Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 13:23
Albert_x schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:01:
@woutervt De coordinaten op het menu zijn genoteerd in graden minuten secondes. Die lijk jij te lezen als decimale graden. Dat werkt niet.
Op de menukaart staat bijvoorbeeld de pizza Pollo met coördinaten 53° 21' 05.6''N 06° 13' 39.2''E. Dat is in decimale notatie 53 + 21/60 + 5.6/3600 = 53.35156N en 6 + 13/60 + 39.2/3600 = 6.22756E. Die ligt ergens in het Lauwersmeer.
Ah scherp. Iets te snel op de code van chatgpt vertrouwd ;).

Maar dan is het nog steeds niet de locatie van Marnehuizen. Daar gaan we dus nog een extra hint over krijgen. We hebben ook nog 3 afleveringen te gaan volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door woutervt op 10-12-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

questo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:58:
[...]

Het enige wat zou kunnen is dat ze het papier met de rechthoeken er niet bij hadden.
Dat zat ook in de zipfile en daar konden ze met het eerste wachtwoord dan al bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:14
Leuke aflevering gisteren! Ook fijn dat elk duo een ander Pizza Peppi nummer heeft en dat ze ook direct bij oppakken afgesloten worden. Lijkt me nu toch wel zeer lastig worden voor de Hunters om de extractielocatie te gaan achterhalen. Een duo pakken en hun menukaart bekijken kunnen ze niets mee omdat het nummer dan afgesloten wordt, maar zonder menukaart hebben ze er niks aan om het actieve Pizza Peppi nummer te tappen en te horen "een pizza Margeritha is in de aanbieding" (en ik neem aan dat de duo's zodra ze de aanbieding hebben gehoord de menukaart wel vernietigen).

Enige is dat ze gevoelsmatig nog wel ver van extractie af zitten en ze dus veel langer dan nodig in Groningen moeten rond blijven hangen, maar ik weet niet hoe de tijdlijn zit natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
Vld1989 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:05:
Leuke aflevering gisteren! Ook fijn dat elk duo een ander Pizza Peppi nummer heeft en dat ze ook direct bij oppakken afgesloten worden. Lijkt me nu toch wel zeer lastig worden voor de Hunters om de extractielocatie te gaan achterhalen. Een duo pakken en hun menukaart bekijken kunnen ze niets mee omdat het nummer dan afgesloten wordt, maar zonder menukaart hebben ze er niks aan om het actieve Pizza Peppi nummer te tappen en te horen "een pizza Margeritha is in de aanbieding" (en ik neem aan dat de duo's zodra ze de aanbieding hebben gehoord de menukaart wel vernietigen).

Enige is dat ze gevoelsmatig nog wel ver van extractie af zitten en ze dus veel langer dan nodig in Groningen moeten rond blijven hangen, maar ik weet niet hoe de tijdlijn zit natuurlijk.
Ze hebben nu wel een nummer wat nog actief is. Als ze een ander stel oppakken met de menukaart, kan dat te combineren zijn.

De vraag is dan nog wel of ze actief moeten gaan vragen wat de aanbieding is, want dan moeten de hunters ook nog weten dat ze daar naar moeten vragen...

In de basis erg goed opgezet door de productie inderdaad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vld1989
Kroesss schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:10:
[...]

Ze hebben nu wel een nummer wat nog actief is. Als ze een ander stel oppakken met de menukaart, kan dat te combineren zijn.

De vraag is dan nog wel of ze actief moeten gaan vragen wat de aanbieding is, want dan moeten de hunters ook nog weten dat ze daar naar moeten vragen...

In de basis erg goed opgezet door de productie inderdaad!
Ik hoop er zelf op dat de coördinaten ook nog gemixt zijn, dus dat duo 1 een pizza Pollo als speciale aanbieding heeft en duo 2 een pizza Funghi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Vld1989 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:14:
[...]

Ik hoop er zelf op dat de coördinaten ook nog gemixt zijn, dus dat duo 1 een pizza Pollo als speciale aanbieding heeft en duo 2 een pizza Funghi.
Dat zou wel geniaal zijn inderdaad.

Alleen kom je dan wel op een punt dat de hunters bijna onmogelijk de extractielocatie kunnen achterhalen. Ik weet niet of dat de bedoeling is. Ze moeten het moeilijk krijgen, maar het moet voor de TV natuurlijk nog wel enigszins mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 14:17
Vld1989 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:14:
[...]

De menu's lijken gelijk te zijn. De coördinaten van Anne en Noor op de voorkant komen overeen met de coördinaten van de voorkant van Luc en Pim. De achterkant was alleen bij Luc en Pim goed te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Kroesss schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:10:
[...]

Op zich is dit geen probleem aangezien ze het actieve Pizza Peppi nummer onder de tap hebben. Zolang ze de dames niet oppakken krijgen ze de opname van het tapgesprek waarin de dames vragen welke pizza in de aanbieding is en het daarbij behorende antwoord.

Kortom de hunters kunnen zichzelf denk ik aardig in de voet schieten als ze de dames voortijdig oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Nu online
aap schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:38:
Wat ik gisteren niet begreep is, dat de hunters 4 dagen nodig hadden om het wachtwoord van de inner-circle 7zip file te kraken. Ze hadden toch de envelop met de sleutel van de Limburgers in handen?

Wat was anders het nut om het eerste wachtwoord te kopen met de sushi?
Deze snapte ik ook niet. Ze hadden de en envelop met de tekens en het wachtwoord voor de zip met de vakjes dankzij de sushi...

Dat ze de bladmuziek op tafel niet herkende als aanwijzing snap ik wel maar deze niet. Mogelijk kan @SelmarSmit dit uitleggen

[ Voor 11% gewijzigd door One-eye864 op 10-12-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Kroesss schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:15:
[...]

Dat zou wel geniaal zijn inderdaad.

Alleen kom je dan wel op een punt dat de hunters bijna onmogelijk de extractielocatie kunnen achterhalen. Ik weet niet of dat de bedoeling is. Ze moeten het moeilijk krijgen, maar het moet voor de TV natuurlijk nog wel enigszins mogelijk zijn.
Heb je ook wel weer een punt ja, al vind ik het zelf altijd wel leuk als de Hunters de extractielocatie niet achterhalen :+
Sowieso vind ik de extractie altijd iets te random, wat mij betreft zou een bepaald terrein halen al genoeg moeten zijn in plaats van in alle stress nog op zoek moeten gaan naar een hele specifieke container/boot/helikopter/auto/etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 14:17
One-eye864 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:19:
[...]

Op zich is dit geen probleem aangezien ze het actieve Pizza Peppi nummer onder de tap hebben. Zolang ze de dames niet oppakken krijgen ze de opname van het tapgesprek waarin de dames vragen welke pizza in de aanbieding is en het daarbij behorende antwoord.

Kortom de hunters kunnen zichzelf denk ik aardig in de voet schieten als ze de dames voortijdig oppakken
Ik hoop dat er niet direct gezegd gaat worden wat de speciale aanbieding is. Wellicht wordt er iets gezegd in de vorm van "de speciale aanbieding staat drie regels onder wat je vorige keer besteld hebt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:43
aap schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:00:
Dat zat ook in de zipfile en daar konden ze met het eerste wachtwoord dan al bij.
Maar dat formulier hadden ze toch van het eerste team al?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
hoevenpe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:03:
[...]

Maar dat formulier hadden ze toch van het eerste team al?
De vakjes die het wachtwoord aanwezen waren volgens mij per team verschillend. Maar ik snap hem ook niet helemaal eerlijk gezegd. Die jongens gaven hun zelfgekozen wachtwoord af. Daarmee hadden de Hunters het (nog beveiligde) 7zip-bestand en de PDF met de vakjes/hoeken. Bij de arrestatie trekt Dominique de bruine enveloppe nog weg onder de trui van een van die twee jongens, dus ze hebben ook de pagina met de letters.

@SelmarSmit Is er bij jullie op HQ dan een paar dagen lang niemand op het idee gekomen om die 2 pagina's bovenop elkaar te leggen? Ik zou haast denken dat dat met die dikgedrukte hoeken op zich nog wel een keer bij iemand op HQ te binnen zou schieten namelijk. En de voiceover had het over enkele dagen, dus het is ook niet in een uurtje geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 14:33
Kroesss schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:44:
[...]

De vakjes die het wachtwoord aanwezen waren volgens mij per team verschillend. Maar ik snap hem ook niet helemaal eerlijk gezegd. Die jongens gaven hun zelfgekozen wachtwoord af. Daarmee hadden de Hunters het (nog beveiligde) 7zip-bestand en de PDF met de vakjes/hoeken. Bij de arrestatie trekt Dominique de bruine enveloppe nog weg onder de trui van een van die twee jongens, dus ze hebben ook de pagina met de letters.

@SelmarSmit Is er bij jullie op HQ dan een paar dagen lang niemand op het idee gekomen om die 2 pagina's bovenop elkaar te leggen? Ik zou haast denken dat dat met die dikgedrukte hoeken op zich nog wel een keer bij iemand op HQ te binnen zou schieten namelijk. En de voiceover had het over enkele dagen, dus het is ook niet in een uurtje geweest.
Ik snap ook niet waar de VoiceOver dat vandaan haalt. Het duurde wel wat langer omdat de digiboys een scriptje hadden geschreven om de 4x3x2 verschillende volgordes uit te proberen (liever lui dan moe) en daar zat een foutje in 🤣

Maar dat was geen 4 dagen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:51:
[...]

Ik snap ook niet waar de VoiceOver dat vandaan haalt. Het duurde wel wat langer omdat de digiboys een scriptje hadden geschreven om de 4x3x2 verschillende volgordes uit te proberen (liever lui dan moe) en daar zat een foutje in 🤣

Ah, okee. Dus de codes waren gevonden, maar als rechtgeaarde IT-ers vonden ze het verantwoord om een script te schrijven om de gevonden stukken in verschillende volgordes te zetten. Dank voor de snelle reactie!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• One-eye864
  • Nu online
SelmarSmit schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:51:
[...]

Klinkt wel als programmeurs, waarom handmatig doen in 15 minuten als je het ook kan automatiseren door een script te schrijven in 2 uur, en dan nog een uur debuggen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 21:46
Het valt me op dat niemand hier nog begonnen is over de wijze waarop Walter en Leonie tegen de lamp zijn gelopen. Het checken van profielfoto's van helpers is al heel wat seizoenen een strategie die tot nu toe altijd probleemloos kon worden gehanteerd. Doordat dit nu plotseling niet meer veilig blijkt is een verder prima spelend koppel direct game over.

Ogenschijnlijk binnen een uur na de niet te vermoeden 'fout' waren ze al opgepakt, best wel hard imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
pricing schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:04:
Ogenschijnlijk binnen een uur na de niet te vermoeden 'fout' waren ze al opgepakt, best wel hard imo..
Dat is wel ja,
maar (opsporings-) technieken en methoden groeien en verbeteren ook,

dat is goed voor de Hunters
en daar moet je als kandidaat ook gewoon rekening mee houden

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Het valt me op dat niemand hier nog begonnen is over de wijze waarop Walter en Leonie tegen de lamp zijn gelopen. Het checken van profielfoto's van helpers is al heel wat seizoenen een strategie die tot nu toe altijd probleemloos kon worden gehanteerd. Doordat dit nu plotseling niet meer veilig blijkt is een verder prima spelend koppel direct game over.

Tja, het kon al vast heel erg lang, maar de informatieroute naar ons duurt soms wat langer 😀

Overigens was de uitvoering van het checken van profielfoto’s (of eigenlijk het zoeken op hun naam) wel wat anders dan gebruikelijk, omdat ze die van familieleden ook checkten. Dan maak je het ons nog wel makkelijker, want die zijn wel bij ons bekend, maar je helpers niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online

Het is in dit topic wel over het specifieke verzoek gegaan, wat inderdaad best vergaand is. Dat is nu inderdaad heel hard afgestraft. Maar toch: waarom eerst digitaal iets checken en dan niet vertrekken maar rustig op dezelfde plek de puzzel gaan oplossen? Je ziet andere koppels bijvoorbeeld naar iemand anders gaan of onderweg even contacten opzoeken (niet allemaal of altijd, maar wel regelmatig).

Ook zochten ze alleen de accounts op van hun directe kring. Waarom? Als ze dit hadden gedaan met alleen de laatste 1 of 2 helpers was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest en wisten ze ook wel of de hunters hun hadden getraceerd of niet. Maar ik ben benieuwd wat ze met de info wilden doen als hunters bij hun inner circle waren gekomen. Dat lijkt me niet de meest waardevolle info.

Ik had het idee dat ze hun contacten een beetje achteloos checkten omdat iedereen dat afgelopen seizoenen deed, maar heel erg doordacht kwam het niet over. Zeker met de opmerking dat Leonie even haar zoontje wilde zien - dat is puur emotie.

En tja, de consequentie van een foutje in dit spel is inderdaad hard. Maar daar staat wel tegenover dat de voortvluchtigen (tot aan de finale) altijd een voorsprong hebben op de hunters. Moeten ze daar wel gebruik van maken natuurlijk, en dat gebeurde nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Kroesss schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:52:
[...]

Er is ooit een duo geweest die het geprobeerd heeft. Hun theorie was volgens mij dat de hunters iedere kruimel informatie compleet binnenstebuiten keren en kapot-analyseren, dus wat zou er gebeuren als je een hele taart aan informatie in hun gezicht gooit. Een soort informatie-DDOS.
Dat kun je doen maar volgens mij bereik je er niets mee omdat het juist om de afwijkende informatie gaat die het meest interessante is. Tenminste dat lijkt mij het eerste waar je naar op zoek gaat.

Het meest normale valt volgens mij nog het minste op. Dus vooral geen afwijkende dingen doen dan die je normaal zou doen. Je ziet het ook al bij het telefoongebruik. Uitzetten valt op. Thuislaten is een optie maar dat gaat ook opvallen. Oftewel het is verrekte lastig om geen sporen achter te laten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 11:42

Tsjah, resultaten uit het verleden... Ze waren nogal nonchalant, inmiddels al 2x bij moeders geweest en goed weggekomen. 1 van de andere koppels gebruikt Youtube als medium, dat is gewoon slim omdat dat tot nu toe volgens mij nog niet was gebeurd en tot de Hunters dat uitvogelen heb je dus een extra laag protectie. En idd wat hier ook gezegd word, die meiden breken echt al hun acties op in stukjes die ze met verschillende helpers doen. Zijn daar echt scherp op en daarom ook (terecht) nog in de running. (Al zijn ze nu ineens terug bij helpers die ze al eerder hebben gebruikt, let's see hoe dat gaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
One-eye864 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:00:
[...]
Klinkt wel als programmeurs, waarom handmatig doen in 15 minuten als je het ook kan automatiseren door een script te schrijven in 2 uur, en dan nog een uur debuggen 8)
Als een programmeur er 2 uur over doet om een scriptje te schrijven dat 4 tekststring in alle mogelijke volgordes plaatst, zou ik die persoon geen programmeur durven noemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 23:40
Rond het theehus van Tante Til doet Selmar een bevraging van "al het vreemde telefoonverkeer" op de masten in de buurt. Daar komt uiteindelijk het telefoontje naar Pizza Peppi uit, omdat dat een telefoontje is in de buurt naar een tot dan toe niet gebeld nummer....

Om dat te kunnen bepalen heb je inzicht in de historisch gebelde nummers nodig voor iedereen die een gesprek start in een bepaalde periode. Ik kan even geen titel bedenken op grond waarvan je die bak informatie zou mogen vorderen, daar zit nogal wat tussen van mensen die er niets mee te maken hebben. Of hebben telecomproviders een dienst die dat kant en klaar ("dit nummer belt dat nummer voor het eerst") aan opsporingsdiensten aanbiedt?

Overigens kudos aan de productie dat ze nu elk koppel een ander nummer geven, nummers afsluiten als een koppel is opgepakt en niet meer opnemen als de uitwisseling is geweest. Wat mij betreft hadden ze alleen niet hoeven zeggen dat ze woensdag weer bereikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Frank071 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:04:
Om dat te kunnen bepalen heb je inzicht in de historisch gebelde nummers nodig voor iedereen die een gesprek start in een bepaalde periode. Ik kan even geen titel bedenken op grond waarvan je die bak informatie zou mogen vorderen, daar zit nogal wat tussen van mensen die er niets mee te maken hebben. Of hebben telecomproviders een dienst die dat kant en klaar ("dit nummer belt dat nummer voor het eerst") aan opsporingsdiensten aanbiedt?
Is dat niet algemeen afgevangen in het Besluit verstrekking gegevens telecommunicatie https://wetten.overheid.nl/BWBR0011123/2022-03-02
En telecomproviders kunnen dat geautomatiseerd aanleveren.
Als de programmeurs dan wel een goed scriptje kunnen schrijven :+ is het een kwestie van sorteren met een count. En alles wat maar 1 voorkomt en die dag is gebeld is dan het verdere onderzoeken waard.

Tip voor als je meedoet. Dus gewoon met een andere telefoon bellen. Desnoods bij de buren of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Met terugwerkende kracht en vanaf de bank: het was ook niet echt slim om zo lang bij de helpers rond te blijven hangen. Even bellen? Hop, naar de volgende. Even online checken? En hop door, naar de volgende. Ze leken zich daar aardig te settelen met heel de familie erbij rustig keuvelend over wat het zou kunnen zijn.. dat is sowieso nooit een goede methode geweest. Als je er vanuit gaat dat de hunters alles wat je doet online snel kunnen traceren, moet je gewoon nooit langer dan een paar minuten ergens blijven.

Maar goed, volgend seizoen nog creatiever zijn. Profielfoto's en dergelijke wijzigen kennen we nu wel, dus voor volgend jaar iets anders bedenken :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Pat911 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:14:
Tip voor als je meedoet. Dus gewoon met een andere telefoon bellen. Desnoods bij de buren of zo.
Dat is al eerder gedaan, was ook geen succes :+

Nu scheelt het wel dat dit in een gehucht a la Schubbekutteveen was met sowieso 4 belletjes in een uur of zo :P Centrum Amsterdam zou dit al wat lastiger worden omdat daar natuurlijk wel vaker naar 'nieuwe/onbekende nummers' wordt gebeld.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Pat911 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:04:
[...]

Als een programmeur er 2 uur over doet om een scriptje te schrijven dat 4 tekststring in alle mogelijke volgordes plaatst, zou ik die persoon geen programmeur durven noemen >:)
En automatisch invult in 7Z 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Rond het theehus van Tante Til doet Selmar een bevraging van "al het vreemde telefoonverkeer" op de masten in de buurt. Daar komt uiteindelijk het telefoontje naar Pizza Peppi uit, omdat dat een telefoontje is in de buurt naar een tot dan toe niet gebeld nummer....

Ze zoeken dat zelf uit, ik vraag dus niet om alle nummers en al hun belhisto, maar om alle nummers met een specifieke belhisto. En die “dienst” is meestal gewoon een contactpersoon 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:14:
[...]
Dan was dit nog steeds ongebruikelijk telefoonverkeer geweest, en was hun nummer van Pizza Peppi alsnog achterhaald. Dat kwam nu vooral omdat er in hetzelfde kleine gehucht ook kort erna gepind was.

Maar: ik denk dat ze er vanuit gingen dat het nummer toch al onder de tap stond, dus dat met het bellen hun locatie sowieso al bekend zou worden bij de hunters. Dan is pinnen in hetzelfde dorp en dan direct weer door juist een logische actie. Dan is er 1 locatie bekend ipv 2. En dan is een dorp met minder (openbare) camera's ook weer handiger dan een stad, want dan duurt het langer om de vluchtroute te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
[...]

Vooruit, het zijn ook geen programmeurs, maar digitaal rechercheurs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:16:
[...]

Vooruit, het zijn ook geen programmeurs, maar digitaal rechercheurs.
Probleem was vooral dat ze een library gebruikten om de code ook daadwerkelijk in te vullen, die niet compatible was met de versie waarmee de 7z was gemaakt. En daar ook geen foutmelding van gaf 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

Imo worden de digitale zoekopdrachten elk seizoen belachelijker. Staat echt totaal los van de werkelijkheid en ook met de snelheid waarmee de info verkregen wordt.

Let maar op; dit wordt de tap hit van volgend seizoen waar Henk en Ingrid mee gepakt worden. Eerst vergaren we dna van Henk. Dan komt @SelmarSmit met een tap hit op wanneer een drol door riool gaat met het gevonden dna. Adres, ip, woonplaats alles binnen 3min bekend op het hq! Mark my words.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 16:54
Woohooo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:15:
[...]

Imo worden de digitale zoekopdrachten elk seizoen belachelijker. Staat echt totaal los van de werkelijkheid en ook met de snelheid waarmee de info verkregen wordt.

Let maar op; dit wordt de tap hit van volgend seizoen waar Henk en Ingrid mee gepakt worden. Eerst vergaren we dna van Henk. Dan komt @SelmarSmit met een tap hit op wanneer een drol door riool gaat met het gevonden dna. Adres, ip, woonplaats alles binnen 3min bekend op het hq! Mark my words.
Ik zie het al voor me : Selmar die met een grijns een hunter drollen laat sampelen voor DNA materiaal als straf >:) omdat hij/zij de bierangstkots van Henk als bewijslast had gemist _O-

Merely a passerby in this world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28

The Legend

*Plop*

Woohooo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:15:
[...]

Selmar heeft hier meermaals toegelicht dat de snelheid van de verkregen info niet overeenkomt met wat lijkt uit de edits. Daar hebben zij geen invloed op. Vind ook dat dit duidelijker mag blijken overigens.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

[...]

Waarschijnlijk hebben ze ook de unit tests geschreven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Laatst online: 14:28

Precies dit heeft ervoor gezorgd dat ik nu met een andere blik naar dit programma kijk. Wordt het bekijken van profielfoto's op Instagram zonder daadwerkelijk op een profiel te klikken (bijvoorbeeld wanneer je zoekt en er 10 resultaten verschijnen) door Instagram teruggekoppeld aan de Hunters?

Ik kan nauwelijks geloven dat dit daadwerkelijk wordt gelogd en vervolgens binnen een uur naar de Hunters wordt doorgestuurd vanuit Instagram.

Ik ben bang dat het een seizoen wordt waarin volgende week wordt gelogd wie er nog nooit met zijn/haar auto richting Groningen is gereden. Daar wordt een ANPR-hit op gescoord, en vervolgens worden de voortvluchtige gepakt.

Of: wie heeft er een polaroidcamera gebruikt/gekocht in de regio Rotterdam? Vervolgens plaatsen we een stealthping op zijn/haar telefoon, en zo vinden we de helpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32
Landon schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:56:
[...]

Precies dit heeft ervoor gezorgd dat ik nu met een andere blik naar dit programma kijk. Wordt het bekijken van profielfoto's op Instagram zonder daadwerkelijk op een profiel te klikken (bijvoorbeeld wanneer je zoekt en er 10 resultaten verschijnen) door Instagram teruggekoppeld aan de Hunters?

Ik kan nauwelijks geloven dat dit daadwerkelijk wordt gelogd en vervolgens binnen een uur naar de Hunters wordt doorgestuurd vanuit Instagram.

Ik ben bang dat het een seizoen wordt waarin volgende week wordt gelogd wie er nog nooit met zijn/haar auto richting Groningen is gereden. Daar wordt een ANPR-hit op gescoord, en vervolgens worden de voortvluchtige gepakt.

Of: wie heeft er een polaroidcamera gebruikt/gekocht in de regio Rotterdam? Vervolgens plaatsen we een stealthping op zijn/haar telefoon, en zo vinden we de helpers.
Ik denk juist dat dit soort dingen (Instagram) wordt gelogd, want als je weet waar gebruikers naar zoeken, kijken en al dan niet doorklikken weet je waar hun interesses liggen. En in geval van een terrorist met dreigende aanslag denk ik dat Instagram dat zo op zou kunnen lepelen ja. Dat het bij een of andere kleine obscure partij heel lang zou duren vind ik persoonlijk logischer.

Overigens, het is niet daadwerkelijk Instagram die het aanlevert hè, maar de redactie op basis van een inschatting (educated guess) of ervaringen vanuit eerder werk hoe lang het ongeveer zou duren en hoe het aangeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Crazy D schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:16:
[...]

Dat is al eerder gedaan, was ook geen succes :+

Nu scheelt het wel dat dit in een gehucht a la Schubbekutteveen was met sowieso 4 belletjes in een uur of zo :P Centrum Amsterdam zou dit al wat lastiger worden omdat daar natuurlijk wel vaker naar 'nieuwe/onbekende nummers' wordt gebeld.
Ik dacht dat ze alleen het telefoonverkeer van het theehuis gingen uitlopen. Als je dan daar alleen de pintransactie doet, en even belt bij de buren en je zorgt dat de dame van het theehuis dat niet vertelt....

Maar als ze alle 325 inwoners van het dorp Enumatil gaan nalopen, of gewoon de zendmasten daar in de buurt, kun je dat zelfs met een geprinte lijst nog wel doen in een kwartier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38

We moeten het even opsplitsen.

- "dat dit daadwerkelijk wordt gelogd" (door Instagram/ Meta)

Nou dat denk ik wel. De grote tech's leven van metadata en algoritmes. Ze willen (op de achtergrond) een zo groot mogelijk profiel van gebruikers schetsen; wie is deze persoon, wie kent ie, wat doet ie, enz.
Maar dus ook waar zoekt ie op en wie kent ie misschien.
Dat zullen ze echt wel loggen.
En wat gelogd wordt, kan als het echt nodig is zichtbaar gemaakt worden. (als het bijvoorbeeld door opsporingsdiensten wordt aangevraagd)

Voor jezelf is het toch ook eigenlijk al zichtbaar. Als ik op Facebook/ Instagram een keer naar een persoon/ profiel gezocht heb, blijft het daarna vaak nog een aantal keer voorbij komen als "mogelijke vriendsuggestie".
"Hey, hier Insta, 2 maanden terug heb je een keer naar deze persoon gezocht. Misschien ben je het toen vergeten, dus we tonen het profiel nog eens, misschien wil je vrienden worden?" :)
Dat is dezelfde data lijkt mij.

- "vervolgens binnen een uur naar de Hunters wordt doorgestuurd vanuit Instagram"

Instagram stuurt niks naar de Hunters. Want het programma is een simulatie. Dus de redactie/ spelleiding doet zich voor als Instagram die de data verstuurd.
En de redactie zal daarbij rekening houden met bijvoorbeeld de doorlooptijd die Instagram in het echte leven daarbij heeft. Dat zal waarschijnlijk meestal niet in een uurtje geregeld zijn.
Maar als bijvoorbeeld in geval van internationaal gezochte Triple-A-Crimineel Bolle Frans-met-de-kleine-oren dat binnen 4 uur geregeld kan zijn, dan zal daar voor de Hunters ook zo ongeveer diezelfde tijd aan hangen...

(verwacht ik dan tenminste dat het zo gaat. Is ook wel ongeveer hoe Selmar het steeds uitlegd)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:09
[...]

Ik denk dat je behoorlijk onderschat wat voor een gigantisch gore grote hoeveelheid data al dit soort gratis diensten opslaan. Je betaalt er niet voor, dus you're the product. Ze kunnen daar met gemak dat soort binnenkomende requests filteren; en daar komen vermoedelijk redelijk wat specifieke resultaten uit als je naam niet Jan de Vries is maar iets unieker. De doorlooptijd zal wellicht afwijken, maar het blijft dan ook een simulatie.

Volgende seizoenen wordt het eerder: mag ik je telefoon gebruiken? Is het een iPhone? Heb je iCloud Private Relay aanstaan? Top, dan wil ik het wel. :P (Wel de browser gebruiken, en niet de app.)

Je merkt al seizoenen-lang dat alles waarbij de kandidaten iets instrueren wat afwijkt van wat ze normaal doen verdacht is. Dus telefoons uitzetten, of thuislaten terwijl je zelf met een trackable auto onderweg bent. De beste tactiek voor helpers zag je afgelopen maandag bij die vrouw waar de dames gingen bellen. Toen ze zich voor wilden stellen zei zij meteen pro-actief iets als: "ik wil jullie namen niet weten". Dat werkt super-effectief want mochten ze toch bij haar uitkomen hoeft ze niet te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

Intercity schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:15:
[...]

I Toen ze zich voor wilden stellen zei zij meteen pro-actief iets als: "ik wil jullie namen niet weten". Dat werkt super-effectief want mochten ze toch bij haar uitkomen hoeft ze niet te liegen.
Totdat de Hunters de foto's laten zien met de vraag "Heb je deze voortvluchtigen gezien / geholpen?" Dan moet ze alsnog liegen. Dat de namen niet bekend zijn zal de dames niet zoveel helpen, wel het feit dat het een random persoon was waar ze hebben aangebeld en dat ze hier ook direct weg zijn gegaan en geen link meer mee hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Het helpt vooral dat de mevrouw de kamer uitging om het telefoongesprek niet te kunnen horen.
Want daar had waardevolle informatie voor de hunters uit kunnen komen.

Als de hunters ooit bij deze vrouw zouden aanbellen, dan weten ze al dat voortvluchtigen (en welke) daar geweest zijn. Dus of de vrouw daar wel of niet over hoeft te liegen, maakt niet uit.

Een van de all-time hoogtepunten in Hunted is voor mij een helper die niks los wilde laten en vervolgens door de hunters geconfronteerd werd met wat ze al wisten over zijn bijdrage, waarop zijn antwoord was "als jullie alles al weten, waarom vragen jullie het dan aan mij?".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank071
Dat bedrijven als Instagram heel veel data verzamelen is een zekerheid. En dat daar een zoekslag in gemaakt kan worden, zoals "wie bekijkt het profiel/de profielfoto van Y", dat is ook wel zeker. En dat kan je dus vorderen. Waar ik een beetje moeite mee heb, is de werkelijkheidswaarde van continue monitoring. Want dat is wat hier wordt gepresenteerd: er wordt continue gekeken naar wie naar X, Y en Z kijkt en er volgt gelijk een melding. Er is niet direct een reden waarom Instagram zo'n proces zou inrichten en als het er is kan je het ook niet vorderen.
Met een vertraagde zoekslag (dus achteraf en periodiek) hadden ze ze ook wel gepakt overigens, want ze zouden hier blijven en dus was er tijd genoeg om ze daar te pakken.

Het is mij trouwens niet duidelijk waarom, als dit dan toch een opsporingsmiddel is, ze (de hunters) dit niet bij alle helpers doen van alle kandidaten. Want ze checken bijna allemaal of hun helpers bezocht zijn door naar profielfoto's te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Frank071 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:43:
Dat bedrijven als Instagram heel veel data verzamelen is een zekerheid. En dat daar een zoekslag in gemaakt kan worden, zoals "wie bekijkt het profiel/de profielfoto van Y", dat is ook wel zeker. En dat kan je dus vorderen. Waar ik een beetje moeite mee heb, is de werkelijkheidswaarde van continue monitoring. Want dat is wat hier wordt gepresenteerd: er wordt continue gekeken naar wie naar X, Y en Z kijkt en er volgt gelijk een melding. Er is niet direct een reden waarom Instagram zo'n proces zou inrichten en als het er is kan je het ook niet vorderen.
Met een vertraagde zoekslag (dus achteraf en periodiek) hadden ze ze ook wel gepakt overigens, want ze zouden hier blijven en dus was er tijd genoeg om ze daar te pakken.

Het is mij trouwens niet duidelijk waarom, als dit dan toch een opsporingsmiddel is, ze (de hunters) dit niet bij alle helpers doen van alle kandidaten. Want ze checken bijna allemaal of hun helpers bezocht zijn door naar profielfoto's te kijken.
Het is fake he, dus de productie krijgt seintje van de cameraman dat ze nu dit en dat bekijken....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Crazy D schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:04:
[...]

Het is fake he, dus de productie krijgt seintje van de cameraman dat ze nu dit en dat bekijken....
Dat is dus precies zijn punt. Het idee achter Hunted is dat het een simulatie is van echte opsporingsmethoden. Daar hoort dus bij dat je niet alles met 1 druk op de knop te weten komt, maar dat ze informatie alleen krijgen door de juiste vragen te stellen en dat vervolgens die info met een realistische vertraging wordt aangeleverd. Dat de info feitelijk van de cameraman komt is dus niet zo van belang, het is immers een simulatie, maar dat die info realtime beschikbaar leek te zijn, lijkt niet helemaal te passen in het waarheidsgetrouwe concept van het programma. Tenzij ze dat helemaal los hebben gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
The Legend schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:09:
[...]

Dat is dus precies zijn punt. Het idee achter Hunted is dat het een simulatie is van echte opsporingsmethoden. Daar hoort dus bij dat je niet alles met 1 druk op de knop te weten komt, maar dat ze informatie alleen krijgen door de juiste vragen te stellen en dat vervolgens die info met een realistische vertraging wordt aangeleverd. Dat de info feitelijk van de cameraman komt is dus niet zo van belang, het is immers een simulatie, maar dat die info realtime beschikbaar leek te zijn, lijkt niet helemaal te passen in het waarheidsgetrouwe concept van het programma. Tenzij ze dat helemaal los hebben gelaten.
Wie zegt dan dat het realtime is? De montage laat het soms wat dichter op elkaar lijken dan het daadwerkelijk is, dat is een manco aan het programma helaas. Dingen worden soms te spannend gemaakt. Ergens begrijpelijk, je wil kijkers trekken, maar het geeft ook een vertekend beeld van de tijdlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Frank071 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:43:

Omdat ze normaal niet weten wie de helpers zijn. Dit stel had echter meerdere familieleden waarvan ze de profielfoto’s volgden en waarvan de hunters wisten dat ze daar zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Shinji schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:11:
[...]

Wie zegt dan dat het realtime is? De montage laat het soms wat dichter op elkaar lijken dan het daadwerkelijk is, dat is een manco aan het programma helaas. Dingen worden soms te spannend gemaakt. Ergens begrijpelijk, je wil kijkers trekken, maar het geeft ook een vertekend beeld van de tijdlijnen.
De montage kan het in dit geval niet zijn, want ze worden gepakt terwijl ze nog aan het puzzelen zijn aan dezelfde tafel waar ze vlak daarvoor de profielen hebben gecheckt. Daar kan niet veel tijd tussen gezeten hebben. Hoe realistisch is het dus dat je in werkelijkheid van Meta de data hebt gekregen waaruit je het adres kunt afleiden binnen een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
The Legend schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:38:
De montage kan het in dit geval niet zijn, want ze worden gepakt terwijl ze nog aan het puzzelen zijn aan dezelfde tafel waar ze vlak daarvoor de profielen hebben gecheckt. Daar kan niet veel tijd tussen gezeten hebben. Hoe realistisch is het dus dat je in werkelijkheid van Meta de data hebt gekregen waaruit je het adres kunt afleiden binnen een halve dag.
Precies dat, ja. Het is duidelijk dat de montage de wachttijden niet laat zien - dat meldt Selmar met enige regelmaat. Maar hier zie je aan de scene ook dat het heel kort erop is - wat mij betreft te kort tijd om het een beetje op een werkelijkheid te laten lijken.
_superboer_ schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:20:
Omdat ze normaal niet weten wie de helpers zijn. Dit stel had echter meerdere familieleden waarvan ze de profielfoto’s volgden en waarvan de hunters wisten dat ze daar zijn geweest.
Er zijn er genoeg waar dat had gekund: elke helper waar een team langsgaat kan je monitoren - de restauranthouder, de broer van Luuk, de vriend die de envelop kreeg, de moeder van het duo dat nu gepakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:51
Als je ontsnapte moet je er gewoon altijd rekening mee houden dat je helpers betrapt zijn en dat ze vertellen wat ze weten.
Niet vanuit gaan dat ze profielfoto wisselen of wat dan ook.

Maar gewoon zorgen dat de helpers het gewoon niet weten.
Dus afzetten met Auto fiat bij straat X, lopen naar straat Y en daar verder gaan met Auto BMW
Afzetten bij dorp x, lopen naar dorp y om daar te slapen.

Als je niemand kan vertrouwen waar kan je dan nog heen. Zorgen dat niemand het hele verhaal kent behalve jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Frank071 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:44:
[...]

Er zijn er genoeg waar dat had gekund: elke helper waar een team langsgaat kan je monitoren - de restauranthouder, de broer van Luuk, de vriend die de envelop kreeg, de moeder van het duo dat nu gepakt is.
De motivatie was volgens mij dat de hunters hadden al heel lang niks op Walter en Leonie hadden, dus gingen ze daar dieper op in om de communicatiestrategie te achterhalen.

Daarnaast: de montage laat doorgaans weinig tot geen vorderingen zien waar vervolgens niks uit komt. Dat iets de uitzending niet haalt betekent dus niet automatisch dat het niet gevraagd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank071
tszcheetah schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:51:
Daarnaast: de montage laat doorgaans weinig tot geen vorderingen zien waar vervolgens niks uit komt. Dat iets de uitzending niet haalt betekent dus niet automatisch dat het niet gevraagd is.
Dat klopt zeker, maar we hebben bijv. gezien dat het profiel van die restauranteigenaar wordt gecheckt. Dat leidt tot een discussie of 'ie het nou wel of niet conform afspraak heeft gewijzigd. Dat had ook een lead opgeleverd naar waar gekeken werd. Het had iig de ingreep bij Walter en Leonie wat minder 'uit de heldere hemel laten vallen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:12
Frank071 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:44:
Maar hier zie je aan de scene ook dat het heel kort erop is - wat mij betreft te kort tijd om het een beetje op een werkelijkheid te laten lijken.
Mijn indruk was juist dat ze daar al uren aan tafel zaten. We zagen de eerste melding van het profiel bekijken, waarna er een team werd gestuurd. Op dat moment waren ze waarschijnlijk al een tijdje bezig. Vervolgens hebben ze een tante erbij gehaald om muzieknoten te lezen. En daarna werd er nog een profiel gecontroleerd, wat binnenkwam op HQ tegen de tijd dat het hunter team in de buurt van het huis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
The Legend schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:38:
[...]

Want? Je hoeft toch niet tot aan het eind van de dag op pad te zijn, als zij begin van de middag daar aangeklopt hebben met verzoek voor overnachting en zich daar veilig hebben gewaand kunnen ze daar prima een paar uur zich hebben opgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zeker, maar de vraag is meer hoe realistisch het is dat je binnen een paar uur, of zelfs binnen een dag, de informatie kunt verkrijgen zoals hier werd gesimuleerd. Dat een ANPR-hit snel binnenkomt snap ik, evenals een telefoontap, maar dit is veel onbepaalder. De veronderstelling van @Frank071 en mij is dat het ‘in het echt’ veel langer duurt om op basis van alleen het checken van profielfoto’s een adres te herleiden. Misschien kan @SelmarSmit duiden of de productie hier over heeft nagedacht.

Ik heb geen idee hoeveel waarde hieraan wordt gehecht, maar voor mezelf valt of staat het programma met de moeite die men doet om de opsporingstechnieken zo realistisch mogelijk te houden. Als ze dit soort dingen dus gaan ‘verzinnen’ dan haak ik snel af.

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 11-12-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:47
Misschien tijd voor een keer een aflevering Hunted "behind the scenes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
bramassendorp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:20:
Zie je Selmar een kwartier ping-pongen met Denise omdat er gewacht moet worden op een verzoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kroesss schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:32:
[...]

Zie je Selmar een kwartier ping-pongen met Denise omdat er gewacht moet worden op een verzoek :+
Ook tijdens een making of kan je natuurlijk knippen en tijd vullen met verdere uitleg over wat er gebeurd en hoe dingen lopen. Ik denk dat zoiets het programma wel goed zou doen.
The Legend schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:07:
Zeker, maar de vraag is meer hoe realistisch het is dat je binnen een paar uur, of zelfs binnen een dag, de informatie kunt verkrijgen zoals hier werd gesimuleerd. Dat een ANPR-hit snel binnenkomt snap ik, evenals een telefoontap, maar dit is veel onbepaalder. De veronderstelling van @Frank071 en mij is dat het ‘in het echt’ veel langer duurt om op basis van alleen het checken van profielfoto’s een adres te herleiden. Misschien kan @SelmarSmit duiden of de productie hier over heeft nagedacht.

Ik heb geen idee hoeveel waarde hieraan wordt gehecht, maar voor mezelf valt of staat het programma met de moeite die men doet om de opsporingstechnieken zo realistisch mogelijk te houden. Als ze dit soort dingen dus gaan ‘verzinnen’ dan haak ik snel af.
Ik denk dat het zeker bij spelers al Meta echt goed geregeld is wat dat betreft. Als iemand hier een bomaanslag pleegt op de tweede kamer of het koningshuis (en dat zijn de bevoegdheden die gesimuleerd worden) denk ik echt dat ze dat wel in een uur of misschien twee wel kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Toch vraag ik me net als velen af of je een tap kunt zetten op zoiets als een profielfoto raadplegen.

Dat sociale media hierover data bijhouden: zonder twijfel.
Maar of je kunt vragen: zo gauw als iemand het profiel van persoon X raadpleegt, wil ik een notificatie, dat geloof ik zo snel niet. Pull vs push, zeg maar.

De sociale media hebben er zelf weinig belang bij om een push-service te faciliteren en ik heb nog nooit gehoord dat er zulke specifieke verplichtingen zijn. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt met internationale mediabedrijven waar allerlei verschillende jurisdicties van toepassing kunnen zijn. Maar ik neem aan dat de politie ons niet te veel wil vertellen, want dan weten de (echte) boeven het ook.

Dus als je er om vraagt, dan kunnen ze je misschien binnen een paar uur vertellen of iemand een bepaald profield geraadpleegd heeft in de laatste dagen, maar in het geval van de broer en zus zouden de hunters dan "toevallig" precies op het moment dat ze in dat huis zaten die vraag gesteld moeten hebben.

Het probleem zit hem natuurlijk in de simulatie. Als de redacteur die hierover gaat denkt dat Meta dit wel kan, dan kan Meta dit ook. En misschien zit die redacteur er zelfs wel zo in dat als het onwaarschijnlijk, maar in principe mogelijk is, dat het dan "kan".

Edit: de redactie kan natuurlijk ook zo redeneren: zelfs als het een pull-model is, dan zou als de zaak maar belangrijk genoeg is een rechercheur vijf keer per dag naar Meta kunnen bellen om te vragen of een profiel al geraadpleegd is.

[ Voor 25% gewijzigd door aap op 11-12-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Als ik het zo lees is de consensus wel dat het mogelijk moet zijn om dit op te vragen bij Meta, en ook wel binnen enkele uren. De twijfel is alleen of ze continue (semi-live) meldingen kunnen krijgen.

Bedenk wel dat dit programma de hoogste staat van opsporingsbevoegdheden simuleert. We hebben het hier niet over een autodiefstal, en ook niet over een drugsbende. We hebben het hier over mensen die gezocht worden voor terroristische daden. Het is dus niet zo dat alle verzoeken in werkelijkheid vaak gedaan zullen worden. En ook bij Meta zal het belang en de zwaarte van de case er op het hart gedrukt worden. Ik kan me voorstellen dat er momenten zijn waarop er wel gewoon iemand van Meta zoiets om het uur nakijkt, en als er een nieuwe "hit" is, dit doorgeeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
Even een algemeen antwoord ipv op elke post specifiek. De eerste hit was niet realtime, de tweede vrijwel wel. En dat was ongeveer in lijn met wat wij weten (en bevestigd hebben gekregen) dat ongeveer normaal is.

Het is overigens ook geen service (pull of push), maar een persoon daar die specifiek verzoeken vanuit opsporingsinstanties behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
Vergeet ook niet dat dit een simulatie is die 3 weken duurt, niet jarenlang zoals een "echte" Hunt. Verzoeken die normaal enkele dagen of misschien zelfs weken duren zullen nu binnen enkele uren tot maximaal enkele dagen binnen komen zodat het relatief gezien net zo lang duurt als in het echt. Als je de Lego-set van de Eiffeltoren koopt is je uiteindelijke bouwwerk ook niet 300 meter hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Vld1989 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:21:
Vergeet ook niet dat dit een simulatie is die 3 weken duurt, niet jarenlang zoals een "echte" Hunt. Verzoeken die normaal enkele dagen of misschien zelfs weken duren zullen nu binnen enkele uren tot maximaal enkele dagen binnen komen zodat het relatief gezien net zo lang duurt als in het echt. Als je de Lego-set van de Eiffeltoren koopt is je uiteindelijke bouwwerk ook niet 300 meter hoog.
Een echte hunt duurt ook niet altijd jaren, volgens mij moet je het eerder vergelijken met de aanslag op Peter R de Vries. Daar hadden ze de verdachten ergens op de A4 of A2 klem gereden dacht ik. Volgens mij ging dat toen ook met telefoon gegevens al weet ik dat niet zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 06:19:
[...]

Het komt goed (zonder details) 😎
Doe je hier nu lowkey een spoiler @SelmarSmit? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
In Den Haag is natuurlijk die auto weg gereden rond 6:15. Ik ben benieuwd of ze dan nu op basis van de mast gegevens hebben kunnen achterhalen wie het geweest zijn. Kan me voorstellen dat je dan voor de auto (tenzij oud) een simkaart ziet op de mast om 06:00 en voor een aantal personen en die zijn er dan 06:30 niet meer. Misschien dat er wat false positives tussen zitten als net iemand 6:10 naar werk ging ofzo. Maar je komt denk ik aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:41
Ze hebben toch ook al 4 personen aangehouden?
Of dat met genoemde techniek is gebeurd, geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ted038 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:48:
Ze hebben toch ook al 4 personen aangehouden?
Of dat met genoemde techniek is gebeurd, geen idee....
Ja dat bedoel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 23:02
Shinji schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:37:
[...]

Een echte hunt duurt ook niet altijd jaren, volgens mij moet je het eerder vergelijken met de aanslag op Peter R de Vries. Daar hadden ze de verdachten ergens op de A4 of A2 klem gereden dacht ik. Volgens mij ging dat toen ook met telefoon gegevens al weet ik dat niet zeker.
Dat ging uiteindelijk op basis van ANPR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Flavius schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:19:
[...]
Dat ging uiteindelijk op basis van ANPR.
ANPR is ook veel makkelijker, want dat hoef je niet te vorderen.

Maar verder is het natuurlijk niet alleen een kwestie van de telefoons/voertuigen identificeren, maar ook om het bewijs rond te krijgen. Je kunt niet zomaar iemand arresteren omdat hij/zij om half 7 wegreed uit een wijk in Den Haag.

[ Voor 25% gewijzigd door SelmarSmit op 14-12-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
The Legend schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:09:
[...]

Het wordt dus voor de kandidaten ieder jaar een nieuwe methode zoeken om te communiceren of waarschuwingen door te geven. De hunters kunnen ieder jaar creatief worden met nieuwe opsporingsmethoden.
Je kunt van alles verzinnen maar volgens mij is het volgens de spelregels verboden dat de kandidaten zich voorbereiden en een communicatie methode uitdokteren en implementeren.
Joostje123 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:47:
Als je ontsnapte moet je er gewoon altijd rekening mee houden dat je helpers betrapt zijn en dat ze vertellen wat ze weten.
Niet vanuit gaan dat ze profielfoto wisselen of wat dan ook.

Maar gewoon zorgen dat de helpers het gewoon niet weten.
Dus afzetten met Auto fiat bij straat X, lopen naar straat Y en daar verder gaan met Auto BMW
Afzetten bij dorp x, lopen naar dorp y om daar te slapen.

Als je niemand kan vertrouwen waar kan je dan nog heen. Zorgen dat niemand het hele verhaal kent behalve jij.
Dit blijft de beste methode

[ Voor 22% gewijzigd door Wceend op 16-12-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Wceend schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:26:
[...]
olgens mij is het volgens de spelregels verboden dat de kandidaten zich voorbereiden en een communicatie methode uitdokteren en implementeren.
Is dat verboden? Ik meen me te herinneren dat er dit seizoen ook een stel meedoet dat communiceert door comments te plaatsen bij een specifiek (oud) youtube-filmpje. Dat zal dan toch ook echt van tevoren zijn afgesproken, anders is dat niet te organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
Kroesss schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:34:
[...]

Is dat verboden? Ik meen me te herinneren dat er dit seizoen ook een stel meedoet dat communiceert door comments te plaatsen bij een specifiek (oud) youtube-filmpje. Dat zal dan toch ook echt van tevoren zijn afgesproken, anders is dat niet te organiseren.
ja maar dat is ook te verzinnen tijdens de vlucht natuurlijk ;)

Ik weet niet of het verboden is maar ik denk dat ze er niet op zitten te wachten als kandidaten complete websites of forums gaan opzetten van tevoren (hosting in Rusland) om te kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Wceend schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:39:
[...]
ja maar dat is ook te verzinnen tijdens de vlucht natuurlijk ;)

Ik weet niet of het verboden is maar ik denk dat ze er niet op zitten te wachten als kandidaten complete websites of forums gaan opzetten van tevoren (hosting in Rusland) om te kunnen communiceren.
Ik ken de regels uiteraard ook niet exact, maar wellicht dat er een regel is dat het opzetten van nieuwe dingen niet mag, maar afspraken over het creatief gebruik van bestaande services (zoals dus het wijzigen van profielfoto's of comments op een specifieke youtube-link) wel?

Puur als experiment zou een besloten forum op een russische server wel een keer leuk zijn! Kijken hoe de hunters daarop reageren. Of een cryptofoon zoals ook gebruikt door de echte criminelen, alleen zijn die dingen wat duur om als kandidaat te kopen, vooral omdat je er dus al 2 moet hebben om met iemand anders te kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Kroesss schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:51:
[...]

Ik ken de regels uiteraard ook niet exact, maar wellicht dat er een regel is dat het opzetten van nieuwe dingen niet mag, maar afspraken over het creatief gebruik van bestaande services (zoals dus het wijzigen van profielfoto's of comments op een specifieke youtube-link) wel?

Puur als experiment zou een besloten forum op een russische server wel een keer leuk zijn! Kijken hoe de hunters daarop reageren. Of een cryptofoon zoals ook gebruikt door de echte criminelen, alleen zijn die dingen wat duur om als kandidaat te kopen, vooral omdat je er dus al 2 moet hebben om met iemand anders te kunnen communiceren.
Met een combinatie van signal, smartphone/tablet zonder SIM (gebruik maken van publieke wifi netwerken) en een VPN zou je er wel moeten zijn toch? Moet je natuurlijk wel je accounts geheim houden en een VPN kiezen die geen gegevens deelt met opsporingsdiensten.

Of mis ik nog iets waardoor je toch nog gevonden/gevolgd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Erwin537 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:28:
[...]

Met een combinatie van signal, smartphone/tablet zonder SIM (gebruik maken van publieke wifi netwerken) en een VPN zou je er wel moeten zijn toch? Moet je natuurlijk wel je accounts geheim houden en een VPN kiezen die geen gegevens deelt met opsporingsdiensten.

Of mis ik nog iets waardoor je toch nog gevonden/gevolgd kan worden?
Welke VPN deelt dan geen gegevens met opsporingsdiensten? En in hoeverre is dat dan legaal?

NordVPN is een paar seizoenen terug voorbij gekomen, die loggen niks, maar hadden in voorwaarden iets staan als dat het op basis van gerechtelijk verzoek dit wel gedaan kan worden. Ze hebben toen het eerste gebruik hiervan gemist maar later gebruik werd wel doorgespeeld. Volgens mij ben je als provider gewoon verplicht mee te werken als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Nu online
Shinji schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:43:
[...]

Welke VPN deelt dan geen gegevens met opsporingsdiensten? En in hoeverre is dat dan legaal?

NordVPN is een paar seizoenen terug voorbij gekomen, die loggen niks, maar hadden in voorwaarden iets staan als dat het op basis van gerechtelijk verzoek dit wel gedaan kan worden. Ze hebben toen het eerste gebruik hiervan gemist maar later gebruik werd wel doorgespeeld. Volgens mij ben je als provider gewoon verplicht mee te werken als dit mogelijk is.
Geen idee, ik ken de verschillende VPNs niet zo goed. Maar het geval van NordVPN kan ik me dus inderdaad herinneren. Maar dat ging volgens mij inderdaad zoals je beschrijft. Ik weet alleen even niet zeker meer hoe de hunters nou te weten waren gekomen dat ze NordVPN gebruikten en welk account dat dat was. Kan me vaag wel iets met een hotmail/live account herinneren, maar weet niet of dat resulteerde in het vinden van het NordVPN account.

Maar daarom het beste dat zoveel mogelijk over je manier van communiceren onbekend is én de services/partijen waarmee je werkt geen gegevens delen.

Je kan een VPN afsluiten op een ander e-mail adres en ook de betaling zo regelen dat het niet aan jou te koppelen is. Maar dan nog kan je niet uitsluiten dat je niet gevonden word. Er zijn ook seizoenen geweest dat bepaalde google zoekwoorden werden gemonitord. Als je de fout maakt en via je VPN google gebruikt om ergens op te zoeken komen ze alsnog achter je VPN server waarmee mogelijk de VPN provider gevonden kan worden. De kleinste fout kan net een kruimelspoor achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Er was in een van de vorige jaren ook een tweetal dat volgens mij gebruik maakte van een VPN waar je geen account nodig hebt. Die installeerden dat op iedere telefoon van een helper, en verwijderden het daarna weer.

Dan hebben de hunters dus geen account op basis waarvan ze kunnen vorderen (dat was volgens mij de basis waarop ze NordVPN hadden gevorderd, dat ze een melding kregen zodra dat specifieke account verbinding maakte).

Ik weet alleen niet meer welke VPN-app dat was,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben benieuwd wat er vandaag weer in zit! de popcorn staat al klaar 8)

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:06

JRR

Mooi dat die jongens alsnog geld kregen van iemand om die pizza te kunnen betalen. Zou lullig zijn als je 2 teams wel geld laat pinnen en het 3e team niet.

Het opsporen van de helper met de kinderwagen vond ik wel wat vergezocht.

Op basis van een paar pixels op een lage resolutie van een beveiligingscamera door AI een portret laten maken en dit AI portret vergelijken met foto’s op social media profielen. Om vervolgens de telefoons van deze social media profielen te koppelen aan de locatie van de Grote Markt. Hoe groot is de kans dat hier een hit uit voortkomt…

[ Voor 5% gewijzigd door JRR op 16-12-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
JRR schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:58:
Mooi dat die jongens alsnog geld kregen van iemand om die pizza te kunnen betalen. Zou lullig zijn als je 2 teams wel gaat laat pinnen en het 3e team niet.

Het opsporen van de helper met de kinderwagen vond ik wel wat vergezocht.

Op basis van een paar pixels op een lage resolutie van een beveiligingscamera door AI een portret laten maken en dit AI portret vergelijken met foto’s op social media profielen. Om vervolgens de telefoons van deze social media profielen te koppelen aan de locatie van de Grote Markt. Hoe groot is de kans dat hier een hit uit voortkomt…
Nou, in tegenstelling tot pintransacties of opvragen van telefoon gegevens etc lijkt me dit iets wat daadwerkelijk gedaan is. Dus niet iets wat door de redactie gemaakt is / aangeleverd is. Wel de adres gegevens erna maar ze zullen toch een fb profiel of iets dergelijks zelf gehad moeten hebben (of een paar) aangevuld met telefoon gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:04:
Er was in een van de vorige jaren ook een tweetal dat volgens mij gebruik maakte van een VPN waar je geen account nodig hebt. Die installeerden dat op iedere telefoon van een helper, en verwijderden het daarna weer.

Dan hebben de hunters dus geen account op basis waarvan ze kunnen vorderen (dat was volgens mij de basis waarop ze NordVPN hadden gevorderd, dat ze een melding kregen zodra dat specifieke account verbinding maakte).

0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 21:46
JRR schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:58:
Mooi dat die jongens alsnog geld kregen van iemand om die pizza te kunnen betalen. Zou lullig zijn als je 2 teams wel gaat laat pinnen en het 3e team niet.
Normaalgesproken zal je geen geld van helpers aan mogen nemen, blij dat het deze keer door de vingers is gezien.. Vooraf was de hypothese hier dat ze zonder geld gewoon niet de pizza zouden krijgen, maar wel de menukaart en de hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:21:
[...]

Nou, in tegenstelling tot pintransacties of opvragen van telefoon gegevens etc lijkt me dit iets wat daadwerkelijk gedaan is. Dus niet iets wat door de redactie gemaakt is / aangeleverd is. Wel de adres gegevens erna maar ze zullen toch een fb profiel of iets dergelijks zelf gehad moeten hebben (of een paar) aangevuld met telefoon gegevens.
We mochten door de ophef rond dat bedrijf, de naam niet gebruiken, maar dan weet je genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:56
Ergens wel jammer dat meedoen alleen als duo mogelijk is, het zou toch leuk zijn als één of twee personen ook als solo mee konden doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Kroesss schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:04:

Cloudflare WARP :)
1.1.1.1 :P

[ Voor 10% gewijzigd door bluewalk op 17-12-2024 06:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
bluewalk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 06:24:
[...]

Cloudflare WARP :)

[...]

1.1.1.1 :P
Owja, 1 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
marijn15 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 02:08:
[...]

Ergens wel jammer dat meedoen alleen als duo mogelijk is, het zou toch leuk zijn als één of twee personen ook als solo mee konden doen
Mag dat niet meer? In vroegere seizoenen was er af en toe wel iemand solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
[...]

Mocht in het verleden wel trouwens, de militair in het eerste seizoen was alleen en later ook een jongen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

bramassendorp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:20:
Doel je dan een soort "making of"? Ik vermoed dat de hele illusie van het programma instort als een kaartenhuis in dat geval to be honest.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

De hunters zaten gisteren vooral op koude sporen, hoewel het met de vastende jongens nog wel spannend kan gaan worden.

Wat ik niet begreep is, hoe de hunters in Zwolle precies bij de meneer die de lift naar Amersfoort had verzorgd uitkwamen. Het mobiele hunterteam kreeg hele specifieke instructies om bij nummer 56 te checken en dat bleek precies het adres van de helper. Hoe wisten ze zo precies dat ze daar moesten zijn?

Jammer voor de jongens dat de helper uit Groningen zijn telefoon meegenomen had (verder deden die mensen zo fanatiek hun best ze te helpen), anders hadden de hunters dit spoor niet of pas veel later opgepikt.

Ik zou ook de appgroep van de Gronings maaltijdbezorgers van die dag wel eens willen lezen. Er werd vast gewaarschuwd voor een verwarde vrouw op de Grote Markt die in ieders rugzak wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:43
[...]

Meld je aan zou ik zeggen: https://www.avrotros.nl/a...en-hunted-seizoen-10~845/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:49
aap schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:12:
De hunters zaten gisteren vooral op koude sporen, hoewel het met de vastende jongens nog wel spannend kan gaan worden.

Wat ik niet begreep is, hoe de hunters in Zwolle precies bij de meneer die de lift naar Amersfoort had verzorgd uitkwamen. Het mobiele hunterteam kreeg hele specifieke instructies om bij nummer 56 te checken en dat bleek precies het adres van de helper. Hoe wisten ze zo precies dat ze daar moesten zijn?

Jammer voor de jongens dat de helper uit Groningen zijn telefoon meegenomen had (verder deden die mensen zo fanatiek hun best ze te helpen), anders hadden de hunters dit spoor niet of pas veel later opgepikt.

Ik zou ook de appgroep van de Gronings maaltijdbezorgers van die dag wel eens willen lezen. Er werd vast gewaarschuwd voor een verwarde vrouw op de Grote Markt die in ieders rugzak wil kijken.
Ze kregen toch geen hele specifieke instructies om 56 te checken, of heb ik niet goed op zitten letten? Volgens mij zijn ze gewoon huizen gaan aanbellen op zoek naar info. Vast ook een paar huizen aangebeld eerst waar ze niet open deden of geen info kregen.
De beste man op 56 vertelde gewoon meteen 'ja, ik weet waarom jullie hier zijn.'

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Nu online
SelmarSmit schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:26:
[...]

We mochten door de ophef rond dat bedrijf, de naam niet gebruiken, maar dan weet je genoeg.
Ik snap uit de context even niet waar je nou naar refereert met dat bedrijf? Heb je het nu over een eventuele tool die facebook profielen kan matchen op foto's dmv gezichtsherkenning? In dat geval wat bedoel je dan met 'dan weet je genoeg'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Ik vermoed dat het Clearview of een dergelijk bedrijf is, die niet altijd positief in het nieuws kwamen de afgelopen tijd.

Maar dan ben ik nog steeds nieuwsgierig of @SelmarSmit en zijn collega's dat daadwerkelijk gebruikt hebben of dat alleen gesimuleerd hebben (het antwoord van Selmar op de vraag van @Shinji is enigszins ontwijkend).

Want er wordt door de kijkers vermoed dat de camerabeelden van de vrouw met de roze sjaal niet van hele hoge kwaliteit geweest kunnen zijn. Dus als zo'n softwarepakket dan toch een match kan vinden, dan zegt dat wel iets over de capabiliteiten daarvan. (En dan vraag ik me af waarom Opsporing Verzocht nog bestaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:58

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Dit lijkt mij simuleerde herkenning te zijn. Ten eerste inderdaad vrij slecht beeld van de vrouw in kwestie. Daarnaast: er zijn weet ik veel hoeveel gezichten die op elkaar lijken bij mindere kwaliteit: hoezo zou daar een match uit voort moeten komen? Zelfs al zou je FB/Instagram/Linked etc scrapen, dan nog is er zoveel data dat ze dat nooit zo snel kunnen achterhalen.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:23:
Dit lijkt mij simuleerde herkenning te zijn. Ten eerste inderdaad vrij slecht beeld van de vrouw in kwestie. Daarnaast: er zijn weet ik veel hoeveel gezichten die op elkaar lijken bij mindere kwaliteit: hoezo zou daar een match uit voort moeten komen? Zelfs al zou je FB/Instagram/Linked etc scrapen, dan nog is er zoveel data dat ze dat nooit zo snel kunnen achterhalen.
Geen idee hoe die tool verder werkt, maar als ze kunnen filteren op vrouw, moeder (vanwege de kinderwagen) in Groningen zou dat al behoorlijk schelen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Erwin537 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:30:
[...]

Geen idee hoe die tool verder werkt, maar als ze kunnen filteren op vrouw, moeder (vanwege de kinderwagen) in Groningen zou dat al behoorlijk schelen waarschijnlijk.
En telefoon gegevens, stel er zijn rond Groningen 3000 vrouwen die uit de gezichtsherkenning komen, en ze hebben bijvoorbeeld 100 nummers van dat moment die op de masten gezien zijn die minuut. Dan zullen het er naar mijn schatting hoogstens een handvol zijn die in beide lijsten voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
aap schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:12:

De Hunters wisten door de telefoon van de liftgever uit Groningen waar ze in Zwolle afgezet waren. Toen is er een team naar Zwolle gestuurd en die kregen de instructie "hier zijn ze afgezet, doe een buurtonderzoek". Voor dat buurtonderzoek zeiden ze "we beginnen bij nummer 56" (volgens mij omdat dat gewoonweg de hoekwoning was) en daar bleek stomtoevallig de liftgever te wonen die zeer makkelijk zei "ik herken jullie en weet waarom jullie er zijn".
Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste