Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
hmm
Ik heb alle seizoenen van Jetlag volgens mij wel gezien,
daarin nooit de vergelijking gemaakt met Hunted

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:07
Een televisieploeg heeft niet de echte bevoegdheden die opsporing heeft. Dus zul je e.e.a. moeten simuleren. Daarin slagen ze binnen de kaders van wat mogelijk is mijns inziens best goed. Het is niet perfect, maar je moet concessies doen. En om het wel interessant genoeg te houden voor de kijker maakt de montage daarop nog bepaalde keuzes en zijn er bepaalde spelelementen.

Dankzij de inbreng van Selmar in dit topic, kun je als kritische kijker nog extra achtergrond krijgen over wat er daadwerkelijk gebeurt en hoe realistisch het echt is. Daarmee vind ik het transparant genoeg. Wil je als kijker alleen de entertainmen, kom je niet in dit topic en kijk je gewoon lekker wat de regie bedenkt. Ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:37
Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:58:
Dat is ook precies mijn probleem; is het nu entertainment (bij een sci-fi film voel ik me ook niet bedrogen) of willen ze nou een maatschappelijk verantwoord verhaal vertellen? Want het komt op mij over alsof het dat laatste is. En omdat het allemaal zo'n brak verhaal is dat zelfs de buurjongen van 13 er dwars doorheen prikt, vind ik dit programma de plank finaal mis slaan. Juist doordat er teveel 'regie' is, en er dingen worden gedaan die technisch gewoon niet kunnen.
Als mensen niet te vinden zijn, doen ze het toch goed? Is het dan beter om de kijker in een maatschappelijk verantwoord programma voor te liegen of klopt je format dan gewoon niet meer en moet je kiezen: entertainment of gaan we meer in op het belang van privacy en surveillance?

In dat eerste geval kijk vooral naar Jachtseizoen. Een eerlijker spel, want spelregels zijn vooraf duidelijk. Of op Youtube/Nebula naar Jetlag The Game. In dat laatste geval (wat ik meer bij de NPO vind horen) een show die wat dichter bij de werkelijkheid staat en zo alsnog zou slagen in het aankaarten van privacy en maatschappelijke problemen.
Dan is het denk ik inderdaad gewoon niet jouw format. Mijns inziens kan het beide zijn. Ik weet alleen niet precies wat je bedoelt met wat niet mogelijk is? Zover ik weet zijn de dingen die gedaan worden perfect mogelijk. En het is ook een spel waarbij de deelnemers puzzels moeten oplossen om te ontsnappen.

Het gevoel van dat je je bedrogen voelt herken ik in sommige gevallen wel. Af en toe lijken deelnemers nét te veel benadeeld te worden doordat andere deelnemers steken laten vallen. Maarja dat is een balans die de regie/spelmakers moeten fixen en de opdrachten zijn natuurlijk van te voren al opgesteld.

Maar voor zowel de hunters als de deelnemers zijn de regels duidelijk. Beide weten ze van te voren niet wat de puzzels zijn en waar voor deelnemers de momenten zijn dat ze risico's zullen moeten nemen en waar de hunters hun slag moeten slaan.

Het 'échte' realisme wat je zoekt is natuurlijk nooit mogelijk. Zowel qua privacy niet als het perspectief van de deelnemers. Anders moet je ze met een pistool op pad sturen en hulp laten afdwingen ipv. laten vragen of mensen het spel mee willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:41
Erwin537 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:10:
Het gevoel van dat je je bedrogen voelt herken ik in sommige gevallen wel. Af en toe lijken deelnemers nét te veel benadeeld te worden doordat andere deelnemers steken laten vallen. Maarja dat is een balans die de regie/spelmakers moeten fixen en de opdrachten zijn natuurlijk van te voren al opgesteld.
Er zit natuurlijk iets 'kroms' in de opzet: zo weten we bij voorbaat dat de hunters het extractiepunt achterhalen, anders is alle voorbereiding voor een spannende finale verspilde moeite. Stel je voor dat vier teams op hun gemak het oefenterrein oplopen terwijl alle hunters in Rotterdam Duivendrecht nog zitten te puzzelen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39
hoevenpe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:16:
[...] Stel je voor dat vier teams op hun gemak het oefenterrein oplopen terwijl alle hunters in Rotterdam Duivendrecht nog zitten te puzzelen.
Klopt, maar is de TV kijker dan echt zo ...dom dat die daar elk seizoen opnieuw in trapt? Af en toe moet de tegenstander toch een keer winnen? Dát maakt het leuk om de volgende keer weer te kijken.

Bij Feyenoord - Willem II zit de tribune toch ook vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
hoevenpe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:16:
[...]

Er zit natuurlijk iets 'kroms' in de opzet: zo weten we bij voorbaat dat de hunters het extractiepunt achterhalen, anders is alle voorbereiding voor een spannende finale verspilde moeite.
Ik meen me toch wel enkele seizoenen te herinneren dat de hunters de exacte locatie niet wisten. Vaak gingen ze dan doorredeneren en komen ze tot een educated guess, maar er zijn ook 1 of 2 seizoenen geweest waarbij ze er daarmee gewoon naast zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:58:
Dat is ook precies mijn probleem; is het nu entertainment (bij een sci-fi film voel ik me ook niet bedrogen) of willen ze nou een maatschappelijk verantwoord verhaal vertellen? Want het komt op mij over alsof het dat laatste is. En omdat het allemaal zo'n brak verhaal is dat zelfs de buurjongen van 13 er dwars doorheen prikt, vind ik dit programma de plank finaal mis slaan. Juist doordat er teveel 'regie' is, en er dingen worden gedaan die technisch gewoon niet kunnen.
Als mensen niet te vinden zijn, doen ze het toch goed? Is het dan beter om de kijker in een maatschappelijk verantwoord programma voor te liegen of klopt je format dan gewoon niet meer en moet je kiezen: entertainment of gaan we meer in op het belang van privacy en surveillance?

In dat eerste geval kijk vooral naar Jachtseizoen. Een eerlijker spel, want spelregels zijn vooraf duidelijk. Of op Youtube/Nebula naar Jetlag The Game. In dat laatste geval (wat ik meer bij de NPO vind horen) een show die wat dichter bij de werkelijkheid staat en zo alsnog zou slagen in het aankaarten van privacy en maatschappelijke problemen.
Kan je aangeven welke dingen dan technisch volgens jou niet kunnen? Want ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen.

Dat dit soort middelen niet voor de boef van de straat wordt ingezet is wat anders dan dat het niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:39:
[...]

Ja, leuk goed gepraat, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Dit is gewoon scripted BS and everybody knows it... Wees dan eerlijk naar je kijker. Ik ben dit echt meer dan zat en hoop dat de belastingbetaler hier snel van verlost is.
8)7 dan kijk je toch lekker niet?

Volgens is het uiteindelijk gewoon amusement, en dat kun je leuk vinden of niet, prima. Ik vind voetbal niet leuk, een hoop anderen wel, en dat wordt ook uitgezonden. En dan is dit amusement in ieder geval met een stukje "informatieve content", want hoewel ze in Hunted niet de echte technieken kunnen gebruiken, bootsen ze dat best wel goed na. En op TV lijken dingen natuurlijk instant te gaan. Ja, ze zouden dat iets duidelijker mogen maken (al is het maar door tussen de aanvraag en het resultaat wat andere dingen te tonen, of niet te zeggen "Selmar ontvangt..." maar "Na een paar uur ontvangt Selmar...") want je bent niet de enige die moeite heeft met de tijdlijn, daar gaan veel meer klachten over.

Maar vind je het niks, kijk je toch niet? Kijk je lekker Jachtseizoen, ook een leuk vermakelijk programma :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:19
Elk jaar is er weer zo'n discussie. Het staat werkelijk iedereen vrij om wel of niet te kijken, je al dan niet kapot te ergeren etc. Maar om in dit topic (op Fok, X, whereever) te komen melden dat je niets vindt, lekker sneu.

Ik kijk dit programma met als achtergrond dat AAA-verdachten (á la Taghi, die terroristen van Bataclan, etc) opgespoord moeten worden. Zij houden zich niet aan de wet, hebben ongetwijfeld vuurwapens en nogal wat middelen. Maar goed, hun gezichten worden als het goed is verspreid, ze komen op het nieuws, sites, kranten. Ik denk niet dat ze bij een doorsnee huis kunnen/zullen aanbellen voor een overnachting. En zo zijn er wel meer mitsen en maren.

Het lijkt me nogal logisch dat je voor een programma met burgerdeelnemers concessies moet doen, maar het is toch veelal een mooi inkijkje met amusementswaarde. En dan heb je hier ook nog Selmar die je van alles kunt vragen en die nog antwoord geeft ook.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 14:33
Christoxz schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:55:
[...]

Dat is ook volgens mij geval voor het interieur. Als ik het goed herinner zijn de opnames op het kantoor achteraf, en dus geacteerd.

Het echte spel wordt wellicht in een lelijk saai kantoor gedaan.

Het maakt dus allemaal niet uit, het veranderd niks aan het spel, puur de looks voor de kijker. Lekker prima toch.
Ja dag, ik ga niet eerst drie weken in een kantoor zitten en dan ook nog een week alles nog een keer moeten naspelen. Natuurlijk nemen we het direct op. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:00
En gelukkig heeft Selmar ook niet 21 dezelfde overhemd...

Hunted is een simulatie die passende is bij boef die echt wel iets gedaan heeft. Denk aan de schutters van Peter R. de Vries. Die hadden ze relatief snel te pakken. De schutters in de tram van Utrecht waren ook relatief snel gepakt. Allemaal met middelen die vergelijkbaar zullen zijn of wellicht zelfs nog heftiger dan Hunted getoond.

Hunted is en blijft natuurlijk een simulatie die zo reëel mogelijk neergezet wordt. Bepaalde dingen zitten wachttijden op ... dat continue in beeld brengen is 1 keer wellicht 'grappig', maar niet spannend voor op televisie. Uitvraag van paal gegevens van zendmasten / ANPR dito.... daar zal ook wat tijd tussen zitten tussen uitvraag en oplevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:46:
En gelukkig heeft Selmar ook niet 21 dezelfde overhemd...

Hunted is een simulatie die passende is bij boef die echt wel iets gedaan heeft. Denk aan de schutters van Peter R. de Vries. Die hadden ze relatief snel te pakken. De schutters in de tram van Utrecht waren ook relatief snel gepakt. Allemaal met middelen die vergelijkbaar zullen zijn of wellicht zelfs nog heftiger dan Hunted getoond.

Hunted is en blijft natuurlijk een simulatie die zo reëel mogelijk neergezet wordt. Bepaalde dingen zitten wachttijden op ... dat continue in beeld brengen is 1 keer wellicht 'grappig', maar niet spannend voor op televisie. Uitvraag van paal gegevens van zendmasten / ANPR dito.... daar zal ook wat tijd tussen zitten tussen uitvraag en oplevering.
Nou, geen 21, maar wel een stuk of 10 en tussendoor wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:38

aap

Ik wil me wagen aan een voorspelling voor de volgende aflevering:
  • De hunters zetten een tap op het Pizza Peppi nummer dat ze van de Limburgers afgepakt hebben.
  • Als die telefoon aangeschakeld wordt, dan vragen ze de officier om gegevens van telefoons die op dezelfde mast aangegaan zijn rond die tijd.
  • Ze zetten al die nummers onder de tap en als de voortvluchtingen hun Pizza Peppi nummer bellen, dan weten ze waar deze mensen zich ophouden.
  • En als de voorvluchtigen hun pizza over de gewone telefoonlijn bestellen, dan krijgen ze misschien zelfs het gesprek waarin een afleverlocatie van de pizza besproken wordt.
  • En dan campen op die plek. Als ze net zo slim zijn als de kandidaten, dan weten ze al dat ze in Groningen moeten zijn.
Ik wens trouwens ook nog broer en zus veel sterkte met de fietsrit naar Groningen! :) (Ik ben best onder de indruk van de snelheid en afstanden die ze afleggen op "gewone" stadsfietsen.)

[ Voor 5% gewijzigd door aap op 05-12-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
aap schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:43:
  • De hunters zetten een tap op het Pizza Peppi nummer dat ze van de Limburgers afgepakt hebben.
  • Als die telefoon aangeschakeld wordt, dan vragen ze de officier om gegevens van telefoons die op dezelfde mast aangegaan zijn rond die tijd.
  • Ze zetten al die nummers onder de tap en als de voortvluchtingen hun Pizza Peppi nummer bellen, dan weten ze waar deze mensen zich ophouden.
  • En als de voorvluchtigen hun pizza over de gewone telefoonlijn bestellen, dan krijgen ze misschien zelfs het gesprek waarin een afleverlocatie van de pizza besproken wordt.
  • En dan campen op die plek. Als ze net zo slim zijn als de kandidaten, dan weten ze al dat ze in Groningen moeten zijn.
Ik wens trouwens ook nog broer en zus veel sterkte met de fietsrit naar Groningen! :) (Ik ben best onder de indruk van de snelheid en afstanden die ze afleggen op "gewone" stadsfietsen.)
Mooie voorspelling, behalve dan dat elk duo een ander nummer heeft gekregen of nog krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

renegrunn schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:48:
[...]

Behalve dan dat elk duo een ander nummer heeft gekregen ;)
Ja, maar als al die telefoons min of meer tegelijk aangezet worden op dezelfde locatie, dan kunnen de hunters volgens mij al die nummers toch achterhalen. Zie mijn tweede bullet-punt.

[ Voor 4% gewijzigd door aap op 05-12-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Ze hadden allemaal een uniek nummer van Pepi toch? Dus die van het opgepakte duo gaat niet gebeld worden. Ze kunnen misschien wel opvragen welke nummers er nog meer onder dat contract staan, zelfde eigenaar. Maar weet niet of de redactie dat toe laat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Je hebt helemaal gelijk, en dat hebben we ook gedaan. Want onze pizza Peppi heeft natuurlijk 5 burners naast elkaar liggen die hij achter elkaar aan zet. Jouw suggestie werkt natuurlijk alleen… als hij tenminste ook de burners aan zet van koppels die gepakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Zoals Selmar aangeeft gaat het nummer wat bekend is bij de Hunters nooit aan. Maar buiten dat denk ik dat die nummers al een hele tijd gewoon aan staan. Dan zetten ze gewoon een nummer ui op het moment dat er een stel opgepakt wordt.

Desnoods doet de productie gewoon alsof die link er niet is als hij wordt uitgevraagd door de Hunters, het is immers een simulatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10 12:20
Travelan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:39:
[...]

Ja, leuk goed gepraat, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Dit is gewoon scripted BS and everybody knows it... Wees dan eerlijk naar je kijker. Ik ben dit echt meer dan zat en hoop dat de belastingbetaler hier snel van verlost is.
Deze belastingbetaler is ook graag van jou verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Erwin537 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:50:
[...]

Nou nou, niet zo negatief. Als het niet jouw programma is, prima. Genoeg mensen die er wel naar kijken en het leuk vinden. ...
Dit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joyous-P
Verder weer (meer) on-topic, het is de productie dit seizoen goed gelukt om het voor de Hunters moeilijker te maken om de eindlocatie te achterhalen nadat een duo gepakt is. Daar vroegen we massaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Kroesss schreef op donderdag 5 december 2024 @ 19:50:
Zoals Selmar aangeeft gaat het nummer wat bekend is bij de Hunters nooit aan. Maar buiten dat denk ik dat die nummers al een hele tijd gewoon aan staan. Dan zetten ze gewoon een nummer ui op het moment dat er een stel opgepakt wordt.

Desnoods doet de productie gewoon alsof die link er niet is als hij wordt uitgevraagd door de Hunters, het is immers een simulatie :)
Wat voor entiteit wordt er eigenlijk achter "de organisatie / Pizza Peppi" geacht te zitten? Blijkbaar weten deze mensen het wanneer er voortvluchtigen opgepakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:37
aap schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:07:
[...]

Wat voor entiteit wordt er eigenlijk achter "de organisatie / Pizza Peppi" geacht te zitten? Blijkbaar weten deze mensen het wanneer er voortvluchtigen opgepakt worden.
Dat lijkt me gewoon het spelelement. Dat de hunters telkens een stukje puzzel kunnen oplossen en betere context krijgen is natuurlijk onderdeel van het spel. Maar als ze aan het begin iemand pakken en vervolgens de hele puzzel zelf kunnen maken zou natuurlijk niet leuk zijn. Dan is het voor de hunters eigenlijk veel minder interessant om daadwerkelijk mensen op te sporen en kunnen ze beter focussen op het eerder oplossen van de puzzel zodat ze alleen hoeven te wachten tot iedereen komt opdagen.

Ik denk niet dat het de intentie is, maar vind het zelf nog wel vergelijkbaar met dat er mensen opgepakt worden in een crimineel netwerk. Als iemand gepakt is verspreid dat nieuws denk ik redelijk snel en zullen ze niet meer met diegene gaan samenwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
aap schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:07:
[...]

In het echte leven weten we het ook allemaal wanneer er High-Profile verdachten opgepakt worden.
Het komt grootst in het nieuws als een veelgezochte crimineel ergens gevonden is.
In zo'n geval zullen zijn handlangers ook direct de banden verbreken (of verwijderen) en geen contact meer zoeken.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Joyous-P schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:51:
Verder weer (meer) on-topic, het is de productie dit seizoen goed gelukt om het voor de Hunters moeilijker te maken om de eindlocatie te achterhalen nadat een duo gepakt is. Daar vroegen we massaal om.
Is het echt heel veel anders? De afgelopen jaren is de extractielocatie altijd in stukjes gegeven in de puzzels, met de exacte locatie pas in de laatste 24 uur. De eerdere puzzels geven soms een lijn of ander gebied aan, deze keer is dat een provincie. Misschien iets minder nauwkeurig dan een lijn, maar nog steeds een redelijk gericht zoekgebied. Het enige is dat we nog niet gezien hebben dat de hunters de hint naar Groningen hebben opgelost, maar lang zal dat niet duren.

Volgens mij zitten we ook nog behoorlijk vroeg in de speeltijd (in de eerste helft). De tijdslijn is altijd wat vaag, maar in eerdere seizoenen leek de meeste zendtijd naar de eerste week te gaan; week 2 en 3 komen bijna niet in beeld, alleen de laatste dagen zie je in de laatste 2 afleveringen. Dat lijkt nu ook: met de info van dag 1 zijn alle kandidaten neem ik aan redelijk snel naar hun inner circle gegaan, om het wachtwoord te achterhalen. Dat zou niet meer dan een paar dagen moeten kosten. De vrijdag of zaterdag dat ze moeten bellen? Dat zou goed het eerste weekend in de opnameperiode kunnen zijn.

offtopic:
Even tussendoor: in België zijn ze wat dat betreft transparanter en gaat elke uitzending over +/- 2 dagen, wat ook in beeld komt. Maar dat vereist waarschijnlijk ook een andere spelopzet, met meer centrale opdrachten, om niet een half seizoen van heel saaie uitzendingen te hebben.

Kortom, de hunters hebben nog heel ruim de tijd om de hint naar Groningen te ontrafelen, nog een koppel op te pakken voor het volgende brokje informatie (na het bellen) en zo dichterbij de extractielocatie te komen.

De conclusie dat het de productie gelukt is om het de hunters lastiger te maken zou ik nu dus nog niet trekken. Eerst de finale afwachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
Hoewel de methodes en uitkomsten misschien niet altijd helemaal realistisch zijn, vind ik het kat-en-muis-spel tussen redactie en Hunters wel interessant en realistisch. Waarbij de Hunters ieder seizoen weer iets creatiefs bedenken met de gegevens die ze krijgen, waarna je ziet dat de redactie weer aanpassingen doet in de opzet. Bijvoorbeeld een centraal nummer onder de tap en als gevolg nu iedereen een eigen nummer om te bellen.

Dat zelfde spel gebeurt in echte opsporing natuurlijk ook continu, waarbij criminelen hun werkwijze ook aanpassen om opsporing te omzeilen, waarna opsporing weer een creatief paadje probeert te bedenken om alsnog op te sporen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
tszcheetah schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:32:
[...]

Kortom, de hunters hebben nog heel ruim de tijd om de hint naar Groningen te ontrafelen, nog een koppel op te pakken voor het volgende brokje informatie (na het bellen) en zo dichterbij de extractielocatie te komen.

De conclusie dat het de productie gelukt is om het de hunters lastiger te maken zou ik nu dus nog niet trekken. Eerst de finale afwachten :)
Er is toch ook nog niks bekend over het extractiepunt?
(ja voor de kijkers die iets in de leader hebben kunnen vinden...)

De hint naar Groningen lijkt op dit moment alleen in de combinatie met Pizza Peppi te zitten.
Vanuit waar weer nieuwe info zal gaan komen.

Wie weet moeten ze na Groningen wel weer eerst terug naar familie, om daarna weer in Groningen te belanden...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Chillz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:04:
[...]

Er is toch ook nog niks bekend over het extractiepunt?
(ja voor de kijkers die iets in de leader hebben kunnen vinden...)

De hint naar Groningen lijkt op dit moment alleen in de combinatie met Pizza Peppi te zitten.
Vanuit waar weer nieuwe info zal gaan komen.
Met de kennis van eerdere seizoenen (en de leader inderdaad) is "Groningen" een logische hint richting extractie.

De relatie met Pizza Peppi is tot nu toe ook vrij dun, namelijk alleen maar dat de info via dezelfde envelop bekend werd :) Maar je hebt gelijk, Groningen kan inderdaad ook alleen maar het bezorg-gebied zijn van de pizzeria.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

tszcheetah schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:32:
[...]

Is het echt heel veel anders? De afgelopen jaren is de extractielocatie altijd in stukjes gegeven in de puzzels, met de exacte locatie pas in de laatste 24 uur.
Volgens mij was het in het verleden dat deelnemers naar bv dezelfde website moesten of naar dezelfde Proton mailserver waardoor ze een tap konden zetten op het opvragen van die site / e-mail adres. Dat ze nu voor de verschillende deelnemers een andere pizza peppi nummer hebben, wekt de indruk dat het pakken van 1 team voortvluchtigen de hunters wat minder info geeft dan voorheen. Na afloop weten we zeker of dit zo is :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:17:
[...]

Met de kennis van eerdere seizoenen (en de leader inderdaad) is "Groningen" een logische hint richting extractie.

De relatie met Pizza Peppi is tot nu toe ook vrij dun, namelijk alleen maar dat de info via dezelfde envelop bekend werd :) Maar je hebt gelijk, Groningen kan inderdaad ook alleen maar het bezorg-gebied zijn van de pizzeria.
Zonder verdere informatie weg te geven of te spoileren kan ik bevestigen dat jouw laatste zin correct is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 21:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x0kiJsVIXI2ysmaG5Ldv2zgGxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTPAy9XYdRkfXm4pPP6EGMkL.jpg?f=fotoalbum_large

Een blik op de menukaart leert dat alle te bestellen pizza's op een specifieke locatie worden bezorgd. De beelden van de onderkant zijn helaas net te vaag (beeldverbetering is aangevraagd) maar als ik moet gokken lijken de coördinaten van de pizza Caprese het meest op de locatie uit de leader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Scherp! Maar waar zie jij de caprese op de kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pricing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRrVPBwB9ZWYlwA8k9U_JyHqVpY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2hS4chtEUCExsss52qVkL4f1.png?f=user_large

Zelfde scene, net iets later (onderkant van de menukaart)

Zoals gezegd: beeldverbetering is hard nodig..

-edit- Nou die beeldverbetering heb ik gevonden (tv.kpn.com geeft veel beter beeld dan npo start) maar ik vrees dat het winnende coördinaat er toch niet bij zit. Die menukaart zou wel eens een achterkant kunnen hebben 😅

[ Voor 28% gewijzigd door pricing op 06-12-2024 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
Is het niet veel logischer dat er nog een stap tussen zit?
Pizza wordt bezorgt op genoemd coördinaat. In de pizzadoos zit weer een volgende hint, c.q. puzzelstuk naar de extractielocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:16
@SelmarSmit Is het toegestaan om ChatGPT te gebruiken? Voor dat vel met die bladmuziek zou dat ideaal zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 13:49
PEBKAC schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:12:
@SelmarSmit Is het toegestaan om ChatGPT te gebruiken? Voor dat vel met die bladmuziek zou dat ideaal zijn :)
is helemaal geen chatgpt voor nodig hoor, ik heb deze app weleens gebruikt https://www.playscore.co/ bij een puzzel waarin een muziekstuk voorbij kwam.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pricing
SpelFaut schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:05:
Is het niet veel logischer dat er nog een stap tussen zit?
Pizza wordt bezorgt op genoemd coördinaat. In de pizzadoos zit weer een volgende hint, c.q. puzzelstuk naar de extractielocatie.
Ja! Goeie. En je kunt dan via de 'smaken' zelf kiezen waar je pizza wordt geleverd.

Wel zorgen dat je cashgeld bij je hebt, anders moet je pinnen op de mobiele unit van de bezorger en krijg je meteen een pinhit aan de broek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ben benieuwd wat er van deze mooie speculaties gaat kloppen 8)

kan er niet eens een Tweak-duo mee doen? :-p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
PEBKAC schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:12:
Tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
SMSfreakie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:52:

😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 17:00
Of Selmar als bad-cop een jaartje ;-) lijkt mij namelijk ook wel een mooi scenario. En niet eens zo heel gek als je het nieuws de laatste jaren in de gaten hebt gehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat wordt wel een grote 'inner circle', zitten we allemaal onder de tap... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
NL_NaToR schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:41:
Of Selmar als bad-cop een jaartje ;-) lijkt mij namelijk ook wel een mooi scenario. En niet eens zo heel gek als je het nieuws de laatste jaren in de gaten hebt gehouden.
Dat is ook nog best een leuk idee eigenlijk :-)
hoevenpe schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:51:
[...]

Dat wordt wel een grote 'inner circle', zitten we allemaal onder de tap... :P
en haal dan nog maar eens de cruciale informatie uit de enorme berg met informatie O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SMSfreakie schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:37:
en haal dan nog maar eens de cruciale informatie uit de enorme berg met informatie O-)
Er is ooit een duo geweest die het geprobeerd heeft. Hun theorie was volgens mij dat de hunters iedere kruimel informatie compleet binnenstebuiten keren en kapot-analyseren, dus wat zou er gebeuren als je een hele taart aan informatie in hun gezicht gooit. Een soort informatie-DDOS.

Die gingen dat regelen met een community van een online spel geloof ik. Alles was geregeld, alleen kregen ze toen het lumineuze idee om lekker even thuis te gaan zitten, en ook even via een Google stemassistent wat muziek op te zetten. De hunters hadden alleen al toegang tot het bijbehorende gmail-account, en die kregen dus de melding dat er iemand thuis was. En toen zijn ze volgens mij een klein eindje verderop in een park opgepakt. We weten dus niet of die strategie zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kroesss schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:52:
[...]

Er is ooit een duo geweest die het geprobeerd heeft. Hun theorie was volgens mij dat de hunters iedere kruimel informatie compleet binnenstebuiten keren en kapot-analyseren, dus wat zou er gebeuren als je een hele taart aan informatie in hun gezicht gooit. Een soort informatie-DDOS.

Die gingen dat regelen met een community van een online spel geloof ik. Alles was geregeld, alleen kregen ze toen het lumineuze idee om lekker even thuis te gaan zitten, en ook even via een Google stemassistent wat muziek op te zetten. De hunters hadden alleen al toegang tot het bijbehorende gmail-account, en die kregen dus de melding dat er iemand thuis was. En toen zijn ze volgens mij een klein eindje verderop in een park opgepakt. We weten dus niet of die strategie zou werken.
je moet natuurlijk ook niet zo onhandig zijn om met je eigen accounts nog dingen zelf te gaan doen :P
eigenlijk zou je van te voren al mail adressen oid moetn hebben die je met 20 man deelt ofzo :D

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
En gewoon MFA aanzetten, helpt ook al een hoop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Kroesss schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:52:
Ik moet opeens denken aan de ellenlange epistels van zelfbenoemde politieke orakels in AMW draadjes, daar een wachtwoord in verstoppen is voor hunters onmogelijk te vinden. Zijn na drie paragrafen in slaap gevallen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:56:
[...]

Ik moet opeens denken aan de ellenlange epistels van zelfbenoemde politieke orakels in AMW draadjes, daar een wachtwoord in verstoppen is voor hunters onmogelijk te vinden. Zijn na drie paragrafen in slaap gevallen... :P
krijg je filevorming bij de koffieautomaat B)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02

jdh009

FP ProMod

Ik zou zeggen, wat houdt je tegen? Weet wel, iedereen die je via Tweakers om hulp vraagt is wel één dm verwijderd van een tip aan een hunter.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@renegrunn D'olle Grieze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jdh009 schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:30:
[...]

Ik zou zeggen, wat houdt je tegen? Weet wel, iedereen die je via Tweakers om hulp vraagt is wel één dm verwijderd van een tip aan een hunter.
Dat ik met of zonder hulp toch al binnen 24u de sjaak ben.. Nee voortvluchtige spelen is niet besteed aan mij...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
In Nederland zouden, zo snel gekeken, 6 grote markten zijn als ik in Google Maps kijk. Zou wat zijn als ze door het te vroeg bellen een grove fout gemaakt hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 09-12-2024 20:43 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
jdh009 schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:42:
Nederland zouden, zo snel, 6 grote markten zijn als ik in Google Maps kijk. Zou wat zijn als ze door het te vroeg bellen een grove fout gemaakt hebben.
Er staan toch coördinaten onder de pizza die je besteld, dus als ze die op hadden gezocht hadden ze geweten waar die bezorgd zou worden (ongeveer). Tenminste daar leek het mij op uit de screenshots van hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Shinji schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:43:
[...]

Er staan toch coördinaten onder de pizza die je besteld, dus als ze die op hadden gezocht hadden ze geweten waar die bezorgd zou worden (ongeveer). Tenminste daar leek het mij op uit de screenshots van hierboven.
Ik heb niet het idee dat die twee jongens dat op dit moment doorhebben. Ik heb gemist wiens telefoon ze gebruikt hebben maar het nummer is dus niet meer helemaal geheim.

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 09-12-2024 20:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Haha, Mozilla Firefox is het moeilijkst te traceren. En op de download link voor Thunderbird klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:13
Zeg @SelmarSmit, hoe realistisch is het dat jullie bij Instagram kunnen “tappen” wie er zoekt naar specifieke profielen?
Dat komt mij over als far fetched…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Moeten ze verplicht pinnen? Vraag anders 9 euro aan iemand...

Lijkt mij dat dit ernstig in het voordeel van de hunters is zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:04:

Ja als ze hier aan de deur zouden staan, zou ik met plezier 9 euro lenen / doneren

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
Oeps

[ Voor 100% gewijzigd door juiced01 op 09-12-2024 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11
DeMolT. schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:01:
Zeg @SelmarSmit, hoe realistisch is het dat jullie bij Instagram kunnen “tappen” wie er zoekt naar specifieke profielen?
Die vond ik ook wel erg ver gezocht, dat zijn niet bepaald bedrijven die makkelijk mee werken volgens mij.

...niet dat ik dit koppel ga missen :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
@SelmarSmit mogen jullie niet de range aanvragen van telefoonnummers die tegelijkertijd zijn afgesloten of zat daar geen verband tussen? Gezien jullie meerdere pizza pappie nummers in jullie bezit hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door jdh009 op 09-12-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Euhmm wtf, op de tafel bij Leonie en ?? die net opgepakt zijn lag dat PDFje met het volkslied op tafel. Hebben ze dat niet als bewijs meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@Shadow_Agent ja daar leek het wel op.. Maar goed ze hebben al een muziek stukje

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Ik denk juist dat een speler als Instagram daar een redelijk vlot proces voor heeft. En dat iets als de AIVD daar redelijk snel gebruik van kunnen maken als de nood hoog genoeg is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

Wat ik niet snap is dat de koppels zo lang wachten met pinnen.
Ik zou zo snel mogelijk maximaal pinnen om zo later in het spel dat risico niet meer te hebben. Denk dat je dan genoeg zaken hebt om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
skate master schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:33:
Ik zou zo snel mogelijk maximaal pinnen om zo later in het spel dat risico niet meer te hebben. Denk dat je dan genoeg zaken hebt om je druk over te maken.
Idd ik zou als speler direct de eerste mogelijkheid pakken die je kan nadat je begonnen bent. Geld achter de hand hebben is sowieso handig. Eventueel bijbeunen bij een boer of iets dergelijks in de middle of nowhere als dat mag.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 09-12-2024 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
Grappige scene hoor, alle Hunters die bloedserieus naar wat piano gepingel luisteren.
Mooi contrast met de andere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Vond het wel grappig dat die Walter en Leonie zo ontspannen daar aan tafel zaten dat Walter met zijn blote voeten achter een bed lag en Leonie op haar sokken de tuin in was gevlucht. Vind dat ze nog ver zijn gekomen, had verwacht dat ze al veel eerder gepakt zouden zijn.

En @SelmarSmit had dezelfde app die ik hier meldde ook al gevonden zo te horen. Al zou ik dan, net zoals de hunters, nog heel veel moeten googlen

Ik was toch wel benieuwd wat ChatGPT ervan zou maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOvQ4iUlrAUdHqBuzFXfEyabmtc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cSygfXnKuepD7eXBX37DibUz.png?f=fotoalbum_large

Hier het plaatje wat ik gebruikt heb, gemaakt van het eerste resultaat als je googled op 'bladmuziek groningen'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ4TXyh_1XPyIuj0AcRZwPcSj6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/grw4qsDur5g9m0BXcPEgbkzC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Ozzie op 09-12-2024 21:48 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Ozzie schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:45:
Vond het wel grappig dat die Walter en Leonie zo ontspannen daar aan tafel zaten dat Walter met zijn blote voeten achter een bed lag en Leonie op haar sokken de tuin in was gevlucht. Vind dat ze nog ver zijn gekomen, had verwacht dat ze al veel eerder gepakt zouden zijn.

En @SelmarSmit had dezelfde app die ik hier meldde ook al gevonden zo te horen. Al zou ik dan, net zoals de hunters, nog heel veel moeten googlen

Ik was toch wel benieuwd wat ChatGPT ervan zou maken:
[Afbeelding]

Hier het plaatje wat ik gebruikt heb, gemaakt van het eerste resultaat als je googled op 'bladmuziek groningen'.
[Afbeelding]
Alleen jammer dat het geen 2/4 maat is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Dat schijnt redelijk gebruikelijk te zijn, je moet wel specifieke zoektermen aanvragen, en we worden niet historisch opgeslagen (beweert Meta)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:12:
@SelmarSmit mogen jullie niet de range aanvragen van telefoonnummers die tegelijkertijd zijn afgesloten of zat daar geen verband tussen? Gezien jullie meerdere pizza pappie nummers in jullie bezit hebben.
Nee, dat mocht dit keer opeens niet 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit

Al het geld wat je krijgt moet je tijdens de opnameperiode terugbetalen. Dus lenen heeft niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shadow_Agent schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:15:
Euhmm wtf, op de tafel bij Leonie en ?? die net opgepakt zijn lag dat PDFje met het volkslied op tafel. Hebben ze dat niet als bewijs meegenomen?
Hadden ze niet herkend als aanwijzen. We hadden ze voor straf teruggestuurd 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online

Volgens mij mogen ze geen cash aannemen, wel materiaal (eten drinken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Shinji schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:53:
[...]

Alleen jammer dat het geen 2/4 maat is. :+
Ja, hij maakt er sowieso niet zoveel van. Je moet nog wel echt zelf nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
skate master schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:33:
Ik zou gelijk bij het begin van het spel langs de pinautomaat om de hoek het maximale bedrag halen, tegen de tijd dat de hunters weten wie ze zoeken ben je al van de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28

The Legend

*Plop*

Daarom is de pinlimiet 50 euro geloof ik.

Wel mooi dat zowel de heren als de beide dames de tekening op de voorkant van de pizzadoos direct herkennen. Deze koppels combineren goed kunnen puzzelen met slim omgaan met helpers en ‘de vlucht’.

[ Voor 71% gewijzigd door The Legend op 09-12-2024 22:30 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
The Legend schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:29:
Daarom is de pinlimiet 50 euro geloof ik.

Wel mooi dat zowel de heren als de beide dames de tekening op de voorkant van de pizzadoos direct herkennen. Deze koppels combineren goed kunnen puzzelen met slim omgaan met helpers en ‘de vlucht’.
Al vind ik het terug gaan naar eerdere helpers wel een risico, ik zou dan eerder vragen of zij iemand weten bij wie ze kunnen crashen. Toch weer een stukje buffer en dan de volgende dag zo vroeg mogenlijk weer weg. Denk dat ze er wel mee weg komen dit keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:53
Is het met het bevriezen van de rekening, niet hun avontuur afgelopen? Je kunt nu toch niets meer, je hebt geld nodig om de pizza te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
marijn15 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:54:
Is het met het bevriezen van de rekening, niet hun avontuur afgelopen? Je kunt nu toch niets meer, je hebt geld nodig om de pizza te ontvangen.
Ik vrees het wel, want geld lenen/vragen mag niet meer, vanwege ‘misbruik’ ervan in het verleden, (relatief veel geld krijgen voor een klein klusje begreep ik uit een tweet van Selmar).

De beide heren zullen dus gaan proberen te pinnen en daarna hoogst waarschijnlijk wel gepakt worden, doordat de hunters straks allemaal rond groningen zullen zitten en dus weinig aanrijdtijd hebben e.d….

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
marijn15 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:54:
Beetje vreemd dat de hunters opeens de bevoegdheid hebben om rekeningen te bevriezen. Dat is in eerdere seizoenen nog nooit gebeurd en komt wel erg flauw over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 16:41
Mr Magic schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:33:
[...]

Beetje vreemd dat de hunters opeens de bevoegdheid hebben om rekeningen te bevriezen. Dat is in eerdere seizoenen nog nooit gebeurd en komt wel erg flauw over.
Volgens mij om het verleden wel eens eerder gebeurd maar inderdaad wel erg vreemd dat ze dit nu doen.

Als ze de "bevoegdheid" hiervoor hebben waarom dan niet aan het begin van alle koppels dit direct bij de lucht doen, dan werk je alle koppels direct tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Mr Magic schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:33:
[...]

We doen het juist elk jaar, en elk jaar hoor je weer mensen zeggen dat we “dat nog nooit hebben gedaan”.

[ Voor 11% gewijzigd door SelmarSmit op 10-12-2024 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
One-eye864 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:38:
[...]

Volgens mij om het verleden wel eens eerder gebeurd maar inderdaad wel erg vreemd dat ze dit nu doen.

Als ze de "bevoegdheid" hiervoor hebben waarom dan niet aan het begin van alle koppels dit direct bij de lucht doen, dan werk je alle koppels direct tegen
Omdat je dan jezelf ook nog ‘ping’ momenten afneemt. Je wilt het liefst blokkeren vlak voor de laatste keer pinnen. Wanneer dat is, moet je altijd gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Le Mol schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:03:
[...]

Ik vrees het wel, want geld lenen/vragen mag niet meer, vanwege ‘misbruik’ ervan in het verleden, (relatief veel geld krijgen voor een klein klusje begreep ik uit een tweet van Selmar).

De beide heren zullen dus gaan proberen te pinnen en daarna hoogst waarschijnlijk wel gepakt worden, doordat de hunters straks allemaal rond groningen zullen zitten en dus weinig aanrijdtijd hebben e.d….
Het komt goed (zonder details) 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:59
Shinji schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat de coördinaten de potentiële extractie punten zijn. Woensdag is er een speciale pizza in de aanbieding, die hoeven zij waarschijnlijk niet te laten bezorgen, maar hebben de bijhorende coördinaten op de menu daarvan nodig.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
"Hunters!"

Beiden springen ze gelijk op en willen vluchten
Walter gaat naar boven! Toen wist ik dat dat klaar was, want wat je nooit moet doen is naar boven. Boven kun je alleen schuilen, dan is het een kwestie van tijd en leegkammen.
Leonie die ging tenminste nog naar buiten... Maar gaat vervolgens om een hoekje staan... (het ligt er natuurlijk aan wat je bij hebt en hoever je in je eentje nog kan komen) maar ik zou dan zeggen: gewoon blijven rennen! Tot je niet meer kan. En niet achter het eerste bosje gaan staan
hoevenpe schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:01:
Ik zou gelijk bij het begin van het spel langs de pinautomaat om de hoek het maximale bedrag halen, tegen de tijd dat de hunters weten wie ze zoeken ben je al van de radar.
Lijkt me het beste
Als het niet allemaal in 1 dag kan, dan dag 2 ook nog een beetje, enz.
In het begin is de aandacht van de Hunters nog over alle teams verdeeld en zijn de afstanden groter.
Richting het eind kunnen er minder teams zijn, zijn er meer leads; als je dan gaat pinnen ben je steeds sneller terug te vinden

Van die 2 gasten was het in ieder geval slim. Zodra ze het kaartje van Pizza Peppi zagen, vooruitdenken dat er mogelijk betaald zou moeten worden, dus pinnen. Niet wachten tot het laatste moment
Christoxz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:48:
Ik denk dat de coördinaten de potentiële extractie punten zijn. Woensdag is er een speciale pizza in de aanbieding, die hoeven zij waarschijnlijk niet te laten bezorgen, maar hebben de bijhorende coördinaten op de menu daarvan nodig.
Inderdaad
Waarschijnlijk hoeven ze alleen te bellen met de vraag wat de speciale aanbieding die dag is.
Als het pizza X is, zoek het coordinaat van pizza X en dan zal dat waarschijnlijk de extractie-locatie zijn.
Hoef je niet voor terug naar de Grote Markt te komen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 14:17
Christoxz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:48:
[...]

Één van die coördinaten is inderdaad het extractiepunt. Ik heb de coördinaten die ik kon lezen van het beeldmateriaal in Google Earth weergegeven. Noord Nederland ligt bij mij nu vol met pizza...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• questo
Chillz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:03:

[...]

Inderdaad
Waarschijnlijk hoeven ze alleen te bellen met de vraag wat de speciale aanbieding die dag is.
Als het pizza X is, zoek het coordinaat van pizza X en dan zal dat waarschijnlijk de extractie-locatie zijn.
Hoef je niet voor terug naar de Grote Markt te komen
Dat bellen gaat gelijk het risico opleveren want van Anne en Noor is het Pizza Peppi nummer onder de tap gezet. Het nummer heeft geen Whatsapp en kan dus afgeluisterd worden. Dus als de hunters een menukaart weten te bemachtigen weten ze precies waar ze moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutervt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 13:23
questo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:07:
[...]

Één van die coördinaten is inderdaad het extractiepunt. Ik heb de coördinaten die ik kon lezen van het beeldmateriaal in Google Earth weergegeven. Noord Nederland ligt bij mij nu vol met pizza...
Ik zie m nog niet. Voorkant was goed in beeld van de kaart, achterkant niet volledig.
Heb wel veel andere locaties, maar nog geen plek in Marnehuizen. Misschien dat ik ergens een verkeerd cijfer in de coördinaten heb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOmbiLeg38EPOAV-nYu-Px-hG28=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lyHtXj23qh2tQYkGkFYgZkOp.png?f=user_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
    {"name": "Mozzarella", "coords": (52.50174, 7.05337)},
    {"name": "Veggi", "coords": (53.07353, 7.10554)},
    {"name": "Hawaii Deluxe", "coords": (53.25335, 6.12534)},
    {"name": "Carpaccio", "coords": (53.04025, 7.04227)},
    {"name": "Frutti di Mare", "coords": (53.11734, 7.01309)},
    {"name": "Tonno", "coords": (52.59491, 7.0124)},
    {"name": "Rucola", "coords": (52.52334, 7.06847)},
    {"name": "Peperoni", "coords": (53.22496, 6.1697)},
    {"name": "Spinaci", "coords": (53.00485, 7.02448)},
    {"name": "Quattro Stagioni", "coords": (53.07999, 6.11558)},
    {"name": "Quattro Formaggi", "coords": (52.50537, 7.05168)},
    {"name": "Hawaii", "coords": (53.2745, 6.50035)},
    {"name": "Pollo", "coords": (53.21056, 6.13392)},
    {"name": "Salame", "coords": (53.07107, 7.11077)},
    {"name": "Gamberetti", "coords": (53.11057, 7.04176)},
    {"name": "Vegan Meatlovers", "coords": (53.00243, 7.11315)},
    {"name": "Feste del Salame", "coords": (53.23156, 6.24162)},
    {"name": "Caprese", "coords": (53.1238, 6.3219)},
    {"name": "Della Patata", "coords": (52.56358, 7.10564)},
    {"name": "Supremo Americano", "coords": (53.12378, 7.02218)},
    {"name": "Salmone", "coords": (53.00131, 7.1248)},
    {"name": "Pollo al Barbecue", "coords": (53.12408, 6.33507)},
    {"name": "Carciofo", "coords": (53.13535, 7.12422)},
    {"name": "Funghi", "coords": (53.094, 7.03592)},
    {"name": "Romana", "coords": (53.14005, 7.12405)},
    {"name": "Napoletana", "coords": (53.09469, 7.02247)},
    {"name": "Prosciutto di Parma con Rucola", "coords": (53.24381, 6.11502)},
    {"name": "Shoarma", "coords": (53.26393, 6.49416)},
    {"name": "Vegan Veggie", "coords": (53.2311, 6.15471)},
    {"name": "Uomo Pecora", "coords": (53.10552, 7.13251)},
    {"name": "Cipolla al Formaggio", "coords": (52.52142, 7.06396)},
    {"name": "Bresaola", "coords": (53.18563, 7.00364)},
    {"name": "Kebab di Pollo", "coords": (53.05088, 7.03421)},
    {"name": "Pollo Tirato", "coords": (53.24546, 6.45077)},
    {"name": "Calzone", "coords": (53.00235, 7.11403)},
    {"name": "Prosciutto", "coords": (53.19545, 6.55936)},
    {"name": "Ricotta", "coords": (53.18092, 7.02192)},

Sowieso zit er niks bij wat in de buurt van 53.386, 6.263 zit als je de beelden terugkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@woutervt Dus geen van die coordinaten ligt aan het Lauwersmeer, die op de voorkant van de doos stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
woutervt schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:24:
[...]

Ik zie m nog niet. Voorkant was goed in beeld van de kaart, achterkant niet volledig.
Heb wel veel andere locaties, maar nog geen plek in Marnehuizen. Misschien dat ik ergens een verkeerd cijfer in de coördinaten heb...

Sowieso zit er niks bij wat in de buurt van 53.386, 6.263 zit als je de beelden terugkijkt.
Je hebt inderdaad onder andere de latitude van het extractiepunt verkeerd. De longitude ervan klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:07
@woutervt De coordinaten op het menu zijn genoteerd in graden minuten secondes. Die lijk jij te lezen als decimale graden. Dat werkt niet.
Op de menukaart staat bijvoorbeeld de pizza Pollo met coördinaten 53° 21' 05.6''N 06° 13' 39.2''E. Dat is in decimale notatie 53 + 21/60 + 5.6/3600 = 53.35156N en 6 + 13/60 + 39.2/3600 = 6.22756E. Die ligt ergens in het Lauwersmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

In het geval van Walter was het natuurlijk makkelijk die hunters liepen gewoon een kamer in waar een cameraman stond, in principe moeten ze die negeren maar ja de werkelijkheid is anders natuurlijk.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
questo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:46:
[...]

Je hebt inderdaad onder andere de latitude van het extractiepunt verkeerd. De longitude ervan klopt wel.
Foutje van mijn kant... Ik had mijn eigen longitude ingevuld staan... |:( Ik denk dat @Albert_x gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 11:42
Slasher schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:06:
[...]

In het geval van Walter was het natuurlijk makkelijk die hunters liepen gewoon een kamer in waar een cameraman stond, in principe moeten ze die negeren maar ja de werkelijkheid is anders natuurlijk.
Offf dat was initieel niet het geval, de camerapersoon bleef beneden en nadat Walter gepakt was hebben ze het nog even gefilmd. Niet dat het veel verschil zal hebben gemaakt, zoals iemand hier terecht opmerkte: zodra hij naar boven ging ipv naar buiten was het game over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 06:19:
[...]

Het komt goed (zonder details) 😎
Voor wie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:01
Gurbuh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:12:
[...]

Offf dat was initieel niet het geval, de camerapersoon bleef beneden en nadat Walter gepakt was hebben ze het nog even gefilmd. Niet dat het veel verschil zal hebben gemaakt, zoals iemand hier terecht opmerkte: zodra hij naar boven ging ipv naar buiten was het game over.
Of de cameraman liep achter de Hunter aan en kon het daarom filmen.

Maar buiten dat, ik neem aan dat ze hem sowieso wel gevonden hadden. De Hunters hadden Walter al aan de keukentafel zien zitten voordat ze naar binnen liepen (ze riepen "visual"), en ze hebben hem niet naar buiten zien gaan. Dan keer je dus dat hele huis binnenstebuiten, en vind je iemand die onder/achter een bed zit echt wel, ook als er geen cameraman op die kamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Wat ik gisteren niet begreep is, dat de hunters 4 dagen nodig hadden om het wachtwoord van de inner-circle 7zip file te kraken. Ze hadden toch de envelop met de sleutel van de Limburgers in handen?

Wat was anders het nut om het eerste wachtwoord te kopen met de sushi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
aap schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:38:
Wat ik gisteren niet begreep is, dat de hunters 4 dagen nodig hadden om het wachtwoord van de inner-circle 7zip file te kraken. Ze hadden toch de envelop met de sleutel van de Limburgers in handen?

Wat was anders het nut om het eerste wachtwoord te kopen met de sushi?
Het enige wat zou kunnen is dat ze het papier met de rechthoeken er niet bij hadden.
Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste