excuus was van meneer om de hunters nog even een uurtje met een kluitje het riet in te sturen (en de jongens een extra uurtje voorsprong te bezorgen) 8)
Vooral dat laatste ja. Kwam allemaal niet heel serieus over, maar voldoende om de hunters af te wimpelen. Die uiteindelijk alsnog snel weer verder gingen.

Exact expert nodig?

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 14:05

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Wat ik mij afvroeg is waarom ze de dame met de kinderwagen via gezichtsherkenning gaan proberen te vinden. Er zijn beelden bij de pinautomaat, dan kunnen de hunters ook zien dat enkele minuten? na hun pin poging iemand voor hun pint en hun de 10 euro geeft, vervolgens heeft mevrouw met de kinderwagen contact met deze jongen om de tikkie af te handelen. Dit zouden de hunters ook wel moeten kunnen bedenken, dan is het toch veel eenvoudiger om die tikkie op te vragen in de buurt of mobiels wat tikkie api hebben gebruikt dan via een heel facial reco model iemand te gaan opzoeken?

• SelmarSmit
Dw1-nl schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:17:
Wat ik mij afvroeg is waarom ze de dame met de kinderwagen via gezichtsherkenning gaan proberen te vinden. Er zijn beelden bij de pinautomaat, dan kunnen de hunters ook zien dat enkele minuten? na hun pin poging iemand voor hun pint en hun de 10 euro geeft, vervolgens heeft mevrouw met de kinderwagen contact met deze jongen om de tikkie af te handelen. Dit zouden de hunters ook wel moeten kunnen bedenken, dan is het toch veel eenvoudiger om die tikkie op te vragen in de buurt of mobiels wat tikkie api hebben gebruikt dan via een heel facial reco model iemand te gaan opzoeken?
Als we hadden geweten dat zij hem terugbetaalde met een tikkie wel ja. Maar dat hele gedeelte konden we nou net niet zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De finale van Hunted is op maandag 23 december 2024 om 21:20 uur te zien op NPO 1.
Let op, uurtje later dan normaal.
Wij waren al helemaal in de war omdat we het niet zo snel in de gids zagen staan :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Strakke actie van die automobilist, die zag ik even niet aankomen. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:31:
Strakke actie van die automobilist, die zag ik even niet aankomen. :)
Het zou zomaar een McDonald's medewerker kunnen zijn O-) (en als het die twee meiden waren had ik het nog moeten zien of iedereen net zo behulpzaam zou zijn geweest)

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 23-12-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02

jgj82

Ja, maar = nee

Pfff... Te nep. Ik ben goed bekend op locatie, daar kun je met je gewone auto nooit makkelijk komen, alleen via de kazerne. Dit is dus doorgestoken kaart.

Ik heb de beelden nog eens bekeken, de Hunted deden het prima! Ik zat fout vwb de Hunters, ik meende gezien te hebben dat ze met de auto tot vlak voor Marnehuizen kwamen maar dat was nog op de openbare weg aan de buitenzijde van het oeffenterrein. Ik neem mijn woorden terug. Mea culpa...

[ Voor 49% gewijzigd door jgj82 op 23-12-2024 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Super vet eind, spannend en tof dat @SelmarSmit er in eerste instantie naast zat. De camera-auto was een slimme zet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jgj82 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:17:
Pfff... Te nep. Ik ben goed bekend op locatie, daar kun je met je gewone auto nooit makkelijk komen, alleen via de kazerne. Dit is dus doorgestoken kaart.
Eh? Nee? Waar ze afgezet zijn kun je prima komen. Ze hebben een heel stuk gelopen en gefietst.

Ik vond het een leuk seizoen en einde.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:18
Niemand kwam er toch met de auto?
De vluchters op de fiets en lopend, de hunters moesten ver weg parkeren en verder te voet
spoiler:
met dit resultaat als gevolg.

Spannend seizoen!

[ Voor 5% gewijzigd door Luapper op 23-12-2024 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29
De 2 boys die opgepakt werden waren vlak van te voren aan het praten dat ze nog ff bij moeder op bezoek gingen om te slapen..

Die waren te vol van zichzelf en liepen al aantal keer door oog van de naald.

Iedereen naar zelfde extractie locatie maakt het voor hunters wel makkelijker. Goed dat deze locatie nog een stuk lopen was. Bij die andere locaties kon je met auto tot bij heli komen denk ik dan is het een stuk lastiger een eindsprintje doen.

Vond het daarom gek dat deze locatie juist overgeslagen was door hunters omdat dit de lastigste locatie was om nog last minute te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

toch weer vermakelijk, Hunted Vips nooit gekeken, lijkt me ook niets aan met bekende nederlanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Vanaf Laurensnest 10 minuten fietsen naar het gemeentehuis zag ik op maps. Dus kan best. wat ik vreemd vond: ik dacht dat Marnehuizen een afgegrendeld gebied was waar je als burger niet zomaar komt. Maar blijkbaar wel dus?

Ga ik er volgende week ook eens kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-10 20:47
Uiteindelijk toch wel een heel leuk seizoen geweest. Ook eens een keer niet te makkelijk gemaakt voor de hunters, met unieke pizza Pepsi-nummers per duo die afgesloten werden op het moment dat een duo opgepakt werd. Zo is de kans dat iemand wordt opgepakt door fouten van een ander toch drastisch verkleind ten opzichte van vorige seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:34:
[...]

Vanaf Laurensnest 10 minuten fietsen naar het gemeentehuis zag ik op maps. Dus kan best. wat ik vreemd vond: ik dacht dat Marnehuizen een afgegrendeld gebied was waar je als burger niet zomaar komt. Maar blijkbaar wel dus?

Daar kan je gewoon komen, ben er in mijn basisschool tijd ook wel een paar keer geweest. Soms is het afgesloten vanwege oefeningen etc.

Leuk dat het een keer in de buurt was, de dames belden op de finale dag letterlijk 100m van ons huis.

[ Voor 8% gewijzigd door Harmsen op 23-12-2024 22:38 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-10 20:47
Wel grappig trouwens dat dit extractiepunt werd afgeschoten op basis van "als onbevoegde kan je daar niet komen", maar dat het gewoon openbaar blijkt te zijn. Zou toch in dat hele team hunters wel 1 iemand zitten die dat weet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ja, leuk seizoen. Was ook nog even bang dat Peppi 1 locatie zou doorgeven op die laatste dag, maar dat viel gelukkig mee. Achraf en Redouan hadden dan trouwens waarschijnlijk niet het juiste punt gevonden want die hadden de hint op de doos gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Vld1989 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:38:
Wel grappig trouwens dat dit extractiepunt werd afgeschoten op basis van "als onbevoegde kan je daar niet komen", maar dat het gewoon openbaar blijkt te zijn. Zou toch in dat hele team hunters wel 1 iemand zitten die dat weet? :+
Of op zn minst even met defensie belt hierover voor wat informatie :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Toch wel grappig om enige ergernis te vernemen bij hunters als verteld wordt dat ze hun positie moeten houden ook als deze ervan overtuigd zijn dat daar niets gaat gebeuren. Volgens mij was er zelfs binnen het hunter team enige onenigheid over beslissingen op het laatst moment betreffende de stappen die genomen moesten worden.

Ook leuk om te zien dat twee teams hebben kunnen ontkomen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:56
Leek er trouwens op dat de dames te laat waren, maar direct door konden lopen naar de Heli, niet via de tunnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Leuk einde. En mooi dat de hunters die doos niet hadden en dus de meest aannemelijke lokatie moesten kiezen. Leuk bedacht van de regie om 5 pizza’s te noemen. Zonder de doos puur gokwerk welke het zou worden.

Gelukkig dat dat dus de verkeerde was. Ook weleens leuk want kan me ook nog het seizoen herinneren met de heli in de duinen waar ze nog net niet met de armen over elkaar stonden te wachten op de voortvluchtigen. Op deze manier vermakelijk en spannend.

Die free runners hadden het denk ik nooit gehaald. Die waren nog een eind van het punt af toen ze werden gepakt. Dat had qua afstand al lastig geweest. En dan nog het juiste punt kiezen…

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

BasvanS schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:49:
Leek er trouwens op dat de dames te laat waren, maar direct door konden lopen naar de Heli, niet via de tunnel?
Ja je moest niet per se door de tunnel. Was waarschijnlijk wel veiliger als de hunted dichterbij waren (hoewel ze die gasten op beeld zagen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]
: ik dacht dat Marnehuizen een afgegrendeld gebied was waar je als burger niet zomaar komt. Maar blijkbaar wel dus?
Sinds een paar jaar mag je niet meer het dorp in. Kan op zich wel, maar staan verboden toegang borden.

Het oefenterrein is meestal wel toegankelijk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

[...]

Het is een mooi wandel en fietsgebied. Veel plezier!
Ik doelde op de Hunters. Zal zo even dat shot zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door jgj82 op 23-12-2024 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Heel vet seizoen weer

Vraag mij wel af waar de hunters naartoe hadden moeten gaan als ze Achraf en Redouan niet vlak voor het einde hadden opgepakt om zo aan de gps coordinaten te komen.

Misschien zijn ze wel opgeofferd door de regie omdat ze toch het punt niet zouden vinden en anders het einde wel erg saai zou zijn (plus dat ze dacht ik ook al “af” zijn omdat ze het geld niet van de eigen pinpas hebben gebruikt?)

En wat een snitch die vent in de auto tijdens het oppakken van Achraf en Redouan.

[ Voor 30% gewijzigd door laurens0619 op 23-12-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
Shadow_Agent schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:43:
[...]

Of op zn minst even met defensie belt hierover voor wat informatie :')
Het was wel een "foute" aanname van @SelmarSmit om zomaar er vanuit te gaan dat je daar zonder bevoegdheid niet mag komen. Terwijl hij normaal altijd zo grondig is :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28

The Legend

*Plop*

Mooi einde! Maar het is ook niet snel goed hier hè :P Als @SelmarSmit op basis van deductie de extractielocatie goed gokt is het doorgestoken kaart, en als ‘ie fout gokt dan zijn het een stel amateurs :+ Vond het wel mooi om te zien dat ‘gut feeling’ toch wel bestaat (bij de veld-teams), iets waar een data-analist misschien juist wel wat angst voor heeft. Anders gezegd: @SelmarSmit heb je nou een klein beetje op je kloten gehad van de rest? >:)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

jgj82 schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:59:
[...]

Het is een mooi wandel en fietsgebied. Veel plezier!
Ik doelde op de Hunters. Zal zo even dat shot zoeken.
Zie eerste post, het klopt helemaal. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Leuk seizoen, mooi einde! Je ziet dat deelnemers leren van de voorgaande seizoenen, maar neemt niet weg dat het een vermakelijk geheel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 16:32

aap

Fijn dat de hunters een keer niet toevallig precies goed gokken over waar de extractie plaats gaat vinden.

Ook een terechte ontknoping met de koppels die het het beste deden ook overbleven. Achraf en Redouan waren te brutaal geweest. Dat ging lang goed, maar als je de laatste avond thuis wil slapen, dan snap je het spel toch niet helemaal.

Ik ben nog wel benieuwd, als die Redouan doorgerend was in plaats van zich te verschuilen, had hij dan niet nog kunnen ontkomen?

Als ik het goed begrijp hadden Achraf en Redouan de vetvlek ook niet herkend als clou en daarom ook niet bewaard en konden de hunters om die reden ook niet raden waar de extractie zou zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:17:
Mooi einde! Maar het is ook niet snel goed hier hè :P Als @SelmarSmit op basis van deductie de extractielocatie goed gokt is het doorgestoken kaart, en als ‘ie fout gokt dan zijn het een stel amateurs :+ Vond het wel mooi om te zien dat ‘gut feeling’ toch wel bestaat (bij de veld-teams), iets waar een data-analist misschien juist wel wat angst voor heeft. Anders gezegd: @SelmarSmit heb je nou een klein beetje op je kloten gehad van de rest? >:)
Nee, want die andere locaties waren mooier. En heel eerlijk we hebben al een paar keer meegemaakt dat ze roepen “hier gaat echt niets gebeuren” (Teube bijv) en dan is het er toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Mr Magic schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:05:
[...]

Het was wel een "foute" aanname van @SelmarSmit om zomaar er vanuit te gaan dat je daar zonder bevoegdheid niet mag komen. Terwijl hij normaal altijd zo grondig is :+
Nja snap het wel hoor
Als ik er op google dan staat overal dat je het dorp echt niet in mag.

Als ik google op de officiele spelregels lees ik:
Voortvluchtigen mogen maximaal 48 uur op dezelfde plek blijven, mogen de Nederlandse wet niet overtreden en moeten binnen de landsgrenzen blijven. En ja: de pinpas van de productie - met een limiet van 70 euro per dag - is de enige pinpas die ze mogen gebruiken. That's it.
Dat alles in duitsland afviel is dan duidelijk.
Ik zou in selmar zn positie ook het dorp hebben laten afvallen. Het is verboden toegang dus erheen gaan zou de wet overtreden.

Maar dat is op basis van de spelregels/kaders die ik kan vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28

The Legend

*Plop*

SelmarSmit schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:27:
[...]

Nee, want die andere locaties waren mooier. En heel eerlijk we hebben al een paar keer meegemaakt dat ze roepen “hier gaat echt niets gebeuren” (Teube bijv) en dan is het er toch.
Kudo’s voor de productie dus, want als deze locatie bovenaan het lijstje had gestaan was een geslaagde extractie denk ik onmogelijk. Een verlaten dorp waar niemand mag komen zet je immers wel makkelijk dicht met een paar teams.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SelmarSmit
laurens0619 schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:29:
[...]

Nja snap het wel hoor
Als ik er op google dan staat overal dat je het dorp echt niet in mag.

Als ik google op de officiele spelregels lees ik:

[...]

Dat alles in duitsland afviel is dan duidelijk.
Ik zou in selmar zn positie ook het dorp hebben laten afvallen. Het is verboden toegang dus erheen gaan zou de wet overtreden.

Maar dat is op basis van de spelregels/kaders die ik kan vinden
Er waren geen locaties in Duitsland. Die boys hadden de coordinaten ingevuld als lat, lon ipv graden, min, sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:32:
[...]

Kudo’s voor de productie dus, want als deze locatie bovenaan het lijstje had gestaan was een geslaagde extractie denk ik onmogelijk. Een verlaten dorp waar niemand mag komen zet je immers wel makkelijk dicht met een paar teams.
Tja, die kijken dan ook met mij mee als ik de prioriteiten maak 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:44:
[...]

Tja, die kijken dan ook met mij mee als ik de prioriteiten maak 🤣
Ik zie volgend seizoen een stukje ‘reverse psychology’ aankomen!

Top seizoen inderdaad. Begon gelijk vol gas, beetje jammer van die social media catch. Ben benieuwd hoe deze gaat doorwerken in de komende seizoenen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wippie1234 schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:56:
[...]

Ik zie volgend seizoen een stukje ‘reverse psychology’ aankomen!
Dat doe ik al, maar nu is het reverse-reverse-reverse-psychology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat een spannend einde! Zoals zo vaak scheelde het weer niet veel. Ik heb wel het idee dat de hunters dit seizoen veel meer dan anders de hulp van buitenaf nodig hebben gehad (tips en de automobilist vanavond). Maar ik heb er zeker van genoten. En dan nu maar wachten op het vips seizoen.
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:49:
[...]

Ook bij regulier is die mogelijkheid, je ziet elkaar namelijk bij de start, en dan kun je dus wat afspreken. En dat gaan jullie ook een keer zien 😀
Hebben we dit eigenlijk al gezien? Als ik het me goed herinner kwamen deelnemers elkaar op dag 1 wel tegen, maar echt een afspraak heb ik niet gezien... Of komt dat nog met vips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 00:57:
Wat een spannend einde! Zoals zo vaak scheelde het weer niet veel. Ik heb wel het idee dat de hunters dit seizoen veel meer dan anders de hulp van buitenaf nodig hebben gehad (tips en de automobilist vanavond). Maar ik heb er zeker van genoten. En dan nu maar wachten op het vips seizoen.

[...]

Hebben we dit eigenlijk al gezien? Als ik het me goed herinner kwamen deelnemers elkaar op dag 1 wel tegen, maar echt een afspraak heb ik niet gezien... Of komt dat nog met vips?
Dat zou dan de enige logische conclusie zijn he? 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het einde was weer mooi in beeld gebracht. Het is leuke televisie, maar ik heb wel het gevoel dat er steeds meer geregisseerd wordt om het spannend te houden. Waar kwamen die beelden van dat oefendorp (incl. de uitgang van de tunnel) vandaan? Zelfde geldt voor de "camera-auto" die de dames met mountainbikes spotte. Verder werd er niet meer gemonitord op het luchtverkeer, waar dat in eerdere seizoenen wel werd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 21:29
VantageR schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:37:
Het einde was weer mooi in beeld gebracht. Het is leuke televisie, maar ik heb wel het gevoel dat er steeds meer geregisseerd wordt om het spannend te houden. Waar kwamen die beelden van dat oefendorp (incl. de uitgang van de tunnel) vandaan? Zelfde geldt voor de "camera-auto" die de dames met mountainbikes spotte. Verder werd er niet meer gemonitord op het luchtverkeer, waar dat in eerdere seizoenen wel werd gedaan?
Die camera's met het eindpunt in beeld is volgens mij altijd zo geweest?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
VantageR schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:37:
Die camera-auto hadden we daar natuurlijk neergezet toen we op de andere 4 locaties mikten. Er stonden er zelfs drie.

We waren wel luchtverkeer aan het monitoren, maar deze heli had zijn transponder uit.

En die “extractie-cam” staat er altijd.

[ Voor 9% gewijzigd door SelmarSmit op 24-12-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
SelmarSmit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:45:
[...]

Die camera-auto hadden we daar natuurlijk neergezet toen we op de andere 4 locaties mikten. Er stonden er zelfs drie.
Werd ook wel door de voice-over benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-09 14:29
Erg mooi seizoen en goed einde. Leuk dat het (voor mij) dichtbij was en ik nu zelfs een helper herkende die ik wel eens spreek op een verjaardag. Hebben we een leuk onderwerp om nog eens over na te praten.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vond het ook een leuke finale om te kijken.

Ook kudos voor de camera man/vrouw van Achraf en Redouan: die bleef prima uit het zicht van de hunters en kon daarna ook vluchten voor de hunters.
Ik moest stiekem ook wel lachen om diegene die de hunters hielp met die lift, mooie verassingsactie :+

Ook was het de productie goed gelukt de locatie geheim te houden, dat maakt de finale een stuk leuker om te kijken. Deels ook geluk omdat Achraf en Redouan de hint op de doos gemist hadden. Ook grappig dat uiteindelijk Anne en Noor zonder de tunnel eerder bij de heli waren. Oh en die helper van Anne en Noor die een paar minuten in de berm stond te zwaaien, dat valt niet op joh :+

Wat ik uiteindelijk wel jammer vond was hoe gehaast de finale gemonteerd werd. Wat ik bijvoorbeeld miste was hoe het pizza Peppi nummer van Anne en Noor achterhaald werd en of die intersectie met de coördinaten nog een hit opleverde. Ik denk dat het voor de kijker nog wat spannender geweest was als alle kennis van de hunters bekend was geweest.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
SelmarSmit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:45:
En die “extractie-cam” staat er altijd.
Die krijgen jullie de laatste paar minuten te zien?
Toch 100% pakkans als je hunter binnen een een kilometer van dat punt zit lijkt me.

Op het eind had een kaartje met de 5 punten en waar hunters waren veel verduidelijkt. Zoiets bij de voice-over, zou niet ingewikkeld moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door hoevenpe op 24-12-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
DaWaN schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:03:

Wat ik uiteindelijk wel jammer vond was hoe gehaast de finale gemonteerd werd. Wat ik bijvoorbeeld miste was hoe het pizza Peppi nummer van Anne en Noor achterhaald werd en of die intersectie met de coördinaten nog een hit opleverde. Ik denk dat het voor de kijker nog wat spannender geweest was als alle kennis van de hunters bekend was geweest.
Die hadden we vorige aflevering al ontdekt. En de tap op de coordinaten heeft niets opgeleverd, want geen van de voortvluchtigen heeft er op gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:15:
[...]

Die krijgen jullie de laatste paar minuten te zien?
Toch 100% pakkans als je hunter binnen een een kilometer van dat punt zit lijkt me.
Daar kunnen ze natuurlijk mee spelen. Of we hem 30 seconden zien, of 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DaWaN schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:03:
Ik vond het ook een leuke finale om te kijken.

Ook kudos voor de camera man/vrouw van Achraf en Redouan: die bleef prima uit het zicht van de hunters en kon daarna ook vluchten voor de hunters.
Ik moest stiekem ook wel lachen om diegene die de hunters hielp met die lift, mooie verassingsactie :+
Ja leuke mindfuck :o
Ook was het de productie goed gelukt de locatie geheim te houden, dat maakt de finale een stuk leuker om te kijken. Deels ook geluk omdat Achraf en Redouan de hint op de doos gemist hadden. Ook grappig dat uiteindelijk Anne en Noor zonder de tunnel eerder bij de heli waren. Oh en die helper van Anne en Noor die een paar minuten in de berm stond te zwaaien, dat valt niet op joh :+
Ja de regie heeft het top gedaan door meerdere mogelijke punten te geven, en dan net 1 meer dan het aantal teams dat op pad was :P Natuurlijk als ze goed hadden gegokt, hadden ze ze makkelijk kunnen pakken maar zonder de pizza doos moesten ze wel spreiden.
Dat nummer was in schubbekutteveen al achterhaald, waar de dames ook gepint hadden. Daar hebben ze laten zoeken naar nummers die net daarvoor een onbekend nummer belden en daar kwam het nummer de pizza uit.

Les voor de volgende keer, laat helpers meerdere onbekende nummers bellen, en bij voorkeur het echte nummer dat je moet bellen in een ander dorp doen :) Dan is die link tussen het bellen en geld pinnen iig iets lastiger. Nu wisten de hunters deze keer natuurlijk ook dat er een nummer gebeld moest worden, dus dat zegt weer niets over volgend seizoen natuurlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Hulde aan de productie! Waar de hunters vaak de exacte extractielocatie wisten en zich daar in relatieve rust strategisch konden opstellen, nu weer een keer een seizoen waarbij dat niet was (overigens niet helemaal de eerste keer, maar het is zeldzaam). De individuele Pizza Peppi-nummers per duo en de 5 aanbiedingen in plaats van 1 waren erg goed bedacht, en hebben duidelijk gewerkt!

Voor de hunters ook complimenten overigens. Ze hadden uiteindelijk een tap op beide overgebleven telefoonnummers, wat op zich al knap werk is, en ook nog de volledige menu-kaart. Ze waren dus heel dichtbij!

@SelmarSmit het eindshot van de hunters, waar iedereen kijkt alsof ze hun winst in het casino met 1 ronde op de roulettetafel zien omslaan in een verlies, was dat het echte moment datt jullie de helicopter zagen opstrijgen, of is dat zo'n scene die achteraf een keer overgedaan is omdat er toch iemand een krachtterm uitgooide die niet uitgezonden kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:03:

@SelmarSmit het eindshot van de hunters, waar iedereen kijkt alsof ze hun winst in het casino met 1 ronde op de roulettetafel zien omslaan in een verlies, was dat het echte moment datt jullie de helicopter zagen opstrijgen, of is dat zo'n scene die achteraf een keer overgedaan is omdat er toch iemand een krachtterm uitgooide die niet uitgezonden kon worden?
Dat kan beiden. We hebben dit shot ook over gedaan, maar we krijgen ook direct na de heli een camera in onze mik 🤣

Youri (de regisseur op HQ) is daar heel handig in om Rogier (de eerste cameraman) op dit soort momenten juist te sturen naar de goede shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:06:
[...]

Dat kan beiden. We hebben dit shot ook over gedaan, maar we krijgen ook direct na de heli een camera in onze mik 🤣

Youri (de regisseur op HQ) is daar heel handig in om Rogier (de eerste cameraman) op dit soort momenten juist te sturen naar de goede shots.
Het is wel een mooi shot geworden in ieder geval! Jij baalde ook duidelijk echt, mooi om te zien hoe jullie het allemaal beleven ondanks dat het uiteindelijk toch een spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:24:
[...]

Die hadden we vorige aflevering al ontdekt. En de tap op de coordinaten heeft niets opgeleverd, want geen van de voortvluchtigen heeft er op gezocht.
Hoe zou dat dan gaan; als ze bv zoeken op Openstreetmaps of Bing i.p.v. Google maps? Hoe realtime zou dat zijn en wat als ze proxy gebruiken (dat moet de regie dan ook weten voor simulatie neem ik aan).

Verder was het een leuke en spannende finale. Eindelijk eentje die niet vanaf aflevering 4 al voorspeld of "verpest" was door de andere deelnemers :D

[ Voor 13% gewijzigd door bluewalk op 24-12-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
bluewalk schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:10:
[...]

Hoe zou dat dan gaan; als ze bv zoeken op Openstreetmaps of Bing i.p.v. Google maps? Hoe realtime zou dat zijn en wat als ze proxy gebruiken (dat moet de regie dan ook weten voor simulatie neem ik aan).

Verder was het een leuke en spannende finale. Eindelijk eentje die niet vanaf aflevering 4 al voorspeld of "verpest" was door de andere deelnemers :D
Er is in het verleden wel eerder een tap gezet op coördinaten op Google Maps. Ik kan me toen herinneren dat er 1 kandidaat was die bij een helper zat die met sportvliegtuigen in de weer was. Die helper heeft toen een andere site gebruikt die schijnbaar daar vaker gebruikt wordt, en dat werd toen niet opgepikt door de Hunters. Die "tap" loopt dus echt op Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:13:
[...]

Er is in het verleden wel eerder een tap gezet op coördinaten op Google Maps. Ik kan me toen herinneren dat er 1 kandidaat was die bij een helper zat die met sportvliegtuigen in de weer was. Die helper heeft toen een andere site gebruikt die schijnbaar daar vaker gebruikt wordt, en dat werd toen niet opgepikt door de Hunters. Die "tap" loopt dus echt op Google Maps.
We hadden hem enkel lopen bij Google Search, en Google Maps. Is afhankelijk van de prioriteit die Google er zelf aan geeft bijna instantaan of traag. Is geen geautomatiseerd proces, maar iemand die het proactief moet doorgeven namelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik kreeg sterk het idee dat het moment dat de dames de fietsen van de auto haalden en de cameraauto ze zag opnieuw opgenomen was. Heb de scene even teruggekeken;

Op 46:51 zie je ze rijden bij Activiteitencentrum Lauersnest zoals de voice over iets daarvoor ook aangeeft. Als de auto parkeert zie je vanuit de Hunter cameraauto dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ESAxStR-Ri_m5XSv3dBBJMFsMk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LehSoSj7HgbZjSVzi2UHq4d8.png?f=user_large

De beugel zit onder het frame

Echter, als je terugkijkt naar hoe ze wegrijden, zit de beugel bovenaan en ook de stand van de derailleur is anders
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnIxZTdwx8RFy8GcRjnYSef5ul8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wOUCeKST6hHsha9xDMUIrJop.png?f=fotoalbum_large

In het shot dat ze de parkeerplaats oprijden zie je de originele situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFAk25BaMTA6fJ-wIIj7glGlrtA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QJUxk7bxwcpvdFS9evVXT4mC.png?f=user_large

Tijdens de shots op de parkeerplaats zie je wel meer inconsistentie zoals deze fietsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrsJ3IPDcXKLoYZ25Bh5XM_aoLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z8dVWr5iJ5TcUI1RksJXdr8Y.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnCJ8qNGy1RzaWDjIWpjaMy4174=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K4xAttjvm542de7O3N7U3EzG.png?f=fotoalbum_large

Die zijn in het shot vanuit de camera auto niet te zien.
[URL="https://tweakers.net/i/bxDEL4zk-NQA49zYKxJ_kwJ4Xgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ASfBOB0S17b42TJy8eFoN38r.png?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua3rQFzkKdpaVCrcy26mov1wQjk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OUD1kYUCmTCXYyUCJRHQfftp.png?f=user_large
Ergo overduidelijk opnieuw opgenomen :+ Ik vond het acteerwerk al niet even overtuigend en ik heb sterk het idee dat (tenminste een deel van) de dialoog later opnieuw opgenomen is. In de auto zie je de dames behoorlijk nerveus ook, terwijl ze op de parkeerplaats ineens een stuk rustiger zijn.

Oh ja: die parkeerplaats is een langgerekt geheel zoals op Google Maps is te zien. Dus waarom zou deze cameraauto op deze manier aan het einde van de parkeerplaats gesitueerd zijn? En ook precies daar waar de auto gaat parkeren? ;) Ik snap het; het is TV. Mijn aanname zou zijn dat de echte cameraauto (als die er inderdaad echt was) aan het begin van de parkeerplaats stond en de dames op een gegeven moment heeft zien fietsen. Daarop is toen actie ondernomen maar toen was het al veel te laat natuurlijk voor de hunters om daar nog op tijd te zijn.

Verder leuke laatste aflevering hoor en blij dat de 2 koppels het gehaald hebben *O*

[ Voor 20% gewijzigd door Shadow_Agent op 24-12-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 11:25
@Shadow_Agent je naam zegt het al maar damn sherlock holmes hier

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste