We moeten het even opsplitsen.
-
"dat dit daadwerkelijk wordt gelogd" (door Instagram/ Meta)
Nou dat denk ik wel. De grote tech's leven van metadata en algoritmes. Ze willen (op de achtergrond) een zo groot mogelijk profiel van gebruikers schetsen; wie is deze persoon, wie kent ie, wat doet ie, enz.
Maar dus ook waar zoekt ie op en wie kent ie misschien.
Dat zullen ze echt wel loggen.
En wat gelogd wordt, kan als het echt nodig is zichtbaar gemaakt worden. (als het bijvoorbeeld door opsporingsdiensten wordt aangevraagd)
Voor jezelf is het toch ook eigenlijk al zichtbaar. Als ik op Facebook/ Instagram een keer naar een persoon/ profiel gezocht heb, blijft het daarna vaak nog een aantal keer voorbij komen als "mogelijke vriendsuggestie".
"Hey, hier Insta, 2 maanden terug heb je een keer naar deze persoon gezocht. Misschien ben je het toen vergeten, dus we tonen het profiel nog eens, misschien wil je vrienden worden?" 
Dat is dezelfde data lijkt mij.
-
"vervolgens binnen een uur naar de Hunters wordt doorgestuurd vanuit Instagram"
Instagram stuurt niks naar de Hunters. Want het programma is een simulatie. Dus de redactie/ spelleiding doet zich voor als Instagram die de data verstuurd.
En de redactie zal daarbij rekening houden met bijvoorbeeld de doorlooptijd die Instagram in het echte leven daarbij heeft. Dat zal waarschijnlijk meestal niet in een uurtje geregeld zijn.
Maar als bijvoorbeeld in geval van internationaal gezochte Triple-A-Crimineel
Bolle Frans-met-de-kleine-oren dat binnen 4 uur geregeld kan zijn, dan zal daar voor de Hunters ook zo ongeveer diezelfde tijd aan hangen...
(verwacht ik dan tenminste dat het zo gaat. Is ook wel ongeveer hoe Selmar het steeds uitlegd)